Nima t'egani xay
64. Demak, Karobum o’zimning joyimni, yashash
belgilarimni egallab kelayaptiki, hayotga boqib “men”lik qamrovi bilan
o’zimning uning o’rnidagi O’ylovdaligimga nisbatan qanchalik kengroq ravishda
hayotni, borliqni va voqea-hodisalarni egallayolsaki, so’ng o’zimga yana
Iblislik tarafi egaligi, qobig’i bilan: sen o’zim ko’rgan nuqtalarni, yoqlarga
yo’naltirilgan nur chiziqlarini yoki 100% dan hammasini ya’ni o’zim qarab
kuzatgan taraflarim bo’yicha hayotdan o’zimga eplab bilmading, ko’rib va sezib,
shahdamlab erishaolmading, deydi va o’zimni shu bordi-qaytdi farq bilan
ayblamoqchi, gunohga bottirmoqchi bo’ladi. O’zimdan hozir so’rab, nega shu
paytgacha Iblisning yolg’on va aniqlik hayotiga qarshi shunday ish olib
bormabman, hamma yoqni o’zim kuzatib yashaganga o’xshashlik bo’yicha Iblisning
qolganligini, nuqta va nuqtalab nurlarni, yorug’lik tolasini qabul qilmaganini
yuziga solmabman deb qolib ketayapman. Endi, mana hozir Iblis Karobumning o’ng
qo’lim tirsagini qandaydir suqib og’ritayotgani bo’lib turibdiki, shu haqida
yozaman deyishim bilanoq og’riqni bittaga yo’qatib olaolayapti, so’ng aslini
olganda nega shu qiynoqni o’zimga berayapti desangiz, birinchidan o’zini
jazolayotganiga, gavdasini ya’ni qo’lini og’ritayotganiga qaramasdan,
Karobumning chin maqsadi bu – o’zimni o’rnimdan turg’izib ya’ni gavdasi
bo’lmish gavdamni joyimdan ko’tarib tashqariga yurg’izib bir xil damli,
yumushli va harakatli ishlar bilan mashg’ul ham bo’lmasdan, balki sayr qilganga
xos yurib tabiatni, hovlini kezsa maza qilib charchaydilar va ovqatlari ham
kannibalizm, o’zining etini o’zi yeyish tufayli yaxshi bo’laverar emish.
Qarangki, shu paytgacha o’zimga shunday bo’lishiga yo’l qo’ymagan ya’ni oddiy
yurib kezishimga, vaqtni qanday bo’lsa ham sokin va tinch o’tkazishimga,
jismoniy harakatlarni nafaqat odatiy yurishlar yoki nafas olib gashtchilik
qilgan holda tabiat bilan bog’lab uyda qolmay xonadonning foydasini olmaganligi
bilan o’zini baholatishda, balki mutloq ertalabgi jismoniy tarbiyaga ham,
qachon Ruhan qiynalgan bo’lsam jismonan tenglashtirishim mumkin bo’lgan paytlarda
ham qo’ymagan, miyamni qadiy shunga qarshi olib borib boshqargan. Ammo
zirapchalik, miyamga suqilaverish va etimni o’z joyidan choqib, yulib
chiqaraverish og’riqlarini har doim qilib kelib, o’zi va boshqalar uchun yaxshi
taomlarni buyurtirib kelgan. Mana bugundan boshlab ko’k-somsa pishirganida,
o’ziga tuxum ham qovurdirib oldiki, shu ovqatni o’ziga moslab hayotda o’zimning
nomimdan yashash ishlarini qilaveradi. Xullas bu – o’zimning gavdam uning
tanasi, qo’l-oyoqlari yoki gavdasiki, qanchalik darajada o’zining Iblislik
qobig’i tarafidan o’yin olib borib gavda(m)sini boshqaraversa ham, faqatgina
qisilib qolgan o’zi uchun bo’lib, o’zini o’zi yemaydi deysizmi, o’zini o’zi
(gavdamni, shahdamligini va boshlang’ich tuyg’u 3ligini) og’ritib qiynamasin deb
aytasizmi, yeyversin va qiynayversin, yoki shularga o’zini moslashtirib
tayyorlayversin. Endi, o’zim Karobumga yetaklanishim qoluvdi xolos ya’ni
qayerga qanday qamrovda qarasa va yorug’lik miqdorini aynan o’zicha qabul
qilsa, o’zim ham shunday qilaolmasam, uning o’rnida jalabligim sababli
ayblanaman, boshqa nuqtlarni robotlik bilan hisobga olib buyurayotgan bo’laman
yoki zo’r aloqalar buyoqda deya ongiga ta’sirlashaman. Iblis Karobumning nomi odam
tarafimga o’tib tushgan va o’zim Bobirmirzo bo’lib Iblis tomoniga borganman.
