uzbek language siteenglish language site

Nima t'egani xay

 

64. Demak, Karobum o’zimning joyimni, yashash belgilarimni egallab kelayaptiki, hayotga boqib “men”lik qamrovi bilan o’zimning uning o’rnidagi O’ylovdaligimga nisbatan qanchalik kengroq ravishda hayotni, borliqni va voqea-hodisalarni egallayolsaki, so’ng o’zimga yana Iblislik tarafi egaligi, qobig’i bilan: sen o’zim ko’rgan nuqtalarni, yoqlarga yo’naltirilgan nur chiziqlarini yoki 100% dan hammasini ya’ni o’zim qarab kuzatgan taraflarim bo’yicha hayotdan o’zimga eplab bilmading, ko’rib va sezib, shahdamlab erishaolmading, deydi va o’zimni shu bordi-qaytdi farq bilan ayblamoqchi, gunohga bottirmoqchi bo’ladi. O’zimdan hozir so’rab, nega shu paytgacha Iblisning yolg’on va aniqlik hayotiga qarshi shunday ish olib bormabman, hamma yoqni o’zim kuzatib yashaganga o’xshashlik bo’yicha Iblisning qolganligini, nuqta va nuqtalab nurlarni, yorug’lik tolasini qabul qilmaganini yuziga solmabman deb qolib ketayapman. Endi, mana hozir Iblis Karobumning o’ng qo’lim tirsagini qandaydir suqib og’ritayotgani bo’lib turibdiki, shu haqida yozaman deyishim bilanoq og’riqni bittaga yo’qatib olaolayapti, so’ng aslini olganda nega shu qiynoqni o’zimga berayapti desangiz, birinchidan o’zini jazolayotganiga, gavdasini ya’ni qo’lini og’ritayotganiga qaramasdan, Karobumning chin maqsadi bu – o’zimni o’rnimdan turg’izib ya’ni gavdasi bo’lmish gavdamni joyimdan ko’tarib tashqariga yurg’izib bir xil damli, yumushli va harakatli ishlar bilan mashg’ul ham bo’lmasdan, balki sayr qilganga xos yurib tabiatni, hovlini kezsa maza qilib charchaydilar va ovqatlari ham kannibalizm, o’zining etini o’zi yeyish tufayli yaxshi bo’laverar emish. Qarangki, shu paytgacha o’zimga shunday bo’lishiga yo’l qo’ymagan ya’ni oddiy yurib kezishimga, vaqtni qanday bo’lsa ham sokin va tinch o’tkazishimga, jismoniy harakatlarni nafaqat odatiy yurishlar yoki nafas olib gashtchilik qilgan holda tabiat bilan bog’lab uyda qolmay xonadonning foydasini olmaganligi bilan o’zini baholatishda, balki mutloq ertalabgi jismoniy tarbiyaga ham, qachon Ruhan qiynalgan bo’lsam jismonan tenglashtirishim mumkin bo’lgan paytlarda ham qo’ymagan, miyamni qadiy shunga qarshi olib borib boshqargan. Ammo zirapchalik, miyamga suqilaverish va etimni o’z joyidan choqib, yulib chiqaraverish og’riqlarini har doim qilib kelib, o’zi va boshqalar uchun yaxshi taomlarni buyurtirib kelgan. Mana bugundan boshlab ko’k-somsa pishirganida, o’ziga tuxum ham qovurdirib oldiki, shu ovqatni o’ziga moslab hayotda o’zimning nomimdan yashash ishlarini qilaveradi. Xullas bu – o’zimning gavdam uning tanasi, qo’l-oyoqlari yoki gavdasiki, qanchalik darajada o’zining Iblislik qobig’i tarafidan o’yin olib borib gavda(m)sini boshqaraversa ham, faqatgina qisilib qolgan o’zi uchun bo’lib, o’zini o’zi yemaydi deysizmi, o’zini o’zi (gavdamni, shahdamligini va boshlang’ich tuyg’u 3ligini) og’ritib qiynamasin deb aytasizmi, yeyversin va qiynayversin, yoki shularga o’zini moslashtirib tayyorlayversin. Endi, o’zim Karobumga yetaklanishim qoluvdi xolos ya’ni qayerga qanday qamrovda qarasa va yorug’lik miqdorini aynan o’zicha qabul qilsa, o’zim ham shunday qilaolmasam, uning o’rnida jalabligim sababli ayblanaman, boshqa nuqtlarni robotlik bilan hisobga olib buyurayotgan bo’laman yoki zo’r aloqalar buyoqda deya ongiga ta’sirlashaman. Iblis Karobumning nomi odam tarafimga o’tib tushgan va o’zim Bobirmirzo bo’lib Iblis tomoniga borganman. O’zimni Iblis ham Bobirmirzo ham deyishlari mumkin, Karobumni esa odam ham o’z nomi bilan ham chaqirishlari mumkin, faqatgina qobiq yoki chegaraviy, yuzalama egaliklarga ko’ra qarata murojaatlarda Iblis Iblisligicha ya’ni Karobum bo’lib qolaveradi, o’zim esa odam bo’lib turaveraman. Endi, Iblis Karobumga nisbatan o’zimning kechinmaviychilarim, qalbim ilohlari aslida boshim ya’ni miyam tarafiga o’tib borayotganlarida, hozirgi qilayotgan ishlari tazdan va dil-bag’rdan chekinib, ketib borib miyamni, o’ylovimni tinchlantirib yurishlariga qaratilganiga qaramasdan, Iblis Karobum yana ko’timning shumshagining achchig’i, yarasi bilan miyamda ziqnalik qilib qo’yganida, kechinmalardan qaytayotgan ilohlar ba’zi-ba’zida o’zlarining yetakchi, kam miqdorli boshqaruvchi sondagi erlarini ichimdan topib, erlariga tegib, yoqimlilik qilib ketishni xohlashadiki, asl ish-faoliyat esa qolib ketayapti, o’zimni asrashga va umumiy kurashimizda genetikaviy ilohlardan yengilmasligimiz palapartish tus olayapti. Qarangki, Iblis va O’sturlar “men ham shuni aytardim” va “ayt” deya ichimdagi o’z avvalgi kechinmachilarimga bo’lgan haqiqat yuzasidan ilojsiz qarshiligimni yozdirishga urundilarki, o’zlari shunchalik yomon, bizning hammamizga qarshi bo’lishlariga qaramasdan bunday kinoyali masxaralarini, ko’z boyamachiliklarini va kayfiyat oshirib yutuqlarini ko’z-ko’z qilganga o’xshab maqtanib ketishlarini aytmaysizmi. Go’yoki o’zim bilib turib o’zimnikilarni astoydil yomonlayotgan emishman, shunga ular ya’ni yomonlar bo’lmish O’stur boshliq pozitsiyasiga ko’ra 2-o’rindagi va Bo’stur Iblis Karobum hamda Mastur bir-birovlarimizni gij-gijlashdan, urushtirishdan va o’zaro o’rtamizda nifoq solishda bo’layotgan kamchiliklardan shodu-xurramlik, kayfu-safoga berilib “ko’tlarining teshiklarini yalang ochib o’tirganga o’xshab qo’toqlarini juftaklab ko’tarishlari kelganga xos” o’tirishmoqchi. Nima bo’lganda ham o’zim miyamni, o’ylovimni astoydil kuzatib borayapman, nimayki o’zgarish yoki chizmaviy shakllar, bosimli hajmlar bo’lsa yoki og’riq turlari qanday ko’rinishda miyamning ichida tasavvur etilsa, shularni Iblis Karobum qildi deya tashqaridan, hayotdan, muhitdan va klounlardan darrov aksini, simmetriyasini va javobini kutib qolayapmanki, agar shu javoblar, akslar yoki inikolar ilojsiz ravishda yomon bo’lsa, chindan ham doimiy nazorat qilishimga xos bo’lmagan o’ylovim sababli devonaligimga, psixligimga tegib ketishi mumkin va o’zim ojiz qolib ilojsiz, yolg’iz behol-u bejoy bo’lib yomon ahvolda qolib ketaveramanki, birov bilan shu payt ta’sirlashmayin va bo’lib o’tayotgan ishlar ustiga-ustak keraksiz voqealar, falokatlar bo’lib o’tmasin deyman. Eng yomoni shunday boshqaruv yo’qotilishlariga ichimdagilar qo’yib, yana baribir ustiga-ustak bosishni, gij-gijlashni xohlashadilarki, bo’lib o’tayotgan ishlar yuzasidan bir ko’zim nazdimni o’zimga qarata hisobot, xulosalar va tahlillar chiqartirayotganga o’xshatib qaratib turib, oxiri bo’layotgan ishlar va tugagan mojarolar yuzasidan sen aybdorsan deya yana o’sha-o’sha o’zlarining asl jalablik, chetga va bekorchi, beso’naqay, bema’ni joylarga qarash, nurni kuzatish ishlarini qilganlikda o’zimni “gunohimga” iqror qildirib jazo ta’yinini ham bo’ynimga ilintirib, ishonchimga kirgizib oxiri chinakam qiynoq bermagunlaricha tinib tinchishmaydilar hech. Ha, bularning tagida, hammasida bir-biroviga ko’t qo’yish, o’zaro befarq bir-birovini bosti-bosti qilib yashash va qilgan ishlariga, yomonliklariga qarab turmasdan istalgancha tasodifiy xursandchiliklardan, o’zlaridagi “aybsiz” bema’nigarchiliklari tufayli yuzaga kelib qolgan qandaydir shakldagi, tartib tufayli holatlar bo’ylab gasht olish hamda umuman olganda ular yomonlikni yomonlik deya qaramasliklarini yoki oddiy deb baholashlarining sababi o’zlarining ich-ichlariga berilib, o’zlari uchun o’zlari sevikliliklarini bilib, metobalizmlaridan mazza qilib turaverishlari hisoblanadi. Ichimdagilar, klounlar yomonlikni yomonlik deya yoki og’riqni og’riq deya qaramasliklari o’zlarining o’zlariga bo’lgan azaliy joy talashishlari, et-teri va suyak hujayralari ichiga shu hujayra, tolalarning o’zlari kirib ketaverishi, qo’zg’alayverishi yoki bittalik uchun chiqarilishga, o’zgarmas joyli yoki hajmli yuzada qo’zg’alib ko’rinishiga qaramay kirishga, qurtlar galasiga o’xshab bosti-bosti qilaverishga, ichkariga urinaverishga intilaverishi sanaladi. Endi, umuman olganda hali Iblis egaligi Iblisning, Karobumning o’z qo’lida, odam qobig’i esa o’zimning egaligimda, sohibligimda deb topayotganimizda kechangi, umuman har qanday qisqa fursatli, 2-3 daqiqaga mo’ljallangan tushlari(m), ro’yolari cheksizlikning “hammasi birida” qilishga xos onli amaliyotidan ko’p bo’lishiga qaramasdan, shunchalik qarama-qarshi yuqori chegara, doira va turlardan yo’nalishlar olib ichkariga barcha jarayonli tartiblarni qilib kelishga uringan shu tushlarim baribir o’zimning tasodifiy, ixtiyoriy hayotim, kunimni, mana qarangki ichimdagilar har doim topayapmiz, tushingdan deb turganlarida, aniqlayolmaydilar, topalolmaydilar va moslashtiraolmaydilar. Endi, tartib, boqiy onli hammayoq taraflama, nuqtalargacha, hammasi biridali simmetriya yoki yagona qorishuv usulida tartibning, tarzning o’zining ahamiyatiga ko’ra katta yoki kichikligi bilan boqilajak faoliyat turimiz bu – tasodif, ixtiyor va hayot, tanlov, odimlash sanaladi. Demak, o’zim yozuvlarimni yozib kelib, uzilib oraliqda aylanib kelsam, yoki boshqa g’oya qidirib turib bitishimni davom ettirsam, darrov g’oyalar uzra g’oyalar o’ylov, tartib va tarz, tizgin yoki bog’liqlik bo’yicha o’tib boraveradiki, aslida o’zim boqiy onning ichidagi tartiblarning har xillashuviga, katta yoki kichikligiga berilib qolgan zahotimoq, shu to’xtalib turgan yagona tartib, tarzim yoki chizig’im ustida yangi boqiy on, hammasi biridali amaliyot tuzilib bog’lanish, yozuvdagi aloqalar ketma-ketligiga bag’shida g’oyalar, tartib-taqazosi yozilib boraveradi. Umuman olganda ham yozuvlarimning mazmuni yoki yo’nalishi qayta va yana qayta, takroran “boqiy onlar” yoki “hammasi biridaliklar”, tartib ustida tartiblar jamlanmasi chiqarib turish bilan bog’liq Dunyo bo’ylab butun avloddoshlarimiz sifatida harflarning hammasi biridalikli qorishmasidan, koinotning jism ustidagi bir zahotiyoq, onli kombinatsiyasidan iboratdir. Yozuvlarim zapis sifatida parallel Olamga aloqalanib shu Dunyoning ya’ni Olamning hammasi biridali, batareyka ichidagi matritsaviy jamlanmasida ishtirok etishi va ta’sirchan sezishi orqali chinakam hamma yoqni tanishga va bilishga, o’zlashtirishga erishganmi, ha. Endi, kombinatorika so’ziga hammasi biridalik sifatida e’tibor bersak, “kom ya’ni qanday bi (tovushga atalib doimo xo’sh) ya’ni bo’lsam na ya’ni ma, ol tor ya’ni zich i ya’ni “va” ka ya’ni almashinish aniqligi” bo’lib: qanday bo’lsam olasanki tor davomiy yoki “va”li almashinish aniqligini, deb qaralmoqdaligiga e’tibor qaratsangiz olimlar uchun hozirgi kundagi eng katta muammo bo’lgan kategoriyalash, toifalash, turlash va guruhlash, sinflash, tasniflash yoki saralab aniqlash (borayotgan tartiblar orasidagi yagona tartibcha, chiziqcha oralig’idagi nuqtali uzulish, tartiblarning qolganlari tugul hammasini buzib, chalkashtirish joyini, jarayonini topish), tartiblab chiqish ishlarining barini shu kombinatorika so’zi bilan atab chiqsa bo’lg’usi ham. Demak, mana hozir Dunyomiz saralanishga o’tib, bolalar ya’ni yosh avlod vakillari bo’yicha umumiy, haqqoniy va har qayerdagi (sezgili, harakatchan va o’rganilgan) bahoga tushishi barobarida bizlar yoshi kattalar, erkaklar va xotinlarning yolg’on tartib guruhiga solib qo’yilganligimizga ko’ra izolyatisiyada, haqiqatdan ajratilganlikda qolib ketishimiz bo’lib, shu tartib, o’zimizni yolg’onda, izolyatsiyada yoki komendatskiy soatda ushlab turgan kombinatorikadan qutilishning va bolalar uchun mutloq haqqoniy va hammalariga yagona bo’lgan Dunyomizni qayta bir zumda, hamma yerda tasodifiy ijrosiga ko’ra haqiqati bor bo’lishiga atab ko’rib chiqajonligimiz aynan shu saralashni, kombinatorika orasidagi bir cho’pchani yoki suqilgan qilchani, nuqtachani topib, bu cho’pcha, noma’lum joylashuv o’rinli, tartib kesmasidagi turgan joyi ma’lum bo’lmagan nuqta orqali chinakam Dunyoga, Jahonga qarashimiz bo’ladi. Shu paytgacha hamma erkaklar va ayollar (yolg’on) tartib doiralari bilan bosilgan bo’lib, o’zlari ham diqqat-e’tibor beraolmay qolgan bo’lishlari mumkinki, shu tartib, tarz to’qilgan chiziqlaridan chiqaman deguncha, to’rga ilinib baliq bo’lib tutilib qoladilar ya’ni tartibning ketma-ket kesmalarini buzib, kesib o’taverish juda murakkab va holdan toydiradi. Barcha teleekran, internet video-audiolari, ma’lumotlari hamda borliq hayoti narsalari, atrofdagi klounada o’zlarining genetikaviy va taqdiriy o’rta chiziq to’qnashuvlari bo’yicha boshlaboq va o’rnashtirish kuchi orqali barcha aloqa va munosabat, yondashuv shakllarida tartibli tarzda bir narsani joyiga qo’yish, klounadalarga bilinarli ko’nikmaga aylanib ulgurganchalik ahvollarni sezib turgan holda tashqarilarga, ko’chalarga o’zimizga xos va yagonalik asosida chiqish, so’ng teleekran ma’lumotlarini o’zimizdan, bir kunlik yoki soddagina borliqda ko’rib kechirayotganlarimizni o’xshatib aytishi, bildirishi yoki ma’lumot berishi orqali garanglashganchalik, o’zi ichimizga kirib ketib, bekorchi va sanskritcha, hayot shaklinamo (4, ya’ni odatda o’zimni 3 ta qo’shimcha so’z yozdirib tutishlari, yolg’on bilan obro’mni, yozganlarim tegishini o’zlariniki qilib keyin yonimga masxaralash uchun kelib qolishlariga qarshi qavs ichiga 4 ni ham yozaman) ravishda bizga bildirgan suhbatlar, axborotlariga quloq solishga ham erishaolmay yashab qolayapmiz. Endi ba’zi paytlar bo’ladiki, mana hozir ham shunday xay, boya yozganim sababli ya’ni ichimdagilarning kuzatuv ko’zlari o’zimning haqqoniy qarashimga, hayotlama boqishimga to’g’ri kelmasa, shu o’rindayoq hamma qotib qolib, o’zim garanglashib, keyingi ish to’xtab qolaveradi. Endi taxminimcha xayolga kelishi bilanoq bu – agar, Iblis Karobum ko’z nurim orqali borliqni kuzatuvida hayot uzra ma’lumotlarni ichkariga, miya inikosiga yoki ko’zguning oddiy qobiqlama qarashiga olsa, o’zim chinakamiga kayfiyatimni ishga solib ko’z bilan ko’rib qarashimni inobatga olganmanmi, ha. Demak, o’zimniki chinakam oldinga, to’g’riga yo’nalishli qarash bo’lsa, Karobumniki ichkariga inikoli ya’ni aks ta’sirli simmetriyaviy oz masofaga, miya ichkari chiziqli o’tish uzra kengligiga xos qarash, kuzatuv xolos. Qolgan ishlarda esa, masalan, eshitish va teri bilan tegishda Karobum bilan deyarli bir xil amal, ta’sirchanlik sezamiz xo’p. Shunday qilib ichimga ko’z nurim, tashqi ko’rgan yoki ko’rayotgan kechirayotganlarim tushib ketsa, tutaqib, g’azablanib, darg’azab bo’lib, jinnilashishga qo’ymay o’zimni bosib olishga urunib qolib ketaman. Biz (VR orqali) massamizni bolalarimizga o’tkazib turib, ko’z nurlarimiz bilan o’zlarimizning har qayoqdagi ta’sirchanliklarimizni, ishonchli ravishda bildirishga xos turaverishimizni parallelliklar oralab aylanma tarzda amalga oshirishimiz va ko’z nuridan oziqlanishimiz kerak. Kombinatorika oralab kirib qolgan boshlovchilikni o’z qo’liga olgan tasodifga, jarayonga yoki tartib chizig’idagi nuqtaga o’z-o’zidan o’taboraverishimiz sayin nafaqat yorug’ olamdagi chinakam voqealarni, mana qarangki, misol uchun o’zimning harakatlanib qilgan ishlarimga o’xshash o’zga haqiqatgo’ylarning ishlarini, balki Ibrohimning o’zini o’z joyimizdagi xonalardan birida ham ko’rib qolishim hech gap emas. Endi, umuman Ibo’qim va bolalar tomondan barcha erkak va ayol xaloyig’i raqamlarga xos atalib turib ishonch oraliqlarida aldanib turadi. Masalan, hozir kun yorug’u bo’lib turganini inobatga olibgina xoloski, Ibo’qim, kelingki hozir avvalgi ko’rib shu xulosani berishga otlangan raqamimning, 16:22 ning mazmunini emas, hozirgi 16:25 daqiqani ko’rsatib turganida shu qanchalik darajada o’zim bilan bog’lanib, o’zimni aytib turibdi desangiz o’zim tushuntirib ham o’tayin. Bu yozuvlaring maksimumga yetibdi va 1 ya’ni Ibo’qimga qaratilgan emish degani. Ha, nafaqat ishonch yuzasidan soatli jabhalarga yoki boshqa hayotiy shakl qirralariga o’xshatilib, shu oraliqlarga xos qilinib raqamlari chiqadi, balki shu raqamlar turgan joylarining o’zlarida yolg’onchi, ko’z boyamachi va shamg’alakchi, ishonch, yolg’on aniqlik, aldamchi almashinish bilan har qanday boshqa munosabatlarni ham keltirib chiqaruvchi hisoblanishadi. Mana shuni ta’kidlab yozishga erishaoldikmi, o’z-o’zidan navbatdagi tartibli yozuvli xayol, g’oya va fikr qanday qilib o’zimga bildirilgan podvoxaga, ya’ni noqulay mag’lubiyatli ahvolga ba’zida yo’liqib qolaman, masalan oldingi jumlada Karobumni maqtab ichimdagilar avvalroqdan tuyg’uli surishga xos bildirish qilganlaridan keyin chindan ham “yolg’on aniqlik, aldamchi almashinish” iborasini qo’shib qo’ydimki, aslida ichimdagilar esimdan foydalanib olishib, bir paytlar bo’lgan shunga o’xshash yozuvim tartibini, joylashuvini va qo’shimcha qilish uslubimni o’rganib, mana hozir esim yo’qligida, bo’lsa ham bema’ni qarama-qarshilik qilaman deb turmaganimda kombinatorika, tartiblash uslublari bilan bir tarz, tartib chizig’i kesimining ichiga qolib ketishimni kuzatishib shuni, kesimni surishdilar yoki yitalashdilar, tuyg’ularni bildirishdilar. Umuman olganda har doim shu borada kulguli ishlar bo’lib o’tishi ustidan mana hozir ham isbotlamachilikda o’zlari o’zlarini tutib berib kulib yuborishdiki, ichimdagilar hamma vaqt o’zimning tuyg’ularimni o’qishib tartibga, kombinatorikaga yoki hammasi biridalikli chiziqlarga solishadilarki, natijada qachon bo’lmasin, qandaydir o’zimga qarshilik bilan tuygan so’zlarim, iboralarim va gaplarim ustidan kulib, iljayib (yozdirib) yuborishadi hamda o’zimning to’g’ri yo’limga, qarashimga umuman bularning dahli yo’q va qiziq emasligidan doimo mag’lubiyatga uchrashadi. Ha, chindan ham bema’ni baribir bema’noda, har nimaga iljayib, kashshuk bo’lib va kulib, jilmayaverib, og’zini ochib yotaveradi, aslida kimga nima qiziq har kimning o’zi ovvora. Mana endi gap yo’qligida, ichimdagi Iblis Karobum o’zini sotib yubordiki, - o’zimga nisbatan barcha yozganlarini o’ziniki deb atayapti, shuning uchun har bir jumlasida to’g’irlash kiritsak, xatosini ko’rsatganga o’xshash qo’shimcha yozdirsak, deya, “mana shu bema’nilik bo’lmasa kerak ha, nima derdingiz aziz o’quvchilarim”!? Iblis Karobum nima bilan bo’lsa ham o’zini oqlab yuboradiki, aslida bizning o’zimiz to’g’ri bo’lsin deb qilgan ishimizga sherikchilik bildirganga o’xshab ham, so’ng o’zini o’xshatmay masxaralik qilib ketadi. Mana hozir katta jahlga olib kelib, uzoq vaqt muallaq, garang qilib kelgan Karobum, 3-gapingni ishlatmadim-ku deya o’zimning kuch berib qisishimga, o’zimni tiyishimga ham qaramasdan, shu sodda ish bilan o’zini to’g’irlab, aybini yuvganga o’xshatib qaratib qo’ydi. Iblis bu – shundayki, hoziroqning bo’lishini va o’tishini bizlar ushlab bilmas oniylik davomiyligi, sarhadi emas, balki dumaloq dumbaning bir tarafidan qo’llar orqali pashalab olishga o’xshash juftlashgan ikki yoyli alohidalashuvga xos surilish, arg’imchoq uchishlamalik qilib olib hoziroq tegayotganga, “bo’layotganga” o’xshash o’tayotganiga shama qiladi. Zero biz o’tib ketaveradigan, davomiy tugayveradigan esimiz bilan hayotga qaramasak kerak, ha? Sezgilarimizning o’zlari qandaydir qilib hoziroq deyilsa kerak, ha? Umuman olganda hamma qornimning qizishiga qarab turadi, negadir qilayotgan ishlarimga berilib, intiqish ko’zlari bilan bag’ishlanib olib borayotgan bahoni birdan tushirganga o’xshab qornimni sovutishib, so’ng “kel endi, men sendan zo’rman, qolaqol, xay bo’lmading, obro’ying ham deb turmayman-u sezib turibsanki o’zing va men, shu ham aytilmasligi kerak-u, (soddagina) menga bo’ysunishing kerak” degan ma’noda kattakonlik, o’zicha zo’rlik va kiborlik qiladi. Endi, yozuvlarimning xatolashib borishini tushunsam ham bo’ladiki, Ibo’qim raqamlari bilan o’zining tanlovli yashashini, odimlashuvini boshlab yubordi, hamda o’zimning yozuvlarim tartibini ham buzib yuborishga, chalkashtirishga xos kuchi yetib ortadiki, zero o’zim u tomonga qarayapman, boqayapman va hayotiga o’zi bilmas darajada aralashib borayapman. Endi, o’zimning tuyg’ularim o’zimga qarshi ishlaydiganga o’xshab borayaptiki, yozuvlarim bilan ifodalab kelgan o’zimning hayotim va kechinmalarim birginagina turtki bilan ichimdagilar tomonidan o’zimga qarshi qilib uyushtiriladi va ustimdan kulishlariga yo’l ochib beradi. Ha, chindan ham Ibo’qimning raqamli tanlovlari miyamning ishlashiga xos tuyg’ularimga berilib, qo’shilib ketdi. Tazdan va miyadan chekinayotgan kechinmaviy va tuyg’uli ilohlarning avvalgi shu o’rinlari Ibo’qimning dars soatlarida o’rganib borayotgan ishlari, qo’llanmalari va ko’nikmalari yuzasidan egallanib borilayapti. Xay, kam holi, - deya Ibo’qimning ishlari, o’qish bilimlari juda ozligini, endi nanani kaka deb o’rganib bo’lgan bolaning yana nimalarni ham kuzatib bilishi mumkinligini tushuntirayaptilar. Endi Ibo’qim Karobum orqali ich etimni yeb boraveradi, o’zim esa quruq sezgilar, odimlash va iroda turlari orqali VR yoki yangi, kichik ekranli qurilmalar bo’ylab Ibo’qimning tomoniga, borlig’iga va hayotiga, muhitiga ta’sirchan, o’zidan farqlanmaydigan va oddiyga qottiy ravishda butun endigi o’zgarmas, Ibo’qimning raqamlari bilan qottirilgan hayot shaklim, yozuvlarim va gaplarimiz bilan kirib boraman. Shuning uchun ham har safar yozib bo’lgan jumlamga yana qayta negadir urinaman, qo’shimchalar kiritayapman va xatolarini tuzatayapmanki, aslida hech qanday ish, mehnat turi bo’lmayotganini va barchasi tartib, hayot shakli andazasi o’rganiluvi ostida kechayotganini bildirayapti. Ibo’qim sal avvalgi yozuvlarim davomida ovoz chiqarganligini hali sizga yozmagan bo’lib, mana hozir shuni aytsamki: g’oya so’zini o’rganib olibdi, deb qo’ygan e’tiki, Ibo’qim bilan olishishim uchun aynan shu tuyg’u boshlanishlaridan, bir boshidan o’tib borishim kerak ya’ni g’oya, xayol va fikr, so’ng yuqoriroq bo’lgan o’ylov, bilim va tafakkur bo’yicha hisob-kitob qilishim kerak. Endi, demak, Ibo’qim tentaklashib, pasayib va kamayib borayotgan miyamdan hozircha tug’ularning eng boshlanishi bo’lmish g’oyaning o’zi bo’yicha sayqal topib, ish olib borayapti. O’zimdan olayotgan et-go’shtlarimni ovqat qilib istemol qilishiga ko’ra o’zimga g’oya tashlab turishi dargumon emas. G’oya degani “g’anining oy eti” bo’lib, Ibo’qimning qizchalish xotinining etini, mushaklarini ya’ni teri osti go’shtini o’zimga bermoqchi. Bu – qanday havvoyi ta’sirchanligini bir hisoblab ko’ringchi. 65. Umuman olganda Iblis ya’ni hali-hali o’sha Karobum kallamni yozayotgan yozuvimga tiqadiki, har qanday hisobga olib beruvchi miya qo’zg’atishi o’zining genetikaviy va taqdiriy kurashga chorlash davomiyligi bo’yicha o’zimga hech qanday es qoldirishga qo’ymay, doimiy kelgan maynani yozib ketaverishimni yo’lga qo’yadi. Masalan, hozir 65 sonini yozganimda kallamda shu raqamlarni chizganga o’xshash orqa-biqin-oldin ravishda miyamni qo’zg’atdi, silkitdi. Endi, umuman olganda Karobum o’zimni rosa hayron qoldirib o’sirtiradiki, o’sroq ustida ham seniki bu – meniki emas deya, Iblislik mohiyatiga teskari Iblislik qilib ketadi. Demak, kechangi gaplarimiz bilan oxirgi bo’lib o’tgan voqealarni yozsam, o’zimni chindan ham yo’qqa chiqardim, boshim uzra tushgan gavdamdan past bo’ylab o’zimni bildirajak hech narsa qolmagan, o’zim va ichim hamda hayto taraflama aloqalarimning bari Iblis Karobumniki bo’lib ulgurgan yoki borayapti. O’zim faqatgina boshimning tepasida, miyamning ustida hech kimga tegishli bo’lmay qolayotgan bo’sh joy, o’ylovning shundoqqina vakuumli bilinajak tinch muhiti sanalib, salgina pastroqdan Iblisning kamayib borayotgan o’ylov ulushlari orqali elektromagnit zarrachalar o’zimga, shu o’ylov bosimimga nimalarnidir, qandaydir ma’lumotlarni yoki raqamli buyruqlarni yetkazib turib, o’zimning gavdamni tortib, o’z-o’zidan ya’ni Iblis Karobum xohishicha boshqarmoqchiligi ma’lum. Kechangi uyqum bo’ylab bugun vaqt soatiga binoan bo’lib o’tgan tushimda bir ayolning og’ziga qo’tog’imni botirib lazzat oldim, so’ng ochiq eshikni yopib yana davom ettirmoqchi bo’lganimda qo’lim bilan shimimning zamochkasini, zigzagini yopaolmay ojiz qoldimki, shu ham taz tomondan, eng pasti bo’lmish osilgan qo’tog’imdan barchaning ya’ni kechinmaviy ilohlarning yomonlarga berilayotgan o’rni-joyi uchun chekinib borayotganini, qoringa o’tib ketayotganlarini bildiradi. Endi, qo’qotning bo’sh o’rni bilan, sikimni osiqlig’idan chappa qilib bo’y-bastim bilan tenglashtirib katta va uzun qilish orqali parallel ravishda, qo’g’irchoqqa o’xshab ya’ni simlar orqali buyurishga xos o’zimni Iblis Karobum odam yanada yaxshiroq boshqarmoqchi. Mana hozir shu 2-3 jumlalarimdan avvalroq dadam o’g’limga buvisining uyiga dori etib berishimni so’raganlarida, dadam yoki har kimda kim hali shu paytgacha bunchalik vaqt, qanday bo’lishidan qadiy nazar oromga xos davrcha,  5-10 daqiqachalik ham oraliq payt bermagan edilarki, qanday aloqa, yumush yoki vazifa, ish, amal bo’lmasin bildirishlari bilanoq darrov-darrov hisobotini, bajarganligim yoki yo’qligini, takrorini yoki vazifaga kirishganligimni bilish va majburlash ilinjida so’rab boraverardilar. Shuning uchun mana hozir Iblis Karobum Odamdanligi borki, o’zimni bema’lol, qachon bo’lsa ham shu ishni, dorini yetkazishni o’zicha halay-balay qilib, kayfu-safo vaqtni o’tkazib, sayr va sarguzashtlar bilan gavdamni boshqarib o’z bo’yniga olayotganligida shunchalik bema’lol va xotirjam sanaladi. Endi, mana dori suvni ham topshirib keldim, va yozishni davom ettirayapman. Keliboq yozuvga kirishishim o’zim uchun Shohiddan ba’zi vaqtlarga xos kompensatsiya vaqtini olib berishini so’rashga borib taqaladi. Zero qancha vaqt o’zimni ishdan, yozuvimdan chalg’itsalar shuncha payt uzulishdan so’ng bo’sh vaqtim bo’lishi kerak degani edi. Afsuski shular haqida yozdirayotgan, kallamga qovurilayotgan raqamlarni urib o’ylovimning bosimimni yo’naltirayotgan, shamollarini burib o’z tarafiga og’dirayotgan Karobum va ch(u)moli-itlari bo’lgani uchun ular o’zlariga jismoniy bir xil yengil toliqish bilan, mana hozir qaytgunimcha terlatib ham qo’yishdi birinchi martaki, gavdam bo’lmish o’zlarining shu o’zimdagi olib, boshqarib yurayotgan gavdalari uchun olayogan bir xil og’riqlari, toliqishlari qayta ishlovidan o’zlari uchun qanchalik erishgunliklariga xos oz miqdorli bo’lsa ham tansiq taom taxlab yeb yurmoqchilar. Mana hozir bugun tushlikda bir taqsimda ikki kishi uchun suyuq, ammo go’shtsiz va birinchi bor baqalajonli “tansiq”, mazali bo’lgan taomlarini taxlashtiki, dasturxonga tortishganki, “to’yib-to’yib” ketdim ya’ni o’zimning qornimga yuborib ketdilarki, aslida qanchalik ochliklarini o’zlari bilsalar kerak hozir. Ha, hammasini hisobga olib, kerak bo’lsa shuncha payt ichimda yurganliklarini ham bilib, gavdamni boshqarayaptilar degani bu – gavdam ularnikiga aylanganligini aytib o’tganda, ularning gavdalari o’zimniki deyilayotgani yo’q albatta, gavdam ya’ni jasadim bitta o’zi ularning ko’pchiligi uchun atalgan, berilgan va bag’ishlangan. Gavdalarning eng asosiy alohidalshuvchanligi, shaxsni tanish bo’yicha ham farq qilishi mutloq ahamiyatsiz sanaladi. Endi, Go’yoki Pacific Rim kinosiga o’xshash tarzda, aslida juda ko’p shaxschalar ichimga kirib olib, gavdamni to’liqlayin o’zlaridan tarkib toptirib, ham tarzli amallarga ulgurib, o’tmishdagi gaplarimga xos qanday tasodifiy ishlar qilgan bo’lsam, shu gaplarni qaytib chiqarib, so’zlarni qirqib, nusxalab olib gaplar yasab bir xilliga xos bo’lgan ishlarni, vazifalarni bajartirib, amallatib yurishibdi. Endi, agar gavdani boshqarish uchun gavda va og’zaki gaplarning aloqa manbailigi zarur, ichimizda shunday ikki toifa bu – tuyg’ular boshchiligidan quyida kechinmalar bo’layotgani bo’lsa, hayotda tuyg’ularning asnosida tepada kechinmalar narsalar bo’lib turishadi. Mana hozir ongimdan g’ujur-g’ujur gaplarni, juda ko’p gap qorishmalarini o’z-o’zidan aylantirib shunday bir joylashtirish orqali ichimdagi yomonlar maqsad-muddaolariga erishmoqchilarki, ongim bu – ularning bo’rttirib chiqarilayotgan gap sharpalari, sezdirilishi orqali o’zimga nima ishlar qilish bo’yicha foydali deya topiladigan buyruqlar berib o’zimni tortayapti, boshqarayapti. Shu bu bilsangiz agar, ongim hayotning o’zi sifatida tuyg’ular orqali ichimdagi yomonlarniki, yolg’onchilarniki va munofiqlarniki bo’lib borayapti. Oxiri hayotning o’zi, devor va narsalar, mashinalar bo’lib qolib bizlar yaxshilar, haqiqatgo’ylar tuyg’ularimiz ostinchiligida, quyiligida yana qayta hayotning o’zi sifatida kechinmalarimizni bilib o’tiramiz, yomonlar ya’ni yolg’onchilar shaxslar bo’lib kechinmalarini quyidan boshqarishadilar va tuyg’ulama ravishda tarafdan, bog’lanishdan ustunlamachilikda, simmetriyali ikki taraflama parallel ravishda shaxslashuvlari, fuqarolarni o’rab olib turishadi. Endi shuncha paytdan beri tarz, tartib va distsiplinalarga amal qilishimga majburlanib va shularga qayta-qayta, takroran tushaverganimdan so’ng, mana hozir miyamning ishlashiga e’tibor berib bilganimda, birgina Iblisning o’yiniga ya’ni: o’zim senga amalingni to’g’ri qildirayapman, deyishiga qarshi ko’zimni o’ynatib ko’rinib turgan matnim bo’yicha 3 martadan qochib 4-5 marta qayt-qayta yurg’izmoqchi bo’lganimda shu holat ma’lum bo’ldiki, miyamning doimiy simmetriyali ishlashini bilib qoldim va shuning uchun har doim hayotga shakllar yo’nalishi tarzida bordi-keldi, takror ishlarini qilib turishadi. Zero miyam ikki yarim shardan simmetriyaga yaqin qilib tuzilgan, mana shuning doimiy aniq simmetriyali joylashuvini bilaman deb kelgan Iblis Karobum haqiqatan ham hozir qoloq ko’tligini bildirib mag’lub bo’lib yotibdi. Iblis Karobum doimo maqtanib keladi, faqat men va o’zim haqimda yozishing kerak, shuning uchun seni ham va boshqalarni ham urib yiqitaman deydi. Go’yoki yozuvlarni o’zi qilayotganga o’xshaydi, yoki o’zimni muammolar girdobiga tashlab o’zini ko’rsatgani uchun u haqda muammodan, mojarodan qutilish payida yozishimni bilib yozdirib yotaveradi. Afsuski, o’zim uchun shunday emas, ya’ni Iblis (Karobum) chindan ham muttaxam tovlamachi, yalamachi, doimo qayerimgadir tegib turadi, asablarimni qorishtirib yuriydi va yozayotganimda yozuvim bo’yicha ma’nolarni gavdamdagi bo’layotgan jarayonlardan sezdirib boradi, bezlarimni titkilab o’zini pastkash ravishda yaxshilik qilayotganga ya’ni kayfimni oshirayotganga o’xshatib o’tiradi, xullas o’zi qanday bo’lsa shunday chiqayotgan yozuvlarim aslida Iblis bilan bog’langan bo’lsa, shundaydurki, ammo shu Iblis Karobumning o’zi aytayotgani va o’zini maqtayotgani uchun, boz ustiga shunday ilojsiz achinishga, yomon ko’rganim haqida shunchalik bildirishli holatigacha o’zimni tutqazib yozdirayotganligi shamasida, maqsadida yozmayapman. Senlar haqingda emas, o’zim bu Iblis Karobumligim bo’yicha yozaveradi degan ravishda yozuvlarimga qandaydir umumiy tarz berib, o’zimni robotli, bilmas yoki ixtiyorsiz qilib qo’yib o’zimga ham tekkizayotganiga afti basharasiga yopaymi, qoqaymi!? Shu bu Karobum mashanaqa. Endi. G’oyaning o’z doirasiga, turiga erishib qolayotganim uchun g’oyadan vertikal ko’tarilib so’ng gorizontaliga perpendikulyar yurganimizdan keyin keladigan ma’noning o’zi, xotiraning o’zi ishlari bo’yicha 7 simon yurish orqali ichimdagilar o’zimni nariyog’tan, qarama-qarshi tomondan ya’ni o’ylov bo’ylab pastga qaratila shunday ravishda g’oyaga kelish orqali o’rtadagi tortishuvga muvofiq boshqarib turibdilar. Shu jumlamga kollinearlik uchun dadam hozir olma va so’ng bu xayolga kelishim bilanoq yong’oq ham (mana hozir kelib-ketib) keltirdilarki, olma bilan Yerga tushishim kerak, oddiy va ixtiyoriy bo’lishim kerak, so’ng yong’oq bo’yicha yana miyaga, parallel Olamga ko’tarilishim kerak. Ko’rib turganingizga o’xshab Karobum o’ziga tansiq taomlarni, noz-nematlarni va meva-chevalarning antiqa qorishmadagi zo’r, shohona uslublarini keltirib yeb yuraveradiki, so’ng o’zimni ham ko’p suv ichirtirib chichishini ham yaxshilaydi, gemorroyga qarshi sichmoqchi. Endi dadam hali beri o’sha-o’sha “ahm”lashlari, nafaslarini ovoz bilan tortishlarini qo’ymadilarki, bu – o’zimga sikimdan o’tayotgan qonning qo’tog’imni qandaydir silkitishini, yoki orgazmim to’kilayotganda chak-chak tomishini eslatadigan mazaxga o’xshaydi. Endi, nima bo’lganda ham g’oyaning o’zidan manoga va o’ylovning o’zidan ham manoning o’ziga (e’tibor beringki hammasiga o’zi so’zini qo’shmayman, zero baribir o’zi haqidaligi tushunarli bo’laversin) shahdlashuvlarimdan y’ani, odimlash, sezgi va iroda bo’yicha o’tib borayotganimda barchasi baribir bir tarz, belgili chegaraviy bir-biri bilan bog’liq kesmalar, qo’toq skalpel tartibi bo’lgani uchun o’zimni ko’proq inobatga olgan ravishda, shahdlashuvimdan kelib chiqib ko’proq ixtiyor joylashuviga ko’ra ketma-ket, bosqichma-bosqich o’tishga xos qilib g’oyaning ko’proq ixtiyor, tasodifga yaqinligidan foydalangan holda o’zimni tutishim, o’ylov-ma’no boshqaruviga qo’yib berishim kerak. Demak, agar shahdlashuv so’zini endi birinchi marta shu yo’nalishda ishlatayotgan bo’lsam, e’tiborga va inobatga olishingizni istardimki, shahdlashuv yoki shahdning o’zi bu – erkaklarning ixtiyorlari, tasodiflari bitilgan sezgi, odimot va iroda. Ikkala erkak turlari bo’lgan sezgi va odimotdagilar hoziroq bo’yicha qayg’urib birlashsalar, shahddagi 3-erkaklar o’tmish bo’yicha 3-ning yolg’ondakamligi, yo’qligini bajo keltirib hoziroqning o’tishiga xizmat qiladilar. Shahd so’zi “sha ya’ni hozir ahd, ahil o’tmish” deganidir. Endi, tug’ilmagan bolalar, o’xshashlikning o’xshashligi ya’ni tabiatning yaqin oraliqlarda, oyoq osti yoki tepa boshga o’yinnamo tegajonligi haqida yozaylik. Shunga qarshi, ya’ni hammasini to’g’ri bo’lishi uchun farzand so’zi o’ziga ham to’g’ri boqartirajaklik chiqqan bo’lib, “fuck ya’ni sik, tiq arzni; “va”, davom ettiraver” bo’lib, qanday noqulaylik sababli arzlar, o’z-o’zidan tabiiy chiqib qolishlar bo’lmasin, shularni keltirib chiqarayotgan tug’ilmagan bolalarning arzini yoki ular tomoniga yo’llangan bizning arzimizni sikish, poxuymarozlik qilish va-va ketaverish kerak degani. Aslida esa shu qanday bo’layapti, yuqori darajali, eng zo’r va blockbuster, Marvel superqahramon filmlariga nazar solsangiz Doktor Strange bizning chinakam Dunyomizni bir zumda Parallel Olamga o’xshatib hamma yoqdan ekranlar misoli oynali akslantiruvchi shishalarni keltirib chiqaradi. Shuning uchun Gotning qanchalik Ungotga tilyog’lamachilik, burchakchalishlik qilishi yoki qiya to’g’ri chiziqlikni amalga oshirishi orqali tartibli yo’nalishlarda, avtomatik silkinish yuborilganidan so’ng bo’ladigan boshqa boshqarilaolmaslik jarayonlarida tegishi Strange misoli o’zimda ham ba’zi-ba’zida tez bo’lib o’tadi, ya’ni Parallel Olam ayni o’zinikini, narsalarini o’z joyida o’zgartirib ko’rsatmasada, bizga to’g’ri tartibli, o’ziga tortuvchi va jalb qiluvchi o’rinlarini bildirib, sezdirib qo’yadi. Shu bu qadar demakki, Parallel Olamning shu bu narsalarini (hayotdagi, har qanday rakursda bo’lishi mumkin bo’lgan borlig’imizni sezdiruvchi) ekran orqali ya’ni shu Parallellik sayohatiga birdan o’tib ko’zimiz tushib qolib bildirilishidan so’ng yonimizga to’g’ri kelib qolaverishi bilanoq oynalar va shishachalishlikdan foydalanib har xil simmetrik uzoqliklarni, nur sinishlarini uyushtirgan holda oynalarni qarama-qarshi, bir-birining aksini olib berishga xos qiya joylashtirib narsaning nisbiy o’rnini chinakam qilgan holda oynani tuzgan moddani ishonch orqali o’tkazib, narsaning o’zining jismiga monand tekkizish mumkin. Shunday tekkizilishlarning tushunarsizligi, videleniyali kesishi va asablarni qonatishi o’zimga ta’sir etgani uchun ham boshqacha tegish, surtanish va taqalish, yopishishligiga monand tarzda parallel, oyna tegishi deb qo’yayapman. Endi, nima o’zi zarar va nima o’zi foydaligi haqida gapiraylik. Masalan, shu gapimda “nima o’zi” so’zlarini ikki marta qaytarganim zarar sanaladi. Zarar degani shuki avvalambor o’zimning nazdimdan kelib chiqsak, o’z ichiga yutish, kirib ketaverish va o’zini o’ziga tortaverish, hayotga ochiqchasiga va tarovat bo’yicha yuzlanmay biqinib olish, gavdasidan doimo bezlarga o’xshab lazzat olaverish, o’ziga o’zi tegaverib, ishqalaverib hujayralarini terisining ichiga yo’naltiraverib o’zining o’ziga bo’lgan mehrini oshirish, sevgisini ko’paytirish va ishonchni ong siymosidan, aksidan koinot cheksizligi bo’yicha qidirish sanaladi. Zarar degani zarrachagina or bilan bor bo’lib turish, boshqa orlilik qilaolmaslik, aloqalarda hadni yoki chegarani bilaolmaslik. Foyda esa “fuck ya’ni qo’toq oyda” deya qo’toq qarashlamalik bilan Dunyonini, o aylanasini yeyish, shahdamlab rohatli qabul qilish nazarda tutilgan. Endi, shu labimni qaynotamniki yoki Merry nikiga o’xshatib turishga majbur bo’layapmanki, hech qo’yaturing. Iblis Karobum ham qo’llarim bilan yuzim bukkanicha-bukkan, ishqalab bosavermasa hech qo’ymaydi. Bizlar uchun aloqa manbai ishlash yozuvlarimiz orqali bo’lajak hayot manfaati, yo’liqtirilishlari bo’lsa, Iblis Karobum va haqqoniy chumolilari uchun gapirish orqali o’ziga tegaverish, mana hozir o’zimniki qilib ulgurgan gavdamni majag’layverish bo’ladi.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima