uzbek language siteenglish language site

Nima xayin

 

2 12:23 Pm. Ko’t degani “ko’p(,) o’(v-u,) to’xta” bo’lib (yana fokus o’ynab ketib, o’chirib yoqishga majbur qilayaptilarki, simmetrikaviy bo’lsa kerak va mening ishlarim hayot tajribamda yozib qo’yilsa kerak), umuman shu qavs haqida davom etsak ham, o’lik Orli ayollar o’tmish tajribalarim, o’tkazgan hayot xulosalarim, ishlarim bo’yicha shu paytgacha hayotimni ketma-ket to’liq va hammasi birida olib chiqiladigandayin qilib qo’yganlar. Umuman o’zlari o’lik bo’lganlari uchun, butun bo’lib tugagan umrlarini ham shunday, kinolarda “govoryat’” deb aytiladi-yu ya’ni “v kontse, vo vremya smerti budto vsya jizn’ perenositsya pered glazami” deya so’rab, taxmin qilishib, umuman o’liklarning o’lgandan keyin boqiylikda turaverganlarida ham har doim o’z o’tkazgan umr hayotlari ketma-ketlikdagi o’z tajribasida va eslash onida hammasi birida bo’lib chiqaveradi. Xuddi shunday ravishda meni ham o’zlariga o’xshatib o’lik Orlar o’zlari bo’yicha boshqarayaptilar. Mana shuni ko’t, “ko’p, o’ - to’xta” deb ataydilar. Bitta perezagruzkacha… (Bo’ldi). Endi, xullas 2-senatbrdan ya’ni Ibrohim o’g’limning 5 yoshlik tug’ilgan kunidan 2 kun o’tkazib, 5 yosh sifatida almashinish 3 karra bordi-qaytdi vaqt oniga xos ya’ni jarayonli bo’lsa ham, shunga simmetrikaviy ma’noda yosh avlodning, bizning farzandlar pokoleniyasining Olami bilan tanishish boshlandi chamamda. Endi, bir narsani aytib o’tishim kerakki, bu – meni izimdan, ichimdan o’tmish yo’lim bo’yicha kelajagimni oldindan topishga urinadiganlar, o’liklar yoki insonlar faqatgina mening izmim, ruxsatim bilan mantiqan yaqin kelishim, biror muammoni xulosasini qilishim bilan shu mantiq darajasiga xos bashorat qilib qo’yganliklarini bildirishib o’zlarini ko’rsatganda, karomatgo’y deb toptirmoqchi bo’lganda, aslida mantig’im ularning oddiy simmetriyasiga shunday yo’l ochdi deb qo’ymoq to’g’ri bo’ladi. Shu jarayonlar juda tez bo’ladi, men doimo yangi mantiqlar, g’oyalar va xayollar qilib boraman, yozaman yoki ishlayman, yashayman, ichimdagilar esa tezlik bilan buning darajasini ko’rsatib keyingi ishlar, hoziroq bo’lib kelayotgan hayotni men bilan birga qanchadir, shuni yoddan chiqarmaslik kerakki, aynan qanchadir topishib, daraja bo’yicha aniqlashib, men qilmoqchi bo’lib turgan ishlarga o’xshash, yoki ba’zi qismi bir xil bo’lib, so’ng ochilgan, tarqalgan, Y shakli bo’lgan faoliyat, amal, ish bo’lib o’tadi. Shu o’rinda orqadagi Brouzer ichida bir okoshkada “OptiFine Vse?” degan yozuvni o’qidim, o’zingiz buni bog’lashingiz mumkin. Endi umuman shu haqda ham keyingi bahsimiz, muhokamalarimiz, mulohazamiz xo’sh. Shunday qilib Dunyo yuzini oxirgi 100 yillikda faqat – ko’rib qaytadigan, keyingi shunday kenglikdagi, ahamiyatdagi Olamga o’tadigan 6 ta avlod vakillari uchun taqdir bo’yicha 6 xil usulda taqdirda tasodifiy, kutilmagan yashash turlari berilgan. Masalan, bizlar ya’ni 3-o’rinda kelgan, 4-bo’lib baholanadigan ya’ni 4 belgisi beriladigan avlod (“avvaldan yuklangan, load-etilgan”) vakillari, hozirgi boquvchilar, er-xotinlar Fizika fani bo’yicha taqdirning nisbiylik tamoyili, turi asosida yashab kelgan edik. Fizikaning ikkinchi postulati, ya’ni eng katta yo’nalishi bu – hozir eslatilishimcha (ichimdagilar tomonidan o’zim qachondir o’qiganimga qarab) absolyutizm nazariyasi bo’lib, gen ya’ni boshidan o’sib ulg’ayishga ko’ra nisbiylik nazariyasi bilan paradoksial ustunlikka ega sanaladi. Shunday qilib olganda bizni taqdirdan kuzatadiganlar, insonlarning ayol jinsi vakilalari va o’liklarning erkak jinslilari bizga Nisbiylik (vaqti, hoziroq oni) bilan bizning ya’ni insonlarning erkaklari va o’liklarning Orlari bo’yicha Absolyutligimizdan bitta miqdorga, ajratuvchi bo’lakka orqada qolishib, bizni o’rganishganchalik, taqdiriy zigzagga ya’ni hayot shaklimiz, qilib bo’ldirib o’tayotgan ishlarimiz aksini bizning o’zimizga, absolyut tasodifimizga eng yaqin qilib yasash bo’yicha ish olib borib kelishadi. Shu gaplar shunchalik kerak bo’libdiki, hali ham xayriyatki, Paravozchiklik paytimda raqobat kuchli bo’ladi deya o’zimcha ikkilanib, qo’rqib fizika formula daftarchasidan bu oxirida yozib qo’yilgan ikki yo’lni, ya’ni nisbiylik nazariyasi va absolyut nazariyaga Fizika bog’lanib qolganini o’qib qolibman. Shunday qilib o’zimiz, er-xotinlar, boquvchilar avlodi hayotni nisbiy kuzatsak, narsalarga nisbiy boqib ularning, predmetlarning oldidan harakatlanib o’tsak, tegsak, barchasidan bitta miqdor oldinga absolyutlashuv, cheksizlik ya’ni cheksiz koinot ketaverishiga, noma’lumligiga (ketaverish noma’lumligiga) mantiqan qiyoslasak ushlagan narsamizni istalgancha noma’lum, kutilmagan, sarhadsiz ketaveradiganga o’xshash yo’nalishda, kelingki bizga shu jihatdan qisqa masofada deb hisoblanadigan burilish, qo’zg’alish, qimirlash yoki harakatlanish bo’lsin. Go’yoki cheksizlik tortilib ketaveradi, qisqa, o’lchanadigan, har xil – 1-2 sm, metr, km va h.k.li masofalarda esa qandaydir tanlov kuchiga xos kutilmagan, tasodifiy ravishda noma’lum cheksizlikka xos noma’lum harakat, (burilish) qilib qo’yish mumkin. Endi shunday qilib keling barchasini o’zimizning nomlardan tushuntirsak. Mening dadamni Zokir deyishadi, Zokir ismlarining ma’nosi shundaki, “z, aniq o, Dunyo – kir” bo’lib, birinchidan birinchi bo’g’indagi ikki ajratilishga e’tibor bersak, dadam bobom va mening o’rtamdagi aniq Dunyoni ya’ni arosatni, noma’lum va men shu paytgacha bildirib kelgan tasodifiy Dunyoni, har kim istalgan vaqti imkoniyati doirasidagi narsasiga tegaoladigan Olamni targ’ib qilganlar, shu Dunyoda yashab bizlarni boquvchimiz bo’lganlar, o’rta yoshlarini o’tkazgan. Kir bo’g’ini esa tartibga ko’ra ikkinchi bo’g’in, yuqoridagi ajratiluv bo’yicha esa 3-o’rinda kelib, mos ravishda “k, aniq I, Parallel Olam r, random, tasodifiy” ya’ni taqdirning ham tasodifiyligini (misol uchun, bizning hozirgi er-xotinlarning taqdiriy tarafimiz nisbiylik bo’lib, shuning ichida baribirki farzandlarimiz o’z yo’nalishlari bo’yicha ikkiga bo’ldanib, taqdiriy va tasodifiy yashashlariga xos) bildirib, ikkinchidan kir, rasvo bo’lib yoki ashg’al-dashg’allarga bulg’anib ishlab, loyni oyoqlari bilan bosib qorib bizlar, ular uchun keyingi avlodning taqdiriy, nisbiylik tarafini qilganlar. Xullas, meni Bobirmirzo, qisqa qilib Bobir deyishadi. Bobir degani esa “b, boshqa o, Dunyo bir” bo’lib, birinchidan men umr oxiridagi taqdirning umrga yuqoridan pastga bo’lgan zapisli ta’siriga nisbatan umr boshidagi genning umr boshidan tepaga bo’lgan tasodifli ta’siri yuqori turishi bo’yicha har bir Dunyo yasaladi va shu solishtirilishda, taqdir va tasodif paradoks, kinoyasida taqdiriy ravishda birlashtirilib yozilib, (o’tgan Dunyolarning hammasi va har birining o’zi, ichi taqdiri qilib) qo’yiladi deb hisoblanaman. Demak, Bobir qismim Dunyolarning o’zida, ichida, hozirog’ida yashab borishning o’zida tasodifiylik bilan barcha umrini tuzib chiqsak, Dunyolar qolishi, o’tmish bo’lishi bilan shu ishlarimiz Olam, koinot ya’ni shu Dunyo shakli qonun-qoidalari bo’yicha yozib, saqlab, xotirada abadiy o’rnashtirilib qo’yiladi. Mirzo qismim esa dadam va bobomdan qolishim, mag’lubiyatim sifatida o’tgan Dunyoda ulardan yaxshi yashamaganim, buzg’unchilik qilganimni hozirgi mirzo nomimga berilgan baho bilan yozuvlarimgagina o’zimni bag’ishlab hayotni tariflaganchalik (ko’p hayallamasdan, fikrimni birovlarga majburlab, hayotdan isbotlashga urinib o’tkazmasdan, bekorchi vaqt sarflamasdan) hammasini bildirib, to’ldirib o’tsam bo’lgani degani. Mana ko’rib turibsizki, shu paytgacha 610 talardan oshiq maqolalarim, -mirzoligim bilinib qolgan, undan oldin ham ancha-buncha (oz-moz ko’proq) yozib kelganligimni hisobga olardim-u, ammo ularning ko’pisi o’chib ketganga o’xshaydi (jahl bilan bittaga o’chirish qanchalik osonligidayin, kallamga fikr kelib o’zim o’chirganman). Shunday qilib men taqdiriy kinoya ustunligi va tasodifiy paradoks yutug’I bo’yicha shu ikkalasida bor bo’lganga o’xshagan bitta yuqori pag’onachalardayin ikkalasini ham xohlagan paytda, o’lik Or yoki boshqa ichimdagilar, nisbiylik va absolyut nazariya bilan uzoqdan aloqadorlar qilayotganga o’xshab bu – pastdan bitta tepaga ko’tarib-tushurib turaverish orqali chinakam ustimdan kulish, go’yoki kinoya va paradoks asos, uzun chiziqlari, tomonlari bo’yicha chappa-rosta qolishimni bildirganchalik, aslida esa faqatgina bitta miqdor chegarasida qoloqligim bo’lib o’tayotganini o’zim bilib qolishim bo’yicha o’yin borishiga chidab turishim kerak. Ha, chindan ham shunday, taqdiriy kinoya parallel juftligi va tasodifiy paradoks parallel juftligi bo’yicha pastdan bir miqdorda balanda-past qilib turish va ichimdagilarning ular, ya’ni paradoks va kinoya teskari qo’yilgandayin uchlaridagi zinapoya ajralmasini bir-biroviga kiydirgandayin taglarini, uzun asoslarini, shu degani butun hayotlar yoki ishlarni bo’ynimga qoralab, o’zimni ayblab tikishlari, osishlari bo’lishiga qarshi turib, faqatgina mendan o’tish shu zinapoya bir pag’onachasi bo’yicha ko’tlikdan, yomonlikdan bo’lishi mumkin deya, bu almashinishlarni ham o’zimning daraja orttirishim sababli barchasini yutishim, yengishim deb qabul qilishim kerak. Endi Nosir bobomning ham uchchalamizga o’xshash qisqa, ikki bo’g’inli nomlari shuni anglatadiki, demak, “n, not, yo’q o, Dunyo sir” bo’lib, bobom yo’q Dunyoga ya’ni taqdir asosidagi Jahonga ishonganlar, faqatgina sirni tasodif deya qo’yganlar. Endi, ichimdagilar o’lik Orli ayollarga doimo tushuntirishadiki, “tasodif oyoq ostingda” deya bu – mening tasodif so’zlarini boshqa kam sinonimlar bilan, balki to’g’ri yetkazaolmay, tushuntiraolmay ishlatayotganimda qo’llab quvvatlash ma’nosida. Masalan, chindan ham qarasak, bizga barcha rivojlanish narsalari, uylari berilsa-yu bizlar esa shu joylarda yashamay, havodan kuzatuvchilar, Ruh bo’lib qolganimizda edi, barcha qonun-qoidaning o’zini, tabiat tilsimini ko’rib-bilib taqdirgagina xos ishonardik, ammo bizlar boshlanishidanoq, oyoqlarimiz asoslamachiligi degan ma’noda tuzilishimiz bilanoq tasodif so’zini kutilmaganlik, noma’lum yoki xato (qonuniyatdagi) ma’nosida oyoq bosishimiz bilan xatoga, qonun kuzatilish doirasida kutilmagan amalga uchrashimizni aytamiz. Endi shunday qilib men eng cho’qqida yurishim kerak, kinoya va paradoks o’zidagi juft parallelliklarning taqdir yoki gen bo’yicha bir pag’ona, zinapoya darajasi yutug’ida almashinib, paradoksdan kinoyaga o’tib bo’lsa ham yurishim kerakki, ammo kinoyaning shu pag’ondan boshlab teng bo’lib ketgan parallel kesmalariga o’tib ketmasligim lozim, aks holda (mana shu o’rinda lozim so’zining o’rniga kerak so’zini yozganimga o’xshab qolganim uchun darhol, imkon bermaslikka xos, ya’ni tushunishimcha kinoya va paradoks bo’yicha fazo va vaqtni bir-biriga jaftlab to’qnashtirib, to’qnashuv chegarasidan bir miqdorga o’tib qolish, vaqtni onini chappa qilib, shu onning boshidan yoki oldingi 1-2 onga surilib boshlash bo’lganidayin) hayot qonun-qoidasida teskarilik, chappa-chilishlik kuzatiladiki, go’yoki hayot yoki gen sifatida boshqalar, o’lik Orli ayollarning ustimdan kulishi sabab bo’layotganini vaj qilib olganda, ko’proq ularning ta’sir sezilib ichimdan boshqa yuz qiyofali tarzda ustimdan kulish ko’rinishi, chinakam yuz-qiyofam almashinishiga xos holat bo’lishi mumkin. Endi, shu aytamandan, ichimdagi o’lik Orlar xohlagan paytlarida tajribamni, o’rgangan (qonun-qoidali, ilm-fanli) amallarimni eslatib yoki ishimni, yozmoqchiligimni esimdan chiqarib turishlari mumkinki, umuman ularga e’tibor bersam, birinchidan yozayapman-ki, bu – ular, ya’ni ichimdagi o’lik ayollar, bosh miyamni sasituvchilar bo’lib, to’g’risi bosh miyamning shu qismidan kuzatayotganlarida nima deyishni bilmayman, tananing qaysidir a’zosiga o’xshab, balki ko’zning o’zidur, o’zliklari va shaxslari noma’lumdayin kuzatish, qarash qilib turaveradilar, shuning uchun ularni birinchi bilimimdan ya’ni o’lik ayollar timsolidan simmetriya qilib keltirib chiqarsam, bu – ha, topdim, evrika, bu – Lolaning men sababli tug’ilmagan, kechikayotgan farzandi nazari, nigohi, kuzatuvli qarashi bo’lsa kerakki, o’lik ayollar shuni to’g’irlash maqsadida birinchidan o’zlari hayot, Dunyo ya’ni tirik bo’lib turganlaridan so’ng qanchalik o’lik vaqt o’tkazgan bo’lsalar, shunga simmetrikaviy ravishda Lolaning kechikayotgan, tug’ilishga oshiq qizi buncha vaqt o’liklikda qolib ketib, tiriklikka chiqaolmay yuribdi. Shunday qilib, ha – ushbu gapimni yana bir misol bilan qiyoslab tushuntirib yozajakligimni eslatgandayin bo’lishdiki, bu – paradoks va kinoyani (bilasiz shular mos ravishda genetikaviy va taqdiriy bo’ladilar) uzun qo’yilgan qo’l barmoqlarining tepaga tushib-chiqish zinapoyasi bo’yicha ikki barmoqlarni bir-biriga juftlab, uzunasi bo’yicha davomiy to’ldirishga xos qo’yganimizga o’xshab hammasi, kinoya va paradoks chappa-rosta bo’lganida ya’ni teskari bir-biriga o’tishli, qorishib, ichi, ya’ni ichidagi tarkiblariga ko’ra har xil ko’chishli, yurg’izib narigi tomonga qo’yilishli bo’lganlarida mening xatolarim, kelingki shu joyda orli O’lik ayollar o’yin qilmayotgan bo’lsa, va o’zlarini butunlayin hammadan katta, obro’li, kattakon, xullas katta kuchuk (shuni katta so’zi bilan bog’layolmay qolmadim-da) bo’lmasalar, o’rgangan tajribalarim va o’rganishga ulguraolmagan boshqa, butun Dunyo tegishli, ahamiyatli, yuqoridan ya’ni kelajakdan kelayotgan qonun-qoidasi qarama-qarshiligi yuz berib, men qilgan gunohim ichiga, yangi izlanishlar, qonun-qoidalar, kelajak amallarim ichkarisiga o’tsam, aybim, gunohim ya’ni bo’lib o’tgan barcha katta-kichik xatolarim, asosiysi Lolaning tug’ilmagan qizi mening ichimga o’tib, endi chaqaloqlar Dunyoga kelayotganda butun Dunyo yoki shaxslar ustidan kulsalar kerak, mening ichimga kulib o’tishini, mening umrimdan (hayotimdan) qism, vaqt egallamoqchi bo’lganini sezib qolayapman. Endi xullas, keling hammasini o’z oddiy o’rganilgan shakli, xususiyati bo’yicha olib qarab, chinakam hayotni “bo’lib o’tmagan”, tasodifga chiqaramiz, ekran orti ya’ni, televizor, kompyuter, telefon, planshet, boshqa qurilmalardagi dasturiy ko’rinishlarni “bo’lib o’tgan”, taqdirga chiqaramiz. Umuman kecha xayolimga kelgani shu bo’ldiki, albatta, bu – Ibrohim o’g’limning 2 liklari sababli bo’lishi mumkin, demak, - haqiqatan, mening hisobim, o’rganayotgan ishonchim bo’yicha chindan bo’layotgan ravishda televizor voqealarining “zarrachadan Ulkan portlash” ya’ni “hammasi biridalik” bo’ylab, aynan umumiy (6 tasi 1 dali) taqdirga ko’ra zapisni, audio-videoni aslida, kelingki insonlar tomonidan demaylik xo’p, ammo shu taqdiriy birinchi, qachondir o’tmishda yozilgani va shunday qottirilgani, doimiy takrorlanishi mening taqdir yuqorisidan, umumiy o’lim lahzasidan keyingi “hammasi biridalik” qilib ko’rishim, tomosha qilishim sababli hoziroqda parallel o’zgarish qilayotgandayin bo’ladi, go’yoki haqqoniy inobatga olingan zapisning ma’nosi (xuddi dadam kitobni boshqadan o’qisang o’zga ma’no chiqadi deganlariga o’xshash) boshqa, ichimdagidayin, monologlarimga ko’ra chiqaveradi. Shunday qilib ekran ortidagi “hammasi biridalik” ya’ni taqdir yuqorisidan qarash bu – taqdirdagi shu kino va tomosha qilayotgan shaxs uchun chiqarilishi kerak bo’lgan hammasi biridalik, shu – masalan, tekislikdagi shakl berilgan bo’lsa, uni to’ldiruvchi nuqtalari hoziroq deb tomosha qilinayotgan markazga istalgan yoqdan kelib moslashganchalik tanlovga xos chiqaveradi, faqatgina shaxs kallasi shu tanlov yo’nalishini belgilab turishi mumkinki (umuman shu bo’yicha ya’ni qachon o’zimning yoki birovlarning, umuman kallani misol qilib, go’yoki ular tomonidan devonaligingni o’zing bildirayapsan degandayin ma’nolarida kalladan, ya’ni bilamanki, hech kimga ochiq ravishda bildiraolmaydigan, bildirganda ham ulgurib bo’lmaydigan holdagi joydan boshqaruv chiqadi deyotganimda ichimdagi Lolaning farzandi chindan ham yashiringani ustunligini bildirib kuladiki, aslida shu ham o’z ta’biri bilan ketayapti deyish mumkin, chunki men bildirilishni so’rayapman, qo’ldan kelgan bildirilish esa mening o’ng yuzim oralab, endi chindan ham boshqalarga yuz-qiyofam o’zgarishi bilan sezilarkanmi-yo’qmi, kulgu suzulishi bo’ladi), umuman bu – Hammasi biridalikning joy almashtirib ma’no jihatdan insondagi bo’layotgan kechinmalarni, kalladagi jarayonlarni to’ldirib chiqishi oqibatida taqdir bo’yicha Hammasi biridalikning ko’rinishi bo’yicha og’darilish, markazdan to’kilish bo’lib o’tib, taqdir ya’ni hammasi biridalik kusga o’xshab qoladi. Demak, Hammasi biridalikning istalgan narsani ekran ortidan chiqarib berishi (albatta, ekrandagilar hayotga ham aralashadilarki, zero bizlar qancha ravishda ekran tomosha qilib shunday almashinishga yo’l qo’yamiz, natijada o’zlarini yaxshidayin, aslida esa o’likliklari dirrilamasligi uchun shu almashinish kuchini, lahzasini bizning urushishimizga, jahlimizga xos janjal bo’lishi paytlari uchun asrab yurishlarini doimo sezib qolaman; shunday pinak, kelingki meni yana boshqaradigan shama-shimol qilishib, balkim meni kalaka qilib, masxaraga xos bildirib turishgandurlar ham) bo’yicha taqdirdan pastdagi yozilgan, Dunyoning bo’lgan kelajagi, umuman tabiat-jamiyat qonun-qoidalari jamlanmasi aralashmasidan keltirilgan, tomoshabinni kalaka qilib aksini beraveruvchi oniy, kerak bo’lsa onni ham orqa-oldin joriyga nisbatan suruvchi namoyishlar, hoziroqda bo’layotgan lavha jarayonlari, tasvirlar yoki televizor gaplari nuqtama-nuqta qilinib boshqa joydan qirilganga o’xshab olib kelib qo’yiladiki, natijada taqdir yopishgan shundoqqina tepasidan aslida tekislikka, ammo qandaydir 3 o’lchamli shakl qanchadir yoy qismida bo’rtib chiqqan, qismli aylana shakldagi kusda uzun chiziqli qulash, yemirilish, o’pirilish joyi bo’ladiki, natijada shu joyga qo’toqni, sikni, olatni, erkaklar jinsiy a’zosini botirish kerak bo’ladi. Mana shu yerdan televizorga qarab tomosha qilayotganingizda ekran yorug’ligidan, nurlanishidan degan bahona sabablar bilan, aslida ekrandan chiqayotgan qo’tog’ingiz va ko’zingiz orasidagi havo oralig’ida zo’riqish, ko’zingizning og’rig’I bilinadi. Shunday qilib men uchun olsak, asosan televizor, zero kompyuterda o’zim bilganimdayin yozaman xolos, demak, - ekran ortida kusli kesik konusning chappa qilib qo’yilgan, oyoqlar orasida yuza terisiga chiqarilgan asosi o’rtasi diametri, kesilishi bo’yicha shu konusning butun hajmidan aylanish bo’lib o’tib, o’pirilavergandan so’ng bizning, hozirgi dolzarb er-xotinlar avlodida o’z Dunyomiz taqdir asoslamachiligiga xos nisbiylik bo’lib o’tib, shu nisbiylik, kus sig’imi aylanaverishdan kamayib, murrayib, bu konus qisqarib bosilibroq qoladi. Natijada simmetrikaviy ravishda bizning, er-xotinlarning fizikaviy absolyutligi bo’yicha, menga doimo bo’layotganga o’xshab bu – atrofni yaxshi sezaolmaslik, ko’z qirralaridan boshni xira qiluvchi, aylantiruvchi noma’lum qarashlar bo’lishi, borliqni yoshlikdagidayin oddiy sog’liqda qabul qilaolmaslik, go’yoki hamma narsani bilib yurganday bo’laolmaslik, kompyuter o’yinlaridayin xaritaning, shu ma’noda tevarak-atrof, muhit ko’rinishining, eshitilishining xiraligi, noaniqligi, kutilmagan o’zgarishlari, aniqrog’I “hammasi biridalik” bilan boshqacha  to’ldirilishi, miyamiz jismiga asoslanib bo’layotgan hodisaning, fikr yoki moddaning ikki yerda, hayotda va gavdada bo’lishiga ko’ra bordi-keldi yasalishlarda oraliq tuzilish yo’llarini ko’raolmaslik, tushunmaslik kelishi, sodir bo’lishi mumkin. Shunda absolyutlik bilan qo’toqning cho’zilishiga xos yoki sikning og’zidan spermaning chiqayotganida sik og’zining tayirmachoq qizg’ich etligi, yalamaligi orasidan hushtak chalinsa kerakki, shu hayotda katta signallar, mashina dit-ditlari ya’ni karnay ovozlari, boshqa g’ala-g’ovur shovqin, tovushlar chiqishlar bo’lishi mumkin. Endi, shu masala hozir ichimda ko’rildiki, “qachon (u)ni olib kelasan” deganga o’xshatilib, umuman – xayol qilishimcha, boya yozganlarimdan biri bo’lib, erlar ishga chiqib ketganda idoradagi tartibni ularga sozlab, moslab, kelishtirib, to’g’irlab, boshqalarning aralashuvi, g’ala-g’ovuridan xoli qilib beradigan, shart-sharoitni egasi, sohibi uchun saqlab qo’yadigan bu – ayollari, xotinlar sanalishadi hamda shuncha ish paytidan keyin kelib, qolgan vaqt bo’yicha uxlashdan tashqari ozgina payt davrida (men endi shularga ko’ra tajribam ko’p emas, chunki men o’zi ko’p uyquchi kasalmand bo’lib kelganman) oila bilan bo’lib, oilaning tartibini xotini, onasi uchun to’g’irlab berish erning vazifasi bo’ladiki, oxiri “qalqoni” bilan ham hammasini to’g’irlab, davom ettirib qo’yadi. Qalqon bilan ishlash mashaqqati bir xil bo’lishi kerakki, aks holda ishdan sovush yoki “qalqonga” qin berilmasligi mumkin bo’lsa, hamma o’liklar shundan aziyat chekishib, bunga to’g’irlash kiritmoqchi bo’lishadi. O’liklar uchun hamma narsani kun davomida bir xil sog’liqda tutish, sog’liq hajmini ular ko’rib turishadiki, bir xil salomatlikni yetkazib berishlari kerak. Endi, shunday qilib om bilan qo’toq, o’lik er-xotinlar ba’zida shaxsidan ustunlik qiladiki, taqdirdan shaxsning erining yashab bo’lgan barcha o’tmishi bo’yicha tajribasi amallariga atab ekran ortida, zapisda omning o’pirilishini qilsa, seksual xohishini orttirsa, shundoqqina o’zini anglab turib, barcha o’tmish tajribasiga atab taqdirning hali yangi yoki endi o’rganilayotgan qonun-qoidalarini, bilmadim qanday shamg’alaklikda, yoki nima uchundir tortilishli kuzatishda qarayotgan erli shaxsga siki, o’lik erkagi uzayishini, va ovoz chiqarib aylanishini, qiyalikdan shovqin solishini bildiradigan holatlar shaxslarga halaqit beradi, ularni qo’rqizib, har taraflama mot qilgandayin, nima qilishga yoki nima bo’layotganga hayron qoldirib qo’yadi. Bu – seks oxirida spermamiz otilayotganida erlar zo’r bo’ldi xolos, o’zimiz shu ekstazli nihoyani, kayfni tushunaolmaymiz va faqat har doim davriy aylanib kelishini kutamiz, intilamiz deyotganimizda, o’lik erlar shunday qilib aslida qiyalashib orqaga aylanib halqalar hosil qilib qisqaradigan qo’toq bilan bizlar shunday oxirgi o’liklik, davomiysizlikka xos, tushunarsizlik holatiga soldik, taqqa-turuq, to’xtam, (o’liklik bilan birdan tugash) uchun, motlashtirish (Mamatlashtirish) uchun ishladik deb qo’yishadi. Endi, yana qaytaraman, meni Mirzo deydilar hamki, mirzoligim bilan kamchiliklarni yuvib, ko’rsatib, yozib bo’lganimdan so’ng, hech narsa qolmayotganda, kallada kelmayotganida quruqasiga monitorga qarab o’tirish, ko’tni og’ritib stulga bosish to’g’ri emas deb hisoblayman… (shuning uchun har doimgidayin turib yurishga va boshqa yozishga, ahamiyatga molik fikrlarimni jamlashga ketdim, xonada yurimoqchiman). Endi. Umuman, shu fikrimni davom ettirsam, bo’sh kalla bilan birinchidan hech narsa qilib bo’lmaydi, balki bu fikrimni hozir yurishga ham qo’ymay, faqatgina suv ichirish bilan cheklab qaytarib keltirgan ichimdagilardan topib, Hammasi biridalikdan mavzu qilib chiqarganlaridan yozayapman. Umuman olganda, odatda yozilajak fikrlar qanday kelishi, to’planishi haqida va qachon shularni yozishim haqida aytsam. Kelingki, har kunga atab yig’ilgan fikrimni shu kelayotgan kunisidayoq yozsam, shundan so’ng navbatdagi bu kun davomida o’z-o’zidan deysizmi, yo’q, menimcha kunning sanasiga atab qandaydir fikrlar, yangi qarashlar baribir kelaveradi, shulardagi asosiy qarash, g’oyani birdan ahamiyat darajasiga ko’ra sezib, keyingi kunda yozaman deya esimga joylashtirib qo’yaman. Shu bilan qo’shimcha yana 2-3 ta g’oyalarga joy qoldirgandayin kutib turaman, televizor yoki hayotiy chiqishlardan olmoqchi bo’laman, ammo ko’piga esim yetmasligini bilaman. Shunday qilib keyingi kunda yozuvimni esimda qolgan yangi, bilmadim qanday qilib davom ettiruvchi ham bo’lib chiqadi, aslida hammasi ma’lumki, - men taqdirga qarab qonun-qoidalarni kuzatib turibman, albatta shu – oddiy bilimlar bilan bog’liq emas, balki qancha yangi, omadingiz kelmay o’rganaolmagan, misol uchun, men Oliygohda o’qimagan bilimlarim bo’lsa, shularning ahamiyati yo’q, baribir borib-borib mana shu o’rinda eslatishlaricha, aytishlaricha Qur’onga, men yozib qo’yganimni aytsam, taqdir ustidagi qismat kesmasi bilan bir bo’lib yotgan kus ostki Hammasi biridaligining omning ichkariga sho’ng’ishi, o’pirilishi va yopishib ketib sik talab etishi bilan bog’liq aynanki eng yuqori bilim sifatida taqdirning o’ziga xos bilimlar, ko’nikmalar bilan davom ettiraman. Qizig’I shundaki, yozishim bilanoq darrov shu esimdagi bilimni, ko’nikmani, hodisani yozmasligim mumkin albatta, birinchidan shunga atalgan o’zimning qarashlarim, bu yangicha bilim bo’yicha qanday asoslarim, tag-ostki bilimlarim ochilganligi va yanagi jamlanma yo’liga ko’ra to’g’irlangani haqida yozaboshlashim ham mumkin shugungidayin. Umuman – mana hozir yana xayol keltirilgan bo’lsa, shu ular, ichimdagilar tomonidan keltirildiki, bu – birinchidan kun davomida qancha, ozmi-ko’pmi, xullas barchasini degandayin yozib ulgurganlarim hamda boshqa ishlarim, yaqinlarimga, dadamga aytgan gaplarim bo’yicha, umuman shu kungi tajribamga atab, aytaylikki butun o’tmishim bilan bog’lanmoqchi bo’lib qarayotgan rafiqamning o’zi o’zining, xotinimning o’lik qayrag’ochi, nusxasi, qarag’ayi, otalig’I (onalig’i) ya’ni kusi sifatida televizor, kelingki men saqlab olgan kino-filmlar bo’yicha yolg’ondan, menga bog’lanib tuzilgan o’zgarishlarga ko’ra haqiqiy, ustki bo’y-basti va ostki oyoqlari tirik bo’lgan xotinimning men haqimda izlanishlari, o’tmish tajribamni, yani qonun-qoidali o’rganishlarimni bilishi bo’yicha kun davomida qilgan ishlari, uy yumushlari yoki mendan ko’ra ko’proq bekorchi vaqtidagi qandaydir ta’sirlashuvlari bo’yicha meni izimdan qilganlarimni joylashtirib o’tayotganida, namoyish qilayotganida simmetrikaviy tarzda, ya’ni farzandlarimiz ikkinchisi, qonun-qoidasi bo’yicha taqdiriy oddiy misollar menga qanchadir qonun-qoidaning o’zi, taqdir yoki qismat haqida ma’lumot berishi mumkinki, o’ylashimcha Qur’on ham faqatgina qonun-qoidaning o’zi, qonun-qoidasi to’g’risidagi kitob bo’lib, barcha ilm-fanlardan farqli ravishda faqatgina ilmiy, tabiiy yoki ijtimoiy, kelingki barcha qonun-qoidani o’rganib yozib chiqmagan. Demak, mana – nima mening ishim, ya’ni shuning uchun deya qanday qilib mening ishim baholanadi, men nafaqat birorta fanni, darslikni o’rganayapman, balki shu darsliklar tuzilishi uchun qonun-qoidasining o’zini o’rganishga, bo’layotgan hayot saboqlarimdan, hayratlarimdan, chiqishlardan tushunishga harakat qilayapman. Shunday qilib bugun haqida qanchalik o’zi uchun, bugunga ajratilgan taqdir qoidasi uchun yozaolgan bo’lsam, ishimdan so’ng (men ham endi o’zimni ishlovchi deb atasam bo’ladi, har holda 5 yoshardan katta bo’lishga ulgurgan, bugungi soat 12:00 dan ulg’ayib bo’lgan bolamni va umuman 2 farzandni boqayapman)(farzandlarimga aliment olishini hali aytmagandurman, bu – mening nafaqamdan ketadi albatta, nafaqamni oshirish yo’li bo’lmasa ham, birinchida unga to’g’ri javob berish, turib berishni o’ylab, hisobga olib qonun-qoida orasidan, havo hajmsiz chegaraviy chiziqlari bo’yicha nafaqamni oqlaydigan o’zi uchun bir bo’ladigan pulni topgandayin ish, amal qilishim kerak, albatta, o’zimning ishimga kelsak, Qur’on hammada bor, kelingki meni Qur’onga, yoki balkim aslida taqdirga bog’lab yozdirib, o’rgatib, tushuntirib kelishmoqdalar ham) shuning dikkayganini, o’zidan oshgan vertikal simmetriyasini ko’rib, hozirgi yoki umuman yozganlarimga borib taqaladigan va bog’lovchi keyingi kun uchun qonun-qoida, hajmsiz chegara sir-asrorlaridan ertaga atalgan ulushini o’rganamiz. O’zi-ku erta bugun soat tushki 12:00 dan boshlovdi, shunday qarasak, men faqatgina tushgi 12:00 gacha ishlab qo’ysam ham bo’laverardi, ammo zerosi ham borki, hozirgi shu haqda, ish bo’yicha joshib yozganimga e’tibor berishdi shekilli, vajohatlarida baribir ishlatish yotaturib, qandaydir o’yin, simmetriya tarzini qilmasalar bo’lmasligini bajarmoqchilar. Endi, to’g’risi hozirgacha, - faqat kecha bir yomonlashgandayin bo’luvdi, umuman ahvolim yaxshi. Endi, yana shuni ta’kidlashim kerakki, yozuvlarim xuddiki gapirish uslubimga, yoki o’zim keltirib chiqargan xohishimga ko’ra yozuv uslubimni amallashimga xos chiqayotganidan xursandman. Go’yoki kallamdagi barcha fikrni o’zidayin yetkazayotgandayman. Misol uchun, vergul va tirelardan, bir oz oldingidayin foydalanaolishlarim juda qo’l kelayapti. Umuman so’zlaridan yoki misol uchun iboralaridan, shunga o’xshash sinonimlarni to’yganimcha, kallamdagi oxirgi ma’noni berganicha ishlataolishimdan xursandman, bu bo’yicha yozganlarimdan ko’nglim to’ladi, o’zim o’qiganimda ham baralaman. Umuman o’zim blogpost imni internetga chop etgandan, chiqargandan so’ng 2 tagina gapini tasodifiy yeridan o’qiyman xolos va shu tariqa uslubimdan, yozuvli yondashuvimdan ko’nglim joyiga tushadi. Endi umuman bir jihatni aytib o’tish kerakki, shu paytgacha yozuvlarim yoki menga ko’tlik bilan, qastdan, meni qistab qo’rqizib o’chir degan avvalgi 3-4 ta o’zimni ko’rsatib tushurgan videolarim qanday qilib o’zidayin saqlab qolinayapti desangiz, aslida o’tmishingning asosi yo’qotilishini, tarixing simmetriyaga solinayotganini, o’zing (misol uchun baribir sizlar ko’raolmaysizlarki, bu – kechangi Spider Man multfilmida spermalarga xos shakl bo’laklaridan yasalgan katta chumchuqqa xos ravishda) shakling o’tmishdan qonun-qoidalar bilan qisilib yana qayta o’zing tomoningdan aynan hayoting tiklanadigan, atrofga boqishing o’zidayin bo’ladigan qilib qo’yilishga urinish bo’layapti, hali oxirigacha shu ish yetmagan-ku deb aytishingiz mumkin albatta. Ha, to’g’ri, birinchidan shu kungi ishimni, masalan, kuttirib, hali bor, qo’shimcha qilaman deya, kechasi ham yozishim mumkinligini hisobga olib, baribir ertaga keyingi ishimni yozishdan oldin internetga chiqarsam va 2 ta tasodifiy jumlasini o’qisam, shularni o’lik Or hammasi biridalikdan, ekran ortiga ko’ra menga atayin o’zim yozganimdayin qilib asosiylarini baribir ko’rsatishi mumkin, sal joyini surib namoyish etadi. Aslida avvalgi, ko’p uzoq vaqtdagi yozuvlarimni o’qiyman desam, birinchidan esim dosh bermaydigan holatga duchor qilishadi, ikkinchidan bir baraxlolarni, qandaydir tushunarsiz iborali gaplarni o’qigandayin bo’laman. Xullas qilib aytganda mening qilgan ishlarim bo’yicha, umuman avvaldan bilib, sezib yurigankiman, oldindan meni ishlashga alohida e’tibor bilan qarab qo’yib berishgan, yoki yo’q(ki) bo’lib, nima qanday zapis, o’tmishda aniq yozilaolajakligiga, saqlanishiga ko’ra ajratib ish ko’rsatganlar. Xullas, yana shu xullasga duch keldikki, zero gapimdan ko’nglim unchalik to’lmadi shekilli, demak, - oddiy, ishlamay va zapis qilmay yashashimiz xotiraga qolganda asosi bo’lmay chiqqanida ichimdagilar kulishi va haqiqatimni aniqlashga qo’ymasliklari sababli, chindan ham umuman zapis ya’ni isbotli qurilmalarga yozib qo’yish, saqlash ishlarimiz o’zidayin (bo’lib o’tgan), aniq va takroriy bo’lib to’xtamaydi. (Umuman hozir chap yon tarafimdagi eshikning yopiq qottirilgan tarafi ozgina qimirlash imkoniyati bilan urilish, tegish ovozlarini chiqarib halaqit berayaptiki, shuning o’zida ham zapislik qonun-qoidasi yo’q, tasodifanga o’xshab boz ustiga yana qonun-qoidasi bilan, shamol sababli deb tushuntirishga ko’ra urilib-surilib yotibdi). Umuman men aytganman ovozlar men tarafdan qo’tog’im, xo’p shunday bo’lsa ham mayli, ya’ni o’lik tarafimni bildirsa va menga halaqit berayotgandayin bo’lsa, aslida mening omni, ya’ni o’lik Orlarni hamda barchani yengayotganimni bildiradi. Xullas, bizning, tiriklarning tasodiflari sikimiz mahsuli, aksiga olib o’tilayotgandayin. Ha, tasodif shunchalik yomonki, chindan ham hamma tasodifga, darajalanmay yoki inson sifatida miya bo’lib va odam ko’rinishda gavda tomonidan kutilmagan ishlarga yo’l qo’ysa edi, bu – Dunyoni har tarafdan to’g’ri tushuntiradigan qoidalari, militsiyalar va armiyalar ham birinchidan shunday rivojlanishgacha kelaolmay saqlab, to’g’irlab qolaolmasdi. Men oddiygina o’zimdan xulosa chiqaraman hamda boshqalarning menga o’xshamas harakat tarzlaridan tushunamanki, birinchidan bilimlarni o’rganishimizga qaramasdan doimo hammasini birida, hoziroqda saqlab, o’rganib, bilib yoki ushlab turaolmaymiz, shuning uchun o’zimizning nazoratimiz bilimlarning ostidagi istalgan xayol bilan o’qqa-cho’qqa, har qayoqqa ketib qolishi va bizlar go’yoki o’zimizga javob beraolmaydigandayin o’zimizni boshqarishimiz mumkin. Masalan, oddiygina ovqatlanishda yoki boshqa bir guruh kengashida simmetriya, yoki bosim, taqdiriy qarama-qarshiliklar, elementlar yoki shaxslar jamlanmasi bo’lmasinchi, birdan sen menga tegib ketding, men ham qo’limni shu yerga qo’ymoqchi edim va h.k. oddiy, sodda vaziyatlardagi kelishmovchiliklar, bilimlarni keltirib chiqaraolmasliklar bo’lardiki, mana qarabsizki, hali ko’p o’tmay, Dunyoning boshlanishi, ibtidoiy insonlari uchun ozgina vaqt o’tganga o’xshab janjol, urush chiqib, hammasi yana barbod, rasvoyu raddi, tanazzulga uchraydigan bo’lardi. Shuning uchun ham mana bizga 6 ta avlod qilib qo’yilgan va hammasi oxirgi yuz yillikda yashaydi, undan avvalgi o’tmish, tarixlarimiz esa bunday tezkor janjallar, urushlar bilan tugamasligi uchun avvalgi Dunyolarni ham oxirgi davrga o’xshagan hayot shakli tushunchalari bilan kelingki shu ma’noda, hayot shakli bilan aytsak, zero u Dunyolarda nima qandayligini, ichida nima borligini bilib bo’lmaydi, demakki, - oxirgi davr ya’ni 100 yilliklar bo’yicha bir-birovining ustiga o’zlarini tarix qiya yechimlari, oldingi hayotlar tasbehi qilib qo’ygandayin, o’tmishlar bilan to’ldirib tasodif sababli urushmaslik maqsadida, shunda ham hammani bir xil tasodif joyiga, hududiga tashlamay, birlarini misol uchun, bizning hayot shaklimizda birinchidan miya ustun boshqaruvidagi insonlar tasodifi hamda ikkinchidan gavda ustun boshqaruvidagi odamlar tasodifi, ixtiyori qilib qo’yishgan, joylashtirishgan. Xullas, tasodif bilan Yer bir zum ham tiriklikni ko’taraolmas edi, xuddi hayvonlarga o’xshab doimo bir-birovlarimizni qirib, bo’qxo’r ko’payib, aql o’stiraolmasdan yashardik. Mana soat ham 5:58 pm ni ko’rsatayapti. 2 daqiqa ichida bir gapni ulguraolarmikanman? Demak, o’lik Orli ayollar yani Bosh miyamni sasituvchilar, sog’lig’im ortidan ham xuddi qo’tog’imni tayog’I bo’yicha tagidan, tutashgan joyidan qandaydir kaltaga o’xshagan qo’llari bilan ezaolmay, juft yopishqoq ko’tarib olib kelganlaridayin kelishib salomatligim bo’yicha menga joy qoldirmaganga o’xshab, aytaylikki barcha salomatligim supurgi ostisini bilgandayin sog’lig’im bo’yicha doimo shu qisiluv, salomatligimni berib egallatishim siquvi bo’yicha yuqorida turganimda o’zlari istgan, tajriba bo’yicha bitta yangi degandayin, o’zgacha sog’liq yo’lagini, supurgi shoxchasini ochib, go’yoki shu sog’lig’imga, tinchligimga o’zimni birdan o’tirg’izib, tushurib, orqaga tortib yoki yo’q, ammo meni sog’liq uchun ish qilib ketaveradi, salomatlik yo’liga kirib boraveradi deya shu istaklarini, sog’liq yo’lidan qo’yib berishlarini boshqarmoqchilar. Soat 6:04, men hisob-kitob qilib to’xtalishlar bilan yozdim. Endi. Shu suhbatlarimizda, ya’ni bugungi yozganlarim bo’yicha bir yerda, hozir bilasiz qayerda, demakki – qolmasligi, mag’lubiyatga uchramasligi uchun o’lik Or hozir menga bir narsani eslatib yozdirmoqchi bo’layaptiki, bu – gen ya’ni tasodif sifatida mening tajribalarim bilan bog’liq yoki umuman bilimsiz ishlarimni ham, misol uchun, qanday qilib qo’toq qimirlatishlarim, og’izchasini sikimni qisib qoniqtirib ochib-yopishiga xoslashim, harakatlarimni bilishi, tushunishi, o’rgangan bo’lishi mumkinki, unga nima qiziq desangiz, shu – kelajak taqdir qoidalarining qayerigadir, o’zi bilgan, xohlagan yeriga meni qaratib turib boshqarish. O’zim istagan taqdir qoidasini emas, balki o’zi xohlagan, mening tajribamni yo’naltirib aldaydigan qoidasi ma’lumotlari izidan olib bormoqchi. Masalan, shu o’rinda ham agar qo’l barmoqlarimni, - birinchidan shuni aniqlash kerakki, bilimli, o’rganilgan tez harakatlarda tajribamning baridan kelishga, va odatda o’lik Or xayol berib eslatib o’tib boshqaradiki, shunday qilishga ulguraolmay qanchadir katta ulushda o’zimning ishtirokim seziladiki (aks holda biror gapni o’zimdan deb bilib yozaolmay qolishim mumkin edi, yana bosti-bosti, “eng zo’ri kim, men zo’rman” degan utopiyasini qo’yib bersak, kelajak oldindan ma’lum ham deb o’tirmasdan, men sening bilimingni boshqarib kelajakni oldindan tuzayapman deyishiga yo’l qo’yib bermasak), ammo meni yozayotgan bilimimni, ishimni kuzatib, o’ziga to’g’ri kelmaydigan momentlari, onlarini go’yoki menga ham qandaydir boshimga mayda suqulishli bildirib, qolding degandayin yozuvlarimni, unga qarshi so’zlarimning ayni joylarida, bo’laklarida yoki qismlarida harflarini o’z qo’llarim bilan o’chirtiradiki, aslida bu – sikimning aylanib ochilib cho’zilishiga, farrakka o’xshab o’lik Or tomonidan onimni uzoq payt davriga xos kuzatib bilish qobiliyati. Umuman shu haqda bir narsani aytib o’tish kerakki, umrni mazmunli o’tkazish, uzoq o’tkazishdan ko’ra yaxshi, unumliroq deganlariga o’xshab, bizning hayotimiz, vaqtimiz ya’ni har bir onimizda o’tkazayotgan ishlarimiz faqatgina mazmunga ega bo’lishi mumkin, shu mazmunni esa mazmun bilan kallasi to’ldirilganlar, hammasi biridalikning egalari, ya’ni Qur’on bo’lib qolganlar, qonun-qoidadan (ichidan) kitob, ilm-fanni bittaga yozuvchilar, bilib beruvchilar, Sanskritchilar uchun demakki, vaqt mazmundan iborat bo’lsa, mazmun doirasida jig’irlab, kompyuter protsessori ba’zida qiladigandayin shing’irlab, qirilib aralashib, qum tuproqlarini bir-biridan mavzu doirasida birdaniga hammasini barcha yoqdan o’tkazishga o’xshashlik bo’layotgan ishlarni o’zining sohasi, mazmuni doirasida sekin ko’rib chiqishi mumkin, zero unda, o’lik Orlilarda shunga, mazmunga egalik bor hisoblanadi. Oddiy qilib aytganda, barcha mazmunni bilish ko’lamiga ega bo’lgan ichimdagi Orli o’liklar vaqt kesimida mazmunni bilish bo’yicha tez sanaladilar, chunki o’zlari shu bo’layotgan, yozilayotgan mazmundan iboratdirlar. Xuddiki vaqt chizig’I o’tayotgan kesimida yoki kompyuterim tekisligi qandaydir qirrasida katta kana, shar shishib og’zi bilan yozuvlarimni qisib, ushlab bilib, mazmunan ichidan tuproq chig’ir-chig’irini, bosimni qayerlardandir yuborib tushunib turganda, o’ziga ma’qul kelmasligi bilan son sanashga, 3 tani hisobga olishga o’tib, baribir yozishimni, bo’lishini bilib son bo’yicha qing’irchilik, o’chirib, xato qilib qo’yish qilib ketadi. Umuman o’lik Orda hoziroqning ixtiyoridan, tasodifidan, kelingki qanchadir mening ulushimda, yana qanchadir uning hissasida bo’lib, faqatgina o’lik Orlar taqdir, ko’rinmas chegarali qonun-qoidalar, gravitatsiya bilan to’qnashib turib, shularning o’zi bittaligidan tutashgan joyida go’yoki hammasini ko’rayotgandayin meni qonun-qoida yo’nalishlariga yuboradi. Masalan, umuman boshqa misollarda hamda shu o’rinda sal avval bo’lganiga o’xshab, o’zim uzun yozganlarimni qayta o’qib oxirgi kesimni to’g’ri qilish, joylash bilan shug’ullanayotganimda shundoqqina kallamning ishlash jarayonlarigacha, ozmi-sozmi qizishigacha bildirib, mening yozganlarim bog’lanishiga ko’ra qayeriga tushunganim va davom etsam bo’ladimi, yo’qligini, xuddi shunday, eplab tushunaolganim, bilishim bo’yicha o’lik Orlar aytib turishganga o’xshaydi, so’ng u yoq emas, bu yog’idan o’qib ket, tushunchangni davom ettir deya yo’nalish, keyingi to’g’ri bo’lgan bosqichni ham ko’rsatib qo’yishadi (ha, - gaplarim uzun bo’lsa, ora gap bo’laklari, iboralar, sinonimlardan tashqari bog’lovchilik rolidagi so’zlarni bilib, esdan chiqarmay ulashim kerak), aslida esa mana hozir shu o’rindagi davomiylikda tushunayotgandayinmanki, orlarimni, “yoki”larimni ya’ni ixtiyorlarimni qanchasinidir olib o’zimni bilganchalik o’zim kuzatayotgan qoidlarning qaysinisidan borishni aytib, bildirib turgani shudir. Endi. Shunday qilib kasallikdan chiqishim bilan eng ko’p kim kasal bo’layapti, enam bo’lganlari uchun, mening shuncha payt betobligimning simmetriyasi, sababchisi nanam hisoblanishlarini aytardim-u, ammo birinchidan enam ham o’zimning yomon, qoloq tarafimni aks ettirib, gap shundaki, “sen o’zingning yomonliging tarafida kasal, xasta, betob, ozor olib yurgansan” deyiladi xolos. Endi. Agar ichimdagi ayollar taqdir vertikali oxirgi ko’ndalang kesimida, tekisligida shundoqqina qoq yarmi bilan ko’rinib oldinga qarab turgan omning hammasi biridaligi, qonun-qoidalar ichi bo’yicha o’zlarini bildirib, menga aytib yana o’zlari doiralarida, omning ichkarisiga videleniya ishqalanishidayin kirib alohida bo’lib menga tosh otayotgandayin yo’llanmalar, buyruq-ko’rsatmalar va h.k. yomon aloqalar qilib turishsa, men ham quriqasiga yozuvimning, qilgan qo’toq-boshli ishimning o’zini, qanday yozilayotganini, tartibini, nimalardan iboratligini, uslubini, qay tarzda boshlanib, tugab davom ettirilishlarini yozib tursam bo’laveradi aslida.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima