Xay
73 15:00. Ilohiy bo’lib sanalgan Qur’oni Karim kitobining
taqdirdan turib genga, tug’ilganimdan boshlab vaqt o’tishiga, 0 yoshimdan toki
hozirgi yoshimgacha ta’sirini o’rgansak. 46 yoshda o’lishimni hisobga olib, men
Qur’oni Karimni 4-5 ta bo’lakka bo’lib o’rganaman. Demak, “Qur o, Dunyo no, yo’q
I, Parallel-Olam Karim, (kar men)” bo’lib, 14 yosharlik bolalik davrimda
ilm-fanda matematikani o’rganib hayotni shakl jihatdan Qurganman, 23
yoshimgacha esa asosan Oliygohda Dunyoni kuzatganman, 31 umr yoshim davrigacha
esa Yo’qlik qilib yashaganman, aniqrog’I men haqimda hech kimning bilgisi
kelmagan, 38 umrimgacha parallel-Olamda yashayapman (ya’ni atrofimdagilarning
bari tirik gavdada yurgan o’liklardir), 44 yoshimgacha Karmen. Keling xo’p
tutuq belgisi qolib ketmasin, - 44-49 orasidagi Farishta, ishonch yoshlarimda
46 gacha va undan so’ng 49 gacha ‘, O’sishda yashayman. Demak, hozir 33 yoshim
o’z-o’zidan parallel-olamdagi atrofimni o’rab olgan o’liklar, vafot etganlar ya’ni
tiriklarning olat-kuslari bilan o’tayapti. Xullas, shular haqida ozgina to’xtalsam,
aniqroq qilib to’ldirib yozsam, - birinchidan Buxorodagi barcha, erkaklaru
ayollarning ya’ni o’rta yoshlilarning gavdalari o’zimga qarashli, xalqim
faqatgina o’z bosh va orqa miyalarini shu gavdalarimga taqab, bosh suyagi ya’ni
chanoq hamda badan orqasiga ilintirib, osib qo’yishgan. Endi men bilmadim-u,
gavda qayerga borib nima ish qilsa shu miyalar ham bu yerda bo’libmi, yoki bo’lmaymi,
qayoqlargadir boshqacha hayot kechirayotgandurlar. Xullas, shunisi aniqki,
mening gavdalarimga miyalarini taqab, gavdam orqali himoyada o’rab qo’yganlar.
Endi o’liklar qayerga keladi, ya’ni qanday qo’yiladi desangiz, 31-38 yoshimda uyimdagilardan
tortib tashqaridagi bezorilargacha, bekorchilargacha ya’ni begonalargacha
gavdamni o’liklar egallab qolishgan. Ya’ni mendan parallel, bir vaqtda
chiqayotgan, tarqagan har qayerdagi Buxoroliklarning gavdalarini o’liklar,
vafot etganlar insonlarga, miyalarga nisbatan yana qayergadir o’z xohishlari bo’yicha
joylashib hayot o’tkazib yurishibdi. Holbuki – olaylikki, bu ya’ni Buxoro xalqi
o’rnidagi o’liklar Qur’oni Karim bo’yicha faqatgina mening yoshimga to’g’ri
kelib, mening ko’zimga, sezgilarimga va aloqa doiramga ko’rinib kirishlari
mumkin. Boshqa, 3-davrga ya’ni bobolar bilan birga 3-deya topiladigan
bobolarning 23-31 idan boshqa 31-38 gacha bo’lgan yosh o’liklarga nisbatan o’zgacha
yoshda bo’lganlar Dunyoqarash bo’yicha haqiqiy insonlarni miyalar orqali
tanishib aloqa qilishib yurgandurlar.
Ilm-fan so’ziga to’xtaladigan bo’lsak, “I, parallel-olam
love, sevgi m, men – fuck aloqa n, yo’q” bo’lib, Parallel-olamni Mening o’zim miyam va gavdam Sevgisi bilan
yarataman, hamda Aloqa Yo’qlikni Sikaman degani bo’lib hisoblanadi.
