uzbek language siteenglish language site

Nima xay shu mayli

 

316 8:03. Bugun xayriyatki ertalab turdim, bo’lmasa kunning yarmigacha uxlab qolayapsan degan ma’noda (qotish ya’ni xayolimni, yozmoqchi bo’lganimni qotirish bo’ldi, go’yoki ularga qarshilik qilibman) turganimdan so’ng doimiy asab tegajonligi, bosh va miya xiraligi bo’lib o’tardi. Endi, ba’zi, masalan hozir bo’lganiga o’xshab Polinning ochiq eshik oldidan kirmasdan o’tib ketishini ichimdagilar ishim davomida qiya ko’zim orqali sezdirib o’zimniki, o’zimdan chiqayapti deb o’ylagan xayollarni o’zlari keltirishganini bilib qoldimki, zero men shunchalik tez xayolimni, qo’rquvimni o’zgartirmasdim. Ichimdagilar tomonidan tuyg’ularimni boshqarishni bildirish oni noma’lum qolayaptiki, shuning uchun o’zimni o’zimnikiga o’xshatib ichki tuyg’ularim bilan qo’rqizayotgan ichimdagilar aslida hayotdan shu tuyg’ular(im)ga o’zim bosim o’tkazayotganimni tushunishimni ham bilishmaydi. Go’yoki tushunmagan holda tuyg’ularida, gavdasida qiynaladi qoladi xolos deb maza qilib tegib, turtkilab texnikaviy mashinalarcha kuzatib turgan emishlar. Endi umuman olganda o’zimning qo’rquvim boismi, g’ulg’ula sabablimi yoki ichimdagilarning bildirmay berayotgan bosimli ruhiyatlari vajidan bo’lsa kerakki, o’zim hozirgina tasdig’i bilan, ichimdagilarni yoki Klounadani ishontirib yutib chiqqan amalimga shu zahotiyoq qarama-qarshi borib o’zimga yomonlik qilaman, yutgan tuyg’uyimni bitta ham pesh qilaolmay qarama-qarshisi bilan bostirib turganimda ichimdagilar “ha, ko’rayapsan, aynan shu teskari ruhiyat to’g’ri” deyishib qo’rquvimni o’zimda qoldirib yengib tashlashadi. Lekin bu – ko’rib turganingizga o’xshab, o’zimning ongimga o’zimning bunchalik tez tortib qarama-qarshilik qilishim ichimdagilarning o’zimni gavdamni va genimni o’g’irlab, faqatgina shunisini bilmadimki, o’zimga qarshilik qilayaptilarmi yoki o’zimni egallagan o’zlariga ziddiyat tug’dirayaptilarmi? Zero egallagan bo’lsalar, qarshlik ham to’liq o’zim ya’ni shaxsiyatim bu - o’zlariga bo’lardi. Yoki qandaydir ajratib bilsalar, shunday, o’zimning majburiy o’zimga og’riqli ko’nikishimni “bizlar aytayapmiz, kelishuvimizga doir” deya o’zimning ikkilanishimdan yoki sohtalashtirilgan bahsimdan, muhokamamdan foydalanib urib masxara qilayaptilarmi. Yana bir masala, hozir “bahsimni” so’zini ham oxiri “bahsimdan” ga o’zgartirganimda o’z ko’zlarim bilan nazariy imo qilishib, “bizlar to’xtatib qoldik-ku, nazdimni o’zini qo’y” deyishdiki, endi kichik jarayonlarda, ishlarda ya’ni bahslarda ham o’zining pros and cons lari, ya’ni to’g’ri va noto’g’ri taraflari bo’lganiga o’xshab, ikkalasi ham deyarli ahamiyatga ega bo’lmaganda ham o’zimni butunlay bir yoqlama qilib chiqarib qoralaydilar, ayblaydilar. Endi shu ichimdagi Buxorolik Klounadaning o’zi tushunarsizlik qiladiki, ammo aytib o’zimni ishontirganiga qaraganda “bizlar bormiz, bosimdanmasmiz, savollaringga istalgancha, sonli o’yinsiz javobni to’g’ri beraveramiz” deyishganda sezib turaman, yoki aniqki, bu – chap tomonimdagi yomon Klounada yoki o’ng tomon ustilaridagi Iblis qilayotgan, ishora bilan silkinayotgan tarafga og’ishib yomonlarning bosimi, dami tomoni bilan bir xil buyruqlarni, majburlov-qistovlarni amalga oshirib ketishaveradi. Shu joyda Iblis hozir aytayaptiki, “men sababli, men ularga o’zimni o’tkazaman, Klounadangni majburlayman” deydi (qaysidiri maqsadini o’ylab shekilli), unday bo’lsa, men nima qilay, nega ishonib turibman. O’zimning sezishimcha esa bu – faqatgina Klounadamizning ixtiyoriylik, haqiqiy bor ko’plilik kuchi tugab, ba’zida birlikdagi yomonlar bilan umumlashgan joyda “ha” deb ketaverishlari, birlik bilan ko’plikning o’zaro simmetriyalari markaziga ikkovlari ham qarshi chiqaolmasliklari. Shu degani birlik va ko’plik, ya’ni AQShlik va Buxorolik Klounadaning simmetriya markazi bo’yicha bir-biroviga ko’nikib aytganini mening ustimda qildiraolishlik, ikkalasining ham tanlagan yo’llari, qildirmoqchiliklari yoki qistovlari, buyruqlari xato, tasodifiy yoki o’zlari bilmas bo’lib kelganligini bildiradi. Shuning uchun ham men bularning, ichki va tashqi Klounadaning cho’pchaklariga ishonavermaganman boshidan, zero o’zimning bilimimdan, xayolimdan, Ruhiyatimdan kelib chiqib shu joy, sharoit uchun bitta ma’qul variantni, holatni, ishni tanlab aytadilar, so’ng keyin bu joy, sharoit yoki muhit qanday o’zgarishiga qarab turmasdan, kerak bo’lsa har qayoqqa ham shu talablarini mutloq, standart, o’zlarining butunjahon kutubxonalaridagi uzluksiz uzun oxirigacha bir taraflama to’g’riligiga o’xshatib o’tkazaveradilar (yana nima emishki, bizlarni ko’p “lar” deb chaqirding deya hozir paradoks, kinoyaning teskarisini qilib turibdilar, xursand bo’lishib o’zimni o’zim mag’lub qilganga o’xshatib o’tirishibdi; men “lar” qo’shimchasini grammatikaviy to’g’ri bo’lishi uchun ishlataman xolos). Faqat shu paytgacha ikkilanib yozib kelganim bu – jamlovchi otlar ko’plik shaklida qo’llaniladimi yoki yo’qmi bo’lib, har ikkalasini ishlatgan bo’lishim mumkin, aslida ona-tilini to’g’ri eslasam jamlovchi otlar, xalq, el-ulus so’zlari bilan birlik egalik va shaxs-son qo’shimchalari ishlatiladi. Demak, nima bo’lgan bo’lsa ham, endi birlik bilan yuradigan shaxsning o’zi, gavda va uning Ruhi hayotga va tashqi Dunyoga nisbatan bitta o’qtalish bilan, ko’plik kuzatuvisiz yuraolmaydi. Vaholanki, shuni aytishimdan maqsad, ichimdagilar, mana o’zlari ham aytib turishibdi: “bundan nimani yasadik, nimalarni kutib qolgandik-u, o’zimiz nima qilib qo’yibmiz” deyishib, avtomatik tarzda kuchuklarga o’xshab ichimdan “vov” deb yuborib, bitta narsani, holatni yoki holat yuzasidan buyruqni bosim ya’ni ichimdagilarning barchasining o’zimga bo’lgan yondashuvi yuzasidan pixat’ qilib, taqab tashlashni bildiradigan shu o’qtalishlari, betgachoparliklari baribir keng doiraga olib, umumiy va suqma-suqon sonlar bilan majburiy yetaklantirishsiz gap qilishga yetaolmaydi. Ichimdagilar barchasini, buyruqli gaplarini sonli, raqamli nazariya bilan xuddi Google tarjimon yoki mana Polin yaqinda ko’rsatgan Google Bars ga o’xshab mantiqning hayotdagi chegaralarini aniq, kesib yoki sarhadlar bilan sizib-suqib gapirishadiki, mantiqiy fizikaviy oraliqni qil(dir)gandan ko’ra raqamli chegaralarini qilishga undashadi. Aks holda ya’ni aytilgan chegaralar bo’yicha ish ko’rmasam, devonasan deb yotishadi. Zero devona deyishlarining sababini ham bilsam, bu – birinchidan Bobirmirzo nomimda ikkita ir ya’ni parallel Olam va Iblis (raqamli Dunyoni yamlab o’zlikka, shaxsga tortish; “raqamli Olam Bobir <- love, sevgi iz”; Iblis yana tirjayapti, mening u haqda yozishimgaki; shunchalik shaydo bo’lsa, kelib doimo sikimni og’zi bilan ushlab tursin, shunda ko’proq yozilaman) yozilgan bo’lib parallel Olamda shkalaning, masshtabning ya’ni ob’yekt (shu joydan tokni o’chirib qaytib berishdiki, bir-ikki oxirgi so’zlarim o’chib, mana qayta yozganimda o’ziga o’xshab chiqmasligi mumkin) o’lchamining ahamiyati yo’q, istalgancha katta-kichik bo’lib ketaveradi va shu o’zgarishsiz deb qabul qilingan. Ikkinchidan parallel Olam va Iblis aloqasida shu o’zgarmas deb topiladigan bir xil obyektning katta-kichikligi bo’yicha har qayoqdan, raqamli Dunyo bo’ylab xayol qilib shkalaviy predmetlarni kesib bir joyga tortganga o’xshash gapirsam, meni devona deyishib “ana o’zingga, bizlar bergan tarifga ya’ni shunchalik Devonaxonaga olib borishimiz to’g’ri chiqqanligiga” ishonch hosil qilish mumkin deya qo’shib qo’yadilar. Bu – bir bema’nilarni qarangki, o’zi o’zimning bir nomim bilan, Bobirmirzoning ikki -ir bo’laklari orqali yozib qo’yilgan devonaligimni bilishibmi yoki bilishmaymi qilishgan shuncha o’zimni olib borib qaytish, shuncha ishonib dorilar berish, Jinnixonga devonalikni davolash uchun olib borish va umuman o’tmishim bo’ylab salgina hammasini bosim, sohta deb fikrlaganimda, asosan hozir aytishlari bo’yicha shundan devona deb topib nafratlanishlarini bildirib qoralashlariga kelsak, birinchidan chindan ham parallel Olam nomimdan kelib chiqib shu ismim devonalikni o’ziga tortadi, ammo (mana hozir Farishta ham shu ishga, meni devona deb atashga aralashib qolgan, dam-dam deb yotibdi) shu nomimda -zo qo’shimcha bo’g’ini ham borki, oxiri baribir men “zotan (haqiqiy, fizik, jismoniy, moddali) Dunyo” deb gavdamning xohishi Dunyo, o’zimga o’xshagan orlilarning ko’pchiligi tarafida bo’lish deyishimni bilishmagan. Nima bo’lsa ham, umuman olib qaraganda, aslida vaqt o’tishi sababli shu kunga yetib keldikki, yana boshqalar ham bo’lishib bu – Mulloning uzoqdan turib o’qishi, dorini kecha ertalabgisidan boshlab bermay qo’yishlari bo’yicha to’g’ri keluvchi, hayotni voqealarsiz qo’ymovchilik vajidan sog’lig’im o’nglashilayapti shekilli. Dori aslida “do, gacha <- random, i ya’ni parallel Olam” bo’lib, Sanskritcha qonun-qoidani shu joyda ham o’rganib olsak, -gacha ning ma’nosiga random, ixtiyoriylik ma’nosi qandaydir teskari ma’noligini bilgan holda -gacha random bilan qarama-qarshilik ma’nosi bo’yicha oxiri random ning boshlang’ich chegara kesmasiga o’tib birligini, yolg’iz o’zi qolganini qabul qiladi va i ya’ni parallel Olam ko’pligining, 2-ligining unga bosimi bilan yana bir qarama-qarshilikda o’zini bilib, o’zidan o’zi parallel Olamni o’tkazib aylanib turaveradi. Demak, dori parallel Olamgacha ichadiganlarniki. Yana bir parallel Olam deyin, bo’lmasa Iblis sanab o’tirgan emishki, parallel Olam mening nomimdan ko’p keldi va oxiri uni ya’ni Parallel Olamni shunday sonda ushlab endi o’zimning ismimni yozdirsam ham bo’laveradi, yana yozuv ahamiyatida hammadan birinchilikka chiqib, yozuvining bahosini bitta, birlik bilan belgilab ustidan, hukmron qarashga ega bo’laman deydi. Ana endi Iblis hozir keltirgan g’oyani yozsak bo’ladi, zero shunchalik tiqilish qilib menga g’oya ham berib ketadiki, chindan ham boshimni boshqarayaptimi deb esankirayman, aslida esa hammasi o’zimning nazoratimda. Demak, Iblis o’zimning erligimni, aniq shaxsligimni dirrilatadi, qarama-qarshi bosim qilib qandaydir kirib olishga va joydan tebratib siqib chiqarishga urinadi. Shuning sababi nima desangiz, o’zim hayotga nisbatan hayotdagilarni, parallel Olamni o’zimdan, o’zimning miyamdagi (baribir shu aniq bo’lib ham chiqadiki, faqatgina miya raqamli Dunyoda qoladi) deb bilib birlashuvlik, birlik ya’ni Implik, Iblislik, yopishqoqlik qilganim uchundir. Endi, mana hozir kechangi o’y-fikrimni keltirishga Iblis qarshilik qilayapti, ammo asosan shuni yozaman deb o’zimni tutib, bag’ishlabroq keluvdim. Umuman olib qaraganda, boshqa fikrlarimdan ham yozsam, Zlisho akam oilasi bilan shu oyning 23-sanasida uyimizga tashrif buyurayaptilar. Hozirgacha anchadan beri, “u”ning mana taxminan 2 oylarchalar bo’lgan jo’nashidan beri Polin va Zigul, ularning o’g’li Madzi hamda enam qarag’ay, dadam enag’ar bilan yashab kelmoqda edim. Shu paytgacha ora-orada 1-2 kunlab Indira o’z ikki o’g’li, Miro va Imron (Hayron) bilan kelib turardi hamda O’lo ba’zi-ba’zida shunchaki, 10-15 daqiqalarga kelib-ketib xabar olib turardi. Shu bilan birga ba’zi-ba’zida oxirgi vaqtlar enam qarag’ayning dugonalari ham kelib-ketib yurardi. Endi, gavdaga kelsak (ha, shuni bu o’rinda aytib o’tishim kerakki, sal kutib boshqa ishlar bilan shug’ullangandan so’ng avvalgi ishlar susayadi, o’ylagan g’oyalaringiz kallaga qaytib keladi, Iblisning ojiz tarafi shudir, o’zini doimo ushlab, bizga qarshilik qilib turaolmaydi) gavdamni, tirik jasadimni o’z joyidan, orqasidan kelib siqib chiqarayotgan, dirrilatayotgan, o’zimga parallel o’zimning gavdam bilan sekin astalik bo’ylab parallellikni birlashtirganga o’xshab et hujayralarimni 2-tasi 1 taga qo’yish paytida itaribroq joylashtirayotgan Ibo’qim shu ishini, dirrilatishni qanday qiladi desangiz, bu – albatta, haqqoniyga o’xshab joyning bittalik xususiyatidan kelib chiqib shaxslarning o’zaro suhbati, muhokamasi va mulohazasi ma’no-mazmuni bosimidagi oraliqlarni qoldirmay, to’ldirib mantiq qilish. Shunday qilib, gap aloqa manbai bo’lib hayotda yurisa, gaplar uyumi, g’ujumi yoki jamlanmasi gavda va parallel Olamni beradi. Shunday qilib, endi, bir narsa to’xtamayaptiki, shu Polinning uy-yerida bo’lganim uchun bo’lsa kerakki, shu Dunyoga tiqilib qolganimiz uchun orqamoqqa ketgan Jahonlarning, hayot shakllarining musbatdan kelib 0 dan o’tib manfiylikka ketishi natijasidagi bo’layotgan Dunyoviy, borlig’imdagi ta’sir natijasida narsalarning o’z-o’zidan o’zimga, gavdamga yaqinlashib, yopishib yoki tortilib esimning isbotiga qaramay kelishi Polinning noma’lum kelajakdagi boshqa xotinlari yoki Zigul sababli bo’lsa kerak. Masalan, shundan sal avval dadam suv olib kelishim uchun tashlab ketgan 4 000 so’m pulni mishkadan nariroqqa olib sudrab qo’ygan edim, qarangki shunchalik ekran oldidagi e’tiborim muhofazasida, esim bilan turganimga qaramasdan mishkani o’ng qo’lim bilan ushlasam bitta mingtalik, doimgiga o’xshab, boshqa narsalarning mishkani shunday bosib olishiga xos to’sib turibdi. Bu – endi menga halaqit berishga o’xshaydi-da, zero esim bilan kutib ishlayotgan boshqacha holat, tegishli ish bo’lib chiqishi kerak, ammo kutganimga, bilib turganimga qarama-qarshi ravishda harakatlanmoqchi, tegmoqchi bo’lgan tarafimda lo’ppi etib, parallel Olam oldi hayotidan nimadir chiqib qolsa yomon bo’ladi, ichki nomutanosiblik tug’iladi, og’irligim ya’ni massamning yo’nalishiga, harakatiga nisbatan kallamning ishlashi xato bo’lib bekordan-bekorga qiynalib qolaman, qoqilaman. Endi, umuman olganda parallel Olamdagi, raqamli bino va narsalardagi Klounadaning o’z joyidagi xursandchiligi o’zimning gavdam zavqini, xursandchiligini ular sezdirayotganga o’xshaydi. Bo’g’zimni qichishim, tovush chiqarish uchun yopishqoq moddalarini, mushakchalarini ya’ni etlarini tekkizib olishim bilan o’zim ovozni, shovqinni ya’ni bo’g’iz tovushini chiqarmayman, balki shu amalga, yopishqoq tekkizilishga hayotdan dars, yoriq o’tib kelib, go’yoki chaqmoq chaqqanga o’xshab ya’ni hayotdan bo’g’zimga yo’nalishda o’rtadan bukilish sodir etilib, neksiyaning emblemasi yoki kusga xos tarzdagi ko’rinishda hayotdan o’z aksimni, xohishimni to’laqonli, xuddi keyingi dunyolar yasalishidagi qonun-qoida, qiya chiziqqa o’xshab hayot, havo kengligi yoki oralig’i ortida turgan parallel Olam, raqamli narsalar (ko’rinishi) bo’yicha saqlanadigan, shaxsiyatim tomonidan esda qoladigan holat bo’lib o’tadi. Shunday qilib o’zimni orqamdan urib chiqarayotganlar bo’lsalar, o’zim oldimdan bog’iz tovushimni hayot orqali uyushtirish bo’ylab ularni parallel Olam va hayotdan siqib chiqarib o’z oldilarida to’g’riligimni isbotlab ketayapman. Shuncha bema’niliklarini, ichki gavda, et-teri va qon, dam bosimini berishlaridagi tushuntirilishlarini o’zlariga tushuntirib, ochib berib o’tirmasdan, birgina tomoq yumushim bilan hayotiy ovozni chiqarishi orqali hammasi hammaga tushunarli bo’lib, kerak bo’lsa ko’tlarini qisgan holatda parallel Olam (devorlarida) iljayib, barchasini tushuntirmasimdan bo’ynilariga olib o’tiradilar. Shunday qilib parallel Olam va hayotga chiqish sir-sinoatlarini bo’g’zimning tovushi ichimdan emas, hayot bilan keskin tez moslashuvidan kelib chiqayotgani orqali bilsam bo’ladi.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima