Oxirgisi 600-si edi
321 10:54. Xullas Iblis mening azaliy, barcha bo’lib kelgan
Dunyolarda o’zimning, hozirgi Jahonda asl ikkilamchi o’rnimda o’tirib olib, eng
yaxshiligimga qaramasdan birga-bir, kamdan-kam to’g’ri keladigan
yomonliklarimni, yo’l to’sarliklarimni menga qarshi olib chiqsa, men Iblisning
asl ikkilamchi o’rnida, umrning birinchi yarmida ya’ni shaxs tomonida turib
Iblisning yomonliklarini egallganimda doimo yaxshilik tarafini, suqilishli
ya’ni o’tkir uchli, kamdan-kam bo’rtishlarini surunkasiga, doimiy ko’rsatib
yuriyman. Bo’lmasa-ku, ko’rib turibsiz, atrofimni Klounadaning shovqini egallab
olgan, genetik yaqinlarim majburlab o’zlarining omlarini taklif qilishayapti,
dorilardan kasalim og’irlashib o’lim yoqasigacha borib qolaman va h.k. bo’lib
shulardan asranish uchun har bir uyimizdagi Klounadaning jazosini berib,
urishini qilib yurmog’im aslan Iblischa, yomonchasiga to’g’ri bo’lardi. Endi
enam qarag’ay o’zlarining aytganlarini menga qildiraman deya omlariga,
shahvoniy aloqlariga avvalgi bolalarga, o’zimga, oddiy munosabatlarini davom
ettirganchalik har qanday so’roqlar, kelishuvlar va buyruqli ishlarni hayotga
yoyilgan kuslariga borib taqash, (hayotdagi, o’zimning Klounada o’rnimdagi) qo’toqli
harakatlarim, ishlarim va narsalarni joylashtiruvim bilan kirib ketishimni
xohlaydi. Bir yoqdan shuni istamay yurishim, ong ostida bildiraolmay xohlamay
qolishimga Indir ham kelib, enam Zastur bilan qandaydir bosim oralab
tortishganga o’xshab o’zimga yosh va mosligini sabab qilib ko’rsatganga xos aloqali,
suhbatli va o’zlariga o’zimni moslashtirib yuborishli, ishlatishli kurashlar,
pinakdan janjallar qilishadiki, ikkalasining ham menga qarashlari kelishi oshib
ketganidan ichimdagi Buxorolik Klounada ham qanday amal qilishim kerakligini,
qaysi gaplarni, ishlarini qilmay qo’yishni ichimdan o’rgatishib, mening asl
joyim toza qonli munosabatlar, begona bo’lgan xotinimning (O’lo tashqaridan
o’zi tomonlardan birdan kelib, eshikdan to’satdan kirib kelib yozuvimga qarab
qolib ketdi) qoni bilan qorishuvim kerakligini xolos bildirishadi chamamda. Endi
O’lo bilan yoshligimda genetikaviy aloqalarimni buzib qo’yganimni bilasiz, zero
shuning uchun ham boshimga shuncha kasalliklar bo’lsa kerak. Endi Indirning
“o’ndir”ish qilishlari, Zasturning “zastoy holdan urishga o’tishlari”, O’loning
“O’l Dunyo” deyishlari (yozib bo’lmayapti, dasturimning faol oynaligi tez-tez,
ora-oralab yo’qalayapti) (o'chirib
yoqsam ham, shunday bo'lmoqda, shuning uchun Notepad ga o'tdim, baribir)
o'zlariga bir ham monand, xos, to'g'ri keladi (shu o'rinda ba'zo'r bu
gaplarimni yozib tugatayapman). Shunday yomonlash qilishim, xayolim kelishi
bilanoq oynaning faolligi yo'qalayapti, (kursor yo’qolib yozuvim uzilishi
bo’layapti) Klounlarim aslida tabiiy nusxalardanliklarini bildirishayapti. Shunday
qilib ularning bir xil qoliplari, qobiqlar kutib turilgan sxemaga to'qnashishga
o'xshash holat uchun bir-birovlariga atayin yo'llanib borishlari kerak. Endi. Boshliqlar
sifatida Iblis va men bir-birovimizning asl ikkilamchi o’rinlarimizda, o’ziming
taqdiriy hayot (o’lik tabiat), umrimning ikkinchi yarmidagi joylashuvimda Iblis
va birinchi yarmidagi uning o’rnida men, (tirik jon) shaxs ko’rinishida bo’lib,
Iblis joylashgan o’rnimda aslida mening yomonligim birovlarning yaxshilangan
obro’sini o’zimdan, Dunyo bo’yicha hukmronligimdan, Hindistonni bosib
olaolganligimdan o’tmasligi, ustun chiqmasligi uchun sindirish, o’zidan olib qo’yish,
yo’qotish, boshqalarga o’tkazib tushurib-kamsitish, ortda qoldirish, o’zidan
olingan, dirrilatadigan teng jarayonlar yaratib bildirmay ozgina pastlashtirib
esdan chiqartirish qilish bo’lgan. Zero shuncha yaxshilik bilan o’sish, Dunyoni
ya’ni raqamli Olamning katta qismini egallash bo’lgandan keyin boshqalarning
shunday turtkili, inersiyali yoki tezlanishli kuchlanishlarini,
yaxshilanishlarini bilib hasad qilib qolish hech gapmas bo’lgan. Shuning uchun
Iblis o’zimning asl ikkilamchi o’rnimda turib, yomonligidan ya’ni birovlarni ko’plab
bekorchi urushlaridan keyin o’zini anglayolishiga xos, hayotga nisbatan bir oz kuzatib
turishini tortib yaxshilikni cho’zsam, shunday beozor ko’proq o’zimni ushlab
turganga xos sabablar bilan bo’laolsam, chinakamiga yaxshilanayapti, yomonligimning
teskarisini qilayapti deya o’zimning asl ikkilamchi joyimdagi yaxshiligimga ko’ra
