Nima
263 3:57.
Birinchidan 2 marta xayol surib o’ylab, keyin shu ishga, yozuvga kirishish
kerak. Ikkinchidan hozir sal avval 2 marta o’ylaganim shu ediki, ishni istagan
joyingizda xohishingizga binoan yakunlab natijada mehnatingizni qayeridan qolganingizni
bilib, es-xotiraning bir chetiga navbatdagi ish payti uchun saqlab qolishingiz
kerak. Endi 12:21. O’zimga o’zimning gap-so’zlarim bo’lib o’z-o’zidan, noma’lum
tepa kallamdan kelish aslida miyamda burilib tutilish bo’lib chiqayotgan gap-so’zlarning
joyi o’zimniki xolos. Miyamda eshitilgan o’z-o’zidan kelgan gap-so’zlar yuqori
chegaradan ichimdagi o’zimga qarshilar tomonidan ishlatilayapti. Ichimdagilar miyamdan
yuborayotgan gap-so’zlarni o’zimga qarshi ishlatish payida bo’lishib ish
qilishsada, gaplarim o’zimniki bo’lgani uchun iloji boricha o’zimga qarshi
chiqmaydi. Ichimdagilar o’zimning gavdamdan o’rnashib olgan Kloun o’sroq
xotinimni asrash bahonasida gap-so’zlarimni miyam kesimida o’zlari tomondan chiqarishadi,
ammo go’yoki o’sroq xotinimni yomonlayotganga o’xshashganida asrayotgan bo’lishadi.
Faqatgina gap-so’zlarim o’zimniki bo’lgani uchun o’sroq xotinimga, u tugul shu
ikkimizni ajrataolmayotgan o’zimga qattiq botadi. Endi aslida o’sroq
xotinimning tashqi gavdasidan chiqayotgan gaplarni: “o’zingdan o’zingga” dedirmaslik
qilmoqchi bo’lganlarida, baribir hozir deraza ostida Muhammadni (Muhammadazizni)
olib tinchlantirishga uringan shu xotinim, zirapcham “bas” va boshqa so’zlarni
ishlatib ichimdagi o’zining hovurini, ruhiy qisilishini o’zimniki hisoblangan
gaplari bilan bostirdi. Xotinimdan nima so’kinch eshitaman, qattiq gapiga quloq
solishga majbur bo’laman, tanobimni tortganiga guvoh bo’laman, bari u orqali
ijroda bo’lgan o’zimning gaplarimni o’zimning ichimdagi xotinimning Ruhiy
talvasalanishlariga qarshi ishlatilish bo’lib, mening alamimni yoki farqi yo’q
xatti-harakatimning, ko’p gap qilmasligimning jazo berishini Shohid parallel
oiladagi nogironlar aravachasiga mixlangan original xotinimdan gap-so’zlar
qilib oladi. Endi, o’zgacha yo’taltirib tinch qo’yishmadiki, yana yozmoqchi bo’lganimni
eslatib bu – ko’zim orqaga ketib ko’z suyagim qovog’ini ichidan bo’layotgan
pana joyga qarayotganimni sezib yotaverganimdan keyin ko’zim o’ziga kelishlar
orasida hayotga, to’g’riga boqsa, go’yoki aftim-basharam bilan boshqa xillarga,
Iblisga, enam qarag’ayga yoki AQSh lik bezorilarga o’xshab qolaman. Endi shu o’rinda
“bezori” so’ziga urg’u qaratmoqchi edimki, “be zor davom etayapti” ya’ni “zorsiz
vaqtni olish” bo’lgan ma’nosi esimga Iboshning ya’ni o’zimning yoshligimning
haqqoniylikka erishaolmayverganidan so’ng yaqin kengash yaratganga o’xshab
onasining oldiga o’zi tuzib kelgan xatti-harakatlarining to’g’riligini ko’rsatmoqchi
bo’lib, o’zining yurish-turishiga, to’xtab turishiga e’tiborni jalb qilinishini
so’rab jim o’tirishida ma’no ko’pligini bildirgan holda o’zini to’g’ri,
tartibli ko’rsatadi. Demak, bezori degani zorsiz ravishda diqqatni o’ziga
tortish. Ibosh gendan charchaganki, shunday qiladi, aslida esa gen, tuyg’u-ehtiroslar
bilan harakat qilgan shaxs boshqalarga sal bo’lsa ham zorli bo’lishi kerak. O’zimda
yoshlik-beboshlik hali ham borki, magazinlarga chiqqanimda arzon qilish uchun
sotuvchiga hech ham zor urmayman odatda. 264 18:30. Qo’toq degani “qani - o’t -
oq” bo’lib, tinchlik ramzi oq rangini qannidan, qanjiqdan o’tishini bildiraturganda,
baribir birinchi qanjiq sanaladi. Qanjiq degani esa “qancha jiq, chiq” bo’lib,
tuyg’u va ehtiroslarni gavdata’n qanchalik chiqishini anglatadi. O’zimga
kelsak, men hozir shu kunlar qo’toq va qanjiq holatidaman. Ichimda g’ulg’ulali
tortishuvlar, videleniyaning markazdan chiqishi va devorlariga tegishiga o’xshash
gavdam oralagan, o’rtasidan qobig’iga, etiga yoki terisiga xayoliy va sal-kam
bilimli bosim, tegamajonliklar, qistalishlar qanjiqlik sifatida tashkil
topaverib o’zimni shulardan o’tkazib oqlikka ya’ni tinchlikka chorlayman, yo’llayman.
Comments
Post a Comment