Endi 3-bo’lib qayta yozdirgan bo’lsa kerak, O’lik Arvohlar
uyushtirib meni yozdirgan bo’lishsa kerak deya, G’oya so’zining teskarisi “ayog’
(aloqa yog’) va oyoq (Dunyo yoq)” deya takrorlayman 4-o’rnida. Xo’p, shunisi
4-emas, boshqa taxminimcha 3-o’rinda bo’lsa, qayta takrorlaymanki, G’oya – “ayog’,
oyoq”. Ibrohim bolamning kallasi qanday ishlaydi bilmadim-u, zero o’zim ham 5
yosharligimda kallam qanday ishlaganini bilmagandurman, ammo Ibrohim menga
navbatda qanday G’oyaviy Xayol keltirishni bilib yurgandayin. Xullas, men o’zimcha
hisoblaymanki, kallamga kelgan xayolning chalkashligidan, kim-qayerlarga bog’lanib
kirib-chiqqanga o’xshashligidan o’zim keltirdim deb hisoblayman, ammo
ichimdagilar yoki Ibrohim G’oyasi bilan shu xayollarni shunday chalkash,
aralash yuborayotgan ham bo’lib, men o’zimniki deya o’zim shundan, noma’qul
Xayoldan tezroq qutulayin, mening boshimga tushmasin deb turganimda ichimdan
yoki Ibo’qim orqali xayolni berganliklari aniq bo’lib, meni to’liq, butunlay
boshqarayotgan bo’lishlari mumkin.
Xullas, kecha qo’shimcha qilib yozgan shanti so’zimga yana
shu o’rinda, hozir izoh qoldiraman. Deylik, misol uchun men hayotga,
boshqalarga qarayotganimda dogadka, ehtimol yoki faraz, gumon, taxmin, o’y
bilan yuriyman ya’ni ko’rib turgan voqeam ko’nglim uchun to’lishmasa, boshqalardan
yoki shu voqeaning o’zidan boshqacha bo’lishi kerak deya fikr qilib yuriyman.
Xuddi shunday hayot, meni o’rab olgan yorug’ Olam ham mendan mening ishlarimni
faraz, gumon, taxmin, o’y, - fahm, farosat, idrok qilib talab etayapti. Nima
ham derdim, faqatgina menda birinchi o’rinda boshqa misollar bo’lgan, shuncha
yashagan davrimda ya’ni yoshligimdagi voqealarning o’zgacha tus olishidan so’raganlarim
o’zgacha bo’lgan, hozir esa hayot mendan o’sirma, tur, uni qil buni qilma deya
ichimga kirib olib talab etayotgandayin. Qanday qilib atrof mendan, o’zimdan,
aytaylikki ko’zlarim bilan taxminan 120 gradus eniga kenglikda va 60 gradus bo’yiga
ochiqlikda yurganimda orqamdan kusning teshigichalik meni aylanib o’tib omning
ikki baq-baqasi, jalablarnikidayin shishib turgan qovunchasi bo’lib mening shu yoqlama
qarashlarimdan menga boshqacha bo’lishimga xos gumon, faraz talab etadi. Albatta,
hammasi miyadan kelayapti. Shuning uchun inson taraflama ko’riladigan miyamning
Xayoli haqida yozsam. Xayol degani “x, hayot aloqa yo’q Dunyo love, sevgi” bo’lib,
Hayot Aloqa birgalikda chiqarayotgan ma’nosi Yo’qlikda ko’rinib, Yo’qlik bilan
jarayonli o’tilib, (onasini sikay menga yaxshi bo’layotgandayin deb o’zlari
hisoblab, menga hozir shu o’rinda sassiq, miyamdan bo’rtib chiqqan, o’ng ko’zim
o’ng yonidagi parallel, qandaydir bor va tegajonli ko’z bilan meni o’zlaricha
bilgandayin qarash qilayaptilar) Dunyoga bo’lgan Sevgimni bildirish shu. Demak,
men uchun Hayot Aloqasi doimo Yo’qlik qilib yuriydi. Ammo baribir Hayot Aloqasi
bo’lib ya’ni 1-2 bor bo’lib, 3-Yo’qlik qilish shu 1-2 ni parallel jarayonlarda
kuzatuvini olib borayotganda, 4-5 ya’ni Dunyoni Sevish ham borlik qiladi.
