Nima
217. Mening birinchi yarim umrimning nomi Bobirmirzo
bo’lsa, ikkinchisiniki Shomirzodir. Ikkalasidagi ham mirzo qo’shimchasi “men
Ruh (bilim-xayol) Iblis (g’oya-o’ylov) tan (tanga zor, zotan, Farishta – fikr-tafakkur
– hamda Dev – his-hissiyot)” ma’nosini anglatadi. Dasturlashni o’qib-o’rganish
va birvarakayiga tuzish davomida mana shularga ketma-ket duch kelib o’taman,
hissiyotimdan o’tkazaman. Avval bilim bilan dasturlashni qayeridan boshlashni
hisobga olaman, so’ng xayolga berilib ketma-ket amallar izini topishga
urinaman, keyin g’oya asosida topgan ishimni, amalimni qanday qo’llashni taxmin
qilaman. Keyin o’ylov asosida qilgan ishimni, g’oyamni sevib davom ettirishga,
kodda yozib o’rnatishga harakat qilaman. Fikr asosida topgan bilimimni, o’rgangan
qismimni tajriba-amaliyotdan o’tkazib tahrirlayman, toki to’g’ri bo’lmaguncha
qoralamalar, qayta-qayta urinishlar qilaveraman. Tafakkur bo’yicha oxiri eng to’g’ri
amalga, shu qism yakuniga kelaman va keyingi shunday ishlarim uchun tuyg’ularimni
to’ldirib mustahkamlayman. Oxirida qilgan ishlarim natijasini umumiy dasturlash
barobarida, tajribasida va miqyosida his etaman, o’rnini belgilab qayerlardan
to’ldirish qilish kerakligini hisobga olaman. Eng so’nggida barcha qilgan
ishlarimni hissimdan yot (hissim bo’yicha yod olaman) etaman, bilib bo’lganga
chiqarishga urinaman, harakat qilaman. Mana shu bir jamlanmadagi o’zimning
ishlash tarzim, asossan kodlash, so’ng yozishdagi say-harakatlarimdir. Endi
12:34. Men Bobi(u)r bo’lib Shoga hozirda o’zgarib borayotganimda “yana bir yoki
bur” va “shu o, Dunyo” sifatlarida yolg’onim bu – istalgan vaqtda burilaolish,
gavdamni qo’zg’atib aylantirish qobiliyati bo’lsa, chinim ya’ni aslim esa har
bir yerda baribir shu Dunyodagi narsalarning guvohi bo’laman. Gvardiyamga aloqador,
bog’liq va qarama-qarshi jamoalar tabiiy nusxalari esa menga teskari ravishda
ismimning zidcha yozilishi bo’yicha Ribob va Osh sanalishadi. Ribob sifatida ichimdan
tashqariga chiqib o’zimni o’rab olishgan bo’m-bo’sh tabiiy nusxalar ya’ni
klounadalar shu masxarabozliklarini ya’ni “mas xira o’yin”larini rubob musiqa
instrumentini, dastgohini kuch bilan tortilgan simlarini (yonimda, dastgoh
boshi o’rtasida) eniga tebratish hamda oshga hamtovoqlik qilish, shoshilish orqali
qilib hayotimga osiladilar. Endi 16:12. 2-1 qoidasi bo’yicha Bobir so’zini
ertalab Bo qismi boshqarib, “Bobir Dunyo” deyman o’zimga. Tushda esa bi qismi
kelib, “Bobir davom etayapti, va” deb yo’sinaman. Kechda esa r qismchasini
qilmay qo’yaman ya’ni Iblisdan voz kechib, Iblis o’zimni qiynayolmaydigan qilib
qo’yaman. Ribob bo’yicha “Ri” qismida ertalab o’zimga Iblis va Ruh tashlanadi, “bo”
bo’lagi bo’yicha esa hamma klounada “Bobir Dunyoga hamroh, ishlayapti” deb
tushlik paytida qattiq ishlatadilar, so’ng kechasi “b” qismi bo’yicha Bobirni
ya’ni o’zimni o’z holimga qo’yishadi (yomonlar!). Endi, atrofimdagi va ichimdagi
klounadaning gaplar va o’qtalishlar bilan hayotimga osilishlari bu – ularni o’z
gaplari boshqarayotganini, harakatlantirayotganini bildirib (og’zilaridan birinchi
avtomatik gap chiqadi, so’ng tabiiy nusxalar majburan shu gapning ijrosi uchun
harakatlandilar) shu qo’zg’alishlari, harakatlari va qimirlashlari davomida o’zimni
hayotdagi o’rnimni ya’ni, harakatlanish hisoblanishimni dirrilatishadi, 2 tasi
1 ta bo’lib bir joyda tebratishadi. Shunday paytlar o’zim o’zimni ushlasam,
qissam yoki salgina og’ritadigan ish qilsam, darrov dirrilash o’zimniki bo’lib
o’zimga qaytadida, yomonlar yovuz ishlarini qilaolmay hafsalalari pir bo’ladi,
shunday urag’onliklari bo’yicha to’satdan ishtiyoqlarini kesilishiga, shatta
yeb orqaga qaytishiga olib keladi. Endi 19:43. Polinning qaynotasi Bobur qudaboboning
qo’l bosh barmoqlari kesilgan, o’g’illaridan ham shunday bir barmoq yo’qdur
chamamda. Shuning uchun o’zim ham ko’rsatkich barmog’imni bosh barmog’im bilan
qisib yurib doimo davom ettirsam, zada qilaversam, klounadaning ichki va tashqi
gaplari o’zim bilan borayotgan hayotimni tovlab qaytib o’zimga osilmaydi.
Comments
Post a Comment