kollinear yomonlik izidan borib bazo’r chindan, qo’shimcha va yangi orttiraolgan
yaxshiligimni, obro’imni, to’g’ri xohish tanlovlarimni o’zining qayeri bilandir
dirrilatib, birlashuvini tarqatib hasadxo’rlik, yomonlik qiladi va ustimdan
kuladi. Iblisning taqdiriy ya’ni o’zimning o’rnimdagi yomonligiga qarshi uniki
bo’lgan menimdan, shaxsiyatimdan yaxshilik qilib yengsam men xo’mrayaman va
Iblisning asl ikkilamchi joyidagi yomonliklari to’g’ri deganga o’xshashlik
qilib o’zidan o’zi sog’inib, yomonlikning asosidagi tushunmovchilik tasodifiy,
hammada borligiga ko’ra o’zining ishonchi bo’yicha chindan to’g’riligini bilib,
sevinib va kuyunib yashashi bo’yicha dirrilataman, birligini tarqataman,
susaytiraman. Qissadan hissa shuki, tasodif, kutilmagan (ko’p jarayonli) yo’nalishlar
hammada bo’lishi mumkin, ammo hayotga yuzlanmay, o’rganmay boqish ko’nikmasdan
g’irt yomonlik qilish, bema’nichilik sanaladi. Shu o’rinda aytishlaricha,
Farishtaning ichimdan yorqin bildirilajak, yo’naltirilgan past sadosiga ko’ra Iblis
hali ham, sening o’rningda ya’ni taqdiriy hayot tomonida bema’nilik qilib
turadi. Ammo mening avtomatlashgan bosimim (o’lik tabiat, taqdiriy hayot
ilm-fanli qonun-qoidalarim), menimga qaratilgan chiziqlarim yoki sxemam uning
bema’niligi bo’yicha ifodani to’liqlayin ma’nilik, aloqadorlikka va muammoni
hal qilishga qarata ko’rsatishga majburlab ilojsiz qoldiradi. Menga kelsak,
uning asl ikkilamchi o’rnida turib olib, men ma’nilik bilan muammoni hal
qilaman, ishlashga urinaman va yozuvlarimni tajrijiy olib boraman, ammo uning
asl ikkilamchilik bema’nilik bosimi ostida barchasi “hammasi birida” (qoidalar
bilan birlashtirilgan), xohlaganimchalik hayotiy, tabiiy aniqlikda chiqmaydi,
jarayonli joylashuvlari o’zgarib, almashinib xaotik, tartibsizlikka uchrab
ketadi. “Biri hammasida”lik ya’ni shaxsning mavjudligi qonunlar bo’yicha “qo’y
davomiylik unishini” degan ma’no-mazmunni kasb etsa, tabiatning “hammasi birida”li
ko’rinishi qoidalar bilan “qancha oid aloqalar” sifatida tashkillashtirilgan. Tabiat
menga “hammasi birida” bo’lgan nazar bilan bir yo’nalishda, faqatgina bitta
hammasining (tabiatning) bitta biridaligiga (shaxsga) ko’ra o’zini bildirsa, shaxs
“biri hammasida”lik qilib, bitta o’zining hamma yoqda, koinotning istalgan
joylashuvigacha aloqali bo’lib borishini, ishonishini bildiraoladi. “Hammasi
birida”ni qarama-qarshi simmetrikaviy, kollinear yo’nlishda “biri hammasida”
bilan ham bir xil, ikkitasi birida deb qarasak, hammasining bittadan
tashkillashtirilgani, birliklardan tarkib topgani sababli hammasining har biri
ichida hammasi kirib oladi, shu sababli har birida hammasi, barchasi (yuqori taraflamlikka yo’nalganlikka
o’xshash nazar bilan ham) bo’ladiki, demak, hammasining ichidagi har birida shu
hammasini to’ldirib hammasi bo’ladi. Endi 13:36. Tushlik qilib kelishim bilanoq,
ko’zimni tovlab burib o’zini-o’ziga urganga o’xshab ekranga endi boqishim
bilanoq monitor o’chdi. Xo’p, shu ham mayli, atrofimdagilarning, uyimizga Indir
kelib, umuman barchalarining hali uni deb, hali buni qilib meni qisishlari,
shovqin chiqarishlariga nima deysiz. Demak, Shomirzo sifatida raqamli Olamda “shu
Olam mirzosi” bo’lib viloyat bo’yicha hamma uylarga, minglab binolarga o’zim
egalik qilsam, Klounada oila a’zolarimdan dadam enag’ardan boshlay qolaylikki, faqatgina
Iblis to’g’ri qilib, qaysidir ma’noda, o’zining maqsadida, balki hammasi to’g’ri
bo’lishini shu yo’sinda iziga tushib ketishini chindan ham xohlab bildirgan
ismlarning hammasidan navbatdagi biri – Kloun dadamning ismlari Zat “uylarni
aniq et” degan menga nisbatan talab ma’nosidadir. Enam qarag’aydan bo’lgan nom
Zastur esa “zastoy ur” ma’nosida uy, bino ichidagi narsalarning tasodifiy, har
qanday to’g’ri kelgan vaziyatda har qachon foydalanish uchunligini bildiradi. Katta
akam Zli “aniqli” ma’nosida binolar, imoratlar, uylar mendan olinganligini,
maqtanilishini boshqalarga bildiradi. Bahodir akamning Klouncha nomlari Bot “bottom,
(yer to’la)” ma’nosida uyning bir qismiga egaliklarini anglatadi. Opam O’lo mening
uylar bo’yicha Dunyodagi katta qismga egaligimni bildirib, Jahonning qolgan
qismi undan ham yirikroq bo’lishiga qaramasdan, Dunyoni kamsitib, bir kishiga
shuncha yirik, bahaybat ulushmi degan ma’noda “o’l Dunyo” deb qoldiradi, mag’lub
etadi. Singlim Indir uylarga bo’lgan egaligim, sohibiligim bo’yicha (4 o’rab
olgan devor ma’nosida) boshqalardan “o’ndiradi”. Eng kichik ukam Polin esa “pol
bu” deya uyning pol qismi, sohasi egasi, butlovchisi sanaladi. Ammo hozir birgina
Zatdan tashqari barchalari menga qarshi qaratilganlarki, Zastur uy jihozlari,
narsalari bilan tabiiy va shaxsiy ma’noda o’zimga otiladi, suqiladi. O’lo menga
“o’l san” deganga o’xshab qoladi. Indir har qanday vaziyatda, betgachoparlik
bilan mendan o’ndiradi, menga qaysarlik qiladi. Polin xotinini qo’riqlaganga xos
poldan itarish, noxosdan qastdan o’ziga tasodifiy kelishi va qiziq bo’lishi
kerak bo’lgan qiyofaga kirib masxaranomus ustimdan kulgu qiladi. Shu tomonda
bitta bo’lib kamlik bilan kurashayotgan, simmetriyani ushlayotgan dadam enag’ar
yonimni olib uyni aniq qilishing kerak emas degan ma’noda o’zim bilan aloqa
qiladi, oyoqlarimda yurishni, aylanishni aytib turadi. Endi, to’g’risi bir
narsa zaybal qildi, jonga tegdi. Bu - ichimdagilarning baribir adabiy, o’zlari
tabiiy qoida tarafidan kelib majburan ilm-fan taqazosi bilan tartibli, joy-joyida
(tuyg’ularimni xohlaganimcha aniq to’liqlashtirishga xos) so’z qo’shib ko’maklashishlaridan
keyin ko’rdingmi, bizlar bilan yaxshi bo’ladi degan gaplariga, o’zim ham qo’shilishimga
qaramasdan, o’zlarini katta olishib mening ichimdan maqtanchoqliklari bilan meni
pastga urishadi, bosti-bosti dirrilatishadi. Endi, yana bir aniqlik kiritaylikki,
men yoki o’zim desam hali endigina tugatib bo’lgan yarim umrimning o’tib bo’lgan
vaqtimga nisbatan zahirasi balandligi bois shaxs tomonlama hozirgi ahvolimni
nazarda tutaman. Taqdiriy hayotdagilar yoki tabiat (ularning shaxsiy inikosi ya’ni
Klounada) desam ikkinchi yarim umrim bo’yicha kelajakdan kelayotgan o’lik
tabiat qilib qo’yilgan a’zolarni tushunaman. Qolgan paytlari bular bo’yicha
aniq tushuntirish, bog’lab yozish qilib taraflarni tanlaymiz. Endi, shu narsani
ham aytib o’taylikki, ko’p halaqit berayapti, mana shu Buxorolik Klouanada tomonidan
ham. Bu – faqatgina tuyg’ularimda, ruhiyatimda, nazariy bo’laoladigan raqamlar
bo’yicha tuyg’ularimni, fikr-o’ylarimni hisob-kitobli, raqamli ravishda
kallamning ichida olib borayotgan ichimdagilar tuyg’ularimni amalga oshirib,
fikrlab-o’ylab bas qilaman degunimcha shu tuyg’umga asoslanib, ko’ra chizilgan
simmetriya chizig’i bo’yicha raqamlar bilan bir chetdan olib borib kuzatib,
ikkinchi tarafdan urib, xayol-bilimim (qayta) bo’lishiga xos yopayaptilar. Shu o’rinda
tushunsam, dadamning avlodlari bo’yicha chiziqlar, simmetriya shakllari va farzandlarimizning
o’zlari bo’lmish avlodlari bo’yicha raqamlar kallamni g’uj-g’uj to’ldirib,
bir-biriga ko’plik, ikkilik sakrash aloqasida ko’tarilib-tushib yorqin, bo’yoqli
hayotga bo’lgan aloqam bo’yicha yozuvlarimni o’rab olishgan. Endi hozirgi
dolzarb, eng oxirgi bo’lib kelayotganlar sifatida turgan yoshlarning o’zlari bo’lmish
avlodlari 1-o’rinda avloddoshlikni, pokoleniya larni boshlab yuborib, dadam
avloddoshlarining 3-o’rinda turishi bilan ikkilik ya’ni ko’plik aloqasida
hayotiy yaqinlik ittifoqini, birlashuvini tuzishib, 2- va 4- o’rinda qolgan mos
ravishda biz erkaklar hamda bobolarimizning o’zlari bo’lmish avlodlari
birlashuvidan asoslamalikka, 1-chilikda (avlod bo’yicha) yutib chiqishayapti. Shu
o’rinda hozir Indir kelib monitor yonidagi yangi sovutgichni qanday yoqadilar
deb o’zimdan so’rab turganida bir vaqtda mening shundoqqina o’ylab yakunlab to’liq
aytaman deb turgan gapimda (shu o’rab yaqin kelaverishlari sababli jonga tegib “bilsang
agar 4 devor bizni o’rab olgan” deya dirrilatishga urinishimga) nimadir bo’lib tez
to’xtab davom ettirish sodir etildiki, shu bilan - ichimdagilar gapimni
boshqarsalar, men Klounada harakatlarini boshqarishim ayon bo’ladi. Umuman shu
o’rinda, hozir ham shunday bo’ldiki, ichimdagilar, sezib turibmanki, menga
yoqimsiz aloqalari bilan yana eski mash-mashmashalarini ko’tarib sado
chiqarsalar, bu – og’riqning belgisida, noma’lumida ya’ni matematik X bilan
belgilanishida qandaydir, olib chiqishim, ko’rsatishim lozim bo’lgan kattaroq
bilim, yangi mavzu, boshqa ishlar bo’yicha muammolarning izohi yotibdi. Demak, tuyg’ularimning
shaklan simmetriyasi va qarama-qarshi raqamlari orasida bizlardan, insonlar va odamdan
olingan xayol-bilim va ikki oyoq bo’yicha Klounada keyingi yozuvimga, boshimdagi
tuyg’uga turtki berib qarama-qarshilik, simmetriya qilib, bosimini o’tkazib
turibdi. Qandaydir bir maqol bor edi-ku, “kimdir ishora qilmasa, shunga amal bo’lmaydi”
deganga o’xshashki, demak, o’zim uchun ichimdagilar berayotgan azoblar, jabrlar
va dag’-dag’alar tasodifiy deb turganimda bu – men tushungandanda kengroq
doiraga, qilayotgan ishimning markazidan tortib yuqori chegarasigacha qarama-qarshi
va birga ishlatuvchi, yozdiruvchi bosim. Men nimadir yozaman – shuning raqamli
darajasi, yoki bo’laklab, kunlik yozib kelganman – buning raqamli bahosi,
barcha maqolalarim va ularni yozish uchun sharoit, texnika-texnologiya, tabiatdan
ishga yondashuv aloqalari raqamli, simmetriyali natijalari, darajalari berilib,
ichimdagilar ham bir baqirib qiynashga, qo’h-qo’hlab ichimga kirib olishga va o’ylov-tuyg’ular
yaratishga xos ichki sadoli qiynashlari bilan qilgan ishlarim mazmuni (o’tmishda
tenglab qoldirish bo’yicha) qarama-qarshi ifodasini qisib-ochilishga ko’ra,
markazdan portlashga xos (bir-boshidan) yechiladigan protokolga, topilishi
lozim bo’lgan bosimga o’xshash berishadi. Umuman shunday (baland bildirib, ichga
tegishli amaliyoti bo’lishiga o’xshatganchalik o’tkazib tekkizib) yo’talishli,
qo’h-qo’hlashli ketma-ket qorishuvli, aralash ovoz qilishadiki, hayotda ham
shunday bo’lganini o’zlari ham, bilishim bo’yicha izohlashib, aslida bu –
ichdan, kallamning ichkarisidan yuborilayotgan fikr-o’yli, tuyg’uli ketma-ket,
tartibli, surunkasiga, rejalashtirilib amalga oshirilishi, o’ylatib borishi lozim
bo’lgan tuyg’ular. Endi, o’sha yozaolmay qolishimni yozganlarimdan so’ng
kompyuterni o’chirib qayta ishga tushirganimdan keyin hammasi joy-joyiga keldi
va faol oyna ostida tinimsiz ishlayapman, to’xtovsiz yozishim davom etayapti.
Endi, ha, - mendan o’ndirmoqchi, tom ma’noda ovqat yasamoqchi bo’lsalar, o’zimga
taqdirdan aytib turilgan, bitilgan kasbi-korim, ishim bo’yicha (nomimda
yozilgan hunarimga ko’ra) mirzolik, yozuvchilik qildirib qo’ysalar olam
guliston, non ham kelaveradi. Endi, ichimdagilarning yana bir xil, bo’lib o’tgan
ish, muddao bo’yicha (yozuvimga) aralashmoqchi, (halaqit bermoqchi) bo’lishlarini
bilib, (payqab) qolamanki, ammo shularni, (muddaolarini, muammolarini) yozib o’tganligimdan
xulosa chiqarib, “hammasi birida”li ochib chiqib o’z ichlariga yumulib, tinchib
ketishlarini, ikkilanib orqaga qaytishlarini ongimda bo’layotgan tuyg’ularim
chizig’i davomida sezaman. Zero o’tmish tenglamasini yaratayotganlar, tuzayotgan
oxirgi, tashabbuskor bosim birinchi bo’lib o’zi shu tenglamaga tushib qolishdan,
g’arq bo’lishdan, g’oyib bo’lib bekorchilik qilishdan, tiqilib qolishdan qo’rqadi.
Endi birinchi ulardan ya’ni Klounadadan, so’ng men bilan qo’shib hammamizdan
talab shuki, o’tmishda qolib ketadigan eng ko’p tabiat bo’lib, shu tabiat o’zining
qoidalari bilan o’zini hal qilib ketaolsa, bizlar ham xatolarimizni o’z o’rnida,
joriy ravishda (shu o’rinda bo’lib kelgan tasavvurlardan biriga ko’ra) to’g’ri
chiziqli kesmalarning pastdan sekinlik bilan ko’tarilib kelib markaziy nuqtada
birlashishiga xos, tenglik ishorasiga ko’ra to’g’irlab, muammolarning va masalalarning ochiq
qirralarini yopib, takrorlanmas ishlar qilib (Iblis ming marta boshimni
dikkilatganga o’xshab ikkitachalarga yaqin ma’noda qimirlatdiki, takror bu - tasodifdagi
Iblisning yomonligi, dirrilashi) keyinchalik o’zimizga o’zimiz to’g’anoq bo’ladigan
narsa yaratib qo’ymaylik, ish qilmagan bo’laylik. Endi takror shundayki, bir
chiziqda bordi-keldiga o’xshab, masalaning berilishidan, shartidan boshlab xato
tuzish ya’ni shart qo’yaolmaslikdir. Agar men shunday, bunday ishlarni qilaman
deya oldimga qo’yilgan vazifalarni, muammolarni o’zim ko’tarib, rejalashtirib
hal qilishni, parallellik orasidagi ko’prikni, muntazam shakllarning
qirralarini yopaman desam, Iblis hali shart beraolmay, bitta to’g’ri chiziqni ikkitalashtiraolmay
bir xil ishni, bordi-keldi bema’niligini, takrorni (shuni ham chala, yarim-yuluq
qoldirib, har xil xohishli) qilib turadi. O’zlari majburlab o’rgatayotgan va
qildirayotganga o’xshab bu Dunyoda hamma narsaning, xohishning ham ifodasi
(avlodlar osha aksi) bo’lishi kerak. Iblis nafaqat xohishni bir chiziqda yoki
nuqtada qolib yolg’on-yashiq takrorlab turadi, balki ifodasini berishga ham
qarshi boradi. Ifoda bu – ko’ngil, Jin “ruhiga” o’xshab, tabiat, taqdiriy hayotning
haydovchisi, drayver i, drive force i, 7 raqami, ya’ni 6 dagi ma’lumotlarni tahlillashtiruvchisi.
Ifoda degani, birinchidan 7 raqamidagi orli va kloun, ilohiy xotinlarim yakdilligi
bo’lib, Sanskritchada “agar Dunyoda” ma’nosida cheksizlikka, mujmal hayotga ya’ni
“biri hammasida”likka qaratilgan shaxsning ko’ngil kechinmalari, o’zi bilmas (faqatgina
hayotning o’zidan ma’lum) ko’nikishlaridir. Endi, agar Klounada sifatida shaxslar
taqdiriy hayotdan tushib, tabiatdan o’zlarini akslantirib meni qiynasalar,
qistovga o’rab olsalar, shu so’zlarning, kloun va shaxsning teskarisi sifatida mos
ravishda nuolk ya’ni “qani ol aniqlikni” va sxash ya’ni “six osh; tabiatdagi narsalar
bo’yicha ramkalar, karkaslar, muntazam chegaralar” meni tomonimda ularga
halaqit beradi. Demak, nuolk bo’yicha barcha aniqlik qilishlarim, mana shu o’tirib
olib yozuvlarim ostida dasturiy raqamlarni majburlab kiritishlarim, taqashlarim
Klounlarning tashqi tabiatida mening ularga bo’lgan qistovim, o’rab olishim
sifatida qaraladi. Klounada sifatida esa “adanuolk” bo’lib, “adamga nu, qani
aniqlikni olishni” ko’rsatish maqsadida aniqlik bildiruvini qilishim kerak.
Shunda klounlarning barchasi ya’ni klounada hisobga olinib, qistovga qolishib,
javob berishga, teng shaxsiy javob qaytarishga to’g’ri keladi. Shuning uchun bu
o’rinda tushunib yetsamki, dadam bilan asosan ovqat mahal bo’ladigan
suhbatlarimizdagi savol-javobni, ko’zga tashlangan muammolarni yolg’izgina
(ravishda) bilganga, mendan tushunganga o’xshab, shu, o’zlaridan javobli nuqtai
nazar (bo’yicha vaqtni o’tkazib, ong osti bildirishli tortib kelish) bilan
yozuvlarimni ichimdan savol-javobli yozdirishadi. Endi dvaynik so’zining qarama-qarshi
yozuvdagi shakli, ifodasi kinyavd bilan tanishsak “qarindosh men Ruh (davom
etayapti)” bo’lib, qon-qarindoshchilik aloqalarim chindak orlilar bilan emas,
balki ularning ruhlari bilan amalga oshirilayotganiga shama shudir. Nusxa so’zini
bunday taftish etsak, axsun ravishda “afsun; yoki – ahmoqlik bilan shunday”
degani bo’ladiki, hech meni o’rab olgan ahmoqlarning, afsungarlarning orasidan
chiqaolmayapman.
Google.translate.com :
Nusxa:
Noun |
copy |
·
nusxa, ·
nusxa |
|
replica |
·
nusxa, ·
ko'chirma, ·
qolip, ·
andaza |
||
duplicate |
·
nusxa, ·
ko'chirma, ·
ko'paytirish |
||
specimen |
·
namuna, ·
namuna, ·
nusxa |
||
sample |
·
namuna, ·
namuna, ·
nusxa, ·
nusxa, ·
andaza, ·
qolip |
||
fella |
·
tip, ·
nusxa, ·
yaramas |
||
feller |
·
tip, ·
nusxa, ·
yaramas |
||
tally |
·
xatcho'p, ·
yorliq, ·
nusxa, ·
ko'chirma |
||
transcript |
·
nusxa, ·
ko'chirma, ·
rasshifrovka qilish, ·
nimaligini aytib berish |
||
Adjective |
exemplar |
·
namuna, ·
nusxa |
Двойник:
Part of speech |
Translation |
Reverse translations |
Frequency help_outline |
Noun |
double |
·
двойник, ·
дублет, ·
дублер, ·
двойное количество, ·
дубликат, ·
изгиб |
|
twin |
·
близнец, ·
двойник, ·
парная вещь, ·
двойня |
||
counterpart |
·
двойник, ·
копия, ·
дубликат, ·
противная сторона, ·
точная копия, ·
что-либо, дополняющее другое |
||
Doppelganger |
·
двойник, ·
второе я |
||
fetch |
·
двойник, ·
привидение, ·
уловка, ·
хитрость |
||
similar |
·
копия, ·
двойник, ·
дубликат |
||
double-ganger |
·
второе я, ·
двойник |
Клоун:
Noun |
clown |
·
клоун, ·
шут, ·
паяц, ·
неотесанный парень |
|
funnyman |
·
юморист, ·
комик, ·
клоун, ·
шутник |
||
harlequin |
·
арлекин, ·
шут, ·
клоун |
||
funster |
·
шутник, ·
комик, ·
клоун |
Demak, shu uchchala, nusxa, dvaynik va kloun so’zlarning ma’nolariga
qarasangiz, o’zimizdan olinadigan o’xshashlik, tabiiy ifodali shaxsni, dum
silkinishiga (chiziqli ma’lumot, aniqlik o’rnida bildirishga xos) o’xshash amallarimizni,
ishlarimizni to’ldiruvchi, kamchiliklarini yopib ko’rsatuvchi, ochiq
qirralarini yopuvchi mazmunlarida keladi. Mana bu menga bo’layotgan bosim, ko’rsatilayotgan
g’avgo – atrofimni, boshim ustiga chiqqan tarzda muntazam ko’pburchaklarga o’xshab
shularning, ya’ni muntazam shakllarning, ko’pburchaklarning o’zimning
harakatlarim, fikrlarim bo’yicha bir yoqlama, uzluksiz chiziqli izlarimga, yo’nalishlarimga
ko’ra bo’lishini yopish, to’ldirish. Men uyoq-buyoqqa ko’proq bir yoqlama, bir
taraflama, bir xil harakatlansam, bir joyda qo’zg’alib, qayishib, burilib
tursam, shularning fazodagi notekis, to’g’ri bo’lmagan simmetriyalari,
kichik-kichik har xil aylanish joylari va umuman katta ochiq qolgan tomonlari
bo’yicha barchasini hisobga olib muntazam ko’pburchakli ravishda yurishli
harakatlarida (odimlashlarida), gaplarida ochib, uzluksiz yasab boraveradilar.
