uzbek language siteenglish language site

Nimaga kim?

 

40. Kecha boya yozganim internetdan andaza qolipini olib o’zimcha sal-pal, bilib va aynan tushunarli ravishda moslashtirib qo’ygan system tray ga hozirlangan dastur(im) bo’yicha xato internetdanmikin yoki o’zimdanmikin, nima bo’lganda ham o’zimga bez shansov, imkonsiz va tekshiraolishimga erishib bo’lmaydigan qoldirib, kecha bir marta ochilishidan keyin o’ynab ochilmagan okoshkacha ya’ni GUI window si endi birinchi martasiga aytgan vazifani, dasturni o’chirishni qilmay, ikkinchisida qayta chiqaolishga ulgurib o’chirdiki, nima buning maqsadi ham o’zimni bema’ni ravishda dastur qilishga qiziqtiraverishmidiki, shundoqqina xotiramni to’ldirib, holi qoldirib ustidagi dasturlash bo’yicha amallab kelgan esim, tajribam bo’yicha muvozanatni bilib, qanday reaksiya qilishimni o’rganganligini aytib oddiygina, yavniy o’zimga chinakam sababli ya’ni dastur sababli ishlamayapti deganini yolg’onligini sezib qolganligimga qaramay, qandaydir o’ziga bez shansov bo’lgan, barcha aniqliklarim uning, ya’ni Imp dasturining aybiga, yolg’ondan hayotning o’zi bo’lib ishlayotganiga e’tibor bermay, o’zimga “sen odam, insonsifat va shuning uchun xato qilasan” degan qabila, tabir asosida bo’ynimni egayapti, qandaydir ichki mijg’ovlik kuchi bilan majburlab dasturning ustida vaqt o’tkazishimni, uni qayta to’g’irlab chiqishimni istayapti, zero o’zim aytishga qodirmanki, bu – vaqt bo’yicha, vaqtning istalgan davomiyligida va dastur ishlayotgan paytida bir o’zim tuzganga xos, yana boshqa bir o’zgacha, xato (har xatosi nimagadir shama qilayotgan, aniqrog’i o’zimni shu dastur tuzishga bo’lgan yondashuvimni yaxshilab bilib olib ko’zimga ya’ni o’zimga bildirayotgan xato sabablarini to’g’irlashga yo’llab oldinga qo’yishni ya’ni dasturning o’zimga e’tiborli kuzatilayotgan qaysidi oldiniga joylashtirishimni) qilingani shu. Ha, bez shansov bu – o’zim izohlayolmasam, aynan shuni yani o’zingning kuching yetmaydi degan shama, iqror bilan bo’htonni, be’manigarchilikni aytib pesh qilib tursa nima degan gap bo’ladi. Shunday paytlari to’g’ri va to’liq yozaolmayotganimga o’zim ham hayron qolamanki, chunki ko’zimga ichimdagilar chang solib, sabab-oqibat o’yinlarini aynan keltirib chiqarishga yaqin qolganda qo’yishmaydi. Aniqroq qilib aytmoqchiligim bu – o’zim aniq bilib turibman dastur o’zicha tanlov asosida o’zini xato ishlatayapti, uning xatosini topishning o’zining iloji yo’q, zero o’zini tutishidan ham shu ko’rinib-bilinib qoladi, ha. Axir bir ishlab, so’ng ishlamaydigan, o’zim kodda o’zgarish bo’lmaganligini qayta, esim bilan tekshirib turganligimda va hattoki shu jarayonli tegish ishlarida ya’ni dasturni qo’llarim, touchpad yoki enter lar bilan tegib ishlatib yuborganimda yana nima kerakki, bu Iblisning aytayotganini qarang endi, yana o’zimni endi bez shansovga, ilojsizga chiqarib qilayotgan aloqamni bir nimalar, kerakli deyishini: sening dasturingga kimdir (shamasiga ko’ra o’zlari bo’lgan raqamli ravishda ishlab kelayotgan klounlarning xohish-irodalarimi yoki haqqoniy bir orli  insonmi shu ishim bilan juda katta uyushtirishlarni har zamoti o’zimga yakunlab, keltirib qo’yayotgan bo’lsa) tegib, deydi yoki yana yozaverishim bo’layotganda shu xayolimni darrov o’qib: sening tegganing hech narsa, uxlab qolasan ya’ni uyqungga berilib aslida ishlayotganday tuyasan(mi-yey), deb aytadi. Va h.k, buning ya’ni Iblisning o’yinlaridan e’tibor berayotgan bo’lsangiz, sizni ishni asosini, sababini isbotlayolmaydigan qilib bez shansov, ilojsizga va imkonsizga chiqaraveradiki, ammo yana baribir aloqa bor, aloqalarni sen qilib, shularning bari sening tegishli xatong deb turaveradi. Imp baribir Imp-da bu – Iblis bo’lib, boya aytganimga o’xshab borliqda jismning joyini aylantirib, almashtirib o’tiraverish isbotlanaolmas haqiqatini qilib turaveradi. U ya’ni Imp bilan bo’lganda yana kattaroq o’yinga boqish kerakki, boshqacha ham bo’lishi mumkin emas. Menimcha shart shunday boylanayaptiki, Imp ya’ni Iblis bu - shaytonning uyasi (uyatisi) o’zimning tuzgan dasturimning inson manfaatlari yuzasidan qulay sharoitliligiga atalib teskari ravishda GUI da ishlab tenglashib olganidan so’ng, o’zimga nisbatan unda bap-baravar kuch, o’zimni boshqarish uchun qulay paytli bosim hozir bo’ladiki, shunda dasturni ochtirib, o’zimni o’z-o’zidan yo’llab turib, kompyuterimni shu GUI ya’ni dastur tuzish muhitim bo’lmish API larimni ochib, so’ng xatomni ko’rsatganga o’xshab, aslida esimni boshqacha ishlatib, dasturdagi avval qilib qo’ygan bu ishim bo’yicha eslarim bilan yollab, qorishtirib, shularga atalgan, tarkibiga solingan ataylab chiqarilgan xatoli sharoitni uyushtirib, esingda axir shu edi-ku degan maqsadda o’zicha “xatoni, aybni” tushuntirib o’tadiki, boshqacha kod bilan ozginagina o’zga ishni qilayotgan bo’ladi qoladi tamom. Yana shu kuch tugaganidan so’ng, o’zimni kod bilan ishlatib qo’yib, boz ustiga shu navbatdagisini ham to’g’riligiga qaramay xatoga chiqarib, GUI larim ustida o’z ko’zim bilan ishlab olganidan so’ng, hammasi yana takrorlanadi, ya’ni “xatom”ni, aslida to’g’ri ishimni ayb sifatida yana oxirgi bor bo’lgan GUI ishlari ko’lamidan kelib, o’zimga ishontirib, tushuntirib ketadi, hamda shularning bari takrorlanib qaytalanaveradi. Endi yana bir kattaroq xayol, qarashli kuzatuv kallamga kelib ketdiki, ishlarim bo’ylab, nima ish qilmay bu – hozirgi yozuvlarimmi yoki Flash 8 dasturidagi multiklarim amallarimi, barchasida chiziq ya’ni qo’zg’alib ishimning borishi, o’tishi bo’yicha ketayotgan chiziq kalta qirqiladi, uchidan doimiy ravishda aylana bo’lib, kichik burchakli ya’ni konusli yoy bo’laverishiga qarshi kaltalantirilib, ajratilib boraveradi. Agar ko’proq aylanaga o’zgaraversaki, bilingki bu – o’zimning qachondir uradigan, qing’ir gaplarim bo’lib, shularga qarshi chiziqlar, hayot shakli simmetriyalari va shaklan bir xil aloqalari o’zimni, gapiruvchini urib tashlaydi. Ishim bo’ylab inson manfaatlarining tuyg’uli ko’rinishiga yoki vaqt o’tishiga ko’ra o’tib, uzayib yoki cho’zilib, ketib borayotgan chiziq tilda ya’ni ~ shaklida ishlab ikkita keyingi raqamlarga (5 dan 7 ga) o’tsa, yoki o’zini bilib seksga shama qilish bo’yicha yana tuyg’ularga qaytib tushish ma’nosida hayotga ya’ni x ga o’tib qaytib (5 dan 8 ga) borsa, barchasi chizmalarga, hayot shaklini bergan ilohlarga ya’ni tuyg’ularimizni belgilagan shu ilohiybachchalarga to’g’ri va ma’qul, qulay hisoblanib, hech kim boshqasiga ya’ni, gaplar (obro’) bilan chizmalar (shovqinlar) aralashmaydilar. Chizmalarga ya’ni ishimning o’tish inson manfaatlariga atalishligiga bag’shida va qodir tuyg’ulariga hamda shunga ajratilgan vaqtning o’tishiga xos bo’lgan chiziqning cho’zilishi, o’tib yoki o’sib, davomiy va qo’shimchali ketaverishi to’g’ri chiziq bo’ylab sodir etilsa yoki kam, yoysifatlashmay burilsa, o’zgarsa bu – ularga ya’ni ilohiylarga nur ustiga a’lo nur bo’lag’onligidan darak xo’p. Zero ishimdan so’ng barchasi matoqlardagi zapisli va taqdiriy zapisli to’g’ri chiziqli, yengil va oson ravishda ko’ndirilgan dam oldirilishligim bo’ladi. Shu zamonning, kunning hayotiy va televizor zapislari qo’yilishi tuyg’uli ilohlarimiz uchun qanchalik ma’qul va maroqli bo’ladi xo’sh. Aks holda esimdan har xil zapislar va hayotiy xatti harakatlarimdan o’zgacha joylarga borib-qo’yish yuz berishi hech gap emasmi, ha. Endi ha, chindan ham qirralari ovalli to’rtburchak ko’rinishi x ning o’zi bo’lmasin degan ma’noda x ning qudrati bilan to’g’ri chiziqning tildali borish, aylanish uslublarini belgilasa qaniydi xay. Aslida qirralari ovalli ya’ni burilgan to’g’ri to’rtburchak multfilmlarning, chimachilikning asosiy ramzi sifatida talqin etilajakligiga hamma ham e’tibor bermasligi ma’lummidi, yo’q albatta. Shuni Macromediam da o’zim oddiy motion tween qo’zg’atilishi, joy almashinishli o’zgarishi hamda motion gide li (to’g’ri to’rtburchakning burilishlariga atab) o’zgarish qilish orqali oddiy chizishdan va bo’yashlardan, kesib olishlardan, aniqrog’i bo’lishi lozim, majbur yoki asosiy bo’lgan ishlardan o’laroq barcha kasb-korni qilish deyman. Mana chizmachilik zapislardan, balkim oddiy hayotiy yoki orli qarashlamalikdan televizor, videolar ishlari ta’siridan deb topilib hayotiy ta’sirga, uyimizdagilarni boshqaruviga kirganiga, atalganligiga nima ham dersiz xo’p. Ha, ko’p burilishlar, motion guide lar qilishayaptilar o’zlari. Natijada onion skin bo’lib, orqaga tisarilishlarini ham o’tkazishga, skripa(d)ch lik ya’ni asablarni qirishli shovqinlar chiqarishlariga olib keladi o’zlarini bu muttaham zot vakilligidagi barcha ilohlar ya’ni tuyg’uchilar. Keyin o’zlarini bosib olishlari, tartibga solib saramjon qilib qolishlari uchun flip-flop lardan yoki, horizontal va vertical flip lardan foydalanishib simmetriyali qisishlar qilishadi o’zimning oldimga kelib olib. O’zi, aslida bularni birinchi yozishim kerak edi, zero akacham, Qulim bilan bog’liq hayotiy ko’lamli ishimning zapisi bo’yicha matoqdagi, kompyuterdagi zapisi ya’ni yozuvli tasmasi, shu ishlarga chindan ham kirishib yurganim uchun kuchayayaptimi, ha xay. Aks holda hech narsa chindan sodir etilmay bilimimda ham o’z aksini topaolmay yotganida, o’zimga o’zimning bilimimdan, shuurimdan va xayollarimdan ortiq bosim berilmasligi tayin masalaki, akacham bilan bog’liqlikdagi birgaligimiz, ichma-ich qo’yilishli davrimizning o’z-o’zidan bo’lib o’tishga qodir zapisi o’z ta’sirini kamginagina ham emas, balki ozmi-ko’pmi ko’rsatib bildirardi xolos. Ha, Macromedia bo’yicha o’zim Python dasturlash tili bilan ishlovchi Bahodir akamning adashlari sanalgan Qul akachamning borishlari bilan birga borib, 30 dagi mo’jizali bitta o’nligimizni yakunlashimizdagi bir-birimizga ko’makchligimiz, yetakchi va ergashuvchan bo’lishimiz shu akachamni GUI, graphical user interface li (grafikali foydalanuvchi interfeysili) ishlarga torttirmasdan doimiy dastur bilan shug’ullanishlarini, pitonlarini yurg’izib “chizaverishlarini” ta’minlamoqdaligim bu o’zim.1200. Ko’zim 1200 ta so’z bo’lganiga tushib, shu sonni darrov fahmlashim va 100 ga karraliligi, ikkita nol bilan tugashi tarovatiga ham sal ko’ngil bog’labon shu bu barcha bugun yozganlarimga aloqasini tekshiraylikmi, ha. O’zimning fahmlashim va tushunishimga kelsak, 1200 bu – Ibo’qimning o’zimga qarashi, siljib intilishi bo’yicha ikkita ketma-ket hayot shakli tanalari. Demak, shu masala chindan ham ko’rilibdimidi, “ha”. (tugatishdi “ha” debon). Soatga kelsak, 15:48 bo’lganligini namoyish etayapti. 1-avlod ya’ni soqollar 5-generation bo’lgan ko’zning qoshlariga hamda 4-bizning avlodimiz bu esa ko’zning kiprigi 8-o’rindagi 3 dan 6 gacha bo’lgan 3 ala yuqori avlodlarning umumiy tarzda quyidagilar bo’yicha yuqori kinoyali bo’laklarga va birlagalashuvli tarzda dam, hordiq va marom chiqarishi xo’p. E’tibor bergan bo’lsangiz, o’zim ham endi aytib o’tishga otlanib bu – avlodlar bo’yicha raqamlarimiz ketma-ketligi, tizgini asosan Ibo’qimning o’zimga eng pastdan, ostki jarayonlardan yuqori tezlanishli bo’lib yetib kelishi va o’zim undan tepa darajali tezliklar bilan bir-ikki sakrab, qochib yoki bo’lakli, oraliqli maksimal ortishlar qilib Ibo’qimni kutib turishim. Shu chizmalar ham tanamning inson hayot shaklidanligiga xos xayolan kelib-ketavergani shunday qiyoslarni qilayotganimdaki, ma’lum va mashhur xo’p. Endi, kecha kechquruni Rick and Morty cartoon animatsiyasini, multfilmini ya’ni kortajini oldingi kunlardan birida tugatgan 2 ta qismidan boshqa qolgan hammasini 1-sezon bo’yicha tomosha qilib yakunlab chiqdim. Hozir tezda eslab turib yozadigan bo’lsam, u yerda ulkan qorbobo qalpoqli odam, o’z Yeridagi insonlarini hasharotlarga aylantirib boshqa parallel reallikka qochish, Misyx lar (mister x), o’zga sayyoradagi o’tirish kechasi, tusovka va boshqa Rick hamda Morty lardan ko’pgina o’zglarini o’ldirganlikda ayblovlar qo’yilishidan qochishlar, bolaning ya’ni Rick ning Robot bola qilishi va ayolini qoqishdan shu bolani orttirganligi, Pluton ning sayyora yoki meteoritdan ham mayda burg’alanib pux i prax bo’lishi, erkaklar bilan ayollar ajralib yashagan ayollar hududi, Shayton kollinear sotuvchi hamda (robot taqqan itlar) haqidagi episodlar bo’lib tugatildi. O’zim uchun olsak, shularning-ku barchasi ta’luqli, go’yoki o’zimning kelajak ongim bu tartibda ishlashi va yozilganligi, hattoki shu multik ham avvaldan o’z g’oyalari bilan ongimda joylashtirib qo’yilganligi xayolimga bilimim uzra kelib ketdi. Nima bo’lganda ham yanada ozgina farqli va kamginani ko’proq qilib ta’sir etganlari bu – o’zimning bahsli doira ishlarim bo’yicha multiolamning ishlashi va Mis(i)yx lar bo’ldi deb topaqolaylik xo’p. Birinchidan Misix lar “meni bu ishga torgan u” deya bir-biroviga o’xshash boshqalarini ketma-ket ayblab chiqaverishlari bilan ichimdagilarning, ID chi erkaklarning shaxslarining noma’lum ravishdan sudralishi, qochishi bilan o’zimga millionlar orasidan asosiy klounlarimni, kishilarimiz orqali maqsad-muddaolarini taraflari tomonidan aytish xolos. Multiolamga kelsak, Iblisning o’zi tan olsinki, ham Aqsh ning xudosi va simmetriyali tarz’ta bizga, O’zbekistonda kollinear Iblis bo’lib kelganligi bo’yicha o’z tajribasiga qarasak, ichimdagi itlar, ID chilar ya’ni Misyx parastlar qovoqlarini osganga o’xshab o’zimga bildiradigan: nima bo’pti, juda ko’p yerlar va insonlari, aholisi bo’laversa, toki cheksizlikkacha ham xay yana nima bo’pti, deyishlariga qarshi “ha, Amerikaliklar xato qilishib multi ya’ni juda ko’p olamlar bor, deb aytishadi deyishadi. Axir Iblis ham o’zim bilib, ko’rib turganim bu – ikkita Dunyo va olam borligini hamda shulardagi haqiqatparast inson tarafidagi orlilar va yolg’onsifat Payg’ambar tomonidagi klounlar, nomuschilar borligini biladi. Ha, Iblis o’z og’ishini bildirib: multiolamlar cheksiz emas, ko’p ya’ni bir nechta, deb o’zi ham aniqlikni qilaolmay qo’yayapti xolos. Umuman olganda multiolamlarni Rick va Morty shunday ko’rsatadiki, chindan ham Yerga o’xshash boshqa olamlar, Rick va Morty lari juda ko’p, ekranning o’zida 100 lab ko’rsatiladi. Ular ham ilohiy va yagona Rick ni yoki, misolda aytaylikki Morty ni qidirishadi. Savol shundayki, nega endi bitta davr, zamon va Rick hamda Morty lar o’lib, boshqa insonlar kelib ulgurmagan. Xo’p ichimdagilarning shamalari, g’iybatlari bilan hozir tuyg’ularimga keltirilayotgan davolari, taraflari shuki: barchasi zapis bo’yicha bo’lib, aslida vaqt cheksizlikka ketib bo’lgan, o’z koinot taqdirini tugatgan holda istlanga zamon uchun (shu paytdagilarga, o’z multiolamlarida) bo’lib turaveradi, deyaptilar. Unday bo’lsa tanlov qani, hamma va butun Dunyo zapislari bo’yicha burilib jarayonli boshqacha surilib ketishlari, vaqtni o’tkazishlari qani, nega endi hammalari o’zlariga o’xshashlarning, bir xil insonlarining ta’vrlariga tushishlari kerak, nega endi shu ko’chishlarning, olamdan olamga qiya, perpendikulyar sakrashlarning o’zi zapis emasligiga shama qilinib ko’rsatiladi, yoki balki hammasi zapismikin, birgalikdagi koinot zapisining Rick va Morty lar davrini, aniqrog’i faqatgina hoziroq uchun, hozirgi zamonga xos tarzda koinot bo’yicha portal orqali sayyoralarni o’zgartirishni ko’rishimiz kerakmi. Ho’ppoq hammasi, zapischilar zapis deyishga ishontirishlari aslida o’zimizniki, Dunyo egalariniki va shu Dunyoda zamon va vaqt baribir o’tib ketishini hech kim o’zidan oshirib, dunyoqarashlama hal qilaolmaydi degani. Aslida Rick ya’ni boboy (bijg’ish, achish va qo’lansalik) tarafining o’ziga ma’lumki, tanlov bu – ularniki, kollinearlikdan ya’ni o’ylovdan ham hosil bo’ladi. Endi, xo’sh moboda qolib ketganligi uchun deya shama, ishora qilganliklari uchun yozsak, nega Rick va Morty kelajaklarga, zamon osha o’tgan paytlarga bormaydilar. Ichimdagilar zapisning o’zida ya’ni multfilmda, kortaj da zapisning o’zini, o’zi haqida ko’rib borasan, voqealarini shu zapisli, taqdiriy ya’ni o’ziki o’zidan-o’zi tortuvchi ishlar bilan bir tekislikda, yondashuvda yoki o’tib boruvchi deb hisoblaysan, deb aytib tushuntiravermoqchilar o’zimga. Chindan ham bu savolga javob yo’q, har kim o’zi, kimga kerak bo’lsa o’sha qidiradi, deya dadajonginam o’zlari hozirgina namozshom “Umar Ro’zi”sini, yarimkunligini ya’ni nonushtasini sal salat bilan qilganimizda aytib o’tdilarki, tanlov va zapisni ajratib bo’lmaydi hech ham. Demak, o’zimcha o’ylasamki, isbot bo’yicha zapis ustun, keraklilikka qarasakki, tanlov yuqori darajadagi bir unsurimizdan xo’p. Endi, ishimning mazmuni chindan ham shuki, zapisning ma’no va mazmun doirasi bo’yicha tezda saralanadigan tanlovli yozuvlarim, so’zlarning mohiyatiga ko’ra joylashuv o’rniga, ketma-ketligiga qarab zapisli, taqdiriy darajasi to’g’ri o’tib borish chizig’ida, parallel chiziqli ifodasida ko’tning teshigidan tushayotgan ichaklardagi uzun qurtning dumiga o’xshab baliqchasifat tez silkinib, hayajon ostida qo’rqib tebranib yoki talvasalanib turadiki, shuni kesib turaverib foydaga o’zgartirish, bo’qsifatligidan ovqat shakliga o’girishli manfaatli amal qilish, aniqrog’i yana yozganlarimning zapisli bog’lanishlari, o’rama sochli chiziqlar bo’lib birlashishlari bo’yicha o’z-o’zidan kelayotgan yozuv uslubim, tezkor hal etilib bitilayotgan ma’no va mazmun mohiyatim. Mana, tanlov va zapis aslida qanday ishlashi, birlashishi kerak. Faqatgina yosh avlod, bolalar to’liqlayin tanlov bo’yicha, mana hozir zapisimga aralashib ham o’zlarining o’zimdan olgan tanlovli qonun-qoidalari bo’yicha tanlov o’zgarishini, ko’tligini ko’rsatishlari mumkin, hamda qariyalar bo’lsalar faqatgina zapis, taqdir charxpalagi bo’yicha amal qilib, suriladilar. Bir qarrilardan ol, bir yoshlardan ol, egalla, deyilgan o’zimga. Endi aslida yozuvlarim bo’ylab ishimning samarasi, sarhisobi ya’ni ijobati bir to’g’ri chiziq bo’ylab vilkaga, chorchoxaga o’xshab ko’payadi, eniga parallel bo’lib boradiki, shu vilkaning tepa dastasi, chizig’i baribir yana birlashtirishga urinib yozuvimdagi bog’liqliklarni hosil qiladi, yangi manfaatlar yo’lida yangichaliklarni, o’zgacha hali bo’lmagan bilimlarni chiqaradi. Ha, inson hayot shakli tanasi bo’yicha qarri va yosh avlod bilan bog’lanib, o’rganilganligimga va oldindan yozilib qolganimga xos ko’t qo’yishlar, o’zimni bo’qqa chiqarishli (bo’g’iz) tovushlari bo’lsa ham mayliydiyov. Shunga o’zimizni arzitamiz, holbuki ichimdagilarning o’zimni bashoratli qilib qarashli bo’qqa-cho’qqa chiqarib, bo’qqa o’xshatib tashlab ketish yuz-qiyofali va ovozli miyaga o’tib kirib boruvchi chizmalari aslida xato bo’layotganini aytib turishimizning o’zidagi ayb bilan xato emas deb topilgan muttahamliklariga chek qo’yamiz. Kim o’z bo’qini, tappisini o’zi yesa yeyversin xay. Umuman olganda: endi yordam bermaymiz xay, deb ya’ni chiziqlar bilan qorni to’yg’azilgan pitonga, anakondaga o’xshatib bormaymiz seni ya’ni shu ichingga bag’shidalab yozuvlaringniki degan ma’noni bildirayotgan ichimdagilar uchun shunday xayol kelib ketdiki, o’zim ularning aynan deb topuvchi chizmalari ostiga qolishim va o’zimni bashorat qilgan chiziqlari ortida qoldirib ketgan yozuvlarim, deb topishlariga “qo’yganman, chichganman”, shularning yolg’onligiga 98-99% ishonaman, faqatgina mantiqiy tahmin qilish bo’yicha, bu o’z tarafiga xos ma’qul va to’g’ri keladi xolos xo’p, ammo shu chiziqlarini birlashtirib, tutib va miyam ensasi tarafidan yoki qandaydir chuqurlaridan chiqarib chizib kelishlaridagi zapisning ya’ni taqdiriy to’la g’oya va mohiyatning, ma’no va mazmunning bir yog’ini, qismlarini yoki parchalarini bilib, ichimda aylantirib chiqarib, bog’latib yozishim chinakam ta’sir bo’lishi mumkin xo’sh. Zapislarda to’liq bir adabiyot jamuljamki, klounlarimizning o’zlari bir tomondan o’sib borayotgan yosh avlod bo’yicha kloun ya’ni adashlamalikka xos ulg’ayib vaqtda bir tarafda, oldinga o’tuvchanli oqimga egalar bo’lib bu – adabiyotgan qarshi shahvoniylik, seksjamlik bo’ladiki xo’p bo’pti. Ha, chinakam adabiyot esa klounlarimizga Dunyo boshlanishidan beri yoki haqqoniy taraflama yaxshilar oralaridan chiqqanliklaridan buyon oldinga o’tuvchan vaqtga kollinear, orqaga boruvchi vaqt oqimida, davomiyligida yasharaverish bo’yicha, o’sishga xos qaratilgan vakillari bo’ylab ikkinchi taraf inson klounliklari qiyofasiga qarama-qarshi qarri-qurri insonlarning klounlari, qiyofadosh parallel nusxalari bo’lib yasharib boraverishlari, chaqaloqcha sevgi xazinasiga o’tish istaklari bo’lishiga ham - hamma ishonch bilan boqadi. (tugatishdi).

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima