uzbek language siteenglish language site

Nima

 

3 9:20 am. Shunday qilib yozuvimni 9 da boshlayman deya 8:29 da vaqtni ko’rib kuzatib yurgan edim, ammo dadam menga jismoniy mehnat bo’yicha qilajak ishlarini rejasini tanishtirdi, hamda soat 9:20 bo’lib qoldi. Umuman olganda men dadamga yoki Nodirga, boshqalarga yozuvlarimni juft qilish, ishonarli bildirish, sezdirish maqsadida gapirib aytib beraman, bu – qaysidir yozuvlarim bo’yicha dadam bilan bo’lgan bugungi gapimizda ham bo’ldi. Umuman dadamga, har kimga beriladigan pulning bir umrlik miqdori cheklanganligini hamda narsalari ham puliga, aqchasi miqdoriga bog’liq bo’lmagan ravishda har doim taqdirning o’z vaqtida jamg’arma boyligiga kelib qo’shiladi, so’ng sizning gaplaringiz birinchidan mening o’tmishim to’liq chizig’I uchun simmetrikaviy oldindan taqdir qoidalari, matematik formulalar va ora-oralab topilib yasalgan chizig’I shundoqqina birdaniga, doimiy vaqt davomida yasalib kelmasdan tikilgan, qo’yilgan bo’lib, men (va Buxorolik insonlarim, men bilan birga shu mulohazaga atalgan joyda duch keladiganlar) uchun gaplaringiz qanday, yolg’ondan taxlangan bo’lsa ham to’g’ri, ammo butun Dunyo ahliga xato sanaladi, odamlariga noto’g’ri degandayin bo’ldim, natijada boshqa gaplar ham bo’lib o’tgandur balkimki, umuman oxirgi qissadan-hissa qilib muloqotim so’nggidagi bo’glangan og’zaki gapim bu – dadamning menga ishonchsiz qarashlariga men “Dunyo ahli o’rtacha darajasi tomonidan berilgan va boshlanishdanoq o’zgarmas Dunyoqarash bo’yicha men o’rtacha aholidan yaxshiligim, boshqalarni urmay-so’kmay kelganim bois taqdir tomonidan tortilgan Dunyoqarashga, ong o’rtasidan yuqori, 50% dan tepada joylashganman, shuning uchun o’z ishonchimga sig’insam, berilsam, ishim oson bo’ladi” dedim. Shunday qilib, xo’p mayli qancha suhbatlar, gaplar yoki yozuvlar, ishlar bo’lib o’tsin orada, - shunaqangi olganda, bir tomondan Dunyoqarash o’rtasi bizga boshqacha bo’lishga hech izn bermasa ham, hammaning o’z tasodifi bor desa ham, salgina bo’lsa ham, aslida ichimdagilar tomonidan butkul deb talab ham etiladiki, o’zimni yo’qotib, ongimni bo’sh qo’yib g’ayritabiiylikka, ilm-fanning cho’qqisi bo’yicha sanskritcha ifodalashlarga, barcha qonun-qoidalarning darsliklarda yozilgan tariflari yoki ochilishlari emas, balki yagona o’ziga ishonsam ishim qolipdan oson ko’chgandayin bo’ladi. Masalan, bir mulohaza shuki, yig’ilib kelgan orim tajribasi uchun kelajak taqdir qoidalari bosimi umumiyligi bilan yagona joychasida, ingichka teshikchasidan aloqa o’rnatayotgan O’lik Orlar (AQSh liklar) endi shu taqdir qoidalari bilan yig’ilib, so’ng orli tajribamizning barini bitta tutash nuqtasi orqali boshqarayotgan, “dum” bilan yo’l ko’rsatayotgan o’zimizning, Buxoroning o’lik ayollari hozir bo’layotgan vaqtni umuman vaqtning yo’qligidan, harakatdan iboratligidan ya’ni miyadagi orgazmlarning, sperma donachalarining bir onning o’zida chappa-rosta bo’lib fazoni yaratib qo’yishi orqali fazoning, undagi tuzilgan narsalardan iborat bo’lishi sababli tushunishlari (balkim men soat 9:00 dan boshlab 12:00 dagi 4-kunning boshlanishiga 3 soat qolganligi bilan o’zimning Dunyo, fazo ya’ni koinot uchun hammaga bir xil vaqt yurishi haqidagi o’rnimni yo’qotganligim bo’layotgandur), aniqrog’I bildirishlari sababli meni ota sifatida insoniyat miyasi tarafga olib o’tishayapti shekilliki, shu ikki to’qnashuv, Orli va Yagonali o’liklar qarama-qarshiligi natijasida vaqtda, aniqrog’I go’yoki vaqtning oqimida orqa-oldin borib kelib, aslida harakatlarim, klaviatura tugmalarini bosishim bo’yicha Nodir ham shu kompyuterga o’tirgani, klaviaturasining barcha tugmalarini bosib chiqqani bois mening qo’lim Nodirniki bo’lib qimirlab, meni kuzatayotgan va o’ziga ma’qul kelmasa yozuvimni ag’dar-to’ntar qilmoqchi bo’lgan, so’zlarimni xato yozdiradigan o’lik Or uchun mening ishimni xato qilish, 3-siga keltirib qo’yish, yoki oddiygina buzib ketish qilishi mumkin. Umuman miyalardagi insoniyat genetikasiga qarasak, ular gavdalari bilan qorishib bir-birovlarining miya-gavdalari bo’yicha “fikr, mulohaza” qilganda aslida bir-birovlarining holatlaridan, vaziyatlaridan va harakat-faolayat ishlaridan foydalanib chiqishadi. Endi, men Lolani sikib qo’yib, insonlarni yoki genimni o’rganishga kirishganimdan so’ng oxiri tug’ilmagan jiyna qizlarimiz menga “nima uchun” deya sabab-bahonaning o’zini ich-ichimdan, noma’lum tuyg’u qilib bildirishsa va men javob berishga, anglashga ulguraolmay, oddiygina nimadir bo’lganga o’xshab inobatimdan, nazoratimdan, diqqatimdan o’tib ketganini bilsam, Dunyoga kelishga ulgurmagan o’liklik vertikali pastiga tushayotgan o’g’il farzand jiyanlarim, Buxorolik xalqim genimiz davomchilari esa sperma suyuqligim sababli fazoni tovush, shovqindan yasab “qandayga” degan savolni go’yoki javobi bilan bir paytda, paradoksizga xos tenglashtirib berayotganga o’xshaydi. Endi, umuman olganda – dadam bilan ertalabgi nonushtamiz paytida shunday savol berganimda suhbat bo’ldiki, chindan ham olimlar suvga qanchalik yaxshi gapirsangiz shunchalik ichishda, o’simliklarni o’stirishda yoki chiroyli musiqa ostidagi kristal ko’rinishida yaxshi, ma’qul bo’ladi, agar yomon gapirsangiz, rock-pop dag’al musiqa eshittirsangiz yomon bo’lib oladi degandayin gap-mulohazalar bo’lganidan xulosa qilsak, orgazmchalarimga ya’ni o’lik, tug’ilajak o’g’illarga mana shu o’rinda bo’lganidayin, “dagar” deb qo’ysam, o’zlari ham xohlab turganliklarini namoyish etishdiki, sal g’alati, meni yenggandayin o’zlarini tutishlariga qaramasdan, bizga bo’ladi, yetarli, go’yoki ovozlar bilan urmaymiz deyishganday bo’lib ketishdi. Endi urush paytida aytib bo’lmaydida (biloy Niyozov domlam esimga tushib ketdi), masalan, baland signal, shovqin, dit-dit chiqarsalar va mening hafsalamni pir qilsalar, diqqatimni buzsalar, yo’limni to’ssalar, darrov, shu paytning o’zida o’zimdan qanchalik orttirib yaxshilik topaolsam ham, balki uddalarman va yaxshilab, “do’mboqcha” va h.k. xilda gapirarman yoki yo’qdir. Xullas, gap shundaki, meni chindan uradiganlar bu – genetikaviy xufyon xiyonatim, opamni 1 marta sikkanim sababli yosh avlodning, keyingi pokoleniyaning g’azabi, (va jazabasi) tug’ilmagan qizlar tomonidan bosh miyamning spermalari bo’yicha kuzatuvi hamda gavdamaning xatti-harakatlari, Dunyoga kelmagan o’g’illar tarafidan esa bosh miyamdagi spermalarning xatti-harakati, o’zlari hamda gavdam, tanamda umumiy nazorat, kuzatuv, nisbiy joylashuvdir. Mana hozir ichimdagilar qoqdi deyishib, mening yutganimni aytishayaptiki, chindan ham endi tiriladigan o’lik qizlar gavdamning nisbiy joylashuvini, xonaning yoki boshqa yerning qayerdaligini bilishmaydi, faqatgina ma’lum bir xil ishga, qiliqqa yoki sohaga, voqeaga yo’liqqanimdan so’ng o’rganib kelinga, bir xil tushunilgan xatti-harakat, qimirlashlar, misol uchun, klaviatura tugmalarini bosishlar qilishlari mumkin. Xayolan (ya’ni yetkazishdiki) bosh bilan ko’rishsa, kuzatishsa ham, gavda bilan uzilish, aloqa yo’qligi va alohidalik bo’lganligi bois xatti-harakatlarni bir paytda qilishaolmaydilar. Endi, baribir dadamga ya’ni o’z yaxshiligimga tortib (dadam hozir dirrilagandan to’g’riroq ah-ah dedilar) adolat yuzasidan qaralishini, baho berilishini yoki bir xil olib borilishini so’raymanki, biror ish bo’yicha, masalan yozishda nimagadir meni cheklasalar, o’zlariga ham qandaydir simmetrik cheklovni, taqiqni bo’ynilariga olayotganliklari bo’larkanki (ishonarli bo’lsin, chindan ham -kanki so’ziga keyin o’qisam yuragim tortmaydigandayin, shuning uchun bo’lar-kinki deylik), shunday ularga taqiqlarni avvalambor simmetriya bo’yicha o’talayotganiga xos men ham o’z joyini topsam, ular istalganchalik ham, shu simmetriya o’rnini ham o’zgartirib, yoki mutloq taqiq qo’ymaslik, istalgancha menga buyruq berib, yovvoyilar, boya aytganimdayin alohida teng kuchli tasodif bilan xohlagan ishlarini qilib ketish bo’lmasligi kerakligiga ishonib, shuni bilib, chindan ham topishga, aniqlashga urinaman. Xullas ularni menga bergan buyruqlariga simmetrikaviy joyini topib ushlashim kerak. Endi, shunday aytganda insonlar 1 raqamiga to’g’ri kelib gavdani miya o’rnida, odamlar 2 raqami sifatida insonlar gavdasi bo’lmish miyani odamlar o’z miyalari deb bilib qarayotganda, o’liklar 3-raqamdan gavdani gavda deb hisoblayotganda, gavdadan miya bo’yicha qarashadi, miyani esa miya deb sanayotganda miyadan gavda bo’yicha kuzatayotgan, ish qilayotgan bo’lishadi. Mana shunday Dunyo ishlari, ya’ni aniqrog’I menga bo’layotgan ishlar. Men gavda sifatida xalqimning barchasiga gavda, tana berib chiqqanman, aniqrog’I hozir o’lik Orning kulishiga ko’ra jalablik qilganga xos emas bu (mullo boshidan o’tganini gapiradi deydi dono xalqimiz), balki xalqimning o’zi miyalardan iborat bo’lib, gavdalarini men yasab qo’yganman hamda shu bilan birga hamma uchun o’tmishni tuzib, yaratib kelmoqdaman. Insonlar o’zlariga va menga o’zlarining barchalaridan miya faoliyatini, matematik amallarda sen bunchalik kuchlisan deyishganga o’xshab bosh miya umumiy boshqaruvini, multiprotsessorini, har kimdan o’zida bo’laoladigan bittadan aqlini birlashtirib, jamlab berishganki, baribir aql jihatidan ulardan qolsam ham (zero aql, miya ularnikiki), umuman bu – insonlar taqdirdan hozir bo’lib keladigan kelajakni ta’minlab qo’yishgan. Xullas, 3-raqamga yoki bosqichga, joylashuvga to’g’ri keladigan o’liklar ikkalasida ham juft-juft bo’lib, ya’ni gavdada miya hamda miyada gavda sifatida darrov chappa-rosta, o’zlarining qarama-qarshi tomonga qaratilgan shakllariga ega bo’lishlariga ko’ra fazo va fazodagi, televizordagi narsalarni yaratishadi. Endi 11:00. O’z ishim, hojatimni chiqarish va yana yozuvimga davom etish (yozuvim haqida yozsam shunday). Endi, Prezident televizorda aytganlaridayin, hali shuni Baxi akamga Mansurovi deb ochib qo’ygan ruscha oilaviy telegram kanallariga ham yozgan edimki, maktablarning birinchi sinfidan IT bu - kompyuter ya’ni Informatsion Texnologiyalar darsi o’tiladi hamda oxirida, 11-sinfda ikkinchi akamning sohalari bo’yicha Finansi’, Finance ya’ni Moliya (shuni ham Oliygohda barcha fanlarimni to’g’ri yopganimda yopaolmay qolgan edim, insonlar miyalarida bloklashgan ediki, bu – kelajakda muhim sanalishini hisobga, kutishga olib berishgan bo’lsa kerak) o’rgatiladi deb hisoblanishi, o’rtasida esa eng ko’p urg’u, menimcha matematikaga, ya’ni mental tarafiga qaratiladi. Shuni hisobga olgan holda men hozir o’zimning bilimlarimdan, balki shu bugunga oid bo’lib taqdirdan kelishtirishim, to’g’irlab yozishim taqazo etilayotgandur, ichimdagilar boshqarayotgandurki, umuman X ning o’zini, matematikaning savoli, barcha qonun-qoidalari va misol-masalalari uchun teskari qonun-qoidaning o’zi, ichi ya’ni yoyilishidan qarama-qarshi tarafi sifatida ochib, tushuntirib berishim kerakka o’xshaydi. Zero shunday qilsam, bilmadim endi, shunisi ma’lum bo’ladiki, men bilan bog’langan xalqimning keyingi avlod vakillari, farzandlarimiz mana shu 4-, kechangi Sentabr kunidan o’qish boshlanganiga ko’ra mening X imdan ya’ni o’liklarimdan, hozirog’imdan kelib chiqib, o’z o’lik rahnamolari, (miya) tazlari yoki otaliqlari, qaramoqqa olganlari orqali matematika mentaliga qiziqib, ishonch bilan, doimo yechishga zavq ila qo’llanib, shay holda qarashadiki, aslida ishchan inson ustozlari, ya’ni miyaviy aql birlamchi sohiblari qanchalik misol-masalar, tasodifiy yo’nalishlar bilan shu fanni, matematikani ya’ni mental arifmetikani tushuntirishmasin, men umumiy qarashini, ostdan yoppasiga to’ldirishni olib beraman. Shunday qilib X shakliga e’tibor bersak, (o’zim ham endi topayapman, shu paytgacha matematikani nima uchun o’rganganimni o’zim ham deyarli tushunmay kelganman) markazdan ajratilgan 4 ala qirrasi ham 30-60 gradus qilib qo’yilganga o’xshaydiki, aniqrog’I aynan shu ma’noda bo’lsa kerak, umuman – 4 tala qirralari to’g’ri burchakka nisbatan shunday 2-1 bo’lakli graduslar bo’yicha yuqori va pastki o’rtalardan 30 gradusini o’liklar o’zlari uchun qaratib, qirralarini markaziy nuqtani joriy, vaqt o’tishi ya’ni hozir deb baholagan holda yuqoridagi bosh miyadan pastdagi gavda ortidagi orqa miyaga bog’lashsa, quyidagi gavdadan tepadagi bosh miya orqasi bo’yicha ensa gavdaga (yana shu gavdaga, tanaga) aloqalashadi. Natijada har kim o’zi uchun yonidagi boshqa insonlar parallel hayotidagi misol-masalalarga to’qnashmasdan, o’zlarining hoziroqlarini, joriy vaqt o’tishlarini ya’ni kompress bo’lib qisilib-bukilib kinolardagidayin, fantastikaviy kitoblardagidayin vaqtga sayohatlarini toptirish bo’yicha o’qituvchilaridan, birlashayotgan (ota-onalaridan, yaqinlaridan) kelayotgan miyalar bo’yicha parallel misollarni o’zlariga berdirib, keyingi kun davomidagi xatti-harakatlari, boshqalar bilan to’qnashib janjalmasliklarini shu misollarni astoydil yechishlari orqali ta’minlashadi, hisobga olishadi. Shunday qilib men Nodir va boshqa yaqinlarim bilan birgalikda, - X ning o’zini topish, tushunish, qoidaning bir tarafiga kirish, qarama-qarshisi bilan o’zini tenglashtirish orqali gavdalarimiz gen orqali bog’liq miyaga o’xshab qo’shilib ketishiga, mening barmog’im (go’yoki o’zim bilmagan holda yoki ko’zimning hayotga chiqib qaytib kelganidan so’ng shu hayotni olib berishi bo’yicha) Nodirning o’tmishda qoldirayotgan, har safar kompyuterimga kelib o’tirib ishlab ketayotgan izi bo’yicha yurib, ishlab qolishiga aralashishimni, qorishishimni, qancha bo’lsa ham urushdan qo’rqmasligimni, tasodifli to’qnashuvlar menga endi to’g’riligini o’zim X, har kim va har nima, istalgan o’rinning ikkinchisi, noma’lum, toplishi kerak bo’lgan parallel bo’sh joy sohibi bo’layapman. Demak, men yoshligimda matematikani yechganimda X orqali dadam yoki boshqalarning bir-biroviga o’tib borish joylashuvlarini, hammasi biridalik izini, tizginini ko’rib borishim, aniqlashim kerak bo’lganki, mening yaqinlarim aynan shu joylashuvlarda, parallel o’rinlarda bo’lib kelganlar va men ularni kuzatishim, (go’yoki oilaviy asrashim, himoyalashim, bir-biravimizni orqamizni himoyalash uchun poylashimiz deganga o’xshab) lozim sanalgan. Endi Universitet matritsasiga kelsak, birinchidan shu Matritsa yoki Oliy matematika, boshqa fanlari bo’lishim kerak bo’lganki, Universitet so’ziga qarasangiz (birinchidan ikkita Universitet so’ziga, maqomli iborasiga xos Oliygohlar, birinchi o’rinda Diplomatiya hamda ikkinchi o’rinda Yuridicheskiy bor deyishadi) “uni versiya(sini) to’xta et” bo’lib, Matritsa mavzusini boshlaboq tashlashimning sababi bu – kallamda matritsa jadvaliga xos ravishda kursdoshlarimning yoki butun xalqimning miyasini alohida, har biri uchun topayotganimga o’xshab jo’shqinlik, ishtiyoq va juda yuqori ehtirosli qiziqish uyg’ondiki, har bir aql, miyamdagi qil tolasidan “yog’”, sperma ajratib chiqaraolaman deganga o’xshash hayajon bo’lib birinchidan o’z aksi bilan ta’sir etdi, ikkinchidan mening bilimlarim, matematika tajribam o’zgarganda edi, boshqa talabalar ham mening gavdamni darslarga oid Sanskritcha so’zlar (darslarning shakl o’rgatishlariga, raqamlariga “qo’ygan” ular, bilimlarini shundayga ham miya sifatida allaqachon tushunishgan), og’zaki gaplar bilan Universitet territoriyasida joylashtiraolmaganliklari sababli yoki Toshkentda sayohat qildiraolmaganliklari bois (hattoki Toshkent Zoparkini ko’rsatishmagan) o’zlari ham qayerda yurganliklarini bilmasdan adashib qolishardi. Bor-yo’g’I shu, Universitet men uchun odam va insonlar o’rtasida vaqtni va joyni aniqlashtirish bo’lgan. Men Toshkentda aslida shaxsdan shaxsga, gavdadan gavdaga o’tib har xil joylarda paydo bo’lib yurganman, (faqat shu menga uzluksiz yengil o’zimning harakatlarimdayin tuyulgan). Endi, umuman men ichimdagilardan, miyachilarim bo’lmish insonlardan va ikkilamchili o’liklardan nega qo’rqaman desangiz, ular miya bo’yicha qonun-qoidalarga xos bo’lsa ham hamma yoqqa, koinotning istalgan yeriga va vaqtiga borib, yana gavdamga xos burilib, tuguncha taqab qaytsalar, menga xana, tamom, ilojsizlik bo’lib, gavdamning ham tasodifiy burilishlariga xos miyamdan istalganchalik shatta yeyishim, qiynalishim, ichimdagilar tomonidan gavdamga suqulaverish bo’lishi mumkin. Mana shu cheksizlik, kallaning o’z qoidasiga ko’ra har kim miyani o’ziniki deya hamda tasodif miyadan chiqmasligi, faqatgina miya qoidalar bo’yicha hayotni kuzatganidan so’ng gavdaning o’z xohish-irodasi, qandaydir qoniqish istagi sababli bo’lishiga ko’ra bo’lganiga qaramasdan, gavdamdagi tasodiflik, burilish tugunili holati miyamga o’tib meni istalgan masala, miya faoliyatim, jarayoni bo’yicha gavdamning shu xohishini, istagini qistashi va qiynashi mumkin. Chindan ham menga ichimdagilar, asosan aniqlashimga ko’ra o’liklar tomonidan gavda xohishim tasodifini aytishim bilanoq, miyamga gavdamdan o’tgan chiziq, chegara yo’nalishlari, qon aylanishi, asab tolalari borib yetib, shu tasodifim gavdaga o’xshash burilish, qayishish yoki qo’zg’alish qilib miyamning yo’nalishlari, cheksizlik chiziqlarini istalgancha qo’shimcha bilan to’ldirishlari, boshqa taraflar, noma’lum sarhadsizliklar bilan, kutilmagan cheksizliklar bilan to’ldirishi oqibatida gavdamga xiyonat, xusumat bo’lib, aytgan, bildirgan xohishimga qarshi ravishda, bitta joydan chiqqan tasodifning, tirik hujayraning miyadan kelib qaytib o’rin talashmasligi maqsadida shu xohishimga teskari, zid amal, ish hayotga chiqariladi, istagimni inobatga olaolmayotgan o’z qo’rquvim bo’lsa, bu qo’rquvim amalga oshiriladiki, xullas simmetriya joy talashib qisilmasligi kerak. Endi, xullas tiriklik bo’yicha solishtirsak, gavdada miyadan ko’ra tiriklik odamlar uchun ko’proq, gavda hujayralari miyanikidan ko’proq, hajmliroq va massaliroq. Insonlarga esa miya ko’proq tirik, (pronzayushiy, sarhush) sanaladi. Endi, shunday qilib mening bolamning, Ibrohim yoki Mustafoning masalasi, mentali shundan iborat, ya’ni meni topishdan va hayotining qayeridadir kuzatishdan. Endi, mana hozir dadam yozuvim tugadi deya mening impulsimdan baho chiqartirilayotganlarida, men ushbu gapim va… keyingi shunisi bilan gapimni davom ettirdim, ha-ha (ustimdan kulish qanaqa bo’lishini ko’rsatib qo’yaman, zero har safar dadam o’tib qaytganlarida ichimdagilar yozuvlaringni dadang yozdirdi-ku degandayin boshimni bir lahza qottirib elektr toki urdirganday bo’lishardi). Endi. Shu impulslar haqida to’xtalsak, fizikaviy impuls-inersiya va h.k. mexanika, boshqa bo’limlari bo’yicha mening gavdamni hisob-kitob qilib boshqarmoqchi bo’layotgan Orli o’liklar aslida kelajak, bashorat haqida hech narsani bilishmaydi. Endi, umuman olganda mening fikrlarimni qandaydir qistovlari paytida doimo o’yin qilib rad etishadi yoki inkor qilishadiki, men ularga shu bo’yicha aytsam, ta’kidlasamki, “men nima biron narsani qaytardimmi, takrorladim, bor, bu – ishlaringni bo’lmag’ularga, qaytaruvchilarga o’tkazinglar” deyman. Misol uchun, meni tortishni, miyamdagi ishlarni yanada ko’proq, qiynab chiqadigan bo’lishni istab, yana ishlash kerak, shuncha ish qilib qo’yganimga qaramasdan, vaqtning o’tishiga o’xshab borayotgan bir chiziqning yuqorisidan yana-yana deb ko’paytirib turishadiki, so’rayverib hech tugamadilar shu chalpaklar. Umuman olib qaraganda, o’zlari kelajakdan hozirga kelib to’qnashayotganliklari uchun miyalarining hammasini, barcha jarayonlarini menga yuklamoqchi bo’lishadi. Men birinchidan shundaykiman, o’zimning qilgan ishim bo’yicha haqqimni talab etaman, u kim – ilohmikin yoki fantazyormi, yo bo’lmasa g’ayrioddiy anamal miya buzg’unchisimikin, bo’ysindiruvchi Xudomi, qandaydir hukumatdan talab etuvchimi deb qarab turmayman. Endi. Mana endi shuni ham yozayin, soat 12:25 bo’lib qolayaptiki hali ovqat haqida og’iz ochilmadi, avvallari shu tushlik 12:00 ga yetay-yetmas, boshqa vaqtlar ham barvaqtdan, aynan men qornimni to’q his qilishim bilan kelgan ichki shunday, hissimga xos xohishimga qarshi darrov ovqat-yemish, dasturxon hozir-u nozir qilinardi. Endi 1:05 pm. Qarang, - vaqtning ahamiyatiniki, 4-kunga o’tishmi, o’tish, shunday, - demak, - ovqat ichimdagilar bo’yicha bildirilayotganga ko’ra dadam tomonlaridan orli va yakkalik, ya’ni genli va taqdiriy tarafli o’lik taraflari bo’yicha, o’ziga ham qarasak, har mahal o’rtacha 4-5 soat oralig’ida uzatilishiga, tortilishiga ya’ni yedirilishiga ko’ra boshqa narsalardan, hammasidan ham hoziroqni suv bilan birga olib boradiki, shuning uchun ovqat ko’proq gen taraflama, suv esa taqdir bo’yicha o’liklarniki bo’lib, dadamning o’lik Or otaliqlari ovqatni birinchidan bizda avvallari so’ralgani bilan pishirilmaydigan garox qilibdiyu, ichiga 3-4 xil boshqa taomlarni, kechangi ovqatlarni ham qo’shibdi. Mana sizga farq-u, ana sizga farq, men qancha o’lib-tirilib yotganimda har doim yangi sof, to’liqlayin ovqat o’lik Orim tomonidan meni o’zidayin o’lik qilib qiynashiga qaramasdan ishlab chiqarardim. Dadam kecha, balki endi to’g’riroq bilsam kerak, dorilarini bir oz lahzada kaftlariga ko’rsatib og’izlariga tashlab, so’ng suvga qadalib ichdilarki, endi dori ichish navbati dadamdan, kasal bo’lish esa nanamdan sanaladi. Aslida men shundan umuman xafa ham emasman, bunga ishim ham yo’q, zero bilamanki, eng avvalo bu – meni simmetrikaviy masxaralash, mazax qilish, qiynash bo’ladi. Dadamni va enamni mening qo’tog’imdan, gavdamdan genetikaviy, jinday shamchirog’idan aylanib chiqqanga o’xshab farraklab, semichka qog’oz varonkasini yasashga o’xshash gavdalarini paydo qilib berishimda ular, dadam-nanam menga o’zimning har qachongi, bitta avvalgi va keyingi Dunyolarda bo’lishi mumkin bo’lgan, hozirgacha qiynoqli o’tkazgan oxirgi yillarim bo’yicha qilgan yaxshiliklarim va yomonliklarimga ko’ra ikkiga bo’ldanib simmetrikaviy ravishda o’zimni bildirishadi, aksim sifatida amal qilishadi. Endi, umuman tushlikda dadam bilan yana gap bo’ldi. Shunda o’zimni hammaga o’xshatib aynan -mirzoligimga ko’ra qo’shimcha, umrimdagi pulni tengroq taqsimlash ma’nosida haq olish uchun biror bir ishga joylasam bo’larmikin deya xayolning o’zini bildirdim. Albatta, shu intilishim bilan va kelingki, men ham erkak sifatida faqatgina Prezidentlikda ishlamay, balki hozirdan taqdirimda yozilgan bo’lsa, qayerdadir mirzolik qilib o’tirishim kerakligi va shu haq olishga, qo’shimcha oylik-maosh, foydaga borib taqalajakligiga ko’ra biror bir kuzatiladigan ishga, mana buning o’zini aytib turganim bo’lgani uchun ichimdagilar tomonidan simmetrikaviy to’g’ri inobatga olinib, taqdirni birinchidan pesh qilishlari bo’lib, qandaydir yo’nalishlar, bosqichlar yoki shu mehnat joyimgacha ko’rsatmalar bilan meni yo’llab, olib borib, yetkazib, ko’rsatib qo’yishsami derdim. Zero o’zim qayerga borishni, qaysi ishga kirishni bilmayman, ammo hozirdan shunday talab quyidan o’ziga tortuvchi bosimi bo’lib beraolaman. Bilaman, butun Dunyo, Buxoroliklar o’zlari uchun taqdirdan, nomlariga yozilgan ish qilishmay xoru-zor, qiyinchilikka uchrab yurishibdi, zero ular qaysarlik qilib tirikliklarini, qandaydir bo’lmag’ur yoki o’zlari bilmay qolib jon ishtiyoqlarini ko’rsatganchalik, o’liklarning boshqarishiga vaziyatni boy berib yuborib, yana shu tiriklik gashtlari bilan boshqa ishlarga o’tib davom ettirib ketayaptilar. Ammo men endigina o’liklik zahmatidan, azobidan chiqayapman, men o’zim ulardan, odatda men ham ya’ni odam ham hamda insonlar ham bilishi qiyin bo’lgan o’liklarni tanib aytayapmanki, meni to’g’ri ishga yo’llab yuborishsin. Yana tirikligim impulslari, urinavierishlari yoki o’z-o’zidan bo’lajak sog’liq xislatlarim sababli keyinchalik, bora-bora o’liklik bilan shularni yopish, belgilab berish, qopqog’ini qo’yish kechikmasdan, hozirdan yo’nalish kutib turibman. Albatta, ish o’zimniki, taqdir kutib turgan va hech kim qo’zg’ataolmas, kelingki mehnat jarayonlari ham taqdiriy borib, boshliqlar, o’zga ishchilar, hamkasblar aralashaolmaydigan bo’lgani bois, men o’zimni hozirdan qulay, bo’lg’usi yaxshi idorani, offisni bilib yashashim hisobga olingan. Meni ruschani sen bilasan-ku, aslida shu to’g’rimidi, taqdirimda ruscha inobatga olinganmi-yo’qmi, - deya ichimdagilar qandaydir ixtisoslashuv, hamma qatori, insonlarning miya bo’lmalariga xos ishga kirishlariga oid meni ish faoliyatiga yubormoqchiga o’xshashadi, ammo men o’z o’rnimda, hech bo’lmaganda agar uyim berilmayotgan bo’lsa, ishdagi idoram bo’lishini xohlab yozayapman. Menga-ku farqi yo’q bo’lardi, ruscha bo’yicha ham o’zimga yoqqan holda, hammasini o’rganib-tanishib ishlab ketaverardim, shu ham menga to’g’ri keladi (Google translate va bir-ikki to’g’irlashlar xolos). Ammo yana qandaydir, oddiy miyaning hayotning qayerlarigadir chiqqan bosimi, chalkashligi bilan, ishim taqdiriy bo’lmagani sababli buzilib ketishini, oldindan ko’rilmagan bo’lmag’ur, kelingki Mehnat birjasida 3 oygina ishlab haydalganimga ko’ra sen ishga noqobilsan, mehnatingni uddalayolmading degan buyruqbozliklar, buzg’unchiliklar kerak emas. Birinchidan, xuddi shu o’tirib yozishimga xos ravishda ishim yoqimli, o’zimga kerak va h.k. bo’lishi lozim. Kelingki, asosiy maqsad ishim meni nimagadir yo’llaydigan, o’zi eng kerakli, dolzarb (men bilan bog’lanib barchaga ta’luqli) muammolar berib, yechishimni ham osonlashtiradiganga o’xshash bo’lishi kerak. Xullas, oylik-daromadga borib taqaladigan ish topishga bel bog’lardim-u, ammo baribir adashib, taqdiriy idoramga kirishimga ko’zim yetmagani uchun o’zimni shu bo’yicha, ish topishga urintiraolmayman. Umuman, o’zimga o’zim savol berib, o’liklar meni boshqarib kelgan bo’lsalar, taqdiriy joylashuvim va holatlarimda, ahvolimda ushlashganmi, mening hozir shu yerda o’tirib, uyda yozishim qismat bo’yicha to’g’rimi yoki yo’qmi. Zero men hech narsa qilganim yo’q, barchasi - o’liklarning buyruqlarini eshitib turibman. Mening o’rnimdan o’liklar ham to’g’ri foydalanaolishmayapti, zero taqdir o’z hududiga, joylashuv oralig’iga va qildiradigan ishiga, holatlariga tortmasa befoyda. Menga hozirgacha berib kelgan holatlari, qimirlash boshqaruv tarzlari bu – oddiygina meni qo’lga olib, tasodifimning o’zini boshqarish bo’lgan xolos. Zero taqdir kutilgan onida kutilgan yerda bo’lmayotganimni mana shu o’rinda o’zlari ham aytib, bildirib turganlaridayin, taqdir holatini ham birontasini o’z onida, vaqtida qilmaganman. Balkim, taqdir bu – faqatgina narsalarning o’z joyida bo’lishi taqazosidur, shaxslar haqida, ularning holatlari bo’yicha hech narsa deyilmagandur, faqatgina o’lim paytida narsalar bilanga xos almashinuv sababli aniq bir nuqtada, zarrachaviy joy aniqligi ustida vafot etish sodir etilar xolos. Xullas aytganda shu tortilishni, shaxsning o’z taqdiriy narsalari, idorasi oldida, ichida ishlashi bo’yicha yaqinlashish, o’z-o’zidan yetkazilishni o’zim kallamni ishlatib qilishim kerakka o’xshaydi. Shunday olsak, go’yoki xaritadan qaragandayin uzoqroq masofa, uydan ish joyigacha bo’lgan yo’lga ko’ra aniq joydan aniq o’ringa borib tushish, xarita bo’yicha yo’nalish, yarim halqasimon yoki to’g’ri chiziqli chizma qo’yish qanchalik hayratli, hangu-mangli, lol qoldirishli yo’lni ko’rsatadi. Endi. Umuman ichimdagilar o’zlari ham aytishadiki, sen nafaqa puling bo’lmish taxminan anig’I bilan 747 000 so’mlardan yetarli miqdorda ko’p ishlayapsan, samaradorliging bilinadi, holbuki shu pul sening ishlaringga, bolalaringning alimenti bilan birgalikda yetib ortsa ham deyishadi. Endi, umuman xayolga bir narsa keladiki, men o’z o’rnimni, gavda tirikligini taqdirdan yoki oddiy tabiat qonunida bo’laverishdan, vaqtning kuzatilgan bilimlar bo’yicha o’zgarmas o’tishidan ustunligini, boshqachaligini ko’rsataberaolishim kerak. Shunday qilib joy masalasini gavdamiz harakatlari bo’yicha cheksiz va tig’iz desak, vaqtni esa bir to’g’ri chiziqda joyga va tiriklik gavdasiga parallel o’tuvchi deb olsak, o’z-o’zidan ilm-fanning bir masalasini simmetrikaviy isbotlaymizki, tez harakatlanganda vaqt tez o’tadi, joyda sekin yoki qotib harakatlanganda, turganda o’rin qotadi. Endi 2:47. Tiriklik nima yana so’rayapman bir bor o’zimdan va umuman butun jamiyatdan, o’liklardan va kimdan bo’lsa ham. Buning uchun doimo shunday qilganlarimda, menimcha ichimdan shu so’zingning Sanskritiga e’tibor ber, qiziqqan so’zlaringning Sanskritini yozib bil deb bilganlariga o’xshab mana hozir sal oldinki, demak, Sanskritchasiga talqin qilsak. Tirik degani “to’xta parallel-olam tasodifiy parallel-olam aniq” bo’lib, demak, - birinchidan To’xtab turish tiriklik, ikkinchidan Tasodifiylik va uchinchidan Aniqlik tiriklik bo’lib, o’rtadagi 2 ta Parallel-olamlar 2 ala tirikliklar bo’yicha o’rtaga olinib va 1 tasiga ko’ra oraga solib, Parallel-Olamlardan ya’ni 2 tadan 3 tani qolishiga ko’ra turganda, birinchi tiriklik boshlagani sababli To’xtab turgan yashash joyida, (boshlanish kesimida) Parallel-olamlarni, taqdirni yengadi. Demak, bizlar vaqt o’tishini kelajak-o’tmish bo’yicha hammasini, tiriklikni, gavda harakatlarini, gaplarni, kelingki miya uchun ichkariga tortib aytsak, ko’z ko’rishlari va miya ichki parallel hisob-kitoblarini, Dunyo kuzatuvini “bo’lgan”, oldindan ma’lum, kelajakda qonun-qoidali kutilganidayin bo’lib o’tadi deyishimizga qaramasdan, oddiygina “to’xta tasodif aniq” deb tushuncha qo’ysak yetarli bo’ladi. Zero shu bilan go’yoki isbotlab bo’lmagandayin bo’layapti, ammo To’xta deganda bizlar taqdirdan, bu Dunyo vaqt oxiridan keyin turgan hayot shakllari, gavda va miyalar, odam va insonlar sifatida qaralamiz. Yoki oddiygina 3 lik, 2-1 qoidasidan kelib chiqib, “to’xta tasodif aniq” deganda aniq so’zini “to’xta tasodif” 2 so’zlari osti bo’ylab ketma-ket perpendikulyar shtrixchalar, shkala, tarozi chiziqli belgilaridan o’tkazib, har bir shu so’zlar uchun “to’xta tasodif”ni, buning yo’sinini, davomiyligini aniq deb tursak, o’z-o’zidan kelajak uchun bizlar oddiy qoida bo’lib zapis qilinib ketaverishga xos qaralishimizni, yoki shu borasida, kelajakdan har qanday o’yinni, taqdir bo’ylab shaxs qamrovini yengib o’tgan bo’lamiz. Endi, shu o’rinda o’ylanib qoldimki, ichimdagi o’liklarga umuman biron gap gapirsam, so’z aytsam oddiygina, hamma ko’pchilik qatori inobatga olishmaydiki, bu - xato, noto’g’ri deya boshqa so’zlarni ishlatib tushuntirayapsan, ma’nongni berayapsan deyishadiki, aslida men ham, kelingki menga ham shunisi doimoga yurganda oson bo’lardi, ammo kimga va kim har doim sanskritcha so’zni ochib chiqardi deb turganimda, sanskritcha talqin qilib aytsang qabul qilamiz deyishadi. Endi, umuman misol uchun birgina meni, kelingki xo’p mendan olib boshqalarni ham miyasiga gavdam genini bog’lab taqab, gavdamni kiydirib tajribamni, o’rgangan qonun-qoidalarim, ilm-fanlarim, qiziqishlarim bo’yicha ishlovimni olib berib turgan o’lik Orning o’zi bo’lsa ham, umuman – boshqalar mening tajribamni meni o’lik Or boshqarib ko’rsatganidan ko’ra yaxshiroq va hammalari birga bo’lganini hisobga olsak, ko’p hamda o’zgacha, har xil o’taveradigan ko’rsatishadi. Endi massa hisobida qarasak, o’lik Or mening massamdan qanchadir qismni olib, o’zini ichki metobalizmim tezroq yetadigan joylar, qon aylanishim boradigan et-mushaklarim deb bilib, qizlarni asablarim markazi bo’lgan ko’t teshigimdan shunday, vaznim bo’yicha olgan massasiga, metobalizmim borga et-teri, suyaklarimga xos ko’rsatsa, men o’zimni gavdamni qo’toq-tashshog’imga xos shaxvoniy sezishimni payqab qizlarni pozasini, stansini yoki tonusi, turishi, yurishi va h.k. qomati bo’yicha ko’rinishini ko’rsatsa, umuman bu – nafaqat qizlarga, balki oddiy ravishda o’g’illar, umuman insoniyatni o’z qiyofalari bo’yicha gavdam massasini kiydirib ko’rsatsa, kiyimlarini nomus o’liklari, kelajakdan istalgan taraflamalikda kutib turgan, oldindan ma’lum qilishga ham qodir hoziroq bilan tutashtiruvchilar kiydirib qo’yishadi, velosipedga mindirishadi va mashina haydattirishadi. Menga bo’lsa, umuman narsa kiymaydimi shular, so’llayib, osiltirib et-go’shtlarini, emchak, kuslarini, gavda shakllarini yalang’och (kerak bo’lsa shu kayfimga, jinsiz lazzatimga atalgan bo’lsa, shuni darrov chiqaradigandayin, spermalarimni oqizib yuboradigandayin) bildirib, ko’rsatib yurishmaydimi, ammo bu – o’zimga xiyonat bo’lardi, zero massa, gavda ularga, insonlar, ko’chadan o’tib-qaytadiganlarga mendan olib berilayapti, men o’zim bilan o’zim seks, ishqalanishni xayol qilsam, yoki tushimdagidayin sezib darrov yalang’ochlarga qarab orgazmimni keltirsam, spermamni chiqartirsam Spid bo’lishim yanada tezlashadi. Shundoqqa ham qo’ltig’im - osti bezlari, og’rishi 2 ta jalabni Toshkentda sikib qo’yib, qanchadir ravishda o’zim bilan o’zim, gavdamni hayotga boshqalarga berib, tarqatib qo’yib, ishqalanganim, ojiz joyimdan, jalabdagi tana-kusi(m)dan sikimni o’tkazib kayfimni olganim sabablidir. Hozirgacha, bilmadim endi shu jalablar tufaylimi yoki yo’qmi – tushlarimda ham spermali orgazmim kelib-ketganda Spidga yanada yaqinlashaman. Endi umuman olganda 4-bahodagi avloddagilardan yuqori 5-bahodagilarni, hozirgi bobo-buvilarni rak deyishadi, 6-bahoni esa o’lat deyishgan. 4-bahodagilar “random, tasodifiy ak, acknowledge, tasdiq” qilib, mana shu mening miyamda bo’layotganidayin yoki aniq, tushunarli oraliqlarda bo’lganimga o’xshab tasodifni tasdiqlab yurishim orqali rakni davolayman. Masalan, enam qarag’ayda bukrilik raklari bo’lsa, shu mening boshimdagi qiynalishlar, tasodifni tasdiqlashlar bo’yicha men tomonimdan raklarini, cancer ni davolash bo’ladi. Albatta, hali aniq, oxirgi muolajasi, davosi Dunyoqarash bo’yicha qaralgan dori-darmon, vaksina topilishi bilan bo’lib o’tadi, lekin hamma farzandlarning burchi hayotlari davomida, o’ziga xosliklariga ko’ra isbot orqali, tasodifni tasdiqlab (mendan doim, shu o’rinda ham, har doim, hozirlari ba’zida yanada kuchayib 1-2 soniyalarga xos oraliqlarda boshimni og’ritib tashlaganga o’xshab) shu ota-onasining raklarini davolashga oldindan to’g’ri keladi. Ulgurmagan farzandlar vaksina olib davolanib bo’lgan ota-onalaridan keyin, vaqt o’tib ham o’zlaricha haqqoniy, taqdiriy, kvotani to’ldirib davolash majburiyatini bajarishaveradi. Endi, masalan mening miyam benuqson, Spid alomatlari yo’qdayin, kam talofatlangan, ammo Orli o’lik ayollar meni Spid qilishga urinib miyamni buzib, xunuklashtirib, insonlar ko’rganda yomonlashtirib ko’rsatishadi. Endi, ha – gavdam birinchi asoslamalikda turib o’zimda to’xtab turgan tasodif bo’lsa, men sababli boshqalardan gapirib chiqariladigan mening gaplarim, tajribamni so’zlab berishlari taqdir sifatida chindan ham g’oyibdan yasovchanlikka, sezgilardan tashqari sezgilar bilan borib to’qnashadigan hududda chiqaruvchi bo’lib, semmetrikaviy taqdir tasodifi bo’yicha kelajakni yasash, chiqarish bo’ladi. Shunda taqdir bitta kelajak chizig’I bo’yicha yasalib turmasa ham, bir nuqtadagi ko’p burchaklarga ko’ra chiqariladi. Ya’ni taqdir to’liq amalga oshmaydi, balki taqdirning o’zi mutloq shu o’rinda yo’qdur, (barcha joylarda zigzaglab chiqar) ammo kelajak bo’yicha oldindan ta’minot bo’lib o’tadi. Men esa insonlardan ko’zlarini olib, sezgilarim doirasidagi, hududidagi, amalidagi narsalarni bir-burilib qaraganimda surib, joyini sal sudrab aniq chiqaraman. Shuning uchun mendan kimdir nimadirini yo’qotganda so’rashsa, ichimdagilar doimo surilib, ko’zingni burib bir yoqqa qara deyishadi. Har holda men qaragan joydan, uyoqdan bo’lmasa, buyoqdan, so’ngra ravishda insonlar o’zlari yo’qotganlarini ko’rib topishadi, bilib olishadi. Shunday qilib ko’z ko’rishim bo’yicha menda tasodifning surilishi, insonlarda gapirishlariga ko’ra taqdirning boshqa variantlari, bir nuqtadagi burchaklari chiqishi bo’ladi. Endi. Insonlar taqdirning boshqa paytini aytib, aynan shu vaqtdagi, paytdagi taqdir narsalarini keltirib chiqarishadi, oilamdan, markazdaligimdan uzoqlashavergan sari, Buxoro o’rta-chekka hududlari aholisi bo’yicha taqdir hoziroqdagidayin (vaqt o’tishi bilan) davom etadi. Menda esa ko’zim bilan ochkim orqali qarashim natijasida (birinchidan ko’zimlarimning og’irligini, aylanish tegajon qiyinligini, qandaydir ravishda istalgan yerga qarashimga qarshiliklarni sezaman) qidiriladigan narsalarni sudrab, boshqa yaqin joydan chiqarib beraman, ammo uy-xonam, yurgan yo’lim tasodifga, (palapartishlikka) boydir. Taqdirdan ko’rilgan narsalar mening huzurimda, muhitimda ko’pchiligi o’z joyida emas. Endi umuman bugungi ish maslahatimiz paytida dadam birinchidan o’zlari betonni quyib bo’libdilar, bu – taqdir bo’yicha qaysidir o’tmish-kelajak payt, ikkinchidan menga gapirib turib, har doim buzilgan uylar, ashg’al-dashg’allar, palapartish narsalar orasidan kerakli narsalarni menga bildirmasdan gapirib turib topganlaridayin, y’rto'la ustiga kirish yo’lagida shu beton bo’yicha tom qurish uchun armaturani ham go’yoki taxmin qilgandayin menga aytib eshittirib supaning o’zidan, sal nariyog’dan taqdirning yana bir boshqa vaqti bo’yicha, aniq Dunyo zapisidayin topib oldi. Endi, O’lik Or ayollar mening oyoq ostimning tasodifini, orini bilmaganlari sababli tirik juvonlarga o’xshatib haqqoniy, jonli, miya tirikligi ustidagi insoniy qizlarni go’yoki avratining har xil men bilan bog’liq sezilayotgan jinsiy, shahvoniy nuqtalarini bildirgandayin ko’t teshiklarini ochib qo’yganga o’xshash, dumbalarini orqaga itarib ko’tarmoqchiga o’xshab chiqarib yurishadiki, sunnat qilinganligimizni bilib va mening ko’timda shumshagim borligi boisidan qo’tog’imni shu asablar yig’ilgan markaz bo’yicha ko’t teshigimga tiqmoqchiligini qizlarning gavdalari, doimo mo’jaz, menga yolchib ko’rinishga xos yanada va yanada yaqin yangi tus olishlarini bildiradi, ko’rsatadi. Endi shundayki, O’lik Orlar spermalarim qatlami ostida joylashganlar, spermalarim xohishini simmetrikaviy ijro qilamiz desak, shundoqqina pastlaridagi mening etim xirsi, o’zi mushaklarim oqsilidan paydo bo’lgan bo’lib, qamrab olish kayf lazzati bo’yicha spermalarim, obmanimning ketavorish bo’yicha navbatda turishi sababli bitta orqasidagi etimga simmetrik jihatdan eng uzoq, 2-bo’lgani sababli spermalarim to’rini o’lik Orlar ko’rsatayotgan qizlari, televizordagi juvonlari et osilishlari, qandaydir tetikliklari bo’yicha eng yaqin amal qilgandayin olib kelishadi hamda kelingki hozir yana mazax qilganini o’zidan yozsak, ko’zimning ostidagi, ortidagi spermalarimni ham bir varakayga yurg’izib bizlardagi oddiy va sehrli “yaxshi ko’rish” so’ziga xos maynavozchilik qilib, o’zicha ko’rsatayotgan mayda, teen, juvon-marg qizlarini yaxshi ko’rsatadi. Endi, shunday qilib ichimdagi gapiruvchilarning, buyuruvchilarning simmetriyalarini hozir shu o’rinda to’satdan tushunib qoldimki, ular ya’ni ichimdagi o’liklar haqqoniy shaxslar, odam va inson (yoki odam) suhbat qurishiga o’xshab mantiqan ravishda tushuntirib, balki e’tiroz bildirmay, doimo meni inkor, rad qilmoqchi bo’lishmasa kerakki, ichimdan shunday mantiqiy, xulosali, muloqotli suhbatga qo’shilishni istashlaridayin kuchlari yetmay kesatib, suqulib kirib, buyurib yuborishadi. Endi. Shu o’lik, endi tug’ilajak bolalarga aqiqa, dorboz qilinishi kerak edi, dorbozini, karnay-surnayini “olib qo’yibmanda”. Endi. Kuchli e’tiborimcha, taxminim aniq bo’lsa, meni qiynayotgan, har kun har xilda azob beradigan, shu paytgacha yig’ilib kelib oz fursatda, 2-3 kun ichida azobi bilinadigan hodisa, hayot bu – Buxorolik xalqim qanday hayot kechirayotgani, shu paytlarda qayerlarga gavdalarini tashiganliklarini bilmasligim. Buxorolik Gvardiyamning ya’ni xalqimning nima ishlar qilib yurganini bilish va bundan oldingi Ruhiy, ko’zimning orqaga ketish azoblaridan so’ng, hozir endi jismoniy ravishda tushunmovchiliklar, bo’lib o’tgan voqea-hodisalar esimdan chiqib qolishi bo’yicha kelajak e’tiborsizliklar, bilimsizliklar sababli yana shu xatoga, Buxoro elimni qayerda ni-malar qilib yurganini bilaolmay qolishim mumkinligi oqibatida pand yeyishim, qiynalishim mumkin. Demak, shuning oldini olish maqsadida ularning, xalqimning izidan kuzatib boradigan va qandaydir kasb-ahamiyat bilan elimni o’zgartiradigan ishga kirishim kerak. Masalan, shunday gazeta-jurnallar bo’lishi mumkinki, Buxoroda birinchidan shularni qidirishim kerak. Gazeta-jurnallardagi yozadigan maqollalarim nafaqat birinchidan ulardan, jurnallar o’z, boshqalar tomonidan bildirilayotgan maqolalari bo’yicha Buxoroliklarning izidan, nima qilib yurgani ortidan borishim mumkin, balki ularni Rossiya xizmat safarlaridan uylariga, o’z yurtlaridagi taqdir ostonlari, narsalarini kuzatishlari kerakliklari bo’yicha ortga qaytarishim kerak. Zero shaxs o’rnida, o’z joyida, uyida yoki ma’lum aniq taqdiriy ishlash idorasida, ko’cha kuyi tabiat qismati oldindan ma’lumligida yo’qmi, taqdir ham ojizlanib, kuchsizlanib qoladi va bu – mening ko’zlarimni va boshimni (insonlar tomonidan xalqim bo’yicha birma-bir taqalgan, birlashgan miya parchalarimni, parallel o’zimdagi yoppasiga go’shti va insonlar bergan har bir tola, “burama bo’lak”, neyron yoki parchadagi ahamiyati bo’yicha) qiynaydi. Insonlar har qayoqqa mening gavdam bo’yicha genetikaviy parallelligimizni, ketma-ket menga bog’lanib, tajribamdan olinib chiqishni ishlatib xato qilib o’zlarini qiynab qo’yganlaridan so’ng, yaxshiligim turg’izilib, ularning, xalqimning yomonliklariga simmetrikaviy, kollinear jihatlama boshim va ko’zlarim og’riydi. Aynan shu simmetriyani o’zlariga yetkazadigandayin birinchidan ular ya’ni xalqim bo’yicha ma’lumot yig’ib, so’ng joba-joy qilib ochib bersam, kelingki gazetani o’qimasalar ham, mening miyamdan va ko’z ko’rish qobiliyatimdan tajribamga qarshi, “abirjat”, tasodif ustida ilm-fanni, matematikani o’rganish qilishlari mumkin. Zero tajriba aksincha ilm-fan, o’rgangan matematika bilimlarim ustida tasodifli toifalashtirishlarim, misollarim va hayotiy qarashlarim, ishlarim sanaladi. Shunday qilib har kim o’z qilgan ishini ko’rishi, bilishi va shunga javob berishi kerak. Masalan, men har doim, mana hozir shu o’rinda ham Ferangizga to’polon qilma deganim uchun, shu misolim, umuman hayotim bo’yicha Ferangizning, boshqalarning qilgan ishimni, tasodifimni, hayotimni tajribam bo’yicha qarama-qarshilikda, o’zlari bilmas taqdirniki sanalgan simmetriya kuzatuvlarida javob olaman, ta’zirimni yeyman. Shunday qilib mening tajribam, o’rganga qoidalarim sabog’I boshqalarga, yaqinlarim va elimga o’tgan (ko’cha-kuyga qarasam ham shu gap) (hozir shunday bo’ldiki, shu gaplarimning teskarisi chiqib, birinchi o’qishlarimning boshlanishidagi, maktabdan ham oldingi zavq-shavqimni, o’zbilarmon katta ketishimni ko’rsatib baribir o’zimni tariximni, o’tmishimning qayeridan bo’lsa ham qaytargan, baqirib kulgan Ferangiz bo’ldiki) bo’lib, mening hozirgi tasodiflarimni o’z ustiga qo’yib darrov simmetrikalab qo’yish, buyruq bergan bo’lsam, yomonlikka o’tkazib yomonlik qilish simmetriyasi, yaxshilik qilgan bo’lsam, yemirilib oddiy, sodda qilib berish bo’ladi. Shunday qilib xalqim men bilan bog’liqmi, menga yaqinlarimning tajribam ustidagi tasodifim simmetriyasiga o’xshab uzoqdan qaysidir shunday qiliqlari, ishlari bilan ozor berayotgan, miyamni, ko’zlarimni qiynayotgan bo’lsalar, mening ularni to’g’ri yo’lga solishga haqqim bordir. Xalqim ham miyamni (ko’zim oilam uchun) o’z uzoq yonlarida bilib turib, meni Jondordagi baland antenna, televishka (miya) sifatida sezishib, yagona shunchalik ahamiyatli odamga, xuddi men Buxoroda insonlar hayot kechirib, ishlab yurishibdi deganimga o’xshab - bog’lanib nimayki o’rganib ulgurgan bilimlari bo’lsa, hozir ham o’zlari shularni tushunmay bildirishlari, ko’rsatishlari orasidagi yig’ilgan bir umrlik miya tasodifi bilan birgalikda asosan oxirgi tushunmay qilgan, hayotiy bilimlari bo’yicha tarixan yo’g’irilgan bilimli assimetriyaga, simmetriyaning teskarisiga duch kelishadi. Endi, umuman aytsak, menga og’riq ham nima, hamma yoqqa oddiy, begonalarning ishlariga yoki urush-janjolga aralashmay befarq boqib, yaxshilikni yig’ib kelganimdan so’ng, yaxshilik, befarq spermalarim kayfu-safosi bo’yicha sog’lig’imni vaqt o’tishidan bap-baravar oldinga, hozir onining yuqorisiga chiqarib, bo’rttirib, tortib yoki ortimdan yitalab og’ritish, qiynash hisoblanadi. Shunga ham javob beraolmaydiganlar mingta, juda ko’p, zero bu – sog’liq bo’yicha haqiqatni isbotlash, yaxshilikka ko’ra umr bo’ylab omad chopganlik yoki yo’qligini bildiradigan, umuman yomonlik teskarisi bilan kollinear tortishuvli bosim, qiynog’idir. Endi, umuman bir narsa ma’lum bo’lishi kerakki, taqdiriy narsalar bilan shaxsiy tasodif o’liklari kunning qaysidir, ish tugashiga yaqin va kun mehnat boshlanishlari arafasida almashinib, biz tiriklardan, odam va insonlari bo’yicha gaplar va ko’z boqishlarini chappa qilib, oldindan ravishda o’lik erkak shaxslar (gaplarni) bashorat qilishadi hamda o’lik taqdirchi ayollar ko’z bilan ko’rishlarni tasodifan boqtirishadi, natijada kun davomida to shu gapimga uchrayman degunimcha, sening go’yoki hamma gaplaring degandayin o’zlarini tutib aytgan gaping bashorat ostiga olingan deya, ichimdan e’tiborim tushib ikkilangan joylarimni buyurib, faqatgina diqqat bilan qoldirib ishlatib yurishmoqchi bo’lishadi. Xullas, bizlar, odam va insonlari mos ravishda ko’zlarimiz burib, surib qarashi bilan ozgina bashorat, taqdirga yo’l bersak hamda gaplarimiz orqali taqdir bo’ylab tasodifan sakrasak, vaqtda hatlasak, gaplarni bashorat qilib va ko’z boqishlarini tasodif bilan amalga oshirib qaraydigan o’lik er-xotinlar ham mavjuddir. Xullas, men miyamni qanchalik boshqarib, faoliyatini olib borsam, insonlar gavdamni shunchalik aniqlikda birgalikda boshqarishmoqdalar. O’lik er-xotinlar, yoki payg’ambar va sahobalari (mana meni nima qiynab kelayapti, sahoba degani “sa, agar, shart-bajarilmasa ho-(o’sha) bari” degandayin qiynash, azob berish, ichimdan biror haqqimni, holimni qo’yib bermaslik; shartlari ham tugamas ko’pdayin, yana o’zimdan chiqdimi yoki yo’qmi degan tushunmovchiligim asosida doimo bo’laveradi) esa gavdani ham miyani ham odamning o’tmish butun tajribasi hamda insonlarining kelajakdan kelgan bilimlari bilan egallab yurg’izishga, boshqarishga harakat qilishmoqda. Shunda mening kallamga biron fikrni o’tmish tajribamdan tortib, o’ndirib yoki sudrab, asoslamaligida chiqarsalar bo’g’zim qiriladi, gavdamni shunday boshqarsalar, nazoratga olib harakatlantirsalar ko’zlarim peshonamdagi yoriqni bildirgandayin ko’rishi bo’yicha qo’zg’alaolmaganga xos og’rishni, qiynalishni boshlaydi. Xullas, hozir bilishimcha, menga chinakam tahdid, boshqarib bo’lmas ravishda yoshlikdagi orzum, intilishim, hissim bo’yicha misol uchun nimalardir qilishim, kimlargadir aytib bildirishim, yoki qiliq qilib ketishim kelganida shularni qilmay, amalga oshirmay o’tgan xayoliy chiziqlarim, atrofga yo’nalishlarim bo’yicha tuzilgan bo’lib chiqayotgan bolalarning taqdir nazorati, simmetriya chiziqlari, atrofni taqdiriy kuzatishlari bo’lib o’tayotganda bu osonini, ya’ni shu simmetriyani qilib qo’yishni tanlab darrov o’z assimetriyalaridan, ya’ni simmetrik chiziqli ravishda taqalib qolgan, tor yo’lakli o’z boshqaruvlaridan chiqib tortilishlari hamda meni yoshlikdagi qilmagan, faqatgina hissimdan o’tkazgan buzuqboshliklarim bo’yicha ham yaqindan, birinchi tegmasdan o’ynab halaqit berib, jahlimni chiqarib, so’ng (o’zimcha yoshligimda insonlarni aniqmi, mendayin bormi deb yurganimga o’xshab) tegib o’ynab chiqqan Ferangiz mana endi aytish mumkinki o’z xohish-irodasi, avvaliga shu paytgacha ularga kam izn berilgan istagi bilan meni qiynab, asablarimga tegib ketdi. Shunga nima deysiz, unga kim o’rgatadi endi, Ferangiz oddiy ko’rgan ravishda atrofidagi ish imkoniyatini qilaveradi, bizlar uning simmetriya chiziqlaridan, fikri yoki o’z boshqaruvi bilan yurganini qayerdan bilaylik, holbuki birinchidan demoqchiligim – menga shuncha vaqt o’tishiga qaramasdan yagona tasodifligim, orligim sababli doim imkon berilmagan, ichki qistovlar qurshovida qolganman, ya’ni tasodifimni bildirib, noxosdan urush bo’ladiga chiqarishgan, endi bolalarni o’zlari, o’liklar boshqarsinlar. Zero men yoshligimdan bilamanki, balkim boshim yorilgandan so’ng yoki yorilmasdan oldin ham qilgan katta-kichik xatolarim sababli doimo simmetrik muddati kelganda ichimdagilar bosiqlik bilan mulohaza yuritishga, o’zimni boshqarishni o’rgatishga chaqirishgan. Xuddi, shunday yangi yosh xalq va odami, hali tug’ilmagan ichimdagi odam bolam keyinchalik va hozirdan boshqariladi. Zero men bir marta dam deb ko’rganimda yoshlikdagi ko’z mehr, ko’ngil qarashlarim izidan kelib, shularga xos asli tegilishsiz yomonliklarimni (miya xayolbuzarlikni), - kelingki (ha, mana qayerda fishka bo’lib turibdi, shuni payqadim va hozir davomida yozaman) shu o’rinda hozir sal avval allaqaydan boshlab, Ferangizning qilig’I bilan ichimdagilar tinchishdiki, Ferangizning o’sha yomonliklarimni, xayoliy kamchiliklarimni ko’rsatib jazo berishi o’z o’rnidagi, joy-joyiga borib tushadigan, birinchi navbatda to’g’ri va oldin bo’lib keladigan menga jazob bo’lib, endi bilsamki, shunga o’xshash jazolarimni yoshligimda bermagan bo’lsalar, ulg’ayib ikkinchi avlod yillarini o’tkazganimda va 3-sini hozirgi 1-2 yil davomida boshlaganimda berishib, diqqat-e’tiborimni, idrokimni, xullas kayfiyatimni, xayollarimni sinab kelishgan bo’lib, Ferangiz menga tekkizib, o’liklar o’rniga olib chiqayaptiki, aslida hamma shu sassiq miyabuzarliklar o’liklardan chiqqan bo’lib, diqqat-e’tiborimizni tortib kelgan. Endi bilmadim yana balkim bugun to’liq, 9:00 dan 18:00 gacha qariyb to’la ish vaqtini o’tkazib ishlaganim uchun ham, mana shu 4-kunligi, 5-kunga ulanishi va yoshlarning tasodiflari boshlanishiga borib taqalibmi yoki yoshlarning o’zlari kelib jazob beraverishlari mumkinligidanmi, bosh og’rig’I o’yinlarim tugab kechga qoldirilganga o’xshaydi. Umuman – men o’zimga bo’ladigan birdan ko’tlik, yoshlik ichimni ko’rsatuvchi, ochib beruvchi yomonlik sababli o’zimga javob beraolmay, tasodifan turib yoshni mayib qilib qo’yishim, urishim mumkin. Albatta, shuni inobatga olish kerakki, tasodifni qilish payti, boya va hamma vaqt aytganimdayin tasodif, or shu yaqin atrofdan bir kishiga to’liq ustundayin qilib berilishi mumkinligidan tasodif faqatgina Ferangizga yoki boshqa bir bolaga beriladi, men esa shu payt boshqaruv ostida, o’liklar nazoratida bo’lib, oldindan ma’lum sifatida qaralaman. O’liklarga mening tiriklik shu oldindan ma’lumligimni boshqarish, nazorat qilish qiyin, zero ular, o’liklar tirilishdan qo’rqishadi, men esa o’zimning o’liklar ostida bo’lib o’tgan sassiq, har qayoqqa juvonmarg, shalloqqi bo’lgan hayot kuzatuvimning yoshlar tomonidan amalga oshirilishidan qo’rqaman. O’liklarni ham meni nazoratim, tirikligim bo’yicha chidab turishimni olib beradigan bu – yangi o’liklar sanalishadi. Xullas, yangi o’liklar va tirik yoshlar mos ravishda meni vaqtda ko’chirib, taqdirga olib o’tib eski o’liklardan olgan yoshlik hissan ko’ngilochishimga qarshi sezdirishadi hamda eski o’liklarni o’z vaqtimga, yoshning amali bilan bir paytga qo’yib tiriklikka o’rgatib parallel tushirib yashartirib borish, o’liklik qidiruvimga, hammasiga yoshlikdan urinib aniqlik kiritishimga qarshi tiriklik noma’lumligini beradi. Endi, shunisini yozmog’im lozimki, men o’zim haqimda butun maqolalarim, matnlarim davomida bildirib, yozib yoki ochib ma’lum qilib kelaveraman, qolgan har xil tarafdagilarni esa har bir gapining o’zida ko’p qilib yozdiramanki, kelib-kelib shunga xursand bo’lib o’tirishibdi nobakor, tushmagurlar. Endi, xullas barchasi bir yoqda turganda, hamma omillar hisobga olinib bo’lib, oxirida gavdaning diqqat va e’tibor orqali miya bilan bog’lanish bosqichida, insonlar tomonidan diqqat, odam tarafidan esa e’tibor o’zish, o’tish, uzun-kalta nisbatan o’yinlarida kim qancha, yoki qaysi taraf qanday orqaga qolganiga qarab o’liklar (shu parallel kurashda orqaga qolgan yetishmagan kesma bo’yicha) taftish o’tkazib har tomonga yolg’ondakam, alohida gavda va o’zgacha miya orqali farqli bilinib turgan hayot kuzatuvlarida aniqlik kiritishni o’rgatish qilib o’tishadi.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima