uzbek language siteenglish language site

Xay

 

342 7:10 pm. Bolalar kattalarni kontrollik qilayaptilar. Kattalar esa hammasiga rozi bo’lib tushunarsiz birlik qilib turishibdi. Aniqrog’I seks ya’ni jinsiy aloqa bo’layotganda qo’toqning qimirlashi, qo’zg’alib tebranishi, qon bosimining qayta-qayta shishish-pasayishlarda sezilishi omning devorlarining tez yopilishidan, jaftlanishidan o’tib borayotganda va umuman hamma yoqlama qo’toqning qimirlashi omning devorlari bilan et qizg’ish chiziqlarli aloqalarda bosim bilan tegib turib seziladi. Natijada hayotda mening oila a’zolarimiz o’rtasida yakka orli, noma’lum ikkilanishli peshqadamligim bo’yicha qimirlashlarim, nafas olishim yoki yurak urishimdagi qo’zg’alishlarim, katta-kichik harakatlarim darrov uyimiz a’zolari tomonidan janjal, shovqin va o’zimga bo’lgan muloqotlar, tushunib, ilg’ab bo’lmas uzoq-yaqindan gaplari orasidan menga tekkiziladigan, qimirlashlarimni o’zimga qaytaradigan yoki gavdamning joyi egallanganligi sababli shu harakatlarim qaytarilishi kerakligida aslida qarama-qarshisiga uriladigan ohang, ton, ovoz balandligi bilan qandaydir havoni mening oldimda qisib, bosim qilib miyamdan, ich-etimdan va terilarimdan (nurlanishga xos bo’lsa kerak) tegib, keskin itarib ketadilar. Natijada men yolg’on tasavvur bilan ularning mening orimga, qimirlashlarim va shular sababli kelayotgan miyamdagi barcha bo’lib o’tgan, o’tmishdagi sabab-oqibatli fikrlarga to’laqonli hayoti aksi bo’layotganliklarini yoki baribir berayotgan ma’lumotlari inikosini tushunsam-tushunmasam baland ovoz bilan urib yuborishlarini, o’zlari bilan ichki miyali, tashqi gavdali hayotdan to’liq ifodaviy bog’lanishlarini o’zlariga mening qimirlashlarimday oson deb hisoblashga to’g’ri keladi. Ular esa mening qimirlashlarimni, kelajakka noma’lum darajada, bog’liqsiz, birinchi bosib kirishimni, kelingki aslida kelayotgan kelajakda kutib turilgan havo uchun bu harakatlarim, qimirlashlarim va qo’zg’alishlarim hech narsani bildirmaydigan, oddiylik bo’lsa hamki shu. Umuman olganda bolalar sababli ular, kattalar om bo’lishi, “o men” deyishadi, men esa sik sifatida “shu ikki” deb qimirlayman, ayqash-chuyqash harakatlanaman xolos. Tafovutni oddiy hayotga bog’lab aytsak, ular ya’ni oila a’zolarimiz mening atrofimda, borlig’imda doimiy kelib-ketib yurishib, men bilan aksilo’laroq, inikoli ya’ni bordi-keldi ifodaviy bog’lanishni kechiktirmay, 1-2 soniyada yoki keyingi davrni poylab yaqin orada, taxminan 4-5 minut va h.k. larda qilishlari va meni har xil ma’lumotlar, majburiyatlar, aloqalar bilan ko’mib tashlashlari qanchayu, men tomondan birgina qimirlashlarim, qo’zg’alishlarim va harakatlarim qanday kichik, ozgina joy egallaydi xolos. Umuman olganda qo’toq ham ya’ni mening qimirlashlarim omning, ularning borliq chegarasiga ya’ni o’zlariga qo’toqning ichidan o’tadigan nuqtalar, sperma donalari bilan xonalarni, bo’shliqlarni kezib o’tib qimirlashimni bildirib tegsa kerak. Shunday qilib hamma, xalq yoki aholi “yoki” ya’ni or, o’tayotgan kelajakka nisbatan tasodifiy ikkilanish bo’laolmagani, bir-biriga Dunyoqarashday tengmasligi bu – ularning shunday bo’lganda bir-birovlarini kutishli, aniqlashli, topishli ma’lumotlar doirasidan suyaklari terilari bilan bukilib, boshlari qaynab, zavola bo’lib, hamma yoqlari o’z-o’ziga kirib ketaverardi hisoblanadi. Zero ko’rib turganingizdek, bitta yuqori orni pastdagi or yoki darajalar ifodasini, aksini berib yurishlari kerak. Shunday qilib bolalarning effekti sababli oila a’zolarining bir-birovlariga o’zlari o’zlarini bilganga nisbatan bunday kattalik, olg’irlik, yirik noma’lum tushunmaslik qilishlari bo’yicha omning orasidan qo’toqning o’tib-tushib qaytaverishi go’yoki qot’oq bo’yicha Arvohni (or-voh bo’lib bo’qning birdaniga, otilib, po’rtilab chiqishini) ya’ni qizaloqni, bo’qni oramizdan, aloqa shakllarimiz orasidan ya’ni qo’llarimizni yelkalarimizga qo’yib uzun cho’zgan holda juftlashtirish pastidan siyraklik sababli o’stirishimiz, ulg’aytirishimiz hamda o’g’il bola, G’oya, siydikni silkinishlarimiz, o’z joyimizda yoki yurib (birgalikda) harakatlanib qo’zg’alib qimirlashlarimiz bo’yicha buz butunlik, to’liqlik ya’ni qimirlamagan ahvolimizdagi gavdamizni bildiruvchi qotgan bo’y-bastli gavdamizga singdirib, urib, ya’ni gavdaning o’z nisbiy harakatlari tafovuti, farqini lo’mmasiga, nisbiysiz, qotgan holatidagi go’sht-et-teri-suyagiga, butun beso’naqay ahvolda seziladigan gavdasiga bildirish hisobga olingan. Aynan mana shuni or, mening qiynalishim, o’zimning qimirlashlarim aksi, qarama-qarshi yo’nalishi sifatida qotgan gavdamga ya’ni o’zim uchun umumiy nisbiysiz mujassamlikka bo’layotgan xusumat, qandaydir havo tornadoli bosimga xos parallel nurlanish va kattalarning bunday aksiliy, orimni ifodalaydigan aloqalarini yuzadan, oxirgi (yoyli) chegaradan boshqarayotgan qiz bilan sika-sik, bosim deb bilaman. Endi 8:21. Men boshqalarga o’zlari borday, menga o’xshash teng kuchli orliday aloqa qilaolmayman va bog’lanish, muloqotlaridan ham o’zlari ikki taraflama, teng huquqli yoki bir xilligimizga, teng kuchli orliligimizga ko’ra aloqa qilmayaptilar deb nazariy munosabat, tasavvur, darhol o’zimga bo’lgan keskin, o’zimni qistaydigan xulosa chiqarishim kerak, aks holda ularni teng kuchli orli, yoshligimdan aldanib kelgan Dunyoqarashim boyicha sanab ularga kerak, o’zim bilan bir xil tegishli deb quvnab ketishim, xursand bo’lishim va ikki yoqlama manfaatlarni o’ylab qolishim mumkin. Demak, aloqalarni orli qarasam birinchidan ichimdan Arvoh keskin miyamni bir joyini chindilaganga o’xshab chizadi, o’ng-chap tepa-past, plyus qiladi, ikkinchidan va umuman va h.k.ki, agar o’zim sababli aks ifoda berilayotganini bilib tursam, kallamga bo’ynimdan o’tayotgan qonim bilan kelayotgan orim xulosalarini, o’zimni o’zimga tortishimni, hammasi o’zimning (ilojsiz, yurak urushi bilan birga ketaveradigan) xohishlarim deb yumayotganimni bilayotganimda ichimdan gap, aloqalangan ibora chiqadiki, umuman barcha aloqalar, gaplar orimga nisbatan quyi darajali orlaridan bo’layotgan yetmayotgan nomus, yondoshlik, o’ziga chaqirish, jalb etishi bo’lib, baribir mendan o’zimda taqqa-turuq to’xtashimni, o’zimning gavda kesimimda orimni saqlashni, to’xtatishni bildirib, ularning gaplari ularning orli aloqalari sifatida nomuslari bilan birgalikda o’zimning foydamga hal qilinadi, o’zimga qo’shiladi. Xullas mendan orli munosabat, aloqa chiqmasligi kerakki, shuning nomusli shakli miyamdagi orimga, o’g’ilga kelib seksan, jinsiy aloqali urilib, o’z shaklini, chiziqda qaytdi-bilinishini tushunarsiz, majburan taqab ketadi. Go’yoki mening aloqam nojoiz, va o’zim bilganimday doimiy yuqoridan orli, ya’ni kutilmagan noma’lumdir. Men esa ularning, uydagilarimizning nomusli tenglashishlariga, xatti-harakatli (o’ylagan sabab-natijali) orimni bilib yoki bo’lib o’tayotgan o’zim eshitib tushunaolmagan gaplarining (aslida gaplar devorlarning bizlarni kalaka qilish uchun ishlatiladi, gaplar bizlar eshitaolganda to’liq, to’g’ri chiqadi, aks holda palapartish, aralash yoyilma va buzuq chiqadiki, demak, bizlar aslida gaplarni eshitganimizni oldindan tuzamiz, so’ng shular aniq ravon chiqadi), sanskritcha bo’g’inlarni, so’z qisimlarini qo’shib aytishlarining xulosasini qanday ma’lumot bo’lsa ham, bir yoqlama, o’zlari tomondan orlarini yetkazib bog’lanish sifatida deb bilib o’zimning orim o’tganini tan oldiraman va har qayoqqa harakatlantirib yuboraman. Zero aslida ular ham orsiz chiday olmaydilar, nomuslari qancha bo’lsa ham qolgan, yig’ilgan orlarini bildirishni istaydilar, ammo Arvohning adolatsizligi shunchalikki, o’rtamizdagi mendagi orlar donalari va ularning nomuslar chiziqlaridan faqatgina mening orlarim shu nomuslarni qanchalik bosishini, ishg’ol qilishini tekshiradi xolos. Endi. Mana hozir turganimda orlari mening orimga, abakus donalari bilan yuqori donaga o’xshatib yetib kelish qildilarki, bu – menga nisbatan doimiy buyruqlari, o’qtalishli tarzlari, gapsiz-so’zsiz tajribamni, yaqindan bo’lib kelayotgan bir xillanishga xos amaliyotimni o’rganish bo’yicha navbatdagi ko’zlangan ishni buyurishlari, majburlab talab etishlari bo’ladiki, men shunga qo’l barmoqlarim bilan chiziqli ifodaga xos nomusli qimirlash qilsam yana o’z ichlariga ketib yumulib qoladilar, va albatta, shu gapdan keyin boshqacha tiki-takasini, 0-1 ni ya’ni o’yinini, kompyuter 0 va 1 li ravishda uzun ifodalar bilan yagona belgini tushuntirishli orqa-oldin simmetrik ishni qilishmasa. Misol uchun, kompyuterda Unicode bitta harfni yozish uchun 16 ta ya’ni hexabyte li mashina kodi, ya’ni 0 va 1 lardan tuzilgan, ikkilik sanoq sistemali kod kerak, ular shuni to’g’ri chiziqda o’rtadan oldinga va orqaga qilib bir-birini to’ldirishli, ifodaga ko’ra raqamlari bilan urib chiqarib joylashishli amal qilishib o’z-o’zidan hayotiy turtkisi orqali to’liq ifodasini chiqarishib maynamda, harakatlarimda, orimda va hayotimda cheksiz o’yin, navbatdagisi-va-navbatdagisi qilib turaverishlari mumkinki, men shu muammolarni faqat chala yoki to’liq ko’rib chiqsam ham, ular baribir bu asosga ko’ra yangi bog’lanishni, u bo’lmasa-bunisi deyishni topib olishaveradi. Masalan, shu bu o’rnimdan turishimda stol ustidagi qalin, yangi sotuvlarga chiqqan 20-19 litrli bakalashkaga yuzlangan oring, ma’nong, seni o’rganishimizning kelayotgan kelajakdan yuzingga urilgan havoga o’xshash bosimi bizda bor deyishib boshimning terisidan, ko’zlarimdan va etidan, suyagidan o’tib miyamdagi qalqib turgan uchar tarelka, ko’zga taqiladigan (o’rtasidan biriktirilgan ikki) linzaga o’xshash bir narsaga ya’ni shuki eng ko’p bu bilan sezayotgan orimga borib urilishdi, darrov hisobga olishim, nima bo’layotganini bilishim kerak bo’lgan maynamga tegishdi, shunda qo’limning istalgan bir barmog’ini silkitdim xolos va shuncha qilishim mumkin bo’lgan tashvishli muammo, e’tibor qilmasam majbur bo’lib qilib ketaveradigan harakatlarim qarangki qanchalik o’z asl bilinish kuchiga bog’lanib oson hal qilindi. Yana bularning bir tomonlama aytishlaricha “bizlar senga yaxshilik qilamiz, bizlarning ko’rsatmalarimizga amal qil; ammo ha, bizlar yomon, ichingga kirib olib buyruq beramizmi bo’lmasa hamda kim ham o’zicha ko’tlik bilan, o’zini to’liq boshqa birov, miyasi o’rniga miyasi bo’yicha o’zini aytganini qildiradigan o’tuvchi bo’lishi mumkin” deyishadi. Chindan ham har doim bilinadigan, o’z-o’zidan ko’zga tashlanadigan holat shuki, kimningdir vujudiga kirib olib, miyasini ikkilantirish, o’zining o’rniga o’zini qo’yib boshqarib ketish unga bo’lgan eng yomonlik, mutloq va so’zsiz, bildirmasdan urib tashlash hisoblanadi. Endi. Men velik pedali o’rtasini bog’laydigan sharchalardan biri, podshipnikka o’xshash bo’lib har qaysi tarafga bir paytning o’zida burilaveraman ya’ni tasbehdagi paradoksli cho’qqimda turaman. Xalqim bo’lsa har bir insoni shunga o’xshash sharcha bo’yicha bir xil yo’nalishda, yoyli chiziq bo’yicha uzoq, uzun yurish, o’z xatti-harakatlarini olib borish qiladi va mening qo’zg’alib aylanishlarim yo’nalishlari butun ahlim, el-ulusimning shunday, uzun bir tarafli yo’nalishlariga xos belgilash kiritgan. Shunga o’xshash olganda mening har tarafga qisqa qo’zg’alishlarim sekin vaqt o’tkazib mashaqqatli, uzoq yashashni bersa, xalqim tezlik harakatidagi o’z gavdasi bilan vaqt, davr o’tkazib, ko’proq gavda-massasining o’zidan rohat oladi. Ular ya’ni qolish darajalab, zinapoyaga o’xshab tushib ketgan xalqim o’zlari devona ya’ni “de von, jo’na aloqa” deydigan sanalishib mendan ularga uddaburonlik, vazifani qilib ketaverish ustunligi berilgan hamda ular o’z devonaliklarini sezishmasdan, “men hamma narsani qilib ketayapman, ishlarni bajaraolaman” deya quvonib, ko’ngillarini surib o’z darajalarining baland-pastligi bo’yicha aslida gavdalari orqasiga, umurtqapag’onalari yo’nalishida bir chiziqli o’rindiq qo’yilganga o’xshab o’tirib orqaga sho’ng’iganchalik, qilgan vazifalaridan o’zlari tushunmay xursand bo’lishlariga, quvnashlariga ta’zir sifatida shunday ko’rgazmalaridan, boshqalar oldiga chiqib maqtanishlaridan so’ng qonib-qonib qayerdadir, ovloq, yolg’iz joyda o’ksinib, ilojsiz bo’lgan o’zlarini bilib chiqadilar. Menda bo’lsa xatti-harakatlarim qandaydir shar ostidagi tartib chiziqli bosimga kiritilmagan va shu sababli narsalarni (ishni) to’g’ri ushlayolmay, qimirlataolmaganim, noma’lum va uyushmagan tarzda boshqarganim, vazifaviy yoki uddaburon, hamma muammoni (faoliyatni, ishni) hal qilib ketaverishga kirishuvchan bo’lmaganim sababli, aslida shunday bo’lishga harakat qilsam ham, izn berilganda ba’zilarini qilaolishimni bilsam ham, yo’l qo’yilmayotgani va orli barchaga xos tizilgan tartib bo’yicha shundayligim boisidan qoloq darajadagilarning devonaligi har bir eshitib turgan, mulomalada bo’layotgan aloqalarni hal qilishni, bilishni orli ravishda bosimga o’rab, hamma tarafdan tahlil qilaolmaganim, ko’raolmaganim ya’ni yechaolmay o’rtadan, yarimdan yoki har qayoq tepa-pastdan kesib yechish, hal etish xulosasiga berilaverganim, hali hech kimga bildirmasam ham o’zimda hisobga olganim bilan yig’ilgan, barchaga aloqador, Dunyoviy ko’rilgan nomus bosimidan shu orim, ikkilanishlarim o’zimga qaytarilib boshimning ichiga chinakam ikki yo’llilik, ajratilishga xos suqulish va ko’pincha bu or-nomus bilinishi, ma’nolariga ko’ra bahs qilishib ketishga meni devonavor majbur qiladi. Men devonavor ravishda qilmayotgan ishlarimdan, uddalab bo’lmas topshiriqlar sababli qiynalaman. Baribir bosim yuqoridagilar, tepa darajalardagilarga nisbatan tuzilib, quyidagilar ya’ni qoloqlar shu yuqori chegaradan pastdagi bosim bilan istalganchalik tasodifiylik, noto’g’ri yoki xato, oldindan noma’lum xatti-harakat qilishmasin, o’z-o’zidan hisob-kitobli, yuqori darajadagining aksi, hayotiy ifodasi ya’ni to’ldirilgan nomusi (nom o’sishi) bo’yicha qo’yilavergan, ishlatilavergan. Bizlar ya’ni menga o’xshagan yuqori yarimdagilar o’zimizdan quyilar bilan kengashda, aloqada yoki birlashganda amal qilganimizda shu ularning o’zimiz ortimizdan qoldirayotgan tartibli bosimimiz doirasidan, koptokning oldinga qaratilgan chegaraviy bir nuqtasidan mutloq yangi, noma’lum yo’nalishga, bosim bilan bog’liq va bosimdan tashqari bitta nuqtadan xatti-harakat olib boramiz. Endi Arvoh qiz boshlab o’zlaricha “ko’p o’zingni unday dema, sen ham qul kimgadir” deyishayaptiki, yana shu o’rinda hozir go’yoki o’tirgan uyimni tortib, yo’q qilib olib qo’yish mumkinligini sezdirishdiki, umuman ular o’zlarini uy sifatida bilishganlari bilan men hammadan ustunman deyishimga e’tibor qaratishlarini so’rardim. Aslida shunday almashinishning o’zida mening kattaligim, ustunligim bilinadiki, barcha ko’pgina uylar o’zim sanalaman, chinakam mag’lublar esa shunday noma’lum qimirlashlarda o’z joylarini topaolmay sarson-sargardon bo’lishlari yozilgan, barcha kitoblarda aytilgan. Hammasidan ham ilgari o’ziga qaray olish ustun deyilgan, u bosimli uy bo’ladimi yoki tasodifan shaxs amallarimi xay. Masalan, men qanchalik qisilmagay, devonalik sarhushliklariga duchor bo’lmay, nima bo’lsa ham chidashga majbur bo’lib, kelingki bazo’r deylik o’zimga qarab, chegaradan chiqmay, baribir tasodifiy yashamoqdaman.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima