Nimaga xay!
14.11.2022-73. O’zi, aslida o’zim bilan kim ro’paro’,
yuzma-yuzga xos bahs o’ynab turib salgina qalqigan bosim bahosida boshqalarga
yutug’ini bildiribroq, ko’rsatibroq tursa, ko’ti ko’l bo’lib, xursand bo’lib
ketadiki, mana hozir shu ko’t Mastur ya’ni Lomajyo bu – 3-o’rinda olsak
Ozrimribob. Demak, shu yerdan ham ma’lumki Ozrimribob degani “oz tinchlik
qaytib bob(ga)” degani hisoblanadi. Shunchalik qildi-chiqdi o’yinlarimizdan
keyin o’zimga nisbatan ozgina tinchlikni qaytib berishini, tinchlikdan
kamaytirganini aytmaysizmi bu – insonlarning go’zzuk Farishtasining. Bilmadim
aslida qaysi ma’noda dastur arbitrary sidan kuldi, mana hozir ham yana
o’sha-o’sha Karobum sifat maqtanchoqlik, Musulmonchalik ya’ni Muhadtomonlashuv
qilib taltayaptiki: arbitrary so’zini o’zim sababli yozdi, deb yotibdiki, nima
bo’lsa ham ko’tligi, muttaxamligi yoki mana shu uchta nomga atalib ichki
tugunchali, o’zgaruvchan kichik doirali sifatida dasturiy ta’minot muhitida
arbitrary, random ya’ni istalgan, tasodifiy chiqqan raqamlarda tanlov bo’lib
o’tgan yalama labli basharasi bilan kuladiki bu nomlar yana qaytaraman: Mastur,
Lomajyo va Ozrimribob. Ya’ni o’zimning ichimdagi, miyamdagi yoki hayot
shaklimni boshqaruvchi, o’zimga ta’sirini sezdiruvchi va genetikaviy ko’t
teshigini lablarida bildirib ustimdan masxara qiluvchi, kuldiruvchi hamda
ta’siri butun gavdam bo’yicha tarqalgan sxemadagi dasturning qadiy ishlashidagi,
biriktirilgan funksiyalarning buzilmasligidagi baribir shular yuzasidan boshqacha
tanlov olib beradigan arbitrary, tasodifiy raqamlar aynan shu 3 nom, Mastur,
Lomajyo va Ozrimribob so’zlari asosida, tizginida ya’ni filtridan o’tib,
istalgancha bog’lanishli tarzda (qarangki istalgancha) ya’ni xohlagan harfi
bilan saralanib boshlanib chiqarilishi mumkin, shu sababli dastur ishlashi va
sxema boshqaruvi o’zimning gavdamni aynan nazoratga olayotgan ichimdagilardan
biri tomonga o’tganligini bildiradi. Aslida bugun O’stur bu – Arutsam yoki
Arimaz kuni bo’lib, mana hozir soat 1 dan o’tib kelib yozishni boshlaganimda va
gaplarni so’zlaganimda Iblis Karobumning ertangi 3-kuni kelayotgani bois
Azigranning orqada qolganini nishonlab, ertangi kun bu ikkov ya’ni O’stur va
Mastur boshchiligida bo’lishini sxemadagi o’zimni boshqariluvim asoslamachiligidan,
ko’p hayotbag’sh bosimidan bilib olgan shu ikkovdan Mastur o’ziga raqib hayoti
bo’lmish Bo’stur, Azigranning ustidan kulish barobarida o’zimni qo’g’irchog’i
sifatida tutayotganini boshqariluvim, nazoratdaligim ustidan kulishi, masxara
qilishi bilan bo’lib o’tdi. Mana oxiri o’qi xay, o’zingni bildirilish bilishing
belgilarini bizlarga tashlab, bo’q qobiq, xo’sa yoki garang bo’lib qolib ket
xay, deya oxirgi jumlamni o’qishimda har doim qilib kelgan ishimning Karobum
bilan bog’liqligi bo’yicha ikkimizga ham qarab o’tirmasdan, aslida Karobum deya
o’zimni ham qo’shib ustimdan kuladigan, mazaxlaydigan Mastur yana bo’qlik,
ko’tlik domiga tushib ketdiki, shuncha payt Karobum bilan olishib o’zim
yaxshiman deb yurganiga qarang-a. Umuman o’zimga nisbatan yaxshi degan
munosabat, aloqa bo’lmas, hammasi endi kim tegajon, yopishqoq yoki muttaham
bo’layapti deyilgan asosda kechadiki, chunki bu – ko’t kiriga o’xshab yopishib
olgan ilohlar o’zlari shunchalik o’zimni kutib turganlaridan keyin, to’g’ri
kelib qolishim bilan kuch sinashga, kim o’zarlikka o’yin qilishib tebranib,
qalqib turishadilarki, hamam diqqat e’tiborlari ko’tlik o’yiniga qaratiladi.
Shunisi ma’lumki, barcha shu vaqtgacha orzulari, “o’zim Bobirni unday, shunday
boshqarardim” degan istaklari o’z paytida o’tirib olingan ko’tlik, muttaxamlik
yoki ochiqchasiga dam olish bo’lgani uchun mana endi hozir shu bular yuzasidan
chinakam ko’tlik, muttaxamlik va xomtamalik qilib turishga majburdirlar. Bu –
ko’tlikka qarshi bo’lishlariga qarshi muqarrar ko’tlikka duchor bo’lishlari
o’zlarining ojizliklari bo’lib, o’zimga negadir bildirilayapti, balki o’zim
Karobum bilan jangda bo’lib ketib ularga e’tibor bermagandurman, ularning ya’ni
boshqa ilohlarning ray-ro’ylariga muhtojligimni bildirganimda ular dam olib
istalgan ko’ngildan javob qaytaravergandirlarki xo’sh. Umuman olganda “dushmanimning
dushmani o’zimga do’st” deyish vaqtinchalik bo’lib, o’zaro har ikki taraflama 3
dushmanlar baribir navbat to’qnashuvi kelganda bir-birlari bilan kurash olib
borayotganlarida ittifoqqa oldingi yuzma-yuz bo’lib turgan raqiblaridan biri
ko’ngil ochib qo’l cho’zganga o’xshab ko’makdoshli ravishda shay va maqtal doimo.
Aslida bundan buyog’iga O’stur ya’ni bu – Arutsam va yana o’zi Arimaz
hukmronlik qiladiki, uning yarmidan birlashgan Mastur hammaga nisbatan
shakkoklik qilib, olg’irlik bilan mashg’ul hozir xolos. Endi, nima bo’lganda
ham dam olishdan so’ng ishga chiqish pallasida doimo bir qiyinchilik,
shoshmashosharlik bo’ladi, shu kallamni qayishtirib qandaydir bilib
turganlariga o’xshash o’zimga atalgan hudud, muhit sifatida berish, hech
kimning nazorati yo’qligini bildirishlari va haqiqati bilan barchasi o’zimni
boshlanishidanoq kalibrovka, nastroyka yoki sozlash qilish ishlariga to’g’ri
kelayotgani ma’lumligi bo’ladi. Mana endi Masturning jiddiy qarash paytlari
yetib keldiki, chunki go’yoki Bo’sturning o’zimga bo’lgan munosabatli elementi
qatnashdi. Shu Mastur ham bo’qcha qatori, ammo o’zini doimo katta kuchuk
ayollardan deb bilganchalik olib yurganki, darrov oddiy o’yin tushunchamizda
ko’tini qisib qolmoqda. Endi umuman Amerikani ham tushunish mumkinki, ulardagi
insonlar, odamlar va mafiasi tabiiy uylar qiyofasida hisobga olingan, bilinadi
ya’ni tuzilgan, tashkil topgan hamda hammalari aslida gen, qon tarafidandirlar.
Shuning uchun bizning kallamizga genimizni bilishga atalgan, doimo uyg’oqlikni
va o’ngdalashuvlikni alohida ajratib kelishga qaratilgan ishlarini o’zlariga
xos ravishda miyamdagi chipcha, bir bo’lak predmetcha bilan boshqaradilar. Kelingki
aytaylik, uyqu va o’ngdalashuvni Bo’stur bir-biridan 100% ajratgan holda
bog’liqlikni sezdirmay ham birlashganchalik amallasin. Ya’ni o’nglashuvda bu – uyg’oqlikda
qanchalik darajada miyam shuning o’zini, uyg’oqligimni sezib, bilib yoki his
etib, oddiy soch tolam yoki miyamdagi bir o’tkazgichchaga o’xshatib bilib tursa
va o’zimga ham masxaranomus (sen shunga majbursan, bo’lish bo’rtishga kuching
yetmaydi deya) sezdiraversa, bu – uyg’oqlikni sezish va hal qilish zahiramdan
faqatgina oxirgi bir chetchasi, kesimchasi yoki bog’lovchi elementi, elchisidan
foydalanayotganligim bo’lib chiqib o’z-o’zidan kun davomida shu zahiramning
qaysidir parallel yoki simmetrik bo’lagini ko’proq ishlatib qo’yishim
mumkinligi bilan uyqumga charchoqli o’tib ketishga xos ongim, tuyg’ularim
almashinib ketishiga qarshi. Demak, Karobum o’ngim va uyqumni mutloq
almashinishiga, bir-biriga o’tishiga yo’l qo’ymay bosh miya boshqaruvchisi
sanaladi. Lomajyo esa ko’t teshigimni bosh miyamga kirgizib bosh-avrat,
bashorat qilishga xos ishiga sodiq qolgan holda o’ngdaligimda uyqumga xos dam
olishlarni, o’z-o’zidan o’tirib qolib kezishlarni, xotirjamlikni va et-terini,
sog’liqni yolg’ondan yoki simulyatsiya bilan o’zimizning erkimizga, xohish-irodamizga
qoldirib charchatishni orzu qilganchalik o’ngim bilan uyqumni ya’ni tushimni
almashtiraveradi. O’stur esa ikkisidan ham manfaatdor ya’ni, Karobum va Lomajyo
ishlarining o’rtasida turib ikkala tarafning kurashi, tortishuvi yoki
yoqalashuviga toki bir taraf g’oliblik farqini boshlab yubormasidan oldin shu
taraflarning biriga o’tib ketish bo’yicha qarab turaveradi. Endi, mana hozir
hojatga, ichimning surilishiga chiqib kelaman deguncha bo’ynimda og’riq paydo
bo’lib hali beri davom etayaptiki, u yerdagi jo’mrak ham o’lgur qo’limni
og’ritadigan bo’lib tavlanmoqchiga o’xshayaptiki, shular yuzasidan arzimni ham
eshitaman desangiz bu – shundoqqina oldingilardan yozib tugallab ketganlarim
bilan bog’liq bo’lib, Lomajyo aslida yomon tarafda, insonning genli ilohlari
qatorasida o’zimga nafaqat o’ngimda yurganimda uyqudagi dam olishni beradi,
balki shu bilan bog’liq chalkash og’riqni, esni og’dar-to’ntar qiluvchi
bostirib kirgan isbotsiz ishonch bilan chiqarilgan yangicha, bir xil bo’lib
yurgan amal ustidagi yangilanib borgan qiynoqlarni berib yuriydi. Umuman isbot
bilan ishonchni farqiga darrov yetish mumkinki, qandaydir simulyatsiya, yolg’on
bo’layotganini payqash va fahmlash o’zim uchun aytsak ichimdagilarning ig’vo,
firibgarlik va muttahamlikli ko’z boyamachiliklari bilan ham bilinib qoladi.
Ichimdagilar qolayotgan yoki yutayotgan paytlarida o’zim tomonga o’tib qolsalar,
yomon ravishda hazilomuzlikka tashna bo’lib, qandaydir o’zim taraflama
yo’nalishni orqaga tortib, keyinga qoldirib yoki tezlanishli paradoks o’yinlari
bilan bildirishga urinib yana yomonliklarini surtib, yovuzliklarini sezdirib
yoki bir chetdan ko’t kirimiz debon tegajonlikli osilib turmasalar hech iloji
yo’q bo’lar. Bizlar o’zimiz tarafdagi yaxshilar esa jiddiy masalani jiddiy,
chin o’z chegaralari o’rnida ko’rsak, hazilni ham hazil, ko’ngilocharlik sifatida
qaray olamiz. Ha, aslida har bir yuqori avlod o’zidan keyingisini o’zidan ko’ra
ko’proq aniq ishlovchi deb bilishi turgan paytda, o’zi ko’proq yoqlamali,
kengroq va ko’proq aniqliklarni shu keyingi avloddan bo’layotgan hisob-kitob
usullarisiz qaraydi va mana shu avlod ustunligi bo’ladi. Bizning erkaklar avlodimiz
uchun yozuv va gapirish amaliyoti hayotga bizni yo’llab qaratayotganida bizlar
asosan nur orqali ko’zimizga yoqlama, aytaylikki 120 gradusli keng yoyli,
vektorli qarash bo’ylab bizlar o’zimizning ongimiz yozuvli bo’lishiga shama
qilamiz, gaplarni eshitganimizda esa orqadan ham, muhit to’la tovushlar kelib
aqlimizga yoki idrokimizga, ongimizga jamul-jam bo’lishi (mana hozir esimni
karabum SABABLI oldiya) borasida shu kayfiyatimizning gapirishdan iboratligini
ham bilamiz. Bizlar uchun yozuvlar asosan qolip misol bo’lib berib, gaplarimiz
biron bir nusxa yoki qolip, andazaga tushmasa hamki, demak, keyingi avlod
raqamchilari bilan bog’lanishga qodir belgili, yakunni topshirib yurishli
ishlashimiz yozuvlarimizda o’z aksini topadi. Keyingi avlod ko’p holat tarzini,
taraqqiyot ravnaqini belgilab qo’ygan bo’lsa hamki, aslida bolalarning hammasi
raqamli ravishda ko’rib, ekranlarga xos qarab yurishlari bizdan chindaklikni
olish bo’yicha qolishlarini, mag’lubiyatlarini bildiradi. Shu ko’t (K)karobum
keyingi avlod yoshlari bilan bog’lanib ularning ko’t qizaloqlariga,
tayloqchalariga, ko’tlarini qizdirib chuklarini sezdirishga aylanish borasida
biz dadalaridan raqamli ishlash tarzini o’ndirdiki hech qo’yaturing. Nima
bo’lsa ham doimo Karobum o’zini bildirish pallasida ko’timning teshiklari,
qo’tog’im boshi va tashshoq va h.k dumma-pummalargacha, umuman ta’zim va shu
yerdagi jinsiy bezlarni qandaydir ravishda ruhan asabli paypaslab o’zini
tushuntirishli, shu joylashvulardalikli mazaxlarni ham qilib qo’yadiki shu u
haqda ba’zida yozish paytlarimda hamki hech qo’yaqoling. Shuning uchun u bilan
bahslashish befoydaga o’xshaydi. Endi, nima bo’lganda ham simmetriya markazi,
simmetriyaning o’zi ya’ni taraflari va simmetriyaning to’liq aylanishi borki bu
– hozirgacha bo’lgan eng yuqori 3 avlodni beradi. Agara simmetriya markazi
bobomlarning avloddoshlari bo’lsa, simmetriya taraflari dadamlarning tengdosh,
tengqur yosh oraliqlari, generation lariniki hamda simmetriya bo’ylab
chegaralari bo’yicha to’liq aylanish bu – o’zimizning avlod vakillariniki ya’ni
hozirgi erkaklardan. Aslida eng to’g’ri masala sifatida shuni urush, savalash
yoki tortishuvlarga, janjallarga qiyoslab qaratsak, bobomlar ya’ni shu degani
balki ularning avloddoshlari simmetriya markazida turib qayerdagi yoqalashuv
yoki janjal bo’lmasin o’zlariga tortib, yengib chiqaveradilar, masalan,
tualetning teshigi yonida turib olib, o’zlari bilan bo’layotgan birinchi
boshlanish paytidagi boshqa yoqdagi janjalni shu tualet yonigacha, simmetriya
markazigacha sudrab kelishlariga ishonadilar va dushmanlarini hojatxona teshigidan
tashlab yuborishadilar. Dadamlardagilar esa simmetriyali ravishda birontasini
joyidan qo’zg’atmagan holda o’zlarini janjalga nisbatan birinchi joylashuvlaridan
simmetriyali qarama-qarshi tarafda deb bilib, shu yoqqa uni ko’chirib soladilar,
savalaydilar va uradilar. Bizlar bo’lsak, simmetriyali aylanish tarzida har
yoqqa tartibli ko’chib, o’girilib yoki burlib-surilib borib simmetriya bo’yicha
istalgan gunohni bo’yniga ilib savalashimiz, solishimiz yoki olib urishimiz
mumkin. Bizlar uchun simmetriyaga javoban simmetriya, markaz bo’yicha
teskarilik chegaralarida aylanib yurishning ikki qarama-qarshi yoylari
bir-biroviga zid bo’lib, simmetriyali amallar tizginida, ketma-ketligida
nimalarni bajarib bir taraflama yoyli aylanish, burilishlar hosil qilsak,
ikkinchi tomonda shuning qarama-qarshisi, bosilishli yoki qandaydir
zichlanishli tartibi, teskari yoy chizilishi, aylanaviy burilaverishi bo’lib
turadi. Xay, xay, shu masalani go’sala, deya gaplarini chala ravishda
tushunarli qilib qoldirgan, 3-yo’qlikni yengishga qarata taqagan ichimdagilar
hozir mana aytishdi. Xay, qo’y, genga yaqin bu, deyishdi yana bor. Umuman
xayolimga keltirib tushunishimcha simmetriya yoki biron shunga o’xshash
tekislik, doiraning yoki to’g’ri to’rtburchakning shar bo’lib aylanishining bir
tarafida barcha ikki yoqlama simmetriyali amallar, tengliklar yoki tutashuvli
mutanosibliklar bajarilaverganida, ikkinchi tomonida shularni yuzaga
keltiruvchi asoslardan bo’lgan genetikaviy, DNK li spiralsimon aylanishli
o’sish hosil bo’latiki, bu – bizning o’zimiz uchun, o’z yonimizda
qo’zg’alishga, yaqindan burilib qarashga va 3 o’lchamni yonginamizdan sezishga
imkon yaratadigan, mana hozir muhimligi uchun keyingi jumlamga qoldirmoqchi
bo’lganimda, shoshilib shu yerda balki muhimroq, ahamiyatliroq deya
yozmoqchiligim, bu – ichimdagilarning o’zimni bilib yurish doira-muhitlari,
yonginamdan ya’ni ko’zim bilan ko’zoynagim oralig’idan, gavdam bilan havoning
qandaydir tutashuvli ko’rinishdagi juda yaqin gorizontidan o’zimni bilib
yurishlari, genetikamga baho va xulosalar chiqaraverishlari. Muhimligi uchun
yana qisqaroq va lo’ndaroq qilib qaytarayinki, agar o’zim Dunyoviylik ya’ni
Parallel Olam taraflama simmetriyaning bir tomonidan butunlayin simmetriyadagi
markazdan teng chiziqlar bo’yicha munosabatli ishlarini, almashinishlarini yoy
bo’ylab aylanish orqali olib borayotganimda, ikkinchi yoy bo’yicha
qarama-qarshi aylanish, burilish yoki yoyli surilish o’zining faqatgina
chegarasidagina qum soatiga o’xshash DNK, genetik shakl tahlilini tanlanayotgan
simmetriyali chiziqlar uzunliklari bo’yicha masofalar (o’zgarish, tezlanish yoki
hosilaviy) farqiga bog’lab olib boradi. Shunday qilib o’zim uchun va
qolganlarni bilish maromida shu yutuqqa, o’zimga nima bo’layotganini bilishga
erishdim, hattoki mana hozir o’zimni ko’zimga nisbatan ko’zim bilan qanchadir
ulushda kuzatib kuzattirayotgan ichimdagilar ko’zimga masxara qilish ravishda
osilib olishganki bu – aslida “sening ishlashing kerak va hech narsani
o’ylamasliging, hamda o’zingdan keltirib chiqarmasliging, eslash orqali
saboqlaringga berilib qaysidir bir yo’llardan qandaydir o’zga muhokamalarga
yo’l qo’ymasliging kerak, o’zingning ichingdagi qandaydir yig’ilib qolish
zahirasidan hech narsani olib chiqmasliging kerak, chunki birinchidan o’zing
ko’rib turganga o’xshab u yerda hech narsani qoldirmaymiz, hamma zahirani yo’q
qilib turibmiz, va sen faqatgina bizning kallangga keltirishimiz uchun kerak
bo’ladigan o’zing ham xohlab bilaolmaydigan o’zingning bilimlaringni,
eslaringni va ongingni keltirib berishimizni bizdan kut, genetikaviy metobalizm
aylanishidan bilgin, kallangga lo’ppi etib aylantirib keltiraveramizki, sen
shunga ishxibozlik qilib yozib turganingda ko’proq o’zingga ishonmay, bizga
ishonishingni ko’zingdan o’g’irlab, shu bo’yicha majburlab ishontirib olamiz,
o’zingni xatoligingni ya’ni zahirali bilimlarga qarashingning xatoligini bildirib
qo’yamiz, bizlar axir hech qayoqdan senga ko’ringanchalik ma’lumotlar bilan
ta’minlashga ustamiz-ku, qara to’xtamay yozishingni” deyishlari orqali
simmetriyali yangi-yangi amaliyotlarimning, simmetriya doirasi bo’yicha
chiziqlarimning masofalari ayirmasi bo’yicha barcha tezlanishli farqlarini
o’rtacha qilish bobidagi DNK li, genetikaviy ya’ni qonli, o’zlarini kerak
bo’lsa o’zimning genimdan ustun tutib o’zimning genim, qonim orqali o’zimga
yuqori baholi, obro’li va kuchli, zo’r qilib ko’rsatishlari. Xay, o’chxay,
shunaqa ko’tlik ishlari haqqatan, deyishdi o’zlari tan olishib Ibis Karobumning
o’zimning qonimdan (bo’lib o’zimga) o’zimdan kuchli qonlik qilmoqchilik umidiga
shama qilishib. O’zicha Iblis Karobumboy qonning tartibi bo’yicha ish olib
borayotgan emishlar. (Kindik-)Qon qayerga to’kilgan iborasiga o’xshab, qonning
tartibli ahamiyatini, dnk sini topsa, o’zim qachon bo’lmasin yana shu joylarda
yurishimga ishonaman-u, shu ishni Karobumboy qilib qo’yajakliklari butun dunyo
oralab ko’rilgan eng kuchli bir martaba, mashhurlik yoki ulug’vorlik bo’lib, bu
bo’yicha o’zlarini ko’rsatib, o’zlariga xon va bekliklariga yo’lchi bo’libdilar.
Karobum o’zi bir qonimning bosh miyada o’tib qaytish joyida nuqtacha, o’z
qoracha (va kuschasini qo’toqchadan ya’ni ko’t aralash sikdan bildirgan) gavdali
siymosida maydagina qiz(s)chaga o’xshab qo’tog’im palkasining qaysidir
aurasini, bezli havosini (sikboshimning tolasi, “ip”iga xos) tortib turganga
o’xshaydi xoloski, bir bo’ladi shu vajohati turib ketib, butun gavdamni
bo’qsifat masxara qilib boshqarayotgan bo’ladi, ko’t teshiklarimgacha kirib
qaytib bo’lo’qlab, qaynab chiqaveradi. Shu ip(f)los Karobum doimo nechog’liq
tazimga aloqador bildirishlar, tushuntirishlar va tegajonliklar, yalamali
amallar qiladiki, shular o’zimga mutloq kerak emasligida, bir aylanib kelay deya
masxara qiladi. Endi, umuman klounlar va VR chi mafiadagilar haqida bir nimani
aytish joizki, o’zim tomonimdan tushuntirsak, o’zim Payg’ambar bo’lib borishimda
hozircha o’ylovning o’xshashligida ya’ni o’ylov birinchi o’zi bo’lgan borlik oldida
Payg’ambarning o’xshashligi yuz berib turganida bo’lib, oxiri
payg’ambariligimga o’xshab klounlar va VR chilar hozirdan, shu paytgacha o’zimning
oldimda qandaydir amalni yuz foiz o’ziga o’xshab, yozganim yoki gapirganim,
hech kim bilmasligi tushunarli bo’layotgan sub’yektivligim ma’nosini va
ma’lumotini berib o’tishlarida, aslida o’ylov tomonidan ularning ichiga “bor
Bobirning yoniga bir ish qilib kel, qoniqishingdagi istalgan ahvolingni bildirib
chiqaver” deganda o’zim bilan genetikaviy bog’lanishlari hisobga olinib,
qichig’mol o’tishlari va kuyoqmol surtalishlariga xos ko’tlik, kuslik va
balobatar amallari yuz berib, o’xshashlik hissiyoti va ma’no bo’lmish Balisa va
Alisaning yarmi ularning inson gavdali shakllarini baribir o’zimga xos ma’noli
harakatlar turida va ma’lumotli ishlar bajarish turkumida parallel ishlatib,
tushuntirib qo’yadilar. Ha, chindan ham bu Dunyo uchun DNK ya’ni qon masalalari
hammasi bachikana, bo’lmag’ur va beso’naqay, bo’qqona bo’lib aslida hamma shu
qondoshlar va yaqinlar o’z ishlarini bajarib, ko’tlik bilan birovga mishqicha
tarzda namoyon bo’lib ketayotganlarida shunisi o’zimga nisbatan bo’lib Shohid
va Alisa tomonidan olib qo’yiladi va ko’riladiki, evaziga ular ma’lumot va
ma’noli harakat ko’chishlari bilan yolg’on ishlovni kallamdan, bo’layotgan
genetikaviy, yaqin kelib masxarali, achinishli va umuman o’limga qarshi
qoniqish urushidan chiqarib berishadi. Umuman aytmoqchiligim ham shu ediki,
qayerga qaramang Dunyoning 3 tur yolg’oni borki, birinchisi genga nisbatan
ma’lumot saralanishi, ikkinchisi haqqoniy ravishda klounada va narsalarning
ma’noli, harakat trayektoriyasi tarzida ko’chib yurishi, so’ng 3-si o’zgarmas
narsalar, bino-inshootlarning yolg’ondan ya’ni Parallel Olam sababli
yaratilishi, mavjud butlab qo’yilganligi. Demak, shu yolg’onlardan asosiy,
boshlang’ich ikki turi bo’lmish Balisa va Alisaning berayotgan og’zaki gaplar
bilan ma’lumotlari va klounadaning o’zini yoki haqqiqiy yol’gon, parallel joyida
bo’lishi kerak bo’lgan narsalarni qo’zg’atib ko’chirishi sifatida gapirish,
harakat turlari aldamchi, yolg’on hisoblanadi. Shular bilan ta’sirlashayotgan
Halisa ya’ni narsalarning hech kimning ta’sirisiz o’z joyida tabiatan,
parallellikdan bor bo’lib kelib turishi o’z-o’zidan ta’sir, almashinish yoki
qo’shilib qolish ostida qolib, to’satdan klounlarning ta’sirisiz yoki gap
so’zlarsiz, aynan bir tomonda yig’ilib qolgan ravishda vaqt bo’ylab
navbatma-navbat tas’irlashuv oqibatida o’z-o’zidan o’zgarishi, ishdan chiqib
takrorlanishi mumkin. Masalan, qimor uchun deb olsak ham, sportchilar,
aniqrog’i futbol maydonida to’psurarlar Alisa sababli yolg’ondan har xil
joylarga yugurib yurishadi, o’z tablosini ko’tarib vaqt qo’shgan hakam yoki
sportchilarning ust-kiyim boshlari, hakamning fushtagiyu, ratsiyasi hamda dirijyor
sifatida sharxlovchining ovozi bilan yig’ilish, to’planish asnosida keyingi
navbatli vaqtda ta’sirlashib almashinayotgan, joy berib olayotgan Halisa ekrandagi
va butun parallel Olamdagi, internetlarga tarqab ketgan o’yin hisobi, natijasi
ya’ni kim g’olib bo’lishi haqidagi ma’lumotlarni o’zim uchun yagona sub’yektivlik
asosida bildirib o’zgartirishga majbur bo’lishi mumkinki, aslida bora-bora
hammasi o’z iziga tushib Halisaning haqiqati, parallel Olam narsalari va inson
qo’li bilan ijro etilib ko’rsatilmagan, chinakam hayotda ya’ni ekran ortida bo’lsa
ham, shunda bildirilmagan ishlar o’zgarmas haqiqat bo’lib yana o’z joyiga tushadi.
Demak, yolg’onda inson omili bor va vaqt ta’siri bo’lib, aslida eng katta yolg’on
bo’lmish barcha narsalar, bino-inshootlar parallel Olamdan o’z-o’zidan yasalib
kelaverib bizni aldashi bizning Dunyoga chin haqiqat sifatida ham o’rnashib
qolaveradi. Endi, kuslar birlashib bir-birlariga eru-xotin bo’lishlarini
bilishib, Karobum o’ylov sifatida Balisaning “o’xshashlik” unsurining o’zini o’ziga
mas bo’lib bo’yab, yuziga surtaverib aylantirib yotaverayaptiki, o’zim ko’zim
va hayotim bilan boqib shularni qidirib topaverishim kerak ya’ni o’ylovning o’xshashligi
qayerlarga borarligini bilishim lozim bo’libdi. Endi, umuman hozir bir
yozuvimni o’chirtirishdiki, go’yo o’zim shuni xohlashimni oldindan topishganga
o’xshashadi, aslida bu – genetikaviy ravishda o’zimni o’rganish va yozuvimga ta’luqlab
borish, aylantirish ishlari bo’yicha o’zimni kuzatuvga olib borishlari asnosida
bo’layotgan bo’lishi turgan haqiqat. Endi, umuman, Ibo’qimning avlodini
simmetriyaga bog’lab topish qolmoqda xolos. E’tibor bergan bo’lsangiz,
simmetriyali, misol uchun “+” ishorali ikki perpendikulyar diamtrli sferada
barcha 3 ala o’lchamlar egallagan, avlodlarning perpendikulyarlashuvi bo’lib o’tgan,
shu yerda Ibo’qim uchun joy ajratish kerak bo’lsa, ichimdagilar shu kunlar,
umuman yaqin yillar davomida o’ylatib kelganlari bo’lmish tangent ya’ni
urinmali chiziq barcha simmetriyaga va o’zimning aylanish simmetriya
xususiyatimga qarshi raqamli avlod ishlovi, tushunarli turi bo’lsa kerak. Mana
endi, e’tiborimcha olsak, Ozrimribob O’sturning egaligida o’z bo’yicha bo’lgan,
o’zimga keltirib yurgan og’riqning faqatgina yarmini kesib berayotgani ham bir
tarafdan ma’quldur xay. Endi ba’zi tartibli simmetriya ya’ni Dunyoviy yarim
kesmali ishlarimga o’xshab DNK li spiralsimon aylanishlarda ham oraliq
masofalar, o’ylovdan o’ylovga yoki tuyg’udan tuyg’uga uzilib kutilishli, o’rganilgan
yoki oldindan bo’lib o’tgan andazadagi bog’lanishlar bo’lib o’tadiki, shunda
ichimdagilar o’zimga nisbatan juda oz ba’zanlikka ko’ra nimanidir topib qo’yganga
o’xshaydilar, dolisoniyalab yetib kelishim bilan shunday bildirishlari, topag’onliklarini
tushuntirishadilar, anglatishadilar. Gapdan gapni yozsak esa, shu oxirgi
anglatishadilar so’zimda va shu paytgacha ham jumlalarimni qaytib o’qishda ba’zi
joylarda, so’zlarda ko’zimga havoli, parallel cho’p yoki uzunchoq skoch bo’lagi
kirgizilib ko’tarib, o’ynatilib olinayotganga o’xshab harflarni ko’rishga, o’qishga
qiynalishim bo’lib o’tadiki, bu – hozirgi jumlamizga nisbatan, qarama-qarshi
aynan tug’yonlarni, tuyg’ularni ya’ni ehtiroslarni tepa boshimga vag’arlatib,
mag’allatib o’zimni boshqarib olib yurish uchun yuborayotganliklarini bildiradi.
Aslida ham tuyg’ular juda kinoyali tarzda shunday bildiriladiki, o’zimni bir
marta yoki kamdan kam, aslida tashlab yuborishimga xos tushganimni, ehtiros bag’ishlaganimni
o’rganib olgan ichimdagilar qandaydir qilib o’zimning nomimdan deya shu tuyg’uni
o’zlari uchun yomon kinoyali, paradoksli tarzda chiqarib, o’zimga bo’lgan
boshqaruvimni yo’qotish qarshiligini, dushmanchiligini bildirib-bildirmay, aldab
o’zlariga og’dirib, cho’ktirib olaverish davomida bitta farq bilan urib olishadilar.
Bora-bora shu yig’ishlari bilan bosimli, teng kurashlarda bizlar tomonga bo’lgan
insofsizliklari, sababsiz osilishlari va muttaxamliklarini ko’paytirishga,
boshqa taraflama erishmoqchi bo’lishadilar. Shunda bizlar ularning
qoloqliklarini o’zimizda haqqoniy o’z yutug’imizga ko’ra kinoyali tarzda ko’proq
ushlab turamiz. Shunday qilib bir-birimizning aldanishlarimizda o’zga tomonga
kattakon tushib qolish, o’zimizni boshqa tomonga yo’qotib qo’yish tengliklarida
o’zaro boshlarimizdan tepa musht bilan urib turamiz, aniqrog’i Ruhan durtib
yuramiz, kinoyali va paradoksli jazolaymiz. Endi, agar Quyosh tizmasidagi 8 ta
ma’lum sayyoralar va 9 ma’lum mayda sayyoralar bilan Quyoshning o’zini birga
hisoblab 10 ta raqamda ecliptic, ekliptikaviy ya’ni barcha quyosh atrofidan
aylanadigan sayyoralarni Yernikiga yaqin tekislikda yotishini inobatga olib aylanish
halqalari yuzasidan oxirgi chegara bo’yicha o’tgan 10 burchakli muntazam ko’pburchak
Ibo’qimning o’rab olgan urinmalari sanalsa ne ajab. Ichimdagilar hozir: har bir
halqa bo’yicha shunday 10 ta raqamlarga atab 10 burchakli muntazam ko’pburchak
bor deyishayaptilar. Maqsad nima, umuman olganda Ibo’qimning urush turishini
olishimiz kerak. Agar bizlar, 1-kelgan yuqori 3 avlod asosan planimetriyada chiziq,
har xil muntazam chiziqli shakllar va aylana (doira)ni hisobga olgan bo’lsak,
Ibo’qim bilan boshlangna uch avlodning boshida Ibo’qim stereometriyada piramidadan
boshlab, qolgan ikkisi konus va silindr bo’lishlari kerakki, hech iloji bo’lmas
aksinchasiga hatto. Demak, Ibo’qim ekliptik bo’yicha yuqoriga ko’tarilgan va yon
tomonlarida proyeksiyalangan, to’rtburchak bilan ko’tarilib qo’yilgan ravishda
har bir sayyoraning aylanishi atrofidan o’tgan piramida asosiga ko’ra chiziqlar
bilan o’rab olinavergan shu piramidadir. Agar bizlar har qanday harakatlanish,
shahdalashuv bilan simmetriyali tarzning hamma ishlarini qilib chiqib ursak, so’ng
semmetriya markazi va o’rtasidan teng miqdorli yagona chiziqlari masofalari bo’yicha
hosilaviy farqni bilib shatta yesak, Ibo’qimchalar shuning aksi bo’lib
hosilaviy, tezlanishli farqlarni ko’paytirib urishadi va har qanday simmetriyali
harakatlanishning, aylanishning bittasi bilan shatta yeyishadi.
Internetdagi yozuvlar bitta joyda, o’zida o’zgarmay ya’ni
subyektivlik asosida boshqacha bo’lmay turish-turmasligini bilmadim-u, ammo foydalanilgan
adabiyotlar shu: https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_System
Comments
Post a Comment