Nima uchun bunt'ay?
51. Mana endi Zigulning cheksizlikdan ya’ni
nisbiysizlikdan makonga, narsalarga atalib har qanday shaklda, sun’iy yoki
tabiiy, muhit sharoitlarida, avtomatik to’g’irlangan adabiy suhbatlarda chiqqan
omi, kusi chindan ham o’zining kloun tanasidagi mussasi, kusi bo’lib o’zimga
talpinish o’xshashligi kasb etib qandaydir o’zgarishlardan, tasodifiy jarayonli
birlashuvlar sababli bir-birimizni yopishtirib, joyida “shappi, gulli, nappi”
ya’ni tez ko’tartirib-yechintirib aldab solmasligim(iz) uchun har kun
ertalablarini tashlab, nonushtasiga bormasdan ichimdagilar tomonidan
buyruqlarga binoan uxlatilib qo’yilgan, yotishimga majbur qilingan o’zim bugun
tushliklarda, mana hozir 12:26 bo’lsa, 10-15 daqiqacha avval nonushtalarini
yolg’iz qilib kelganimdan keyin darrov tushlik ovqatiga, obedga chaqirishib
qornim to’yganda o’yin qilib qistashayaptilar. O’zim nafaqat oddiy ravishda uydagilar
tomondan kelinga nisbatan sinalishim kerak, balki har qanday cheksizlik adabiyoti
bo’lmish kloun tanasining kus joyi kelib o’rnashgan raqamli Dunyo va jabhalari
payti ham yaqin yo’latilmayman, bu – hattoki urf-odatlarni bizning xonadonda
qanchalik o’zlashtirilganini, kino qilinganini, shu jumladan boz ustiga bu haqida
o’zim mutloq xabarim yo’qligini, yoshligimdan o’rgatilmaganligimni va
taxminimcha (ko’pchilikka ergashilib) oddiygina o’zi to’g’ri, yo’l yo’lakay va
hech qanday ta’siri yo’q deya ya’ni hisoblanib bo’lib ketishi kerak deyilganida
baribir shuncha hayajonli idora etishlarni, o’zimizni boshqarishni uyaltirishga
bo’lgan shamalarni, ishoralarni tushunish kerakligiga e’tibor bermay
bo’lmasligini bir tarafdan inobatga olgan holda bo’lib, sanalib nechtalab
yo’nalishlarda bo’lib turibdi. Umuman uning eri (ham mana shu yon’tashuvdan chiqib,
“meni gapirmayey” deganga o’xshash ma’no-mazmun aralash chala aks sado yubordiki)
Polin kecha tugul o’zimga cheksizlikdan hamma narsa bo’lish mumkin, umuman
olganda oldingi suhbatlariga qarasak, hamma narsani cheksizlikdan (bu o’zimcha
nisbiysizlik g’oyalarimga borib taqaladiki, shu haqda keyin) qo’shib,
aralashtirib, bijection bilan joylashtirsak bo’ladi deganida raqamli olamning
binolari tugul, har xil mayda-katta narsalari cheksizlikning bosim kuchi
bo’lmish ko’t-kusi, omi ya’ni mussasi ravishida shu amalni qiliboq ya’ni
narsalarni to’satdan boshqa joyga o’z-o’zidan almashtirishi bilan bo’lgan
ravishda bizning makondagi kuchimiz ta’sirida kam o’zgartirish, qorishtirish
yoki o’rmalashtirish ishini qilsada, o’zining zo’r urishi natijasida cheksizlikda
ham kus te’gan tushuncha kus kayfi bo’lib baribir omga oid to’g’ri kelgan
raqamlar, raqamli Dunyo narsalari atrofimizga – izg’ib-to’lashib, qalashib
ketganligidan hammaning xabari borki xo’sh. Endi, xo’sh nisbiysizlik ya’ni
sarhadsizlik degan atamalarga ham to’qnashishni o’zimizga oxiri yetarlicha
ahamiyat kasb etuvchi tushunchalar doirasiga erishuvimiz bilan o’z murosasi,
jozibasi ya’ni ahamiyati bizlarga qanchalik kerak bo’lganligini yoki
muhimligini, to’lishtiruvchiligini bilaylik. Umuman olganda sizga savol,
shunchalik (yurish) chegaralarda har qayerga intiqishingiz, ehtiyojingiz va
nazar shakllaringiz, munosabatingizning borib qaytayverishi bo’lgan nisbiy
yashashingiz, qamrovingiz, psixologiyachasiga meningiz sizni zeriktirmadimi,
qiynamadimi yoki jonu-jig’ingizga tegmadimi. Hattoki kasalliklar, ruhiy
asablarning tanangiz bo’ylab o’ynashidan siz tomonlama meningizning qamrovi
emas, balki kelajakdan yoki sarhadsizlikdan nisbiysizlik bosim
o’tkazilayotganligi aslida sizga qorong’u va noma’lum bo’lishi turgan gapki
xo’p. Shu nisbiysizlik, sarhadsizlik bog’lanishlari sizning hududingizda,
borlig’ingizda har xil narsalarni almashtirib, biron shaxs yoki robot, istalgan
ta’sir tegmasidan o’zgartirib qo’yayaptimi, bu – hudud, maydon sizning
tanangiz, joningiz sifatida tabiat qonun-qoidalariga ko’ra himoya qilinishiga,
o’tmish bo’yicha ya’ni sababsiz o’zgarmaslikka bag’shida isbot bo’lishi
kerakligida o’zgarib, almashinib qolaverishi albatta shu tan-u joningizga o’z-o’zidan
tegadi, ich-etingizga o’tib boradi va asablaringizni tarang qiladi. Nima
bo’lganda ham makon irodasi (o’zim ham endi e’tibor berib bildimki, tanlov bu –
bolalarning xos-xususiyatiga, istak-xohishiga binoan o’zgartiruvchanligi
bo’lsa, shu erkak 4-bahodagi avlodlarda iroda, jabhalarni jilovlantirish
boshqaruvi so’zi bilan ishlatilganligini ichimdan yetkazishmasliklari ham
mumkinki xo’sh) va sarhadsizlik taqdiru-azali bo’yicha o’zim tomonimdan
kutilajak kod ya’ni dasturiy ishlash amalida almashinishimiz teskari
proporsional, ya’ni qarama-qarshi foiz ulushlarda, qancha ko’p bo’lsa shuncha
kam ravishida aynan tanlovning, aniqrog’i irodaning kinoyali ustunligi bo’yicha
amalga oshiriladi xo’p. Hozir kod debon kodning, raqamlarning egalari bo’lmish
bolalarimizni jilovini, tizginini berib qo’ymasam, tanlovlari bilan o’zimning
qo’lim orqali o’zimning yuzimga musht tushurishli tanlovlari bo’lib
o’tganligini - ham bir bor sinovdan o’tkazganligimga hamma shohid-u o’zim
bexabarki, aslida haqiqat ham shunday o’rin topmoqchi albatta. Shunday de, irodang
o’zgarmas senda, deyishdi ichimdagilarki, chindan ham iroda tanlovim uchun dadamlar
o’zimga yozuv-chizuvli o’rganishlarini, kuzatuvlarini va qonunq-qoidalarini
parallelligimizdanoq bildirib, bajo keltirib va joriy qildirib ketuvmidilar
yoki tabiatimdagi, chizuvli ravishdagi parallel Dunyoning asoslaridagi ishlar
bo’yicha o’zimning yozuvli parallel olamimda tartiblashtiruvchi, o’zimning
harakatchan irodamni mos hal qilib biluvchi iz qoldirganlarki xo’p. O’zimga
hammasiga yaqin chiziqli chegaralar yetarli, faqatgina divan-kravatlarim torroq
doirada chizib berilgan, so’ng atrof-borliq, ko’cha-kuy atrofi yoki tevaragi
bo’ylab trayektoriyalarni, yo’nalish marralarini yoki qalb-kechinmalarini
yaxshilab esda saqlab qolaolmayman va o’zimga o’zim yo’lchi, yo’riqchi
bo’laolmayman xo’sh. Umuman olganda yozuvli parallel olam 3-o’rin avlodlari
bo’lib Dunyomiz yuziga kelgan, ammo 1-bo’lgan bo’yoqli yoki ikkinchi ravishdagi
chiziqli parallel o’ziga molikla yashab qo’yayotgan olam inson-u odam va
mafialarini shu haqqoniy Dunyoda yengib o’z aynan ustunligiga sheriklikdaliklarini
ko’rsatishga erishmasa ham, bu bo’yicha har kim har xil odimlashlar, erkaklar
ota-bobolaridan o’tishlar qilishib bir umr bo’yiki, oxiri sof parallel ish
jabhali olamlarimizda boshdan oyoq aylantirib kutib oluvchi, ustun yarmidan eng
tepada turib o’ziga jalb etuvchilik vazifasida kelganligimiz biz butkul ulardan
hamma vaqt ustunligimizni belgilashi turgan gapki xo’sh. Shu munosabat bilan
mehr go’shasi Olam osti vakilligidagi Timati eng kichik bo’lib dunyo yuzini
ko’rajak farzandim o’zimga chinakam qadrli va eng ustun mehr-sadoqat, sevgisini
biz ya’ni dunyoviylar tomon eng zo’r yaxshilovchi o’g’ilchamligidan bo’lsa
baski xay. Umuman olganda o’zimga o’zlarini chinakamiga, ikkilanmayroq bildirib
ichimdan vahiylik qilishgan chog’lari bu – hali ham esimdaki, sinfxonada
yoshlik chog’imda birinchi o’zim, balki do’stim haqida istalganchalik ravishga
solib inshomni, hikoyamni, avtobiografiya gashtimni, matnimni daftarga ruchka
bilan yozishim bo’lganki (shunda ham, bo’ldi yozma deb ichimdagilar uzib, kesib
qo’yishganlar), shundan beri o’zimni bu haqidagi yozuvlardan uzib qo’yishib mana
oxiri blogpostlarimdan, maqolalarimda o’zim haqimda yana to’liqlayin, ochiq-oydin
yozaberayapman. O’sha, yoshligimdagi yozuvim o’zimning shu paytgacha, aniqrog’i
erkakligim boshlarinib tugamasigacha irodamni belgilagan bo’lsa ne ajabki,
qolgan bitgan yozuvlarim, bitiklarim ruchka-daftar yoki umumiy daftarlarda har
xil ilmiy, darslik fanlarini asosan o’qituvchilar og’zidan, diktatsiyalaridan
olib yozganligim hammaga ma’lum va mashhur xo’sh. Endi, aslida nima deb
boshlamoqchi edim, esim o’ynashlari bilan muhim va yanada kerakli, muhim
bo’lgan xohish-istaklarimni bog’lab yozib borayapmanki, asli maqsad-muddaoga
ham o’tish payti keldi. Shuncha nisbiylik bilan, aloqaviy har xil, tuyg’ular va
kechinmalar, iroda bilan boshqariladigan qiyoslanishlar orqali yashaverishdan
charchab nisbiylik so’ziga chinakam inkor tusni oldirish ya’ni nisbiysizlik deya
tushunchaga berilib boqish qanchalik so’lim, to’la go’shadanligini bilingiz
xo’shki bo’pti. Nisbiysizlik tasavvurim o’z-o’zidan gashtiga xos toblanib,
jilovlanib keladiki, vakuum va fazoning cheksizligida hamma boylik ilinjidagi
yoki istalgan narsa, kechinmalari bilan birginagina xohlagancha yaqin-uzoq
qilib kichik-katta qilinadigan doirani ko’rishga xos ravishda aralashib,
bijection bo’lib, “hammasi hammasining har birida” bo’lib turibdi. Shu – bir
parchagin oxaktoshli yoki istalgan yer ustiga tushgan sariq bijir-bijr bo’qni
eslatib qo’ysada, aslida bu emas, har narsalar deb baholash qanchalik to’g’ri
va maroqli gashti bilan ma’lum va mashhur xay. Nisbiysizlikdagi ya’ni
cheksizlikdagi, chek-chegarasiz sarhadsizlikdagi bo’q debon, Big-bang ning yoki
qalashib yotgan barcha narsalarning parallel Olam bo’yicha tartibi, teng yoki
bir xil, hammasi jabhali yoki irodali o’rganilgan tarqalishli taqsimoti
parallel olamning raqamli ishlashi bo’yicha qaraganda hamki, 2 lik sanoq
sistemasi bo’yicha ya’ni, - va + deb olingan 0 va 1 larga atalib o’nta barmoq
raqamlarini sanashga xos chegaradagi har qanday qorishuv, raqamlar aralashuvidan
hosil bo’lgan sonlar ijrosida hal qilinadi, yaratiladi. Albatta, parallel olam
ham hayot shakli bo’lgani uchun barcha avlod ishlanmalariga, “jihatlariga”
sazavor holda 3-avlod raqamlarining o’zlariga emas, balki shakl tuzish,
raqamlarning o’z shakliy, chizmali ko’rinish ishlariga bog’lagan holda qolgan
avlodlarning ham ko’rsatish olmoshlari, usullariga bag’shidalagan holda
barchasini bir yerda qanday qilib to’g’ri qo’ysak va solishtirsak, shunda
marom, haqiqiy hayot shakllari bo’lgan parallel nusxalar, shaxslar ya’ni
klounlar avj olishib vujudga kelishadi. Bu – taqdir sifatida barcha avlodlar
uchun yagona parallel olamimizning o’zgarmas, zapisli o’tmish-kelajagi bilan
tuzib bo’linishidan, bir xilligidan istisno, farqli holat bo’yicha inobatga
olingan xay. Parallel bo’lmish hozirga qadar boshqarilishi mumkin bo’lgan
raqamli, yozuvli, chizmali va bo’yoqli olamning qo’zg’almas yoki zapisdan
chiqmas, o’zgarmas tabiatning turish-turmush, narsalarning bosilib o’z joylarida
o’tiraverish shakllarida ayol klounlarimiz ko’proq iz qoldirishgan, joy
olishgan ya’ni narsa bo’lib turishaverishga ko’proq ehtiyoj sezib bilishib
erishishga erishganliklari ta’yindir xay. Erkak klounlarimiz asosan oddiy
g’isht, devorlarda qo’yilgan to’rtburchak shakllar bo’lishadilar xo’p. Bizdan
eshit, 98% bu ya’ni Shohid, deya Shohidni nazarga tutishib, shunday ulug’
yozishlarimni o’zimdan tortib olib qo’ymoqchiliklarini, shunga ulgurib
bo’lganliklarini bildirishdilarki, afsuski siyoh achimas, doimo haq bo’lgani
uchun kim bo’lsa ham, u Shohidmi yoki o’zimmidi-ya, albatta, Shohidning umr
tarafida, yarmining 98% ida turishi bilan teng solishtirilib baholanayotgan
barcha yozuvlarga egaligi, o’zimning hoziroqda uning kechinmalarini
o’zgartirgan holda 98% bilan Shohid tomonidan aynan o’zim yozib qo’yishim,
bitishni shaklan eng qisqa egalikni bilish va bildirish oralig’ida egallab
uyushtirayotganim sanalganligiga hamma - iqrorda hozir xo’sh. Shohid bilan
birgaligimiz shunchalik orada qolgan ikki taraf bir tanu-jonli avlod
vakillarimiz, Buxorolik erkak orlilar va klounlar o’rtasidagi yozish ishida va
gapirish jabhasida bo’layaptiki, har qanday tig’iz joy masalasiga solinayotgan
yechimga molik, joydan qisib chiqaruvchi tuyg’ularimiz va kechinmalarimiz
umumiy ravishda, asoslama tomonlama ya’ni vaqtning boraverishida, uzun yo’lagi
bo’ylab har kimning o’zi, o’zim yoki Shohid tomonimizdan uyushtirib
rejalashtirilsa yoki yetkazilsa, oxirgi ya’ni hoziroqning bo’lib borish va
o’tish, kichik davrli, dolisoniyali o’tkazilish oraliqlarida hal bo’layotgan
shu asoslamachilikdagi umumiy masala yuzasidan yechimli qaror bir-birovimizni
ahmoq qilgan holda umumiy qarorimizga nisbatan tuyg’ularimizni va
