uzbek language siteenglish language site

Kecha

 

363 (kechangisi, bitta avvalgisi 362 edi tog’risi) 11:06 am. Demak, men ham 29-yanvarda tug’ilgan bo’lsam, 31 dan qaytishiga qaramasdan qishning 3-oyidan ya’ni 1 oygina qolishidan 2 kun orqada tug’ilganman deb hisoblanarkinman. Shuning uchun mening manzilim eng boshlanishidan, hali asosiy kun bo’lmasidan, shunga ikki kun oldindan iliq kunlar elchisi bo’lib tug’ilarkinman. Bunga o’xshab hozir shu o’rinda bu kunim, 31-avgust ham menga sog’dayin kelmoqdaligi ajoyib albatta. Endi, shunday qilib “nima qayerda qachon” deb nomlanadigan izlanishlarimiz turkumini davom ettirsak. Boshlanishidan beri xayolga shu keldiki, o’liklar o’z parallel chiziqlarini bilim, sanskritcha orqali barchasini tushunish to’g’ri chizig’I deb bilishadi. Mana shuning uchun tirik inson ayollari bosh miyada koinotning istalgan joyi aniqligini bilib bersalar, bosh miya o’qtalishlari, og’rig’I, aniqrog’I “yoki”si bilan birga, so’ng aniqlikdagi yechimga xos buyrug’I shu miya joy aniqligining, qayerdaligining vaqt aniqligi, qachonligi ya’ni bilimini, barcha taqazolar bilan duch kelish sabog’ini tushuntirib beradi. Masalan, quyoshda ichki portlash chegarasi, biror bir boshqa sayyorada toshning joyining qo’zg’alishi bo’lib o’tsa, tirik ayollar shuni ko’rishadi, sezishadi, o’liklari esa uning ilmiy bilimini, butun o’tmish-kelajak uchun nimalar bilan bog’lanishini, ahamiyat aniqligini, misol uchun, shu tosh bundan keyin 10 000 yildan so’ng chirriydi, yoki sal siljiydi, tagida namlik aniq buncha yoki aniq uncha bo’lib turadi deb yotishaveradi. Xuddi shunga o’xshab tirik insonlar spinnoy mozg asosiy sog’lom qatlamida ish ko’rsalar, bu – “s, dan po-xuy inn, mehmonxona oy” miya bo’lib, o’zlari uchun birinchi tiriklik a’zolari bo’mish miyalari orqali oyda qo’nim topishib, shu joydan Yerdagi ikkilamchi tiriklik a’zolari bo’lmish gavda faoliyatlarini olib borishadi. Ko’zlari qarashlarining hamma joyni nazorat qilib yurishi bilan boshqa insonlar ko’zlariga to’qnashib aloqa qilishi mumkinligini bilishadi. Bu – ya’ni inson “miyasi” bu – gavdasi “nima” savolining yarmiga javob beradi. Qolgani esa orqa miyaning o’lik, qiynoqli tarafi bo’lgan, shol qilishi mumkinligigacha olib boraolishiga ko’ra Dunyodan o’tgan o’liklarniki, vafot etgan insonlarniki bo’lib, tiriklar uchun Yerda shart-sharoit, narsalar-devorlar yaratish bilan “nima” savolining ikkinchi qismini to’ldiradi. Shunday qilib insonlarning miyalari bo’lmish gavdalari uchun Oydan o’zlarining miya kuzatuvlari, Oydagi yashashlari orqali Yerdagi gavdalariga, “miyalariga” cheksiz va taqdiriy aniqlikdagi shart-sharoitlar yaratib qo’yilgan. Demak, “qayerda va qachon”ning barcha tarkibli, hammasi biridali ilmiy aniqliklariga, “nima” ya’ni “noma’lum I’m, men aloqa” orqali barcha, hamma tasodifiy, kutilmagan, misol uchun oldindan bilinmaydigan deb topiladigan tegib qayergadir olib qo’yish noma’lum aloqalari hisobga olingan. Shu borada, jabhada eng yomoni O’lik ayollar bo’lib chiqishayaptiki, o’zlarining vaqt bo’yicha barcha o’tmish-kelajak aloqalariga qo’shimcha qilib, qo’llaridan kelgancha, tirishib, ko’tlik (ko’p o’tishli aniqlik) bilan tirik va o’lik insonlarning “nima”siga ya’ni istagini ham topishga, ko’tlik bilan - issiq jon kayfini sezganmi, bilmadim nima sababliki, “men gavda kayfiyati cheksiz chegaralarini duch keladigan aniqligini topib berishim kerak” deydiki, maqsadi hammadan o’tib maqtanish bo’lsa kerak. Xullas, shunaqa yeban-tureslik aloqalarida eng ko’p dakki yeydiganim Arvohlar ya’ni o’lik ayollar, o’zlarining aytishlaricha “qo’toqqa yo’liqaolmay xafagarlar” bo’lib, taxminimcha baribir men bo’yicha subyektiv aloqalardan kelib chiqib mening miyalarimdagi, o’zimning tutishimdagi barchasi, “nima qachon va qayerda” uchun qaysi bir savolni “nima”, “qachon” va “qayerda”ni o’tkazib, chizig’ini uzunroq qilib qo’yganimdan kelib chiqayapti chamamda. Endi. shunday qilib insonlarning miyalari “Matritsa” filmidagidayin Yerning bir bo’lakchasida, hududchasida emas, balki mening tahlilim bo’yicha Oyda – bilmadim endi, miya chindan ham bir joyda, qandaydir idishda yoki Matritsa kinosiga o’xshab parallel chinakam gavdasining o’zida kapsulasi bilan birga ichida saqlanadimi, Oyda ham shunaqa qilinganmikin yoki miyalar oy tuman bo’yi fazosida uchib, kezib yurarkinmi va h.k.ki, joylashgan. Vahiy ya’ni doimiy ichki ovozlardan biri bo’ldiki, Krator so’zidan bor deb, Krator degani “kir o’tir” bo’lib, inson birlamchi a’zolari bo’lmish miyalar, ya’ni insonlar mening bosh yorishimga qarshi misolda birinchidan gavda emas (qorin to’ydirish emas), miya sog’lig’I (quvvati) uchun yashaydilarki (uyog’ini so’rasangiz men har doim shunday g’ayrioddiy ajratishlar, tushuntirishlar qilib o’tirmasligim kerak, barcha yozuvlarim Matritsa filmidagidayin diniy, g’ayrioddiy va anamal ketayotganiga tik, to’g’ri, yozuvning o’z sodda, oddiy yo’li, uslubi, mantig’i tushuntirilishida qarash kerak; demak, miya bilan gavdaning o’rni almashgan deyildimi, shunday ketdi…), demak -, Kratorlarda, baribir o’lchamlariga qarasak, birinchidan Kratorlar har xil o’lchamli, ikkinchidan qaysidir eng asosiy birida to’laqonli hajm ulushida, sig’imida sig’dirilgan, joylashtirilgan ma’no bo’lsa, shunday qilib kirgizilib o’tirtirilib qo’yilgan (qolganini bilmadim, “suyuq-shilimshiqroq modda bilan to’ldirilgan” shisha idishlardami yoki yo’qmi). Endi, o’zim uchun olib qaraymanki, menda yana bir o’zim haqimda kashfiyot, otkraveniye, ochilish sabog’I kuzatilishi mumkin deb hisoblaymanki, bu – men yoshligimdanoq Dinga ya’ni insonlarning “davomiy in, ichkariga” kelajakdan men uchun ko’rinaverishlari, menga o’xshash o’zlarini moslashtiraverishlariga qarshi borgan bo’lib opamni sikkanim va natijada taqdiriy, kutilmagan bo’laolmay qolgan jazosi sifatida boshimni o’zim, tabiiy o’yingohda yorganim menga insonlarni Diniy yoki shunaqa epchil, butun Yer yuzida shuncha aholi jon-boshiga qaramasdan o’zlarini nazoratlarini saqlayoladigan, rivojlanishga dosh beradigan qilib ko’rsatayapti, tushuntirayapti deb hisoblagandurman. Ammo shuning debunk I, ya’ni shunday bo’lish imkoniyati insonlar bilan maktab chog’larimda, ba’zi o’yinlar musoboqalarida bo’lgan bahslarimda o’qishim kuchliligi va qolganlardan a’lochiligim bilan yo’qqa chiqarilgan edi. Shuning uchun keyinchalik baribir mening o’rnim o’shandaqasiga, insonlardan tubdan ajratilishim farqiga xos barcha, balki insonlar va o’liklar tomonlaridan bildirilib, Oliygohda o’qishimni shakllantirib bermaganlari, och qoldirib, gaplarni ilg’ashga qo’ymaganlari, barchasi o’z-o’zidan keyinchalik, o’qishdan so’ng ish, davlat yoki tadbirkorlik sohasida mehnat qilmasligim uchun to’g’irlangan. Endi. Albatta, hozir Matritsa 5 kinosini so’rasam, o’liklar darrov bor tarkibni solishtirib, zigzaglab yoki lazerli, chiziqli tutashtiraverib menga shu kinoni, Dolzarblikka xosdur balkim yasab berishadi, bu – Matritsa 4 ni Erkin akamizdan so’raganimda, chin dildan chiqib, bir muddatli kunlardan so’ng (o’liklarning) taxlab, chiqarib berganlariga o’xshaydi. Endi, shunday qilib, baribir ichimdagi miya asoslamaligidagi o’qtalishlar bu – insonlardan sezib yozamanki, ular menga jumlalaringdagi aloqador egalar, shaxslarni o’z nomlari bilan keltir deyishganda men shuni “nima” so’rovining yarmidagi shaxs, inson o’rni deb bilib inobatga olib berishim kerak. Demak, bundan keyin shaxslar nomlari necha marta kelsa ham qaytarib yozaman, ammo ular so’zidan foydalanmayman (takidlashdi ko’z qirim bilan). Zero insonlarga o’zlari uchun tushunarli aloqa manbai bo’lgan yozuvlar(im)ni aniq qilib ifodalasam, menga ham aniq yordam berilsa kerak. Kelingki, xo’p barchasi bachikana, surunkali bir xil bo’lib ketmasligi uchun “ular” so’zini qo’llasam, “ya’ni” so’zini ham ishlatib asosiy kishilarni ya’ni shaxslarni yozib ketaman. Endi, shunday qilib Matritsa 4 ni (shunga, shaxs emas, narsaligi yoki kinoligi uchun unga so’zi bilan qo’llasam) Titanik 2 ni yaqinda menga ham namoyish qildirganlariga o’xshab qarasam, avvalgi kinolariga simmetrikaviy qilib yasaganliklari yaqqol seziladi. Unga (Matritsa 4 da), istalgan joyini hozir esim bo’yicha taqqoslab bersam bo’ladi albbatta, ammo boshlanishidanoq birinchidan sal simmetriyadan qochirish, men kutilgan kino bo’lishi maqsadida 1-qismidagi Triniti uchib tepish sahnasidan bo’yin cho’zganga xos simmetrikaviy davomiylik qilganlar, so’ng oxiriga qarasangiz shu simmetrikaviylik orqaga, bo’yinni ichkariga kirgizib bosilganki, Matritsa 3 da Neo bilan Smit binoni teshib, portlatib Smit Neoni tagiga qo’ygan bo’lsa, yerga urib-qozib kiritgan bo’lsa, Matritsa 4 da binolardan odamlar oddiy kinolardagiga, zombilarga o’xshab, deyarli chiroyli effektlarsiz o’zlarini yerga, Neo va Trinitining mototsikli oldini to’sishga tashlashaveradi. Shuning uchun bu kino chiqmagan deb aniq hisobga olib, Matritsa 3 ta kinosidan, ha, shu – mening 16 yoshimgacha bo’lgan muddat ichida chiqqan, yillari ham esimdaki bu – 1999, 2001 va 2003-yillardagi filmlarini mening yozayotgan haqiqatimga to’liqroq mos kelayotgani uchun birini ko’rishim kelayapti. Bu – mustaqillik tuhfasi bo’lsin o’zim uchun, albatta, shu haqqoniy 3 filmni yodlab ko’rib chiqib ulgurganimga qaramasdan. Hozirgi kinolarning hammasi tiki-taka, elementar tarkiblardan zigzag bilan bog’lab ko’rsatish, to’ldirib berish, aniqrog’I men uchun to’liqligicha hayotimga, bugungi yoki yaqin soatlardagi bo’lib o’tgan ishlarimga, balkim kimnidir xafa qilganimga xoslab simmetrikaviy og’rig’ini menga o’tkazib, ovqat uchun o’ndirib, qiynab o’liklar tomonidan bir zumda, kerak bo’lsa, kinolar va shu seriallarni tomosha qilayotganimda fikrimga moslab chiqarib beraverishlar sanaladi. Demak, birortasi realmaski, ammo 16 yoshli barchasini yodlab olgan sabog’imni, hammaga o’xshab bir haqiqatda yashab ko’rib-kechirganlarimni davom ettiradi, ya’ni Dunyoviy ma’lumotlar tizimli bog’lanishini, ikr-chikr - simmetriyasi bilan 16 yoshimdan so’ng moslashtirilishlarga ko’ra davom ettirib biladi. Men nima haqqatan sodir etilayotganini bilmayman, ko’pchilik ya’ni Dunyo ahli uchun obyektiv, joyida turadigan toshga o’xshab nima bo’lib o’tayotganini sezmayman. Barchasi uchun oddiy rivojlanishning o’zi bo’layapti deb qo’yilgan va qolgani hammasi, o’zi barcha-barchasi 16-yoshimdagi hamma, ko’pchilik bilan birgalikdagi haqiqatimga ko’ra ishonch bilan davom ettirilayapti. Ya’ni aslida shu yoshligim bilimlari bor bo’lib, ichidagi tarkibi esa ya’ni binolar rivojlanishi bilan yaqin-uzoqqa moslashtirilib olib qo’yiladi, kino-seriallari esa quruq rivojlanishni o’tmish bilimlarimga ko’ra simmetrikaviylik qilib turaveradi, insonlarini-ku aytdim, - oydan tushganlar. Endi, shunday qilib Matritsa 4 ala kinolarim ham u noutbukchada buzilib qolib ketdi, qayta yoqqanini skachat qilib ko’rishim kerak. Endi, nastalgiya qilib haqqoniy filmlarni ko’ramiz deymiz-u, shularni ham qanchalik har kimning o’zi, xotirasi ilg’ayolishga qodirligi uchun namoyish davomiyda kallasidan, gavdasidan kelib chiqib o’zgartirish, simmetriya qilib qo’yishadi. Endi, hozir Mediagetdan menga ikkita variant, yangi kinolar tanlovi yoqqanga ham o’xshaydi, ammo ular ko’pchilik uchunmasligi sababli Matritsani qidirishga, yozib toptirishga qo’yib skachat’ qilaman. Yana bir narsaki, simmetriya ya’ni (ko’pchilik bo’yicha) zigzag yangi kinolar va hayot joylari uchun hammaga bir xilga yaqin ishlashi hisobga olingan. Balki, men tanlagan kinolarimda mutloq boshqa sahnalarni va jarayonli bo’lak namoyishlarini ko’rib chiqishim mumkin, ammo simmetriya mazmun-mohiyati yoki narsalarning o’zi Dunyoda ko’pmasligidan kelib chiqib bir xilga yaqin voqea-hodisalarni, namoyishni tomosha qilishim mumkin. Endi umuman insonlar Oydan Yerga qaraganlari uchun hammalari bir xil kino-serial tomosha qilishadi, ammo men Yerdan Oyga qaraganim sababli o’liklar bo’lmish osmon jismi boisidan standart, hamma uchun kino-serialni boshqacha o’xshash sahnalarda, balkim mutloq o’zgacha tomosha qilishim mumkin. Agar insonlarning namoyishlari bilan meniki yaqin, barobar yoki teng, to’liqroq o’xshash kelib qolsa, o’liklar yonib-kul bo’lib, kuyib (ko’tlari) qolishadiki, Bobirmirzo insonlarga stuchat’sya qilaolibdi, tegib bilibdi, aloqalanaolibdi va obro’si bizlarning izolyatsiyamizni teshishdan o’tib tushibdi deb hisoblashga majbur bo’lishadi. Ish qilib dolzarblik, ko’rsatilayotgan narsalar va qahramonlar, sahnaning boyligi jihatidan bir payt rivojlanishiga oid ravishda, o’xshashligimizga ko’ra men ko’proq yaxshi, ko’rkam narsalarni, voqea-hodisalarni insonlardan ko’ra ko’rdim – deb hisoblashadi ichimdagilar ham. Albatta, bitta zamonda yashaymiz, (umuman olganda, bitta ID li filmda bo’lmasa ham) bir xil narsalarni, taraqqiyotni ko’ramiz. Shunday qilib bugun mening bayramim ekanligini ichimdan jo’shqinlik bilan Farishtamisol aytishdiki, chindan ham Mustaqillik eng birinchi va ko’p darajada Prezidentlarga tatigulikdir. Endi, bundan buyog’I, mana Ibrohim - katta o’g’limning tug’ilgan kuniga 2 kun qolayotganda aravani u bilan birga tashiymiz. Shuning uchun hozir yakka o’zimga qoldirilganchalik taqdim qilinganga o’xshash yolg’iz kelib tushlikda boshlanishida hammadan oldin kelib qatnashganimda tuxumbaraklarning hidi shuncha payt men olib borgan, taxlagan ovqatlar talabiga javob bermay, biri yomonroq, ikkinchisi sal tuzukroq bo’lib, Ibrohimning albatta, u uchun og’rig’I deyish yosh bolaga halitdan to’g’ri kelmaydi-yu, aniqrogi bu – tasodifi, kelingki o’yinqaroligidagi kutilmagan harakatlari qanchalik standart, ichimdagi go’zzuklar talabiga ko’ra nurli kesim, chegarasiz chegara aniqlikda bo’lmasa ham, tartibli yaqin oraliqlarda tushunarli bo’lib o’tgani ovqatni mazali qilishi turgan gap. Endi Ibrohim bilan ko’plikda touch, ya’ni stuchat’sya lik qilaolarmikinman yoki yo’qmi, bilmadim-u, ammo unga keyinchalik, menga yaqin yoshlarda tasodiflar standartlarini tugataolmay og’rib qolishini, o’zim qilaolmagan ishni tushuntirib o’tishim kerak albatta. Zero meni ham tartibli tasodifga solib qiynaganlar, qottirib (o’zim bilan birgalikda) boshqarganlari, albatta, qolib ketgan kutilmagan amallarim sabablidir. Shunday qilib Transformers franchise I va Meg 2 filmlari taqdiriy namoyishi hamma uchun taqdim etilgan va menga shu taqdir qayta tasodifimga ko’ra tuziladi desak ham, baribir bir xil taqdir peshonasiga yo’liqib ko’rayotganimiz, men ham, kelingki shu kinolarning nomlari ham ko’pchilik va o’zim uchun har xil bo’lsa (ya’ni, voy shunday bo’lishi mumkinmi; unda nima haqida yozayapman, nimadan boshlayapman) ham, kelingki mutloq noma’lum qiyoslash bilan o’xshatish qilayotgan bo’lsak ham, baribir taqdiriy qaysidir mavzu, noma’lum va ammo ikkala tarafda, insonlarda va o’zimda bor bo’lishi kutilgan namoyishni topib ko’rganimizdan so’ng, shuning qanchalik yoqqan-yoqmaganligi taqdiriy darajalarda o’xshash, bitta narsalarni ko’rganimizni bildiradi. Albatta, kinolar shu paytgacha ko’p bo’lishiga qaramasdan, har birining o’zining mavzu-mohiyati, ko’rinish uslubi borki, bu – kerak bo’lsa taqdirdan ajratilgan mazmunga, ko’rinishga ko’ra bo’lib, aytaylikki 16 yoshimdan buyog’iga nima va qaysi nomlanish bilan bog’lanib, davom ettirilib chiqqanini bilmasak ham, undan oldingi payt kino-seriallari o’ziga o’xshash voqea-hodisalari, ko’rinishlari bo’yicha o’zini adashtirmay, sotmay, kino egalari bizniki shu film degandayin taqdim etilishi mumkin. Masalan, Transformers kinosida temir, po’lat gavdalarning transform, shaklan kichik bo’laklarga bo’ldalanib o’zgartirib o’zlarini takrorlashlari, qayta-qayta yasashlari aynan boshqa kinolarda ko’p vaqt davomida ko’rsatilaolinmaydi, faqatgina Transformers ning o’zida borligi ma’lumdir. Shuning uchun keling, Transformers men uchun qanday darajada, hamma uchun taqdim qilinadigan ko’ndalang kesma darajasidan yuqorida yoki pastda bo’lishiga qaramasdan, albatta, mening qiynalib kelganliklarim bois yaxshi martabada bo’lishi kerakki, tomosho qilaylik… shuni skachat’ga qo’yaman. Endi 3:49. Transformers Rise of the beasts ni tomosho qilib bo’ldim. Shu kinoda Mirage ya’ni Sarob ismli avtobot boshidanoq asosiy yangi qahramon bo’lib chiqdiki, umuman meni o’ylatsalar bu – men miyamning tasodifi bilan Oyni Yer atrofida tasodifiy, takrorlanmas yo’nalishlarda harakatlantirayotganimda, umuman gap shundaki, yozuvlarim bilan ko’z ko’rishim va miyam faoliyatini bog’lab Oydagi inson miyalariga aloqa qilaman va shuning sinxron simmetrik bog’lanishi uydagilarimning gavdalari va gaplari (istalgan tovushlari, tomoq qoqishlari) orqali inson miyalari tomonidan ishlanib yuboriladi. Umuman olganda uydagilarimning ya’ni dadam-enamning yoki Polin, Zigulning gavdalari va gaplari tasodifiy sifatida o’zlariniki emas, masalan, hozir shu o’rinda bo’layotganidayin, mening har bir yozishimga, har terishlarimga har oilamdagilar, yoki tashqari begonalari, mashinalar tomonidan har bir shovqin chiqarilayaptiki, bu – o’zimga nisbatan qarama-qarshi, yozuvlarimni tushunib ishlov, yozuvlarimning o’zimning hozirgacha bo’lgan ahvolim, holatim yuzasidan (masalan, yana hozir bo’ldi, shu safar dadam turish shovqinli harakatlari bilan meni yozishga bosh egdiraolmay mantig’imga bo’ysunib qoldilarki, umuman olganda) har bir shovqin, gap yoki gavda harakatiga bitta yozuv ishi berilishi kerakki, ishlar qarama-qarshi to’qnashib turishibdi hamda nima masala ochiq qolayotganini, kelingki, kallamda nima bo’lib kelayotgan bo’lsa, shuni to’liq davom ettirib, esdan chiqarmasdan yoki yechimi bilan izohlashga yordam berib chiqartirish, yozdirish uchun mening nomimdan menga parallel, sinxron ravishda boshqalarning, yaqindagilarning gavda qimirlashlari va shovqinlari berilayapti. Ya’ni men o’zimning yozuv mahsulimni, barcha ishlarimni yaqinlarim yoki (mana birinchilardan bo’layaptiki, bu – 2 kun qolgani sababli bo’lsa kerak, eshigimiz ortidan avvalgi, yoshligimdagidayin kengroq havo o’tib-qaytishi bilan birgalikda oddiy, tasodifiyga yoyiladigan shovqinlar kelishga urinayapti, shunday bo’lsada yanada sal uzoqroqlardan aksni, reaksiyani bildiruvchi portlash ovozlari ham kelayapti) boshqalar ichiga, umuman gavdasi va gaplari bo’yicha holatlab, nuqtalab, vaziyatlab, o’z gavda proyeksiyamni ularning ichlariga kirgizib yuborganchalik chiqaramanki, natijada ular mening sarobim bo’lib, gavdalari ham gaplari ham o’zimniki bo’lib yozganlarimning insonlar tomonidan ishlovli, to’liq aksili ya’ni simmetrikaviyga yaqin, balki juda to’liq va aniq, o’z miyamdan bo’lmaski, baribir tasodifiy ishlov berilgan to’qnashuvi bo’yicha shu ishlovdan o’tib olg’a borishi, qarama-qarshi qo’yilgan to’g’ri chiziqda to’qnashuv joyidan narigi tarafga yengib, barcha to’qnashuv natijalari, yechimlar va ikkala tarafdan xulosalar bilan borishi. Xullas, hozir boshimni urganday signal keldiki, bu – o’lik bolalar mahsuli bo’lib, mana endi shunga eshikdan (albatta, nimagadir jon olganim sababli) odam ovozi ham urib keldiki, nima demoqchilar, xo’sh tahlil qilaylikchi. Birinchidan bilishimcha, yosh o’lik bolalar mening kattaligimga qaramasdan, kattalar ichida istasam-istamasam to’g’ri qadam tashlab obro’ orttirishimni o’zlariga bo’lgan maqtanchoqlikni kattalar tomonidan “bizlarga berilishidan” olib qo’yayapsan deyishayapti. Bu xay mayli, endi asosiy ajralish qayerda. Asosiy ajralish shundaki, (mana hozir noxosdan boshqa bir funksiya bajaruvchi tugmaga qo’limni tekkizib yuborishdiki, chindan ham shunday tugma bormikin deb xayolga berilib qolasan kishi; bu – tajribamga quloq solsam, o’lik bolalar sababli) o’lik bolalar mening obmanimda, orgazm ya’ni spermamda joylashganlar, shu bilan qiyoslanadilar. Aniqrog’I spermalarim o’zimniki bo’lsa, qanday qilib ular shunga, spermalarimga bildirayotgan ahamiyatimdan kelib chiqib, “bizlar qolib ketdik” degan ma’noda (mana hozir eshik juda qattiq ovozda meni qo’rqizib yopildi) menga qattiq ovozchilik qilishlari mumkin. Demak, umuman Polin aytganidayin mendagi hamma narsa, gavda a’zolari, unsurlari bu – men emas, aniqrog’I men tarafdan bu – men deyiladi-kuya, ammo parallel ravishda hamma a’zolarimga o’zining egalari mavjud. Demak, speramam uchun bu – o’lik bolalar hamda ularning hayotdagi bilinish o’rni bu – ovozlar, shovqinlar ekan. Shunday qilib hammasi men uchun sarob, o’zim yaratgan ishlarimni boshqalar, parallel tomondagilar tomondan mehnat qilib javob qaytarilishidan so’ng hoziroqda, joriyda hammasi o’zim bo’lgan tiriklik, hayot ta’sirchanligi, shaxs omili sababchiligi bo’yicha o’zimning ishimni qarama-qarshi tarafdagilarning o’z ishlari bilan sayqallashlari, qisib ho’llashlari ya’ni seks qilganga o’xshab, qo’toqning ingichka omning ichidan devorlariga sudralib, juda yoqimli ishqalanish berib o’tishiga oid baribir ikkala tarafdan tasodifiy, kutilmagan ishlar, bir-birovni tushunishlar bilan o’zlari uchun sodda ko’rilgani bois osongina javob berishlari, ishni qilishni uddasidan chiqishlari. Shunday qilib men o’zimning miya faoliyatimdagi qismlar, bo’laklar, dog’lar va jarayonli hududchalarda (terlagan bo’laklarda), umuman yozganlarim parchalari haqida atrofga o’zimning sarobim qilib tarqatib qo’ygan ravishda boshqalarning qanchalik darajada o’zlaridagi parallel bo’laoladigan gavdalaridan va gaplaridan, hayotga ta’sirchanliklaridan (tiriklikning tabiatga ta’siriga o’xshab) o’zimni, qilgan ishlarimni bilib olaveraman. Shunday qilib buyog’I ishlar to’qnashuvi, foyda ya’ni pul to’qnashuvi. Pul chegaralangan, raqobat bilan topiladi, men bilan raqobat qilayotgan har bir tarafdan, meni tabiat bilan yoki ishyoqmaslik ovozlari bilan urganlarida men shu tabiatni o’zgacha shaklda pul qilib olaveraman. Mana pul qanday qiyoslanib, o’zlikka tushuntirilishda ya’ni boshqalar bilan haqqoniy farqni bildirilishda kelar ekan. Bilmagan ekanman, bildim… (hozir ekan so’zi uchun ichimdan kulish bo’ldiki, bular albatta bo’qimni ham tatib ko’rishadi, birinchidan shuni bilaman, ikkinchidan ekan so’zini chindan ham endi bilganimni tushuntirish uchun ishlataman, balki hamma ekanlar to’g’ri ham bo’lib chiqar). Shunday qilib miya faoliyatini ehtiros sifatida yuz-qiyofada bildirish har kimning o’zining ishi, ammo hozirlari ko’p bo’layotganidayin (mana shu paytlar ko’p o’zim taqiq qilgan, aniqrog’I o’zimga o’zlaricha taqiq qo’ygan so’zlarini ishlatayotganim uchun ham bo’lganidayin; bu – hozirlari so’ziga endi; go’yoki inson miyalari mening bu turga o’xshash yozuvlarimni qabul qilaolmay javob beraolmasliklari mumkin, zero men nima deyapman bularchi, ya’ni men ularni ish yoqmasliklarida ayblab, menga teng bo’laolmayotganini, yetib kelaolmayotganlarini tushuntirayotganimda o’z-o’zidan simmetriya bosimi bilan yozuvimda ham ish yoqmaslik, eski tabu so’zlarni ishlatish bo’ladimi, ha; zero men ularga achinganim o’z bosimiga ega; bo’lmasa bosib to’g’ri yozib ketib, puldan ham qistab qo’yishim mumkin; albatta, men kimdandir o’tmoqchi bo’lsam, birinchi o’sha darajada qotib yaxshilab, qayta bo’lsa ham uni o’rganib chiqaman; ularda ko’r-ko’rona kulish bo’lganidayin, menda ko’r-ko’rona o’tish yo’qdir; endi e’tiborga olsam, insonlar parallel asablar kesmasidan yomonlar, AQSh liklar amal qilishayotgan ekanki, har doim o’zlarining aytganlarini menga o’tkazish maqsadida yana “o’zi bilib xato qilayapti” deya meni ayblab bilishganini qarang-a) mening miyam orqali kulishni boshlab sezdirib, yuzimga ham ichki ortidan o’tib ketishlari kuzatilayaptiki, bu – mening o’sha yerimni, ko’timning teshigini davolayapman deb o’zlariga yolg’onchi sabab tuzib kelganlar uchun aslida ko’t teshigimdan bo’qning har doim ozginadan sudralishini yeyishlari, tatib ko’raverishlari bo’ladi. Xullas, endi mening tilyog’lamachili, tilimni chiqarib lablarimdan bir chetda o’ynatadigan, kuchuklarga o’xshab osiltiradigan ravishda deb topadigan aslida Ibrohimning tazining, o’lik nusxasining boshqalarga o’z tasodifi, kutilmagan amali bilan maqtanishi va mening ham kamayib borayotgan bo’lsada – kutilmaganligim bo’yicha Ibrohim tomonidan o’ligining injiqlashuvini oldini olish, keyinchalik duch kelishini bilib qolgani, izidan sezgani bois oldini olish maqsadida kurashuvimiz bo’lib o’tayapti. Ibrohimning o’ligi, aniqrog’I shu o’lik nusxasi deb qaralsinki, demak, bu – inson omili ta’sirida ko’chadan miyaga singib o’tadigan, pronzitel’ni’y va o’tkir teshib tegadigan mashina signallari yoki boshqa telba shovqin-suronlarini berib yotibdi. Ovqatingni o’zing ko’tar demoqchi chamamda. Endi bundan buyog’I tasodifiylik qoloqlikdur, yoshklarga esa yutuq, shuning uchun kattalar oldindan kalladagi barcha aralash jarayonli jumboqlarini, xayollarini bitib, ishlab qo’yishlari kerak. Agar oldindan qilaolmay, shu o’rinda o’rnashtiraman desam, darrov signal ovozidan dakki yeyman. Mana shu - Ibrohimning ko’t qarashi. Shunday qilib o’zimni oldindan taxlab Ibrohimni ham kelajakda, tartibiga muvofiq shunday bo’lib borishiga o’rgatib borishim kerak, hamda qolgan paytlarim Ibrohimga ta’sir etmasdan, ichimda ya’ni kallamda gapirmasdan, yaxshi g’oyalar va xayollar orqali oldindan bo’layotgan vazifalarim o’rtalarida tasodif qilib xalqdan pul ishlashim kerak. Endi men gapirmasdan, ichimda ham so'z aytmasdan xohishimga ko'ra chiqqan voqea-hodisalarni ozginagina tasdiq o’qtalishini berib, ba’zida gapirib qo’yib oldindan bitilishga majbur bo’lgan ishlarim orasiga keyinchalik tasodifli amallarni qo’shishim kerak. Umuman olganda shu munosabat, ya’ni barcha yerda 2-sentabr o’qish oni, men uchun esa Ibrohimning ham tug’ilgan kuni, umuman bu birgalikda – insonlar va odamlar o’rtasida qandaydir bog’lanishni bildirib, hozir Mediaget takliflariga qarasam ko’p eski blockbusterlar, ya’ni mashhur kinolar, supergeroylar haqidagi filmlar chiqqan ekan. Masalan, Spider man: Across the spider verse, The Flash, Fast X (Fast and Furious) kinolari bu Transformers bilan birga bir qancha filmlar orasida taqdim etilayapti, chiqqan kinolar orasida reklama qilinayapti. Albatta, meni aldaydilar derdim-u, ammo bu – haqiqat, zero shu damgacha, belgili kungacha hech qanday mashhur kinolar, supergeroylar qo’yilmasdi, reklamaga chiqmasdi, chunki Karonavirus hammani bir xil tutardi, endi esa shu belgili kunlarda, O’zbekistonning mustaqilligi, 2-o’qish Sentabri va Ibrohim katta inson o’g’limning tug’ilgan kunlari Covid 19 bo’yicha qandaydir o’tish oralig’I so’nggi chegaralaridan birini bildiradi. Shuning uchun bu kinolarning nafaqat noma’lum nomlari bor deymiz, balki har birining nomi aniq yozib qo’yilganidayin, hamda ichi ham shu nomga ta’luqli, faqat menga Oy kallasi bilan, insonlarga esa Yer taqdiri bilan namoyish etiladi. Shunday qilib o’zim ham Spiderman dan boshlardim-u, ammo iflos Orlar ya’ni o’lik ayollar, dastur bo’yicha egallik qilib, ya’ni Spiderman ni, o’rgimchakni kompyuter dasturiy ta’minoti sifatida tushuntirishib o’zlariga tortish qilishlari, va yana bosib maqtanishlari, vaqtimni olishlariga yo’l qo’yaolmayman. Shuning uchun The Flash yoki Fast X dan boshlaylik. Bitta mashhur kinoni ko’rgandan keyin superqahramonlar haqida yaxshi ketadiganga o’xshaydi, shuning uchun The Flash bo’laqolsin… ketdim.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima