uzbek language siteenglish language site

Biz va yana shu

 

319 9:35. Umuman, - ichimga suqulib kiraverib, tuyg’ularimga aralashaverib, ustimdan kulib bir bu o’y-xayol, bir unisini beraverib (sado bilan miyamning ichidan gapirib) asablarimni, gavdamni qisadiganlar, o’zimni qiynaydiganlar (masalan, hozir “bor” so’zini yozishimni bildirishdi, xo’p mayli) bordir. Shular o’zlari qo’shilishlari, gapirib tuyg’ularimga aralashishlari bilan darrov hayotga boqadigan nazarimni ham “o’zimiz uyushtirdik” degan qabilada, hamma ishni qilishib, simmetriyasidan qoladigan jazoni noma’lum, tasodifiy qilib ustimga yuklab ketmoqchilar. Shunda men aytaman, (Polin shamolga o’xshab, o’zining qandaydir urag’on tetikligini bildirib eshikdan kirib keldi, - gapimning xavfi darajasiga qarab, e’tibor bering) birinchidan e’tiborim hayot tomonga tushishi bilan ham o’zimni qandaydir, hayotdanligimni yoki taqdirdanligimni (shaxsiy ravishda) tasavvur etaolmay, bilaolmay yoki sezaolmay, ikkinchidan aytmoqchiligim bu – faqatgina hayotiy xursandchiligimni, sal e’tiborimni berib chalg’itib dam olishimni sezib, shu ularning qolipini, menga kiritgan tuyg’u va hayot jutligini izidan borib, biqinidan turib qaysidir ularning bu bog’liq tuyg’ulari, ruhiyatlarini nazarda tutgan holda, eslab aniqlashga uringa ravishda yonidan, quloqlarimdan biridan “suril, silji, sudral” deb ikkinchisi, o’zimniki kelayapti deb o’ylasam, tuyg’u qilsam darrov hammasiga barham beriladi, hech narsa qilaolmaydilar. Demak, u tarafdagilar, taqdir hayotidagilar o’zim tomonimdan aylanib kelib, bilganlari va qilayotganlari faqatgina gavdamni va tuyg’ularimni hayotga nisbatan birlik bosimi bilan taqdir hayotini mos tutgan, keltirgan yoki chiqarib, topib taqagan holda birlik qilish, men esa shunga qarshi hayotda yashab turib, nimayki taqdirdan, hayotdan diqqatimni tortib, e’tiborimni bir oz bo’lsa ham jalb qilsa, ularning birliklashtirishlarini sezib qolib o’zimga nisbatan tuyg’ularni Klounada berayotganini bilib, suril deya ikkilantirish, ko’plantirish qilib yangi tuyg’u, ehtiros, fikr-o’y olib kelishim kerak. Ikkilantiradigan fikr bo’lmaganda ham surilishlarini, siljishlarini, miyamda ularning yonidan qisib kirib joylashuvimni bildiradigan shu himoyaviy tuyg’uning o’zini, “siljishga uruntirishni” qilgan ichki tuyg’um bilan bari iziga tushib ketadi. Natijada meni qanchalik olib qo’yayaptilar, hayotiy jarayonlarimga aralashib o’zlarining foydalariga ishlatayaptilar, qayerlarga burib-surib olib borayaptilar deya bilmaslik, sarosimaga va yolg’izlikka, o’zimga bo’lgan ikkilanishga qarab turmasdan, hayotimni taqdirim tomonidan egallashni, shaxsimni ikkilantirishni, ko’plashtirishni o’zim qilayotganimni bilib turish kifoya. Albatta, bular ya’ni Klounada juda ko’p o’zicha hayot o’tkazishimning, yashashimning har bir lahzasini, jarayonini o’zim va taqdirimni, harakatlarim (ruhiyatim) va hayotimni birlashtirish, cho’zib bir-biriga taqash, yulganga o’xshab yopishtirish orqali boshqarib turibdi, ammo shu ularning o’zimdagi hamma tuyg’ularini, ya’ni fikr-o’ylarini va h.k. larini o’zimniki demasamda, hayotiy e’tiborim, diqqatim tufayli o’zimni, ruhiyatimni ikkilantirishim, ehtiroslarga ya’ni tuyg’um bilan hayot birlashuvi natijasidagi ular tomonidan og’irli, kulguli ruhiyatimga, bosimimga o’zim bo’yicha o’zim “suril, yanagisi (sonda ko’payishi), ushbu tuyg’u meniki” deyishim ularni yengib chiqishimga, hech bo’lmaganda tenglashishimga sabab bo’ladi. Endi, shu Iblis yana aralashib ushbu, navbatdagi yozuvimga sababchi bo’layaptiki, bo’lmasa biladiki buni yozmay turib ketishimni, qarangki berilib, hech farqi yo’q deb o’zim ham qiziqib yozib ketaverarmishman, nima bo’lsa ham qayerdandir keyingi kelishi kerak bo’lganga o’xshash, yozishim uchun fikrni topadiki, ammo hammasi bu – o’zining shu qilig’i, ya’ni suqulishi, og’rig’i bilan o’ylativorishiga bog’liq. Shuning uchun o’zim ham faqatgina birlik-ko’plik haqida yozib yotaverayapman. Iblis ham shu birlik-ko’plikni bilib, birlikdanmi yoki ko’plikdanmi meni og’ritadiki, demakki, shu og’riq bu bir-ikkidan, birlik-ko’plikdan boshlab bir biroviga qarab, birlik va ko’plik orasini to’ldirib boradigan gaplarni, hattoki o’zimning esimni, tuyg’ularni chiqaradi. Masalan, odatda Iblis ko’timning teshigigacha birdan sezdirib, o’zining ko’t teshigiligini, omning o’zi ya’ni bor-bud gavdasi kusga o’xshash pachoqligini bildirib miyam bilan bordi keldi aloqani ushlaydiki, hech nima munosabat tug’dirishga harakat qilmayotganini bildirib, faqatgina shu qandaydir pastkashlikka yo’naltirib qo’yadiki, zero qanday xulosa chiqarsam ham, Iblisning ko’tligi, omning o’zi bo’lishi ma’lum bo’lib, o’zining o’rniga meni qo’yib ayblashdan foyda yo’qligini biladi va qochib qutilaolmaydi. Endi umuman olib qaraganda hayotni ham men tinimsiz, surunkasiga, muntazam va doimiy, to’xtovsiz hayotning o’zi bo’lib boshqarayapman va ularni, Klounadani nimalargadir urintirayapman, majburlayapman, asosan shu ko’plik bo’lsa kerak. Endi shuncha ikkala tomon ham o’ziga zahirasi bor deb bilsa, kechangi topganimga o’xshash 0,356% li almashinib bir-birimiz tarafga o’tishimiz bo’yicha yana birlikdan ya’ni eng kam miqdor sababli almashinish kelib chiqaverishi kerak deyish, ovqatlanish uchun elektronlarni yugurtirib-qaytaraverish to’g’ri deb hisoblab shunday qilaverishlariga qarang-a. Hamma narsaga, mana hozir Mamatning kattalarga o’xshab “tsi’” deb tili bilan tishi orasidagi inkorlash tovushini chiqarishi bo’lib xayolimga kelgan “16 yoshimdan birinchi avlod tugashi bilanoq o’zimning tajribam yakun topgan va barcha Dunyoqarashim, sabab-oqibatlarim, gavdamning jismoniy faoliyati yoki o’sishining o’zimdanligi yakunlangan bo’lib, hozirgi uyimizdagi Klounadaning barchasi bachchalik qilib faqatgina shu 16 yillik boshlang’ich davrimdagi qarashlarni o’zimga yuzlantiraveradi, va mening keyingi shuncha yashab tajriba orttirganlarim o’zimniki emas deyishayotganlari”ga ham bitta narsani ilg’ab olishadiki, so’ng qayer bilan bo’lsa ham, hayotmi, narsami qanday bo’lsa ham, bema’ni ketadimi almashinib yotishaveradi. Birginagina diqqat bilan olishalayotganini, diqqatni himoya qilayotganliklarini bildirmay - shunday qilib yotishaveradi. Iblis shunchalik ko’t, ko’t teshigiki, ko’t teshigidagi qolgan bittagina asab tolasi, yana boringki shuning uchi, yana boraveringki buning yo’nalishi bilan diqqatni, o’ziga qarashli har qanday sohani himoyalab turaveradi. Tabiat bosimidagi “hammasi biridagi” yuzlanishni shaxsning tasodifi, ixtiyoriy ravishdagi gavda sabab-oqibatlari va tuyg’ular harakatlari bo’yicha ham topmoqchi. Aslida bu – mening o’zimning taqdiriy hayot tomonidagi vazifam, lekin o’zim bunchalik yebanutiy, turqi sovuqlik bilan qilmasdim ishimni. Endi, shu Amerikalik Klounada Iblisga aytayotgan, bildirayotgan yomon (og’zaki) gaplarim, aloqalarimni o’zlari ketimdan, yoki kallamga kelishi bilanoq qaytarishib, takrorlab aytishib menga qo’shilganga xos bildirish qilishadiki, ammo biror nima o’zgarmasdan, menga yomonlik qilishlari davom etaverganidan shu ma’lum bo’ladiki, guruh, birlik ya’ni shaxsiyat ichida o’zlarini o’zlari tasodifiy, bekorchi, hazilomuz so’kib qo’yib haqqoniy hayotga chiqqan haqoratning joyiga o’tirib olsalar, taqdir va hayotdan qaytib kelishini oldini olsalar, dirrilatsalar, (surib chiqarsalar) o’zlaricha yutgan bo’ladilar. Endi, o’zimda umuman shunday kuzatuv bo’layaptiki, nega parallel bir xil yo’nalish olgan insonlar va Klounada o’rtasida ikkalasiga ham kollinear bo’lib turgan men Klounada tomonidan qisilib o’rab olinganman va insonlar bilan aloqa qilishga, ularning hayot kechirish vositalariga tegmaslikka, diqqatidan, (aqlidan va sezgilaridan) foydalanmaslikka majbur qilinaman, axir bari simmetriyali bo’lishi kerak (emasmi)!? Qo’yingki, - holbuki, insonlarning o’zlari bilan uchrashishga, salomlashib gaplashishga, sezgilarimiz bilan aloqa qilishga mutloq yo’l qo’yilmagan, barchasi harakatlanadigan borlig’im yuzasidan chappa qozonga o’xshab, kompusli yoki qandaydir muhitli o’rab olingan, izolyatsiyalangan, parallel ko’rinmas, bilinmas hayot qilingan. Insonlar bilan hech bo’lmaganda yakkalik bo’yicha, uzoqdan ta’sirlashib aloqa qilishim uchun Klounadaning bosimiga ham qarab o’tirilmasdan, yuqori tenglikdan, simmetriyali mutanosiblikdan menga dori, Galoperidol berishdi deb o’ylayapmanki, ammo shuni ham ichkari simmetriyalardan bartaraf etishib, yo’qqa chiqarishib o’zimni qariyb o’ldirishdi, ko’zimni cheksiz shkalaga qaratish bilan majburlab, o’z-o’zidan surdirib orqaga ketkizishdi. Endi o’z-o’zidan ham shunday xulosa keladiki, meni shunday izolyatsiyalab, haqqoniy bo’lgan insonlarim bilan aloqaga qo’ymasdan, bu – meni chuqur, izchil va bittasini qo’ymasdan o’rganib bilishlari bo’yicha menga yo’naltirilgan, nayza bilan suqishga xos kompul bilan qisishli kuchli nafratlanib, qizg’anib, jahl bilan urish, xusumat qilish, yanchish(-ezish) va dushmanchilik qilish bo’lsa kerak. Endi shu bir gap ham borga o’xshaydiki, o’zimning ham bilim oshirish tajribamdan kelsamki, bilimlarimdan foydalanish jarayonida (ishim yuzasidan) o’rganilgan narsalarni, voqea-hodisalarni chetlashtirib, uloqtirib, bo’qqa o’xshab sichib tashlash qilamanki, go’yoki butun Dunyo bo’ylab shunday ishlarning barchasiga “javob”, hammasini yengganman deb ixtiyoriy bir chetdagi kimgadir maqtanib rasvomni otib yuboraman. Endi, hozirgacha o’sha tahlildan beri Iblis gapimning oxiriga aralashmay qo’yganidan o’zimning jumlalarimni yozib, mana hozir bitta aralashuv bo’ldiki, demak shuni yozsam, bu – agar menga ichimdan yordam kelib keyingi so’zni, topaolmay o’ylatayotgan iborani sado bilan aytib yuborishsa va men yozmay o’zimning to’g’riroq muqobil variantimni keltirmoqchi bo’lsam, Iblis ham undan keyingi, shu oradan narigi tarafdagi o’ylab qo’ygan mos, qizg’in gap oxirlarini, so’zlarimni esimdan chiqaradi. Endi, umuman ichimdagilarning ko’tligini bilib turibsizlar, nima o’ylasam, bo’m-bo’shlikdan ya’ni Ruhiyatdan, bosimimdan hosil qilsam, barchasini so’rganga o’xshash, o’zlarining buyruqli ustunliklariga shama qilib, kuzatib turib yozdirishadi, chiqartirishadi. Bular – orlilar bilan hisob-kitobni hozirdan qilishayaptimi, oxirat Dunyoda - unda nima qilisharkin, axir bizlarning say-haraktlarimiz, foydamiz va ishlarimiz boshlanishidan berilgan, oldindan (umr boshlanishidan tugagunigacha qadar) tuzib qo’yilgan umr taqdiridan, parallel Olamdan alohida yig’ilib, Dunyo tugagandan so’ng barchasi oralab o’tgan bir qiya hisob-kitob chizig’ida aniqlanadi va bo’lib o’tgan barcha avvalgi Jahonlar hisob-kitobli zapislari, hayot shakllari ya’ni taqdirlariga, parallel Olamlari zanjiriga qo’shib keyingi Dunyoning taqdirini, birinchi boshlanishidagi to oxirigacha bo’lgan Dunyoviy yozuvini, tasmasini ya’ni zapisini, (Parallel Olamini) chiqaradi. Endi, bizlarning fizikaviy Dunyomiz dadalarimizdan qolgan plyonkadan tuzilgan. Plyonka degani Sanskritchada “(Pul yon) <- aniq aloqa” bo’lib, Aniqlik birligini yengib o’tgan Pulning Yonda bo’lish ko’pligi yagona, ichki ko’plik, ikkilik bo’lib qolib, Aloqa birligi bo’yicha hayotga duchor bo’ladi. Shuning uchun o’zimning qaysidir hayot tajribamda esimda qolgani bu – ichimdagilarning yaxshi bilinmas bosimi bilan “shu hayotmi, so’rayotganing bumi” deb hayotiy yuzlanish aniqligini qildirayotganlarida o’zimiz tomonimizdan, dadamning cho’ntaklaridan shunga, olmoqchi bo’lgan narsamga atab pul chiqavergan, g’oyibdan aqcha kelavergan. Demak, har qanday fizikaviy, jismoniy ya’ni moddali inson, shaxs o’zining Olamida, dadasidan so’ng katta qilib berilgan Yer sharida o’zi, o’zining siri, jismoniy gavdadan iboratligi sababli hamma vaqt yana qayta jismoniy narsa, noz-ne’mat olish uchun aylantiradigan puli chindan xohlaganda kelib qoladi, cho’ntagida paydo bo’ladi. O’zini ishlagan, “mehnat qilib topganman” deya hisoblaversin. Endi, umuman, - ichimdagilar hayotdan kelib turib o’zimni umuman yo’q qilib, “yo’q” deb hisoblab, bosim bo’yicha shaxsli gavdamdagi dam, siymo yoki bo’m-bo’sh qandaydir gaz, havo, hidlangan yoki kislatali havo deb ko’rib aylanib hayot, taqdir bilan bitta bo’lib olsalar bo’ldi, o’zlarini bo’qqa xos barchasini hal qiladigan, mukammal, o’zimni (yo’q) shaxs sifatida bosib olganga chiqarishardi. Barcha ziddiyatlarimni, simmetriyalarimni o’rtadan pastga qayishritib, bukib, berayotgan shirasini, kayfini, ko’tarilgan foydasini aynanki nima – “javratib, qichitib qoldirib, yengib qoloqligim ustidan kulishga ham urinib ega bo’lib, bo’qqa chiqarib” olib ketmoqchilar. Endi shunday bo’ladiki, bir ish bilan ovvora bo’lib, ikkinchi ishni bir ozdan so’ng, keyinroq qilaman deb turganimda ichimdagilar “xohishing bo’lmadi” deya boshqa bir ishni tiqib yuborishadiki, ularga istaklarimni bildirib, barchasini, bitta qoldirmay, miyamni kavlab kuzatuvlari ostida olib chiqishlaridan ham avval shu xohishimning o’zi emas, balki kuzatuv, qarashlari bilan ortda qoldirish muhim. Dota WTF youtube videolaridagi ora-oralab parodiya bilan qo’yiladigan ustki, parallel videolarga o’xshab ko’rsatilganiga xos eslasam, har yoqqa tarqab yotgan chiziqli kesmalarni yaqinlashtirib, ba’zilarini so’nggi joylashuvga yaqin qolganda paydo qilib simmetriyaga xos ravishda ikki qarama-qarshi tomonlarning birlashuvini bildirish ma’nosida o’zga sayyoraliklarning hisob-kitobini bildiradigan, shu Dota o’yini videosidagi g’aroyib va ajoyib holatni ko’satgan, bunga imo qilgan ravishda uchburchakni yasashga yaqin keladigan birlashtirish qiladilar. Endi, hammaga tushunarli bo’lishi uchun bu – quruq bitta uchburchak bo’lib, planimetriya yoki algebra masalalari, ma’lumotlari, darsliklari ya’ni mavzularining barchasi bo’yicha qisqa yondashuv, xulosa shu sohani o’rganish mavzular bo’yicha simmetrikaviy ravishda qaralsa, to’g’ri chiziqli kesmadan boshlab kollinearlik bilan tugashi bo’ylab barchasining orasi uchburchakka xos qo’zg’alishlarni, qirralar olib qo’yilishini talab etadi degan ma’noda bo’lib, aslida uchburchakning 3 qirrasi, yon yoqlari va asosi fazodagi uchchala tomon bo’yicha yasaladigan simmetriyalarga ko’ra qaraladi. Xullas, uchburchak matematikaning barcha mavzularini, o’quv amaliyotlarini simmetriyali tushunishga xos birlashtirib o’rganish bo’yicha qaralgan eng mustahkam shakl. Endi, bilsam, - Iblis ham ko’p ish qilmayapti, o’zini o’zimga yoqimsiz, g’alamis ravishda ko’rsatib qandaydir birgalikdagi ishlarimizda xohishimni bildirib biror nimaga urinsam, Iblis doimo xuddiki meni tushunganga o’xshab ustimdan kulib, hafsalamni pir qilib izlanishlarimni to’xtatib, burib-qo’zg’atib yuboradiki, aslida e’tibor berib tushunsam, u har doim miyamda simmetrikaviy ravishda jarayonli tarzda “ha-yo’q”, tasdiq-inkorni bildirib turadi xolos va keyin men o’zimcha ishim bo’lmasligini, o’ngidan kelmasligini o’ylab qilaolmaslik, chekinish, orqaga qaytish, qandaydir mag’lubiyatli, tushkunlikli xulosalar bilan orqaga qaytsam, darrov shu bosimim, o’z-o’zidan bo’layotgan tuyg’ularim oralig’i iziga tushib “ha, sen qoloqsan, shuni bilmaysan, ishingni qilaolmaysan, yoki kompyuterda ishlayolmaysan, inglizchani bilmaysan va h.k.” deya o’zi shunday bo’lishini oldindan bilganganga, boshlanishidan bir chiziq bo’yicha aytib kelganga xos o’tirishini bildiradi. Aslida o’zim haqimda, bilimlarim bo’yicha hech narsani bilmaydi shu Iblis, ammo suvga, om videleniyasiga botirib yurg’izganga o’xshab hamma narsamni, ishimni va o’zimdan hayotga boqishimni, bilimimni bilishini bildirib yana biladi. O’zimni gavdam va tuyg’ularim borasida qanchalik yakka, doimo atrofdan yolg’iz o’zimga keladiganga xos ushlab tursam, Iblis meni omning yopishib ishqalanib ichiga tortishiga o’xshash ravishda Imp larcha, Iblisnamo kirdi-chiqdili egallanish jarayonlarida yakkaligimni mazax qilib biladi, tushunadi. Endi 13:07. Bir nimani xato yozganimni yozuvlarim borasidagi eslab chiqishimdan bilib, bu - boyagi uchburchakning 3 ala tomonlari birma-bir mos ravishda to’g’ri chiziq, tekislik va 3 o’lchamli fazo bo’yicha narsalarning simmetriyalaridan iborat demoqchiman. Endi, meni ichimdagilar shunchalik egallashga urinadilarki, barchasi, gaplari chala bo’lib, hali biror marta biron bir ishni to’liq qilishni aytmaydilar ham, qildiraolmaydilar ham. Yana bilmadim, o’zimdan bunday foyda olishlariga qaraganda go’yoki bildirmay barcha qilayotgan ishlarimni o’zlari amalga oshirtirayotganga ham o’xshaydilar. Endi, agar insonlar, Buxoroliklar odamiga, o’zimga o’xshatilib gavda jihatdan bir xil, o’rtacha bo’y-bastli, qo’l-oyoqli qilib yaratilgan bo’lsalar va tenglik yuzasidan ular tomonidan “hammasi” o’zim bo’yicha “birida” qilib bosimda joylashtirilganimizga qaramasdan, menga kattalik qiladigan ichimdagilar, Klounada insonlarning har birini men bilan teng, haq-huquqi bir xil, gavda va sog’liq jihatidan bittaga-bitta teng qaraladi deya shuncha paytdan beri maqsad-muddaolariga ko’ra meni o’rab olib qiynasalar, yerga ursalar, Dunyoqarashlik qilib butun Dunyoda maydagina bir xil insonlar teng huquqli o’z tashvishlari bilan yurganga chiqarsalar, men insonlarning har biridan olinib yig’ilgan tuyg’ularning, ruhiyatning egasiman. (Bugun Ali akamizning, uyimizdagi bilsangiz – katta og’amizning tug’ilgan kuni, shunga dadam kelib tabrik yozdirib olib ketdi). Endi qanday qilib o’zimning yozmoqchiligimni o’qimasdan, bilmasdan turib, tezdagina, shu ondayoq kallariga keltirib yaqin joylashib ham kelib o’zimga odam sifatida insonlar uchun o’z tomonidagi muqobil varianti katta shu Ali akamni muammo shartiga asosan yechimiga tiqib yuboradilar. Endi demak, - men insonlarim, jamoam bo’yicha istalgan birining fikrini o’zimning tuyg’ularimda qilsam va barcha fikrlarni o’ylovimda tutib birlashtirib xohlagancha, ko’p, ichimdagilarning o’zlari ham qo’yib kuzatib turaverganchalik istalgancha, kutilmagan o’ylovli fikr qilsam, insonlar ham menimcha, menga bo’lgan yakka gavdali qilishga xos bosimga, reaksiyalarga, ta’sirchanliklarga, devonalikdan ya’ni Devlikdan tushurib qiynashga, yulaverishga o’xshash holda, (shunga) o’zlari tomondan teskari ravishda, aksi bo’yicha, tarjimasiga ko’ra bir-birovlarining fikrlariga, umuman menga o’xshab ko’p fikrli o’ylov sig’imiga, pond iga ya’ni hovuziga aralashishga qo’yilmay, o’zimnikilar, taqdiriy hayotdagilar tomonidan halaqit berilsalar, chalkashlantirilsalar kerak. Shunday qilib men insonlarga o’xshab qandaydir bog’liqlikdagi, o’zimning gavdam, hayot shaklimdan nusxalar chiqarish aloqasidagi ko’plashuv ishini qilaolmayman, o’zimning odamiy, Dunyodagi azaliy, birinchi kelgan – devlikdan yulinish olinib miqdoriy sonlashish sirini bilmayman, insonlar esa har biri o’ylovlari bo’yicha birlikdan, jinnilikdan, birlashuvdan, qanday qilib yulingan, shilingan, uzunasiga tortilgan fikran ko’plik, ko’p (ancha, talaygina) ishonch hosil qilishni bilishmaydi. Endi. Erkaklar bo’yicha olganda Tuyg’ularga ko’ra G’oya va O’ylov insonlarniki, Xayol va Bilim Klounadaniki, Tafakkur va Ishonch odmaniki. Gavdaga ko’ra Badan (“barchadan (berilgan)”) insonlarniki, oyoq (“Dunyo yoqda, yonimizda”) klounadaniki, qo’l (“qo’y o’l, boshqalarga, sen tarafdan chiqayotgan bo’lsa, aloqalarga befarq bo’l”) odamniki. Bosh (“Bobirmirzo <- oshgan, barchadan odimlash asosida o’tgan”) gavda a’zosi raqamli Dunyoniki. Endi o’zimga shundan boshlasa bo’larkan-ku deb qo’yaman g’oyibdan. Bir boshini (boshlanishini), gavdani ko’rib turib, bilmaslikka olish nimasi. Endi, shu bilsam, ichimdagilarning o’zimga nisbatan urib yuboradigan, suqma-suqar aralashib qochadigan qarama-qarshiliklaridan fahmlasam, shuning simmetriyasidan borsam, ko’p bo’q yeb yuribdilar, o’zlari tomonda bekorchilik qilib qolib ketayaptilar. Zero ochiq, tushunarli bosimdagi suhbatimizga qaramayaptilar, kelishuvlarimizga rioya qilmay faqatgina men tomondan talab etayaptilar. Oddiy dushmanchilikni, suqulib aralashaverishni har bir ishini, hammasini birma-bir bir xil olib boraveradilar, qayta-qayta bir turda suqulishaveradi va o’zimdan o’zimni muhokama qiladigan, o’ylab ayblaydigan salgina bukilish, ikkilanishga yo’l qo’yishimni kutib, shunda gavdam va ruhimdan kelib chiqib o’zimga joy qoldirmay o’zimni ayb ostida (o’zim o’ylab majburan, bir xillikdan qiynalib tushib qolgan “gunohim” bo’yicha “nima uchun qilmaysan” deya) uradilar, dirrilatadilar. Bular shu-shu kuzatilgani, ichimdan bilinib qaralayotganidan boshqa ham bo’lib chiqishmaganiga qarangki, o’zimning oyog’imdan boshlab ongimgacha egalik qilish ichki kuzatuvini qilaverganlaridan keyin tashqariga chiqaversalar, tashqi shovqinga xos gapiradiganga o’xshasalar rostandan ham qul qilib oladilar chamamda. Endi, har doimgiga o’xshab hozir ham muz qaymoq yeyayotganimda Iblisning ustimdan kulib o’zi yeyayotgani bilan o’zimni ikkilantirish qilib ilojsizga chiqardiki, o’ylab qarasam, simmetriya bo’yicha uchida turgan qopqoqdan qayrilib, bukilib olgan Iblis ta’m sezish bilan kuch olsa, parallel Olamida qandaydir ko’p raqamlar yig’sa, men simmetriyaning ular tomonida Amerikaliklarga o’xshab yashashdan bahra olaman. Simmetriyaning ular tomonidagi past, shaffof rangda chizilgan chizig’ini qalin rang, chiziq o’tishi bilan bostirib borish ma’nosida Amerikaliklarga o’xshab katta xonadondan barcha sharoitlardan erkin foydalanib yuriyman, xohlagan paytim – o’zim bo’yicha, qiynalishim sababli (hosil qilingan) bo’lsa ham, ovqatga chaqirilaman va ta’mni qanday qilib faqatgina Iblisning o’zi o’z foydasiga hal qilishini bilmayman-u, demak, birinchi navbatda o’zim sezayapman va parallel ravishda Iblis naf olayapti deb hisoblayman xolos. Issiqda kun-u tun konditsioner yoqilgan. Endi, yana shu Shohid masalasiga yozuvimning mualliflik huquqi tortishuvi bo’yicha to’xtalsam, chindan ham ichimdagilar qo’shimcha kiritish maqsadida qarshilik bildirgan paytlarida o’zim xohlamasam ham qandaydir mosligimdan kelib chiqib, kerakli ravishda deb hisoblab qo’lim baribir ular tomoniga xos yozish amalini o’tab oladi. Shu o’rindagi, to’ldirish paytidagi fikr va qo’llarim harakati qanday keldi desangiz, Shohid ichimdan buni boshqarishga moyilga o’xshab turishi sezildi. Zero Shohidning asl ismi Bobirhid bo’lib, oddiy izohda “yana bir hid”lik qilib oladi. Endi, ichimdagilar insonlar, Dunyoqarash bo’yicha insonlar bilan oramizni ochdi qilib olgan fikrimdan o’zimni hamma qatori, barcha bilan teng bir shaxs sifatida ko’rishadi. Fikr esa almashinish degani bo’lib, ular taqdiriy hayotdan ko’rib turgan chiziqcha, kekirdak, bo’g’iz (texnikaning sudragich tugmasiga xos) o’tib-qaytaverishni istalgancha, tezlashtirib kuzatishni xohlaydilar. Shuning uchun tomoqlarim doimo qizaradi, xunob bo’lib qirilaverishi to’xtamaydi. Iblis aytayotganiga o’xshab almashinish “bo’q va sen” o’rtangda bo’layapti deyishiga xos, aslida bo’g’iz qirilishimning o’zida bo’q ovqatga aylantirilib filtirlanayapti. Mening hayotim uchun ichimdagilarning mashaqqatli turib berishlari, “marhamatlari”, ko’rsatgan qiynoqlari bilan barcha simmetriya markazga yig’ilib bo’lgan. Qayerdan foyda ko’rsam, shu yerdan zarar olaman. Endi, meni, yozuvlarimni kim ko’p boshqarayapti desangiz, erkak Klounadalar egallagan xayol va bilimlar ichki va o’zaro birma-bir va umumlashuvli simmetriyalaridir. E’tibor bergan bo’lsangiz, yozuvlarim qandaydir xayol bilan so’zlar toptirilib, umumiy mazmunan jihatdan bilim bilan birlashtiriladi. Umuman yozuvim tuyg’ular borasida bo’lgani uchun genetik ravishda kimnidir ustun qilib, kimgadur bag’ishlab yozuvlarimni u, shu kimdir tomondagi birgalikdagi qarashdan yozdirishadi. Masalan, bugun ko’pgina qismlarni Ali ya’ni Zlish akamga, xayoliy bilinishlariga xos tarzda yozdim. Endi, mana shu o’rinda ichimdagilarning qandaydir jahl qilganini bildimki, ularning menga nima qildirayotganliklarini bilib olib tahlil qilishim, ochib chiqishim, ustida ishlashim oqibatida o’z-o’zidan ularning tush ko’rsatish aksi orqali qilgan har kunlik ishlarim bashoratlari xato bo’lib chiqayotganligidan xafalar. Zero aslida bashorat yo’qligini ham isbotlaydigan shuki, bema’ni ishni qaytib qilmaslikdir. Men uchun ularning, Klounadaning bashoratlari shunday tuyulganki, shaxsning o’zining bir tarafdan yopiq, noma’lumlashtirilgan, tushunib turib vaqt yetmay erishilaolmayotgan, yozishga ulgirilayolmayotgan bilimli hislari orqali ikkinchi tomondan ko’zga g’irt tashlanadigan, ochiqchasiga ko’pdan-ko’p ma’lum bo’lib ulgurgan hissiyotlar, ishlar bo’yicha xabarlashuvni, yozuvlarimni ta’minlash karomat, bashorat bo’ladi. Endi, Iblisning yomonlik bilan aralashuviga o’zi – birinchidan qarshiman, shu aralashuv, halaqitiga rozi bo’lsam ham – yana, endi jazosini ol deydi. Bildirishicha yomonligini sezishim bo’yicha, qo’rquvimga xos jazosini olishim ham kerak emish. Zero bu – men hech narsa qilaolmay qolayotganim, shu ishiga ham simmetriya, majburlanayotgan aniqlik bo’lsa kerakki, men hech narsa qilaolmay qarayapman xolos. Endi, Shohid e’tibor bersam, asosan Iblisning ishimga halaqit berib o’zimni orqaga tortishlariga ham ko’proq sherik bo’lib, oldingi yozganimga ko’ra nafaqat o’zim izlayotgan so’zlar bilan darrov kim-kimligini, kim yozganini bildirmay chiqadi, balki Iblis uchun barmoqlarimni asabli inersiyasidan foydalanib tezkorlik bilan xato yozdirib, qo’limni olib qo’yganga xos gavdamdan ajralish holatini beradi. Endi, o’zimning og’zimdagi gapni bo’lishib, ichimdan aytishga qiynashib, qo’yishmaydiki, yana o’z xohishing yo’lidan borayapmiz deyishadi. Ular, ichimdagilar o’zimni ko’proq bir narsaga mukkasidan ketkazib, shu soha bo’yicha, yo’nalishga xos ravishda xohishlarimni ado etmoqchilar. Mobodo o’zim uchun past baholangan xohishli g’oya, begona yoki ishimga aloqasiz deb tuyulgan (ichimdan) gap kelsa, darrov “u emas, bu (hali noma’lum, ammo kallangga kelishi kerak bo’lgan yo’nalishlisi)” deb, hayotdan tilimni urib simmetriya qiladilar. Endi, demak, bu o’rinda Farishtaning ham o’tmishda ikkilanganligi va hozir to’g’ri yo’lni tanlayolgani ma’lum bo’ladiki, shu – agar men insonlarga tegishli bo’lgan tuyg’ularning o’zi bo’yicha fikrni tanlab olib insonlarga aralashgan bo’lsam, insonlar o’zimdan badanimni olib o’zimdagisi bilan bog’langanlar. Demak, fikrlarim insonlarda bo’layotgan, bor fikrlar va insonlarning badanlari ham o’zimda bor badan. Tuyg’ular va gavda o’z o’rnida, ma’nosida qolib, fikr o’zimga tez-tez ajratilib, boshqacha bo’lib kelib tursa, insonlarga ham badanlari qomatga o’xshash keng qafasga xos gerdayib, doimo borligi bilinib turadiganga o’xshab turadi. Hozir Iblis o’zini shunday bildirdiki, fikr bilim va o’ylovdan aylanib o’tib o’ylov, g’oya ostidan o’ylovning yondashuvini o’ziga tortib yozuvimga, gaplarimga va ishlarimga ma’no-mazmun ajrata (chiziqqa o’xshab) o’tib ketgani bois Iblis o’zimning fikrlarimni egallab ro’paro’sidagi, simmetriyasidagi insonlarning “bo’yinturuqli” badanlariga ko’p qarab qolishiga to’g’ri kelgan, majbur bo’lgan emish, o’zining aytishicha. Boyagi fikrimni davom ettirib, Farishtaga kelsak, xuddi badanim shuncha insonlarniki bo’lib yig’ilganga o’xshab, o’zimnikini bitta qilib alohida ajratishning imkoni bo’lmaganga xos insonlar o’z fikrlarini mening fikrimdan ajrataolishmasligidan Farishta qayoqda qolishini bilmay, oxiri mendan insonlarga borib birlashayotgan kalta-kuyli chiziqlarga emas, balki fikr (aslida) insonlarning o’ziniki, (o’zidan olingan) deb bilishga qolib ketdi, qaror qildi. Shuning uchun men insonlarga jamlovchi, boshliqman deya, aniq nima bilan almashinishni bilmay yurganimda, gavdam bilan tuyg’ularimiz almashinib qolganini tushunmaganimda ya’ni insonlar ham birgalikdagi o’ylovlari bilan fikrimga jamlovchilik, guruhlik qilaolishlarini bilmay yurganimda “qanday qilib boshliqni yordamchiga tenglashtirasizlar” deb qolib, (simmetriya bo’yicha yolg’iz bir tarafda o’zim, ikkinchi tomonda shuncha insonlar bo’lib turishining o’zi tenglik bo’lib, “hammasi biridaligidan” kelib chiqib birma-bir tenglik qilish bema’ni deb turganimda) Farishtaning ich-etimdan o’tib ketuvchi, endi bilsam badanimni ezuvchi, majburan kuzatib turishimga qaratuvchi jahl-g’azabiga, o’zim to’xtataolmas bosimiga duchor bo’lardim. Farishta shunday qiladiki, qaysidir, bo’lmasa-ku – o’zim o’ylab topgan fikrga nisbatan to’liq og’zaki, gap bilan izoh beraolmasam, gapim oxirigacha yetmasdan aralashaverib o’ziga tortib o’zimni qandaydir o’ndirayotgan, foydamni olib o’zimni chiqindiga tashlash, yeyish qiladi. Xullas, fikrlash bo’yicha odimlashim, yozishim mana shular. Endi so’rasangiz, shu 3-tuyg’uning o’zi bo’yicha o’zimni qanday boshqarayaptilar deb, fikr berilishidan tashqari, 3-tuyg’uda fikrga tasavvurni qarama-qarshi qo’yib, tafakkurga (Dunyoqarashli bilimlarga) ishonchni teskaridan bildirib turishib, tafakkurli bilimlarim, ma’rifatim bilan yozishimni jamlashga, xulosa qilishga kelishaman. Endi mening qornim to’ysa, Buxoroliklar ham to’yishadi, energiya olishadi, Buxorolik erkaklar to’g’ri fikrlasalar, Farishtalariga ergashsalar o’zim ham sog’lom fikr-tafakkur va tasavvur-ishonchga ega bo’laman. Endi. Ko’p o’tirganimdanmi bo’ynimning orqasi og’riyapti. Endi, o’zimni o’zim urishimdan, ruhan qarama-qarshi borishimdan ya’ni sabab-oqibatni, harakatlarni ochaolmay simmetriya qilaolmaslikdan, chiziqning o’z ustiga qayishib bukilishiga o’xshashlikdan (hozir “asalim” dediki biri, bu seks bo’lsa kerak) foyda oladi deb hisoblashib, shunday payt, o’zimga o’zimning qarashim, kuzatuvim bo’lganda bu o’rindagi tuyg’um yoki gavdam, kuzatuvim asosi bilan (o’zlari, Klounada) urib, siltab, qiynab yuborishadi. Endi, shunday qilib erkak Klounadaning ikki oyog’i hamda xayol-bilimlari ikki tarafga, insonlarga va odamga tegishli bo’lgan tuyg’ular va gavda orasini birlashtirib turadi. Lekin, o’zimga kelganda o’zim har qanday turdagi, oyoqlarim bilan tasodifiy, (fizikaviy, plyonkali, po’stli) harakatlanish hisoblanaman, Klounada esa qadamlarim sonini o’lchab, hisob-kitob, aniqlik, matematikaviy bog’liqlik kirituvchidir. Endi, mana boyagi jumlaga ko’ra foydamni o’zimdan, o’zimni ustimda, qiynab yoki xato qilib olishimda shu xatoni klounadaning o’zlari qilishadi deganimda, hayot tomondan, yo’q joydan bitta o’rinda turishimga qaramasdan oyog’im osilib turgan kabelga tegib ketdi. Har doim yoki shaxsiy klounada aralashadi, shu ularni deb yozsam, hayotiy Klounada halaqit beradi va narsalarni poxuychasiga qo’yib chiqaraveradi, hammasini kuzatmayapsanmi bo’ldi deyishadi. Esim bilan desam, oldindan yo’q bo’lgan narsani es bilan aytib bo’lmaydi. Endi. Boshim shuncha dorilar ichishim davomida bijir-bijir, hujayralari qorishayotganga o’xshab qolganki, mana 2-3 kundan beri enam qarag’ay dorini kuniga bittadan beradigan qilib yana qayta tikladilar. Sekin-astalik bilan, moslashtirib ta’sirini tushurish uchun oxiri 0 taga o’tishga kelishib olgan edik. Demak, boshimga ya’ni Parallel Olamga fizika yugurgan, yetib borgan bo’lsa, gavdamni buz-butunga xos, sarhush, silliq sezishimga matematika yetib kelgan. Gavdam shkala bo’yicha, yakka ma’lumot ajratuvchili, bir-biriga umumiy hisob ma’nosida bog’lanib, ajralmas bir jinsli yaltiroq silliqlikka, multik personajiga xos ishlayapti, boshim, kallam esa alohida-alohida belgilangan, ajratilgan raqamli hujayralar, mayda-mayda bo’lakchalar bilan faoliyat yurg’izayapti. Endi. Agar erkak Klounada bizlardan, Buxoroliklar va o’zimdan xayol-bilim hamda oyoqlarni o’zlariniki ham qilib foydalanishda ishlatib tursalar, men Klounadadan gapirishni egallayman, insonlar esa joylashuvni olishadi. Men gapirib butun Buxoro bo’yicha insonlarning joylashuvini o’zgartiraman, sakrataman, birdan (ishonarsiz holatda) boshqa o’ringa ko’chiraman, insonlar esa yana joylashaverib o’zimga gap tug’ishadi, keltirishadi. Ko’rib turibsizki, Dunyoqarash jihatidan insonlarga katta ish qilib turibman, ular bo’lsa meni bitta gapirtirishadi xolos. Shu ikki vaziyatni, bir-birovimizni sakratishimiz va gapirtirishimizni Klounada bema’lol ko’rib, boshidan o’tkazib turibdi. Zero barchasini, Buxoroliklarning joyidan boshqa joyga hatlashini va o’zimni insonlar gapirtirishini Klounada o’z tajribasidan o’tkazib, sezib istiqomat qilayapti. Erkak jinsli Klounada bizlarning oyoqlarimiz va xayol-bilimlarimizni matematikaviy ravishda aniqlik qilib yozib borsalar, saqlashsalar, bizlar, insonlar va men ularning (mendagi) gaplari va (Buxoroliklar bo’yicha) joylashuvda sakrashlarini fizikaviy ravishda tasodifiy qilib qo’yganmiz. Shunday qilib hech kimda hech narsasi yo’qdir, menda yakka o’zim uchun faqatgina qo’llarim bor xolos, Buxorolik aholida o’zlariga yolg’iz o’ylovlari mavjud, Klounadada esa bo’m-bo’sh bo’shliqlari, havolari, zaryadlari bordir tamom-vassalom. Men qo’llarim bilan o’zimni urganlarga “qo’y, o’lsin shular” deya o’zim jazo berishdan bosh tortaman. Insonlar o’ylovlari bilan birovlarni (o’y-kimsalarni) sevib-sevdirishga harakat qilishadi. Klounada bo’m-bo’shliklari bilan, masofa bo’lib berishib “ma sof aloqa” qilishadi, o’zlarining bitta chiziq, zaryad joylashuvidagi o’rinlarida aslida keng masofalarni, uzoqliklarni saqlashadi. Endi umuman bir bo’lib yozganimga xos holda eskilar, tarix bo’yicha ajdodlarimiz, qadimiylar Yer yuziga tez tarqalishgan, masofalarni piyoda bo’lsa ham tez fursatda o’tishgan deganim bo’lib, odam bilan insonlarni hech narsa ajratmayapti, quruq birgina chiziqchada yashiringan erkak Klounada orlarini keng qilib butun viloyat bo’ylab joylashtirgan. Yer yuzasi nuqtaga, parallel Olamda raqamga o’xshatilgani uchun aslida hech qancha joy, masofa, oraliq egallamaydi. Endi, umuman bu fikringni endi yoz deya, bir o’ylab qo’ygan fikrim bo’yicha yozuvimni tuzib, boyitib kelganimni bildirishayaptiki, xo’sh shuni hozir yozsam. Bu – raqamli Dunyoda plyonkali, fizikaviy Olamdagi barchaning tuyg’ulari va gavdalari binolar, narsalar va joylar bilan birlashtirilib, har bir shaxs o’zi bo’lib ulgurgan shu narsalardan svg li tortilib chiqib ko’nglidagi, inson gavdasidagini tuyg’usiga va odam tuyg’usidagini gavdasi uchun bo’lib kelgan bor ishni qiladi, sevgilisi bilan istalgancha voqelik uyushtiradi. Multik binolariga o’xshab, shu bino-rastalar, narsalar yonida hamma sevimli ishlarni qilib chiqish mumkin. Endi 21:16. Jondor degani Sanskritchada “Jon <- (davom etuvchi) or” bo’lib sanaladi. Jondor tumanim haqida uyog’ini so’rasangiz anchagacha ko’p yozmoqni amallaymiz hali. Endi, 320-ertangi kun haqida yozsam, Ibo’qimning tug’ilgan kuniga yaqinlashishning ko’pligi bilan erishibmiz.  Umuman esa 3+2+0=5 ya’ni Farishtam bilan bog’langan.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima