uzbek language siteenglish language site

Nega

 

316 11:59. Ertangi yakshanba kuni uchun oldindandir. Endi, boqiy on, on boqiy! Shu ikki tushunchani o’ylab kelayotgan edim. Avval “on boqiy”dan boshlasak, bizlar haqiqatgo’ylar, orlilar (yokichilar) yoki ko’pchilik bo’lib hayot o’tkazuvchilar faqatgina onda ya’ni hoziroqda, vaqtning o’tishi ko’ndalang kesmasida turib o’tmish va kelajakdagi vaqtning, cheksizlik davrining boqiyligini kuzatamiz. Tabiiy nusxalar ya’ni Klounada, birlik bo’lib, zaryadda ustma-ust istiqomat qiluvchi ko’p Dvayniklar “boqiy on” tushunchasi bo’yicha avvalambor birinchi kelgan so’z ya’ni “boqiy”lik bo’yicha o’tmish va kelajak vaqt cheksizligida cho’zilib sudralib turgan jonda istiqomat qilishib o’rtadagi vaqtning, hoziroqning o’tishi bo’yicha taqqa-turuq to’xtovni, ko’ndalang kesmani kuzatishadi. Shunday qilib shu ikkisi, “boqiy on” va “on boqiy” birlashsa, ikkala tomonda ham tabiiy, sog’lom jonli bo’lgan hayot o’tkazish, istiqomat qilish uslubi o’z-o’zidan kelib turadi. Masalan, o’zim “boqiy on” bilan qisilib, spermam chiqayotgan holatga o’xshash maydagina teshikdan o’tayotganga xos siqilib o’zimni his etmasam, “on boqiyligi” ya’ni hoziroqda yashashim bo’yicha har taraflama vaqt o’tkazish xayoliy rejalarini tuzaolmayman, his etaolmayman. “On boqiy”da yashashim uchun “boqiy on”dan ya’ni, kelajak-o’tmishning hoziroqning to’g’ri chiziq bo’ylab o’tish ko’ndalang kesmasidan xuddi qo’toqning boshiga o’xshash 3 o’lchamli silliq burilish bilan sikning uchidan chiqayotgan sperma o’taverishiga xos (tabiiy) oqim kerak bo’ladi. Endi 12:45. Demak, “boqiy on”dan shaxsni kuzatuv bu – borlig’i uzra barcha zarrachalardan, modda-materiyadan vaqt oqimini o’tkazib bo’y-bastiga xoslab, uni o’rab olgan havo oqimi, shabadaga ko’ra (qarama-qarshi ravishda) shaxsning o’zining har yoqqa, onda-sonda burilib, o’girilib uzoq-yaqinga qarashining cheksizlik hissini berishi kerak. Mana shu o’girilish, burilib qarash oraliqlari chegaralari, yoqlarining kesmalari, kutib turilishi, o’tkazilgan vaqti “on boqiyligi”ning “boqiy on” bilan almashinishi bo’lishi kerak xolos. Demak, ichimdan qaytib ayt, yoz degan talab-istak qo’yilayapti, ha – shu demakki, bizlar qanchalik darajada bir yoqqa qarab to’xtab qolishdan zeriksak, shunchalik aloqada boqiy on bizlardan o’zining xuddi bunga teskari amali, olaylikki eshitib turishi bo’yicha almashinilgan foyda egallayotgan bo’ladi. Endi, simmetriya masalasi ham sal oldinroq, shu yozuvlarimga kirishuvimdan ilgariroq xayolimga kelib, takommilashtiruvdim. Demak, shunga kelsak, simmterikaviy masala yuzasidan tekislikning simmetriyasini Buxorolik Klounada tuzadi. Shu tekislik bo’yicha istalgan nuqtadan simmetrikaviy chiziqni tortib borish va tanlash AQSh lik yomon Klounadaning boshlig’i Iblisning ishidir. AQSh lik yomon Klounada guruhining o’zi esa bu simmetriyani 3 o’lchamli fazoda burilishidan hosil bo’lgan simmetriyaga javobgardir. Demak, bu uchchalasi, yaxshi Buxoroliklar Klounadasi, yomon AQSh liklar Dvayniklari va Iblis shaxs gavdasini, o’zimning qomatimni o’z-joyida simmetrikaviy almashinishlar qilib Iblisning bir o’lchamdan turib chiziqni kuzatuvi, Buxoroliklarning ikki o’lchamli tekislik simmetriyasiga qarashlari va Amerikalikarning 3 o’lchamli ravishda tekislikni aylantirishlari oqibatida burilish, qo’zg’alish va g’imirlashlar sodir etishadi. Men o’zim ya’ni Buxorolik Klounadaning o’zim orli bo’lishimga qaramasdan yaqindan yetakchisi fazoda, yer ustida yurib, kezib barchalarining o’z ustimda, gavdamning o’zidagi simmetriyali burishlari bilan birga masofaviy, yurishli simmetriya qilaman. Ko’zim orqaga ketganda meni shunchalar qisganliklari ma’lum bo’ldiki, faqatgina yotgan joyimda qolib chapdan o’ngga va aksincha, tepaga-pastga bir joyda burilib yotishimga to’g’ri keldi. Shundan bo’lsa kerak, sabab-oqibatli hayotni inobatga olib kallamga bu simmetriya to’g’risidagi ma’lumot kelib qolgan bo’lishi ham mumkin. Endi buyog’ini eshitadigan bo’lsangiz, shu 3 ala va o’zim bilan 4 ala simmetriyali gavda boshqaruvi, harakatining nazorati orqali tabiiy (aniq) ilm-fanni bema’lol, darslik yoki o’quv qo’llanmalarida yozilgan protokoliga ko’ra bilsa bo’ladi. Masalan, o’qiyotgan Oliy matematika darsligimning Matritsalar ustidagi amallarning bo’lish amalini qilishni o’rganib tugatibmanki, shu paytgacha Oliygohimning o’zida Matritsalarning birinchi darsining o’zidayoq ko’paytirishni tushunaolmay (o’quv prezentatsiya materiallarni olib o’rganish xayolimga kelmagani uchun boshqacha o’rganaolmayman, imkoniyat bo’lmaydi deya Oliy matematikadan, shu qatori boshqa fanlardan ham boshidanoq voz kechishimga to’g’ri kelishi) o’qishga mag’lub bo’lishim, chekinishim natijasida baribir o’zimdan talab etilgan shuncha bilimlarni (endi bilsamki, bilimlar bo’lsa, Klounada tabiatdan teskari bosim bilan shu bilimga asosan ovqat ham, boylik ham berar emish) o’zimni qiynab, devona qilib bo’lsa ham chiqarib olishgani ilm-fan protokoli, darsligi izidan gavdamning simmetriyali burilib, qayishib va tanlashib harakatlanishlari orqali boraolishimni beradi. Shuning uchun bir marta yaqin o’tgan kunlarning birida dadamdan “bilim bo’lmasa, o’qishda yaxshi o’qib chiqmaganim sababli bosim orqali ovqat yetishtirishda qiynalish mumkin, (aynan tilga moslab, bosimni qo’shmay o’girib aytganimda) o’qimishlilar rasmiy ishida bilimsizlik qilib qo’ysa, qanday qoldirgan ishlarini uddalashadi?” deganimda: “gapirib yo’l topsa bo’ladi” deb javob qaytargan edilarki, demak, o’zim o’qishni tugatganimdan keyin oilamiz uchun turmush qurishimdan so’ng ovqat ishlab chiqarishimni qayishish, joyini tanlash va burilishli simmetriya amallarimni, ishlarimni qilgan xatti-harakatlarim simmetriyasi va jahldan yoki har qanday chiqqan gaplarimning o’zi bilan Darsliklarning barini, so’ralganlarini bilaman degan ma’noda yashashim orqali o’ndirganman. Hozir ba’zida o’ylab qolamanki, birgina yo’llanma, tasodifiy bo’lsa ham yordam ko’magi bilan ko’rsatma orqali o’qituvchilarimning ppt(x) lari ya’ni prezentatsiyalarini fleshka topib ko’chirib o’rganish uchun olishga ko’nikkanimda edi, shu xayollarim ya’ni bilimlarim bosim, taqdirdan kelajak chizig’i va Kvant lazeri bilan simmetriya qilib ta’minlanganchalik ovqat ishlab chiqarish ham kallamning shu o’rganilgan bosimini inobatga olib o’z-o’zidan kelib turardi. Ammo, o’zimni oqlash uchun hozirda Oliygoh so’zining Sanskritcha taftishidan, tergovidan foydalanayapmanki, Oliygoh so’zi “O, Dunyo <- love, sevgi iy, (kerakmaslik, yoqimsizlik taqlidi) garchi -> oh” sanalsa, Dunyo o’zining o’rnida, birinchilikda o’ziga qarshi qo’yilgan sevgidan o’tib yagona o’zi, o’z joyida, sevgining yuqori ko’ndalang kesmasida bitta (atoqli) qoldirilgandan so’ng iy ya’ni yoqimsizlik ustunligidagi, ko’pligidagi qarama-qarshi 1-ga 2-lik yoki ko’plik bosimi bilan 3-o’rindagi garchi oh, yaxshi bo’lsa ham degan qarash yuqoridan pastga tushib, quyidan yuqoriga tasodifiy, ixiyoriy yon kesmlarda “hammasi birida” ravishda (qalqibroq) ko’tarib turiladi. Diplomatiyada aynan shu, Dunyoni o’zimda deb bilib garchi ohlik, yoqimlilik yon yoki quyidan ko’ndalang kesimi bilan ko’tarilib (Oliy ta’lim muassassamdan) iy, jirkanish ustunligidagi ko’plik bosimi hissi bilan kunlarimni o’tkazganman. Dunyo bo’lib, ma’nosida yurganim uchun ko’proq igra, Dota ortidan Ahmad og’amning uylari tomon sayohatga chiqardim. Endi nima bo’lsa ham, gavdaning buz-butunligi davomida alohidalikni, har kimning o’zi borligini yoki ko’plikni ifodalaydigan ravishda qomat bo’yicha qarama-qarshi joylarni tanlashning bir o’lchamli (chiziqli), qayishishning ikki o’lchamli (teksilikdan) va qayishishga o’xshab turgan joy deyarli o’zgartirmay, qad-qomat o’lchamlari chegarasi bo’ylab burilishning 3 o’lchamli (fazoviy) simmetriyalari ilm-fan qonun-qoidalari bo’yicha bir-biriga bildirmay istalgancha sonlardan so’ng ketma-ket yetkazib, estafeta tayoqlarini berib istalgan masalani yoki misolni, ifodani yechish simmetriyalarini qilishadi. Endi Oliy matematikada hozirgacha o’rganganlarim bo’yicha oxirida r noma’lumining o’zini qayta yaratish uchun o’ziga boshqa ustun yoki satr bilan hosil qilingan ko’paytmani qo’shishning barcha shu joygacha o’rgatilgan Matritsa qoidalariga teskari bo’lgan yakunlovchi amali ko’rsatilganki, r degani 18-sonda turuvchi Iblis, 1+8=9/3(18 soni 20 ga o’tib 30 ga ergashgani uchun)=3 ya’ni har kimning o’zining tasodifi, o’tgan mavzularim yakunlanishidan so’nggi xatti-harakat. Endi o’zimning kayfiyatim bo’lmabmi, r (Random, ixtiyoriy) ya’ni darslikda birinchi marta ifodada yozilganidan so’ng, xossada berilmasidan yoki tariflanmasidan oldin chiqqan o’zgaruvchi, harfiy egallanish kiritiladigan belgi berilgan bo’lib, shundan keyingi LU deb boshlanadigan mavzuni o’qib davom ettirishga qandaydir boshimdagi nurlanish halaqit berayapti ham. Endi, random so’zining google translate dagi tarjimasi: https://translate.google.com/?sl=en&tl=uz&text=random&op=translate ya’ni:

Random = tasodifiy, taxminan bajarilgan yoki aytilgan, o’ylamasdan tanlab olingan, kutilmagan, nogahoniy. Endi, Zlisho ya’ni Alisher akam kelishlari taraddudiga atab “u” ham bolalarim bilan kelmoqchi. Endi, ertangi suhbat ya’ni maqolam, monologim uchun yozayotgan ushbu yozuvimni, matnimni to’xtab qolgan joyimdan svernut’ qilib ya’ni taskbar ga qisqartirib keyinroq fikr kelganda, yozmoqchi bo’lgan g’oyalarim qaytganda to’ldirish uchun olib qo’yaman. O’xshatish ma’nosida, demak, har shanba yakshanba uchun yozilgan maqolamni bir o’tirishda yozmasdan, bir haftalik yozilmay qolgan g’oyalarimni kutib, eslab to’ldirib va har qachon kelib o’tirib yakunlab yozaman. Endi, shu-shu hozir turib kelib bir g’oya esimga kelib yozayapmanki, demak bu -, Amerikalik Klounada qad-qomatim chegarasi bo’yicha sharli burilish qilsa, Buxoroliklar gavdam tekisligida, bo’y-bastida qavariq shaklda simmetriya qilishib ba’zi joylariga simmetriyani yetkazmasliklari, o’rinlarini to’ldirmasliklari mumkin. Iblis esa qad-qomatim, bo’y-bastim ya’ni gavdam bo’yicha deyarli qo’zg’almay yotganimda qo’l-oyoqlar, badandagi sal surilishlar bilan qo’l-oyoqlarimni, badanim jimirlashlarini, xullas simmetriya markazimga nisbatan botiq simmetriya qilib turadi. Endi, mana yana tez, shu bir turib yurganimcha yana g’oyaviy esim keldiki, bu g’oya shundan iboratki, g’oyani Iblis o’zimning unga bo’lgan hayotni o’zimga tortib birlik qilishimga qarshi erligim, aniq shaxsiylik talabiga javob berishim bo’yicha eslatib berib turadi. Endi, dorilar ham berilmay qo’yildi, og’riq ham kamaydi, va shu bilan birga ovqatning ham sifati tushib, bugun quruq, hattoki po’sti olinmagan qaynatilgan kartoshka yedik tushlikda. Endi, Oliygohning asosiy fanlarini Oliy matematikadan turib aslida shu yaqin orada qachon boshlashim noma’lum ediki, bu – bizga nogahoniy ya’ni tasodifiy bo’lsa ham, aslida taqdirdan ko’rilgan ravishda Ibo’qimning 5 yoshli tug’ilgan kuni bilan bog’liq bo’lib, yana 5-6 yillardan so’ng 40 yoshimga yetar-yetmas, bir yillar qolganida Amerikaga Masters ya’ni Magistraturaga o’qishga oldindan tayyorgarlik qilib borish bo’lsa kerak. Zero Amerikaga birinchidan Oliygohni yaxshi o’qimay tamomlaganim sababli ham, taqdirim bo’yicha ham o’qishni tugatiboq borishni o’zim unchalik xohlamaganman, barcha imkoniyatim, baholarimni dastur orqali sohtalashtirib to’g’irlash imkonim, Toefl va Gmat bo’yicha yetarli natijalarim bo’lsa ham (samolyotdan qo’rqibmi, begona shaharda yakka sarson bo’lib qolib ketishimni o’ylabmi) AQSh ga borishni unchalik istamay bormoqchi bo’lganman. Har holda Toshkentda yurgan saboqlarimdan, hayotiy kuzatuvimdan olsam, ichimdagilarning borligini va maktab davrimga o’xshab chindan ham devonalik ya’ni Parallel Olamni o’zimga bog’lab tovlab olish (ir) alomatlari sezilgan bo’lib, Amerikaga borsam ham hayotim cheksizlik emas, qarama-qarshi bosimdan, o’zimning insonlarga bo’lgan jamlovchi shaxs sifatidagi odamligim uchun ichki va tashqi Klounada bilan bog’liq hayotdan iborat bo’lishini tezkorlik bilan doim fahmlab yurg’izilganman. Endi, ichimdagi hayotiy ilohlar xursand bo’lishib, o’sha yozgan chog’imdagi jumlani o’z o’rnida keyingisi qilib yana, to’ldirib yoki boshqacharoq variantda yozishimni eslatganlarini hozir yana xotiramga, yodimga qandaydir keltirishdiki, shu haqda uzil-kesil nuqta qo’yib bitaylik. Demak, shaxsning gavdasida, qad-qomatida tabiatni o’rganishning va mutloq o’zgacha yangichalik qilishning tabiatdan, aniq ilm-fanlardan qonun-qoidalari yozilganki bu – qo’zg’alish (botiq Iblis), qayishib qimirlash (qavariq Buxorolik Klounada) va burilish (Amerikalik aylanish Dvayniklari) simmetriyalarining bir-biriga nisbatan alohida ijro etilishi jarayonida bosim bilan o’zlarini qisib, bir-birovlarining davomidan qo’shilib qo’yilishlari bo’lib turadi. Endi, buni yozmoqchi edim-u, Polinning geni halaqit berib, avvalgi gapimni tarkiban tahlil qilib yaxshi yozishimga halaqit berganidan so’ng, Iblisning aytishiga qaraganda birovdan yomonsan deb kutsang yomonligini ichingga o’tkazib qiladi deyishi bilan ham shu ma’lum bo’ldiki, demak, yozmoqchiligim bu - Polin xonaga kelib qolib, - turib qaytib kelib yozishlarimni oldini olib, kompyuter ro’paro’siga o’zi o’tirib olishi mumkin demoqchi edim. Hozir u tashqaridan kelganidan so’ng mehmonxonaga o’tib ketdi. Agar Polin o’tirib olsa, yozuvlarimni mana shunday marhamatli, jo’shqin va sezgan bo’lsangiz, sog’lig’imning yaxshilanayotganini bildirib yozaolmay uzilishli yozishga to’g’ri keladi. Zero shartta-shartta fikrlarim esimga tez kelib-ketib qolishi mumkin. Endi, dori ichayotganimda ya’ni aniqrog’i, dorining o’zimni qiynab sog’ni-kasal qilayotganida Iblisning rahmi kelib, qandaydir novbatini bilib, baribir g’irromlik bilan bo’lsa kerakki, mushting bilan bir (partani) ursang bizlar tinch bo’lamiz deyishlari bo’lardiki, endi bilsam qo’limning kaftimga o’ralgan mushti bir urilib botiq kaftimning old yupqa, oq terili tarafini qo’zg’atib ustimdan hukm chiqarishga xos o’rganib qo’lingan simmetriyani buzardi. Endi, ba’zida, mana shu hozirgiga o’xshab (mana bitta, (Madzi, aytishlaricha uning klouncha to’g’ri nomi Mamat) bilan misol bo’ldi shu hayotimda), Madzimi yoki onasi Zigulmi o’zim yurgan yo’l bo’yicha birga qadam qo’yishni boshlab parallellikni bildirgan holda sal qiyaroq yoki ortimdan (ro’paramdan) o’zini to’g’ri keltirib yuriydiki, ba’zida esa birginagina xayolim yoki borib qolgan joyimga nisbatan Polin yoki dadam qarama-qarshimdan bir ishlarini tugatganga o’xshash (eshikdan chiqish holatiga xos yoki yetib kelayotgan joylarining boshlanishi, oxirida) paydo bo’lib qoladilarki, shunda mana hozir tushunishim bo’yicha ichimdagilarning barchalarining, qo’zg’alish (Iblis), qayishish (Buxoro), burilish (Amerika) simmetriyalari bir bo’lib o’zimning fazoda masofa bosib harakatlanish bordi-qaytdi umumlashgan simmetriyamni o’rganib olishibdimi-yo deb, shularning chiqib, halaqit berib yurishlari jahlimni chiqarsada, o’ylanib qoldim mana hozir. Misol uchun, hozir o’zim bilan parallel yurishga urinayotgan Madzining umuman oyog’ini do’pirlatishi, oyoq bilagi, to’piq suyagi bilan baland ovozda yurishi boshimga yurganga o’xshash asablarimni chalg’itadi. Natijada o’zimni g’alati, yo’qotib, begonalar (shu ichimdagilar) tomonidan boshqarilayotgan xos tutaman, sezaman. Endi, shuni aytish o’rinliki, bizlarning shu uchchala, misol uchun, o’ng qo’l kaftidan chap qo’l kaftigacha, o’ng tomonga yoyilgan oyoqdan chap tomonga cho’zilgan va boshimiz bo’ylab o’ngga-chapga burilish simmetriyalarimiz qiladigan xohish-irodali, nogahoniy yoki kutilmagan ishlarimiz, tuyg’ularimiz bo’yicha hozirgi tabiatda, Dunyoda yoki Parallel Olamda uchramagan, haqqoniy Jahonda misollari bilan yig’ilib qolayotgan bo’lib, keyingi Dunyoning bir foydali narsasi, tabiiy unsuri sifatida taqdim qilinishi mumkin. Endi, Polin bir o’tirganga o’xshab qaytib uydan chiqib ketdi. Demak, endi Matritsa so’ziga e’tibor bersak, Ma<-tamom – rit, (rid of), qutil – s, shunday -> aloqa bo’lib, “ma” “tamom”ga qarama-qarshi ma’nolar bo’lib, ziddiyat bilan yenalib bitta qolgandan so’ng “tamom”dan o’tib teskarilikka qaratilib boshlangan chegarasida yagona bildirishda to’xtab, Matritsa so’zidagi “qutul” ma’nosi ustunligidagi ko’plikka birlik bo’lib qarama-qarshilik hayotini o’tkazishni boshlaydi, “shunday aloqa” esa oldingi ikkisiga yondosh bog’lanishli, yashash va hayot kechirish jarayoni bo’lib turadi. Ya’ni “shunday aloqa” qilaman deb turganda, yashaganda, ichidan o’tkazib turganda “ma” berish ma’nosida “qutilish”ga qaratiladi. Shuning uchun bo’lsa kerak, Matritsani oliygohimda o’rgatilishidan boshlab ichimdagilar o’zimni Matritsa bilan yondosh his-hayajonda, parallel yondashuvda ushlab, tutib oxiri baribir ko’pligidan, 2-qismidan “qutilish”ni lozim topib, qo’shimcha izlanish, topish yoki fleshkaga yozib olish, kitobining nomini ayttirmasdan (yoki ayttirib tez esimdan chiqartirib; agar prezentatsiya ichida kitobi yozilganda edi, maktabda darsliklar izidan yurganga o’xshab kitob ortidan yuraman deya prezentatsiya bilan birlashib, bitishib ketarmidim) va  kutubxonadan so’ratish qildirmay boshqarishgan. O’qishim borasida o’zimni to’liq tasodifga, o’zboshimcha boshqaruvimga qo’yishgan, maktabdagiga o’xshab biror kishi o’qishimni, oliygoh ta’limimni so’rashgacha va aynan yo’naltirib, bostirib, birma-bir ko’rsatmalarga o’rnashtirib bermagan. Endi, shu “endi” so’zlarini deyarli barcha turib qaytishlarimdan so’ng yozmoqdaman. Demak, shu o’tirishda bitta “endi” bo’lsinki, endi, - Matematika so’zining Sanskritchasini yoyib yozaylik. Ma<-taxt – e, aniqlik, (5 raqami, almashinib tegishish, Farishta) muncha->aloqa taxt-><-(parallel Olam, raqamli Jahon) k, (11-1)/2=5, aniq <-> aloqa bo’lib, “ma” ning “tax” qarama-qarshi bosimidan o’tib bitta nusxasi, yagona o’zligi bo’lib chegara kesmasida tushib aniqlik ko’pligiga zid hayotiy amalga chog’lanib “muncha aloqa” bilan shu “ma” birligi va “aniqlik” ko’pligining hayot kechirishi “tax”lik va “Parallel Olam” ichki ziddiyatini bildirib, barchasi “aniqlik” talabiga, Farishtasiga duchor bo’lishidan so’ng “aloqa”da qolib ketishaveradi. Shu ma’no izidan istalgan shaxs, “ma” bo’lib, “ma”dan boshlab o’zining hayoti kesimida, matematikaga bog’langan kechinmalari chindan ham shundayligini, yuqoridagi ma’no bo’yichaligini bilishda borishi mumkin. Endi (hali shu joydaman, bu haqda boshqa yozib to’xtalishni o’zimga maqsad deb bilmadim), ba’zida sokin o’y-xayolga berilib fikrlab yozayotganimda, yoki ishlayotganimda, yurganimda birdan gavdam yuzalab bog’langanga o’xshash qo’rquvli fikr kelganida ichimdagilar “ha, ha, shu – darrov qil, kutib turmay bitta gavdadan har doim (baribir bizlar inobatga olmaymiz degan shart ostidagi dushmanchilikda) qilib turaverishing kerak” deyishadi. So’ng e’tiborga olmay, aniqlik bermay, ifodalab o’tmasam, “qani tomoqni qoqish, bo’lgan ehtirosni bildirib eslash” deb turib ham oladilar. Mana shunday bo’ldi ham shu tahlilimni boshlashimdan avvalroq yozayotganimda. Endi, ertaga 317=3+1+7=11=>2 ya’ni o’zimning kunim bo’ladi. Ertada yozmasligim uchun indingi kunning hisobi, o’zim bilan muhitimning to’g’ri borish, birga sayqallashib yurish izi, yo’li bu – 318=3+1+8=12->3 ya’ni qariya boboylar va Iblis kuni bo’ladi. Keksa erlar va Iblisning birgalikdagi shu 3 raqami bo’yicha mavzusini yorishtirib bilsam, o’zim shunga nisbatan qanday kurs, yo’l olishimni bilardim. Bir tomondan 3 bu – o’z-o’zidan uchirish, spermani oqizishga xos haddiy, ma’lumotli, hisli chegarani kuzatib turib yashab o’tishga xos turgan. Endi, Iblis o’zicha o’zimizga doimo baxtni ko’zlab qolganki, baxt – “Bobirmirzoning <-> ahdi” bo’lib, o’rtadagi yo’nalishga qarasak, ikkala so’zni, ma’noni ham ikki tomondagi boshqalar ilib ketishi nazarda tutilgan. Ha, mana nima uchun Iblis bizni baxtli kutib, ikki taraf o’zlariga tarqatib yubormoqchi. Endi, ichimdagilar, hozircha ko’proq Buxorolik Klounada miyamning o’ng tomonini va ko’zimni, shuning tepasini qalqitib bosib olib, so’rasam-so’ramasam kallamdagiga, diqqat-e’tiborimdagiga tasdiq yoki inkor berib turibdiki, qolgan Amerikaliklar o’zimdan shu har bir tasdiq yoki inkorga qani shaxsning aniqligi, erlilik yoki ifodalash, tomoqni qoqish yoki haqiqiy bo’ysinuvchan amaliyot deb qarashayaptiki, men bularning bariga mana hozir shu jumlamdan oldin, kelganida “hammasi bir xil buyruqlar” deb oxirgi sharximni, ifodamni berdim. Endi shu majburlovchi tasdiq yoki inkorlarga bergan ifodam, izohim yoki hissimning jilovlanishi oxirgi bo’lishi ularga ma’lol kelmay, to’g’ri bo’lib simmetriyali ya’ni birlikdan bo’layotgan ko’p tasdiq va inkorlarga ko’plikdan berilgan bitta ifoda sanalsa kerak. Endi, ha, - yaqinda, shu kunlar yana bir narsani yozmoqchi bo’lib yurgan edim. Kinolarda, seriallarda qayerga qaramay, g’oyam bir yoqqa borib taqalayapti. Shu yaxshi uy-imoratga yomon yeyish, ovqatlanish hamda aksincha yaxshi taomlanib yurganlarga bo’lmag’ur imoratlar, binolar tushadi. Bu – Singlim yoki Taqdirlar teleseriallaridagi bo’lib o’tayotgan ishlarning shu teleseriallarning taqdiriy, Parallel Olamdagi o’zicha, oldindan bor ma’lumotlariga xos qilinib o’zimdan olingan bosim bilan ishlangan namoyishlari ham borib-borib “u”ning Tojikistoni men Prezident bo’lganimdagi O’zbekistonga qo’shilib, ovqat jihatdan o’zbeklarning ko’pisini ta’minlashi, o’zim esa Buxoro nomidan o’zbeklarga parallel Olam binolari rolida kelishim nazarga ilingan. Endi, shu o’tirishimda yozayin; - ichimdagilar o’zimning yozuv uslubimga o’zlaricha, bildirmasdan baho chiqaraverib, oxiri “qandaydir bunday yozarmish-ku” deya darrov shuncha ulardan chalg’ishga urinib berilib yozishimga, ularni ham yozuvga qo’shimchalarini, aytib turishlarini inobatga olishimga bo’lgan vijdonlarini birdan tashlab, kallamga shu sabablar, vijdoniy amallar o’z-o’zidan kelganida, aksiga olib nimaningdir, yozuv uslubining aniqligini bildiraolmay yana “nima uchun xay, shu avvalgi biznikiga o’xshab yoz” deb majburlashadi, to’satdan qistovga olishadi. Mana hozir televizordan hayot bo’ylab gap keldiki, tushunishim bo’yicha “men yozsam, ularni bir tiyinga chiqarib, kompleks bilan yozarmishman, ammo yozuvimda qalbim bor emish”. Mana hozirgi keyingi televizor ko’rsatuvidagi ishtirokchi meni talantli deb aytayapti. 3-eshitishimga ko’ra esa (albatta, eshitishlarim ondayoq o’zgarib tartib, raqam bo’yicha ketadi) “bu odam (ya’ni mening ramkamdagi Kloun) aktyor bo’lmoqchi” deyishayapti. Demak, bu Klounadaning ixtiyorida, hayotiy istiqomat qilish jarayonlarida aktiyorli yondashuv yotibdi. 4- bo’lib “ovozini ko’tar” dediki, “u”ning Ruhi baland ovozli hayotni yoqtiradi. Demak, salgina quloq solib tushunganlarimni, eshitib fahmlaganlarimning tartibli sonlaridan raqamlarni chiqarsam, birlashtirsam, shu raqamdagi mening sharxim bo’yicha ularning xohish-istaklarini, hayotlarini gapirayotgan bo’ladilar. Endi, hozir xona bo’ylab devorga yaqin parallel turib yurib qaytayotganimda ichimdagilar sekinlik, sokinlik bilan yordam qilganga o’xshash (shunday kamdan-kam bo’ladi), avvalroq “Sanskritchani sizlarcha bilibman-a” degan gapimni sal oldinroq “matematika so’zini bizlarcha tahlil, Sanskritcha yoyding” deganlariga aytganimda, pixat’ qilib, yetib o’zimga kelishini faqatgina salgina o’tkazib Sanskritcha ochishdagi birgina xatoligimni ko’rsatishdi. Demak, misol uchun, Bobirmirzo so’zida “Bo” bo’g’iniga ikkinchi “bir” bo’g’inidan b harfini qo’shib birgalikda tahlil qilayotgan bo’lsang, 3- va 4- bo’g’inlarni ham shunday birlashtir, jamla deya “mir, Dunyo -> z, aniqlik” qilib yoz, bil deb bildirishdi. Demak, Bobirmirzo degani “yana <- yana (parallel Olam)  va Iblis Dunyo -> aniqlik Jahon” bo’lib, chindan ham mana nima deb hayratlansamki, bu – 3-dagi “Dunyo aniqligi” doimiy yashash jarayonim aniqligida o’zim bilan birga yo’nalga, boradi, o’zimga hamroh. Qachon qaramay “mirz” sharxi ila Dunyoning qo’zg’almay aylanib, barcha jarayonli turishidan qutilaolmaslik aniqligi bo’ladi. Hattoki shunday parallel ko’rinmas hududda yashayotganimda va haqqoniy, fizikaviy Dunyoni raqamli Olam bilan sekin asta o’girib, o’z joyida parallel egallab borayotganimizda haqqoniy, materiyali Jahonning, Dunyoning ishlari o’zim bilan birga, bir paytda ya’ni hoziroqda borishi haqiqatidan hech qachon uzulaolmasligimni, qiynalganimda shu bois o’lim, parallel yengillik ya’ni Klounada, avlodlar osha belgilangan tabiat tarafga o’tishim azobini berishini bildirib yotgan. O’zim esa o’zimning nomimdan kelib chiqib, “bo<-bo” dagi “yanaga yana teskariligidan keyin ham yagona to’liq yana deb turuvchi shaxs bo’lishim”. Ko’pligim ya’ni ikkinchiligim hayotiy davomiyligim sifatida chindan ham ir ya’ni, parallel Olam va Iblis. 4-bo’lib ichimga kirgan, ruhiyatimga bosim bo’lib o’rnashgan ham o ya’ni haqqoniy, jismoniy (chang ko’tariladigan) Dunyo. Endi, Sanskrit so’zining o’zini Sanskritcha yoyib tahlil qilaylik. “Sen<-sen (kir, rasvo it)” bo’lib, “sen sendan” zaryaddagi birlik, bir joyda shaffof joylashib o’tish misoli oshib, yagona “sen” bo’lib deb turuvchilik birligida rasvo itlardan, ID likdan ya’ni aniqlikdan hayotiy bosim oladi. Demak, kir, rasvo itlik, kuchuklik hoyotiy ko’pligi ustunligida, bo’yicha bosilib bitta bo’lib ketgan (“)senlar(”) namoyish etiladi, boshqalarga muntazamlik, bir taraflamalik bo’ylab bildiriladi. Ha, misol uchun o’zimni parallel Olam va Iblis hayotiy, ko’plik tarafim ushlab turibdi, aks holda o’zimning yanaligim bilan boshqa istalgan yoqni xohlab tarqaganga o’xshab ketaverardim. Yana, ha, - shunga o’xshab Sanskritdagi - senlarni – ham rasvo itga, spidlikka (ega) bo’lgan hayotiy tomon, yondashuv, ko’plik ushlab turib, boshqacha bo’lishlariga ham qo’ymaydi. Endi, bizni tug’ilganimizdan boshlab Kvant nazariyasining ko’ndalang kesimi bo’yicha tartibli joylashgan elektronlar chizig’i yozib, bilimlarimizni va xatti-harakatlarimizni o’rganib, saqlab boradi. Agar shu taqdir, Parallel Olam kelajagidan biz o’tkazga vaqtga simmetriyali, qarama-qarshi ravishda Klounadaning kelajakdan o’tmishga bo’lgan hozirog’i bo’lmaganda edi, Dvayniklar bizlar tomondan kuzatib bilishganda edi, bizning kelajagimiz kvant chizig’idagi yozib qo’yilgan tartibimiz bo’yicha davom etardi va oldindan ma’lum bo’lardi. Ammo, shu Klounada, Dvayniklarning o’zlari o’zlarini poymol qilib, kelajakdan o’tmishga bo’lgan, o’tayotgan uzoq kelajakdagi hoziroqlaridagi o’z izlarini bosishlariga to’g’ri keladi. Klounada kelajakdagi hozirlaridan, joriylaridan, orqamoqqa vaqt o’tishidan bizning hozirog’imizga o’zlari bilan o’zlari sakrab, tentirab turadilar. Endi, hayotiy ilohlar ilm-fan ma’lumotlari bilan ko’plik bo’yicha bizlarning qo’zg’alish yoki bosilish, qayishish yoki cho’zilish, burilish yoki aylanish simmetriyalarimizni alohida-alohida, ko’p qilib tuyg’ularimiz ichigacha kirib olganlarki va shuni, ruhiyatimizni bilib hayotiy akslantirishlariga qaramasdan, bizlar ehtiroslarimizdagi, tuyg’ularimizdagi misollarni o’zimiz, yaqin tasodif bo’yicha kutilmaganda topamiz. Endi, shunday qilib hozir hayotda, yashab turgan joyimda ichimdan bir misol bo’ldiki, mana hozir soat ham 21:01 bo’layotganida kech bo’lib kompyuterim oldida yurishdan ketib qolish o’rniga “boshqa qilishga ishim ham yo’q” degan gapimning yarmisidan, hali tugallanmasidan Shohid hammasini eshitganga xos kulib yubordiki, birinchidan aytmoqchiki, yozuv o’ziniki bo’lib, yozishga bel bog’lab o’zimni vaqtimni ifodalab turishim, tushuntirishlar kiritishim asablarimni ham umuman sog’lig’imga atab tetik saqlaydi. Ikkinchidan bo’lsa agar, men aytayotgan, oldinroq yozib qo’ygan, shu jumladan gavdam bo’yicha simmetriyali odimlashlarimning barini boshlanishi bilanoq taqdirdan kelayotgan hayotdan fizikaviy materiya, energiya va qonun-qoidalarga doir barcha ilm-fan misol-masalasi qilib raqamli, matematik tahlil bilan yechayotganda oldingi tajribamdagi 3-5 soniyali tuyg’uli qoliplarim, ramkalarim yoki olib qo’yilgan, bo’lib o’tgan qobiqlarimni oldindan, ilgaridan bilishadi, ammo yanagi nima masala, ehtiros tajribasi tanlanishini bilmaydilar xolos. O’zim doimo yangi tuyg’ular qorishmasiga doir shuur, g’oyalar va ishonchlar (tuyg’ular, ehtiroslar, ruhiyat ko’rsatib)  qilaman hamda eskilaridan qaysilarini eslashni tanlayman. Gavdamning siri, fizikasi, moddasi sekinlik bilan shunday, tuyg’uli o’rganilishlar natijasida, misol tariqasidan hozirgi aniqlagan tahlilimizga asosan yozsak, o’zim taqdiriy hayot orqali Ilohlar topgan sxemadan, raqamlardan ishonch bilan borib oldinni topib yechgan misollarini ya’ni kutilgan, oldindan yechilgan gaplarini ichki monologimda, ba’zida tashqi suhbatlarimga to’g’ri kelib gapirib bersam, ular misolimni, kutilmagan keltirayotgan tuyg’umni aniqlab olishib, shunda yuzimda ularning fizikaviy kulgusi ikkisi biridaga, yoki ba’zi qisqa bo’laklar aro, parallelga xos bilinadi. Hozirgina, shu gapim bilan hammasi tariqasida ko’pisini “aytib”, yozib qo’yganga o’xshayman. Demak, ruhiyatimdan botinib, so’rilib yoki bosilib o’tayotgan ichimdagilar tarafi, hayotdan kelayotgan Klounada va Ilohlar, ba’zida Mafia tuyg’ularimga o’zlarini sherikchilik qilib, asl ikkilamchi joylari deb bilib (balki ko’zoynagim orqali ko’z qorachig’imdan) odimlashim, qimirlashim, harakatlanishim va barcha tur qo’zg’alishlarim (qayishishim va burilishim) simmetriyalarini alohida-alohida, betaraf ko’plik qildirib boshqarishlaridan so’ng gavdamga sekinlik bilan kulgularimda va yomon, narsaga o’xshash tortinishlarimda bilinayotganiga xos o’tib olishlaridan keyin o’zim ham unchalik bilmay, qaysidir ma’noda hayotdagi bilimlarim, balki o’rganayotgan Oliy matematika kursi orqali Parallel Olamga, bo’lib o’tgan qayta bo’luvchi qo’zg’almas Dunyoga  o’tib olayapman. O’zimdan fahmlab, tushunib aytsam, men parallel Olamni unchalik bilaolmayotganga, sezaolmayotganga yoki raqamli devorlarga yopishib yotganga o’xshamaganim sababli o’zlarining asl ikkilamchi joylarida o’zimga ichimdan doimo bilinib turadigan Klounada ham aslida gavdamni deyarli mutloq, zarracha ham bilaolmayapti, qad-qomatim bo’lib beraolmayapti. Ammo hayotiy kuzatuv, raqamli Dunyoga xos qarashli kuzatuvlarim, boqishlarim, ko’zimning birdan surilganga xos cho’zilishni, shkalani bildiradigan kuzatishlari bilan, shunga javoban, ularning gavdamdagi qo’zg’alishlar siriga qiynalib o’tishlari (mana hozir shuni, azob chekib o’tishlarini, yetaklanishlarini o’zlari bildirishdi) bo’lib o’tayotgandur. Shunday qilib bir oddiy haqiqat ham esimizdan chiqmasinki, bizlar, haqqoniy ko’pchilik ya’ni men topaolmay-uchrataolmayotgan bo’lsa ham orlilar o’zining gavdasida hayajon va odimlash, eshitib yoki qo’zg’alib o’rab olinish qilganlari uchun alohida ichki bosim, boshqalardan holi ruhiyat bilan taqdirdan bo’layotgan hayotdagi Klounadaning ochiq nisbatning o’zi bo’lgan misollariga, cheksiz kattalashish yoki kichrayishga, yolg’iz tabiatning har bir insondan, orli odamdan kelib chiqib  qarama-qarshi bosim, hayotiy akslantirish, inikosi bo’lishlikni beradi. Demak, bizning oldimizdagi jiddiy masala bu – kasr chizig’i ma’nosiga o’xshash ushlab turuvchi nisbatning o’zi, proporsional (noma’lum qatnashgan) bo’linma, karrali sonlar bo’yicha raqamli tabiatdir. Shukur qilamanki, o’zim massivlar uchun ya’ni Matritsa (tekislik masalalari) bo’yicha bo’linmani topishni o’rganganman, bu – hozir taxminan eslasam, holi takrorlashga ko’p ham o’tirmay qo’yibki, AdjA/detA orqali (A ga teskari matritsa, A-1 ya’ni 1/A) topiladi. Umuman hozir bir narsa shu tez xayolimga umumiy qaralishdan kutilganga xos, kuzatuv bo’yicha keldiki, bilim olish shunchalik darajada taqdir, buning hayoti bilan almashinishni bildirsa, o’zimning o’qib-o’rganishlarim, bilim oshirishlarim qachon va qay tarzda yetkazlishi bilan bari taqdir, raqamli (butunlay o’rganilgan) Dunyoning o’zi orqali menda, gavdamning murod-maqsadida boshqarib turilibdi. Shuni hozir bildirishdiki, (bilim oshirish murod-maqsadim deganga xos aytganim uchun) qaniydi hamma senga o’xshash bo’lsaydi deya, shu bilan birgalikda Oliygohda nega o’qishimga e’tibor bermaganligim va natijada bilimimni hayot bilan almashtirishga o’tkazib yaxshi ovqatlanmaganim sababini shohona ovqatlar Prezidentligim uchun simmetrikaviy zahira qilib qo’yilgan deyishdi. Men umumiy, hayotda yashash ya’ni sohalar simmetrikalarining yagona birlashtiruvchi simmetriyasi, tengligi bo’yicha boshqa taraflama o’zimning yoshligimga ko’proq og’gan bo’lsam kerak. Endi, umuman bu yozganlarimga, o’qishim va bilimim to’g’risidagilarga atab ichimdagilar “mana endi haqiqiy basharang ochildi” deyishdiki, mening javobim shunga: “men avvalambor imkoniyat berilishini har doim ichimdagilarning bosimi hissiyoti bilan kutganman va shu imkoniyatdan foydalanganman, berilmasa yoki ichki bosimim yaqinlashtirmaslik sinovini tushunsam, o’zim ham darrov qochganman, o’zimni ko’p urintirmaganman”. Shu qarash doimo, o’zimni yoshlik chog’imda taniganimdan beri toki ichimdagilarning ichkarimda haqiqatdan yolg’iz o’zimga sadoli bilinib qolishlaridan so’ng hozirgacha bo’lib kelgan. Mana misol uchun shu o’rinda gapimni o’zlari sinab o’zimni bu jumlamni qayta o’qishim davomida boqtirishdi, kuzattirishdiki, haqiqatdan so’zini birinchi haqqatan deya xato yozganimni aytmasalar ham, qandaydir to’qnashuvda bilib qolishimdan so’ng internetda tekshirib ko’rsam, haqqatan so’ziga google qidiruv faqatgina 2 520 ta link, natija topdi, haqiqatdan so’ziga esa 1 090 000 ta link aniqladi. Endi, qandaydir xayolimda Klounadaning ham o’z Parallel Olamlarida, shunga mos hayotiy tarjimada o’zimga o’xshab kasalligim og’irlashgan paytlardagi qiynalishlari, surilib-burilib azoblari to’xtashiga joy topaolmay turib yurib ketishlari, ko’z orqaga ketishiga qaramay bir joyga yotaolmay qadam bosishga majbur bo’lishlari azobini bir kun kelib tortishadi va o’shanda “buni Bobirmirzo hal qilgan, qitti, bir oz kutaversak o’tib ketadi” deb yolvorib yotib qolaverishlari kelib qoldi. Zero o’sha paytning o’zida men bilan birga qiynalishganida edi, meni bunchalik azoblashni o’z vaqtida, kechiktirmay bas qilardilar, mutloq jabr yetkazmasdilar. Bilamadim bularning kuzatuvlariga va o’zimni nazorat qilishlariga qandaydur dars ketganmi, bo’ldanish ya’ni ajralish sodir etilganmi, birginagina umumiy maqsadli ovqat yeyish uchun boshqarishlarini o’tkazib, oxiri juda qiynab qilishdi. Hali yoki holi ham buni o’zim bilmaymanki, qiynash kerak bo’lsa, tabiatdan xohlaganchalik azob berishlari, nanam qarag’ay orqali dorini ichiraverishlari, yoki dori ichmasam nanamning ya’ni enamning, onamning o’zlari aytganlariga xos ichimdan bosib olishlari bo’lishi mumkin. Go’yoki nima uchun o’ldirish kerak bo’lsa, birdan o’ldirib qo’yaqolmaydilar deyman. Qiynashlarining chegarasi shunchalik noma’lummi o’zimga? Nima bo’lsa ham, men o’zimga, yozgan tariflarimga ishonib vaqtning o’tishiga tikkanman.

 

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima