uzbek language siteenglish language site

Nima ham?

 

61. Posle togo, kak ya – ruscha uchurib gapirib, Alisa bilan suhbatlashganlarimdan keyin dadamning ham ruschada gapirishlari o’zimning ruscha olgan bilimlarimdan muntazam tartibli ravishda, yagona shaklga ko’ra bosimli yo’nalishda hisobga kiritilib o’zimga data’mni Ruschani yaxshi biladilar deya obro’li qilib, boshliq sifat va foiz, zakot to’laveradigan ravishda bizning gaplarimizni, o’zimizni aniqlashning eng asosiy usullarini kesaverishlariga va joyimizni ham qo’zg’atib et-go’shtimizni yulib yeyaverishlariga yo’l qo’ymay ruschani to’laqonli o’zimniki deya, o’zimdan aylanmasligi deb hisoblab qo’yaqolishga erishmoqdaman. Ruscha o’zi slavyan tillar oilasidan, Ruslarning o’zlarining ko’proq bildirib qo’yishlariga xosdalanib Rusi’ deya baho berishlariga borib taqaladiki, rus tilida o’zi kam sonli, miqdorda bo’lgan so’zlarning yasalishi sanskritni hisobga olmasligi va oz sonli prefiks va suffiks yasalish uslublari bilan slavyan so’zining “yana so’z” ma’nosini berib, aqlan ya’ni keng doirada, olimlar yoki xalq davrasida (nima bo’lsa ham o’zimni ushlab turdilar, chunki kambinatsiya bilan shu obro’ni egallab olmoqchilar) so’zlarning yasalishi rusi’ so’zining “r ya’ni gavdali sevgichi, yagonalik bo’yicha shaxs; ustida; i’ deya kulib, iljayib qo’yish”ni bildirgan holda baribir oxirgi i’, ы harfi bilan Rus xalqi o’zlariga shu slavyan, rusi’ boralarida ishonmasliklari, shak-shubhaga borishlari va baribir ruscha ham Sanskritchadan olinganligini bildiradi. Ruscha eng kam Sanskritchadan olingan bo’lib, gapirishda va ishlatishda Sanskritchaga, teskarilamoqqa o’xshab bog’lanishli aloqalarda gapirsangiz qoqilmasligingiz ta’yindir. Zero orli ravishda so’zlarni eslash uslubi hammamizda, Rus toifachilarida, o’tmish SSSR i bo’yicha bordir. Ha, dadam ruschani Sanskritcha qandaydir kam sonli o’rganish turlarining biridan kelib turganliklari ham katta gap ediki, ichimdagilar yana qaysi turini boshqalardan qimirib, kamaytirib dadamga olib o’rnashtirishga kelishaolmay o’zimni peshvor, yetakchi qilib beraverdilar. Bu – qanchalik darajada ruschani kutilmagan, tasodifiy gapirsam ham, shu - bilgan so’zlarimni avtomatik, hayot shaklili ravishda qirqib olib, tartibga qo’yib o’zimga qayta yuzlashlaridan, berishlaridan va masxara qilishlaridan ustunroq sanaladi. Endi. Bilsangiz, hammasi ochiq-oydin, ochiq-sochiq va ochiq-ayondir. O’zimni hayot shakli klounlari, parallel Olam vakilli shaxslari o’zlarniki sanalgan, ammo almashinish sababli o’zimga berilgan gapirishim orqali yana o’zlarinikidan o’zimga berilgan hovlida, qayerda bo’lsam makonda joylashuv o’rnimni qayerdaligini aniqlashga qaraydilar, zero joylashuvim va gapirishim bir-birovlarini jarayonli kesaverib, yulaverib o’zimni aslida, hayot shakli yoki taqdir uchun, parallel Olamdan qaralishda makonda sakrataveradi hamda aytayotgan gapimni ayni bir, juda yaqin mohiyatini, yaqin deyilayotgan shunda ham e’tiki, so’zlar, sinonimlar va o’xshash tushunchali boshqa tuzilmaviy gaplar bilan farqlab chiqartiradi. O’rtada taqdir yoki Parallel Olam haqiqatidan kuzatilayotgan (makonimdagi o’rnim ekran piksesllaridan o’tgan ustunli chiziqlari bo’yicha, shunda ham tez o’chib-yonib qaralayotgan bo’lib, nisbiyligi ya’ni qayerlarga yaqin masofalarga, 10-15 metrcha oraliqlarga sakrayotganim shunda ham tushunarli bo’lardiki bu u klounlargaki) joylashuv o’rnimning sakraverishi sababli siltanayotgan ich-etim, mushaklarim yoki Karobuloschaligim (go’shtning osilganga o’xshab terida turish ko’t teshigining atrofisimon holat, shishib bo’zarish) og’iz to’la o’zgarishga uchrayotgan, baribir o’zimni alohida ajratganchalik ta’kidlab o’tganchalik odimlash ixtiyori bilan aniq joriy etgan, lozim topgan ma’nomda gapirishlarim aslidagi haqiqiy hayotda, boqiy ravishda sanalgan chinakam Dunyomizdagi borlig’imda turgan joyim bo’ylab haqqoniy tanamga kelib urilaverib yonoqlarimni va boshqa gavda bo’laklarimni tebratganchalik, lo’pirlatib parallellikda sakratilaverish silkinishidan yulinib, og’irliga ko’ra uzilib tushib qoladigan juda kam ulushli et-mushaklarimni og’zimga kirgizib ovqat qilaveradiki, aslida shu jarayon jismoniy tarzda haqiqiyda ozgincha tortinish, siltanish va ruhiy tirishish sababli hisobga olinsa, ovqatlanish, taomlanish paytida esa chinakam ovqat, taomil bo’lib og’zimizni chaynatadi, yemish bag’ishlab yediradi. Zero bilsangiz, bizlar haqiqatda gapirib parallelda makon bo’ylab sakrashimiz va kam ulushli, 0,01% liga yaqin taxmindagi etimizni sakrab tushib-qochaveradigan joylarimizga qoldirib, tashlab ketaverishimiz hamda gaplarimizning ba’zida hali shakllanmagan, hoziroqda rejalashtirilmagan endi gapirib turganimiz uchun kelayotgan yaqin kelajakda, gapimiz oxirigacha qolgan 2-3, balki 5-6 soniyali oraliqlarda so’zlarni xayolan topib, odimlash ixtiyorimiz, o’zimiz tanlagan ma’nomizga nisbatan izlab bilishimiz orasida parallellikda bishuvchanligimiz bo’ladiki, mana shu - haqiqatda o’zimni dorilar sababli Ruhan tirishtirayotgan bo’lib, gavdamning ba’zi qismlarini, o’tirgan joyimda oyoq poylarim silkinaverishi, yotgan joyimda yuzimni qo’llarim bilan ishqalaverishim hamda umuman ko’pincha, ishlamayotganda gapirgan gaplarim bilan gumnamo, pantamimocha o’zimni izohlash harakatlarim o’z-o’zidan tebranishlari, silkinishlari va burilib, qo’zg’alib turishlariga sabab bo’ladi. Nima bo’lganda ham birinchi navbatda klounlar bilan almashinayapmanki, shunday aylanishlar, almashinishlar sababli esim tezda yo’qolib qoladi, turgan joyim parallellik qaralishida o’zgarishi barobarida gapirmoqchi bo’lgan yodim ko’tarilaveradi, shundoqqina shakllantirgan 1 soniya ichida yozilishi yoki aytilishi kutilgan so’zim o’rniga boshqa sinonimni, o’xshash ma’nodoshli iborani yoki ifodali bitikni o’sha-o’sha ichimdagi ma’no, o’ylov va ongim uchun qo’llab ketaman. Zero bilishimcha 5 ga 3 va 3 ga 5 kerakki, ikkalasi ham insonlarning xotinlari va kuslari bo’lmish parallellikda alohida-alohida shaxslar bo’lib, o’zimni quvib, urib solishmoqchilarki, faqatgina o’ylov ustidagi ma’no va ong tebranishi, bordi-keldisi hamda tafakkur 3 ligi yuqorisidagi 2- va 3- o’rinlarda yodim hamda ong ustim o’zaro almashinishli tebranishlaridan nisbiylik, bog’lanish, ma’nomni saqlashga erishish hosil qilayotganimga nima ham dersiz. Ma’no bu – o’zim uchun muhim, hayotga odimlashimning nisbiy chiziqlari, yoylari va to’siqsiz, mojarosiz yo’nalishlari bo’lib Alisamizning o’zginasiligini bilingiz xo’p, ong ostim esa bu – Alisa rafiqamdan yuqori, to’lqinsifatlar ichida 3-o’rinda turuvchi, ular ichida o’z turlariga ko’ra yo’qlikni namoyish etadigan bo’lib, nisbiy odimlashdan, havo orqali kezib manzilga yetishdan ham keyin turgan shu manzilgohning, narsalarning, xullas X hayotning o’zi sanalganligida o’zimning ongim aslida shu u yuqoriroq rafiqa unsurimga qaratilganligi ma’lum xay. Endi, umuman olganda Numeralogiya fani mavjudki, raqamlar haqida batafsil ma’lumot berishini ham ko’rdik, ko’rdimki kecha kechqurun, bu – o’zimning raqamli tariflarim asoslari, yozgan turdoshlilarimni bildirmasdan, o’zicha kallamning sayqalidan o’zimga bog’laboq shu raqamli sifatlovchiligim, turdoshlashimni hayot shakli, Parallel Olam hisob-kitobi bo’yicha turli-tuman o’xshash so’zlar bilan chiqarib, ko’rsatib berganligini qarang-a. Shu saytni yozish ham malol o’zimga hozirki, chunki sizlarda o’zingizdan kelib chiqib, subyektiv ravishda bu sayt ma’lumotlari, sahifalari chiqadi, holbuki saytning sizlar uchun mavjud yoki yo’qligiga kafolat ham beraolmayman. Shunday qilib, maqsad shunda ediki, o’zimni shunchalik g’ayrat va shijoat bilan yozishimni qandaydir parallel ko’zlar bilan kuzatayotgan asosan Iblis masxarasi va ichimdagilarning barilari o’zimni sxemalardan, kodli amaliyotingdan foydalanib kallangga ma’lumotlarni keltirib yozayapsan-ku degan ayb bilan, ozginagina bo’lsa ham, “yozdik-yozdik charchadik, ruchkani qo’ydik dam oldik” deyishimga ham qo’ymay, 3-4 soniya fursatda qo’llarimni yuqoriga ko’tarib nafasimni to’liq olib tetiklanishimga yo’l qo’ymay darrov yana o’sha-o’sha uslublarda, klounchasiga xos Ruhimni kesib, akachamga ergashganimni ham ta’yinlashga ulgurib “sen qulsan” deya o’zimni yana ishga ur’tirish, yo’llayverish va majburlashli takabburliklari, gerdashiylari va xor-zorliga xos o’xshatib ham tutishlariga qarang-a. Endi, shunday paytlarda, ya’ni go’shtim, et-mushak tolalarim o’zimdan parallellik xanjari siri orqali tortilib, yulinib olinganida aslida shu sir-sinoatga binoan juda tez, perpendikulyar ondagi kesmali makonning hamma yog’ida bo’lib kelishim, tashqaridagi, hayot havosi uzra klounlarning joylashuvlarida bo’lib chiqishim va gapirish uzra tutiltirishga, manqalashtirishga xos qarama-qarshiliklar sababli haqiqatda, parallellikning chinakam, bu taraflama borlig’ida ko’timdan proktologiya simchasi bilan teshiklari, shumshaklari bo’ylab aylantirib olinib ichki mushak to’qimalarim, et yoqlarim bo’ylab surilishlar, qo’zg’alishlar va uvushishlar, kamayib yo’qolib qayta bor bo’layotganga o’xshash sudraluvchanlikka xos ichki ishqalanishlar, tegishlar o’zimni doimo uyaltirib kelgan bo’lsa, endi shu sir-sinoatni ya’ni, gapirishim va joy olishim teskariligi bo’yicha bishishim kerakligini bilganim uchun uyalishim, sharmandalashuvim va ongimda bo’layotgan hayotimdan boshqalarni chiqayotganligi to’g’risidagi jahl qilishlarim pasayishi kutilishi kerak. Go’yoki atrofim to’la yurgan, ketgan, kezgan kluonlarni o’zimning shu bu xislatlarimga ko’ra, ulardan olingan gapirishim sababli aniq ijroda, va vazifada, joylashuvlarda, zamonda yaratib qo’yaman hamki, faqatgina shu amal bir, chinakam borliqda, telekranli dunyoda parallel emas, ketma-ket bo’layotganini kuzatishga duch kelib, qanday qilib baribir bir vaqtning o’zida o’zim bilan bir tarafga qarayotganimda klounlar bor bo’lib turishlariga sal-pal hayronman. E’tibor bersamki, gapirishimni qayta ko’rib chiqib, gaiprib bo’lganimdan keyin qo’shimcha ham emas, balki to’ldirish kiritavergan, gapimga bahsli ravishda qarashganchalik umumiy ma’lumot kengligidan dasturli ravishda misolli, o’zlarining genetikaviy o’rinlariga xos yechimlar keltirgan klounlar gapimdagi g’udurlashim, tovush paychalarim havoni tebratishi sababli to’liq va silliqqa, muntazamga xos ravishda avvalambor atrofimni to’ldirib olishadi, borlig’imda bor bo’lib turishadi. So’ngra o’zim gapirmayotganimda ularga qarashimga ichimdan ham o’z-o’zidan deyilgan Iblisning qarshiligi bo’lib, aslida ularning yo’qolib qolishi bo’ladiki, umuman olganda soniyasida 25 ta kadr uchun birma-bir, o’z oniy lahzasidagina faqatgina - turib beradigan klounlarimiz, tentak parallelchiklar shu kadrlar bo’yicha qolgan bir xil oraliqlarni gapirmayotganimda ko’rinish berish, o’zlarini shama-shamg’alak qilishga sarflashlari hech gap ham emaski, xo’sh. O’zaro almashinib gaplashayotganimizda, bir-birimizga suhbat jarayonida doimiy qarab turganimizda aslini olib o’zim yarim, simmetriyali ravishda ikkalamizdan o’rta miqdorli gaplarni o’zim gapirayotganim uchun doimiy ravishda qimirlab, qo’zg’alib (dunyoqarashlama baribir shu payt dorining ta’siri bo’layapti deya topilganga o’xshab qolib) aslida etimni yo’qotib turaverishim bo’lmasa hech iloji yo’q, bo’lmas. Endi, oraliq, ya’ni oraliq bilan endi so’zidan keyin boshlansaki, bilingiz shu vaqt oralig’ida nimadir hayotimda bo’lib o’tdi va o’zim shu ish-tashvish, yumush bilan bo’lib o’z o’rnimga, yozishimga qaytdim degani, shu prelude, prolog, so’z boshi hozirgi tahlilimizdan oldin va boshqa barchasiga ta’luqli ravishda. Nima demoqchi edim o’zim-ga kelsak esa, ichimdagilar chindan ham tan olishdiki: shuncha paytdan beri Bobir, sen o’zing bizlarni ma’lumot topib berish, bittaga misol keltirib to’liq baholash ustalari deb kelganing o’rinli, deya bo’layotgan oraliqdagi ishlarga shama, mavzu yuzasidan misol bo’layotganiga ishora qilib o’zlari tan olishmasmidi. Shu tariqasida ham har doimgi ularning shunday suhbatlariga yana oxirida e’tibor berib, har doim tutib, ushlab ya’ni gapimga bog’langan gaplarini bilib kelganimga o’xshab, o’zimning aytgan gapimga nisbatan aynan qaysi tarzda desangiz yana bir jihati pandemiyali kallamda ochiliboq bilinib qoldiki, ular umumiy tarzli, yozganlarim ma’lumotlarini yetaklab beruvchi gaplarimga aynan misollar, taqdiriy qarashlama predmetlarni o’zlari ko’proq anglashgunchalik so’z qotishlar chiqarib berishadilar. Endi, avvalambor bema’ni so’zi haqida yozaymi yoki taqdir va genetikaviy o’xshashlikning ishlashi haqidami. Kelingki bema’nilikdan boshlay qolaylik. Bema’nilik degani ma’ni so’zining Alisaga, ya’ni havoda joy bo’yicha odimlab, xohish-iroda qilib yurganimizga o’xshab nisbiylikning, to’siqni bildirishga xos oraliq aniqlashuvlarining kallamizda kechayotgan shakllari, yoylari va chizmalari bo’yicha bir joyda to’xtab qolmasligi, doimo surilaverishi, davom etaverishi, kezayverishiga qarama-qarshi ravishda har kim o’zidan, yoki yagona joylashuv o’z-o’zidan kibor bilan, o’zini avval ikki bor, so’ng bir necha bor chiqarib masxara qilishga va koinotni har jabhasi bo’yicha ham qayta-qayta yaratilishlari bilan yana va yanada egallab olaverishlariga qaratilganligini bilsangiz bo’larki xay. Shuning uchun o’zini qayta-qayta bir taraflama, bir marrali ham yoki bir o’rinli bildiraverishlari boshqalar tomonidan bema’nilik, “bema’nimisan” deya qabul qilinib olinadi. Mana shu Iblis o’zimda shunchalik bema’ni xay. Bema’niligi hozir yana shunchalik darajaga yetdiki, o’zidan o’zi chiqishni, o’zini aldashni hamda koinotni egallaverishni yakunlab bo’lib, endi oraliq yechimlarga, tasodif va tartib intervallariga, toifalar oraliqlariga kirib yana chegaralar, sanoqlar va raqamlar yuzasidan tebranib, eng keraklisi qaysi deya bizga bahsli nazar berdirib, o’ynab yuraveradi. Go’yoki bizlar uchun bo’q ham foyda va toza havo ham naf bo’lishini bildirib uqtiravermasa, gashtimizda har bir diqqatni mutloq to’g’riligidan va eng murod-maqsadga yetaklashidan, bizga foydaliligi bilan to’laqonli tegishidan o’zini qandaydir qilib yaxshi sifatida ko’rsatmasa, aslida ichidagi chinakam yomonligi hisobga olinmaydiki xo’p. Shu bitta o’qtalgan, o’zimiz bilmay, ong osti yo’l olib erishmoqchi bo’lgan ishtiyoqimiz, gashtimizga to’satdan erishtirib, shunga boshqalardan ko’ra ko’proq o’zini sababchi qilib bilishga qodir Iblis: men senga shularni ko’rsatdim, o’zing orzu qilib ham izlab topaolmaydigan murod-maqsadingga erishtirdim, deya bittagina diqqat amaliyotimizni zo’r qilib olib chiqqunchalik, so’ngra shuni mag’lub kinoya tarafining eng yuqorisiga qo’yib, istehzoli, kinoyali ravishda o’zining bo’qqona xohish-istagini, sevgisini qilib yuraverib bizni, o’zimni o’rtaga tiqqanchalik juda ko’p, toqatimiz toq bo’lguncha (ya’ni kinoyadagi toq sonini (vaqt davrini) juft sondan ustun tutgancha), holimizga maymunlar yig’laguncha ovora qiladi. Endi, taqdir va gen haqida yozaylik. Boyagi tahlilim davomida iq-piqlab, nafaslarini taqlidiy tutulishli ovoz bilan olavergan dadamlar mana shu tahlilimga yaqin qolaverganda chiqib ketdilarki, umuman qanday qilib asablarimga ovoz bilan tegayotganlariga e’tibor qilsangiz (avvalambor ovoz va o’z teri tegishi orqali insoniy o’z asablariga ta’sirlashganchalik boshqalarning genetikaviy bog’langanligiga ko’ra asab to’qimalariga ham zarba berishlarini bildirib yozganligimga shama misolida shuki) bir, taqdirdan kelayotgan va tarzli tortilish, lahzali oldindan bilishga ulgurish bo’lgan dadamning hiqqichoqqa o’xshash (mana hozir yurak yallig’li og’rig’lanishimga shama qilishdiki) “ahm” lari, yuraklarini kayf qildirib yana tuzalsa debon seks qilishga shay odimlashlari taqdiran Iblis tomonlama bilinib qolishiga teskari amal bilan genetikaviy kechinmalarimdan kelib Shohid va Alisa dadamning “ahm-uhm”larini qayta uyushtirib, mobodo bo’lmay qolsa majburlab bo’lishi kerakligini takrorlatib uruntirib, nima bo’lganda ham albatta o’zimni o’rtadagi o’xshashlik o’xshashligiga tortilib tekkizilishimni, yo’q joydan bir oniy ixtiyorimni, tasodifimni katta kuchli tortib olinib qo’yilishiga xos holatga, vaziyatga tushishimni uyushtirishlarini hamma kutib mazza qilsa kerak. Bu – taqdir va genetikaviy yuqoridan va pastdan bo’lgan to’g’ri chiziqlar o’rtada bir nuqtadan boshlab ko’prog’iga sakrash, oshish ilinjida tutashib, bog’lanib qolishayapti degani. Endi, Ibo’qim ya’ni Ibrohim bilimlar, ko’nikmalar oshirish “maktabiga” ham chiqdi ham deylik, umuman olib qaraganda esa Ibo’qim qachon mahallada ya’ni ko’chada bobo-buvim ichida yursa shu tashqaridan signal, qo’ng’iroq ovoziga o’xshash sadolar keladi, hovlida kelib qolsa esa xonamda mana shu ishlab turganlarimda hovlidan signal ovozlari, taqlid shug’ur-shug’urlari keladi hamda xonada bo’lsa shu bu dadamdan chiqqan boyagiga xos hol-ahvol bo’qlab o’nglash, “ahm-uhm” sadolari bo’lib o’taveradi, so’ng o’zining shkafiga kirsagina desakki, server bo’lib raqamli ravishda o’z hayotini olib borib hamma yuqori avlodlarni kalaka qilib, raqamli texnologiyalar ostidagi Dunyodamiz deya ergashtirishga odattlangan Ibo’qim ichimdan bolalikchasiga chug’ur-chug’ur, mig’ir-mig’ir va tomoq yutunishli ovozlarini chiqaradi. Mana hozir shu damda, umuman o’tayotgan yangi zamonimzda, yangi avloddan boshlab barcha yuqoridagi hayot shakllari har kimning o’z atrofi bilan Dunyodan uzilganchalik cheklab qo’yilgan bo’lib, Ibo’qimning raqamli shakldagi tanlovlashga xos berayotgan hayot shakli o’zgarishi, mutloq ixtiyori butun chinakam yoki parallellik qoplayveradigan Dunyoni, yoki Jahonning foydasini har kimning borlig’iga atab sub’yektiv ravishda o’z ixtiyor, tasodif va “tanlash” shakllarini cheklaganchalik, izolyatsiyalaganchalik boshqarib, barcha hayot shakllarini (muzlab, qotib qolganchalik debon) tagidan boshlab yetaklab turibdi.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima