Qanday
7 10:29. Xullas, mening Bobirmirzo ismimdan Bobir so’ziga
teskari qilib, Ribob ya’ni Sanskritchadan tushunsak “ribob simlarini uzunasiga
chalganada, urganda o’rtasida aylanishini, tebranishini saqlab qolish
kerakdayin” ichimdagilar mening teri, gavda-bosh osti hujayralarimning o’zidan
hali javob, ma’lumot yoki tiriklik sabab-natijalari simmetriyasi yetib
kelmasidan tikka simmetriyaviy qarama-qarshi chiziqni ustiga chiqarib qo’yishadiki,
hali yetib kelmagan hislarimni muammo qilib zid, simmetrikaviy o’xshashlikda
barcha tuyg’ulari bilan simmetriyaning hammasini bildirib turishadi. Shunisi qo’rqinchliki
gavda yuqorisi boshdan ostdagi tiriklik hujayralarimni o’z to’g’ri vertikal
chizig’I ustiga simmetriyani o’zidan olib chappacha, 180 gradus aylantirib
taqab, to’g’irlab davom ettirishidan barcha ma’lumotlarning, zid simmetriya o’xshashliklarining,
bir xil mavzu qarama-qarshiliklarini tushunsam ham shu simmetriya chizig’ining
zid, aylantirib qo’yilishidagi burchak ostidagi yashiringan qarama-qarshilik
cheksizligini tushunaolmay baribir bahslariga, muammolariga javob
qaytaraolmayman, cheksizlikni yengaolmayman deb o’ylayman. Endi, xullas men falajman,
chala nogironman, oyoqlarimdan otilganga, o’q tegganga o’xshab ojiz bo’lib bu –
Buxoroliklarni kechangi birinchi ko’rgan kinomga o’xshab timsoh ya’ni “team,
jamoa so, shunday oh” degan ma’noda Buxoroga yolg’iz emas, balki jamoa bilan
ishlaysizlar degan ma’noda inson gavda-miyalariga boshqalardan, do’stlaridan
yoqimli ta’sir, aldov o’tkazadigan o’liklar bordirlar. Hamda ikkinchi kino bo’lmish
Forsaj 7 ga o’xshab tangri ko’zi menda ochilgan bo’lib, miyamda meni bashorat
qilish osonligidan miyamda falaj, shol hisoblanaman hamda menga taklif bu – shu
kinoni o’chirgan joyimdan qarasak, Shahzoda so’ziga uchrab “sha, hozir h, hayot
zod, zot yoki yuqori aloqada” degan ma’noda yozuvlarimdan o’zimni faxrlantiradigan,
g’ururlantiradigan qilib meni oldindan boshqarishlari, ishimni o’zlariga ma’lum
qilishlari bo’ladi. Endi. Umuman olganda menga aynan meni aniq topib, ichimni o’qib
mavzu, soha doirasida simmetrikaviy zidlik qilishadiki, xohlagan ishim qolib,
bo’lmay ketsa ham mayli, zero mavzu bu – xotinim, birinchi rafiqam hisoblangan
bo’lib, ikkinchi xotinim bo’lgan O’lik Orlardan timsol go’yoki birinchi xotinim
bilan o’z simmetriyasi orqali urushayotgan bo’ladi. 2-xotinim tomonidan
birinchi xotinimga shunday halaqit, chetlashtirish berilishi bu – faqatgina mavzu,
xohishim doirasidan qarama-qarshilik bo’lib, mutloq, boshqa ishlar, voqea-hodisalarni,
Dunyoni yopib qo’yish emas. Baribir 1-xotinim kuchli bo’lib, boshqa mavzulari
orqali yoqimli bo’lib turadi. Ammo o’zim xohlagan aynan narsaga, ma’lumotimga
yoki gapimga qarshi borishsa, o’zi qancha, ko’p-kam kelishi mumkin bo’lgan
istak-xohishlarimni, yondashuv-intilishlarimni bir zumdan yo’qqa, bekorga
chiqarishlaridan juda darg’azab bo’lib kelganman. Endi, sekin-asta shuni
sezayapmanki, meni ham har xil yordam-ko’maklarga, masalan, Ferangiz sharini
bog’lab berishga, enam qarag’ayning osma ukollariga skoch tishlab ajratib
berishga jalb etayaptilarmi, demak, men mutloq, joyimda ham qimirlab turadigan
eskicha tasodif emasman. Shunday damlarda, yordam lahzalarimda bir varakayiga
oxirida ichimdan vahiylashadiki, “xuddi o’zim bilgandayin, oldindan ma’lum bo’lgandayin”
deb ichimdan pichirlab qo’yishadi. Endi, shunday qilib o’ylanib qolayapman, o’lik
Orlar yoki ichimdagilar qaysidir shu paytlarni, Ibrohimning yaqinda bo’lib o’tgan
5 yosharligini vaziyat bo’yicha simmetriya markazi qilishib, menga oldin og’riq
berib kelishlariga ko’ra shu ikkinchi qism kelajakni, Ruhan sog’lomga o’xshab
borishimni va hay-hay demasam, nanam hozir sal avval Yerni og’dar deya jismoniy
ishga chorlashlab jisman sog’lomligimni berishlarida bu ayon bo’ladiki – o’sha
kasal damlarimda shu kelajakni ichimdagilar oldindan taxlab bo’lishib, meni biror
ishga, Buxoroliklarni uylariga qaytarishga oylik-daromadli korxonaga mehnat
qildirishga qo’yishmaganki, zero oyog’imning kuchsiz bo’lishining o’zi
Buxoroliklarni olib keladi, oyoqlarini charchatgandayin bo’ladi deb
hisoblashgan chamamda. Endi mobodo o’zim uchun to’g’ri kelayotgan ishimga
qarasak, boya, umuman aytganimdayin televizor va internetdagi bir xil
videolarni, nomli kinolar, tasvir-lavhali fayllarni shunday taqqoslashim
kerakki, qayeridadir baribir boshqachalik, farq bo’lishi kerak. Zero bu – farq,
o’zgachalik, kino tasvirlarining bir xil chiqmay qolishi kelajakdan inosonlarni
o’liklar tomonidan boshqacha qilib kino sifatida yasab qo’yilishidan so’ng o’tmish-kelajak
qarama-qarshiligidan hoziroqni o’tkazib tomosha qilib bo’lgan kinom kelajak bo’yicha
hoziroqdan, joriydan boshlab darajalanib kamayib, hoziroqqa yetaolmay qolib
ketgan barcha insonlarim bo’yicha birgalikda kino vaqti davomida qotib
turaolmaganliklari, vaqt o’tkazib darajalar o’yini bo’lgani uchun, hayot kechirganlari
sababli oxir-oqibat shunday bo’ladiki, shu darajalangan zinapoya kesimida o’rtacha
qo’zg’alish, o’sish yoki pasayish bo’ylab ortda qolganlar, oldinga chiqqanlar
orasidagi farqlar aynan eng ko’p kimning aybi bo’lsa, shularni topib yagona
kinoning har xil medialardagi, axborot vositalaridagi farqidan topib aniqlab
biror bir ishda, Buxoro jurnalida keraklicha ma’no bilan maqolasini to’ldirib
yozish orqali dolzarb qilib uyiga sekin-asta qaytarishim mumkin. Endi qanchalik
qiyin bo’lmasin, ahvolimning og’irligiga qaramasdan (mana hozir shu o’rinda
menga ancha bo’htonlar taqab, bolalar ovoz bilan, tasodifiy joni bor signallar
bilan jon-jonimdan o’tkazib, qo’toqlarimni gavdam bilan bir qilib, yuragimni
ustidan kulib o’ynashdiki, so’ng Zigul har doimgi jalabligidan yana bir parcha
sezdirib “tush” degan so’zi bilan mening og’zimdan aytganga o’xshab jismim
bilan ikkitasi birdalik qilganda, shu qismim suyaksizdayin ekstazli go’sht bo’lib
og’ib, osilib, oqib qolgandayin bo’ldiki, yebanlar menga uzoqdan hamla
qilishayapti) shuni men ham yetkazmoqchiman, demak, bu – bolalarning ustidan
kulish bo’lgani uchun yoshlar yana signalni hayotdan degandayin boshimning
ichidan parallel chalib turishibdi, xo’sh, - demak, - bizni eng ko’p qiynab,
Dunyomizga ishontirib kelgan bu – o’tmish va kelajak, hoziroq aniqliklari,
qilingan ishlar aniq, qilinayotgan sezib turgan faoliyatlarimiz aniq va shundan
xulosa qilib hech shak shubhasiz kelajak ishlarimiz aniq, rejalarimiz bo’yicha
ishlaydi deb turganimizda tuyg’ularda 2-o’rinda turgan 4-raqamdagi bilim katta
parallellik qilayotganida tuyg’u, miya bo’lgani uchun haqqoniylikka, gavdaning
amaliyotiga qarshi ravishda (kichik bo’lib) 5 ya’ni aniqlik ko’proq bir narsani
o’zidayin, qiladigan ishlarim bo’lsa – 2 bir xil videolarni bir xil ko’rsatib
turishi mumkin. Xullas, vaqtning nisbiyligida ya’ni vaqt o’tmasligida, fazo bo’ylab
vaqtning harakatda sezilishida harakatlar, odam bo’yicha 2-raqam davom
etayotganida, bir-birining qoldirgan iziga descrete, uzuq-yuluq, kadrli
tasvirlar bo’ylab olib qo’yilish bo’yicha parallel bo’lganida, parallelligi
ustunligida aniqlikning ikkinchi, yondosh perpendikulyar shkalali jarayonlar ta’sirlashuvchisi
bo’lib qolganida vaqtni davomiy oqim, o’zi bor, harakatlar effektidan emas deb
tushuntirish bo’lib, aniqlik eng kam, ojiz ishlatiladi. Demak, bizlar
uzuq-yuluq yaqin ketma-ketlikda harakatlanib ketsak, aniqlik vaqtga singib
vaqtning to’liq bo’lmish davomiyligida harakatlar bo’layapti deya xato xulosa,
tushuncha qoldiradiki, aynan shunisi aniqlikning kam ishlatilayotgani bo’lib,
parallel ravishda aynan harakatlar tushunchasining o’zlarini har xil qo’yilish,
gavda bo’yicha esa ozgina baland-past ketma-ketligini shundoqqa ham o’zidan,
parallellikdan bilib, hammasini ko’rib turaveramiz. (Xullas, shu o’rinda
aytishim kerakki, meni bashorat qilib atrofimda sen oldindan ma’lumsan, deya
shovqin-suron, boshimning ustidan boshim yetib bormas sal tepa joydan urishga o’xshashlik
qilayaptilarki, men esa Xudo, Tangri bo’yicha bo’lishim ishlarini qilayapmanki,
bu – bashoratga qarshi bo’lsa kerak deb o’ylab, har holda boshqa ishlar bo’yicha
ichimdagilar meni aldab “zo’r yozdirishlari” bilan ustimdan kulishlari, lol
qotishlari bo’lmayapti) (Nima bo’lsa ham sikimga tegmasinlar deymanki, hali o’rganaolmaganga
o’xshab, balkim sikimga ichimdan o’tib ketayotgan aynan menga atalganchalik
masxara qilingan Dunyoqarash ovozlari qo’tog’imni isitib, har qayoqqa o’zidan
tirnalganga, tolalari yulinganga o’xshab, o’rtasidan oqib o’tayotgan orgazmimni
yopishqoqligiga qarshi qo’toq-tashshog’imning jismli yanada zich, o’z joyida
doimo borlik qilishi ustun bo’lib, baribir qanchalik shu qolishda, sperma
yopishqoqligida qo’tog’imning go’yoki seks, yoki boshqa orgazm kelgan, sperma o’tayotgan
paytlari kayf bergan deb topilgan, bolalar o’zlaricha hisoblayotgan xato
joylaridan zarbalar berilib, ich-etidan tashqariga o’z-o’zidan tirnalib,
yulinib ketmoqdaga o’xshash bo’ladiki, bolalar menimcha shunday paytlarda
yomonliklari qanchaligi sezilib, tug’ilmay ketay, spermadan paydo bo’lmaganimda
edi, baribir sperma maydaligi bilan o’zimning kattaligimni solishtiraolmayman
deya boshlari dirrilab, achib ketadi deyishlari bo’ladi aslida). Umuman endi
raqamli tasodifiy Dunyo kelganidan so’ng, biz yuqoridagilarning, ota-onalarning
ko’zlari sekinlik bilan ochilib, odam taqdir tarafga, insonlar esa gen tomonga o’tishayaptiki,
men uchun vaqtning nisbiyligi, vaqtning o’tishini bildirish uchun faqatgina
fazoning o’zi borligi, yetarliligini tushunayapman, aslida esa – avval, bizning
Dunyo tasodifligida vaqt to’liq oqim bo’lib hamma yerda o’tuvchan, bor bo’ladi
derdim. Xuddi shunday, insonlar bilimlari ostidagi aniqlikka ishonmay ya’ni
bitta kinoni ko’rib turganda har qayoqdan boshqa kinolar, videolar ma’lumotlari,
gaplari yoki tasvirlarining aralashuvi bilan kino effekti boshqacha tus
olayotganini bilib, sekin asta kinolarni, seriallarni, umuman video-audioni
aniq, uzluksiz vaqt davomida bir xil, o’z nomi bilan chiqarilganidayin boricha
ko’rib tomosha qilayaptilar. Endi. Shunday qilib miyamda 3 holat bo’lishi
mumkinga o’xshaydi. Biri va eng menga ma’quli, o’rtada turgani bu –
sezgilarimning o’zini, ko’z bilan qarashimni shundoqqina miyam deb, gavdam bo’ylab
qisman va hayotga qarab to’liq tasavvurning o’zini bilib turishim, miyamning
ishini sezmasligim, to’ppa-to’g’ri gavda va hayot chegarasida sezgilar oralig’ida
quruq gavdamni bilib turishim. Ikkinchisi miyamda ko’p ishlayotganim,
hisob-kitob va tuyg’ular qilayotganim. 3-si esa miyamga nimadir bo’layotganini
bilib ochaolmay, ko’raolmay, bilaolmay qolishim. Endi, xullas, ushbu quyidagi
yozuvga e’tiborlarini qaratib, so’zlarni katta-katta qilib yozib mening
yozuvimdan olinib, aynan shu maqolamdan o’liklar tomonidan boshqarilayotgan
kimdir ko’chirib, mening miyam bilan mos ravishda ya’ni insonlarni jamlashimga
ko’ra ravishda o’zlarining dolzarb, umumiy yoki hamma uchun tashviq qiladigan
axborot vositalariga, manbalariga yozuvimni olib o’tishlari, eshittirishlari
orqali Rossiyadagi Buxorolik taxminan 91000 ga yaqin ishchilarimiz axborot
vositalari bo’lgan kallaridan dolzarblikka ko’zlari tushib, Buxoro ishlarini
bilib qolishsa, ya’ni aynan, yozuvimning o’zini o’zgartirmasdan, aniq yoki vaqt
davomida boshqa bilimli videolarni aralashtirmasdan o’qishsalar yangi va ilm-fan
bo’yicha ishonarli bo’lgan eng yuqori tamoyillaridan Ulkan portlash ma’lum bo’lganiga
qiziqishib, aniqlik bo’yicha bilimlarning hammasi biridalik qilishi (shu
bolalar o’zlari tomondagi hayotlarida ko’p narsalarga tegishayaptiki, taqdirni
buzishib menga hozir shu o’rinda yana parallel ovozli ich-etimni kezib o’tadigan,
gavda qumimni uchiradigan, siyraklashtiradigan ta’sir ovoz o’tkazishayapti,
ku-ku qildirishayapti kakkini), aslida aniqlikning ustunligini (matematika
yechishga qodirliklarini) bilib qolishadi. Albatta, bu – nisbiy vaqt men uchun
oddiy ma’lumot, ammo endi tan olayotganimga ko’ra juda katta bilim, ma’lumot bo’lib,
aslida hech narsani o’zgartirmayotganga o’xshaydi, ammo shunga, nisbiy vaqtga
ergashsam, hamma ishim, ovozlar va qarama-qarshiliklar yo’qolishi mumkinligini
bilaman. Xuddi shunday – Ulkan portlash ya’ni “hammasi biridalik”, aniqlik
(videosi) bo’yicha bilimlarning (boshqa videolarning) parallelligidan ko’ra
aniqlikning o’zi, koinotning yallig’ borligi, o’lchamlarning o’zgarmasligi yolg’on,
fanda isbotlanmagan bo’lsa ham, ya’ni fanning asosi bo’lgan Ulkan portlashga
qarshi borsa ham hayot, Dunyoqarash ishlari jihatidan to’g’riligi, kerakligi va
haqqoniyligiga atab insonlarni o’ziga jalb qilishi va shu yo’sinda, yo’lda keyingi
ishlarini oson qilishi mumkin. Xullas, Buxorolik ko’chkinchilarga aytadigan shu
o’rindagi uzoqdan muloqotim, yetkazmam, jumlam:
Buxoroliklar, mening ushbu so’zlarimni o’ziday yozuv o’lchamlarida
aniq uzluksizlikda o’qib bilayapsizlar
Deyman. Mana – ko’chirib olgan ko’chirib olsin. Zero men
Buxoroliklarning barchasining gavdasi ya’ni miya-gavdasi egasi sifatida
tangrisi hisoblanaman. Albatta, tangrilikni qonun-qoidaga solib, tasodifni o’rganishli
tarzda ichimdagi o’lik Orlar, spermalarim qotishidan yasalgan qanchadir massa
ulushim Buxoroliklarning tasodifini yaqindan, ozgina oldingi kelajakdan oldin
ko’rib boshqarayapti, berayapti, ammo men ya’ni haqiqiy Tangrilari tirik ekan,
miya-gavdalari bo’yicha gavda bo’lib olgan miya ishlashiga xosdalik o’zlari
uchun tasodifiy, har xil joylarga sakrashli ishlaydi. Endi. Mana shu yozuvlarim
bilan bu o’rinda enam qarag’ayning osma ukollari suv o’tishi to’xtab igna
teshigidan, qayta urishlari, teshishlari lozimligidan jonlari og’irayaptiki,
demak, o’liklarning o’rnini egallab, Dunyoqarashga qarshi ravishda insonlarning
tasodifan sakrab, hayotda bir zumda o’z joylaridan boshqa yerda paydo bo’lib
qolishlari o’liklarni dirrilatayapti, o’liklik joyi uchun kurash olib borayapti.
Zero aslida Dunyoqarashda insonlar hoziroqda sakramasliklari kerak, hattoki o’tmishdan
qaytalansalar, o’zlari bo’lgan joyga borib qolsalar ham, uzlukli yoki sakrashli,
parallel ko’chib o’tishli tarzda bo’lmasligi kerak edi. Shunday qilib har xil
gaplar va xatti-harakatlar bilan uyimdagilarni, aynanki inson ravishda
yaqinlarimni olib qo’yib, gavdalarini to’liq boshqargan, hoziroqda sakratavergan
va sezgi doiralarimni kutilishlarini tasodifiyligini buzishgan, baribir
darrov-darrov simmetrikaviy, kallam ishlashi bilan qarshi ravishda chiqarib
kelgan o’liklar meni har xil o’zlari istagan joylariga joylashtirib, gaplari ma’nosi
bilan boshqaga gapirganda ham aynan meni uloqtirib, urib yoki gaplari mazmuni
bo’yicha har qayoqqa yugurtirib tashlaganlaridan so’ng shu gapli miya aloqalari
bilan qorishtirib gavdamni insonlar ustiga yuklaganlaridan so’ng insonlar
miya-gavdali bosim o’tkazilishi bilan, miyalariga og’irlik tushib, gavda va
miyalari aralashib qiynalib qolishgan. Xullas, hammasi ko’p ham uzoqda emas,
shu yerda, - yani aslida meni asrash, yonimda o’rab olib muhofaza qilish uchun
kerak bo’lgan yaqinlarimni, ota-onamni yoki og’aynilarimni o’liklar mahf
etishib, sehrlab miya-gavdalarini boshqarib yotish orqali meni va insonlarni
gavda va miyalarimizni qorishtirib, tom ma’noda miya go’shtini gavdaga va
aksincha, gavda hujayralarini miya tolalariga o’tkazgandayin urib, qiynab
kelishgan edi. Endi, xullas hozir shunday bo’layaptiki, aslida o’liklarga og’ir-qiyin
bo’lishini men bilmasdan, hozir narigi nanam yotgan xonalaridan og’riyotgandayin
ovoz chiqarayaptilarki, aslida o’liklarning sakratish aldashlari bo’lib,
nanangga yaxshilik qilib yozganingda bizlarning tarafimizni olganday bo’lib,
bizlar esa sening ustingdan kulib, seni yana urayapmiz, o’lik jonsizligimiz
bilan o’zlarimizga o’xshatib qiynayapmiz deyishadi. Xullas, o’liklar bilan
bizlar, tiriklar protivopolojniy, qarama-qarshimiz, ya’ni tiriklik yaxshilik,
sog’liq-omonlik, yashash, barhayotlik, jonlilik, yeyishga xoslik bo’lsin desa,
o’liklar o’lim qiyinchiliklari, azoblari, tirnalishlari yoki qirilib o’lish
lahzalariga xos ravishda o’zlarini faqatgina bildirishib qo’yarkinkilar, bu – o’zimizni
bildirayapmiz, qiynoq-azobni sezdirayapmiz xolos, deya bizlar uchun aslida yomon
bo’lgan ichkaridan urushni, larzaga solib “bez tolku”, ilojsiz boshqaruvimizni
olib qo’yib uraverishni qilishadi. Ularni ya’ni o’liklarni chindan qiynaydigan
narsa bu – baribir tirikligimizni ular urayotganlari uchun bizlar hech narsa
qilaolmayotganda, bizlarni ko’proq egallash ular tomonida bo’layotganda,
bostirib kelayotganlarida bizlar ularni faqatgina dirrilatishimiz, o’rnilariga
o’tib olib joy qoldirmasligimiz, go’yoki jaft, ikkitasi birda bo’lib o’lish
azoblarini takrorlaganga xos qolgan borliklari, ich etlarida aslida imkonsiz
sanalgan joylashuvning joylashuvi bilan bilmadim qanday ma’no kelib chiqadiki,
balkim portlatib, qistabmi yoki chimilab yuborganimiz o’liklarni qiynash,
azoblash bo’ladi, jazosini berish bo’ladi. Endi o’liklar shu topda menga
hammasi Karonavirus, Covid 19 sababli axir tushunarli-ku, bu – kasallik Dunyoviy
dolzarb, Dunyoqarashga xos bo’layapti-ku deya o’z urushlarini, bizni bosib
olishlarini o’z davri, payti bo’layotganidayin o’zlarini oqlayotgandayin bo’lishayaptiki,
bizlar, (tiriklar) endi nima, o’zimizni urishga qo’yib bersak, dolzarb, to’g’ri
bo’ladimi. Endi. Umuman gapiraolmay deya ichimda qolib ketgan gaplarim bo’lgandayin
hisoblashlari bilan shu enam qarag’ayki, menga tomoqdan baland ovozda nafas o’tkazishli
xonish, o’kinchlarini berib tasodifanlik bilan bo’ldi deya har doim bir xil
yetkazib, gavdamdan, ich-etimdan, ichki a’zolarimdan (2 tasi 1 daga xos ya’ni
Ruh) o’tganidayin uradilarki, umuman shundan bila bergan ham bo’lsam kerakki, ikkita
jihatim, o’zimniki deb hisoblagan taraflarim bo’yicha ovozim enam qarag’ay
bilan qarama-qarshi o’xshashlik qilib enam o’zlarini kardayin tutsalar, gavdam
dadam bilan bir xil ustma-ust parallel o’suvchi, xullas gavdam va ovozim mos
ravishda dadam va onamga o’xshab ikki turga bo’ldangan. Endi 1:58. Umuman
olgandan hammasi kar bilan ko’rlik. Ya’ni menda kuzatilayotgan Nisbiy vaqtlik
hodisalari ko’rlik bo’lsa, insonlardagi Ulkan portlash voqealari karlik
hisoblanadi. Xo’sh, yana sanskritchaga murojaat etamiz… Ko’r degani “k, aniq o’,
(Dunyoning vaqt bilan o’sishi, yuqorilashishi ya’ni) bashorat random, tasodifiy”
bo’lib, men bashorat aniq tasodifiy deb turganimda hoziroqdagi ishlar, aloqalar
tasodifiy bo’ladi xolos. Hamda insonlar kar bo’lishlarida, kar degani Sanskritchadan
“k, aniq aloqa r, tasodifiy” sanalib, hoziroq aslida bashoratligi bilan
insonlar aldanayotgani, insonlar uchun hammasi avvalgidayligi, aloqa ya’ni
hozirda bo’layotgan ishlarni tasodifiy, kutilmagan deya xato qilayotganlarini
bildiradi. Umuman bu – shunday aytilayaptiki, ko’r bo’yicha aniq ravishda
bashorat tasodifiy, karga ko’ra esa aniq tarzda aloqa tasodifiy bo’lganda,
chindan ikkalasining ham aksi bo’lib turganda, nega hoziroqdan boshlagan bashorat
ko’r bo’yicha kardan olinib aslida tasodifiy to’g’ri baholanishi kerakligida ko’r
bashorat deb ishonib turishining sababi bu – aslida sezgilar oralig’ida
barchasi bo’lib turib, tasodif va bashorat almashinib yotganda ko’r uchun hoziroqda,
aloqada tasodifning to’g’riligi faqatgina gavdasi yuza chegarasi, o’rab olgan
teri hajmi, ich-eti bo’yicha hisobga olinadi. Demak, davom ettirsak, xuddi
shunday qarab, kar uchun hoziroq aloqasining aniq tasodifiyligi aslida bashorat
bo’lib, faqatgina men tasodifiy eshitayapman deya aldanib qolishi mumkin,
chindan esa hech narsani eshitmayapti, karomatni, parallellikni (bilimlarni,
gavda-miyasini, o’zini o’zi) eshitayapti xolos. Ko’r ham hech narsani ko’rmayapti,
faqatgina tasodifga duch kelayapti xolos ya’ni tasodifli chiqishlarni, amallar kesimlarini
sezayapti tamom. Shunday qaraganda men hech narsani ko’rmayapman, yoki o’zimni
o’zim, ya’ni miyamni ko’rayapman, miyamdan o’z-o’zidan nima chiqishini yozuvlarda
o’z-o’zidan, aslida qo’lim bilan boshqarmasdan, tegmasidan yozilishini ko’rayapman.
Bu esa ko’rlik bo’lib, men faqatgina tasodif kesmalariga, go’yoki kursor
vertikal yonib-o’chuvchi chizig’iga qarab turgandayin aniq, hayotbob ishga duch
kelib qolganman. Tasodifda esa hamma qoida yozilgan, gavda yoki miya Dunyoda
yashar ekan, o’zini hamma qonun-qoidalar bilan, ichra tarqatishi, bildirishi, o’zida
bordayin sezishi va qolgan narsalarni o’ziga xos, shaxsga moslashtirilganini
bilib baribir qonun-qoidali hisoblashini bilib qolishi shu. Endi shunday qarab
boraversak, men ko’rlik bilan shuncha ish qildim, yozdim deyapman, aslida esa
tasodifimga, o’zimga yoki xatti-harakatlarim noma’lum, kutilmagan
yangichaligiga ko’ra umuman boshqa ishlarni qilib kelganim sababli insonlar ham
gavdali og’ir mehnatda, yo’l-bino qurilishida ishlaganlarida hammasi hamma ishlar,
mehnat samaralari yoki materiallar qurilishi, yozilishi aniq, doimo kuzatuvda
ham ko’rish mumkin bo’ladigandayin bajarilgan, ammo tasodiflariga qarab qolgan
miyali insonlar asl ishimiz sifatida tasodifimiz, kutilmaganligimiz qani
deyishadi. Endi. Mana hozir shularga simmetrikaviy hoziroq chiqib enam qarag’ay
namoz o’qiyaptilarki, bu – miya-gavdalari uchun tasodif, kutilmaganlik, ixtiyor
ya’ni haqiqiy ish mahsuli bo’lib, aynan shuning uchun, hammaga o’z tomonlama
tasodifiga pul to’lanishi kerak. Masalan, mening yozuvlarim qanchalik ko’p yoki
sermazmun bo’lsa ham, aslida tasodif, kutilmaganlik sifatidagi qaysidir rakursdan,
ish beruvchi bo’lsa shu kar tomonidan ko’rib turilgan ravishda haq, oylik-daromad
to’lanishi kerak. Umuman olganda shu yozuvlarim bilan ya’ni aniqrog’I miyamni
boshqaruvlaridan chiqayotgan yozuvli to’ldirishlari, bashoratlari yoki o’z
ishlari bilan menga nima-nimaligini o’rgatib, taqdirga mos qilib qo’yib, yo’naltirib,
yozuvlari(m)ni o’zimga o’qitib qo’yib, bema’lol o’zimni ishontirib boshqarayotgan
bo’lishlari hech gap emas. Yozuvlarim bilan masalan hozir asosiy, asl ish
qanday bo’lishi tahlili, yozuvlar yuqorisida, oxirgi xulosalaridan birida
turgan bo’lsak, bu – tasodifim sababli haq to’lanishiga taqalib, meni aynan
ishlashga, pulli ish qilishga chorlash bo’layaptiki, chindan ham aytganda bir
vaqtlar, 3-4 yil oldin men ham ishlarmikanman deb yurganimda, Radio mollar
yonidan velikda o’tib ketayotganimda o’g’ling maktabga chiqqanida degandayin
ichki javob qilishdiki, e’tibor bersam bu – balkim Ibrohimning 5 yoshi bilan
bog’lanar. Nima bo’lganda ham hozir, shu o’rinda buncha ishlar, yozuvlar bilan
men o’z-o’zimdan qoniqmayapman, haqiqiy bahomni bilmayapman, tasodifim bo’yicha
mehnatimni o’zim tushunaolmay, ko’raolmayapman. Xullas, taxminimcha tasodif bo’yicha
ishimni ko’rishim, o’zimning haqqoniy, hammasiga javob beruvchi charchog’imni
sezganimda menga qancha ishbay, oylik berilishi kerakligini ham boshlig’imga
aytib aynan shuncha miqdorda pul olishim, ishimning aniq haqqini so’rashim
mumkin. Umuman enamning namozlariga kelsak, inson miyasi bo’lmish mening u
kishidagi gavdamning, inson miya-gavdalarining namoz uchun bukilib-qayishib qo’zg’alishlari
tasodifga o’xshash barcha amallarni o’z ichiga oladi. Shunga o’xshab men uchun
tasodif “zom (zomicha, kuscha) an (noma’lum”ligi”)” bo’lib, qandaydir ravishda
kuscha chiziqchalari, qirralari yoki qiyalari, kesmalari izidan borishim,
miyamda kuschani, ayollarning taglarini, omlarini noma’lum qilib bilishim,
ayollarga qaramagandayin bo’lishim tasodifim bo’lib, menga pul olib keladi. Aslida
chindan anchadan beri ayollarga qaramay ishlab yurgan bo’lsam ham, shundan sal
avvalroq Shuffle Dance yoki va h.k. televizordagi kinolarda ayollarga qarab tasodifimni,
ishimni boy berib oylik maoshli ishga kiraolmay, daromad-pul olib kelaolmayotgan
edim. Endi. Umuman – o’liklarni go’r ustida teppaga yonayotganga o’xshash
taxti-ravonda o’lik Amir Temur Ko’ragoniy boshqarayaptiki, Karonavirus sababli tiriklar
ko’zidan ko’rishni, insonlar bo’yicha esa gapirishni-eshitishni o’rgangan. Amir
bu – “aloq mir, Dunyo” va Temur esa “to’xta em (emib) ur (qayta ur)”, so’ng Ko’ragoniy
ya’ni “ko’r aloqa ga (ko’rishga yetmoqchi bo’lgan) oniy (eshitish)” bo’lib,
mening insonlar ataga ko’zimdan ko’rish, insonlarga men atagan eshitishdan
eshitish qilib asoslamachiliklarimizni, tarixiy taqdirimizni davom ettirib
kelmoqdalar. Xullas bir tarafdan o’tib ketib qo’rqishga hojat yo’qligini bilib
qoldim, zero ko’zim orqaga ketaverayotganda bundan ham battar bo’lib o’lib
qolishim, miyamdan xohlagan cheksizliklari bilan urib yakson qilishlari mumkin
deb ilojsiz qolardim. Aslida o’liklarning chegaralari shu – Amir Temur bilan
yakun topadi, meni ko’zimni zo’riqtirishdan boshqacha qiynashlari yo’q, demak,
- maksimum ko’zim otilib chiqqandayin bo’lsa ham, hech qisi yo’q, ular ya’ni o’liklar
o’rganilgan – deb qo’yishim mumkin. Endi hozir shu o’rinda tashshoqlarim,
ustidagi qo’tog’im ichidan yuqorisidagi pashmak, yunglar tortgandayin birma-bir
chiziqli tashqariga qarata yo’nalish, tirnash, yulinish, qiynash bo’lib o’tdi.
Tushunishingiz mumkinki, Amir Temur “Ko’ragoniy”ning pasti eng oxirgi, qoloq o’liklar
bo’lmish tashshoq qo’toqlarim yung bosishidir. Endi. Amir jiyanga hozir
tanbehdayin tushuntirish berib o’tdimgi, shu o’rinda (hozir bu o’rinda tillari
bilan og’zida aylantirib, “po’lt-po’lt” ovoz chiqarayapti) mehmonxonada hushtak
chalib menga qarshi mening ich etimdan dirrilab o’tib, baribir mening
yoshligimdayin ovoz, hayajonli amal bilan gashtini, kayfiyatini surishni ko’rsatdiki
(aytmoqchiligim ham ko’pincha shuki – meni hushtakbozliklar, signallar va
ovozlar bilan urib kelganlar menga o’xshab qolishadi, alamzada bo’lib
qolishadi) umuman mening unga gaplarim “Qara, men gapirganimda nechta so’z
bilan tovush tebranishining aslida so’zlar bo’yicha qisqa to’lqinlarini yanada
burib, qisqa qilib o’ynataman, sen bo’lsan hushtak chalib yagona to’lqin
uzunligingni ham cho’zasan” deyish bilan o’tdi. Yana bildirganlarim unga shuki –
umuman aytganda, olsak bu – bizlardagi, odam va insonlardagi ko’z va gaplar,
yoki ko’rish bilan eshitish yosh avlodning miyasidagina tuyg’ularga o’xshab
qolib, miya faoliyatlarini olib boradi, ammo chinakam sezgi bo’lib yetib
bormaydi. Bizlar quruqasiga o’zimizning ko’zlash, gapirishlarimiz bilan bolalarning
miyalarini ishlatayapmiz, yo’naltirib yuborayapmiz xolos, o’liklardayin
aralashib burib, majburlaganga xos aslida o’liklardan farqli chinakam o’rgatuvchan
miya faoliyatini qildirayapmiz. Yoshlar na gapirishni (eshitishni), na ko’rishni
bilsalarki, miyalarida nima bo’layotganini tushunmay, bizlarning
tushuntirishlarimizsiz qolsalar, darrov hushtakbozlik, miyalarini masxara
qilish, tushunmay qarashlarini hayotga o’tkazish, moslamoqchi bo’lib teng
bahoda tekkizish bo’ladi. Natijada, hayotlariga miyalari, ko’ngillari bilan
tushunmay qarashlari oqibatida nimadir yetishmagandayin hayotga moslashaolmay, nimanidir
o’rganaolmay qolishlari biz tiriklarga, yuqoridagi vakillariga savolomuz jo’natishlari,
talablari bo’lib, bizdan ya’ni o’zlari bilmay bizlarning sezgilarimiz asosidan,
o’z miyalaridagi ko’rish va eshitish faoliyat turlarimizdan tushuntirish so’ramoqchi
bo’lishadi. Bizlar, men aytib, insonlarda esa bu – ko’rish bilan so’ng
tushuntirish, yetkazish ishlarini qilib o’tamiz. Albatta, muammolarini o’rgansak,
nimaga buncha tushunaolmas hayajon chiqarayotganliklarini bilsak, aniq yo’naltirib
tushuntirardik. Ammo to’g’risi deya ichimdagilar buning uchun maktab bor
deyishmoqchi bo’lishadi. Bolalar haqida yozishni davom etsak, ular baribir
miyalari bilan gapirib, ko’rib bizga xos aynan aloqa qilishaolmaydi, bizlarga o’xshab,
yuqoridagilarning hayot shakliga xos ravishda ko’zlari bilan ko’rib, og’izlari
bilan gapirishlari (eshitishlari) bizlar uchun yolg’on, bizlarning simmetrikaviy
(tiriklik) bahomiz xolos. Ichimdagilar “xay, shuni bil” degandayin yuqori
bahodagi o’zlarini bildirishib ohang bilan aytishdiki, umuman aytganda bizlar
aslida yoshlarniki bo’lgan boshdan foydalanib ko’rish va gapirish qobiliyatlarini
ishlatgan bo’lsak, yoshlar men tarafdan mental bo’yicha chinakam aloqalari,
sezgilariga ko’ra qo’llarini, barmoqlarini qimirlatib hisoblash orqali aloqa,
suhbat qurishadi. Endi bilmadim-u, aniqrog’I hozir shu o’rinda to’xtab
bilmoqchi bo’lib taxmin qilsam, qo’l va oyoqlarim o’rtasidagi miyalari bo’lmish
qo’tog’im bo’yicha yoshlarning insonlari ko’z orqali ko’rishga o’xshash sezgili
aloqa qilishadi. Sikimni o’stirishsa bo’larmidi… Ya’ni shu hazil ostida aslida
miya gavdamizga nisbatan qanchadir yaxshiroq massa egallaydi-kuya, ha, ya’ni
gavda va miya nisbati qo’l-oyoqlar va qo’tog’im proporsiyasi, nisbati bilan
teng bo’lishi kerak. Xullas, 5 ga 1 im bir vaqtlar meni birlashtirgan hamda
aslida to’g’I ketishim, tasodifim bilan taqdirim bosimida baribir o’z bosimini,
massa urishini aytib o’ziga qaratib qo’ygan o’liklar noma’lum diqqat-e’tiborli
(farqili) savolini berishga majbur bo’lib qarab qolishimda bolalarni, odam
bolam va inson farzandlarini uchrashtirgan, konchit’ qilishim ya’ni chukimni qo’lim
bilan ishqalab spermamni chiqarib kayf qilishim, o’liklik tazi bo’yicha kontrastli
ravishda shahvatdan lazzat olishim bo’lganida, mana hozir aksi bo’lib odam
bolam, hozircha Ibrohim va inson farzandlari sezgilari bo’yicha
tushunmovchiliklari orasiga men tiqilib qolayapman. Qo’l barmoqlarining chukim
bilan 5 ga 1 o’yini aksincha tarqab, bolalarning mentali va deylikki “latnem”
sezgilari orqali urushib, kurashib ketmoqda. Xullas, mening yoshligimdagi kamchilik
ham shu bo’lgan bo’lsa kerakki, ko’z bilan ko’rishni gapirishdayin o’zimniki
deya xato xulosa qilganman. Mana hozir bolalar odami bilan shunday xato
qilayotganda, inson bolalar odam bolaning Mentali ham o’zlariniki hamda odam
bola insonlar farzandlarning “latnem”i o’ziniki deya xatoga yo’l qo’yib, bizlarda
bo’lganidayin burun bilan ajratilgan yaqin bukilishga xos og’iz va ko’zni
ajrataolmay qolishimiz, bizlardan o’liklarga shuncha hayajonli, tushunmaslik
savollarini tug’dirgan. Go’yo ko’z ko’rish bilan og’izga burilib qarab bo’lmagan,
aloqa qilish qiyin bo’lgan, va aksincha og’izdan ko’zga shundoqqina yaqinlikda
to’g’ri chiziq ulab bo’lmagan. Shunday qilib bizlardagi Sanskrit aynan o’zini
tushuntirib bo’lmaydiganga o’xshash holat shuki, simmetriya o’zlaridan,
bolalardan bo’lgani sababli mental so’zini “men (tall, ya’ni barcha o’lik,
sarob) gavdalar” deb o’zimning tengqur parallel Dunyomga xos tushunishim mumkin
xolos. Ammo mening gavdam barchaga poydan boshgacha kiydirilganiga qaramasdan,
bu – sezgi, gapirishim bo’laolmaganiga o’xshab mental so’zi Ibrohim yoki asl
odam bolam haqida hech narsa aytmayapti, bildirmaydi. Nima bo’lganda ham inson
farzandlar bo’yicha mental so’ziga teskari latnem so’zini tushuntiraylik. Latnem
degani “latta(ni) nem (kar, nemoy, soqov, ahmoq) (nyam qilib yutaman, yeyman)”
deganiga xos ravishda Dav”lat” javob beraolmasligini bildiradi. Mana nega meni
yosh bolalar mazax qilib, go’yoki men birovlarga, IIB ya’ni Ichki Ishlar Bo’limi,
militsiya yoki tegishli tashkilotlarga murojaat qilib-qilmay qo’yishimga xos meni
uzoqdagi, ko’chadagi ovozlar bilan qandaydir yig’ilganga xos ayni vaqtlarda
qiynashadi. Zero yosh bolalar Davlatdagi hammani soqov, kar qilib, nima
qilishadi – demak, kelajak, - hoziroqdan o’tish bashorat deya qarab qo’yib,
aloqani o’tkazaverib diqqat-e’tibor qilmasdan ketishaveradi. Go’yoki men
oldilarida boshqa parallel Dunyoda o’z-o’zidan (bo’lib) tortilib, yuqoriga ko’tarilib,
cho’zilib ketaveraman. Xullas, Ibrohim yo’qligida men ko’pincha jiyanlarim
sifatida Inson farzandlariga yo’liqaman. Shunday qilib, Latnem ham insonlarning
bizlar yuqoridagilarga o’xshab ko’z bilan ko’rishimizga xos sezgili qobiliyatimizga
qarata hech narsani bildirmayapti. Endi, demak, ko’r va kar mos ravishda ko’rish
parallelligi tasodifi hamda eshitish aniqligi bashorati bo’yicha yana mos
ravishda odamning miya ko’ndalang parallel (baribir tasodifan) dahlsizligi va
insonlarning gavda-miya bir yo’nalishda aniq, uzluksiz (baribir bashorat bo’yicha)
urilib qolishlari bo’yicha aslida shu odam miyasidagi parallel ammo tasodif ko’rinmas,
hajmsiz chegarasi odam bolasi hamda aniq, bashoratsiz, parallel lekin bashoratli
to’qnashuvlar, hajm egallab tegilish, ko’rish va h.k. sezgili oraliqlar inson farzandlari
biz uchun bilinmas joyi, o’z o’rni sanaladi. Xullas, inson va odam farzandlari bizlarning
dahlsizligimizni ta’minlagan holda dahlsizligimiz dahlsizligi, asranishimiz
asranishi bo’lib hisobga olinadilar. Mening farzandlarim, odam bolam qanchalik
yaxshi o’zlarini boshqarsalar, tiriklik tasodiflarini qilsalar, meni miyamni
chalkashtirmasdan, bekorchi ovozlar tugul biror kishi urmas, qo’li bilan o’ynab
ham tegilmas, (jonga tegib) paypaslab ham ketmas qilib qo’yadilar. Xullas, men
o’z farzandimni go’yoki miya shilliq o’rab olgan pardasidan, mayin yopinchiq
chegarasidan kuzataman. Endi yoshligimda bir bo’lib o’tgan o’zimning
voqea-hodisamni sizlarga aytgandurman balki, umuman ham kasal bo’lganlarimda
shunday bo’lardiki, bir bo’lib “nima o’zi shu” degandayin qisilib qolib miyam
tagidan yuqorisigacha ko’zim bilan jizg’anaklab taqib qilib, qandaydir izdan,
davomiylikdan borib oxiri miya Plyonkasiga, dadamga uchragandim chog’I bu –
eski uyimiz mehmonxonlarida divan ustida, taxminimcha 10-12 yoshlarimda. Endi.
Eng oson jabhalarga, kuchlarga yoki manbalarga qaratib nisbiylikni va
parallellikni boshidan olib kelsak, bu – mening klaviatura klavishlarim
harflari har doim bitta tugmaning o’zini bosganimda boshqacha harflar bo’lib
keliverib, rezinkasi ostidagi spirt bilan artilgan sxemaga tekkanida shu
spirtli qism miyam shilliqqasiga, qoplagan pardasiga o’xshab go’yoki shu
shilliq pardadan boshlab miyamga kirib borayotganimdayin miyamning o’zidagi ma’lumotlarni
birgalikda bosib yozayotgandayin effekt, ta’sirchanlik bilan nisbiy parallellik
bo’lib o’tadi. Demak, mana nimaga ba’zida hovurdayin, o’liklar boshimning
ichidan o’tib yuzlarimgacha Ruhga o’xshab o’ldirib, seskantirib (shu o’rinda
sal avval tushuntirish maqsadida ham bo’lib o’tdi) tegilishadiki, aslida bu –
mening miyamning o’zining klaviatura tugmalari ostidagi harflar almashinishi
bilan, umuman kompyuter bilan bog’lanib, o’zim bosayotgandayin effekt berdirib,
aslida boya aytganimdayin ishimning boshqacha tasodifligini o’z izim bilan
aytaolmaydigan ravishda, mehnatimni tasodif ko’rinmas chegaraviy qirralaridan
boshqa (baribir shuni ham ko’raolmayapman) to’ldirib, qoralab sahifaning oxiriga
tushib yozishlarini ko’raolmasligim, o’zimdan sezgilar sababli deb
bilmasligimga xos aslida miyamni qo’llarim barmoqlari bilan uqalab, keraklicha
tez bosib qon o’tishini ta’minlab yozayotgandayin miyamning parallel yolg’oniga
duch kelayapman xolos. Shunday qilib yozayotganimda tasodifimni, odam bolam
bilan bog’lanib tasodifiy xulosasini tushunmasam, miyam o’zicha
garrilaverishiga, yozaverishiga o’xshab qolib oxiri shilliq pardasi miyamga
tegib bukilib, yopishib qolishi oqibatida miyamda bo’layotgan shu larzani, ozgina
fursat falajlashib qolishni sezaman, bilib o’taman. Endi. Got serialiga o’xshab
o’liklar Devorning narigi tarafidan kelishayapti – ohang qo’rqizilishida
aytsak. Ya’ni aytmoqchimanki, mening oyog’im ostiga ham Ulkan portlashim
sababli o’tmishdan debon tasodifiy aniq tarqalishda bir nimani baribir kimdir,
o’zimning nusxamni yaratishib o’liklar shundoqqina onning o’zida bildirmay qo’yishadiki,
men depinaman, qoqinaman xay. Shunday aytsak, baribir daraxt shamolsiz
qimirlamaydi degandayin, barcha o’zgarishlar aslida inson qo’lib, say-harakati bilan
bo’lganiga o’xshab, o’liklar Rossiyadagi Buxorolik ishchilarning asl taqdiriy o’z
vazifa-joylarida Rossiyani insonlar uchun issiq qilgandayin, Buxoroni esa o’zlariga
sovutgandayin Devor bilan kesib qo’yib insonlarning nusxalari sifatida taqdiriy
ishlarini uzluksiz, davomiy aniqlikda, men isbotlash uchun bormasam ham,
Dunyoqarashni yengaolmay qilib, amallab chiqishadi. Qanday qilib insonlarning
ikkilanishi, nusxalanishi yoki ko’payishi xo’sh inobatga olinmasligi mumkin deyishingiz
mumkin. Bu – insonlarning parallel darajalangan zinapoyaga xos ustun
chiziqlarida har biri bir-biroviga parallel bo’lib, faqatgina o’zining chizig’ida
o’tkazga hayot yo’llarini har xil kelajak o’tmishlari bo’yicha qayta bosmasdan,
sezgili uchrashuv muhitining boshlanishiga, yolg’iz yurishlari oxiriga kelib
qolishlari bo’lganiga o’xshab, o’liklar insonlarni parallel ravishda bog’lab, H
yoki ayqash-chuyqash H harfining o’rtasidayin bog’lanish qilib parallelliklarni
surilish qilishadiki, bu – teskari, insonlarning o’z chiziqlaridagi
nisbiylikka, har xil joylaridan o’zlarini yo’qotib, uzluksiz sabablarni joyiga
qo’yib bo’lsa ham sakrashlariga qarama-qarshi ravishda isbot-dalilni,
Dunyoqarash to’qnashuvlarini, sezgilarni aldaydigan bosim kuchidir. Xullas, men
baribir sezamanki, shu o’zimdan o’zim foydalanganga xos ravishda oyog’im ostiga
kimdir nimadir chiqarib qo’yadi deganimda, aslida o’zimning o’lik nusxam,
Shohid paydo qilib chalishtirsa kerakki, nomus havo ayollari maza qilib miriqib
qolishadi, ustimdan kulishadi. Insonlarda ham miyalari ya’ni miya-gavdalari
ikki joyda ishlab ketadiki, o’zlarini o’zlari va boshqalar ham sezaolmay qolishlari
mumkin. Ammo qurilishlar, yaratilishlar vaqti-soati bilan insonlarsiz o’z
taqdiriy joyida bo’lib o’taverganligi o’lik nusxalari sabablidir. Xullas, o’liklar
insonlari darajalari oralig’ini saqlagan holda parallellarini yurg’izishadi,
bir xil sudrashadi. Bu – nayni yoki qo’lni barmoqlari bilan birga ko’tarib-tushirish,
havoda o’ynatishga o’xshaydi xolos. Endi. Xullas, menning kallam ichki
parallelliklari, insonlari aro aniqlikda o’zi yozayotgani bois xohishimga
binoan yozuv uslubimni ko’rsatib, yaxshilab ham borayapti. Go’yoki o’zimning
uslubimga xos bildiraolmagan yozuvim bo’lmasin deganimda, shunday ham bo’lib
chiqayotgandayin. Endi. Mana – yonimdan Amir yoki boshqa bola o’tayaptiki,
darrov hushtak chaladi, chunki bu – hushtagi o’zi orqali konchit’ qilishini
eslatib, yonimdan o’tayotganda tasodif bilan xato qilib qo’ymasligi, menga to’qnashib
ketmasligi bo’yicha simmetriyaga ko’ra o’liklar tomonidan tiriklashtirilishi
boshqarib to’g’irlab yuboriladi. Xullas, bolalar o’liklarni o’zlarining jinsiy
a’zolarini ishqalash bilan boshqarsalar, o’liklar tiriklarning tasodifni
boshqarib kayf olishadi. Go’yoki tiriklar jinsiy a’zolariga tegib, ishqalab
huzur olganlaridan so’ng hech kim hech narsani, o’zlari ham biror voqea-hodisani
ko’rmagandayin, tushunmay qolsalar, o’liklar tiriklarning tasodiflarini, 3 o’lchamli
fazodan harakat o’rin olishlarini, hajm bilan qanday kirib, kezib o’tishlarining
hammasini bilib, ammo gavdalarini ko’raolmay, Vampirizmni, shaffof bo’lib o’tgan,
ammo bo’lmaganga chiqarilgan, parallel harakatlarni boshqarishadi. Tiriklar (bolalar)
esa cho’choqlarini ko’rib, bilib, jonini jonlariday sezib turishadi. Xullas, o’liklar
yo’qdan boshqarishadi, tiriklar bordan sezishadi. Endi 5:32. Xullas, mening va
bolalarning tasodiflari haqida yozsam, - tasodif aslida nuqta bo’lib, bashorat
chiziq hisoblanadi. Men chiziq bo’yicha yuqoridan kelgan tasodifning bashoratli
amaliga yo’l qo’yayapman, bolalar esa teskarisi ya’ni nuqtali o’z joylaridan,
gavdalaridan tasodifni boshlab chiqarib, chiziqli bashoratga yo’l qo’yishadi.
Go’yoki angliyskaya bulavka chappa-rosta bo’layotgandayin. Ichimdagi o’lik Or
mening kelajakdan, sal oldindan, deylikki 1-2 soniya davomida yoki daqiqa kesmalarida
tasodiflarimning oxirgi, o’zimga qaratilgan chizig’ini, gavdamga nisbatan
suqib, itarib, tiqib bajaradiki, harakatlarimni, ishlarimni to’xtab turgan
joyidan birdaniga, tezkorlik, kuch bilan bajarib yuboraman. Masalan, bo’g’iz tuflik
o’tkazishimni shunday suqib, ishqalab bajaradi. Qo’lim bilan boshimga, teri
peshonamga yoki yuzlarimga tegishlarni qattiq bajaradi, amalga oshiradi,
salgina o’zimga kelsam, og’ritayotgani bilinadi, ammo o’lik yo’qlik boshqaruvi
bo’lgani uchun bu yerdagi asablarim, jonlarim sezmaydigandayin. Lekin tonusim
tarang tortilgandayin, xuddiki bir nima suqilsa tezkor jon bilan mushaklar tortilib
harakatlangandayin doimo qimirlab harakatlanaman. Xullas, men tasodifimga
yetguncha, Ibrohim o’rganganini qilgunchadir. Ibrohimdan o’rganib, unga o’rgataman
desam, tasodiflarimiz to’qnashib bir-birovlarimizning ichlarimizdan go’shtlarimizni
kamaytirib-ko’paytirib bir xil saqlab, o’liklar orqali ovqatga yuborib, yaxshi
taom yeb yurishimiz mumkin. Ibrohim nuqtalarimizni birlashtirib, tasodifimdan
tortib tasodif bersa, unga ikki karra tez o’rganishni, oldinga odimlashni
berardim. Xullas, dadam menga shunday qilganlarmi yoki o’liklar aralashuvi bo’lganmi,
men maktabdaligimda 1 yil oldingi matematikani yozgi tatillarda o’rganib
chiqardim. Shunday qilib Ibrohim o’zining orqa-oldini bo’yicha yashab yasab
kelgan bilimlaridan boshlasak ham, borini o’rganib, shular bo’yicha simmetriya
bilimlarini (endi aslida ilm-fan bilimlari bormi, yo’qmi degan savol
hammamizning dolzarbligimizda turibdi), endi unda o’z bolasiga xos taqdir,
hayot shakli o’zgarishli tuzilishini o’rganib, tushunib shunga ko’ra bilimlarini
ro’paro’siga, oldiga chiqarib yasab qo’yardim, xullas, uzoqdanmi yaqindanmi o’qituvchisi
bo’lardim. Aks holda Ibrohim mensiz ham 3 o’lchamli fazosida tasodifiy
harakatlar qilish hajmi, gavdasi ichi bo’yicha qonun-qoida, hajmsiz yoki
nisbiysiz tarqalishga ko’ra bilimlarni, maktabda o’rganadiganlarini o’qituvchisiga
yolg’ondan yasab berib, yana o’qituvchisidan eshitib, mental qilib o’rganardi. Endi,
aniqlik boshidan xato, parallellik bo’lgan faqat desam, mana shu yozuvlarim,
xatti-savodim, harflarim ham yolg’on, o’zim o’ylab topgan shakllar bo’lardi. Go’yoki
ichimdagilar mendan kelib chiqib, xotira bilimlarim bo’yicha meni tushunib, ko’rib,
izimdan, o’rganib kelishayapti. Baribir Shoh va Shoir Mirzo Boburdan
qolganidayin, insonlarga mendan ham bir Xatti Boburiy qolsa kerak. Shunday aytganda
boshqa bilimlar yo’q, hamma bilimlar men uchun yozuv shakllari orqali o’tkazilgan
aniqligini bilaman, gaplar bilan ushlab, o’rganib bo’lmas noaniqligini tushunmayman.
Xullas menga tegishli insonlarim, Buxoroliklar harakatlarim aniqligi sababli
yaratilgan mening xatti-savodimni yangi, Dunyoda yo’q harflar, ma’lumotlar
sifatida o’rganib chiqishadi. Shunday aytsak, harflarimga o’xshash ravishda
internet ma’lumotlarim, videolarning yolg’onligiga xos holda harflarim hayotda,
tablo-afishalarda ham yolg’on, men uchungina bo’lib, xato hisoblanadi. Go’yoki
men uchun Buxoro (Boqiy Buxoro) bor xolos. Amerikadagi yozuvlarni ko’rsam, o’qisam
ham Boqiy Buxoro ta’siri ostida hammasi. Shuning uchun gen va taqdir bor xolos
deyish o’rinlidur balki. Koinotga ma’lumot yuborayotgandayin men deyishayapti
ichimdagilar. Endi, demak, hayot shakli sifatida gavdalarimiz hamma avlodda bir
xil, o’xshaydi, ammo shu gavdalardan qarashlarimiz, kuzatuvlarimiz,
sezgilarimiz boshqa-boshqa a’zolarimizga olib qo’yilgan. Nima bo’lganda ham
hayot shaklining o’ziga o’xshash gen sifatida go’shtni, odam mushaklarini yeb
kuch olib turish to’g’ri bo’lsa kerak. Endi. Shunday qilib menda aytilganidayin
qo’zg’alish, harakat va qimirlash bor. Bu – qo’llarim yoki oyoqlarimning 3 bo’g’imlariga
xos. Qo’llarimni aytaversak, shulardan boshlasak, bilak-qo’lim, uzun qo’limning
kafti joylashgan qismi, ya’ni ushlaydigan qo’lim qo’zg’alish bo’ladi,
bilagimdan tirsagimgacha ushlaydigan qo’lim bilan birga qayishish harakatlanish
deyiladi, so’ng tirsagimdan yelkamgacha qismiga xos bo’lib, ammo barcha qo’limni
burib qo’yish, fazoda yurg’izish qimirlash hisoblanadi. Aynan yelkam bo’yicha
qimirlashlarim insonlarga (3 ga 3 deyotganimizdayin, ya’ni raqamlarga, bizda
qolayotgan bolalarimiz tasodifiga xos ishlashda) to’liq sohta hayot olib
boradigan haqiqatlarini, yashash uslublarini beradi. Xullas, yelka uzun qo’lim
bo’yicha parallel hayotlari kashf etilgan va o’zlari tomonlaridan o’rganilgan.
Xullas, har birlari o’zlari uchun parallel Olamlarida o’rgangan bilimlari va
manbalari, “yozuv shakllari” haqiqat. Endi, yana qaytarib aytamanki, meni Qirol
deylar, qayerdagidir Shayx-payx emas. Qirol degani o’ziga bo’lgan “qirilishlarni
olish”ga o’xshab, qirilish ma’nosida bitta so’zni yoki tushunchani teskari
qilib, o’ziga qarama-qarshi ko’rinishida o’zga tarafdanligiga ko’ra
tushuntirayotganda boshqa so’zlar, yordamchi ma’nolar o’zidan, o’zi taraflama
hayot ma’nolaridan olinishi kerak. Shayx-mushfiqlar esa hammasini ularniki,
teskari tarafnikidayin qilib aytib, o’zlari tomondan (aytilganga) inkor,
qarama-qarshi gapini chiqarib turganga o’xshab, misol uchun haqiqat va sohta so’zlariga
qarasak, bizlar tomonimizdan haqiqat deb turilganni ular bo’yicha sohta deb qo’yishadi-yu,
sohta bo’yicha qanday yashaganlari, uzun vaqt o’tkazganlari ma’lum emasga
xoslashadi, ammo bir qandaydir kesmada bu – ular, aynanki o’zlari degandayin
qilib hamma teskari ma’lumot bo’yicha yashash, hayot kechirish uslubini
ularning zimmasiga yuklashadi. Xullas, ular har bir keltirilgan tasdiq, bir
taraflama, haqiqat so’zlariga -ma, emas so’zlarini qo’shib yasashganga xos
teskari, antonim so’zlarini ham topib borishadi. Xullas, va h.k., o’zim ham
kallam ishlamay, dosh bermay qolayapti. Balkim, men shunday teskari hayot uchun
ko’p so’zlarni bilmasman va tushuntirishga kelganda bizga, o’zimga shunday
qarashadi deyolmasman. Qandaydir tushuntiraolsam, katta hayajondan, juda zo’rlikdan
sodda qarashlar tengligi ham kelib chiqadi. Masalan, men gavdam bilan yuribman,
insonlar esa miyalari bilan bir joyda turishibdi desam, aslida insonlar shunday
ekan, miyalari bo’lib bir joyda turisharkin, deb hayratomuz bo’lib
ketganimizda, axir inson boshida miyalar o’z joyida turadida degan oddiy, o’ng’ay
va ustdan kuladigan ma’no ham kelib chiqadi. Endi. Shuning uchun mullo-mashoyixlar
valaqlab oddiy, turmush tarzidagi tabiiy narsalarni aytib turishadi deyiladi. Endi,
shunday qilib insonlarniki bo’lgan ko’zim bilan ko’rib, o’rganilgan aniqlashtiruvchi
manbalarim, yozuvlar barcha insonlarimning miyalaridayin birgalikda, eng yuqori
yolg’on, parallellik bo’ladi. Gaplarim esa yelka, qimirlashim bo’yicha yoddan
chiqayotganga o’xshab insonlarga topshirgan og’izlarim bo’yicha ozg’zilaridan
haqiqat bo’lib chiqavergan. Xullas, gaplar taqdir tarafdan kelib, taqdir ishlarini
vaqtda ko’chirib bo’lsa ham anig’ini keltirib chiqaradi deb bir yoqqa, taqdirga
yopishtirib, kirgizib ursak bo’lsa. Yozuvlar gen tomondagi mutloq yolg’on,
Matritsa kinosidagi yozuvlar ko’proq haqiqat bo’lishga davogar bo’lardur
balkim-e. Shularni aytganimda, yozuvli ishonchimga borib taqalib hamma narsani
bog’lab simmetriya bilan yolg’ondan yasab berishayapti. Ibrohim uchun cho’choq
hushtagi yolg’on, ammo o’rganmoqchi bo’lib turgani. Inson farzandlarga mental
barmoqlar tegishi haqiqat. Ammo birinchi teskarilikni bilib olish kerakki,
inson bilan odam qarama-qarshi –- Shayxlar aytishdi. Endi. Agar men qo’llarim
barmoq uchlarini tekkizib yozuvli amal qilib kelayotgan bo’lsam, Shohid Payg’ambar
miyamning ichidan parallel til chiqarib tepasini, chanog’imni yalaydigan gapli
aloqa ishlarini qiladi. Shunda men boshimga tegib qichiganimda meni devona deb
ko’rishlari, uydagilarim miyangga halaqit berayapsan deya o’zlarini, miyadanliklarini
bilishib urushib, etimdan o’tgandayin buyurib yuborishadi.
Comments
Post a Comment