Biz ham siz
219 9:31. Demak, o’zimning bo’lib o’tayotgan o’tmishim
ham uzoq yolg’on va yaqin haqiqat, ya’ni hoziroqdagi holatimgacha ta’sirlashayotgan
voqealar, sabablar va umuman hayotning o’tishi shu hoziroqda, bularni o’zim qanchalik
tanishim bo’yicha qancha uzoq-yaqin o’tmish vaqtdan kelayotgani bilinsa,
shunchalik ko’p-kam parallellikning aralashishi bilan o’zgarishlarga uchraydi.
Ya’ni agar o’zim efir ortidagi audio-videolarni abadiy o’tmishga xos ravishda parallellikning
aralashishi bilan o’zgarishlarga uchratsam yoki hayotning hozirog’ining o’tishida
miyamga asoslangan dasturiy bosim bilan borliqni o’zgartirsam, ichki-tashqi
klounada o’zimning o’tmishimni joy va voqealarga boy ravishda parallel o’zgaruvchan
qilib qayta yasaydi, esimga bitta tarix-o’tmish bo’lib o’tganga o’xshatib
joylashtiradi. Shu bilan birga ichki-tashqi tabiiy nusxalar, klounada o’tmishimni
o’zgartirish bilan bir varakayga hoziroqdagi qattiq jism massali gavdamga o’zim
bilan birga ham egalik qilib turishlari hech gap emas. Ammo o’zim ichki
tabiatimdagi va tashqi muhitdagi klounlarning, efir personajlarining gavdalariga
egalik qilaolmayman. Demak, o’zimning boshqaruv ko’lamim, kengligim hayot (hoziroqda
yaqin sezilib turgan atrof-borliq) va teleradioni (shu degani televideniye va
radioning istalgan davrga tegishli audio-video materiallarini hoziroqqa eshitib-tomosha
qilinayotgan radio-televizor, ekran orti smartfon yoki planshetda, kompyuterda tarixiy
ravishda chiqaraolish bo’yicha) o’z ichiga olib, hayotiy va personaj, ichki
klounadaning gavdalariga egalik qilaolmay ajralib turadi, ammo klounada
faqatgina o’zimning o’tmishimni boshqarib, nazorat qilib, vaqt yoki shu
hozirning paytidagi zamon o’tishi bilan parallel almashtirib turganda hoziroqdagi
gavdamga, jasadimga ham egalik qilishi turgan gap. Hozirning davrida Iblis
gaplarimdan kelib chiqib gavdamga egalik qilib boshqarsa, klounada tuyg’ularimdan
tortib o’tmishni hoziroq bilan parallel ravishda o’zgartirib turadi, hoziroqqa
yangicha es tashiydi. Aslida Ruh tomonida bo’lishi kerak bo’lgan Klounada, shu
jumladan gavdamdan ham o’tib ruhan atrofimga iloji boricha yaxshiroq
boqaolishga erishish o’rniga, nisbiysiz muhitda, atrof-borlig’imni ko’raolmay
faqatgina gavdam harakatlarining o’zini Iblis sababli kuzatib turibdi. Bu – o’zimning
ham Farishtam (fikr-tafakkurim ya’ni “olat, had ikr-chikr – ko’pta qo’toq aniq
urish”) bilan bo’lishim turganligida nimagadir Ruhning bilimlariga oshiq
yurishimga xos qoloqligimni eslatadi. Demak, o’zim ichimdagi bo’m-bo’shlik, bo’qni
o’tkazuvchi nisbiysizlik, predmet-narsasizlik ya’ni aniqrog’i shu Klounadamnin
Ruhiga kirib olib ularni dirrilatsam, 2 tasi bitta joyda tebratib sal
farqlanishli ko’rinish berdirsam, ichimdagi bu tabiiy nusxalar ya’ni Klounada
Iblisning tarkibiga kirib, uni dirrilatib o’zimga qarshi dushmanchiligini
oshirayaptilar. Iblis go’yoki aloqada, shu bog’lanishlarda hisobga olinmagan,
shuning uchun bu Imp, Iblis o’zining ichida Klounada qo’tog’idan to’lish hosil
qilib, dirrilab ham o’tirmaydi. Shu to’lish, to’yish bilan kayfi kelganda o’zimni
uradi, boshimdan durtib qo’yaveradi. Endi 13:14. Ichimdagilar aslida
yomonliklari uchun barcha adabiyotni biladigan qilib eng oson hududga, muhitga
ya’ni o’zgarmas parallel tomonga, Olamga tashlanganlar. Ichimdagilar o’zimni
boshqarayotganda adabiyot, odob-axloq, urf-odat jihatdan noto’g’ri holatga
kirsam, darrov hoziroqda o’tmishni o’zgartirib o’tmishdan, tarixdan yoki ilgaridan
ular jazolaydigan sababli boshqacha holatga kirgizadilar. Keyin: “sen mana shu
holatni, ishni yoki amalni qilding” deya ayb bilan jazolaydilar, tillarini
qisib yuzimni siqish orqali miyamga gapli o’qtaladilar, holbuki o’zim bunga o’xshagan
boshqa adabiy xatolik qilgan sanalaman. Endi 17:44. Yoshlar jamoasi, avlodi ya’ni
generation i, umuman ulardan bo’lgan uyimizdagi bolalar termosni, biz erkaklar
va o’zlari orasidagi chegara bo’shlig’ini bildirib hayotni yoki hayotda ichimizdan
bilib-bilinishimizga nisbatan spektakl, masxarabozlik yoki hayotiy bilimli
tuyushimiz bo’yicha qo’rqib turgan taraflarimiz yaqinlashib yopishqoqlik
uyushtirib ketayotganlarida birinchi navbatda o’zlarining butun jamoaviy
nomuslarini himoya qilib: “bizlarning xavsizligimizdan xavotir olib,
hayotimizga ichingizdan osilmanglar” degan tekshirish, tenglashtirish hamlasini
qilishadi. Shu ishlaridan ya’ni ichki, mental hamda hayotiy tashqi
aloqalarimizning borligini tekshirgandan keyin, bularning barchasi: “bizlarniki,
bizlar sababli bo’layapti” deya umumlashgan ravishda isbotlashimizga eng yaqin
qodir qoldirilgan yo’qdan-borlik “o’g’rilik-ochiqligini” qilib ketishadi. Mana
masalan bu masalani ko’tarib chiqishimdan avval yonimda shu maydachalarimiz, uydagi
yangi tug’ilgan va katta bo’layotgan bolalar tapar-tupur qilib, o’zimga haddimni
va huzurimni, hayotga bo’lgan munosabatimni yoki bilinishimni, qo’rquvimni tushuntiradigan
voqea-hodisalarni qilib ketishdi. So’ng yotog’imdan turib ko’zoynagimni qidirsam,
joyida yo’qligini ko’zim bilan ko’rdim, ko’zim va shu joy orasidagi masofadan
umumiy hududni qarab tekshirganga o’xshash bo’ldim, ammo bolalar tegib o’g’irlagan,
olib qo’ygan degan ochkim shundoqqina siypalagan joyimning yonida paydo bo’ldi.
Shuning uchun maktabgacha ta’lim tashkilotlarida chiqayotgan mental arifmetika
bolalar uchun bo’lib, hamma kattalarni ahmoq qiladi. Umuman olib qaraganda
bizlar, haqiqatparastlar biron voqea-hodisani yoki holatni isbotlashga qodir
emasmiz. Hammasi guruh bo’lib turganimizda ham zamon va makon noaniqligi va o’tishi
bilan bir-birlarimizga bo’lgan isbotlashli, dalillashli yoki guvohlik berishli
aloqalarimizdan oldin hisoblanadi.
Comments
Post a Comment