Nimaga kim?
40. Kecha boya yozganim internetdan andaza qolipini
olib o’zimcha sal-pal, bilib va aynan tushunarli ravishda moslashtirib qo’ygan
system tray ga hozirlangan dastur(im) bo’yicha xato internetdanmikin yoki o’zimdanmikin,
nima bo’lganda ham o’zimga bez shansov, imkonsiz va tekshiraolishimga erishib
bo’lmaydigan qoldirib, kecha bir marta ochilishidan keyin o’ynab ochilmagan
okoshkacha ya’ni GUI window si endi birinchi martasiga aytgan vazifani, dasturni
o’chirishni qilmay, ikkinchisida qayta chiqaolishga ulgurib o’chirdiki, nima
buning maqsadi ham o’zimni bema’ni ravishda dastur qilishga qiziqtiraverishmidiki,
shundoqqina xotiramni to’ldirib, holi qoldirib ustidagi dasturlash bo’yicha
amallab kelgan esim, tajribam bo’yicha muvozanatni bilib, qanday reaksiya
qilishimni o’rganganligini aytib oddiygina, yavniy o’zimga chinakam sababli
ya’ni dastur sababli ishlamayapti deganini yolg’onligini sezib qolganligimga
qaramay, qandaydir o’ziga bez shansov bo’lgan, barcha aniqliklarim uning, ya’ni
Imp dasturining aybiga, yolg’ondan hayotning o’zi bo’lib ishlayotganiga e’tibor
bermay, o’zimga “sen odam, insonsifat va shuning uchun xato qilasan” degan
qabila, tabir asosida bo’ynimni egayapti, qandaydir ichki mijg’ovlik kuchi
bilan majburlab dasturning ustida vaqt o’tkazishimni, uni qayta to’g’irlab
chiqishimni istayapti, zero o’zim aytishga qodirmanki, bu – vaqt bo’yicha,
vaqtning istalgan davomiyligida va dastur ishlayotgan paytida bir o’zim
tuzganga xos, yana boshqa bir o’zgacha, xato (har xatosi nimagadir shama
qilayotgan, aniqrog’i o’zimni shu dastur tuzishga bo’lgan yondashuvimni
yaxshilab bilib olib ko’zimga ya’ni o’zimga bildirayotgan xato sabablarini
to’g’irlashga yo’llab oldinga qo’yishni ya’ni dasturning o’zimga e’tiborli
kuzatilayotgan qaysidi oldiniga joylashtirishimni) qilingani shu. Ha, bez
shansov bu – o’zim izohlayolmasam, aynan shuni yani o’zingning kuching yetmaydi
degan shama, iqror bilan bo’htonni, be’manigarchilikni aytib pesh qilib tursa
nima degan gap bo’ladi. Shunday paytlari to’g’ri va to’liq yozaolmayotganimga
o’zim ham hayron qolamanki, chunki ko’zimga ichimdagilar chang solib,
sabab-oqibat o’yinlarini aynan keltirib chiqarishga yaqin qolganda qo’yishmaydi.
Aniqroq qilib aytmoqchiligim bu – o’zim aniq bilib turibman dastur o’zicha
tanlov asosida o’zini xato ishlatayapti, uning xatosini topishning o’zining
iloji yo’q, zero o’zini tutishidan ham shu ko’rinib-bilinib qoladi, ha. Axir
bir ishlab, so’ng ishlamaydigan, o’zim kodda o’zgarish bo’lmaganligini qayta,
esim bilan tekshirib turganligimda va hattoki shu jarayonli tegish ishlarida
ya’ni dasturni qo’llarim, touchpad yoki enter lar bilan tegib ishlatib
yuborganimda yana nima kerakki, bu Iblisning aytayotganini qarang endi, yana
o’zimni endi bez shansovga, ilojsizga chiqarib qilayotgan aloqamni bir nimalar,
kerakli deyishini: sening dasturingga kimdir (shamasiga ko’ra o’zlari bo’lgan
raqamli ravishda ishlab kelayotgan klounlarning xohish-irodalarimi yoki
haqqoniy bir orli insonmi shu ishim
bilan juda katta uyushtirishlarni har zamoti o’zimga yakunlab, keltirib
qo’yayotgan bo’lsa) tegib, deydi yoki yana yozaverishim bo’layotganda shu
xayolimni darrov o’qib: sening tegganing hech narsa, uxlab qolasan ya’ni
uyqungga berilib aslida ishlayotganday tuyasan(mi-yey), deb aytadi. Va h.k,
buning ya’ni Iblisning o’yinlaridan e’tibor berayotgan bo’lsangiz, sizni ishni
asosini, sababini isbotlayolmaydigan qilib bez shansov, ilojsizga va imkonsizga
chiqaraveradiki, ammo yana baribir aloqa bor, aloqalarni sen qilib, shularning
bari sening tegishli xatong deb turaveradi. Imp baribir Imp-da bu – Iblis
bo’lib, boya aytganimga o’xshab borliqda jismning joyini aylantirib,
almashtirib o’tiraverish isbotlanaolmas haqiqatini qilib turaveradi. U ya’ni
Imp bilan bo’lganda yana kattaroq o’yinga boqish kerakki, boshqacha ham
bo’lishi mumkin emas. Menimcha shart shunday boylanayaptiki, Imp ya’ni Iblis bu
- shaytonning uyasi (uyatisi) o’zimning tuzgan dasturimning inson manfaatlari
yuzasidan qulay sharoitliligiga atalib teskari ravishda GUI da ishlab
tenglashib olganidan so’ng, o’zimga nisbatan unda bap-baravar kuch, o’zimni
boshqarish uchun qulay paytli bosim hozir bo’ladiki, shunda dasturni ochtirib,
o’zimni o’z-o’zidan yo’llab turib, kompyuterimni shu GUI ya’ni dastur tuzish
muhitim bo’lmish API larimni ochib, so’ng xatomni ko’rsatganga o’xshab, aslida
esimni boshqacha ishlatib, dasturdagi avval qilib qo’ygan bu ishim bo’yicha
eslarim bilan yollab, qorishtirib, shularga atalgan, tarkibiga solingan ataylab
chiqarilgan xatoli sharoitni uyushtirib, esingda axir shu edi-ku degan maqsadda
o’zicha “xatoni, aybni” tushuntirib o’tadiki, boshqacha kod bilan ozginagina
o’zga ishni qilayotgan bo’ladi qoladi tamom. Yana shu kuch tugaganidan so’ng,
o’zimni kod bilan ishlatib qo’yib, boz ustiga shu navbatdagisini ham
to’g’riligiga qaramay xatoga chiqarib, GUI larim ustida o’z ko’zim bilan ishlab
olganidan so’ng, hammasi yana takrorlanadi, ya’ni “xatom”ni, aslida to’g’ri
ishimni ayb sifatida yana oxirgi bor bo’lgan GUI ishlari ko’lamidan kelib,
o’zimga ishontirib, tushuntirib ketadi, hamda shularning bari takrorlanib
qaytalanaveradi. Endi yana bir kattaroq xayol, qarashli kuzatuv kallamga kelib
ketdiki, ishlarim bo’ylab, nima ish qilmay bu – hozirgi yozuvlarimmi yoki Flash
8 dasturidagi multiklarim amallarimi, barchasida chiziq ya’ni qo’zg’alib
ishimning borishi, o’tishi bo’yicha ketayotgan chiziq kalta qirqiladi, uchidan doimiy
ravishda aylana bo’lib, kichik burchakli ya’ni konusli yoy bo’laverishiga
qarshi kaltalantirilib, ajratilib boraveradi. Agar ko’proq aylanaga
o’zgaraversaki, bilingki bu – o’zimning qachondir uradigan, qing’ir gaplarim
bo’lib, shularga qarshi chiziqlar, hayot shakli simmetriyalari va shaklan bir
xil aloqalari o’zimni, gapiruvchini urib tashlaydi. Ishim bo’ylab inson
manfaatlarining tuyg’uli ko’rinishiga yoki vaqt o’tishiga ko’ra o’tib, uzayib
yoki cho’zilib, ketib borayotgan chiziq tilda ya’ni ~ shaklida ishlab ikkita
keyingi raqamlarga (5 dan 7 ga) o’tsa, yoki o’zini bilib seksga shama qilish
bo’yicha yana tuyg’ularga qaytib tushish ma’nosida hayotga ya’ni x ga o’tib
qaytib (5 dan 8 ga) borsa, barchasi chizmalarga, hayot shaklini bergan
ilohlarga ya’ni tuyg’ularimizni belgilagan shu ilohiybachchalarga to’g’ri va
ma’qul, qulay hisoblanib, hech kim boshqasiga ya’ni, gaplar (obro’) bilan
chizmalar (shovqinlar) aralashmaydilar. Chizmalarga ya’ni ishimning o’tish
inson manfaatlariga atalishligiga bag’shida va qodir tuyg’ulariga hamda shunga
ajratilgan vaqtning o’tishiga xos bo’lgan chiziqning cho’zilishi, o’tib yoki
o’sib, davomiy va qo’shimchali ketaverishi to’g’ri chiziq bo’ylab sodir etilsa
yoki kam, yoysifatlashmay burilsa, o’zgarsa bu – ularga ya’ni ilohiylarga nur
ustiga a’lo nur bo’lag’onligidan darak xo’p. Zero ishimdan so’ng barchasi
matoqlardagi zapisli va taqdiriy zapisli to’g’ri chiziqli, yengil va oson
ravishda ko’ndirilgan dam oldirilishligim bo’ladi. Shu zamonning, kunning
hayotiy va televizor zapislari qo’yilishi tuyg’uli ilohlarimiz uchun qanchalik
ma’qul va maroqli bo’ladi xo’sh. Aks holda esimdan har xil zapislar va hayotiy
xatti harakatlarimdan o’zgacha joylarga borib-qo’yish yuz berishi hech gap
emasmi, ha. Endi ha, chindan ham qirralari ovalli to’rtburchak ko’rinishi x
ning o’zi bo’lmasin degan ma’noda x ning qudrati bilan to’g’ri chiziqning tildali
borish, aylanish uslublarini belgilasa qaniydi xay. Aslida qirralari ovalli
ya’ni burilgan to’g’ri to’rtburchak multfilmlarning, chimachilikning asosiy
ramzi sifatida talqin etilajakligiga hamma ham e’tibor bermasligi ma’lummidi,
yo’q albatta. Shuni Macromediam da o’zim oddiy motion tween qo’zg’atilishi, joy
almashinishli o’zgarishi hamda motion gide li (to’g’ri to’rtburchakning
burilishlariga atab) o’zgarish qilish orqali oddiy chizishdan va bo’yashlardan,
kesib olishlardan, aniqrog’i bo’lishi lozim, majbur yoki asosiy bo’lgan ishlardan
o’laroq barcha kasb-korni qilish deyman. Mana chizmachilik zapislardan, balkim
oddiy hayotiy yoki orli qarashlamalikdan televizor, videolar ishlari ta’siridan
deb topilib hayotiy ta’sirga, uyimizdagilarni boshqaruviga kirganiga,
atalganligiga nima ham dersiz xo’p. Ha, ko’p burilishlar, motion guide lar
qilishayaptilar o’zlari. Natijada onion skin bo’lib, orqaga tisarilishlarini
ham o’tkazishga, skripa(d)ch lik ya’ni asablarni qirishli shovqinlar
chiqarishlariga olib keladi o’zlarini bu muttaham zot vakilligidagi barcha
ilohlar ya’ni tuyg’uchilar. Keyin o’zlarini bosib olishlari, tartibga solib
saramjon qilib qolishlari uchun flip-flop lardan yoki, horizontal va vertical
flip lardan foydalanishib simmetriyali qisishlar qilishadi o’zimning oldimga
kelib olib. O’zi, aslida bularni birinchi yozishim kerak edi, zero akacham,
Qulim bilan bog’liq hayotiy ko’lamli ishimning zapisi bo’yicha matoqdagi,
kompyuterdagi zapisi ya’ni yozuvli tasmasi, shu ishlarga chindan ham kirishib
yurganim uchun kuchayayaptimi, ha xay. Aks holda hech narsa chindan sodir
etilmay bilimimda ham o’z aksini topaolmay yotganida, o’zimga o’zimning bilimimdan,
shuurimdan va xayollarimdan ortiq bosim berilmasligi tayin masalaki, akacham
bilan bog’liqlikdagi birgaligimiz, ichma-ich qo’yilishli davrimizning o’z-o’zidan
bo’lib o’tishga qodir zapisi o’z ta’sirini kamginagina ham emas, balki
ozmi-ko’pmi ko’rsatib bildirardi xolos. Ha, Macromedia bo’yicha o’zim Python dasturlash
tili bilan ishlovchi Bahodir akamning adashlari sanalgan Qul akachamning
borishlari bilan birga borib, 30 dagi mo’jizali bitta o’nligimizni
yakunlashimizdagi bir-birimizga ko’makchligimiz, yetakchi va ergashuvchan
bo’lishimiz shu akachamni GUI, graphical user interface li (grafikali foydalanuvchi
interfeysili) ishlarga torttirmasdan doimiy dastur bilan shug’ullanishlarini,
pitonlarini yurg’izib “chizaverishlarini” ta’minlamoqdaligim bu o’zim.1200.
Ko’zim 1200 ta so’z bo’lganiga tushib, shu sonni darrov fahmlashim va 100 ga
karraliligi, ikkita nol bilan tugashi tarovatiga ham sal ko’ngil bog’labon shu
bu barcha bugun yozganlarimga aloqasini tekshiraylikmi, ha. O’zimning
fahmlashim va tushunishimga kelsak, 1200 bu – Ibo’qimning o’zimga qarashi,
siljib intilishi bo’yicha ikkita ketma-ket hayot shakli tanalari. Demak, shu
masala chindan ham ko’rilibdimidi, “ha”. (tugatishdi “ha” debon). Soatga
kelsak, 15:48 bo’lganligini namoyish etayapti. 1-avlod ya’ni soqollar
5-generation bo’lgan ko’zning qoshlariga hamda 4-bizning avlodimiz bu esa
ko’zning kiprigi 8-o’rindagi 3 dan 6 gacha bo’lgan 3 ala yuqori avlodlarning
umumiy tarzda quyidagilar bo’yicha yuqori kinoyali bo’laklarga va
birlagalashuvli tarzda dam, hordiq va marom chiqarishi xo’p. E’tibor bergan
bo’lsangiz, o’zim ham endi aytib o’tishga otlanib bu – avlodlar bo’yicha
raqamlarimiz ketma-ketligi, tizgini asosan Ibo’qimning o’zimga eng pastdan,
ostki jarayonlardan yuqori tezlanishli bo’lib yetib kelishi va o’zim undan tepa
darajali tezliklar bilan bir-ikki sakrab, qochib yoki bo’lakli, oraliqli
maksimal ortishlar qilib Ibo’qimni kutib turishim. Shu chizmalar ham tanamning
inson hayot shaklidanligiga xos xayolan kelib-ketavergani shunday qiyoslarni
qilayotganimdaki, ma’lum va mashhur xo’p. Endi, kecha kechquruni Rick and Morty
cartoon animatsiyasini, multfilmini ya’ni kortajini oldingi kunlardan birida
tugatgan 2 ta qismidan boshqa qolgan hammasini 1-sezon bo’yicha tomosha qilib
yakunlab chiqdim. Hozir tezda eslab turib yozadigan bo’lsam, u yerda ulkan
qorbobo qalpoqli odam, o’z Yeridagi insonlarini hasharotlarga aylantirib boshqa
parallel reallikka qochish, Misyx lar (mister x), o’zga sayyoradagi o’tirish
kechasi, tusovka va boshqa Rick hamda Morty lardan ko’pgina o’zglarini o’ldirganlikda
ayblovlar qo’yilishidan qochishlar, bolaning ya’ni Rick ning Robot bola qilishi
va ayolini qoqishdan shu bolani orttirganligi, Pluton ning sayyora yoki
meteoritdan ham mayda burg’alanib pux i prax bo’lishi, erkaklar bilan ayollar
ajralib yashagan ayollar hududi, Shayton kollinear sotuvchi hamda (robot taqqan
itlar) haqidagi episodlar bo’lib tugatildi. O’zim uchun olsak, shularning-ku
barchasi ta’luqli, go’yoki o’zimning kelajak ongim bu tartibda ishlashi va
yozilganligi, hattoki shu multik ham avvaldan o’z g’oyalari bilan ongimda
joylashtirib qo’yilganligi xayolimga bilimim uzra kelib ketdi. Nima bo’lganda
ham yanada ozgina farqli va kamginani ko’proq qilib ta’sir etganlari bu –
o’zimning bahsli doira ishlarim bo’yicha multiolamning ishlashi va Mis(i)yx lar
bo’ldi deb topaqolaylik xo’p. Birinchidan Misix lar “meni bu ishga torgan u” deya
bir-biroviga o’xshash boshqalarini ketma-ket ayblab chiqaverishlari bilan ichimdagilarning,
ID chi erkaklarning shaxslarining noma’lum ravishdan sudralishi, qochishi bilan
o’zimga millionlar orasidan asosiy klounlarimni, kishilarimiz orqali maqsad-muddaolarini
taraflari tomonidan aytish xolos. Multiolamga kelsak, Iblisning o’zi tan
olsinki, ham Aqsh ning xudosi va simmetriyali tarz’ta bizga, O’zbekistonda
kollinear Iblis bo’lib kelganligi bo’yicha o’z tajribasiga qarasak, ichimdagi
itlar, ID chilar ya’ni Misyx parastlar qovoqlarini osganga o’xshab o’zimga bildiradigan:
nima bo’pti, juda ko’p yerlar va insonlari, aholisi bo’laversa, toki
cheksizlikkacha ham xay yana nima bo’pti, deyishlariga qarshi “ha,
Amerikaliklar xato qilishib multi ya’ni juda ko’p olamlar bor, deb aytishadi deyishadi.
Axir Iblis ham o’zim bilib, ko’rib turganim bu – ikkita Dunyo va olam borligini
hamda shulardagi haqiqatparast inson tarafidagi orlilar va yolg’onsifat
Payg’ambar tomonidagi klounlar, nomuschilar borligini biladi. Ha, Iblis o’z
og’ishini bildirib: multiolamlar cheksiz emas, ko’p ya’ni bir nechta, deb o’zi
ham aniqlikni qilaolmay qo’yayapti xolos. Umuman olganda multiolamlarni Rick va
Morty shunday ko’rsatadiki, chindan ham Yerga o’xshash boshqa olamlar, Rick va
Morty lari juda ko’p, ekranning o’zida 100 lab ko’rsatiladi. Ular ham ilohiy va
yagona Rick ni yoki, misolda aytaylikki Morty ni qidirishadi. Savol shundayki,
nega endi bitta davr, zamon va Rick hamda Morty lar o’lib, boshqa insonlar
kelib ulgurmagan. Xo’p ichimdagilarning shamalari, g’iybatlari bilan hozir tuyg’ularimga
keltirilayotgan davolari, taraflari shuki: barchasi zapis bo’yicha bo’lib, aslida
vaqt cheksizlikka ketib bo’lgan, o’z koinot taqdirini tugatgan holda istlanga
zamon uchun (shu paytdagilarga, o’z multiolamlarida) bo’lib turaveradi, deyaptilar.
Unday bo’lsa tanlov qani, hamma va butun Dunyo zapislari bo’yicha burilib
jarayonli boshqacha surilib ketishlari, vaqtni o’tkazishlari qani, nega endi
hammalari o’zlariga o’xshashlarning, bir xil insonlarining ta’vrlariga
tushishlari kerak, nega endi shu ko’chishlarning, olamdan olamga qiya, perpendikulyar
sakrashlarning o’zi zapis emasligiga shama qilinib ko’rsatiladi, yoki balki
hammasi zapismikin, birgalikdagi koinot zapisining Rick va Morty lar davrini,
aniqrog’i faqatgina hoziroq uchun, hozirgi zamonga xos tarzda koinot bo’yicha
portal orqali sayyoralarni o’zgartirishni ko’rishimiz kerakmi. Ho’ppoq hammasi,
zapischilar zapis deyishga ishontirishlari aslida o’zimizniki, Dunyo
egalariniki va shu Dunyoda zamon va vaqt baribir o’tib ketishini hech kim o’zidan
oshirib, dunyoqarashlama hal qilaolmaydi degani. Aslida Rick ya’ni boboy (bijg’ish,
achish va qo’lansalik) tarafining o’ziga ma’lumki, tanlov bu – ularniki,
kollinearlikdan ya’ni o’ylovdan ham hosil bo’ladi. Endi, xo’sh moboda qolib
ketganligi uchun deya shama, ishora qilganliklari uchun yozsak, nega Rick va
Morty kelajaklarga, zamon osha o’tgan paytlarga bormaydilar. Ichimdagilar
zapisning o’zida ya’ni multfilmda, kortaj da zapisning o’zini, o’zi haqida ko’rib
borasan, voqealarini shu zapisli, taqdiriy ya’ni o’ziki o’zidan-o’zi tortuvchi
ishlar bilan bir tekislikda, yondashuvda yoki o’tib boruvchi deb hisoblaysan, deb
aytib tushuntiravermoqchilar o’zimga. Chindan ham bu savolga javob yo’q, har
kim o’zi, kimga kerak bo’lsa o’sha qidiradi, deya dadajonginam o’zlari
hozirgina namozshom “Umar Ro’zi”sini, yarimkunligini ya’ni nonushtasini sal
salat bilan qilganimizda aytib o’tdilarki, tanlov va zapisni ajratib bo’lmaydi
hech ham. Demak, o’zimcha o’ylasamki, isbot bo’yicha zapis ustun, keraklilikka
qarasakki, tanlov yuqori darajadagi bir unsurimizdan xo’p. Endi, ishimning
mazmuni chindan ham shuki, zapisning ma’no va mazmun doirasi bo’yicha tezda
saralanadigan tanlovli yozuvlarim, so’zlarning mohiyatiga ko’ra joylashuv o’rniga,
ketma-ketligiga qarab zapisli, taqdiriy darajasi to’g’ri o’tib borish chizig’ida,
parallel chiziqli ifodasida ko’tning teshigidan tushayotgan ichaklardagi uzun
qurtning dumiga o’xshab baliqchasifat tez silkinib, hayajon ostida qo’rqib
tebranib yoki talvasalanib turadiki, shuni kesib turaverib foydaga o’zgartirish,
bo’qsifatligidan ovqat shakliga o’girishli manfaatli amal qilish, aniqrog’i
yana yozganlarimning zapisli bog’lanishlari, o’rama sochli chiziqlar bo’lib
birlashishlari bo’yicha o’z-o’zidan kelayotgan yozuv uslubim, tezkor hal etilib
bitilayotgan ma’no va mazmun mohiyatim. Mana, tanlov va zapis aslida qanday
ishlashi, birlashishi kerak. Faqatgina yosh avlod, bolalar to’liqlayin tanlov
bo’yicha, mana hozir zapisimga aralashib ham o’zlarining o’zimdan olgan
tanlovli qonun-qoidalari bo’yicha tanlov o’zgarishini, ko’tligini ko’rsatishlari
mumkin, hamda qariyalar bo’lsalar faqatgina zapis, taqdir charxpalagi bo’yicha
amal qilib, suriladilar. Bir qarrilardan ol, bir yoshlardan ol, egalla, deyilgan
o’zimga. Endi aslida yozuvlarim bo’ylab ishimning samarasi, sarhisobi ya’ni
ijobati bir to’g’ri chiziq bo’ylab vilkaga, chorchoxaga o’xshab ko’payadi,
eniga parallel bo’lib boradiki, shu vilkaning tepa dastasi, chizig’i baribir
yana birlashtirishga urinib yozuvimdagi bog’liqliklarni hosil qiladi, yangi
manfaatlar yo’lida yangichaliklarni, o’zgacha hali bo’lmagan bilimlarni chiqaradi.
Ha, inson hayot shakli tanasi bo’yicha qarri va yosh avlod bilan bog’lanib, o’rganilganligimga
va oldindan yozilib qolganimga xos ko’t qo’yishlar, o’zimni bo’qqa chiqarishli (bo’g’iz)
tovushlari bo’lsa ham mayliydiyov. Shunga o’zimizni arzitamiz, holbuki ichimdagilarning
o’zimni bashoratli qilib qarashli bo’qqa-cho’qqa chiqarib, bo’qqa o’xshatib
tashlab ketish yuz-qiyofali va ovozli miyaga o’tib kirib boruvchi chizmalari
aslida xato bo’layotganini aytib turishimizning o’zidagi ayb bilan xato emas deb
topilgan muttahamliklariga chek qo’yamiz. Kim o’z bo’qini, tappisini o’zi yesa
yeyversin xay. Umuman olganda: endi yordam bermaymiz xay, deb ya’ni chiziqlar
bilan qorni to’yg’azilgan pitonga, anakondaga o’xshatib bormaymiz seni ya’ni
shu ichingga bag’shidalab yozuvlaringniki degan ma’noni bildirayotgan ichimdagilar
uchun shunday xayol kelib ketdiki, o’zim ularning aynan deb topuvchi chizmalari
ostiga qolishim va o’zimni bashorat qilgan chiziqlari ortida qoldirib ketgan
yozuvlarim, deb topishlariga “qo’yganman, chichganman”, shularning yolg’onligiga
98-99% ishonaman, faqatgina mantiqiy tahmin qilish bo’yicha, bu o’z tarafiga
xos ma’qul va to’g’ri keladi xolos xo’p, ammo shu chiziqlarini birlashtirib,
tutib va miyam ensasi tarafidan yoki qandaydir chuqurlaridan chiqarib chizib
kelishlaridagi zapisning ya’ni taqdiriy to’la g’oya va mohiyatning, ma’no va
mazmunning bir yog’ini, qismlarini yoki parchalarini bilib, ichimda aylantirib
chiqarib, bog’latib yozishim chinakam ta’sir bo’lishi mumkin xo’sh. Zapislarda
to’liq bir adabiyot jamuljamki, klounlarimizning o’zlari bir tomondan o’sib
borayotgan yosh avlod bo’yicha kloun ya’ni adashlamalikka xos ulg’ayib vaqtda
bir tarafda, oldinga o’tuvchanli oqimga egalar bo’lib bu – adabiyotgan qarshi
shahvoniylik, seksjamlik bo’ladiki xo’p bo’pti. Ha, chinakam adabiyot esa
klounlarimizga Dunyo boshlanishidan beri yoki haqqoniy taraflama yaxshilar
oralaridan chiqqanliklaridan buyon oldinga o’tuvchan vaqtga kollinear, orqaga boruvchi
vaqt oqimida, davomiyligida yasharaverish bo’yicha, o’sishga xos qaratilgan
vakillari bo’ylab ikkinchi taraf inson klounliklari qiyofasiga qarama-qarshi
qarri-qurri insonlarning klounlari, qiyofadosh parallel nusxalari bo’lib yasharib
boraverishlari, chaqaloqcha sevgi xazinasiga o’tish istaklari bo’lishiga ham - hamma
ishonch bilan boqadi. (tugatishdi).
Comments
Post a Comment