Nima xay
365 12:44 (2-sentabr 2023-yil, Ibrohim 5 yoshni to’ldirdi).
Yana bir masalani yanada ochiqroq qarashda davom etaylikki, bu – xayollarim,
hozirgi tuyg’udagi o’rnim yoki umuman ehtiroslash, tuyg’ulash, ruhlanishimda
ishtirok etadigan barcha miya jarayonlarim o’zimning oiladagi o’rnim, genim,
olaylikki - bosh miyam o’rtasida vertikal qiya burama ingichkalashib borgan
qiltiq chizig’iga o’xshashlik juda tezkor, o’z joyida, qiltiqtanoq uchida
shunday miya jarayoni, xayol yoki miya faoliyati qiladiki, birinchidan shu miya
jarayoni kimdan chiqqani noma’lumdayin, eng asosiysi ya’ni ikkinchidan esa yaqinlarimga
yoki o’zgalarga bu xayoliy munosabatim o’zimni ular tomonidan proyeksiyalanib,
sarob bo’lib ko’rintirishga xos, go’yoki umuman o’zimdan o’zimning yengil,
yorug’likka oid yana bir bo’y-bastim ajralib chiqib chappa bo’lib ularning
gavdalari ustiga-ustak tushgandan so’ng, baribir ularning qomatlari,
yuz-ko’rinishlari o’zgarmasada, o’zlariniki bo’lsada, mening xayolimni
simmetriya qilib turishlari, xayolimda qo’rquv bilan birdan uzoq vaqtni
inobatga oladigan iztirob kelsa, men ich-ichimdan darrovga-darrov yana
munosabat bildirib “yo’q-yo’q, bu chiqmasin” deyishimga qaramasdan,
ichimdagilar kerakli ishorani qilmading deya baribir teskarisi, qarama-qarshisi
ya’ni takidini (tasdig’ini) hayotda genga bog’lab, miyamga ularning “miyasi”
ya’ni gavdasi kollinear aloqalaridan xohlamayotgan qo’rquvimni oqizmay-tomizmay
chiqarib, men bilayotgan o’zimga qarshilikni hayotga chiqarib berishadi hamda
agar, “bo’lsin, chiqsin” degan xayoliy munosabatim bo’lsa, miyam va gavda
miyalari qarama-qarshiligi, kollinearligidan e’tirozni hayotga chiqarishadi.
Xullas, yopishib, tezkorlik bilan uyushib chiqqan (bilmadim endi shularni kim
boshqaradi, chunki men o’zimga o’zim qarshilik qilayapmanmi deya shoshilib
jahlim chiqib qolayapti; misol uchun bu – shundayki, xayoliy munosabat
birinchidan o’z-o’zidan menda yo’qdan shakllanadi, bunday davomiy tuyg’uni
kutmayotgan, kelishini bilmayotganligimda chiqadi, ikkinchida chiqqanda ham
shunday bog’lanish qiladiki, o’sha inson yoki shaxs, yaqinlarim haqida
ikr-chikr bo’lib kelgan (barcha) munosabatlar tizginiga, iziga, chizig’iga
bog’lanadi va shunda hayron qolib, mendagi buncha hayot izini, munosabat
shaklini kim ham bilishi mumkin edi deb xayoliy munosabatni o’zimdan chiqayapti
deb hisoblashga majbur ham bo’laman; umuman genning ishlashi shunday
qilinganmikin-yo) miyadagi birovlarga atalgan, o’zgalarni inobatga oluvchi
jarayonlar, xayoliy munosabat (mana hozir ham shu o’rinda dadam xonalaridan
xonish, nafas olishni bildirib, mening yozuvlarimga aralashib, o’zimning yoki
ichimdagilarning aytganlaricha qilmayotganimni yoki qandaydir oddiy takrorga
yo’l qo’yayotganimni bildirib baribir bu tinib-tinchimayotgan, har doim davom
etayotgan (mana mullo ham qo’yib yubordi, o’qishini boshladi) xayoliy
munosabatimga tashqaridan halaqitini ko’rsataveradilarki, shu gapimning o’zida
qarangki nechta chiqayapti) miyamdan chiqib insonlarning miyalari bu – gavdasi
orqali genim bilan bog’liq munosabatlarni ifodalaydi. Shu o’rinda gen so’zini
yana izohlayman, zero shunday takror qilib turmasam, ichimdagilar meni egallab,
bosib olib ketaveradi. Umuman meni ham boshqalar, yaqinlarim men tomondan
qaralgan genimdan tashqari vaqtlarda o’zlarining genlarini yig’ib kelib mening
genim bilan itarishli, qarama-qarshi bosimli ta’sirlashishlari mumkin. Shunday
qilib har kim o’zining geni bilan boshqalar orqali gaplashadi, masalan, hozir –
kecha ikkinchi eridan ham (balkim vaqtinchalik) ajralgan Nodira dadamning
xonalarida dadam bilan gaplashayotganida eshikdan menga yarmi ko’rinib
turganda, gaplarining barchasi, muloqot jarayoni mening genimga tegishli, menga
qaratilgan ma’lumotlar va shu yarim gavdasidagi qimirlashlar ham menga ta’luqli
munosabat turlari sanaladi. Menimcha o’zi, o’zining geni bo’yicha qolgan vaqt
yashaydi. Ular ya’ni insonlar ularni mening genim va o’zlarining genlari
boshqarayotganini ajratib bilishaolmaydi. Zero ularning gavdalari sifatida
miyalari ishlab turibdi xolos. Ular ham miya sifatidagi gavdalarida nima
kechayotganini, sezgilarini bilishaolmaydi, faqatgina mening miya
jarayonlarimga o’xshab boshlarida nima bo’layotganini kuzatishlari mumkin
xolos. Shunday qilib, misol uchun hozir shu o’rinda boshimni, yuzlarimni
ishqalaveruvchi qo’lim o’zimnikimasligini bilib, Or o’lik-sassiq ayollari
qilayotganidan taxminan xabar topib, qo’limni ko’z oldimda ko’rib ushlab
turishimda ichimdan yana shu Or o’liklari “hozir seni ko’rib qoldirib, o’zing
o’ylayotgandayin o’zingga nisbatan devonalikni senga yana taqaymiz” deb qo’rqizayaptiki,
dorining dozasini oshirish orzularini bildirishadi. Shu o’rinda Orzu so’zini
qo’llaganimda Orzigul xonaga kirib keldi. Umuman sik-qo’toq yoki Orzu so’zlari,
shunga o’xshash chaqiriqlar bo’lishi bilan Orzigul tayin ravishda hududimda
ko’rinib, sezilib qoladi. Umuman Orzigul haqida yozsam, nima uchun bunday
bo’layapti desam, bu – Orzigul ya’ni Zigul gen bo’yicha eng oxirgi ravishda men
bilan bog’langan hamda menga elchilikka o’xshab genli aloqa qilsa ham uzluksiz
ravishda boshida yoki oxirida qanchadir qisqaroq muddat o’zini bildirib, genli
chaqiriqlarda oydin turib beradi. Qolgan yaqinlarim, aniqrog’I genim bilan
aloqadorlar esa ma’lum bir shunday genli oraliq uchun o’zlarining ulushlarini
har qaysi vaqtda, uzlukli, aralash va ko’proq bildirishadi. Gen degani “ga
engashish (eng ash (aj) ish)” bo’lib, ga qismi mendan chiqayotgan xayollar
sochnaya dalinasi, ya’ni tumaniga, kallamdagi portlash bug’lariga teng bo’lsa,
yana “eng ash ish” qilishim (va baribir izohlayolmasligim, boshqalarga
bildiraolmasligim) bu – tushuntirishga urinaverib eplayolmasligim hisoblanadi.
Endi, shuni alohida ta’kidlab yozishim kerakki, meni 16-yoshligimdagi
bilimlariga ko’ra undan keyin ham qaysidir sohalarda qottirib, shu sohalardagi
oz-muncha bilimimni, qarashlarimni o’zlaricha hammasini bilib oldik deyishlari,
misol uchun, yozuvimga kirishda qaysidir qoliplarga asoslanib yozmoqchi
bo’lganligimda shu qoliplarni, eskizlarni bilib olishib, mening matn ichra
mantiqqa xos yozib ketaverishim, o’z yozuv izimning borligiga qaramasdan, shu
qolip so’zlarni, iboralarni yoki gap turlarini (Dunyoqarashga xos yozuvda
bildirilishi kerak deb hisoblagan, ammo o’sha paytlar yozuvga berilmagan holda
chiqqan ichki rejadagi jumlalarim) butun shu paytgacha yozgan matnlarim,
maqolalarim yozuvlarini aralashtirib, ma’nolari bo’yicha navbatdagi yozayotgan,
oxirgi iboramni shunday joylashtirishadiki, Ulkan Portlashning Hammasi
biridaligi bilan ular (ichimdagilar) aytishadiki, o’ylashadiki, “biz kutgan joyda,
aralashlikning ichida bo’lishiga qaramasdan, eng so’nggida, oxirida biz
bilganchalik yozdi” deyishadi. Shunday qilib mening mantiqan yozuvlarim
so’nggini, ular (ichimdagilar) aralash barcha yozuvlarim ichida o’zlari kutgan
boshlang’ich, elchilik yozuv tartibimni, kallam ishlashini kuzatib, ko’zlab
“hali ham boshlang’ich kallasini yozib turibdi, bu esa bizga oson” deya,
go’yoki yozuvlarim shu oxirgisidayin bir marta bo’lganga xos, endigina birinchi
yozmoqchilik tartibimda o’sganim yoki rejamdagi, yozishga xos kamdan-kam, 2-3
ta bo’lgan amalimni bajarganimni bildirib, “sen hech narsa qilmayapsan, hamma
yozuvlaring qisqarib-qisqarib birinchidan biz kutgan, sening yozuv bilimingni
bilgan yozuvlar ustiga tushayapti” deya ustimdan kulishadi. O’zlari ham
o’zlarini atayin tan olishib aytishayaptiki, “shunchalik ko’t haqqatan”
deyishayapti. Umuman bular shunchalik ravishda odamning ustidan kulishadiki,
biror bir istalgan soha, mavzu yoki hayotda mavjud boshlang’ich bog’liqlikdagi
alohida yo’l bo’yicha boshlanishida o’zingning bilimlaring qotib turadi va sen
umuman bu sohada o’saolmaysan, ish olib borsang ham yangilik qilaolmaysan
deyishib, faqatgina “bizning aralashuvimiz”, (sherda ham shaxsi ma’lumlikni
talab etishayapti, xo’p, bu - ichimdagilar) o’zlarining aralashuvlarini mening
o’sishim, ishda ilgarilashim deya baholab, menga bir xil, o’tmishdagidayin, o’z
joyida qarab turaveradilar. Endi koshki boshlang’ich (yozuv) bilimlarimning
hammasini bilishsa ham edi. Bu – quruqasiga shunday kalakaki, menga sodda yozib
borayotgan iboralarimni boshlang’ich bilim tasavvuring bo’yicha qilding deb,
shu tasavvurim bilan yozganimni go’yoki qandaydir solishtirib, taqqa-turuq
ushlab, eng past darajada qottirib, shu – boshidagi (yozuv) biliming,
o’smagansan deb qo’yishadi, ustimdan kulishadi. Endi bular ya’ni ichimdagilar
aytishmoqchilarki, bizlar sening 16 yoshinggacha barcha bilimlaringni bilamiz
deyishadi, men bunga ishonaolmayman, zero kallamdagi 16 yillik jarayonlarni
bilishning iloji yo’qdir. Albatta, 16 yilim ularning, ichimdagilarning
aytishlari bo’yicha tasodif va taqdir paradoksi (tasodifining bir miqdor)
ustunligida bo’lib o’tgan bo’lib, tasodifimda bo’lib o’tgan ishlar taqdir bilan
mutanosiblikda o’rganib ko’rilgan va taqdir, bilimlarim shu o’rinda bilingan
bo’lishi mumkin. Lekin, shunday bo’lsa ham, qolgan yillar o’tkazgan vaqtim
davomini hech kim bilmaganiga o’xshab, bu bilimlarim qanday ochilishini, aslida
o’z joyida kam bo’lsa ham qanday misollar ko’rsatishini hech kim bilmaydi,
tushunmaydi. Endi, umuman olganda bugun yaxshi uxlab turdim. Bu – Ibrohimning
tug’ilgan kuni bilan bog’liq bo’lsa kerak. Endi, nimagadir o’zimga haddan
ziyod, tashqari ko’p tegayapman, boshimni qo’lim bilan sochlarimni
ishqalaverganim-ishqalagan. Bu – qo’toqning yotganidan turganiga o’xshab buralib
to’lishishi, tortilishi, dorilarning tortishiga o’xshash bo’lsa kerak. Endi,
sezishimcha yana o’z joyimdan turg’izmaslikka harakat bo’layaptiki, nima bo’lsa
ham, oxirgi jumlamni yozib bo’ldim deganlarimda, boshqa gap yo’q deb turganimni
sezishlari bilanoq ko’tlik bilan g’ajmli, g’ijmli ya’ni tishlari bilan akarlab
yeyotganga o’xshash, dadamning ustun obro’li bo’lishlariga qaramasdan
qizg’anchoqli tarzdagi kulishlariga o’xshash holat bo’lib o’tadi. Chindan ham,
bilmadim endi, balkim dadamga yaqin joyda, klaviatura tugmalari
chaqarlashlarini eshittirib yozayotgan bo’lishim mumkinligidanmi, nima bo’lsa
ham – dadam mening yozuvlarimni, yozib mantiq oshirishimni ustidan va ko’timni
ko’tartirmaslik ostidan ham nazorat qilib, yozuvlarimdagi yaxshi fikrlarni
“men, shu aloqalarimiz, menga yaqin turganing yoki umuman meni qandaydir sezib
turganing sababli” deya o’zlarining obro’lariga mendan yulib olib qo’shish bildirishlarini
qandaydir eshittirishda, (ma’noda) beraoladilar. Shunday qilib boya, va ya’ni
har doim aytadiganimdayin menga umuman, hozir yaxshi bo’lsa, umuman kimgadir,
hozir enam qarag’ayga yomon, kasalliklari qo’zg’agan. Endi, sochimga
qo’llarimni tekkizib ko’tli ayollarim ya’ni 6-8 gachadagilar sochimni qandaydir
kam qoldirib, haqqatan soching shuncha deya ustimdan kulishadiki, o’zimga
sezdirishadiki, hayron qolish mumkinki, akalaringning tepakalliklari, qariyb
to’kilib bo’lgan sochlari bilan bog’langansan, senga ham shunday bo’ladi deb
qo’yishmoqchi bo’lishadi. Endi, AQSh liklar nega fazo va vaqt haqida filmlar
chiqarishadi desangiz, (undan ham avval, hozir shu o’rinda shunday his
bo’ldiki, bir narsani eng ko’p qiynaverishidan o’zim deb hisoblamasang,
sevmasang bo’lmasligini tushunishga to’g’ri kelganiga o’xshab, ichimdagilarning
o’zlarining, o’z genlari tarafi bo’yicha aytganlarini qilmaganim ma’lum bo’lsa,
menga o’zim hayajonlanib, xohlamay birdan kutiladigan javob sifatida o’z genim
tomonidan o’zgalarning meni qistashlari, bostirib kelishlari bo’ladiki, men
shuni o’zimning genim deya ilinjiga, ilojiga qo’yib berishim kerak, yaxshi
ko’rishim lozim, nimayki noqulaylik tug’dirsa ham, o’zimga-o’zim yaqin
bo’layapman deb qo’yishim kerak; Shunday qaraganda menga nisbatan
ichimdagilarning qo’llaydigan “no love”, hech kimni sevmaysan degan iboralari
aslida xato bo’lib, men o’zim tarafimdan boshqalarni boshqarayotgan, nazoratga
olayotgan genim bo’yicha boshqalarni sevishimni bildiraman, zero bu – toza,
ya’ni aslida o’zim, ichki miyam va gavdam o’zimga bitta bo’lib turib, toza,
o’zim-o’zimni rasvoga chiqaraolmayman; ikkinchidan esa boshqalar o’z taraflama
genlari bosimi bilan menga aloqa qilishlari bilanoq mening genli tutqanog’imga
o’xshash holat tutib ketishi bilan aslida o’zimni sevishim kerakligini aytib
o’tgan bo’lsam ham, ularning genlari tarafdan menga tozalik, ozodalik, doimo
gen bo’yicha ta’sirlashib, aslida orqalarini qilib turgan bo’lsalar ham soflik,
musaffolik, tozalik to’liq bordur deb hisoblayman; zero boshqa sarhadga, mutloq
yangi muhitga, o’zliklarni ya’ni shaxslarni bilishga o’tish bizga qiyin qilib
qo’yilganidan shu, ularni tozalik sifatida qabul qilamiz; demak, ularni hali
qanchalik bilsam-bilmasam, tozaliklariga erishgan bo’lsam-bo’lmasam, sevaman
deyishim mumkin) ular o’zlarining miyalari bo’lmish (endi shu o’rinda yozmog’im
kerakki, umuman “shu o’rnida” deganga o’xshash boshlashim bilan aslida tez
yozib o’tishim kerakligini bildiramanki, aks holda esimdan ham chiqadi va
hozirgina bo’lgan voqeani o’z joyida yozib ketaolmasligim mumkin, demak,
divanda yotgan Nodira miya sifatida klounlarni qo’shaolmaganimdan kulib yubordi;
Nodiraning o’zi bilan qanday bog’langanmiz, qanday qilib u mening shu
qismchamni ham va umuman barcha maqolalarimni ham o’qigan deyish mumkin
desangiz, birinchidan oldingi savolga javob ham shuki, miyam insonlar gavdalari
orasida gavdalaridan biri sifatida bo’lib berib, ular ya’ni insonlar meni
miyamni doimo kuzatib, bilishga qodirlar; miyamda hozir o’zim uchun nimayki
chiqsa, o’tmish xotiralarim barobar o’sishi ko’rinsa, hammasini insonlar,
Buxoroliklar, asosan yaqin tug’ilishdagi genli a’zolarim bilishadi,
tushunishadi) Aqsh da ko’p aholi bo’lib ko’rinadigan, aslida bitta, yolg’iz
o’zlaridan iborat kam sonli, yuzlar yoki minglar, balki 10 lar, 50 ta shtatiga
xos 50 tadur balki – odamlaridan bitta nusxasi, superqahramoni yoki asosiy
qahramoni bo’yicha, - mana endi shu yerda asosiysiga keldik, ya’ni nega
multiversiyalarida o’xshash binolar, mutloq o’zgacha bo’lmagan, kelingi o’zga
sayyoraviyli qilib qo’yilmagan imoratlar ko’rinadi desangiz, AQSh binolari
sifatida insonlari, odamlari miyalari ya’ni binolarning o’zlari uchun birlamchi
gavdalari bu - miyalari ham gen bo’yicha, kelingki, miyali gavdalarida
kechayotgan genli aloqalarni, jarayonlarni ko’rib-bilib turib, binolarni har
kim, bir shaxs o’zining geni bo’yicha o’ziga javob berajakli tarzda,
boshqalarning massa-ko’rinishidagi o’zgarish bo’yicha o’zgalarni sal burib,
o’zgartirib multiversiya hosil qilganchalik ko’rishadi, hayotni tushunishadi.
Shunday qilib inson-binolar birinchidan miya, so’ng gavdalarida, ya’ni miya-gavdalarida
odamlarining qaysidir jabhalari, jihatlarini kino qahramonlari xarakterlari,
ifodasiga o’tkazishsa, shunday qilib gavda-miyalari orqali shu qahramonlari
tomonidan, hayoti ya’ni filmdagi atroflicha voqea-hodisalari bo’yicha qolgan
binolarning o’zgarishini, ko’rinishlaridagi shaklan boshqacha ko’rinish
olishlarini, ya’ni o’zga insonlarini qanday ko’rayotganliklarini butun Dunyoga
bildirish bo’yicha qahramonlari hayotini ko’rsatishadi. Endi, shuni ham yozib
o’tishim kerakki, bo’lmasa, har doim bir xillik qilishayapti yana, demak, -
ba’zida, shuncha aralashib doimiy “men yozdirdim, sen oldindan ma’lumsan,
uxlabsan” deb qarashlaridan so’ng, mening undashlarim, yozuvga kiritgan
munosabatlarimdan so’ng, o’z-o’zidan baribir mantiq ya’ni mening aytgan, yozgan
genim taqazosi bilan majbur bo’lishib qo’yib berganlarida, baribir yomonliklari
shu bo’ladiki, “bizlar aralashmaganda (albatta qo’shimcha buzg’unchilik qilib
turishimizni, oldingi yozuvlaringga aralashganimizga xos oralarining oralaridan
yana aralashib yomonlik qilib turganimizni sen bilmaysan-ha deyishib) sen
kim-qanaqa, bo’lmag’ur va ma’nosiz, grammatik rasvo yozasan (albatta, menga
halaqit berib aralashganlarini qo’shmasligim kerakligini, shu mantiqsizligini
o’z-o’zidan to’g’ri bo’lishini bildirgan holda, xuddiki endi ular menga
aralashma, boshqa sonlar bilan ko’paytirma deyotganga o’xshab)” deyishadi. Endi
nima desam ekin, ichimdagilar umuman mening genimdan tashqarida genimda nima
bo’layotganini bilishadiki, masalan bu – meni hozir shu o’rinda Nodiraning
telefon suhbatini ma’nosi qanday borayotganini, qaysi doirada yoki
mavzudaligini, shunday davom etishini, holatlarini bo’lmasa ham, oldindan
bilayotganimga o’xshab mendagi har doim bo’ladigan va boshqa vaqtlarga
qoldirilgan o’z his-tuyg’ularim, genlarim qisilishi shundoqqina qiynaganda
qo’tog’im va tashshoqlarimning siqilishlarida, kallam bilan birgalikda
tushunamanki ya’ni bosh miyamdan anchadan beri bo’lishi mumkinligi kutilgan,
bir oddiy misolda ko’rinib, so’ng haqqatan hayotda uzoq paytdan keyin uchragan hisob-kitoblar,
mantiqlar ya’ni bo’lib o’tgan simmetrikaviy joylashuvlar, ilojsiz, eng ko’p
taqalishi to’g’ri deb hisoblangan topishuvlar bo’lib, umuman olganda hislarimni
tashshoqdagi g’uchur-g’uchurlar, qirilishga xos ovozli qon o’tishlari bilan
birgalikda sezaman. Endi, bir narsani aytib o’tish kerakki, Orli o’lik ayollar o’zlari
har bir aniqlikni o’tmish va kelajak hayotida istalgan turda tus olishi, yashab
o’tishini to’liq bilganlari uchun bu – mantig’imdan xoli emaski,
yozayotganlarim yoki og’zaki gaplarim orasida qo’toq so’zini ularga yo’llab
aytsam, o’z-o’zidan qo’toq so’zi aniqligini hayot qilib, bir umrlik o’z
yashashi bordayin qilib qayerga urardilar – desangiz, omlari ichiga
kirgizardilar, zero iloj yo’q, qo’toqni yashattirish kerak. O’lik ayol
Orlilarga farqi yo’q, shuncha aholi doirasidagi misol bo’layotganiga qarab
turishmaydi, ya’ni butun Yer yuzi aholisining har biri inson yoki odam
bo’lishidan qat’iy nazar baribir boshqa tajribada va istalgan kutilmaganlikda
yashab o’tishini bilsalar ham, shuncha parallellikka qarab turmay, bir umr
uchun insoniyatga vaqt davomiyligiga olingan ravishda barcha hayotiy
to’qnashuvlarni qilib chiqqan bitta Ruhniki hisoblangan umr davrini berishadi.
Umuman olib qaraganda har kim o’zining nuqtai-nazaridan, - geni bo’yicha boshqalardan
o’zi xohlab turgan, yoki istagiga simmetrikaviy munosabatni olishadi, shunday
qarasak, kelingki viloyat yoki butun Dunyo aholisi qanchadir qism ma’nosida
o’girilib olib, Matryoshka orqasiga pastdan o’rmalab kelib ko’tarilib
qaragandayin har kimga o’zining munosabat shaklini, hayotga bo’lgan aloqasini
to’ldirishli olib beradi, shuning uchun barchaning hayotida har kimning o’zi
borga o’xshab, baribir uchrashganida shunday bo’lsa ham, qolgan payt
boshqalarning o’zlari bo’lishiga qaramasdan, hammani “o’zim” deyishlariga loyiq
tarzda Butun Dunyoning, aholining shaxsning o’ziga qaratilgan, hayotdan aloqasini
bilib turishi mumkin. Masalan, bir kun bo’ladiki, shunday payt borki, misol
uchun o’lgandan keyin, barcha genli munosabat shakllaridan shaxsning o’zi
yashagan payti butun Dunyo ahlini, hayotni qanday kuzatgan bo’lsa, Jahonga
tarqalib ko’pchilik, har bir o’zga shaxs tomonidan shu umumiy bo’lgan ularga
qarashi, yondashuvi bo’yicha markazdagi, o’z turar yashab kelgan joyidagi
o’ziga boqadi. Shunda o’ziga-o’zi oxiri hayotiy baho chiqargan bo’lib, so’nggi
ikkilanishda qolishi mumkinki, “men o’zimning butun Dunyo ahlini ko’rabilgan
ongimning ichidamanmi ya’ni genim bo’yicha boshqalarni o’zimga qaratgan
qismimda, o’zgalarning teri burilishidami yoki o’zgalarning chinakam o’zlari,
hayotiy qarashlari bo’lib boqayapmanmi” deyishlari mumkin. Endi, umuman olganda
Orli o’liklar ustimdan kulib shunga qarashadiki, xayolimdagi simmetrikaviy
jarayon tezda bo’lib, genim bo’yicha boshqalarda o’zim shatta yesam xursand
bo’ladi, agar xayollarim qolib ketib, kech bo’lsa, masalan, xayollarim aksi tez
bo’lmay, 1-2 kundan so’ng yoki 2-3 yildan so’ng bo’lsa, xayollarimni oddiygina
o’z vaqtida hisobga olib qo’ysam, yoki xayol qilib o’tib ketsam xolos bo’lsa,
ko’ti qichib, hayron qolib turaveradi hamda faqatgina ushbuga o’xshash gaplarim
uning, Orning ichini yondirib, doimo tezkor aksini, genetik o’zimni boshqalar
bilan darrov to’qnashtirib kelgan ishiga qarama-qarshilikni bildiradi. Endi,
umuman nafaqat AQSh filmlarida, balki butun Dunyo kinosida haqqoniy joylar,
binolarni suratga olganda qo’shimcha o’zgartirishlar, boshqacha ko’rinish
oldirishlar qilishadiki, bu – multiversiyani bildiradi, boy davlatlar bo’yicha
o’sib borishda, toki AQSh gacha binolarning va tashqi ko’rinishlarning,
fasadlarning o’zgarishlari, boshqachaliklari yanada kuchayib, ko’plashib boradi.
Endi, umuman olganda ichimdagilar menga halaqit bermoqchi bo’lsalar, murg’ayib
yotgan (shu o’rinda ham o’zlariga mos bo’lmagani uchun, sikim haqidagi so’zni,
yotgan so’zini darrov o’chirtirib boshqacha qildirishdiki, to’ldirib murg’ayib
so’zini ham qo’shishdiki), aniqrog’I mijig’ bo’lib qolgan (endi o’z-o’zidan
yordam berib yuborishdi, baribir o’zimning simmetriyam to’g’ri va sog’lomda;
mijig’ so’zini oldindan ko’zlaganimda yashirib kelganlari uchun baribir
chiqarishga majbur bo’ldilar; ha, o’zlarich buni oddiy simmetriya ishi, sen
emas deb baholaydilar o’zlaricha) sikimni farrak ottirib, tezkor aylantirib
ochishadiki, balki o’stirishar hamki (qarang Orli o’liklar tarafidan shu
o’rinda betaraf kulgili qiyofalar kelayapti; xuddi shunday betaraf bo’lsin,
ilojsiz betaraflik qilishlarini yoqtiraman, aks holda qo’toqlarning o’zlari
bilan bostirib tashlardim; shu o’rinda qo’shimchasiga aytishayaptiki, xuddiki
bu - oddiy munosabatlardan farqlidayin bo’lib tutishgandayin, “xayriyatki gen
haqida yozayapsan” deb mening ustimdan kulishadi ya’ni gen bo’yicha jazo
olayotganimni bildirishadi), uyog’ini so’rasangiz, o’zlariga yoqmayotgan mantiq
kuzatilishini, davomini (baribir mantiq bo’yicha menday hamma narsani tez va
ko’proq oldindan tushunaolishmaydi, faqatgina yozayotgan fikrimni ham yozuvim
bilan solishtirib borib, so’nggi yozuvlarimni o’chirtirib, yoki xato yozdirib,
qayta to’g’risini yozdirishklari yoki 3-yozuvga to’qnashtirishlari mumkin), men
bilib turgan va aynanki ularga yoqmaydigan, seksga yoki shunga o’xshash obro’
tizginimga xos so’nggi yozuvlarimni, so’zlarimni, shunda ham so’zlarimni o’zagi
ko’rina boshlanib aniq bo’layotganida, faqatgina qo’shimchasidan o’chirtirib,
bizlar oldindan bildik deb qo’yishlarida, umuman ha, shu – yotgan ko’plab
halqalanib qolgan, aylana ajinli chukimga o’xshatib o’zimni birdan aylantirib
yuborishganga, tovlab tashlaganga o’xshash holat samarasi kuzatiladiki,
natijada qilayotgan ishlarim supurib tashlanib, birdan burilganligimga o’xshab
qolib, qilayotgan ishimda xatolik, yangilanishli noto’g’ri amal yoki klaviatura
o’zga tugmasini bosish bo’lib o’tishi mumkin va shunday qilib o’zimning
obro’imni kesishadi, bittaga to’g’ri yozaolmadi, o’z obro’ini ushlayolmadi, biz
o’z yozgan obro’ini o’chirtirishga o’zimizni bildirmay o’zi qilishiga majbur
qildik, yoki 3-marotabaga xos o’chirtirdik, backspace ni bostirdik deyishib o’zlaridan
ketishadi. Xullas, yotgan qo’tog’im farrak otib turg’izilishiga o’xshab gavdam
va ko’zlarim birdaniga aylanganga, qirrasiga qaragandayin, shu parallel holatga
tushib chindan ham ketma-ketlikda, uzluksiz hayot davomida, parallel bo’lmay
nimadir xato, noto’g’ri, mantig’imga ya’ni xohlaganimga zid ketishi mumkin.
Umuman olib qaraganda Parallel Dunyo bu – boshqalarning, o’zga shaxslarning o’z
hayot chegaralari, oldinga boqishlarida mavjud bo’lib, boshqa tarafdan har kim o’zgalarga
qaraganda go’yoki ularning orti bilan aloqa qilayotgandayin shu har kim
o’zining geni bilan uzluksiz va o’zgalarning parallel hayot itarishlari, bosimi
yitalashlari ijrosidagi ketma-ket, uzluksiz va davomiy sodir etiladigan hayotni
ko’rishlari mumkin. Shuning uchun aytganda bir va bu o’rinda oxirgi gap shuki,
men chindan ham boshqalar qiyofasida, boshqalarni Dunyoqarash bo’yicha
boshlanishidan, tug’ilganimdan beri o’zim deyolmay kelayotganimga qaramasdan,
endi boshqalar orqali o’zimga bo’lgan o’zimga o’xshashlikdan, gavda va miya ijrosidan o’zimning munosabatim,
yondashuvim va aloqam doimo vaqt o’tishi bilan, har bir onning ketma-ketligi
bilan, aynanki ular ya’ni boshqalarning o’zisiz, o’zimning kayfimga o’zim
sifatida hisobga olinadi. Endi. Zero gavda bilan miya parallel qo’yilgan, miyamga
aloqalanib miyamni kuzatuvchi insonlar miyalari bu – gavdalari o’zlarining
birlamchi gavdalari bu – miyalariga parallel qo’yilgan. Shunday qilib mening
gavdamga mening bosh miyamdan o’tib insonlarning miya-gavdalari, - xullas
bunday qarasak, miyam gavdamga parallel, miyam bilan boshqalarning
gavda-miyalari shundoqqina ko’rgazmali, ochiq-oydin qo’yilgandayin, hammaga
tarqatilganga o’xshab bir xil darajada to’qnashuvli, tasodifiy chinakam
bog’lanishlarga ega, insonlarning gavda-miyalari miya-gavdalariga parallel
bo’lsa, menga shu miya-gavdalari bir xil darajali, teng miqyosda
to’qnashiladigan, duch keladigan, aloqa olib boriladigan sifatida qaraladi.
Ammo birinchidan miyam gavdamga parallel bo’lgani boisidan insonlarning miya-gavdalari
ya’ni menga ko’rinadigan shu turishli bo’y-bastlari, sezgili qad-qomat bo’yicha
aloqalari parallel, ammo genli ravishda faqatgina o’zimga bag’shida bo’lib,
o’zimni bildirib, o’zim xayolimda kechirgandayin o’zim bilan o’zim (ya’ni
boshqalar) gaplashgandayin ketma-ket uzluksiz ravishdagi vaqtda inobatga
olinadi. Ya’ni shuni, buni kusga o’xshatib “()”, yopiq yonma-yon qo’yilgan
qavslar shaklida tasavvur etsak, qavslar bu – osti-usti bo’yicha mening gavdam
va miyam hamda insonlarning gavda-miyalari va miya-gavdalari sifatida parallel
bo’lib, ustki va ostki ochiq tutashuvi gen bo’yicha (magnitning minus-minusiga
xos) itaruvchi, bir tarafga o’zligi bilinmas, ikkinchi tarafda esa yolg’iz
qolgan shaxsning o’zi uchun bilinadigan, aloqador to’liq sezgili yitalovchi munosabatlardan
iborat. Endi qizig’I shundaki, gen bo’yicha qavslar ostida magnitning plyuslari
to’qnashib, menga o’zimning gavdalarim (o’zga qiyofalardagi tanalarim)
kelaveradi, qavslar ustida esa magniting minuslari bo’yicha itarishlari bo’lib,
insonlarning gavda-miyalari bo’yicha o’zlarining genli qarashlari, shunga
javoban boshqalarning miya bo’lmalarining ishlashlari itarilib, yitalanib,
uzoqlashib turaveradi. Endi shu o’rinda bir maqtanay desam, (albatta, hozir
tashqari supadan enam qarag’ayning ovozlari ko’tarilib, genli aloqalarni
bilmay, mening yomonlik ostki chizig’imda o’zlari bilan o’zlari ya’ni boshqalar
kurashuvi ostida o’zlarini isbotlashga urinaverganlarida ba’zida chinakam o’zga
tomondan ya’ni miya bo’lmish insonlardan enamning genli jon, tiriklik
ishonchlariga ko’ra baribir genli tasannolar bildirilganki) menda insonlardan
ko’ra kamroq o’zim bilan o’zim janjol, urush bo’lib o’tgan bo’lsa kerak (shu
gen bo’yicha). Endi. Ba’zida buning plyusi bilan uning minusi to’qnashib, aloqa
o’rnatib qolishi mumkinki, shunda jadal tezlik bilan mening miyamda va
insonlarning gavdalarida jin urgandayin bo’ladiki, miyamda ovoz chiqib, insonlarda
esa gavdalari og’rig’I boshlanib, tablari qochib, bir-birovlarimizga chinakam
to’g’ri yuzlanib qarashimiz mumkin, haqqoniy tik, yuzma-yuz aloqalar olib
borishimiz mumkinki, bu – mening og’zaki, baland tovushli galarim bilan
o’zgalarga muloqotimni bildiradigan genli munosabatlarimning ularga, insonlarga
o’tib qolishi, hamda insonlarning qarashlariga, ko’z bilan boqishlariga xos
aloqa shakllarining miyamda gaplar, munosabat shakllari, o’qtalishlar bo’lib
kelishi mumkin. Shunday qilib asosan dadamga aytgan gaplarim bo’yicha darrov
xayoliy munosabatlar miyamdan to’ppa-to’g’ri beriladiki, o’tmishdan avjlanib
kelib chiqadiki, kelingki shu qistovlari, buyruqlarini qilmasam
qo’ymaydigandayin, vaholanki, oddiygina shu jarayon, tikkama-tikka aloqalar,
xohish-istaklar bildirilishi bo’lib o’tdi xolos. Ha, endi bildim, mana yana
nima bo’layapti mengaki, mening ko’z bilan boqishlarim go’yoki o’ziga-o’zi
qarshilik qilayotgandayin ikkiga bo’ldanib, o’zimning ko’z joyimdan va
qarayotgan yo’nalishim bo’yicha borliq oraliqlaridan shu ko’zlarimga nisbatan
qarama-qarshilik, bosim qilib turadiki, natijada men qay darajadadur
yaqinlarim, begona genli insonlarimni tushunib gavdalariga ya’ni
miya-gavdalariga ko’z bilan qarashli, boqishlamali gap-so’zsiz og’riq olib
kelishim mumkin. Shuning uchun insonlarga go’yoki ko’z qarash fokusimni
to’g’irlagandayin, ko’zlarimdan ko’zlarimga tashqi nigohim oralig’ini
to’g’irlagandayin qarayolishim kerak. Masalan, hozir bu – 3-si deya ichimdan “suqulibroq”
aytishayaptiki, xo’p, men ham aynan ekranga qarata ko’z qarash fokusimni
moslashtirganchalik ushbu 4-sini yozayin. Endi sal ayollarimiz mavzusiga
chekinish qilsak, ayollarimiz ikki qo’yilgan yopiq qavslarning go’yoki ikki
parallel chiziqlari bo’lib, doimo o’tmishdan hoziroqqacha yetib kelishadiyu,
ammo bizning hoziroqdagi tasodifimizdan mag’lub bo’lib, oilada ikkinchi,
bizning, (erkaklarning) boshliqligimizdan so’ng turadigan darajada bo’lib
qolishadi. Endi ayollarimizda ham tasodif unsurlari bor, zero qavslar yoysimon
ko’rinishdadurlar. Shunda bir masala ko’zimga tashlanmoqdaki, hozirgacha menga
aytib kelayotgan, aynan shu bugun ko’paygan ichki ma’lumotlarimga qarasam,
ayollarning shu yoysimon shakllari ichida mening tasodifim qanchadir ishlash
bo’lib, o’tmish taqdirimdan o’rin olgan. Zero men taqdir sifatida o’tmishimning
ham ancha qismini, umuman olganda deyarli to’liq davrini eslay olmayman, ammo
bir o’tirganimda shu eslashlar kuchli berilganda, xotirlashga yaxshiroq
uringanimda ham bu ozgina qolgan vaqtlarni tasodiflarim, kutilmagan amallarim
bo’yicha eslashim mumkin. Endi 5:29. Shunday qilib ayollar parallellikka
o’xshab buqrayib, yoysimon faqatgina yashashsalar, o’lik bosh miyalar esa aynan
yoysimon qavs shakllaridan qiya qilayotgan tasodif nuqtachalarini taqdir
bo’yicha ayollarni bo’ynilarini tik qilganchalik ma’no jihatdan chiqarib beradilar.
Endi, shunday qilib aytsak, mana hozir shu o’rinda ushbu matnim uchun yozilgan
so’zlar soniga qarab chiqqan natijani, sonni aynan sal avval, 1-2 soniya oldin
xayolimga keltirganimdan deb hisoblasam, shu ma’lum bo’ladiki, insonlar
miyalari bilan aniqlik orqali yaratilgan Dunyomizda shu miyalar, ya’ni
gavda-miyalar tasodifiylik, kutilmaganlik qilishlari ma’lum bo’lsa, demak,
sonlar ishonchi yoki boshqa narsalarning bor-yo’qlik aniqligi insonlarga,
mening ularga ya’ni insonlarga aloqam bo’yicha haqqatan o’zgarib (o’xshamagan
bo’lib), almashinib, yo’qdan-bor bo’lib turadi. Endi. Bir tarafdan men
xursandman, chunki erkak insonlar sifatida yaqinlarim tomonidan o’zimning
o’zimga bo’lgan amallarim, ishlarim va simmetriyali ya’ni teskarili bo’lsa ham
xohish-istaklarim ijrosini, genimning hayotdan aylanib kelishini kuzataman, va
shular bilan aloqa qilaman, o’lik erkaklar esa genli atrof-borliqdagi,
tevarak-uy-joydagi shart-sharoitlarimni bog’lab, yo’qdan-bor qilib (mana hozir
sal avvalroq tirnoq oladigan qaychini joyidan topaolmadim; qaysi ma’nodaki, bu
– hozirgi holatim, tirnoq olishim o’zgarishi bilan o’tmish taqdirim o’zgarib
yurishi mumkin) turishadi. Endi 6:15. O’lik AQShlik ayollar genim bo’yicha
boshqalar sifatida o’zimni o’zimga qaratishda ildiz-resha tortib ketishgan,
shox-shabba bo’lib o’zgalar qiyofasida mendan pastga genimni tortib chiqishadi.
O’zimizning ya’ni Buxoroning o’lik ayollari bo’lsalar, keyingi Dunyo pari,
bug’I ya’ni tumani bo’lishimizni bilib, gavdamni shu tuman bilan parallel
tutgan holda hech nimaga nisbatimni bildirmasdan meni surib, nimagadir yaqin
narsaga tekkizib qo’yishadi. AQSh lik o’lik Orli ayollarning ta’siri ancha
yuqoriligini, ya’ni mening genimdan tortib boshqalar orqali o’zimni o’zim bilan
chalkashtirish, aralashtirish ishlari har doim, o’zimizning o’lik ayollar
boshqaruvidan ko’p bo’layotganini bilayotgan bo’lsangiz kerak.
Comments
Post a Comment