Biz va yana shu
319 9:35. Umuman, - ichimga suqulib kiraverib, tuyg’ularimga
aralashaverib, ustimdan kulib bir bu o’y-xayol, bir unisini beraverib (sado
bilan miyamning ichidan gapirib) asablarimni, gavdamni qisadiganlar, o’zimni
qiynaydiganlar (masalan, hozir “bor” so’zini yozishimni bildirishdi, xo’p
mayli) bordir. Shular o’zlari qo’shilishlari, gapirib tuyg’ularimga
aralashishlari bilan darrov hayotga boqadigan nazarimni ham “o’zimiz uyushtirdik”
degan qabilada, hamma ishni qilishib, simmetriyasidan qoladigan jazoni noma’lum,
tasodifiy qilib ustimga yuklab ketmoqchilar. Shunda men aytaman, (Polin shamolga
o’xshab, o’zining qandaydir urag’on tetikligini bildirib eshikdan kirib keldi,
- gapimning xavfi darajasiga qarab, e’tibor bering) birinchidan e’tiborim hayot
tomonga tushishi bilan ham o’zimni qandaydir, hayotdanligimni yoki
taqdirdanligimni (shaxsiy ravishda) tasavvur etaolmay, bilaolmay yoki
sezaolmay, ikkinchidan aytmoqchiligim bu – faqatgina hayotiy xursandchiligimni,
sal e’tiborimni berib chalg’itib dam olishimni sezib, shu ularning qolipini, menga
kiritgan tuyg’u va hayot jutligini izidan borib, biqinidan turib qaysidir ularning
bu bog’liq tuyg’ulari, ruhiyatlarini nazarda tutgan holda, eslab aniqlashga
uringa ravishda yonidan, quloqlarimdan biridan “suril, silji, sudral” deb
ikkinchisi, o’zimniki kelayapti deb o’ylasam, tuyg’u qilsam darrov hammasiga
barham beriladi, hech narsa qilaolmaydilar. Demak, u tarafdagilar, taqdir
hayotidagilar o’zim tomonimdan aylanib kelib, bilganlari va qilayotganlari
faqatgina gavdamni va tuyg’ularimni hayotga nisbatan birlik bosimi bilan taqdir
hayotini mos tutgan, keltirgan yoki chiqarib, topib taqagan holda birlik
qilish, men esa shunga qarshi hayotda yashab turib, nimayki taqdirdan, hayotdan
diqqatimni tortib, e’tiborimni bir oz bo’lsa ham jalb qilsa, ularning
birliklashtirishlarini sezib qolib o’zimga nisbatan tuyg’ularni Klounada berayotganini
bilib, suril deya ikkilantirish, ko’plantirish qilib yangi tuyg’u, ehtiros,
fikr-o’y olib kelishim kerak. Ikkilantiradigan fikr bo’lmaganda ham surilishlarini,
siljishlarini, miyamda ularning yonidan qisib kirib joylashuvimni bildiradigan
shu himoyaviy tuyg’uning o’zini, “siljishga uruntirishni” qilgan ichki tuyg’um
bilan bari iziga tushib ketadi. Natijada meni qanchalik olib qo’yayaptilar,
hayotiy jarayonlarimga aralashib o’zlarining foydalariga ishlatayaptilar,
qayerlarga burib-surib olib borayaptilar deya bilmaslik, sarosimaga va yolg’izlikka,
o’zimga bo’lgan ikkilanishga qarab turmasdan, hayotimni taqdirim tomonidan
egallashni, shaxsimni ikkilantirishni, ko’plashtirishni o’zim qilayotganimni
bilib turish kifoya. Albatta, bular ya’ni Klounada juda ko’p o’zicha hayot o’tkazishimning,
yashashimning har bir lahzasini, jarayonini o’zim va taqdirimni, harakatlarim
(ruhiyatim) va hayotimni birlashtirish, cho’zib bir-biriga taqash, yulganga o’xshab
yopishtirish orqali boshqarib turibdi, ammo shu ularning o’zimdagi hamma tuyg’ularini,
ya’ni fikr-o’ylarini va h.k. larini o’zimniki demasamda, hayotiy e’tiborim,
diqqatim tufayli o’zimni, ruhiyatimni ikkilantirishim, ehtiroslarga ya’ni tuyg’um
bilan hayot birlashuvi natijasidagi ular tomonidan og’irli, kulguli
ruhiyatimga, bosimimga o’zim bo’yicha o’zim “suril, yanagisi (sonda ko’payishi),
ushbu tuyg’u meniki” deyishim ularni yengib chiqishimga, hech bo’lmaganda
tenglashishimga sabab bo’ladi. Endi, shu Iblis yana aralashib ushbu, navbatdagi
yozuvimga sababchi bo’layaptiki, bo’lmasa biladiki buni yozmay turib ketishimni,
qarangki berilib, hech farqi yo’q deb o’zim ham qiziqib yozib ketaverarmishman,
nima bo’lsa ham qayerdandir keyingi kelishi kerak bo’lganga o’xshash, yozishim
uchun fikrni topadiki, ammo hammasi bu – o’zining shu qilig’i, ya’ni suqulishi,
og’rig’i bilan o’ylativorishiga bog’liq. Shuning uchun o’zim ham faqatgina
birlik-ko’plik haqida yozib yotaverayapman. Iblis ham shu birlik-ko’plikni
bilib, birlikdanmi yoki ko’plikdanmi meni og’ritadiki, demakki, shu og’riq bu
bir-ikkidan, birlik-ko’plikdan boshlab bir biroviga qarab, birlik va ko’plik
orasini to’ldirib boradigan gaplarni, hattoki o’zimning esimni, tuyg’ularni
chiqaradi. Masalan, odatda Iblis ko’timning teshigigacha birdan sezdirib, o’zining
ko’t teshigiligini, omning o’zi ya’ni bor-bud gavdasi kusga o’xshash
pachoqligini bildirib miyam bilan bordi keldi aloqani ushlaydiki, hech nima
munosabat tug’dirishga harakat qilmayotganini bildirib, faqatgina shu qandaydir
pastkashlikka yo’naltirib qo’yadiki, zero qanday xulosa chiqarsam ham,
Iblisning ko’tligi, omning o’zi bo’lishi ma’lum bo’lib, o’zining o’rniga meni
qo’yib ayblashdan foyda yo’qligini biladi va qochib qutilaolmaydi. Endi umuman
olib qaraganda hayotni ham men tinimsiz, surunkasiga, muntazam va doimiy, to’xtovsiz
hayotning o’zi bo’lib boshqarayapman va ularni, Klounadani nimalargadir urintirayapman,
majburlayapman, asosan shu ko’plik bo’lsa kerak. Endi shuncha ikkala tomon ham
o’ziga zahirasi bor deb bilsa, kechangi topganimga o’xshash 0,356% li
almashinib bir-birimiz tarafga o’tishimiz bo’yicha yana birlikdan ya’ni eng kam
miqdor sababli almashinish kelib chiqaverishi kerak deyish, ovqatlanish uchun
elektronlarni yugurtirib-qaytaraverish to’g’ri deb hisoblab shunday
qilaverishlariga qarang-a. Hamma narsaga, mana hozir Mamatning kattalarga o’xshab
“tsi’” deb tili bilan tishi orasidagi inkorlash tovushini chiqarishi bo’lib
xayolimga kelgan “16 yoshimdan birinchi avlod tugashi bilanoq o’zimning
tajribam yakun topgan va barcha Dunyoqarashim, sabab-oqibatlarim, gavdamning
jismoniy faoliyati yoki o’sishining o’zimdanligi yakunlangan bo’lib, hozirgi
uyimizdagi Klounadaning barchasi bachchalik qilib faqatgina shu 16 yillik
boshlang’ich davrimdagi qarashlarni o’zimga yuzlantiraveradi, va mening keyingi
shuncha yashab tajriba orttirganlarim o’zimniki emas deyishayotganlari”ga ham
bitta narsani ilg’ab olishadiki, so’ng qayer bilan bo’lsa ham, hayotmi, narsami
qanday bo’lsa ham, bema’ni ketadimi almashinib yotishaveradi. Birginagina
diqqat bilan olishalayotganini, diqqatni himoya qilayotganliklarini bildirmay -
shunday qilib yotishaveradi. Iblis shunchalik ko’t, ko’t teshigiki, ko’t
teshigidagi qolgan bittagina asab tolasi, yana boringki shuning uchi, yana
boraveringki buning yo’nalishi bilan diqqatni, o’ziga qarashli har qanday
sohani himoyalab turaveradi. Tabiat bosimidagi “hammasi biridagi” yuzlanishni
shaxsning tasodifi, ixtiyoriy ravishdagi gavda sabab-oqibatlari va tuyg’ular
harakatlari bo’yicha ham topmoqchi. Aslida bu – mening o’zimning taqdiriy hayot
tomonidagi vazifam, lekin o’zim bunchalik yebanutiy, turqi sovuqlik bilan
qilmasdim ishimni. Endi, shu Amerikalik Klounada Iblisga aytayotgan,
bildirayotgan yomon (og’zaki) gaplarim, aloqalarimni o’zlari ketimdan, yoki
kallamga kelishi bilanoq qaytarishib, takrorlab aytishib menga qo’shilganga xos
bildirish qilishadiki, ammo biror nima o’zgarmasdan, menga yomonlik qilishlari
davom etaverganidan shu ma’lum bo’ladiki, guruh, birlik ya’ni shaxsiyat ichida
o’zlarini o’zlari tasodifiy, bekorchi, hazilomuz so’kib qo’yib haqqoniy hayotga
chiqqan haqoratning joyiga o’tirib olsalar, taqdir va hayotdan qaytib kelishini
oldini olsalar, dirrilatsalar, (surib chiqarsalar) o’zlaricha yutgan bo’ladilar.
Endi, o’zimda umuman shunday kuzatuv bo’layaptiki, nega parallel bir xil yo’nalish
olgan insonlar va Klounada o’rtasida ikkalasiga ham kollinear bo’lib turgan men
Klounada tomonidan qisilib o’rab olinganman va insonlar bilan aloqa qilishga,
ularning hayot kechirish vositalariga tegmaslikka, diqqatidan, (aqlidan va
sezgilaridan) foydalanmaslikka majbur qilinaman, axir bari simmetriyali bo’lishi
kerak (emasmi)!? Qo’yingki, - holbuki, insonlarning o’zlari bilan uchrashishga,
salomlashib gaplashishga, sezgilarimiz bilan aloqa qilishga mutloq yo’l qo’yilmagan,
barchasi harakatlanadigan borlig’im yuzasidan chappa qozonga o’xshab, kompusli
yoki qandaydir muhitli o’rab olingan, izolyatsiyalangan, parallel ko’rinmas,
bilinmas hayot qilingan. Insonlar bilan hech bo’lmaganda yakkalik bo’yicha,
uzoqdan ta’sirlashib aloqa qilishim uchun Klounadaning bosimiga ham qarab o’tirilmasdan,
yuqori tenglikdan, simmetriyali mutanosiblikdan menga dori, Galoperidol
berishdi deb o’ylayapmanki, ammo shuni ham ichkari simmetriyalardan bartaraf
etishib, yo’qqa chiqarishib o’zimni qariyb o’ldirishdi, ko’zimni cheksiz shkalaga
qaratish bilan majburlab, o’z-o’zidan surdirib orqaga ketkizishdi. Endi o’z-o’zidan
ham shunday xulosa keladiki, meni shunday izolyatsiyalab, haqqoniy bo’lgan
insonlarim bilan aloqaga qo’ymasdan, bu – meni chuqur, izchil va bittasini qo’ymasdan
o’rganib bilishlari bo’yicha menga yo’naltirilgan, nayza bilan suqishga xos
kompul bilan qisishli kuchli nafratlanib, qizg’anib, jahl bilan urish, xusumat
qilish, yanchish(-ezish) va dushmanchilik qilish bo’lsa kerak. Endi shu bir gap
ham borga o’xshaydiki, o’zimning ham bilim oshirish tajribamdan kelsamki, bilimlarimdan
foydalanish jarayonida (ishim yuzasidan) o’rganilgan narsalarni, voqea-hodisalarni
chetlashtirib, uloqtirib, bo’qqa o’xshab sichib tashlash qilamanki, go’yoki
butun Dunyo bo’ylab shunday ishlarning barchasiga “javob”, hammasini yengganman
deb ixtiyoriy bir chetdagi kimgadir maqtanib rasvomni otib yuboraman. Endi, hozirgacha
o’sha tahlildan beri Iblis gapimning oxiriga aralashmay qo’yganidan o’zimning jumlalarimni
yozib, mana hozir bitta aralashuv bo’ldiki, demak shuni yozsam, bu – agar menga
ichimdan yordam kelib keyingi so’zni, topaolmay o’ylatayotgan iborani sado
bilan aytib yuborishsa va men yozmay o’zimning to’g’riroq muqobil variantimni keltirmoqchi
bo’lsam, Iblis ham undan keyingi, shu oradan narigi tarafdagi o’ylab qo’ygan
mos, qizg’in gap oxirlarini, so’zlarimni esimdan chiqaradi. Endi, umuman
ichimdagilarning ko’tligini bilib turibsizlar, nima o’ylasam, bo’m-bo’shlikdan
ya’ni Ruhiyatdan, bosimimdan hosil qilsam, barchasini so’rganga o’xshash, o’zlarining
buyruqli ustunliklariga shama qilib, kuzatib turib yozdirishadi,
chiqartirishadi. Bular – orlilar bilan hisob-kitobni hozirdan qilishayaptimi,
oxirat Dunyoda - unda nima qilisharkin, axir bizlarning say-haraktlarimiz,
foydamiz va ishlarimiz boshlanishidan berilgan, oldindan (umr boshlanishidan tugagunigacha
qadar) tuzib qo’yilgan umr taqdiridan, parallel Olamdan alohida yig’ilib, Dunyo
tugagandan so’ng barchasi oralab o’tgan bir qiya hisob-kitob chizig’ida aniqlanadi
va bo’lib o’tgan barcha avvalgi Jahonlar hisob-kitobli zapislari, hayot
shakllari ya’ni taqdirlariga, parallel Olamlari zanjiriga qo’shib keyingi
Dunyoning taqdirini, birinchi boshlanishidagi to oxirigacha bo’lgan Dunyoviy
yozuvini, tasmasini ya’ni zapisini, (Parallel Olamini) chiqaradi. Endi, bizlarning
fizikaviy Dunyomiz dadalarimizdan qolgan plyonkadan tuzilgan. Plyonka degani
Sanskritchada “(Pul yon) <- aniq aloqa” bo’lib, Aniqlik birligini yengib o’tgan
Pulning Yonda bo’lish ko’pligi yagona, ichki ko’plik, ikkilik bo’lib qolib, Aloqa
birligi bo’yicha hayotga duchor bo’ladi. Shuning uchun o’zimning qaysidir hayot
tajribamda esimda qolgani bu – ichimdagilarning yaxshi bilinmas bosimi bilan “shu
hayotmi, so’rayotganing bumi” deb hayotiy yuzlanish aniqligini
qildirayotganlarida o’zimiz tomonimizdan, dadamning cho’ntaklaridan shunga,
olmoqchi bo’lgan narsamga atab pul chiqavergan, g’oyibdan aqcha kelavergan.
Demak, har qanday fizikaviy, jismoniy ya’ni moddali inson, shaxs o’zining Olamida,
dadasidan so’ng katta qilib berilgan Yer sharida o’zi, o’zining siri, jismoniy
gavdadan iboratligi sababli hamma vaqt yana qayta jismoniy narsa, noz-ne’mat
olish uchun aylantiradigan puli chindan xohlaganda kelib qoladi, cho’ntagida
paydo bo’ladi. O’zini ishlagan, “mehnat qilib topganman” deya hisoblaversin.
Endi, umuman, - ichimdagilar hayotdan kelib turib o’zimni umuman yo’q qilib, “yo’q”
deb hisoblab, bosim bo’yicha shaxsli gavdamdagi dam, siymo yoki bo’m-bo’sh
qandaydir gaz, havo, hidlangan yoki kislatali havo deb ko’rib aylanib hayot,
taqdir bilan bitta bo’lib olsalar bo’ldi, o’zlarini bo’qqa xos barchasini hal
qiladigan, mukammal, o’zimni (yo’q) shaxs sifatida bosib olganga chiqarishardi.
Barcha ziddiyatlarimni, simmetriyalarimni o’rtadan pastga qayishritib, bukib,
berayotgan shirasini, kayfini, ko’tarilgan foydasini aynanki nima – “javratib,
qichitib qoldirib, yengib qoloqligim ustidan kulishga ham urinib ega bo’lib, bo’qqa
chiqarib” olib ketmoqchilar. Endi shunday bo’ladiki, bir ish bilan ovvora bo’lib,
ikkinchi ishni bir ozdan so’ng, keyinroq qilaman deb turganimda ichimdagilar “xohishing
bo’lmadi” deya boshqa bir ishni tiqib yuborishadiki, ularga istaklarimni
bildirib, barchasini, bitta qoldirmay, miyamni kavlab kuzatuvlari ostida olib
chiqishlaridan ham avval shu xohishimning o’zi emas, balki kuzatuv, qarashlari
bilan ortda qoldirish muhim. Dota WTF youtube videolaridagi ora-oralab parodiya
bilan qo’yiladigan ustki, parallel videolarga o’xshab ko’rsatilganiga xos
eslasam, har yoqqa tarqab yotgan chiziqli kesmalarni yaqinlashtirib, ba’zilarini
so’nggi joylashuvga yaqin qolganda paydo qilib simmetriyaga xos ravishda ikki qarama-qarshi
tomonlarning birlashuvini bildirish ma’nosida o’zga sayyoraliklarning
hisob-kitobini bildiradigan, shu Dota o’yini videosidagi g’aroyib va ajoyib
holatni ko’satgan, bunga imo qilgan ravishda uchburchakni yasashga yaqin
keladigan birlashtirish qiladilar. Endi, hammaga tushunarli bo’lishi uchun bu –
quruq bitta uchburchak bo’lib, planimetriya yoki algebra masalalari, ma’lumotlari,
darsliklari ya’ni mavzularining barchasi bo’yicha qisqa yondashuv, xulosa shu
sohani o’rganish mavzular bo’yicha simmetrikaviy ravishda qaralsa, to’g’ri
chiziqli kesmadan boshlab kollinearlik bilan tugashi bo’ylab barchasining orasi
uchburchakka xos qo’zg’alishlarni, qirralar olib qo’yilishini talab etadi degan
ma’noda bo’lib, aslida uchburchakning 3 qirrasi, yon yoqlari va asosi fazodagi uchchala
tomon bo’yicha yasaladigan simmetriyalarga ko’ra qaraladi. Xullas, uchburchak
matematikaning barcha mavzularini, o’quv amaliyotlarini simmetriyali tushunishga
xos birlashtirib o’rganish bo’yicha qaralgan eng mustahkam shakl. Endi, bilsam,
- Iblis ham ko’p ish qilmayapti, o’zini o’zimga yoqimsiz, g’alamis ravishda ko’rsatib
qandaydir birgalikdagi ishlarimizda xohishimni bildirib biror nimaga urinsam,
Iblis doimo xuddiki meni tushunganga o’xshab ustimdan kulib, hafsalamni pir
qilib izlanishlarimni to’xtatib, burib-qo’zg’atib yuboradiki, aslida e’tibor berib
tushunsam, u har doim miyamda simmetrikaviy ravishda jarayonli tarzda “ha-yo’q”,
tasdiq-inkorni bildirib turadi xolos va keyin men o’zimcha ishim bo’lmasligini,
o’ngidan kelmasligini o’ylab qilaolmaslik, chekinish, orqaga qaytish, qandaydir
mag’lubiyatli, tushkunlikli xulosalar bilan orqaga qaytsam, darrov shu bosimim,
o’z-o’zidan bo’layotgan tuyg’ularim oralig’i iziga tushib “ha, sen qoloqsan,
shuni bilmaysan, ishingni qilaolmaysan, yoki kompyuterda ishlayolmaysan,
inglizchani bilmaysan va h.k.” deya o’zi shunday bo’lishini oldindan bilganganga,
boshlanishidan bir chiziq bo’yicha aytib kelganga xos o’tirishini bildiradi.
Aslida o’zim haqimda, bilimlarim bo’yicha hech narsani bilmaydi shu Iblis, ammo
suvga, om videleniyasiga botirib yurg’izganga o’xshab hamma narsamni, ishimni
va o’zimdan hayotga boqishimni, bilimimni bilishini bildirib yana biladi. O’zimni
gavdam va tuyg’ularim borasida qanchalik yakka, doimo atrofdan yolg’iz o’zimga
keladiganga xos ushlab tursam, Iblis meni omning yopishib ishqalanib ichiga
tortishiga o’xshash ravishda Imp larcha, Iblisnamo kirdi-chiqdili egallanish
jarayonlarida yakkaligimni mazax qilib biladi, tushunadi. Endi 13:07. Bir
nimani xato yozganimni yozuvlarim borasidagi eslab chiqishimdan bilib, bu -
boyagi uchburchakning 3 ala tomonlari birma-bir mos ravishda to’g’ri chiziq,
tekislik va 3 o’lchamli fazo bo’yicha narsalarning simmetriyalaridan iborat
demoqchiman. Endi, meni ichimdagilar shunchalik egallashga urinadilarki,
barchasi, gaplari chala bo’lib, hali biror marta biron bir ishni to’liq
qilishni aytmaydilar ham, qildiraolmaydilar ham. Yana bilmadim, o’zimdan bunday
foyda olishlariga qaraganda go’yoki bildirmay barcha qilayotgan ishlarimni o’zlari
amalga oshirtirayotganga ham o’xshaydilar. Endi, agar insonlar, Buxoroliklar
odamiga, o’zimga o’xshatilib gavda jihatdan bir xil, o’rtacha bo’y-bastli, qo’l-oyoqli
qilib yaratilgan bo’lsalar va tenglik yuzasidan ular tomonidan “hammasi” o’zim
bo’yicha “birida” qilib bosimda joylashtirilganimizga qaramasdan, menga
kattalik qiladigan ichimdagilar, Klounada insonlarning har birini men bilan
teng, haq-huquqi bir xil, gavda va sog’liq jihatidan bittaga-bitta teng
qaraladi deya shuncha paytdan beri maqsad-muddaolariga ko’ra meni o’rab olib qiynasalar,
yerga ursalar, Dunyoqarashlik qilib butun Dunyoda maydagina bir xil insonlar
teng huquqli o’z tashvishlari bilan yurganga chiqarsalar, men insonlarning har
biridan olinib yig’ilgan tuyg’ularning, ruhiyatning egasiman. (Bugun Ali
akamizning, uyimizdagi bilsangiz – katta og’amizning tug’ilgan kuni, shunga dadam
kelib tabrik yozdirib olib ketdi). Endi qanday qilib o’zimning yozmoqchiligimni
o’qimasdan, bilmasdan turib, tezdagina, shu ondayoq kallariga keltirib yaqin joylashib
ham kelib o’zimga odam sifatida insonlar uchun o’z tomonidagi muqobil varianti
katta shu Ali akamni muammo shartiga asosan yechimiga tiqib yuboradilar. Endi
demak, - men insonlarim, jamoam bo’yicha istalgan birining fikrini o’zimning
tuyg’ularimda qilsam va barcha fikrlarni o’ylovimda tutib birlashtirib
xohlagancha, ko’p, ichimdagilarning o’zlari ham qo’yib kuzatib turaverganchalik
istalgancha, kutilmagan o’ylovli fikr qilsam, insonlar ham menimcha, menga bo’lgan
yakka gavdali qilishga xos bosimga, reaksiyalarga, ta’sirchanliklarga,
devonalikdan ya’ni Devlikdan tushurib qiynashga, yulaverishga o’xshash holda, (shunga)
o’zlari tomondan teskari ravishda, aksi bo’yicha, tarjimasiga ko’ra bir-birovlarining
fikrlariga, umuman menga o’xshab ko’p fikrli o’ylov sig’imiga, pond iga ya’ni
hovuziga aralashishga qo’yilmay, o’zimnikilar, taqdiriy hayotdagilar tomonidan
halaqit berilsalar, chalkashlantirilsalar kerak. Shunday qilib men insonlarga o’xshab
qandaydir bog’liqlikdagi, o’zimning gavdam, hayot shaklimdan nusxalar chiqarish
aloqasidagi ko’plashuv ishini qilaolmayman, o’zimning odamiy, Dunyodagi azaliy,
birinchi kelgan – devlikdan yulinish olinib miqdoriy sonlashish sirini
bilmayman, insonlar esa har biri o’ylovlari bo’yicha birlikdan, jinnilikdan,
birlashuvdan, qanday qilib yulingan, shilingan, uzunasiga tortilgan fikran ko’plik,
ko’p (ancha, talaygina) ishonch hosil qilishni bilishmaydi. Endi. Erkaklar bo’yicha
olganda Tuyg’ularga ko’ra G’oya va O’ylov insonlarniki, Xayol va Bilim Klounadaniki,
Tafakkur va Ishonch odmaniki. Gavdaga ko’ra Badan (“barchadan (berilgan)”) insonlarniki,
oyoq (“Dunyo yoqda, yonimizda”) klounadaniki, qo’l (“qo’y o’l, boshqalarga, sen
tarafdan chiqayotgan bo’lsa, aloqalarga befarq bo’l”) odamniki. Bosh (“Bobirmirzo
<- oshgan, barchadan odimlash asosida o’tgan”) gavda a’zosi raqamli Dunyoniki.
Endi o’zimga shundan boshlasa bo’larkan-ku deb qo’yaman g’oyibdan. Bir boshini
(boshlanishini), gavdani ko’rib turib, bilmaslikka olish nimasi. Endi, shu bilsam,
ichimdagilarning o’zimga nisbatan urib yuboradigan, suqma-suqar aralashib qochadigan
qarama-qarshiliklaridan fahmlasam, shuning simmetriyasidan borsam, ko’p bo’q
yeb yuribdilar, o’zlari tomonda bekorchilik qilib qolib ketayaptilar. Zero
ochiq, tushunarli bosimdagi suhbatimizga qaramayaptilar, kelishuvlarimizga rioya
qilmay faqatgina men tomondan talab etayaptilar. Oddiy dushmanchilikni, suqulib
aralashaverishni har bir ishini, hammasini birma-bir bir xil olib
boraveradilar, qayta-qayta bir turda suqulishaveradi va o’zimdan o’zimni
muhokama qiladigan, o’ylab ayblaydigan salgina bukilish, ikkilanishga yo’l qo’yishimni
kutib, shunda gavdam va ruhimdan kelib chiqib o’zimga joy qoldirmay o’zimni ayb
ostida (o’zim o’ylab majburan, bir xillikdan qiynalib tushib qolgan “gunohim”
bo’yicha “nima uchun qilmaysan” deya) uradilar, dirrilatadilar. Bular shu-shu
kuzatilgani, ichimdan bilinib qaralayotganidan boshqa ham bo’lib
chiqishmaganiga qarangki, o’zimning oyog’imdan boshlab ongimgacha egalik qilish
ichki kuzatuvini qilaverganlaridan keyin tashqariga chiqaversalar, tashqi
shovqinga xos gapiradiganga o’xshasalar rostandan ham qul qilib oladilar
chamamda. Endi, har doimgiga o’xshab hozir ham muz qaymoq yeyayotganimda
Iblisning ustimdan kulib o’zi yeyayotgani bilan o’zimni ikkilantirish qilib
ilojsizga chiqardiki, o’ylab qarasam, simmetriya bo’yicha uchida turgan qopqoqdan
qayrilib, bukilib olgan Iblis ta’m sezish bilan kuch olsa, parallel Olamida
qandaydir ko’p raqamlar yig’sa, men simmetriyaning ular tomonida
Amerikaliklarga o’xshab yashashdan bahra olaman. Simmetriyaning ular tomonidagi
past, shaffof rangda chizilgan chizig’ini qalin rang, chiziq o’tishi bilan
bostirib borish ma’nosida Amerikaliklarga o’xshab katta xonadondan barcha
sharoitlardan erkin foydalanib yuriyman, xohlagan paytim – o’zim bo’yicha,
qiynalishim sababli (hosil qilingan) bo’lsa ham, ovqatga chaqirilaman va ta’mni
qanday qilib faqatgina Iblisning o’zi o’z foydasiga hal qilishini bilmayman-u,
demak, birinchi navbatda o’zim sezayapman va parallel ravishda Iblis naf
olayapti deb hisoblayman xolos. Issiqda kun-u tun konditsioner yoqilgan. Endi,
yana shu Shohid masalasiga yozuvimning mualliflik huquqi tortishuvi bo’yicha to’xtalsam,
chindan ham ichimdagilar qo’shimcha kiritish maqsadida qarshilik bildirgan
paytlarida o’zim xohlamasam ham qandaydir mosligimdan kelib chiqib, kerakli
ravishda deb hisoblab qo’lim baribir ular tomoniga xos yozish amalini o’tab
oladi. Shu o’rindagi, to’ldirish paytidagi fikr va qo’llarim harakati qanday
keldi desangiz, Shohid ichimdan buni boshqarishga moyilga o’xshab turishi sezildi.
Zero Shohidning asl ismi Bobirhid bo’lib, oddiy izohda “yana bir hid”lik qilib
oladi. Endi, ichimdagilar insonlar, Dunyoqarash bo’yicha insonlar bilan
oramizni ochdi qilib olgan fikrimdan o’zimni hamma qatori, barcha bilan teng
bir shaxs sifatida ko’rishadi. Fikr esa almashinish degani bo’lib, ular
taqdiriy hayotdan ko’rib turgan chiziqcha, kekirdak, bo’g’iz (texnikaning sudragich
tugmasiga xos) o’tib-qaytaverishni istalgancha, tezlashtirib kuzatishni
xohlaydilar. Shuning uchun tomoqlarim doimo qizaradi, xunob bo’lib qirilaverishi
to’xtamaydi. Iblis aytayotganiga o’xshab almashinish “bo’q va sen” o’rtangda bo’layapti
deyishiga xos, aslida bo’g’iz qirilishimning o’zida bo’q ovqatga aylantirilib
filtirlanayapti. Mening hayotim uchun ichimdagilarning mashaqqatli turib
berishlari, “marhamatlari”, ko’rsatgan qiynoqlari bilan barcha simmetriya
markazga yig’ilib bo’lgan. Qayerdan foyda ko’rsam, shu yerdan zarar olaman. Endi,
meni, yozuvlarimni kim ko’p boshqarayapti desangiz, erkak Klounadalar egallagan
xayol va bilimlar ichki va o’zaro birma-bir va umumlashuvli simmetriyalaridir.
E’tibor bergan bo’lsangiz, yozuvlarim qandaydir xayol bilan so’zlar toptirilib,
umumiy mazmunan jihatdan bilim bilan birlashtiriladi. Umuman yozuvim tuyg’ular
borasida bo’lgani uchun genetik ravishda kimnidir ustun qilib, kimgadur bag’ishlab
yozuvlarimni u, shu kimdir tomondagi birgalikdagi qarashdan yozdirishadi.
Masalan, bugun ko’pgina qismlarni Ali ya’ni Zlish akamga, xayoliy
bilinishlariga xos tarzda yozdim. Endi, mana shu o’rinda ichimdagilarning
qandaydir jahl qilganini bildimki, ularning menga nima qildirayotganliklarini
bilib olib tahlil qilishim, ochib chiqishim, ustida ishlashim oqibatida o’z-o’zidan
ularning tush ko’rsatish aksi orqali qilgan har kunlik ishlarim bashoratlari xato
bo’lib chiqayotganligidan xafalar. Zero aslida bashorat yo’qligini ham
isbotlaydigan shuki, bema’ni ishni qaytib qilmaslikdir. Men uchun ularning,
Klounadaning bashoratlari shunday tuyulganki, shaxsning o’zining bir tarafdan
yopiq, noma’lumlashtirilgan, tushunib turib vaqt yetmay erishilaolmayotgan,
yozishga ulgirilayolmayotgan bilimli hislari orqali ikkinchi tomondan ko’zga g’irt
tashlanadigan, ochiqchasiga ko’pdan-ko’p ma’lum bo’lib ulgurgan hissiyotlar,
ishlar bo’yicha xabarlashuvni, yozuvlarimni ta’minlash karomat, bashorat bo’ladi.
Endi, Iblisning yomonlik bilan aralashuviga o’zi – birinchidan qarshiman, shu
aralashuv, halaqitiga rozi bo’lsam ham – yana, endi jazosini ol deydi. Bildirishicha
yomonligini sezishim bo’yicha, qo’rquvimga xos jazosini olishim ham kerak emish.
Zero bu – men hech narsa qilaolmay qolayotganim, shu ishiga ham simmetriya,
majburlanayotgan aniqlik bo’lsa kerakki, men hech narsa qilaolmay qarayapman
xolos. Endi, Shohid e’tibor bersam, asosan Iblisning ishimga halaqit berib o’zimni
orqaga tortishlariga ham ko’proq sherik bo’lib, oldingi yozganimga ko’ra nafaqat
o’zim izlayotgan so’zlar bilan darrov kim-kimligini, kim yozganini bildirmay
chiqadi, balki Iblis uchun barmoqlarimni asabli inersiyasidan foydalanib
tezkorlik bilan xato yozdirib, qo’limni olib qo’yganga xos gavdamdan ajralish holatini
beradi. Endi, o’zimning og’zimdagi gapni bo’lishib, ichimdan aytishga qiynashib,
qo’yishmaydiki, yana o’z xohishing yo’lidan borayapmiz deyishadi. Ular,
ichimdagilar o’zimni ko’proq bir narsaga mukkasidan ketkazib, shu soha bo’yicha,
yo’nalishga xos ravishda xohishlarimni ado etmoqchilar. Mobodo o’zim uchun past
baholangan xohishli g’oya, begona yoki ishimga aloqasiz deb tuyulgan (ichimdan)
gap kelsa, darrov “u emas, bu (hali noma’lum, ammo kallangga kelishi kerak bo’lgan
yo’nalishlisi)” deb, hayotdan tilimni urib simmetriya qiladilar. Endi, demak, bu
o’rinda Farishtaning ham o’tmishda ikkilanganligi va hozir to’g’ri yo’lni
tanlayolgani ma’lum bo’ladiki, shu – agar men insonlarga tegishli bo’lgan tuyg’ularning
o’zi bo’yicha fikrni tanlab olib insonlarga aralashgan bo’lsam, insonlar o’zimdan
badanimni olib o’zimdagisi bilan bog’langanlar. Demak, fikrlarim insonlarda bo’layotgan,
bor fikrlar va insonlarning badanlari ham o’zimda bor badan. Tuyg’ular va gavda
o’z o’rnida, ma’nosida qolib, fikr o’zimga tez-tez ajratilib, boshqacha bo’lib
kelib tursa, insonlarga ham badanlari qomatga o’xshash keng qafasga xos gerdayib,
doimo borligi bilinib turadiganga o’xshab turadi. Hozir Iblis o’zini shunday
bildirdiki, fikr bilim va o’ylovdan aylanib o’tib o’ylov, g’oya ostidan o’ylovning
yondashuvini o’ziga tortib yozuvimga, gaplarimga va ishlarimga ma’no-mazmun
ajrata (chiziqqa o’xshab) o’tib ketgani bois Iblis o’zimning fikrlarimni egallab
ro’paro’sidagi, simmetriyasidagi insonlarning “bo’yinturuqli” badanlariga ko’p
qarab qolishiga to’g’ri kelgan, majbur bo’lgan emish, o’zining aytishicha.
Boyagi fikrimni davom ettirib, Farishtaga kelsak, xuddi badanim shuncha
insonlarniki bo’lib yig’ilganga o’xshab, o’zimnikini bitta qilib alohida
ajratishning imkoni bo’lmaganga xos insonlar o’z fikrlarini mening fikrimdan
ajrataolishmasligidan Farishta qayoqda qolishini bilmay, oxiri mendan
insonlarga borib birlashayotgan kalta-kuyli chiziqlarga emas, balki fikr (aslida)
insonlarning o’ziniki, (o’zidan olingan) deb bilishga qolib ketdi, qaror qildi.
Shuning uchun men insonlarga jamlovchi, boshliqman deya, aniq nima bilan
almashinishni bilmay yurganimda, gavdam bilan tuyg’ularimiz almashinib
qolganini tushunmaganimda ya’ni insonlar ham birgalikdagi o’ylovlari bilan
fikrimga jamlovchilik, guruhlik qilaolishlarini bilmay yurganimda “qanday qilib
boshliqni yordamchiga tenglashtirasizlar” deb qolib, (simmetriya bo’yicha yolg’iz
bir tarafda o’zim, ikkinchi tomonda shuncha insonlar bo’lib turishining o’zi
tenglik bo’lib, “hammasi biridaligidan” kelib chiqib birma-bir tenglik qilish bema’ni
deb turganimda) Farishtaning ich-etimdan o’tib ketuvchi, endi bilsam badanimni
ezuvchi, majburan kuzatib turishimga qaratuvchi jahl-g’azabiga, o’zim to’xtataolmas
bosimiga duchor bo’lardim. Farishta shunday qiladiki, qaysidir, bo’lmasa-ku – o’zim
o’ylab topgan fikrga nisbatan to’liq og’zaki, gap bilan izoh beraolmasam, gapim
oxirigacha yetmasdan aralashaverib o’ziga tortib o’zimni qandaydir o’ndirayotgan,
foydamni olib o’zimni chiqindiga tashlash, yeyish qiladi. Xullas, fikrlash bo’yicha
odimlashim, yozishim mana shular. Endi so’rasangiz, shu 3-tuyg’uning o’zi bo’yicha
o’zimni qanday boshqarayaptilar deb, fikr berilishidan tashqari, 3-tuyg’uda
fikrga tasavvurni qarama-qarshi qo’yib, tafakkurga (Dunyoqarashli bilimlarga)
ishonchni teskaridan bildirib turishib, tafakkurli bilimlarim, ma’rifatim bilan
yozishimni jamlashga, xulosa qilishga kelishaman. Endi mening qornim to’ysa, Buxoroliklar
ham to’yishadi, energiya olishadi, Buxorolik erkaklar to’g’ri fikrlasalar,
Farishtalariga ergashsalar o’zim ham sog’lom fikr-tafakkur va tasavvur-ishonchga
ega bo’laman. Endi. Ko’p o’tirganimdanmi bo’ynimning orqasi og’riyapti. Endi, o’zimni
o’zim urishimdan, ruhan qarama-qarshi borishimdan ya’ni sabab-oqibatni, harakatlarni
ochaolmay simmetriya qilaolmaslikdan, chiziqning o’z ustiga qayishib bukilishiga
o’xshashlikdan (hozir “asalim” dediki biri, bu seks bo’lsa kerak) foyda oladi
deb hisoblashib, shunday payt, o’zimga o’zimning qarashim, kuzatuvim bo’lganda
bu o’rindagi tuyg’um yoki gavdam, kuzatuvim asosi bilan (o’zlari, Klounada)
urib, siltab, qiynab yuborishadi. Endi, shunday qilib erkak Klounadaning ikki
oyog’i hamda xayol-bilimlari ikki tarafga, insonlarga va odamga tegishli bo’lgan
tuyg’ular va gavda orasini birlashtirib turadi. Lekin, o’zimga kelganda o’zim
har qanday turdagi, oyoqlarim bilan tasodifiy, (fizikaviy, plyonkali, po’stli)
harakatlanish hisoblanaman, Klounada esa qadamlarim sonini o’lchab, hisob-kitob,
aniqlik, matematikaviy bog’liqlik kirituvchidir. Endi, mana boyagi jumlaga ko’ra
foydamni o’zimdan, o’zimni ustimda, qiynab yoki xato qilib olishimda shu xatoni
klounadaning o’zlari qilishadi deganimda, hayot tomondan, yo’q joydan bitta o’rinda
turishimga qaramasdan oyog’im osilib turgan kabelga tegib ketdi. Har doim yoki
shaxsiy klounada aralashadi, shu ularni deb yozsam, hayotiy Klounada halaqit
beradi va narsalarni poxuychasiga qo’yib chiqaraveradi, hammasini
kuzatmayapsanmi bo’ldi deyishadi. Esim bilan desam, oldindan yo’q bo’lgan
narsani es bilan aytib bo’lmaydi. Endi. Boshim shuncha dorilar ichishim
davomida bijir-bijir, hujayralari qorishayotganga o’xshab qolganki, mana 2-3
kundan beri enam qarag’ay dorini kuniga bittadan beradigan qilib yana qayta
tikladilar. Sekin-astalik bilan, moslashtirib ta’sirini tushurish uchun oxiri 0
taga o’tishga kelishib olgan edik. Demak, boshimga ya’ni Parallel Olamga fizika
yugurgan, yetib borgan bo’lsa, gavdamni buz-butunga xos, sarhush, silliq
sezishimga matematika yetib kelgan. Gavdam shkala bo’yicha, yakka ma’lumot
ajratuvchili, bir-biriga umumiy hisob ma’nosida bog’lanib, ajralmas bir jinsli yaltiroq
silliqlikka, multik personajiga xos ishlayapti, boshim, kallam esa alohida-alohida
belgilangan, ajratilgan raqamli hujayralar, mayda-mayda bo’lakchalar bilan faoliyat
yurg’izayapti. Endi. Agar erkak Klounada bizlardan, Buxoroliklar va o’zimdan xayol-bilim
hamda oyoqlarni o’zlariniki ham qilib foydalanishda ishlatib tursalar, men
Klounadadan gapirishni egallayman, insonlar esa joylashuvni olishadi. Men gapirib
butun Buxoro bo’yicha insonlarning joylashuvini o’zgartiraman, sakrataman, birdan
(ishonarsiz holatda) boshqa o’ringa ko’chiraman, insonlar esa yana joylashaverib
o’zimga gap tug’ishadi, keltirishadi. Ko’rib turibsizki, Dunyoqarash jihatidan
insonlarga katta ish qilib turibman, ular bo’lsa meni bitta gapirtirishadi
xolos. Shu ikki vaziyatni, bir-birovimizni sakratishimiz va gapirtirishimizni
Klounada bema’lol ko’rib, boshidan o’tkazib turibdi. Zero barchasini,
Buxoroliklarning joyidan boshqa joyga hatlashini va o’zimni insonlar gapirtirishini
Klounada o’z tajribasidan o’tkazib, sezib istiqomat qilayapti. Erkak jinsli
Klounada bizlarning oyoqlarimiz va xayol-bilimlarimizni matematikaviy ravishda
aniqlik qilib yozib borsalar, saqlashsalar, bizlar, insonlar va men ularning (mendagi)
gaplari va (Buxoroliklar bo’yicha) joylashuvda sakrashlarini fizikaviy ravishda
tasodifiy qilib qo’yganmiz. Shunday qilib hech kimda hech narsasi yo’qdir, menda
yakka o’zim uchun faqatgina qo’llarim bor xolos, Buxorolik aholida o’zlariga
yolg’iz o’ylovlari mavjud, Klounadada esa bo’m-bo’sh bo’shliqlari, havolari,
zaryadlari bordir tamom-vassalom. Men qo’llarim bilan o’zimni urganlarga “qo’y,
o’lsin shular” deya o’zim jazo berishdan bosh tortaman. Insonlar o’ylovlari
bilan birovlarni (o’y-kimsalarni) sevib-sevdirishga harakat qilishadi. Klounada
bo’m-bo’shliklari bilan, masofa bo’lib berishib “ma sof aloqa” qilishadi, o’zlarining
bitta chiziq, zaryad joylashuvidagi o’rinlarida aslida keng masofalarni,
uzoqliklarni saqlashadi. Endi umuman bir bo’lib yozganimga xos holda eskilar,
tarix bo’yicha ajdodlarimiz, qadimiylar Yer yuziga tez tarqalishgan,
masofalarni piyoda bo’lsa ham tez fursatda o’tishgan deganim bo’lib, odam bilan
insonlarni hech narsa ajratmayapti, quruq birgina chiziqchada yashiringan erkak
Klounada orlarini keng qilib butun viloyat bo’ylab joylashtirgan. Yer yuzasi
nuqtaga, parallel Olamda raqamga o’xshatilgani uchun aslida hech qancha joy,
masofa, oraliq egallamaydi. Endi, umuman bu fikringni endi yoz deya, bir o’ylab
qo’ygan fikrim bo’yicha yozuvimni tuzib, boyitib kelganimni bildirishayaptiki,
xo’sh shuni hozir yozsam. Bu – raqamli Dunyoda plyonkali, fizikaviy Olamdagi
barchaning tuyg’ulari va gavdalari binolar, narsalar va joylar bilan
birlashtirilib, har bir shaxs o’zi bo’lib ulgurgan shu narsalardan svg li
tortilib chiqib ko’nglidagi, inson gavdasidagini tuyg’usiga va odam tuyg’usidagini
gavdasi uchun bo’lib kelgan bor ishni qiladi, sevgilisi bilan istalgancha voqelik
uyushtiradi. Multik binolariga o’xshab, shu bino-rastalar, narsalar yonida hamma
sevimli ishlarni qilib chiqish mumkin. Endi 21:16. Jondor degani Sanskritchada “Jon
<- (davom etuvchi) or” bo’lib sanaladi. Jondor tumanim haqida uyog’ini so’rasangiz
anchagacha ko’p yozmoqni amallaymiz hali. Endi, 320-ertangi kun haqida yozsam, Ibo’qimning
tug’ilgan kuniga yaqinlashishning ko’pligi bilan erishibmiz. Umuman esa 3+2+0=5 ya’ni Farishtam bilan bog’langan.
Comments
Post a Comment