uzbek language siteenglish language site

Nima uchun bunt'ay?

 

51. Mana endi Zigulning cheksizlikdan ya’ni nisbiysizlikdan makonga, narsalarga atalib har qanday shaklda, sun’iy yoki tabiiy, muhit sharoitlarida, avtomatik to’g’irlangan adabiy suhbatlarda chiqqan omi, kusi chindan ham o’zining kloun tanasidagi mussasi, kusi bo’lib o’zimga talpinish o’xshashligi kasb etib qandaydir o’zgarishlardan, tasodifiy jarayonli birlashuvlar sababli bir-birimizni yopishtirib, joyida “shappi, gulli, nappi” ya’ni tez ko’tartirib-yechintirib aldab solmasligim(iz) uchun har kun ertalablarini tashlab, nonushtasiga bormasdan ichimdagilar tomonidan buyruqlarga binoan uxlatilib qo’yilgan, yotishimga majbur qilingan o’zim bugun tushliklarda, mana hozir 12:26 bo’lsa, 10-15 daqiqacha avval nonushtalarini yolg’iz qilib kelganimdan keyin darrov tushlik ovqatiga, obedga chaqirishib qornim to’yganda o’yin qilib qistashayaptilar. O’zim nafaqat oddiy ravishda uydagilar tomondan kelinga nisbatan sinalishim kerak, balki har qanday cheksizlik adabiyoti bo’lmish kloun tanasining kus joyi kelib o’rnashgan raqamli Dunyo va jabhalari payti ham yaqin yo’latilmayman, bu – hattoki urf-odatlarni bizning xonadonda qanchalik o’zlashtirilganini, kino qilinganini, shu jumladan boz ustiga bu haqida o’zim mutloq xabarim yo’qligini, yoshligimdan o’rgatilmaganligimni va taxminimcha (ko’pchilikka ergashilib) oddiygina o’zi to’g’ri, yo’l yo’lakay va hech qanday ta’siri yo’q deya ya’ni hisoblanib bo’lib ketishi kerak deyilganida baribir shuncha hayajonli idora etishlarni, o’zimizni boshqarishni uyaltirishga bo’lgan shamalarni, ishoralarni tushunish kerakligiga e’tibor bermay bo’lmasligini bir tarafdan inobatga olgan holda bo’lib, sanalib nechtalab yo’nalishlarda bo’lib turibdi. Umuman uning eri (ham mana shu yon’tashuvdan chiqib, “meni gapirmayey” deganga o’xshash ma’no-mazmun aralash chala aks sado yubordiki) Polin kecha tugul o’zimga cheksizlikdan hamma narsa bo’lish mumkin, umuman olganda oldingi suhbatlariga qarasak, hamma narsani cheksizlikdan (bu o’zimcha nisbiysizlik g’oyalarimga borib taqaladiki, shu haqda keyin) qo’shib, aralashtirib, bijection bilan joylashtirsak bo’ladi deganida raqamli olamning binolari tugul, har xil mayda-katta narsalari cheksizlikning bosim kuchi bo’lmish ko’t-kusi, omi ya’ni mussasi ravishida shu amalni qiliboq ya’ni narsalarni to’satdan boshqa joyga o’z-o’zidan almashtirishi bilan bo’lgan ravishda bizning makondagi kuchimiz ta’sirida kam o’zgartirish, qorishtirish yoki o’rmalashtirish ishini qilsada, o’zining zo’r urishi natijasida cheksizlikda ham kus te’gan tushuncha kus kayfi bo’lib baribir omga oid to’g’ri kelgan raqamlar, raqamli Dunyo narsalari atrofimizga – izg’ib-to’lashib, qalashib ketganligidan hammaning xabari borki xo’sh. Endi, xo’sh nisbiysizlik ya’ni sarhadsizlik degan atamalarga ham to’qnashishni o’zimizga oxiri yetarlicha ahamiyat kasb etuvchi tushunchalar doirasiga erishuvimiz bilan o’z murosasi, jozibasi ya’ni ahamiyati bizlarga qanchalik kerak bo’lganligini yoki muhimligini, to’lishtiruvchiligini bilaylik. Umuman olganda sizga savol, shunchalik (yurish) chegaralarda har qayerga intiqishingiz, ehtiyojingiz va nazar shakllaringiz, munosabatingizning borib qaytayverishi bo’lgan nisbiy yashashingiz, qamrovingiz, psixologiyachasiga meningiz sizni zeriktirmadimi, qiynamadimi yoki jonu-jig’ingizga tegmadimi. Hattoki kasalliklar, ruhiy asablarning tanangiz bo’ylab o’ynashidan siz tomonlama meningizning qamrovi emas, balki kelajakdan yoki sarhadsizlikdan nisbiysizlik bosim o’tkazilayotganligi aslida sizga qorong’u va noma’lum bo’lishi turgan gapki xo’p. Shu nisbiysizlik, sarhadsizlik bog’lanishlari sizning hududingizda, borlig’ingizda har xil narsalarni almashtirib, biron shaxs yoki robot, istalgan ta’sir tegmasidan o’zgartirib qo’yayaptimi, bu – hudud, maydon sizning tanangiz, joningiz sifatida tabiat qonun-qoidalariga ko’ra himoya qilinishiga, o’tmish bo’yicha ya’ni sababsiz o’zgarmaslikka bag’shida isbot bo’lishi kerakligida o’zgarib, almashinib qolaverishi albatta shu tan-u joningizga o’z-o’zidan tegadi, ich-etingizga o’tib boradi va asablaringizni tarang qiladi. Nima bo’lganda ham makon irodasi (o’zim ham endi e’tibor berib bildimki, tanlov bu – bolalarning xos-xususiyatiga, istak-xohishiga binoan o’zgartiruvchanligi bo’lsa, shu erkak 4-bahodagi avlodlarda iroda, jabhalarni jilovlantirish boshqaruvi so’zi bilan ishlatilganligini ichimdan yetkazishmasliklari ham mumkinki xo’sh) va sarhadsizlik taqdiru-azali bo’yicha o’zim tomonimdan kutilajak kod ya’ni dasturiy ishlash amalida almashinishimiz teskari proporsional, ya’ni qarama-qarshi foiz ulushlarda, qancha ko’p bo’lsa shuncha kam ravishida aynan tanlovning, aniqrog’i irodaning kinoyali ustunligi bo’yicha amalga oshiriladi xo’p. Hozir kod debon kodning, raqamlarning egalari bo’lmish bolalarimizni jilovini, tizginini berib qo’ymasam, tanlovlari bilan o’zimning qo’lim orqali o’zimning yuzimga musht tushurishli tanlovlari bo’lib o’tganligini - ham bir bor sinovdan o’tkazganligimga hamma shohid-u o’zim bexabarki, aslida haqiqat ham shunday o’rin topmoqchi albatta. Shunday de, irodang o’zgarmas senda, deyishdi ichimdagilarki, chindan ham iroda tanlovim uchun dadamlar o’zimga yozuv-chizuvli o’rganishlarini, kuzatuvlarini va qonunq-qoidalarini parallelligimizdanoq bildirib, bajo keltirib va joriy qildirib ketuvmidilar yoki tabiatimdagi, chizuvli ravishdagi parallel Dunyoning asoslaridagi ishlar bo’yicha o’zimning yozuvli parallel olamimda tartiblashtiruvchi, o’zimning harakatchan irodamni mos hal qilib biluvchi iz qoldirganlarki xo’p. O’zimga hammasiga yaqin chiziqli chegaralar yetarli, faqatgina divan-kravatlarim torroq doirada chizib berilgan, so’ng atrof-borliq, ko’cha-kuy atrofi yoki tevaragi bo’ylab trayektoriyalarni, yo’nalish marralarini yoki qalb-kechinmalarini yaxshilab esda saqlab