Xuddiki teri cho’zilishlarini muntazam ko’pburchak, 5-6 burchak (beshburchak,
oltiburchak) bilan o’z joyida, teri cho’zilishi yo’nalishi bilan ikkitasi birida
ravishda sudralib ko’rsatishadi, ifodalashadi. Endi, hozir tan berishib
ichimdan his-tuyg’u orqali bildirishib, ba’zi, o’zing aytganga, tushuntirganga
xos jumlalaringni kontekstga asosan atalgan shaxslarsiz yozishing mumkin
deyishayaptiki, bu – markazdan kengayishli portlashga o’xshab yozuvlarimni
qarama-qarshi bosim bilan (yana birga, qaytagasiga) tariflashlari, “qog’ozda”,
elektron ravishda saqlab qolishlari uchun shu ikkalamizning ham, barcha
yozuvlarim va xayol-bilimli ikki taqalgan oyoqlarga xos shaklan bosimlari - chiziqlarining,
yo’nalishlarini har xil tezlanishlari bilan hisobga olib saqlanishi. Endi.
Shomirzodagi sh harfi s=19 va h=8 bilan ma’lum bo’ladiki, 19+8=198 ta yangi,
keyingi Dunyolarga hali men mirzolik, uylarning egasi bo’lib tik, qadli
turaman, birinchi odam hisoblanaman. Endi. Shu o’rinda o’ylab kelib yozamanki,
yozuv, harf yozish ayol Klounadaning tomonida eng yuqorisi, 3-si bo’lib joylashgani
uchun shuncha yozib bo’lganimdan so’ng Zastur va Indir yonimda gap berib o’tirishgandi,
sal turib ichimdan gapirib yurganda ayol va erkak Klounada qo’shilishni xohlamaymi,
bir qancha halaqit berish urunishlaridan keyin Imron ya’ni Mir mehmonxona eshigidan
sekin ochib kelib qoldi va (hozir nima demoqchiligimni ichimdan o’qishmasa edi)
shu paytgacha yolg’izgina nimalarnidir “yozganga” o’xshash stul ustida turardi.
Demak, ayol klounadani unchalik bilmasak, va o’zlari ham tushunishimga qo’yishmay
“urishlari”ni bildirishsa, o’z-o’zidan kelib qolgan bu fikrimizga ko’ra
yozuvlarning 8 raqamidagi 3-o’rindagi ayol klounlarga to’g’ri kelishini bilsak
bo’ladi. Endi, aytmoqchiligim shu ediki, agar men yozuvlarim va og’zaki gaplarim
bilan taqdiriy hayot tomonidagilarga, tabiatga, o’lik narsalar bo’lib yotgan
erkak va ayol Klounadaga o’zimni bir tomondan bildiraman, ammo ularning
zahiralari, kelajakdan kelish davri oraliqlari bo’yicha joriy muloqotni, kelishuvni
yuzma-yuz, yozuvlarning yoki (og’zaki) gaplarning o’zi bo’lib botishib, o’zlari
tomonlama, o’lik tabiat taraflama gaplashaolmayman. Aloqamni sim, to’g’ri
chiziq kesmasi bo’yicha yetkazaman qo’yaman, shu simning ular tomonidagi uchi
qanchalik o’zlariga monand, o’xshash va hayotbag’sh bo’lib turmasin, o’zgarishsiz,
birxil, quruq ishlarim, bildirganlarim tasavvuriga, narsalarning (uy
qismlarining, Zli bo’lmish tom, Bot sifatida yerto’la, Indir bo’yicha devor,
Polinga ko’ra polga o’xshab) tasodifiy gaplashishiga xos turadi. Xullas, men
ularning kelajakdan o’tmishga qarata kelishlari davomida, kelajagida turaman,
tasodifiylik, ixtiyoriylik va nogahon bo’laman. Bunga o’xshab taqdiriy hayot
tomonidagilar o’zlarining aniqliklari oralab qo’llaridan kelgan tasodiflari,
ishlari bo’yicha shaxsiy tashqi klounlarini o’tmishdan taxt qilib yuborishadi
va yonma-yon to’liq bilinib turgan aloqani qilaolishmaydi. Xullas,
bir-birovimizga oldindan, ilgaridan taxlab-taxlab ishlaymiz, ammo joriy kirishuvchan,
interfaol, doimiy birgalikni bilish bo’yicha muloqot, aloqa, (tushunchalar,
xayollar) qilmaymiz. Endi, gap so’zining o’zi bilan tushunsak, g harfi “ga” ma’nosida
aniq joyni tushuntiradi, a harfi “aloqa” bo’yicha masofani anglatadi, p esa “po
xuy” ma’nosida gapning o’zini, erkak klounlarning raqamli Olamdagi gapirishning
o’zi, og’iz bo’shlig’idan chiqayotgan tovushlarning o’zlari bo’lishlarini
bildiradi. Shunga o’xshash tarzda yoz so’zini tushuntirsak, “yo’q” sifatida yo’qlikni,
jonsiz jismni 6 raqamidagi Shohid – qiz klounlar bildirishadi, “Dunyo” ma’nosida
7 raqamidagi ayol, o’rta yoshli xotin Klounlar tushuntirishadi, “z” harfiga ko’ra
yozishning o’zini, “z” shakliga o’xshab ikki tarafni hammasi bilan
(tenglashtirib, parallel qilib, mutanosib javobgarliklarda) birlashtirishni,
shaxs va tabiatni o’zaro bir-biroviga aksini toptirishni qarri ayol klounalari
amalga oshirishgan. Endi shu - xayoldan esga keldiki, o’zlari dirrilamaslik,
birlikdan tarqamaslik, temirga o’xshab tebranib ko’rinmaslik uchun yozuv, “yoz”
bilan bog’liq qariya ayol klounadasi, hayotning o’zining taqdir tomonidan boshlanishi
meni ortda qoldirib, (kamsitib) menga, shaxsga nisbatan tabiatni, (tabiat taraf
“orqaga, kelgan yo’llariga” tortiladigan klounadani) nomutanosibligi, teng bo’lmasligi
uchun bosh qayrab, mening miyamda qarshi chiqib yurishgan edi. Endi, ish bilan
hamma narsaga erishsa bo’ladi, ishning nima qilganlik, o’zi – nimani amalga orishni
uddasidan chiqaolganlik noma’lum yo’qligi har ikki tarafni, shaxsni va tabiatni
bir-birovi tomon sekin-astalik bilan o’tkazib boradi. Ish degani “va shu” bo’lib,
nima qilgan ishingiz bo’yicha o’zingizning tajribangizdan, yo’qotgan
kuchingizdan va tutgan yo’lingizdan tashqari ravishda - ustida amal qilgan narsalaringiz,
predmet ashyoviy moddalaringiz bo’lishingiz sekin-astalik bilan boshlanadi chamamda.
Endi, shu taqdiriy hayotning ya’ni bu – umumiy olib qaralganda o’lik tabiatning
(menga, shaxsga qarshi bilinishiga, o’z aks bosimini o’tkazishga xos
tirikligini tushuntirishiga ko’ra yoki klounadalari vositasida bizlarga atab
harakatlanishlari) bir qarama-qarshi tomondan “hammasi birida”li o’z qoidasiga
asosan yozuvlarimning ichidan olingan har birini, ma’nosini hammasiga ta’luqli
qilib turishlari, yo’g’dirishlari, bildirishlari ma’qul-da. Endi, umuman olib
qaraganda men o’lik tabiatga ya’ni taqdiriy hayotga nisbatan kun bo’yi, ertalab
turganimdan so’ng nima ta’sir o’tkazsam, uy yumushlarim, o’zimga oro berishim
yoki o’zimni ovqat-suv bilan ta’minlab durustlashtirib yurishim, ish yechimlari
bilan shug’ullanishim (ya’ni tabiat tomon sal odimlashning, kirib borishning o’zini
qilishim) bu – chamamda mening tabiat, taqdiriy hayot tarafidagilarga bo’lgan
katta, yolg’izliklarini tabiiylik (o’zimning asl ikkilamchi joyimdagi
elementlari) bilan har tarafdan o’rab oluvchi sanaladi. Masalan, ular stul bo’lsalar,
men tom, pol, divan-kreslo bo’lib ko’plashib, bir-bir kelganga xos stulga boqib
turaman. Ishlashim payti kompyuter klaviaturasi, monitori yoki boshqa qurilmaviy
qismlari, jihozlari bo’lib bersa, men yondagi havo sovutgichi, tagidagi stol,
orqasidagi devor, (yondagi kabellar) va h.k. ko’rinishida ko’plik qilaman, (bo’lib
beraman). Bunday qilib tabiat ham uyg’onishi bilanoq o’zim (bizlar) tomon
ozgina, o’z yo’nalishi bo’yicha to’qnashuvlar qilganining o’zi bilan atrofimni shaxsli,
gavdali klounlar birma-bir qisib kelishadi. Faqatgina ishlayotganimda,
yozayotganimda deyarli hech kim halaqit bermaydi, zero tabiat tomondan ularni
ovvora qilayotgan, ularga bosim o’tkazayotgan o’zim bo’lsam kerak. (Ishlashni
tushungan deyishdi ichimdagilar shu o’rinda). Ammo avvallari o’zimga past nazar
bilan qarayverib, hamma kerakli tomonlarim, ovqatlanishim va turar joyim,
yashashim shinamgina, mo’jazkor, kamtargina bo’lsa ham oddiy, kam oylikli ish
qilib, aslida ishning, mehnatning nimaligini bilmay yurardim. Ish-mehnat bu –
rivojlanish, odimlash, yangilik yaratib yangilikni hal qilish, yopish, yechish,
tabiat tomonidan qopqog’ini qo’yish, aks holda qora mehnat qilib bir xil ishni,
gavdaga nisbatan ko’p kuch sarfini amalga oshirib yuraverardingizki, shu
ikkisidan biri, ruhiy yoki gavdali ish, mehnat, kasb-kor sanaladi. Demak, yoki (tuyg’ular,
ruhiyat bo’yicha) uchishga shaylik, yoki (gavda, tanaga ko’ra) qo’shimchasiga,
ustma-ust bosilishli yuklar ko’tarish, og’ir mehnat bilan shug’ullanish. Endi
gavda (aynan qo’llar) o’zim bo’lganim uchun menga emas og’ir mehnat, men
dirrilamasligim kerak, hamma almashinish uchun qo’yilgan. Xohlaymizmi yo’qmi, oldi-berdi
bo’ladi, almashinish bo’yicha kimdir nimadir boshqa tarafdan egallasa, uning tomonida
qisilishga qo’ymay (umumiy bosimning to’g’ri yo’nalishi bo’lib) boshqasi ham
shu uning tarafidan nimanidir, biror narsasini oladi. Shuning uchun gavdam (og’ir
mehnat, yuk tashish) insonlarga, ularning tuyg’ulari (yozuvli amaliyotim,
beloruchkalik, aqliy faoliyat, yozuv-bitishlar) menga atalgan. Endi 20:02. Fikr
insonlardan menga berilib, men insonlarni tushunaman, lekin insonlarning o’zlari
hali fikrlashga yetib kelmaganlar, qimirlashlar ya’ni havodan sakrashlar mendan
insonlarga o’tadi, ammo hali o’zimda yo’qdir. Shunga o’xshab gaplar hali o’zlari
gapirishgacha yetib kelmagan o’rta yoshli erkak klounlardan ayol klounlarning
ishida, yodida tushuniladi. O’rta yoshli ayol klounlarning, xotinlarning hali o’zi
yetib bormagan yozuvlari erkak klounlarga, tabiat vakillariga ish, qalb bo’ladi.
Shu yozuvlar o’rta yoshli erkak klounlarni, tabiat ya’ni hayotiy taqdir a’zolarini
o’zlari tomonidan ishlashga, - bizlarga, shaxs tomonidagilarga, odam va
insoniga shaxslarini chiqarishga, xullas, osongina fikrlab ishlashimga, yozishimga
va yashashimga xos ravishda shaxsiylik, gavdachilik bo’lgan mehnatlari, o’zlarini
ko’rsatishlari bo’yicha tasodifni, tavakkalni, ixtiyor va xohishni, kutilmaganlikni,
nogahonlikni o’tkazishga urinish bo’ladi, amalga oshirish hisoblanadi. Endi 20:52.
Kechki taomni yeb bo’lib, anchadan beri birinchi marta dadam turishlari bilan ketmay,
o’tirib ayollarning suhbatini tinglayotganda, fikrlayotganlarimga mos ravishda ishim
bilan ularning gaplariga ta’sir etib, menga yozishim davomida qiladigan
halaqitlarini berishga urindimki, gaplari tasodifiy, ixtiyoriy uyoq-buyoqdan
tanlangan misollar bilan chiqsa ham, fikrim qistovi bo’yicha simmetrikaviy,
qarama-qarshi qisqarish-cho’zayish va birgalikni inobatga olgan holda burilish yo’nalishlarni
tanlayverib mazmunan ahamiyat kasb etayotganda yozuvlarim davomida ichki
aniqlikdan tasodifga tushib yana aniq yozuvni talab etayotganlariga o’xshab men
ham tasodiflari, gaplari ya’ni ixtiyoriy qarashlari bo’yicha bitta pastga
aniqlikka og’ib, so’ng o’zlariga ya’ni tabiatga yo’naltirilgan tasodifni, (be)ixtiyoriylikni
qilishlarini fikrim bilan buyurib jazoladim (ichimdan qiynalishlarini his etdim,
sezdim). Shunisi ma’lum bo’ladiki, shu o’rinda Iblisning bu gapimni esimdan
chiqarib o’zining shartini qo’yaolish qobiliyatiga o’xshab aralashaolishiga xos,
tabiatdagilarning ya’ni hayotiy taqdirdagilarning (yoki taqdiriy
hayotdagilarning) ishlari bo’lmish Klounadani olib yurish, gapirtirish (ishlatmay
ishlatish) bo’yicha o’zlarini, tabiatni, uyimizdagilarning har qayoqdagi suhbatidan
kelib aytsam, hovuzlar, dachalar va h.k. tabiiy manzilgohlarni bilsam,
tushunsam va his etsam bo’ladi. Xullas raqamli Olam bo’yicha o’rta yoshli
barcha, haqiqiy shaxslar va sohta tabiatga o’zlaridan avvalroq kelgan
qariyalarning raqamli belgilari, qimirlash (havodan sakrash), fikrlash,
gapirish va yozish ish, mehnat faoliyati sanalib shu bizlarning hammaizni choshgohga,
savatga o’xshab bog’lab turibdi. Bizlar ustimizda turgan qari xotin-erlarning,
bobo-buvilarning raqamli hayotiy tarkibdan iboratligi bo’yicha sal-sal o’zimizga
tortib, oqim bilan yemirib borib o’zlarimizning har kimning o’zi uchun
birlamchi bo’lgan gavdalarimizga, tuyg’ularimizga, qalbimizga va tushunchamizga
xizmat qilamiz. Qariyalarni sochimizni o’rtaga ko’tarib birlashtirgan o’xshab bog’lab,
(kurash olib borib) o’zimizni ta’minlaymiz. Odam gavdasini yoki aynan qo’lini, insonlar
esa tuyg’ularini yoki aynan o’ylovlarini, erkak Klounlar tushunchalarini yoki
aynan joylashuvlarini, ayol Dvayniklar bu – qalblarini yoki aynan dillarini boqishadi,
ta’minlashadi. Bizlar qariyalarga qanchalik osilib ichma-ich, matryoshkalarga o’xshab
ko’tarilib borayotganimizni bilmadim-u, ammo yosh avlod, Ibo’qimlar anakondaga
o’xshab (meni) silkitib, o’zimni qoldirmay o’zini ta’minlayotganini tushunsam kerak.
Endi demak, hayotga boqsak, yurgandagi, o’tirib-turgandagi fikrim o’ylov ortlab
kirib klounadaning gapini chiqaradi, yozuvlarim esa gavdali harakatlarini to’g’ri
keltiradi.
Comments
Post a Comment