uzbek language siteenglish language site

Nima xay yana?

 

228 9:03. Demak, e’tibor berib qarasam, hamma narsani, aloqalarni buzayotgan bu – almashinish. Parallellikdagi o’zimning o’rnimni uyoqda bo’lsa, o’zim esa parallellik bo’yicha buyoqda tursam, darrov uyoq bilan, ya’ni o’zimning asl joylashuvimdan o’zimga qaqshatqich zarba keladi deyman-u, ammo shu dirrilatish asnosida bo’lib o’tadi. Uyoqdagi o’zimning joyimda turgan yeban, kloun parallellikda turib o’zimning joylashuvimni kuzatib shu o’rnimga to’g’ri kelib qolsa, joyimni dirrilatadi (go’yo temirni urib tebratganga o’xshash), ustma-ust joy talashish qiladi. Masalan hozir, bilmadim nima shamalar, ayblar va imo-ishoralar bilan o’zimga qarshi turgan ichimdagilar, (umuman olib qaraganda o’zimga shunday tuyuladi ya’ni ular tomonidan bekorchi ish bilan shug’ullanayotganim, o’zimning ichimni o’zi qisayotganim topilayotgan bo’lsa) darrov o’zimning o’rnimga o’tib signalli ovozlar chiqarishib tanho yuksaklik bilan o’zimni urib tashlashga xos dirrilatmoqchi bo’lishadi. Umuman olib qaraganda, o’zim kun bo’yi ko’pchilik bilan almashinaman, oxiri vaziyat kelib ichimdagilarning umumiy bahosi, xulosasi berilayotganda shu yaxlit bahoni topishib, ichidan yana nimalarnidir, kimlar bilan to’g’ri o’z o’rning bo’yicha almashinaolmading degan shamada aniqlik kiritib, darrov o’zimga ovoz solishadi. Umuman – almashinishga kelsak, o’zim shuni tushunib kecha guvohiga aylandimki, Oila a’zolarimizning suhbatlarida klounada to’g’ridan-to’g’ri murojaat qilmasdan, bilvosita boshqalarni nazarda tutib gapirayotgan bo’ladi. Masalan, kloun enam o’zimga kelib gapirsalar yoki yonimda shovqin chiqarsalar, bu – Jo’raqulovaning shaxslar bilan yaqin ma’noda jamoaviylikni kengaytirib oshirishiga qaratilgan dirrilatish sanaladi. Enam qarag’ay, agar o’zimdan bir nimani so’rasalar bu – Jo’raqulovadan so’ragan bo’ladilar hisob. Yoki bo’lmasa, ba’zida boshqa munosabatlardan borib, gap oralab yoki umumiy ko’pchilik bilan suhbat natijasida navbatga ko’ra anglashilish bo’lib, dadamni nazarga tutib o’zimga buyruq berishlari mumkin. Va h.k., shu ikr-chikrlarga e’tibor berib yursak, o’z o’rnimizni topamiz va haqiqat tarafdagi gavdamiz qiynalmaydi, devonaligimiz qizib oshib ketmaydi. Demak, kenglikni yaratish uchun chiziq bo’ylab orqa-oldin surilishga o’xshab almashinish kerak. Gavdani, qomatni yasash uchun esa ichkariga tortilib yopishqoqlikni, leyko”sit”likni oshirish kerak. E’tibor bergan bo’lsangiz shu gap bilan o’zimda taqdir bo’yicha parallel olamimga hissiyotlar, qalb aralashib borayapti hamda qoloqlarning gavdali o’zlarini anglashlariga tuyg’ular, Ruhiyat yopishib qolmoqda. Endi, keling bir mantiqiy misol-masala yaratib yechishga urinaylik. Zero yangi yosh avlod vakillari mantiqiy, mental doira vakillaridandirlar. Demak, mantiq bo’yicha almashinishlar qanday ketayapti, ularni kuzatsa bo’ladimi? Misol uchun bizga yaqin insonlar nomlari berilgan, shularnin almashinish, kimga aslida gap otilganligini bilish qanday bo’ladi! Buning uchun ismlarning harflarini alifbo o’rinlariga xos sonlar bilan yozamiz. Masalan, Zokir ismini olaylik, Z-26 – o-15 – k-11 – i-9 – r-18 bo’lsin. Endi shu sonlarni kataklari, xona birliklari bo’yicha ham umumiy barchasini bir-biriga ham qo’shib chiqaylik. 2+6+1+5+1+1+9+1+8=34 => 3+4=7. Demak, shu 7 raqami qaysi shaklga o’xshaydi, buni uchburchak deb olsak bo’ladi. Demak, mantiqiy masalaning javobi uchburchak. Mantiqiy masala shunisi bilan ajabtovurki, raqamlar 4-kelgan yosh avlod bo’lib 2-o’rindagi shakllarga, chizmalarga mubtalo, oshiq, bu –ularning jonli asablari. Demak, 7 raqamining ustida Zokir so’zining harflari yugurib o’tayotgan taasurotni egallayotganimizda 7 sonining chap tomon bo’shlig’i bu – 3-kelgan avloddagi bizlarning ya’ni er-xotinlarning 1-navbat bilan ishtirok etishga erishgan bobo-momolarning bo’yoqlari ustidan o’tib qaytishimiz sanaladi. Bobo-momolarning hisob-kitobli joni, asablari bu – bizlarga, 3-kelgan er-xotinlarga aloqador. Demak, bizning misolimizda uchburchak va 7 o’rtasidan va teppasidan Zokir paravozi o’tib ketayapti va oq chap yoq bo’shliq to’xtab turibdi. Bu – bizning miyamizning qanday ishlashi, ongimiz. Demak, chappacha rasm-rusm olsak, ongimizda avval asablarimizdan qorishib, aralashib ya’ni o’zi bo’lib kelayotgan hisob-kitoblarimiz bo’shlig’ini 7 raqamining bo’sh yarmida hisobga olamiz. So’ng Zokir so’zini nazdimizda, tartibli harflarini o’ylovimizda yugurtiramiz. Uchburchak shaklini topib olib bolalar hayotimizda, tuyg’ularimiz va qalbimizda qanday joylashganini bilib olamiz. Oxir oqibat bolalarimiz uchun aniq raqam soniga, 7 ga ham yetib kelamiz. Shunday qilib kim orqali qaysi bolani nazarga solayotganlarini suhbatdoshlarning suhbatlaridan topishga urinamiz. Shuni boshqa topilajak nomlar harflari bilan ham mashq qilib ko’rish mumkin. Taxminimcha, chamamda - e’tibor berib qarasak, muloqotning narigi tarafi, gapirayotganlar ya’ni klounlarning so’zlari davomida bahrubaytga o’xshash kimningdir nomi uchun shu so’zlarning yoki gaplarning, sanskritchalarining birinchi harflari chiqib kelishi, ismning harflarini ketma-ket berishi mumkin. Endi, bugundan e’tibor bersam, ichimdagilar negadir meni “qiyayapman” deya o’zlarini dirrilatishayaptilar. O’zimni bir varakayga hamma ishni, o’ylov-hisob-kitoblarimni yoki tuyg’ularimni amalga oshirishimni istashayapti. Go’yoki bir ondagi ishlarim, tuyg’umda bor vazifalar atrof-muhit havo bo’shlig’ida har qayerda hissiyot, dil chiziqlari yoki to’g’ri kesmalari bo’lib o’tib-qaytib turishibdi. O’zim asosan o’ylaganlarimdan bittasiga urinib yozib borsam, qolgan sinxron kallamga kelgan fikrlar-g’oyalar ya’ni o’ylovlar mujmalligidan ya’ni hali yechimi topilmaganligidan qanday qilib miyamda hozircha chala ochilgan bo’lsa, qolgani havo kesmasida o’tib-qaytish bilan oldindan parallellikda yechib qo’yilganligini bildiradi. Endi, umuman olib qaraganda – taqdir parallelligi tomonidan insonlar tomoniga klounada yolg’on to’ldirish, almashinish vazifasida bo’lib tushadi. Insonlar tomonidan esa uylari, binolari va umuman hamma tabiiy-sun’iy narsalari o’zlari yasab-qurganga xos ravishda taqdir tomonga bo’lgan yolg’on, aldamchi almashinib o’tgan zarba sanaladi. Zero men oddiygina tegayotgan, foydalanayotgan narsamni o’zimniki deyishim mumkin, taqdir tarafidagi shaxslar ya’ni qurilma-qurilishlar esa klounadani, tabiiy nusxalarni o’zlariniki, xususiy egaliklari sanab chiqishlari turgan gap, ya’ni hech gap emas. Endi “hech gap emas” iboramni tom ma’noda tushunmang, zero bu – oson (bironta gap bo’laolmasdan, aniqrog’i bo’lishga ham urinmasdan quriladi, yasaladi yoki ishlanadi) degani xolos. Endi, umuman olganda yozuvimga, ishga kirishishim boshlanishidan ko’nglimga zarba berishdi ya’ni ko’nglim sifatidagi Shohidning o’zi bilan o’zi dirrilashiga yo’l qo’yishmadi. Shuning sababi borki, bu – tundagi tushimda ichimdagilar o’ylatishiga qaraganda hozir yozganlarimni ko’rgan emishman. Endi, umuman olib qaraganda er-xotinli hozirgi generation avlod vakillari uchun koinot ya’ni ilmu-fan asoslarida koinotning cheksizligi va yulduzlar bilan to’la-toshaligi yozilgan. Bu – aslida biz er-xotinlardan oldin ikkita avlodlar o’tib ketganligini bildiradi. Bizlarning o’tib ketgan, ko’z yumgan ya’ni vafot etgan bobo-buvilarimiz yulduzlar sifatida bo’yoqli tuyg’u vakillari bo’lgan bo’lsalar, ota-onalarimiz shu yulduzlargacha bo’lgan koinot yo’llari, chiziqlari hisoblanishgan. Koinot yulduzlargacha har xil chiziqli, qalam bilan tortiladigan shakllarga to’laki, shuning uchun kengligi borga o’xshaydi. Agar shuni eshaolsak, yani burilishlarda orqaga qaytmay, sekinlashsakda to’g’riga, yulduzlarga qarab boraversak, ularga ya’ni yulduzlarga yetishish qiyin bo’lmaydi. Demak, faqatgina aralash 2-3 o’lchamli qirralardan iborat shakllarni oldinga sursak bas. Tutash chiziqlardan birma-bir yulduzlar tomon yo’nalish olish kerak. Endi 15:33. Iphone imni tiklash, topish uchun avval Tabassum do’koni yonidagi Beeline ofisiga boruvdim, ular IIB ga borish kerak deyishdi, so’ng mahalla uchaskavoyiga borib kelayapman, u o’qishga ketib kechki soat 4-5 larda qaytarkin. Xullas shu ishni qilaolishga qanday xulosa bilan keldim. Shuni aniqlik deydilar. Misol uchun o’zim qanchalik parallel reallik ichida-ustida yashamayin, atrofimga boqiy, nisibiy yoki harakat bilan rivojlanishi o’tkazilib yakunlab qo’yilgan Olamning narsalari bilan aloqaga kirishmayin, ularni sezib, ko’rib-eshitib va tegib hayot kechirmayin, o’zimni o’rab oladigan vaqt va fazo sakrashiga qaramasdan baribir o’zim o’zim istagan, mo’ljallagan oddiygina narsaga tegaolishim aniqligi ortidan bordim. Chindan ham o’zim atrofdagi parallel ma’no-mazmun va mohiyat bilan to’ldirilgan haqqoniy narsalarga aniq bilib tegishim mumkin. Shu yaqin atrof narsalarining, uzoq joydagi yoki ko’cha ko’y boshqa yerdagi narsalardan, amallardan yoki aloqa orqali hal qilinadigan aniqliklaridan farqi shundaki, yonimda sezgilarim ko’proq ishlatib ulgurilgan. Nima bo’lganda ham o’zimga berilgan inson sezgilari qayoqqa bormayin o’zimni aldamagan hali beri. Demak, o’zimning ishlarimni birov bilan emas, balki o’zim hal qilsam obro’yim ham osharkin. Enam qarag’ayga Ichki ishlar bo’limiga birgalikda borib bu ishni, Iphone ni topish masalasini hal qilaylik deganimda, shuncha bema’ni gaplarni, uni topish kerak emas, yangisini olamiz deb yubordilar. Demak, uzoqroq yerlar bilan bog’liq har xil sohadagi aniqliklar, masalan gapirib va tegib hal qilinadigan ishlar o’zimga obro’-martaba keltiradi. Shuning uchun o’zimga ikkilanmasdan, vaqtni ehtimollik bilan cho’zmasdan va ishonmagan muhitdan so’rash qilib turmasdan, darrov hal qilinishi nazdimda, bilinib turgan, oson bo’lgan o’zgalar, davlat tashkilot vakillari bilan ishlarni hal qilib kelaverishim kerak. Albatta, bir tarafdan o’zimning gavdam qaysi vaqt va qaysi joyni aniqlashtirib borsa ham, o’zimni o’rab oladiganlar parallel reallik(ning), shu yashaydigan binolarning klounadasi sanaladi. Shunday qilib aytadigan bo’lsak, zamon va makon tushunchasi vaqt va fazo masalasidan farq qiladi. Zamon bu – parallellikdan haqiqatning “zam olishi, davom ettirishi” yoki “tezkor om ustida” erishilishi kerak bo’lgan ishlarga xalq bilan umumiy rivojlanishni bir xil deya payqaydigan vaqt oralig’ida yetishishni bildiradi. Parallellik bizlarni yashab turgan zamonimizda taxminan 2-3 yilgacha oldin-orqa ya’ni kelajak-o’tmishga tashlashi, aniqrog’i shu kelajak-o’tmish muhitiga, narsalariga solishi mumkin. Ammo klounada ya’ni taqdir uylari, narsalari bizlarni (o’tmish-kelajakka) 10-15 yil yoki butun umrimiz bo’yicha sarson-sargardon qilaolmaydi, sakrataveraolmaydi yoki eltib tashlayvermaydi. Oddiygina atrofga boqib zamon narsalarining o’zgarmasilgidan, ko’p ham yangilanib ketmaganligidan shuni payqash mumkin. Makon tushunchasi esa “ma kon” bo’lib, bir joyda sakrab, sirpanib yoki havodan hech ko’rinmasdan, bir ondayoq o’rin almashtirish uchun parallel olam bilimi sanaladi. Endi bizlarning aniqliklarga boqaylik, bu – vaqt va fazo bo’lib, vaqt degani haqiqiy reallikda sekin hamma bilan birga o’tuvchi ishonchli, haqqoniy va chinakam omil. Vaqtning o’zi bilan hammaga bir paytning, damning yoki onning o’zida aniq ushlagan, topilgan narsani ko’rsatish mumkin. Fazo esa shundan iboratki, “fak ya’ni sik zoya (ketgan)” ya’ni hadni hamma joyda ham amalga oshirib bo’lmaydi degani bo’lib, insonlar hech qachon bekordan-bekor, o’z-o’zidan ya’ni tabiiy qonunlarga zid ravishda bir joydan ikkinchi joyga ko’chma ma’noda sakrab o’taolmaydilar, aniqrog’i yo’q bo’lib boshqa yerga paydo bo’lishaolmaydi degani. Fazo bilan ham har kim hech kim bilmaydigan aniq yerda baribir anamallarsiz, tabiiy qonunlar buzilishisiz kezib, oyoq bosib yuraveradi yoki o’tirib-yotaveradi. Shunday qilib fazodagi aniq bir narsalarga erishish, qo’l ya’ni teri bilan tegish mumkin, ammo bu – chinakam narsalar, aniqlik emas, balki bizlarning ko’r-ko’rona, ammo aniq aynanki qidirib topishimiz hisoblanadi. Fazodagi ko’pgina narsalar zamon ichida o’zgaruvchi, hammaning parallelligi miyasiga kirgizib qo’yilgani bois sudralib, holatga ya’ni uzilish joyiga edibor berilmay sakratib qo’yilgan bo’lishi mumkin. Masalan, o’zim hozir xonamda shu yozish bilan shug’ullanib turganimni olaylik va men atrofga boqib chemodanni mana ko’rib turibman. Ammo parallellik bo’yicha zamon ichra vaqtda sakrash bo’lib o’tib, chemodan yoki shkaf o’rniga boshqa narsalarni ko’rishim mumkin, chemodan yoki shu xonadagi narsalarning joylari bo’m-bo’sh qoldirilishi ham mumkin. Shunda o’zim hech narsa bo’lmaganga xos hali ham biron narsa o’zgarmabdi, shkaf yoki chemodan o’z joyida bo’lmasa, demak hoziroqda o’zi yo’q edi, xonaga kelganimdan beri yoki komnatani vaqt bo’yicha kuzatib kelganimdan buyon o’zi shunday e’ti deb turishim mumkin. Demak, zamon, hammabop rivojlanish davri ichra o’tib boraydigan vaqtga sakrayman va shu paytning o’tmishi hamda kelajagiga, xulosalariga qarab turaveraman. Bu – parallellikning har bir insonning, odamning va mafianing esiga biron asl ko’chishni bildirmay sudralishi degani. Zero butun parallel nisbiylik bizning esimizga qayerda bo’lishimizdan, holatimizdan qadiy nazar solib qo’yilgan, bizlar ya’ni haqiqat so’zlovchilari esa shu esda, xotirada yoki yodda sakraverib o’tmish va kelajak bo’yicha baribir hoziroqda yurib ketayapmiz (o’zim harakatlanish ramzi bo’lganim uchun oddiygina shu yurib ketayapsan dedim), o’tib borayapmiz deyishimiz mumkin. Bizning esimiz yangilanmaydi va ketma-ketlikda kuzatib bormaydi, balki parallellikdan olinadi. Endi 17:13. Oxirgi jumlani aniq qilib yozadigan bo’lsak, zero o’zimni hozir yuklab, boshqa yumushga jalb etib olib ketishdiki, soat 18:00 da ishimni tugatishni majburlab mo’ljallayaptilar shekilli. Ichimdagi ko’ti-bo’qlar o’zlaricha: “ishlam, ishdan uzil” deb turishib, aslida meni o’zlaricha yaxshi o’rganganlari bo’yicha boshqarib soat tayin 18:00 da yozuvimni, ishimni yakunlamoqchilar. Demak, oxirgi gapim qolib ketdi, shunday qilib bu – bizlar yashab o’tayotgan paytimizdan, bo’lib o’tayotgan o’tmishlardan esimizni saqlab keyingi ishlarni, bo’layotgan voqea-hodisalarni kuzatib bormaymiz, esimizni ketma-ket davrlardan iborat deya hisoblamaymiz. Balki ketma-ket davrlar har xil intervallar, zamonning vaqt joylashuv oraliqlari bo’lib, baribir hoziroqda silliq, uzluksiz ya’ni sekin vaqt bilan o’tib ketadi. Aslidagi kurash ham shuning uchun ketayapti. Bizlar haqiqatgo’ylar o’tmish davlari buzilmay, uzluksiz ya’ni bir xil, tartibli ravishda holatlarimizga ko’ra yuklanib borishga erishishni poylasak, ichimizdagi va tashqaridagi klounada zamon ichidagi vaqt kichik-katta ( 1 soniyali yoki 4-5 daqiqali, yoki 1-2 yilli va h.k.) intervallarini ketma-ket yopishtirib joylashtiradi. Klounlar uchun to’g’anoq bu – haqiqiy fazo va vaqt bo’lsa, bizlarga halaqit beradigan zamon va makon hisoblanadi. Shunday qarasak o’zim qorishmaning ikkala tarafida ham bo’lib, taxminimcha, tasavvur bo’yicha bir yaqin joylarning va paytlarning o’zlarida parallel ravishda juda qisqa joylar va vaqtlar farqlari uchun orqa-oldin, ikkala parallel chiziqlarda bo’lib chiqaman. Mana shu dirrilash bo’lib, zamon va makon hamda vaqt va fazo bir-birovlari ortidan ergashib, yopishib nuqta va chiziq, on va yer talashadi. Masalan, oddiygina hozirning o’zidan hisobga olingan holda ko’p bo’lib turgani va sezilayotgani shuki, gavdamning orqa tomonini AQSh lik pidrlar, marazlar egallashgan va yana qabul qilib borishayapti. Bu – xuddi Matritsa 2 filmidagi Smitning Neoni egallash uchun qo’lini uning ko’kragiga suqib, kumushrang ya’ni kulrang simob bilan Neoning o’zining oldindan, gavdasi to’g’ri tomonidan boshqaruvini yo’qqa chiqarib ko’proq ortiga kumush rangi bilan suyuqlikni o’tkazmoqchi bo’lganligini tushuntiradi. Aniqrog’i AQSh lik katta chumolilar yoki barcha chmolar, shmaziklar qomatimning orqasidan o’zimni boshqaruvchi turtkilari, itarishlarini berib har xil xohlagan ishlarini qildirmoqchi, yo’nalishlariga kiritmoqchi bo’lishadi. Endi, shunday qilib aniq bir shahd bilan ham yozib o’tishim kerakki, chunki bu – pismiq Shohid o’zimga tuzoq o’rnatib, qanday o’yinlar bo’lsa ham soat 18:00 da ishimni to’xtatib har kun shunday mehnat qildiravermoqchi. Shuning uchun mana soat zamon ichra qancha o’zgargan bo’lishiga qarab turmasdan 17:44 ni ko’rsatayotganda ishimni Blogger ga 18:00 bo’lmasdan oldin chop etayin.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima