Nega
316 11:59. Ertangi yakshanba kuni uchun oldindandir. Endi,
boqiy on, on boqiy! Shu ikki tushunchani o’ylab kelayotgan edim. Avval “on
boqiy”dan boshlasak, bizlar haqiqatgo’ylar, orlilar (yokichilar) yoki ko’pchilik
bo’lib hayot o’tkazuvchilar faqatgina onda ya’ni hoziroqda, vaqtning o’tishi ko’ndalang
kesmasida turib o’tmish va kelajakdagi vaqtning, cheksizlik davrining
boqiyligini kuzatamiz. Tabiiy nusxalar ya’ni Klounada, birlik bo’lib, zaryadda
ustma-ust istiqomat qiluvchi ko’p Dvayniklar “boqiy on” tushunchasi bo’yicha
avvalambor birinchi kelgan so’z ya’ni “boqiy”lik bo’yicha o’tmish va kelajak
vaqt cheksizligida cho’zilib sudralib turgan jonda istiqomat qilishib o’rtadagi
vaqtning, hoziroqning o’tishi bo’yicha taqqa-turuq to’xtovni, ko’ndalang
kesmani kuzatishadi. Shunday qilib shu ikkisi, “boqiy on” va “on boqiy”
birlashsa, ikkala tomonda ham tabiiy, sog’lom jonli bo’lgan hayot o’tkazish,
istiqomat qilish uslubi o’z-o’zidan kelib turadi. Masalan, o’zim “boqiy on”
bilan qisilib, spermam chiqayotgan holatga o’xshash maydagina teshikdan o’tayotganga
xos siqilib o’zimni his etmasam, “on boqiyligi” ya’ni hoziroqda yashashim bo’yicha
har taraflama vaqt o’tkazish xayoliy rejalarini tuzaolmayman, his etaolmayman. “On
boqiy”da yashashim uchun “boqiy on”dan ya’ni, kelajak-o’tmishning hoziroqning
to’g’ri chiziq bo’ylab o’tish ko’ndalang kesmasidan xuddi qo’toqning boshiga o’xshash
3 o’lchamli silliq burilish bilan sikning uchidan chiqayotgan sperma o’taverishiga
xos (tabiiy) oqim kerak bo’ladi. Endi 12:45. Demak, “boqiy on”dan shaxsni kuzatuv
bu – borlig’i uzra barcha zarrachalardan, modda-materiyadan vaqt oqimini o’tkazib
bo’y-bastiga xoslab, uni o’rab olgan havo oqimi, shabadaga ko’ra (qarama-qarshi
ravishda) shaxsning o’zining har yoqqa, onda-sonda burilib, o’girilib
uzoq-yaqinga qarashining cheksizlik hissini berishi kerak. Mana shu o’girilish,
burilib qarash oraliqlari chegaralari, yoqlarining kesmalari, kutib turilishi,
o’tkazilgan vaqti “on boqiyligi”ning “boqiy on” bilan almashinishi bo’lishi
kerak xolos. Demak, ichimdan qaytib ayt, yoz degan talab-istak qo’yilayapti, ha
– shu demakki, bizlar qanchalik darajada bir yoqqa qarab to’xtab qolishdan
zeriksak, shunchalik aloqada boqiy on bizlardan o’zining xuddi bunga teskari
amali, olaylikki eshitib turishi bo’yicha almashinilgan foyda egallayotgan bo’ladi.
Endi, simmetriya masalasi ham sal oldinroq, shu yozuvlarimga kirishuvimdan
ilgariroq xayolimga kelib, takommilashtiruvdim. Demak, shunga kelsak,
simmterikaviy masala yuzasidan tekislikning simmetriyasini Buxorolik Klounada
tuzadi. Shu tekislik bo’yicha istalgan nuqtadan simmetrikaviy chiziqni tortib
borish va tanlash AQSh lik yomon Klounadaning boshlig’i Iblisning ishidir. AQSh
lik yomon Klounada guruhining o’zi esa bu simmetriyani 3 o’lchamli fazoda burilishidan
hosil bo’lgan simmetriyaga javobgardir. Demak, bu uchchalasi, yaxshi
Buxoroliklar Klounadasi, yomon AQSh liklar Dvayniklari va Iblis shaxs
gavdasini, o’zimning qomatimni o’z-joyida simmetrikaviy almashinishlar qilib Iblisning
bir o’lchamdan turib chiziqni kuzatuvi, Buxoroliklarning ikki o’lchamli
tekislik simmetriyasiga qarashlari va Amerikalikarning 3 o’lchamli ravishda tekislikni
aylantirishlari oqibatida burilish, qo’zg’alish va g’imirlashlar sodir etishadi.
Men o’zim ya’ni Buxorolik Klounadaning o’zim orli bo’lishimga qaramasdan yaqindan
yetakchisi fazoda, yer ustida yurib, kezib barchalarining o’z ustimda, gavdamning
o’zidagi simmetriyali burishlari bilan birga masofaviy, yurishli simmetriya
qilaman. Ko’zim orqaga ketganda meni shunchalar qisganliklari ma’lum bo’ldiki, faqatgina
yotgan joyimda qolib chapdan o’ngga va aksincha, tepaga-pastga bir joyda
burilib yotishimga to’g’ri keldi. Shundan bo’lsa kerak, sabab-oqibatli hayotni
inobatga olib kallamga bu simmetriya to’g’risidagi ma’lumot kelib qolgan bo’lishi
ham mumkin. Endi buyog’ini eshitadigan bo’lsangiz, shu 3 ala va o’zim bilan 4
ala simmetriyali gavda boshqaruvi, harakatining nazorati orqali tabiiy (aniq) ilm-fanni
bema’lol, darslik yoki o’quv qo’llanmalarida yozilgan protokoliga ko’ra bilsa
bo’ladi. Masalan, o’qiyotgan Oliy matematika darsligimning Matritsalar ustidagi
amallarning bo’lish amalini qilishni o’rganib tugatibmanki, shu paytgacha
Oliygohimning o’zida Matritsalarning birinchi darsining o’zidayoq ko’paytirishni
tushunaolmay (o’quv prezentatsiya materiallarni olib o’rganish xayolimga
kelmagani uchun boshqacha o’rganaolmayman, imkoniyat bo’lmaydi deya Oliy matematikadan,
shu qatori boshqa fanlardan ham boshidanoq voz kechishimga to’g’ri kelishi) o’qishga
mag’lub bo’lishim, chekinishim natijasida baribir o’zimdan talab etilgan
shuncha bilimlarni (endi bilsamki, bilimlar bo’lsa, Klounada tabiatdan teskari
bosim bilan shu bilimga asosan ovqat ham, boylik ham berar emish) o’zimni
qiynab, devona qilib bo’lsa ham chiqarib olishgani ilm-fan protokoli, darsligi
izidan gavdamning simmetriyali burilib, qayishib va tanlashib harakatlanishlari
orqali boraolishimni beradi. Shuning uchun bir marta yaqin o’tgan kunlarning
birida dadamdan “bilim bo’lmasa, o’qishda yaxshi o’qib chiqmaganim sababli bosim
orqali ovqat yetishtirishda qiynalish mumkin, (aynan tilga moslab, bosimni qo’shmay
o’girib aytganimda) o’qimishlilar rasmiy ishida bilimsizlik qilib qo’ysa,
qanday qoldirgan ishlarini uddalashadi?” deganimda: “gapirib yo’l topsa bo’ladi”
deb javob qaytargan edilarki, demak, o’zim o’qishni tugatganimdan keyin oilamiz
uchun turmush qurishimdan so’ng ovqat ishlab chiqarishimni qayishish, joyini
tanlash va burilishli simmetriya amallarimni, ishlarimni qilgan
xatti-harakatlarim simmetriyasi va jahldan yoki har qanday chiqqan gaplarimning
o’zi bilan Darsliklarning barini, so’ralganlarini bilaman degan ma’noda
yashashim orqali o’ndirganman. Hozir ba’zida o’ylab qolamanki, birgina yo’llanma,
tasodifiy bo’lsa ham yordam ko’magi bilan ko’rsatma orqali o’qituvchilarimning
ppt(x) lari ya’ni prezentatsiyalarini fleshka topib ko’chirib o’rganish uchun
olishga ko’nikkanimda edi, shu xayollarim ya’ni bilimlarim bosim, taqdirdan
kelajak chizig’i va Kvant lazeri bilan simmetriya qilib ta’minlanganchalik
ovqat ishlab chiqarish ham kallamning shu o’rganilgan bosimini inobatga olib o’z-o’zidan
kelib turardi. Ammo, o’zimni oqlash uchun hozirda Oliygoh so’zining Sanskritcha
taftishidan, tergovidan foydalanayapmanki, Oliygoh so’zi “O, Dunyo <- love,
sevgi iy, (kerakmaslik, yoqimsizlik taqlidi) garchi -> oh” sanalsa, Dunyo o’zining
o’rnida, birinchilikda o’ziga qarshi qo’yilgan sevgidan o’tib yagona o’zi, o’z
joyida, sevgining yuqori ko’ndalang kesmasida bitta (atoqli) qoldirilgandan so’ng
iy ya’ni yoqimsizlik ustunligidagi, ko’pligidagi qarama-qarshi 1-ga 2-lik yoki
ko’plik bosimi bilan 3-o’rindagi garchi oh, yaxshi bo’lsa ham degan qarash
yuqoridan pastga tushib, quyidan yuqoriga tasodifiy, ixiyoriy yon kesmlarda “hammasi
birida” ravishda (qalqibroq) ko’tarib turiladi. Diplomatiyada aynan shu, Dunyoni
o’zimda deb bilib garchi ohlik, yoqimlilik yon yoki quyidan ko’ndalang kesimi
bilan ko’tarilib (Oliy ta’lim muassassamdan) iy, jirkanish ustunligidagi ko’plik
bosimi hissi bilan kunlarimni o’tkazganman. Dunyo bo’lib, ma’nosida yurganim
uchun ko’proq igra, Dota ortidan Ahmad og’amning uylari tomon sayohatga
chiqardim. Endi nima bo’lsa ham, gavdaning buz-butunligi davomida alohidalikni,
har kimning o’zi borligini yoki ko’plikni ifodalaydigan ravishda qomat bo’yicha
qarama-qarshi joylarni tanlashning bir o’lchamli (chiziqli), qayishishning ikki
o’lchamli (teksilikdan) va qayishishga o’xshab turgan joy deyarli o’zgartirmay,
qad-qomat o’lchamlari chegarasi bo’ylab burilishning 3 o’lchamli (fazoviy)
simmetriyalari ilm-fan qonun-qoidalari bo’yicha bir-biriga bildirmay istalgancha
sonlardan so’ng ketma-ket yetkazib, estafeta tayoqlarini berib istalgan
masalani yoki misolni, ifodani yechish simmetriyalarini qilishadi. Endi Oliy
matematikada hozirgacha o’rganganlarim bo’yicha oxirida r noma’lumining o’zini
qayta yaratish uchun o’ziga boshqa ustun yoki satr bilan hosil qilingan ko’paytmani
qo’shishning barcha shu joygacha o’rgatilgan Matritsa qoidalariga teskari bo’lgan
yakunlovchi amali ko’rsatilganki, r degani 18-sonda turuvchi Iblis, 1+8=9/3(18
soni 20 ga o’tib 30 ga ergashgani uchun)=3 ya’ni har kimning o’zining tasodifi,
o’tgan mavzularim yakunlanishidan so’nggi xatti-harakat. Endi o’zimning
kayfiyatim bo’lmabmi, r (Random, ixtiyoriy) ya’ni darslikda birinchi
marta ifodada yozilganidan so’ng, xossada berilmasidan yoki tariflanmasidan oldin
chiqqan o’zgaruvchi, harfiy egallanish kiritiladigan belgi berilgan bo’lib,
shundan keyingi LU deb boshlanadigan mavzuni o’qib davom ettirishga qandaydir
boshimdagi nurlanish halaqit berayapti ham. Endi, random so’zining google
translate dagi tarjimasi: https://translate.google.com/?sl=en&tl=uz&text=random&op=translate
ya’ni:
Random = tasodifiy, taxminan bajarilgan yoki aytilgan, o’ylamasdan
tanlab olingan, kutilmagan, nogahoniy. Endi, Zlisho ya’ni Alisher akam
kelishlari taraddudiga atab “u” ham bolalarim bilan kelmoqchi. Endi, ertangi
suhbat ya’ni maqolam, monologim uchun yozayotgan ushbu yozuvimni, matnimni to’xtab
qolgan joyimdan svernut’ qilib ya’ni taskbar ga qisqartirib keyinroq fikr
kelganda, yozmoqchi bo’lgan g’oyalarim qaytganda to’ldirish uchun olib qo’yaman.
O’xshatish ma’nosida, demak, har shanba yakshanba uchun yozilgan maqolamni bir
o’tirishda yozmasdan, bir haftalik yozilmay qolgan g’oyalarimni kutib, eslab to’ldirib
va har qachon kelib o’tirib yakunlab yozaman. Endi, shu-shu hozir turib kelib
bir g’oya esimga kelib yozayapmanki, demak bu -, Amerikalik Klounada
qad-qomatim chegarasi bo’yicha sharli burilish qilsa, Buxoroliklar gavdam
tekisligida, bo’y-bastida qavariq shaklda simmetriya qilishib ba’zi joylariga
simmetriyani yetkazmasliklari, o’rinlarini to’ldirmasliklari mumkin. Iblis esa qad-qomatim,
bo’y-bastim ya’ni gavdam bo’yicha deyarli qo’zg’almay yotganimda qo’l-oyoqlar,
badandagi sal surilishlar bilan qo’l-oyoqlarimni, badanim jimirlashlarini,
xullas simmetriya markazimga nisbatan botiq simmetriya qilib turadi. Endi, mana
yana tez, shu bir turib yurganimcha yana g’oyaviy esim keldiki, bu g’oya
shundan iboratki, g’oyani Iblis o’zimning unga bo’lgan hayotni o’zimga tortib
birlik qilishimga qarshi erligim, aniq shaxsiylik talabiga javob berishim bo’yicha
eslatib berib turadi. Endi, dorilar ham berilmay qo’yildi, og’riq ham kamaydi, va
shu bilan birga ovqatning ham sifati tushib, bugun quruq, hattoki po’sti olinmagan
qaynatilgan kartoshka yedik tushlikda. Endi, Oliygohning asosiy fanlarini Oliy
matematikadan turib aslida shu yaqin orada qachon boshlashim noma’lum ediki, bu
– bizga nogahoniy ya’ni tasodifiy bo’lsa ham, aslida taqdirdan ko’rilgan
ravishda Ibo’qimning 5 yoshli tug’ilgan kuni bilan bog’liq bo’lib, yana 5-6
yillardan so’ng 40 yoshimga yetar-yetmas, bir yillar qolganida Amerikaga
Masters ya’ni Magistraturaga o’qishga oldindan tayyorgarlik qilib borish bo’lsa
kerak. Zero Amerikaga birinchidan Oliygohni yaxshi o’qimay tamomlaganim sababli
ham, taqdirim bo’yicha ham o’qishni tugatiboq borishni o’zim unchalik xohlamaganman,
barcha imkoniyatim, baholarimni dastur orqali sohtalashtirib to’g’irlash imkonim,
Toefl va Gmat bo’yicha yetarli natijalarim bo’lsa ham (samolyotdan qo’rqibmi,
begona shaharda yakka sarson bo’lib qolib ketishimni o’ylabmi) AQSh ga borishni
unchalik istamay bormoqchi bo’lganman. Har holda Toshkentda yurgan
saboqlarimdan, hayotiy kuzatuvimdan olsam, ichimdagilarning borligini va maktab
davrimga o’xshab chindan ham devonalik ya’ni Parallel Olamni o’zimga bog’lab
tovlab olish (ir) alomatlari sezilgan bo’lib, Amerikaga borsam ham hayotim
cheksizlik emas, qarama-qarshi bosimdan, o’zimning insonlarga bo’lgan jamlovchi
shaxs sifatidagi odamligim uchun ichki va tashqi Klounada bilan bog’liq
hayotdan iborat bo’lishini tezkorlik bilan doim fahmlab yurg’izilganman. Endi,
ichimdagi hayotiy ilohlar xursand bo’lishib, o’sha yozgan chog’imdagi jumlani o’z
o’rnida keyingisi qilib yana, to’ldirib yoki boshqacharoq variantda yozishimni
eslatganlarini hozir yana xotiramga, yodimga qandaydir keltirishdiki, shu haqda
uzil-kesil nuqta qo’yib bitaylik. Demak, shaxsning gavdasida, qad-qomatida
tabiatni o’rganishning va mutloq o’zgacha yangichalik qilishning tabiatdan,
aniq ilm-fanlardan qonun-qoidalari yozilganki bu – qo’zg’alish (botiq Iblis), qayishib
qimirlash (qavariq Buxorolik Klounada) va burilish (Amerikalik aylanish Dvayniklari)
simmetriyalarining bir-biriga nisbatan alohida ijro etilishi jarayonida bosim
bilan o’zlarini qisib, bir-birovlarining davomidan qo’shilib qo’yilishlari bo’lib
turadi. Endi, buni yozmoqchi edim-u, Polinning geni halaqit berib, avvalgi
gapimni tarkiban tahlil qilib yaxshi yozishimga halaqit berganidan so’ng,
Iblisning aytishiga qaraganda birovdan yomonsan deb kutsang yomonligini
ichingga o’tkazib qiladi deyishi bilan ham shu ma’lum bo’ldiki, demak,
yozmoqchiligim bu - Polin xonaga kelib qolib, - turib qaytib kelib yozishlarimni
oldini olib, kompyuter ro’paro’siga o’zi o’tirib olishi mumkin demoqchi edim. Hozir
u tashqaridan kelganidan so’ng mehmonxonaga o’tib ketdi. Agar Polin o’tirib
olsa, yozuvlarimni mana shunday marhamatli, jo’shqin va sezgan bo’lsangiz, sog’lig’imning
yaxshilanayotganini bildirib yozaolmay uzilishli yozishga to’g’ri keladi. Zero
shartta-shartta fikrlarim esimga tez kelib-ketib qolishi mumkin. Endi, dori
ichayotganimda ya’ni aniqrog’i, dorining o’zimni qiynab sog’ni-kasal
qilayotganida Iblisning rahmi kelib, qandaydir novbatini bilib, baribir g’irromlik
bilan bo’lsa kerakki, mushting bilan bir (partani) ursang bizlar tinch bo’lamiz
deyishlari bo’lardiki, endi bilsam qo’limning kaftimga o’ralgan mushti bir
urilib botiq kaftimning old yupqa, oq terili tarafini qo’zg’atib ustimdan hukm
chiqarishga xos o’rganib qo’lingan simmetriyani buzardi. Endi, ba’zida, mana
shu hozirgiga o’xshab (mana bitta, (Madzi, aytishlaricha uning klouncha to’g’ri
nomi Mamat) bilan misol bo’ldi shu hayotimda), Madzimi yoki onasi Zigulmi o’zim
yurgan yo’l bo’yicha birga qadam qo’yishni boshlab parallellikni bildirgan
holda sal qiyaroq yoki ortimdan (ro’paramdan) o’zini to’g’ri keltirib yuriydiki,
ba’zida esa birginagina xayolim yoki borib qolgan joyimga nisbatan Polin yoki
dadam qarama-qarshimdan bir ishlarini tugatganga o’xshash (eshikdan chiqish
holatiga xos yoki yetib kelayotgan joylarining boshlanishi, oxirida) paydo bo’lib
qoladilarki, shunda mana hozir tushunishim bo’yicha ichimdagilarning
barchalarining, qo’zg’alish (Iblis), qayishish (Buxoro), burilish (Amerika)
simmetriyalari bir bo’lib o’zimning fazoda masofa bosib harakatlanish
bordi-qaytdi umumlashgan simmetriyamni o’rganib olishibdimi-yo deb, shularning
chiqib, halaqit berib yurishlari jahlimni chiqarsada, o’ylanib qoldim mana
hozir. Misol uchun, hozir o’zim bilan parallel yurishga urinayotgan Madzining
umuman oyog’ini do’pirlatishi, oyoq bilagi, to’piq suyagi bilan baland ovozda yurishi
boshimga yurganga o’xshash asablarimni chalg’itadi. Natijada o’zimni g’alati,
yo’qotib, begonalar (shu ichimdagilar) tomonidan boshqarilayotgan xos tutaman,
sezaman. Endi, shuni aytish o’rinliki, bizlarning shu uchchala, misol uchun, o’ng
qo’l kaftidan chap qo’l kaftigacha, o’ng tomonga yoyilgan oyoqdan chap tomonga
cho’zilgan va boshimiz bo’ylab o’ngga-chapga burilish simmetriyalarimiz qiladigan
xohish-irodali, nogahoniy yoki kutilmagan ishlarimiz, tuyg’ularimiz bo’yicha
hozirgi tabiatda, Dunyoda yoki Parallel Olamda uchramagan, haqqoniy Jahonda
misollari bilan yig’ilib qolayotgan bo’lib, keyingi Dunyoning bir foydali
narsasi, tabiiy unsuri sifatida taqdim qilinishi mumkin. Endi, Polin bir o’tirganga
o’xshab qaytib uydan chiqib ketdi. Demak, endi Matritsa so’ziga e’tibor bersak,
Ma<-tamom – rit, (rid of), qutil – s, shunday -> aloqa bo’lib, “ma” “tamom”ga
qarama-qarshi ma’nolar bo’lib, ziddiyat bilan yenalib bitta qolgandan so’ng “tamom”dan
o’tib teskarilikka qaratilib boshlangan chegarasida yagona bildirishda to’xtab,
Matritsa so’zidagi “qutul” ma’nosi ustunligidagi ko’plikka birlik bo’lib
qarama-qarshilik hayotini o’tkazishni boshlaydi, “shunday aloqa” esa oldingi ikkisiga
yondosh bog’lanishli, yashash va hayot kechirish jarayoni bo’lib turadi. Ya’ni “shunday
aloqa” qilaman deb turganda, yashaganda, ichidan o’tkazib turganda “ma” berish
ma’nosida “qutilish”ga qaratiladi. Shuning uchun bo’lsa kerak, Matritsani
oliygohimda o’rgatilishidan boshlab ichimdagilar o’zimni Matritsa bilan yondosh
his-hayajonda, parallel yondashuvda ushlab, tutib oxiri baribir ko’pligidan, 2-qismidan
“qutilish”ni lozim topib, qo’shimcha izlanish, topish yoki fleshkaga yozib
olish, kitobining nomini ayttirmasdan (yoki ayttirib tez esimdan chiqartirib;
agar prezentatsiya ichida kitobi yozilganda edi, maktabda darsliklar izidan
yurganga o’xshab kitob ortidan yuraman deya prezentatsiya bilan birlashib,
bitishib ketarmidim) va kutubxonadan so’ratish
qildirmay boshqarishgan. O’qishim borasida o’zimni to’liq tasodifga, o’zboshimcha
boshqaruvimga qo’yishgan, maktabdagiga o’xshab biror kishi o’qishimni, oliygoh
ta’limimni so’rashgacha va aynan yo’naltirib, bostirib, birma-bir ko’rsatmalarga
o’rnashtirib bermagan. Endi, shu “endi” so’zlarini deyarli barcha turib
qaytishlarimdan so’ng yozmoqdaman. Demak, shu o’tirishda bitta “endi” bo’lsinki,
endi, - Matematika so’zining Sanskritchasini yoyib yozaylik. Ma<-taxt – e,
aniqlik, (5 raqami, almashinib tegishish, Farishta) muncha->aloqa taxt-><-(parallel
Olam, raqamli Jahon) k, (11-1)/2=5, aniq <-> aloqa bo’lib, “ma” ning “tax”
qarama-qarshi bosimidan o’tib bitta nusxasi, yagona o’zligi bo’lib chegara
kesmasida tushib aniqlik ko’pligiga zid hayotiy amalga chog’lanib “muncha aloqa”
bilan shu “ma” birligi va “aniqlik” ko’pligining hayot kechirishi “tax”lik va “Parallel
Olam” ichki ziddiyatini bildirib, barchasi “aniqlik” talabiga, Farishtasiga
duchor bo’lishidan so’ng “aloqa”da qolib ketishaveradi. Shu ma’no izidan
istalgan shaxs, “ma” bo’lib, “ma”dan boshlab o’zining hayoti kesimida, matematikaga
bog’langan kechinmalari chindan ham shundayligini, yuqoridagi ma’no bo’yichaligini
bilishda borishi mumkin. Endi (hali shu joydaman, bu haqda boshqa yozib to’xtalishni
o’zimga maqsad deb bilmadim), ba’zida sokin o’y-xayolga berilib fikrlab
yozayotganimda, yoki ishlayotganimda, yurganimda birdan gavdam yuzalab bog’langanga
o’xshash qo’rquvli fikr kelganida ichimdagilar “ha, ha, shu – darrov qil, kutib
turmay bitta gavdadan har doim (baribir bizlar inobatga olmaymiz degan shart
ostidagi dushmanchilikda) qilib turaverishing kerak” deyishadi. So’ng e’tiborga
olmay, aniqlik bermay, ifodalab o’tmasam, “qani tomoqni qoqish, bo’lgan
ehtirosni bildirib eslash” deb turib ham oladilar. Mana shunday bo’ldi ham shu
tahlilimni boshlashimdan avvalroq yozayotganimda. Endi, ertaga 317=3+1+7=11=>2
ya’ni o’zimning kunim bo’ladi. Ertada yozmasligim uchun indingi kunning hisobi,
o’zim bilan muhitimning to’g’ri borish, birga sayqallashib yurish izi, yo’li bu
– 318=3+1+8=12->3 ya’ni qariya boboylar va Iblis kuni bo’ladi. Keksa erlar
va Iblisning birgalikdagi shu 3 raqami bo’yicha mavzusini yorishtirib bilsam, o’zim
shunga nisbatan qanday kurs, yo’l olishimni bilardim. Bir tomondan 3 bu – o’z-o’zidan
uchirish, spermani oqizishga xos haddiy, ma’lumotli, hisli chegarani kuzatib
turib yashab o’tishga xos turgan. Endi, Iblis o’zicha o’zimizga doimo baxtni ko’zlab
qolganki, baxt – “Bobirmirzoning <-> ahdi” bo’lib, o’rtadagi yo’nalishga
qarasak, ikkala so’zni, ma’noni ham ikki tomondagi boshqalar ilib ketishi nazarda
tutilgan. Ha, mana nima uchun Iblis bizni baxtli kutib, ikki taraf o’zlariga tarqatib
yubormoqchi. Endi, ichimdagilar, hozircha ko’proq Buxorolik Klounada miyamning
o’ng tomonini va ko’zimni, shuning tepasini qalqitib bosib olib, so’rasam-so’ramasam
kallamdagiga, diqqat-e’tiborimdagiga tasdiq yoki inkor berib turibdiki, qolgan
Amerikaliklar o’zimdan shu har bir tasdiq yoki inkorga qani shaxsning aniqligi,
erlilik yoki ifodalash, tomoqni qoqish yoki haqiqiy bo’ysinuvchan amaliyot deb
qarashayaptiki, men bularning bariga mana hozir shu jumlamdan oldin, kelganida “hammasi
bir xil buyruqlar” deb oxirgi sharximni, ifodamni berdim. Endi shu majburlovchi
tasdiq yoki inkorlarga bergan ifodam, izohim yoki hissimning jilovlanishi
oxirgi bo’lishi ularga ma’lol kelmay, to’g’ri bo’lib simmetriyali ya’ni birlikdan
bo’layotgan ko’p tasdiq va inkorlarga ko’plikdan berilgan bitta ifoda sanalsa
kerak. Endi, ha, - yaqinda, shu kunlar yana bir narsani yozmoqchi bo’lib yurgan
edim. Kinolarda, seriallarda qayerga qaramay, g’oyam bir yoqqa borib
taqalayapti. Shu yaxshi uy-imoratga yomon yeyish, ovqatlanish hamda aksincha yaxshi
taomlanib yurganlarga bo’lmag’ur imoratlar, binolar tushadi. Bu – Singlim yoki Taqdirlar
teleseriallaridagi bo’lib o’tayotgan ishlarning shu teleseriallarning taqdiriy,
Parallel Olamdagi o’zicha, oldindan bor ma’lumotlariga xos qilinib o’zimdan
olingan bosim bilan ishlangan namoyishlari ham borib-borib “u”ning Tojikistoni
men Prezident bo’lganimdagi O’zbekistonga qo’shilib, ovqat jihatdan o’zbeklarning
ko’pisini ta’minlashi, o’zim esa Buxoro nomidan o’zbeklarga parallel Olam binolari
rolida kelishim nazarga ilingan. Endi, shu o’tirishimda yozayin; - ichimdagilar
o’zimning yozuv uslubimga o’zlaricha, bildirmasdan baho chiqaraverib, oxiri “qandaydir
bunday yozarmish-ku” deya darrov shuncha ulardan chalg’ishga urinib berilib
yozishimga, ularni ham yozuvga qo’shimchalarini, aytib turishlarini inobatga
olishimga bo’lgan vijdonlarini birdan tashlab, kallamga shu sabablar, vijdoniy
amallar o’z-o’zidan kelganida, aksiga olib nimaningdir, yozuv uslubining
aniqligini bildiraolmay yana “nima uchun xay, shu avvalgi biznikiga o’xshab yoz”
deb majburlashadi, to’satdan qistovga olishadi. Mana hozir televizordan hayot
bo’ylab gap keldiki, tushunishim bo’yicha “men yozsam, ularni bir tiyinga
chiqarib, kompleks bilan yozarmishman, ammo yozuvimda qalbim bor emish”. Mana
hozirgi keyingi televizor ko’rsatuvidagi ishtirokchi meni talantli deb
aytayapti. 3-eshitishimga ko’ra esa (albatta, eshitishlarim ondayoq o’zgarib tartib,
raqam bo’yicha ketadi) “bu odam (ya’ni mening ramkamdagi Kloun) aktyor bo’lmoqchi”
deyishayapti. Demak, bu Klounadaning ixtiyorida, hayotiy istiqomat qilish
jarayonlarida aktiyorli yondashuv yotibdi. 4- bo’lib “ovozini ko’tar” dediki, “u”ning
Ruhi baland ovozli hayotni yoqtiradi. Demak, salgina quloq solib tushunganlarimni,
eshitib fahmlaganlarimning tartibli sonlaridan raqamlarni chiqarsam, birlashtirsam,
shu raqamdagi mening sharxim bo’yicha ularning xohish-istaklarini, hayotlarini
gapirayotgan bo’ladilar. Endi, hozir xona bo’ylab devorga yaqin parallel turib
yurib qaytayotganimda ichimdagilar sekinlik, sokinlik bilan yordam qilganga o’xshash
(shunday kamdan-kam bo’ladi), avvalroq “Sanskritchani sizlarcha bilibman-a” degan
gapimni sal oldinroq “matematika so’zini bizlarcha tahlil, Sanskritcha yoyding”
deganlariga aytganimda, pixat’ qilib, yetib o’zimga kelishini faqatgina salgina
o’tkazib Sanskritcha ochishdagi birgina xatoligimni ko’rsatishdi. Demak, misol
uchun, Bobirmirzo so’zida “Bo” bo’g’iniga ikkinchi “bir” bo’g’inidan b harfini
qo’shib birgalikda tahlil qilayotgan bo’lsang, 3- va 4- bo’g’inlarni ham
shunday birlashtir, jamla deya “mir, Dunyo -> z, aniqlik” qilib yoz, bil deb
bildirishdi. Demak, Bobirmirzo degani “yana <- yana (parallel Olam) va Iblis Dunyo -> aniqlik Jahon” bo’lib,
chindan ham mana nima deb hayratlansamki, bu – 3-dagi “Dunyo aniqligi” doimiy yashash
jarayonim aniqligida o’zim bilan birga yo’nalga, boradi, o’zimga hamroh. Qachon
qaramay “mirz” sharxi ila Dunyoning qo’zg’almay aylanib, barcha jarayonli
turishidan qutilaolmaslik aniqligi bo’ladi. Hattoki shunday parallel ko’rinmas
hududda yashayotganimda va haqqoniy, fizikaviy Dunyoni raqamli Olam bilan sekin
asta o’girib, o’z joyida parallel egallab borayotganimizda haqqoniy, materiyali
Jahonning, Dunyoning ishlari o’zim bilan birga, bir paytda ya’ni hoziroqda
borishi haqiqatidan hech qachon uzulaolmasligimni, qiynalganimda shu bois o’lim,
parallel yengillik ya’ni Klounada, avlodlar osha belgilangan tabiat tarafga o’tishim
azobini berishini bildirib yotgan. O’zim esa o’zimning nomimdan kelib chiqib, “bo<-bo”
dagi “yanaga yana teskariligidan keyin ham yagona to’liq yana deb turuvchi shaxs
bo’lishim”. Ko’pligim ya’ni ikkinchiligim hayotiy davomiyligim sifatida chindan
ham ir ya’ni, parallel Olam va Iblis. 4-bo’lib ichimga kirgan, ruhiyatimga
bosim bo’lib o’rnashgan ham o ya’ni haqqoniy, jismoniy (chang ko’tariladigan)
Dunyo. Endi, Sanskrit so’zining o’zini Sanskritcha yoyib tahlil qilaylik. “Sen<-sen
(kir, rasvo it)” bo’lib, “sen sendan” zaryaddagi birlik, bir joyda shaffof
joylashib o’tish misoli oshib, yagona “sen” bo’lib deb turuvchilik birligida
rasvo itlardan, ID likdan ya’ni aniqlikdan hayotiy bosim oladi. Demak, kir,
rasvo itlik, kuchuklik hoyotiy ko’pligi ustunligida, bo’yicha bosilib bitta bo’lib
ketgan (“)senlar(”) namoyish etiladi, boshqalarga muntazamlik, bir taraflamalik
bo’ylab bildiriladi. Ha, misol uchun o’zimni parallel Olam va Iblis hayotiy, ko’plik
tarafim ushlab turibdi, aks holda o’zimning yanaligim bilan boshqa istalgan
yoqni xohlab tarqaganga o’xshab ketaverardim. Yana, ha, - shunga o’xshab Sanskritdagi
- senlarni – ham rasvo itga, spidlikka (ega) bo’lgan hayotiy tomon, yondashuv,
ko’plik ushlab turib, boshqacha bo’lishlariga ham qo’ymaydi. Endi, bizni tug’ilganimizdan
boshlab Kvant nazariyasining ko’ndalang kesimi bo’yicha tartibli joylashgan
elektronlar chizig’i yozib, bilimlarimizni va xatti-harakatlarimizni o’rganib,
saqlab boradi. Agar shu taqdir, Parallel Olam kelajagidan biz o’tkazga vaqtga
simmetriyali, qarama-qarshi ravishda Klounadaning kelajakdan o’tmishga bo’lgan
hozirog’i bo’lmaganda edi, Dvayniklar bizlar tomondan kuzatib bilishganda edi,
bizning kelajagimiz kvant chizig’idagi yozib qo’yilgan tartibimiz bo’yicha
davom etardi va oldindan ma’lum bo’lardi. Ammo, shu Klounada, Dvayniklarning o’zlari
o’zlarini poymol qilib, kelajakdan o’tmishga bo’lgan, o’tayotgan uzoq
kelajakdagi hoziroqlaridagi o’z izlarini bosishlariga to’g’ri keladi. Klounada
kelajakdagi hozirlaridan, joriylaridan, orqamoqqa vaqt o’tishidan bizning
hozirog’imizga o’zlari bilan o’zlari sakrab, tentirab turadilar. Endi, hayotiy
ilohlar ilm-fan ma’lumotlari bilan ko’plik bo’yicha bizlarning qo’zg’alish yoki
bosilish, qayishish yoki cho’zilish, burilish yoki aylanish simmetriyalarimizni
alohida-alohida, ko’p qilib tuyg’ularimiz ichigacha kirib olganlarki va shuni,
ruhiyatimizni bilib hayotiy akslantirishlariga qaramasdan, bizlar ehtiroslarimizdagi,
tuyg’ularimizdagi misollarni o’zimiz, yaqin tasodif bo’yicha kutilmaganda
topamiz. Endi, shunday qilib hozir hayotda, yashab turgan joyimda ichimdan bir
misol bo’ldiki, mana hozir soat ham 21:01 bo’layotganida kech bo’lib kompyuterim
oldida yurishdan ketib qolish o’rniga “boshqa qilishga ishim ham yo’q” degan
gapimning yarmisidan, hali tugallanmasidan Shohid hammasini eshitganga xos kulib
yubordiki, birinchidan aytmoqchiki, yozuv o’ziniki bo’lib, yozishga bel bog’lab
o’zimni vaqtimni ifodalab turishim, tushuntirishlar kiritishim asablarimni ham
umuman sog’lig’imga atab tetik saqlaydi. Ikkinchidan bo’lsa agar, men
aytayotgan, oldinroq yozib qo’ygan, shu jumladan gavdam bo’yicha simmetriyali odimlashlarimning
barini boshlanishi bilanoq taqdirdan kelayotgan hayotdan fizikaviy materiya,
energiya va qonun-qoidalarga doir barcha ilm-fan misol-masalasi qilib raqamli,
matematik tahlil bilan yechayotganda oldingi tajribamdagi 3-5 soniyali tuyg’uli
qoliplarim, ramkalarim yoki olib qo’yilgan, bo’lib o’tgan qobiqlarimni oldindan,
ilgaridan bilishadi, ammo yanagi nima masala, ehtiros tajribasi tanlanishini
bilmaydilar xolos. O’zim doimo yangi tuyg’ular qorishmasiga doir shuur, g’oyalar
va ishonchlar (tuyg’ular, ehtiroslar, ruhiyat ko’rsatib) qilaman hamda eskilaridan qaysilarini eslashni
tanlayman. Gavdamning siri, fizikasi, moddasi sekinlik bilan shunday, tuyg’uli
o’rganilishlar natijasida, misol tariqasidan hozirgi aniqlagan tahlilimizga
asosan yozsak, o’zim taqdiriy hayot orqali Ilohlar topgan sxemadan, raqamlardan
ishonch bilan borib oldinni topib yechgan misollarini ya’ni kutilgan, oldindan
yechilgan gaplarini ichki monologimda, ba’zida tashqi suhbatlarimga to’g’ri
kelib gapirib bersam, ular misolimni, kutilmagan keltirayotgan tuyg’umni
aniqlab olishib, shunda yuzimda ularning fizikaviy kulgusi ikkisi biridaga,
yoki ba’zi qisqa bo’laklar aro, parallelga xos bilinadi. Hozirgina, shu gapim
bilan hammasi tariqasida ko’pisini “aytib”, yozib qo’yganga o’xshayman. Demak,
ruhiyatimdan botinib, so’rilib yoki bosilib o’tayotgan ichimdagilar tarafi,
hayotdan kelayotgan Klounada va Ilohlar, ba’zida Mafia tuyg’ularimga o’zlarini
sherikchilik qilib, asl ikkilamchi joylari deb bilib (balki ko’zoynagim orqali
ko’z qorachig’imdan) odimlashim, qimirlashim, harakatlanishim va barcha tur qo’zg’alishlarim
(qayishishim va burilishim) simmetriyalarini alohida-alohida, betaraf ko’plik
qildirib boshqarishlaridan so’ng gavdamga sekinlik bilan kulgularimda va yomon,
narsaga o’xshash tortinishlarimda bilinayotganiga xos o’tib olishlaridan keyin
o’zim ham unchalik bilmay, qaysidir ma’noda hayotdagi bilimlarim, balki o’rganayotgan
Oliy matematika kursi orqali Parallel Olamga, bo’lib o’tgan qayta bo’luvchi qo’zg’almas
Dunyoga o’tib olayapman. O’zimdan
fahmlab, tushunib aytsam, men parallel Olamni unchalik bilaolmayotganga,
sezaolmayotganga yoki raqamli devorlarga yopishib yotganga o’xshamaganim sababli
o’zlarining asl ikkilamchi joylarida o’zimga ichimdan doimo bilinib turadigan
Klounada ham aslida gavdamni deyarli mutloq, zarracha ham bilaolmayapti,
qad-qomatim bo’lib beraolmayapti. Ammo hayotiy kuzatuv, raqamli Dunyoga xos
qarashli kuzatuvlarim, boqishlarim, ko’zimning birdan surilganga xos cho’zilishni,
shkalani bildiradigan kuzatishlari bilan, shunga javoban, ularning gavdamdagi
qo’zg’alishlar siriga qiynalib o’tishlari (mana hozir shuni, azob chekib o’tishlarini,
yetaklanishlarini o’zlari bildirishdi) bo’lib o’tayotgandur. Shunday qilib bir
oddiy haqiqat ham esimizdan chiqmasinki, bizlar, haqqoniy ko’pchilik ya’ni men
topaolmay-uchrataolmayotgan bo’lsa ham orlilar o’zining gavdasida hayajon va
odimlash, eshitib yoki qo’zg’alib o’rab olinish qilganlari uchun alohida ichki
bosim, boshqalardan holi ruhiyat bilan taqdirdan bo’layotgan hayotdagi Klounadaning
ochiq nisbatning o’zi bo’lgan misollariga, cheksiz kattalashish yoki
kichrayishga, yolg’iz tabiatning har bir insondan, orli odamdan kelib chiqib qarama-qarshi bosim, hayotiy akslantirish,
inikosi bo’lishlikni beradi. Demak, bizning oldimizdagi jiddiy masala bu – kasr
chizig’i ma’nosiga o’xshash ushlab turuvchi nisbatning o’zi, proporsional (noma’lum
qatnashgan) bo’linma, karrali sonlar bo’yicha raqamli tabiatdir. Shukur qilamanki,
o’zim massivlar uchun ya’ni Matritsa (tekislik masalalari) bo’yicha bo’linmani topishni
o’rganganman, bu – hozir taxminan eslasam, holi takrorlashga ko’p ham o’tirmay
qo’yibki, AdjA/detA orqali (A ga teskari matritsa, A-1 ya’ni 1/A) topiladi.
Umuman hozir bir narsa shu tez xayolimga umumiy qaralishdan kutilganga xos,
kuzatuv bo’yicha keldiki, bilim olish shunchalik darajada taqdir, buning hayoti
bilan almashinishni bildirsa, o’zimning o’qib-o’rganishlarim, bilim oshirishlarim
qachon va qay tarzda yetkazlishi bilan bari taqdir, raqamli (butunlay o’rganilgan)
Dunyoning o’zi orqali menda, gavdamning murod-maqsadida boshqarib turilibdi. Shuni
hozir bildirishdiki, (bilim oshirish murod-maqsadim deganga xos aytganim uchun)
qaniydi hamma senga o’xshash bo’lsaydi deya, shu bilan birgalikda Oliygohda
nega o’qishimga e’tibor bermaganligim va natijada bilimimni hayot bilan
almashtirishga o’tkazib yaxshi ovqatlanmaganim sababini shohona ovqatlar
Prezidentligim uchun simmetrikaviy zahira qilib qo’yilgan deyishdi. Men umumiy,
hayotda yashash ya’ni sohalar simmetrikalarining yagona birlashtiruvchi simmetriyasi,
tengligi bo’yicha boshqa taraflama o’zimning yoshligimga ko’proq og’gan bo’lsam
kerak. Endi, umuman bu yozganlarimga, o’qishim va bilimim to’g’risidagilarga
atab ichimdagilar “mana endi haqiqiy basharang ochildi” deyishdiki, mening javobim
shunga: “men avvalambor imkoniyat berilishini har doim ichimdagilarning bosimi
hissiyoti bilan kutganman va shu imkoniyatdan foydalanganman, berilmasa yoki
ichki bosimim yaqinlashtirmaslik sinovini tushunsam, o’zim ham darrov
qochganman, o’zimni ko’p urintirmaganman”. Shu qarash doimo, o’zimni yoshlik
chog’imda taniganimdan beri toki ichimdagilarning ichkarimda haqiqatdan yolg’iz
o’zimga sadoli bilinib qolishlaridan so’ng hozirgacha bo’lib kelgan. Mana misol
uchun shu o’rinda gapimni o’zlari sinab o’zimni bu jumlamni qayta o’qishim
davomida boqtirishdi, kuzattirishdiki, haqiqatdan so’zini birinchi haqqatan
deya xato yozganimni aytmasalar ham, qandaydir to’qnashuvda bilib qolishimdan
so’ng internetda tekshirib ko’rsam, haqqatan so’ziga google qidiruv faqatgina 2
520 ta link, natija topdi, haqiqatdan so’ziga esa 1 090 000 ta link
aniqladi. Endi, qandaydir xayolimda Klounadaning ham o’z Parallel Olamlarida,
shunga mos hayotiy tarjimada o’zimga o’xshab kasalligim og’irlashgan
paytlardagi qiynalishlari, surilib-burilib azoblari to’xtashiga joy topaolmay turib
yurib ketishlari, ko’z orqaga ketishiga qaramay bir joyga yotaolmay qadam
bosishga majbur bo’lishlari azobini bir kun kelib tortishadi va o’shanda “buni Bobirmirzo
hal qilgan, qitti, bir oz kutaversak o’tib ketadi” deb yolvorib yotib qolaverishlari
kelib qoldi. Zero o’sha paytning o’zida men bilan birga qiynalishganida edi,
meni bunchalik azoblashni o’z vaqtida, kechiktirmay bas qilardilar, mutloq jabr
yetkazmasdilar. Bilamadim bularning kuzatuvlariga va o’zimni nazorat qilishlariga
qandaydur dars ketganmi, bo’ldanish ya’ni ajralish sodir etilganmi, birginagina
umumiy maqsadli ovqat yeyish uchun boshqarishlarini o’tkazib, oxiri juda qiynab
qilishdi. Hali yoki holi ham buni o’zim bilmaymanki, qiynash kerak bo’lsa,
tabiatdan xohlaganchalik azob berishlari, nanam qarag’ay orqali dorini ichiraverishlari,
yoki dori ichmasam nanamning ya’ni enamning, onamning o’zlari aytganlariga xos ichimdan
bosib olishlari bo’lishi mumkin. Go’yoki nima uchun o’ldirish kerak bo’lsa,
birdan o’ldirib qo’yaqolmaydilar deyman. Qiynashlarining chegarasi shunchalik
noma’lummi o’zimga? Nima bo’lsa ham, men o’zimga, yozgan tariflarimga ishonib
vaqtning o’tishiga tikkanman.
Comments
Post a Comment