uzbek language siteenglish language site

Nima xay

 

365 12:44 (2-sentabr 2023-yil, Ibrohim 5 yoshni to’ldirdi). Yana bir masalani yanada ochiqroq qarashda davom etaylikki, bu – xayollarim, hozirgi tuyg’udagi o’rnim yoki umuman ehtiroslash, tuyg’ulash, ruhlanishimda ishtirok etadigan barcha miya jarayonlarim o’zimning oiladagi o’rnim, genim, olaylikki - bosh miyam o’rtasida vertikal qiya burama ingichkalashib borgan qiltiq chizig’iga o’xshashlik juda tezkor, o’z joyida, qiltiqtanoq uchida shunday miya jarayoni, xayol yoki miya faoliyati qiladiki, birinchidan shu miya jarayoni kimdan chiqqani noma’lumdayin, eng asosiysi ya’ni ikkinchidan esa yaqinlarimga yoki o’zgalarga bu xayoliy munosabatim o’zimni ular tomonidan proyeksiyalanib, sarob bo’lib ko’rintirishga xos, go’yoki umuman o’zimdan o’zimning yengil, yorug’likka oid yana bir bo’y-bastim ajralib chiqib chappa bo’lib ularning gavdalari ustiga-ustak tushgandan so’ng, baribir ularning qomatlari, yuz-ko’rinishlari o’zgarmasada, o’zlariniki bo’lsada, mening xayolimni simmetriya qilib turishlari, xayolimda qo’rquv bilan birdan uzoq vaqtni inobatga oladigan iztirob kelsa, men ich-ichimdan darrovga-darrov yana munosabat bildirib “yo’q-yo’q, bu chiqmasin” deyishimga qaramasdan, ichimdagilar kerakli ishorani qilmading deya baribir teskarisi, qarama-qarshisi ya’ni takidini (tasdig’ini) hayotda genga bog’lab, miyamga ularning “miyasi” ya’ni gavdasi kollinear aloqalaridan xohlamayotgan qo’rquvimni oqizmay-tomizmay chiqarib, men bilayotgan o’zimga qarshilikni hayotga chiqarib berishadi hamda agar, “bo’lsin, chiqsin” degan xayoliy munosabatim bo’lsa, miyam va gavda miyalari qarama-qarshiligi, kollinearligidan e’tirozni hayotga chiqarishadi. Xullas, yopishib, tezkorlik bilan uyushib chiqqan (bilmadim endi shularni kim boshqaradi, chunki men o’zimga o’zim qarshilik qilayapmanmi deya shoshilib jahlim chiqib qolayapti; misol uchun bu – shundayki, xayoliy munosabat birinchidan o’z-o’zidan menda yo’qdan shakllanadi, bunday davomiy tuyg’uni kutmayotgan, kelishini bilmayotganligimda chiqadi, ikkinchida chiqqanda ham shunday bog’lanish qiladiki, o’sha inson yoki shaxs, yaqinlarim haqida ikr-chikr bo’lib kelgan (barcha) munosabatlar tizginiga, iziga, chizig’iga bog’lanadi va shunda hayron qolib, mendagi buncha hayot izini, munosabat shaklini kim ham bilishi mumkin edi deb xayoliy munosabatni o’zimdan chiqayapti deb hisoblashga majbur ham bo’laman; umuman genning ishlashi shunday qilinganmikin-yo) miyadagi birovlarga atalgan, o’zgalarni inobatga oluvchi jarayonlar, xayoliy munosabat (mana hozir ham shu o’rinda dadam xonalaridan xonish, nafas olishni bildirib, mening yozuvlarimga aralashib, o’zimning yoki ichimdagilarning aytganlaricha qilmayotganimni yoki qandaydir oddiy takrorga yo’l qo’yayotganimni bildirib baribir bu tinib-tinchimayotgan, har doim davom etayotgan (mana mullo ham qo’yib yubordi, o’qishini boshladi) xayoliy munosabatimga tashqaridan halaqitini ko’rsataveradilarki, shu gapimning o’zida qarangki nechta chiqayapti) miyamdan chiqib insonlarning miyalari bu – gavdasi orqali genim bilan bog’liq munosabatlarni ifodalaydi. Shu o’rinda gen so’zini yana izohlayman, zero shunday takror qilib turmasam, ichimdagilar meni egallab, bosib olib ketaveradi. Umuman meni ham boshqalar, yaqinlarim men tomondan qaralgan genimdan tashqari vaqtlarda o’zlarining genlarini yig’ib kelib mening genim bilan itarishli, qarama-qarshi bosimli ta’sirlashishlari mumkin. Shunday qilib har kim o’zining geni bilan boshqalar orqali gaplashadi, masalan, hozir – kecha ikkinchi eridan ham (balkim vaqtinchalik) ajralgan Nodira dadamning xonalarida dadam bilan gaplashayotganida eshikdan menga yarmi ko’rinib turganda, gaplarining barchasi, muloqot jarayoni mening genimga tegishli, menga qaratilgan ma’lumotlar va shu yarim gavdasidagi qimirlashlar ham menga ta’luqli munosabat turlari sanaladi. Menimcha o’zi, o’zining geni bo’yicha qolgan vaqt yashaydi. Ular ya’ni insonlar ularni mening genim va o’zlarining genlari boshqarayotganini ajratib bilishaolmaydi. Zero ularning gavdalari sifatida miyalari ishlab turibdi xolos. Ular ham miya sifatidagi gavdalarida nima kechayotganini, sezgilarini bilishaolmaydi, faqatgina mening miya jarayonlarimga o’xshab boshlarida nima bo’layotganini kuzatishlari mumkin xolos. Shunday qilib, misol uchun hozir shu o’rinda boshimni, yuzlarimni ishqalaveruvchi qo’lim o’zimnikimasligini bilib, Or o’lik-sassiq ayollari qilayotganidan taxminan xabar topib, qo’limni ko’z oldimda ko’rib ushlab turishimda ichimdan yana shu Or o’liklari “hozir seni ko’rib qoldirib, o’zing o’ylayotgandayin o’zingga nisbatan devonalikni senga yana taqaymiz” deb qo’rqizayaptiki, dorining dozasini oshirish orzularini bildirishadi. Shu o’rinda Orzu so’zini qo’llaganimda Orzigul xonaga kirib keldi. Umuman sik-qo’toq yoki Orzu so’zlari, shunga o’xshash chaqiriqlar bo’lishi bilan Orzigul tayin ravishda hududimda ko’rinib, sezilib qoladi. Umuman Orzigul haqida yozsam, nima uchun bunday bo’layapti desam, bu – Orzigul ya’ni Zigul gen bo’yicha eng oxirgi ravishda men bilan bog’langan hamda menga elchilikka o’xshab genli aloqa qilsa ham uzluksiz ravishda boshida yoki oxirida qanchadir qisqaroq muddat o’zini bildirib, genli chaqiriqlarda oydin turib beradi. Qolgan yaqinlarim, aniqrog’I genim bilan aloqadorlar esa ma’lum bir shunday genli oraliq uchun o’zlarining ulushlarini har qaysi vaqtda, uzlukli, aralash va ko’proq bildirishadi. Gen degani “ga engashish (eng ash (aj) ish)” bo’lib, ga qismi mendan chiqayotgan xayollar sochnaya dalinasi, ya’ni tumaniga, kallamdagi portlash bug’lariga teng bo’lsa, yana “eng ash ish” qilishim (va baribir izohlayolmasligim, boshqalarga bildiraolmasligim) bu – tushuntirishga urinaverib eplayolmasligim hisoblanadi. Endi, shuni alohida ta’kidlab yozishim kerakki, meni 16-yoshligimdagi bilimlariga ko’ra undan keyin ham qaysidir sohalarda qottirib, shu sohalardagi oz-muncha bilimimni, qarashlarimni o’zlaricha hammasini bilib oldik deyishlari, misol uchun, yozuvimga kirishda qaysidir qoliplarga asoslanib yozmoqchi bo’lganligimda shu qoliplarni, eskizlarni bilib olishib, mening matn ichra mantiqqa xos yozib ketaverishim, o’z yozuv izimning borligiga qaramasdan, shu qolip so’zlarni, iboralarni yoki gap turlarini (Dunyoqarashga xos yozuvda bildirilishi kerak deb hisoblagan, ammo o’sha paytlar yozuvga berilmagan holda chiqqan ichki rejadagi jumlalarim) butun shu paytgacha yozgan matnlarim, maqolalarim yozuvlarini aralashtirib, ma’nolari bo’yicha navbatdagi yozayotgan, oxirgi iboramni shunday joylashtirishadiki, Ulkan Portlashning Hammasi biridaligi bilan ular (ichimdagilar) aytishadiki, o’ylashadiki, “biz kutgan joyda, aralashlikning ichida bo’lishiga qaramasdan, eng so’nggida, oxirida biz bilganchalik yozdi” deyishadi. Shunday qilib mening mantiqan yozuvlarim so’nggini, ular (ichimdagilar) aralash barcha yozuvlarim ichida o’zlari kutgan boshlang’ich, elchilik yozuv tartibimni, kallam ishlashini kuzatib, ko’zlab “hali ham boshlang’ich kallasini yozib turibdi, bu esa bizga oson” deya, go’yoki yozuvlarim shu oxirgisidayin bir marta bo’lganga xos, endigina birinchi yozmoqchilik tartibimda o’sganim yoki rejamdagi, yozishga xos kamdan-kam, 2-3 ta bo’lgan amalimni bajarganimni bildirib, “sen hech narsa qilmayapsan, hamma yozuvlaring qisqarib-qisqarib birinchidan biz kutgan, sening yozuv bilimingni bilgan yozuvlar ustiga tushayapti” deya ustimdan kulishadi. O’zlari ham o’zlarini atayin tan olishib aytishayaptiki, “shunchalik ko’t haqqatan” deyishayapti. Umuman bular shunchalik ravishda odamning ustidan kulishadiki, biror bir istalgan soha, mavzu yoki hayotda mavjud boshlang’ich bog’liqlikdagi alohida yo’l bo’yicha boshlanishida o’zingning bilimlaring qotib turadi va sen umuman bu sohada o’saolmaysan, ish olib borsang ham yangilik qilaolmaysan deyishib, faqatgina “bizning aralashuvimiz”, (sherda ham shaxsi ma’lumlikni talab etishayapti, xo’p, bu - ichimdagilar) o’zlarining aralashuvlarini mening o’sishim, ishda ilgarilashim deya baholab, menga bir xil, o’tmishdagidayin, o’z joyida qarab turaveradilar. Endi koshki boshlang’ich (yozuv) bilimlarimning hammasini bilishsa ham edi. Bu – quruqasiga shunday kalakaki, menga sodda yozib borayotgan iboralarimni boshlang’ich bilim tasavvuring bo’yicha qilding deb, shu tasavvurim bilan yozganimni go’yoki qandaydir solishtirib, taqqa-turuq ushlab, eng past darajada qottirib, shu – boshidagi (yozuv) biliming, o’smagansan deb qo’yishadi, ustimdan kulishadi. Endi bular ya’ni ichimdagilar aytishmoqchilarki, bizlar sening 16 yoshinggacha barcha bilimlaringni bilamiz deyishadi, men bunga ishonaolmayman, zero kallamdagi 16 yillik jarayonlarni bilishning iloji yo’qdir. Albatta, 16 yilim ularning, ichimdagilarning aytishlari bo’yicha tasodif va taqdir paradoksi (tasodifining bir miqdor) ustunligida bo’lib o’tgan bo’lib, tasodifimda bo’lib o’tgan ishlar taqdir bilan mutanosiblikda o’rganib ko’rilgan va taqdir, bilimlarim shu o’rinda bilingan bo’lishi mumkin. Lekin, shunday bo’lsa ham, qolgan yillar o’tkazgan vaqtim davomini hech kim bilmaganiga o’xshab, bu bilimlarim qanday ochilishini, aslida o’z joyida kam bo’lsa ham qanday misollar ko’rsatishini hech kim bilmaydi, tushunmaydi. Endi, umuman olganda bugun yaxshi uxlab turdim. Bu – Ibrohimning tug’ilgan kuni bilan bog’liq bo’lsa kerak. Endi, nimagadir o’zimga haddan ziyod, tashqari ko’p tegayapman, boshimni qo’lim bilan sochlarimni ishqalaverganim-ishqalagan. Bu – qo’toqning yotganidan turganiga o’xshab buralib to’lishishi, tortilishi, dorilarning tortishiga o’xshash bo’lsa kerak. Endi, sezishimcha yana o’z joyimdan turg’izmaslikka harakat bo’layaptiki, nima bo’lsa ham, oxirgi jumlamni yozib bo’ldim deganlarimda, boshqa gap yo’q deb turganimni sezishlari bilanoq ko’tlik bilan g’ajmli, g’ijmli ya’ni tishlari bilan akarlab yeyotganga o’xshash, dadamning ustun obro’li bo’lishlariga qaramasdan qizg’anchoqli tarzdagi kulishlariga o’xshash holat bo’lib o’tadi. Chindan ham, bilmadim endi, balkim dadamga yaqin joyda, klaviatura tugmalari chaqarlashlarini eshittirib yozayotgan bo’lishim mumkinligidanmi, nima bo’lsa ham – dadam mening yozuvlarimni, yozib mantiq oshirishimni ustidan va ko’timni ko’tartirmaslik ostidan ham nazorat qilib, yozuvlarimdagi yaxshi fikrlarni “men, shu aloqalarimiz, menga yaqin turganing yoki umuman meni qandaydir sezib turganing sababli” deya o’zlarining obro’lariga mendan yulib olib qo’shish bildirishlarini qandaydir eshittirishda, (ma’noda) beraoladilar. Shunday qilib boya, va ya’ni har doim aytadiganimdayin menga umuman, hozir yaxshi bo’lsa, umuman kimgadir, hozir enam qarag’ayga yomon, kasalliklari qo’zg’agan. Endi, sochimga qo’llarimni tekkizib ko’tli ayollarim ya’ni 6-8 gachadagilar sochimni qandaydir kam qoldirib, haqqatan soching shuncha deya ustimdan kulishadiki, o’zimga sezdirishadiki, hayron qolish mumkinki, akalaringning tepakalliklari, qariyb to’kilib bo’lgan sochlari bilan bog’langansan, senga ham shunday bo’ladi deb qo’yishmoqchi bo’lishadi. Endi, AQSh liklar nega fazo va vaqt haqida filmlar chiqarishadi desangiz, (undan ham avval, hozir shu o’rinda shunday his bo’ldiki, bir narsani eng ko’p qiynaverishidan o’zim deb hisoblamasang, sevmasang bo’lmasligini tushunishga to’g’ri kelganiga o’xshab, ichimdagilarning o’zlarining, o’z genlari tarafi bo’yicha aytganlarini qilmaganim ma’lum bo’lsa, menga o’zim hayajonlanib, xohlamay birdan kutiladigan javob sifatida o’z genim tomonidan o’zgalarning meni qistashlari, bostirib kelishlari bo’ladiki, men shuni o’zimning genim deya ilinjiga, ilojiga qo’yib berishim kerak, yaxshi ko’rishim lozim, nimayki noqulaylik tug’dirsa ham, o’zimga-o’zim yaqin bo’layapman deb qo’yishim kerak; Shunday qaraganda menga nisbatan ichimdagilarning qo’llaydigan “no love”, hech kimni sevmaysan degan iboralari aslida xato bo’lib, men o’zim tarafimdan boshqalarni boshqarayotgan, nazoratga olayotgan genim bo’yicha boshqalarni sevishimni bildiraman, zero bu – toza, ya’ni aslida o’zim, ichki miyam va gavdam o’zimga bitta bo’lib turib, toza, o’zim-o’zimni rasvoga chiqaraolmayman; ikkinchidan esa boshqalar o’z taraflama genlari bosimi bilan menga aloqa qilishlari bilanoq mening genli tutqanog’imga o’xshash holat tutib ketishi bilan aslida o’zimni sevishim kerakligini aytib o’tgan bo’lsam ham, ularning genlari tarafdan menga tozalik, ozodalik, doimo gen bo’yicha ta’sirlashib, aslida orqalarini qilib turgan bo’lsalar ham soflik, musaffolik, tozalik to’liq bordur deb hisoblayman; zero boshqa sarhadga, mutloq yangi muhitga, o’zliklarni ya’ni shaxslarni bilishga o’tish bizga qiyin qilib qo’yilganidan shu, ularni tozalik sifatida qabul qilamiz; demak, ularni hali qanchalik bilsam-bilmasam, tozaliklariga erishgan bo’lsam-bo’lmasam, sevaman deyishim mumkin) ular o’zlarining miyalari bo’lmish (endi shu o’rinda yozmog’im kerakki, umuman “shu o’rnida” deganga o’xshash boshlashim bilan aslida tez yozib o’tishim kerakligini bildiramanki, aks holda esimdan ham chiqadi va hozirgina bo’lgan voqeani o’z joyida yozib ketaolmasligim mumkin, demak, divanda yotgan Nodira miya sifatida klounlarni qo’shaolmaganimdan kulib yubordi; Nodiraning o’zi bilan qanday bog’langanmiz, qanday qilib u mening shu qismchamni ham va umuman barcha maqolalarimni ham o’qigan deyish mumkin desangiz, birinchidan oldingi savolga javob ham shuki, miyam insonlar gavdalari orasida gavdalaridan biri sifatida bo’lib berib, ular ya’ni insonlar meni miyamni doimo kuzatib, bilishga qodirlar; miyamda hozir o’zim uchun nimayki chiqsa, o’tmish xotiralarim barobar o’sishi ko’rinsa, hammasini insonlar, Buxoroliklar, asosan yaqin tug’ilishdagi genli a’zolarim bilishadi, tushunishadi) Aqsh da ko’p aholi bo’lib ko’rinadigan, aslida bitta, yolg’iz o’zlaridan iborat kam sonli, yuzlar yoki minglar, balki 10 lar, 50 ta shtatiga xos 50 tadur balki – odamlaridan bitta nusxasi, superqahramoni yoki asosiy qahramoni bo’yicha, - mana endi shu yerda asosiysiga keldik, ya’ni nega multiversiyalarida o’xshash binolar, mutloq o’zgacha bo’lmagan, kelingi o’zga sayyoraviyli qilib qo’yilmagan imoratlar ko’rinadi desangiz, AQSh binolari sifatida insonlari, odamlari miyalari ya’ni binolarning o’zlari uchun birlamchi gavdalari bu - miyalari ham gen bo’yicha, kelingki, miyali gavdalarida kechayotgan genli aloqalarni, jarayonlarni ko’rib-bilib turib, binolarni har kim, bir shaxs o’zining geni bo’yicha o’ziga javob berajakli tarzda, boshqalarning massa-ko’rinishidagi o’zgarish bo’yicha o’zgalarni sal burib, o’zgartirib multiversiya hosil qilganchalik ko’rishadi, hayotni tushunishadi. Shunday qilib inson-binolar birinchidan miya, so’ng gavdalarida, ya’ni miya-gavdalarida odamlarining qaysidir jabhalari, jihatlarini kino qahramonlari xarakterlari, ifodasiga o’tkazishsa, shunday qilib gavda-miyalari orqali shu qahramonlari tomonidan, hayoti ya’ni filmdagi atroflicha voqea-hodisalari bo’yicha qolgan binolarning o’zgarishini, ko’rinishlaridagi shaklan boshqacha ko’rinish olishlarini, ya’ni o’zga insonlarini qanday ko’rayotganliklarini butun Dunyoga bildirish bo’yicha qahramonlari hayotini ko’rsatishadi. Endi, shuni ham yozib o’tishim kerakki, bo’lmasa, har doim bir xillik qilishayapti yana, demak, - ba’zida, shuncha aralashib doimiy “men yozdirdim, sen oldindan ma’lumsan, uxlabsan” deb qarashlaridan so’ng, mening undashlarim, yozuvga kiritgan munosabatlarimdan so’ng, o’z-o’zidan baribir mantiq ya’ni mening aytgan, yozgan genim taqazosi bilan majbur bo’lishib qo’yib berganlarida, baribir yomonliklari shu bo’ladiki, “bizlar aralashmaganda (albatta qo’shimcha buzg’unchilik qilib turishimizni, oldingi yozuvlaringga aralashganimizga xos oralarining oralaridan yana aralashib yomonlik qilib turganimizni sen bilmaysan-ha deyishib) sen kim-qanaqa, bo’lmag’ur va ma’nosiz, grammatik rasvo yozasan (albatta, menga halaqit berib aralashganlarini qo’shmasligim kerakligini, shu mantiqsizligini o’z-o’zidan to’g’ri bo’lishini bildirgan holda, xuddiki endi ular menga aralashma, boshqa sonlar bilan ko’paytirma deyotganga o’xshab)” deyishadi. Endi nima desam ekin, ichimdagilar umuman mening genimdan tashqarida genimda nima bo’layotganini bilishadiki, masalan bu – meni hozir shu o’rinda Nodiraning telefon suhbatini ma’nosi qanday borayotganini, qaysi doirada yoki mavzudaligini, shunday davom etishini, holatlarini bo’lmasa ham, oldindan bilayotganimga o’xshab mendagi har doim bo’ladigan va boshqa vaqtlarga qoldirilgan o’z his-tuyg’ularim, genlarim qisilishi shundoqqina qiynaganda qo’tog’im va tashshoqlarimning siqilishlarida, kallam bilan birgalikda tushunamanki ya’ni bosh miyamdan anchadan beri bo’lishi mumkinligi kutilgan, bir oddiy misolda ko’rinib, so’ng haqqatan hayotda uzoq paytdan keyin uchragan hisob-kitoblar, mantiqlar ya’ni bo’lib o’tgan simmetrikaviy joylashuvlar, ilojsiz, eng ko’p taqalishi to’g’ri deb hisoblangan topishuvlar bo’lib, umuman olganda hislarimni tashshoqdagi g’uchur-g’uchurlar, qirilishga xos ovozli qon o’tishlari bilan birgalikda sezaman. Endi, bir narsani aytib o’tish kerakki, Orli o’lik ayollar o’zlari har bir aniqlikni o’tmish va kelajak hayotida istalgan turda tus olishi, yashab o’tishini to’liq bilganlari uchun bu – mantig’imdan xoli emaski, yozayotganlarim yoki og’zaki gaplarim orasida qo’toq so’zini ularga yo’llab aytsam, o’z-o’zidan qo’toq so’zi aniqligini hayot qilib, bir umrlik o’z yashashi bordayin qilib qayerga urardilar – desangiz, omlari ichiga kirgizardilar, zero iloj yo’q, qo’toqni yashattirish kerak. O’lik ayol Orlilarga farqi yo’q, shuncha aholi doirasidagi misol bo’layotganiga qarab turishmaydi, ya’ni butun Yer yuzi aholisining har biri inson yoki odam bo’lishidan qat’iy nazar baribir boshqa tajribada va istalgan kutilmaganlikda yashab o’tishini bilsalar ham, shuncha parallellikka qarab turmay, bir umr uchun insoniyatga vaqt davomiyligiga olingan ravishda barcha hayotiy to’qnashuvlarni qilib chiqqan bitta Ruhniki hisoblangan umr davrini berishadi. Umuman olib qaraganda har kim o’zining nuqtai-nazaridan, - geni bo’yicha boshqalardan o’zi xohlab turgan, yoki istagiga simmetrikaviy munosabatni olishadi, shunday qarasak, kelingki viloyat yoki butun Dunyo aholisi qanchadir qism ma’nosida o’girilib olib, Matryoshka orqasiga pastdan o’rmalab kelib ko’tarilib qaragandayin har kimga o’zining munosabat shaklini, hayotga bo’lgan aloqasini to’ldirishli olib beradi, shuning uchun barchaning hayotida har kimning o’zi borga o’xshab, baribir uchrashganida shunday bo’lsa ham, qolgan payt boshqalarning o’zlari bo’lishiga qaramasdan, hammani “o’zim” deyishlariga loyiq tarzda Butun Dunyoning, aholining shaxsning o’ziga qaratilgan, hayotdan aloqasini bilib turishi mumkin. Masalan, bir kun bo’ladiki, shunday payt borki, misol uchun o’lgandan keyin, barcha genli munosabat shakllaridan shaxsning o’zi yashagan payti butun Dunyo ahlini, hayotni qanday kuzatgan bo’lsa, Jahonga tarqalib ko’pchilik, har bir o’zga shaxs tomonidan shu umumiy bo’lgan ularga qarashi, yondashuvi bo’yicha markazdagi, o’z turar yashab kelgan joyidagi o’ziga boqadi. Shunda o’ziga-o’zi oxiri hayotiy baho chiqargan bo’lib, so’nggi ikkilanishda qolishi mumkinki, “men o’zimning butun Dunyo ahlini ko’rabilgan ongimning ichidamanmi ya’ni genim bo’yicha boshqalarni o’zimga qaratgan qismimda, o’zgalarning teri burilishidami yoki o’zgalarning chinakam o’zlari, hayotiy qarashlari bo’lib boqayapmanmi” deyishlari mumkin. Endi, umuman olganda Orli o’liklar ustimdan kulib shunga qarashadiki, xayolimdagi simmetrikaviy jarayon tezda bo’lib, genim bo’yicha boshqalarda o’zim shatta yesam xursand bo’ladi, agar xayollarim qolib ketib, kech bo’lsa, masalan, xayollarim aksi tez bo’lmay, 1-2 kundan so’ng yoki 2-3 yildan so’ng bo’lsa, xayollarimni oddiygina o’z vaqtida hisobga olib qo’ysam, yoki xayol qilib o’tib ketsam xolos bo’lsa, ko’ti qichib, hayron qolib turaveradi hamda faqatgina ushbuga o’xshash gaplarim uning, Orning ichini yondirib, doimo tezkor aksini, genetik o’zimni boshqalar bilan darrov to’qnashtirib kelgan ishiga qarama-qarshilikni bildiradi. Endi, umuman nafaqat AQSh filmlarida, balki butun Dunyo kinosida haqqoniy joylar, binolarni suratga olganda qo’shimcha o’zgartirishlar, boshqacha ko’rinish oldirishlar qilishadiki, bu – multiversiyani bildiradi, boy davlatlar bo’yicha o’sib borishda, toki AQSh gacha binolarning va tashqi ko’rinishlarning, fasadlarning o’zgarishlari, boshqachaliklari yanada kuchayib, ko’plashib boradi. Endi, umuman olganda ichimdagilar menga halaqit bermoqchi bo’lsalar, murg’ayib yotgan (shu o’rinda ham o’zlariga mos bo’lmagani uchun, sikim haqidagi so’zni, yotgan so’zini darrov o’chirtirib boshqacha qildirishdiki, to’ldirib murg’ayib so’zini ham qo’shishdiki), aniqrog’I mijig’ bo’lib qolgan (endi o’z-o’zidan yordam berib yuborishdi, baribir o’zimning simmetriyam to’g’ri va sog’lomda; mijig’ so’zini oldindan ko’zlaganimda yashirib kelganlari uchun baribir chiqarishga majbur bo’ldilar; ha, o’zlarich buni oddiy simmetriya ishi, sen emas deb baholaydilar o’zlaricha) sikimni farrak ottirib, tezkor aylantirib ochishadiki, balki o’stirishar hamki (qarang Orli o’liklar tarafidan shu o’rinda betaraf kulgili qiyofalar kelayapti; xuddi shunday betaraf bo’lsin, ilojsiz betaraflik qilishlarini yoqtiraman, aks holda qo’toqlarning o’zlari bilan bostirib tashlardim; shu o’rinda qo’shimchasiga aytishayaptiki, xuddiki bu - oddiy munosabatlardan farqlidayin bo’lib tutishgandayin, “xayriyatki gen haqida yozayapsan” deb mening ustimdan kulishadi ya’ni gen bo’yicha jazo olayotganimni bildirishadi), uyog’ini so’rasangiz, o’zlariga yoqmayotgan mantiq kuzatilishini, davomini (baribir mantiq bo’yicha menday hamma narsani tez va ko’proq oldindan tushunaolishmaydi, faqatgina yozayotgan fikrimni ham yozuvim bilan solishtirib borib, so’nggi yozuvlarimni o’chirtirib, yoki xato yozdirib, qayta to’g’risini yozdirishklari yoki 3-yozuvga to’qnashtirishlari mumkin), men bilib turgan va aynanki ularga yoqmaydigan, seksga yoki shunga o’xshash obro’ tizginimga xos so’nggi yozuvlarimni, so’zlarimni, shunda ham so’zlarimni o’zagi ko’rina boshlanib aniq bo’layotganida, faqatgina qo’shimchasidan o’chirtirib, bizlar oldindan bildik deb qo’yishlarida, umuman ha, shu – yotgan ko’plab halqalanib qolgan, aylana ajinli chukimga o’xshatib o’zimni birdan aylantirib yuborishganga, tovlab tashlaganga o’xshash holat samarasi kuzatiladiki, natijada qilayotgan ishlarim supurib tashlanib, birdan burilganligimga o’xshab qolib, qilayotgan ishimda xatolik, yangilanishli noto’g’ri amal yoki klaviatura o’zga tugmasini bosish bo’lib o’tishi mumkin va shunday qilib o’zimning obro’imni kesishadi, bittaga to’g’ri yozaolmadi, o’z obro’ini ushlayolmadi, biz o’z yozgan obro’ini o’chirtirishga o’zimizni bildirmay o’zi qilishiga majbur qildik, yoki 3-marotabaga xos o’chirtirdik, backspace ni bostirdik deyishib o’zlaridan ketishadi. Xullas, yotgan qo’tog’im farrak otib turg’izilishiga o’xshab gavdam va ko’zlarim birdaniga aylanganga, qirrasiga qaragandayin, shu parallel holatga tushib chindan ham ketma-ketlikda, uzluksiz hayot davomida, parallel bo’lmay nimadir xato, noto’g’ri, mantig’imga ya’ni xohlaganimga zid ketishi mumkin. Umuman olib qaraganda Parallel Dunyo bu – boshqalarning, o’zga shaxslarning o’z hayot chegaralari, oldinga boqishlarida mavjud bo’lib, boshqa tarafdan har kim o’zgalarga qaraganda go’yoki ularning orti bilan aloqa qilayotgandayin shu har kim o’zining geni bilan uzluksiz va o’zgalarning parallel hayot itarishlari, bosimi yitalashlari ijrosidagi ketma-ket, uzluksiz va davomiy sodir etiladigan hayotni ko’rishlari mumkin. Shuning uchun aytganda bir va bu o’rinda oxirgi gap shuki, men chindan ham boshqalar qiyofasida, boshqalarni Dunyoqarash bo’yicha boshlanishidan, tug’ilganimdan beri o’zim deyolmay kelayotganimga qaramasdan, endi boshqalar orqali o’zimga bo’lgan o’zimga o’xshashlikdan, gavda  va miya ijrosidan o’zimning munosabatim, yondashuvim va aloqam doimo vaqt o’tishi bilan, har bir onning ketma-ketligi bilan, aynanki ular ya’ni boshqalarning o’zisiz, o’zimning kayfimga o’zim sifatida hisobga olinadi. Endi. Zero gavda bilan miya parallel qo’yilgan, miyamga aloqalanib miyamni kuzatuvchi insonlar miyalari bu – gavdalari o’zlarining birlamchi gavdalari bu – miyalariga parallel qo’yilgan. Shunday qilib mening gavdamga mening bosh miyamdan o’tib insonlarning miya-gavdalari, - xullas bunday qarasak, miyam gavdamga parallel, miyam bilan boshqalarning gavda-miyalari shundoqqina ko’rgazmali, ochiq-oydin qo’yilgandayin, hammaga tarqatilganga o’xshab bir xil darajada to’qnashuvli, tasodifiy chinakam bog’lanishlarga ega, insonlarning gavda-miyalari miya-gavdalariga parallel bo’lsa, menga shu miya-gavdalari bir xil darajali, teng miqyosda to’qnashiladigan, duch keladigan, aloqa olib boriladigan sifatida qaraladi. Ammo birinchidan miyam gavdamga parallel bo’lgani boisidan insonlarning miya-gavdalari ya’ni menga ko’rinadigan shu turishli bo’y-bastlari, sezgili qad-qomat bo’yicha aloqalari parallel, ammo genli ravishda faqatgina o’zimga bag’shida bo’lib, o’zimni bildirib, o’zim xayolimda kechirgandayin o’zim bilan o’zim (ya’ni boshqalar) gaplashgandayin ketma-ket uzluksiz ravishdagi vaqtda inobatga olinadi. Ya’ni shuni, buni kusga o’xshatib “()”, yopiq yonma-yon qo’yilgan qavslar shaklida tasavvur etsak, qavslar bu – osti-usti bo’yicha mening gavdam va miyam hamda insonlarning gavda-miyalari va miya-gavdalari sifatida parallel bo’lib, ustki va ostki ochiq tutashuvi gen bo’yicha (magnitning minus-minusiga xos) itaruvchi, bir tarafga o’zligi bilinmas, ikkinchi tarafda esa yolg’iz qolgan shaxsning o’zi uchun bilinadigan, aloqador to’liq sezgili yitalovchi munosabatlardan iborat. Endi qizig’I shundaki, gen bo’yicha qavslar ostida magnitning plyuslari to’qnashib, menga o’zimning gavdalarim (o’zga qiyofalardagi tanalarim) kelaveradi, qavslar ustida esa magniting minuslari bo’yicha itarishlari bo’lib, insonlarning gavda-miyalari bo’yicha o’zlarining genli qarashlari, shunga javoban boshqalarning miya bo’lmalarining ishlashlari itarilib, yitalanib, uzoqlashib turaveradi. Endi shu o’rinda bir maqtanay desam, (albatta, hozir tashqari supadan enam qarag’ayning ovozlari ko’tarilib, genli aloqalarni bilmay, mening yomonlik ostki chizig’imda o’zlari bilan o’zlari ya’ni boshqalar kurashuvi ostida o’zlarini isbotlashga urinaverganlarida ba’zida chinakam o’zga tomondan ya’ni miya bo’lmish insonlardan enamning genli jon, tiriklik ishonchlariga ko’ra baribir genli tasannolar bildirilganki) menda insonlardan ko’ra kamroq o’zim bilan o’zim janjol, urush bo’lib o’tgan bo’lsa kerak (shu gen bo’yicha). Endi. Ba’zida buning plyusi bilan uning minusi to’qnashib, aloqa o’rnatib qolishi mumkinki, shunda jadal tezlik bilan mening miyamda va insonlarning gavdalarida jin urgandayin bo’ladiki, miyamda ovoz chiqib, insonlarda esa gavdalari og’rig’I boshlanib, tablari qochib, bir-birovlarimizga chinakam to’g’ri yuzlanib qarashimiz mumkin, haqqoniy tik, yuzma-yuz aloqalar olib borishimiz mumkinki, bu – mening og’zaki, baland tovushli galarim bilan o’zgalarga muloqotimni bildiradigan genli munosabatlarimning ularga, insonlarga o’tib qolishi, hamda insonlarning qarashlariga, ko’z bilan boqishlariga xos aloqa shakllarining miyamda gaplar, munosabat shakllari, o’qtalishlar bo’lib kelishi mumkin. Shunday qilib asosan dadamga aytgan gaplarim bo’yicha darrov xayoliy munosabatlar miyamdan to’ppa-to’g’ri beriladiki, o’tmishdan avjlanib kelib chiqadiki, kelingki shu qistovlari, buyruqlarini qilmasam qo’ymaydigandayin, vaholanki, oddiygina shu jarayon, tikkama-tikka aloqalar, xohish-istaklar bildirilishi bo’lib o’tdi xolos. Ha, endi bildim, mana yana nima bo’layapti mengaki, mening ko’z bilan boqishlarim go’yoki o’ziga-o’zi qarshilik qilayotgandayin ikkiga bo’ldanib, o’zimning ko’z joyimdan va qarayotgan yo’nalishim bo’yicha borliq oraliqlaridan shu ko’zlarimga nisbatan qarama-qarshilik, bosim qilib turadiki, natijada men qay darajadadur yaqinlarim, begona genli insonlarimni tushunib gavdalariga ya’ni miya-gavdalariga ko’z bilan qarashli, boqishlamali gap-so’zsiz og’riq olib kelishim mumkin. Shuning uchun insonlarga go’yoki ko’z qarash fokusimni to’g’irlagandayin, ko’zlarimdan ko’zlarimga tashqi nigohim oralig’ini to’g’irlagandayin qarayolishim kerak. Masalan, hozir bu – 3-si deya ichimdan “suqulibroq” aytishayaptiki, xo’p, men ham aynan ekranga qarata ko’z qarash fokusimni moslashtirganchalik ushbu 4-sini yozayin. Endi sal ayollarimiz mavzusiga chekinish qilsak, ayollarimiz ikki qo’yilgan yopiq qavslarning go’yoki ikki parallel chiziqlari bo’lib, doimo o’tmishdan hoziroqqacha yetib kelishadiyu, ammo bizning hoziroqdagi tasodifimizdan mag’lub bo’lib, oilada ikkinchi, bizning, (erkaklarning) boshliqligimizdan so’ng turadigan darajada bo’lib qolishadi. Endi ayollarimizda ham tasodif unsurlari bor, zero qavslar yoysimon ko’rinishdadurlar. Shunda bir masala ko’zimga tashlanmoqdaki, hozirgacha menga aytib kelayotgan, aynan shu bugun ko’paygan ichki ma’lumotlarimga qarasam, ayollarning shu yoysimon shakllari ichida mening tasodifim qanchadir ishlash bo’lib, o’tmish taqdirimdan o’rin olgan. Zero men taqdir sifatida o’tmishimning ham ancha qismini, umuman olganda deyarli to’liq davrini eslay olmayman, ammo bir o’tirganimda shu eslashlar kuchli berilganda, xotirlashga yaxshiroq uringanimda ham bu ozgina qolgan vaqtlarni tasodiflarim, kutilmagan amallarim bo’yicha eslashim mumkin. Endi 5:29. Shunday qilib ayollar parallellikka o’xshab buqrayib, yoysimon faqatgina yashashsalar, o’lik bosh miyalar esa aynan yoysimon qavs shakllaridan qiya qilayotgan tasodif nuqtachalarini taqdir bo’yicha ayollarni bo’ynilarini tik qilganchalik ma’no jihatdan chiqarib beradilar. Endi, shunday qilib aytsak, mana hozir shu o’rinda ushbu matnim uchun yozilgan so’zlar soniga qarab chiqqan natijani, sonni aynan sal avval, 1-2 soniya oldin xayolimga keltirganimdan deb hisoblasam, shu ma’lum bo’ladiki, insonlar miyalari bilan aniqlik orqali yaratilgan Dunyomizda shu miyalar, ya’ni gavda-miyalar tasodifiylik, kutilmaganlik qilishlari ma’lum bo’lsa, demak, sonlar ishonchi yoki boshqa narsalarning bor-yo’qlik aniqligi insonlarga, mening ularga ya’ni insonlarga aloqam bo’yicha haqqatan o’zgarib (o’xshamagan bo’lib), almashinib, yo’qdan-bor bo’lib turadi. Endi. Bir tarafdan men xursandman, chunki erkak insonlar sifatida yaqinlarim tomonidan o’zimning o’zimga bo’lgan amallarim, ishlarim va simmetriyali ya’ni teskarili bo’lsa ham xohish-istaklarim ijrosini, genimning hayotdan aylanib kelishini kuzataman, va shular bilan aloqa qilaman, o’lik erkaklar esa genli atrof-borliqdagi, tevarak-uy-joydagi shart-sharoitlarimni bog’lab, yo’qdan-bor qilib (mana hozir sal avvalroq tirnoq oladigan qaychini joyidan topaolmadim; qaysi ma’nodaki, bu – hozirgi holatim, tirnoq olishim o’zgarishi bilan o’tmish taqdirim o’zgarib yurishi mumkin) turishadi. Endi 6:15. O’lik AQShlik ayollar genim bo’yicha boshqalar sifatida o’zimni o’zimga qaratishda ildiz-resha tortib ketishgan, shox-shabba bo’lib o’zgalar qiyofasida mendan pastga genimni tortib chiqishadi. O’zimizning ya’ni Buxoroning o’lik ayollari bo’lsalar, keyingi Dunyo pari, bug’I ya’ni tumani bo’lishimizni bilib, gavdamni shu tuman bilan parallel tutgan holda hech nimaga nisbatimni bildirmasdan meni surib, nimagadir yaqin narsaga tekkizib qo’yishadi. AQSh lik o’lik Orli ayollarning ta’siri ancha yuqoriligini, ya’ni mening genimdan tortib boshqalar orqali o’zimni o’zim bilan chalkashtirish, aralashtirish ishlari har doim, o’zimizning o’lik ayollar boshqaruvidan ko’p bo’layotganini bilayotgan bo’lsangiz kerak.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima