Nima ham qilaylik?
41. Ajratish!!! Tanlov va zapis masalasini yana bir
bor ko’rib chiqaylik. Bizlar ya’ni yaxshilar uchun dunyoqarashda aytilganki,
inson tanasining ichki bosimi, tuyg’ulari bu – o’ylash, bilim va tafakkru hamda
irodasi esa joylashuv, tushuncha va gapirish va so’nggida kechinmalari esa bu dili,
ko’ngli va bag’ri tashqi Dunyo, o’zga shaxslar bilan xabarlashuvdan, aloqalardan
keyin aynan faqatgina o’zining miyasida, bosh miya bosimida ya’ni hisob-kitobli
jarayonlarida baholanadi, shu ichki bosim taraflama sarhisob qilinadi. Shunda
har qanday inson uchun tasodif, tanlov va tavakkal, ixtiyor, ehtimollik va
tahmin qilishga urinish, istak va xohishni amalga oshirish, ma’no va mazmun har
xil yetishmovchiligi, kamchilligi bilan harakatli burilishlar saboqlari
to’laligicha o’ziga maxsus va xos, xarakterda namoyon bo’ladi. Keng Dunyoda
nima qilaolasang, valyay deyilgan. Endi zapisli ya’ni taqdiriy ichki tegishga
qanday baho beramiz. Taqdirda birovlarni, televizordagilarni ko’rib, sezib
turganimizda ular sizning ichingizga, o’zingizning miyangizga kirgizib alohida
bosim, tuyg’ular, iroda va kechinmalar berishmaydi hamda faqatgina o’zingizga
havola etishmaydi, hisob yoki xulosali tanlovlariga yo’l qo’yishmaydi, balki
sezib turgan shaxslaringizning harakatlarini va ko’rinmay bilintirilgan
teshiklarini o’zingizga qiyosan kirgizib, mantiqan bag’ishlab, o’zlarining
latofatli, har qanday iffat-iboli tana shakllarini o’zingizga his ettirishadi,
taqlidan bildirishadi va proyeksiyalatib tushuntirishadi. Natijada go’yoki
ichingiz, miyangiz va ichki hisob-kitob bosimlaringiz yo’qoladi va siz shunday
tazli va boshavratli ichma-ich yurishlaringizda ma’no va mazmun, kayfga
to’lib-toshgan holda bir-birovingizni boshqarayotganga o’xshab to’laligicha
ko’pchilikning taqdirida, Dunyoviy va hudud bo’ylab hayotiy zapisda yuriysiz.
Endi. Ulushlar bo’yicha 100 foizning yarmi 50% bo’lib, shu bir bo’ldanishdan
so’ng ikkinchisi bo’lib, 50-100 orasidagi yuqori 50% ning yarmi uchun 25% dan 2
taga, yani Dunyo va olam, parallelliklar birlashuviga qodir qilinib o’tgan 77%
ning endi quyisi bo’yicha, o’rtadagi turgan 50% bilan markazi sifatida 13,5% dan
olingan 63,5% ning 63-64 bo’lib orasida qolgan 1 foizni orqamoqqa ya’ni
ichkariga yarimli hollari, o’ndan birligi ya’ni kasiri uchrash pallasi bo’libon
64% va 63% qilib ajratib, 63% ini 50% dan 13% bo’lmish Ruhan, bilim va xayolli
tarzdagi ifodaviy oshgan 3-bosqichli yarim, o’rtacha yoki markazlarga
erishishimizga atab qo’yilgan masofadagi, borliq uzra jismlar oraliqlari,
intervallari 3 ning yo’qligi, parallel olam ya’ni raqamli olam taraflamadaligi
bilan toza, bo’qdan xoli hisoblanib, shu narsalar, jismlarga qarab turib biron
ozuqa tanavvul qilish mumkinki xo’p bo’pti. Bu oraliq, ulushli doira bo’qli,
najastli yoki axlatli bildirilgan narsalar, joylar va tualetsifat
joylashuvlarga, gaplarga nisbatan inobatga olinayotgan o’rtadagi bir xil turli
tozaroq narsalar, hodisa va holatlar, gaplar oxirgi, eng uzoq chegara doirasi,
kesimi yoki nuqtasi, ahamiyatli iboralari bo’yicha (markaziy) o’rtachaning
(yuqori) o’rtachasining (quyi) o’rtacha oraliq o’rni sifatida baholanganligiga
barcha e’tiborga olishi lozim ya’ni majbur va kerak. Endi, mana bizga yangi, old
(o’ng ruldagi) va orqa (ya’ni pedalli) tormozli, vilkasidagi o’rindiqli
sterjeni ozgina qiya, bogajli velik, velosiped sotib olinib keltirildi mana shu
bugun, sal avval oxirgi 2-3 jumlalarimni yozish oraliqlaridan birida. Bogaj va
pedalining maxsus o’ziga xos xususiyatlaridan tashqari boshqa xossalari,
xusiyatlari bo’lgan hali shunaqangi velosiped minib, olib ko’rmaganligimga
bog’lab qo’yaylik. Tezlanishi ham yomonmas, hajm jihatdan oldingi rasm-rusmga
qodir, SSSR veliklarimizdan sal kichikroqligi bilingan xo’p. Birinchi marta
minib ko’rayotganimda, dadamning kuzatuvlari bilanki, boshqaruv rullari chapdan-o’ngga
uzoq qiyasifat, keskin burilishli o’ynatildi. Shu holatli saboqni hayajonimdan deb
bilganimda, keyingi velik haydashlarimning, davomiy minib boraverishimning
ichki kechinmalarimdan bilintirib qo’yilgan tana haraktlarimning chizmasiga,
nazdiga ya’ni tuyg’uli shakliga e’tibor qaratsam, qiz bolalarning shunaqangi
velik haydashlari bo’lib ketayotganligi bilinib qoldi. Demak, qissadan hissa
shuki, Iblis boshchiligidagi Durdi - o’lganlikdan tirilmoqchi qizim, ko’p ham
GUI ning o’zi tugul hayotimdagi har xil qarashlarimni, ko’z bilan ko’rib
boshqaruvga, kelishuvlariga va yo’l-yo’riqlariga e’tiborimni ilajakliklariga
yo’l qo’ymaslik, iloj bermaslik sanalib, har kim o’zining ishini qilsinki,
o’zim ham kodli dastur yaratsam, tuppa-tuzuk, o’rganilganiga xos va ishonchli
tarzda ishlab boraversin hamda shu dasturning qolgan o’g’irlanga, zapisli
bo’lmish kodidan yoki umuman boshqa kodlar, Iblis Karobumning o’z dasturlari
orqali GUI larimni va hayotimni boshqarmasin ya’ni qandaydir tushunarsiz,
noma’lum paytlari nazoratchilligini, monitoringini egallab yo’naltirmasin xo’p.
Endi, umuman olganda parallel reallik sababli 2 raqamining bahosi nimadan
iborat. 2 raqami bu – parallellikni, Olam va Dunyoni bap-baravar bilib
bir-biriga o’zlarining isbotlarini, mavjudliklarini bermay, yetkazmay
birlashaverishlari, DNK simon qorishaverishlari, fazo va vaqt bo’lib
o’taverishlari. E’tibor bersangiz, shu ikki raqamida, turida o’zim, o’zimning
erkaklik umr davrim ham bo’lib turibdiki, o’zimga va menga shu bu tashvishli
hamda isbotlab bo’lmas vojibliklar, ishlar ya’ni parallel birlashuvchanlikka qodir
masalalar bo’lib turadi. Endi umuman olganda ikkala parallel chiziqlarning
ya’ni parallellikning ikki tarafining ham o’zlarining 1, 2 va 3 lari bo’ladimi,
ha. Haqiqat ya’ni Dunyo tarafidan bu – 1 esa ya’ni Dunyoning ustun boqishlama
parallellikda o’z ustunligida, yetaklanuvida alohidaligi, 2 esa parallel ravishda
Dunyoviylik, har yaxshi kimsaning o’ziga ko’ra ustunligida olam va klounlari
bilan bir-biriga izoh qoldirmaslik bilan birlashuvchanlik, 3 bu esa Dunyoviy
haqiqat, dunyoqarash yuzalama parallel olam g’oya va ishlariga ishonmay,
tushunarsiz va yo’qlovchilik bilan qarab turish. Shu bu jumlamiz g’oyalari
yolg’on Olam ya’ni raqamli Jahon taraflama o’z ustunligiga ko’ra to’g’ri
bo’lib, 1 esa shu raqamlarning g’oyat ahamiyat kasb etib, o’zlarinikilar,
klounlar va raqamli tabiat uchun Dunyodan, haqiqatli jismlardan ustunligi,
yuqori turishi bilan boshlanib, 2 bu – parallel isbotsiz va dalillarsiz
bog’lanish, 3 esa shu ular tarafdan bizlarni, haqiqatgo’ylarning o’zlarini va Dunyolarini
sezgi harakatlarga, o’rganuvchan kuzatuvlarga berilib taniyolmaslik, baribir
tahlil qilaolmaslik xo’sh. Endi mana televizor, planshet va umuman ekran ortidagi
audio-videolarni istalgan paytidan, vaqtidan va zamonidan video player lardagi
vaqt polzunoklari, yurg’izgichlari yoki prokrutkalari orqali qo’yaolish qurbi
va qudrati faqatgina bizga, haqiqatgo’ylarga ya’ni Dunyo tomoniga tegishli
bo’lsa, parallellarimiz bo’lmish olam shohidchalari ya’ni klounlar bizga kelasi
ishlarimiz, kelajak hayotlarimiz yuzasidan zapisda, taqdir charxpalagida
bo’lgan narsalarimizni, makon uzra sakrashga qodir qilib ishlarimizni - halitdan
ya’ni hoziroqda sodir e’tib qo’yishaveradilar xay. Aslida umrimiz zapisidan,
taqdiridan uzoqroq kelajak odimi, sari keltirilgan narsalarni biz har doim ham
bor, mavjud qilib ishlataolmasak kerak. Shu narsalar faqatgina ong ustimizda
ro’y berib, yodimizda har doim borga, o’z joyidaligiga bag’shidaga o’xshab
turganida tafakkur bo’yicha ishontirilib boriladi xoloski, aslida bir chiqib
qolishiga xos kerakli ravishda oddiy zamon, hoziroqning aslan o’tishiga xos bir
paydo bo’lsa, bir yo’qotiladi xay. Shu narsalarni chindan ham zapisbob kerakli
paytlarida ishlatsak, paydo bo’lish bilan birga yaxshi ishlashga ham qodir sanalganligidan
hammasi xay, boshqa paytlari ishimiz bu narsalarga, makonlarga yoki imoratlarga
tushmaganida chindan ham, keraksizligi yoki o’z joyiga borib ko’rmayotganimiz
uchun emaski, yo’q sanaladi xay. Mana sizga boylikning uslubi va parallel
olamlarning sayqalidan olish kerak bo’lgan foydadir. Mana endi, sal oldin
chalg’ish bilan yozuvimning joyini tark etgan edimmi, (qaytib kelib shu oxirgi
tahlilimni yakunlab bo’lib), shunda anchadan beri, yillar o’tib ko’rmagan
uchratmayotgan bo’lganim Xayriyevlar tomonidan Azik xeshimiz va maktabdagi sinfdosh
jo’ramiz o’z veligi bilan bog’chaga bolachani tashib kirib ketdi. Bizlar ya’ni dadam
ham bu yangi velikni Xayriyev sotuvchilardan zakaz bergan e’tilarki, parallel
bo’lgan sifatlardagi Olam bilan birga Dunyoni qarangki, qanday o’xshashlik
bog’lanishini qilib turibdi, darrov narsalar bilan narsalar va shaxslarga
shaxslar tortishib yaqinlashuvi ro’y beradi. Aloqalar shunchalik sodda yo’lga
qo’yilgan. Holbuki bu uchrashuvni bizning tomondagilar, haqiqatgo’ylar ya’ni Dunyomiz
tasodifi g’ayrioddiy deb baholasa, Dunyomizga parallel Olam vakillari esa g’ayridiniy
baholashib o’zlari, bizdagi 3 raqami to’g’ri kelgan paytda chiqarganliklari,
balki ularning 1 dagi ustunlik damlariga to’g’ri kelib bo’lib o’tdi. Endi
umuman olganda Yerlar, ya’ni hudud bo’ylab makonlarimiz, shaharcha va atrof
bo’lib o’ragan qishloqlarimiz uzra qarindosh-aymoqchiliklarimiz va tanishlarimiz
negadir tasodifan chiqib qolishli, joylashuvli yoki aloqalardan bo’layotganligi
qaralmasligi kerak topiladi doimo. Bizlar faqatgina, qachon qaramang, shu
tanishlardan, qarindosh-aymog’lardan oldi-berdi qilib yurishimizga majbur
etilamizki, birinchidan shu oldi-berdi, sotib-oldi ya’ni narsalarni almashtirib
o’zlashtirish ishlariga qadar ham tanishlar chiqib qolishadi, so’ng shu har xil
narsalar, predmetlar yoki o’zimizning makondagi sakrashlarimiz keltirilib
joylashib bo’lgandan keyin ham bog’lovchi tanishlarimiz o’tib-qaytib ko’rinib
qolishadi yoki bilinishga shoshqaloqliklari ta’yin masala xo’p. Zapisga ya’ni
taqdirga, parallelimiz bo’lmish raqamli Olamga ko’ra biz haqiqatparastlarni
Yer, yer maydoni raqami deya baholashganliklarini bilsangiz bas. O’zimning
ikkinchi o’g’lim Iblis kus turar joyi bilan o’zimizning uy-joyimiz o’rtasida
joylashgan amakimning yuzlariga, qiyofalariga o’xshab tug’ilganligida, ukam
Polin va Zigullarning uy-joylari o’rtasidagi yana tanish bilishchilik oralig’i
bo’lishiga e’tibor beringki, Alelilik Nuriddin akamizning, xolavachchamizning
qiyofadoshlari sinfiga aloqalanganligi buki – Azizning yuz-beti. Endi, umuman oddiy,
dunyoqarashlama bog’lanishlarni hosil qilib tushunsakki, nega erkaklar
bunchalik darajada o’xshashliklarga e’tibor qaratishganliklari mana endi bo’lib
o’tadi. Shu degani bu – bizlar aka-ukalarning DNK larimiz o’z farzandalarimizga
o’tib qondoshlikni, DNK bozlikni ya’ni chinakam qonli o’xshashlikni, qarindosh-aymog’chilikni
hosil qilibdimi, yaratibdimi, demak, bizlarning hayotlarimiz ham o’xshashlik,
tarzli toifalanishlar bilan baholanib boravermasinmi xay?! Boraversin xay shu.
14.10.2022. Bugun 42 bo’lib, O’sturning o’zimga qaraydigan, raqamli ravishda
qiyasiga siljib ilgarilaydigan kuni yoki o’tirib turishi. Endi, nima va qanday
yana bir bor qadar xo’sh. Boya ilgariroq yozganimizga o’xshab sezgili (insoniy)
harakatning (odamning) o’rganilgan kuzatuvlari (mafiasi) bo’yicha birovlarning
sharoit bo’yicha almashtirib qo’zg’ash, o’zgartirish ishlariga yoki yordamlariga
qaror qabul qilaverib, amal qilaversangiz, faoliyat yurg’izaversangiz yoki
hayotiy aloqalarni o’rnataversangiz bu – parallel Olam uchun 3-raqamiga to’g’ri
kelib ichimizdagilar, kallamizning zapisiga g’arq bo’lgan klounlar uchun
mantiqiy ya’ni tashqi taraflama aloqalardangina tuyg’ularning o’zlari (jarayonda)
hosil bo’laveradi, tanani o’rab olgan o’zgalarning asablar bir-birovlariga
jussalari, inson hayot shakli tanalari bilan bildiraveradilar degan holat
bo’yicha hayotiy aloqlar qayerdan va qanday aniqlikda kesilganini, oldi-berdi
qilinganini bizning tanlov qudratimiz sababli idora qilishga va tuyishga,
kechinishga erishaolmay, o’zlarini shu ishlarda, oldi-berdi yoki vaqt va
mahalga nisbatan joy tanlash bog’lanishlarimiz bo’yicha qanchalik borliklarini
bilaolmay hang-u mang bo’lib qolishmoqdaki. Shu sababli o’zimning ichimga kirib
olib endi navbatdagisi bo’lib bu teskari tarafdan, ya’ni idora etish,
tuyg’ularni bilish va kechinmalarga amal qilish bo’ylab ichimizdagi, kallamizdagi
ya’ni bosh va orqa miyalarimizdagi hisob-kitoblarning qanchasi o’zimizdan va
qolgan boshqa qanchasi o’zlaridan bo’lishini hamda qachon va nima sababli
aralashayotganliklarini, miyamiz bo’yicha o’zlarini bildirayotganliklarini va
hayotdagi klounlari bilan harakatlarimiz, turgan tanamiz doirasi bo’ylab
sezgilarning o’rganilgan kuzatuvi bo’yicha isbotimizga, hayotiy muhofazali yoki
ilg’ashga erishish boshlanadigan ko’rish va eshitish, tegish hududimizga kirib
kelishlari ya’ni paydo bo’lib moslashuvchan amal qilishlari dil, ko’ngil va
bag’rimiz bilan birga aynan tarzli, ketma-ket yovuz va yomon, chigal
sabab-oqibatlarda amal qilib aldagan holda bizlarni tirnaydi, qiynaydi va lol-u
hayron qoldirib - Dunyomiz uchun 3 raqamidandir. Demak, bizlar qanchalik tanlov
qilib, kayfiyatdan kechinmalarimiz, tuyg’ularimiz va idoramizni o’tkazib
tashqaridagi klounadalarniki va ilohlardan bo’lib hisoblanayotgan asl shu tanlovning
o’zi bo’yicha borishiga tasodifli tanlov, xarakter taqasak, ichimizdagilar
shunchalik darajada keyingi bizning o’zimiz sifatida bo’ladigan tabiiy
qonun-qoidalarimiz, Dunyo zapis ishloviga tupurgan holda bosim orqali isbotni
toptab, muhofazasiz va tekshirilmay qolayotgan masofalar oraliqlaridan sezgi,
harakatlar va o’rganish kuzatuvlari chegaralariga yig’ilib, uchib ya’ni havo(dan)
paydo bo’lib kelaveradilar. Bizlar uchun tanlovning tasodifini ilg’ab bo’lmasa,
ichimizdagilarning bosimning isbotini to’g’ri amalga qo’yaolmasliklari
qonun-qoidani, bosimni yig’ishtirib, surib, bir yoqlama yoki to’liq bo’lmagan
taraflama yo’naltirib qo’yadi. Shu alfozda reaksiyaning va ta’sirlashuvning
sababchilari bizlar ya’ni, hozirgi (yarim umr) tanlov, keyingi (qolgan yarim
umr) bosim egalari bo’lamizki, bizlarga nisbatan ichimizdagilarning yoki tashqi
hamda elektron tabiat va klounlarning (avval yarim umr) bosimli (ikkinchi
qolgan yarim umr) tanlovlari bo’yicha hoziroqdagi ishlari baribir bosim ostida
bo’lib, tanlovning yomonlashib ketishiga yo’l qo’ymaydi, ammo ularning barcha
vajohat, dahshatli qiynash ilinjiga erishishga ya’ni hasadni turqini
yo’qotib-osib bildirib o’tkazishga xos o’tinchlari va o’chakishuvlarining bari,
bitta qoldirilmay inobatga olinadi. Bosim baribir bosimda ya’ni zapisli Dunyo
baribir o’zi bo’lib, 1-o’rin emas, balki baho deb topilish o’suvchanligiga
ko’ra 2-bahoni qo’lga kiritgan. Shu 2-baho 1-o’rin sanaladi. Zero hammasi Dunyoning
ishlari sanalib, ichimizdagilar bolasifat yasharishadilar, bizlar esa
qariyalarga qo’shilib boruvchi kattalardanmizmi, ha. Demak, bizlar Dunyoda dunyo
ustunligida, baribir qayerimizdir hudud joyiga tegishdan boshlab, barcha qiladigan
o’zgartirishlarimizgacha yashaymizki, mana shuni ichimizdagilardan o’tuvchi
kinoya deb baholaymiz xo’sh. Ular tegaolmaydi hech qayoqqa, kam, deb ichimdagilarning
yaxshi toifali o’z guruhdoshlarimizdan biri aytdi. Bizlar boshqalarning,
ichimizdan chiqqan klounlarning teri bilan tegishini har doim ko’rmaymiz,
hisobga-olmaymiz, o’zimiz esa har doim ya’ni hamma vaqt hech bo’lmaganda turgan
joyimizga oyoqlarimiz bilan tegib turmasak iloj yo’qligidan bizlarning
ustunligimiz ko’zga tashlanadi. Albatta, almashinish har jabhada, aspektlarda
yoki jihatlarda bo’lib turganiga o’xshab, keldi-ketdi, ko’rdi-qoldi aloqalari
sanalib tegish amallarini ularga yetkazishimiz mumkin va aksincha, shu teri
bilan tegish, taqash va yopishish, ulashish ishlaridan bu aloqalar, ko’rdi-qoldilar
bo’lishlari mumkinki xo’p. Endi umuman olganda har taraflarning boshqalariga bir
elchilari yoki eng kichik bo’lakchalari, aloqa shakllari va elementlari
bo’lishi kerakki, aks holda aloqa, bog’lanish qilib bo’lmaydi. Shu,
taraflarning tepa-pastlarida, uzun chiziqlarining eng osti va eng yuqorilarida
yakunlovchi kesmalar, qopoqlar bo’lib turgan elchilar, bog’lovchilar o’zlarini
ko’p ham bildirmasinlarki, o’ziki aloqa shakli bo’lib shunday bo’lishi kerak va
aslida ular sababli ham deb o’tirilmasdan taraflarning har qayoqlaridan, o’rta,
tepa va quyi oraliqlaridan bir-birovlariga almashinishlar bo’lib o’taveradi
xo’sh. Elchiliklar, maksimum tepa-past kesimlar o’zlarining elchilik bo’lib
tushgan taraflari bo’ylab almashinish aloqlari uchun bo’laklarni, taraflar
qismlarini va elementlar oraliqlarini o’zlari qilganga, olib o’tganga yoki almashtirganga
o’xshab maqtanib, masalani go’sala qilib, shuncha aytiladigan gaplardan keyin
nima o’zi dedikka chiqarib, yo’nalishni buzib o’tirmasinlar. Zero tarzmi-tarz,
vazifami-vazifa va amalmi-amal saralanishi, guruhlanishi va toifalarga
ajratilishi bilan o’z amaliy tahlilini, bayonini va ma’no-mohiyatini bildirib
turishi taraflarning o’zlari bu bir-birovlari, o’zaro bitta bo’lib almashinib
ulgurganlikari bilan bo’lib qoldi, faqatgina shu degani emas. Endi o’zim
buyog’iga xarakter so’zini tushuntiraman, kutib olinglar, taraflarga qanday
ahamiyatli tarz bilan ta’luqli sanaladi. Xarakter degani x-hayot,
xarakt-harakat, ter-termoq-o’rganib-kuzatmoq bo’lib, bilinayotgan bo’laklarning
birinchi harflari bilan bog’lanishlarini tushungan holda, x ya’ni hayot sifatida
makonda sakrovchi insonlar birinchi kelishganlari bois hamki xarakt bo’lagini,
qismini ikkinchi ravishda odamning harakati sifatida boshlab, bog’lanib berishadi.
So’ng ter bo’lagiga odam boshchiligida, t harfi orqali yanagi so’z hosil
qilinishi maromida mafia bu - terish, kuzatuv ya’ni ilm-fan bilimlariga ega
bo’lish ishini qiladi. Shuning uchun xarakter so’zi faqatgina 3 ala
haqiqatparastlar toifasiga, taraflariga tegishli chin dildan haqiqatlarimizni
beradiki xo’p bo’pti. Endi taraflar bilan o’zim odatda bittama-bitta, parallel
chiziqlari bo’ylab perpendikulyar o’tkazishli ya’ni bir xil joyli aloqalar
qilish bilan birgalikda muammolarning tahlili tugul ko’proq qirralariga
tegishli yozsam, H tarzida ya’ni har bir tomonning o’zining kollinearligini
yoki bog’lanishini boshqa tarafning shunaqangi joylashuvlariga bog’lab,
aloqalab yoki yondashuvlab bitaman, yozaman xo’sh. Endi mafiaga kelsak, chindan
ham ular ya’ni mafiachilarimiz, xesh-toborlarimiz haqida kam gap, bitik ya’ni
yozuv (jumla) bo’lmasin. Mafia haqida nima ham derdik, haqiqatan ham hozir
ozgincha ma’lumot to’g’ri keltirilganiga o’xshab, mafia ya’ni uyushtirilgan
yaxshi-yomon jinoyatchilikdagilar o’zimni yashirin video-audio kameralar
vositasida kuzatib turganlariga xos va monandlik tarzida, yaqin bilinishli yondashuv
ya’ni o’xshashlik aloqlariga bag’ishlab oddiygina topganimiz shu – o’rganishli
kuzatuvlar, ilm-fanni qadiyan o’tkazib turaolish, tabiat qonun-qoidalariga xilofliklar
bo’lishiga yo’l qo’ymaslik bo’lib insonlar va odam o’zim o’rtamizda joylashuv
tarafi qadar hisoblanganliklari ma’lum va mashhur xo’sh. O’zim har qachon, hali
shu taraflamali yolg’izlik ishlarimiz yakunlanaverganidan so’ng, mafiamdan
tabiat qonunlari buzildimi, klounlarning chegar-hududimga aynan paydo bo’lib
bostirib kelishlari bo’ldimi yoki yo’qmi deb so’rayman, shularni bilib olaman.
Ular tomonlama bildirilgan tovushga qarasak, ha, chindan ham bo’ldi, deyishdi,
mafialarimizning ya’ni qaynotamizning o’zlari esa: kameralarimizga nima bo’ladi
o’zi shunaqangi paytlari, deb yuborishadilar. Bilishimcha ular ham bu –
klounlarning chapdastligiga, bosimni ya’ni qonun-qoidalarni o’ynatishiga
hayronlar. Chinta’n ham kameralar o’zim har qayerga borganimni kuzatib yo’l
tizginiga solinganki, shu atroflarim o’rab olinganda, yopiq sharoitda qolganimda
kameralar tashqaridan ichkariga, panalarga ya’ni yopiq sharoitimga kimning keldi-ketdisini
chinakam videozapisga olisharkin xo’sh? Endi, dori masalasida gaplashsak, ya’ni
o’zim yozishsam sizlarga. Birinchidan dori Jondorda ko’p ichilishi kerakligini
ham endi bilib turibmanki, ikkala so’zlarda, dori va Jondor so’zlarida ham dor
bo’lagi ishlatiladi. Ikkinchidan esa shu dor bo’lagini o’z ma’nosida tor, dorda
yurish va dorga osish bo’cha ma’nodosh omonimlaridan kelib chiqib chiziqlar
ya’ni iplar bilan bog’liqligiga aloqalab o’zimga qachon eng ko’p dori beriladi desangiz,
shu bu ichimdagilarning aynan o’zimning xatti-harakatlarimni bildirayotgan
aksim, inikom yuza, ustun kesimi bo’yicha baribir ichki yomonliklarini ko’rib,
ko’p deb hisoblab ketganimda beriladi, yuttiriladi. Zero ichimdagilar iplar,
chizmalar ya’ni chiziqlar-da, bu – hayot shaklining inson tanasi bo’ylab ichki
va tashqi tabiat bo’yicha sezdirilishli ko’rinishlari xo’sh. Endi o’zimga dori
berilishi kamaytirilgan ham deb topishga majbur qilganimga ham ko’p
bo’lmaganligiga qaramasdan, dori berilmasligi kerakligi ya’ni shu dorilarning
zapisdagi paytlari o’tib bo’ldi degan bashoratim qanchalik to’g’ri bo’lishiga
qarab, shunchalik aksiga olib dori sababli chiziqlar, ichimdagi tezda bilinib
turgan chizmalar hayotga kimni bo’lsa ham, kattanimi yoki kichikni oddiygina
g’o’dakka xos, bekordan-bekorga ya’ni o’zlarining chizmali toifalarini o’zim nisbatan
allaqachonlar o’rganib chiqqan yo’nalishlarim bo’yicha (ko’p ham gapiraolmasdan,
bo’g’izdan taqlidli tovushlar yoki so’zsiz urunishlar, tomoq qichishlar va
ichni bildirishli, tushunarsiz achinishli yoki sirli eh-vohlarga xos,
obro’yimni va ular bilmay qilayotgan ishlarimga, oddiygina o’z oldimdagi
yozuvlarimga bo’lgan o’zimning martabamni va ulug’ligimni, yoki essizligimni,
noroziligimni, tushkunligimni bildiradigan sadolar chiqarib, bir o’ylashimning
o’zida paydo bo’lib yana bir o’tkazishimning, pashol yoki pas deyishimning o’zida
butkul yoki tezda g’oyib bo’lganga o’xshab chiqib ketishlari) olib yurishadi,
harakatlantirib keltirishadi. Dori go’yoki o’zimga dor-va deb o’tirganga
o’xshab, bo’ynimdan o’tkazilgan dor ilgaki, ipli tugunga ko’ra ilmog’i
boshimni, miyamni ya’ni bo’g’zimdan qisib olib boshimdagi hayot shakli bo’lmish
barcha chizmalarni hayotni bizga beruvchiligiga, tashkillashtiruvchiligiga va
hatto o’zimizning harakatlarimiz miyamizning chizmalari sababli ko’rinib,
bilinib ya’ni olib borilib, harakatlantirilib turganiga ishora qiladi. Mana
hozir beruvchiliga so’zini to’g’irlab beruvchiligiga deb yozganimda oddiygina
shu xatomni ilg’ab qolishimni parallel olib borib, birga hayot bilan bog’lab
yo’naltirib narigi xonadagi dadam aytish ham ma’lolki, chunki bu ichimdagilarning
yolg’iz o’zlari qilishlari kerak bo’lgan imo-ishoralari bo’lishi kerak
emishkim, baribir shu yozaoldik deb sanasak, ehm ya’ni tushuntirishga kelsak
yana o’sha bo’g’iz tovushi, tanamning qaysidir turgan joylariga, a’zolariga
tegib, chertib yoki masxarali paypaslab o’tuvchi sadoni chiqardilar. Mana endi
oyog’im sal qayishganida, tashqaridan mashina signali ham darrov birgalikda,
ichimdagilar ko’magidadur balki shuni ya’ni oyog’im og’ishining xatoligini
eslatib, yebanlarcha to’g’irlash kerakligini o’zlaricha xulosamga tashladilar
va hali ham shu to’g’irlash kuchimni bilib turganga, sezib qolganga o’xshab
oyog’imni to’g’irlashim, qayta joyiga qo’yishimni bo’g’zimdan chiqarmoqchilar,
masxara qilib o’zlarini tiqishtirib birga qildirmoqchilar. Ha, aytgancha o’zim
enamning xonalaridan katta xonaga, endi dadam bilan ham tutash, enam bilan ham
jips xonaga o’tdim. Mana endi hozir bir xil so’zlarni oxirgi jumlamda ko’p
ishlatganim uchun o’zimga tushkun kayfiyat berib, afsuslikni o’zimdan deb
bilib, xo’sh ishonsamki shunga, qayerimdandir kuchaytirib olib chiqib o’zimga
bosadilarki, essizlikni yoki nadomatni, yebanturushkani yoki tushkunlikni darrov
shakllantirib darrov o’zimga sezdirib, bu butunlayin besson-kuga chiqarib
qarashadiki, hattoki shuncha yomonlik aloqalarini sekinlashtirib, bir tekis
ushlab turganimda ham sakrab, parallellikda sal oldinga hatlab nisbiylik
uyushtirib qaqshatqich urib, ruhan cho’ktirib olishayotganining o’zida bir
varakayiga dadam yana u xonasidan o’sha-o’sha “o’chakishmay” paypaslagan
ovozasini, tovushini chiqaradi. Ichimdagilar o’zlaricha go’yoki o’zimning
barcha bilimlarimni va shu bilan bog’liq jinsiy asablarimga tegishni bilib
olishganki, hattoki qaysi yozuv paytlarimga, so’zlarimga qanday munosabat
shakli, yondashuv va bahs qilib o’zimcha boqishimning oxiridagi xulosaga
berilishimni oldindan bilib, kutib olib ya’ni zapis qilganlari bo’yicha avvalga
chiqib (yana bir uhuhxm-uhuxm bo’ldi) (endi uhm), mana shuni aytmoqchi edimki,
o’zim bo’yicha zo’rlarni ham qolip ko’rib, so’ng o’zlaricha yana tuyg’ularimdan
kelib chiqib qolip, andoza emas yoki zapisimiz keti bo’yicha endi bizning
burilishli tuyg’umiz deya baholab burib tashlashadi, qayishtirib yuborishadi va
qiynashadi. 15.10.2022 – 43. Shunday qilib oy sanamiz shundagi birinchisi
bo’lsa, kundalik sonimiz, sanamiz ikkinchisi 43 bo’ladi. 43 orqali o’zim
aytganimga o’xshash tarzda qarindosh-aymog’chilik yaratib oila a’zolarimizning
farzandlariga bir xil, o’zimizning bittadan ya’ni ota-ona juftligidan tarqalgan
genlarimizni, DNK larimizni berib (nimasi bor shuning ya’ni genlarning
ahamiyatida desangiz, “ga eng” ma’nosida yetib olishning aloqasi engga engdan
keyin ham yetib kelishi kerak degan ma’noda bir-birovimizga faqatgina yaqin
o’xshashliklarla intilishlarni, yetaklovlarni DNK egalari, bir xil genli
oilamiz avlodlari qilishidan darak xo’pki, DNK bu – “de eng k ya’ni almashinish,
aniqlik”), bizlar esa shu munosabat bilan hayotga boqishimizni, yashab hayot
kechirishimizni, o’sishimizni o’xshashlik, birlashish, juda yaqin keltirib
chiqarilaveradigan bir xil aloqalar tarzida va shaklida yasab borayotganimizda
aylanani oval qilib qisib, so’ng o’rtasidan o’tkazib, tutashtirib qirrali
uchburchak yasash bilan shug’ullanaman bugun. Oyning bugungi sanasiga kelsak,
keyingi yilga 1 oyu yana yarim oy, 15 kun qolayotganidan, shundan ham hozir
yarim kun o’tib bo’lgani boisidan bir-biriga parallel bo’layotgan Dunyo va Olam
1 raqamlariga yaxlitlanib, yaqin keltirilib yoki qolaqolib o’zaro kim
o’zarlikka o’ynashadilarmi, ha. Ya’ni keyingi yil kimning o’xshashligi
(tanishi) yoki bilimlari (ruhi-yati) ostida o’tadi, olam muttahamlariningmi
yoki Dunyo raqobatchilariningmi? Umuman olib qaraganda ichimdagilar o’zimning
yozabergan Ibrohim bilan bog’liq kundalik sanalarimga aloqalanish kuchi ko’p
emasligiga atab, o’zlaricha yil bo’ylab oy sanalarining o’tishini yillarning
aylanishiga va inson umri uchun eng katta davrli almashinishiga, o’xshashli
kelishlariga va ta’sirli Ruhiyatiga aloqab bildirishli belgilashlar
kiritishgan. Bitta avvalgi yil yoki ilgarigi yillardan kelib chiqib, navbatdagi
yilning (asosan) eng oxirgi raqamining ma’nosiga taqalib oylarning bo’layotgan
kunlarini o’tmishdagi tarz, yo’sin va yondashuvli voqea-hodisalar, ishlar va
hayot tarzi bilan bog’lab bildirish qilishaverganliklari hammamizga sir ham
emasligi bilan ma’lum endi. Ha, seniki tog’ri, taqdir sherda, deb aytishdi o’zlari
(ichimdagilar, chichimdagilar). Zamon to’la-tosha, to’liq ravishda oddiy vaqt
o’tishi, sanalar bilan bo’lmayotganda, umrimni taqdir ya’ni bola bilan
bog’lanishiga majburman. Endi, demak, mafia nafaqat ilm-fanni o’rganadi, balki
kuzatayotgan ravishdagi insonlar va odamining xatti-harakat tarzini, bir
xilligini yoki toifalanish turlarini, va nihoyat yo’sinini o’rganadi, imperik
qarashlamali baholab yozib oladi. Shuning uchun o’zimning ko’pgina baholarimni
mafiam, Karobumdan ko’ra ko’proq topadi deyish o’rinli bo’ladi. Aslidaki Iblis
Karobum mutloq ravishda o’zi o’zimni buzuvchi, yo’ldan ozdiruvchi va bir
xilligimga qarshi munofiqona ish ko’ruvchi, ammo ichimdagilarning barilari, shu
qatori mafia ham aynan ichkarimda, o’ylovimda va o’xshashligimda turganliklari
bois bir-birlariga o’tkazishga majbur bo’lib, qarashlarini almashtirishlaridan
kelib chiqib Iblis hammani aldab o’zimni yomonlatadi, keyinchalik bo’lsa ham
to’g’ri talqin chiqarishlarigacha o’ylab, cheksizligi ichida yo’naltirib qo’yadi.
O’zimga-ku or yuzalab, insonlar bilan bog’lanishda bitta o’rtachi, dallol yoki
aloqalovchilarning o’zi yetarli bo’lardi, ammo shu o’rtadagi mafiaga hamtovoq,
sherik bo’lib Iblis qo’shilib olgan, xavfsizlik bahonsida xomta’maliklar qilib
ergashib kelaverganligi ma’lum va mashhur xo’p. Mafianing o’zi ilm-fanga ikki
taraflama, ilm va fan bo’yicha yondashaolganligini bilsangiz bo’ladi xo’p. Bir
tomondan katta avlodlarga borib taqaluvchi ota-onam bo’ylab qarindosh-urug’chilik
ilm bo’yicha o’zimni sinayotganida, boshqa yana bir qarashlamalikda yangi
oilamizga atalgan qaynota-qaynonali yanagi yangi xesh-toborlarimiz ilm-fan
sohasining fan so’ziga bog’liq ishlari bilan mashg’ullar xo’p. Ilm bo’yicha
katta, er ya’ni o’zim taraflama avlodlarimiz ilmni “va limmo-lim, to’la” deb
sanaganchalik hayotdagi kenglikda tartibni, bir xil xatti-harakatli xarakterni
baholashganliklari tabiiydurki, shu Dunyoqarashlamalikni, yaxshilik sadosini
ya’ni Dunyo taraflama parallellikni beradi. Fan bo’ylab esa “faqat an,
noma’lumliklar ya’ni ayolsifat noma’lum artikl” ma’nosida keluvchi shu fan
so’zining sevgila qaratilish tartibi, yo’sini va tarzini baholab borishning
o’zidan boshqa ilojlari va gashti ham yo’qligiga borib taqalganligidan darakmi,
ha. Fan bu – parallel Olam, yolg’onchilik va mutloq o’zga nuqtadan cheksiz
sirpanishni boshlab yuborish bilan bap-baravar aldamchilikni targ’ib etadi. Endi,
o’zim uchun kishilar, ahmoqlar, xullas klounlar hech narsa yoki hech kim bo’lib
qolayaptilar xo’sh. Zero gaplarimning bashorat bo’layotganligiga ishonchimni
birinchidan shu tashqaridagi, Jondor bo’ylab va xulosa qilib butun Buxoroga
taqagashga erishib har qayerdagi klounlar bildirishib, o’zlarining gaplarimga
nisbatan faqatgina chiziqli ko’rinishga va bo’g’izli, tabiiy tovushli ovozlarga
xos ravishda hozircha asosan teskari, ko’proq qarama-qarshi amal bilan yoki
qastdaniga chiqishlarini, xatti-harakat namoyish etishlarini bilib, mantiqan
sezib qolayapman. Ularning gaplarimdan qo’rqishlarini, majburan bajarishlarini
sezdirishlari yoki o’zim shularni sezib qolishim va yurishim bilanoq ulardagi
orli his chiqarish, muhofaza shakllari yoki ma’no-kayfiyatni bildirish yo’qolib
qolganga o’xshab ularni qo’l ostimda tabiiy ravishda chiqarayotganimni bilaman
xolos. Avvallari chindan ham shularning ya’ni klounadalarning klounliklarini
bilib, bu kloun ya’ni parallel qiyofadosh nusxali oila a’zolarimizning sezgilar
aro berib-olayotgan, bildirishli yuz qarashalari, bor bo’lib turish qilishlari
o’zlaricha o’zimga ongli, hisli va endigi shu beso’naqay bo’lsa ham,
yolg’onligi bilinib turgan o’xshash tarzlari bo’yicha buyruqlarini oldindan
bilishimning ham ustidan kulib, pinaklab chiqib majburlovchi ravishda
turishlari, o’zlarini olishlari va obro’ taraflama degan ma’noda qo’rqizib,
mantig’imdan joy olib bilib o’tganliklarini bilishlari va oqibatda shularni
bilishlarini his ettiraverib o’zimni o’ynataverishlari, tuyg’ularimda o’zimga
nisbatan bo’lgan obro’ qarashimni bosti-bosti qilishlari, majag’lashlari bilan
birga bo’lardi. Go’yoki orning orga muhofazali, jirkanch ahvollardan yoki sodda
tasodifli bulg’anishlarga duch kelishdan qochish harakatlariga borib taqalgan
o’yinlarimizning ustidan kulishganliklari aniqdir. Ha, chindan ham avallari,
ya’ni enam enag’ar 1-1,5 hafta burun Kanadaga ketmaslaridan ilgari ichimdagilar
orlarni, insonlarni himoyalayman, odamning ya’ni Bobirmirzoning tasodifiy
ravishda inson bilan to’qnashuvidan asrayman, insonlarni Bobir bilan
ta’sirlashuviga, har qanday oddiy sezgilar, ko’rish yoki eshitish va asosan
teri bilan chimdan tegib ketish bo’yicha ham uzoqlashtirib yopiq, isbotsiz va
klounlarga xos bilinmayotgan hudud oralig’ida saqlaymiz, deb kelishgan edilar
hamda shularni qilishaverganlar. Hattoki burilishli, muyulishli yo’llardagi
turgan endigina burilib, qayirilib o’zimning yo’lim bo’ylab to’g’ri kelayotgan
klounlarning o’zimni ko’rib qolishlari yoki eshitishli ta’sirlashuvlarini
muyulish bo’ylab boshqa, perpendikulyar, pana yo’llar, rastalardagi insonlar
yoki orlar ko’rib, nima ularning yuz qarashlarini sababli bog’liqligini bilib
qolishga urinayotganliklari bo’lsaki, o’zimning miyamni signallari, qistovli
sharpalari va har xil paydo qilishga xos boshqalarni chiqarishli, mashinalarni
tez o’tkazib olishli ta’sirlashuvlari, tegishlarini yoki effektlarini qilib
olardilar. Mana hozir 2 kun ketma-ket bo’layaptiki, (kelajakdan) yangi velosipedim
bilan yarim Jondor shaharchasiga atalib ba’zi yo’llarini 2-3-4 martalab
takroran ham aylanib yurdimki, orlar qayerda va qanday bo’lmasin, avvalgiga
o’xshab o’zimni garanglashtirib, go’rso’xta qilib kallamni bir taraflama
ushlashga, sezgilarim bilan bog’lanib klounlarning o’zimni bildirmay,
insonlarga ta’sirimga qo’ymay yurishlarini qo’zg’ab, aralashtirib yoki har xil
joylardan paydo qilib chiqarishlarimgacha yo’l qo’ymay yurishlarini, o’zlarini
olishlarini bekorga chiqqanini bilib ham qolayapmanki, aslida mana shu
yozuvlarimni qo’yib berilishi ham chimdan ularga bog’liq bo’lsa, bunga
to’sqinlik qilmay, daldalar berib turgan ham ichimdagilar, klounlar orlar ya’ni
insonlar, hayolilar yoki uyatlilar bilan aloqamga, Jondorning chinakam, (jism,
modda bilan boshlanuvchi) tanli-jonlisini uchratishimga yo’l qo’yib
berishlariga amin bo’lganman. Qarangki, qilgan qing’irliklariga qanchalik ojiz
qolayaptilar xo’sh. Umuman olganda ichimdagilar o’zimni orli aloqalarda qandayligimni
sinashda, o’ylovimdan kelib chiqib pachoq, mijig’langan yoki egri-bugri ravishda
bo’ladigan holat o’zgarishlarining tanlov deb qaralishi bo’yicha shu
holatlarni, tanlovlarni o’zimning muhofazam, xavfsiz doirali idora etishim va sezgilarimni
hayotga nisbatan to’g’ri boshqaraolishim yo’nalishlari, nisbiylik ma’nosi
bo’yicha miyamda cheksizlikka, joylashuv bo’yicha hamma yoqda, koinotning sarhadsizligi
uzra borlikni his etishimga tortish orqali bo’lishi mumkin bo’lgan insonlar
tomon qiyaliklar, yaqin burilishlarni yoki nisbiylikni ozginagina bo’lsa ham
ular tomonga qayishtirib qo’yishimni, harakatimning holatini to’satdan,
cheksizlik ulushlari hisobiga bag’shida ravishda qanday qiya tarafli burchak
hosil qilib o’tib qolishlarini hisobga olishgan. Barchasi xavfsizlikni hisobga
olgan ravishda aslida shu urushishimizga atalgan, yo’naltirilgan yoki davo
qilgan ichimizta’gilarning o’zlari bilmay bizni asrab yuborayotganliklariga
qarshi bo’lishlari bo’lib, baribir nima uchun inson manfaatlari doirasida
koinotning va miyaning shunday bilishining, bosimining cheksizligining
bir-biriga teng ko’rilgan sinalishi, sarhadsizlik ma’nosida inson manfaatlari
va qadr-qimmati bo’yicha ulushli qiyoslanaolishini qilib berishimiz kerak deya,
urushning, xavfning asl tarfgirlari bu ichimizdagilar va klounlar. Endi, oxirgi
gap bu – ingliz tilida ingliz so’zi “i-9, n-14-ya’ni-(1+4=5)-5, g-7, l-12-3,
i-9, z-26-8” raqamlaridan bilinib ham qoladigan ma’no shuki raqamli Dunyo ya’ni
olam bo’lmish 9 dan almashinish ya’ni parallellik aloqalari bo’yicha 5 ga
o’tilib, so’ng yanagi 3 qoloq avlodlarning kinoyali to’liq o’zlariga bag’shida dam
olib qolishlari 7 siga yetib kelib, Dunyo va Olam shaxslari uchrashgan 3 joyidan
ham o’tib, yana raqamli Olamga qaytgandan keyin yaxshi yuqori ulug’vor 3 avlodlarning
kinoyali, balkim istehzoli ravishda (massajsifat yetkaziluvchan) hordiq
chiqarishlari bo’lishiga atalagan ingliz tilini bilish uchun o’rta oraliq, agar
9, 7 va yana bir 9 bu – olam bo’lsa, 8 va 3 ning quyi yarmi sifatida asosan
xarakterdaligimiz – Dunyo tomonidan bo’lib, almashinish 5 orqali bizga
yetkaziladigani bu – 3 ning yuqori yarmidagi o’ylov, ma’no va ong (kayfiyat)
hisoblanishi ketidan bo’ladigan inglizcha eshitishlarni teleekranlardagi
personajlarning boqishlama idoralari, taraflari bo’yicha nisbiylikni oydinlashtirib
sezib bilish ma’nosining o’zi ongimga kelib urilishi, tegishi bilanoq o’ylovning
har xil kuchlari bilan o’rganib-aytiladigan har bir Amerika fuqarosining gaplarini
o’ylovning o’zining ichidan tushunayotganga o’xshab turish shu.
Comments
Post a Comment