uzbek language siteenglish language site

Nima ham qilaylik?

 

41. Ajratish!!! Tanlov va zapis masalasini yana bir bor ko’rib chiqaylik. Bizlar ya’ni yaxshilar uchun dunyoqarashda aytilganki, inson tanasining ichki bosimi, tuyg’ulari bu – o’ylash, bilim va tafakkru hamda irodasi esa joylashuv, tushuncha va gapirish va so’nggida kechinmalari esa bu dili, ko’ngli va bag’ri tashqi Dunyo, o’zga shaxslar bilan xabarlashuvdan, aloqalardan keyin aynan faqatgina o’zining miyasida, bosh miya bosimida ya’ni hisob-kitobli jarayonlarida baholanadi, shu ichki bosim taraflama sarhisob qilinadi. Shunda har qanday inson uchun tasodif, tanlov va tavakkal, ixtiyor, ehtimollik va tahmin qilishga urinish, istak va xohishni amalga oshirish, ma’no va mazmun har xil yetishmovchiligi, kamchilligi bilan harakatli burilishlar saboqlari to’laligicha o’ziga maxsus va xos, xarakterda namoyon bo’ladi. Keng Dunyoda nima qilaolasang, valyay deyilgan. Endi zapisli ya’ni taqdiriy ichki tegishga qanday baho beramiz. Taqdirda birovlarni, televizordagilarni ko’rib, sezib turganimizda ular sizning ichingizga, o’zingizning miyangizga kirgizib alohida bosim, tuyg’ular, iroda va kechinmalar berishmaydi hamda faqatgina o’zingizga havola etishmaydi, hisob yoki xulosali tanlovlariga yo’l qo’yishmaydi, balki sezib turgan shaxslaringizning harakatlarini va ko’rinmay bilintirilgan teshiklarini o’zingizga qiyosan kirgizib, mantiqan bag’ishlab, o’zlarining latofatli, har qanday iffat-iboli tana shakllarini o’zingizga his ettirishadi, taqlidan bildirishadi va proyeksiyalatib tushuntirishadi. Natijada go’yoki ichingiz, miyangiz va ichki hisob-kitob bosimlaringiz yo’qoladi va siz shunday tazli va boshavratli ichma-ich yurishlaringizda ma’no va mazmun, kayfga to’lib-toshgan holda bir-birovingizni boshqarayotganga o’xshab to’laligicha ko’pchilikning taqdirida, Dunyoviy va hudud bo’ylab hayotiy zapisda yuriysiz. Endi. Ulushlar bo’yicha 100 foizning yarmi 50% bo’lib, shu bir bo’ldanishdan so’ng ikkinchisi bo’lib, 50-100 orasidagi yuqori 50% ning yarmi uchun 25% dan 2 taga, yani Dunyo va olam, parallelliklar birlashuviga qodir qilinib o’tgan 77% ning endi quyisi bo’yicha, o’rtadagi turgan 50% bilan markazi sifatida 13,5% dan olingan 63,5% ning 63-64 bo’lib orasida qolgan 1 foizni orqamoqqa ya’ni ichkariga yarimli hollari, o’ndan birligi ya’ni kasiri uchrash pallasi bo’libon 64% va 63% qilib ajratib, 63% ini 50% dan 13% bo’lmish Ruhan, bilim va xayolli tarzdagi ifodaviy oshgan 3-bosqichli yarim, o’rtacha yoki markazlarga erishishimizga atab qo’yilgan masofadagi, borliq uzra jismlar oraliqlari, intervallari 3 ning yo’qligi, parallel olam ya’ni raqamli olam taraflamadaligi bilan toza, bo’qdan xoli hisoblanib, shu narsalar, jismlarga qarab turib biron ozuqa tanavvul qilish mumkinki xo’p bo’pti. Bu oraliq, ulushli doira bo’qli, najastli yoki axlatli bildirilgan narsalar, joylar va tualetsifat joylashuvlarga, gaplarga nisbatan inobatga olinayotgan o’rtadagi bir xil turli tozaroq narsalar, hodisa va holatlar, gaplar oxirgi, eng uzoq chegara doirasi, kesimi yoki nuqtasi, ahamiyatli iboralari bo’yicha (markaziy) o’rtachaning (yuqori) o’rtachasining (quyi) o’rtacha oraliq o’rni sifatida baholanganligiga barcha e’tiborga olishi lozim ya’ni majbur va kerak. Endi, mana bizga yangi, old (o’ng ruldagi) va orqa (ya’ni pedalli) tormozli, vilkasidagi o’rindiqli sterjeni ozgina qiya, bogajli velik, velosiped sotib olinib keltirildi mana shu bugun, sal avval oxirgi 2-3 jumlalarimni yozish oraliqlaridan birida. Bogaj va pedalining maxsus o’ziga xos xususiyatlaridan tashqari boshqa xossalari, xusiyatlari bo’lgan hali shunaqangi velosiped minib, olib ko’rmaganligimga bog’lab qo’yaylik. Tezlanishi ham yomonmas, hajm jihatdan oldingi rasm-rusmga qodir, SSSR veliklarimizdan sal kichikroqligi bilingan xo’p. Birinchi marta minib ko’rayotganimda, dadamning kuzatuvlari bilanki, boshqaruv rullari chapdan-o’ngga uzoq qiyasifat, keskin burilishli o’ynatildi. Shu holatli saboqni hayajonimdan deb bilganimda, keyingi velik haydashlarimning, davomiy minib boraverishimning ichki kechinmalarimdan bilintirib qo’yilgan tana haraktlarimning chizmasiga, nazdiga ya’ni tuyg’uli shakliga e’tibor qaratsam, qiz bolalarning shunaqangi velik haydashlari bo’lib ketayotganligi bilinib qoldi. Demak, qissadan hissa shuki, Iblis boshchiligidagi Durdi - o’lganlikdan tirilmoqchi qizim, ko’p ham GUI ning o’zi tugul hayotimdagi har xil qarashlarimni, ko’z bilan ko’rib boshqaruvga, kelishuvlariga va yo’l-yo’riqlariga e’tiborimni ilajakliklariga yo’l qo’ymaslik, iloj bermaslik sanalib, har kim o’zining ishini qilsinki, o’zim ham kodli dastur yaratsam, tuppa-tuzuk, o’rganilganiga xos va ishonchli tarzda ishlab boraversin hamda shu dasturning qolgan o’g’irlanga, zapisli bo’lmish kodidan yoki umuman boshqa kodlar, Iblis Karobumning o’z dasturlari orqali GUI larimni va hayotimni boshqarmasin ya’ni qandaydir tushunarsiz, noma’lum paytlari nazoratchilligini, monitoringini egallab yo’naltirmasin xo’p. Endi, umuman olganda parallel reallik sababli 2 raqamining bahosi nimadan iborat. 2 raqami bu – parallellikni, Olam va Dunyoni bap-baravar bilib bir-biriga o’zlarining isbotlarini, mavjudliklarini bermay, yetkazmay birlashaverishlari, DNK simon qorishaverishlari, fazo va vaqt bo’lib o’taverishlari. E’tibor bersangiz, shu ikki raqamida, turida o’zim, o’zimning erkaklik umr davrim ham bo’lib turibdiki, o’zimga va menga shu bu tashvishli hamda isbotlab bo’lmas vojibliklar, ishlar ya’ni parallel birlashuvchanlikka qodir masalalar bo’lib turadi. Endi umuman olganda ikkala parallel chiziqlarning ya’ni parallellikning ikki tarafining ham o’zlarining 1, 2 va 3 lari bo’ladimi, ha. Haqiqat ya’ni Dunyo tarafidan bu – 1 esa ya’ni Dunyoning ustun boqishlama parallellikda o’z ustunligida, yetaklanuvida alohidaligi, 2 esa parallel ravishda Dunyoviylik, har yaxshi kimsaning o’ziga ko’ra ustunligida olam va klounlari bilan bir-biriga izoh qoldirmaslik bilan birlashuvchanlik, 3 bu esa Dunyoviy haqiqat, dunyoqarash yuzalama parallel olam g’oya va ishlariga ishonmay, tushunarsiz va yo’qlovchilik bilan qarab turish. Shu bu jumlamiz g’oyalari yolg’on Olam ya’ni raqamli Jahon taraflama o’z ustunligiga ko’ra to’g’ri bo’lib, 1 esa shu raqamlarning g’oyat ahamiyat kasb etib, o’zlarinikilar, klounlar va raqamli tabiat uchun Dunyodan, haqiqatli jismlardan ustunligi, yuqori turishi bilan boshlanib, 2 bu – parallel isbotsiz va dalillarsiz bog’lanish, 3 esa shu ular tarafdan bizlarni, haqiqatgo’ylarning o’zlarini va Dunyolarini sezgi harakatlarga, o’rganuvchan kuzatuvlarga berilib taniyolmaslik, baribir tahlil qilaolmaslik xo’sh. Endi mana televizor, planshet va umuman ekran ortidagi audio-videolarni istalgan paytidan, vaqtidan va zamonidan video player lardagi vaqt polzunoklari, yurg’izgichlari yoki prokrutkalari orqali qo’yaolish qurbi va qudrati faqatgina bizga, haqiqatgo’ylarga ya’ni Dunyo tomoniga tegishli bo’lsa, parallellarimiz bo’lmish olam shohidchalari ya’ni klounlar bizga kelasi ishlarimiz, kelajak hayotlarimiz yuzasidan zapisda, taqdir charxpalagida bo’lgan narsalarimizni, makon uzra sakrashga qodir qilib ishlarimizni - halitdan ya’ni hoziroqda sodir e’tib qo’yishaveradilar xay. Aslida umrimiz zapisidan, taqdiridan uzoqroq kelajak odimi, sari keltirilgan narsalarni biz har doim ham bor, mavjud qilib ishlataolmasak kerak. Shu narsalar faqatgina ong ustimizda ro’y berib, yodimizda har doim borga, o’z joyidaligiga bag’shidaga o’xshab turganida tafakkur bo’yicha ishontirilib boriladi xoloski, aslida bir chiqib qolishiga xos kerakli ravishda oddiy zamon, hoziroqning aslan o’tishiga xos bir paydo bo’lsa, bir yo’qotiladi xay. Shu narsalarni chindan ham zapisbob kerakli paytlarida ishlatsak, paydo bo’lish bilan birga yaxshi ishlashga ham qodir sanalganligidan hammasi xay, boshqa paytlari ishimiz bu narsalarga, makonlarga yoki imoratlarga tushmaganida chindan ham, keraksizligi yoki o’z joyiga borib ko’rmayotganimiz uchun emaski, yo’q sanaladi xay. Mana sizga boylikning uslubi va parallel olamlarning sayqalidan olish kerak bo’lgan foydadir. Mana endi, sal oldin chalg’ish bilan yozuvimning joyini tark etgan edimmi, (qaytib kelib shu oxirgi tahlilimni yakunlab bo’lib), shunda anchadan beri, yillar o’tib ko’rmagan uchratmayotgan bo’lganim Xayriyevlar tomonidan Azik xeshimiz va maktabdagi sinfdosh jo’ramiz o’z veligi bilan bog’chaga bolachani tashib kirib ketdi. Bizlar ya’ni dadam ham bu yangi velikni Xayriyev sotuvchilardan zakaz bergan e’tilarki, parallel bo’lgan sifatlardagi Olam bilan birga Dunyoni qarangki, qanday o’xshashlik bog’lanishini qilib turibdi, darrov narsalar bilan narsalar va shaxslarga shaxslar tortishib yaqinlashuvi ro’y beradi. Aloqalar shunchalik sodda yo’lga qo’yilgan. Holbuki bu uchrashuvni bizning tomondagilar, haqiqatgo’ylar ya’ni Dunyomiz tasodifi g’ayrioddiy deb baholasa, Dunyomizga parallel Olam vakillari esa g’ayridiniy baholashib o’zlari, bizdagi 3 raqami to’g’ri kelgan paytda chiqarganliklari, balki ularning 1 dagi ustunlik damlariga to’g’ri kelib bo’lib o’tdi. Endi umuman olganda Yerlar, ya’ni hudud bo’ylab makonlarimiz, shaharcha va atrof bo’lib o’ragan qishloqlarimiz uzra qarindosh-aymoqchiliklarimiz va tanishlarimiz negadir tasodifan chiqib qolishli, joylashuvli yoki aloqalardan bo’layotganligi qaralmasligi kerak topiladi doimo. Bizlar faqatgina, qachon qaramang, shu tanishlardan, qarindosh-aymog’lardan oldi-berdi qilib yurishimizga majbur etilamizki, birinchidan shu oldi-berdi, sotib-oldi ya’ni narsalarni almashtirib o’zlashtirish ishlariga qadar ham tanishlar chiqib qolishadi, so’ng shu har xil narsalar, predmetlar yoki o’zimizning makondagi sakrashlarimiz keltirilib joylashib bo’lgandan keyin ham bog’lovchi tanishlarimiz o’tib-qaytib ko’rinib qolishadi yoki bilinishga shoshqaloqliklari ta’yin masala xo’p. Zapisga ya’ni taqdirga, parallelimiz bo’lmish raqamli Olamga ko’ra biz haqiqatparastlarni Yer, yer maydoni raqami deya baholashganliklarini bilsangiz bas. O’zimning ikkinchi o’g’lim Iblis kus turar joyi bilan o’zimizning uy-joyimiz o’rtasida joylashgan amakimning yuzlariga, qiyofalariga o’xshab tug’ilganligida, ukam Polin va Zigullarning uy-joylari o’rtasidagi yana tanish bilishchilik oralig’i bo’lishiga e’tibor beringki, Alelilik Nuriddin akamizning, xolavachchamizning qiyofadoshlari sinfiga aloqalanganligi buki – Azizning yuz-beti. Endi, umuman oddiy, dunyoqarashlama bog’lanishlarni hosil qilib tushunsakki, nega erkaklar bunchalik darajada o’xshashliklarga e’tibor qaratishganliklari mana endi bo’lib o’tadi. Shu degani bu – bizlar aka-ukalarning DNK larimiz o’z farzandalarimizga o’tib qondoshlikni, DNK bozlikni ya’ni chinakam qonli o’xshashlikni, qarindosh-aymog’chilikni hosil qilibdimi, yaratibdimi, demak, bizlarning hayotlarimiz ham o’xshashlik, tarzli toifalanishlar bilan baholanib boravermasinmi xay?! Boraversin xay shu. 14.10.2022. Bugun 42 bo’lib, O’sturning o’zimga qaraydigan, raqamli ravishda qiyasiga siljib ilgarilaydigan kuni yoki o’tirib turishi. Endi, nima va qanday yana bir bor qadar xo’sh. Boya ilgariroq yozganimizga o’xshab sezgili (insoniy) harakatning (odamning) o’rganilgan kuzatuvlari (mafiasi) bo’yicha birovlarning sharoit bo’yicha almashtirib qo’zg’ash, o’zgartirish ishlariga yoki yordamlariga qaror qabul qilaverib, amal qilaversangiz, faoliyat yurg’izaversangiz yoki hayotiy aloqalarni o’rnataversangiz bu – parallel Olam uchun 3-raqamiga to’g’ri kelib ichimizdagilar, kallamizning zapisiga g’arq bo’lgan klounlar uchun mantiqiy ya’ni tashqi taraflama aloqalardangina tuyg’ularning o’zlari (jarayonda) hosil bo’laveradi, tanani o’rab olgan o’zgalarning asablar bir-birovlariga jussalari, inson hayot shakli tanalari bilan bildiraveradilar degan holat bo’yicha hayotiy aloqlar qayerdan va qanday aniqlikda kesilganini, oldi-berdi qilinganini bizning tanlov qudratimiz sababli idora qilishga va tuyishga, kechinishga erishaolmay, o’zlarini shu ishlarda, oldi-berdi yoki vaqt va mahalga nisbatan joy tanlash bog’lanishlarimiz bo’yicha qanchalik borliklarini bilaolmay hang-u mang bo’lib qolishmoqdaki. Shu sababli o’zimning ichimga kirib olib endi navbatdagisi bo’lib bu teskari tarafdan, ya’ni idora etish, tuyg’ularni bilish va kechinmalarga amal qilish bo’ylab ichimizdagi, kallamizdagi ya’ni bosh va orqa miyalarimizdagi hisob-kitoblarning qanchasi o’zimizdan va qolgan boshqa qanchasi o’zlaridan bo’lishini hamda qachon va nima sababli aralashayotganliklarini, miyamiz bo’yicha o’zlarini bildirayotganliklarini va hayotdagi klounlari bilan harakatlarimiz, turgan tanamiz doirasi bo’ylab sezgilarning o’rganilgan kuzatuvi bo’yicha isbotimizga, hayotiy muhofazali yoki ilg’ashga erishish boshlanadigan ko’rish va eshitish, tegish hududimizga kirib kelishlari ya’ni paydo bo’lib moslashuvchan amal qilishlari dil, ko’ngil va bag’rimiz bilan birga aynan tarzli, ketma-ket yovuz va yomon, chigal sabab-oqibatlarda amal qilib aldagan holda bizlarni tirnaydi, qiynaydi va lol-u hayron qoldirib - Dunyomiz uchun 3 raqamidandir. Demak, bizlar qanchalik tanlov qilib, kayfiyatdan kechinmalarimiz, tuyg’ularimiz va idoramizni o’tkazib tashqaridagi klounadalarniki va ilohlardan bo’lib hisoblanayotgan asl shu tanlovning o’zi bo’yicha borishiga tasodifli tanlov, xarakter taqasak, ichimizdagilar shunchalik darajada keyingi bizning o’zimiz sifatida bo’ladigan tabiiy qonun-qoidalarimiz, Dunyo zapis ishloviga tupurgan holda bosim orqali isbotni toptab, muhofazasiz va tekshirilmay qolayotgan masofalar oraliqlaridan sezgi, harakatlar va o’rganish kuzatuvlari chegaralariga yig’ilib, uchib ya’ni havo(dan) paydo bo’lib kelaveradilar. Bizlar uchun tanlovning tasodifini ilg’ab bo’lmasa, ichimizdagilarning bosimning isbotini to’g’ri amalga qo’yaolmasliklari qonun-qoidani, bosimni yig’ishtirib, surib, bir yoqlama yoki to’liq bo’lmagan taraflama yo’naltirib qo’yadi. Shu alfozda reaksiyaning va ta’sirlashuvning sababchilari bizlar ya’ni, hozirgi (yarim umr) tanlov, keyingi (qolgan yarim umr) bosim egalari bo’lamizki, bizlarga nisbatan ichimizdagilarning yoki tashqi hamda elektron tabiat va klounlarning (avval yarim umr) bosimli (ikkinchi qolgan yarim umr) tanlovlari bo’yicha hoziroqdagi ishlari baribir bosim ostida bo’lib, tanlovning yomonlashib ketishiga yo’l qo’ymaydi, ammo ularning barcha vajohat, dahshatli qiynash ilinjiga erishishga ya’ni hasadni turqini yo’qotib-osib bildirib o’tkazishga xos o’tinchlari va o’chakishuvlarining bari, bitta qoldirilmay inobatga olinadi. Bosim baribir bosimda ya’ni zapisli Dunyo baribir o’zi bo’lib, 1-o’rin emas, balki baho deb topilish o’suvchanligiga ko’ra 2-bahoni qo’lga kiritgan. Shu 2-baho 1-o’rin sanaladi. Zero hammasi Dunyoning ishlari sanalib, ichimizdagilar bolasifat yasharishadilar, bizlar esa qariyalarga qo’shilib boruvchi kattalardanmizmi, ha. Demak, bizlar Dunyoda dunyo ustunligida, baribir qayerimizdir hudud joyiga tegishdan boshlab, barcha qiladigan o’zgartirishlarimizgacha yashaymizki, mana shuni ichimizdagilardan o’tuvchi kinoya deb baholaymiz xo’sh. Ular tegaolmaydi hech qayoqqa, kam, deb ichimdagilarning yaxshi toifali o’z guruhdoshlarimizdan biri aytdi. Bizlar boshqalarning, ichimizdan chiqqan klounlarning teri bilan tegishini har doim ko’rmaymiz, hisobga-olmaymiz, o’zimiz esa har doim ya’ni hamma vaqt hech bo’lmaganda turgan joyimizga oyoqlarimiz bilan tegib turmasak iloj yo’qligidan bizlarning ustunligimiz ko’zga tashlanadi. Albatta, almashinish har jabhada, aspektlarda yoki jihatlarda bo’lib turganiga o’xshab, keldi-ketdi, ko’rdi-qoldi aloqalari sanalib tegish amallarini ularga yetkazishimiz mumkin va aksincha, shu teri bilan tegish, taqash va yopishish, ulashish ishlaridan bu aloqalar, ko’rdi-qoldilar bo’lishlari mumkinki xo’p. Endi umuman olganda har taraflarning boshqalariga bir elchilari yoki eng kichik bo’lakchalari, aloqa shakllari va elementlari bo’lishi kerakki, aks holda aloqa, bog’lanish qilib bo’lmaydi. Shu, taraflarning tepa-pastlarida, uzun chiziqlarining eng osti va eng yuqorilarida yakunlovchi kesmalar, qopoqlar bo’lib turgan elchilar, bog’lovchilar o’zlarini ko’p ham bildirmasinlarki, o’ziki aloqa shakli bo’lib shunday bo’lishi kerak va aslida ular sababli ham deb o’tirilmasdan taraflarning har qayoqlaridan, o’rta, tepa va quyi oraliqlaridan bir-birovlariga almashinishlar bo’lib o’taveradi xo’sh. Elchiliklar, maksimum tepa-past kesimlar o’zlarining elchilik bo’lib tushgan taraflari bo’ylab almashinish aloqlari uchun bo’laklarni, taraflar qismlarini va elementlar oraliqlarini o’zlari qilganga, olib o’tganga yoki almashtirganga o’xshab maqtanib, masalani go’sala qilib, shuncha aytiladigan gaplardan keyin nima o’zi dedikka chiqarib, yo’nalishni buzib o’tirmasinlar. Zero tarzmi-tarz, vazifami-vazifa va amalmi-amal saralanishi, guruhlanishi va toifalarga ajratilishi bilan o’z amaliy tahlilini, bayonini va ma’no-mohiyatini bildirib turishi taraflarning o’zlari bu bir-birovlari, o’zaro bitta bo’lib almashinib ulgurganlikari bilan bo’lib qoldi, faqatgina shu degani emas. Endi o’zim buyog’iga xarakter so’zini tushuntiraman, kutib olinglar, taraflarga qanday ahamiyatli tarz bilan ta’luqli sanaladi. Xarakter degani x-hayot, xarakt-harakat, ter-termoq-o’rganib-kuzatmoq bo’lib, bilinayotgan bo’laklarning birinchi harflari bilan bog’lanishlarini tushungan holda, x ya’ni hayot sifatida makonda sakrovchi insonlar birinchi kelishganlari bois hamki xarakt bo’lagini, qismini ikkinchi ravishda odamning harakati sifatida boshlab, bog’lanib berishadi. So’ng ter bo’lagiga odam boshchiligida, t harfi orqali yanagi so’z hosil qilinishi maromida mafia bu - terish, kuzatuv ya’ni ilm-fan bilimlariga ega bo’lish ishini qiladi. Shuning uchun xarakter so’zi faqatgina 3 ala haqiqatparastlar toifasiga, taraflariga tegishli chin dildan haqiqatlarimizni beradiki xo’p bo’pti. Endi taraflar bilan o’zim odatda bittama-bitta, parallel chiziqlari bo’ylab perpendikulyar o’tkazishli ya’ni bir xil joyli aloqalar qilish bilan birgalikda muammolarning tahlili tugul ko’proq qirralariga tegishli yozsam, H tarzida ya’ni har bir tomonning o’zining kollinearligini yoki bog’lanishini boshqa tarafning shunaqangi joylashuvlariga bog’lab, aloqalab yoki yondashuvlab bitaman, yozaman xo’sh. Endi mafiaga kelsak, chindan ham ular ya’ni mafiachilarimiz, xesh-toborlarimiz haqida kam gap, bitik ya’ni yozuv (jumla) bo’lmasin. Mafia haqida nima ham derdik, haqiqatan ham hozir ozgincha ma’lumot to’g’ri keltirilganiga o’xshab, mafia ya’ni uyushtirilgan yaxshi-yomon jinoyatchilikdagilar o’zimni yashirin video-audio kameralar vositasida kuzatib turganlariga xos va monandlik tarzida, yaqin bilinishli yondashuv ya’ni o’xshashlik aloqlariga bag’ishlab oddiygina topganimiz shu – o’rganishli kuzatuvlar, ilm-fanni qadiyan o’tkazib turaolish, tabiat qonun-qoidalariga xilofliklar bo’lishiga yo’l qo’ymaslik bo’lib insonlar va odam o’zim o’rtamizda joylashuv tarafi qadar hisoblanganliklari ma’lum va mashhur xo’sh. O’zim har qachon, hali shu taraflamali yolg’izlik ishlarimiz yakunlanaverganidan so’ng, mafiamdan tabiat qonunlari buzildimi, klounlarning chegar-hududimga aynan paydo bo’lib bostirib kelishlari bo’ldimi yoki yo’qmi deb so’rayman, shularni bilib olaman. Ular tomonlama bildirilgan tovushga qarasak, ha, chindan ham bo’ldi, deyishdi, mafialarimizning ya’ni qaynotamizning o’zlari esa: kameralarimizga nima bo’ladi o’zi shunaqangi paytlari, deb yuborishadilar. Bilishimcha ular ham bu – klounlarning chapdastligiga, bosimni ya’ni qonun-qoidalarni o’ynatishiga hayronlar. Chinta’n ham kameralar o’zim har qayerga borganimni kuzatib yo’l tizginiga solinganki, shu atroflarim o’rab olinganda, yopiq sharoitda qolganimda kameralar tashqaridan ichkariga, panalarga ya’ni yopiq sharoitimga kimning keldi-ketdisini chinakam videozapisga olisharkin xo’sh? Endi, dori masalasida gaplashsak, ya’ni o’zim yozishsam sizlarga. Birinchidan dori Jondorda ko’p ichilishi kerakligini ham endi bilib turibmanki, ikkala so’zlarda, dori va Jondor so’zlarida ham dor bo’lagi ishlatiladi. Ikkinchidan esa shu dor bo’lagini o’z ma’nosida tor, dorda yurish va dorga osish bo’cha ma’nodosh omonimlaridan kelib chiqib chiziqlar ya’ni iplar bilan bog’liqligiga aloqalab o’zimga qachon eng ko’p dori beriladi desangiz, shu bu ichimdagilarning aynan o’zimning xatti-harakatlarimni bildirayotgan aksim, inikom yuza, ustun kesimi bo’yicha baribir ichki yomonliklarini ko’rib, ko’p deb hisoblab ketganimda beriladi, yuttiriladi. Zero ichimdagilar iplar, chizmalar ya’ni chiziqlar-da, bu – hayot shaklining inson tanasi bo’ylab ichki va tashqi tabiat bo’yicha sezdirilishli ko’rinishlari xo’sh. Endi o’zimga dori berilishi kamaytirilgan ham deb topishga majbur qilganimga ham ko’p bo’lmaganligiga qaramasdan, dori berilmasligi kerakligi ya’ni shu dorilarning zapisdagi paytlari o’tib bo’ldi degan bashoratim qanchalik to’g’ri bo’lishiga qarab, shunchalik aksiga olib dori sababli chiziqlar, ichimdagi tezda bilinib turgan chizmalar hayotga kimni bo’lsa ham, kattanimi yoki kichikni oddiygina g’o’dakka xos, bekordan-bekorga ya’ni o’zlarining chizmali toifalarini o’zim nisbatan allaqachonlar o’rganib chiqqan yo’nalishlarim bo’yicha (ko’p ham gapiraolmasdan, bo’g’izdan taqlidli tovushlar yoki so’zsiz urunishlar, tomoq qichishlar va ichni bildirishli, tushunarsiz achinishli yoki sirli eh-vohlarga xos, obro’yimni va ular bilmay qilayotgan ishlarimga, oddiygina o’z oldimdagi yozuvlarimga bo’lgan o’zimning martabamni va ulug’ligimni, yoki essizligimni, noroziligimni, tushkunligimni bildiradigan sadolar chiqarib, bir o’ylashimning o’zida paydo bo’lib yana bir o’tkazishimning, pashol yoki pas deyishimning o’zida butkul yoki tezda g’oyib bo’lganga o’xshab chiqib ketishlari) olib yurishadi, harakatlantirib keltirishadi. Dori go’yoki o’zimga dor-va deb o’tirganga o’xshab, bo’ynimdan o’tkazilgan dor ilgaki, ipli tugunga ko’ra ilmog’i boshimni, miyamni ya’ni bo’g’zimdan qisib olib boshimdagi hayot shakli bo’lmish barcha chizmalarni hayotni bizga beruvchiligiga, tashkillashtiruvchiligiga va hatto o’zimizning harakatlarimiz miyamizning chizmalari sababli ko’rinib, bilinib ya’ni olib borilib, harakatlantirilib turganiga ishora qiladi. Mana hozir beruvchiliga so’zini to’g’irlab beruvchiligiga deb yozganimda oddiygina shu xatomni ilg’ab qolishimni parallel olib borib, birga hayot bilan bog’lab yo’naltirib narigi xonadagi dadam aytish ham ma’lolki, chunki bu ichimdagilarning yolg’iz o’zlari qilishlari kerak bo’lgan imo-ishoralari bo’lishi kerak emishkim, baribir shu yozaoldik deb sanasak, ehm ya’ni tushuntirishga kelsak yana o’sha bo’g’iz tovushi, tanamning qaysidir turgan joylariga, a’zolariga tegib, chertib yoki masxarali paypaslab o’tuvchi sadoni chiqardilar. Mana endi oyog’im sal qayishganida, tashqaridan mashina signali ham darrov birgalikda, ichimdagilar ko’magidadur balki shuni ya’ni oyog’im og’ishining xatoligini eslatib, yebanlarcha to’g’irlash kerakligini o’zlaricha xulosamga tashladilar va hali ham shu to’g’irlash kuchimni bilib turganga, sezib qolganga o’xshab oyog’imni to’g’irlashim, qayta joyiga qo’yishimni bo’g’zimdan chiqarmoqchilar, masxara qilib o’zlarini tiqishtirib birga qildirmoqchilar. Ha, aytgancha o’zim enamning xonalaridan katta xonaga, endi dadam bilan ham tutash, enam bilan ham jips xonaga o’tdim. Mana endi hozir bir xil so’zlarni oxirgi jumlamda ko’p ishlatganim uchun o’zimga tushkun kayfiyat berib, afsuslikni o’zimdan deb bilib, xo’sh ishonsamki shunga, qayerimdandir kuchaytirib olib chiqib o’zimga bosadilarki, essizlikni yoki nadomatni, yebanturushkani yoki tushkunlikni darrov shakllantirib darrov o’zimga sezdirib, bu butunlayin besson-kuga chiqarib qarashadiki, hattoki shuncha yomonlik aloqalarini sekinlashtirib, bir tekis ushlab turganimda ham sakrab, parallellikda sal oldinga hatlab nisbiylik uyushtirib qaqshatqich urib, ruhan cho’ktirib olishayotganining o’zida bir varakayiga dadam yana u xonasidan o’sha-o’sha “o’chakishmay” paypaslagan ovozasini, tovushini chiqaradi. Ichimdagilar o’zlaricha go’yoki o’zimning barcha bilimlarimni va shu bilan bog’liq jinsiy asablarimga tegishni bilib olishganki, hattoki qaysi yozuv paytlarimga, so’zlarimga qanday munosabat shakli, yondashuv va bahs qilib o’zimcha boqishimning oxiridagi xulosaga berilishimni oldindan bilib, kutib olib ya’ni zapis qilganlari bo’yicha avvalga chiqib (yana bir uhuhxm-uhuxm bo’ldi) (endi uhm), mana shuni aytmoqchi edimki, o’zim bo’yicha zo’rlarni ham qolip ko’rib, so’ng o’zlaricha yana tuyg’ularimdan kelib chiqib qolip, andoza emas yoki zapisimiz keti bo’yicha endi bizning burilishli tuyg’umiz deya baholab burib tashlashadi, qayishtirib yuborishadi va qiynashadi. 15.10.2022 – 43. Shunday qilib oy sanamiz shundagi birinchisi bo’lsa, kundalik sonimiz, sanamiz ikkinchisi 43 bo’ladi. 43 orqali o’zim aytganimga o’xshash tarzda qarindosh-aymog’chilik yaratib oila a’zolarimizning farzandlariga bir xil, o’zimizning bittadan ya’ni ota-ona juftligidan tarqalgan genlarimizni, DNK larimizni berib (nimasi bor shuning ya’ni genlarning ahamiyatida desangiz, “ga eng” ma’nosida yetib olishning aloqasi engga engdan keyin ham yetib kelishi kerak degan ma’noda bir-birovimizga faqatgina yaqin o’xshashliklarla intilishlarni, yetaklovlarni DNK egalari, bir xil genli oilamiz avlodlari qilishidan darak xo’pki, DNK bu – “de eng k ya’ni almashinish, aniqlik”), bizlar esa shu munosabat bilan hayotga boqishimizni, yashab hayot kechirishimizni, o’sishimizni o’xshashlik, birlashish, juda yaqin keltirib chiqarilaveradigan bir xil aloqalar tarzida va shaklida yasab borayotganimizda aylanani oval qilib qisib, so’ng o’rtasidan o’tkazib, tutashtirib qirrali uchburchak yasash bilan shug’ullanaman bugun. Oyning bugungi sanasiga kelsak, keyingi yilga 1 oyu yana yarim oy, 15 kun qolayotganidan, shundan ham hozir yarim kun o’tib bo’lgani boisidan bir-biriga parallel bo’layotgan Dunyo va Olam 1 raqamlariga yaxlitlanib, yaqin keltirilib yoki qolaqolib o’zaro kim o’zarlikka o’ynashadilarmi, ha. Ya’ni keyingi yil kimning o’xshashligi (tanishi) yoki bilimlari (ruhi-yati) ostida o’tadi, olam muttahamlariningmi yoki Dunyo raqobatchilariningmi? Umuman olib qaraganda ichimdagilar o’zimning yozabergan Ibrohim bilan bog’liq kundalik sanalarimga aloqalanish kuchi ko’p emasligiga atab, o’zlaricha yil bo’ylab oy sanalarining o’tishini yillarning aylanishiga va inson umri uchun eng katta davrli almashinishiga, o’xshashli kelishlariga va ta’sirli Ruhiyatiga aloqab bildirishli belgilashlar kiritishgan. Bitta avvalgi yil yoki ilgarigi yillardan kelib chiqib, navbatdagi yilning (asosan) eng oxirgi raqamining ma’nosiga taqalib oylarning bo’layotgan kunlarini o’tmishdagi tarz, yo’sin va yondashuvli voqea-hodisalar, ishlar va hayot tarzi bilan bog’lab bildirish qilishaverganliklari hammamizga sir ham emasligi bilan ma’lum endi. Ha, seniki tog’ri, taqdir sherda, deb aytishdi o’zlari (ichimdagilar, chichimdagilar). Zamon to’la-tosha, to’liq ravishda oddiy vaqt o’tishi, sanalar bilan bo’lmayotganda, umrimni taqdir ya’ni bola bilan bog’lanishiga majburman. Endi, demak, mafia nafaqat ilm-fanni o’rganadi, balki kuzatayotgan ravishdagi insonlar va odamining xatti-harakat tarzini, bir xilligini yoki toifalanish turlarini, va nihoyat yo’sinini o’rganadi, imperik qarashlamali baholab yozib oladi. Shuning uchun o’zimning ko’pgina baholarimni mafiam, Karobumdan ko’ra ko’proq topadi deyish o’rinli bo’ladi. Aslidaki Iblis Karobum mutloq ravishda o’zi o’zimni buzuvchi, yo’ldan ozdiruvchi va bir xilligimga qarshi munofiqona ish ko’ruvchi, ammo ichimdagilarning barilari, shu qatori mafia ham aynan ichkarimda, o’ylovimda va o’xshashligimda turganliklari bois bir-birlariga o’tkazishga majbur bo’lib, qarashlarini almashtirishlaridan kelib chiqib Iblis hammani aldab o’zimni yomonlatadi, keyinchalik bo’lsa ham to’g’ri talqin chiqarishlarigacha o’ylab, cheksizligi ichida yo’naltirib qo’yadi. O’zimga-ku or yuzalab, insonlar bilan bog’lanishda bitta o’rtachi, dallol yoki aloqalovchilarning o’zi yetarli bo’lardi, ammo shu o’rtadagi mafiaga hamtovoq, sherik bo’lib Iblis qo’shilib olgan, xavfsizlik bahonsida xomta’maliklar qilib ergashib kelaverganligi ma’lum va mashhur xo’p. Mafianing o’zi ilm-fanga ikki taraflama, ilm va fan bo’yicha yondashaolganligini bilsangiz bo’ladi xo’p. Bir tomondan katta avlodlarga borib taqaluvchi ota-onam bo’ylab qarindosh-urug’chilik ilm bo’yicha o’zimni sinayotganida, boshqa yana bir qarashlamalikda yangi oilamizga atalgan qaynota-qaynonali yanagi yangi xesh-toborlarimiz ilm-fan sohasining fan so’ziga bog’liq ishlari bilan mashg’ullar xo’p. Ilm bo’yicha katta, er ya’ni o’zim taraflama avlodlarimiz ilmni “va limmo-lim, to’la” deb sanaganchalik hayotdagi kenglikda tartibni, bir xil xatti-harakatli xarakterni baholashganliklari tabiiydurki, shu Dunyoqarashlamalikni, yaxshilik sadosini ya’ni Dunyo taraflama parallellikni beradi. Fan bo’ylab esa “faqat an, noma’lumliklar ya’ni ayolsifat noma’lum artikl” ma’nosida keluvchi shu fan so’zining sevgila qaratilish tartibi, yo’sini va tarzini baholab borishning o’zidan boshqa ilojlari va gashti ham yo’qligiga borib taqalganligidan darakmi, ha. Fan bu – parallel Olam, yolg’onchilik va mutloq o’zga nuqtadan cheksiz sirpanishni boshlab yuborish bilan bap-baravar aldamchilikni targ’ib etadi. Endi, o’zim uchun kishilar, ahmoqlar, xullas klounlar hech narsa yoki hech kim bo’lib qolayaptilar xo’sh. Zero gaplarimning bashorat bo’layotganligiga ishonchimni birinchidan shu tashqaridagi, Jondor bo’ylab va xulosa qilib butun Buxoroga taqagashga erishib har qayerdagi klounlar bildirishib, o’zlarining gaplarimga nisbatan faqatgina chiziqli ko’rinishga va bo’g’izli, tabiiy tovushli ovozlarga xos ravishda hozircha asosan teskari, ko’proq qarama-qarshi amal bilan yoki qastdaniga chiqishlarini, xatti-harakat namoyish etishlarini bilib, mantiqan sezib qolayapman. Ularning gaplarimdan qo’rqishlarini, majburan bajarishlarini sezdirishlari yoki o’zim shularni sezib qolishim va yurishim bilanoq ulardagi orli his chiqarish, muhofaza shakllari yoki ma’no-kayfiyatni bildirish yo’qolib qolganga o’xshab ularni qo’l ostimda tabiiy ravishda chiqarayotganimni bilaman xolos. Avvallari chindan ham shularning ya’ni klounadalarning klounliklarini bilib, bu kloun ya’ni parallel qiyofadosh nusxali oila a’zolarimizning sezgilar aro berib-olayotgan, bildirishli yuz qarashalari, bor bo’lib turish qilishlari o’zlaricha o’zimga ongli, hisli va endigi shu beso’naqay bo’lsa ham, yolg’onligi bilinib turgan o’xshash tarzlari bo’yicha buyruqlarini oldindan bilishimning ham ustidan kulib, pinaklab chiqib majburlovchi ravishda turishlari, o’zlarini olishlari va obro’ taraflama degan ma’noda qo’rqizib, mantig’imdan joy olib bilib o’tganliklarini bilishlari va oqibatda shularni bilishlarini his ettiraverib o’zimni o’ynataverishlari, tuyg’ularimda o’zimga nisbatan bo’lgan obro’ qarashimni bosti-bosti qilishlari, majag’lashlari bilan birga bo’lardi. Go’yoki orning orga muhofazali, jirkanch ahvollardan yoki sodda tasodifli bulg’anishlarga duch kelishdan qochish harakatlariga borib taqalgan o’yinlarimizning ustidan kulishganliklari aniqdir. Ha, chindan ham avallari, ya’ni enam enag’ar 1-1,5 hafta burun Kanadaga ketmaslaridan ilgari ichimdagilar orlarni, insonlarni himoyalayman, odamning ya’ni Bobirmirzoning tasodifiy ravishda inson bilan to’qnashuvidan asrayman, insonlarni Bobir bilan ta’sirlashuviga, har qanday oddiy sezgilar, ko’rish yoki eshitish va asosan teri bilan chimdan tegib ketish bo’yicha ham uzoqlashtirib yopiq, isbotsiz va klounlarga xos bilinmayotgan hudud oralig’ida saqlaymiz, deb kelishgan edilar hamda shularni qilishaverganlar. Hattoki burilishli, muyulishli yo’llardagi turgan endigina burilib, qayirilib o’zimning yo’lim bo’ylab to’g’ri kelayotgan klounlarning o’zimni ko’rib qolishlari yoki eshitishli ta’sirlashuvlarini muyulish bo’ylab boshqa, perpendikulyar, pana yo’llar, rastalardagi insonlar yoki orlar ko’rib, nima ularning yuz qarashlarini sababli bog’liqligini bilib qolishga urinayotganliklari bo’lsaki, o’zimning miyamni signallari, qistovli sharpalari va har xil paydo qilishga xos boshqalarni chiqarishli, mashinalarni tez o’tkazib olishli ta’sirlashuvlari, tegishlarini yoki effektlarini qilib olardilar. Mana hozir 2 kun ketma-ket bo’layaptiki, (kelajakdan) yangi velosipedim bilan yarim Jondor shaharchasiga atalib ba’zi yo’llarini 2-3-4 martalab takroran ham aylanib yurdimki, orlar qayerda va qanday bo’lmasin, avvalgiga o’xshab o’zimni garanglashtirib, go’rso’xta qilib kallamni bir taraflama ushlashga, sezgilarim bilan bog’lanib klounlarning o’zimni bildirmay, insonlarga ta’sirimga qo’ymay yurishlarini qo’zg’ab, aralashtirib yoki har xil joylardan paydo qilib chiqarishlarimgacha yo’l qo’ymay yurishlarini, o’zlarini olishlarini bekorga chiqqanini bilib ham qolayapmanki, aslida mana shu yozuvlarimni qo’yib berilishi ham chimdan ularga bog’liq bo’lsa, bunga to’sqinlik qilmay, daldalar berib turgan ham ichimdagilar, klounlar orlar ya’ni insonlar, hayolilar yoki uyatlilar bilan aloqamga, Jondorning chinakam, (jism, modda bilan boshlanuvchi) tanli-jonlisini uchratishimga yo’l qo’yib berishlariga amin bo’lganman. Qarangki, qilgan qing’irliklariga qanchalik ojiz qolayaptilar xo’sh. Umuman olganda ichimdagilar o’zimni orli aloqalarda qandayligimni sinashda, o’ylovimdan kelib chiqib pachoq, mijig’langan yoki egri-bugri ravishda bo’ladigan holat o’zgarishlarining tanlov deb qaralishi bo’yicha shu holatlarni, tanlovlarni o’zimning muhofazam, xavfsiz doirali idora etishim va sezgilarimni hayotga nisbatan to’g’ri boshqaraolishim yo’nalishlari, nisbiylik ma’nosi bo’yicha miyamda cheksizlikka, joylashuv bo’yicha hamma yoqda, koinotning sarhadsizligi uzra borlikni his etishimga tortish orqali bo’lishi mumkin bo’lgan insonlar tomon qiyaliklar, yaqin burilishlarni yoki nisbiylikni ozginagina bo’lsa ham ular tomonga qayishtirib qo’yishimni, harakatimning holatini to’satdan, cheksizlik ulushlari hisobiga bag’shida ravishda qanday qiya tarafli burchak hosil qilib o’tib qolishlarini hisobga olishgan. Barchasi xavfsizlikni hisobga olgan ravishda aslida shu urushishimizga atalgan, yo’naltirilgan yoki davo qilgan ichimizta’gilarning o’zlari bilmay bizni asrab yuborayotganliklariga qarshi bo’lishlari bo’lib, baribir nima uchun inson manfaatlari doirasida koinotning va miyaning shunday bilishining, bosimining cheksizligining bir-biriga teng ko’rilgan sinalishi, sarhadsizlik ma’nosida inson manfaatlari va qadr-qimmati bo’yicha ulushli qiyoslanaolishini qilib berishimiz kerak deya, urushning, xavfning asl tarfgirlari bu ichimizdagilar va klounlar. Endi, oxirgi gap bu – ingliz tilida ingliz so’zi “i-9, n-14-ya’ni-(1+4=5)-5, g-7, l-12-3, i-9, z-26-8” raqamlaridan bilinib ham qoladigan ma’no shuki raqamli Dunyo ya’ni olam bo’lmish 9 dan almashinish ya’ni parallellik aloqalari bo’yicha 5 ga o’tilib, so’ng yanagi 3 qoloq avlodlarning kinoyali to’liq o’zlariga bag’shida dam olib qolishlari 7 siga yetib kelib, Dunyo va Olam shaxslari uchrashgan 3 joyidan ham o’tib, yana raqamli Olamga qaytgandan keyin yaxshi yuqori ulug’vor 3 avlodlarning kinoyali, balkim istehzoli ravishda (massajsifat yetkaziluvchan) hordiq chiqarishlari bo’lishiga atalagan ingliz tilini bilish uchun o’rta oraliq, agar 9, 7 va yana bir 9 bu – olam bo’lsa, 8 va 3 ning quyi yarmi sifatida asosan xarakterdaligimiz – Dunyo tomonidan bo’lib, almashinish 5 orqali bizga yetkaziladigani bu – 3 ning yuqori yarmidagi o’ylov, ma’no va ong (kayfiyat) hisoblanishi ketidan bo’ladigan inglizcha eshitishlarni teleekranlardagi personajlarning boqishlama idoralari, taraflari bo’yicha nisbiylikni oydinlashtirib sezib bilish ma’nosining o’zi ongimga kelib urilishi, tegishi bilanoq o’ylovning har xil kuchlari bilan o’rganib-aytiladigan har bir Amerika fuqarosining gaplarini o’ylovning o’zining ichidan tushunayotganga o’xshab turish shu.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima