Nima kerak?
225 9:10. Qarangki ichimdagilar bilan doimo bekorga
azoblanib, ularning vas-vasali qiynashlarini boshimdan o’tkazib yurgan
bo’libman. Oddiygina kuzatuvim va ishonchimni o’zgartirsam ya’ni ular tomondan
berilayotgan og’riqni o’zimniki deya ma’qullasam bas bo’ladi. Ammo to’g’risi
ham shu, ular to’g’ri yo’lni ko’rsatib to’xtamasdan, bosim bilan qiynayveradilar,
o’zim esa shu yo’lni, tizginni oxiri to’g’ri deb topib bilganimdan so’ng
ularning ya’ni ichimdagi-tashqaridagi klounadaning nima qilishlarini bilmay
qolishlarini ya’ni tumtaraqaylashuvlarining guvohi bo’laman. Masalan, o’zimning
yuz-ko’zimga, yuzimning miyam bilan moslashgan kayfiyatimga avvallari
ichki-tashqilarning ovozlari va gaplari yoqmasdi, mana Shomirzo bo’libmanki –
ular o’zimning gaplarimning bo’y-basti ostidan o’zimning hayotiy tarafimga
o’tib gapirganlarida o’zimning tomonlama kuchimning qudratiga kuch qo’shib
o’zlarining o’zimdagi kirib olgan parallel gavdalarini majag’laydilar, tom
ma’noda bosti-bosti qilib bosqilaydilar. Bu – go’yoki: “uraman, o’zlarining
tarafli mavjudlashuv manba’laridan itaraman” deb turganlarida o’zlarini
qarama-qarshi bo’lgan gap tarafdan yitalab, uzoqlashtrib va shatta yeb
o’zlariga hamla qilib turgan bo’ladilar. Cho’zilgan rezinkaga, cho’zg’ichga
o’xshab o’zlari urgan mushtlari o’zlarining betlariga tushadiki, shunchalik devonaliklaridan
ya’ni soyasifat “so, shunchalik ya, o’zim”lashuvlarini topib bilishga urinib
yuzlariga ekstazli yoki haqqoniy bosim, musht tushiraveradilar. Shunday qilib
raqibni urayapman deya o’zlarini urish, solish shartlarida betlariga
tushayotgan mushtlarining aksidan bo’lgan og’riqlar va yuz burilishlari
bo’yicha qo’toqning boshining qisilishlariga o’xshab urushda nima
bo’layotganini, kimga qancha jav-jav, ko’ngil to’lish oshgan yoki
pasayganligini bilib o’tirmasdan to’ppa-to’g’ri yo’l bilan miyalarni
birlashtirib avtomatik devonaliklari qoniqquncha o’zlari bilan o’zlari
solishaveradilar. Demak, bu – o’zimning gavdam ham ularniki bo’lib, ikkinchi,
boshqalarning ovozlarini, gaplarini yoki shovqinlarini qilmading deya gavdamni
o’zimning miyasizligim, e’tiborimsiz yoki gavdam bo’ylab tikkaygan parallel
qo’tog’im burilishlarining to’g’ri o’rnashuvisiz qiladigan qimirlashlari, jasadimning
qayerinidir qichitish bahonasida tegib urib olishlarini o’zimniki deyishga
chiqarib, aslida qullik qilib o’z taraflarini, gavdani ko’paytirib,
tenglashtirib berayotgan bo’ladilar. Zero o’zim o’zimning gavdamga, o’rta yoki
ostki qismlariga tegish niyatim yo’q, umuman jasadimning tepa qismi ichimdagilarning
olib borayotgan boshqaruvlariga yaqin bo’lsa ham, ilojsiz bo’lgan paytlarimdagina
yoki nimanidir bilishga urinib tegishim, sudrashim yoki ishqalaganga xos
tutishim mumkin. Ish qilib hozir qo’toqqa o’xshab bosilib, sog’ilib yoki
qisilib tortilib, cho’zilib turgan gavdam tenglikdan bora-bora gaplarimga va
o’zlarining o’zimning doiramga bo’lgan gaplariga nisbatan kamayadi, bo’shashadi
yoki bo’shanadi. Endi, Iblis Karabum avtomatning ikki turi hisoblanadi, birinchisi
sof avtomatlik ya’ni haqqoniy tarzdagi yoki bilimlarga solingan bosimli,
yo’nalishli tartibda ishlash hamda ikkinchisi AI yoki Sun’iy aql bo’lib, randomness
ning hosilalari nisbiy tartibi, sabog’i bilan ish ko’radi. Sof avtomat bo’lish
oddiy, omini ochib berib turaveradi ya’ni foydam uchun zararli qiyofani ya’ni
tabiatni yasab qo’ysang o’z-o’zidan, istalgancha turaverish, o’zgarmasdan
ishlayverishligini beradi. AI avtomati bo’lish esa, masalan mening misolimda,
o’zini muttaxamlikka solish, ko’tlik yoki pipetslik qildirish bo’lib, qilgan
ishlarim yoki yoshlikdagi ehtiroslarim bo’yicha yo’nalish olgan harakatlarimni
Flash dagi step in va step out, yoki ora-oralardan teskari kuchlanishli
tezlanishlar, bosimlar bilan hoziroqqa qo’yib takrorlashga urintirish sanaladi.
Endi nima bo’lib AI ni yozganimda: “ichidagi gapni yozaoldi”, deyishdi teskari
taqdimot bo’lishini hisobga olgan holda. Zero AI degani “ey menman” yoki “ey bu
– men, e’tibor ber” degani sanaladi. Shunday qilib Iblis Karobumning “ey, - bu
men” lashuviga e’tibor berishimiz kerakki, qachon shunday turtki yoki hodisaviy
holat, harakat yuz bersa Iblis qildi deya, qolgan ishlarni kimdanligini tobora
topib borish oson bo’ladi. Avvalambor eng yopishqoqidan, kley(langani)sidan
qutilish kerak. Endi 10 daqiqa. Zamon va makon (5 va 8) mazmundan ya’ni 6 dan
kuchlidir. Shuning uchun nima yozayotgan bo’lmayin, zamon va makonni ushlab,
to’xtatganga xos bashorat (karomat) qilaman emas, balki vaqt va fazo
qilinayotgan ishlarni, mazmunni o’ziga moslab, yo’qdan-bor ishonarli
o’zgartirib va moslashtirib turadi. Shunday qarasak, sekin vaqt o’tishida
yashiringan nisbiy vaqt va joyning minimal o’zgarishi ham mos ravishda butun Dunyoni
va umrni aylanib kelib (parallel Dunyo va taqdir bergan umrni albatta), ish-harakatim
mazmunining sabablariga xohalagancha sharoitli natija, uzoq vaqtlardan so’ng
bo’lishi mumkin bo’lgan oqibat olib keladi. Masalan, o’zim shu vaqt kod bilan
shug’ullanmasligim kerak, zero parallellik tartibining o’zida, adabiyotlardan
bilsak bo’ladiki, kodlash yoki dasturiy ta’minotlarni tuzish keksalik davriga
xosligi aytiladi. Hamda yoki bo’lmasa, o’zim erkaklik chog’imda tashqariga
ishga chiqishim kerakligida, mana uyda o’tirib faqatgina kompyuter ishlari
bilan mashg’ulman, devonalik nomini rasmiy ravishda olganman. Shularning
barchasi uchun nisbiy zamon va nisbiymas (umumiy yakka qaraladigan) makon
ishlab chiqarayogan, hoziroqda davom ettiraoladigan mazmunlarim uchun
istalgancha mazmun yoki shart-sharoit yaratib beradi. Faqatgina shuning bitta
sharti bu – kompyuterda ishlashim kerakligi. Endi, shu barchasi function inside
function qilib ishlangan. Endi 30 min. O’zim ham nisbiysizlikka (borlikning
siriga, yakkalikka yoki Koinotning birligiga, fizikaga) xos tarzda buning ya’ni
mazmunimning, yozuvlarimning hech kim tegmasdan o’zgarishlari uchun nisbiylik
ya’ni matematika, sanash bo’yicha ichimdagilarning aytgan mashg’ulotlarini,
buyurgan ishlarini qilib kelganman. Masalan, ertalablar hovlini ikki marta
aylanib chiqib yugur deyishgan. 9 dan 6 gacha aniq sanash bo’yicha ishlash deyishgan
va h.k. Endi 30 min. Ibo’qim bilan evara-naverasi Iblis Karabum o’zimning
yoshligim sichgan bo’qlarim orasidan sof odam va qiz bolalar bo’lib
chiqmoqchilar. Shuning uchun Iblis qiz o’zimning yoshlikdagi o’y-ehtiroslarimni
hozir erkakligimga tiqishtirib yoshlik chog’imdagi harakatlarni, gavdamning bor
bo’lib turishini buyoqqa, erkakligimga olib o’tmoqchi. Shunday qilib Ibo’qimga
yo’l ochishni, bo’qlarimning quyidan boshlab orasiga kirib bo’shroq kovak
hozirlashni xohlaydi. Ha, bizlar harakat, qo’zg’alish va qimirlash izi bilan
bo’q sichamiz. Qachon sichgan bo’qlarimiz, najas yoki diareyalarimiz ustma-ust
tushmasa, chinakam bo’q bo’lib ko’ringan. Agar ustma-ust, bitta joyda tagma-tag
tushsa, ichidan yoki ostki “oyoqlaridan” kovklashib ko’tarilib bizning gavdamizga
kiradigan ovqat bo’ladi. Demak, shu Ibo’qim va o’zimning yoshligimni o’zim
tuyg’ular bosimi bilan qayta kuch berib takrorlashim sababli ovqatlashib,
nonushta va tushlik, kechki ovqat qilib yuribmiz. Endi, qancha dirrilatsa ham
shuni yozishim kerakki, konchit qilsam, kam nafas olaman va ishimda ziqna
to’xtalish, tushunmovchilik bo’lishi mumkin. Demak, konchid qilishim bilan
ishimni tushunmasligim, shoshma-shoshar bilib-bilmay tezkorligim, jadallashuvim
teng miqdorda o’sib borishi kerak. Aks holda grijamdan ham aziyat chekishim
mumkin. Grija degani “kir o’sha” bo’lib, konchitim davomida qo’tog’imning
qo’llarim orasiga kirib chiqaverishidan so’ng otilgan “vulqon”, orgazmim oyoq
son a’zoyimga yig’ilib qolib grija kasalligini ya’ni oyoq asab-suyaklarini
og’ritishi mumkin. Umuman yoshligimni olib qarasam, bo’ynimga ilingan yomonlik
bu – ichaklarimning suvsizlikka mahkum etib gemoroyimni chiqishiga sabab
bo’lgan omil konchit qilishim. Yoshligim beboshligim bosimi shunday bo’lgan. Endi
12:46. O’zim miyamda, o’zimda internetdan o’qib o’rganmoqchi bo’layotganlarimni
tushunmayapman emas, balki hayotning, ekranning ya’ni yozuvlar tarqatmasi
(hayot shakli) ma’nosining o’zi bo’laolmayotganimdadir. Agar grijamga,
konchitlarimdan so’ng namlashib-o’rmalashib yotadigan qo’toqlarimga yaxshilab,
qiynalganimda (esimga tushish yo’li bilan) to’yib (sanoq yoki nisbiylik urib
to’xtatgunicha) nafas olmasam, hayot shakli tarafga o’taolmayman va miyam,
ya’ni o’zim ekran yozuvlari sifatida tarqalib bilimni shundoqqina kirgizib
turmaydi. Endi, xullas yaxshiroq ya’ni kuchliroq nafas olish yo’li bilan
o’zimni ichki chalkashliklardan qayta chizib yasayotgan bo’laman. Zero aslida
qo’tog’im o’zimning o’rnimga kelib, o’z qiyofamda va gavdamda ustimda aylanib
turadi, o’ng-chap biqinlarimdan yoki old-orqamdan chiqib qolaveradi. Shu
qo’toqli gavdam ya’ni Shohid avvaldan hayot shaklim bo’lib, hamma yozuvlarni
bir ko’rish va o’zi bo’lish, ochilishi bilanoq tushunib kelgan. Endi navbat
o’zimniki, sekinlik bilan o’z ustimda shaffof silkinib, tebranib va barcha kodlash
yoki UI bilimlarini egallab turuvchi o’zim bo’laman. Endi hozircha kodlashga
qaytgim yo’q, bilmadim ichimdagilar kod, matematikam bo’yicha qanday nisbiysiz,
andazali yashab bermoqchilar. Dasturimni Controls lar bilan qayta tuzishga
vaqtim yo’qroq, undan ko’ra Blenderda ishlaverardim derdim-u, afsuski ko’zimda
trinajyor ochki taqilgan. Endi 13:31. Tushlikka tezgina borib-qaytib, qolgan
joyidan davom etsam. Kodlashni davom etsam, etaqolayin. Ammo shuni tez qilish
yo’lida klounadalarga belgilanayotgan yuzaga chiquvchi, nisbiysizlik aralash
ya’ni haqqoniy gavdalarini qanday qilib o’zlari boshqarishlari yotibdi. Kim
o’zini yoki Shohiddan Bobirga aylanayotgan eski klounim o’zini haqiqiy,
kinoyali jismoniy birinchi tarafda yaxshi boshqarsa va tartibli amallar,
ma’nolar bilan o’zini belgilashga erishsa, shunda unga atab chiqargan kodli
misollarim oxiri taqdiriy jilosini topadi. Demak, ish bajarishda Shohid Bobir
misolida o’zimga boshliqlik qilishi mumkin, o’z xohish va orzu-istaklariga ega
chiqmoqchi bo’lib o’zimni shularni ro’yobga chiqarish yo’lida yo’naltirib
turishi mumkin. Ammo men uning taqdiri, ko’ti bo’lib, “ko’p o’tish”iga qarshi
keskin va izchil tartibga jalb etishim, odobini boshqarish yo’lida o’zidan
ketib ko’p o’tishlarini, mashhurlikka intilishlarini yoki xullas maqtanchoqliklarini
bosti-bosti qilib bartaraf etib turishim kerak. Taqdir shundayki, o’z nomi
aytib turganga o’xshash bu – ko’tning dumbasi bo’yicha wireframe mode dagi teng
yuzali to’rchalar oxir oqibat dummaning suyaklarga qadalayotgan chegaralarida
mujmayib, kichrayib ya’ni bir tarafdan og’anib qoladi. O’zim shu tezlanishli
kichraygan ag’anash, og’anish joylari bildirib turgan yopishqoqlikdan taqdirning
teng to’rli qismiga o’tib borayapman. Taqdir yoki rusalkalar (dam olishimni
qo’shib aytsam, Tom va Jerri dagi sichqoncha) borliqning yoki borlikning hamma
sababsiz va omillarsiz o’zgaruvchanlik sirini bilishganidan, pishloq (bo’q) yeyishni
yaxshi ko’rishadi. Demak, Rusalkalar ya’ni Sharq klounada ayollari bo’q
yeyishib og’iz bo’shliqlari va tomoqlaridan o’tayotgan shu bo’qni, najasni yoki
diareya suyuqligini bir varakayga yerdagi, borliqdagi yo’qdan bor bo’lib o’zgarib
moslashuvchanlik, bijirlash deb bilishadi. Endi, ichimdagi barchaning
qoloqliklari nima desangiz, bu – o’zimning gavdam, harakatim va onglarimning aynan
teng, mutanosib yoki mag’lub teskarisiga qolib ketishadi, ammo hech ham shulardan,
ongimdan bir varakayga qarayolishmaydi hamda o’zlarining shaxsiy, kutib turgan
zid qarashlarini chiqaraolishmaydi. Gavdam, harakataim va ongim haqida mutloq
alohida, (ichimdagi) aloqalari to’g’risidagi qarashlarini ham bildirishaolmaydi.
Shu sababli mag’lub AQSh liklar o’zimni o’zlaridan ustun tutib g’amgin qiyofaga
kirishganlar. Endi, shunday qilib qaysidir tartiblarni tasodifga burib o’tirmasdan,
ichimdagilar buyurganiga xos ravishda har xil kattaroq davrlarda qilib chiqsam
ya’ni ahamiyatli bo’lib ulgurgan sabab-natijani klounlarga qo’yib bersam,
evaziga o’zimning shu tartibli, odobli davrlarimda yo’qdan borli katta-kichik
jarayonli aylanib o’zgarishlarga duch keltirishadi. Endi, Karobum degani
“bumning, bo’m-bo’shning karasi, qasosi tegadi” degani bo’lib, o’zim qanchalik darajada
Karobumdan ya’ni shu Iblisdan o’ch, qasos yoki imtiho olmagay, baribir vaqtida
bum-bum bo’lganligim bilan Karobumning o’zini bildiradi. Demak, o’zimning
jazonomus, o’ch olishli va qasdma-qast qarashlarim Karobumni yanada o’zini
berib ulug’layotgan ekan. Karobumdan o’zining boshqarayotgan paytida ham, yomon
ahvolga tushirib ketgan o’tmishini bilgan vaqtimizda ham: “o’zim ham bilardim,
raxmat, hali ham sen borsan” deb yurishimiz kerak. Endi 15:56. Bir
matematikacha yozib tushuntiraylikchi. Demak, uyimizning devorlari parallellikda
bitta bo’lib turishga xoslansada, klounada omili bilan joyi almashtirilgan,
mutloq o’zgartirilgan narsalari va o’zim, klounadaning o’zim uchun o’zlari
insonlar haqiqatidan parallellikdadirlar. Ya’ni uyimizdagi insonlar haqiqati
parallelligi tomonida chinakam dada, onam va opa-singillarim, aka-ukalarim,
kelinoyi-kelinlarim, bolalarimiz va jiyanlarimiz bo’lishlari mumkin. Chinakamlardan
yashirin parallellikda qolib ketgan o’zimga shu chinakam, haqiqiy
uy-a’zolarimizning genlariga (eng ergashishlariga) DNK ya’ni “eng aniq deyish”
aralashib klounada tomonidan ko’rsatib, eshittirilib va tekkizilib turiladi.
Uyimizning original nusxalariga ya’ni chindaklariga parallel boshqa-boshqa
klounadalari chiqib qolishadi, ammo menda bo’lganchalik emas. Agar o’zim
ko’proq uyda klounadaga yo’liqsam, originallarim ko’cha ko’ylarda klounlarga,
tabiiy nusxalarga ya’ni masxaraboz parallelchiklarga duch kelishadi. Nima
bo’lganda ham, soxta nusxalar, klounlar, masxarabozlar yoki tabiiy replikantlar
original nusxalarining o’zimga bo’lgan munosabatlari, xohish istaklarini
genetikaviy, DNK li yondashuv jihatdan darrov ko’rsatib amalga oshirishadi.
Uyimizdagi originallarning genlari ensalarida, orqa peshonalarida
bosinqiratilib uxlatib qo’yilgan bo’lib, miyalarining old qismi bilan chiqqan
xohish-istaklari, neyron chiziqli orzu-niyatlari darrov boshqa narsani
uqimaganchalik, parallellikni bilmaydiganchalik, o’zimga qarshi bo’lib
ensalariga qarama-qarshi bosim bilan, egallab qo’yilgan narsaga yoki xususiy
mulkka o’xshab o’z-o’zidan, yengilgina bostirilib, ushlab turilaveradi. Shu
o’zi bor, avvaldan erishganmiz yoki o’tmish foydamizdan yetishib turibdi degan
ensalari yoki ong ostlari bo’yicha xatolikka uchrasam, noto’g’ri ish qilsam
yoki egallagan boshqa yoqdagi, ishlatilmagan bo’lsa ham narsalariga yolg’ondan
tegsam darrov parallel nusxalar bir-birlari bilan bog’lashilib o’zimga qarshi
tashlanadilar. Aslida uydagi narsalar har qachon foydalanish uchun umumiy
qaralmasga o’xshaydi, har bir oila a’zosining o’zining narsasi va xususiy mulki
ajratib belgilab qo’yilgan. Belgilangan narsalarga so’roqsiz tekkan yoki
shularni almashinishlar tarzini bilmay ushlagan kimsa, inson yoki kloun, Odam
o’zim ham genetikaviy bosim bilan jazolanamiz. Masalan, birginagina o’zimning
hozirgi joyim mana shu yozayotgan xonadaligim bo’lishi mumkin, shuning uchun
tashqariga yoki boshqa yoqqa birovlarning almashinish tarzida bo’layotgan
mulklariga borib muhit bilan ta’sirlashmasligim kerak ham. Oshxona jihozlari,
qozon-tovoq, qoshiq-piyola, yoki dadamning xonalaridagi kitoblar, Iphone lari
va h.k., yoki bo’lmasa, nanamning joylari, sotkalariga tegsam, shularni ushlab
tursam yoki ishlatsam, darrov Ruhiy bosim uyushtirilib devona qilib tashashlari
mumkin. Zero orlilardan bo’lgan joy, makon yoki maydon, hudud uchun genetikaviy
almashinishlarda tabiiy nusxalari, nomuslilar javob berishsalar, vaqtga
o’xshash deb sanalgan narsalar uchun klounlarning yuzida orlilarining o’zimga
bo’lgan yaxshi aloqasi, jo’raparastligi, o’z jonlaridan xavfsirash bog’liqligidagi
ko’ngil aachishlari, ko’pchilik bo’lgandan keyin qayg’urish kerakda degan
shiorlari yuguradiki, shu xohishlarini astoydil qilib tabiiy nusxalar ya’ni
klounlar bajarmasalar bo’lmaydi. Zotan narsalar klounlardandir, tabiiy nusxalar
avvalambor birinchi narsa, mol-mulk bo’lishsa, so’ng esa inson gavdasi,
qomatiga o’xshash klounlik bilan shug’ullanishgandurlar. Klounlarda hamma
narsa, atrof-tevarak to’la boylik bo’lsa ham, bizlarning gavdalarimizga xos har
kim o’zini bilish unsuri yetishmaydi. Endi, shu 2-3 kunlardan beri klaviaturamda
“a” harfi tugmasi ham tushib ketgan bo’lib, rezinkasini to’g’ri bosishga
anchgacha urinishimga to’g’ri kelayapti. Endi 19:02. Bo’lib o’tgan voqealarni
orqamoqqa yozib o’tay sizlarga. Daraxt shoxiga tekkanimni bilmasdan o’tuvdim,
ammo gaplashib bo’lganimdan so’ng shundoqqina orqaga, 1-2 millimetrchalar
chamasi surilsam novdaga tegib turibman. Undan avval ko’cha yo’limizga Muhammadazizni
kolyaskasida aylantirayotganimda o’zimni oldinroq yozgan bilimimda ya’ni uyimizdagi
originallar uchun ko’cha ko’y bu – klounada shaxslardan hamda o’zim uchun uy
ichi, hovlimiz klounada tabiiy nusxalardan iborat deya rusmda tutayotganimda
haqiqiy uyimizdagilar ichkariga kirib olib boshqa chindaklar bilan birgalashib
jo’ra qullik qilishib turishgani esimga kelib ketdi. Natijada shuni bilib,
eshik qoqib chiqqan klounada enamga “ur, do’q popisa” ma’nosida o’tib
ketayotgan yo’limdan bildirmay eshittirmasdan baland ovozda gapirganimda o’zlariga
yaqin ma’noda joylashgan uy ichidagi haqiqatgo’ylarimizga shu urush ohangi
bosimim o’tib ketdi. Shundan so’ng kelib qarasam, Nodir o’zim turadigan,
ishimni ya’ni yozuvimni qilayotgan xonada qamalib, qulflanib kasal bo’lib
yotgan emish. Bu – o’zimga qarshi urish mashinasi sifatida qo’yilgan kloun Nodirning
ya’ni Polinning o’zimdan qolganligini bildirib, haqiqat bo’yicha o’zim
chinakamlarga birinchi stuchatsya qilganimni, tegaolishli yo’nalishda
bo’lganimni tushuntiradi. Shu paytgacha Polinga o’zimni urishi uchun biron bir
omil, sabab yaratganim yo’q. Albatta, shu gaplar uydirmalar, noma’lumlik
bo’yicha bir-ikkitasining suqulishi bo’yicha yo’liqtirishni hisobga olmasdan,
balki barchani inobatga olgan bosim bo’ylab sanaladi. Shularning barchasidan
avval yo’limdan o’tib ketayotganlarning haqiqiyligini sinayotgan edim. Aylanish
davrimning, oyog’im og’rig’i davom etib yakunlanguncha vaqt oralig’imni shundoqqina
ikkiga bo’lsak, erkak klounlar yo’limizdan chinakamiga o’tib ketayotganlarning
o’rniga o’ralib aylanib boshqa-boshqa insonlarning tabiiy nusxalarini
qo’yayotgan edilar. Shu vaqtning ikkinchi davridan boshlab yo’ldan ayol
klounlarning o’zlari o’ta boshlashdiki, bo’layotgan ishlar yuzasidan
originallarning xavfsizligini oshirib ko’chadagilarni uzoqdan suqma-suqonlik,
Buxoroyu Jondor hududidan simga o’xshash yo’nalishlar bilan
chiqaraolayotganlariga ishonchim komil bo’ldi. Shu ishlarim bilan televizorda
barcha tomosho qilganlarimni tushunib ulgurganimga xos ravishda Tom va Jerri
multfilmidagi Tom ning Jerri bilan kurashuvida Tom asosan joyiga o’tirib
chiroyli saboqlarni, voqealarni yoki jang olib borishni haqiqiy multfilmdagiga
o’xshatishga urinmay (genim, DNK yoki Rodim uchun) chiqarayotgan bo’lsa, Jerri
uzoqdan, ekran joylashuvini (o’tkazib) surib urishga, jangga kirishishini
eslashim orqali televizor voqea-hodisalari bizlarga erkak klounlarning haqiqiy dastur,
ko’rsatuv voqealarini o’zlashtirib o’girlab, yo’qdan bor qilib yaqin darajada
o’zgartirishlarini hisobga olsa, ayol klounlar uzoqdan umuman, mutloq boshqa kadrlar,
video-suratlar yoki tasmalar bilan televizor voqealarini o’zgartirib
turishganini tushuntiradi. Ayol klounlar go’yoki televizor o’ng yoki chap
taraflaridan, biqinidan ko’rinmaydigan, bo’lishi mumkin bo’lmagan boshqa
televizordan video-suratlarni bilinib, ko’rinib turgan birinchi televizorga
yo’naltirib, o’tkazib turganga o’xshaydilar. Ayollar go’yoki lenta, tasma
kirgizish yo’li bilan qo’yayotganga o’xshashadi. Faqat shu tasmalarning o’zlari
ham yo’q, suratlari esa parallellikdan olingan Dunyodagi qaysidir tushirilgan
film yoki kadrlar ketma-ketligidir. Endi 30. Demak, Jo’raqulova o’zimni
klounlar bilan aloqada sanayverib ularni paydo qilaversa, o’zim hayotni yanada
zo’rroq o’zimdan yaratayapman deb bilaman. Zero Jo’raqulovaning o’zimga
osilishining boisi shuki, gavda jihatdan o’zim u tarafdaman, hayotda chiqib
berish bo’yich u o’zim tomonda. Tuyg’ular bilan hissiyotlar shu jarayonlarni o’tkazib,
boshqarib turaveradi.
Comments
Post a Comment