uzbek language siteenglish language site

Nima?

 

341 7:11 pm. Shunday qilib darajalar, Buxorolik er-xotinlar pag’onlari bo’yicha zinapoyani, ketma-ketlikni yoki tasbehga o’xshashlikni aytdik. Agar akachamdan boshlab darajalar pasayib ketgan bo’lsa, o’zimning eng yuqori, tasbeh u shaklidagi bitta ko’p darajalarim tizgini bo’yicha joyga, fazoga umuman o’zimning aloqam bo’lmasa ham, Buxoroliklarning vaqtiga xo’jayinlik qilaman. Fazo yoki yurgan joyim, yo’lim bo’yicha hech qanday isbotsiz, g’ayrioddiy siljimay, sakramay va faqat haqqoniy, Dunyoqarashlama joriy, ilm-fanni buzmay kezib yurib, ammo yo’limdan chiqqan, uchragan biror narsa, muloqot yoki yozuvning ma’nosiga e’tibor bersam, ichki bo’lib kelayotgan savolimga javob berishi, ma’nomni hosil qilishi sanskritcha talqinga ko’ra aniq berilishi, topilishi bu – aslida boshqa so’zni, narsani Buxoro bo’ylab bo’lib o’tgan barchaning o’tmishidan qaysidir bir insonning hayot ko’ziga borib tushib aniq o’z ma’nosida anglayotgan, savolimga javob topayotgan bo’layapman degani. Umuman hammasini fazo va vaqt umumiy toifali so’zlarining balki, kelingki o’z joyidagi Sanskritidan bilsak bo’ladi. Fazo degani er-xotinlarning bobolari uchun “fuck, sik aloqa (shu o’rinda kesib kirish bo’lsa ham bir narsani yozmog’im shartki, bu – juda, uydagilarimizning har doimgi halaqitlari haqida bo’lib, nima uchun or-nomusli, o’g’il-qizli jarayonlarimni shunchalik aniqlikda muloqot, ko’rinish va tekkizish shakllarida aniq, o’ndirib bajarib ketadilar desam, oila a’zolarimiz, ular ham o’zlarining o’z joyiga tushaverishlari, kallamga bog’lanib ma’no olaverib maynamni tenglashtiraverishlarini o’zlarining miyalarini qanchadir oz qism gavda sifatida tutganchalik, gavdalarining esa miya qarashlama ma’nosidan (mening miyamnin ma’no-mazmuni darrov ularning gavdalariga sikni omga botirganga o’xshab sug’orilganday, namlatilganday) keskin aniq joyga, Dunyoqarashlama isbotli o’ringa sakrashli (shu topda gapirishli, va asosan ko’rish sezgim bilan or-nomusni qolgan-qutgani bilan to’liq balanslashtirib havolar, ko’rinishlar fazosi qarama-qarshiligi, qandaydir nurlanishi bilan asablarimdan, ich-etimdan o’tib qandaydir qo’zg’atilmas itarishli, yitalashli tegish, taqash, yopishish ishini qilib ketadilar), sezgilarim orqasidan ish qiladilarki (sezgilarim bo’lmasa, jarayonli tarzda bordi-keldi bilan or-nomusga mutloq mukkasidan kelib javob beraverishga majbur bo’lardim, faqatgina harakatlarim qolib bolalarimning, er-xotin yosh bolalik juftligining seks harakatlaridan charchoqlarini ham o’zim qilib berishga majbur bo’lardim))” bo’lib Dunyodan o’tgan bobolarimiz bizlarni ortimizdan siklarimiz bilan yitalab turaveradilar yoki seks qilayotganimizda sikimizning o’zi bo’lib lazzatni qoq oladilar. Bizlar erlar esa fazo so’zining zo qo’shimchasi “z, aniq o, Dunyo” bo’yicha bobolarimizning Dunyo yer usti va umuman barcha fazoviy cheksizliklari ustida har kim o’ziga mos gavda va miya aniqliklarida Dunyoviy aniqlikni olib boradi degani. Vaqt so’zi esa xotinlar va buvilarga borib taqalib, buvilar “v, 22, Ruh aloqa” qilishib, xotinlarni to’xtatib qo’yavergandan so’ng omlarining sof, o’zining kayfi, lazzati bo’lib berishadi, xotinlar esa “q, qo’toq t, to’xta” deyishib, misol uchun eng yuqori darajali menga parallel mening xotinim qo’tog’imning surat, maxraji bir xil karrali ko’payib yoki kamayib borgan har xil natijalarining yagona nisbiyligi bo’yicha ustidan yurimay, qimirlamay, qandaydir g’ayrioddiy nisbiysizlik bilan, bir joyda yoy, aylana kesimida turganga o’xshab kirdi-chiqdisini olib borishi aslida shu karrali sonlarda bitilgan, bo’lgan Buxorolik aholining gavdasi va miyasi hisoblanib, quruq nazorati, xayoli va bilimlar oqimini tashkil etadi, kelingki agar o’zi e’tibor berib Ulkan portlashini, “hammasi biridaligini” mening vaqtda boshqalarning hayotlari uzra mo’tabar, olg’ir va erishuvchan qarashlariga ko’ra qilib bilsa. Albatta, xotinim menga boshqalarning hayotlaridagi ma’noli vaqt bo’lib, men esa unga shu ularning gavda va qoq miyalari bo’lib berishim bu – bizning men hozir topgan izlanishlarimiz natijasida shunday qarayolishlarimizga, Buxoroliklarning mazmun-mohiyatini va (tirik) jasadini o’zimizning huzurimizda parallel, yoki tezkor ketma-ket almashinishli ko’rib bilishimizda, his etishimizda. Aslida men o’zim va Buxoroliklar uchun jamlovchi, Buxoroliklarni hujayralarim bilan birlashtiruvchi gavloq, gavdaman, “u” esa o’zining ayollik tanasi va devoriyligi bo’yicha borib-qaytaveradigan ravishda baribir ayolligi g’olibligiga ko’ra hayotni bilish, hayotdan ikr-chikrli, barcha jabhali va jihatli, hislar va hayajonlarga boy, hamma narsaning qidirilish joyini biladigan hamda Buxoroliklarning hayotlarini shu o’zining havo kuzatuv chiziqlari orasida birlashtiruvchi qarash hisoblanadi. Televizordan hozir “seni tegirmonga tashlasa butun chiqasan” deyishdi, shunga nima deysiz, qanday qarardingiz, zero menga har doim shunday ma’nolar, kelajak mazmunlar chiqaverganki, shu misolning o’zining ifodasi, ma'nosi bu – oldingi jumlam bo’yicha xotinimning hayot sifatida bo’lib kuzatuvi tegirmonning aylanishi orasidan ham bilinadi. Masalan men televizordan darhol, shu zahotiyoq chiqqan bu misolni o’qiyoldim, nimadan iboratligini tushundim, bu – Buxoroliklarning hayotlari bo’yicha ko’rgan-kechirgan dasturlarini, televizor loyihalarini ma’nom talabiga ko’ra birdan o’tmishga qayerga bo’lmasin tushib ko’rib chiqishimdir. Zero televizor bu – xotinimning chinakam hayot oralig’I, o’z kundalik yumushlarida nima ko’rib-kechirayotganligi bo’lib asl hayot sifatidagi o’zining, Ruh har bir bug’larining, “hujayralarining” Buxoro bo’ylab tarqalishini oynayu-jahondan ko’rib turaveraman. Albatta, televizorning ko’rsatuvlari qanchalik darajada rafiqamning kun tartibini bildirish mazmunida yakun topavergan, ammo bu – Buxoroliklarni hayotini bilishim, har xil jarayonlarda tushunishim paradoksli, parallel yaqin shtrixlar bo’ylab birining ikkinchisidan bir miqdor ustunligidadir. “Shunaqa shov-shuv bo’layapti, odamlarning og’zi lang ochilib qolgan” deya televizorda aytishdi-da, avvalambor mening “bloggerligim” so’zini qo’shib; albatta, yana qandaydir aloqalar, yozganlarim bo’yicha ma’nilar ko’zga tashlanadi (ba’zi avvalgi, yozish uchun ilg’ashga ulgiraolmagan, ora-oradagi oxirgi gaplar ketma-ketligida va h.k.). Fast-stone ni qo’yardimu, lekin hozir taxt emas. Balki, baribir televizor tovushlarini ilg’ayolmasligi ham mumkin (ovozi past). Shunday qilib bir narsani tayinlab yozishim kerakki, bu – hozir xotinim va umuman bir-biri bilan qiyoslanayotgan taraflar bo’ylab qaysinisini, kimni ko’proq yozib, ifodalab bersam, o’zing yoki unisi, ikkinchisi qolayapti, tenglashtir deb turishaveradi ichimdagilar. Ammo men faktlar bilan ovvoraman. Shunday qilib bunga o’xshash ravishda Zamon va Makon so’zlarini qo’limizdan kelgancha, hammasi birida va nisbiy vaqtli bog’lab yozaylik. Za degani onaning, “u”ning ya’ni xotinimning qiziga daldasi, uchunligi, tarafgirligi, tanlashi, qo’shilishi, umuman esa “z, aniq a, aloqa” bo’lib, qandaydir ravishda aniq aloqada qizni, arvohni itarib turadi va omchasi lazzati bo’lib oladi. (Hozir enam qarag’ay meni o’zlarining yelpig’ich ovozlari bilan miyamdan o’tkazib urib turibdilarki, bu – avvalambor eng ko’proq ma’noda, tegayotgan jihatda aytganimday o’z ma’nolari jihatdan gavdalarini aniq bir joyga borib qolganini tushunib qolishlari bo’lib o’zimning hammabop gavdam bilan dirrilaydi; aslida mening o’tmish vaqti bo’ylab butun Buxoroliklar qarashlari uzra sarguzashtim, yoki shu paytgacha qilib kelgan ishlarim, ma’nolarim ularning gavdalari aniq bir joyga sakrash, ya’ni o’zi bilmay menga aloqador ishni qilib qo’yish, tegishdan ko’ra ko’proq va mazmunliroqdir; chindan ham taxminimcha oilamizdagilar menga tegajonlik qilayotganliklarini bilishmaydi, ma’no jihatdan gavdalarining sakrashlarini, sezgilarini bildirishlarini mening qayerimnidir bilib qolib, shunga astoydil intilish, berilib qarash sababli o’zlari yetib kelganliklarini chindan bilmay qilishadi). Endi Arvoh va G’oya haqida yozmoqchi edim-u, ammo o’zlari halaqit berishdi, o’zlarini katta tutishib, men haqimda ham to’liq yozasan deya yana o’sha-o’sha maynavozlik, kayfiyatimni o’zimdan tortib olib masxara bilan olib borish qilishdi. Shuning uchun bular haqida yozmaymiz. Dunyoqarash bilan shuncha narsani Dinga bog’lab izohlayotganimda, Diniy oqimning Dunyoqarashga yetaolmay qolayotgan, mag’lub bo’layotgan kinoyasining oxirgi nuqtalarida meni ham shunday kalakabozlik, masxara qilib o’zlarining qoloqliklarini mening bo’ynimga ilishlariga yo’l qo’yaolmayman.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima