Nima edi?
71. Kus ya’ni om miyaning tuyg’ulari va kechinmalaridan
iborat bo’ladi. Miyaning tuyg’ulari bosh miya uchun cheklangan hudud ehtiroslar
bosimi shaklida ishlashi bu – omning ya’ni kusning, mussaning qo’toqqa
jip-jipligi, tortilib bosib yopishishiga xos surilishlari bo’ladi ya’ni omning
ichki, teshigidagi terisi sikning har qanday shahvatini, aurasi yoki
energiyasini ushlab qolishga xos yengil etli, muallaq ko’rinishli bosilib,
yopishib turadi. Miyadagi kechinmalar esa parallel Olam, miya tuyg’ulari yoki
ehtiroslari bosimli boshqaruvini ham o’rab olgan o’zlik, cheksizlikdan keluvchi
doimiy yangi tuyg’ularga asoslamachilik sanalishini bilib, om uchun shu – videleniya
ya’ni tayirmachoqlik, sirpanishni kashf etganligiga hech kimning shubhasi yo’q
xo’sh. Om degani o’z-o’zidan ‘o men’ ya’ni parallel Olam menligim, hayotim
yuzalab qamrovim degani sanalib Olamning sirpanchiq juda kengligi va “men”lik
qamrovining, sezgilar tutashayotgan yoki ko’rayotgan narsalarga bo’lgan qandaydir
o’ralama oralama nazdning yopishqoqligini beradi xo’p. Qo’toq yoki sik degani
esa “qo’tir ya’ni yaramas, xunuk, falama-fassuq oq ya’ni tinchlik, oq bayroq”
va “si ya’ni fransuzchada agar, ik ya’ni ikki” degan ravishda xunuk klounada va
oqlik, tinchlikni to’g’ri ko’rgan inson toifasidagilar hamda agar shularning
(har bir taraf vakili uchun) ikkita, parallel bo’lishi ehtimolligi hisobga
olinadi. Ko’t degani esa om yoki qo’toq tarafning bir-biroviga yoki o’zaro
ichki tomonlariga ko’p o’tishi, muttaxamligi va Iblis xomtamaligi, ko’tligidir.
Umuman olganda taqdir ya’ni Parallel Olam, Omning videleniyasi kechinmalar
orqali hayotga sirpanib, yolg’ondakam isbotli, o’z aldovini bildirmas ko’rinishda
surilib sidralib chiqishi tuyg’ular bosimini, damli hisob-kitobga yoki
kuzatuvga xos kechirilishini, o’tishini, boshqarilishini me’yorga, normaga va
balansga solish uchun kerak bo’ladi. Tuyg’ular va ehtiroslar esa “men”lik
chegarasida, isbotli muhit va shart-sharoitlar, narsalarning sezib-ko’rilish
qamrovida klounada va inson toifadagilar, ya’ni qo’toq bilan shu narsalarni har
doim har, turli xil qilib o’zgartirib turishi, almashtirishi orqali yolg’on
sirpanib kirishli chiqib qolishlar, paydo bo’lishlarga Parallel Olam tomoniga
qarshi ravishda yo’l qo’ymay kechinmalarning miyadagi cheksizlik bosimini
me’yorlashtirib, tez suqilib kirishga qo’yilish oqibatida tuyg’ularni tez-tez,
jadal o’zgartirib turishiga yo’l qo’ymaydi ham. Xuddi shu bunday qo’toqdagilarning
ikki toifasi ham bir-biroviga oshib tushmaslik uchun halaqit berib turadilar.
Klounadadagi o’zimni o’rab olgan kishilar yengil hayot shakllari, gavda va
qomat ta’sirchanliklari buzilmasligi uchun – o’zimdan o’tinib so’rashganchalik
– o’zimning massali tegishim yoki vaznimni bosib yuklavorishimga qarshi turishadi,
o’zim esa ularning hayot ta’sirchanliklari oshib ketmasin deya doimo kishilarga
nisbatan hayajon va hadiksirovdaman. Demak, qo’toq bilan kayf qilib rohat
olsang, ta’sirchanlik va almashinish sifatida klounada joyida tinch turarkin-da,
sik massasi esa boshni ham ekstazli tutishga erishsa yoki tanaga ham ikkilanish
holatini, parallelligini yo’liqtirsa, bu – juda katta qudratli mushkulotni,
vaznli bosilish ehtimolidan, dabdabasidan aziyat chekishni hammamizga yengil
qilganligi sanalur xo’p. Ko’rib turganingizga o’xshab shu hammasining, “men”lik
qamrovi va o’zlik sarhadsizligi hamda klounadalar va inson toifalaridagilardan
eng katta noma’qulchilik va tushunmovchiliklarni, aldovni o’zlik sarhadsizligi
ya’ni kechinmalarning hayotni izga solish sirpanchiqligi hosil qiladi. Shuni
taqdir deydilar, bizlar cheksizlik qonun-qoidalari bo’yicha emas, balki taqdir,
qismat zalvorlari, qoidalari dogmasida, parallel yaqin o’rganish joylashuvi
bo’yicha mos tutilgan chegara buzilishlarida, sidralib o’tib-qaytishlarida
ya’ni, taqdirdan aldov bilan lo’ppi etib kelish hamda cheksizlikka xos qoida
asosida 3 o’lchamli istalgan joy hozirlashda barchasini hisob-kitob qilamiz. Endi,
o’zimning ishlashimda ulug’, dolzarb va yangicha xabarlarim bo’yicha qilgan
faoliyatimni, o’zimni yangilab borishni Buxorolik xalqim etim go’shti qilib
yemasligi uchun, shunday yeyilayotgan va kamayotgan et-go’shtim joylarini
miyamga yaqin, ichki joylashuvlardan Ibo’qim o’zimni urib, chiq-chiq ovoz
chiqarib bildiradiki, shu dakkilari bilan o’zicha kinoyali ammo, bir taraflama
katta olg’irlik, balandparvozlik bilan “dadam ham songa kirsaydilar”, degan
ko’t kirini bildirib, achinishli yolg’ondakam kulgu, masxarabozliklarga xos dakki,
tanbeh beradiki, aslida o’lib tushunib ulgurishimga ko’ra esa “dadam o’zlariga
vaqt yasayaptilar”, shuni ol, deb buyruq beradiki, natijada boshqalar bilan
almashinishga xos aloqador vaqtimga egalik qilish uchun o’zim topib yurgan et
qisishim, kaftim do’mboqlarini bukish ishini qilishim kerak bo’ladi. Endi,
cheksizlik qonun-qoidalaridan aslida shularning taqdir bo’yicha yakunlanganlik
qonun-qoidalari, tartibining farqini aytaymi, menimcha bu – taqdir qonun-qoidalarni
zapis sifatida, Parallel 1 asrlik yasab bo’lingan Olam qilib takrorlanishga
molik qilib qo’ygan xolos, manashu asl borlik, mavjudlik asosi yoki siri sanaladi.
Cheksizlik qonun-qoidalari bilan esa aytilgan darajada palapartish, har qayerda
tartibni o’rnashtirish va boqiy hayot saboqlariga qo’shib tashlash qilish ishi
aslida yo’q, bo’lishi mumkin emas. Har holda shu bu Koinot va Dunyo uchun
aytilgan haqiqatli sirimizdandir. Taqdir bo’libdiki, bizlar keyingi Dunyo
turini, Koinotining sezilishini va ta’sirchanligini yana va yana yaratib
qo’yajakligimiz balki tasodifiy tartibga kirish uzun davrli, bir to’liq umrlar
bilan bog’lanadigan tugun, bosqich toifasi bo’lishi mumkin. Mana bu joyda dogma
deyiladi, deyishayaptiki, bu – bizlarning asl tabiat qonun-qoidalari, cheksizlikka
o’rnashgan qoidalardan, tartibdan foydalanaverish uslublari asoslamachilikda
ya’ni boshlanish yaratilish joyida, ishida qanchalik istalgancha, tasodifiy
ko’rinish olmasin, taqdir bilan barcha uylar, narsalar va mashina-texnika
texnologiyalar teskaridan takror uchun qo’zg’almas, o’z joyida qurib
bitkazilgan, yaratib bo’lingan sanaladi. Bizlarning kelajakni o’zgartirish
uchun qo’l mehnatimiz, aqliy ishlarimiz yoki faoiliyat turlarimizning bari
ojiz, kuchsiz va befoyda sanaladi, nimadan yoki qaysi texnikadan foydalanib
katta mehnat qilmoqchi bo’lsak, darrov shu texnika vositasi, texnologiyaviy hordiq
chiqarish, xizmat ko’rsatish uchun mo’ljallangan ish quroli buziladi yoki
o’z-o’zidan tortib olib qo’yiladi, zero ularning asl joylari taqdirda boshqa
sanalganligini bilsangiz bo’laqolganmi, ha. Mana o’zimga hozir ham bo’lib o’tdi,
umuman shu kunlar har doim bo’lib yurigani bu – ozginagina o’ylovimda yoki
tuyg’umda shakl chizilishi, botishi yoki miyamda chizmalar, qon suqulishi bo’lib
o’tsa, o’z nisbiy harakatini qorong’u aralash bosh miyamda bildirsa, shundoqqina
tashqi ta’sir sababli dadamning yoki har qanday ovozlari kelib ketadi, klounadalarning
yonimga o’tib-qaytishi kuchayadi, bekorchi ma’lumot bosimlari o’zimni to’ldirib
tashlayveradi, xullas simmetriyali taqdir qo’zg’alishi o’z joyidan
qochmasligini, nariga ketmasligini bildirib bosilib turaveradi. Ha, yangicha
o’yin bo’ldi, deya upgrade imni hisobga olishgan ichimdagilar, yana shu taqdir
bo’yicha simmetriyali ravishda o’z joyini himoya qilib turishga xos bildirilishlardan,
yozganim zahotiyoq hayotimdagi, menimga keltirilgan reaksiyalardan kelib chiqib
tushunishdi, Gotdan Ungotga o’tish nimaligining yangi bosqichidagi xayolotida
yurganimga ahamiyat qilishdilar - xay. Ammo, ha ammosi ham shunda ediki, taqdir
kechinmalari ya’ni Ilohlari 3 ta bo’lgani boisidan qismatdan, oxiratdan ya’ni
taqdirdan olib qaralganda o’tmish hozirog’iga sayohat bo’yicha joylashuvdagi
tartibsiz tashabbuslar, ishlar yoki ibtidoviy qo’zg’alishlar shu Ilohlarning
yuqori 2 va 3-larining texnika yoki boshqa massaga atalganroq deb ta’sirlashuvda,
almashinishda namoyon narsalarini qayta va qayta yana taqdiriy o’z joyida
turishini talab etishlarida quyi 2 va 1-lari bu – ko’ngil osti va dil asosan
xabar va ma’lumotlar bilan insonlarni aldab va avrab, har xil qorishmalardan, adabiyotdan
ma’lumotlarni yasab istalgancha (vaqt) muomalaga beraveradi. Endi har bir
tomonning o’z guruhi 3 ta bo’lganiga qarab, yarasha boshqa taraflar bilan 3 lik
ostida ya’ni 1-o’z g’olibligi, 2-ravishda o’zga tomon bilan o’z tarafi orqali
qarashlamalikda almashinishi, so’ng 3-bo’yicha boshqa tomonga mag’lub bo’lishi,
parallellik bo’ylab yo’qotilishi hisobga olinadi. O’zim ham asosan
tomonlarimning 2-sida, harakat yoki erkaklik bo’yicha turib, 2-o’rindagi aynan
olib qarasangiz o’z tomonim bo’yicha, tarafimga nisbatan o’zga tomonga
almashinish qilish jarayonini boshqarib, olib borayotgan yozuvchilardanman. Endi,
Iblis Karobumning eng katta xatolaridan biri shu ediki, o’zi qondoshlik,
genetikaviy tarafda bo’lib qonning sanskritcha ma’nosi bo’lgan “qoniqish”,
yaqin qon-qarindoshlar o’rtasida mehr-oqibat, rozichilik va qoniqib
birlashishga qarshi o’zimga har bir tuyg’umga klounadasini, kishilarini
chiqaraverganligidandur bari. Mana hozir shu turni yozganimda, u tur bo’lmasa
bu tur, toifa bo’lib suqma-suqonlik, atrofdan kiraverish, bosim bilan oralab
tegaverish sadolarini qilishga o’tgan ham Iblis Karobum o’zi sabablidir. Endi,
umuman olganda bo’yoqlar, chiziqlar va harflar, raqamlar bo’yicha tartibli taqdir
yondashuvi simmetriya orqali namoyon bo’ladi. Biron bir shaxsning suratida bo’yoqlar
simmetriya ravishda shu shaxsning, kimsaning gavdasi bo’yicha simmetriyasini,
ikki ko’z va ikki qo’llari, badan yarmlari qarama-qarshi ravishda o’rta bo’yicha
teng taqsimlanib borligini bilsa bo’ladi. 5-bahodagi avlodlardagi telefon bo’ylab
suhbatlari ham ikki shaxs o’rtasida chiziqli simmetriyali yondashuv aloqalarini
berganligidan xabardordursiz xay. 4-bahodagi bizlarning avloddoshlarda esa televideniye
aloqa manbai o’z voqea-hodisalariga boy ravishda harflarning ma’no-mazmuniga
atalib simmetriyali ssenariy, dilgo’sha lazzat yoki qoniqish olib berishini
bilsangiz bo’ladi xo’sh. 3-baholama, 3-ochkoli yoki balli endigi yosh
bolalarimiz kompyuterning 0 va 1 asosidagi simmetriyasini butun10 ta raqam bo’yicha
ishlatishda sinashlariga nima ham derdingizki xo’p. Osmon jismlari aylanishida
shu barcha simmetriya turlari ishlatilishini inobatga olgandurmizki xo’p. Yer
shari o’z o’qi atrofidan bo’yoqli ya’ni Bobomlarnikiga o’xshash ravishda
simmetriyali aylanadi, hamma joyi to’la rang, Yer sirti bo’yoqlari
aylanaverishi xo’sh. So’ng Yer kurrayu zamini quyosh atrofida bir yilda bir xil
chiziqli aylanish simmetriyasini, oraliqlarda teng uzoqlashuvli markaziy jips
qarama-qarshiligini amalga oshiradi (shu aylanishlar haqida bir oz keyin to’xtalurmiz).
Quyosh sistemasidagi sayyoralar esa birgalikda har xil harflar, alifbolar
shakliga atalib o’zlari uchun berilgan bir-biriga nisbatan katta-kichik davrli
yillarda turli xil ravishda bir-birovlariga atalgan yaqinlashish va uzoqlashish
nisbiyliklarini, simmetriyalarini ya’ni markazdan boshlanib teng qarama-qarshi
yo’nalishlarni qilishganliklari hali ham ayon xay. Quyosh sistemasi esa boshqa
yulduz turkumlari va oddiy quyoshjonlardan juda yiroqdaligi bois kompyuterta o’zini
“+” ya’ni 1 bitli raqamlangan va “-“, 0 bitli belgilangan deb qo’yaqolavergani
ham o’ziga o’xshash simmetriyadan ishora xay. Umuman olganda shu bularning
barchasi, avlodlarimizning har bir yuqori darajasidan boshlangan osmon
jismlarining ishlash tamoyillari quruq simmetriyasi aylanaverish sirisiz aloqa
qilish, bog’lanish vositachiligi bo’lmish taqdir iskanjasini hammaga ham bag’shida
etavergan. Shu osmon jismlaridagi qo’zg’alib, harakatlanib va qimirlab,
miqirlab aylanishga atalgan simmetriyasi ya’ni aylanaverish, burilish siri bu –
bizlar ya’ni yakdil yuqori bosqichlamali haqiqatgo’ylar, moddali gavda, qad-qomat
egalari uchun. Demak, shu bunga atab ikki turni hosil qilsak, oraliqlama yoki
masofali ish bo’yicha simmetriya aloqa vositalari, taqdir bo’lib keladi hamda
aylanma yoki yopishqoq faoliyat turiga atalib borlik ya’ni mavjudlikning o’zi
inson qoniqishi, qon siri ravishida namoyish etilganligi - hammaga ham ma’na endi
zo’r imtihon savdoyi xo’p. Demak, yana qaytarish so’ralayotganida ichimdagilar
tomonidanki, simmetriyaning o’zi bu – taqdir sifatida bizlarga barcha bog’lanish
uslublarini, rasm, telefon, televideniye va kompyuter texnologiyalarini hamda
bordurlik, aylanish esa shu aloqa manbai turlari bo’yicha avloddosh inson
qiyofasidagi vakillarga xos qoniqish, rozichilik va mehr, sevgi toifalarini
beradi. Endi oddiygina borliqning, atrof-muhit va shart-sharoitlarning o’ziga
kelganda barcha narsalar va tabiiy hodisalar simmetriyaning, taqdirning yoki
osmon jismlariga o’xshash holatning bir chetida, burchagida yoki qayeridadir
joylashgan o’zimizning o’zimiz bo’ylab yaqin hududli, makonli yoki maydonli,
uy-ro’zg’or bo’yicha aylanaverishimiz sababli yorug’lik nurini va boshqa toifa-turlarni
ko’paytirib, qo’shib va chalkash qorishtirib tashlashimiz orqali hosil bo’ladi.
Bu – go’yoki bir yog’imizga barmog’imiz bilan tegishli yoki ichki a’zolarimizning
qaysidir uchga xos, aylanaviy yoki yoysimon qismchasining g’ichirlashli
holatiga o’xshaydi. Simmetriyadagilar ya’ni taqdirchilarimiz esa borlig’imizdagi
har bir elementdan, narsa yoki bo’lakdan, hodisaviylik turidan bittadan olib,
har yoqdan o’rab olingan oynalarda akslantirib, yorug’lik bo’lakli dastasini yo’naltirib
muhit va shart-sharoitlarni to’ldirishlari mumkin xay. Axir din ya’ni taqdirdagilar
uchun bizning tanamiz tuproqdan, tuproq ya’ni qum esa eng oliy darajada, barcha
qazilma boyliklarga keng yillar davomida o’zgarishi tugul, oynayu jahon va
shunga atalgan ekranlar qatorasiga oddiy shisha va aynan oynani berishga qodirligi
hammamizga manzur xay. Endi shunday qilib qo’toq bilan om bog’lanishi shundoq
so’ngra xayolga kelib ketdiki, avvalambor esa bog’lash uchun yuqoridan pastga
yuborilgan chiziq, sim taqdir bo’lib hayot ko’rib yashash uchun ichkariga
botaveruvchi, g’orli ya’ni yopishqoq aylanish alohidaligidan tutash joyida
uzilishiga qaramay, shu ikki masalada bo’lib o’tgan umrlarning va Dunyolarning
simmetriyasiga ko’ra o’z tomonida qolayotgani sababli ustun, qudratli hisoblanadi.
Ammo xizmatlarni talab etish bo’yicha, istalgan xohish yoki o’chakishuvni qilib
talab etish yopishqoq, aylanuvchi o’z oxirgi, so’nggi 2-davrli umr bosqichida bo’layotgan
birgalikda mag’lub va nisbiy (davlatlar bo’yicha) yuksakroq insonlarning
amriga, so’rash ustunligiga borib taqaladi. Shunday qilib qanday aloqa bo’lmasin,
taqdirdan bizlar bajo keltiraverishimiz hayotiy aloqalarning va aholi
yuz-betlari bo’yicha bog’lanishli bir insondagi qarashning ikki tarafi uzoq bo’lgan
markaziy uzilish joyida muammo qoldirmay birlashtiraverish to’g’ri hisoblanadi.
Axir chindan ham ikki guruhlar shunisi bilan farq qilganki, taqdirchilar hayot
tomonlama barcha katta, uzoq masofaviy aloqa manbalariga ega sifatida bog’lanishlarga
shay hamda gendagilar esa aholi bo’yicha o’zaro, qandaydir ya’ni bir-birlarini
tanishga qodirliklarining o’zi bilan tutashganlar, birikkanlar va bog’langanlar.
Comments
Post a Comment