Kecha yozganlarim shular
76 13:40. Hammasini, bo'lib
o'tganlarni va yozmoqchilarimni men ham teskari tartibdan boshlasam, zero
shunday esimda yaxshi qolgan. Ammo har doimgidayin shu gapimning teskari
tartibi bo'lib, mening teskari tartibimni esimdan chiqarish faoliyati bo'ldi. Ammo
mening esim qattiq, to'g'risini yozsam bo'laveradi. Demak, ketdik - kompyuterni
shu xonaga ko'chirganimdan keyin yaxshi ishlaydi deb, boz ustiga halitdan,
uyqumni davom ettirmasimda, kerak bo'lsa, ichimdagilar ham rozi bo'lib, o'zlari
istab turgandayin yo'lni ko'rib turganimda kompyuter do'kondagidayin yonma-yon
qo'yilgan ikki kompyuter holatini eslatib avvalgidayin sekin, beso'naqay,
mening ichimga, genimga, qonimga bog'lanib, qastdan menga teskari ishlaydi.
Ya'ni windows ni boshlanishida hali rabochiy stol ochilmasidan 1-safar juda
ko'p aylanaverib, nuqtachalar aylanaverib vaqtimni olgani uchun kompyuterni
o'chirib yoqdim. Ikkinchi safar ham ko'p o'tirgandayin edi, "eh,
attang" deya boshimni ushlab pastga qarayotganimda yondi, rabochiy stol
ko'rindi. So'ng ichimdagilar bu ishni ham darhol qil deya, Word ni ochishimni
talab etganda, shunday ham qilganimdan so'ng, endi Word ochilishi meni
kuttirdi. Xullas, dispetcher zadachdan nima bo'layotganini tekshirsam, boshqa
ko'pgina, misol uchun Nodiraning kompyuterlarida uchratganimdayin disk usage
o'z-o'zidan 100% da turaveradi. Windows 10 larga nima bo'ldi deya internetdan
shuni to'g'irlashni qidirmoqchi bo'lsam, internet hali beri shu xonaga yetib
kelmagan.
TEskari tartibdagi ikkinchi
masala: sichganimdan keyin tahorat qilib ko'timning teshiklarini va orqa varot
xartum taraflarini, umuman bo'qni ketkazish niyatida chap qo'lim bilan o'tirib
yuvsam avvalgidayin - ko'timda junim ko'p bo'lgani sababli - ho'l suv, nam
ko'timning ko'p qismiga o'z-o'zidan tarqamaydi, faqatgina suv tekkizgan
joylarimga, o'rta chizig'ida nam bo'lib, xulosa shuki, - kiyimim, ishtonim
bilan ho'llayin o'tirganimda noqulaylikni, ko'timning ya'ni dumbalarimning
kiyimim bilan aralash ho'l bo'lib, terimga qayta tegishidan xalos bo'laman, va
faqatgina o'rtasi ho'l bo'lib, yana o'rtasiga kiyim aralash qayta tekkanda
unchalik xavotir, yoqimsizlik olmayman. Mana menga yana teskari poryadok bilan
halaqit berish uchun tovuqlar qoqqoqlashdi, ovozlarini chiqarishdi.
Birinchidan, umuman muncha
teskari poryadok yomon, o'zimga yaxshilikni ichimdanmi, yozuvimdanmi, yoki
birortasiga aytibmi, ko'nglimdan his qilibmi bildirsam, darrov teskari paryadok
bilan nafaqat hayotdan, balki o'rganib qolgan ishlarimizdan, kompyuterni
ishlash jarayonlaridan teskari tartibni olishga majbur bo'lamiz. Ikkinchidan
o'zimning teskari tartibimni davom ettirayin, ya'ni qisqasi yana yozmoqchi
bo'lib kelganim bu - holatimning har qadam bosganimda, yurganimda, o'tirganimda
va nima ish bo'lsa qilayotganimda ichimdagilar, asosan O'lik Arvohning o'zining
bo'yniga olishi bo'yicha, ta'kidiga ko'ra o'zidan, O'lik Arvohlardan chiqib
(dak-dak, qonimning urishi bilan ko'zimning yumilishlariga om tasdig'ini
bergandayin) massamning shunday boshqarilishi, ya'ni oldingi holatlar bo'yicha
hoziroqda qo'yilgandan so'ng, massamni, vaznimni shu endigi, harakatimdan yoki
hoziroqdan ilgarilagan, yaqin bo'layotgan kelajakdagi, yuriyotganimda keyingi
oyoqni bosishimda shu oyoq holatim kutib turib, so'ng massam hoziroqda yetib
kelishi bo'yicha, demak, - massamni boshqarayotganimda massam, vaznim og'irligi
butunlayin boshqa holatga o'tgandayin, jarlikka qulayotgandayin yoki
o'z-o'zidan boshqa holatga tushish uchun mening boshqaruv moslashtirishimni
kutgani sababli men shu boshqaruv, nazoratni qilib ko'zimning har bir yurgan
tarzim va ichki kechinmalarim teskarisi bo'yicha ham javoban ko'zimning yumib
ochilishiga majbur bo'laman. Xullas, qanday tushundingiz, bo'lmasa boshqadan
tushuntirishga urinay. Mana - misol uchun: men ketayapman, yuriyapman, qadam
tashlayapman deb qarang. Mening hoziroqdagi qadamim tashlandi deylik, keyingisi
esa holat o'zgarishi bo'yicha hoziroqda bildirilib, ammo kelajakda bajarilishi
bo'yicha qo'yildi, hisobga olindi, menga majburan taqatildi, xullas, shu holat
o'zgarishini, ichimdan boshqalar tomonidan yuborilishini e'tiborimga ilib
keyingi, kelayotgan kelajakdagi qadamim uchun hisobga olindi. Demak, birinchi
qo'ygan qadamim bajarilgandan so'ng onion skin, shaffoflikka o'xshab ikkinchi
qadamim ham qo'yilishi oldindan ma'lum qilinganga o'xshasin. (Bir narsani aytib
o'tish kerakki, Farishta balki menga yordam berib, o'zim yozuvlarim izidan
yozuvlarimni oldin yozilganidayin va mening shu tarzda kallam ishlab o'zim
yozib ketayotgandayin o'zimga tuyulmay, o'zimdan o'tib, kallamning
bog'lashlaridan oldinga chiqib yozib ketaversam, meni farishta o'ylaydiki,
"o'zi hozir yozayotganiga ishonayapti" deya, aslida o'zi bilmasa ham
qullik bilan avval yozib o'tganlariga ko'ra Qur'oni karim yozdirayotganiga
umumiy, bizni sig'dirayotgan ongi bilan bildirib turishi kerak edi deydiki,
natijada (masalan shu qismning o'zi ham) men bilmay qolib davom ettirib yozib
ketayotgan bema'niroq yozuvlarimni Qur'ondan deb bilmayotganim uchun meni
koyiydi, ko'p so'ziga teskari "poxuy o'ksintiradi".) Demak, davom
ettiramiz, shu oraliqda, demak, endigina bo'lib o'tgan yoki o'tayotgan qadamim
bilan keyingi oldindan rejalashtirilgan, holatga olib o'tilgan qadamim hali
kelmasidan oldin o'rtada xuddiki beso'naqay osilib, davomiy nazoratini yo'qotib
qo'ygan gavdam, etim boshqaruvi turadi. Shu boshqaruvim yangicha bo'lib,
davomiy, odatiy, oddiy harakatlanaverish tarzida bo'lmagani uchun oyoqlarim
poshnasi ichki ovozini qulog'im bilan eshitayotganimdayin, xuddiki bir yerda
qadamlar orasida osmondan olib qo'yilaverayotgandayin ikki qadam orasidagi
gavdam osilishi, yopirilib to'kilishini yangicha kuch, e'tibor, har doimgi
o'zgacha, yangicha nazorat bilan kutib olib qadamlarga ulab, moslashtirib
yetkazishim uchun, birdan osilgan massamni ko'tarib bilishim uchun qancha
yangicha qarash, kuch kerak bo'lsa, topib, so'ng yiqilmadimmi, depinmadimmi
yoki o'zimni har qadamda to'g'ri yetkazayapmanmi degan ma'noda har shunday
oraliqlarda ko'zim ochilib yumiladi. Shu ko'zim ochilib yumilishida, qovoqlari
o'ynashida qandaydir ravishda qo'tog'im va uning qolgan qismi bo'lmish
gemorroylarim bilan ulanib havoga tekkizganchalik, gavdamni yonidan,
old-orqasidan shu ikki yoqlama sikim havo bo'ylab aylanib o'tib jalab O'lik
Arvohlarni sikayotgandayin, bilmadim yana qanday aytish kerak, xullas -
"men borman-ku, shunday senga jazoni men ham sen ham sezib turibmiz va
natijada sen qoloqligingni mutloq ravishda mendan yashiraolmading, men aylanma
ishlarni oxirigacha yetkazib, sening jazoingni o'zing bilganchalik, ichingdan
o'zim ham bilib qaytdim" degandayin butunlay yomonlikni oxiriga yetkazib
qo'yganligini va o'zi yaxshiligini, zero yomonlik bo'yicha men bilan o'zi 2
tasi 1 da bo'lib, yomonlikni menga o'tishini kuzatganini bildiradi. Xullas,
bilmadim shu - qanday taktikasi, chindan ham aytish mumkinki, birovga
berilayotgan yomonlikni boz ustiga birovning dushmani, yomonlik beruvchisi
qanday qilib bu yomonlik, zarar o'tganini, birovning boshiga tushayotganini
birga ko'rsa, bilmadim endi, kolleksiyasiga to'plab qo'yibmi, har qachon aniq
ishontirib yutganini eslabmi, xullas, ha - qanchalik razillik, yomonlik
borligini o'zingiz bilib turibsizki, go'yoki bir kun kelib, o'zi aniqlikka
bizni majbur qilib, ammo bizdan erishaolmagandan so'ng, o'zi uchun shunday
yomonlikni o'tkazib bildirish aniqligini qayta qo'llayolishiga ishonch hosil
qilib yig'ib, to'plab qo'yayotganga o'xshaydi. Albatta, aniq urishni yig'ib,
to'plab qo'yish va har qachon qayta qo'yib berish orqali birovni yig'latishga
urinish, ilojsiz qoldirish o'ta ketgan ravishda o'zining ko'nglini bo'shatib, u
ya'ni birov bor ekan, men ham tug'ilganim rost, borligim boshqalarnikidayin
deya orni, boshqalar borligini sinaydigan bolalarning yomonliklari bo'ladi.
Zero boshqalar borligi bo'yicha yomonlikni qilsa va og'rig'iga o'zi kutganidayin
ishonsa, qiynog'ini boshqaning o'zidan o'tgandayin ichidan bilsa, to'liq bilib
ko'rsa, kuzatsa, shunda boshqa bor, mavjud deya yakuniy xulosaga kelish orqali,
birinchidan qilgan shu yomonligi ham orli, hech kim bilmas va javobsiz
qoladigan, ikkinchidan boshqalarning borligidan boshqalarni "men itarib
foyda olaman", urganimga orli, tasodifan qisman javob olsam olarmanki,
ammo bosim bilan to'liq javob bermayman deyish bo'ladi. Xullas, orli ishlar
rostandan ham noma'lum, orli yoki ko'plab tasodifiy yo'nalishlari bo'lgan
ishlarda o'zini yaxshi-yomonlikda sinagandan so'ng to'g'ri qaror qabul qilaman
demoqchi bo'layotganday shu tirranchalar, Ibrohim va o'lik Arvohlar. Shunda men
o'zim va faqat o'zim, ongimda ham vujudimda ham, ichki qarashlarimning hammasida
o'zim bor degan fikrga kelib to'laqonli, barhayot, (hamma narsaga o'zim uchun
yakka o'zim o'sish qilib) yashayman demoqchi bo'lishadi. Xullas, ha, shunday -
men yoshligimda, mana hozir yoshligim vakili qilib o'lik Ibrohimni chiqarib
qo'yib, bilmadim endi oradagi yillar qayoqqa ketgan, xullas Ibrohim ya'ni
yoshligimda men orimni qanchalik birovlarga o'tkazib, boshqalarga borligini
sinagan bo'lsam, shunchalik 2 tasi 1 da bo'lib, zararni sezayapman, nomus nom
o'stirishimni bilayapman.
Shu abzatsdan so'ng teskari
tartib bo'yicha xayolimga kelgani bu bo'ldiki, birdan tajribalarni, bo'lib
o'tganlarni eslash qobiliyatiga egaman va shu qilgan ishlarim rostandan ham kor
qilishi, esimdan kelib chiqib foyda berishi mumkin deb hisoblayboshladim.
Demak, o'rganganlarim yo'q bo'lib ketmaydi, bu - hozir esim yaxshi
ishlamayotganida, ko'zlarim ham ikki chetdan qisilib kelib, bitta yumilayotgan
teshikdan qarayotganda, faqat hoziroqdagi sezgilarni bazo'r bilib, esim-yodim
va xotiramni qayta shakllanatiraolmayotganimda hisobga olingan.
Xullas, yozdirish uchun
o'zini boshqacha tarzda namoyish etdi, choqishini mening boshimdan o'tkazib
emas, faqatgina o'zi biladigandayin, mening javobim, qo'tog'im bordayin
sezdirib qochganchalik sezdirib qo'ydi. Bir xil davom etaversa, (mendan og'riq
o'tganini o'zi kuzatib, ammo o'zidan shu azobni o'tkazmasdan yuraversa)
biladiki, men joyimdan turib ketaman, yozuvim davom etmay qoladi. Xullas, mayli
deya yozsak yozaveribmiz, qiladigan boshqa ish ham yo'q deb turganimizda, shu
esga keladiki, agar oramizga bo'q aralashsa, men keraklicha og'riq olmay
ovqatimiz tuzuk va yetarli bo'lmasa, ayollar qanday urishadi desangiz, bu -
menimcha shu, bir-birining ichiga kirib qancha og'riq olayotganini kuzatib
chiqish orqali, nomus bo'yicha urishashi ma'lum bo'ldi. Men bugun shu ishlar
haqida yozganim aslida Nodirga Uzum marketga ovqat yetkazib berishim paytida
holatlarim go'shtim quritilib kesilgandayin o'zgarganda, ko'zim ham shu kichik,
qadamli orli oraliqda ochilib yumilaverganda bo'lib o'tdi. Xullas, orning o'zi
haqida yozsak, orli janjal deyarli bizning uyimizda ro'y bermaydi, barcha orli
qarashlar Ibrohimga, yoki ichimdagi Odam bolam gvardiyasiga berilgan. Orli
janjalning ma'nosi shuki, men senga ham, sening bo'qingga ham (mobodo yaqin
borsam ichaklaring ochilib bo'qing menga tegib ketsa) tegmayin, qaramayin,
yaqin yo'lamayin, uzoqlashib alohida bo'layin deganidir. Xullas, mening
ichimdagilarning hammasi mening og'rig'imni kuzatish bilan, meni ovqat qilish
bilan nomusli ravishda meni urib tashlash bilan ovvoralar. Masalan, hozir yana
yozishni davom ettirish maqsadida, oxirgi gapimni tez yozishga urinishimda meni
devona deb aybladilar. Men aytib o'tishim kerakki, men devona emasman,
faqatgina menga kam fikr keladi, odatda miyam tinch, bo'sh, hech narsasiz
bo'ladi.
Xullas endi teskari
tartibning o'zi haqida yozaylik. Men teskari tartib deb kelganim bu - aslida
birinchi, vaqtda ko'proq o'tmishdan boshlab bir fikrni xayolimga keltirib
yozishga xos tutgan bo'lsam, oxirida kelgan (hoziroqqa yaqin bo'lgan) yozuv
uchun fikr yozuvda birinchi bo'lishi kerak deyiladi. Birinchi kelgan fikr esa
oxirgi o'rinda yoziladi. Ammo shu qoidaga qanchalik amal qilarkinman, zero
yozuv paytida tartib esimdan chiqib, qaysi (fikr) ko'proq esimda bo'lsa,
shundan boshlab, davom ettirib yozib ketaveraman.
Endi, Qur'oni Karim haqida
gaplashsak. Demak, - mening yozganlarimni uyqumdagi tasodifim bo'yicha
kelajakda, turib ishga kelib yozayotganimda Qur'oni karim ilgaridan yozib
qo'ygan bo'ladi. Xo'p, shunga nega ishonayapman desangiz, bu - meni qiynaydigan
masalalarning javobini Qur'oni karim yozdirgan o'zimning yozuvlarimdan
topaolayapman. Masalan, tuyg'ularning tarkibini (ba'zilarini) juft-juft ham,
teskari Sanskrit ham qilib ko'rib chiqdik. Shu tuyg'ular to'g'risidagi so'zlar
chindan ham 2si 1da bo'lib, nomusli ravishda (mana hozir shu iboramdan
qoniqqanimda, Ibo'qimning jamoasi vakillari o'zlarining orlari bilan birgalikda
2si 1dagi nomusimga tajovvuz, hamla qilishdiki, kerak bo'lsa orli ajralish
bilan birga nomusingni, boshqalar kuzatuvi asosidagi qiynog'ingni sezasan,
bilasan deyishmoqchi bo'lishdi; boz ustiga jig'imga tegadigan ravishda
stulimning ovozini massamning o'zgarishiga xos, "endi men qayerga
boray", birgina massamni o'zim deb yurgan edim, massam ham o'tirib
qolayapti, demak, xo'sh - davom etsak, - shu xosda chiqarishayapti) men
tomonimdan topilganki, aslida Qur'on shu ikkinchisi sifatida to'g'ri topib,
joylashtirib bergan bo'lsa kerak. Ichimdagilar aytishmoqdalarki, Qur'oni Karim
sen birinchi tanishtirib yozgan so'zlaringni yanagi gaplarda, (yangi so'zi
bo'lmagan) yangi jumlalarda qayta, to'g'ri ma'noda joylashtirib beradi
deyishayapti. Xullas, buncha so'zni, tuyg'ular tarkibini o'zim o'z joyida qilib
topaolmasdim deb hisoblayman. Zotan shunday bo'layaptiki, tuyg'ular tarkibi,
misol uchun, G'oya-Arvoh juftliklari sanskriti bo'lmish "g'oyat or va
oh" deyish ishimga qo'l kelayapti, mujmal fikrlarim, tuyg'ularim ustida
keltirilgan teskari tartibli urishlari, joyni egallab (yotib qolib)
turishimgacha teskari tartibli qiynashlari, nima qilsam shuning ziddini amalga
oshirishlari bo'yicha asosdan tushuntirish qilayapti.
Xullas, shunday
bo'layaptiki, insonlarga, odamlarga qarashim, ularni chetdan kuzatishim
nazarlari, nazdlari, baholari va munosabatlari o'zimga qaytib kelayapti. Demak,
shu insonlar deganlarim o'liklarda, birinchidan mening nazariy munosabatlarimni
ko'tarib bilishib o'zgarish hosil qilganlar. Zero menga ham chetdan, yurgan
yo'limda boshqa rakursdan nazar, nazd yoki kuzatuv bo'ladiki, bu - menga
o'zimning boshqalarga qarashimning o'zi emas, balki teskarisi bo'lishi kerak.
Demak, o'zimning nazdlarim, nazarlarim, boshqalarni ko'rib darrov xulosa
qilishli munosabatlarim mendan qanday chiqqan bo'lsa, boshqalarga shunday yetib
bormas ekindaki, chunki mana men hozir shu nazarlarni, o'zimning uzoqdan
qarashlarimni qabul qilsam, shu ma'noviy qarashlarimga teskari qandaydir
munosabat, ma'no yotadi, ammo o'zi (boshqalarni kuzatuvim bahosi, xulosalari)
emas. Shuni isloh qilib ko'rib chiqishim kerakki, demak, bu - shunday ketadi, -
birinchidan mening nazariy munosabatim nuqtadan, o'zimdan, turgan joyimdan
chiziq tortib boshqalarga yetib boradi, ammo 2-dan shu chiziq to'lqinga,
jingalakka yoki chalkash, aralash chiziq bo'lib o'zgalarning ongida iz
qoldiradi, boshqalarga tegadi. Demak, nazarim aynan qanday tegarkin, o'zgarib
almashinish, teskarilik hosil qilarkin bu - hali noma'lum. Odatda men orli
nazar bilan munosabat, kuzatish, shantilik, chetdan tuban-obdon baho berish,
o'zimga xulosa chiqarish qilganman, demak, bu - nomusli nazar bo'lib teskari
qarashni hosil qiladi. Zero or-nomus teskari ma'nodagi juft so'zlardir. Arvoh or
bo'lsa, nomni o'stiradigan, US ya'ni Amerikaga o'xshash ravishda boshqa
davlatlarni AQSh ning o'zi bilan 2tasi 1da his qildiradigan nomus so'zi
g'oyaniki sanaladi. Zero bu - qandaydir bir g'oya bersangiz, boshqalar uchun
nomdorlikni, nomingiz o'sishini bildiradi. Demak, Ibo'qimlarning o'zi g'oya
ya'ni nomni US bilan barobar qiluvchi, o'stiruvchi, ikkitasi birdagi
simmetrikaviy gavdadan iborat. Ammo Ibo'qim, mening yoshligim orli yashaydi.
Xullas qilib aytganda,
Ibo'qim ham boshqalar ham men uchun yo'q sanaladilar. Misol uchun Ibo'qim
mening yoshligim hisoblanadi. Bu - nima degani, bu degani shuki,
masxarabozlarning aylanib ochiladigan puflagichi, havo bilan itariluvchisiga
o'xshab men qoldirgan o'tmish izi bo'yicha havoda qolgan barcha yashash
tarzlarim, harakat faoliyatlarimni, gavdamni menga nisbatan havodagi bir joyda,
bug'ga xos bir gavdali hududda bug'ning pariga o'xshab aylanib, tutunga xos
ko'tarilib qorishib turgandayin olib berish xolos. Gavdamdan boshqa qolgan
barcha ichki munosabat, tashqi aloqa shakllarimni boshqalar birinchi
qarashimdagi, boshqalarga bo'lgan shu aloqalarimdagi gavdali va bog'lanishli
oraliqlarda bo'lgan chiziqli, simli masofa bo'yicha mendan o'tib, olinib aslida
mening o'tmishda turgan joyimda mening hozirgi joyimga nisbatan meni qayta
ko'rsatish, bildirish hisoblanishadi.
Teskari tartibga kelsak,
teskari tartib nafaqat boshimning ishi bo'yicha tashqarida, hayotda sodir
etiladi, bu - boshimning ichida ham (bo'lib o'tib), mana hozir oxirgi gapda
bo'lganidayin, bir yozmoqchi bo'layotgan so'zimni birdan kallamga kelgan ilgaridan
to'ldirishlar bilan yozganimda qandaydir manfaatni, ongli foydani ko'zlagansan
deya ongimga qarshi borishib, gina-qudrat qilishib shu so'zni (mana hozir bu
o'rinda ham oxirgi kesimni esimdan chiqarib) yodimdan ko'tarishdi va oxirini
o'zimcha, boshqa noma'lum so'z bilan yakunladim. Umuman endi qo'shimcha
qilsamki shu o'rinda, Arvoh hammasi biridaligi (umuman - menga bittadayin
ko'rinadi, aslida ko'p desam ko'nglim joyiga tushadi) ya'ni Arvohlar nima desam
ID dan, aniqlikdan ko'plashtirish ishini hosil qilishadiki, shu ham o'zimning
kallamning ichida ilgaridan, kallam ko'taraolishi bo'yicha yasalib, mana boya
aytganimdayin or-nomusni yozganimda, shu or-nomus aniqlik shakllarida o'yin
qilib, qandaydir bir chiziqlarni, ordan nomusni ajratish, yopishtirish va h.k.
ishlarga qo'l urib ketaveradi. Xullas shu gapimni yangi abzatsdan yozsam
to'g'ri bo'larmidi deb o'ylanib qoldik. Nima bo'lsa ham, Arvoh o'zining orini
nomusga, 2tasi 1dalikka, o'zi doimo so'raydigan, ammo o'zi qilmaydigan
aniqlikka, yagona sonlarga, zarracha misoli chegaralarga tiqishtirib
bittalikdan o'yinlar yasayveradi, alohidalik tarqalishlarini chiqaraveradi. Shu
yerda ruhiyatimni ko'tarib, bor endi senga tanaffus degandayin bo'lishdiki,
zero birinchidan kompyuter uyimning 2-bo'sh xonasida bo'lgani uchun (birinchisi
hammamiz uchun yotoqxona, televizorxona) bugun tinimsiz, ko'p yozayapman,
ikkinchidan esa Arvoh nomusning yopishgan birligini orasidan kus qilib
ajratishi ichimdagilarga jindak yoqdi.
Yana aytmoqchi edimki,
Ibrohim so'zining qisqartmasi Ibosh degani "u"ning kusidagi ikki
qovuncha, yostiqcha bo'yicha "va bosh" deya hisoblanadi. Umuman
Ibrohim so'zining o'zi ham "i, va bir ohim" ma'nosida, kusning
ajralgan ikki qovunchasi, shishgan yonoqlarini bitta ohim davomiyligi deyishi
bilan hisoblanadi. Mustafo esa musa, pussy, kus toblagan Dunyo deya hisobga
olinadi va Mustafo shuning uchun Ibrohimdan baqquvatroq bo'lib o'sayapti.
Endi turib ketsam ham
bo'laverar, ammo 1-xonada qilishga ish yo'q, zero televizorning traynigini
kompyuterga ishlatayapman. Ammo bitta televizorning o'zini yagona razetkaga
tiqsam bo'laverishi endi xayolimga keldi.
Endi. Yana eslatma
qilishganiga qaytib kelayapmanki, bu - 1-marta ko'tingning, dumbangning
yunglarini pokiza qilib olganingni yoz deyishdi. Yana qo'shimcha xayol kelgan
ediki, jun olish mashinkamning 2-, yuqoridagi chiziqli uchining o'rtasidan,
mashinkaning shu joyi ostidagi ishloviga, qimirlashlariga halaqit bermasdan
yitalab, itarib junimni olishim kerak, aks holda shu uchi qat bo'lib, yopilib
qoladigandayin edi.
17:21. Televizorni ko'rib, shu xildagi, o'rta hajmli tadbirkorlikni oshirish
namoyishi bilan men sal qolib tadbirkor bo'lib ketay dedim. Demak, - gap
shundaki, - ichimdagilar ham aytganiga o'xshab Oliygohni tugatganlar
televizorni menga o'xshab hisobga olishadi. Ya'ni har ondagi surat bilan es
o'zgartiriladi. Ammo qo'shimchasi bu ediki, bizlar qaysidir surat esidagi,
o'tmishidagi aynan bitta videoni, davomiy namoyishni ko'rib turamiz. Demak,
tadbirkorlik qachon keladi desangiz, bu - shu o'tmishdagi ko'rsatilayotgan
videoning o'z kelajak tizginini, hoziroqqacha bo'lgan videolar ketma-ketligini
topishda bo'lsa kerak.
18:54. Teskari tartibda xo'sh. Birinchi
televizorga kallamdagi bo'layotgan ishlar yuzasidan savolomuz qarab,
"nimaga" degan so'zni javob topdim. Nimaga degani "necha i'm,
men aloqa got, bo'lgan aloqa". Shu savolomus qarashim asosida televizorning
tasvirlar va eslarim bo'yicha sakrashi turgandayin bo'luvdi. Demak, shunga
teskari ravishda mening Bo'lgan, Gotli ya'ni esli aloqalarimda nechta men
bo'lishim kerakligi yotadi. Xullas, atrofimdagilarni, hayotimdagilarni o'zim
sifatida bilib ko'paytirishim, oshirishim kerakki, natijada televizorda bir xil
davomiylikni kutib qolib, tadbirkorligimga kirishib ketaman.
Endi televizor menga bunga o'xshagan, savolimga
javob sifatida so'zlarni qanday topishi haqida yozsam. Ichimdan gap
yasab-yasamay, barcha yig'ilgan nazarim bilan savolomus televizorga yo'llanib
javobini so'raganday bo'lsam, oxirgi chiqayotgan istalgan bir so'zni javob
o'rnida qabul qilib ketaveraman va shu so'z to'g'ri javob bo'ladi. Aslida esa
menimcha qayta-qayta chiqqan audio-video eshittirish va tasvirlarida sal
avvalgi xotira, so'zlardan osha men izlayotgan, savolimga javob bo'lgan bitta
so'z chiqayapti, takrorlanayapti.
Yozuvimdagi 2-teskari tartibda Ferangiz masalasi
turuvdi. Ferangiz degani "fuck (few, bir oz aka) er angiz, ongingiz"
bo'lib, Ferangiz mening ongimni sikib tamom qiluvchilar qatoriga qo'shiladi.
Zero ovqatlanayotganimizda dadam is bilan murabbo ye deganlarida, Ferangiz
darrov surilib topilib kelib qastdaniga qichig'iga murabboni mening ham
olishimga qo'ymasdan, boz ustiga qo'li bilan olib yotibdi.
Demak, shu o'tirishimning, yozishimning asosiy
ko'zga tashlangan tomoni shundaki, mening nazarim munosabati, aloqasi bilan
qaralgan atrofdagilarga shungul, girdob bo'lib yetib borgan ko'z nurim,
boqishim, ularni eshitib va o'zim gaplashib turish nazdim ularga qanday yetib
borsa, o'zimga ham shunday qaytib keladi. Natijada men o'zimga qaytgan shu
munosabatni o'rgansam, boshqalarga yaxshi qarash orqali ularni yaratib,
aloqalarini yasab o'zimga ishchi, mehnatkash qilib qo'yishim mumkin. Shunga
televizorning yagona namoyishlarini davomiy ravishda ko'rishim yordam beradi.
Xullas, yoki birinchidan televizorni shunday davomiy tomosha qilaman, yoki
ichki nazariy munosabatli qarashlarimni, ko'z nurim bilan boshqalarni girdobli,
shungulli, ichkariga aylanaverishli aloqasini - o'z joyida to'g'ri qilib
tadbirkor bo'laman. Xullas, - shuni kerakli qilib aytmoqchimanki, - sezgilarim,
qulog'im, ko'zim va tegishim bilan boshqalarni kuzatuvim asosida har biri uchun
alohida bahodagi aloqalar shakllanadi. Shu aloqalar bilan keyin, yolg'iz
qolganimda yoki birovlarning yonida o'zim o'zimga qarayotgan bo'laman.
Comments
Post a Comment