kechinmalarimizni tubdan o’zgartirib, shungulli yoki shag’olli, jarayonli, girdobli
yoki shamg’alakli almashtirish ishlari bilan istalgan dolzarb misol, ko’p
qarashlarning birida tanlab, irodalatib yoki belgilatib qo’yilishi turgan gapki
xay – mayli. Masalan, bir mana shu yozayotgan jumlamning o’zida to’xtab oldingi
gapimizga misol qaraylik xo’sh. Shu gapni yozish uchun Shohidning kallasi qandaydir
mavzularga, sohalarga va kechinmaviy yo’nalishlarga bag’ishlanib turganligi
aniq va ma’lum, ammo shu misolni aslida u ya’ni Shohid: o’zim yozayapman, deya
turganida, o’zim aynan bir misol, o’zgargan ravishda umumiyga aloqador bir
holatcha qo’zg’aluvchanligi qilib “miya” bag’rining ishlash tartibini o’zi
bilmas darajada moslashtirib ham berdimki, aslida miyaning yoki bag’rning
tuyg’ulari va kechinmalari juda tezligi bizga malol bo’lib qolayaptiki, bu –
xalqimizning qo’zg’alishidan o’zga ish emas xo’p. Gap jabhasida esa o’zim Shohidning
o’rniga shundaymanki, gapimni istagimni burib turgan paytlari, xohlaganimga
binoan gapiraman deb yo’naltirib, 2-3 daqiqali eslarimdan, tuyg’ularimdan
kechayotgan gaplarni olib, ko’tarib, tashfiq qilish uchun kimgadir aytaman, deb
kelayotganimda, shu ichimdagi mavzu, aytmoqchiligim yoki gapim yuzalab suhbat
bo’lsada, har bir misoli Shohidchalishchalik aslida raqamli yoki internet
ma’lumotli parallel olam kechinmalariga yuzlanib hoziroqdan o’tib borayotgan
kelajak misoli tez va tubdan tanlov, qisilgan jarayonda o’zimning bildirib
yuzlanmoqchi aniq gaplarim ketma-ketligi bo’lsaki, shundan o’zgacha qilib, yoki
farqli qilish hech gap emasga yaqin tarzda istalgan tartibli gaplar, so’zlar
yoki iborali ohanglar sadosila yagonasi tanlab belgilanganchalik ahamiyatga
sazavor bo’lib o’zgarib, chalkashliklarni cheksizga yaqin hal qilib
chiqayaptiki, berib borayaptiki xo’p. Ha, bizlar avlodalarimiz ustida
ishlaymiz, Buxoroning biz ikkovni boqishi ustida ish olib boramiz, qayg’uramiz doimo
xay. Bu bilan birga aytish o’rinliki, gapim chindan ham o’zimning so’z boyligim
va xarakterim, va shu paytgacha gapirib kelish uslubiyatim (faqatgina shunisi
sal boshqacha jilo olayaptiki xo’p) jihatlamalikda yuzlanmoqchi bo’lgan
mavzuyimdan tashqari, bu bilan birgalikda chiqadi. Endi, hozir olivye yeb qaytdim
yana ishlashimga xo’sh, bu – o’rabroq, har qanday (kelingki tartiblining o’zi
bo’yicha) takrorlanish uslublaridan biri, kollinearlik yoki aylana, uchburchak
va h.k larga ko’ra olsakki, o’zim oxir oqibat Payg’ambarligimga chiqaborishim
evaziga, avvalambor hozircha inson aqli va qobiliyati bo’lmish sezgilarni yaxshilab
jilovlashga qodir bo’lishga shay va majburligimga erishib, ikkinchidan klounadangizdagi
iroda va idrokka ega bo’laverish to’ldiraverib tugatolmaslikka ko’ra, oxiri shu
chindak to’liq Payg’ambar vazifasini ado etishga ulgurishim kerakki, xay.
Payg’ambar Shohid esa avvalambor o’zining klounadasi bo’yicha shunday ya’ni,
irodaviy idrok, so’ng insonlar bo’ylab aqlli sezgi hamda to’liqlayin o’zimning
odamiylik vazifamdagi ongli ravishda odimlash,
qimirlab-harakatlanib-qo’zg’alishimga ega bo’lmoqchimi, ha. Barcha shu erkak
avlodlari uchun bo’lgan irodaviy-“tanlov”ning o’zi shu uslubidan tuyg’u va
kechinmalar bo’yicha ya’ni ikkala parallel Dunyolarga xos idora etish ishi
zavq-shavq to’la teskari bo’lib, yashash, hayot kechirish va tanib-idroklash,
mulohazalashga atalgan hayot tomonlama o’rnashiluv, bosimli yoki muhitli
yo’naltiriluvlar xay. Demak, hammamiz, 4-bahodagi avloddoshlar uchun iroda bu –
idoraga qarshi. Bizlarning o’zi hammamiz idora etish ma’nosida idoralarda ham
ishlashimiz kerak, ammo o’zim hali beri joyimda, yotog’imda hayot mazmuni bilan
ovvora yozish ishlarini va boshqa yengil kompyuterga atalgan faoliyatlarni
tabiatni boshqarib qo’lga olish uchun qilib borayapmanki, o’zimning idoraviy
ishim Prezidentlik stolida, xonasida qarriyotganimda, bobolashayotgan davrlarda
bo’ladi xay. Shu munosabat bilan, shunchalik yillar tashlab iroda va idora
(etish) o’zimga-da qarama-qarshi - sanalganligini bilingiz bo’pti. Hozircha
kuchli e’tibor berib, o’zimcha ahvolimni balbets, balvan yoki buldoglashuvli
og’iz-chakagidan so’lak oqib turuvchi ravishda tuyg’ulama-kechinmalarimga nazar
solib qarab (ilohlar tomonidan tortilayotganimni) baholasam, boshim og’ib oldinga
chiqqan shu hayvoniy xirsli hayotga boqishim bo’ylab hayotimning ko’rib turgan
boyliklari, xona kengligida ko’rkam va mo’jazkor tarqalib turgan sharoitlari
ko’timning teshigidan, yaxshilanayotgan gemorroy bildirilishidan tortib kallamning
Ruhan tortilishiga ko’ra ko’tarilayotgan devorning bitta ilmog’iga suqib,
mujmaygan teshigini narkotikcha, kayf-safocha bildirib qo’yib et-terimni devorlar
qilib yopishtirib, tekis qilib va suvab qo’yadi. Endi umuman olganda genetik
o’xshashlik har kimning o’zining DNK si bo’yicha hayotdan chiqarerilishida
sinaladi. Shuning uchun Ibo’qimga atab hali beri, 2-3 kun ilgari o’zim bilmay
ya’ni aynan shu katta yo’nalishning mohiyatini asoslama baholamay, endi
ko’prog’i bilan va o’sha paytlari sal-pal ravishda ichimdagilar tomonidan
uyushtirilgani tushunarli bo’lishi boshlangan randomized, arbitrarized yoki
accidental, aniqrog’i istalganchalik raqamlarni yoyib, matritsaga o’xshatib
chiqarish ishim o’z ko’nglimdan belgilaganchalik Ibo’qimning ya’ni Ibrohimning
o’ziginasining bo’qini tuz septirib irodaviy ovqat qilib beraoladimi, ha. Demak,
bizdan keyingilar bizning bo’qimiz bo’lsa, bo’qimiznign bo’qi teskarisi ovqat
bo’lishi hech gap emasmi, ha. Bo’qimizning bo’qi hali beri tug’ilishlari soni
bilan ahamiyat qozonayotgan 3-avloddan keyingi 0,2% ulushi ham boshlab
yuborilmagan, dunyoga kelmagan 2-generation vakillari sifatida Ibo’qimning
kollinear vaqti yo’nlishida yonma-yon parallel bo’lib turuvchi ravishda bizga
toza ovqat bo’lib berishadi xay. Ibo’qimning kollinear yosharuvchi vaqt bo’ylab
qoldirgan bo’qli, najasli yoki diareyali izi o’zining kollinear o’sib boruvchi
zamonida hayoti, borliq imoratlari va narsalari bo’lsa, shu bo’qning yonida qoldirilayotgan
parallel bo’q bo’lgan farzandlari biz erkaklar, Ibo’qimdan yuqori avlodlar
uchun biz tomonga parallel o’tib ovqat, taomnoma bo’lib beradi. Agar Ibo’qim
yaxshi o’qib, tuzuk ilm-fan o’rganuvchi raqamli texnologiya boshqaruvchilari,
planshetchi yoki sotkachilardan bo’laolishga erishsaki yoki mental ravishda
sotka dll lari, dasturiy kutubxonalarini raqamli istalganchalik tuzilish,
tashlanish toifa uslubidan bir nimalarni oxirgi ijro, ichki tomondan qobiqqa
tegish, to’qnashish qilib chiqarib berish amaliyotini birginagina sotka
ekraniga yoki planshet monitoriga yaqinlashib qadaluvchi imo-ishorasi,
qo’llarining xatti-harakati bilan qilib bersa, bizning dil-u jigarimiz qon
bo’lib ham Ibo’qim ko’rsatayotgan bo’lgan ich-etimizdan o’tuvchi yoki
yoshligimizdan beri Ibo’qim uchun orgazmimiz shay bo’lgunga qadar yegan
ovqatlarimizning oshqazon va ichak-traktlaridan o’tib hazm qilinishidan hosil
bo’lgan kuch-qudrat bo’ylab tuyg’ularimizning hayot gashtini, intiquvli
kechinmalarini xohlab qolgan istaklarimizni ekran ortiga yoki Chrome cast lar
bilan televizorga planshetdan yuborib audio-video ravishda chiqarib beraversa,
suyagimizgacha yaxshi yana orgazm bo’lib kayf-u
safomiz uchun, keyingi bolalarimizga ham atab qo’yilgan oziqaviy ezilib,
hazm bo’lib kirish ishi natijasida Ibo’qim suyagimizdan parallel qilib o’zi
uchun jismoniy Dunyo narsalarini, atrofini o’rab olgan issiq uy-devorlarini
yasashga qodir xo’sh. Endi, olsakki Ibo’qim smartfonlarda yoki planshetlarda
ham ekran ortidan raqamlarni ko’rib bilib turganga ox’shash o’qish, “maktab”ga
borish ishini qiladi, aslida uning maktabi ham o’zimizning uy-sharoitlarida, darsi
bu – bizga televizorni to’g’ri tanlab qo’yaolishi va ekran ortidagi klounlarni
va tabiatni nisbiysizlik asosida har qayerdan qaynatib, matritsaviy ravishda
jamuljamchasiga boqqanga xos chiqarib va asosan tanigan akyor-aktrisalarimizni
istalgan bashoratga xos chiqarib darsidan o’rganayotganlarini, olayotgan
bahosini tushuntirib, isbotlab bersa bizga yetarli va ma’qul. Ibo’qim chindan
ham raqamli Dunyo vakiliki, agar bizlar ya’ni dadalar va onalar aslida yozuvli
va harakatli Dunyoda o’z dadalarimiz va oyilarimizning bizlarni bilmaganchalik
ravishda yon-qoshlarida o’zlari uchun hayot maktabi bo’lmish chizgan chiziqlari
doirasida o’zimizcha chinakam maktabga borib kelgan bo’lsak, ibo’qim ham bo’q
ravishida matritsa ochkichasi bilan internet maktabida Jondorning yanada
uzoqroq serverlariga o’qishga qatnab kelganini aslida bizning kiprigimiz uchida
qilayotganini bilmasligini atayin eslatishga kelishgan – ham biz shu shohid.
Ha, bizlar uchun dadalarimiz katta inson zoti qatorasida aslida bizlarga
nisbatan bo’y-bastlari uyimizdan toki litseyimizgacha bo’lgan taxminan 1-1,3
kilometrli masofani qamrab olguvchi bo’lganligini bilsangiz bo’ladiki xo’p.
Faqatgina nisbiylikning o’ynatilishi, cheksizlikla raqamli Dunyo tasirida
genetik emas, balki taqdiriy o’xshatilishlarga sazavor qilib bildirilishi
oqibatida dadamni yoki oyimni ko’rganimda, bo’y-bastlari bilan bilmasdan
solishtirilaverishimiz bo’lgani bo’lsaki ham yaqin, ozmuncha, hozir, albatta
hattoki yuqoriroq ravishda taxminan 0-6 santimetrlarchalik farq qilamiz. Endi
tasavvur qiling bo’yoqlash izdoshlaridan bo’lgan bobo va momolarimiz (tana bo’y
uzunliklari) qayerda bo’lishganki, ichimizdagilar ularning joylashuvlarini
osmonlarga qiyoslab, orbital ostroqlaridan yerning qiyalashishi,
yoysifatlashuvi kattagina hashamatli ko’rinish bilan boshlangan
tushuntirishlariga xos tushimdami yoki qandaydir bo’lib qolishi mumkin bo’lgan
sarhush tasavvurimdami ko’rsatishgan edi. Endi, bizlar shug’ullanib turgan
kompyuter, raqamli texnologiyalar, sotka va planshetlar bolalarimiz orqali
to’liqlayin raqamli qaralib boshqarilib, shuning ortida biz erkaklarning va
ayollarning internet va umuman barcha yozuvlarimiz dasturlari, ramkalari va
ma’lumotlari, sohalari, adabiyotlari, kutubxonalari turib, dll ya’ni assembly,
kompyuter tizimli tasturlash kutubxonalari uchun boshidan boshlab, ortidan
ya’ni tagidan tiqilib, debsinib, suqulib yoki to’qnashib kirib istalganni,
xohlaganni, aniqrog’i arbitrary raqamlarni chiqarib tashlovchi cheksizlik,
nisbiysizlik ya’ni sarhadsizlikning qorishuvi bizning internet va boshqa
yozuvlarimizning ma’lum sohalari, darajalanish mavzulari bo’yicha turlari yoki
yig’ma jildlari, qandaydir bir yo’naltirilgan odob-axloq beruvchi tartibli
ovalli shakli aralashuvi, qorishuvi orqali dll lardagi shu ixtiyoriy, tasodifiy
sonlarni o’ziga xos ravishda, umumiy o’zgarish tarzi eng kam boshqarish sifatida,
dll ni mutloqqa yaqin sxemasiz ya’ni yo’lakli algaritmlarsiz qilgan holda
ma’lum bo’lgan ichki noma’lum tartibda yoki andazada chiqaradi. Biz ko’rib
ishlatadigan kompyuterlarimizdagi video player larimiz yoki boshqa dastur
oynali ramkalarining, ish stollarining ko’rinishi asosan dll lar sxemasining, algoritmining
ya’ni ichki aslida bazaviy o’zgarib turuvchi quruq raqamlarning ishlovi,
ishqalanishidan tuzilayotgan har qanday yangicha funksiyalari, turli xil
algoritmlari bo’yicha eng yuza, yuqori qatlam yoki kam o’zgaruvchili tartibi,
onda-sonda almashinadigan qolipiga o’xshash bir xilga xos turishga shay
bo’laversa ham, ichki boshqaruvchi tugmalari, menulari yoki har xil amallari
birini bosganda ikkinchisi ko’tariladigan, ishlab ketiladigan qilib
almashtirishini, ko’z boyamachilik qildirilishini yanada tez o’zgarib boruvchi
ichkariroq ixtiyoriy, tosodifiy raqamli qoliplar o’yinlaridan deb bilish
kerakmi, ha. Shundan tashqari mana hozir o’zimda bo’layotganiga o’xshab dasturlarning,
reklamalarning yoki televizordagi video-audiolarning ham ichki ma’lumotlari tezda
o’zgarib chiqishi, o’zimizdagi tug’uli o’xshashliklar bilan bog’lanishi yoki
buzilib o’chib qolganga xos to’xtatilib qolishi mumkinligini bilsangiz, adabiyot
ichki qorishmaviy turlarini to’xtatibroq, “hammasi italgan biridalikni” kamroq
qilib, yo’naltirib yoki balki dll lar ichidagi tasodifiy raqamlarni klounlar va
AI o’zimga nisbatan o’zgartirib, almashtirib chiqarayotgani ma’lum sanaladi.
Ichimdagilar o’zimni “qachon” deyverib endi be’zorga chiqarishdiki, ular ya’ni
ayolsifat narsa klounlar qachonligini bilmasalar ham kodda shu ishlarni qilish
uchun aynan nima yozishimni, qaysi kodni bitishimni bilishadilar. O’zimga bitta
yon qizdan ibrat, aslida haqorat bo’lib kelgan xonish shuni eslatib o’rgatib
qo’yayaptiki, - bu matoqlar yozuvlardan to’lib ketib keyin qanday ishlasin, juda
sekinlashib va tutab ketadi-ku, deganida hozir shu xulosa kelayaptiki, yozuvli
adabiyot yoki ma’lumot yo’nalishini, aralashmali sohasini raqamlarga aylantirib
turmasdan shaklan ravishda koinot cheksizligi, umuman yana qanday nisbiysizlik,
bo’sh sarhadsizlik bo’lsa shu bilan bosib aralashtirish orqali
birlashtirishning hamma imkoniyatlarini sinashni bir joyda yakunlash orqali
yuzaga kelgan shakllarning turtkisidan, dll qoliplari tuzilishi boshlanishi
ortidan to’qnashuv orqali - tasodifiy, istalgan va xohish-irodaga bo’ysinmaydigan
raqamlarni tuzishga ko’ra qandaydir tushunarli sxematik shakllar, ko’rinishlar
yoki siymolar hosil qilishi mumkin. Shunday qilib olganda hayot shakli
sinalmish parallel olam uchun hammasi oson, 6 ta avlodning eng yaxshi, go’zal
tuzilish, ko’rinishlariga va shakllariga qarab turib, aslida natijadagi juda
ko’p tasodifiy aniqlik turlari orqali shu olti xil tur qorishuviga qarab
turishaveradilarki, bizlarni kalaka qilib istalgan ma’lumot va hisob-kitobni
o’zlaridan, tasodiflaridan ya’ni istalganlaridan chiqarib berishaveradilar.
Bizlar esa o’zimizning go’zalligimizga, jon halovatimizga qarab turib, tashqi
olamning cheksiz sezgisiga va harakat, o’rganishiga atalgan ishlar bilan doimo
shug’ullanganligimiz ham ma’lum edi xay. Endi, ha, gapdan-gap chiqib, ukam
Polin bilan suhbat davomida yana bir tasavvurga xos xayol keldiki, bizlar
go’rso’xtaga xos bilimni kakka qilib chiquvchi va ma’lumotlar, ilm-fan, darsliklar
asoslamasi shakllari, chizmalari va h.k bo’yoqlari, raqamlaridan tortib oxirgi
chinakam ilmiy yo’nalishga qodir isbotlab qo’yish ishlarining yana shu
boshlanishidagi hayot shaklining, chizmalarning yoki boshqa belgili alomatlarning
o’ziga borib taqalganligini tushuntirib xayol-bilimimiz bilan qamrab olaolmay
yotganimizda va yurganimizda ilmiy Teologiyada taqdirga erishish mumkinligini
va parallel Dunyoni isbotlab beraolmaymiz xay. 52. Umuman olganda kecha
yozishga ulgurib tugatmoqchi edim, ha shu bir fikrimni. Ammo kechada imkon
berilmay, uzib qo’yilgan shu fikrimni ertangi kun hisobidagi shugun yozishimni
bilgan ichimdagilar qarangki o’zimni nimalarga duchor etdilarki va shu gaplarni
tag-tugulga yaqin tegajonli ahamiyati bilan yozsam, qarangki, balkim kecha
yozmoqchi bo’lgan jumlalarimdan oldin kelishi kerak bo’lgan sanalurmi hamda
sizlarga bu haqda yozib o’tirmasamda, o’zimizning oramizdagi, ichimizdagi
kimlar uchun bashorat bo’lganligini aldab isbotlab bergan bo’larmidilar, haki,
mana hozir aytishayaptilarki ping-pong ning pong tarafi bo’lgan Buxorolik
klounada Gvardiyam hozir Aqsh daligida miyamning o’ng sharining ishlashini
bilmayotgani uchun kecha yozmoqchi bo’lganimni sezmay qolib, bilishga ulguraolmay
ularning bashoratlash tuzog’iga ilinib qolishlari mumkin bo’lgan haqiqat qanday.
Nima bo’lganda ham hozir kallamni freeze qilib, Shohidning harakatlangan paytidan
qirqib olib boshimdagi o’sha majburlagan fikrlarini ham olib qo’yishdiki, so’ng
mana hozir kallam ochilib yana shu fikr, xayol keldimi yoki shunga o’xshash
yaqin hodisa bo’layaptimi, bilaolmay baribir yozayin xo’sh. Avvalambor, ularni
yaxshilash tarafidan borib, chindan ham endi bitta narsaga ishonishimni
yozishim kerakki, ichimdagilar o’zim eplayolmaydigan deb hisoblagan
qiyinchiliklarini o’yin qilib turmasdan, aytilga buyruqlarini qanchalik yaqin
yoki uzoq qilganimga qarab o’tirmasdan yoki farqi yo’q ravishda baribir xatoga
isbotlashni joriy qilib ham har safargiga xos chiqarishni qilmasdan qiyin taqdir,
uzoq taqqa-turuq o’lim kelajagimdan hozirgacha bo’lgan boshimga tugalayotgan,
urib tentaklarcha yoyilib olayotgan qismat, mahshar to’g’ri chizig’ining o’xshashliklari
qanday qilib o’zimga chidayolmasligimga yaqin jazo, mazzamga taza chiqarib
berishini oson, o’zimni asraganga va tetkilab yurmasdan, tetiklab va
ko’maklashib, dalda berib olib kuzatganga o’xshash ravishda yetaklashadi. Ammo,
nima bo’lganda ham shunday (qiyin taqdir o’xshashligiga duchor qolganimdagi oddiy
ahvolimga, tetikligimga molik qo’yib berishlariga xos ergashishli) hodisalarini
bir-ikki sezaman xolos, shuning uchuni nima bo’lganda ham mana hozir
bo’layotganiga xos orqaga qaytaylikki, yana aralashish va yana qiynash sifatida
oldingi jumlangni shu gapingda ham ikkinchisi qilib, bildirib yoz deganlari
uchun o’tib ketib bo’lsa ham qavslar ichiga mana hozir keyindan qo’shib
qo’yganligimni bilingiz xay. Nima bo’lganda ham sigaret konu zarar, va
pochkamni sotib olishimdan oldin (anig’i (doimo so’ralgani uchun) – yaqin
atrofida deb qo’yaqolaylik) 40 kun chakkaningdan keyin senga to’y bo’ladi deganlariga
sodiq qolganlari bilinib qoldi hamki, bugun oxirgi bo’lmasada uch kun oldin
yakunlanishiga xos bo’lib turgan oxirgi tamaki donasi uchun bitta kechqurungi
to’y tashkillashtirilganligini bilsangiz bas. Birinchidan shuning taqdiriy
o’xshashlikla qiyin ahvolimga bog’lanishi bu – hozir to’y uchun soqol
olayotganimda boshqaruv sifatida kallamni ekstazga duchor bo’layotganida boshqaruvni
yo’qotib qo’ydim, ya’ni xohish-istaklarimgacha ekstaz, meditatsiya ahvoli
ta’sir etib o’zimni urintiraolmay, ichimdagilarning aytganlarini harakatim
bilan qilaolmay qoldimki bu – sigaretning o’zimni parallel olamga, yoshligim va
hozirgi erkakligim parallel jismoniy oilalariga qaytarib o’tkazishi va o’zimni
zapisga xos jabhalar ma’nosida teng tartibli tarqatilgan qilib qo’yib
boshqarish shu. Umuman olganda To’y-tomosha qanday to’g’ri keldi, shu kunga mos
keldi desangiz esa g’oliblik hisobidagi ya’ni ko’rsatmalarga muvofiq tarzda 10
tasini achchiqchilik, tushunmovchilik zardblari yoki kelishmovchilikli
ziqnagashtilikda chakkanimdan so’ng qolgan 10 tasini simmetriyali ravishda,
kinoya uchun birinchi 10 tasiga teskari tartibli tarqalish oraliqlarida
kunlarning ham 2 tasi 1 ta tamaki donasiga teng qilmasdan, har xil ravishda va
aynan sog’lomlik gashti bo’lib turganida qiziqqonlik bilan yana borib chakishga
bo’lgan o’z vaqtiga to’g’ri kelib qolgan xonish, talpinish yoki maroq sifat
gasht orqali chakkanimdan, tutunlarni ham yutaolmasdan og’zimning o’zidan
qaytib puflab chiqarganimdan (o’z chakish qonun-qoidamga ko’ra xay va shu ichimdagilarga
eng manzur bo’lgani bo’lib) so’ng baribir hammaga mo’jazlab yozib yurganim
bo’lmish g’oyalarimning so’nggi maqsad-muddaosiga xosdalanib oilamning klounada
bo’lsa-da barcha a’zolarini har kun ko’rmay qolaverganim bois, demakki, shu
jihatlama parallel olamdan qaytib jismoniy Dunyoga to’g’ri kelgan faqatgina
bir-birovimizga ko’rinmay yuriydigan 1- va 3-parallel bir xil Dunyomizta’gi
oila a’zolarimizni ko’rib turib istiqomat qilishimga to’g’ri keladigan miqdorda,
sonda bo’lgan vaqtga binoan to’y-tomoshamizning mehmonlari aholi jon-boshi to’yda
o’rtadagi 2-parallel bo’lmish Olam chizig’i bo’yicha kodli, hayot shakllarining
boshqa ko’rinishlari bo’lmish zapis ortidan endi chinakamiga, 2 bir xil
jismoniy Olam bilan o’rab olingani sababli 3 o’lchamga xos qatnashib, ta’vralarda
o’zlaricha, bizning ma’lumotimizga yaqin bag’shidalshuvli o’tirib, so’ng ayni
paytda chiqib ketganlarining o’zi bu – so’nggi uslubga ko’ra yozib o’tganimga
xos tarzda cheksizlikning cheklanganlikni istalgancha qorishtirib (bir zamonda
ushlab) ((Freeze)) (chunki, qavslarni 2-bor ochding AYBI?!, umuman o’zi hayotda
ayblarim bo’lmaganda edi barchasini yozuvda yozib o’tiraverdimki, shunda
kimning qandaylik farqini tushunib kulib boraverardingiz) podognad (mobodo
aytganlarini qilsam esa kusni qo’toqqa bosganga o’xshash deb
tushuntirayotganlari, o’zimda esa g’alati ravishdagi Iblisning kalla bosib
kuzatuvi tasdig’i bo’ladi, qanday bog’lanish masxaralari!), hayot shakllarining
bir-birini yasashga xosdalab ortidan surish orqali To’y bazmining sarobda,
Ruhlar bazmiga ya’ni qayerdadir bo’lib o’tgan bir spark, uchqunchaga yoki
shaffof o’chib yonishga xos tarzda amalga oshirilganligini bildiradi. Ha,
taxmin qilaylikki endi parallel katta-kichik oila a’zolarimizni o’zim
boshqarayapmanki, to’yning o’rtakashligida ya’ni parallel jismoniy oila
a’zolarimizning o’rta parallel zapis, sarobli ya’ni to’laqonliga yaqin qilib
to’yxona atrofigacha raqamli Olamning ichiga kirib ketish chizig’ida bo’lib
o’tishida haqqoniy aka-ukam, opa-singlim va bola-chaqalarimiz, u boshqalar ham
jismoniy, tan-u jonli ravishda bo’lishadi, ishtirok etishadi ya’ni qatnashishadi,
mehmonlashadilar, ammo har bir taraf ya’ni oila a’zolarning istalgan yagonasi
boshqalarini ko’raolishmaydi, taniyolishmaydi, chunki hamma oila yoki asl xonadon
a’zolarimiz bir-birovlariga to’xona axli orasida zapisli ya’ni raqamli Olam
orqali har xil qiyofali, tana shaklidan qilib qo’yilganligini bilsangiz yetarli
xo’p. Mobodo olmasinki deb qaralayotgan bu ichimdagilar tomonidan
yashirilganiga xos uzoqlashilishini ham istab turgan bir tuyg’ularini ilg’ab
olganim rost bo’lsaki yoki shunga yaqin borib To’yxonada haqiqiy jismli
parallel izli ya’ni bo’lib o’tgan trayektoriyali yoki yaqin o’tmishli
to’qnashuv, kezib o’tish yoki hattoki birov bilan chindan jismoniy urushib
bahslashish bo’lsa hamki, bu – oila a’zolarimizga Ruhan telbalashuvni berib,
qattiq yomon ta’sirli oqibatlarga olib boraverganligini siz va bizni o’rab
olgan ichimdagi klounadalarning podagnad, proshivkali yoki hayot shakllarini
ustma-ust qo’yib go’zallik yaratib berishga bo’lgan to’ydagi ishonchlari ortidan
ushlab turgan cheksizlikning, hammasi biridali tartibning buzilishi deb
bilsangiz bo’ladi – xay. Umuman olganda to’y asosan o’zim uchun, o’zimga
bag’ishlangan ya’ni o’zim bir kishi sifatida boshchiligim asosida kechadimi,
ha. Zero shu to’yxonadagi to’y marosimi o’rtada, dallollikda yoki 3 parallel
to’g’ri chiziqlarning markazidagi simmetriya o’qi deb topilayotgan to’g’ri
chiziqda bo’lib o’tayotganligi kamdan-kam haqiqiy oilamiz bilan yig’ilib to’yga
qatnashadigan o’zimniki sanalib, qolgan oila a’zolarimiz deyarli har – hafta
- bir tomondagi, Dunyodagi ya’ni
jismoniy, materiyali ravishdagi insonlar bilan bog’liq to’ylarga qatnashib
turishganlarida hammasi ma’lum endi. Bir jismoniy tomonli to’ylarda mehmonlar
yoki atrof qatnashchilari ko’pchiligi haqiqiy insonlar, jismoniy vakillar
bo’lishib, ularning norozilik va urushqoqliklarini ora-orada tug’ilib, kirib
qoladigan klounada siyosiy nazoratchilar va haqiqiy mafia tartibga solishini
bilsangiz bo’ladi. Demak, bugungi to’y-tomoshamizni ham asosiy e’tibordagi,
yaqin oila a’zolarimiz har safargi to’ylari tizginiga qo’shib bormasliklari
tarafdori edim-u, xo’sh mayli. Nima bo’lganda ham shugun to’yni o’zim
uyushtirayapman xay, kelin-domot masalasi ichimdagilardan hozir kulgu bilan
qaralib, - ular bormi o’zi, degan hayron qolishga xosdalashli, ammo o’zi “yo’q”
deyilgan bir tarafida turganga o’xshab qolishli qarash-qaratishlari,
kuzatuvlari-kuzattirishlari ma’lum bo’lganga o’xshab qolayapti. Kelin-dommot
bormi-yo’qmi ularning to’ylari oraliq to’yi bo’lmasligi kerak. Endi, genetik
o’xshashlik va hayotiy o’xshashlik bor bo’lib bu – genli sxema dasturi orqali
yaratilishga teskari bo’lgan taqdiriy shamol tuyg’uli yaratilish. O’rtada
turgan shu o’xshashlikni olib boruvchi o’xshashlik, tarz qurboni o’zim ikkala
tarafdan tanamga tekkanga o’xshash kechinmaviy aylanma, qaytlanib tebranma
zarblari orqali yana o’zimni tugallanib qolgan fikrimni uqib kuzatayotganlaridan
keyin yangi ishni to’xtatmaslik uchun, qulga o’xshab, boshni ko’tarmasdan davom
ettirish maqsadida urib, solib, tushurib va siltab-silab tergalab ikki tomondan
bo’lgan yoshlarning omli va qo’toqchali amallarini qilib qo’yishadilarki, hech
qo’ying shuurimdan kayfiyatimda bo’lgan bir masala topilib kelib, yana shu
o’zingniki ha, edi ha? ha-a?, - deb qo’yilmasa va ishni beliga tepmaganga
o’xshab turishmasa ko’tlarining teshiklari o’zimnikiga o’xshash maza
qilmayotganidan achinishib, nimaga bizlar qoloq avlod vakillarimiz degan shamalarda
cho’kib, g’am-g’ussaga va xafagarchiliklariga o’zlarini ushlayolmay botib
ketishlaridan qo’rqib qolishganlarini o’zimga taqab yurishganlarini
aytmaysizmi-a? Nima bo’lsa ham, kusli qiz boshimda yo’nalishlarni
o’zgartirishlar bilan ovora bo’ladiki, yaxshi va maqsadga-muvofiq bo’lgan
gapimni o’zgartirib, esimdan chiqarib bunisini yoz degan o’zining taqdiriy
ravishdagi o’xshashli ishlarimga kechinmalarimga, qalbimga (dilim, ko’nglim va
bag’rimga) ya’ni haqqoniy tarafdagi ilohlarimga urishini, zarba berishini qiladi.
Ha, bu – ikki tirranchalar, qiz va o’g’il ham jismoniy va parallel Olamlarning
qarama-qarshi shaxslari xolos, biri jismoniy odam va ikkinchisi jalabsifat
klouni. Umuman olganda narigi o’zlarining kichkinagina xonalaridan “ahm”,
tomoqlarining taqlidini qilib turgan dadam ham aynan kallamning, miyamning
tuyg’uli tarmoqlari, yo’nalishlari sifatida tasavvurda tegib kechayotgan Pitonga
yoki shishgan-toraygan quvurlarga xos havo yoki shamol yo’nalishlarini bildiruvchi
shakldagi tuyg’ularimni, o’ylov-bilim-tafakkurimning birgalikda ishlashini
poymol qilishgani qilgan xay. Ha, mana hozir salgina tinchlik bo’ldiki, qani endi
o’zimga qo’yib berilgani rost bo’lsa, miyam ham dam olganga o’xshayapti. Umuman
olganda genetik o’xshashliklar tuyg’uli ilohlar sababli, taqdiriy
o’xshashliklar, tarzlar yoki tartibli tarqalishni tortib olib birlashuvlar esa
qalb ilohlariniki, mo’jizakori xay. Qalb ilohlari zapisli haqiqiy narsalardan
chiqib shaxslarning irodasini, tanalarini bo’q degan holatlariga solib oldi-soldi,
bijir-bijir yeb o’tkazganga xos tashlab ham ketish ilinjlarini bildirib
talvasa-telba qilishlari turgan gapmi, ha. Tuyg’u ilohlari esa nafaqat miya
neyronlari bo’ylab shamol, yoki havo keskin bosimga xos yo’nalishli, tana
mushaklariga o’xshash yo’laklarga solingan tuyg’ular, g’oyalar kelib ketishi
bo’lib o’xshashlik bo’yicha esa kallamizning (ich et-suyak, terisi, miya
go’shti bo’ylab) bo’ynimizdan boshlab boshqarilishi, qimirlashi va
charchashlariga javobgardirlar. Shu bilan birga tuyg’uli ilohlar, Karobum va
Arutsam hamda Lomajyo oyoq tovonlarimizni (foot), so’ng qo’l bilaklarimizni
(hand) boshqarishib, bu ikki iloh turlari bir-birini yomon ko’rib itarganga
o’xshash o’zimni invalid, shol ahvolda tebratganga, telbalatganga xos turishadi
ba’zida. Endi, umuman olganda bular taqdirim va genimning o’zaro aloqador
o’zimgagina bag’shida yo’llari, izlari yoki uzluksiz iplaridanki, biz bilingki
unga qarshi qanchalik taqdir ma’nosidagi ishni qilish oqibatida qaynotamni
urib-solganimni hali alohidalashib ham turib yozajakligimdan avvalki genetik
ravishda o’z birinchi oilamda bo’lib o’tgan O’lo-apamning yoshlikdagi kusini
qoparishga bo’lgan urunib jinsiy aloqaga tegmaslik ham mumkin edi-ku, ammo shu
bu bo’lganchalik, endi nima desak bo’larkinki bu – baribir taqdir va gen
ishlari bo’lishi muqarrarligini o’zimga pesh, oqlash qilib kirgizaverib, balki
aslida o’zimning mutloq aybim ham yo’qligini, shularning barchasi zapisdanligini
bilib turib (mana hozir orgazmim ham oddiy, sodda sog’lig’imni yoki o’zimning
har kimga o’xshash ahvolimni o’zimga sezdirib chiqdiki, bir zum bo’lsa ham Xudoga
shukur sog’lomgashtalik, tetiklini bilib, qayta eslab, sezib oldimki) o’tgan
umrimda bo’lgan ishlarning, hayotimning, turmush tarzim va yoshlik beboshlik
kechinmalarim va ehtiroslarimni bir-birovi bilan kinoyali va paradoksli
urushishi, janjali yoki tortishuvi bo’lib kelmasa, har doim o’tmasa, ozgina
qizg’unchadan yoki ayol nafosatidan go’zallik ko’rib va bir picha Dunyoning
zapisli bitkazilish bosimi ma’lumotlaridan olib hayotdagi boshqa, kun bo’yi
katta-davrli ishlarimga qiynalishimga bel-bog’lashlariga xos yurg’izilmasam
yoki harakatlantirilmasam bo’lmasligini tushuningiz, qandaydir g’usum, maraz va
g’aflat bosgan, xusumatli, bir kichkinagina bo’g’liq joydan yopishib olib hamma
ishlarimni, katta faoliyatlarimni o’ziniki qilib belgilab boraverishini sezdirib
o’tkazaveradigan o’chakishuvchi borligini bilmasam va shunga o’tirib qolmasam,
buni ko’nglimdan o’tkazib hisoblatilmasam izn berilmasligi ma’lum va mashhur
xay. Mana hozir o’z oilaviy genetik tarafdan bo’lgan ishim, noma’qulchiligim,
kirmay-chiqmay qilgan yuzalama, ammo kuchli bilingan seksim sababli Zikoni
ishini qilib, o’rnini egallab qo’yganim uchun Ziko doimo klaviaturamning
tugmalarini chiqarib turmasa, asosan narigilarning xotini bo’lib kelgan
xotinim, rafiqamning valigini, i nomidaligini bildirib o’zimdan
uzoqlashtiraverishga va kayfiyatimni bulg’ayverishga urinmasa bo’lmasligini
bilsangiz bas xay. O’zim qachon ularning xotini bo’lmish rafiqamning, ining
uyiga borsam, Zikoni ichimdagilar yo’qlashtirishadilarki, bu – genetik taqdiriy
boshqaruv yo’qotilishi mumkinligi oqibatida, ichimdagilarning har doim genimga
bog’liq kuzatuvlari nazorati yo’ldan toyishi sababli Ziko bilan manfaatlar
to’qnashmasligi, Ziko o’zimni urib yubormasligi bo’ladimi, ha. Zero ichimdagilar
bildirishayaptilarki, taqdir bo’yicha qaynotangni urushingni o’zing bildingki,
qanchaligini tushundingki, bu – Ziko dadasini kam urgan, taqdirini genetik
taboo ingdan ko’ra oz buzgan degani bo’ladi, deyishayapti. Endi, vaqtning
mazmunini va mohiyatini tushunishga urinaylikki, vaqt ham o’z-o’zidan ishlab
chiqarilmaydi, balki u nisbiydir. Vaqt bu – bizlar, shaxslarning hammasi
bo’lmish taraflaridagi aloqa manbayilari, shakllari yoki vositalari boshqa
tomondagilar bo’yicha o’zlarini berishini bilingiz xay. Masalan, insonlar va odamlar
uchun gapirish aloqa manbai klounadalarning o’z taraflaridagi xos-xususiyatlari.
O’zimdagi sezgilar bu – insonlarniki bo’lsa, odimlashga, harakatlanishga
erishishim insonlar uchun o’zimning xos-xususiyatim, jabham yoki jihatim
sanalgan. Endi tasavvur etingki, shular bir-birovlarimizdan olib
qo’yilaboshlanaversa. Agar o’zimning harakatlarim o’zimni o’rab olgan ikki
tarafdagi klounlar va insonlarga aloqa vositasi bo’lib o’taversa, o’zim
harakatlanaolmay, odimlayolmay qolaman. Insonlarning sezgilari esa biz odam va
klounadaga kelaversa, insonlar sezaolmay, ko’z bilan yaxshi ko’rib ilg’ayolamay
turishadilar. Klounada(kloun”lar”)ning tushunchalari, irodalari insonlarga va odam
bo’lmish o’zimga ko’proq kelib qolsa va o’zlarida kamaysaki, ular ya’ni klounadalar
tushunaolmay qolishib g’ayrioddiylik yuz berishi hech gap emaski xay. Shular
har bir tarafning 3 ala xos-xususiyati, xarakteristikasi haqida borayaptiki bu
– insonlarning o’zlarining sezgilari bo’lmish eshitish, ko’z bilan ko’rish va
teri bilan tegish hamda klounadaning irodasiga ko’ra joylashish, tushunish va
gapirish, so’ng odamning o’z xarakteristikasi odimlashi bo’yicha qimirlash,
harakatlanish va qo’zg’alish. Go’yoki biz uchchavning hammamizda qotgan tana,
jussa va badan, jasad, aniqrog’i gavda vaqtni sezaolmay qotib turaveradiki,
aslida vaqtning o’zi qolmay qoladi butun olam va dunyomizda hamki, shu vaqtning
nisbiylashuvi, qiyosiyligidan xaymi. Go’yoki o’ng, “o’rta” va chap oyoqlarning
ishlash va tuzilish faoliyat turiga ko’ra bo’lganiga o’xshab o’ng oyoqning teri
sezgisi kuchli bo’lgani boisidan bosh bosharuvchi, ildam bo’lishi, o’rta
oyoqning ya’ni olatning laxim go’shtdanginaga xoslanganligi hamda chap oyoqning
ichi to’la suyuq orgazmli suyakligiga xos o’ng’ay, murosasizligi hisoblatilib,
bizlarning gavdalarimiz ham shu 3 ala guruh vakillari tomonlaridan teri bu –
insonlarniki, go’sht esa odamdan hamda suyak klounadaniki bo’lib hisobga
olinganki xay. Umuman olganda aynan shuni tushimda, Yaponiyada bo’lgan ro’yoyu
zaminda ko’rib, o’zimni operatsiya qilib ichki a’zolarimni, ya’ni bu aytilganlardan
boshqa qismlarini shu aytilganlar, yozilganlarni belgilab, joylashuvda yechim
qilib chiqarish uchun olishlariga sal qolib operatsiya xonasida, qon va yurak
va boshqa ichki a’zolarga o’xshash badan ichini ko’rganimdan keyin yugurib
tashqariga zinapoyada tushmasdan sakrab yiqilmay yana yugurib ketaverganimda
ma’noni berganlarichalik oyoqlarimning kesilganga xos og’rishi bo’ldiki, so’ng
ko’p ham qocholmasligimni bildirib o’zimning gavdamdan, boshim uzra qarashlarimdan
kuzatuv rakursi to’g’rimda kichkinagina o’tloq oralab yashinib yotib olib
kutishga hozirlik ko’rayotgan ikki og’ayni botirlarga havodan aylanib sal
ustlari, 2-3 metrchalik balandlikka tushdiki, bu – aynan mana shu yozuvim ham
bashorat etilganligini berishi hech gap emasligini ya’ni masalani hal qildim deb
hisoblab aynan shu yozuvim bilan tushimni yozaolganligim bo’lib, tushim ya’ni
ro’yoyim joy, yechim masalasida siqib chiqarilishi kerakligiga, shu yozganlarim
nega tushimni qayta keltirdi, deyishimga qarshi hech narsa qilaolmadim deyayotganligim
bo’ladimi ha. Zero yana isbot ravishda Yaponiyaning binolar oralab hovlisida
o’zimning qurshovga olinganligim muhokamasida boyagi Azik emaski, balki
Xayriyev Azik jiyan O’zbekistonlik sifatida mafialigini, oxirida to’pponchalarini
ko’rsatib ketishi, Yapon xonalarining ichida tovuqlarning o’zlari kataklariga
kirishini eplayotganida baribir chiqib don-dun yeyishlarini va h.k korridorlarda
yurganligimni 3 ala xalqdosh erkaklikdalikdalarning aloqa manbailarimiz, bog’lanish
bildirish vositalarimiz o’zimizdanligi bo’yicha yaxshi sarguzashtni boshlab,
xush kayfiyatni berib boshlaganligini bilsangiz bo’lardi. Ammo, diqqat va
e’tibor, iroda o’tishi hamma vaqt joyidaki, o’zim shularga shama ravishda ichimdagilar
tomonidan kerak bo’lsa qandaydir aralashuvli holat tarzlari yondashuviga ko’ra
Polin bilan suhbatimizda aytishimga yo’l qo’yilmagan fikr-xayollarimning bir
parchaligidan shakl toptirilib, ertaga deyilgan shu bugun yozuv uchun
mo’ljallashlarimga sodiq qolishga izn berishlariga xos bir gadolik barchasi
xo’p. Qandaydir yo’llari vositasida o’zimni bir ramkaga qisib solib borishlariga
xos barimi, ha. Shu yo’llari taqdir va gening kinoyasidan ya’ni istehzoli
talqinidan ko’proq yo’nalishlari uzunligiga, chiziqlar bo’ylab oxirgi eng
kichik farqqa emas, balki parallel kinoya to’g’ri chiziqlarining o’zlariga,
taraflariga o’tishlari bo’ladiki, xay. Bitta deyishganlarida yozayki uzunroq
qilib bo’lsada, zero hozir to’yga shaylik, kiyinishga chaqiruv bo’ldi hamki, demak,
aloqa vositalarimiz debon o’zlarimizni bir-birovlarimizga yedirib oldirib qo’ysak
ham, boshqaruvimizni mutloq yo’qotmaslik ilinjida gavdalarimizni asrab qolish
uchun o’zim tomonimdan etimni qisishim, qo’zg’alishga shaylanib qolishim,
aniqrog’i misol sifatida bosh barmog’imning kaftidagi to’pig’ini qisishim bo’lsa,
insonlar taraflaridan, qiblalaridan terilarini uvushtirib, ishqalab yoki paypaslab
turishlari hamda klounadaning suyaklarini qirchitishlari, qattiq narsaga taqab
turishlari yoki chidamga bog’lab salginagina urib olishlari bo’lsa kerakki, bu –
yo’qotib borayotgan aloqa vositali o’zlarimizning boshqaruvlarimiz toki
bir-birovimizga to’g’ri, mos tushib o’tib bormaguncha xay.
Comments
Post a Comment