uzbek language siteenglish language site

Oxirgisi 600-si edi

 

321 10:54. Xullas Iblis mening azaliy, barcha bo’lib kelgan Dunyolarda o’zimning, hozirgi Jahonda asl ikkilamchi o’rnimda o’tirib olib, eng yaxshiligimga qaramasdan birga-bir, kamdan-kam to’g’ri keladigan yomonliklarimni, yo’l to’sarliklarimni menga qarshi olib chiqsa, men Iblisning asl ikkilamchi o’rnida, umrning birinchi yarmida ya’ni shaxs tomonida turib Iblisning yomonliklarini egallganimda doimo yaxshilik tarafini, suqilishli ya’ni o’tkir uchli, kamdan-kam bo’rtishlarini surunkasiga, doimiy ko’rsatib yuriyman. Bo’lmasa-ku, ko’rib turibsiz, atrofimni Klounadaning shovqini egallab olgan, genetik yaqinlarim majburlab o’zlarining omlarini taklif qilishayapti, dorilardan kasalim og’irlashib o’lim yoqasigacha borib qolaman va h.k. bo’lib shulardan asranish uchun har bir uyimizdagi Klounadaning jazosini berib, urishini qilib yurmog’im aslan Iblischa, yomonchasiga to’g’ri bo’lardi. Endi enam qarag’ay o’zlarining aytganlarini menga qildiraman deya omlariga, shahvoniy aloqlariga avvalgi bolalarga, o’zimga, oddiy munosabatlarini davom ettirganchalik har qanday so’roqlar, kelishuvlar va buyruqli ishlarni hayotga yoyilgan kuslariga borib taqash, (hayotdagi, o’zimning Klounada o’rnimdagi) qo’toqli harakatlarim, ishlarim va narsalarni joylashtiruvim bilan kirib ketishimni xohlaydi. Bir yoqdan shuni istamay yurishim, ong ostida bildiraolmay xohlamay qolishimga Indir ham kelib, enam Zastur bilan qandaydir bosim oralab tortishganga o’xshab o’zimga yosh va mosligini sabab qilib ko’rsatganga xos aloqali, suhbatli va o’zlariga o’zimni moslashtirib yuborishli, ishlatishli kurashlar, pinakdan janjallar qilishadiki, ikkalasining ham menga qarashlari kelishi oshib ketganidan ichimdagi Buxorolik Klounada ham qanday amal qilishim kerakligini, qaysi gaplarni, ishlarini qilmay qo’yishni ichimdan o’rgatishib, mening asl joyim toza qonli munosabatlar, begona bo’lgan xotinimning (O’lo tashqaridan o’zi tomonlardan birdan kelib, eshikdan to’satdan kirib kelib yozuvimga qarab qolib ketdi) qoni bilan qorishuvim kerakligini xolos bildirishadi chamamda. Endi O’lo bilan yoshligimda genetikaviy aloqalarimni buzib qo’yganimni bilasiz, zero shuning uchun ham boshimga shuncha kasalliklar bo’lsa kerak. Endi Indirning “o’ndir”ish qilishlari, Zasturning “zastoy holdan urishga o’tishlari”, O’loning “O’l Dunyo” deyishlari (yozib bo’lmayapti, dasturimning faol oynaligi tez-tez, ora-oralab yo’qalayapti) (o'chirib yoqsam ham, shunday bo'lmoqda, shuning uchun Notepad ga o'tdim, baribir) o'zlariga bir ham monand, xos, to'g'ri keladi (shu o'rinda ba'zo'r bu gaplarimni yozib tugatayapman). Shunday yomonlash qilishim, xayolim kelishi bilanoq oynaning faolligi yo'qalayapti, (kursor yo’qolib yozuvim uzilishi bo’layapti) Klounlarim aslida tabiiy nusxalardanliklarini bildirishayapti. Shunday qilib ularning bir xil qoliplari, qobiqlar kutib turilgan sxemaga to'qnashishga o'xshash holat uchun bir-birovlariga atayin yo'llanib borishlari kerak. Endi. Boshliqlar sifatida Iblis va men bir-birovimizning asl ikkilamchi o’rinlarimizda, o’ziming taqdiriy hayot (o’lik tabiat), umrimning ikkinchi yarmidagi joylashuvimda Iblis va birinchi yarmidagi uning o’rnida men, (tirik jon) shaxs ko’rinishida bo’lib, Iblis joylashgan o’rnimda aslida mening yomonligim birovlarning yaxshilangan obro’sini o’zimdan, Dunyo bo’yicha hukmronligimdan, Hindistonni bosib olaolganligimdan o’tmasligi, ustun chiqmasligi uchun sindirish, o’zidan olib qo’yish, yo’qotish, boshqalarga o’tkazib tushurib-kamsitish, ortda qoldirish, o’zidan olingan, dirrilatadigan teng jarayonlar yaratib bildirmay ozgina pastlashtirib esdan chiqartirish qilish bo’lgan. Zero shuncha yaxshilik bilan o’sish, Dunyoni ya’ni raqamli Olamning katta qismini egallash bo’lgandan keyin boshqalarning shunday turtkili, inersiyali yoki tezlanishli kuchlanishlarini, yaxshilanishlarini bilib hasad qilib qolish hech gapmas bo’lgan. Shuning uchun Iblis o’zimning asl ikkilamchi o’rnimda turib, yomonligidan ya’ni birovlarni ko’plab bekorchi urushlaridan keyin o’zini anglayolishiga xos, hayotga nisbatan bir oz kuzatib turishini tortib yaxshilikni cho’zsam, shunday beozor ko’proq o’zimni ushlab turganga xos sabablar bilan bo’laolsam, chinakamiga yaxshilanayapti, yomonligimning teskarisini qilayapti deya o’zimning asl ikkilamchi joyimdagi yaxshiligimga ko’ra kollinear yomonlik izidan borib bazo’r chindan, qo’shimcha va yangi orttiraolgan yaxshiligimni, obro’imni, to’g’ri xohish tanlovlarimni o’zining qayeri bilandir dirrilatib, birlashuvini tarqatib hasadxo’rlik, yomonlik qiladi va ustimdan kuladi. Iblisning taqdiriy ya’ni o’zimning o’rnimdagi yomonligiga qarshi uniki bo’lgan menimdan, shaxsiyatimdan yaxshilik qilib yengsam men xo’mrayaman va Iblisning asl ikkilamchi joyidagi yomonliklari to’g’ri deganga o’xshashlik qilib o’zidan o’zi sog’inib, yomonlikning asosidagi tushunmovchilik tasodifiy, hammada borligiga ko’ra o’zining ishonchi bo’yicha chindan to’g’riligini bilib, sevinib va kuyunib yashashi bo’yicha dirrilataman, birligini tarqataman, susaytiraman. Qissadan hissa shuki, tasodif, kutilmagan (ko’p jarayonli) yo’nalishlar hammada bo’lishi mumkin, ammo hayotga yuzlanmay, o’rganmay boqish ko’nikmasdan g’irt yomonlik qilish, bema’nichilik sanaladi. Shu o’rinda aytishlaricha, Farishtaning ichimdan yorqin bildirilajak, yo’naltirilgan past sadosiga ko’ra Iblis hali ham, sening o’rningda ya’ni taqdiriy hayot tomonida bema’nilik qilib turadi. Ammo mening avtomatlashgan bosimim (o’lik tabiat, taqdiriy hayot ilm-fanli qonun-qoidalarim), menimga qaratilgan chiziqlarim yoki sxemam uning bema’niligi bo’yicha ifodani to’liqlayin ma’nilik, aloqadorlikka va muammoni hal qilishga qarata ko’rsatishga majburlab ilojsiz qoldiradi. Menga kelsak, uning asl ikkilamchi o’rnida turib olib, men ma’nilik bilan muammoni hal qilaman, ishlashga urinaman va yozuvlarimni tajrijiy olib boraman, ammo uning asl ikkilamchilik bema’nilik bosimi ostida barchasi “hammasi birida” (qoidalar bilan birlashtirilgan), xohlaganimchalik hayotiy, tabiiy aniqlikda chiqmaydi, jarayonli joylashuvlari o’zgarib, almashinib xaotik, tartibsizlikka uchrab ketadi. “Biri hammasida”lik ya’ni shaxsning mavjudligi qonunlar bo’yicha “qo’y davomiylik unishini” degan ma’no-mazmunni kasb etsa, tabiatning “hammasi birida”li ko’rinishi qoidalar bilan “qancha oid aloqalar” sifatida tashkillashtirilgan. Tabiat menga “hammasi birida” bo’lgan nazar bilan bir yo’nalishda, faqatgina bitta hammasining (tabiatning) bitta biridaligiga (shaxsga) ko’ra o’zini bildirsa, shaxs “biri hammasida”lik qilib, bitta o’zining hamma yoqda, koinotning istalgan joylashuvigacha aloqali bo’lib borishini, ishonishini bildiraoladi. “Hammasi birida”ni qarama-qarshi simmetrikaviy, kollinear yo’nlishda “biri hammasida” bilan ham bir xil, ikkitasi birida deb qarasak, hammasining bittadan tashkillashtirilgani, birliklardan tarkib topgani sababli hammasining har biri ichida hammasi kirib oladi, shu sababli har birida  hammasi, barchasi (yuqori taraflamlikka yo’nalganlikka o’xshash nazar bilan ham) bo’ladiki, demak, hammasining ichidagi har birida shu hammasini to’ldirib hammasi bo’ladi. Endi 13:36. Tushlik qilib kelishim bilanoq, ko’zimni tovlab burib o’zini-o’ziga urganga o’xshab ekranga endi boqishim bilanoq monitor o’chdi. Xo’p, shu ham mayli, atrofimdagilarning, uyimizga Indir kelib, umuman barchalarining hali uni deb, hali buni qilib meni qisishlari, shovqin chiqarishlariga nima deysiz. Demak, Shomirzo sifatida raqamli Olamda “shu Olam mirzosi” bo’lib viloyat bo’yicha hamma uylarga, minglab binolarga o’zim egalik qilsam, Klounada oila a’zolarimdan dadam enag’ardan boshlay qolaylikki, faqatgina Iblis to’g’ri qilib, qaysidir ma’noda, o’zining maqsadida, balki hammasi to’g’ri bo’lishini shu yo’sinda iziga tushib ketishini chindan ham xohlab bildirgan ismlarning hammasidan navbatdagi biri – Kloun dadamning ismlari Zat “uylarni aniq et” degan menga nisbatan talab ma’nosidadir. Enam qarag’aydan bo’lgan nom Zastur esa “zastoy ur” ma’nosida uy, bino ichidagi narsalarning tasodifiy, har qanday to’g’ri kelgan vaziyatda har qachon foydalanish uchunligini bildiradi. Katta akam Zli “aniqli” ma’nosida binolar, imoratlar, uylar mendan olinganligini, maqtanilishini boshqalarga bildiradi. Bahodir akamning Klouncha nomlari Bot “bottom, (yer to’la)” ma’nosida uyning bir qismiga egaliklarini anglatadi. Opam O’lo mening uylar bo’yicha Dunyodagi katta qismga egaligimni bildirib, Jahonning qolgan qismi undan ham yirikroq bo’lishiga qaramasdan, Dunyoni kamsitib, bir kishiga shuncha yirik, bahaybat ulushmi degan ma’noda “o’l Dunyo” deb qoldiradi, mag’lub etadi. Singlim Indir uylarga bo’lgan egaligim, sohibiligim bo’yicha (4 o’rab olgan devor ma’nosida) boshqalardan “o’ndiradi”. Eng kichik ukam Polin esa “pol bu” deya uyning pol qismi, sohasi egasi, butlovchisi sanaladi. Ammo hozir birgina Zatdan tashqari barchalari menga qarshi qaratilganlarki, Zastur uy jihozlari, narsalari bilan tabiiy va shaxsiy ma’noda o’zimga otiladi, suqiladi. O’lo menga “o’l san” deganga o’xshab qoladi. Indir har qanday vaziyatda, betgachoparlik bilan mendan o’ndiradi, menga qaysarlik qiladi. Polin xotinini qo’riqlaganga xos poldan itarish, noxosdan qastdan o’ziga tasodifiy kelishi va qiziq bo’lishi kerak bo’lgan qiyofaga kirib masxaranomus ustimdan kulgu qiladi. Shu tomonda bitta bo’lib kamlik bilan kurashayotgan, simmetriyani ushlayotgan dadam enag’ar yonimni olib uyni aniq qilishing kerak emas degan ma’noda o’zim bilan aloqa qiladi, oyoqlarimda yurishni, aylanishni aytib turadi. Endi, to’g’risi bir narsa zaybal qildi, jonga tegdi. Bu - ichimdagilarning baribir adabiy, o’zlari tabiiy qoida tarafidan kelib majburan ilm-fan taqazosi bilan tartibli, joy-joyida (tuyg’ularimni xohlaganimcha aniq to’liqlashtirishga xos) so’z qo’shib ko’maklashishlaridan keyin ko’rdingmi, bizlar bilan yaxshi bo’ladi degan gaplariga, o’zim ham qo’shilishimga qaramasdan, o’zlarini katta olishib mening ichimdan maqtanchoqliklari bilan meni pastga urishadi, bosti-bosti dirrilatishadi. Endi, yana bir aniqlik kiritaylikki, men yoki o’zim desam hali endigina tugatib bo’lgan yarim umrimning o’tib bo’lgan vaqtimga nisbatan zahirasi balandligi bois shaxs tomonlama hozirgi ahvolimni nazarda tutaman. Taqdiriy hayotdagilar yoki tabiat (ularning shaxsiy inikosi ya’ni Klounada) desam ikkinchi yarim umrim bo’yicha kelajakdan kelayotgan o’lik tabiat qilib qo’yilgan a’zolarni tushunaman. Qolgan paytlari bular bo’yicha aniq tushuntirish, bog’lab yozish qilib taraflarni tanlaymiz. Endi, shu narsani ham aytib o’taylikki, ko’p halaqit berayapti, mana shu Buxorolik Klouanada tomonidan ham. Bu – faqatgina tuyg’ularimda, ruhiyatimda, nazariy bo’laoladigan raqamlar bo’yicha tuyg’ularimni, fikr-o’ylarimni hisob-kitobli, raqamli ravishda kallamning ichida olib borayotgan ichimdagilar tuyg’ularimni amalga oshirib, fikrlab-o’ylab bas qilaman degunimcha shu tuyg’umga asoslanib, ko’ra chizilgan simmetriya chizig’i bo’yicha raqamlar bilan bir chetdan olib borib kuzatib, ikkinchi tarafdan urib, xayol-bilimim (qayta) bo’lishiga xos yopayaptilar. Shu o’rinda tushunsam, dadamning avlodlari bo’yicha chiziqlar, simmetriya shakllari va farzandlarimizning o’zlari bo’lmish avlodlari bo’yicha raqamlar kallamni g’uj-g’uj to’ldirib, bir-biriga ko’plik, ikkilik sakrash aloqasida ko’tarilib-tushib yorqin, bo’yoqli hayotga bo’lgan aloqam bo’yicha yozuvlarimni o’rab olishgan. Endi hozirgi dolzarb, eng oxirgi bo’lib kelayotganlar sifatida turgan yoshlarning o’zlari bo’lmish avlodlari 1-o’rinda avloddoshlikni, pokoleniya larni boshlab yuborib, dadam avloddoshlarining 3-o’rinda turishi bilan ikkilik ya’ni ko’plik aloqasida hayotiy yaqinlik ittifoqini, birlashuvini tuzishib, 2- va 4- o’rinda qolgan mos ravishda biz erkaklar hamda bobolarimizning o’zlari bo’lmish avlodlari birlashuvidan asoslamalikka, 1-chilikda (avlod bo’yicha) yutib chiqishayapti. Shu o’rinda hozir Indir kelib monitor yonidagi yangi sovutgichni qanday yoqadilar deb o’zimdan so’rab turganida bir vaqtda mening shundoqqina o’ylab yakunlab to’liq aytaman deb turgan gapimda (shu o’rab yaqin kelaverishlari sababli jonga tegib “bilsang agar 4 devor bizni o’rab olgan” deya dirrilatishga urinishimga) nimadir bo’lib tez to’xtab davom ettirish sodir etildiki, shu bilan - ichimdagilar gapimni boshqarsalar, men Klounada harakatlarini boshqarishim ayon bo’ladi. Umuman shu o’rinda, hozir ham shunday bo’ldiki, ichimdagilar, sezib turibmanki, menga yoqimsiz aloqalari bilan yana eski mash-mashmashalarini ko’tarib sado chiqarsalar, bu – og’riqning belgisida, noma’lumida ya’ni matematik X bilan belgilanishida qandaydir, olib chiqishim, ko’rsatishim lozim bo’lgan kattaroq bilim, yangi mavzu, boshqa ishlar bo’yicha muammolarning izohi yotibdi. Demak, tuyg’ularimning shaklan simmetriyasi va qarama-qarshi raqamlari orasida bizlardan, insonlar va odamdan olingan xayol-bilim va ikki oyoq bo’yicha Klounada keyingi yozuvimga, boshimdagi tuyg’uga turtki berib qarama-qarshilik, simmetriya qilib, bosimini o’tkazib turibdi. Qandaydir bir maqol bor edi-ku, “kimdir ishora qilmasa, shunga amal bo’lmaydi” deganga o’xshashki, demak, o’zim uchun ichimdagilar berayotgan azoblar, jabrlar va dag’-dag’alar tasodifiy deb turganimda bu – men tushungandanda kengroq doiraga, qilayotgan ishimning markazidan tortib yuqori chegarasigacha qarama-qarshi va birga ishlatuvchi, yozdiruvchi bosim. Men nimadir yozaman – shuning raqamli darajasi, yoki bo’laklab, kunlik yozib kelganman – buning raqamli bahosi, barcha maqolalarim va ularni yozish uchun sharoit, texnika-texnologiya, tabiatdan ishga yondashuv aloqalari raqamli, simmetriyali natijalari, darajalari berilib, ichimdagilar ham bir baqirib qiynashga, qo’h-qo’hlab ichimga kirib olishga va o’ylov-tuyg’ular yaratishga xos ichki sadoli qiynashlari bilan qilgan ishlarim mazmuni (o’tmishda tenglab qoldirish bo’yicha) qarama-qarshi ifodasini qisib-ochilishga ko’ra, markazdan portlashga xos (bir-boshidan) yechiladigan protokolga, topilishi lozim bo’lgan bosimga o’xshash berishadi. Umuman shunday (baland bildirib, ichga tegishli amaliyoti bo’lishiga o’xshatganchalik o’tkazib tekkizib) yo’talishli, qo’h-qo’hlashli ketma-ket qorishuvli, aralash ovoz qilishadiki, hayotda ham shunday bo’lganini o’zlari ham, bilishim bo’yicha izohlashib, aslida bu – ichdan, kallamning ichkarisidan yuborilayotgan fikr-o’yli, tuyg’uli ketma-ket, tartibli, surunkasiga, rejalashtirilib amalga oshirilishi, o’ylatib borishi lozim bo’lgan tuyg’ular. Endi, o’sha yozaolmay qolishimni yozganlarimdan so’ng kompyuterni o’chirib qayta ishga tushirganimdan keyin hammasi joy-joyiga keldi va faol oyna ostida tinimsiz ishlayapman, to’xtovsiz yozishim davom etayapti. Endi, ha, - mendan o’ndirmoqchi, tom ma’noda ovqat yasamoqchi bo’lsalar, o’zimga taqdirdan aytib turilgan, bitilgan kasbi-korim, ishim bo’yicha (nomimda yozilgan hunarimga ko’ra) mirzolik, yozuvchilik qildirib qo’ysalar olam guliston, non ham kelaveradi. Endi, ichimdagilarning yana bir xil, bo’lib o’tgan ish, muddao bo’yicha (yozuvimga) aralashmoqchi, (halaqit bermoqchi) bo’lishlarini bilib, (payqab) qolamanki, ammo shularni, (muddaolarini, muammolarini) yozib o’tganligimdan xulosa chiqarib, “hammasi birida”li ochib chiqib o’z ichlariga yumulib, tinchib ketishlarini, ikkilanib orqaga qaytishlarini ongimda bo’layotgan tuyg’ularim chizig’i davomida sezaman. Zero o’tmish tenglamasini yaratayotganlar, tuzayotgan oxirgi, tashabbuskor bosim birinchi bo’lib o’zi shu tenglamaga tushib qolishdan, g’arq bo’lishdan, g’oyib bo’lib bekorchilik qilishdan, tiqilib qolishdan qo’rqadi. Endi birinchi ulardan ya’ni Klounadadan, so’ng men bilan qo’shib hammamizdan talab shuki, o’tmishda qolib ketadigan eng ko’p tabiat bo’lib, shu tabiat o’zining qoidalari bilan o’zini hal qilib ketaolsa, bizlar ham xatolarimizni o’z o’rnida, joriy ravishda (shu o’rinda bo’lib kelgan tasavvurlardan biriga ko’ra) to’g’ri chiziqli kesmalarning pastdan sekinlik bilan ko’tarilib kelib markaziy nuqtada birlashishiga xos, tenglik ishorasiga ko’ra  to’g’irlab, muammolarning va masalalarning ochiq qirralarini yopib, takrorlanmas ishlar qilib (Iblis ming marta boshimni dikkilatganga o’xshab ikkitachalarga yaqin ma’noda qimirlatdiki, takror bu - tasodifdagi Iblisning yomonligi, dirrilashi) keyinchalik o’zimizga o’zimiz to’g’anoq bo’ladigan narsa yaratib qo’ymaylik, ish qilmagan bo’laylik. Endi takror shundayki, bir chiziqda bordi-keldiga o’xshab, masalaning berilishidan, shartidan boshlab xato tuzish ya’ni shart qo’yaolmaslikdir. Agar men shunday, bunday ishlarni qilaman deya oldimga qo’yilgan vazifalarni, muammolarni o’zim ko’tarib, rejalashtirib hal qilishni, parallellik orasidagi ko’prikni, muntazam shakllarning qirralarini yopaman desam, Iblis hali shart beraolmay, bitta to’g’ri chiziqni ikkitalashtiraolmay bir xil ishni, bordi-keldi bema’niligini, takrorni (shuni ham chala, yarim-yuluq qoldirib, har xil xohishli) qilib turadi. O’zlari majburlab o’rgatayotgan va qildirayotganga o’xshab bu Dunyoda hamma narsaning, xohishning ham ifodasi (avlodlar osha aksi) bo’lishi kerak. Iblis nafaqat xohishni bir chiziqda yoki nuqtada qolib yolg’on-yashiq takrorlab turadi, balki ifodasini berishga ham qarshi boradi. Ifoda bu – ko’ngil, Jin “ruhiga” o’xshab, tabiat, taqdiriy hayotning haydovchisi, drayver i, drive force i, 7 raqami, ya’ni 6 dagi ma’lumotlarni tahlillashtiruvchisi. Ifoda degani, birinchidan 7 raqamidagi orli va kloun, ilohiy xotinlarim yakdilligi bo’lib, Sanskritchada “agar Dunyoda” ma’nosida cheksizlikka, mujmal hayotga ya’ni “biri hammasida”likka qaratilgan shaxsning ko’ngil kechinmalari, o’zi bilmas (faqatgina hayotning o’zidan ma’lum) ko’nikishlaridir. Endi, agar Klounada sifatida shaxslar taqdiriy hayotdan tushib, tabiatdan o’zlarini akslantirib meni qiynasalar, qistovga o’rab olsalar, shu so’zlarning, kloun va shaxsning teskarisi sifatida mos ravishda nuolk ya’ni “qani ol aniqlikni” va sxash ya’ni “six osh; tabiatdagi narsalar bo’yicha ramkalar, karkaslar, muntazam chegaralar” meni tomonimda ularga halaqit beradi. Demak, nuolk bo’yicha barcha aniqlik qilishlarim, mana shu o’tirib olib yozuvlarim ostida dasturiy raqamlarni majburlab kiritishlarim, taqashlarim Klounlarning tashqi tabiatida mening ularga bo’lgan qistovim, o’rab olishim sifatida qaraladi. Klounada sifatida esa “adanuolk” bo’lib, “adamga nu, qani aniqlikni olishni” ko’rsatish maqsadida aniqlik bildiruvini qilishim kerak. Shunda klounlarning barchasi ya’ni klounada hisobga olinib, qistovga qolishib, javob berishga, teng shaxsiy javob qaytarishga to’g’ri keladi. Shuning uchun bu o’rinda tushunib yetsamki, dadam bilan asosan ovqat mahal bo’ladigan suhbatlarimizdagi savol-javobni, ko’zga tashlangan muammolarni yolg’izgina (ravishda) bilganga, mendan tushunganga o’xshab, shu, o’zlaridan javobli nuqtai nazar (bo’yicha vaqtni o’tkazib, ong osti bildirishli tortib kelish) bilan yozuvlarimni ichimdan savol-javobli yozdirishadi. Endi dvaynik so’zining qarama-qarshi yozuvdagi shakli, ifodasi kinyavd bilan tanishsak “qarindosh men Ruh (davom etayapti)” bo’lib, qon-qarindoshchilik aloqalarim chindak orlilar bilan emas, balki ularning ruhlari bilan amalga oshirilayotganiga shama shudir. Nusxa so’zini bunday taftish etsak, axsun ravishda “afsun; yoki – ahmoqlik bilan shunday” degani bo’ladiki, hech meni o’rab olgan ahmoqlarning, afsungarlarning orasidan chiqaolmayapman.

Google.translate.com :

Nusxa:

Noun

copy

·   nusxa

·   nusxa

replica

·   nusxa

·   ko'chirma

·   qolip

·   andaza

duplicate

·   nusxa

·   ko'chirma

·   ko'paytirish

specimen

·   namuna

·   namuna

·   nusxa

sample

·   namuna

·   namuna

·   nusxa

·   nusxa

·   andaza

·   qolip

fella

·   tip

·   nusxa

·   yaramas

feller

·   tip

·   nusxa

·   yaramas

tally

·   xatcho'p

·   yorliq

·   nusxa

·   ko'chirma

transcript

·   nusxa

·   ko'chirma

·   rasshifrovka qilish

·   nimaligini aytib berish

Adjective

exemplar

·   namuna

·   nusxa

Двойник:

Part of speech

Translation

Reverse translations

Frequency

help_outline

Noun

double

·   двойник

·   дублет

·   дублер

·   двойное количество

·   дубликат

·   изгиб

twin

·   близнец

·   двойник

·   парная вещь

·   двойня

counterpart

·   двойник

·   копия

·   дубликат

·   противная сторона

·   точная копия

·   что-либо, дополняющее другое

Doppelganger

·   двойник

·   второе я

fetch

·   двойник

·   привидение

·   уловка

·   хитрость

similar

·   копия

·   двойник

·   дубликат

double-ganger

·   второе я

·   двойник

Клоун:

Noun

clown

·   клоун

·   шут

·   паяц

·   неотесанный парень

funnyman

·   юморист

·   комик

·   клоун

·   шутник

harlequin

·   арлекин

·   шут

·   клоун

funster

·   шутник

·   комик

·   клоун

Demak, shu uchchala, nusxa, dvaynik va kloun so’zlarning ma’nolariga qarasangiz, o’zimizdan olinadigan o’xshashlik, tabiiy ifodali shaxsni, dum silkinishiga (chiziqli ma’lumot, aniqlik o’rnida bildirishga xos) o’xshash amallarimizni, ishlarimizni to’ldiruvchi, kamchiliklarini yopib ko’rsatuvchi, ochiq qirralarini yopuvchi mazmunlarida keladi. Mana bu menga bo’layotgan bosim, ko’rsatilayotgan g’avgo – atrofimni, boshim ustiga chiqqan tarzda muntazam ko’pburchaklarga o’xshab shularning, ya’ni muntazam shakllarning, ko’pburchaklarning o’zimning harakatlarim, fikrlarim bo’yicha bir yoqlama, uzluksiz chiziqli izlarimga, yo’nalishlarimga ko’ra bo’lishini yopish, to’ldirish. Men uyoq-buyoqqa ko’proq bir yoqlama, bir taraflama, bir xil harakatlansam, bir joyda qo’zg’alib, qayishib, burilib tursam, shularning fazodagi notekis, to’g’ri bo’lmagan simmetriyalari, kichik-kichik har xil aylanish joylari va umuman katta ochiq qolgan tomonlari bo’yicha barchasini hisobga olib muntazam ko’pburchakli ravishda yurishli harakatlarida (odimlashlarida), gaplarida ochib, uzluksiz yasab boraveradilar. Xuddiki teri cho’zilishlarini muntazam ko’pburchak, 5-6 burchak (beshburchak, oltiburchak) bilan o’z joyida, teri cho’zilishi yo’nalishi bilan ikkitasi birida ravishda sudralib ko’rsatishadi, ifodalashadi. Endi, hozir tan berishib ichimdan his-tuyg’u orqali bildirishib, ba’zi, o’zing aytganga, tushuntirganga xos jumlalaringni kontekstga asosan atalgan shaxslarsiz yozishing mumkin deyishayaptiki, bu – markazdan kengayishli portlashga o’xshab yozuvlarimni qarama-qarshi bosim bilan (yana birga, qaytagasiga) tariflashlari, “qog’ozda”, elektron ravishda saqlab qolishlari uchun shu ikkalamizning ham, barcha yozuvlarim va xayol-bilimli ikki taqalgan oyoqlarga xos shaklan bosimlari - chiziqlarining, yo’nalishlarini har xil tezlanishlari bilan hisobga olib saqlanishi. Endi. Shomirzodagi sh harfi s=19 va h=8 bilan ma’lum bo’ladiki, 19+8=198 ta yangi, keyingi Dunyolarga hali men mirzolik, uylarning egasi bo’lib tik, qadli turaman, birinchi odam hisoblanaman. Endi. Shu o’rinda o’ylab kelib yozamanki, yozuv, harf yozish ayol Klounadaning tomonida eng yuqorisi, 3-si bo’lib joylashgani uchun shuncha yozib bo’lganimdan so’ng Zastur va Indir yonimda gap berib o’tirishgandi, sal turib ichimdan gapirib yurganda ayol va erkak Klounada qo’shilishni xohlamaymi, bir qancha halaqit berish urunishlaridan keyin Imron ya’ni Mir mehmonxona eshigidan sekin ochib kelib qoldi va (hozir nima demoqchiligimni ichimdan o’qishmasa edi) shu paytgacha yolg’izgina nimalarnidir “yozganga” o’xshash stul ustida turardi. Demak, ayol klounadani unchalik bilmasak, va o’zlari ham tushunishimga qo’yishmay “urishlari”ni bildirishsa, o’z-o’zidan kelib qolgan bu fikrimizga ko’ra yozuvlarning 8 raqamidagi 3-o’rindagi ayol klounlarga to’g’ri kelishini bilsak bo’ladi. Endi, aytmoqchiligim shu ediki, agar men yozuvlarim va og’zaki gaplarim bilan taqdiriy hayot tomonidagilarga, tabiatga, o’lik narsalar bo’lib yotgan erkak va ayol Klounadaga o’zimni bir tomondan bildiraman, ammo ularning zahiralari, kelajakdan kelish davri oraliqlari bo’yicha joriy muloqotni, kelishuvni yuzma-yuz, yozuvlarning yoki (og’zaki) gaplarning o’zi bo’lib botishib, o’zlari tomonlama, o’lik tabiat taraflama gaplashaolmayman. Aloqamni sim, to’g’ri chiziq kesmasi bo’yicha yetkazaman qo’yaman, shu simning ular tomonidagi uchi qanchalik o’zlariga monand, o’xshash va hayotbag’sh bo’lib turmasin, o’zgarishsiz, birxil, quruq ishlarim, bildirganlarim tasavvuriga, narsalarning (uy qismlarining, Zli bo’lmish tom, Bot sifatida yerto’la, Indir bo’yicha devor, Polinga ko’ra polga o’xshab) tasodifiy gaplashishiga xos turadi. Xullas, men ularning kelajakdan o’tmishga qarata kelishlari davomida, kelajagida turaman, tasodifiylik, ixtiyoriylik va nogahon bo’laman. Bunga o’xshab taqdiriy hayot tomonidagilar o’zlarining aniqliklari oralab qo’llaridan kelgan tasodiflari, ishlari bo’yicha shaxsiy tashqi klounlarini o’tmishdan taxt qilib yuborishadi va yonma-yon to’liq bilinib turgan aloqani qilaolishmaydi. Xullas, bir-birovimizga oldindan, ilgaridan taxlab-taxlab ishlaymiz, ammo joriy kirishuvchan, interfaol, doimiy birgalikni bilish bo’yicha muloqot, aloqa, (tushunchalar, xayollar) qilmaymiz. Endi, gap so’zining o’zi bilan tushunsak, g harfi “ga” ma’nosida aniq joyni tushuntiradi, a harfi “aloqa” bo’yicha masofani anglatadi, p esa “po xuy” ma’nosida gapning o’zini, erkak klounlarning raqamli Olamdagi gapirishning o’zi, og’iz bo’shlig’idan chiqayotgan tovushlarning o’zlari bo’lishlarini bildiradi. Shunga o’xshash tarzda yoz so’zini tushuntirsak, “yo’q” sifatida yo’qlikni, jonsiz jismni 6 raqamidagi Shohid – qiz klounlar bildirishadi, “Dunyo” ma’nosida 7 raqamidagi ayol, o’rta yoshli xotin Klounlar tushuntirishadi, “z” harfiga ko’ra yozishning o’zini, “z” shakliga o’xshab ikki tarafni hammasi bilan (tenglashtirib, parallel qilib, mutanosib javobgarliklarda) birlashtirishni, shaxs va tabiatni o’zaro bir-biroviga aksini toptirishni qarri ayol klounalari amalga oshirishgan. Endi shu - xayoldan esga keldiki, o’zlari dirrilamaslik, birlikdan tarqamaslik, temirga o’xshab tebranib ko’rinmaslik uchun yozuv, “yoz” bilan bog’liq qariya ayol klounadasi, hayotning o’zining taqdir tomonidan boshlanishi meni ortda qoldirib, (kamsitib) menga, shaxsga nisbatan tabiatni, (tabiat taraf “orqaga, kelgan yo’llariga” tortiladigan klounadani) nomutanosibligi, teng bo’lmasligi uchun bosh qayrab, mening miyamda qarshi chiqib yurishgan edi. Endi, ish bilan hamma narsaga erishsa bo’ladi, ishning nima qilganlik, o’zi – nimani amalga orishni uddasidan chiqaolganlik noma’lum yo’qligi har ikki tarafni, shaxsni va tabiatni bir-birovi tomon sekin-astalik bilan o’tkazib boradi. Ish degani “va shu” bo’lib, nima qilgan ishingiz bo’yicha o’zingizning tajribangizdan, yo’qotgan kuchingizdan va tutgan yo’lingizdan tashqari ravishda - ustida amal qilgan narsalaringiz, predmet ashyoviy moddalaringiz bo’lishingiz sekin-astalik bilan boshlanadi chamamda. Endi, shu taqdiriy hayotning ya’ni bu – umumiy olib qaralganda o’lik tabiatning (menga, shaxsga qarshi bilinishiga, o’z aks bosimini o’tkazishga xos tirikligini tushuntirishiga ko’ra yoki klounadalari vositasida bizlarga atab harakatlanishlari) bir qarama-qarshi tomondan “hammasi birida”li o’z qoidasiga asosan yozuvlarimning ichidan olingan har birini, ma’nosini hammasiga ta’luqli qilib turishlari, yo’g’dirishlari, bildirishlari ma’qul-da. Endi, umuman olib qaraganda men o’lik tabiatga ya’ni taqdiriy hayotga nisbatan kun bo’yi, ertalab turganimdan so’ng nima ta’sir o’tkazsam, uy yumushlarim, o’zimga oro berishim yoki o’zimni ovqat-suv bilan ta’minlab durustlashtirib yurishim, ish yechimlari bilan shug’ullanishim (ya’ni tabiat tomon sal odimlashning, kirib borishning o’zini qilishim) bu – chamamda mening tabiat, taqdiriy hayot tarafidagilarga bo’lgan katta, yolg’izliklarini tabiiylik (o’zimning asl ikkilamchi joyimdagi elementlari) bilan har tarafdan o’rab oluvchi sanaladi. Masalan, ular stul bo’lsalar, men tom, pol, divan-kreslo bo’lib ko’plashib, bir-bir kelganga xos stulga boqib turaman. Ishlashim payti kompyuter klaviaturasi, monitori yoki boshqa qurilmaviy qismlari, jihozlari bo’lib bersa, men yondagi havo sovutgichi, tagidagi stol, orqasidagi devor, (yondagi kabellar) va h.k. ko’rinishida ko’plik qilaman, (bo’lib beraman). Bunday qilib tabiat ham uyg’onishi bilanoq o’zim (bizlar) tomon ozgina, o’z yo’nalishi bo’yicha to’qnashuvlar qilganining o’zi bilan atrofimni shaxsli, gavdali klounlar birma-bir qisib kelishadi. Faqatgina ishlayotganimda, yozayotganimda deyarli hech kim halaqit bermaydi, zero tabiat tomondan ularni ovvora qilayotgan, ularga bosim o’tkazayotgan o’zim bo’lsam kerak. (Ishlashni tushungan deyishdi ichimdagilar shu o’rinda). Ammo avvallari o’zimga past nazar bilan qarayverib, hamma kerakli tomonlarim, ovqatlanishim va turar joyim, yashashim shinamgina, mo’jazkor, kamtargina bo’lsa ham oddiy, kam oylikli ish qilib, aslida ishning, mehnatning nimaligini bilmay yurardim. Ish-mehnat bu – rivojlanish, odimlash, yangilik yaratib yangilikni hal qilish, yopish, yechish, tabiat tomonidan qopqog’ini qo’yish, aks holda qora mehnat qilib bir xil ishni, gavdaga nisbatan ko’p kuch sarfini amalga oshirib yuraverardingizki, shu ikkisidan biri, ruhiy yoki gavdali ish, mehnat, kasb-kor sanaladi. Demak, yoki (tuyg’ular, ruhiyat bo’yicha) uchishga shaylik, yoki (gavda, tanaga ko’ra) qo’shimchasiga, ustma-ust bosilishli yuklar ko’tarish, og’ir mehnat bilan shug’ullanish. Endi gavda (aynan qo’llar) o’zim bo’lganim uchun menga emas og’ir mehnat, men dirrilamasligim kerak, hamma almashinish uchun qo’yilgan. Xohlaymizmi yo’qmi, oldi-berdi bo’ladi, almashinish bo’yicha kimdir nimadir boshqa tarafdan egallasa, uning tomonida qisilishga qo’ymay (umumiy bosimning to’g’ri yo’nalishi bo’lib) boshqasi ham shu uning tarafidan nimanidir, biror narsasini oladi. Shuning uchun gavdam (og’ir mehnat, yuk tashish) insonlarga, ularning tuyg’ulari (yozuvli amaliyotim, beloruchkalik, aqliy faoliyat, yozuv-bitishlar) menga atalgan. Endi 20:02. Fikr insonlardan menga berilib, men insonlarni tushunaman, lekin insonlarning o’zlari hali fikrlashga yetib kelmaganlar, qimirlashlar ya’ni havodan sakrashlar mendan insonlarga o’tadi, ammo hali o’zimda yo’qdir. Shunga o’xshab gaplar hali o’zlari gapirishgacha yetib kelmagan o’rta yoshli erkak klounlardan ayol klounlarning ishida, yodida tushuniladi. O’rta yoshli ayol klounlarning, xotinlarning hali o’zi yetib bormagan yozuvlari erkak klounlarga, tabiat vakillariga ish, qalb bo’ladi. Shu yozuvlar o’rta yoshli erkak klounlarni, tabiat ya’ni hayotiy taqdir a’zolarini o’zlari tomonidan ishlashga, - bizlarga, shaxs tomonidagilarga, odam va insoniga shaxslarini chiqarishga, xullas, osongina fikrlab ishlashimga, yozishimga va yashashimga xos ravishda shaxsiylik, gavdachilik bo’lgan mehnatlari, o’zlarini ko’rsatishlari bo’yicha tasodifni, tavakkalni, ixtiyor va xohishni, kutilmaganlikni, nogahonlikni o’tkazishga urinish bo’ladi, amalga oshirish hisoblanadi. Endi 20:52. Kechki taomni yeb bo’lib, anchadan beri birinchi marta dadam turishlari bilan ketmay, o’tirib ayollarning suhbatini tinglayotganda, fikrlayotganlarimga mos ravishda ishim bilan ularning gaplariga ta’sir etib, menga yozishim davomida qiladigan halaqitlarini berishga urindimki, gaplari tasodifiy, ixtiyoriy uyoq-buyoqdan tanlangan misollar bilan chiqsa ham, fikrim qistovi bo’yicha simmetrikaviy, qarama-qarshi qisqarish-cho’zayish va birgalikni inobatga olgan holda burilish yo’nalishlarni tanlayverib mazmunan ahamiyat kasb etayotganda yozuvlarim davomida ichki aniqlikdan tasodifga tushib yana aniq yozuvni talab etayotganlariga o’xshab men ham tasodiflari, gaplari ya’ni ixtiyoriy qarashlari bo’yicha bitta pastga aniqlikka og’ib, so’ng o’zlariga ya’ni tabiatga yo’naltirilgan tasodifni, (be)ixtiyoriylikni qilishlarini fikrim bilan buyurib jazoladim (ichimdan qiynalishlarini his etdim, sezdim). Shunisi ma’lum bo’ladiki, shu o’rinda Iblisning bu gapimni esimdan chiqarib o’zining shartini qo’yaolish qobiliyatiga o’xshab aralashaolishiga xos, tabiatdagilarning ya’ni hayotiy taqdirdagilarning (yoki taqdiriy hayotdagilarning) ishlari bo’lmish Klounadani olib yurish, gapirtirish (ishlatmay ishlatish) bo’yicha o’zlarini, tabiatni, uyimizdagilarning har qayoqdagi suhbatidan kelib aytsam, hovuzlar, dachalar va h.k. tabiiy manzilgohlarni bilsam, tushunsam va his etsam bo’ladi. Xullas raqamli Olam bo’yicha o’rta yoshli barcha, haqiqiy shaxslar va sohta tabiatga o’zlaridan avvalroq kelgan qariyalarning raqamli belgilari, qimirlash (havodan sakrash), fikrlash, gapirish va yozish ish, mehnat faoliyati sanalib shu bizlarning hammaizni choshgohga, savatga o’xshab bog’lab turibdi. Bizlar ustimizda turgan qari xotin-erlarning, bobo-buvilarning raqamli hayotiy tarkibdan iboratligi bo’yicha sal-sal o’zimizga tortib, oqim bilan yemirib borib o’zlarimizning har kimning o’zi uchun birlamchi bo’lgan gavdalarimizga, tuyg’ularimizga, qalbimizga va tushunchamizga xizmat qilamiz. Qariyalarni sochimizni o’rtaga ko’tarib birlashtirgan o’xshab bog’lab, (kurash olib borib) o’zimizni ta’minlaymiz. Odam gavdasini yoki aynan qo’lini, insonlar esa tuyg’ularini yoki aynan o’ylovlarini, erkak Klounlar tushunchalarini yoki aynan joylashuvlarini, ayol Dvayniklar bu – qalblarini yoki aynan dillarini boqishadi, ta’minlashadi. Bizlar qariyalarga qanchalik osilib ichma-ich, matryoshkalarga o’xshab ko’tarilib borayotganimizni bilmadim-u, ammo yosh avlod, Ibo’qimlar anakondaga o’xshab (meni) silkitib, o’zimni qoldirmay o’zini ta’minlayotganini tushunsam kerak. Endi demak, hayotga boqsak, yurgandagi, o’tirib-turgandagi fikrim o’ylov ortlab kirib klounadaning gapini chiqaradi, yozuvlarim esa gavdali harakatlarini to’g’ri keltiradi.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima