Nima xay!
72. Nima desam ekin, birinchi asosiy, o’ylab
rejalashtirib kelingan maqsadni yozishim kerakki, Iblis Karobumning o’zimga
taqayotgan ayblov tizgini sababli oxirgi bosh qistovi, burilishi bilan chiqishi
kutilajak g’oyani emas xay. Albatta, Iblis karobum qoraqalpoq ya’ni tepa
ingichka enli miya-boshimga nisbatan har doim qovurdoq paqqilab ko’tarilib
tushadigan elektronlarini, neyronlarini tekkizib o’zimni o’ylatadi, bu safar
esa shu yozuvim boshlanishi bilanoq o’zini x qilib ham og’riq berib oladi. Endi
nima haqida yozsam ekin, odatda kundan boshlardimmi, ha. 72 deganda yomon dam
olib yotgan barchasidan so’nggi keluvchi 3 avlod ya’ni 7 raqami 2 bo’lmish
o’zimga, odimlashuvimga ergashmoqda, talpinmoqda. 13.11.2022 bo’lmish bugungi
oy sanasiga kelsak, barchasidan eng oxirgi keladigan avlod vakillari
Ibo’qimnikiga ergashayaptilar, so’ng shu ikkalasi yana 1-avlodlarning 2 taligi
bo’yicha 2-avlodga talpinsalar, 2-avlod gavdasini o’rtaga qo’yib, yo’qotib
ya’ni hali tug’ilmasdan o’zini mahzun, muomalada va haqqoniy ruhan saqlab turibdi.
Endi. Qonim, genetikam butun gavdam, metobalizmim orqali taqdir tortishiga
ko’ra aylanib miyamga kelaverganida, mana, shu o’rinda nima uchun o’ngimda, doimo
o’nglanib turuvchi bitta qarash, kuzatuv chizig’ida yurishim va tuyg’ular bilan
o’zimni eng asosiy, ko’p bog’laydigan esimni, Ruhiy ehtiroslar boshqa yana ikki
taraf bilan bog’langan 3 ligidagi 2-sini ko’p o’ylab o’tirmasdan, topishga
urinmasdan yoki eslab vaqt yo’qotmasdan, eslamoqchi bo’lganimda sabr-bardosh
bilan tashlab o’tganimdan keyin tez-tez almashtirib o’z kerakli bo’ladigan
vaqtida kallamga mulohaza va gapirib chiqarish uchun keltirganligimni
unutmaslik kerak. Aynan mana shu amal tez bajarilsa, chindan ham genetikaviy
qon aylanishi badanda, gavdada yoki qad-qomatda essizlik, esi yo’qdalashuvli
bo’lsa ham bosh miya tomon yagona o’nglanishli ya’ni ko’z o’ngdagi,
uyg’oqlikning o’zidagi yurishga xos kuzatuvli o’zimni boshqarishda aylanib
quyilishga ko’ra kesimdan o’tib yana pastga ketaverayotganida esimdagi
chigalliklar, chalkashliklar yoki umumiy ravishda esimda nima borligini bilsam
ham, ichiga kirib eslayotgan paytimda tugunlarni, bog’lanishlarni yechaolmay
chiqishim og’iz bo’shlig’imda gapirayotgan gaplarim bo’ylab lablar, tishlar va
tillar jamuljamligida ochilib, yechilib va hal bo’lib, tarqatilib ketaverishiga
hamma shohid xay. Chindan ham gapirish masalasi borki, bu – insonning,
shaxsning bor asosiy mahoratiga xos bo’lib sanalib, genetikaviy tomondan taqdirga
yondashuvni, boshqalarga nisbatan ulug’vorlikni bag’ishlashga qodir. Gapirish
sezgilarga kirmaydi, lekin teri bilan bog’langan ravishda doimo terining
qisilishi, siqilishi va tortilishlari, quruq po’st-terining kaftda ushlab
g’ijimlab tortilaverishiga xos ravishda, tomoqni, tovush paychalarini xunob,
nokas qilib ishlatadi. Mana hozir ham, har doim gapirganim uchun tomog’imda
kekirdak yoki eti o’zidan hujayralarni itarib, tebratib yoki sakratib,
ching’itib tashlaganga o’xshaydigan og’riq beradi. Endi umuman hayotiy ong
bilan o’zim shunchalik bog’langankiman, kimdir ovoz chiqarsa, eshikni yopsa
yoki derazadan boqsa, ta’sirchanligini sezdirsa darrov qo’llarim oxirgi bo’lib
turgan o’ylovimni yozishga shaylanib kirishib ketadi, klavishaga tortilib
bosiladiki, ichimdagilar o’zlaricha “bizlar qilayapmiz” deya o’zimga nisbatan
mazax, bo’qqa qo’yganmiz deya kulib qarash qilishadi. Mana 72 da ya’ni 77 ga 5
kun qolganda 5 lik yo’sini, ma’nosi bilan Farishta zamirida, sababli Polin
bilan Jondor shaharchamiz uzra bir yoqlamali yo’lni bilmasdan marra qilib
aylanib, sarguzasht qilib qaytdikki, hamma yoq chang va sassiqliklarni hidlab
qaytganimizdan so’ng o’ngimda, uyg’oq qarashlama yurishga xos yagona, barchasidan
olingan bir turli hayot shakllariga xos va soz bo’lib olib yurgan Iblis
Karobumga qarshi Farishta Lomajyo hamma hozirgacha hayot shakllarini
ko’paytirib qorishtirib tashlashga uringanchalik o’zimni shaklan tanish, shahdamlash
va kayfiyatlash bobida ushlab qolish maqsadiga ko’ra, ammo oxiridaki og’riq,
qiynoq ya’ni nokas bir kasofatli fojiacha, jarohatcha, tasodifiy
azob-uqubatcha, lat yedirish bilan barchasini yakunlatib qayta boshlashni istaydi
yoki bo’lmasam, tabiiy hodisaviylikda, qonun-qoidalar oralab ushlab, olib
yurish orqali issiq-sovuq, noqulay harorat va namliklarda gavdamni qoldirishga
shay hamma vaqt xo’sh. Endi. Hammom olib keldim… “Yana oq go’zzuk” deya o’zimga
qarata aytishdiki, doimo hammomimizda yuzimni ham sovun qilib, ishqalab
machalka, ishqalagich bilan yuvsam bas, chindan ham oqligim bilinadi, gavdamning
narsa bilan yopiq yuriydigan oqligimga, oppoqtoyligimga o’xshash bo’ladi. Endi,
umuman nimadan to’xtatilgan bo’lsak, shundan davom ettirib qo’shimcha
qo’shaylik xay. Demak, AQSh ning uylari, imoratlari yoki binolari insonlar,
mafia va odamlaridan iborat bo’lsaki, gavdali, inson tanasiga xos aholisi
klounlari bo’lishini bilganchalik, O’zbekistonda aksincha shu rusum bo’lib,
aholi gavdali ya’ni qad-qomatga, tanaga ega bo’lgan insonlardan iborat,
klounlar esa uy-joy, uchastka va makon uzra binolar, domlarga ega o’zlarini
tutish yurish qilib qo’yishgan ba’zida ham xo’sh. Agar AQSh lik klounadasi
qatori sof uy-joy tarzidagi aholi guruhi O’zbekistonliklarning ichiga kirib
olib, asosan birinchilikda uy, so’ng inson toifalari bilan bap-barovar boshqa
haqiqatgo’y turlari, shuki deb olsak, uy insonlari o’zbek chinakam aholisi
ya’ni inson boshchiligidagi imoratlarga, shuki inson imoratlarga ichki,
genetikaviy ma’lumot yuzasidan qandaydir tarmoqlanishli bog’lanishsa ham
maylimi, bu – hozirgina o’y-fikr berildiki “hayvonlar orqali” deyishdilar. Aqsh
lik “inson (1) uy (so’ng 2)” ravishdagi klounadalar esa bizlarning ham klounadamiz
ya’ni uy-imoratlarimiz, uchastka-tomarqalarimizning ichiga endi hasharotlar
yo’li orqali bog’lanib kirib olishadi, hayajon yoki chakaklovchilik mehri qidirishadilar.
Bizlarning ustuvorlilarimiz AQSh lik “uy insonlardan” ya’ni chinakam
ustunchilaridan uy, xonadon va boshqa shart-sharoitlarga boruvchi, imorat, bino
yoki omono’par manzilgohlarini qidirib hayron bo’lib turgan bo’lsak, internet
yoki televideniye orqali tomosha qilib ko’ngil yozishga kelishsak bo’laveradi.
Bizlarning klounada ya’ni mag’lub shakldagi yashovchilikka ob’yekt bo’lib
bergan omillarimiz, aslda Dunyo yaratilishi uchun tabiat va inson qiyofasida
tabiat ko’rinishida Jahonni boshlab bergan “shaxs”larimiz Aqsh lik “inson
uylarni” ya’ni inson gavdali xalq, elni, klounada qiyofa turlari va gavdasini
telefon va rasmlar orqaliga yaqin shakllarga o’xshash holdaki bo’lsa ham
maylimi, kuzatib o’rganishga doimo hozirdaliklarini bildiradilar. Gap shundaki,
agar o’zimning ichimga Aqsh lik “Uy insonlari” ya’ni imorat bo’lib yotgan shaxs
tushunchasi kirib boshqa aloqalar sababli qolgan ikki taraf, Aqsh va
O’zbekiston klounadasi ortdan kirishib, taqalib kelib olgan bo’lsalar, o’zimni
o’ngimda, uyg’oqligimda yoki ko’nglim tetikligida hayot kechiruvli
yashashlarimga atalib o’zimni butun bo’y bastimni faqatgina miya balandligidan
kuzatayotganga o’xshab, o’zimga har bir bo’layotgan jarayonni faqatgina
zametka, belgi va ishora, hisobotchalishlikka chiqarishim yuz berishi bu – izimdagi,
ortimda kelib qolgan shu 3 ala toifa hayot shakllarining ishlari bo’lib, agar
ulardan ko’proq olsam va motdalik hamda ayqash-chuyqash to’rli hayot shakllik
tengligini buzsam, hayot shakli o’zimga yopishib olib, hol ahvolimni,
hayajonimni va tetikligimni aynan o’zimga, genetikaviy taraflama ya’ni
yopishqoqlik bo’yicha bildirishi oqibatida hayotga shu yopishqoqligim, motdali
harakatim ichki haroratli qo’zg’aluvchanliklari bo’ylab bo’q, najas yoki
tappisifat diareya hidi tarqalishi oqibatida, bora-bora o’zimni o’zim hayotdan
urishim, dirrilashim yoki mandirajligim, o’zimga o’zim kerakligim bo’yicha
birikaolmayotganim sababli o’zimga qast, jarohat yetkazishga yo’l qo’yishga
majbur bo’laman xo’sh. Ha, hayot shakli qanchalik o’tib qolsa, moddaviy
sayqalligim, qorishmam va qobig’im buzilishi hamda asl bo’qligim, bo’qli xalq
almashinishlari sababli moddaligim, jismim tashqariga chinakam bo’qchaning o’zi
bo’lib so’ng qaytishi mumkin. Endi Iblis Karobum o’zimni urib-surib xato
boshqarib aynan shu masalada o’zimni “ortda qoldiraman” deb turganida,
noto’g’ri boshqaruvi sababli o’zimga bu kon-u foyda, to’g’ri amal bo’lib
yetkazildi, chiqdi ya’ni hayot shakli bilan moddaviy tahlilga yopishib olib
tenglashtirishi juda ma’qul xo’sh. Iblis Karobum o’zining qobig’ida, sharining
ichida tartibli aloqalarda simmetriya qilmagan, bo’yoqlar, chizmalar va harflar
hamda raqamli amaliyotni sharni ko’proq aylantirishga oid sarflab, ishlata
olmagan. Go’yoki sharning aylanishi ichida zigzaglari beo’xshov, oralama
burchaklari tartibsiz va to’liq shar bo’yicha yoyilmagan, yozilmagan xay. Mana hozir
shu bu oxirgi tahliliy jumlalarim borasida yozayotganimda Iblis Karobum tashlab
yuborib, ishtashlash qilib yoki nimanidir sal anglaganga o’xshab qolib oddiygina
ravishda qo’zg’almay turgan, bir xil holatimda oyog’im barmoqlarining
qisilishiga xos og’riq, aniq bir chinakam, jismoniy ishonch, aniqrog’i
sog’liqning o’zidagi parallel, g’oyibdan tushunarliga xos almashinish azobini
keltirishga muvofaqligi bo’yicha birinchidan og’riqning o’zini bo’lib o’tqazib,
ikkinchidan bizlarga shu hodisaviylik ya’ni “mo’jiza”, ishonch o’yini oddiyligini
belgilab qo’ydi. Endi Iblis Karobum ba’zida tomog’imni yo’taltirishliga ko’ra
qichitadi, qirdiradiki, shunda tillarimni ishqalab olib, tasavvurimda o’zimni
hayot tomonidan qandaydir oraliq kenglik kesimlarida o’rtadagi topilayotgan
joylarga nisbatan yanada uzoqlashib, kengroq tarqalayotganga o’xshatsam,
Karobum ya’ni Bo’stur ya’ni Azigranni o’zimning ichimda, tomog’im ostida mayin
kesmalar qatlami oralig’ida o’rtalama ravishda chetga nisbatan kesmalarning, ko’ndalang
chiziqlarning oxirgi harakatlanuvchisini tortishlarini bilaman. Bu – o’zimning
taqdir tomonlama og’ishdagi chapdastligim va Karobum Azigranning gen bo’yicha
nimalargadir erishish yoki erishaolmasligi.
Comments
Post a Comment