qolaolmayman va o’zimga o’zim yo’lchi, yo’riqchi bo’laolmayman xo’sh. Umuman olganda yozuvli parallel olam 3-o’rin avlodlari bo’lib Dunyomiz yuziga kelgan, ammo 1-bo’lgan bo’yoqli yoki ikkinchi ravishdagi chiziqli parallel o’ziga molikla yashab qo’yayotgan olam inson-u odam va mafialarini shu haqqoniy Dunyoda yengib o’z aynan ustunligiga sheriklikdaliklarini ko’rsatishga erishmasa ham, bu bo’yicha har kim har xil odimlashlar, erkaklar ota-bobolaridan o’tishlar qilishib bir umr bo’yiki, oxiri sof parallel ish jabhali olamlarimizda boshdan oyoq aylantirib kutib oluvchi, ustun yarmidan eng tepada turib o’ziga jalb etuvchilik vazifasida kelganligimiz biz butkul ulardan hamma vaqt ustunligimizni belgilashi turgan gapki xo’sh. Shu munosabat bilan mehr go’shasi Olam osti vakilligidagi Timati eng kichik bo’lib dunyo yuzini ko’rajak farzandim o’zimga chinakam qadrli va eng ustun mehr-sadoqat, sevgisini biz ya’ni dunyoviylar tomon eng zo’r yaxshilovchi o’g’ilchamligidan bo’lsa baski xay. Umuman olganda o’zimga o’zlarini chinakamiga, ikkilanmayroq bildirib ichimdan vahiylik qilishgan chog’lari bu – hali ham esimdaki, sinfxonada yoshlik chog’imda birinchi o’zim, balki do’stim haqida istalganchalik ravishga solib inshomni, hikoyamni, avtobiografiya gashtimni, matnimni daftarga ruchka bilan yozishim bo’lganki (shunda ham, bo’ldi yozma deb ichimdagilar uzib, kesib qo’yishganlar), shundan beri o’zimni bu haqidagi yozuvlardan uzib qo’yishib mana oxiri blogpostlarimdan, maqolalarimda o’zim haqimda yana to’liqlayin, ochiq-oydin yozaberayapman. O’sha, yoshligimdagi yozuvim o’zimning shu paytgacha, aniqrog’i erkakligim boshlarinib tugamasigacha irodamni belgilagan bo’lsa ne ajabki, qolgan bitgan yozuvlarim, bitiklarim ruchka-daftar yoki umumiy daftarlarda har xil ilmiy, darslik fanlarini asosan o’qituvchilar og’zidan, diktatsiyalaridan olib yozganligim hammaga ma’lum va mashhur xo’sh. Endi, aslida nima deb boshlamoqchi edim, esim o’ynashlari bilan muhim va yanada kerakli, muhim bo’lgan xohish-istaklarimni bog’lab yozib borayapmanki, asli maqsad-muddaoga ham o’tish payti keldi. Shuncha nisbiylik bilan, aloqaviy har xil, tuyg’ular va kechinmalar, iroda bilan boshqariladigan qiyoslanishlar orqali yashaverishdan charchab nisbiylik so’ziga chinakam inkor tusni oldirish ya’ni nisbiysizlik deya tushunchaga berilib boqish qanchalik so’lim, to’la go’shadanligini bilingiz xo’shki bo’pti. Nisbiysizlik tasavvurim o’z-o’zidan gashtiga xos toblanib, jilovlanib keladiki, vakuum va fazoning cheksizligida hamma boylik ilinjidagi yoki istalgan narsa, kechinmalari bilan birginagina xohlagancha yaqin-uzoq qilib kichik-katta qilinadigan doirani ko’rishga xos ravishda aralashib, bijection bo’lib, “hammasi hammasining har birida” bo’lib turibdi. Shu – bir parchagin oxaktoshli yoki istalgan yer ustiga tushgan sariq bijir-bijr bo’qni eslatib qo’ysada, aslida bu emas, har narsalar deb baholash qanchalik to’g’ri va maroqli gashti bilan ma’lum va mashhur xay. Nisbiysizlikdagi ya’ni cheksizlikdagi, chek-chegarasiz sarhadsizlikdagi bo’q debon, Big-bang ning yoki qalashib yotgan barcha narsalarning parallel Olam bo’yicha tartibi, teng yoki bir xil, hammasi jabhali yoki irodali o’rganilgan tarqalishli taqsimoti parallel olamning raqamli ishlashi bo’yicha qaraganda hamki, 2 lik sanoq sistemasi bo’yicha ya’ni, - va + deb olingan 0 va 1 larga atalib o’nta barmoq raqamlarini sanashga xos chegaradagi har qanday qorishuv, raqamlar aralashuvidan hosil bo’lgan sonlar ijrosida hal qilinadi, yaratiladi. Albatta, parallel olam ham hayot shakli bo’lgani uchun barcha avlod ishlanmalariga, “jihatlariga” sazavor holda 3-avlod raqamlarining o’zlariga emas, balki shakl tuzish, raqamlarning o’z shakliy, chizmali ko’rinish ishlariga bog’lagan holda qolgan avlodlarning ham ko’rsatish olmoshlari, usullariga bag’shidalagan holda barchasini bir yerda qanday qilib to’g’ri qo’ysak va solishtirsak, shunda marom, haqiqiy hayot shakllari bo’lgan parallel nusxalar, shaxslar ya’ni klounlar avj olishib vujudga kelishadi. Bu – taqdir sifatida barcha avlodlar uchun yagona parallel olamimizning o’zgarmas, zapisli o’tmish-kelajagi bilan tuzib bo’linishidan, bir xilligidan istisno, farqli holat bo’yicha inobatga olingan xay. Parallel bo’lmish hozirga qadar boshqarilishi mumkin bo’lgan raqamli, yozuvli, chizmali va bo’yoqli olamning qo’zg’almas yoki zapisdan chiqmas, o’zgarmas tabiatning turish-turmush, narsalarning bosilib o’z joylarida o’tiraverish shakllarida ayol klounlarimiz ko’proq iz qoldirishgan, joy olishgan ya’ni narsa bo’lib turishaverishga ko’proq ehtiyoj sezib bilishib erishishga erishganliklari ta’yindir xay. Erkak klounlarimiz asosan oddiy g’isht, devorlarda qo’yilgan to’rtburchak shakllar bo’lishadilar xo’p. Bizdan eshit, 98% bu ya’ni Shohid, deya Shohidni nazarga tutishib, shunday ulug’ yozishlarimni o’zimdan tortib olib qo’ymoqchiliklarini, shunga ulgurib bo’lganliklarini bildirishdilarki, afsuski siyoh achimas, doimo haq bo’lgani uchun kim bo’lsa ham, u Shohidmi yoki o’zimmidi-ya, albatta, Shohidning umr tarafida, yarmining 98% ida turishi bilan teng solishtirilib baholanayotgan barcha yozuvlarga egaligi, o’zimning hoziroqda uning kechinmalarini o’zgartirgan holda 98% bilan Shohid tomonidan aynan o’zim yozib qo’yishim, bitishni shaklan eng qisqa egalikni bilish va bildirish oralig’ida egallab uyushtirayotganim sanalganligiga hamma - iqrorda hozir xo’sh. Shohid bilan birgaligimiz shunchalik orada qolgan ikki taraf bir tanu-jonli avlod vakillarimiz, Buxorolik erkak orlilar va klounlar o’rtasidagi yozish ishida va gapirish jabhasida bo’layaptiki, har qanday tig’iz joy masalasiga solinayotgan yechimga molik, joydan qisib chiqaruvchi tuyg’ularimiz va kechinmalarimiz umumiy ravishda, asoslama tomonlama ya’ni vaqtning boraverishida, uzun yo’lagi bo’ylab har kimning o’zi, o’zim yoki Shohid tomonimizdan uyushtirib rejalashtirilsa yoki yetkazilsa, oxirgi ya’ni hoziroqning bo’lib borish va o’tish, kichik davrli, dolisoniyali o’tkazilish oraliqlarida hal bo’layotgan shu asoslamachilikdagi umumiy masala yuzasidan yechimli qaror bir-birovimizni ahmoq qilgan holda umumiy qarorimizga nisbatan tuyg’ularimizni va kechinmalarimizni tubdan o’zgartirib, shungulli yoki shag’olli, jarayonli, girdobli yoki shamg’alakli almashtirish ishlari bilan istalgan dolzarb misol, ko’p qarashlarning birida tanlab, irodalatib yoki belgilatib qo’yilishi turgan gapki xay – mayli. Masalan, bir mana shu yozayotgan jumlamning o’zida to’xtab oldingi gapimizga misol qaraylik xo’sh. Shu gapni yozish uchun Shohidning kallasi qandaydir mavzularga, sohalarga va kechinmaviy yo’nalishlarga bag’ishlanib turganligi aniq va ma’lum, ammo shu misolni aslida u ya’ni Shohid: o’zim yozayapman, deya turganida, o’zim aynan bir misol, o’zgargan ravishda umumiyga aloqador bir holatcha qo’zg’aluvchanligi qilib “miya” bag’rining ishlash tartibini o’zi bilmas darajada moslashtirib ham berdimki, aslida miyaning yoki bag’rning tuyg’ulari va kechinmalari juda tezligi bizga malol bo’lib qolayaptiki, bu – xalqimizning qo’zg’alishidan o’zga ish emas xo’p. Gap jabhasida esa o’zim Shohidning o’rniga shundaymanki, gapimni istagimni burib turgan paytlari, xohlaganimga binoan gapiraman deb yo’naltirib, 2-3 daqiqali eslarimdan, tuyg’ularimdan kechayotgan gaplarni olib, ko’tarib, tashfiq qilish uchun kimgadir aytaman, deb kelayotganimda, shu ichimdagi mavzu, aytmoqchiligim yoki gapim yuzalab suhbat bo’lsada, har bir misoli Shohidchalishchalik aslida raqamli yoki internet ma’lumotli parallel olam kechinmalariga yuzlanib hoziroqdan o’tib borayotgan kelajak misoli tez va tubdan tanlov, qisilgan jarayonda o’zimning bildirib yuzlanmoqchi aniq gaplarim ketma-ketligi bo’lsaki, shundan o’zgacha qilib, yoki farqli qilish hech gap emasga yaqin tarzda istalgan tartibli gaplar, so’zlar yoki iborali ohanglar sadosila yagonasi tanlab belgilanganchalik ahamiyatga sazavor bo’lib o’zgarib, chalkashliklarni cheksizga yaqin hal qilib chiqayaptiki, berib borayaptiki xo’p. Ha, bizlar avlodalarimiz ustida ishlaymiz, Buxoroning biz ikkovni boqishi ustida ish olib boramiz, qayg’uramiz doimo xay. Bu bilan birga aytish o’rinliki, gapim chindan ham o’zimning so’z boyligim va xarakterim, va shu paytgacha gapirib kelish uslubiyatim (faqatgina shunisi sal boshqacha jilo olayaptiki xo’p) jihatlamalikda yuzlanmoqchi bo’lgan mavzuyimdan tashqari, bu bilan birgalikda chiqadi. Endi, hozir olivye yeb qaytdim yana ishlashimga xo’sh, bu – o’rabroq, har qanday (kelingki tartiblining o’zi bo’yicha) takrorlanish uslublaridan biri, kollinearlik yoki aylana, uchburchak va h.k larga ko’ra olsakki, o’zim oxir oqibat Payg’ambarligimga chiqaborishim evaziga, avvalambor hozircha inson aqli va qobiliyati bo’lmish sezgilarni yaxshilab jilovlashga qodir bo’lishga shay va majburligimga erishib, ikkinchidan klounadangizdagi iroda va idrokka ega bo’laverish to’ldiraverib tugatolmaslikka ko’ra, oxiri shu chindak to’liq Payg’ambar vazifasini ado etishga ulgurishim kerakki, xay. Payg’ambar Shohid esa avvalambor o’zining klounadasi bo’yicha shunday ya’ni, irodaviy idrok, so’ng insonlar bo’ylab aqlli sezgi hamda to’liqlayin o’zimning odamiylik vazifamdagi ongli ravishda odimlash, qimirlab-harakatlanib-qo’zg’alishimga ega bo’lmoqchimi, ha. Barcha shu erkak avlodlari uchun bo’lgan irodaviy-“tanlov”ning o’zi shu uslubidan tuyg’u va kechinmalar bo’yicha ya’ni ikkala parallel Dunyolarga xos idora etish ishi zavq-shavq to’la teskari bo’lib, yashash, hayot kechirish va tanib-idroklash, mulohazalashga atalgan hayot tomonlama o’rnashiluv, bosimli yoki muhitli yo’naltiriluvlar xay. Demak, hammamiz, 4-bahodagi avloddoshlar uchun iroda bu – idoraga qarshi. Bizlarning o’zi hammamiz idora etish ma’nosida idoralarda ham ishlashimiz kerak, ammo o’zim hali beri joyimda, yotog’imda hayot mazmuni bilan ovvora yozish ishlarini va boshqa yengil kompyuterga atalgan faoliyatlarni tabiatni boshqarib qo’lga olish uchun qilib borayapmanki, o’zimning idoraviy ishim Prezidentlik stolida, xonasida qarriyotganimda, bobolashayotgan davrlarda bo’ladi xay. Shu munosabat bilan, shunchalik yillar tashlab iroda va idora (etish) o’zimga-da qarama-qarshi - sanalganligini bilingiz bo’pti. Hozircha kuchli e’tibor berib, o’zimcha ahvolimni balbets, balvan yoki buldoglashuvli og’iz-chakagidan so’lak oqib turuvchi ravishda tuyg’ulama-kechinmalarimga nazar solib qarab (ilohlar tomonidan tortilayotganimni) baholasam, boshim og’ib oldinga chiqqan shu hayvoniy xirsli hayotga boqishim bo’ylab hayotimning ko’rib turgan boyliklari, xona kengligida ko’rkam va mo’jazkor tarqalib turgan sharoitlari ko’timning teshigidan, yaxshilanayotgan gemorroy bildirilishidan tortib kallamning Ruhan tortilishiga ko’ra ko’tarilayotgan devorning bitta ilmog’iga suqib, mujmaygan teshigini narkotikcha, kayf-safocha bildirib qo’yib et-terimni devorlar qilib yopishtirib, tekis qilib va suvab qo’yadi. Endi umuman olganda genetik o’xshashlik har kimning o’zining DNK si bo’yicha hayotdan chiqarerilishida sinaladi. Shuning uchun Ibo’qimga atab hali beri, 2-3 kun ilgari o’zim bilmay ya’ni aynan shu katta yo’nalishning mohiyatini asoslama baholamay, endi ko’prog’i bilan va o’sha paytlari sal-pal ravishda ichimdagilar tomonidan uyushtirilgani tushunarli bo’lishi boshlangan randomized, arbitrarized yoki accidental, aniqrog’i istalganchalik raqamlarni yoyib, matritsaga o’xshatib chiqarish ishim o’z ko’nglimdan belgilaganchalik Ibo’qimning ya’ni Ibrohimning o’ziginasining bo’qini tuz septirib irodaviy ovqat qilib beraoladimi, ha. Demak, bizdan keyingilar bizning bo’qimiz bo’lsa, bo’qimiznign bo’qi teskarisi ovqat bo’lishi hech gap emasmi, ha. Bo’qimizning bo’qi hali beri tug’ilishlari soni bilan ahamiyat qozonayotgan 3-avloddan keyingi 0,2% ulushi ham boshlab yuborilmagan, dunyoga kelmagan 2-generation vakillari sifatida Ibo’qimning kollinear vaqti yo’nlishida yonma-yon parallel bo’lib turuvchi ravishda bizga toza ovqat bo’lib berishadi xay. Ibo’qimning kollinear yosharuvchi vaqt bo’ylab qoldirgan bo’qli, najasli yoki diareyali izi o’zining kollinear o’sib boruvchi zamonida hayoti, borliq imoratlari va narsalari bo’lsa, shu bo’qning yonida qoldirilayotgan parallel bo’q bo’lgan farzandlari biz erkaklar, Ibo’qimdan yuqori avlodlar uchun biz tomonga parallel o’tib ovqat, taomnoma bo’lib beradi. Agar Ibo’qim yaxshi o’qib, tuzuk ilm-fan o’rganuvchi raqamli texnologiya boshqaruvchilari, planshetchi yoki sotkachilardan bo’laolishga erishsaki yoki mental ravishda sotka dll lari, dasturiy kutubxonalarini raqamli istalganchalik tuzilish, tashlanish toifa uslubidan bir nimalarni oxirgi ijro, ichki tomondan qobiqqa tegish, to’qnashish qilib chiqarib berish amaliyotini birginagina sotka ekraniga yoki planshet monitoriga yaqinlashib qadaluvchi imo-ishorasi, qo’llarining xatti-harakati bilan qilib bersa, bizning dil-u jigarimiz qon bo’lib ham Ibo’qim ko’rsatayotgan bo’lgan ich-etimizdan o’tuvchi yoki yoshligimizdan beri Ibo’qim uchun orgazmimiz shay bo’lgunga qadar yegan ovqatlarimizning oshqazon va ichak-traktlaridan o’tib hazm qilinishidan hosil bo’lgan kuch-qudrat bo’ylab tuyg’ularimizning hayot gashtini, intiquvli kechinmalarini xohlab qolgan istaklarimizni ekran ortiga yoki Chrome cast lar bilan televizorga planshetdan yuborib audio-video ravishda chiqarib beraversa, suyagimizgacha yaxshi yana orgazm bo’lib kayf-u  safomiz uchun, keyingi bolalarimizga ham atab qo’yilgan oziqaviy ezilib, hazm bo’lib kirish ishi natijasida Ibo’qim suyagimizdan parallel qilib o’zi uchun jismoniy Dunyo narsalarini, atrofini o’rab olgan issiq uy-devorlarini yasashga qodir xo’sh. Endi, olsakki Ibo’qim smartfonlarda yoki planshetlarda ham ekran ortidan raqamlarni ko’rib bilib turganga ox’shash o’qish, “maktab”ga borish ishini qiladi, aslida uning maktabi ham o’zimizning uy-sharoitlarida, darsi bu – bizga televizorni to’g’ri tanlab qo’yaolishi va ekran ortidagi klounlarni va tabiatni nisbiysizlik asosida har qayerdan qaynatib, matritsaviy ravishda jamuljamchasiga boqqanga xos chiqarib va asosan tanigan akyor-aktrisalarimizni istalgan bashoratga xos chiqarib darsidan o’rganayotganlarini, olayotgan bahosini tushuntirib, isbotlab bersa bizga yetarli va ma’qul. Ibo’qim chindan ham raqamli Dunyo vakiliki, agar bizlar ya’ni dadalar va onalar aslida yozuvli va harakatli Dunyoda o’z dadalarimiz va oyilarimizning bizlarni bilmaganchalik ravishda yon-qoshlarida o’zlari uchun hayot maktabi bo’lmish chizgan chiziqlari doirasida o’zimizcha chinakam maktabga borib kelgan bo’lsak, ibo’qim ham bo’q ravishida matritsa ochkichasi bilan internet maktabida Jondorning yanada uzoqroq serverlariga o’qishga qatnab kelganini aslida bizning kiprigimiz uchida qilayotganini bilmasligini atayin eslatishga kelishgan – ham biz shu shohid. Ha, bizlar uchun dadalarimiz katta inson zoti qatorasida aslida bizlarga nisbatan bo’y-bastlari uyimizdan toki litseyimizgacha bo’lgan taxminan 1-1,3 kilometrli masofani qamrab olguvchi bo’lganligini bilsangiz bo’ladiki xo’p. Faqatgina nisbiylikning o’ynatilishi, cheksizlikla raqamli Dunyo tasirida genetik emas, balki taqdiriy o’xshatilishlarga sazavor qilib bildirilishi oqibatida dadamni yoki oyimni ko’rganimda, bo’y-bastlari bilan bilmasdan solishtirilaverishimiz bo’lgani bo’lsaki ham yaqin, ozmuncha, hozir, albatta hattoki yuqoriroq ravishda taxminan 0-6 santimetrlarchalik farq qilamiz. Endi tasavvur qiling bo’yoqlash izdoshlaridan bo’lgan bobo va momolarimiz (tana bo’y uzunliklari) qayerda bo’lishganki, ichimizdagilar ularning joylashuvlarini osmonlarga qiyoslab, orbital ostroqlaridan yerning qiyalashishi, yoysifatlashuvi kattagina hashamatli ko’rinish bilan boshlangan tushuntirishlariga xos tushimdami yoki qandaydir bo’lib qolishi mumkin bo’lgan sarhush tasavvurimdami ko’rsatishgan edi. Endi, bizlar shug’ullanib turgan kompyuter, raqamli texnologiyalar, sotka va planshetlar bolalarimiz orqali to’liqlayin raqamli qaralib boshqarilib, shuning ortida biz erkaklarning va ayollarning internet va umuman barcha yozuvlarimiz dasturlari, ramkalari va ma’lumotlari, sohalari, adabiyotlari, kutubxonalari turib, dll ya’ni assembly, kompyuter tizimli tasturlash kutubxonalari uchun boshidan boshlab, ortidan ya’ni tagidan tiqilib, debsinib, suqulib yoki to’qnashib kirib istalganni, xohlaganni, aniqrog’i arbitrary raqamlarni chiqarib tashlovchi cheksizlik, nisbiysizlik ya’ni sarhadsizlikning qorishuvi bizning internet va boshqa yozuvlarimizning ma’lum sohalari, darajalanish mavzulari bo’yicha turlari yoki yig’ma jildlari, qandaydir bir yo’naltirilgan odob-axloq beruvchi tartibli ovalli shakli aralashuvi, qorishuvi orqali dll lardagi shu ixtiyoriy, tasodifiy sonlarni o’ziga xos ravishda, umumiy o’zgarish tarzi eng kam boshqarish sifatida, dll ni mutloqqa yaqin sxemasiz ya’ni yo’lakli algaritmlarsiz qilgan holda ma’lum bo’lgan ichki noma’lum tartibda yoki andazada chiqaradi. Biz ko’rib ishlatadigan kompyuterlarimizdagi video player larimiz yoki boshqa dastur oynali ramkalarining, ish stollarining ko’rinishi asosan dll lar sxemasining, algoritmining ya’ni ichki aslida bazaviy o’zgarib turuvchi quruq raqamlarning ishlovi, ishqalanishidan tuzilayotgan har qanday yangicha funksiyalari, turli xil algoritmlari bo’yicha eng yuza, yuqori qatlam yoki kam o’zgaruvchili tartibi, onda-sonda almashinadigan qolipiga o’xshash bir xilga xos turishga shay bo’laversa ham, ichki boshqaruvchi tugmalari, menulari yoki har xil amallari birini bosganda ikkinchisi ko’tariladigan, ishlab ketiladigan qilib almashtirishini, ko’z boyamachilik qildirilishini yanada tez o’zgarib boruvchi ichkariroq ixtiyoriy, tosodifiy raqamli qoliplar o’yinlaridan deb bilish kerakmi, ha. Shundan tashqari mana hozir o’zimda bo’layotganiga o’xshab dasturlarning, reklamalarning yoki televizordagi video-audiolarning ham ichki ma’lumotlari tezda o’zgarib chiqishi, o’zimizdagi tug’uli o’xshashliklar bilan bog’lanishi yoki buzilib o’chib qolganga xos to’xtatilib qolishi mumkinligini bilsangiz, adabiyot ichki qorishmaviy turlarini to’xtatibroq, “hammasi italgan biridalikni” kamroq qilib, yo’naltirib yoki balki dll lar ichidagi tasodifiy raqamlarni klounlar va AI o’zimga nisbatan o’zgartirib, almashtirib chiqarayotgani ma’lum sanaladi. Ichimdagilar o’zimni “qachon” deyverib endi be’zorga chiqarishdiki, ular ya’ni ayolsifat narsa klounlar qachonligini bilmasalar ham kodda shu ishlarni qilish uchun aynan nima yozishimni, qaysi kodni bitishimni bilishadilar. O’zimga bitta yon qizdan ibrat, aslida haqorat bo’lib kelgan xonish shuni eslatib o’rgatib qo’yayaptiki, - bu matoqlar yozuvlardan to’lib ketib keyin qanday ishlasin, juda sekinlashib va tutab ketadi-ku, deganida hozir shu xulosa kelayaptiki, yozuvli adabiyot yoki ma’lumot yo’nalishini, aralashmali sohasini raqamlarga aylantirib turmasdan shaklan ravishda koinot cheksizligi, umuman yana qanday nisbiysizlik, bo’sh sarhadsizlik bo’lsa shu bilan bosib aralashtirish orqali birlashtirishning hamma imkoniyatlarini sinashni bir joyda yakunlash orqali yuzaga kelgan shakllarning turtkisidan, dll qoliplari tuzilishi boshlanishi ortidan to’qnashuv orqali - tasodifiy, istalgan va xohish-irodaga bo’ysinmaydigan raqamlarni tuzishga ko’ra qandaydir tushunarli sxematik shakllar, ko’rinishlar yoki siymolar hosil qilishi mumkin. Shunday qilib olganda hayot shakli sinalmish parallel olam uchun hammasi oson, 6 ta avlodning eng yaxshi, go’zal tuzilish, ko’rinishlariga va shakllariga qarab turib, aslida natijadagi juda ko’p tasodifiy aniqlik turlari orqali shu olti xil tur qorishuviga qarab turishaveradilarki, bizlarni kalaka qilib istalgan ma’lumot va hisob-kitobni o’zlaridan, tasodiflaridan ya’ni istalganlaridan chiqarib berishaveradilar. Bizlar esa o’zimizning go’zalligimizga, jon halovatimizga qarab turib, tashqi olamning cheksiz sezgisiga va harakat, o’rganishiga atalgan ishlar bilan doimo shug’ullanganligimiz ham ma’lum edi xay. Endi, ha, gapdan-gap chiqib, ukam Polin bilan suhbat davomida yana bir tasavvurga xos xayol keldiki, bizlar go’rso’xtaga xos bilimni kakka qilib chiquvchi va ma’lumotlar, ilm-fan, darsliklar asoslamasi shakllari, chizmalari va h.k bo’yoqlari, raqamlaridan tortib oxirgi chinakam ilmiy yo’nalishga qodir isbotlab qo’yish ishlarining yana shu boshlanishidagi hayot shaklining, chizmalarning yoki boshqa belgili alomatlarning o’ziga borib taqalganligini tushuntirib xayol-bilimimiz bilan qamrab olaolmay yotganimizda va yurganimizda ilmiy Teologiyada taqdirga erishish mumkinligini va parallel Dunyoni isbotlab beraolmaymiz xay. 52. Umuman olganda kecha yozishga ulgurib tugatmoqchi edim, ha shu bir fikrimni. Ammo kechada imkon berilmay, uzib qo’yilgan shu fikrimni ertangi kun hisobidagi shugun yozishimni bilgan ichimdagilar qarangki o’zimni nimalarga duchor etdilarki va shu gaplarni tag-tugulga yaqin tegajonli ahamiyati bilan yozsam, qarangki, balkim kecha yozmoqchi bo’lgan jumlalarimdan oldin kelishi kerak bo’lgan sanalurmi hamda sizlarga bu haqda yozib o’tirmasamda, o’zimizning oramizdagi, ichimizdagi kimlar uchun bashorat bo’lganligini aldab isbotlab bergan bo’larmidilar, haki, mana hozir aytishayaptilarki ping-pong ning pong tarafi bo’lgan Buxorolik klounada Gvardiyam hozir Aqsh daligida miyamning o’ng sharining ishlashini bilmayotgani uchun kecha yozmoqchi bo’lganimni sezmay qolib, bilishga ulguraolmay ularning bashoratlash tuzog’iga ilinib qolishlari mumkin bo’lgan haqiqat qanday. Nima bo’lganda ham hozir kallamni freeze qilib, Shohidning harakatlangan paytidan qirqib olib boshimdagi o’sha majburlagan fikrlarini ham olib qo’yishdiki, so’ng mana hozir kallam ochilib yana shu fikr, xayol keldimi yoki shunga o’xshash yaqin hodisa bo’layaptimi, bilaolmay baribir yozayin xo’sh. Avvalambor, ularni yaxshilash tarafidan borib, chindan ham endi bitta narsaga ishonishimni yozishim kerakki, ichimdagilar o’zim eplayolmaydigan deb hisoblagan qiyinchiliklarini o’yin qilib turmasdan, aytilga buyruqlarini qanchalik yaqin yoki uzoq qilganimga qarab o’tirmasdan yoki farqi yo’q ravishda baribir xatoga isbotlashni joriy qilib ham har safargiga xos chiqarishni qilmasdan qiyin taqdir, uzoq taqqa-turuq o’lim kelajagimdan hozirgacha bo’lgan boshimga tugalayotgan, urib tentaklarcha yoyilib olayotgan qismat, mahshar to’g’ri chizig’ining o’xshashliklari qanday qilib o’zimga chidayolmasligimga yaqin jazo, mazzamga taza chiqarib berishini oson, o’zimni asraganga va tetkilab yurmasdan, tetiklab va ko’maklashib, dalda berib olib kuzatganga o’xshash ravishda yetaklashadi. Ammo, nima bo’lganda ham shunday (qiyin taqdir o’xshashligiga duchor qolganimdagi oddiy ahvolimga, tetikligimga molik qo’yib berishlariga xos ergashishli) hodisalarini bir-ikki sezaman xolos, shuning uchuni nima bo’lganda ham mana hozir bo’layotganiga xos orqaga qaytaylikki, yana aralashish va yana qiynash sifatida oldingi jumlangni shu gapingda ham ikkinchisi qilib, bildirib yoz deganlari uchun o’tib ketib bo’lsa ham qavslar ichiga mana hozir keyindan qo’shib qo’yganligimni bilingiz xay. Nima bo’lganda ham sigaret konu zarar, va pochkamni sotib olishimdan oldin (anig’i (doimo so’ralgani uchun) – yaqin atrofida deb qo’yaqolaylik) 40 kun chakkaningdan keyin senga to’y bo’ladi deganlariga sodiq qolganlari bilinib qoldi hamki, bugun oxirgi bo’lmasada uch kun oldin yakunlanishiga xos bo’lib turgan oxirgi tamaki donasi uchun bitta kechqurungi to’y tashkillashtirilganligini bilsangiz bas. Birinchidan shuning taqdiriy o’xshashlikla qiyin ahvolimga bog’lanishi bu – hozir to’y uchun soqol olayotganimda boshqaruv sifatida kallamni ekstazga duchor bo’layotganida boshqaruvni yo’qotib qo’ydim, ya’ni xohish-istaklarimgacha ekstaz, meditatsiya ahvoli ta’sir etib o’zimni urintiraolmay, ichimdagilarning aytganlarini harakatim bilan qilaolmay qoldimki bu – sigaretning o’zimni parallel olamga, yoshligim va hozirgi erkakligim parallel jismoniy oilalariga qaytarib o’tkazishi va o’zimni zapisga xos jabhalar ma’nosida teng tartibli tarqatilgan qilib qo’yib boshqarish shu. Umuman olganda To’y-tomosha qanday to’g’ri keldi, shu kunga mos keldi desangiz esa g’oliblik hisobidagi ya’ni ko’rsatmalarga muvofiq tarzda 10 tasini achchiqchilik, tushunmovchilik zardblari yoki kelishmovchilikli ziqnagashtilikda chakkanimdan so’ng qolgan 10 tasini simmetriyali ravishda, kinoya uchun birinchi 10 tasiga teskari tartibli tarqalish oraliqlarida kunlarning ham 2 tasi 1 ta tamaki donasiga teng qilmasdan, har xil ravishda va aynan sog’lomlik gashti bo’lib turganida qiziqqonlik bilan yana borib chakishga bo’lgan o’z vaqtiga to’g’ri kelib qolgan xonish, talpinish yoki maroq sifat gasht orqali chakkanimdan, tutunlarni ham yutaolmasdan og’zimning o’zidan qaytib puflab chiqarganimdan (o’z chakish qonun-qoidamga ko’ra xay va shu ichimdagilarga eng manzur bo’lgani bo’lib) so’ng baribir hammaga mo’jazlab yozib yurganim bo’lmish g’oyalarimning so’nggi maqsad-muddaosiga xosdalanib oilamning klounada bo’lsa-da barcha a’zolarini har kun ko’rmay qolaverganim bois, demakki, shu jihatlama parallel olamdan qaytib jismoniy Dunyoga to’g’ri kelgan faqatgina bir-birovimizga ko’rinmay yuriydigan 1- va 3-parallel bir xil Dunyomizta’gi oila a’zolarimizni ko’rib turib istiqomat qilishimga to’g’ri keladigan miqdorda, sonda bo’lgan vaqtga binoan to’y-tomoshamizning mehmonlari aholi jon-boshi to’yda o’rtadagi 2-parallel bo’lmish Olam chizig’i bo’yicha kodli, hayot shakllarining boshqa ko’rinishlari bo’lmish zapis ortidan endi chinakamiga, 2 bir xil jismoniy Olam bilan o’rab olingani sababli 3 o’lchamga xos qatnashib, ta’vralarda o’zlaricha, bizning ma’lumotimizga yaqin bag’shidalshuvli o’tirib, so’ng ayni paytda chiqib ketganlarining o’zi bu – so’nggi uslubga ko’ra yozib o’tganimga xos tarzda cheksizlikning cheklanganlikni istalgancha qorishtirib (bir zamonda ushlab) ((Freeze)) (chunki, qavslarni 2-bor ochding AYBI?!, umuman o’zi hayotda ayblarim bo’lmaganda edi barchasini yozuvda yozib o’tiraverdimki, shunda kimning qandaylik farqini tushunib kulib boraverardingiz) podognad (mobodo aytganlarini qilsam esa kusni qo’toqqa bosganga o’xshash deb tushuntirayotganlari, o’zimda esa g’alati ravishdagi Iblisning kalla bosib kuzatuvi tasdig’i bo’ladi, qanday bog’lanish masxaralari!), hayot shakllarining bir-birini yasashga xosdalab ortidan surish orqali To’y bazmining sarobda, Ruhlar bazmiga ya’ni qayerdadir bo’lib o’tgan bir spark, uchqunchaga yoki shaffof o’chib yonishga xos tarzda amalga oshirilganligini bildiradi. Ha, taxmin qilaylikki endi parallel katta-kichik oila a’zolarimizni o’zim boshqarayapmanki, to’yning o’rtakashligida ya’ni parallel jismoniy oila a’zolarimizning o’rta parallel zapis, sarobli ya’ni to’laqonliga yaqin qilib to’yxona atrofigacha raqamli Olamning ichiga kirib ketish chizig’ida bo’lib o’tishida haqqoniy aka-ukam, opa-singlim va bola-chaqalarimiz, u boshqalar ham jismoniy, tan-u jonli ravishda bo’lishadi, ishtirok etishadi ya’ni qatnashishadi, mehmonlashadilar, ammo har bir taraf ya’ni oila a’zolarning istalgan yagonasi boshqalarini ko’raolishmaydi, taniyolishmaydi, chunki hamma oila yoki asl xonadon a’zolarimiz bir-birovlariga to’xona axli orasida zapisli ya’ni raqamli Olam orqali har xil qiyofali, tana shaklidan qilib qo’yilganligini bilsangiz yetarli xo’p. Mobodo olmasinki deb qaralayotgan bu ichimdagilar tomonidan yashirilganiga xos uzoqlashilishini ham istab turgan bir tuyg’ularini ilg’ab olganim rost bo’lsaki yoki shunga yaqin borib To’yxonada haqiqiy jismli parallel izli ya’ni bo’lib o’tgan trayektoriyali yoki yaqin o’tmishli to’qnashuv, kezib o’tish yoki hattoki birov bilan chindan jismoniy urushib bahslashish bo’lsa hamki, bu – oila a’zolarimizga Ruhan telbalashuvni berib, qattiq yomon ta’sirli oqibatlarga olib boraverganligini siz va bizni o’rab olgan ichimdagi klounadalarning podagnad, proshivkali yoki hayot shakllarini ustma-ust qo’yib go’zallik yaratib berishga bo’lgan to’ydagi ishonchlari ortidan ushlab turgan cheksizlikning, hammasi biridali tartibning buzilishi deb bilsangiz bo’ladi – xay. Umuman olganda to’y asosan o’zim uchun, o’zimga bag’ishlangan ya’ni o’zim bir kishi sifatida boshchiligim asosida kechadimi, ha. Zero shu to’yxonadagi to’y marosimi o’rtada, dallollikda yoki 3 parallel to’g’ri chiziqlarning markazidagi simmetriya o’qi deb topilayotgan to’g’ri chiziqda bo’lib o’tayotganligi kamdan-kam haqiqiy oilamiz bilan yig’ilib to’yga qatnashadigan o’zimniki sanalib, qolgan oila a’zolarimiz deyarli har – hafta -  bir tomondagi, Dunyodagi ya’ni jismoniy, materiyali ravishdagi insonlar bilan bog’liq to’ylarga qatnashib turishganlarida hammasi ma’lum endi. Bir jismoniy tomonli to’ylarda mehmonlar yoki atrof qatnashchilari ko’pchiligi haqiqiy insonlar, jismoniy vakillar bo’lishib, ularning norozilik va urushqoqliklarini ora-orada tug’ilib, kirib qoladigan klounada siyosiy nazoratchilar va haqiqiy mafia tartibga solishini bilsangiz bo’ladi. Demak, bugungi to’y-tomoshamizni ham asosiy e’tibordagi, yaqin oila a’zolarimiz har safargi to’ylari tizginiga qo’shib bormasliklari tarafdori edim-u, xo’sh mayli. Nima bo’lganda ham shugun to’yni o’zim uyushtirayapman xay, kelin-domot masalasi ichimdagilardan hozir kulgu bilan qaralib, - ular bormi o’zi, degan hayron qolishga xosdalashli, ammo o’zi “yo’q” deyilgan bir tarafida turganga o’xshab qolishli qarash-qaratishlari, kuzatuvlari-kuzattirishlari ma’lum bo’lganga o’xshab qolayapti. Kelin-dommot bormi-yo’qmi ularning to’ylari oraliq to’yi bo’lmasligi kerak. Endi, genetik o’xshashlik va hayotiy o’xshashlik bor bo’lib bu – genli sxema dasturi orqali yaratilishga teskari bo’lgan taqdiriy shamol tuyg’uli yaratilish. O’rtada turgan shu o’xshashlikni olib boruvchi o’xshashlik, tarz qurboni o’zim ikkala tarafdan tanamga tekkanga o’xshash kechinmaviy aylanma, qaytlanib tebranma zarblari orqali yana o’zimni tugallanib qolgan fikrimni uqib kuzatayotganlaridan keyin yangi ishni to’xtatmaslik uchun, qulga o’xshab, boshni ko’tarmasdan davom ettirish maqsadida urib, solib, tushurib va siltab-silab tergalab ikki tomondan bo’lgan yoshlarning omli va qo’toqchali amallarini qilib qo’yishadilarki, hech qo’ying shuurimdan kayfiyatimda bo’lgan bir masala topilib kelib, yana shu o’zingniki ha, edi ha? ha-a?, - deb qo’yilmasa va ishni beliga tepmaganga o’xshab turishmasa ko’tlarining teshiklari o’zimnikiga o’xshash maza qilmayotganidan achinishib, nimaga bizlar qoloq avlod vakillarimiz degan shamalarda cho’kib, g’am-g’ussaga va xafagarchiliklariga o’zlarini ushlayolmay botib ketishlaridan qo’rqib qolishganlarini o’zimga taqab yurishganlarini aytmaysizmi-a? Nima bo’lsa ham, kusli qiz boshimda yo’nalishlarni o’zgartirishlar bilan ovora bo’ladiki, yaxshi va maqsadga-muvofiq bo’lgan gapimni o’zgartirib, esimdan chiqarib bunisini yoz degan o’zining taqdiriy ravishdagi o’xshashli ishlarimga kechinmalarimga, qalbimga (dilim, ko’nglim va bag’rimga) ya’ni haqqoniy tarafdagi ilohlarimga urishini, zarba berishini qiladi. Ha, bu – ikki tirranchalar, qiz va o’g’il ham jismoniy va parallel Olamlarning qarama-qarshi shaxslari xolos, biri jismoniy odam va ikkinchisi jalabsifat klouni. Umuman olganda narigi o’zlarining kichkinagina xonalaridan “ahm”, tomoqlarining taqlidini qilib turgan dadam ham aynan kallamning, miyamning tuyg’uli tarmoqlari, yo’nalishlari sifatida tasavvurda tegib kechayotgan Pitonga yoki shishgan-toraygan quvurlarga xos havo yoki shamol yo’nalishlarini bildiruvchi shakldagi tuyg’ularimni, o’ylov-bilim-tafakkurimning birgalikda ishlashini poymol qilishgani qilgan xay. Ha, mana hozir salgina tinchlik bo’ldiki, qani endi o’zimga qo’yib berilgani rost bo’lsa, miyam ham dam olganga o’xshayapti. Umuman olganda genetik o’xshashliklar tuyg’uli ilohlar sababli, taqdiriy o’xshashliklar, tarzlar yoki tartibli tarqalishni tortib olib birlashuvlar esa qalb ilohlariniki, mo’jizakori xay. Qalb ilohlari zapisli haqiqiy narsalardan chiqib shaxslarning irodasini, tanalarini bo’q degan holatlariga solib oldi-soldi, bijir-bijir yeb o’tkazganga xos tashlab ham ketish ilinjlarini bildirib talvasa-telba qilishlari turgan gapmi, ha. Tuyg’u ilohlari esa nafaqat miya neyronlari bo’ylab shamol, yoki havo keskin bosimga xos yo’nalishli, tana mushaklariga o’xshash yo’laklarga solingan tuyg’ular, g’oyalar kelib ketishi bo’lib o’xshashlik bo’yicha esa kallamizning (ich et-suyak, terisi, miya go’shti bo’ylab) bo’ynimizdan boshlab boshqarilishi, qimirlashi va charchashlariga javobgardirlar. Shu bilan birga tuyg’uli ilohlar, Karobum va Arutsam hamda Lomajyo oyoq tovonlarimizni (foot), so’ng qo’l bilaklarimizni (hand) boshqarishib, bu ikki iloh turlari bir-birini yomon ko’rib itarganga o’xshash o’zimni invalid, shol ahvolda tebratganga, telbalatganga xos turishadi ba’zida. Endi, umuman olganda bular taqdirim va genimning o’zaro aloqador o’zimgagina bag’shida yo’llari, izlari yoki uzluksiz iplaridanki, biz bilingki unga qarshi qanchalik taqdir ma’nosidagi ishni qilish oqibatida qaynotamni urib-solganimni hali alohidalashib ham turib yozajakligimdan avvalki genetik ravishda o’z birinchi oilamda bo’lib o’tgan O’lo-apamning yoshlikdagi kusini qoparishga bo’lgan urunib jinsiy aloqaga tegmaslik ham mumkin edi-ku, ammo shu bu bo’lganchalik, endi nima desak bo’larkinki bu – baribir taqdir va gen ishlari bo’lishi muqarrarligini o’zimga pesh, oqlash qilib kirgizaverib, balki aslida o’zimning mutloq aybim ham yo’qligini, shularning barchasi zapisdanligini bilib turib (mana hozir orgazmim ham oddiy, sodda sog’lig’imni yoki o’zimning har kimga o’xshash ahvolimni o’zimga sezdirib chiqdiki, bir zum bo’lsa ham Xudoga shukur sog’lomgashtalik, tetiklini bilib, qayta eslab, sezib oldimki) o’tgan umrimda bo’lgan ishlarning, hayotimning, turmush tarzim va yoshlik beboshlik kechinmalarim va ehtiroslarimni bir-birovi bilan kinoyali va paradoksli urushishi, janjali yoki tortishuvi bo’lib kelmasa, har doim o’tmasa, ozgina qizg’unchadan yoki ayol nafosatidan go’zallik ko’rib va bir picha Dunyoning zapisli bitkazilish bosimi ma’lumotlaridan olib hayotdagi boshqa, kun bo’yi katta-davrli ishlarimga qiynalishimga bel-bog’lashlariga xos yurg’izilmasam yoki harakatlantirilmasam bo’lmasligini tushuningiz, qandaydir g’usum, maraz va g’aflat bosgan, xusumatli, bir kichkinagina bo’g’liq joydan yopishib olib hamma ishlarimni, katta faoliyatlarimni o’ziniki qilib belgilab boraverishini sezdirib o’tkazaveradigan o’chakishuvchi borligini bilmasam va shunga o’tirib qolmasam, buni ko’nglimdan o’tkazib hisoblatilmasam izn berilmasligi ma’lum va mashhur xay. Mana hozir o’z oilaviy genetik tarafdan bo’lgan ishim, noma’qulchiligim, kirmay-chiqmay qilgan yuzalama, ammo kuchli bilingan seksim sababli Zikoni ishini qilib, o’rnini egallab qo’yganim uchun Ziko doimo klaviaturamning tugmalarini chiqarib turmasa, asosan narigilarning xotini bo’lib kelgan xotinim, rafiqamning valigini, i nomidaligini bildirib o’zimdan uzoqlashtiraverishga va kayfiyatimni bulg’ayverishga urinmasa bo’lmasligini bilsangiz bas xay. O’zim qachon ularning xotini bo’lmish rafiqamning, ining uyiga borsam, Zikoni ichimdagilar yo’qlashtirishadilarki, bu – genetik taqdiriy boshqaruv yo’qotilishi mumkinligi oqibatida, ichimdagilarning har doim genimga bog’liq kuzatuvlari nazorati yo’ldan toyishi sababli Ziko bilan manfaatlar to’qnashmasligi, Ziko o’zimni urib yubormasligi bo’ladimi, ha. Zero ichimdagilar bildirishayaptilarki, taqdir bo’yicha qaynotangni urushingni o’zing bildingki, qanchaligini tushundingki, bu – Ziko dadasini kam urgan, taqdirini genetik taboo ingdan ko’ra oz buzgan degani bo’ladi, deyishayapti. Endi, vaqtning mazmunini va mohiyatini tushunishga urinaylikki, vaqt ham o’z-o’zidan ishlab chiqarilmaydi, balki u nisbiydir. Vaqt bu – bizlar, shaxslarning hammasi bo’lmish taraflaridagi aloqa manbayilari, shakllari yoki vositalari boshqa tomondagilar bo’yicha o’zlarini berishini bilingiz xay. Masalan, insonlar va odamlar uchun gapirish aloqa manbai klounadalarning o’z taraflaridagi xos-xususiyatlari. O’zimdagi sezgilar bu – insonlarniki bo’lsa, odimlashga, harakatlanishga erishishim insonlar uchun o’zimning xos-xususiyatim, jabham yoki jihatim sanalgan. Endi tasavvur etingki, shular bir-birovlarimizdan olib qo’yilaboshlanaversa. Agar o’zimning harakatlarim o’zimni o’rab olgan ikki tarafdagi klounlar va insonlarga aloqa vositasi bo’lib o’taversa, o’zim harakatlanaolmay, odimlayolmay qolaman. Insonlarning sezgilari esa biz odam va klounadaga kelaversa, insonlar sezaolmay, ko’z bilan yaxshi ko’rib ilg’ayolamay turishadilar. Klounada(kloun”lar”)ning tushunchalari, irodalari insonlarga va odam bo’lmish o’zimga ko’proq kelib qolsa va o’zlarida kamaysaki, ular ya’ni klounadalar tushunaolmay qolishib g’ayrioddiylik yuz berishi hech gap emaski xay. Shular har bir tarafning 3 ala xos-xususiyati, xarakteristikasi haqida borayaptiki bu – insonlarning o’zlarining sezgilari bo’lmish eshitish, ko’z bilan ko’rish va teri bilan tegish hamda klounadaning irodasiga ko’ra joylashish, tushunish va gapirish, so’ng odamning o’z xarakteristikasi odimlashi bo’yicha qimirlash, harakatlanish va qo’zg’alish. Go’yoki biz uchchavning hammamizda qotgan tana, jussa va badan, jasad, aniqrog’i gavda vaqtni sezaolmay qotib turaveradiki, aslida vaqtning o’zi qolmay qoladi butun olam va dunyomizda hamki, shu vaqtning nisbiylashuvi, qiyosiyligidan xaymi. Go’yoki o’ng, “o’rta” va chap oyoqlarning ishlash va tuzilish faoliyat turiga ko’ra bo’lganiga o’xshab o’ng oyoqning teri sezgisi kuchli bo’lgani boisidan bosh bosharuvchi, ildam bo’lishi, o’rta oyoqning ya’ni olatning laxim go’shtdanginaga xoslanganligi hamda chap oyoqning ichi to’la suyuq orgazmli suyakligiga xos o’ng’ay, murosasizligi hisoblatilib, bizlarning gavdalarimiz ham shu 3 ala guruh vakillari tomonlaridan teri bu – insonlarniki, go’sht esa odamdan hamda suyak klounadaniki bo’lib hisobga olinganki xay. Umuman olganda aynan shuni tushimda, Yaponiyada bo’lgan ro’yoyu zaminda ko’rib, o’zimni operatsiya qilib ichki a’zolarimni, ya’ni bu aytilganlardan boshqa qismlarini shu aytilganlar, yozilganlarni belgilab, joylashuvda yechim qilib chiqarish uchun olishlariga sal qolib operatsiya xonasida, qon va yurak va boshqa ichki a’zolarga o’xshash badan ichini ko’rganimdan keyin yugurib tashqariga zinapoyada tushmasdan sakrab yiqilmay yana yugurib ketaverganimda ma’noni berganlarichalik oyoqlarimning kesilganga xos og’rishi bo’ldiki, so’ng ko’p ham qocholmasligimni bildirib o’zimning gavdamdan, boshim uzra qarashlarimdan kuzatuv rakursi to’g’rimda kichkinagina o’tloq oralab yashinib yotib olib kutishga hozirlik ko’rayotgan ikki og’ayni botirlarga havodan aylanib sal ustlari, 2-3 metrchalik balandlikka tushdiki, bu – aynan mana shu yozuvim ham bashorat etilganligini berishi hech gap emasligini ya’ni masalani hal qildim deb hisoblab aynan shu yozuvim bilan tushimni yozaolganligim bo’lib, tushim ya’ni ro’yoyim joy, yechim masalasida siqib chiqarilishi kerakligiga, shu yozganlarim nega tushimni qayta keltirdi, deyishimga qarshi hech narsa qilaolmadim deyayotganligim bo’ladimi ha. Zero yana isbot ravishda Yaponiyaning binolar oralab hovlisida o’zimning qurshovga olinganligim muhokamasida boyagi Azik emaski, balki Xayriyev Azik jiyan O’zbekistonlik sifatida mafialigini, oxirida to’pponchalarini ko’rsatib ketishi, Yapon xonalarining ichida tovuqlarning o’zlari kataklariga kirishini eplayotganida baribir chiqib don-dun yeyishlarini va h.k korridorlarda yurganligimni 3 ala xalqdosh erkaklikdalikdalarning aloqa manbailarimiz, bog’lanish bildirish vositalarimiz o’zimizdanligi bo’yicha yaxshi sarguzashtni boshlab, xush kayfiyatni berib boshlaganligini bilsangiz bo’lardi. Ammo, diqqat va e’tibor, iroda o’tishi hamma vaqt joyidaki, o’zim shularga shama ravishda ichimdagilar tomonidan kerak bo’lsa qandaydir aralashuvli holat tarzlari yondashuviga ko’ra Polin bilan suhbatimizda aytishimga yo’l qo’yilmagan fikr-xayollarimning bir parchaligidan shakl toptirilib, ertaga deyilgan shu bugun yozuv uchun mo’ljallashlarimga sodiq qolishga izn berishlariga xos bir gadolik barchasi xo’p. Qandaydir yo’llari vositasida o’zimni bir ramkaga qisib solib borishlariga xos barimi, ha. Shu yo’llari taqdir va gening kinoyasidan ya’ni istehzoli talqinidan ko’proq yo’nalishlari uzunligiga, chiziqlar bo’ylab oxirgi eng kichik farqqa emas, balki parallel kinoya to’g’ri chiziqlarining o’zlariga, taraflariga o’tishlari bo’ladiki, xay. Bitta deyishganlarida yozayki uzunroq qilib bo’lsada, zero hozir to’yga shaylik, kiyinishga chaqiruv bo’ldi hamki, demak, aloqa vositalarimiz debon o’zlarimizni bir-birovlarimizga yedirib oldirib qo’ysak ham, boshqaruvimizni mutloq yo’qotmaslik ilinjida gavdalarimizni asrab qolish uchun o’zim tomonimdan etimni qisishim, qo’zg’alishga shaylanib qolishim, aniqrog’i misol sifatida bosh barmog’imning kaftidagi to’pig’ini qisishim bo’lsa, insonlar taraflaridan, qiblalaridan terilarini uvushtirib, ishqalab yoki paypaslab turishlari hamda klounadaning suyaklarini qirchitishlari, qattiq narsaga taqab turishlari yoki chidamga bog’lab salginagina urib olishlari bo’lsa kerakki, bu – yo’qotib borayotgan aloqa vositali o’zlarimizning boshqaruvlarimiz toki bir-birovimizga to’g’ri, mos tushib o’tib bormaguncha xay.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima