Xay
342 7:10 pm. Bolalar kattalarni kontrollik qilayaptilar.
Kattalar esa hammasiga rozi bo’lib tushunarsiz birlik qilib turishibdi. Aniqrog’I
seks ya’ni jinsiy aloqa bo’layotganda qo’toqning qimirlashi, qo’zg’alib
tebranishi, qon bosimining qayta-qayta shishish-pasayishlarda sezilishi omning devorlarining
tez yopilishidan, jaftlanishidan o’tib borayotganda va umuman hamma yoqlama qo’toqning
qimirlashi omning devorlari bilan et qizg’ish chiziqlarli aloqalarda bosim
bilan tegib turib seziladi. Natijada hayotda mening oila a’zolarimiz o’rtasida
yakka orli, noma’lum ikkilanishli peshqadamligim bo’yicha qimirlashlarim, nafas
olishim yoki yurak urishimdagi qo’zg’alishlarim, katta-kichik harakatlarim
darrov uyimiz a’zolari tomonidan janjal, shovqin va o’zimga bo’lgan muloqotlar,
tushunib, ilg’ab bo’lmas uzoq-yaqindan gaplari orasidan menga tekkiziladigan,
qimirlashlarimni o’zimga qaytaradigan yoki gavdamning joyi egallanganligi
sababli shu harakatlarim qaytarilishi kerakligida aslida qarama-qarshisiga
uriladigan ohang, ton, ovoz balandligi bilan qandaydir havoni mening oldimda
qisib, bosim qilib miyamdan, ich-etimdan va terilarimdan (nurlanishga xos bo’lsa
kerak) tegib, keskin itarib ketadilar. Natijada men yolg’on tasavvur bilan
ularning mening orimga, qimirlashlarim va shular sababli kelayotgan miyamdagi barcha
bo’lib o’tgan, o’tmishdagi sabab-oqibatli fikrlarga to’laqonli hayoti aksi bo’layotganliklarini
yoki baribir berayotgan ma’lumotlari inikosini tushunsam-tushunmasam baland
ovoz bilan urib yuborishlarini, o’zlari bilan ichki miyali, tashqi gavdali
hayotdan to’liq ifodaviy bog’lanishlarini o’zlariga mening qimirlashlarimday
oson deb hisoblashga to’g’ri keladi. Ular esa mening qimirlashlarimni,
kelajakka noma’lum darajada, bog’liqsiz, birinchi bosib kirishimni, kelingki
aslida kelayotgan kelajakda kutib turilgan havo uchun bu harakatlarim,
qimirlashlarim va qo’zg’alishlarim hech narsani bildirmaydigan, oddiylik bo’lsa
hamki shu. Umuman olganda bolalar sababli ular, kattalar om bo’lishi, “o men”
deyishadi, men esa sik sifatida “shu ikki” deb qimirlayman, ayqash-chuyqash
harakatlanaman xolos. Tafovutni oddiy hayotga bog’lab aytsak, ular ya’ni oila a’zolarimiz
mening atrofimda, borlig’imda doimiy kelib-ketib yurishib, men bilan aksilo’laroq,
inikoli ya’ni bordi-keldi ifodaviy bog’lanishni kechiktirmay, 1-2 soniyada yoki
keyingi davrni poylab yaqin orada, taxminan 4-5 minut va h.k. larda qilishlari
va meni har xil ma’lumotlar, majburiyatlar, aloqalar bilan ko’mib tashlashlari
qanchayu, men tomondan birgina qimirlashlarim, qo’zg’alishlarim va harakatlarim
qanday kichik, ozgina joy egallaydi xolos. Umuman olganda qo’toq ham ya’ni
mening qimirlashlarim omning, ularning borliq chegarasiga ya’ni o’zlariga qo’toqning
ichidan o’tadigan nuqtalar, sperma donalari bilan xonalarni, bo’shliqlarni
kezib o’tib qimirlashimni bildirib tegsa kerak. Shunday qilib hamma, xalq yoki
aholi “yoki” ya’ni or, o’tayotgan kelajakka nisbatan tasodifiy ikkilanish bo’laolmagani,
bir-biriga Dunyoqarashday tengmasligi bu – ularning shunday bo’lganda
bir-birovlarini kutishli, aniqlashli, topishli ma’lumotlar doirasidan suyaklari
terilari bilan bukilib, boshlari qaynab, zavola bo’lib, hamma yoqlari o’z-o’ziga
kirib ketaverardi hisoblanadi. Zero ko’rib turganingizdek, bitta yuqori orni
pastdagi or yoki darajalar ifodasini, aksini berib yurishlari kerak. Shunday
qilib bolalarning effekti sababli oila a’zolarining bir-birovlariga o’zlari o’zlarini
bilganga nisbatan bunday kattalik, olg’irlik, yirik noma’lum tushunmaslik
qilishlari bo’yicha omning orasidan qo’toqning o’tib-tushib qaytaverishi go’yoki
qot’oq bo’yicha Arvohni (or-voh bo’lib bo’qning birdaniga, otilib, po’rtilab
chiqishini) ya’ni qizaloqni, bo’qni oramizdan, aloqa shakllarimiz orasidan ya’ni
qo’llarimizni yelkalarimizga qo’yib uzun cho’zgan holda juftlashtirish pastidan
siyraklik sababli o’stirishimiz, ulg’aytirishimiz hamda o’g’il bola, G’oya,
siydikni silkinishlarimiz, o’z joyimizda yoki yurib (birgalikda) harakatlanib
qo’zg’alib qimirlashlarimiz bo’yicha buz butunlik, to’liqlik ya’ni qimirlamagan
ahvolimizdagi gavdamizni bildiruvchi qotgan bo’y-bastli gavdamizga singdirib,
urib, ya’ni gavdaning o’z nisbiy harakatlari tafovuti, farqini lo’mmasiga, nisbiysiz,
qotgan holatidagi go’sht-et-teri-suyagiga, butun beso’naqay ahvolda seziladigan
gavdasiga bildirish hisobga olingan. Aynan mana shuni or, mening qiynalishim, o’zimning
qimirlashlarim aksi, qarama-qarshi yo’nalishi sifatida qotgan gavdamga ya’ni o’zim
uchun umumiy nisbiysiz mujassamlikka bo’layotgan xusumat, qandaydir havo
tornadoli bosimga xos parallel nurlanish va kattalarning bunday aksiliy, orimni
ifodalaydigan aloqalarini yuzadan, oxirgi (yoyli) chegaradan boshqarayotgan qiz
bilan sika-sik, bosim deb bilaman. Endi 8:21. Men boshqalarga o’zlari borday,
menga o’xshash teng kuchli orliday aloqa qilaolmayman va bog’lanish,
muloqotlaridan ham o’zlari ikki taraflama, teng huquqli yoki bir xilligimizga, teng
kuchli orliligimizga ko’ra aloqa qilmayaptilar deb nazariy munosabat, tasavvur,
darhol o’zimga bo’lgan keskin, o’zimni qistaydigan xulosa chiqarishim kerak,
aks holda ularni teng kuchli orli, yoshligimdan aldanib kelgan Dunyoqarashim
boyicha sanab ularga kerak, o’zim bilan bir xil tegishli deb quvnab ketishim,
xursand bo’lishim va ikki yoqlama manfaatlarni o’ylab qolishim mumkin. Demak,
aloqalarni orli qarasam birinchidan ichimdan Arvoh keskin miyamni bir joyini
chindilaganga o’xshab chizadi, o’ng-chap tepa-past, plyus qiladi, ikkinchidan
va umuman va h.k.ki, agar o’zim sababli aks ifoda berilayotganini bilib tursam,
kallamga bo’ynimdan o’tayotgan qonim bilan kelayotgan orim xulosalarini, o’zimni
o’zimga tortishimni, hammasi o’zimning (ilojsiz, yurak urushi bilan birga
ketaveradigan) xohishlarim deb yumayotganimni bilayotganimda ichimdan gap,
aloqalangan ibora chiqadiki, umuman barcha aloqalar, gaplar orimga nisbatan
quyi darajali orlaridan bo’layotgan yetmayotgan nomus, yondoshlik, o’ziga
chaqirish, jalb etishi bo’lib, baribir mendan o’zimda taqqa-turuq to’xtashimni,
o’zimning gavda kesimimda orimni saqlashni, to’xtatishni bildirib, ularning
gaplari ularning orli aloqalari sifatida nomuslari bilan birgalikda o’zimning
foydamga hal qilinadi, o’zimga qo’shiladi. Xullas mendan orli munosabat, aloqa
chiqmasligi kerakki, shuning nomusli shakli miyamdagi orimga, o’g’ilga kelib seksan,
jinsiy aloqali urilib, o’z shaklini, chiziqda qaytdi-bilinishini tushunarsiz,
majburan taqab ketadi. Go’yoki mening aloqam nojoiz, va o’zim bilganimday
doimiy yuqoridan orli, ya’ni kutilmagan noma’lumdir. Men esa ularning,
uydagilarimizning nomusli tenglashishlariga, xatti-harakatli (o’ylagan sabab-natijali)
orimni bilib yoki bo’lib o’tayotgan o’zim eshitib tushunaolmagan gaplarining
(aslida gaplar devorlarning bizlarni kalaka qilish uchun ishlatiladi, gaplar
bizlar eshitaolganda to’liq, to’g’ri chiqadi, aks holda palapartish, aralash yoyilma
va buzuq chiqadiki, demak, bizlar aslida gaplarni eshitganimizni oldindan tuzamiz,
so’ng shular aniq ravon chiqadi), sanskritcha bo’g’inlarni, so’z qisimlarini qo’shib
aytishlarining xulosasini qanday ma’lumot bo’lsa ham, bir yoqlama, o’zlari
tomondan orlarini yetkazib bog’lanish sifatida deb bilib o’zimning orim o’tganini
tan oldiraman va har qayoqqa harakatlantirib yuboraman. Zero aslida ular ham orsiz
chiday olmaydilar, nomuslari qancha bo’lsa ham qolgan, yig’ilgan orlarini bildirishni
istaydilar, ammo Arvohning adolatsizligi shunchalikki, o’rtamizdagi mendagi
orlar donalari va ularning nomuslar chiziqlaridan faqatgina mening orlarim shu
nomuslarni qanchalik bosishini, ishg’ol qilishini tekshiradi xolos. Endi. Mana
hozir turganimda orlari mening orimga, abakus donalari bilan yuqori donaga o’xshatib
yetib kelish qildilarki, bu – menga nisbatan doimiy buyruqlari, o’qtalishli
tarzlari, gapsiz-so’zsiz tajribamni, yaqindan bo’lib kelayotgan bir xillanishga
xos amaliyotimni o’rganish bo’yicha navbatdagi ko’zlangan ishni buyurishlari,
majburlab talab etishlari bo’ladiki, men shunga qo’l barmoqlarim bilan chiziqli
ifodaga xos nomusli qimirlash qilsam yana o’z ichlariga ketib yumulib
qoladilar, va albatta, shu gapdan keyin boshqacha tiki-takasini, 0-1 ni ya’ni o’yinini,
kompyuter 0 va 1 li ravishda uzun ifodalar bilan yagona belgini tushuntirishli
orqa-oldin simmetrik ishni qilishmasa. Misol uchun, kompyuterda Unicode bitta
harfni yozish uchun 16 ta ya’ni hexabyte li mashina kodi, ya’ni 0 va 1 lardan
tuzilgan, ikkilik sanoq sistemali kod kerak, ular shuni to’g’ri chiziqda o’rtadan
oldinga va orqaga qilib bir-birini to’ldirishli, ifodaga ko’ra raqamlari bilan
urib chiqarib joylashishli amal qilishib o’z-o’zidan hayotiy turtkisi orqali to’liq
ifodasini chiqarishib maynamda, harakatlarimda, orimda va hayotimda cheksiz o’yin,
navbatdagisi-va-navbatdagisi qilib turaverishlari mumkinki, men shu muammolarni
faqat chala yoki to’liq ko’rib chiqsam ham, ular baribir bu asosga ko’ra yangi
bog’lanishni, u bo’lmasa-bunisi deyishni topib olishaveradi. Masalan, shu bu o’rnimdan
turishimda stol ustidagi qalin, yangi sotuvlarga chiqqan 20-19 litrli bakalashkaga
yuzlangan oring, ma’nong, seni o’rganishimizning kelayotgan kelajakdan yuzingga
urilgan havoga o’xshash bosimi bizda bor deyishib boshimning terisidan, ko’zlarimdan
va etidan, suyagidan o’tib miyamdagi qalqib turgan uchar tarelka, ko’zga
taqiladigan (o’rtasidan biriktirilgan ikki) linzaga o’xshash bir narsaga ya’ni
shuki eng ko’p bu bilan sezayotgan orimga borib urilishdi, darrov hisobga
olishim, nima bo’layotganini bilishim kerak bo’lgan maynamga tegishdi, shunda
qo’limning istalgan bir barmog’ini silkitdim xolos va shuncha qilishim mumkin
bo’lgan tashvishli muammo, e’tibor qilmasam majbur bo’lib qilib ketaveradigan
harakatlarim qarangki qanchalik o’z asl bilinish kuchiga bog’lanib oson hal
qilindi. Yana bularning bir tomonlama aytishlaricha “bizlar senga yaxshilik
qilamiz, bizlarning ko’rsatmalarimizga amal qil; ammo ha, bizlar yomon,
ichingga kirib olib buyruq beramizmi bo’lmasa hamda kim ham o’zicha ko’tlik
bilan, o’zini to’liq boshqa birov, miyasi o’rniga miyasi bo’yicha o’zini
aytganini qildiradigan o’tuvchi bo’lishi mumkin” deyishadi. Chindan ham har
doim bilinadigan, o’z-o’zidan ko’zga tashlanadigan holat shuki, kimningdir vujudiga
kirib olib, miyasini ikkilantirish, o’zining o’rniga o’zini qo’yib boshqarib
ketish unga bo’lgan eng yomonlik, mutloq va so’zsiz, bildirmasdan urib tashlash
hisoblanadi. Endi. Men velik pedali o’rtasini bog’laydigan sharchalardan biri,
podshipnikka o’xshash bo’lib har qaysi tarafga bir paytning o’zida
burilaveraman ya’ni tasbehdagi paradoksli cho’qqimda turaman. Xalqim bo’lsa har
bir insoni shunga o’xshash sharcha bo’yicha bir xil yo’nalishda, yoyli chiziq
bo’yicha uzoq, uzun yurish, o’z xatti-harakatlarini olib borish qiladi va
mening qo’zg’alib aylanishlarim yo’nalishlari butun ahlim, el-ulusimning
shunday, uzun bir tarafli yo’nalishlariga xos belgilash kiritgan. Shunga o’xshash
olganda mening har tarafga qisqa qo’zg’alishlarim sekin vaqt o’tkazib
mashaqqatli, uzoq yashashni bersa, xalqim tezlik harakatidagi o’z gavdasi bilan
vaqt, davr o’tkazib, ko’proq gavda-massasining o’zidan rohat oladi. Ular ya’ni
qolish darajalab, zinapoyaga o’xshab tushib ketgan xalqim o’zlari devona ya’ni “de
von, jo’na aloqa” deydigan sanalishib mendan ularga uddaburonlik, vazifani
qilib ketaverish ustunligi berilgan hamda ular o’z devonaliklarini sezishmasdan,
“men hamma narsani qilib ketayapman, ishlarni bajaraolaman” deya quvonib, ko’ngillarini
surib o’z darajalarining baland-pastligi bo’yicha aslida gavdalari orqasiga,
umurtqapag’onalari yo’nalishida bir chiziqli o’rindiq qo’yilganga o’xshab o’tirib
orqaga sho’ng’iganchalik, qilgan vazifalaridan o’zlari tushunmay xursand bo’lishlariga,
quvnashlariga ta’zir sifatida shunday ko’rgazmalaridan, boshqalar oldiga chiqib
maqtanishlaridan so’ng qonib-qonib qayerdadir, ovloq, yolg’iz joyda o’ksinib,
ilojsiz bo’lgan o’zlarini bilib chiqadilar. Menda bo’lsa xatti-harakatlarim
qandaydir shar ostidagi tartib chiziqli bosimga kiritilmagan va shu sababli
narsalarni (ishni) to’g’ri ushlayolmay, qimirlataolmaganim, noma’lum va
uyushmagan tarzda boshqarganim, vazifaviy yoki uddaburon, hamma muammoni
(faoliyatni, ishni) hal qilib ketaverishga kirishuvchan bo’lmaganim sababli,
aslida shunday bo’lishga harakat qilsam ham, izn berilganda ba’zilarini qilaolishimni
bilsam ham, yo’l qo’yilmayotgani va orli barchaga xos tizilgan tartib bo’yicha
shundayligim boisidan qoloq darajadagilarning devonaligi har bir eshitib
turgan, mulomalada bo’layotgan aloqalarni hal qilishni, bilishni orli ravishda
bosimga o’rab, hamma tarafdan tahlil qilaolmaganim, ko’raolmaganim ya’ni yechaolmay
o’rtadan, yarimdan yoki har qayoq tepa-pastdan kesib yechish, hal etish
xulosasiga berilaverganim, hali hech kimga bildirmasam ham o’zimda hisobga olganim
bilan yig’ilgan, barchaga aloqador, Dunyoviy ko’rilgan nomus bosimidan shu orim,
ikkilanishlarim o’zimga qaytarilib boshimning ichiga chinakam ikki yo’llilik,
ajratilishga xos suqulish va ko’pincha bu or-nomus bilinishi, ma’nolariga ko’ra
bahs qilishib ketishga meni devonavor majbur qiladi. Men devonavor ravishda
qilmayotgan ishlarimdan, uddalab bo’lmas topshiriqlar sababli qiynalaman.
Baribir bosim yuqoridagilar, tepa darajalardagilarga nisbatan tuzilib,
quyidagilar ya’ni qoloqlar shu yuqori chegaradan pastdagi bosim bilan
istalganchalik tasodifiylik, noto’g’ri yoki xato, oldindan noma’lum xatti-harakat
qilishmasin, o’z-o’zidan hisob-kitobli, yuqori darajadagining aksi, hayotiy
ifodasi ya’ni to’ldirilgan nomusi (nom o’sishi) bo’yicha qo’yilavergan,
ishlatilavergan. Bizlar ya’ni menga o’xshagan yuqori yarimdagilar o’zimizdan
quyilar bilan kengashda, aloqada yoki birlashganda amal qilganimizda shu
ularning o’zimiz ortimizdan qoldirayotgan tartibli bosimimiz doirasidan,
koptokning oldinga qaratilgan chegaraviy bir nuqtasidan mutloq yangi, noma’lum
yo’nalishga, bosim bilan bog’liq va bosimdan tashqari bitta nuqtadan xatti-harakat
olib boramiz. Endi Arvoh qiz boshlab o’zlaricha “ko’p o’zingni unday dema, sen
ham qul kimgadir” deyishayaptiki, yana shu o’rinda hozir go’yoki o’tirgan
uyimni tortib, yo’q qilib olib qo’yish mumkinligini sezdirishdiki, umuman ular
o’zlarini uy sifatida bilishganlari bilan men hammadan ustunman deyishimga e’tibor
qaratishlarini so’rardim. Aslida shunday almashinishning o’zida mening
kattaligim, ustunligim bilinadiki, barcha ko’pgina uylar o’zim sanalaman, chinakam
mag’lublar esa shunday noma’lum qimirlashlarda o’z joylarini topaolmay
sarson-sargardon bo’lishlari yozilgan, barcha kitoblarda aytilgan. Hammasidan
ham ilgari o’ziga qaray olish ustun deyilgan, u bosimli uy bo’ladimi yoki
tasodifan shaxs amallarimi xay. Masalan, men qanchalik qisilmagay, devonalik
sarhushliklariga duchor bo’lmay, nima bo’lsa ham chidashga majbur bo’lib,
kelingki bazo’r deylik o’zimga qarab, chegaradan chiqmay, baribir tasodifiy yashamoqdaman.
Comments
Post a Comment