Nima
3 9:20 am. Shunday qilib yozuvimni 9 da boshlayman deya 8:29
da vaqtni ko’rib kuzatib yurgan edim, ammo dadam menga jismoniy mehnat bo’yicha
qilajak ishlarini rejasini tanishtirdi, hamda soat 9:20 bo’lib qoldi. Umuman
olganda men dadamga yoki Nodirga, boshqalarga yozuvlarimni juft qilish,
ishonarli bildirish, sezdirish maqsadida gapirib aytib beraman, bu – qaysidir
yozuvlarim bo’yicha dadam bilan bo’lgan bugungi gapimizda ham bo’ldi. Umuman
dadamga, har kimga beriladigan pulning bir umrlik miqdori cheklanganligini
hamda narsalari ham puliga, aqchasi miqdoriga bog’liq bo’lmagan ravishda har
doim taqdirning o’z vaqtida jamg’arma boyligiga kelib qo’shiladi, so’ng sizning
gaplaringiz birinchidan mening o’tmishim to’liq chizig’I uchun simmetrikaviy
oldindan taqdir qoidalari, matematik formulalar va ora-oralab topilib yasalgan
chizig’I shundoqqina birdaniga, doimiy vaqt davomida yasalib kelmasdan
tikilgan, qo’yilgan bo’lib, men (va Buxorolik insonlarim, men bilan birga shu
mulohazaga atalgan joyda duch keladiganlar) uchun gaplaringiz qanday,
yolg’ondan taxlangan bo’lsa ham to’g’ri, ammo butun Dunyo ahliga xato sanaladi,
odamlariga noto’g’ri degandayin bo’ldim, natijada boshqa gaplar ham bo’lib
o’tgandur balkimki, umuman oxirgi qissadan-hissa qilib muloqotim so’nggidagi
bo’glangan og’zaki gapim bu – dadamning menga ishonchsiz qarashlariga men
“Dunyo ahli o’rtacha darajasi tomonidan berilgan va boshlanishdanoq o’zgarmas
Dunyoqarash bo’yicha men o’rtacha aholidan yaxshiligim, boshqalarni
urmay-so’kmay kelganim bois taqdir tomonidan tortilgan Dunyoqarashga, ong
o’rtasidan yuqori, 50% dan tepada joylashganman, shuning uchun o’z ishonchimga
sig’insam, berilsam, ishim oson bo’ladi” dedim. Shunday qilib, xo’p mayli
qancha suhbatlar, gaplar yoki yozuvlar, ishlar bo’lib o’tsin orada, -
shunaqangi olganda, bir tomondan Dunyoqarash o’rtasi bizga boshqacha bo’lishga
hech izn bermasa ham, hammaning o’z tasodifi bor desa ham, salgina bo’lsa ham,
aslida ichimdagilar tomonidan butkul deb talab ham etiladiki, o’zimni yo’qotib,
ongimni bo’sh qo’yib g’ayritabiiylikka, ilm-fanning cho’qqisi bo’yicha
sanskritcha ifodalashlarga, barcha qonun-qoidalarning darsliklarda yozilgan
tariflari yoki ochilishlari emas, balki yagona o’ziga ishonsam ishim qolipdan
oson ko’chgandayin bo’ladi. Masalan, bir mulohaza shuki, yig’ilib kelgan orim
tajribasi uchun kelajak taqdir qoidalari bosimi umumiyligi bilan yagona
joychasida, ingichka teshikchasidan aloqa o’rnatayotgan O’lik Orlar (AQSh
liklar) endi shu taqdir qoidalari bilan yig’ilib, so’ng orli tajribamizning
barini bitta tutash nuqtasi orqali boshqarayotgan, “dum” bilan yo’l
ko’rsatayotgan o’zimizning, Buxoroning o’lik ayollari hozir bo’layotgan vaqtni
umuman vaqtning yo’qligidan, harakatdan iboratligidan ya’ni miyadagi
orgazmlarning, sperma donachalarining bir onning o’zida chappa-rosta bo’lib
fazoni yaratib qo’yishi orqali fazoning, undagi tuzilgan narsalardan iborat
bo’lishi sababli tushunishlari (balkim men soat 9:00 dan boshlab 12:00 dagi
4-kunning boshlanishiga 3 soat qolganligi bilan o’zimning Dunyo, fazo ya’ni
koinot uchun hammaga bir xil vaqt yurishi haqidagi o’rnimni yo’qotganligim
bo’layotgandur), aniqrog’I bildirishlari sababli meni ota sifatida insoniyat
miyasi tarafga olib o’tishayapti shekilliki, shu ikki to’qnashuv, Orli va Yagonali
o’liklar qarama-qarshiligi natijasida vaqtda, aniqrog’I go’yoki vaqtning
oqimida orqa-oldin borib kelib, aslida harakatlarim, klaviatura tugmalarini
bosishim bo’yicha Nodir ham shu kompyuterga o’tirgani, klaviaturasining barcha
tugmalarini bosib chiqqani bois mening qo’lim Nodirniki bo’lib qimirlab, meni
kuzatayotgan va o’ziga ma’qul kelmasa yozuvimni ag’dar-to’ntar qilmoqchi
bo’lgan, so’zlarimni xato yozdiradigan o’lik Or uchun mening ishimni xato
qilish, 3-siga keltirib qo’yish, yoki oddiygina buzib ketish qilishi mumkin.
Umuman miyalardagi insoniyat genetikasiga qarasak, ular gavdalari bilan
qorishib bir-birovlarining miya-gavdalari bo’yicha “fikr, mulohaza” qilganda
aslida bir-birovlarining holatlaridan, vaziyatlaridan va harakat-faolayat
ishlaridan foydalanib chiqishadi. Endi, men Lolani sikib qo’yib, insonlarni
yoki genimni o’rganishga kirishganimdan so’ng oxiri tug’ilmagan jiyna
qizlarimiz menga “nima uchun” deya sabab-bahonaning o’zini ich-ichimdan,
noma’lum tuyg’u qilib bildirishsa va men javob berishga, anglashga ulguraolmay,
oddiygina nimadir bo’lganga o’xshab inobatimdan, nazoratimdan, diqqatimdan
o’tib ketganini bilsam, Dunyoga kelishga ulgurmagan o’liklik vertikali pastiga
tushayotgan o’g’il farzand jiyanlarim, Buxorolik xalqim genimiz davomchilari
esa sperma suyuqligim sababli fazoni tovush, shovqindan yasab “qandayga” degan
savolni go’yoki javobi bilan bir paytda, paradoksizga xos tenglashtirib berayotganga
o’xshaydi. Endi, umuman olganda – dadam bilan ertalabgi nonushtamiz paytida
shunday savol berganimda suhbat bo’ldiki, chindan ham olimlar suvga qanchalik
yaxshi gapirsangiz shunchalik ichishda, o’simliklarni o’stirishda yoki chiroyli
musiqa ostidagi kristal ko’rinishida yaxshi, ma’qul bo’ladi, agar yomon
gapirsangiz, rock-pop dag’al musiqa eshittirsangiz yomon bo’lib oladi
degandayin gap-mulohazalar bo’lganidan xulosa qilsak, orgazmchalarimga ya’ni
o’lik, tug’ilajak o’g’illarga mana shu o’rinda bo’lganidayin, “dagar” deb
qo’ysam, o’zlari ham xohlab turganliklarini namoyish etishdiki, sal g’alati,
meni yenggandayin o’zlarini tutishlariga qaramasdan, bizga bo’ladi, yetarli,
go’yoki ovozlar bilan urmaymiz deyishganday bo’lib ketishdi. Endi urush paytida
aytib bo’lmaydida (biloy Niyozov domlam esimga tushib ketdi), masalan, baland
signal, shovqin, dit-dit chiqarsalar va mening hafsalamni pir qilsalar, diqqatimni
buzsalar, yo’limni to’ssalar, darrov, shu paytning o’zida o’zimdan qanchalik
orttirib yaxshilik topaolsam ham, balki uddalarman va yaxshilab, “do’mboqcha”
va h.k. xilda gapirarman yoki yo’qdir. Xullas, gap shundaki, meni chindan
uradiganlar bu – genetikaviy xufyon xiyonatim, opamni 1 marta sikkanim sababli yosh
avlodning, keyingi pokoleniyaning g’azabi, (va jazabasi) tug’ilmagan qizlar
tomonidan bosh miyamning spermalari bo’yicha kuzatuvi hamda gavdamaning
xatti-harakatlari, Dunyoga kelmagan o’g’illar tarafidan esa bosh miyamdagi
spermalarning xatti-harakati, o’zlari hamda gavdam, tanamda umumiy nazorat,
kuzatuv, nisbiy joylashuvdir. Mana hozir ichimdagilar qoqdi deyishib, mening
yutganimni aytishayaptiki, chindan ham endi tiriladigan o’lik qizlar gavdamning
nisbiy joylashuvini, xonaning yoki boshqa yerning qayerdaligini bilishmaydi,
faqatgina ma’lum bir xil ishga, qiliqqa yoki sohaga, voqeaga yo’liqqanimdan
so’ng o’rganib kelinga, bir xil tushunilgan xatti-harakat, qimirlashlar, misol
uchun, klaviatura tugmalarini bosishlar qilishlari mumkin. Xayolan (ya’ni
yetkazishdiki) bosh bilan ko’rishsa, kuzatishsa ham, gavda bilan uzilish, aloqa
yo’qligi va alohidalik bo’lganligi bois xatti-harakatlarni bir paytda
qilishaolmaydilar. Endi, baribir dadamga ya’ni o’z yaxshiligimga tortib (dadam
hozir dirrilagandan to’g’riroq ah-ah dedilar) adolat yuzasidan qaralishini,
baho berilishini yoki bir xil olib borilishini so’raymanki, biror ish bo’yicha,
masalan yozishda nimagadir meni cheklasalar, o’zlariga ham qandaydir simmetrik
cheklovni, taqiqni bo’ynilariga olayotganliklari bo’larkanki (ishonarli
bo’lsin, chindan ham -kanki so’ziga keyin o’qisam yuragim tortmaydigandayin,
shuning uchun bo’lar-kinki deylik), shunday ularga taqiqlarni avvalambor
simmetriya bo’yicha o’talayotganiga xos men ham o’z joyini topsam, ular
istalganchalik ham, shu simmetriya o’rnini ham o’zgartirib, yoki mutloq taqiq
qo’ymaslik, istalgancha menga buyruq berib, yovvoyilar, boya aytganimdayin alohida
teng kuchli tasodif bilan xohlagan ishlarini qilib ketish bo’lmasligi kerakligiga
ishonib, shuni bilib, chindan ham topishga, aniqlashga urinaman. Xullas ularni
menga bergan buyruqlariga simmetrikaviy joyini topib ushlashim kerak. Endi,
shunday aytganda insonlar 1 raqamiga to’g’ri kelib gavdani miya o’rnida,
odamlar 2 raqami sifatida insonlar gavdasi bo’lmish miyani odamlar o’z miyalari
deb bilib qarayotganda, o’liklar 3-raqamdan gavdani gavda deb hisoblayotganda, gavdadan
miya bo’yicha qarashadi, miyani esa miya deb sanayotganda miyadan gavda
bo’yicha kuzatayotgan, ish qilayotgan bo’lishadi. Mana shunday Dunyo ishlari,
ya’ni aniqrog’I menga bo’layotgan ishlar. Men gavda sifatida xalqimning
barchasiga gavda, tana berib chiqqanman, aniqrog’I hozir o’lik Orning kulishiga
ko’ra jalablik qilganga xos emas bu (mullo boshidan o’tganini gapiradi deydi
dono xalqimiz), balki xalqimning o’zi miyalardan iborat bo’lib, gavdalarini men
yasab qo’yganman hamda shu bilan birga hamma uchun o’tmishni tuzib, yaratib
kelmoqdaman. Insonlar o’zlariga va menga o’zlarining barchalaridan miya
faoliyatini, matematik amallarda sen bunchalik kuchlisan deyishganga o’xshab
bosh miya umumiy boshqaruvini, multiprotsessorini, har kimdan o’zida
bo’laoladigan bittadan aqlini birlashtirib, jamlab berishganki, baribir aql
jihatidan ulardan qolsam ham (zero aql, miya ularnikiki), umuman bu – insonlar taqdirdan
hozir bo’lib keladigan kelajakni ta’minlab qo’yishgan. Xullas, 3-raqamga yoki
bosqichga, joylashuvga to’g’ri keladigan o’liklar ikkalasida ham juft-juft
bo’lib, ya’ni gavdada miya hamda miyada gavda sifatida darrov chappa-rosta,
o’zlarining qarama-qarshi tomonga qaratilgan shakllariga ega bo’lishlariga
ko’ra fazo va fazodagi, televizordagi narsalarni yaratishadi. Endi 11:00. O’z
ishim, hojatimni chiqarish va yana yozuvimga davom etish (yozuvim haqida yozsam
shunday). Endi, Prezident televizorda aytganlaridayin, hali shuni Baxi akamga
Mansurovi deb ochib qo’ygan ruscha oilaviy telegram kanallariga ham yozgan
edimki, maktablarning birinchi sinfidan IT bu - kompyuter ya’ni Informatsion
Texnologiyalar darsi o’tiladi hamda oxirida, 11-sinfda ikkinchi akamning
sohalari bo’yicha Finansi’, Finance ya’ni Moliya (shuni ham Oliygohda barcha
fanlarimni to’g’ri yopganimda yopaolmay qolgan edim, insonlar miyalarida
bloklashgan ediki, bu – kelajakda muhim sanalishini hisobga, kutishga olib
berishgan bo’lsa kerak) o’rgatiladi deb hisoblanishi, o’rtasida esa eng ko’p
urg’u, menimcha matematikaga, ya’ni mental tarafiga qaratiladi. Shuni hisobga
olgan holda men hozir o’zimning bilimlarimdan, balki shu bugunga oid bo’lib
taqdirdan kelishtirishim, to’g’irlab yozishim taqazo etilayotgandur,
ichimdagilar boshqarayotgandurki, umuman X ning o’zini, matematikaning savoli,
barcha qonun-qoidalari va misol-masalalari uchun teskari qonun-qoidaning o’zi,
ichi ya’ni yoyilishidan qarama-qarshi tarafi sifatida ochib, tushuntirib
berishim kerakka o’xshaydi. Zero shunday qilsam, bilmadim endi, shunisi ma’lum
bo’ladiki, men bilan bog’langan xalqimning keyingi avlod vakillari,
farzandlarimiz mana shu 4-, kechangi Sentabr kunidan o’qish boshlanganiga ko’ra
mening X imdan ya’ni o’liklarimdan, hozirog’imdan kelib chiqib, o’z o’lik
rahnamolari, (miya) tazlari yoki otaliqlari, qaramoqqa olganlari orqali
matematika mentaliga qiziqib, ishonch bilan, doimo yechishga zavq ila qo’llanib,
shay holda qarashadiki, aslida ishchan inson ustozlari, ya’ni miyaviy aql
birlamchi sohiblari qanchalik misol-masalar, tasodifiy yo’nalishlar bilan shu
fanni, matematikani ya’ni mental arifmetikani tushuntirishmasin, men umumiy
qarashini, ostdan yoppasiga to’ldirishni olib beraman. Shunday qilib X shakliga
e’tibor bersak, (o’zim ham endi topayapman, shu paytgacha matematikani nima
uchun o’rganganimni o’zim ham deyarli tushunmay kelganman) markazdan ajratilgan
4 ala qirrasi ham 30-60 gradus qilib qo’yilganga o’xshaydiki, aniqrog’I aynan
shu ma’noda bo’lsa kerak, umuman – 4 tala qirralari to’g’ri burchakka nisbatan shunday
2-1 bo’lakli graduslar bo’yicha yuqori va pastki o’rtalardan 30 gradusini
o’liklar o’zlari uchun qaratib, qirralarini markaziy nuqtani joriy, vaqt
o’tishi ya’ni hozir deb baholagan holda yuqoridagi bosh miyadan pastdagi gavda
ortidagi orqa miyaga bog’lashsa, quyidagi gavdadan tepadagi bosh miya orqasi
bo’yicha ensa gavdaga (yana shu gavdaga, tanaga) aloqalashadi. Natijada har kim
o’zi uchun yonidagi boshqa insonlar parallel hayotidagi misol-masalalarga
to’qnashmasdan, o’zlarining hoziroqlarini, joriy vaqt o’tishlarini ya’ni
kompress bo’lib qisilib-bukilib kinolardagidayin, fantastikaviy
kitoblardagidayin vaqtga sayohatlarini toptirish bo’yicha o’qituvchilaridan,
birlashayotgan (ota-onalaridan, yaqinlaridan) kelayotgan miyalar bo’yicha
parallel misollarni o’zlariga berdirib, keyingi kun davomidagi
xatti-harakatlari, boshqalar bilan to’qnashib janjalmasliklarini shu misollarni
astoydil yechishlari orqali ta’minlashadi, hisobga olishadi. Shunday qilib men
Nodir va boshqa yaqinlarim bilan birgalikda, - X ning o’zini topish, tushunish,
qoidaning bir tarafiga kirish, qarama-qarshisi bilan o’zini tenglashtirish orqali
gavdalarimiz gen orqali bog’liq miyaga o’xshab qo’shilib ketishiga, mening
barmog’im (go’yoki o’zim bilmagan holda yoki ko’zimning hayotga chiqib qaytib
kelganidan so’ng shu hayotni olib berishi bo’yicha) Nodirning o’tmishda
qoldirayotgan, har safar kompyuterimga kelib o’tirib ishlab ketayotgan izi
bo’yicha yurib, ishlab qolishiga aralashishimni, qorishishimni, qancha bo’lsa
ham urushdan qo’rqmasligimni, tasodifli to’qnashuvlar menga endi to’g’riligini o’zim
X, har kim va har nima, istalgan o’rinning ikkinchisi, noma’lum, toplishi kerak
bo’lgan parallel bo’sh joy sohibi bo’layapman. Demak, men yoshligimda
matematikani yechganimda X orqali dadam yoki boshqalarning bir-biroviga o’tib
borish joylashuvlarini, hammasi biridalik izini, tizginini ko’rib borishim,
aniqlashim kerak bo’lganki, mening yaqinlarim aynan shu joylashuvlarda,
parallel o’rinlarda bo’lib kelganlar va men ularni kuzatishim, (go’yoki oilaviy
asrashim, himoyalashim, bir-biravimizni orqamizni himoyalash uchun poylashimiz
deganga o’xshab) lozim sanalgan. Endi Universitet matritsasiga kelsak,
birinchidan shu Matritsa yoki Oliy matematika, boshqa fanlari bo’lishim kerak
bo’lganki, Universitet so’ziga qarasangiz (birinchidan ikkita Universitet
so’ziga, maqomli iborasiga xos Oliygohlar, birinchi o’rinda Diplomatiya hamda
ikkinchi o’rinda Yuridicheskiy bor deyishadi) “uni versiya(sini) to’xta et”
bo’lib, Matritsa mavzusini boshlaboq tashlashimning sababi bu – kallamda
matritsa jadvaliga xos ravishda kursdoshlarimning yoki butun xalqimning
miyasini alohida, har biri uchun topayotganimga o’xshab jo’shqinlik, ishtiyoq
va juda yuqori ehtirosli qiziqish uyg’ondiki, har bir aql, miyamdagi qil
tolasidan “yog’”, sperma ajratib chiqaraolaman deganga o’xshash hayajon bo’lib
birinchidan o’z aksi bilan ta’sir etdi, ikkinchidan mening bilimlarim,
matematika tajribam o’zgarganda edi, boshqa talabalar ham mening gavdamni
darslarga oid Sanskritcha so’zlar (darslarning shakl o’rgatishlariga,
raqamlariga “qo’ygan” ular, bilimlarini shundayga ham miya sifatida allaqachon
tushunishgan), og’zaki gaplar bilan Universitet territoriyasida joylashtiraolmaganliklari
sababli yoki Toshkentda sayohat qildiraolmaganliklari bois (hattoki Toshkent Zoparkini
ko’rsatishmagan) o’zlari ham qayerda yurganliklarini bilmasdan adashib
qolishardi. Bor-yo’g’I shu, Universitet men uchun odam va insonlar o’rtasida vaqtni
va joyni aniqlashtirish bo’lgan. Men Toshkentda aslida shaxsdan shaxsga,
gavdadan gavdaga o’tib har xil joylarda paydo bo’lib yurganman, (faqat shu
menga uzluksiz yengil o’zimning harakatlarimdayin tuyulgan). Endi, umuman men
ichimdagilardan, miyachilarim bo’lmish insonlardan va ikkilamchili o’liklardan
nega qo’rqaman desangiz, ular miya bo’yicha qonun-qoidalarga xos bo’lsa ham
hamma yoqqa, koinotning istalgan yeriga va vaqtiga borib, yana gavdamga xos
burilib, tuguncha taqab qaytsalar, menga xana, tamom, ilojsizlik bo’lib, gavdamning
ham tasodifiy burilishlariga xos miyamdan istalganchalik shatta yeyishim, qiynalishim,
ichimdagilar tomonidan gavdamga suqulaverish bo’lishi mumkin. Mana shu
cheksizlik, kallaning o’z qoidasiga ko’ra har kim miyani o’ziniki deya hamda tasodif
miyadan chiqmasligi, faqatgina miya qoidalar bo’yicha hayotni kuzatganidan so’ng
gavdaning o’z xohish-irodasi, qandaydir qoniqish istagi sababli bo’lishiga
ko’ra bo’lganiga qaramasdan, gavdamdagi tasodiflik, burilish tugunili holati
miyamga o’tib meni istalgan masala, miya faoliyatim, jarayoni bo’yicha
gavdamning shu xohishini, istagini qistashi va qiynashi mumkin. Chindan ham
menga ichimdagilar, asosan aniqlashimga ko’ra o’liklar tomonidan gavda xohishim
tasodifini aytishim bilanoq, miyamga gavdamdan o’tgan chiziq, chegara
yo’nalishlari, qon aylanishi, asab tolalari borib yetib, shu tasodifim gavdaga
o’xshash burilish, qayishish yoki qo’zg’alish qilib miyamning yo’nalishlari,
cheksizlik chiziqlarini istalgancha qo’shimcha bilan to’ldirishlari, boshqa
taraflar, noma’lum sarhadsizliklar bilan, kutilmagan cheksizliklar bilan
to’ldirishi oqibatida gavdamga xiyonat, xusumat bo’lib, aytgan, bildirgan
xohishimga qarshi ravishda, bitta joydan chiqqan tasodifning, tirik hujayraning
miyadan kelib qaytib o’rin talashmasligi maqsadida shu xohishimga teskari, zid
amal, ish hayotga chiqariladi, istagimni inobatga olaolmayotgan o’z qo’rquvim
bo’lsa, bu qo’rquvim amalga oshiriladiki, xullas simmetriya joy talashib
qisilmasligi kerak. Endi, xullas tiriklik bo’yicha solishtirsak, gavdada
miyadan ko’ra tiriklik odamlar uchun ko’proq, gavda hujayralari miyanikidan
ko’proq, hajmliroq va massaliroq. Insonlarga esa miya ko’proq tirik,
(pronzayushiy, sarhush) sanaladi. Endi, shunday qilib mening bolamning, Ibrohim
yoki Mustafoning masalasi, mentali shundan iborat, ya’ni meni topishdan va
hayotining qayeridadir kuzatishdan. Endi, mana hozir dadam yozuvim tugadi deya
mening impulsimdan baho chiqartirilayotganlarida, men ushbu gapim va… keyingi
shunisi bilan gapimni davom ettirdim, ha-ha (ustimdan kulish qanaqa bo’lishini
ko’rsatib qo’yaman, zero har safar dadam o’tib qaytganlarida ichimdagilar
yozuvlaringni dadang yozdirdi-ku degandayin boshimni bir lahza qottirib elektr
toki urdirganday bo’lishardi). Endi. Shu impulslar haqida to’xtalsak, fizikaviy
impuls-inersiya va h.k. mexanika, boshqa bo’limlari bo’yicha mening gavdamni
hisob-kitob qilib boshqarmoqchi bo’layotgan Orli o’liklar aslida kelajak,
bashorat haqida hech narsani bilishmaydi. Endi, umuman olganda mening
fikrlarimni qandaydir qistovlari paytida doimo o’yin qilib rad etishadi yoki
inkor qilishadiki, men ularga shu bo’yicha aytsam, ta’kidlasamki, “men nima
biron narsani qaytardimmi, takrorladim, bor, bu – ishlaringni bo’lmag’ularga,
qaytaruvchilarga o’tkazinglar” deyman. Misol uchun, meni tortishni, miyamdagi
ishlarni yanada ko’proq, qiynab chiqadigan bo’lishni istab, yana ishlash kerak,
shuncha ish qilib qo’yganimga qaramasdan, vaqtning o’tishiga o’xshab borayotgan
bir chiziqning yuqorisidan yana-yana deb ko’paytirib turishadiki, so’rayverib
hech tugamadilar shu chalpaklar. Umuman olib qaraganda, o’zlari kelajakdan
hozirga kelib to’qnashayotganliklari uchun miyalarining hammasini, barcha
jarayonlarini menga yuklamoqchi bo’lishadi. Men birinchidan shundaykiman,
o’zimning qilgan ishim bo’yicha haqqimni talab etaman, u kim – ilohmikin yoki fantazyormi,
yo bo’lmasa g’ayrioddiy anamal miya buzg’unchisimikin, bo’ysindiruvchi Xudomi,
qandaydir hukumatdan talab etuvchimi deb qarab turmayman. Endi. Mana endi shuni
ham yozayin, soat 12:25 bo’lib qolayaptiki hali ovqat haqida og’iz ochilmadi,
avvallari shu tushlik 12:00 ga yetay-yetmas, boshqa vaqtlar ham barvaqtdan,
aynan men qornimni to’q his qilishim bilan kelgan ichki shunday, hissimga xos
xohishimga qarshi darrov ovqat-yemish, dasturxon hozir-u nozir qilinardi. Endi
1:05 pm. Qarang, - vaqtning ahamiyatiniki, 4-kunga o’tishmi, o’tish, shunday, -
demak, - ovqat ichimdagilar bo’yicha bildirilayotganga ko’ra dadam tomonlaridan
orli va yakkalik, ya’ni genli va taqdiriy tarafli o’lik taraflari bo’yicha,
o’ziga ham qarasak, har mahal o’rtacha 4-5 soat oralig’ida uzatilishiga,
tortilishiga ya’ni yedirilishiga ko’ra boshqa narsalardan, hammasidan ham
hoziroqni suv bilan birga olib boradiki, shuning uchun ovqat ko’proq gen
taraflama, suv esa taqdir bo’yicha o’liklarniki bo’lib, dadamning o’lik Or
otaliqlari ovqatni birinchidan bizda avvallari so’ralgani bilan
pishirilmaydigan garox qilibdiyu, ichiga 3-4 xil boshqa taomlarni, kechangi
ovqatlarni ham qo’shibdi. Mana sizga farq-u, ana sizga farq, men qancha
o’lib-tirilib yotganimda har doim yangi sof, to’liqlayin ovqat o’lik Orim
tomonidan meni o’zidayin o’lik qilib qiynashiga qaramasdan ishlab chiqarardim.
Dadam kecha, balki endi to’g’riroq bilsam kerak, dorilarini bir oz lahzada
kaftlariga ko’rsatib og’izlariga tashlab, so’ng suvga qadalib ichdilarki, endi
dori ichish navbati dadamdan, kasal bo’lish esa nanamdan sanaladi. Aslida men
shundan umuman xafa ham emasman, bunga ishim ham yo’q, zero bilamanki, eng
avvalo bu – meni simmetrikaviy masxaralash, mazax qilish, qiynash bo’ladi. Dadamni
va enamni mening qo’tog’imdan, gavdamdan genetikaviy, jinday shamchirog’idan
aylanib chiqqanga o’xshab farraklab, semichka qog’oz varonkasini yasashga
o’xshash gavdalarini paydo qilib berishimda ular, dadam-nanam menga o’zimning
har qachongi, bitta avvalgi va keyingi Dunyolarda bo’lishi mumkin bo’lgan, hozirgacha
qiynoqli o’tkazgan oxirgi yillarim bo’yicha qilgan yaxshiliklarim va
yomonliklarimga ko’ra ikkiga bo’ldanib simmetrikaviy ravishda o’zimni
bildirishadi, aksim sifatida amal qilishadi. Endi, umuman tushlikda dadam bilan
yana gap bo’ldi. Shunda o’zimni hammaga o’xshatib aynan -mirzoligimga ko’ra
qo’shimcha, umrimdagi pulni tengroq taqsimlash ma’nosida haq olish uchun biror
bir ishga joylasam bo’larmikin deya xayolning o’zini bildirdim. Albatta, shu
intilishim bilan va kelingki, men ham erkak sifatida faqatgina Prezidentlikda
ishlamay, balki hozirdan taqdirimda yozilgan bo’lsa, qayerdadir mirzolik qilib
o’tirishim kerakligi va shu haq olishga, qo’shimcha oylik-maosh, foydaga borib
taqalajakligiga ko’ra biror bir kuzatiladigan ishga, mana buning o’zini aytib
turganim bo’lgani uchun ichimdagilar tomonidan simmetrikaviy to’g’ri inobatga
olinib, taqdirni birinchidan pesh qilishlari bo’lib, qandaydir yo’nalishlar,
bosqichlar yoki shu mehnat joyimgacha ko’rsatmalar bilan meni yo’llab, olib
borib, yetkazib, ko’rsatib qo’yishsami derdim. Zero o’zim qayerga borishni,
qaysi ishga kirishni bilmayman, ammo hozirdan shunday talab quyidan o’ziga
tortuvchi bosimi bo’lib beraolaman. Bilaman, butun Dunyo, Buxoroliklar o’zlari
uchun taqdirdan, nomlariga yozilgan ish qilishmay xoru-zor, qiyinchilikka
uchrab yurishibdi, zero ular qaysarlik qilib tirikliklarini, qandaydir bo’lmag’ur
yoki o’zlari bilmay qolib jon ishtiyoqlarini ko’rsatganchalik, o’liklarning
boshqarishiga vaziyatni boy berib yuborib, yana shu tiriklik gashtlari bilan boshqa
ishlarga o’tib davom ettirib ketayaptilar. Ammo men endigina o’liklik
zahmatidan, azobidan chiqayapman, men o’zim ulardan, odatda men ham ya’ni odam
ham hamda insonlar ham bilishi qiyin bo’lgan o’liklarni tanib aytayapmanki,
meni to’g’ri ishga yo’llab yuborishsin. Yana tirikligim impulslari,
urinavierishlari yoki o’z-o’zidan bo’lajak sog’liq xislatlarim sababli keyinchalik,
bora-bora o’liklik bilan shularni yopish, belgilab berish, qopqog’ini qo’yish
kechikmasdan, hozirdan yo’nalish kutib turibman. Albatta, ish o’zimniki, taqdir
kutib turgan va hech kim qo’zg’ataolmas, kelingki mehnat jarayonlari ham
taqdiriy borib, boshliqlar, o’zga ishchilar, hamkasblar aralashaolmaydigan
bo’lgani bois, men o’zimni hozirdan qulay, bo’lg’usi yaxshi idorani, offisni bilib
yashashim hisobga olingan. Meni ruschani sen bilasan-ku, aslida shu
to’g’rimidi, taqdirimda ruscha inobatga olinganmi-yo’qmi, - deya ichimdagilar
qandaydir ixtisoslashuv, hamma qatori, insonlarning miya bo’lmalariga xos ishga
kirishlariga oid meni ish faoliyatiga yubormoqchiga o’xshashadi, ammo men o’z
o’rnimda, hech bo’lmaganda agar uyim berilmayotgan bo’lsa, ishdagi idoram
bo’lishini xohlab yozayapman. Menga-ku farqi yo’q bo’lardi, ruscha bo’yicha ham
o’zimga yoqqan holda, hammasini o’rganib-tanishib ishlab ketaverardim, shu ham
menga to’g’ri keladi (Google translate va bir-ikki to’g’irlashlar xolos). Ammo
yana qandaydir, oddiy miyaning hayotning qayerlarigadir chiqqan bosimi,
chalkashligi bilan, ishim taqdiriy bo’lmagani sababli buzilib ketishini,
oldindan ko’rilmagan bo’lmag’ur, kelingki Mehnat birjasida 3 oygina ishlab
haydalganimga ko’ra sen ishga noqobilsan, mehnatingni uddalayolmading degan
buyruqbozliklar, buzg’unchiliklar kerak emas. Birinchidan, xuddi shu o’tirib
yozishimga xos ravishda ishim yoqimli, o’zimga kerak va h.k. bo’lishi lozim.
Kelingki, asosiy maqsad ishim meni nimagadir yo’llaydigan, o’zi eng kerakli,
dolzarb (men bilan bog’lanib barchaga ta’luqli) muammolar berib, yechishimni
ham osonlashtiradiganga o’xshash bo’lishi kerak. Xullas, oylik-daromadga borib
taqaladigan ish topishga bel bog’lardim-u, ammo baribir adashib, taqdiriy
idoramga kirishimga ko’zim yetmagani uchun o’zimni shu bo’yicha, ish topishga
urintiraolmayman. Umuman, o’zimga o’zim savol berib, o’liklar meni boshqarib
kelgan bo’lsalar, taqdiriy joylashuvim va holatlarimda, ahvolimda ushlashganmi,
mening hozir shu yerda o’tirib, uyda yozishim qismat bo’yicha to’g’rimi yoki
yo’qmi. Zero men hech narsa qilganim yo’q, barchasi - o’liklarning buyruqlarini
eshitib turibman. Mening o’rnimdan o’liklar ham to’g’ri foydalanaolishmayapti,
zero taqdir o’z hududiga, joylashuv oralig’iga va qildiradigan ishiga,
holatlariga tortmasa befoyda. Menga hozirgacha berib kelgan holatlari,
qimirlash boshqaruv tarzlari bu – oddiygina meni qo’lga olib, tasodifimning
o’zini boshqarish bo’lgan xolos. Zero taqdir kutilgan onida kutilgan yerda
bo’lmayotganimni mana shu o’rinda o’zlari ham aytib, bildirib turganlaridayin, taqdir
holatini ham birontasini o’z onida, vaqtida qilmaganman. Balkim, taqdir bu –
faqatgina narsalarning o’z joyida bo’lishi taqazosidur, shaxslar haqida,
ularning holatlari bo’yicha hech narsa deyilmagandur, faqatgina o’lim paytida
narsalar bilanga xos almashinuv sababli aniq bir nuqtada, zarrachaviy joy
aniqligi ustida vafot etish sodir etilar xolos. Xullas aytganda shu
tortilishni, shaxsning o’z taqdiriy narsalari, idorasi oldida, ichida ishlashi
bo’yicha yaqinlashish, o’z-o’zidan yetkazilishni o’zim kallamni ishlatib
qilishim kerakka o’xshaydi. Shunday olsak, go’yoki xaritadan qaragandayin
uzoqroq masofa, uydan ish joyigacha bo’lgan yo’lga ko’ra aniq joydan aniq
o’ringa borib tushish, xarita bo’yicha yo’nalish, yarim halqasimon yoki to’g’ri
chiziqli chizma qo’yish qanchalik hayratli, hangu-mangli, lol qoldirishli yo’lni
ko’rsatadi. Endi. Umuman ichimdagilar o’zlari ham aytishadiki, sen nafaqa
puling bo’lmish taxminan anig’I bilan 747 000 so’mlardan yetarli miqdorda ko’p
ishlayapsan, samaradorliging bilinadi, holbuki shu pul sening ishlaringga,
bolalaringning alimenti bilan birgalikda yetib ortsa ham deyishadi. Endi,
umuman xayolga bir narsa keladiki, men o’z o’rnimni, gavda tirikligini taqdirdan
yoki oddiy tabiat qonunida bo’laverishdan, vaqtning kuzatilgan bilimlar
bo’yicha o’zgarmas o’tishidan ustunligini, boshqachaligini ko’rsataberaolishim
kerak. Shunday qilib joy masalasini gavdamiz harakatlari bo’yicha cheksiz va
tig’iz desak, vaqtni esa bir to’g’ri chiziqda joyga va tiriklik gavdasiga
parallel o’tuvchi deb olsak, o’z-o’zidan ilm-fanning bir masalasini
simmetrikaviy isbotlaymizki, tez harakatlanganda vaqt tez o’tadi, joyda sekin
yoki qotib harakatlanganda, turganda o’rin qotadi. Endi 2:47. Tiriklik nima
yana so’rayapman bir bor o’zimdan va umuman butun jamiyatdan, o’liklardan va
kimdan bo’lsa ham. Buning uchun doimo shunday qilganlarimda, menimcha ichimdan
shu so’zingning Sanskritiga e’tibor ber, qiziqqan so’zlaringning Sanskritini
yozib bil deb bilganlariga o’xshab mana hozir sal oldinki, demak,
Sanskritchasiga talqin qilsak. Tirik degani “to’xta parallel-olam tasodifiy
parallel-olam aniq” bo’lib, demak, - birinchidan To’xtab turish tiriklik,
ikkinchidan Tasodifiylik va uchinchidan Aniqlik tiriklik bo’lib, o’rtadagi 2 ta
Parallel-olamlar 2 ala tirikliklar bo’yicha o’rtaga olinib va 1 tasiga ko’ra oraga
solib, Parallel-Olamlardan ya’ni 2 tadan 3 tani qolishiga ko’ra turganda,
birinchi tiriklik boshlagani sababli To’xtab turgan yashash joyida, (boshlanish
kesimida) Parallel-olamlarni, taqdirni yengadi. Demak, bizlar vaqt o’tishini
kelajak-o’tmish bo’yicha hammasini, tiriklikni, gavda harakatlarini, gaplarni,
kelingki miya uchun ichkariga tortib aytsak, ko’z ko’rishlari va miya ichki
parallel hisob-kitoblarini, Dunyo kuzatuvini “bo’lgan”, oldindan ma’lum,
kelajakda qonun-qoidali kutilganidayin bo’lib o’tadi deyishimizga qaramasdan,
oddiygina “to’xta tasodif aniq” deb tushuncha qo’ysak yetarli bo’ladi. Zero shu
bilan go’yoki isbotlab bo’lmagandayin bo’layapti, ammo To’xta deganda bizlar
taqdirdan, bu Dunyo vaqt oxiridan keyin turgan hayot shakllari, gavda va
miyalar, odam va insonlar sifatida qaralamiz. Yoki oddiygina 3 lik, 2-1
qoidasidan kelib chiqib, “to’xta tasodif aniq” deganda aniq so’zini “to’xta
tasodif” 2 so’zlari osti bo’ylab ketma-ket perpendikulyar shtrixchalar, shkala,
tarozi chiziqli belgilaridan o’tkazib, har bir shu so’zlar uchun “to’xta
tasodif”ni, buning yo’sinini, davomiyligini aniq deb tursak, o’z-o’zidan kelajak
uchun bizlar oddiy qoida bo’lib zapis qilinib ketaverishga xos qaralishimizni,
yoki shu borasida, kelajakdan har qanday o’yinni, taqdir bo’ylab shaxs
qamrovini yengib o’tgan bo’lamiz. Endi, shu o’rinda o’ylanib qoldimki, ichimdagi
o’liklarga umuman biron gap gapirsam, so’z aytsam oddiygina, hamma ko’pchilik
qatori inobatga olishmaydiki, bu - xato, noto’g’ri deya boshqa so’zlarni
ishlatib tushuntirayapsan, ma’nongni berayapsan deyishadiki, aslida men ham,
kelingki menga ham shunisi doimoga yurganda oson bo’lardi, ammo kimga va kim
har doim sanskritcha so’zni ochib chiqardi deb turganimda, sanskritcha talqin
qilib aytsang qabul qilamiz deyishadi. Endi, umuman misol uchun birgina meni,
kelingki xo’p mendan olib boshqalarni ham miyasiga gavdam genini bog’lab taqab,
gavdamni kiydirib tajribamni, o’rgangan qonun-qoidalarim, ilm-fanlarim,
qiziqishlarim bo’yicha ishlovimni olib berib turgan o’lik Orning o’zi bo’lsa
ham, umuman – boshqalar mening tajribamni meni o’lik Or boshqarib
ko’rsatganidan ko’ra yaxshiroq va hammalari birga bo’lganini hisobga olsak,
ko’p hamda o’zgacha, har xil o’taveradigan ko’rsatishadi. Endi massa hisobida
qarasak, o’lik Or mening massamdan qanchadir qismni olib, o’zini ichki
metobalizmim tezroq yetadigan joylar, qon aylanishim boradigan et-mushaklarim
deb bilib, qizlarni asablarim markazi bo’lgan ko’t teshigimdan shunday, vaznim
bo’yicha olgan massasiga, metobalizmim borga et-teri, suyaklarimga xos
ko’rsatsa, men o’zimni gavdamni qo’toq-tashshog’imga xos shaxvoniy sezishimni payqab
qizlarni pozasini, stansini yoki tonusi, turishi, yurishi va h.k. qomati
bo’yicha ko’rinishini ko’rsatsa, umuman bu – nafaqat qizlarga, balki oddiy
ravishda o’g’illar, umuman insoniyatni o’z qiyofalari bo’yicha gavdam massasini
kiydirib ko’rsatsa, kiyimlarini nomus o’liklari, kelajakdan istalgan
taraflamalikda kutib turgan, oldindan ma’lum qilishga ham qodir hoziroq bilan
tutashtiruvchilar kiydirib qo’yishadi, velosipedga mindirishadi va mashina
haydattirishadi. Menga bo’lsa, umuman narsa kiymaydimi shular, so’llayib,
osiltirib et-go’shtlarini, emchak, kuslarini, gavda shakllarini yalang’och (kerak
bo’lsa shu kayfimga, jinsiz lazzatimga atalgan bo’lsa, shuni darrov
chiqaradigandayin, spermalarimni oqizib yuboradigandayin) bildirib, ko’rsatib
yurishmaydimi, ammo bu – o’zimga xiyonat bo’lardi, zero massa, gavda ularga,
insonlar, ko’chadan o’tib-qaytadiganlarga mendan olib berilayapti, men o’zim
bilan o’zim seks, ishqalanishni xayol qilsam, yoki tushimdagidayin sezib darrov
yalang’ochlarga qarab orgazmimni keltirsam, spermamni chiqartirsam Spid
bo’lishim yanada tezlashadi. Shundoqqa ham qo’ltig’im - osti bezlari, og’rishi
2 ta jalabni Toshkentda sikib qo’yib, qanchadir ravishda o’zim bilan o’zim,
gavdamni hayotga boshqalarga berib, tarqatib qo’yib, ishqalanganim, ojiz
joyimdan, jalabdagi tana-kusi(m)dan sikimni o’tkazib kayfimni olganim sabablidir.
Hozirgacha, bilmadim endi shu jalablar tufaylimi yoki yo’qmi – tushlarimda ham
spermali orgazmim kelib-ketganda Spidga yanada yaqinlashaman. Endi umuman
olganda 4-bahodagi avloddagilardan yuqori 5-bahodagilarni, hozirgi
bobo-buvilarni rak deyishadi, 6-bahoni esa o’lat deyishgan. 4-bahodagilar
“random, tasodifiy ak, acknowledge, tasdiq” qilib, mana shu mening miyamda
bo’layotganidayin yoki aniq, tushunarli oraliqlarda bo’lganimga o’xshab tasodifni
tasdiqlab yurishim orqali rakni davolayman. Masalan, enam qarag’ayda bukrilik
raklari bo’lsa, shu mening boshimdagi qiynalishlar, tasodifni tasdiqlashlar
bo’yicha men tomonimdan raklarini, cancer ni davolash bo’ladi. Albatta, hali
aniq, oxirgi muolajasi, davosi Dunyoqarash bo’yicha qaralgan dori-darmon,
vaksina topilishi bilan bo’lib o’tadi, lekin hamma farzandlarning burchi
hayotlari davomida, o’ziga xosliklariga ko’ra isbot orqali, tasodifni tasdiqlab
(mendan doim, shu o’rinda ham, har doim, hozirlari ba’zida yanada kuchayib 1-2
soniyalarga xos oraliqlarda boshimni og’ritib tashlaganga o’xshab) shu
ota-onasining raklarini davolashga oldindan to’g’ri keladi. Ulgurmagan
farzandlar vaksina olib davolanib bo’lgan ota-onalaridan keyin, vaqt o’tib ham
o’zlaricha haqqoniy, taqdiriy, kvotani to’ldirib davolash majburiyatini
bajarishaveradi. Endi, masalan mening miyam benuqson, Spid alomatlari
yo’qdayin, kam talofatlangan, ammo Orli o’lik ayollar meni Spid qilishga urinib
miyamni buzib, xunuklashtirib, insonlar ko’rganda yomonlashtirib ko’rsatishadi.
Endi, ha – gavdam birinchi asoslamalikda turib o’zimda to’xtab turgan tasodif
bo’lsa, men sababli boshqalardan gapirib chiqariladigan mening gaplarim,
tajribamni so’zlab berishlari taqdir sifatida chindan ham g’oyibdan
yasovchanlikka, sezgilardan tashqari sezgilar bilan borib to’qnashadigan
hududda chiqaruvchi bo’lib, semmetrikaviy taqdir tasodifi bo’yicha kelajakni yasash,
chiqarish bo’ladi. Shunda taqdir bitta kelajak chizig’I bo’yicha yasalib
turmasa ham, bir nuqtadagi ko’p burchaklarga ko’ra chiqariladi. Ya’ni taqdir
to’liq amalga oshmaydi, balki taqdirning o’zi mutloq shu o’rinda yo’qdur,
(barcha joylarda zigzaglab chiqar) ammo kelajak bo’yicha oldindan ta’minot
bo’lib o’tadi. Men esa insonlardan ko’zlarini olib, sezgilarim doirasidagi,
hududidagi, amalidagi narsalarni bir-burilib qaraganimda surib, joyini sal
sudrab aniq chiqaraman. Shuning uchun mendan kimdir nimadirini yo’qotganda
so’rashsa, ichimdagilar doimo surilib, ko’zingni burib bir yoqqa qara
deyishadi. Har holda men qaragan joydan, uyoqdan bo’lmasa, buyoqdan, so’ngra
ravishda insonlar o’zlari yo’qotganlarini ko’rib topishadi, bilib olishadi.
Shunday qilib ko’z ko’rishim bo’yicha menda tasodifning surilishi, insonlarda
gapirishlariga ko’ra taqdirning boshqa variantlari, bir nuqtadagi burchaklari
chiqishi bo’ladi. Endi. Insonlar taqdirning boshqa paytini aytib, aynan shu
vaqtdagi, paytdagi taqdir narsalarini keltirib chiqarishadi, oilamdan,
markazdaligimdan uzoqlashavergan sari, Buxoro o’rta-chekka hududlari aholisi
bo’yicha taqdir hoziroqdagidayin (vaqt o’tishi bilan) davom etadi. Menda esa
ko’zim bilan ochkim orqali qarashim natijasida (birinchidan ko’zimlarimning
og’irligini, aylanish tegajon qiyinligini, qandaydir ravishda istalgan yerga
qarashimga qarshiliklarni sezaman) qidiriladigan narsalarni sudrab, boshqa
yaqin joydan chiqarib beraman, ammo uy-xonam, yurgan yo’lim tasodifga,
(palapartishlikka) boydir. Taqdirdan ko’rilgan narsalar mening huzurimda,
muhitimda ko’pchiligi o’z joyida emas. Endi umuman bugungi ish maslahatimiz
paytida dadam birinchidan o’zlari betonni quyib bo’libdilar, bu – taqdir
bo’yicha qaysidir o’tmish-kelajak payt, ikkinchidan menga gapirib turib, har
doim buzilgan uylar, ashg’al-dashg’allar, palapartish narsalar orasidan kerakli
narsalarni menga bildirmasdan gapirib turib topganlaridayin, y’rto'la ustiga
kirish yo’lagida shu beton bo’yicha tom qurish uchun armaturani ham go’yoki
taxmin qilgandayin menga aytib eshittirib supaning o’zidan, sal nariyog’dan
taqdirning yana bir boshqa vaqti bo’yicha, aniq Dunyo zapisidayin topib oldi.
Endi, O’lik Or ayollar mening oyoq ostimning tasodifini, orini bilmaganlari
sababli tirik juvonlarga o’xshatib haqqoniy, jonli, miya tirikligi ustidagi
insoniy qizlarni go’yoki avratining har xil men bilan bog’liq sezilayotgan
jinsiy, shahvoniy nuqtalarini bildirgandayin ko’t teshiklarini ochib qo’yganga
o’xshash, dumbalarini orqaga itarib ko’tarmoqchiga o’xshab chiqarib
yurishadiki, sunnat qilinganligimizni bilib va mening ko’timda shumshagim
borligi boisidan qo’tog’imni shu asablar yig’ilgan markaz bo’yicha ko’t
teshigimga tiqmoqchiligini qizlarning gavdalari, doimo mo’jaz, menga yolchib
ko’rinishga xos yanada va yanada yaqin yangi tus olishlarini bildiradi,
ko’rsatadi. Endi shundayki, O’lik Orlar spermalarim qatlami ostida
joylashganlar, spermalarim xohishini simmetrikaviy ijro qilamiz desak, shundoqqina
pastlaridagi mening etim xirsi, o’zi mushaklarim oqsilidan paydo bo’lgan
bo’lib, qamrab olish kayf lazzati bo’yicha spermalarim, obmanimning ketavorish
bo’yicha navbatda turishi sababli bitta orqasidagi etimga simmetrik jihatdan
eng uzoq, 2-bo’lgani sababli spermalarim to’rini o’lik Orlar ko’rsatayotgan
qizlari, televizordagi juvonlari et osilishlari, qandaydir tetikliklari
bo’yicha eng yaqin amal qilgandayin olib kelishadi hamda kelingki hozir yana
mazax qilganini o’zidan yozsak, ko’zimning ostidagi, ortidagi spermalarimni ham
bir varakayga yurg’izib bizlardagi oddiy va sehrli “yaxshi ko’rish” so’ziga xos
maynavozchilik qilib, o’zicha ko’rsatayotgan mayda, teen, juvon-marg qizlarini
yaxshi ko’rsatadi. Endi, shunday qilib ichimdagi gapiruvchilarning,
buyuruvchilarning simmetriyalarini hozir shu o’rinda to’satdan tushunib
qoldimki, ular ya’ni ichimdagi o’liklar haqqoniy shaxslar, odam va inson (yoki
odam) suhbat qurishiga o’xshab mantiqan ravishda tushuntirib, balki e’tiroz
bildirmay, doimo meni inkor, rad qilmoqchi bo’lishmasa kerakki, ichimdan shunday
mantiqiy, xulosali, muloqotli suhbatga qo’shilishni istashlaridayin kuchlari
yetmay kesatib, suqulib kirib, buyurib yuborishadi. Endi. Shu o’lik, endi
tug’ilajak bolalarga aqiqa, dorboz qilinishi kerak edi, dorbozini,
karnay-surnayini “olib qo’yibmanda”. Endi. Kuchli e’tiborimcha, taxminim aniq
bo’lsa, meni qiynayotgan, har kun har xilda azob beradigan, shu paytgacha
yig’ilib kelib oz fursatda, 2-3 kun ichida azobi bilinadigan hodisa, hayot bu –
Buxorolik xalqim qanday hayot kechirayotgani, shu paytlarda qayerlarga
gavdalarini tashiganliklarini bilmasligim. Buxorolik Gvardiyamning ya’ni
xalqimning nima ishlar qilib yurganini bilish va bundan oldingi Ruhiy,
ko’zimning orqaga ketish azoblaridan so’ng, hozir endi jismoniy ravishda
tushunmovchiliklar, bo’lib o’tgan voqea-hodisalar esimdan chiqib qolishi
bo’yicha kelajak e’tiborsizliklar, bilimsizliklar sababli yana shu xatoga,
Buxoro elimni qayerda ni-malar qilib yurganini bilaolmay qolishim mumkinligi
oqibatida pand yeyishim, qiynalishim mumkin. Demak, shuning oldini olish
maqsadida ularning, xalqimning izidan kuzatib boradigan va qandaydir
kasb-ahamiyat bilan elimni o’zgartiradigan ishga kirishim kerak. Masalan,
shunday gazeta-jurnallar bo’lishi mumkinki, Buxoroda birinchidan shularni
qidirishim kerak. Gazeta-jurnallardagi yozadigan maqollalarim nafaqat
birinchidan ulardan, jurnallar o’z, boshqalar tomonidan bildirilayotgan
maqolalari bo’yicha Buxoroliklarning izidan, nima qilib yurgani ortidan
borishim mumkin, balki ularni Rossiya xizmat safarlaridan uylariga, o’z
yurtlaridagi taqdir ostonlari, narsalarini kuzatishlari kerakliklari bo’yicha
ortga qaytarishim kerak. Zero shaxs o’rnida, o’z joyida, uyida yoki ma’lum aniq
taqdiriy ishlash idorasida, ko’cha kuyi tabiat qismati oldindan ma’lumligida
yo’qmi, taqdir ham ojizlanib, kuchsizlanib qoladi va bu – mening ko’zlarimni va
boshimni (insonlar tomonidan xalqim bo’yicha birma-bir taqalgan, birlashgan
miya parchalarimni, parallel o’zimdagi yoppasiga go’shti va insonlar bergan har
bir tola, “burama bo’lak”, neyron yoki parchadagi ahamiyati bo’yicha) qiynaydi.
Insonlar har qayoqqa mening gavdam bo’yicha genetikaviy parallelligimizni,
ketma-ket menga bog’lanib, tajribamdan olinib chiqishni ishlatib xato qilib
o’zlarini qiynab qo’yganlaridan so’ng, yaxshiligim turg’izilib, ularning,
xalqimning yomonliklariga simmetrikaviy, kollinear jihatlama boshim va
ko’zlarim og’riydi. Aynan shu simmetriyani o’zlariga yetkazadigandayin
birinchidan ular ya’ni xalqim bo’yicha ma’lumot yig’ib, so’ng joba-joy qilib
ochib bersam, kelingki gazetani o’qimasalar ham, mening miyamdan va ko’z
ko’rish qobiliyatimdan tajribamga qarshi, “abirjat”, tasodif ustida ilm-fanni,
matematikani o’rganish qilishlari mumkin. Zero tajriba aksincha ilm-fan,
o’rgangan matematika bilimlarim ustida tasodifli toifalashtirishlarim, misollarim
va hayotiy qarashlarim, ishlarim sanaladi. Shunday qilib har kim o’z qilgan
ishini ko’rishi, bilishi va shunga javob berishi kerak. Masalan, men har doim,
mana hozir shu o’rinda ham Ferangizga to’polon qilma deganim uchun, shu misolim,
umuman hayotim bo’yicha Ferangizning, boshqalarning qilgan ishimni,
tasodifimni, hayotimni tajribam bo’yicha qarama-qarshilikda, o’zlari bilmas
taqdirniki sanalgan simmetriya kuzatuvlarida javob olaman, ta’zirimni yeyman. Shunday
qilib mening tajribam, o’rganga qoidalarim sabog’I boshqalarga, yaqinlarim va
elimga o’tgan (ko’cha-kuyga qarasam ham shu gap) (hozir shunday bo’ldiki, shu
gaplarimning teskarisi chiqib, birinchi o’qishlarimning boshlanishidagi,
maktabdan ham oldingi zavq-shavqimni, o’zbilarmon katta ketishimni ko’rsatib
baribir o’zimni tariximni, o’tmishimning qayeridan bo’lsa ham qaytargan,
baqirib kulgan Ferangiz bo’ldiki) bo’lib, mening hozirgi tasodiflarimni o’z
ustiga qo’yib darrov simmetrikalab qo’yish, buyruq bergan bo’lsam, yomonlikka o’tkazib
yomonlik qilish simmetriyasi, yaxshilik qilgan bo’lsam, yemirilib oddiy, sodda
qilib berish bo’ladi. Shunday qilib xalqim men bilan bog’liqmi, menga
yaqinlarimning tajribam ustidagi tasodifim simmetriyasiga o’xshab uzoqdan
qaysidir shunday qiliqlari, ishlari bilan ozor berayotgan, miyamni, ko’zlarimni
qiynayotgan bo’lsalar, mening ularni to’g’ri yo’lga solishga haqqim bordir.
Xalqim ham miyamni (ko’zim oilam uchun) o’z uzoq yonlarida bilib turib, meni
Jondordagi baland antenna, televishka (miya) sifatida sezishib, yagona
shunchalik ahamiyatli odamga, xuddi men Buxoroda insonlar hayot kechirib,
ishlab yurishibdi deganimga o’xshab - bog’lanib nimayki o’rganib ulgurgan
bilimlari bo’lsa, hozir ham o’zlari shularni tushunmay bildirishlari,
ko’rsatishlari orasidagi yig’ilgan bir umrlik miya tasodifi bilan birgalikda asosan
oxirgi tushunmay qilgan, hayotiy bilimlari bo’yicha tarixan yo’g’irilgan bilimli
assimetriyaga, simmetriyaning teskarisiga duch kelishadi. Endi, umuman aytsak,
menga og’riq ham nima, hamma yoqqa oddiy, begonalarning ishlariga yoki
urush-janjolga aralashmay befarq boqib, yaxshilikni yig’ib kelganimdan so’ng, yaxshilik,
befarq spermalarim kayfu-safosi bo’yicha sog’lig’imni vaqt o’tishidan
bap-baravar oldinga, hozir onining yuqorisiga chiqarib, bo’rttirib, tortib yoki
ortimdan yitalab og’ritish, qiynash hisoblanadi. Shunga ham javob
beraolmaydiganlar mingta, juda ko’p, zero bu – sog’liq bo’yicha haqiqatni
isbotlash, yaxshilikka ko’ra umr bo’ylab omad chopganlik yoki yo’qligini
bildiradigan, umuman yomonlik teskarisi bilan kollinear tortishuvli bosim,
qiynog’idir. Endi, umuman bir narsa ma’lum bo’lishi kerakki, taqdiriy narsalar
bilan shaxsiy tasodif o’liklari kunning qaysidir, ish tugashiga yaqin va kun
mehnat boshlanishlari arafasida almashinib, biz tiriklardan, odam va insonlari
bo’yicha gaplar va ko’z boqishlarini chappa qilib, oldindan ravishda o’lik
erkak shaxslar (gaplarni) bashorat qilishadi hamda o’lik taqdirchi ayollar ko’z
bilan ko’rishlarni tasodifan boqtirishadi, natijada kun davomida to shu gapimga
uchrayman degunimcha, sening go’yoki hamma gaplaring degandayin o’zlarini tutib
aytgan gaping bashorat ostiga olingan deya, ichimdan e’tiborim tushib
ikkilangan joylarimni buyurib, faqatgina diqqat bilan qoldirib ishlatib
yurishmoqchi bo’lishadi. Xullas, bizlar, odam va insonlari mos ravishda ko’zlarimiz
burib, surib qarashi bilan ozgina bashorat, taqdirga yo’l bersak hamda
gaplarimiz orqali taqdir bo’ylab tasodifan sakrasak, vaqtda hatlasak, gaplarni
bashorat qilib va ko’z boqishlarini tasodif bilan amalga oshirib qaraydigan
o’lik er-xotinlar ham mavjuddir. Xullas, men miyamni qanchalik boshqarib,
faoliyatini olib borsam, insonlar gavdamni shunchalik aniqlikda birgalikda
boshqarishmoqdalar. O’lik er-xotinlar, yoki payg’ambar va sahobalari (mana meni
nima qiynab kelayapti, sahoba degani “sa, agar, shart-bajarilmasa ho-(o’sha)
bari” degandayin qiynash, azob berish, ichimdan biror haqqimni, holimni qo’yib
bermaslik; shartlari ham tugamas ko’pdayin, yana o’zimdan chiqdimi yoki yo’qmi
degan tushunmovchiligim asosida doimo bo’laveradi) esa gavdani ham miyani ham
odamning o’tmish butun tajribasi hamda insonlarining kelajakdan kelgan
bilimlari bilan egallab yurg’izishga, boshqarishga harakat qilishmoqda. Shunda
mening kallamga biron fikrni o’tmish tajribamdan tortib, o’ndirib yoki sudrab,
asoslamaligida chiqarsalar bo’g’zim qiriladi, gavdamni shunday boshqarsalar,
nazoratga olib harakatlantirsalar ko’zlarim peshonamdagi yoriqni bildirgandayin
ko’rishi bo’yicha qo’zg’alaolmaganga xos og’rishni, qiynalishni boshlaydi.
Xullas, hozir bilishimcha, menga chinakam tahdid, boshqarib bo’lmas ravishda
yoshlikdagi orzum, intilishim, hissim bo’yicha misol uchun nimalardir qilishim,
kimlargadir aytib bildirishim, yoki qiliq qilib ketishim kelganida shularni
qilmay, amalga oshirmay o’tgan xayoliy chiziqlarim, atrofga yo’nalishlarim
bo’yicha tuzilgan bo’lib chiqayotgan bolalarning taqdir nazorati, simmetriya
chiziqlari, atrofni taqdiriy kuzatishlari bo’lib o’tayotganda bu osonini, ya’ni
shu simmetriyani qilib qo’yishni tanlab darrov o’z assimetriyalaridan, ya’ni
simmetrik chiziqli ravishda taqalib qolgan, tor yo’lakli o’z boshqaruvlaridan
chiqib tortilishlari hamda meni yoshlikdagi qilmagan, faqatgina hissimdan
o’tkazgan buzuqboshliklarim bo’yicha ham yaqindan, birinchi tegmasdan o’ynab
halaqit berib, jahlimni chiqarib, so’ng (o’zimcha yoshligimda insonlarni
aniqmi, mendayin bormi deb yurganimga o’xshab) tegib o’ynab chiqqan Ferangiz
mana endi aytish mumkinki o’z xohish-irodasi, avvaliga shu paytgacha ularga kam
izn berilgan istagi bilan meni qiynab, asablarimga tegib ketdi. Shunga nima
deysiz, unga kim o’rgatadi endi, Ferangiz oddiy ko’rgan ravishda atrofidagi ish
imkoniyatini qilaveradi, bizlar uning simmetriya chiziqlaridan, fikri yoki o’z
boshqaruvi bilan yurganini qayerdan bilaylik, holbuki birinchidan demoqchiligim
– menga shuncha vaqt o’tishiga qaramasdan yagona tasodifligim, orligim sababli
doim imkon berilmagan, ichki qistovlar qurshovida qolganman, ya’ni tasodifimni
bildirib, noxosdan urush bo’ladiga chiqarishgan, endi bolalarni o’zlari,
o’liklar boshqarsinlar. Zero men yoshligimdan bilamanki, balkim boshim
yorilgandan so’ng yoki yorilmasdan oldin ham qilgan katta-kichik xatolarim
sababli doimo simmetrik muddati kelganda ichimdagilar bosiqlik bilan mulohaza
yuritishga, o’zimni boshqarishni o’rgatishga chaqirishgan. Xuddi, shunday yangi
yosh xalq va odami, hali tug’ilmagan ichimdagi odam bolam keyinchalik va
hozirdan boshqariladi. Zero men bir marta dam deb ko’rganimda yoshlikdagi ko’z
mehr, ko’ngil qarashlarim izidan kelib, shularga xos asli tegilishsiz yomonliklarimni
(miya xayolbuzarlikni), - kelingki (ha, mana qayerda fishka bo’lib turibdi,
shuni payqadim va hozir davomida yozaman) shu o’rinda hozir sal avval
allaqaydan boshlab, Ferangizning qilig’I bilan ichimdagilar tinchishdiki,
Ferangizning o’sha yomonliklarimni, xayoliy kamchiliklarimni ko’rsatib jazo
berishi o’z o’rnidagi, joy-joyiga borib tushadigan, birinchi navbatda to’g’ri
va oldin bo’lib keladigan menga jazob bo’lib, endi bilsamki, shunga o’xshash
jazolarimni yoshligimda bermagan bo’lsalar, ulg’ayib ikkinchi avlod yillarini
o’tkazganimda va 3-sini hozirgi 1-2 yil davomida boshlaganimda berishib, diqqat-e’tiborimni,
idrokimni, xullas kayfiyatimni, xayollarimni sinab kelishgan bo’lib, Ferangiz menga
tekkizib, o’liklar o’rniga olib chiqayaptiki, aslida hamma shu sassiq
miyabuzarliklar o’liklardan chiqqan bo’lib, diqqat-e’tiborimizni tortib kelgan.
Endi bilmadim yana balkim bugun to’liq, 9:00 dan 18:00 gacha qariyb to’la ish
vaqtini o’tkazib ishlaganim uchun ham, mana shu 4-kunligi, 5-kunga ulanishi va
yoshlarning tasodiflari boshlanishiga borib taqalibmi yoki yoshlarning o’zlari
kelib jazob beraverishlari mumkinligidanmi, bosh og’rig’I o’yinlarim tugab
kechga qoldirilganga o’xshaydi. Umuman – men o’zimga bo’ladigan birdan ko’tlik,
yoshlik ichimni ko’rsatuvchi, ochib beruvchi yomonlik sababli o’zimga javob
beraolmay, tasodifan turib yoshni mayib qilib qo’yishim, urishim mumkin.
Albatta, shuni inobatga olish kerakki, tasodifni qilish payti, boya va hamma
vaqt aytganimdayin tasodif, or shu yaqin atrofdan bir kishiga to’liq ustundayin
qilib berilishi mumkinligidan tasodif faqatgina Ferangizga yoki boshqa bir bolaga
beriladi, men esa shu payt boshqaruv ostida, o’liklar nazoratida bo’lib,
oldindan ma’lum sifatida qaralaman. O’liklarga mening tiriklik shu oldindan
ma’lumligimni boshqarish, nazorat qilish qiyin, zero ular, o’liklar tirilishdan
qo’rqishadi, men esa o’zimning o’liklar ostida bo’lib o’tgan sassiq, har
qayoqqa juvonmarg, shalloqqi bo’lgan hayot kuzatuvimning yoshlar tomonidan
amalga oshirilishidan qo’rqaman. O’liklarni ham meni nazoratim, tirikligim
bo’yicha chidab turishimni olib beradigan bu – yangi o’liklar sanalishadi.
Xullas, yangi o’liklar va tirik yoshlar mos ravishda meni vaqtda ko’chirib,
taqdirga olib o’tib eski o’liklardan olgan yoshlik hissan ko’ngilochishimga qarshi
sezdirishadi hamda eski o’liklarni o’z vaqtimga, yoshning amali bilan bir
paytga qo’yib tiriklikka o’rgatib parallel tushirib yashartirib borish, o’liklik
qidiruvimga, hammasiga yoshlikdan urinib aniqlik kiritishimga qarshi tiriklik noma’lumligini
beradi. Endi, shunisini yozmog’im lozimki, men o’zim haqimda butun maqolalarim,
matnlarim davomida bildirib, yozib yoki ochib ma’lum qilib kelaveraman, qolgan
har xil tarafdagilarni esa har bir gapining o’zida ko’p qilib yozdiramanki,
kelib-kelib shunga xursand bo’lib o’tirishibdi nobakor, tushmagurlar. Endi,
xullas barchasi bir yoqda turganda, hamma omillar hisobga olinib bo’lib, oxirida
gavdaning diqqat va e’tibor orqali miya bilan bog’lanish bosqichida, insonlar
tomonidan diqqat, odam tarafidan esa e’tibor o’zish, o’tish, uzun-kalta
nisbatan o’yinlarida kim qancha, yoki qaysi taraf qanday orqaga qolganiga qarab
o’liklar (shu parallel kurashda orqaga qolgan yetishmagan kesma bo’yicha)
taftish o’tkazib har tomonga yolg’ondakam, alohida gavda va o’zgacha miya
orqali farqli bilinib turgan hayot kuzatuvlarida aniqlik kiritishni o’rgatish
qilib o’tishadi.
Comments
Post a Comment