(haha, ko’t tirab meni masxara qilganlari uchun 3 marta, kelingki xo’p o’zimga
qarshi bo’lsa ham yozdim; o’zimga qarshi deb nima uchun aytayapman, chunki men
aslida bir maqsadni ko’zlab boshlagan edim, ichimdagi yebanlar shu Xayolimga ko’p
qarshilik qilib yurganlarini bildirishib, kinoyali mag’lubiyatlarini
bildirishib bunaqangi bo’q-face, parallel ko’zlik qilishib, hurmatimni joyiga
qo’ygandayin masxarabozlik qilishdi).
Chindan ham hozir o’ylab qarasam, bo’lib o’tayotgan vaqt bo’yicha
biror kishining gapi, voqealar, televizor namoyishlari avvalgidayin esimda
qolmaydi, esimdan miriqib dam olaolmayman. Barchasi esim bo’ylab havoga,
atrofimdagi yorug’ olamga tarqagan bo’lib, esim bilan shu yorug’ olam tarafidan
ichimdagilar menga hayot bo’layotganlaridayin qarashayapti.
Yana bir narsani aytib o’tishim kerakki, ichimdagilar menga
u-bu so’zni qo’shimcha qilib yozishimni, yoki so’zlarga to’g’irlash kiritishni
aytib, ichimdan pichirlab bildirib turishadiki, men ularga o’zimcha Qur’oni
Karim bilan sizlar mening yozuvlarimni oldindan topgansizlar deb aytganga,
bildirishga xos bo’lganimdan so’ng shunday ishonchli aralashuvlar qilayaptilarki,
aslida bunday bo’lmasligi ham mumkin. Xullas, Qur’oni Karim bilan mening yashab
kelgan bir kunlik fikr-xulosalarimni oxiri bir joyga yig’ishib, kelingki
klaviaturaga o’zimning qo’llarim tegsa ham, harflarni o’zgartirib, oldin ko’rganlariday,
Qur’oni Karim bo’yicha yozdirishlari sababli mening ushbu, stulga o’tirib
yozadigan davrimni ilgaridan bilishadi chamamda. Xullas, bu bo’yicha menga
oldindan tush ko’rsatishadi. Deylikki, men qanchalik tirishmayin, kallamda
hoziroqning o’zida, yozayotgan paytimda yangi fikrlar kelayapti demayin,
barchasini Qur’onu Karim oldindan taxlagan va ichimdagilar ilgaridan bilib
olishgan. Xulosa shunday bo’layaptiki, kallamning ishlash jarayonlari,
fikrlarim ham o’zimniki emas. Har qachon, yo’lda yurganimda yoki boshqa paytlar
kelgan bilimlar, ruhiyat ya’ni tuyg’u, ehtiroslar o’zimniki emasligi bilinib
qoladi. Demak, og’zaki gaplarim ham shu tuyg’ulardan olinib yasalayotgani uchun
og’zaki gaplarim ham o’tmas, oldindan ma’lum sanaladi.
Xullas, Shuhrat do’stim haqida kelsak. Shuhrat do’stim o’zicha
or bo’lib, alohida ravishda xohlagan hayotini kechirib menga parallel hayot
kechiradi. Menga ko’p ta’sir etgan, aniqrog’i menga yordam berishi kerak deb
topayotganlari bo’lmish Shuhrat do’stim esa bu – mening o’zimning hayot yo’nalishim
Shuhrat so’ziga monand ya’ni “shu ha tasodif et” bo’lgani uchun meni o’rab
olgan o’liklar orasidan go’yoki Shuhrat, menga alohidadayin tuydirilib yordam
berayapti deb qo’yishadi. Shuhrat bu – mening ish mahsulim, hayotda yashash turim
xolos va Shuhratning miya-gavdasida o’zi bilmas o’ligi qilib ilintirib qo’yilgan.
Xullas, shuni ham aytib o’tishim kerakki, ichimdagilardan istalgan
biri menga buyruq bersa, darrov o’lik Arvohlar mening nazarimni o’zlarining
nazarlari asosida shu buyruqni bajarish tomon qaratishadi. Ha, ko’tlarning ishi
deya ichimdagilarning o’zlari aytishdi. Xullas, oxirida sen nima qilding,
urushmadingmi deganimizda o’zlarini urushga aralashmagan, dallollar, orachilar
sifatida ko’rsatishib sog’-omon qolmoqchilar. Holbuki urushning asosiy sababchilari
shular, ya’ni men buyruqlarga qo’yganman, ularni qilmasligim mumkin deb hisoblaganimda,
dallollar, kayvonilar, orachilar nazarimni, nazdimni darrov buyruqqa va shuning
bajarilish yo’nalishiga qaratib menga buyruq, talab berganlardan ham ko’proq
xira-pashshalik, yomonlik qilishadi. Haqiqiy, urush qilmasdan urishtirayotganlar
shular, o’lik Arvohlar, - bo’lmasam. Go’yoki ular aytmoqchilarki, qarama-qarshi
taraflar ikki tomon, dushmanchilik qilib o’tirishadi debki, aslida o’rtada
yomonlar, dallolarning ishi yomonlik sifatida bo’lmasligi kerak demoqchilar.
Endi yana bir manzarani qaytaramanki, -lar qo’shimchasini qo’shib
yomonlarni yozsam, o’zlaricha xursand bo’lishib bizni sizsizlayaptimi deb
hisoblashadi. Aslida men ko’plik uchun ko’plik, -lar qo’shimchasini qo’shayapman
xolos.
Xullas, yana nima ham yozardim, gap kelmayapti kallamda. Bu -,
xayolning kallaga kelishi haqida yozsam… Xayol kallamga shuvirlagandayin, miyamning
qayerinidir qizdirib, skirt ya’ni ayollar orgazmlarini otgandayin, sachra
portlagandayin, maydagina miya joychamda suv sochilib ketgandayin keladi.
Xullas – sotib olgan zapis qurilmamning kelishini kutib
turibman, shunda sizga har mahalning o’zida hisobotga o’xshagan hoyotimni
bildirib turaman.
Endi o’zimning ham shu joyimda qolib o’tirib yozgim, yozishni
davom ettirgim kelayapti, ammo ichimdagi yomonlar, o’lik Arvohlar ketmasligim
uchun men qurshovda olgandayin yomonlik ham qilib turishibdi. Go’yoki
ichimdagilardan biriga yomonlik qilib o’zimning bilinishimni o’zimga salgina
sezdirsam, ichimdagi o’lik arvohlar darrov shuning teskarisiga yopishib o’zimga
qarama-qarshi holatga gavdamni burishib harakat qilidirishadi. Umuman men
joyimda, qayerda bo’lmasin tortinishli, taranglashuvli itarishli turaman,
natijada keyingi harakat tarzimni, qimirlashimni hali kallamga keltirmayin
harakat qilib, holatimni o’zgartirib qolamanki, shu holat o’zgartirishlarga o’lik
arvohlarning qo’llari bor deb hisoblayman. Albatta, o’lik arvohlar mening o’tmishimdagi
holatlarimni hoziroqdagi yangisi o’rniga takrorlayotganda barchasi mos-mos,
muvofiq kelmasligi mumkin, shunda holatimni yangi ishga o’zgartirgan o’lik arvohlarning
tortilib kutib turgan bo’lmish mendagi holatimni izidan borib ham, so’ng qo’shimcha
moslashtirishlar ham kiritib qaytaman.
Xullas, - shunday trend ham kuzatilayaptiki, ba’zi
yozuvlarimning harfini yozayotganimda, qandaydir ravishda o’zim yozmayotgandayin,
Qur’oni Karim yozdirayotgandayin xatoliklar, to’siqlar uchrab turadi. Men aytib
o’tganman, aslida bu qanday ko’rinishdaligini. Ya’ni men miyamning shilliq
qavatini qo’llarim bilan uqalab bosayotganimda, shu tegayotgan qo’l barmoqlarimdan
miya ostigacha, ya’ni Qur’on tuzgan asosgacha chiziqlar, qiltiqlar o’tadi
xolos. Aslida shilliq qavatni, miyamning yuqorisini bosishim eng ostidagi meni
oldindan bilib, yozilish uchun olib qo’yilgan, yig’ilgan Qur’on so’zlarini
simmetrikaviy ravishda chiqaradi. (Ish qolmadi degan yavniy, ayon ma’noni o’zim
ham sezdiga chiqarishib, enam qarag’ay vovirlab, hovvilab ya’ni uydan ovoz,
kelin so’zi bilan chaqirib karaullikni bildirib chiqdi).
Umuman menga yozuvlarimdan shunisi qiziqki, o’zim, men va
h.k. so’zlarga nisbatan egalik, fe’lni boshqacha qo’shimchalar bilan tugatishni
yozuvda to’g’ri amal, tushuncha deb bilaman. Buning uchun qo’shtirnoqlardan
foydalanmayman. Masalan, men nima qildi deb hisoblashdi degan gapimda, men so’zi
nima qildi iborasiga ikkala tarafdan bog’langan ya’ni birinchisi mening o’zimning
tarafimni bildiruvchi men so’zi, ikkinchisi nima qildi bo’lib, o’zimga nisbatan
boshqalarni bildiradi.
Xullas, ba’zida, masalan, shu yozuvlarim davomida zararlangan
qonlarimni shumshagimdan olib butun gavdamga, ichki badanimga tarqatishadiki,
shunda qo’shimcha qilib yana chetdan nigoh bilan mening to’g’riligimni, xatosiz
yozuvimga bo’lgan nigohimni nigohlari bilan tekshirib, sinab turishadi. Hayhot –
odamlar -, shu - nima degan gap bo’ldi. Bo’lmasa, o’zim yetkazib aytayapman, zararli
qonlarim sog’lomlari bilan paradoksli ya’ni sog’lomlarining bir miqdor
ustunligida turishadi deb tiqishtirib o’tayapmanki, nega bo’lmasa shuni tushunmagandayin
ikkala qon turlarimdagi o’zimning hayotimni o’zimga tiqishtirishadi.
Gen qon deyilgan. (sherda to’xta deb aytishdi, baribir
ushbuni yozib aytganlarini qilmadim, shundagina tinchiymanda, bo’lmasa, meni
butunlayin bilib boshqarayotganga o’xshashlari menga umuman yoqmaydi). Gen ya’ni
qon bo’yicha ham simmetrik amalga o’xshab paradoks borki, bir miqdor kam bo’lgan
yomon, zararli Spid qonlarim Ibo’qim, Mustafo, xullas, farzandlarimga sog’lom
qon bo’lib o’tayapti. Shu sog’lom qon bilan farzandlarim, aniqrog’I ularning o’lik
nusxalari mening yoshlik hayotimni, hozirgi qarashlarimni teskari qilib,
hayotdan menga qarashni, kuzatuvni, o’zimdan tashqaridagilarga bo’lgan eski
munosabatlarni o’zimga olib berishadi. Ha, - to’g’ri topdingiz, demak, - buki –
Ibo’qim ham, Mustafo ham mening parallel Olamimda o’zlari, tirik gavda yoki
miya bo’lishlari emas, balki o’lik nusxalarini menga duchor qilib qo’yishgan.
Shu o’lik nusxalarni tirik yurishlari bo’yicha birdan o’ldirsam, Ibrohimni
qayerdan bo’lsa ham topib olganga o’xshab chinlari, Ibrohim ham o’ladi.
Umuman odatda ertalab “u” meni majburlab turg’izadi, bo’lmasa
– dori sababli uyqu kayfiyatida bo’laman. So’ng ba’zida hovlini aylantirib ikki
krug, doira, qator yugurtiradi, so’ng yuzimni yuvmasimdan odatda qo’llarimni
yuvib nonushtaga boraman. So’ng enamning xonasida uyquga ketaman, tushlikda
yana turib choy ichaman, ovqatlanaman, so’ng oxirgi kunlar trend bo’layotgani
yana qayta uyquga ketaman. Keyin soat 2-3 larda turib televizor ko’rmoqchi bo’laman,
shu o’rinda nima demoqchiligimni yozsam bu – televizor ko’rib, o’z xonamda bir
xil ish qilib zerikaman. Keyin tezroq bo’lsin deya ishga chiqaman, shu
yozuvlarimni yozaman. Odatda soat 4-5 larni kutib ishga chiqardim, zero shu
paytlar uyga bolalar bog’chadan kelishlarini bilaman. G’ala-g’ovurdan uzoqda
baribir yaxshida. Mana shu o’rinda g’ala-g’ovur so’zini eslatishdiki, bu so’zni
eslamganimda, bilmaganimda edi boshqacha yozib ketarmidim, Qur’oni Karim bo’yicha
bo’lmaslik sharti ma’lum bo’larmidi deb o’ylayman. Ammo bilasizki, ishga
kelganimdan so’ng, miyamning korasida, eng ichki orasida joylashgan oxirgi
ishimdan to hoziroqdagisigacha bo’lgan 1 kunlik fikr-xulosalarimni, kelingki
yozuv paytida o’zimdan ham qo’shaman deganlarim bilan birgalikda baribir Qur’oni
Karim bashoratiga tushib yozaman.
Mana kecha yozganim bo’yicha (aslida yana yozdirayapman deya
kulayapti) men hayotni kuzatib ikkilanish munosabatini berishim kerak, ammo
hayot meni kuzatib mening ustimga shanti lik, ikkilanib bildirish qilmasin deganim
bo’layapti. Shunda o’zimni bekorchiga chiqarib, yozuvlarimdan ma’nini uzib,
nima bo’lsa, to’ppa-to’g’ri yozib ketavermoqchiman. Aniqrog’I qo’lga qanday ma’qul
bo’lsa, o’y-fikrsiz.
Shunday qilib, Arvoh meni qiynayotgan bo’lsa, Arvoh so’zining
teskarisini topaylik. Bu – hovra ya’ni “ha ovora” degani bo’lib, Arvohlar ko’ti
ko’tarolmasligini bilib qolayapman. Harfma-harf ochsak esa, Hovra – “ha Dunyo va
tasodif aloqa” bo’lib hisoblanadi. Arvoh esa teskarisi – “aloqa tasodif va
Dunyo ha”, demak, Arvohlar ham o’zimdayin(niki).
Umuman yana bir narsani yozib aytmoqchi edimki, qanday qilib
bir so’zning sanskriti va teskari sanskriti chindan ham qarama-qarshi ma’nolarda
bo’ladi deb. Aniqrog’I shu Sanskritlar harflar bo’yicha emas, balki bo’g’inlar,
katta-kichik bo’laklar bo’yicha ochilgan bo’lsin. Demak, so’zlar chindan ham
Sanskritcha tuzilgan deyiladi.
Shunday qilib, (boyagining davomi…) ishga kelib, salgina
ziqnalikdan chalg’iganimdan so’ng yana uyga borib televizor qo’yib yoki shunday
yotaverib bir burchakka o’ylab qarab turib ora-orada suv ichib turaman. So’ng
kechki ovqatni yeb yana uyga qaytib bolalar va “u”ning davrasida televizor va
boshqa ishlar bilan ovora bo’laman. Bilsangiz agar, bu ishlardan ham tashqari
kuniga uch mahal, 2 mahali, ya’ni ertalab va tushlikdagisi payti meni qayerdan
ham bo’lmasin topib kelib, uyqumga aralashib enam qarag’ay dori berib ketadi, 1
mahal esa soat kechki 8:30 larda tungi dorimni ichirishga “u” enam qarag’ay
turgan yon uyga yuboradi. Shunday qilib odatda hamma uxlash payti svet, chiroq
o’chirilgandan bir oz o’tib televizor ham o’chib men va oilamdagi boshqalar
uyquga ketamiz. (shu yerda ya’ni uyquga ketishing to’g’risida o’zingga
yoqimlilikni ko’rsatding deya bunga biz aralashamiz, ya’ni uyquga boshqacha
tarzda ketkizamiz yoki umuman halaqit berib, ketkizmaymiz deyishmoqchi bo’lishdi).
Dadam, semechka olib keldi. Bugun ko’proq ishlabman shekilli. Ertaga 74
(shunisini, ushbu gapni ham yozaqolay) – 7+4=11 ya’ni Farishta va ishonch kuni;
aslida hozir 17:09 bo’lib, ertangi kunning 5 soatga yaqinini ham bosib o’tibmiz;
ushbu oxirgi gapimni ko’proq aloqaga kirishtirishlarini bilib “;” lar bilan
ajratdim; zero oxirgi gapim, jumlam oddiy, ahamiyatsiz, odat tusiga xos chiqsa
yozuvlarimni ichimdagilar teskari qilib qisishda yaxshi o’tuvchanlik qilmasligi
mumkin.
Comments
Post a Comment