Nima?
341 7:11 pm. Shunday qilib darajalar, Buxorolik er-xotinlar
pag’onlari bo’yicha zinapoyani, ketma-ketlikni yoki tasbehga o’xshashlikni
aytdik. Agar akachamdan boshlab darajalar pasayib ketgan bo’lsa, o’zimning eng
yuqori, tasbeh u shaklidagi bitta ko’p darajalarim tizgini bo’yicha joyga,
fazoga umuman o’zimning aloqam bo’lmasa ham, Buxoroliklarning vaqtiga
xo’jayinlik qilaman. Fazo yoki yurgan joyim, yo’lim bo’yicha hech qanday
isbotsiz, g’ayrioddiy siljimay, sakramay va faqat haqqoniy, Dunyoqarashlama joriy,
ilm-fanni buzmay kezib yurib, ammo yo’limdan chiqqan, uchragan biror narsa,
muloqot yoki yozuvning ma’nosiga e’tibor bersam, ichki bo’lib kelayotgan
savolimga javob berishi, ma’nomni hosil qilishi sanskritcha talqinga ko’ra aniq
berilishi, topilishi bu – aslida boshqa so’zni, narsani Buxoro bo’ylab bo’lib
o’tgan barchaning o’tmishidan qaysidir bir insonning hayot ko’ziga borib tushib
aniq o’z ma’nosida anglayotgan, savolimga javob topayotgan bo’layapman degani.
Umuman hammasini fazo va vaqt umumiy toifali so’zlarining balki, kelingki o’z
joyidagi Sanskritidan bilsak bo’ladi. Fazo degani er-xotinlarning bobolari
uchun “fuck, sik aloqa (shu o’rinda kesib kirish bo’lsa ham bir narsani
yozmog’im shartki, bu – juda, uydagilarimizning har doimgi halaqitlari haqida
bo’lib, nima uchun or-nomusli, o’g’il-qizli jarayonlarimni shunchalik aniqlikda
muloqot, ko’rinish va tekkizish shakllarida aniq, o’ndirib bajarib ketadilar
desam, oila a’zolarimiz, ular ham o’zlarining o’z joyiga tushaverishlari,
kallamga bog’lanib ma’no olaverib maynamni tenglashtiraverishlarini o’zlarining
miyalarini qanchadir oz qism gavda sifatida tutganchalik, gavdalarining esa
miya qarashlama ma’nosidan (mening miyamnin ma’no-mazmuni darrov ularning
gavdalariga sikni omga botirganga o’xshab sug’orilganday, namlatilganday)
keskin aniq joyga, Dunyoqarashlama isbotli o’ringa sakrashli (shu topda
gapirishli, va asosan ko’rish sezgim bilan or-nomusni qolgan-qutgani bilan
to’liq balanslashtirib havolar, ko’rinishlar fazosi qarama-qarshiligi,
qandaydir nurlanishi bilan asablarimdan, ich-etimdan o’tib qandaydir
qo’zg’atilmas itarishli, yitalashli tegish, taqash, yopishish ishini qilib
ketadilar), sezgilarim orqasidan ish qiladilarki (sezgilarim bo’lmasa,
jarayonli tarzda bordi-keldi bilan or-nomusga mutloq mukkasidan kelib javob
beraverishga majbur bo’lardim, faqatgina harakatlarim qolib bolalarimning,
er-xotin yosh bolalik juftligining seks harakatlaridan charchoqlarini ham o’zim
qilib berishga majbur bo’lardim))” bo’lib Dunyodan o’tgan bobolarimiz bizlarni
ortimizdan siklarimiz bilan yitalab turaveradilar yoki seks qilayotganimizda
sikimizning o’zi bo’lib lazzatni qoq oladilar. Bizlar erlar esa fazo so’zining
zo qo’shimchasi “z, aniq o, Dunyo” bo’yicha bobolarimizning Dunyo yer usti va
umuman barcha fazoviy cheksizliklari ustida har kim o’ziga mos gavda va miya
aniqliklarida Dunyoviy aniqlikni olib boradi degani. Vaqt so’zi esa xotinlar va
buvilarga borib taqalib, buvilar “v, 22, Ruh aloqa” qilishib, xotinlarni to’xtatib
qo’yavergandan so’ng omlarining sof, o’zining kayfi, lazzati bo’lib berishadi,
xotinlar esa “q, qo’toq t, to’xta” deyishib, misol uchun eng yuqori darajali
menga parallel mening xotinim qo’tog’imning surat, maxraji bir xil karrali ko’payib
yoki kamayib borgan har xil natijalarining yagona nisbiyligi bo’yicha ustidan
yurimay, qimirlamay, qandaydir g’ayrioddiy nisbiysizlik bilan, bir joyda yoy,
aylana kesimida turganga o’xshab kirdi-chiqdisini olib borishi aslida shu karrali
sonlarda bitilgan, bo’lgan Buxorolik aholining gavdasi va miyasi hisoblanib,
quruq nazorati, xayoli va bilimlar oqimini tashkil etadi, kelingki agar o’zi e’tibor
berib Ulkan portlashini, “hammasi biridaligini” mening vaqtda boshqalarning
hayotlari uzra mo’tabar, olg’ir va erishuvchan qarashlariga ko’ra qilib bilsa.
Albatta, xotinim menga boshqalarning hayotlaridagi ma’noli vaqt bo’lib, men esa
unga shu ularning gavda va qoq miyalari bo’lib berishim bu – bizning men hozir
topgan izlanishlarimiz natijasida shunday qarayolishlarimizga, Buxoroliklarning
mazmun-mohiyatini va (tirik) jasadini o’zimizning huzurimizda parallel, yoki
tezkor ketma-ket almashinishli ko’rib bilishimizda, his etishimizda. Aslida men
o’zim va Buxoroliklar uchun jamlovchi, Buxoroliklarni hujayralarim bilan
birlashtiruvchi gavloq, gavdaman, “u” esa o’zining ayollik tanasi va devoriyligi
bo’yicha borib-qaytaveradigan ravishda baribir ayolligi g’olibligiga ko’ra
hayotni bilish, hayotdan ikr-chikrli, barcha jabhali va jihatli, hislar va
hayajonlarga boy, hamma narsaning qidirilish joyini biladigan hamda
Buxoroliklarning hayotlarini shu o’zining havo kuzatuv chiziqlari orasida
birlashtiruvchi qarash hisoblanadi. Televizordan hozir “seni tegirmonga
tashlasa butun chiqasan” deyishdi, shunga nima deysiz, qanday qarardingiz, zero
menga har doim shunday ma’nolar, kelajak mazmunlar chiqaverganki, shu misolning
o’zining ifodasi, ma'nosi bu – oldingi jumlam bo’yicha xotinimning hayot
sifatida bo’lib kuzatuvi tegirmonning aylanishi orasidan ham bilinadi. Masalan
men televizordan darhol, shu zahotiyoq chiqqan bu misolni o’qiyoldim, nimadan
iboratligini tushundim, bu – Buxoroliklarning hayotlari bo’yicha ko’rgan-kechirgan
dasturlarini, televizor loyihalarini ma’nom talabiga ko’ra birdan o’tmishga
qayerga bo’lmasin tushib ko’rib chiqishimdir. Zero televizor bu – xotinimning
chinakam hayot oralig’I, o’z kundalik yumushlarida nima ko’rib-kechirayotganligi
bo’lib asl hayot sifatidagi o’zining, Ruh har bir bug’larining, “hujayralarining”
Buxoro bo’ylab tarqalishini oynayu-jahondan ko’rib turaveraman. Albatta, televizorning
ko’rsatuvlari qanchalik darajada rafiqamning kun tartibini bildirish mazmunida
yakun topavergan, ammo bu – Buxoroliklarni hayotini bilishim, har xil jarayonlarda
tushunishim paradoksli, parallel yaqin shtrixlar bo’ylab birining ikkinchisidan
bir miqdor ustunligidadir. “Shunaqa shov-shuv bo’layapti, odamlarning og’zi
lang ochilib qolgan” deya televizorda aytishdi-da, avvalambor mening “bloggerligim”
so’zini qo’shib; albatta, yana qandaydir aloqalar, yozganlarim bo’yicha ma’nilar
ko’zga tashlanadi (ba’zi avvalgi, yozish uchun ilg’ashga ulgiraolmagan,
ora-oradagi oxirgi gaplar ketma-ketligida va h.k.). Fast-stone ni qo’yardimu,
lekin hozir taxt emas. Balki, baribir televizor tovushlarini ilg’ayolmasligi
ham mumkin (ovozi past). Shunday qilib bir narsani tayinlab yozishim kerakki,
bu – hozir xotinim va umuman bir-biri bilan qiyoslanayotgan taraflar bo’ylab
qaysinisini, kimni ko’proq yozib, ifodalab bersam, o’zing yoki unisi,
ikkinchisi qolayapti, tenglashtir deb turishaveradi ichimdagilar. Ammo men
faktlar bilan ovvoraman. Shunday qilib bunga o’xshash ravishda Zamon va Makon
so’zlarini qo’limizdan kelgancha, hammasi birida va nisbiy vaqtli bog’lab
yozaylik. Za degani onaning, “u”ning ya’ni xotinimning qiziga daldasi,
uchunligi, tarafgirligi, tanlashi, qo’shilishi, umuman esa “z, aniq a, aloqa”
bo’lib, qandaydir ravishda aniq aloqada qizni, arvohni itarib turadi va omchasi
lazzati bo’lib oladi. (Hozir enam qarag’ay meni o’zlarining yelpig’ich ovozlari
bilan miyamdan o’tkazib urib turibdilarki, bu – avvalambor eng ko’proq ma’noda,
tegayotgan jihatda aytganimday o’z ma’nolari jihatdan gavdalarini aniq bir joyga
borib qolganini tushunib qolishlari bo’lib o’zimning hammabop gavdam bilan dirrilaydi;
aslida mening o’tmish vaqti bo’ylab butun Buxoroliklar qarashlari uzra
sarguzashtim, yoki shu paytgacha qilib kelgan ishlarim, ma’nolarim ularning
gavdalari aniq bir joyga sakrash, ya’ni o’zi bilmay menga aloqador ishni qilib
qo’yish, tegishdan ko’ra ko’proq va mazmunliroqdir; chindan ham taxminimcha
oilamizdagilar menga tegajonlik qilayotganliklarini bilishmaydi, ma’no jihatdan
gavdalarining sakrashlarini, sezgilarini bildirishlarini mening qayerimnidir
bilib qolib, shunga astoydil intilish, berilib qarash sababli o’zlari yetib
kelganliklarini chindan bilmay qilishadi). Endi Arvoh va G’oya haqida yozmoqchi
edim-u, ammo o’zlari halaqit berishdi, o’zlarini katta tutishib, men haqimda
ham to’liq yozasan deya yana o’sha-o’sha maynavozlik, kayfiyatimni o’zimdan
tortib olib masxara bilan olib borish qilishdi. Shuning uchun bular haqida
yozmaymiz. Dunyoqarash bilan shuncha narsani Dinga bog’lab izohlayotganimda,
Diniy oqimning Dunyoqarashga yetaolmay qolayotgan, mag’lub bo’layotgan kinoyasining
oxirgi nuqtalarida meni ham shunday kalakabozlik, masxara qilib o’zlarining qoloqliklarini
mening bo’ynimga ilishlariga yo’l qo’yaolmayman.
Comments
Post a Comment