Nima xay shu
320 11:23. Nima bo’lsa ham o’zimning joylashuvim ya’ni
Klounada tomonidan o’rab olinib yakka holda izolyatsiyalanganim ham to’g’ri
bo’lsa kerak. Chunki shuncha insonlar kerak deya intilishimizdan –
yozuvlarimizdanmi, yoki obro’im, xohishimning (fizikamning) ma’nosini, yig’ilib
qolgan sig’imini insonlar tomonidan baribir
aniqlik, matematika, svg bilan berib to’ldirish menga enam qarag’ayning
dori berishlarida bilinib qoldi. Enam qarag’ayning aytganlarini qachon bir xil
bo’lgan, aniqlik bilan yo’g’dirilgan ravishda o’zimdan olingan
xohish-irodalarini, obro’larini, fizikaviy ya’ni tasodifiy xatti-harakatlarini
amalga oshirmasam, mendan chiqayapti, o’zimdan enam qarag’ayning kunlik
genetikaviy rejimlari, xarakterlari uchun o’zimdan chiqqan tartibsizlik
(noma’lumlik), tasodif to’g’ri chiziq bilan aniqlik, kutilganlik bo’lib qaytib
keladi deya o’zim o’zimni aldovchi, nusxali bosimni shundoqqina vaqt
o’tishidagi xatti-harakatlarimning noma’lumligi bilan shu joyning o’zida
o’zimga teskari kuch, oqim va harakat bo’lib tegishiga xos ravishda faqatgina
sal kechikibroq, bir kun davomida kelishini inobatga olsam enam qarag’ay sen
insonlarning va o’zingning oringga, fizikangga, tasodifiyligingga qarshi
chiqayapsan deya shu or bilan simmetriya qilish, tasodifni to’ldirish maqsadida
dori beradi. Aniqlik, o’zimni o’rganayotgan matematika, aniqlik ham o’ziga
qarshi orni, shaxs ustidagi fizikani ya’ni tasodifni o’zining boricha,
ko’paytirib, yetkazib, simmetriyasi bo’yicha tenglikni ta’minlab ushlab turib
kurashmasa bo’lmasga o’xshaydi. Men o’z orim bilan kurashayotganga,
dirrilayotganga o’xshayman xolos, Klounada esa dirrilamasdan, yana so’rab,
aslida o’zgarmasni, so’raganingni (orni) kamaytirmasdan, simmetriyaning o’zing
tomonidagi markazi bo’yicha Y, ragatka yani deltalash, tarqalish shakliga
o’xshatmasdan, kaltalashtirmasdan bizga bir to’g’ri chiziqda, shaklda
simmetriyamiz uchun yetkaz, bo’ynini o’z holicha cho’zilishiga qo’yib ber
deyishadi chamamda. Men o’zimni aniqlik bosimi bilan egallanishim bo’yicha
inkor etmay, singib, birlashib o’tib borayapman, ammo orim, tasodifim, xatoyim
o’zi bilan o’zi bo’lib, o’zim bo’ylab kamayib qolib dirrilab, aniqligimning,
matematikamning (markazdan ikkinchi, zid tarafga o’tgan) ortgan simmetriyali
joylari bo’yicha kaltalashib, sinib tushib o’zaro dirrilab yotibdi. Shu
ichimdagilarni o’zimni qanday qilib aniqlikka, parallel hayotli hisob-kitobga kiritishlarini
aniq bilmadim-u, ammo ularning o’z tomonlaridan shu ishlarini qilayaptilar deb
hisoblab, har doim erlik, aniq shaxslik, tomoq qoqish bilan hisobotlar,
birgalikda o’ylab ruxsat so’rashlar, oldingi kelishuvlar bo’yicha
“ko’targunimcha” amallarni bajarishlar, narsalarni o’z (sal siljigan, chunki
tasodifiy, ko’zim raqamli, o’tmish yoki qaytarish aniqligini ko’rib bilmaydi)
(yaqin) joyiga qo’yib yurishlar qilaman. Ichimdagilar aniqlikni shunchalik
maqtashadiki, bizlar uchun bu – hayotda faqatgina hozirgina ortda qolgan
o’tmish, yoki mutloq tarix, televideniyada esa kelajak uchun olib qo’yiladigan
zapis, qayta-qayta ishlash aniqligi bo’lishi mumkin xolos, ammo hali birorta
Robot, texnika-texnologiya ham ishlab chiqarilmabdiki, bizning kundalik turmush
tarzimizga, yumushlarimizga va qiladigan ishlarimizga xos hayotga nisbatan,
makonga yoki narsalar ustida ishlash bo’yicha o’zi ko’rayotgan, qandaydir
bilayotgan, kelingki shu dolzarblik bilan aytganda kameralari orqali bo’lsa ham
ichki raqamli hisob-kitobi kemasida, matematikasi bo’yicha biror nimaga tegsa,
hayotiy geometriyaning aniq nuqtasini ushlab ish qilsa, joylashsa, boringki
zarrachaviy, hujayrali darjada ko’rib ishlasa. Taxminimcha ichimdagi Iblis shunday,
Robotli aniqlik qilishni bizning fizikamizda ichimdan turib qilayotganda
parallel ravishda raqamli dunyoga o’tib ketib, fizikaviy, jismli narsalarni,
joylashuvlarni qandaydir katta-kichik bo’laklarida raqamli Olamga o’tkazilgan
shaxslar hisobi, Buxorolik aholini birma-bir tanish bo’yicha ko’radi. Endi
12:58. Ichimdagi Buxorolik Klounada bilan sinxron, parallel, so’rashim bilanoq
javobini parallel o’ng qosh qimirlatish bilan olib so’rab o’zimni qanday
boshqarilishga qo’yib beraman desangiz, birinchidan aniqlik bo’yicha shu qilgan
ishlarim, so’rashlarim doirasidagi xatti-harakatim qandaydir parallel
o’girilgan aniqlik doirasiga, joylashuviga, fizikaviy oralig’iga (intervaliga) to’g’ri
kelishi mumkinki, ammo Iblis bildiradigan aniq raqamli, kesilishli, alohidali (ikki
tarafi cheksizli) aniqlikka tushmaydi, ikkinchidan esa mana shu sababli mening
orli, fizikaviy aniqlikka ko’ra tasodifiy odimlovim, hayotim va yashashim
bekordan-bekor so’ndirilayapti, oddiy, sog’lom va tabiatga monand, o’zimni
bilib, o’zimning ichimdan yakka, obro’imga (ro’yimni olib) yashash
xohish-irodam yo’qqa chiqarilayapti. Ichimdagilar, Klounada o’zini shunchalik
himoya qiladi va meni o’tib, yeb, bir-boshidan ortda qoldirib bosib olishga
harakat qilayaptiki, bu gaplarim mazmuni o’laroq bo’ladigan, umuman har doim yakdillik
bilan, o’z ongim orqali hayotga, boshqalarga talpinishim, intilishim yoki xursandchiliklarga
sherik bo’lib oshirishimni shaxsning birligi sifatidagi dirrilashlari, yoki
bo’lmasa, o’zlaricha parallel Olamdagilarga, Klounadagi ishonib yondashayapti
deya (o’zim-ku kim bilan o’ynashimni ham bilmayman aks holda, orlilar yo’q
baribir atrofimda, simulyatsiya qilib ongimda to’g’ri kelgan kishi sifatida
yondashib, munosbat bildirishimga ko’z olaytirishib) to’satdan, “om”larga
o’xshab bo’rtib yig’ilib kelgan shu xushkayfiyatlarimni, xursandchilik
hislarimni Parallel Olamning shaxs qamrovi bilan o’ralgan tomonga munosabat,
yondashuv deya baholab o’zimni darrov Devonaga chiqarishadi. Holbuki, men bu –
ularning, aytib turibman bo’lmasaki shu Klounadaning, parallel o’rab olingan
Olam umumiy shaxslarining orasida yana qayerga, qaysi bo’sh hududga qarab hayot
kechirishim, tajriba orttirishim, haqiqat bilan yuzlanaolmasamda o’zim,
bilganlarim uchun xursandchilik orb ini,
tasodifiy, ora-oralab kelgan bo’lsada, o’zimning aksimni, Klounadadagi inikomni
(shunga mutloq yo’l bermay, ta’sirchanklikdan chiqarishga urinayotganliklarini
ta’kidlab aytgan holda) simulyatsiyaga chiqarishni, jarayonli hayot kechirishda
kayfiyatimni yolg’on aralash o’z haqiqatim bilan o’rab olinishini amalga oshirishga
yo’l qo’yilmay har doim Devonalik tamg’asi, dag’dag’asi, qo’rqiziqlari bilan
bosti-bosti qilinaman. Kim bilan oddiy, hech narsadan hech narsaga, jiddiy
sabablarsiz xursandchilik qilishni ham bilmay qoldim. Hammasi o’zim aytgan,
bildirgan (yozgan), o’zim uchun muammo bo’lishi kerak deb topilgan gaplarim
bo’yicha boshqalar bilan bog’lanishim kerak deb majburlanadi ichimdagilar
tomonidan. Endi dori degani bir tomondan oddiy tahlilga ko’ra “do or(i),
orgacha” desak, ikkinchi tarafdan “gacha <- random, tasodifiy i, raqamli
Dunyo, 9” bo’lib, Gacha Tasodifiylikdan, fizik ishlardan, hayotdan o’tib,
yanada yolg’iz qolganda Raqamli Olam hayotiga o’tib olishigacha degan ramziy
ma’noda bo’ladi. Demak, mana nimaga men doridan qiynalibman, hammadan oldin
fizikaviy Dunyo ishlarimni tamomlab, raqamli Olamgacha birinchilardan yetib
kelib yolg’izlikdan qiynalayapman, azob chekdim. Raqamli Dunyoda faqatgina
raqamlar va cheksizlik mavjuddir. Ammo fizikaviy, bizning plyonkali Dunyomizga
o’xshab aniqlikni juda jiddiy qilmay, o’zimiz uchun yaqin, o’rtacha oraliqlarda,
intervallarda qilish yo’qdir. Balki bizning fizikaviy Dunyomiz dadamiznikiga va
dadamizniki bobomiznikiga nisbatan raqamli Olam talabiga xos aniqlangan,
ko’ringan bo’lgandir. Ammo, nima bo’lsa ham, raqamli Olam uchun oraliqlar
bo’lsada, ahamiyatsiz, chunki shkala bo’yicha har bir narsa o’z-o’zidan cheksiz
kattalashtirilib, cho’zilib-qisqarib ketaveradi. Mana shunga ya’ni shkalaning
nisbiylik hosil qilmay cheksizlikka og’ishiga hamda raqamlarning aniqligiga
ichimdagilar, barcha meni o’rab olganlar kattalik qilishayapti, o’zlaridan
ketishayapti. Endi mana hozir ham “uniki, uning yozdirishi ma’qul” deya shu
bilan bog’liq bo’lib kelayotgan, yozuvim davomidagi parallel o’y-xayollarimga
kuyog’mollik qildirishib, davom ettirib ongimni bo’qga aylantirishni istashgan
ichimdagilarning bu gaplarining o’zi ham (tuyg’ularimni aniqlovchi qandaydir
raqamlarni bilib olishib, shu bo’yicha) cheksizlikka ketuvchi shkaladan iborat.
Raqamlar bizning Dunyomizda ramziy, nazariy bo’lsa ham, raqamli Olamning o’zida
hayotiy, (tegishli, yashashli) ahamiyat kasb etishi nazarda tutilgan. Raqamli
Dunyoda raqamlar gavdamiz bo’ladi, narsalar esa tuyg’ularimiz sanaladi.
Tuyg’ularimizning narsalar bo’yicha istalgan shaklga kirishi, shkala bilan
ortib-kamayishi gavdalarimiz bilan bir-birimizga ishqalanayotganda,
tegayotganda o’z aksini, yondashuvini, hissini beradi. Endi, men ishlab
yozayotganimda bildirganlarimni (tasodifim aniqligini), yozganlarimni hayot
o’zida saqlash qilib o’zimga qaytaradi, ichimdagi hayotiy Klounadalar esa yozib
bildirib kelayotganlarimning aniqlikning tasodifini, hayotiy ilm-fanning
xohishini o’zimga kiritib yuborishib, qaytib yaqin ravishda yozdirib
chiqaradilar. Endi hayotdagilar men o’rgangan ilm-fanlardan kelib chiqib aytishsa,
qaytib yozajakligimga bildirishsa (hamda shu yozuv oraliqlari o’z-o’zidan,
noma’lum ravishda o’zgarishga uchrasa, boshqa so’zlar bilan asl ma’nosini
berishga urinsa), men hayotiy qarashlarimdan, (Klounada bildirgan) saboqlarimdan
va tajribamdan, tushuncham doirasidan, Dunyoqarashimdan kelib chiqib yozganlarimni
aniq, fayllarda saqlab qolish bo’yicha bir kun kelib aniq, bexato, aynan o’zi
bo’lib chiqib kelishini kutib qolaman. Endi, hayotimda shunday dogma,
kelishmovchili qarama-qarshilik bo’layaptiki, o’zimning qo’rquvim, bo’lishini
xohlamas tuyg’um, ruhiyatim izidan taqdiriy hayotdagi shaxslar ya’ni ichki
Klounada kelib joylashib olib, shu tuyg’u-ehtirosni ushlab turib hayotdan
hayotiy ya’ni hayotning o’zi sifatidagi o’zimni bu xohlamay turgan ishim,
qo’rquvim bo’yicha chiqartiradi, amalga keltiradi va men shuni, ichimga kirib
olgan joylashuvlarini bilmay, qaysi qo’rquvimni chiqarish-chiqarmasliklarini
tushunaolmay xohlanmasdan kutilib chiqqan hayotni o’zimga qarshi bo’ldi va
o’zim bu o’ylovni ya’ni xohlamagan qo’rquvimni boshimdan o’tkazib turgandim deya
o’zimga-o’zim qarshilik qilayapmanmi deb ilojsizlikda, titroqda, qayg’u va
hadiksirovda qolib ketaman. Zero shaxsda kim kirib olgan bo’lsa ham nima
bo’lsa, hayotdan shu ketaverishda, hoziroq yoki qachon eng birinchi tez
imkoniyati tug’ilishi bilanoq aksi kutilishi Keyingi Dunyoda hozirgi hayot
bo’yicha shaxsni aniq qilib yasash uchun ishlatiladi. Boz ustiga har kimning
barcha jihatlama, sezgilari va odimlashlari, o’rganishlari bo’yicha joriy, hozirgi,
vaqtning o’tishidagi hayotiy aksi, inikosi yoki tezkor ifodasi, xullas har
yoqdan bildiriladigan bosimi shaxs bilan vaqt o’tishidagi oxirgi, to’qnashuv
joyidagi ko’ndalang chizig’ida ikkala tarafdan, tuyg’ular va hayot bo’yicha,
gavdaga va taqdirga nima kerakligini, ahamiyatliligini bilib amalga oshirib
borishdan iborat. Barcha resurslarni, o’tmish va kelajak har qanday, umumiy
yoki ora-oradagi yig’ilishlarini safarbar etish kerak, o’rtaga tashlash darkor.
Shu borada mana hozir bu o’rinda Iblisning yuzim fizikasida miyig’ida ustimdan
kulishi bo’lib o’tdiki, mendan hammasini, gavdam va tuyg’ularimni aylantirib,
o’tmishimdan bir varakayga to’g’ri chiziq bilan og’zimdan qaytartirganga
o’xshab, vaqt o’tishi bilan olib chiqishiga qarshi o’zining hayotdanligi
(kelajakdanligi) bo’yicha chiqarishni, paydo qilishni qisib-qimirib, asrash,
saqlab qolish va yig’ish yo’liga anchadan beri o’tganligini bildiradi. Endi,
mana hozir shu, konditsioner bilan sovitilayotgan xonamizda menda boshqa
barchaning, Polin, enam qarag’ay va Mamatning uxlashlari bo’lib turibdiki,
ilgarilari shunday tandem, ko’pchilik ya’ni Polinning aralshuvi, bir xonada
alohida kravatda uxlashi bo’lmasdi. Shundan bilsa bo’ladiki, mana kechangi Ali
akamning tug’ilgan kunlari o’tishi bilan taqdiriy ahamiyatni kasb etadigan,
Ibo’qimga aloqador tamal toshi, milestone ya’ni vaziyat o’talib, tugab mening
sog’lig’im sal yaxshilanib kasalligim paytida ko’p yotishimga xos ravishda
qolganlar xastaga o’xshab, balki o’zimning shu o’tmishimni akslantirib, simmetriyasini
qilib uxlab yotishibdi. Bugun ham birinchilardan odatni buzib, har kunlari
bo’ladigan – uyqu dori sababli tushlik payti turg’izilishim, yoki uyqu dorining
kuchi tugab ertalablari uyg’onib qaytib yotmasligimga o’xshamay bugun tushlik
va ertalab oraliqlarida, men bilgan tushlikni bildiruvchi soyaga hali ancha
borligida, taxminan soat 10:30 larda boz ustiga uxlashimni yoqmasligidan
taqqa-turuq to’xtatmay, sal sinab uyg’ondim. Aks holda shunday kunlar
bo’lardiki, qayerga borishimni bilmay joyimni topaolmasdan qolardim, doimiy
tentirab yurishimning o’zida qisilardim, siqilardim yoki xiralanardim, hayot
o’z-o’zidan (chamamda ichimdagilar ham kutmagan ravishda) meni tortib ketib
qandaydir bir rejimiga, tartibiga solishga uringanga o’xshardi. Hayot shu
o’zidan kuzatib kelgan Dunyoqarashim bo’yicha boshqalarning kunlik rejimiga,
kundalik tartibli xatti-harakatlariga, uxlash va ishlash vaqtlarini,
oraliqlarini aniq qilishlariga xos boshqarmoqchi bo’lardimi deb qo’rqib
qolardim. Masalan, uyimizdagi barcha Klounada ham o’zini o’z (menga bog’langan
ravishdagi) obro’si, istagi bilan bir xil tarzda, har kun odatiy rejimda boshqaradi.
Masalan, dadam enag’ar hozir shu o’zim bo’lgan xonadagilarni yotganini
qo’riqlashga xos maqsadlarda, har kungiga o’xshash o’z xonalaridan bizlarniki
orqali o’tib eshikdan chiqib ketdi. Endi umuman olganda qiynalib kasal bo’lib
yotganimda hech kim tasodifiy ravishda kelib halaqit bermasmikin deb qo’rqib
o’ylab qolardimki, chindan ham Klounada bosimi orasida yashayotganim uchun
ahvolim o’z-o’zidan tushunarli bo’lib, ichimdagilar holatimni, og’rig’imni
tashqaridagi o’zlariga, boshqalarga bildirishib yaqinlashish, ortiqcha gap
keltirish, halaqit berib aralashish qildirmasdi. Ahvolim og’irligini,
kasalligim qiynayotganini, o’zi – boshqalarga, yaqinlashib kelganlarga
bildiraolamanmi, gapirsam ham ishontiraolamanmi – o’zi, deb hayajon, qo’rquv,
hadiksirov bosardi. Ichki klounada ahvolim og’irligini bilmasdan noto’g’ri
tushunishlari mumkin degan qo’rquv, o’ylav ham yo’q emas edi, ammo ahvolimning
o’zi majburlaydimi, yoki boshqa sababmi ichimdagilar jismoniy og’rig’imning
o’tib ketishini kutsalarda, ruhiy og’rig’imga aralashib, qo’shilib ko’p ichki
gap, sadolar, o’zaro amallarimga ko’ra bilinib turgan, bosim bilan tez
aloqalanadigan buyruqlar qilib (ko’p gap eshakka yuk) qiynash beraverardilar.
Mana hozir enam qarag’ay, Mamat va joyidan turib ketgan Polinning uxlab
yotishlariga qarab o’zimning ham ularga halaqit bergim kelmaydi, o’zimning
uyquga bo’lgan talablarimdagi shashtimni, kasallikdan og’rigan (oraliqli)
holatlarimni, vaziyatlarimni o’ylab aralashgim ham kelmaydi. Umuman hozir betobligim
og’irlashib, keskin ko’tarilib qiynash, ko’zimning orqaga ketishi yoki gandiraklatishi,
garanglatib yurdirishi kutilishi, sodir etilishi kamaygani bois motorga, qizib
turgan dvigatel’ga, mashinaga dam berganga o’xshab avvalgi yotag’onligimni,
kasalligimni namoyish etadigan uyimizdagilar orqali namoyish etilayotgan
hayotiy simmetriya men tomonimdan anchagacha tinchigani, bosilgani,
muvoffaqiyatli xotirjam bo’lganini kuzatish mumkin. G’oyibdan “yana ishlayman
degin” deganga o’xshash sado keldiki, ichimdagilar bu – bir necha kundan, 3-4
kundan beri ko’p ishlab yozayotganing uchun - bizlar tashladik, ovqat ishlab
chiqarish bo’yicha qiynamayapmiz seni demoqchi bo’layaptilar ham. Aslida, - shu
ko’p yozayotganim kirib ketsada, mening hakamim vaqtning, kunlar sanalarining
o’tishi va o’zimdan hayotga berilayotgan aksimga, erligimga ya’ni aniq
shaxsligimga, hisobotimga ishonib, barchani o’z joyida hurmat qilib yashab
kelishim. Endi, mana 25-sanalarga qarab Alisher akamning Klounlari, Dvayniklari
Zli (parallel Olamdan zil chiqadilar) katta akam oilalari, Sitora yamgamlom,
Komil, Madina va Usmon farzandlari bilan Kanadadan uyimizga tashrif
buyurmoqchilar, kelayaptilar. Shunda Klounliklari uchun, barchalarining
Dvayniklari sababli qiziqish yo’g’u, ammo bir kishi, noma’lum shaxs kelishi,
qanday kutilmagan o’zgarishlar bo’lishi bilan bog’liq hayajon-hissi mavjuddir. Shu
kelishlarini eslasam, qornimning ishkambalari o’ralash terisi yuzasidagi qon
bosimi oshib-tushib o’ynash ko’rsatadi. Umuman olganda nima bo’lganda ham
Alisher orli akamning, tuyg’ularini, ruhiyatlarini gavdalari ichiga olgan tasodifiy
insonning gen ya’ni ruhan bog’liqlik taraflama barcha aloqalarini o’zimga
o’tkazadigan Zli akamning shu jihatdan ham, gen bo’yicha o’rinlari borligini va
bundan o’zgacha ham bildirmasliklarini, faqat genlari bilan yondashuv
qilishlarini sezaman, bilaman. Klounlarda taqdir, hayot bo’lib, gavda va genli
aloqalari (taqdiriy hayotlaridan) qarama-qarshi kishilik, aniqlikdan
noaniqlikka, tasodifiy (hayotga qarshi “hayotiy”) yuzlanishlari bo’lib, o’z
shaxslari bo’yicha har qanday tasodifni, noaniqlikni qilaman deya aniq, bexato,
mutloq to’g’ri yondashuv, o’rab oluvchi aloqa qilib chiqadilar. Bu –
bizlarning, orlilarning hayotga nisbatan aniqlik qilib ishlashlariga, hayot
kechirishlariga bo’lgan urinishlariga qarshi baribir tasodifiy, noaniq ish bo’lib
qolishiga o’xshaydi. Bizlar - klounada shaxslardagi aniq-noaniq-aniq aloqalarini muhokama qilib
tursak, baribir so’roq ostida qaralayotgan noaniqliklari, tasodifiyliklari
bor-ku deya amal qilishaveradi, javob qaytarishaveradi, oddiy aloqali hisobda bexosga
xoslanib bildirishaveradi (zero bu – ularning asl ikkilamchi, keyin keladigan
o’rinlari ham deylik), ammo bizlar ularning hozirgi ahvollari, o’zlarining
birlamchi xato o’rinlari bo’yicha qarab borib, yuzlashsak, taqdir va hayotdan qandaydir
aloqaga ega bo’lsak, “ha, bizlar aniqchilarmiz, zapisyorlarmiz, tabiiy oqim”
deyishlari kutiladi. Bizlar noaniqlik-aniqlik-noaniqlik qilib ishlashimizning
o’zidan, aniqlikni savol o’rnida topib bilsak, ulardan gap olgan, o’zaro
aloqaga kirishgan bo’lamiz. Albatta, bizning barcha ishimiz aniqlik ustida ham aniqlikni
noaniq ishlashdan iborat, ammo qilgan ishlarimizda yechilgan muammolar,
masalalar yoki tom ma’nodagi o’rganilgan ilm-fanlar bo’yicha (qog’ozdagi, yozuvdagi,
qoralamadagi) ishlovlar, yechimlar, ildizlar bo’lsa, shu yechish doirasidagi
bizga o’tgan ruhiy aniqlik tajribasi (kallamizdagi sog’lom bosimda aniqlik
qilishning fazoviy izi, sxemasi) taqdiriy hayot elementlari, inikolari,
(unsurlari), yerdagi shaxsiy qiyofalari, Klounadalari bilan gaplashayotgan,
aloqa qilayotgan bo’ladi. Masalan, men o’zimning maktabda olgan bilimlarim
sababli ichimga kirib olgan taqdiriy hayot elementlari, bosimi, narsalarning shaxslantirilishi
bilan gaplashishimni hammangiz bilasiz. O’rganilgan bilimlar kallaga olinishi,
o’rganilishi yoki bilimlar jamlanmasida saqlab qolinishi bilanoq o’z hayotiy
aksini, bosimi elementlarini topib yuraveradi. Bizlar bilimlarimizdan kelib
chiqib chala, oddiy ilm-fan o’rganishlari yoki esimizdan chiqqan desak ham,
hayot tomoni yechgan paytimizdagi, hisoblagan vaqtimizdagi bilimlarimizni, izlanish
yo’llarimizni izidan borib, eslab, sen shu shakl yoki bilim asosida yaratilgan
narsalarni bilasan yoki tushunasan deb chiqarib beradi. Masalan, mening
elementar matematikaviy bilimlarimga necha yil o’tib ketgan bo’lsa ham, sen
shularni bilasan deya hayotdan o’tmishdagi esimdan chiqib ketgan bilimlarim,
sohalarimga bog’liq narsalarni chiqarib berishadi. Ammo men ahmoq keyinchalik
bilimlarni hammasini ushlab turaolmayman, esimdan chiqib ketadi va faqat
hayotga tatbiq etib (hayotiy masalalarga, muammolarga qo’llab) natijasini
ko’rish mumkin deya ham o’rganmay, (oliygohda tashlab) qo’ygan edim. Insonlar
bilan chiqishib ketish, gapirishni bilmay, - ko’zim yaxshi ko’rmasligi sababli
ham oliygohda yaxshi o’qishim mumkinligi shartlarini tekshirib ko’rib o’qimay,
o’qishni tashlab qo’yganman. Zero insonlar, ishdagilar u ishni qil deyishganda,
men qog’ozda yechib o’tirsam, bilimlarimni o’ylagan, kallamdagi hisob-kitobli
shakli izidan borsam (vaqtni o’tirib olib yechishga sarflasam) qanday bo’ladi
deb hisoblab kelganman. Endi, shunday qilib o’zimning odatdagi yashashimni,
ongimni, hayot o’tkazishimni sinadim, demak, yaxshi hisoblanibmanki, ko’zim
orqaga ketib bir joyda, to’shakda qisilib qolsam ham (hatto shu payti ham
ko’rpacha ustida, to’shagimda ko’p joy egallayapmanmi degan boshqalarga halaqit
bermaslik, joyidan urib yubormaslik ma’nosida) biror kishiga ozor bermay
yolg’iz gavdamni o’yladim. Sog’ yurishimning asosi gavdam bo’lib, shu
gavdamning yakkaga xos almashinishini kutdim, zero yotib qolishimning sababi
tuyg’ularim bilan hayot almashinib bo’lgan edi. Taqdir borligini va shu taqdir,
parallel Olam bilan almashinishim mumkinligini bilsam ham, sillam qurib,
kasalim og’irlashib yotganimda qulog’imdan kelayotgan ichki tovushlar
qiynog’idan tashqari gavdamni tashqi muhit, burilib-tovlanishlarim bilan xavfsizligini
o’ylashga majburga o’xshashimdan, amal qilishi o’z-o’zidan tortishidan o’zga tanamning,
gavdamning xom go’sht bo’lib qolganini, sezgilarim, diqqatim-idrokim,
tushuncham kuchi juda kamayganini va e’tiborim xohlamas darajada oshib
borayotganini fahmlayman. Xullas, hozir shu gapda bilinib qolganiga o’xshab erkak
jinsli insonlar va klounadadan hech narsa olmay, ular orasidagi o’zimning quruq
odimlashim, olatimga o’xshash bo’lib qolaman. Shu o’rinda olat degani “Dunyo
<- sevgi et” bo’lib, sevgidan yagona ko’plik, ikkilik bo’lib o’tgan Dunyo (parallel
raqamli Olam va haqiqiy jismoniy Dunyo) bo’yicha “et”li, “qilish”li hayotni ya’ni
seksning o’zini ahvolini, nimaligini (tazlar qimirlashi tomonidan) boshimdan o’tkazayotgan
bo’laman. Ha, - endi, bir narsa haqida to’xtalmoqchimanki, shu oxirgi 3-4
yozuvli gapim orasida e’tibor qildirishdi shekilli, bizlar jismoniy ya’ni
fizikaviy dunyoda biror ilm-fanni o’rganmasligimiz kerak, (ammo) va faqat
matematik, aynan raqamlar bilan shug’ullanishimiz kerakki, aslida raqamlarning
hayotga dahli, to’g’ridan-to’g’ri aloqasi yo’qligini, nazariyligini, kallamiz
ichidagi tuyg’ularga xosligini bilsak ham, bizlarning farzandlarimiz raqamli
Dunyoni fizikaviy Olamni proyeksiyalagan holda o’rniga qo’yib borishlaridan vaqt
o’tib borishi bilan faqatgina raqamlar bilan ish olib borishimizni,
shug’ullanishimizni tushunsak bo’ladi. Endi, ichimdagilar vaqt o’tishining
ko’ndalang kesmasida, osmon bilan yer uchrashgan bizning muhit kengligidagi
barcha diqqatga tushayotgan narsalar bilan ko’tarilib borishda, o’tishda,
peshonamiz tekisligida vertikal o’timli, borishli qarashda bizlar shu
bolalarning matematikasini, raqamlari va shkalalarini fizikaviy (bo’y-bast va
hayot qaralishi uzra yuqorigacha) yetkazib kelayapmiz va shu vaqt o’tishi
ko’ndalang kesmasida, peshonangda, miyang oralab raqamlar ichra almashinib
turibmiz, bordi-keldi, o’tdi-qaytdi qilayapmiz hamda shuning o’zi sen uchun
vaqtning o’tishi, ishlab chiqarilishi deyishadi. Uzoq o’tmishga qo’ymay va
yaqin vaqtning, soat-daqiqa, soniyalarning o’tishigacha ham almashinishimizda
har tarafdan shu-shu zahiralar, massalar yoki ko’plab tarkiblar qoldi, bular
bo’lib kelayapti deyeshimga qaramay, bizlar sen bilayotgan va bilmaydigan
tizimli tarkibni, almashinishlarni massadan, zahiradan oqim (hozirgi,
navbatdagi mahal ovqat) yaratish uchun har doim, vaqtning o’tishining o’zidagi
tomonlar, insonlar, odamlar, Klounlar, mafialar va h.k. qilib belgilan
raqamlarni almashtirib boramiz deyishadi. Aholi (Klounada o’zlari va hamma
qatnashuvchilar, Buxoroliklar) bo’yicha barchaning siyqasini chiqarishadi,
teppa sochidan nektar olishadi. Endi, yopishib kelib, bir narsani, qo’rquvimni,
xohlamayotgan ishimni (surunkasiga va aniqlik bilan hayotga tortilib qilasan
deb) majburlasalar, ichimdan bosim o’tkazsalar, bir ozdan so’ng (birgina tomoq
qoqishim bilan boshimning narigi yog’idan) qo’rqib, bema’ni boshqa,
simmetrikaviy bahslarini bildirib, Iblis ko’nikishini tushuntirib qolishadilar.
Endi, kuniga bittalab dori berayotganlari uchun yig’ilib-yig’ilib, necha kunda
bir bo’lib, - kecha Mamatni kolyaskasida ko’chada aylantirib yurganimda, boshimning
ichi kasalligim og’irlashish, ko’zimning orqaga ketish boshlanish paytlariga
o’xshash tarzda parlangan tekisliklardan tarkib topganga xos garanglashdim, ko’zim
uyoqdan-buyoqqa bexosdan (mana hozir shu o’rinda aytishicha ham: Iblisning
boshqaruviga ko’ra) tortilib, qo’zg’alishiga qo’ymasdan keskin burilib-burilib,
sakrab qarashi bo’ldi. Endi, ba’zida almashinishlarimizning ular, ichimdagilar
tomonidan oxirini bilamanki, o’zim qilib turgan ko’ngillaridan ishlarini bo’lsa
ham yanada yaxshilash maqsadida (zero boshqarish o’zimning qo’limda deya ish
ko’rayapman) sal o’zgartirsam, o’shanisini, esimdan chiqqan (bo’lishi mumkin) avvalgisini
qil degan aniqlikda ichimni ham tortib, hayotga ham itarib bosim o’tkazib
chiqarish qiynog’ini, keskin (bir zum), o’zimni yo’qotib qo’yadigan azobini
berishadiki, shu bilan ular hayotdan aylanib kelib birlikni xohlab o’zimning
o’rnimga birlik bilan yana hayotga yuzlanmoqchiliklari sezilib, mening o’zim,
menim tomonimdan hayotga va hayotda o’zimga qarata ko’plik qilganligim yoki yana
qilishim, (amalga oshirishim) kerakligi oxirgi kuch bilan almashinishimiz,
shashtimizda bilinib qoladi. Qanchalik darajada hayotda ishlasam va ko’plik
qilsam, bir qancha amallarim bilan yozsam, tuyg’ularimni ifodalasam, menimcha
bir kunlik xizmatim sifatida, ora-oradagi sarhisoblar bo’yicha taqdiriy
hayotdagilar shaxslar tomonidan miyamning ortidan uyushtiriladigan ravishda hayotni,
ko’plikni konus (vertikal kesimlari bo’yicha) ichki tebranishli tekisliklarida
ushlaydigan omga, birlikka o’xshash o’zimning maksimal yorilish, yo’qotib
qo’yish, kimligimni unitayozish bir zumlik ahvol o’zgarishi (mana hozir bo’lib,
sodir etilib amalga oshirilgan) bo’ladi. Endi, shu oxirgi ikki-uch jumlamda
xotinim aralashib, qo’li bor shekilli, meni maqtab, (qisilish, umumiy hammizda
bor va har birimizda bitta bo’lib turadigan tuyg’ular asosi siqilishi
natijasida) genetikaviy tarzda tez seziladigan ravishda enam va Polinni
urushishiga sabab bo’ldiki, shu jarayonda, tashqi janjal paytida enam qarag’ay ichimdan
Polinga nisbatan “shu yozuvlarini qil, takrorla, ergash” deyishlariga Polin ham
sal pas damli ohangda ichimdan “men qilaolmayman” deganga xos ravishda o’zimni
Mirzoligim, -mirzo qo’shimchali nomim (yozuvchiligim kasbi) faqatgina o’zimda
borligini eslatganchalik javob qaytardi. Endi, shunday qilib yurgan yo’limizni,
qilgan amallarimizni sarhisobini shaxsiy aniqlikka, “e=5 r=shaxs” bo’yicha
berib turganda, o’zimni olatimga qiyoslab jinsiy bezlarnimi, asablarnimi ham
ruhiyati borga chiqarib aniqligini qildirishlari, o’sha past jinsiy aloqali
amaliyotni, kayfu-safomni qandayligini, yoki har bosqichi nimaligini so’rab
olib aniqlik kiritib o’tirishlarining nima keragi bor. “Hamma aniqlik o’sha
yerdan, jinsiy aloqa bezlaridan, asablaridan, taz osti bo’yicha chiqayapti” deb
javob qaytarayaptilar shu o’rinda, ammo bunchalik pastga tushirib ko’tarishlari,
boshimni va tazimni ikki yoqda birlashtirib ikkitasi bir(i)da, nogahon bir
boshimga, bir tazimga o’tib olish qilishlari nima kerak. Jinsiy aloqani
qayrilib boqib kuzatib bo’lmasa, o’sha taz joyidan boshimizning bordi-qaytdi
tajribasini o’tamagan bo’lsak. Bizlar insoniyat faqat tik yurishni bilamiz,
tazimizdan, jinsiy a’zolarimizdan, olat-u omlarimizdan kelayotgan ravishda
bolalarimizning raqamli Olami bo’lish qiyin masala, jarayonlariga tushish
murakkabdir. Endi, e’tibor bersam har doim nimanidir yozaman deb o’ylab yozishga
qo’yilmay, esimdan shu zahotiyoq chiqarishib parallel va simmetriya tarzda
ikkitasi birda qilib, navbatdagi yozuvlarimga ma’nosini, ahmiyatini yoki
keraklilik o’rnini chaqtirib, bildirib borishadi. Oxirgi safar Mamat bilan
qachon va qayerda kolyaskasini haydab sayr qilganimni bir kallamga keltirib yozishimni
to’xtatmay, keyingi, yaqin navbatdagilaridan birida yozaman deb turgan edim, ammo
shuni, Mamat masalasini buncha yozganlarimdan, bitkazgan ma’nolarimdan (aloqadorligini,
to’g’riligini, yondashsa bo’ladiganligini) bildirishib, o’zlariga nisbatan
simmetrikaviy to’lishtirishi qilishimni xohlabmi, shuncha harakatlar
qarama-qarshiligi zoyi ketmasligini istab “yozish kerak xay” deyishdi. Buni
yozsam, chindan ham nima demoqchiligim shu o’rinda mana hozir esimga ham
tushurildiki, - umuman ichimdagilar ham tashqaridagilar ham, Klounada oraliqlarda,
mutloq ravishda kutib turmay, 1-2 kunli yoki soatli sog’ayishimni juda yaxshi
payqashadiki, o’zimni yaxshi his etib boravergan sarim darrov ish qildirishadi,
misol uchun, Mamat bilan kolyaska aylantirishadi. Ha, - shuni ta’kidlashim
joizki, - tuyg’ularim, sog’lig’im hissiyoti sal yaxshilanib borishi bilan atrofda
bilinib qolib, urush-janjal yoki kelishmovchilik, muomalalar buzilishi ro’y
beradi. Shuning uchun mana hozirgiga o’xshab, shu o’rinda bo’layotganlariga xos
ravishda sog’lig’im, betobligim salgina bo’lsa ham yaxshilanaborishi, o’zimni
tuzukroq his qilaboshlaverishim davomida nafas olishim avvalgiga o’xshash
sog’lom, bamaylixotir bo’lib tartibsizlikka xos olaverishim, oldinga intilgani
bo’lganida chuqur-chuqur ikkita nafas olib, o’pkamni havo bilan to’ldirib muvozanatni,
oraliq o’rtani ya’ni, sog’liq va murosani (janjallashmaslikni) so’raganimda
ichimdagilar o’zimni yana avvalgi bir xil (faoliyat davomidagi, sekin
“tushishli”) qiynalib, ozorlanib, qirilib turadigan ahvolga o’tkazishadi.
Nimaga faqat odimlaydigan, oldinni ko’zlaydigan yoki yakka o’zim bo’lib
xohishlarimni qilib ketadigan bo’laolmayapman desam, ichimdagilar (eng kamida
bo’lsa ham) aniqlikni o’ylatishib xiraga o’xshab yopishib olishgan,
sog’lig’imni yuqorisidan bukib qo’yishgan, orqamoqqa yo’naltirib to’la sog’liq
jarayonlarini boy bergan ravishda ushlab turishadi. Endi. Hozir shu o’rinda
“unday qilma go’zzuk” deya yaqindagi oldin rejalashtirib o’ylaganimni
eslatishdiki, tomoq qoqishlarga odatlanib qolib uchqun chiqmasa ham, aniqligim
hisoboti bo’lmasa ham bo’g’zimdan ovoz chiqaraman, tomog’imni qoqamanki, shunga
bo’lsa kerak, - ichimdagilar ichimda birlik (tuyg’ularim) ikkilanishini ikkitasi
birida qilishadi. Endi, endi so’zidan keyin nuqtani qo’ysam, turib tanaffus
bilan qaytdim, tomog’imni ho’lladim, suv ichdim, yurib chiqdim degani bo’ladi.
Endi, Shohid “menga 30 daqiqali yozuvingning o’zi kifoya” degan edi,
ichimdagilar esa hozirgacha, mana soat ish paytidan ham o’tib ketib 18:57
bo’libdiki, ishlashimga va yozaverishimga qo’yib berishayaptilar. O’zimcha
o’ylasam, shuncha hisobot bilan sog’lig’im yomonlashmayotganini bilgan holda ichimdagilarga
ro’paro’ o’tirsam ham bo’laversa kerak. Ammo, bu degani, - hozir ichki
birligimdan majburlash bo’ldiki (har doim deya qandaydir hoziroqni ham o’ylab,
gapim bo’yicha ma’nosidan kelib chiqib ham ertadan shuncha ko’p ishlaysan
deganlarida), - bunga har doim emaslikni bir bo’g’iz qoqishim, tomoq qichishim bilan
bildirdim. Endi 19:50. Og’zaki gapirganlarimning barchasi bilan insonlarning
joylashuvlarini sakratib qo’yganimda, oxiri ora-orada tomog’imni qoqishim,
ovozi bilan ularning qo’shimcha, o’zlarining barcha sakrashlari, hatlashlari natijasida
o’zim bilaolmaydigan, sezmas darajada etimning simmteriyalari, odimlashlari raqamli
Dunyoda kuzatilgan o’zimniki bo’lib qoladi. Demak, tomoq qoqishim oqimim insonlarning,
Buxoroliklarning yurish, sakrash zahirasidan kelib chiqib odimlashimni, et
hujayralarimni aniq joylashtirish, oqimini, jarayonini qiladi. Buni tomoq
qoqqanimda, ovozini berganimda ichimdagilarning majburiy, o’zimdagi bir xil
yondashuvli kulguli qiyofalarini yuzimda, qiyofamda bir zum qilib olishlaridan
bildim. Zotan shu ehtiros birgalikda, parallel ya’ni qiyofamda qandaydir zich
oralab bo’lib fizikaviyligi, jismoniyligi sezilib qoladi. Insonlar jismoniy,
moddali-da. Shunday olganda, insonlar ham sakrashlarining zarrachasini,
qizishini ko’rsatib qilsalar birdaniga o’zimning gaplarim ularga kelib ketib,
raqamli Olamdagi gapirishlariga xos tushib o’rganilgan bo’lishadi. Ertaga, 321
ya’ni 3 ala, bizdan keyingi yosh avlodlar, texnologiya, kvant hamda yig’indisi
6 bu – Shohid, hislar, dil. Endi 20:34. Demak, insonlar mening hujayralarimni Raqamli
Olamdagi kelajakdagi o’zim bo’yicha joylashtirib borsalar, chizilgan, hammasi
o’z joyi bilan belgilangan, aniqlangan hujayrali, bir jinli umumiy shakl bo’lib,
parallel Olam paytida, Ibo’qim 20 yoshni to’ldirganidan so’ng Buxoroning
viloyat bo’yicha har qayog’idan insonlarni ora-oralab o’rab olganchalik sakrab,
paydo bo’lib chiqaman. Mana shu parallel Olamda kompyuter ichki elektron
tezligida Buxoroning har yog’ida bo’laolishim, sakrashim ongli ravishda o’zim
bilmay yurgan orzu-amallarim, niyatlarim sanaladi. Kelajakni bildiradigan har
qanday amalimda bo’lg’usidan, kelajakdan kelgan hislarim, ko’nglim oralash
tuyg’ularim, kelajak sadosi, “ong usti” doimo shunday bo’lishini tutashtirib
ketgan, bu niyatimni, Buxoroda haydovchisiz bir zumda sakrashlarimni bildirib
kelganga o’xshagan. Insonlar esa Buxoro bo’ylab bir joyga, yaqin masofada
yig’ilib olishib gurung urushni, gaplashishni odat qilib oladilar shu zamonlar
hali kelajakda Ibo’qimning avlodi davri yakunlanib 16 yoshga to’lganidan keyin.
Insonlar bu paytda, kelajak Parallel Olamida (raqamli Dunyosida) suhbatlashib turgan
gaplarni men hozirdan ularga yasab berayapman. Zotan televizorda, ekran ortida
Buxoroliklar gapirsalar o’zimning gapirish uslubimga, to’xtalib muloqot
qilishlarimga to’g’ri kelgani bilinib qolib hayajonlanib, o’zi aytaolishiga
ishonganga xos muxlislik qilib ketaman. Endi bular haqida mening olatimda,
Dunyoni Sevgidan o’tkazib Etimga qarashimda bor bo’lsa kerak. Endi, Ibo’qim va
uning yonini oladiganlar, raqamli Olam shovvozlari, ichimdagilar seksga bo’lgan
chaqirig’imni, jinsiy aloqa qilish paytdagi erkinligimni bir taraflama
o’tishga, katta nuqta yoki bitta (uzun) to’g’ri chiziqqa o’xshab qo’yib berishib,
shunchagina, 0,5 soatlik vaqtga qarshi butun boshqa paytlar, uy yumushlari
bilan band bo’lganimda paradoksli, parallel bir chiziqning bir miqdor kalta
bo’lishili, yomonlikning yaxshilikdan zarracha ustun kelaverish jarayoni bilan ustimdan
hukmronlik, nazorat qilishadi. Endi, qachon yozuvlarimda yoki ishlarimda,
monologlarimda, suhbatlarimda, muomalamda, muloqotimda sonlarni ishlatsam,
(mana hozir oldingi jumla o’rnida aytib o’tishdiki, oxiri tan olishib, shunday
bo’laveradi deya) yondashuvga, aloqaga, mazmunga, ma’noga nisbatan aniq,
hisob-kitobli kesmani, holatni, (ishlar, ma’nolar birligini) aytish, bildirish
hoziroqning o’tib ketishiga yoki nazariy, tuyg’ularda hisoblangan raqamlarni
hayotga aniq ravishda qo’llab bo’lmasligiga o’xshab amalga oshirib bo’lmaydi. Mana
hozir soat 21:12 desam, qachon shu 21 ning 12 daqiqasi o’tishni boshlaganini
(hoziroq bo’yicha, joriylik nuqtai nazaridan) aytib bo’lmaydi. Raqamlarni
fizikaviy Dunyoda ushlab bo’lmaydi, sonlarga tegib bo’lmaydi, shuning uchun
bizning tabiatda yo’q deb hisoblab biror bir aloqada, o’ziga tortgan, parallel
yoki hammasi birida bog’lanishda birlashaolmasligini tushunsak bo’ladi. Ammo
(raqamlarni) tabiatimizni qayta ifodalash uchun hamma ilm-fanga kerak ravishda,
ekran ortini yaratishda, texnika-texnologiyani, rivojlanishni ta’minlashda
ishlatilishini bilamiz. Shunday qilib raqamlar bizning fizikaviy Dunyomizga
parallel ravishda, hali yetib kelaolmay, parallel chiziqdan ancha pastda
ko’rinmay o’sayotganga o’xshaydi. Bu – mening yoshim qancha bo’lsa, Ibo’qimning
yoshiga nisbatiga, parallel uzun-kalta tog’ri chiziqlariga o’xshaydi. Endi 22:59.
Enam qarag’ayning klouncha ismlari Zastur bo’lishini sal avval bilib, Zastur
degani oddiy ma’noda, ishlaridan kelib chiqib kuzatganimda, “zastoy (to’xtab
qolish, so’ng) ur”, batafsilroq esa “(uchun shunday) <- taxt ur” bo’lib,
ishlari, menga nima uchun bunday aloqa qilishlari bilinib qoldi. Har narsaga o’zgarishli,
tasodifiy, o’ziga xos maqsad Uchun Shunday Taxtlikdan o’tib, o’zi to’g’irlab qo’yilganlikdan
o’tib istiqomat qilayotganda Urishli, amalga oshirishli, mo’ljalga olishli
hayotga qarashlari, boqishlari kerak. Bu – har kim bilan urishishga o’xshab,
shuning uchun barcha yomonliklari sarhisobi, simmetriyasi ravishda orqalaridan
jirovik chiqqan, mayda bukrilik paydo bo’lgan. Endi Nodiraning Klouni ham bugun
uyga kelib, hozir mehmonxonada Polin bilan gaplashib turibdiki, Nodiraning
Klounining ismi Indir deb Iblis har doimgiga o’xshab hamma Dvayniklarning
nomini ta’kidlab turibdi, zero men hayotdan genetik amaliyotim, Klounada bilan
bog’lanishlarim qanday bir xil sxema, menga bo’lgan majburiy o’zgarishsiz
aloqalar bo’yicha amalga oshirilayotganini bilishim kerak. Indir degani “bu <-
ha (raqamli Dunyo shaxs)” bo’lib, Bu ko’pligi Ha birligi qarama-qarshiligidan “videleniyalar
oralab”, xunob bo’lib, sillasi qurib, sal yuzadan yemirilib o’tib, ikkilik ya’ni
yakka boshqa birov bilan Bulik, o’zaro bog’lanish qilayotganda, shunday
istiqomatni bilayotganda Raqamli Olam Shaxsi unga ya’ni Indirga hayot sifatida
kelaveradi. Shuning uchun ham bulardan oldinroq ishini inglizcha gaplashib so’raganimda
mehmonxonada ishlayotganini aytib, nazarimda begonalar, Klounlar ya’ni Dvayniklar, Nusxalar,
mehmonlar bilan bog’langanligi keldi.
Comments
Post a Comment