O'tgan kun chiqarilishi kerak bo'lgan, ammo internet yo'qligi sababli qoldirilgan maqolam shu
75 16:27. Shu – ishni boshlashim bilanoq word
dasturining past o’ng tomonidagi o’qish, yozish, web rejimlari joylashgan
o’rinning chap tomonidagi fokusirovka tugmasini bilmasdan birdan bosibman.
Qarangki, Ibrohimning avloddoshlari shunaqa ravishda raqamli qurilmalar bilan
ishlashini bilgan bo’libmanki, shunda Ibrohimning ta’siri birinchi bo’lsin
ishingda deya mishka o’zimning qo’limda bo’lsa ham, mishkaga birgina tegilishim
bilanoq darrov chap tugmasi o’z-o’zidan, balki mening odatimga ko’ra ham deylik
mayli, ammo shunday aniq joyda bosilib, Ibrohim sababli yangi ish joyimda
yangicha sahifada ishlayapman. Qarang hammasini qanday uyushtirganlar. Xullas,
aytsam – shu ish boshlanishidagi birinchi hodisadan oldin men kompyuterni
do’kondan bir uchastkadagi qo’sh xonadonning yo’lga nisbatan ichki
qarama-qarshi o’ng burchagidagi zid bo’lib turgan qator bo’yicha 2-xonamga
ko’chirdim. 1 soatlarga yaqin dam olganidan so’ng mana hozir hamma sharoitni,
xontaxta va trayniklarni kelishtirib, kompyuterimni joylashtirib yoqdim.
Demak, menga ko’p halaqit berib kelayotgan, hech to’xtamay
davom etayotgan ish haqida davom etib yozib ketaversak. Demak, bu – gen
bo’yicha Ibrohim G’oyasi va dadamning Qo’rquvlari tuyg’ularimni doimiy o’zimga,
ongimga qarshi shakllantirib turgani. G’oya va Qo’rquvni birgalikda yozib,
Sanskritini keltirib chiqarsak: “G’oyatda men ko’rni quvaman” deganga o’xshash
bir so’z birikmasi paydo bo’ladiki, demak, meni Ibrohim ochkarik, 4 ko’z deb
hisoblab, menga o’zining naridagi, yashab turgan joyidagi yoki kelingki,
Ibrohimni ham o’lik deb olsak, mening ichimdan G’oyalarni birdan, bu -
o’zimning kallamning ishlashi xolos deb turganimda kirgizishi va mening
o’zimning boshimning ishlashi uchun o’zim javob beraman deb xato hisoblashim
sababli kallamning ishlashi davomiyligida kiritadiki, natijada men shu g’oya
bo’yicha boshimni ishlatib, menga bog’liq ravishda bu g’oya sodir etilmasin,
men g’oya tomonidan qo’yilayotgan ikki variantdan o’zimni chetga oladigan, yoki
ma’qulini tanlayman (nima qilay g’oya kelib qolibdimi, undan qutilib bo’lmaydi,
darrov javobi bo’yicha qo’rquvim, ilojsiz ravishda g’oya bo’yicha hisob-kitob
qilib ketishim ro’y beradi) deb turganimda, agar shu tanlovim ichimdagilar yoki
G’oyani berganlar tomonidan o’zlariga qarama-qarshi bo’lsa, darrov meni men
tanlagan tomon bo’yicha erishaolmaydigan, tayiraverib, sirpantiraverib
qo’rqizib, demak, biz aytayotgan senga qarama-qarshisi bo’ladi deb, esimda shu
ish ya’ni G’oyaviy Qo’rquv bo’ladimi yoki yo’qmi, qachon bo’lmasin ularnikidan,
ya’ni ichimdagilar tanlaganidan qo’rqishni bildirganim uchun shu ichimdagilar
tanlagani hayotda bo’lib o’tadi. Xullas, men bir narsaga tushunaolmayapman,
tinch kallamda shu kallamning biror yo’nalishda, jarayonlar bog’liqligida yoki
qandaydir tushunilmagan sabablar bilan ishlab ketishi, G’oyaning kelishi
o’zimnikimi yoki ichimdagilar yuborishayaptilarmi. O’zimniki deyishimdan sabab G’oya
qandaydir tasodifga o’xshaydi, mening qo’rquvim, biror narsamni yoki o’zimni -
urintirmay - (masalan, hozir bolalar yangi kompyuterni ko’rib darrov xayolimga
qo’rquv kelib, shu kompyuterga, klaviaturalarimga tegavermasinlar deganimda)
asrashimga xos qo’rquvimdan so’ng chiqadi. Ularniki ya’ni ichimdagilarniki
deyishimdan sabab buki, g’oya palapartish (qo’shimcha shu o’rinda, qandaydir
bog’liqliklarga, masalan oldingi gapimgaki, demak, - mening kallam har doim
ishlaydi, masalan hozir yozib turganimda va h.k., shuning asosida o’zimcha
ko’pincha o’zim turaman deb hisoblayman, yoki balki ichimdagilarning uyasimi,
g’ujur-g’ujur berayotgan tuyg’ularimikin), bema’ni, sodir bo’lmagan ishlarni
bekorchiga xos baribir chiqarishga mo’ljallangani (asosan ana shundan
qo’rqamanda, nega mening kallamga shunchalik oson kelgan g’oya, fikr meni
o’zining sodir etilishiga ko’ra juda ko’p urintirsa, kallam meni o’zining quli
deb hisoblasa) ichimdagilar tomonidan mening ongimga bo’lgan qarshlik,
kelingki, ularni yaxshi desak, zararli qonlarim sabablimi, yoki nima bo’lsa ham
kallamga kelsa meni urintirib qildiraverishga qasam ichganliklarimi bo’yicha aynan
ichimdagilar shu hayotiy G’oyalarni chiqarib men orqali birgalikda endi bu
sahnani, g’oya tuzgan ishni ko’radigan qilib, menga joy qoldirmay, havo bermay men
orqali hayotda amallatishadi. Shunday qilib hozirgacha bo’lgan 4 ta avloddan,
avvalambor kelish tartibida 4- va 2-avloddagilar ya’ni bobolarimiz, va biz
o’rta yoshlilar hamda 1- va 3-avloddagilar, farzandlarimiz va dada-enalarimiz
bo’yicha ikki-bir, o’zaro ittifoq tuzilgan. Shunda bolalarimning hali
yoshligiga ko’ra “G’oyat men or va oh”
(o’zimning shu tarzdagi butun yoshligim esimga tushganday bo’ldi) va dadam
hamda enamning “Ko’r (ko’z, yoki qaramoq ma’noslarida) quv farrak ishda”
ma’no-mazmunlari, ishlari yoki ta’sirlari meni ikki orada bog’lab, o’rab olgan.
Demak, - shu ikki orada, ya’ni 3- va 1-avlod vakillari oralig’ida nimayki
boshqalar bilan aloqador ishlardan menga kallamga kelsa, miyamda “G’oyat men or
va oh” va “Ko’r quv farrak ishda” amali, ishi, qorishmasi yoki aralashmasi
kelsa, darrov shu ishning sahnasi kelajakda aytilganidayin, boshimga
quyilganidayin tayyor bo’ladi. Bu – go’yoki bashorat, bashoratda men shu
bashoratni, karomatni bilishga qodirman. Ammo bashoratga qarshi chiqadigan
elementlardan birini, shu bashorat haqida birovlarga bildirsam, aytsam, darrov
bashorat buzilishi, bo’lmay qolishi mumkin. Endi odatda oldimda hech kim
bo’lmaydi, bo’lganda ham ularga aytsam, bashorat yuz bermasligi sababli meni
ko’p, keyinchalik eshitib turmaydilar, meni safsataga, devonaga chiqarishadi.
Ichimda shu bashoratlarga, ichki G’oya-Arvoh va Qo’rquv-Farishta juftlashib
o’zaro bog’liqlikdagi ishlarga nisbatan “bo’ladi, (ya’ni sodir etiladi,
kallamga kelgan bo’lsa chiqadi)” desam, shu bashoratlar men uchun mantiqan
ishga o’xshamasa, sodir etilmasligi mumkin. Xullas, aytganda bularga, u
ikkisiga ya’ni 1- va 3-avloddagilarga qarshi men “xay ol shay ton (tana, tonna
ma’nolarida)” va bobom-buvimlar o’lib ketganliklari sababli 6-raqamdagi qalb
bo’yicha “his” ni olib, shunday iflos g’oyalar kelishi bilanoq hissimni,
hissiyotimni ko’rsatib yopishim, G’oyalarni kallamda ko’tarib yurmasligim
kerak. Ammo afsuski, mendan undan ham tez foydalanishlari mumkin, masalan,
hozir shu o’rinda bir oz avval bo’lganidayin, xayolimga darrov eski ishlarim
bo’yicha ongli foydamni beriboq, tushuntiroboq darrov xatolikka, klaviaturada
yozishda bir bosishning o’zida 3-4 ta harflarni bosadigan qilishga duchor etishadi.
Shu ongimni ham birdan kelishini qarang, bilmadim miyamda qandaydir ochiqlik
bormi, xullas, miyamda hamma ish bo’lishi mumkin va barchasi mendan deb
o’ylaganim sababli, ammo bu birdan kelgan ong o’xshamagani uchun, shunga
o’xshash birdan, to’satdan kelgan fikrlar men uchun to’g’ri sanalmay tuyg’ular
qanchalik darajada kallamga yoqimli hisoblanmasin, to’g’risi bilolmay
qolayapman – ichimdagilar yuborayaptimi, yoki o’zimning xohishimchami, yoki
balki tasodifdur, yana yoki boshqa sabab-oqibatlar bo’yichadur ong va unga
qarshlikning bo’lib o’tishi hisobga olingan.
Xullas, shu o’rinda yebanlarga, ko’tbachcha farishtalarga
qarshi yozib o’tayinki, menga ishlayotganimda halaqit berilmasin. Zero ular
oxirgi gapimda, va umuman ham o’zlarini mendan qaysidir soha, yoq bo’yicha
ustun tutaverib, bolalarga ham o’xshab, mana hozir ikkalasi ko’proq bilindiki, men
ishimni qilayotganda bor kuchimni, avjimni, diqqat-e’tiborimni barchasiga,
ichki gap tuzilishiga va yozishlarimga va h.k.larga ajratayotganim,
bag’ishlayotganim uchun shularning hammasini bilamiz, sening ishingga bag’ishlovingni
bildik deb turishib, mendan chiqayotgan navbatdagi sal fikrsiz bo’lgan
yozuvlarimni bo’layotgan gapga qo’shaolmaysan deya go’yoki mening o’rnimda
hamma ishni qilganga, kelingki bashorat bilan mening ishimni oldindan qilib
chiqqanga yoki ishim davomida o’zlari barcha xatti-harakatlarimni,
bag’ishlovlarimni egallaganga o’xshashadiki, shu masxaralari jonimga tegdi.
Ko’t bo’layki, shu farishta menga, yoki mendan boshqa yomonlarni ajrataolmay
yana menga yopishib, ko’tlik qilib ovozlar chiqarayapti. Xuddiki, unga shunday
va boshqacha qarshi borsam, ovozlari yanada Ruhiy larza qilib, meni devona
xatti-harakatlarga chorlaykan, o’zimni boshqaraolmay qolarkinman. Ha, o’zicha
undalma berib, ohang berib enam qarag’aydan eshittiradi-ku, “onangman, ona axir
(ki bu va h.k. lar)” degandayin ko’t bilan sikni bog’lab turaveradi, xullas,
gap shu. Men bilib yozayapmanmi, bilmasdanmi, bari o’zimniki, shuning olib
keladigan puliga ham foydasiga ham hech kimning haqqi yo’q, kamsitishga ham.
Hozir ko’t Farishta nima bilan shug’ullanayapti desangiz, menga o’zicha o’zi
biladigan, keltirib yechib chiqqan, barcha oldingi ovozlarining o’rtasi, past
ovozda “yozma (pichirlaganchalik yana “yozma”)” deb turibdi. O’zingiz ayting,
menga shuncha ish turganida, bu bekorchi, bema’ni ravishdagi Farishta ishlari
bilan ovvora bo’lib o’tirish to’g’rimi, tuf sanlarga (farishtaga). Xullas, bir
nimani to’g’ri aytishim mumkin, ya’ni Qur’oni Karim sababli mening yozuvlarim oldindan
yozilgan. Shuning uchun men qastdan bilmaganga o’xshab, yuzaki kerakli
bog’liqliklar bilan yozib ketishim mumkin, natijada Qur’oni karimni aldagan
bo’lib chiqaman, gapi to’g’ri chiqmagan bo’ladi. Zero Qur’onning to’g’riligini
tushim bilan yozuvlarimni bog’lab ko’rayotganda bilayapman. Masalan, bugun Wow
o’yini dunyosida uchib yurganmishman tushimda. Shu sahnalar xayolimga kelsaki,
birdan yozuvlarim o’shanday ketayotganiga e’tiborim tushadi. Ammo, uchib yurish
haqida kechangi “u” bilan urishimizda, ichimdagilar va “u”nga nisbatan meni
tepaga havoga, butun Dunyo bo’ylab uchirtiraolmaysizlar deganimda chiqqan
bo’lishi ham mumkin. Endi xay barakatopgurlar, birlaringdan qutilsam
ikkinchilaring keladi va h.k. ki, menga hozir endi yana o’sha-o’sha,
farishtadan so’ng ichimdagilarning yozayotgan jumlalarimda “berdi-qo’ydi”ga
o’xshash so’zlar bo’yicha seksni o’zimga qarshi (o’zim bilmasimdan, balki bilib
deyisharki) olib borayotganimning ustidan kulishadilar. Endi bolaning nazoratli
qarashi ustimdan parallel ong va ko’z bilan amalga oshirilayapti. Bola ya’ni
4-navbatda kelgan avloddagilar, kema-ketlikda 1 bahosi egalari, mening
ichimdagi odam bolamning qarashinimi bo’rttirib, aynan menga qarshi
ishlatadilar. Zero men puxtalik qilayotgan bo’lishim mumkin, bolalarga o’xshab
qolgan bo’lib shattalardan, yoki kasofatlardan holi, chetda yurgan bo’lishim
mumkinki, bunga ko’tlari kuyib, meni men kuzatayotgan shu ishim muhiti bilan
birga yo’qotmoqchiday, g’arq qilmoqchiday, boshimni egib urib tashlamoqchiday
bo’lishayapti. Ha, aytgancha (darvoqe) kompyuterni xontaxtaga qo’yib o’zim stul
ustida turib, kompyuter monitorini teparoqqa qaratib qo’yganman. Bir gapim
shundoqqina kelib ketdi, yozuvimga qo’ymay (ko’proq Arvohlar sababchi
ko’rinishadiki) esimdan chiqarishdi.
Xo’sh, ong va gen masalasini ko’raylik. Ong so’zining teskari
Sanskriti “gina, gen-aloqada” deb topiladi. Demak, mening Ogimga qarshimilar, menga
gina-qudrat qilishadi. Shu iborada, ya’ni gina-qudrat so’zida, e’tibor
beringki, gina ya’ni xafagarchilikning qudrati ko’rsatilgan. Menga shu
xafagarchilik, gina qudrati bilan ongimni urib tashlaydigan ishlar qilishadi.
Hammasi ongimga qarshi. Endi ong ostidagi 2-si, ya’ni ilohlar yoki miya bilan
bog’liqligimning asosi bo’lmish e’tibor so’ziga qaraylik. Agar ong bosh miyada
bo’lsa, e’tibor orqa miyaniki. E’tibor so’zining teskarisi “rob, o’g’irla,
qo’ltiq it e” degani hisoblanadi. O’zi – it so’zi meni qiynab kelgan, it so’zi
ID ya’ni aniqlik (zarrachaviy va ulkan, har qanday boshqa subyektning aniqligi,
shantaj) bilan xos tariflanib, naridagi, ko’chada vovurlayotgan, lakkilayotgan,
bog’zidan, halqumidan ovozni yo’naltirayotgan itlarning bizlar uchun qandaydir
aniqligi, xuddi do’rda so’ziga o’xshashligi, kelingki - boz ustiga e, aniq
o’g’rilanadi.
Kechki ovqatni ham yeb qaytmoqdaman. Demoqchimanki, qaytib
kelib yozaverishlar sababli yozuvga ko’p vaqtim bordir. Bir masalani ko’z
oldimdan o’tkazgandayin bo’lib, shu – traynik hozircha uyimizda bitta,
televizornikini kompyuter uchun ishlatib turibman. So’ng hali Nodir
aytganchalik 100 metrli setevoy, LAN kabel (devorlar osha) yetib kelgani
yo’qdir.
Men shunday bo’lib qolgankiman, mana hozir sochimni
qichtirishganda ham bu ayon bo’ladiki, jarayonning, qayta berilayotgan
holatlarning kesimida orqa-oldin harakatlanayapman. Ya’ni birinchi qayerimdir
qichiydi, yoki nimadir sababdan gavdamning bir joylariga, mana hozir misol
uchun, tovba qilganga o’xshab bag’rimdagi kiyimimga tegib qo’yamanki, shunda
tez bo’lib o’tadigan harakatlarim bo’yicha avvalambor sabab bo’ladimi ya’ni
qichish joyi og’riydimi, yoki mening qo’llarim, harakatlarim shu qichish
joyiga, narsalarimga tegib qaytishni boshlab yuboradimi. Xullas, meni
tashqaridagi voqealar teskari tartibi o’rab olgandayin, o’zimning bir yerdagi,
misol uchun yozishimdagi yoki o’tirib yozuvim uchun keyingi fikrni
keltirayotganimdagi gunglik, karlik, soqovlik (qulog’ining pardasi yorilganlik,
bu – o’lik Arvohlarga o’xshab) imo-ishoralari, xatti-harakatlari meni qichitib
darrov bo’lib o’tadi. Zero mening qayergadir yurib borishimdan tugul, hammasi
ya’ni bir joyda o’tirib ma’no hosil qilishlarimgacha teskari tartib bo’yicha
o’rganilgan. Masalan, men shu paytgacha teskari tartib, obratniy poryadok uchun
hamma xatti-harakatlarni, o’zimga tegishlarni, qachish-qichishlarni, gavdam
holatini o’zgartirishlarni qilib qo’yganman. Ha, do’stlar -, menga
bo’layotganlarning hammasi bu – obratni’y poryadok, ya’ni teskari tartib xolos.
Teskari tartib kollinearlikka o’xshab ketadi. Kollinearlik degani “Koli (ya’ni
Zokir dadam, u kishining laqablari) I, va near, yaqin”lik bo’lib, mening
dadamga yaqin yashaganim uchun, aslida taqdiriy uyimizga borish kerakligida,
hali bormaganimiz uchun (ya’ni barchasi, bir yerdaligimiz bolalarni,
yoshligimni to’liq qaytarilishi, menga qaytalanishi, shu sababli Ibrohim
asralishi, men tufayli birdan falokat ro’y berib, noxosdan urush chiqib Ibrohim
o’limga yaqin holatga duch kelmasligi uchun bo’lib) joyning, yerning o’zi
kollineralik qilishi o’rniga uyimizdagi voqea-hodisalar, o’zim (bilimim) va
ruhim kollinearlik, ikki teskari to’g’ri chiziqlik qilayapti.
Menga hozir ichimdan bildirishmoqdalarki, barchasi seniki,
hammasini sen yozayapsan, bunga shubha yo’q, ko’rib turganimizdayin hammasi,
ammo sening yozuvli tasodiflaring, sabablaring oldin bo’lgan, va qanchadir vaqt
oralig’idan so’ng shu tasodiflarning, tavakallarning bashorati bo’lib
turibdiki, sening bu yerda, o’z joyingda yozib o’tirishing ham aslida keraksiz
bo’lishi lozim derdik-u, lekin bu – faqatgina tasodif va bashoratning orasi
ochiqligi, vaqtlari muddati, davri o’rta intervalga ega bo’lishi.
18:54. Shu kunlari meni Oliygohdagi o’qishimda darslarga
yaxshi qatnashaolmay bilim oshiraolmaganim bilan ichimdan ayblashayotganga
o’xshaydi. Agar shu ayblovlarini men tan olsam, to’g’ri deb bilsam, o’sha payti
1-bo’lib o’tgan maktabda yaxshi o’qishimga qarshi va natijada 2-bo’lgan
Universitetda yomon o’qishim bo’yicha o’zbilarmonligim, kollinearlikni ya’ni
1-va2-ning qarama-qarshiligini tan olmagan bo’laman. Ammo yana shunisi
ma’lumki, men Oliygohga 194,3 hozirgi chamamdagi bal bilan oxirgi o’ringa
kirganligimning o’zi meni shu bal bilan ichimdagilar va tashqaridagi o’liklar
Universitet muhitini 5 yil sezdirganchalik olib kirishgan deb hisoblash to’g’ri
bo’ladi. Ya’ni men to’liqlayin o’liklarning, ichimdagilarning qo’lida bo’lib,
oxirgi o’rinda Oliygohga kiritilib o’qishimning o’ziga to’g’ri qaraganimda,
o’qiganimda edi, qoloqlik bo’yicha bahsda mag’lub bo’lgan hisoblanardim. Bu
yerda ko’tarib qo’yish bahsi bo’lgan, birinchidan barcha men bilan o’qigan
bolalarning ballari ham yolg’ondan berilgan, - ikkinchidan kim kimni
(ichimdagilar va men o’rtamizda) ko’proq yutuqqa erishtirsa, kim kimdan qolsa,
aslida yutgan, yenggan bo’lib chiqardi. Shuning uchun 1 marta qilgan ishimga,
maktabdagi yaxshi o’quvimga qarshi genda, oilam a’zolariga mustaqilligimni,
o’zimga-o’zim qarayolishimni bildirganman. Albatta, 1 marta unday bo’lgandan
keyin, 1 marta bunday ham bo’lishi kerak degan naql bordir. Universitetda
yaxshi o’qib chiqib, maktabdagidayin bo’lgan o’z hayotimning qamalida o’zimni
ushlamasligim kerak edi. Zero maktabda o’qiganlarimning ta’siri, simmetriya
haligacha mening bilimim bo’yicha hayotning asl borligiga solishtiriladi. Hozir
shu o’rinda menga Ibrohim tomosha qilayotgan sotkaning ovozidan jav-jav deb
eshittirishdiki, go’yoki men oliygohda yomon o’qib, kelingki o’zimdan, yoki
bo’lmasa kursdoshlarimdan (Amerika ketganlardan) jav-jav so’zi bo’yicha
kuyayotgan, jav-jav qilayotgan emishman. Aslida shu jav-javlikni bo’ynimga
olsam, men o’qishga berilishim kerak bo’lganlik ma’nosida ichimdagilardan
qolgan, mag’lub bo’lgan hisoblanaman. Boz ustiga men o’liklar bilan o’qiganman,
mening gaplarimdan gap yasab o’zimga qayta eshittiraolmaydigan domlalar va
talabalar davrasida bo’lganman, Amerikaga kim ketib bilgan bo’lsa ham, bitta
eshitganim Navro’z xonadoshim bor bo’lsa ham, barchasi o’liklarning menga
bildirayotgan jav-javlik ma’nosida ma’lumotlari. Men Universitetda o’qimay
qolganligimni, mag’lubiyatimni tan olaman va shu bilan buni uyushtirganlarni
yenggan bo’laman, zero ularning yo’lidan bormagan bo’laman. Endi qarang, 16
yoshimda Oliygohga kirgan bo’lsam, 7 yildan so’ng 23 yoshimda tamomlab, bu –
o’ladigan 46 yoshimga 7 ham qolganda, 39 yoshimda Oliygoh materiallarini,
darslarini bir varakayiga tez takrorlab chiqqandayin o’rganib olib, Amerikaga
magistraturaga 1 yillik o’qishga boraman. Xullas, - o’qish oson, shuning uchun
uning jabrini hozir tortishim qiyin, o’qimaslik esa qiyin, o’qimaslikning
javobini berish esa oson, bu – erkinlik, ozodlik. Ichimdagilar aytishadi-yu,
o’qish bilan o’zing(iz)ni qamal qilib qo’yishingiz, qamashingiz mumkin deb.
Xullas, oliygohdagi mening vazifam yomon baholarda o’qishim orqali dadamga
o’xshab oddiy institutni bitirganga teng kuchli bo’lishim hamda enamga o’xshab
duxturlikni 7 yilda tamomlashga xos bo’lishim kerak edi. Zero katta hayotda,
oilaviy turmushda vaqt ko’p, oliygohda dadam-enamdayin bo’lib, katta hayotda
boshqa o’xshashliklarsiz erkin yashashim, gavdam uchun bosh qayg’urishim kerak.
Hozir 100 metrlik kabelni shu uyimgacha olib kelishga
urindik, ammo “u” kabel uzunligi yetmaydi deb topdi. Bu – men “100 metr” deya
ishonch bilan, muammoda bo’rtish bilan aytganim uchun bo’lishini ichimdagilar
bildirishib qo’yishdi. Nima deyin, biror aloqaga qo’shilsam ham, faktlarni,
bo’layotgan ishlarni aytsam ham, boshqa tomondan, o’zga kishining nomidan
gapirayapsan, begonalarning, boshqalarning ishini aytayapsan deya shu
gaplarimga qarshi chiqishadi. Xullas, eng oson ko’rilgan, miyamdagi yoki
og’zaki gaplarimdagi ishlarga darrov qarama-qarshilik bo’ladiki, qanday qilib
shu ziddiyatni baribir o’zlariga kerak bo’lib men bildirayotgandayin to’g’ri
qilishsa desam, bir fikr keldiki – birinchi teskari tartib bo’lsa,
qarama-qarshi ishlari ham esimdan chiqib, baribir mensiz bo’lsa ham, shunday,
men aytayotgandayin qilib chiqishadi (100 metr yetishi mumkin deyiladi). Umuman
- o’zi – yana bir narsani yozmoqchi ham edimki, bu o’ringa to’g’ri kelib
yozsam, sharoitni taxlaydiganlar orqa miyam, ya’ni erkak insonlar bo’lishib,
o’zlarini sharoit, narsalar (ularning uyushgan keltirilishi) deb bilishadi. Mening
atrofimdagi, bir muhitdagi yoki begona shaxslar, o’liklar esa asosan bosh miya
qurbonlari ya’ni ayol insonlarniki, o’liklarniki bo’ladi. Xuddi shunday
qaraganda narsalar qo’toqqa o’xshab shaxslarga, o’liklarga, ularni kus deb
bilib o’qtalib, tig’ bo’lib turgandayin, kirib kelayotgandayin.
Comments
Post a Comment