Nima
8 1:59. Mana 8-10 kunlarga ham yetib
keldik. Endi, Spid vaqt doimligidayin o’zining vaqt bo’yicha yozilgan, oldindan
belgilangan asoratlarini kam qiynash orqali bizlarga, er-xotinlarga o’tkazib qo’yishi
va shu degani o’liklarning tiriklarga aralashuvi kamaygani bilan baholanishi
mumkin. Endi kenglikka chiqdik, yuqori kesmadagi o’lik-tirik kattalar olishuvi
quyida yoshlarning o’lik-tirik ajrashuvlari, alohida bo’lib uzoqlashishiga xos
bo’lgani boisidan yoshlar tasodif bo’yicha kattalardan yaqinroq turib
boshqaruvni, sog’liqni o’z qo’llariga olib hammaga nisbatan yuqori
baholanishini, hisobga olinishga majburligini ko’rsatib berishmoqdalar. Mana –
erkinlik men ob-havodan, muhitdan sezib turibman. 4-si. Endi, umuman dadam
bilan nanamda o’zimning yaxshilik va yomonliklarim yig’ilgani bois yozib kelgan
matnim ma’nosi bo’yicha davom ettirib yozayotganimda orqavarotdan o’tib
qaytganlarida darrov turtki tepkisi bilan miyamda yozaymi-yozmaymi, mujmal bo’lib
turgan, baribir yozishim uchun o’ylanib, xayolga kelib, mukammallashtirib
yozaman deb turgan fikrimni tezkorlik bilan muvofiq deya sanatib
yozdirishadiki, aslida shu oldingi matnim bo’yicha davom etayotganini, buning
ma’nosi bilan navbatdagi hammasi biridalik qilgani bois chiqqanidan
ichimdagilar baribir aynan dadang, sening fikringni, matningni parallel, yozib
borishingning o’zida o’qib yurib bilayotganidayin bashoratga xos ma’no bilan
boshingdan pand yedirgandayin, urib bosgandayin turtkili amal qiladi deyishgandayin
ustimdan kulishadi. Xullas go’yoki bir kesimda, bir gap ustida dadam-nanam yoki
boshqalar ortimdan o’tib qaytganlarida, o’zlarini sezdirganlarida darrov
berilib yozib ketishim ichimdagilarning aslida hamma matningni, inshongni ular
yozdirayaptilar degani bo’ladi. Xullas, hozir shu o’rinda dadam yana o’tib
ketdilarki, bu – o’zimning yozuvimdagi to’xtab-tezlanishlarim ketma-ket
davomiyligining o’zi tez bo’ladi deb hisoblangan birida turtki, dadam sababli
bo’ldi deya ustimdan kulib yuborishadi, o’zimning ishimni birov oldiga chiqarib
qizg’antirib qo’yishadi. Umuman mobodo shuni tushinsamki, bu to’g’ri bo’lsaki,
ya’ni agar miyamning o’zi keltirib chiqarib, tuyg’ular hisob-kitobini qilib
yozdirayapti deganimizda dadam shunga bosh-qosh, ega bo’lib meni yozdirayotgan
va o’z-o’zidan Ulkan portlashli, Hammasi biridali bu bilinishda, turtkilar
bilan hammasini yozdirganga ham o’xshab chiqishlari mumkin. Ammo, nima bo’lganda
ham miya meniki, mening masalamdir. Endi umuman dadamning o’zlariga kelsak, (tushlikda
o’zlaridan so’raganimdayin) yer to’la ustidagi biqin yo’lakcha bo’ylab betonni
kim to’kdi, sizmi yoki sezgilaringizni aldab Buxoroliklar o’rniga ishini qilib
berayotgan o’lik nusxalari mehnatlar, har yerdagi ishlar bo’yicha ketma-ket qo’yilgan
bir chizig’I oxiridan, yuqorisi bo’yicha darajaga ko’ra o’liklar (boshliqlari) (ruhli
ko’rinishlarida, birov kelsa darrov havo bo’lib ko’rinmay ketajakli holda)
yakunlab qo’yishdimi, go’yoki sizning esingizga shu ishning bo’lib o’tganini,
taqdiridan keyingi vaqtni qo’shib qo’yishdi xolosmi deyishim shu. Umuman nega
buni so’radim desangiz, kechalari televizor ko’rganimda o’liklarni ekran ortida
tomosha qilib dadam qildirgan ishlari og’irligi bo’yicha charchoqlarni ancha
kamaytirib, Buxoroni aylantirib kelib, uyimizda ham iz qoldirib, shu bira-to’la
yo’lda meni uxlatgandan so’ng uzoq uxlatadilar va uxlaganimda charchog’imni
sezib uyg’onib ketib ko’p uxlashimga qaramasdan turishim kelmaydi, uyqum bo’ldi
deya kech aytadi. Xullas, insonlar taqdir narsalari joylashuvlari, oldi-qo’ydisi
gaplari bo’yicha shunday aldash mumkin, kim so’rasa eslariga yolg’ondan u
qildi, bu qildi deya bor, yaqin atrofda, hudud doirasida yashab turgan insonlarni
keltirib qo’yish mumkin. U, qilmagan insonlarning o’zlaridan kelib so’rashsalar,
sen qildingmi deyishsalar, o’lik nusxalar qiyofasi parallel ravishda hayotga o’tib
insonni yengil miya-gavdasini boshqargan, qiyofasidagi va gapidagi o’zgarishni
qilgan holda go’yoki mening aqlimga, fikrlarim qiltiqlariga yopishib olib og’anatganlaridayin,
burib-surib tushirganlariga, qiya qilganlariga o’xshab teskari, simmetrikaviy
ravishda miya-gavdalarning oson, cheksizlikka xos ishlash bosimlari joylarida
aralashib ketishlari hech gap emas. Zero yuk tashish, og’ir ish qilish asosi buni
– yengil aldovlarni, O’liklarning parallel basharalarini bema’lol ta’minlashi
mumkin. Umuman olganda insonlar taqdir bo’yicha narsalarni (miya-gavdalari ya’ni
kallalari shunday ishlaydiki, birorta shikast yetkazilmasligi, sog’liq
ustunligiga ko’ra taqdirni ko’rsatib turishi kerak; xuddi mening miyamga qilcha
ozor yetkazilmay, qonun-qoidasi bir xil yo’ldan borishi kerakdayin) bashorat
qilib gapirishadi, men esa gaplarim bilan insonlarning o’zlarini, qayerga va
qachon borib-qaytishlarini, nima xatti-harakat, ish qilishlarini (o’mishimga ko’ra)
bashorat qilaman. Endi, Shunday qilib o’qish men uchun ishlashdan ko’ra oson bo’lib
kelgan, shu sababli men keyinchalik, erkak bo’lib qiynalib kelmoqdaman. O’qishda
ko’t bosish kerak deyiladiki, qilgan oldingi xatti-harakatlaringiz shakllari ko’t
bosib stul ustiga o’tirganda ko’tning qo’zg’alishlarida orasiga pufaklar,
sodali sharchalar, g’ijir-g’ijir ravishda mushak tolalari bo’yicha orasida havoli
oraliqchalar qolganga o’xshab xuddi misol-masala yechib takrorlayotganingizdayin
qaytarilib, ko’rilib turiladi, bo’lib o’tadi. O’qiganlar uchun o’rgangan
shakl-shamoyillari, bilimlari, qoidalari kam bo’ladi, chunki teng, yarim-yarim
bo’ldab qo’zg’alish-harakat va o’tirishni olib borganlar. O’qimaganlar esa ko’proq
qo’zg’alish-harakat yoki insonlar (misol uchun sinfdoshlarim menga yaqin yuqori
darajali insonlar sifatida miya va gavda bo’lish kinoyalarida ko’proq
ikkalasini, qo’zg’alish va aqlni ham teng olib borishgan) aql-bilim ustunligida
ko’proq aql-qo’zg’alish kinoyasini qilishgan bo’lib, natijada aksincha qo’zg’alish-aql
qilishga ko’ra kamroq tasodif-taqdirni o’rganib, shunda oson yashab, dam olishli
qiziqib qiynoqlarini o’rtacha, balans qilishganidan so’ng hayotlari yaxshi, ko’p
ko’nikmalarga atalmasdan faqatgina taqdir va gen qoq tushunchalarini umr o’tkazish
vaqtlariga, hoziroqlariga tortib yuqori darajada o’zlari uchun o’rtacha hayot
kechirib kelmoqdalar. Misol uchun, bizlar faqatgina 2 taraflama hayot shakli ya’ni,
gavda va miyani bilganimiz uchun kerak bo’lsa ustolar ham men uchun boy ko’rilganlardan,
dav-daskasi va yegani oldida-yemagani ketida bo’lganlardan yaxshi hayot
kechirib kelishmoqdalikda bo’lishlari o’zlariga ayon. Mardikor-ustolar yoki
boshqa qashshoqqa xos deya topiladigan tabaqalanganlar aslida ishlash shart-sharoitlariga
ko’ra bizlardan ko’ra ko’proq sayr qilib, bizlarni og’ir mehnat qilayotgandayin
aldab, aslida o’z ko’zlarida qiyin ishlarini yuqoridan, mehnat-qo’l tegishidan
tepadan, kameradan kuzatib barcha taqdir va gen bo’yicha chiziqda, umr davomida
orttirilgan bekorchi aldovlarni, o’z-o’zini mahkum qilishlarni og’irligini
ortda qoldirib, barcha aralashish-chalkashliklarni baraxloga chiqarib ishni
kuzatish bilangina qilishga xos bo’lishlari mumkinki, bu – bizlardan yashirilgan
ya’ni go’yoki bizlar ular qo’l-oyoqlarini tekkizib yuk tashib qilishayapti
degandayin bo’lamiz. Aslida birgina perchatki, qo’lqoplar tegishni o’z
kameralaridan olib ko’rsatadi. Xullas, kim qancha “v zameshatel’stve”, chalkashlikdaligini
aytish qiyin-u, aslida aytib turganimizga muvofiq ravishda aslida ham og’ir
mehnat, yuk tashish miya bo’lib yashashni boshlagan insonlar uchun oson,
gavdalari go’yoki mening Dunyoqarashim bo’yicha qilib aslida proyeksiyaday qo’yilgan,
ya’ni insonlarda doimo mendan tashqari har ikki tarafning o’zi gen ham taqdir
ham mavjuddir. Shuning uchun aslida gen va taqdir darajali (ko’proq farq
qiluvchi bo’lsa ham) kinoyasi bo’yicha gen va taqdirning bir-biroviga o’tib
qolishidan ya’ni ikkalasining ham ikki tarafda birgalikda juftlik hosil
qilishlaridan kim qancha zameshatel’stvo ga, chalkashlikka ya’ni juftliklar bo’yicha
o’rtaga chiqarishga yo’l qo’ygan bo’lsa, shunga qiyin, og’ir hayot berilgan bo’lsa
kerak deb o’ylayapman. Demak, Dunyoqarash bo’yicha o’qish kerak, Oliy ta’lim
olish kerak degan gaplar bir bo’hton, men uchun insonlar tomonidan kelayotgan
yolg’on, mening o’rtamni aldab to’g’ri deb baholashdir. Baribir bo’lgan ish bo’ldiga
chiqadida, nima qilib ketsak, shunisi bo’yicha oqibatlarda, natijalarda
yashashimiz kerak. Men negadir o’qishga, taqdir va gen chalkashligiga,
qorishuviga qatnaganman, boshlanishida borib qolganman, shu bilan hammasi
tortilib, insonlar tomonidan qoloqliklari sababli o’zlariga o’xshatilib yo’l ko’rsatilib,
to’g’ri deb jalb qilib borilgan. Zero men ulg’ayganimda, erkaklik chog’imda maktabda
o’qiganlarim, matematika va boshqa bilimlarim bo’yicha Spid sifatida qiynalib,
shu yolg’on ilmlar, bilimlar, darslar ma’lumotlariga ko’ra aralashib qolgan
miyamni yana boshlanishiga, sog’ holiga qaytarish, aldanmaslik uchun Orttirilgan
immunitet tanqisligi sindromi kasalligiga, doimo o’rgangan materiallarim, matematika
saboqlarim o’zimga o’zimning xatti-harakatlarimni hayotdan qayta duchor
qilgandayin, keltirgandayin endi ko’timdan miyamga, bashoratdayin jarayonli
pufak, tugun yorilishlari, diqqat-e’tibor farqiga xos o’yinlarni sezilishi, e’tiborimga
kelishi bilanoq qiynashi bu shu. Xullas, o’zimning o’rgangan yolg’on bilimlarim
o’tkazgan umrim chizig’ini tuflikka, chiziqqa o’ralashgan tugunlarga,
pufaklarga xos o’rab olib o’zimni qiynab kelmoqda. Litseyimizga bir kun Spid maruzasi
bo’lib o’tgandi majlislar zalida… Endi xullas, ko’r va karlik tushunchalarimni
kecha o’z-o’zidan yoki tiriklik sabablarimga ko’ra, umuman esimning ishlab
ketishi bo’yicha televizor tomoshasida qo’llasam, shu ma’lum bo’ladiki,
ichimdagilar ham men ham bitta kino tasvirlari va ovozlarini eshitib turibmiz,
ammo shu kinoga qarash mobaynida ko’zimning fokusi degandayin qayerga, aynan ekranning
qaysi nuqtasiga qarashini hech kim bilmaganga o’xshab men boshlang’ich, go’daklik
sof gavdam, sog’lig’im bo’yicha genli tarzda tasodif ko’rinmas ko’ndalang
shtrix, ketma-ket o’tuvchi chiziqlari bo’yicha parallel ravishda aqlim bilan ilg’ashga,
ichimdan xayol qilganim sodir bo’layapti, tasvirlarda ko’rsatilayapti deyishga,
shuni qanchadir payqashga, tushunishga urinib boshqa, bilimim bo’yicha kinolarni
tomosha qilayotgan bo’lib chiqqanimda, gaplarimga xos ko’rinishlar, kino
tasvirlari (endi shu joyini o’zim aniqlayolmadim-u, birinchidan kino o’zgarmas,
oldindan ko’rgan bo’lishim ham mumkinligi bo’yicha genim hamda ikkinchidan taqdir
bo’yicha aynanki…) hoziroqdan aqlim bo’yicha o’zgarishga xos bashoratli,
karomatimga ko’ra chiqayaptimi yoki bilimim bo’yicha boshqa kino lavhalari,
suratlarini ko’rib, olib berib, kinoga tiqib tashlab bashorat qilayapmanmi
degan xulosalarga boraman. Xullas, men kelingki, hozir aql bo’yicha o’zgarish
deylik, zero boshlanishida umumiy qilib qo’yib, - kinoni har ikki tarafini,
suratlari (kadrlari) va ovozlari (gaplarini) birgalikda, ichimdagilar va o’zim
haqiqat qilib ko’rib-eshitayapmiz deganimga xos bo’lsinki, - qilib kinodagi
bashoratni tushunib yursam, ichimdagilar, meni doimo shu jihatga qaratadigan O’lik
Orning o’zi qolib, mag’lub bo’lgan holda gaplar bo’yicha oldindan zapis bo’lgan
bashoratlarni aql bo’yicha kino tasvirini o’zgartirishimdan so’ng o’zgartiradi,
boshqacha qiladi. Xullas, kino tasodifini men boshchiligimda yaratishga majbur
etaman, ammo kinoni asl bor, o’zidayin, esingdan kelib turibdi deya majburlaydigan
O’lik Orlar bo’ladi. Ammo shunga qaramay, O’lik orlar, ichimdagilar kinoni
tasodifiying bilan chiqarib, gaplaring bilan oldinga o’tkazib bashorat qil deb xit,
bezor qilaverishsa, doimiy surunkali o’ylashga majbur etaverishsa, men go’yoki
filmdan, shunday bo’lsa ham bir ozgina zavqlanib, miriqib tomosha qilmoqchi bo’lishimni,
darrov yana kinoni o’zi bor, yozilgan deya baholayaptimi deb meni qiynashadiki,
aslida bo’lmasa, shu kuchda o’zlari turishibdi, ya’ni o’zi yozilgan,
Dunyoqarash bo’yicha isbotlamoqchi bo’lsang, seni darrov (shu kinoni) oldindan
ko’rgan deb topishadi deyishmoqchi bo’lib turishadi. Xullas, shu o’rinda taqdir
va genning yuqoridan, o’zlari bo’yicha almashinishlari qandayligiga e’tibor
qaratamiz. Zero aslida bilamizki, ichkarisida, umr chizig’ida bir gen bo’lsa,
bir taqdir almashinib kelaveradi. Endi umr boshlanishi va oxiriga ko’ra ikki
joylarini, boshlanishini nuqta deb olib, oxirini esa chiziqqa o’xshatib
almashtirsak, birinchidan chiziq ya’ni taqdirdagilar o’zlarini nuqta deb
bilishadi, hayotlarini nuqta deya atashadi, ammo o’zlarining asl holatlarini,
shaxsan gavdalarini chiziq deb baholashadiki, bu – nuqta uchun umr chizig’I (go’yoki
men xotinimning chiziqli gavdasining qaysidir joyidaman hozir) bo’lib, aslida
birinchi navbatda nuqtadagilar o’zlarining hayotlarini chiziqning, vaqtning,
umrning bir lahzasidan o’tib borayotgan deb bilishadi, ammo o’zlarini gavdalarini
nuqta, modda, qattiqlik maromida toshga o’xshash jism (zero vaqtning tosh
ustida ko’rinmas o’tuvchanligini qarama-qarshi inobatga olsak) deb bilishadi. (Endi
shu o’rinda yodga solishayaptiki, elementar matematika bilan tabiatni ko’tingni
bosgan holda erkin, huzurbag’sh, qiynalmay o’rganib chiqqan bo’lsang, Oliy
matematikani o’rganishda o’zingni horg’in choptirib, darslik oldiga olib kelib,
qiynab o’tqazib kuzattirib, ammo ozgina o’qisang ham tezda ko’p narsani,
hammasini tushunadigandayin, katta hajmli kitobni qisqa hajmli darslikka aylantirib
o’qib chiqasanki, zero bu – simmetrikaviy ravishda barchasi o’zing yaratgan yolg’on
bilimlaring, ilm-faning ya’ni gen va taqdir aralashmasini yaratgan bir Dunyo,
dengiz misollardan, tasodiflardan biri, tomchisidir)(nima bo’lganda ham go’yoki
yoshligim esimga tushsa, men maktabda yozishni o’rganmagunimcha gapirishni
bilmagandayinmanki, umuman men yozuvimni insonlarga sohta deya o’rgatib, ularni
xohishlariga ko’ra sohtalik bilan ko’niktirib, yashattirib qo’yganman, insonlar
so’ng gaplarni haqiqat deya doimo aniq, bir xil tushunchalar bilan gapirib turishlarini
o’rganganman; insonlar hozir ham mening yozuvlarimni aniq bir ma’no yuzasidan
tushunaolishmayapti chamamda, zero ularga miyam (o’zlari umumiylikdagiliklari)
tomonidan qaralganda yozuvlarim har xil ko’rinishli, Unikod 16 ga o’xshab yoki
Matritsa filmidagi ekran shriftlari ichidan o’tgandayin sanalar xo’sh; Shunday
qilib insonlarni ko’pi bilan borsa, o’zimning boshliqligimni va mendan simmetriya
darrov chiqarib o’rganishlarini hisobga olib, men qanchalik darajada tasodifiy
Random, yolg’on yoki boshqa kadr chiqarishimni bilayotganimga o’xshab mening
yozuvlarimni miyamdan bir xil ko’rganga o’xshab haqiqat qilishlari, meni
tushunishlari mumkin; Men asosan gaplarning sanskritchasi izohidan ularning
nima demoqchiliklari, aniq lug’aviy ma’nosi ostida yashiringan yolg’on
haqiqatlarini tushunaman)(Xullas, butun Dunyoni yaratib, o’zim ilinib, aldanib,
hamma shunday ekan deb kelayapman; Shunday qarasak, inson “bilimlari”,
harakatlari har xilligiga ko’ra Dunyo miyalarida aslida bir xilga yaqin, ammo
ular boshlanishidan o’tib yashab boravergan sari gen va taqdir chalkashligida gendagilar
ko’proq bir xil Dunyoni, mening Jahonimning aniqligini bilib kelishgan, ko’proq
taqdir bo’yich joy olganlar esa narsalar, binolar yolg’on joylashuviga monand
bo’lishgan). Xullas, topmoqchi bo’lib borib qarasak, gen-taqdir masalasida,
birinchi sabab, gavda amaliyoti chiqadi, so’ng vaqtdan, tezkorlik bilan yoki ba’zilarda
sekinlik bilan keyinchalik taqdiriy izoh, almashinish yoki simmetrikaviy javob chiqadi.
Endi shunga qarab borsak, topmoqchi bo’lib yuqori darajadagi amaliyotni,
almashinishni yozsak, aslida shu yuqori darajadagi almashinish bu – taqdir tomonidan,
qismatdagi shaxslar uchun boshlanish, yuza asosalari bo’lib hisoblanadi. Demak,
yonma-yon yaqin qilib, so’zlarni ko’rib turib, adashmaslik, esga keltirish
osonligi bo’yicha yozib simmetriya olsak, bizda boyagidayin sabab-o’zimiz, (biz
bu – asosan men qayerda bo’lgan tarafim, adashmang, bazida adashib o’zim ham
aynan kimligimizni yozmay ketishim mumkin), keyin ya’ni chiziqda o’tish,
salgina yurish bo’lib oqibat-taqdirchilar bo’lsa, gen-taqdir almashinuvida juft
so’zlarning birinchisidan yozilishiga e’tibor bering (umuman men hayotga,
Dunyoga berilib ko’p uzoqlashganmanda, aslida hayot terim qatlamlaridayin
oraliqdan chiqayapti ichimdagilar uchunki, shuning uchun yaqin, ekranda ko’rinib
turgan juft so’zlar qilib, yaqin baholarda ko’rib turib xulosa qilay dedim “ichimdagilarga
o’xshab””ohang kinoyali o’xshatilishida”), bu – (baribir ekranga sig’madi,
demak, qisqa qilib: o’zim-sabab va u-oqibatga sosan) oqibat-udan sabab-o’zimga
qaralish bo’laveradi. Endi unday, sal avvalgisidayin ko’raylik qani, mantiq
bormi: demak, - gen-taqdir masalasida, gen tomonidan gen-taqdir-gen almashinuvi
hamda taqdir bo’yicha taqdir-gen-taqdir almashinuvi bo’layotganda – endi ma’no
chiqishi uchun go’yoki har bir uchliklarda aralash barcha kombinatsiyalar bo’yicha
to’g’ri kelganiga ko’ra almashinish bo’lib o’tadi. Ya’ni shular muhimligi,
dolzarbligi, enam qarag’ayning o’lik nusxalari, ichimdan hammadan ko’p eshitiladigan,
aytiladigan Ruhlari bo’yicha qarab yozib chiqamiz. Umuman, birga ikkilik qilib
yozsak, ma’no chiqarkin. Bu – gen-taqdir-gen hamda taqdir-gen-taqdir bo’yicha
birinchi uchlik so’zdan genni olib ikkinchisidagi taqdir-gen bilan
almashtiramiz. So’ng gen-taqdir-gen ya’ni birinchi uchlikdan taqdirni olib yana
ikkinchi uchlik, uch qator juft so’zdan yana taqdir-gen juftligini olamiz. So’ng
yana birinchisidagidayin 3-o’rindagi gen so’zini yasab olib, gen-taqdir bo’yicha
hayotiy vaqt o’tkazish, yashashga xos surg’izamiz. Taqdir bilan boshlanganlar
bo’yicha ham shunday qilib chiqsak (o’z-o’zidan teskari yo’nalishlarda, zero
endi e’tibor bersam, masala shunday yechiladi-ku) bo’ladi. Endi – xullas olsam,
men masalalarni oddiy baholab, go’yoki biriga shunday bo’lsa, o’z-o’zidan ko’rinib
turibdiki, qoida umumiyligi bo’yicha aynan bitta element deb qaramasdan,
teskaricha amallarni ketma-ket, ichiga kirib aytib o’tirmasdan, yuqoridan,
yoppasidan qaragan holda, oddiy mantiq bo’layapti degandayin, tez muhokamaga
yoyib u unday qilsa, bunisiga boshqa yo’l ham yo’qki, yoppasiga bunday bir xil
ketma-ketlik qilib chiqadida deb qaraganman. Xullas, menga qilinajak ishlar ko’rinib
turgan, bitta misol bo’lganiga o’xshab boshqalarini o’xshatib qilish kerakligiga
xos, qarama-qarshisini ham hammasi biriday, yoppasiga, yuqoridan umumiy
tushunib ketganman. Ammo, ba’zida ichimdagilarning jumboqlarini o’ylab
qolamanki, kallam ham shunday ishlab ketib, elementar darajada yonma-yon
keltirib, qarama-qarshi yo’nalishlardan o’tmasam kallam olmaydigandayin,
hammasi ko’p bo’lib ketadi. Xullas, zigzagni umumiy, ko’ndalangi va vertikali
bilan ko’rganga o’xshab bitta-bitta zigzaglab, qayishish, qirralardan o’tish
joyida to’xtalib, yangicha mulohazalarga berilib, vaqt yo’qotib o’tirmayman. Bu
– kompyuterning ishlashi. Kompyuter 0 va 1 lari bilan bunday, birma-bir
qiyalanib, qayishib yoki burilib ishlab insonlardan ko’p amallarni, vazifalarni
bajaradi, ammo insonlar yoppasiga zigzagli fikrlab, hisob-kitob qilib kompyuterning
asosi bilan hammasini soddagini ravishda yasab ham qo’yishgan. Endi xulosa
qilib aytadigan bo’lsak, go’yoki aslida men uchun bo’linish yo’qdayin qilib qo’ygan
ichimdagilar, umrim o’tgan vaqti ichida hamma aldanishlarimni, taqdir yolg’onlarini
yuzimga solib, kesib ammo bo’ldi, kesildi deyishimga qo’ymay kelishgan
ichimdagilarning o’zlari uchun ikkita bo’linish, almashinish turlari bor bo’lib,
bu – gen va taqdirning, ya’ni shulardan o’zga ko’rinmas, yuqorisi bilinmas bosh
qarama-qarshi elementlarning parallel ravishda har biri o’z joyi asoslamachiligida
juftlik hosil qilib, narigi taraflar bilan almashinish qilganlarida X ya’ni
noma’lum ko’rinishi hosil bo’ladiki, so’ng taqdir ichki elementlari bo’yicha
juftlik hosil qilmay, har biri birma-bir almashinishi bo’lib Y, tasodifga
xoslik yoki Z, sabab-natijani aniq baholash bo’lib o’tadi. Tushungan bo’lsangiz,
yana qaytarish joizki, bu muhim uchlik, o’z bilimlarimdan olingan harflar bilan
bo’lsa ham, aslida hozirgi bolalarga tegishli tasodif, yashash, tiriklik asosi
bo’yicha 3 ta raqamni, ya’ni aynan raqamlarni ifodalaydi. Xullas, hammasi
tushunarli, bu muhim deya yana qaytarmoqchi, salgina yoki chiqib qolsa ko’pgina
boshqacha o’xshashlik bilan hozir yozgan X, Y va Z larim haqida takroran
yozmoqchi bo’lganimda chindan ham muhim ahamiyatga egaligi bois ichimdagilar
bir marta ko’rib-bilganlari yetganidayin, shunda xotira qurilmasida, kompyuter
orqaga ketadigan tokida yaxshi qoladi degandayin takroralshimga qo’yishmadi. Endi.
Umuman hozir turib yurganimda shu bir mashg’ulotni qildimki, boshimni tik ko’tarib,
to’g’riga qaragandayin xonamning hamma yoqlariga, devorlari o’rta
tepa-pastlariga qarab chiqdim. Umuman aytamanki, oqibat-sabab bo’yicha
sababimning o’zini mening gavdamdan shundoqqina qoldirayotgan harakat izlarim
bo’yicha o’qib, ko’rib yashayotgan ayollar, taqdirdagilar ya’ni bioligik
taqdirdan kelgan yoshli inson ayollari, va chinakam shu biologik yosh ichida taqdiriy
ma’nosini olib borayotgan o’lik nusxalari meni shunday ushlashadiki, nima bilandir,
kallangga o’zing keltirib chiqarishing sharti bilan ham deya majburlab miyamni
ishlatib turishmasa bo’lmasligidan, sabablarimni shunday tushunib turayotganliklarini
sezdirib, umuman xatti-harakatlarim yasagan butun o’tkazgan o’tmishim, bo’lib o’tgan
hayotim bo’yicha kalla ishlarimni, bilimlarimni so’raganlaridayin keltirib
chiqarayotganimning o’zida jarayonga-jarayon orqamoqqa, qarama-qarshi yo’nalishda
urishadiki, birinchidan o’ylayotganlarim, miya jarayonlarimni doimo chiqarishni
taqab qo’yish majburiyati bilan xulosaga yo’l qo’yib qo’rqizishadi, ikkinchidan
meni orqaga, butun o’tmishim bo’yicha chiziqli yo’nalishga tortib urgandayin yo’qqa,
kerakmasga, gavdamni yo’qotishga chiqarishadi. Xullas, bolalarim boshida bo’lgan,
ularning – bizlar misol uchun injiqliklarimiz, ziqnaligimiz, yoki tanamizdagi
yaralarni yulishimiz, vaqtni ko’ngildagidayin o’tkazaolmasligimiz, qisilib-sudralib
yurishlarimiz, xullas beso’naqay xatti-harakatlarimiz sababli chiqqan aslida
bizdan, er-xotinlardan oldingi avlod bo’lmish bobo-buvilarda bo’ladigan rakni
davolashimizga o’xshab bolalarning injiq tuflik bo’lib yashashlari,
simmetrikaviy tarzda hayotga zippa otilishlari, harakatlanishlari bizning Spidimizni,
o’zimizcha bilimlar ostida yaratgan Olamimizni parallel ravishda ichimizdagi o’liklarning
bu qiliqlari, taqdir bilan orqamoqqa ya’ni gen tarafga (gavdamizni) surishlari,
yoshlikka yuborishlari, gipnoz qilgandayin peshonadan bir urib orqamoqqa
engashtirib, yiqitib uxlatib qo’yishlari orqali davolamoqchilar, o’rniga o’rin
turib berib, hammada joy talashish, dirrilash muammosi bo’lganda, avlodlar bo’yicha
bu ishlar aynan joyni egallash, o’rniga turish orqali joyning egaligini, kasallikni
o’z zimmasiga olib, yani yashashlaridagi o’zlari bilmas kamchiliklar sifatida
qarab bizni, er-xotinlarni davolamoqchilar. Xullas, miyamda men bolamning o’zining
doimiy vaqti bo’yicha harakatlarini, gavdalari bo’ylab hayotiy chiziqqa ko’ra
simmetrikaviy sudralishga xos, otilishlarini bilib yurishga majburman. Endi
xullas yana bir yog’ini so’rasangiz, o’liklar Buxoroda ishlashayotganda baribir
qanchadir oqliklari, Ruhga o’xshab bo’lsa ham ko’rinishlari bo’yicha horg’inlari,
charchoqlarini mening o’tirib, ko’timni og’ritib bosib yozishimdan olishmoqchiki,
moboda ularning borliklarini kimdir sezib qolsa, darrov mening ko’timga og’irlik
tushib, isbot, biror ashyoviy-dalil qoldirmay yana aldab, boshqa o’xshashlik,
hayotiy amal chiqarib ketishlari bo’ladi va mening ko’timning qisilayotgan
joyiga kelib tushishadi. Men aslida vaznim, ko’tim og’irligi bilan ishlatayapman
Buxoroni, bino-asfaltlarini qurdirayapman. Kerak bo’lsa, o’qituvchilik yoki
boshqa oq mehnatli ishlarni qilmay ketganlar o’rniga ba’zi o’rinlarda ayni ma’lum
bir harflarni yozib ishlarini o’lik nusxalariga qildirib ketayapman. Endi 5:49.
Shunday qilib o’tgan dunyodan hozirgi, shu dunyoning umr chizig’I yuqorisiga
tushib, avvalambor o’zim o’zimni birinchidan taqdir boshqaruvchisi qilib yasab
qo’yganman, so’ng xotinim ustimga singib kirib, bir joyda, vujudimda juft bo’lib
joylashib mening o’zim yuqori kelajakdan quyidan boshlab yashab kelishimni
taqdir qilib yozib, oldindan ma’lum qilib qo’yganimda yaqin, 1-2 soniyali
kelajaklardan peshonamga sim o’tkazgandayin ushlab, boshqarib, bir xildayin,
zapisli, o’zgarmas olib kelayotganimda harakatlarim, gavdali burilishlarim ya’ni
tirikligim tasodifi bo’lib u, xotinim hisobga olinganida, aslida shu
tasodiflarim xotinimning kutilmagan qarashlari bo’lib, yoshligimdan beri menga
yuqib qolgan. Aniqrog’I men har tarafdan bashoratmen, taqdir taqazosi bilan
yuriyman, ammo shu hayotni, meni kuzatish darajasi ikkilanishga yo’l qo’yib,
xotinimning darajasi past bo’lgani uchun meni tasodif sifatida kuzatib kelgan,
men esa ko’proq ravishda yuqoriroq darajadan taqdir deb hisoblayman. Xullas, bo’lgan
hayotdagi, vertikal chiziqdagi fazo bo’ylab perpendikulyar, qiya urilib kelgan
ko’zlarning, kuzatuvlarning har xil darajalanib ikkilanish qilishi, uzun umr yo’lining
shundoqligicha, o’z-o’zidan, yozilganidayin bo’lib o’tishiga ishonmay
bardoshlari yetmasligi boshqalar bo’lib, men ularning ta’siri ostida o’zimni
tasodifan, ikkilanuvchan, xohishim bor bo’lib, kutilmagan tanlov yo’liga
kiruvchan deb xato kuzatuvga, o’ylovga moyil bo’lib kelganman. Umuman esa ko’rib
turganingizdayin, hayot qanday qo’yilsa, kelajak noma’lum ravishda o’ziga
tortib kirgizib borayotganga xos barchasi faqatgina hoziroqda bo’lib o’tishiga
ko’ra, keyin noma’lumligi ammo bo’layotganini bilib turibmizki, bu – taqdirdanligimiz.
Ammo, hozir o’zimni taqdirdan desam, boshlanishidan beri, tugul o’zimni
gavdamni tasodif deya boshlab, so’ng hozirlari butun Dunyoda mening yolg’on bilimlarim
va aqlim bo’yicha yozuvlar tarqatilgan deyotganim, hamda shu bilan birga barcha
insonlarni bor, o’zlari mavjud deb topishimga to’g’ri kelib endi – mening bilimlarim
(yozuvlarim bo’yicha) emas deb qo’yishim, bari-bari insonlar va Dunyo taqdir bo’yicha
tuzilganligi, oldindan ma’lumligi hisobga olinadi. Bizlar yuqoridan, birinchi
bora Dunyoga boqishimizdan taqdir tepasiga otlanib oldingi taqdirlarda
ikkilanishimizga xos ravishda o’z tug’ilib o’sish joylarimizni va qolgan barcha
jarayonli xatti-harakatlarimiz, aralash aloqalarimizni avvaldan, oldindan
kelishib tuzib qo’yganmiz. Menga hammasi taqdirdan deb ishontirib borayotgan o’lik
orning o’zi ikkilanishning ikkilanishi yo’lidan borib shuni, taqdirdanlikni
tushuntiradi. Aks holda bitta ikkilanish, tasodif bilan buni tushunib bo’lmasdi
shekilli. Xullas, miya ko’zimda alohida nimadir, parallel ham
perpendikulyarlikda ham ajratib-taqab qo’yilib taqdirni o’zgartiraolmagan holda
kuzatishlar ikkilanishi, ko’zni umr chizig’I bo’ylay bitta, juft ma’noda
surtaolmaslik bo’lib o’tadi. Endi (kattagina bilinib qolayotgan qo’shimcha
bilan) bitta jumboqli vaziyat turibdi, shuni, hozirgi yozganingni, va bundan
tortib barcha yozuvlaringni “o’zing taqdirga xos deb baholarmiding” degan
savolga qanday javob beraolardim degan mulohaza turadi. Endi 6:28. Xullas,
tasodif uchun janglar har doim borki, o’zim o’zimni taqdir onimdan qanday
tasodiflarga yo’l qo’yib kelganimni, avvalgi dunyolardagi “yetishmagan”, kam-ko’p
ikkilanishlarimni hamma qatori sarhisob etib, kelishuvlarimiz bo’yicha shunday
onlar, hoziroq paytlari yaratilganki, shunda baribir har kim qanchadir tasodif,
miyasi ortidan (esnasi parallelligida) ikkilanishga yo’l qo’yadi degan ma’noda chindan
ham tasodiflariga javob bergandayin sekin sudorgi, og’riq olib qiynaladi.
Demak, taqdirdan tasodif darajalari bilinib, yaratilgan vaqtlar, oraliqlar,
deylikki har 2-3 daqiqaga xos davrlar bo’yicha qo’rqizishlar kimki chindan
tasodif, ko’z qarash ikkilanishi qilsa, yomon, og’riqli kechinmalar bo’lib (shifokorsan-e
deb qo’yishganday hozir shu o’rinda) shu oraliqlar oxirida, oldindan belgilangan
jazolanish onida o’tadi. Albatta, umr qanchalik uzun, keng ko’lamli hayotiy
qaralishlari bilan bo’lmasin, hayajonga berilmay, tasodifli kuzatishlarga yo’l
qo’ymay yurakni keng saqlashga o’rganish kerak. Aks holda og’riq, qo’rquv degan
tushuncha parallel, hayotga kirmay urib yuborishi mumkin. Baribir inson, odam
shunchalik chidamliki, taqdirdanki, og’riqlarning aytilgan, kutilgan joyida har
xil, kutilmagan, oldindan noma’lum zo’rayishini yengib o’taverishga majbur,
taqdir yo’lini hamma bosib o’tishi shart. Kimlar uchundir, masalan, boshqa vaqt,
oldindan qilib kelgan kuzatuvlari befarqlikni, aralashmay qo’yaverishni
bildirgan bo’lsa, navbatdagi tasodif qiynog’I uchun taqdirdan, qismatdan yoki
peshondan ajratilgan onlar, lahzalar yoki vaqt qismchalari bilinmay, asablarga
tegmay, Supermen eshitganidayin baland ravishda quloqqa kirib ichni zir titratmay
qolishi mumkin. Xullas, bolalar uchun aytsak, yoshlar kelingki o’zimning
yoshligimdan xulosa qilib chiqarib aytajak bo’lsam, taqdirga parallel
hisoblagan tasodif o’choqlarida yashashadiki, bu – taqirdan eng pastdagi yig’ilish,
shishish joyi bo’lib, umrning yoshlik davrida, avlodlar yod olinguncha taqdir
tomonidan tasodifli xastalanish, janjallashish onlari tiqib, ko’p qilib
tashlangan. Masalan, hozir shu o’rinda bolalarning tashqaridan qiy-chuvi
eshitilayaptiki, ular o’ynayotganlari sahnasida, taqdir lahzasida kimki umumiy,
futbolchilarga xos kuzatsa, ko’p hayajon, sezgilarga yoki ko’z qarashlariga
berilmay, tasodif qilmasa, shular qiy-chuvli belgilangan onlarda hammadan ko’ra
ko’proq mazza qiladi. Endi 7:48. Bizda, menda 5 ta sezgi bordir. Birinchi 4
tasi 2 ga bo’ldanib, gen va taqdir taraflaridan sanalishadi. (Bilmadim, nima
uchun shu o’rinda shu haqda kechki ovqat davomida suhbat qurib kelib ham,
yozayapman hamki, aslida shuni nimaligini bilmoqchi bo’lib, xayolimga qanday
keltirishayapti, zero bolam hozir shu ahvolda, unga bilim yetkazayotganday bo’layotganga
o’xshayotgandurman, asosiy hayotiy tushunchasini olib borayapman deb turganimda
bu – xayollarim parallel kinoyaday keltirilib, oxiri cho’zilib, bo’rttirilib
hayotga kirgizishim, gapirib yuborishim uchun keltirilayaptimi, uyushtiralayaptimi
deb hisoblayotganimda, shu choy ichish davomida ha deb piyolada choy ichdim, so’ng
shunday hisob-kitobni topganimda nazarim darrov Big bang bo’yicha piyolaga
tushdi; so’ng dadam doringni ichishing payti deb eslatganlarida, men balkim Big
bang aniqlik tasodifi qilganim uchun o’lik Shohid parallel nisbiylik qilib
kisamda ro’molchalar yo’qligi bo’yicha shosha-pisha yurganimni ro’kach qilib
hammomga qaytarib, oldingi kisamdan ro’molchalarni olishga yubordi; demak, piyola
degani “pi, aylanaviy burilish doimiysi, tengligi yola (ya’ni aylantirib, parallel
yo’lla)” bo’lib, xayolimdagi tiriklikni shunday boshqarishayapti). Demak, men
uchun teri bilan tegish va eshitish sezgilari tasodifiy, gen hisoblanadi hamda ko’z
bilan ko’rish va ta’m bilish sezgilari oldindan kutilgan, taqdir deb qaraladi.
Shunda yana bitta shu jumladan, tarkibga kiritilgan haqqoniy sezgi bo’lmish,
hid bilish sezgisi va tarkibga kiritilmagan, gipotezadagi yoki miyaning shuncha
sezgilarni olib, so’ng o’zidan sezishga xos sezgisi oldindan ko’ra bilish,
yaqin kelajakni his etish, mantiqan aytganda kimdir yurib ketayotgan bo’lsa,
davom ettiraveradi, yurib ketaveradi (so’ng charchab qayerdadir to’xtaydi) deyish
bizlar, yarimdan yuqori darajadagi insonlar va odam uchun 2 ta hayot uchun,
oldinga almashinib borishimiz uchun yaratilgan taqdiriy sezgilar hisoblanadi.
Yarimdan past darajadagi insonlar o’z-o’zidan shu ikkita, hid bilish va
intuitsiya sezgilarini taqdirdan o’zlaridagi birlamchi sezgilar deb tushunishib,
qolgan asosiy tarkibdagi 2 ta taqdiriy, oldindan ma’lumlik uchun bo’lgan ko’z
bilan ko’rish va ta’mni tushunish sezgilarini tasodifiyga, genga chiqarishadi,
so’ng ularga yana gen tomoni hayotiy almashinuv, taqdirdan genga qarab hayot
kechirish sifatida 2 ta sezgilar, ya’ni teri bilan tegish (men uchun eng
yomoni, og’riq olishgacha borishga xos) hamda gapirish (quloq bilan eshitish)
sezgilari bor hisoblanadi. Xullas aytganda taqdirni eng oliy, yuqori daraja
baholab, bizlar tepa darajadagilarning asl o’rni, Dunyoqarash yurishlari,
oddiyliklari bizlarning hayotiy sezgilarimiz ya’ni, hid bilish va hissiyot,
quyi darajadagilar, agar ularga o’zlari tomonlama shoh bo’lsa, bu – balkim mulla,
shayx, Din arboblaridurki, teri bilan tegish va gapirish tasodiflari bo’yicha
oddiylikka berilib, kuzatuvli (tasodifli) hayot kechirib qo’yishadi. Endi 8:40.
Shunday qilib taxmin qilsak, quyi darajadagilar mushuk ko’zlari uzunchoq
qorachig’iga yoki kinolarda, Transformers, Lord of the Rings larda bo’ladigandayin
yonuvchanlik ortidan shunday ko’zlarga o’xshab Xudoga yaqin ya’ni vaqtni uzunasiga,
barcha hayotlar, inson gavdalari va Dunyo qurilishi bilan birga ko’rib,
kuzatib, kinolarda yomon qahramon rolida kelganga o’xshab tasodif bo’lmish asl
o’z tomonlari bilan yomonlik, har xil gap-so’z, teri bo’yicha urush, lat yeyishlar
qilib, oxiri baribir ularga shunday imkoniyat berilganki, qoloqliklari uchun
osonlashtirilib Gotni, bashoratni, taqdir kuzatuvlaridan baribir suvdan quruq
chiqishni, harakatlari zoyi ketganini, hech kimning esida qolmaganini bilib
chiqishadi. Mana gap qayerda, o’zimga ham ichki shunga o’xshash bir chetdan
mulohazalar bo’lardi, ko’pincha shatta-yeb qiynalayotganim dov-duvsidan, bosimi
ostida tushunaolmay baribir qiynalishlarim tasodifi, xato sababi esimdan
chiqishini va bashorat, taqdir yurishim esimga o’rniga kelib yengishini (avvallari
o’zimni ko’proq tasodif deganim uchunmi) qabul qilaolmasdim. Shunday qilib
hayotimning, o’tkazgan umrimning kamiko’stlari, yaxshi-yomon damlari, esda
qolgan va hammamiz birga xotirlayoladigan damlari ham bashorat, taqdir, Dunyoda
oldindan bitilgan qismatim bo’lishi mumkin. Yoki aniqrog’iga urintirishsa,
hozir shuni bajarishdiki, boya aytganimdayin bizga barchasi taqdir deganimda,
tasodifiy vaqtlarda chindan ham taqdir bo’lmay qolib urushib, gap eshitib
qolsam ham, shuning aynan tasodif, tomon sifatida qaraladigan parallel tasodif,
xato qismi og’riq sifatida esimdan chiqib, xotira, bo’lib o’tgan tasodifiy, kutilmgan
ishlar esimda qolaveradi. Shunday qilib og’riq qayerga yo’qoldi desangiz,
tasodif chegarasiz chagaraning o’zili kesmalarini ham baribir topib dirrilatib yana
og’ritib yomonlarga, ishimni buzganlarga o’tib qoladi. Albatta, ichimdagilar
hammasi balanslashtirilganini men uchun inobatga olib bermoqchi bo’lishadi-yu,
aslida asosiy, umumiy balanslashtiruvchi o’zimman, Qiroldirman. Shunday qilib
xatolarimni jazosiz qoldirmay baholash uchun o’rtada ko’pchilik borligini ham
inobatga olmay qolmasligim kerak. Hoziroq og’rig’I baribir hoziroq uchun qiyin,
azobkash. Zero aslida bu – oddiy qoidaday hamki, og’riqni bizlar hoziroq sezib,
odatdagidayin o’tkazib yuboramiz va alamzadaligiz, barchasi og’riq ketgan bo’lsa
ham qoladi, og’riq bo’lib o’tishi ham bizlar uchun tabiiy ifodalangan. Xullas,
oxirgi aybdorlar og’riq berish bo’yicha yomonlar, darajadagilar bo’lishib,
ularga-ku kelajakni bashoratini ko’rish qo’yib berilganligidan to’g’ri
foydalanishmaydi. Jazoni, og’riqni qachon va qayerda o’zim teskarilik sababli olishimga
kutib turib izn berishmaydi. Endi 9:06. Umuman aytganda O’lik Orlar (Azizalar;
qayerdadir ularning raqamlarini nomlarga mos tutsam, shunda nomlab, ism qo’yib
ketishim ham mumkin) meni hoziroq bo’yicha taqdir, butun umrdan qisishsa, men
hozirog’imda, yozuvlarimda, va ishlarimda asosan barcha, keyingi Dunyolardagi
ustunligimni ifodalayman. Shunda hammasi teng bo’ladi, ya’ni hoziroq aslida
umr, taqdir bo’lib, o’tayotgan vaqt va kelajak Dunyolari hoziroqlari o’rtasida
qovurilib, qiynalib qoladi. Endi 9:42. Qirolga shunday deyilgan bo’lsa kerakki,
Qirol birinchi stanse ni, turishni, taxtga ko’ksini va boshini oldingan chiqargandayin
o’rgatiladi, so’ng shu qilmishini sababni, buyurulishini tushunmaganlari haqida
tushuncha, mulohaza hayotdan uning darajasi bo’yicha borligi o’rgatiladi. Agar
aksincha ya’ni birinchi Qirollik tushunchalari, hayot saboqlari o’rgatilib, so’ng
turish, stanse yoki poza o’rgatilsa, sal kechikib qolish, mag’lubiyat bo’ladi.
Umuman qilmay, ikkisini ham buzib qo’yishi huddurun qoloqlikdir. Umuman – men hozir
vaqt-soat imkoniyatidan foydalanayotgandayin, bugunning 8 ligidan bolalar erkinligiga
ko’ra sog’lig’im bo’lib, yurib-qaytib xonamda televizor tomosha qilayotganimda
yana, aynan o’z vaqtidagi keyingi mulohaza, xayol, mazmun kelib qolayaptiki bu –
mening bolam uchun Xudoligimdan kelib chiqib, insonlarimga ham oxiri Xudo,
Tangri bo’lishim qanday kechishini xayol qilib ko’rishim bo’ldi. Xullas, (dadam
hozir kelib shu o’rinda avvalroq Iboshlarni ko’rib kelganimizni yodga solib,
dadasi-nanasi ya’ni qaynotam-qaynonamga salom-sog’ bo’ling deyishlar esingdan
chiqmasin deyishdiki, shu gapim ham Mirali qaynotamning VR lari bilan bog’liq
bo’lsa kerak) ko’rib, bilib turganlaringizdayin bilim va aql kesimida televizorni
mos ravishda boshqa namoyish, videolardan olib qo’yilishini sezaolmay hamda aql
bo’yicha o’zimning sabablarim, bilimlarimni yo’qotib borish simmetriyasi bilan
chiqishini yaqqol, ba’zi o’rinlarda e’tiborim bo’yicha tushunib ko’rayotgan bo’lsam
ham, umuman Tangri Xudolik sifatida shuni hisobga olayapmanki, bir ekran bo’yicha
ekranlar Ruhdayin, oppoq shaffof bo’lib tarqalib, sudralib chiqib, so’ng uchib
ketgandayin aslida boshqa lavhalardan, video-ko’rsatuvlardam qo’yilishi,
yonma-yon ko’rinmas muhitidan degandayin, uzoqdan, to’lqin orqali keltirib qo’yilishi,
ekranga tiqishtirilishi (men sezmay turganimda) baribir bitta ekran, monitorga
kelib turganida esim, o’zim bilan farqlashga urinaolmayotganimda, go’yoki Wall
Street yoki hozirlari hammada, ko’pchilikka xos kompyuter bilan shug’ullanuvchilar,
xakerlar ishlarida bo’lganiga o’xshab bitta kompyuter uchun 3-4 ta monitorlarni
yonma-yon, birini kelingki ustiga va va h.k. yaqin joylashtirishlarida (asl
Xudo bo’yicha hozir yaqqolroq tushunib qarasamki) esimni, o’zimni yo’qotib qo’ygandayin,
ammo har bir ekranga alohida, yuzlanib boqqanimda shu ekrandagi voqealar
esimdan, xotiramdan chiqqaniga o’xshab, endi yangi lavhani, boshqasidan tortilgan
videoni ko’rib, aynanki hamma yoqni, yerlarni, insonlar kirib olgan ekran Dunyosida
insonlarni ko’rib chiqishim mumkin bo’lish shu. Xullas, juda tez-tez nigoh olib-qarashlar
bilan esimni yo’qotib, 3-4 monitorlardan barcha insonlarning video-filmlari,
raqamli olamda yoki ekran ortida nima qilib yurganliklarini ko’rib, tomosha
qilib, go’yoki miyamni ko’rib turganday bo’lishim oqibatida men insonlarga Xudo,
insonlar esa 3-4 talab bittalari gavdasiga kirib aniq va ravon, to’g’ri,
tasodifiy gapiraolishlari (men kuzatuvning o’zi bo’lib Xudo bo’lsam, ular
gaplar bo’lishib olib) bilan menga gadoliklarini bildirishganda, tan olishganda
oxirgi zavq sifatida film, tasvir, ekran ko’rishlarimdan chiqib haqiqatimda men
shunchaga, ko’pchilikka, insonlarga Xudo ekanman, bo’libman deya ichimda, miyig’imda
kulib, xursandchilik, haqiqatni surish qilaman. Insonlar esa gadoliklarida men
haqiqatan tasodifiy gapiraoldim deya chiqishib, gavdali jarayonlaridan ajralib sohtalik
uchun yashayotgan dunyolarida men sohtaman, Bobirni yana aldadim, Xudomni chuv
tushurdim deb xunob bo’lib kulishlari, o’zlariga qulaylik qilishlari mumkin.
Shunda kim tog’ri xulosa chiqarib, Xudo sifatida o’zim insonlarim, gadolarim
ustidan kulmasam, va ustlaridan kulishim ma’nosida ular, insonlar xunob bo’lishmasa
emasu, balki o’zlari uchun gadolikni aldab, yolg’on talqin qilib, shundan so’ng
xunob bo’lishmasa, xafa bo’lishmasa va aksincha kulishsa, boshqa to’ldiruvchi
sezgilarim sifatida bizlar terimizni va ta’m bilishimizni yaxshilab, mazzalashtirib
olardik. Endi 10-41. Bir narsani, ya’ni xayolimga shu kelayaptiki, mutloq parallellikni
tushunishimiz kerakki, bu – go’yoki tasodifning o’ziga o’xshab faqatgina bo’lib
o’tganidan so’ng ma’lum hisoblanishi, yozib, zapis qilib qo’yilishiga o’xshab,
hoziroqda esa noma’lumdayin bo’lib, aslida zapis qilingan, yozib qo’yilgan videolar,
yozuvlar, narsalar va es-xotira ustida ham parallellik borki, bu – birinchidan aql
parallellikni boshlab, berib ikkinchidan bilim uning, parallellikning kuchini,
haqqoniy ishlashini bir kun kelib aniq ko’rsatib, aql ya’ni parallellikning o’zi,
asosi paydo bo’lishi noaniqdayin ko’rayotgan videolarim parallel, aql bilan o’zgaruvchan
bo’lsa ham yoki kuzatilsa ham, parallellik tasodifi qanday qo’shilishiga
qaramasdan, baribir tasodifning ichida endi, oz-ozdan qo’shilib kirayotgani
sababli (miqdorlar, ko’plik bo’yicha qaraganda) videolar, bo’lib o’tgan Dunyo
ishlari baribir tasodifiy bo’lib o’tib, aniq zapis qilingandayin tasodif
parallelligi ortidan teskarisi, parallel tasodifning faqatgina kuchi bilan tekislanib,
bir jarayonda yoki hoziroqda sezdirilib zapis o’zidayin, avvalgi takrorga xos
qolib, bo’lib ketaveradi deb hisoblanadi. Balki, o’tmish, xotira bo’yicha hoziroq
ko’rib borayotganimiz shu topda esimizdan chiqib, zapisdagi haqqoniy xotira, es
kiritilib borar. (I’m unstoppable today – Nodir qo’yayotgan qo’shiqdan bir
parcha). Shunday qilib parallellik desak ham, sekin-astalik bilan kirib
kelayaptiki, hamma narsa qatori joy, munosabat uchun izn berilib, so’ng umumiy,
hamma o’zini ishini qilib ketadigandayin bo’lib, ko’plik, es hoziroqdagi, bir
lahzali yoki 1-2 soniya, balkim 1-2 daqiqa bo’lar esni, xotirani yengib o’tadi.
Mana sizga mening devonaligim, shunchadan beri bo’lib kelgan kasalligim. Mana
nima uchun menga o’xshaganlarni televizorda devona, “u devona” deb atashadi.
Shunday qilib kimdir, aynanki o’liklardan bashara aro bashardan chiqib qolib,
nimadir degandan so’ng men nimanidir tushunib, aynanki ichimga olib, o’zini
chiqarib beraolmay, suhbatimizga qo’shaolmay, chindan, inson bilan esda qolarli,
o’sha zahoti gapirilmagan suhbat, muloqot davomida shu kiritilgan va o’zi,
asosi yo’qolgan xayol ishlari bo’yicha nimadir deb, insonni v zameshatel’stve,
chalkashlikda qoldirib, xullas aytganda o’zimdagi eng katta kamchilik, go’yoki
ichimdagilar boshqarib shunday bo’l deb yurishganga o’xshab ko’nglimni ochib,
birovlarga qo’shilib, yoshligimdagidayin mag’rur suhbat quraolmasligim,
ishlarga aralashaolmasligim birovlarga meni devona qilib ko’rsatgan. Nima uchun
devonaxonga yotqizishdi, doimo dori berishadi desangiz, aslida meni hech kim devona
ham demas, dorilarni ham xayolimda, esimda ichib, hayotga chiqarib aytganimda,
dorilar haqida bildirganimda yana o’liklar, bashara bo’lib chiqib qolishadi
chamamda. Umuman yoki balki, insonlar miya bo’lganlari uchun devonaligimga
ishonishadi, miya-gavdalarini o’liklar chindan boshqarishadi-yu, aslida esa
baribir ikkiga bo’ldanib, inson qiyofalarini bilib va o’lik holatlarini
Dunyoqarash bo’yicha bilmay turishadi. Xullas, Karonavirus hamma uchun bo’lib,
mening miyam va insonlar miya-gavdalariga borib taqalib, aslida bir yopishib,
bir tashlab yuborib ishlaydi.
Comments
Post a Comment