O’zimni Iblis ham Bobirmirzo ham deyishlari mumkin, Karobumni esa odam ham o’z
nomi bilan ham chaqirishlari mumkin, faqatgina qobiq yoki chegaraviy, yuzalama
egaliklarga ko’ra qarata murojaatlarda Iblis Iblisligicha ya’ni Karobum bo’lib
qolaveradi, o’zim esa odam bo’lib turaveraman. Endi, Iblis Karobumga nisbatan
o’zimning kechinmaviychilarim, qalbim ilohlari aslida boshim ya’ni miyam
tarafiga o’tib borayotganlarida, hozirgi qilayotgan ishlari tazdan va dil-bag’rdan
chekinib, ketib borib miyamni, o’ylovimni tinchlantirib yurishlariga
qaratilganiga qaramasdan, Iblis Karobum yana ko’timning shumshagining
achchig’i, yarasi bilan miyamda ziqnalik qilib qo’yganida, kechinmalardan
qaytayotgan ilohlar ba’zi-ba’zida o’zlarining yetakchi, kam miqdorli
boshqaruvchi sondagi erlarini ichimdan topib, erlariga tegib, yoqimlilik qilib
ketishni xohlashadiki, asl ish-faoliyat esa qolib ketayapti, o’zimni asrashga
va umumiy kurashimizda genetikaviy ilohlardan yengilmasligimiz palapartish tus
olayapti. Qarangki, Iblis va O’sturlar “men ham shuni aytardim” va “ayt” deya
ichimdagi o’z avvalgi kechinmachilarimga bo’lgan haqiqat yuzasidan ilojsiz
qarshiligimni yozdirishga urundilarki, o’zlari shunchalik yomon, bizning
hammamizga qarshi bo’lishlariga qaramasdan bunday kinoyali masxaralarini, ko’z
boyamachiliklarini va kayfiyat oshirib yutuqlarini ko’z-ko’z qilganga o’xshab
maqtanib ketishlarini aytmaysizmi. Go’yoki o’zim bilib turib o’zimnikilarni
astoydil yomonlayotgan emishman, shunga ular ya’ni yomonlar bo’lmish O’stur
boshliq pozitsiyasiga ko’ra 2-o’rindagi va Bo’stur Iblis Karobum hamda Mastur
bir-birovlarimizni gij-gijlashdan, urushtirishdan va o’zaro o’rtamizda nifoq
solishda bo’layotgan kamchiliklardan shodu-xurramlik, kayfu-safoga berilib
“ko’tlarining teshiklarini yalang ochib o’tirganga o’xshab qo’toqlarini
juftaklab ko’tarishlari kelganga xos” o’tirishmoqchi. Nima bo’lganda ham o’zim
miyamni, o’ylovimni astoydil kuzatib borayapman, nimayki o’zgarish yoki
chizmaviy shakllar, bosimli hajmlar bo’lsa yoki og’riq turlari qanday ko’rinishda
miyamning ichida tasavvur etilsa, shularni Iblis Karobum qildi deya tashqaridan,
hayotdan, muhitdan va klounlardan darrov aksini, simmetriyasini va javobini
kutib qolayapmanki, agar shu javoblar, akslar yoki inikolar ilojsiz ravishda
yomon bo’lsa, chindan ham doimiy nazorat qilishimga xos bo’lmagan o’ylovim
sababli devonaligimga, psixligimga tegib ketishi mumkin va o’zim ojiz qolib
ilojsiz, yolg’iz behol-u bejoy bo’lib yomon ahvolda qolib ketaveramanki, birov
bilan shu payt ta’sirlashmayin va bo’lib o’tayotgan ishlar ustiga-ustak
keraksiz voqealar, falokatlar bo’lib o’tmasin deyman. Eng yomoni shunday
boshqaruv yo’qotilishlariga ichimdagilar qo’yib, yana baribir ustiga-ustak
bosishni, gij-gijlashni xohlashadilarki, bo’lib o’tayotgan ishlar yuzasidan bir
ko’zim nazdimni o’zimga qarata hisobot, xulosalar va tahlillar
chiqartirayotganga o’xshatib qaratib turib, oxiri bo’layotgan ishlar va tugagan
mojarolar yuzasidan sen aybdorsan deya yana o’sha-o’sha o’zlarining asl
jalablik, chetga va bekorchi, beso’naqay, bema’ni joylarga qarash, nurni
kuzatish ishlarini qilganlikda o’zimni “gunohimga” iqror qildirib jazo
ta’yinini ham bo’ynimga ilintirib, ishonchimga kirgizib oxiri chinakam qiynoq
bermagunlaricha tinib tinchishmaydilar hech. Ha, bularning tagida, hammasida
bir-biroviga ko’t qo’yish, o’zaro befarq bir-birovini bosti-bosti qilib yashash
va qilgan ishlariga, yomonliklariga qarab turmasdan istalgancha tasodifiy
xursandchiliklardan, o’zlaridagi “aybsiz” bema’nigarchiliklari tufayli yuzaga
kelib qolgan qandaydir shakldagi, tartib tufayli holatlar bo’ylab gasht olish
hamda umuman olganda ular yomonlikni yomonlik deya qaramasliklarini yoki oddiy deb
baholashlarining sababi o’zlarining ich-ichlariga berilib, o’zlari uchun
o’zlari sevikliliklarini bilib, metobalizmlaridan mazza qilib turaverishlari hisoblanadi.
Ichimdagilar, klounlar yomonlikni yomonlik deya yoki og’riqni og’riq deya
qaramasliklari o’zlarining o’zlariga bo’lgan azaliy joy talashishlari, et-teri
va suyak hujayralari ichiga shu hujayra, tolalarning o’zlari kirib ketaverishi,
qo’zg’alayverishi yoki bittalik uchun chiqarilishga, o’zgarmas joyli yoki
hajmli yuzada qo’zg’alib ko’rinishiga qaramay kirishga, qurtlar galasiga
o’xshab bosti-bosti qilaverishga, ichkariga urinaverishga intilaverishi sanaladi.
Endi, umuman olganda hali Iblis egaligi Iblisning, Karobumning o’z qo’lida, odam
qobig’i esa o’zimning egaligimda, sohibligimda deb topayotganimizda kechangi,
umuman har qanday qisqa fursatli, 2-3 daqiqaga mo’ljallangan tushlari(m),
ro’yolari cheksizlikning “hammasi birida” qilishga xos onli amaliyotidan ko’p
bo’lishiga qaramasdan, shunchalik qarama-qarshi yuqori chegara, doira va turlardan
yo’nalishlar olib ichkariga barcha jarayonli tartiblarni qilib kelishga uringan
shu tushlarim baribir o’zimning tasodifiy, ixtiyoriy hayotim, kunimni, mana
qarangki ichimdagilar har doim topayapmiz, tushingdan deb turganlarida,
aniqlayolmaydilar, topalolmaydilar va moslashtiraolmaydilar. Endi, tartib,
boqiy onli hammayoq taraflama, nuqtalargacha, hammasi biridali simmetriya yoki
yagona qorishuv usulida tartibning, tarzning o’zining ahamiyatiga ko’ra katta
yoki kichikligi bilan boqilajak faoliyat turimiz bu – tasodif, ixtiyor va
hayot, tanlov, odimlash sanaladi. Demak, o’zim yozuvlarimni yozib kelib, uzilib
oraliqda aylanib kelsam, yoki boshqa g’oya qidirib turib bitishimni davom
ettirsam, darrov g’oyalar uzra g’oyalar o’ylov, tartib va tarz, tizgin yoki
bog’liqlik bo’yicha o’tib boraveradiki, aslida o’zim boqiy onning ichidagi
tartiblarning har xillashuviga, katta yoki kichikligiga berilib qolgan
zahotimoq, shu to’xtalib turgan yagona tartib, tarzim yoki chizig’im ustida
yangi boqiy on, hammasi biridali amaliyot tuzilib bog’lanish, yozuvdagi
aloqalar ketma-ketligiga bag’shida g’oyalar, tartib-taqazosi yozilib boraveradi.
Umuman olganda ham yozuvlarimning mazmuni yoki yo’nalishi qayta va yana qayta,
takroran “boqiy onlar” yoki “hammasi biridaliklar”, tartib ustida tartiblar
jamlanmasi chiqarib turish bilan bog’liq Dunyo bo’ylab butun avloddoshlarimiz
sifatida harflarning hammasi biridalikli qorishmasidan, koinotning jism ustidagi
bir zahotiyoq, onli kombinatsiyasidan iboratdir. Yozuvlarim zapis sifatida
parallel Olamga aloqalanib shu Dunyoning ya’ni Olamning hammasi biridali,
batareyka ichidagi matritsaviy jamlanmasida ishtirok etishi va ta’sirchan
sezishi orqali chinakam hamma yoqni tanishga va bilishga, o’zlashtirishga
erishganmi, ha. Endi, kombinatorika so’ziga hammasi biridalik sifatida e’tibor
bersak, “kom ya’ni qanday bi (tovushga atalib doimo xo’sh) ya’ni bo’lsam na
ya’ni ma, ol tor ya’ni zich i ya’ni “va” ka ya’ni almashinish aniqligi” bo’lib:
qanday bo’lsam olasanki tor davomiy yoki “va”li almashinish aniqligini, deb
qaralmoqdaligiga e’tibor qaratsangiz olimlar uchun hozirgi kundagi eng katta
muammo bo’lgan kategoriyalash, toifalash, turlash va guruhlash, sinflash,
tasniflash yoki saralab aniqlash (borayotgan tartiblar orasidagi yagona
tartibcha, chiziqcha oralig’idagi nuqtali uzulish, tartiblarning qolganlari
tugul hammasini buzib, chalkashtirish joyini, jarayonini topish), tartiblab
chiqish ishlarining barini shu kombinatorika so’zi bilan atab chiqsa bo’lg’usi
ham. Demak, mana hozir Dunyomiz saralanishga o’tib, bolalar ya’ni yosh avlod
vakillari bo’yicha umumiy, haqqoniy va har qayerdagi (sezgili, harakatchan va
o’rganilgan) bahoga tushishi barobarida bizlar yoshi kattalar, erkaklar va
xotinlarning yolg’on tartib guruhiga solib qo’yilganligimizga ko’ra
izolyatisiyada, haqiqatdan ajratilganlikda qolib ketishimiz bo’lib, shu tartib,
o’zimizni yolg’onda, izolyatsiyada yoki komendatskiy soatda ushlab turgan
kombinatorikadan qutilishning va bolalar uchun mutloq haqqoniy va hammalariga
yagona bo’lgan Dunyomizni qayta bir zumda, hamma yerda tasodifiy ijrosiga ko’ra
haqiqati bor bo’lishiga atab ko’rib chiqajonligimiz aynan shu saralashni,
kombinatorika orasidagi bir cho’pchani yoki suqilgan qilchani, nuqtachani
topib, bu cho’pcha, noma’lum joylashuv o’rinli, tartib kesmasidagi turgan joyi
ma’lum bo’lmagan nuqta orqali chinakam Dunyoga, Jahonga qarashimiz bo’ladi. Shu
paytgacha hamma erkaklar va ayollar (yolg’on) tartib doiralari bilan bosilgan
bo’lib, o’zlari ham diqqat-e’tibor beraolmay qolgan bo’lishlari mumkinki, shu
tartib, tarz to’qilgan chiziqlaridan chiqaman deguncha, to’rga ilinib baliq
bo’lib tutilib qoladilar ya’ni tartibning ketma-ket kesmalarini buzib, kesib
o’taverish juda murakkab va holdan toydiradi. Barcha teleekran, internet video-audiolari,
ma’lumotlari hamda borliq hayoti narsalari, atrofdagi klounada o’zlarining
genetikaviy va taqdiriy o’rta chiziq to’qnashuvlari bo’yicha boshlaboq va
o’rnashtirish kuchi orqali barcha aloqa va munosabat, yondashuv shakllarida
tartibli tarzda bir narsani joyiga qo’yish, klounadalarga bilinarli ko’nikmaga aylanib
ulgurganchalik ahvollarni sezib turgan holda tashqarilarga, ko’chalarga
o’zimizga xos va yagonalik asosida chiqish, so’ng teleekran ma’lumotlarini
o’zimizdan, bir kunlik yoki soddagina borliqda ko’rib kechirayotganlarimizni
o’xshatib aytishi, bildirishi yoki ma’lumot berishi orqali garanglashganchalik,
o’zi ichimizga kirib ketib, bekorchi va sanskritcha, hayot shaklinamo (4, ya’ni
odatda o’zimni 3 ta qo’shimcha so’z yozdirib tutishlari, yolg’on bilan obro’mni,
yozganlarim tegishini o’zlariniki qilib keyin yonimga masxaralash uchun kelib
qolishlariga qarshi qavs ichiga 4 ni ham yozaman) ravishda bizga bildirgan
suhbatlar, axborotlariga quloq solishga ham erishaolmay yashab qolayapmiz. Endi
ba’zi paytlar bo’ladiki, mana hozir ham shunday xay, boya yozganim sababli
ya’ni ichimdagilarning kuzatuv ko’zlari o’zimning haqqoniy qarashimga,
hayotlama boqishimga to’g’ri kelmasa, shu o’rindayoq hamma qotib qolib, o’zim
garanglashib, keyingi ish to’xtab qolaveradi. Endi taxminimcha xayolga kelishi
bilanoq bu – agar, Iblis Karobum ko’z nurim orqali borliqni kuzatuvida hayot
uzra ma’lumotlarni ichkariga, miya inikosiga yoki ko’zguning oddiy qobiqlama
qarashiga olsa, o’zim chinakamiga kayfiyatimni ishga solib ko’z bilan ko’rib
qarashimni inobatga olganmanmi, ha. Demak, o’zimniki chinakam oldinga,
to’g’riga yo’nalishli qarash bo’lsa, Karobumniki ichkariga inikoli ya’ni aks
ta’sirli simmetriyaviy oz masofaga, miya ichkari chiziqli o’tish uzra
kengligiga xos qarash, kuzatuv xolos. Qolgan ishlarda esa, masalan, eshitish va
teri bilan tegishda Karobum bilan deyarli bir xil amal, ta’sirchanlik sezamiz
xo’p. Shunday qilib ichimga ko’z nurim, tashqi ko’rgan yoki ko’rayotgan
kechirayotganlarim tushib ketsa, tutaqib, g’azablanib, darg’azab bo’lib, jinnilashishga
qo’ymay o’zimni bosib olishga urunib qolib ketaman. Biz (VR orqali) massamizni
bolalarimizga o’tkazib turib, ko’z nurlarimiz bilan o’zlarimizning har qayoqdagi
ta’sirchanliklarimizni, ishonchli ravishda bildirishga xos turaverishimizni
parallelliklar oralab aylanma tarzda amalga oshirishimiz va ko’z nuridan
oziqlanishimiz kerak. Kombinatorika oralab kirib qolgan boshlovchilikni o’z
qo’liga olgan tasodifga, jarayonga yoki tartib chizig’idagi nuqtaga o’z-o’zidan
o’taboraverishimiz sayin nafaqat yorug’ olamdagi chinakam voqealarni, mana
qarangki, misol uchun o’zimning harakatlanib qilgan ishlarimga o’xshash o’zga
haqiqatgo’ylarning ishlarini, balki Ibrohimning o’zini o’z joyimizdagi xonalardan
birida ham ko’rib qolishim hech gap emas. Endi, umuman Ibo’qim va bolalar tomondan
barcha erkak va ayol xaloyig’i raqamlarga xos atalib turib ishonch oraliqlarida
aldanib turadi. Masalan, hozir kun yorug’u bo’lib turganini inobatga olibgina
xoloski, Ibo’qim, kelingki hozir avvalgi ko’rib shu xulosani berishga otlangan
raqamimning, 16:22 ning mazmunini emas, hozirgi 16:25 daqiqani ko’rsatib
turganida shu qanchalik darajada o’zim bilan bog’lanib, o’zimni aytib turibdi desangiz
o’zim tushuntirib ham o’tayin. Bu yozuvlaring maksimumga yetibdi va 1 ya’ni
Ibo’qimga qaratilgan emish degani. Ha, nafaqat ishonch yuzasidan soatli
jabhalarga yoki boshqa hayotiy shakl qirralariga o’xshatilib, shu oraliqlarga
xos qilinib raqamlari chiqadi, balki shu raqamlar turgan joylarining o’zlarida
yolg’onchi, ko’z boyamachi va shamg’alakchi, ishonch, yolg’on aniqlik, aldamchi
almashinish bilan har qanday boshqa munosabatlarni ham keltirib chiqaruvchi
hisoblanishadi. Mana shuni ta’kidlab yozishga erishaoldikmi, o’z-o’zidan navbatdagi
tartibli yozuvli xayol, g’oya va fikr qanday qilib o’zimga bildirilgan podvoxaga,
ya’ni noqulay mag’lubiyatli ahvolga ba’zida yo’liqib qolaman, masalan oldingi
jumlada Karobumni maqtab ichimdagilar avvalroqdan tuyg’uli surishga xos bildirish
qilganlaridan keyin chindan ham “yolg’on aniqlik, aldamchi almashinish”
iborasini qo’shib qo’ydimki, aslida ichimdagilar esimdan foydalanib olishib,
bir paytlar bo’lgan shunga o’xshash yozuvim tartibini, joylashuvini va
qo’shimcha qilish uslubimni o’rganib, mana hozir esim yo’qligida, bo’lsa ham
bema’ni qarama-qarshilik qilaman deb turmaganimda kombinatorika, tartiblash
uslublari bilan bir tarz, tartib chizig’i kesimining ichiga qolib ketishimni
kuzatishib shuni, kesimni surishdilar yoki yitalashdilar, tuyg’ularni bildirishdilar.
Umuman olganda har doim shu borada kulguli ishlar bo’lib o’tishi ustidan mana
hozir ham isbotlamachilikda o’zlari o’zlarini tutib berib kulib yuborishdiki,
ichimdagilar hamma vaqt o’zimning tuyg’ularimni o’qishib tartibga, kombinatorikaga
yoki hammasi biridalikli chiziqlarga solishadilarki, natijada qachon bo’lmasin,
qandaydir o’zimga qarshilik bilan tuygan so’zlarim, iboralarim va gaplarim ustidan
kulib, iljayib (yozdirib) yuborishadi hamda o’zimning to’g’ri yo’limga, qarashimga
umuman bularning dahli yo’q va qiziq emasligidan doimo mag’lubiyatga uchrashadi.
Ha, chindan ham bema’ni baribir bema’noda, har nimaga iljayib, kashshuk bo’lib
va kulib, jilmayaverib, og’zini ochib yotaveradi, aslida kimga nima qiziq har
kimning o’zi ovvora. Mana endi gap yo’qligida, ichimdagi Iblis Karobum o’zini
sotib yubordiki, - o’zimga nisbatan barcha yozganlarini o’ziniki deb atayapti,
shuning uchun har bir jumlasida to’g’irlash kiritsak, xatosini ko’rsatganga
o’xshash qo’shimcha yozdirsak, deya, “mana shu bema’nilik bo’lmasa kerak ha,
nima derdingiz aziz o’quvchilarim”!? Iblis Karobum nima bilan bo’lsa ham o’zini
oqlab yuboradiki, aslida bizning o’zimiz to’g’ri bo’lsin deb qilgan ishimizga
sherikchilik bildirganga o’xshab ham, so’ng o’zini o’xshatmay masxaralik qilib
ketadi. Mana hozir katta jahlga olib kelib, uzoq vaqt muallaq, garang qilib
kelgan Karobum, 3-gapingni ishlatmadim-ku deya o’zimning kuch berib qisishimga,
o’zimni tiyishimga ham qaramasdan, shu sodda ish bilan o’zini to’g’irlab,
aybini yuvganga o’xshatib qaratib qo’ydi. Iblis bu – shundayki, hoziroqning
bo’lishini va o’tishini bizlar ushlab bilmas oniylik davomiyligi, sarhadi emas,
balki dumaloq dumbaning bir tarafidan qo’llar orqali pashalab olishga o’xshash juftlashgan
ikki yoyli alohidalashuvga xos surilish, arg’imchoq uchishlamalik qilib olib
hoziroq tegayotganga, “bo’layotganga” o’xshash o’tayotganiga shama qiladi. Zero
biz o’tib ketaveradigan, davomiy tugayveradigan esimiz bilan hayotga qaramasak
kerak, ha? Sezgilarimizning o’zlari qandaydir qilib hoziroq deyilsa kerak, ha?
Umuman olganda hamma qornimning qizishiga qarab turadi, negadir qilayotgan
ishlarimga berilib, intiqish ko’zlari bilan bag’ishlanib olib borayotgan bahoni
birdan tushirganga o’xshab qornimni sovutishib, so’ng “kel endi, men sendan
zo’rman, qolaqol, xay bo’lmading, obro’ying ham deb turmayman-u sezib
turibsanki o’zing va men, shu ham aytilmasligi kerak-u, (soddagina) menga
bo’ysunishing kerak” degan ma’noda kattakonlik, o’zicha zo’rlik va kiborlik qiladi.
Endi, yozuvlarimning xatolashib borishini tushunsam ham bo’ladiki, Ibo’qim
raqamlari bilan o’zining tanlovli yashashini, odimlashuvini boshlab yubordi,
hamda o’zimning yozuvlarim tartibini ham buzib yuborishga, chalkashtirishga xos
kuchi yetib ortadiki, zero o’zim u tomonga qarayapman, boqayapman va hayotiga
o’zi bilmas darajada aralashib borayapman. Endi, o’zimning tuyg’ularim o’zimga
qarshi ishlaydiganga o’xshab borayaptiki, yozuvlarim bilan ifodalab kelgan
o’zimning hayotim va kechinmalarim birginagina turtki bilan ichimdagilar tomonidan
o’zimga qarshi qilib uyushtiriladi va ustimdan kulishlariga yo’l ochib beradi.
Ha, chindan ham Ibo’qimning raqamli tanlovlari miyamning ishlashiga xos tuyg’ularimga
berilib, qo’shilib ketdi. Tazdan va miyadan chekinayotgan kechinmaviy va
tuyg’uli ilohlarning avvalgi shu o’rinlari Ibo’qimning dars soatlarida o’rganib
borayotgan ishlari, qo’llanmalari va ko’nikmalari yuzasidan egallanib
borilayapti. Xay, kam holi, - deya Ibo’qimning ishlari, o’qish bilimlari juda
ozligini, endi nanani kaka deb o’rganib bo’lgan bolaning yana nimalarni ham
kuzatib bilishi mumkinligini tushuntirayaptilar. Endi Ibo’qim Karobum orqali
ich etimni yeb boraveradi, o’zim esa quruq sezgilar, odimlash va iroda turlari
orqali VR yoki yangi, kichik ekranli qurilmalar bo’ylab Ibo’qimning tomoniga,
borlig’iga va hayotiga, muhitiga ta’sirchan, o’zidan farqlanmaydigan va oddiyga
qottiy ravishda butun endigi o’zgarmas, Ibo’qimning raqamlari bilan qottirilgan
hayot shaklim, yozuvlarim va gaplarimiz bilan kirib boraman. Shuning uchun ham
har safar yozib bo’lgan jumlamga yana qayta negadir urinaman, qo’shimchalar
kiritayapman va xatolarini tuzatayapmanki, aslida hech qanday ish, mehnat turi
bo’lmayotganini va barchasi tartib, hayot shakli andazasi o’rganiluvi ostida
kechayotganini bildirayapti. Ibo’qim sal avvalgi yozuvlarim davomida ovoz
chiqarganligini hali sizga yozmagan bo’lib, mana hozir shuni aytsamki: g’oya
so’zini o’rganib olibdi, deb qo’ygan e’tiki, Ibo’qim bilan olishishim uchun
aynan shu tuyg’u boshlanishlaridan, bir boshidan o’tib borishim kerak ya’ni
g’oya, xayol va fikr, so’ng yuqoriroq bo’lgan o’ylov, bilim va tafakkur
bo’yicha hisob-kitob qilishim kerak. Endi, demak, Ibo’qim tentaklashib, pasayib
va kamayib borayotgan miyamdan hozircha tug’ularning eng boshlanishi bo’lmish
g’oyaning o’zi bo’yicha sayqal topib, ish olib borayapti. O’zimdan olayotgan
et-go’shtlarimni ovqat qilib istemol qilishiga ko’ra o’zimga g’oya tashlab
turishi dargumon emas. G’oya degani “g’anining oy eti” bo’lib, Ibo’qimning
qizchalish xotinining etini, mushaklarini ya’ni teri osti go’shtini o’zimga
bermoqchi. Bu – qanday havvoyi ta’sirchanligini bir hisoblab ko’ringchi. 65.
Umuman olganda Iblis ya’ni hali-hali o’sha Karobum kallamni yozayotgan
yozuvimga tiqadiki, har qanday hisobga olib beruvchi miya qo’zg’atishi o’zining
genetikaviy va taqdiriy kurashga chorlash davomiyligi bo’yicha o’zimga hech qanday
es qoldirishga qo’ymay, doimiy kelgan maynani yozib ketaverishimni yo’lga qo’yadi.
Masalan, hozir 65 sonini yozganimda kallamda shu raqamlarni chizganga o’xshash
orqa-biqin-oldin ravishda miyamni qo’zg’atdi, silkitdi. Endi, umuman olganda
Karobum o’zimni rosa hayron qoldirib o’sirtiradiki, o’sroq ustida ham seniki bu
– meniki emas deya, Iblislik mohiyatiga teskari Iblislik qilib ketadi. Demak,
kechangi gaplarimiz bilan oxirgi bo’lib o’tgan voqealarni yozsam, o’zimni chindan
ham yo’qqa chiqardim, boshim uzra tushgan gavdamdan past bo’ylab o’zimni bildirajak
hech narsa qolmagan, o’zim va ichim hamda hayto taraflama aloqalarimning bari
Iblis Karobumniki bo’lib ulgurgan yoki borayapti. O’zim faqatgina boshimning
tepasida, miyamning ustida hech kimga tegishli bo’lmay qolayotgan bo’sh joy,
o’ylovning shundoqqina vakuumli bilinajak tinch muhiti sanalib, salgina pastroqdan
Iblisning kamayib borayotgan o’ylov ulushlari orqali elektromagnit zarrachalar
o’zimga, shu o’ylov bosimimga nimalarnidir, qandaydir ma’lumotlarni yoki
raqamli buyruqlarni yetkazib turib, o’zimning gavdamni tortib, o’z-o’zidan
ya’ni Iblis Karobum xohishicha boshqarmoqchiligi ma’lum. Kechangi uyqum bo’ylab
bugun vaqt soatiga binoan bo’lib o’tgan tushimda bir ayolning og’ziga
qo’tog’imni botirib lazzat oldim, so’ng ochiq eshikni yopib yana davom
ettirmoqchi bo’lganimda qo’lim bilan shimimning zamochkasini, zigzagini
yopaolmay ojiz qoldimki, shu ham taz tomondan, eng pasti bo’lmish osilgan
qo’tog’imdan barchaning ya’ni kechinmaviy ilohlarning yomonlarga berilayotgan
o’rni-joyi uchun chekinib borayotganini, qoringa o’tib ketayotganlarini bildiradi.
Endi, qo’qotning bo’sh o’rni bilan, sikimni osiqlig’idan chappa qilib
bo’y-bastim bilan tenglashtirib katta va uzun qilish orqali parallel ravishda,
qo’g’irchoqqa o’xshab ya’ni simlar orqali buyurishga xos o’zimni Iblis Karobum
odam yanada yaxshiroq boshqarmoqchi. Mana hozir shu 2-3 jumlalarimdan avvalroq dadam
o’g’limga buvisining uyiga dori etib berishimni so’raganlarida, dadam yoki har
kimda kim hali shu paytgacha bunchalik vaqt, qanday bo’lishidan qadiy nazar
oromga xos davrcha, 5-10 daqiqachalik
ham oraliq payt bermagan edilarki, qanday aloqa, yumush yoki vazifa, ish, amal
bo’lmasin bildirishlari bilanoq darrov-darrov hisobotini, bajarganligim yoki
yo’qligini, takrorini yoki vazifaga kirishganligimni bilish va majburlash
ilinjida so’rab boraverardilar. Shuning uchun mana hozir Iblis Karobum Odamdanligi
borki, o’zimni bema’lol, qachon bo’lsa ham shu ishni, dorini yetkazishni
o’zicha halay-balay qilib, kayfu-safo vaqtni o’tkazib, sayr va sarguzashtlar
bilan gavdamni boshqarib o’z bo’yniga olayotganligida shunchalik bema’lol va
xotirjam sanaladi. Endi, mana dori suvni ham topshirib keldim, va yozishni davom
ettirayapman. Keliboq yozuvga kirishishim o’zim uchun Shohiddan ba’zi vaqtlarga
xos kompensatsiya vaqtini olib berishini so’rashga borib taqaladi. Zero qancha
vaqt o’zimni ishdan, yozuvimdan chalg’itsalar shuncha payt uzulishdan so’ng
bo’sh vaqtim bo’lishi kerak degani edi. Afsuski shular haqida yozdirayotgan,
kallamga qovurilayotgan raqamlarni urib o’ylovimning bosimimni
yo’naltirayotgan, shamollarini burib o’z tarafiga og’dirayotgan Karobum va
ch(u)moli-itlari bo’lgani uchun ular o’zlariga jismoniy bir xil yengil toliqish
bilan, mana hozir qaytgunimcha terlatib ham qo’yishdi birinchi martaki, gavdam
bo’lmish o’zlarining shu o’zimdagi olib, boshqarib yurayotgan gavdalari uchun
olayogan bir xil og’riqlari, toliqishlari qayta ishlovidan o’zlari uchun
qanchalik erishgunliklariga xos oz miqdorli bo’lsa ham tansiq taom taxlab yeb
yurmoqchilar. Mana hozir bugun tushlikda bir taqsimda ikki kishi uchun suyuq,
ammo go’shtsiz va birinchi bor baqalajonli “tansiq”, mazali bo’lgan taomlarini
taxlashtiki, dasturxonga tortishganki, “to’yib-to’yib” ketdim ya’ni o’zimning
qornimga yuborib ketdilarki, aslida qanchalik ochliklarini o’zlari bilsalar
kerak hozir. Ha, hammasini hisobga olib, kerak bo’lsa shuncha payt ichimda
yurganliklarini ham bilib, gavdamni boshqarayaptilar degani bu – gavdam
ularnikiga aylanganligini aytib o’tganda, ularning gavdalari o’zimniki deyilayotgani
yo’q albatta, gavdam ya’ni jasadim bitta o’zi ularning ko’pchiligi uchun
atalgan, berilgan va bag’ishlangan. Gavdalarning eng asosiy alohidalshuvchanligi,
shaxsni tanish bo’yicha ham farq qilishi mutloq ahamiyatsiz sanaladi. Endi,
Go’yoki Pacific Rim kinosiga o’xshash tarzda, aslida juda ko’p shaxschalar
ichimga kirib olib, gavdamni to’liqlayin o’zlaridan tarkib toptirib, ham tarzli
amallarga ulgurib, o’tmishdagi gaplarimga xos qanday tasodifiy ishlar qilgan
bo’lsam, shu gaplarni qaytib chiqarib, so’zlarni qirqib, nusxalab olib gaplar
yasab bir xilliga xos bo’lgan ishlarni, vazifalarni bajartirib, amallatib
yurishibdi. Endi, agar gavdani boshqarish uchun gavda va og’zaki gaplarning
aloqa manbailigi zarur, ichimizda shunday ikki toifa bu – tuyg’ular boshchiligidan
quyida kechinmalar bo’layotgani bo’lsa, hayotda tuyg’ularning asnosida tepada
kechinmalar narsalar bo’lib turishadi. Mana hozir ongimdan g’ujur-g’ujur
gaplarni, juda ko’p gap qorishmalarini o’z-o’zidan aylantirib shunday bir
joylashtirish orqali ichimdagi yomonlar maqsad-muddaolariga erishmoqchilarki,
ongim bu – ularning bo’rttirib chiqarilayotgan gap sharpalari, sezdirilishi
orqali o’zimga nima ishlar qilish bo’yicha foydali deya topiladigan buyruqlar
berib o’zimni tortayapti, boshqarayapti. Shu bu bilsangiz agar, ongim hayotning
o’zi sifatida tuyg’ular orqali ichimdagi yomonlarniki, yolg’onchilarniki va
munofiqlarniki bo’lib borayapti. Oxiri hayotning o’zi, devor va narsalar,
mashinalar bo’lib qolib bizlar yaxshilar, haqiqatgo’ylar tuyg’ularimiz
ostinchiligida, quyiligida yana qayta hayotning o’zi sifatida kechinmalarimizni
bilib o’tiramiz, yomonlar ya’ni yolg’onchilar shaxslar bo’lib kechinmalarini
quyidan boshqarishadilar va tuyg’ulama ravishda tarafdan, bog’lanishdan
ustunlamachilikda, simmetriyali ikki taraflama parallel ravishda shaxslashuvlari,
fuqarolarni o’rab olib turishadi. Endi shuncha paytdan beri tarz, tartib va distsiplinalarga
amal qilishimga majburlanib va shularga qayta-qayta, takroran tushaverganimdan
so’ng, mana hozir miyamning ishlashiga e’tibor berib bilganimda, birgina
Iblisning o’yiniga ya’ni: o’zim senga amalingni to’g’ri qildirayapman, deyishiga
qarshi ko’zimni o’ynatib ko’rinib turgan matnim bo’yicha 3 martadan qochib 4-5
marta qayt-qayta yurg’izmoqchi bo’lganimda shu holat ma’lum bo’ldiki, miyamning
doimiy simmetriyali ishlashini bilib qoldim va shuning uchun har doim hayotga
shakllar yo’nalishi tarzida bordi-keldi, takror ishlarini qilib turishadi. Zero
miyam ikki yarim shardan simmetriyaga yaqin qilib tuzilgan, mana shuning doimiy
aniq simmetriyali joylashuvini bilaman deb kelgan Iblis Karobum haqiqatan ham
hozir qoloq ko’tligini bildirib mag’lub bo’lib yotibdi. Iblis Karobum doimo
maqtanib keladi, faqat men va o’zim haqimda yozishing kerak, shuning uchun seni
ham va boshqalarni ham urib yiqitaman deydi. Go’yoki yozuvlarni o’zi
qilayotganga o’xshaydi, yoki o’zimni muammolar girdobiga tashlab o’zini
ko’rsatgani uchun u haqda muammodan, mojarodan qutilish payida yozishimni bilib
yozdirib yotaveradi. Afsuski, o’zim uchun shunday emas, ya’ni Iblis (Karobum) chindan
ham muttaxam tovlamachi, yalamachi, doimo qayerimgadir tegib turadi,
asablarimni qorishtirib yuriydi va yozayotganimda yozuvim bo’yicha ma’nolarni
gavdamdagi bo’layotgan jarayonlardan sezdirib boradi, bezlarimni titkilab
o’zini pastkash ravishda yaxshilik qilayotganga ya’ni kayfimni oshirayotganga
o’xshatib o’tiradi, xullas o’zi qanday bo’lsa shunday chiqayotgan yozuvlarim
aslida Iblis bilan bog’langan bo’lsa, shundaydurki, ammo shu Iblis Karobumning
o’zi aytayotgani va o’zini maqtayotgani uchun, boz ustiga shunday ilojsiz
achinishga, yomon ko’rganim haqida shunchalik bildirishli holatigacha o’zimni
tutqazib yozdirayotganligi shamasida, maqsadida yozmayapman. Senlar haqingda
emas, o’zim bu Iblis Karobumligim bo’yicha yozaveradi degan ravishda
yozuvlarimga qandaydir umumiy tarz berib, o’zimni robotli, bilmas yoki
ixtiyorsiz qilib qo’yib o’zimga ham tekkizayotganiga afti basharasiga yopaymi,
qoqaymi!? Shu bu Karobum mashanaqa. Endi. G’oyaning o’z doirasiga, turiga
erishib qolayotganim uchun g’oyadan vertikal ko’tarilib so’ng gorizontaliga perpendikulyar
yurganimizdan keyin keladigan ma’noning o’zi, xotiraning o’zi ishlari bo’yicha
7 simon yurish orqali ichimdagilar o’zimni nariyog’tan, qarama-qarshi tomondan
ya’ni o’ylov bo’ylab pastga qaratila shunday ravishda g’oyaga kelish orqali o’rtadagi
tortishuvga muvofiq boshqarib turibdilar. Shu jumlamga kollinearlik uchun dadam
hozir olma va so’ng bu xayolga kelishim bilanoq yong’oq ham (mana hozir
kelib-ketib) keltirdilarki, olma bilan Yerga tushishim kerak, oddiy va
ixtiyoriy bo’lishim kerak, so’ng yong’oq bo’yicha yana miyaga, parallel Olamga
ko’tarilishim kerak. Ko’rib turganingizga o’xshab Karobum o’ziga tansiq
taomlarni, noz-nematlarni va meva-chevalarning antiqa qorishmadagi zo’r,
shohona uslublarini keltirib yeb yuraveradiki, so’ng o’zimni ham ko’p suv
ichirtirib chichishini ham yaxshilaydi, gemorroyga qarshi sichmoqchi. Endi dadam
hali beri o’sha-o’sha “ahm”lashlari, nafaslarini ovoz bilan tortishlarini qo’ymadilarki,
bu – o’zimga sikimdan o’tayotgan qonning qo’tog’imni qandaydir silkitishini,
yoki orgazmim to’kilayotganda chak-chak tomishini eslatadigan mazaxga o’xshaydi.
Endi, nima bo’lganda ham g’oyaning o’zidan manoga va o’ylovning o’zidan ham
manoning o’ziga (e’tibor beringki hammasiga o’zi so’zini qo’shmayman, zero
baribir o’zi haqidaligi tushunarli bo’laversin) shahdlashuvlarimdan y’ani, odimlash,
sezgi va iroda bo’yicha o’tib borayotganimda barchasi baribir bir tarz, belgili
chegaraviy bir-biri bilan bog’liq kesmalar, qo’toq skalpel tartibi bo’lgani
uchun o’zimni ko’proq inobatga olgan ravishda, shahdlashuvimdan kelib chiqib ko’proq
ixtiyor joylashuviga ko’ra ketma-ket, bosqichma-bosqich o’tishga xos qilib g’oyaning
ko’proq ixtiyor, tasodifga yaqinligidan foydalangan holda o’zimni tutishim, o’ylov-ma’no
boshqaruviga qo’yib berishim kerak. Demak, agar shahdlashuv so’zini endi birinchi
marta shu yo’nalishda ishlatayotgan bo’lsam, e’tiborga va inobatga olishingizni
istardimki, shahdlashuv yoki shahdning o’zi bu – erkaklarning ixtiyorlari, tasodiflari
bitilgan sezgi, odimot va iroda. Ikkala erkak turlari bo’lgan sezgi va odimotdagilar
hoziroq bo’yicha qayg’urib birlashsalar, shahddagi 3-erkaklar o’tmish bo’yicha
3-ning yolg’ondakamligi, yo’qligini bajo keltirib hoziroqning o’tishiga xizmat
qiladilar. Shahd so’zi “sha ya’ni hozir ahd, ahil o’tmish” deganidir. Endi, tug’ilmagan
bolalar, o’xshashlikning o’xshashligi ya’ni tabiatning yaqin oraliqlarda, oyoq
osti yoki tepa boshga o’yinnamo tegajonligi haqida yozaylik. Shunga qarshi, ya’ni
hammasini to’g’ri bo’lishi uchun farzand so’zi o’ziga ham to’g’ri
boqartirajaklik chiqqan bo’lib, “fuck ya’ni sik, tiq arzni; “va”, davom
ettiraver” bo’lib, qanday noqulaylik sababli arzlar, o’z-o’zidan tabiiy chiqib
qolishlar bo’lmasin, shularni keltirib chiqarayotgan tug’ilmagan bolalarning
arzini yoki ular tomoniga yo’llangan bizning arzimizni sikish, poxuymarozlik
qilish va-va ketaverish kerak degani. Aslida esa shu qanday bo’layapti, yuqori darajali,
eng zo’r va blockbuster, Marvel superqahramon filmlariga nazar solsangiz Doktor
Strange bizning chinakam Dunyomizni bir zumda Parallel Olamga o’xshatib hamma
yoqdan ekranlar misoli oynali akslantiruvchi shishalarni keltirib chiqaradi.
Shuning uchun Gotning qanchalik Ungotga tilyog’lamachilik, burchakchalishlik
qilishi yoki qiya to’g’ri chiziqlikni amalga oshirishi orqali tartibli yo’nalishlarda,
avtomatik silkinish yuborilganidan so’ng bo’ladigan boshqa boshqarilaolmaslik
jarayonlarida tegishi Strange misoli o’zimda ham ba’zi-ba’zida tez bo’lib o’tadi,
ya’ni Parallel Olam ayni o’zinikini, narsalarini o’z joyida o’zgartirib ko’rsatmasada,
bizga to’g’ri tartibli, o’ziga tortuvchi va jalb qiluvchi o’rinlarini bildirib,
sezdirib qo’yadi. Shu bu qadar demakki, Parallel Olamning shu bu narsalarini (hayotdagi,
har qanday rakursda bo’lishi mumkin bo’lgan borlig’imizni sezdiruvchi) ekran
orqali ya’ni shu Parallellik sayohatiga birdan o’tib ko’zimiz tushib qolib bildirilishidan
so’ng yonimizga to’g’ri kelib qolaverishi bilanoq oynalar va shishachalishlikdan
foydalanib har xil simmetrik uzoqliklarni, nur sinishlarini uyushtirgan holda
oynalarni qarama-qarshi, bir-birining aksini olib berishga xos qiya
joylashtirib narsaning nisbiy o’rnini chinakam qilgan holda oynani tuzgan moddani
ishonch orqali o’tkazib, narsaning o’zining jismiga monand tekkizish mumkin.
Shunday tekkizilishlarning tushunarsizligi, videleniyali kesishi va asablarni
qonatishi o’zimga ta’sir etgani uchun ham boshqacha tegish, surtanish va
taqalish, yopishishligiga monand tarzda parallel, oyna tegishi deb qo’yayapman.
Endi, nima o’zi zarar va nima o’zi foydaligi haqida gapiraylik. Masalan, shu
gapimda “nima o’zi” so’zlarini ikki marta qaytarganim zarar sanaladi. Zarar degani
shuki avvalambor o’zimning nazdimdan kelib chiqsak, o’z ichiga yutish, kirib
ketaverish va o’zini o’ziga tortaverish, hayotga ochiqchasiga va tarovat bo’yicha
yuzlanmay biqinib olish, gavdasidan doimo bezlarga o’xshab lazzat olaverish, o’ziga
o’zi tegaverib, ishqalaverib hujayralarini terisining ichiga yo’naltiraverib o’zining
o’ziga bo’lgan mehrini oshirish, sevgisini ko’paytirish va ishonchni ong
siymosidan, aksidan koinot cheksizligi bo’yicha qidirish sanaladi. Zarar degani
zarrachagina or bilan bor bo’lib turish, boshqa orlilik qilaolmaslik, aloqalarda
hadni yoki chegarani bilaolmaslik. Foyda esa “fuck ya’ni qo’toq oyda” deya qo’toq
qarashlamalik bilan Dunyonini, o aylanasini yeyish, shahdamlab rohatli qabul
qilish nazarda tutilgan. Endi, shu labimni qaynotamniki yoki Merry nikiga o’xshatib
turishga majbur bo’layapmanki, hech qo’yaturing. Iblis Karobum ham qo’llarim
bilan yuzim bukkanicha-bukkan, ishqalab bosavermasa hech qo’ymaydi. Bizlar
uchun aloqa manbai ishlash yozuvlarimiz orqali bo’lajak hayot manfaati, yo’liqtirilishlari
bo’lsa, Iblis Karobum va haqqoniy chumolilari uchun gapirish orqali o’ziga
tegaverish, mana hozir o’zimniki qilib ulgurgan gavdamni majag’layverish bo’ladi.
Comments
Post a Comment