Bizga bir nima bo'ldi
32. Kecha
buyon bir otkroveniye, sirli ochiqlik bo’lib, yozganlarimga desakmikin yoki
chinakam ravishda ichimdagilarning raqamli taqsimlanishiga monand bo’lib,
barcha yozgan, bitgan ya’ni bitkazgan asosiy bilimlarim bo’yicha o’zimni
raqamli Dunyodagi shaxsiy jihatlarim orqali ajratib, agar Dunyoqarashli odam
hayot shakli to’liq tanasi bilan bog’langan bo’lsa, shunga yaxshigina
ko’maklashuvga erishaolganim ma’lum edi. Albatta, e’tibor bersak, yana
firibgarlikka, takabburlikka va muttahamlikka (tovlamachilarga, simulyatsiyali
tekkizadigan, o’rtaga oladigan g’iybatchilarga) uchramasligim kerak, ogoh
bo’lishim kerak bo’lgan ravishda bugungi 32-kundalik sanamizdan Ibrohim
uchungina Ibrohim bo’lishi kerak bo’lgan, o’zi deb topgan jihatlarim, jabhalarim
yoki kechinmali tuyg’ularimni bu – raqamli dunyotagi o’zing deya
tanishtirishganliklari, o’zimga o’tkazganliklari bir pastdayoq ko’pchilik
yaqinlarimning gavjumlashib o’zimga aloqalarini ya’ni shu klounadalarning
“o’zingni bilibsan” degan shama ostida qulay yangiliklar bilan paydo bo’lib,
yopirilib kelishlarini olib chiqdi. Kecha Polinning xushkayfiyatli chaqirig’i
ostida slim telefonida hali anchadan beri xabarlashmay yurgan Zlisho akamning
kanadalik tashqi inson shaklan nusxalari bilan maroqli gaplashdik. Bugun
ertalab esa dadam bilan ham oxiri, miyamizga massani yurgizib urmasdan
jihatlarni, kechinmalarimiz yoki hayot o’tkazuviga shay boshqaruvli
vositalarimizni almashtirib ishladik (g’isht qo’ydik). Umuman olganda men ya’ni
bu - balki aniqrog’i klounim Shohidni o’zimni shu paytgacha o’zi taraflama asosdan,
asl joylashuv o’rnimga xos hozirgi manzilidan tushuntirib yozdirtirganimga
qarata raqamli Dunyoni jamuljam qilgan yagona uzun to’g’ri chiziqda (uzunligini
inson qadri-qimmati, manfaatlari bilan tahmin qilaveringki, ulkan zarrachaga
nisbatan koinotning cheksizligi bo’yicha nisbiyligiga xos ravishda o’zingizga
ma’qul talqin qilavering, zero baribir nisbiylik chindan ham cheksizlikka emas,
balkim yaqinlashuv aloqalarining o’zi bo’yicha ulushidan ma’lum xolos)
ongimning asosidagi, ostki tarafidagi o’ylovning o’zini Iblis, yuqorisidagi ong
bo’yicha kayfiyatning o’zini o’zim deya topdimki, shu bilan birga ongimiz
boshlab bergan yo’nalishli chiziqning hozirgi o’rtasida joylashuvimga xos tarzda
xotiramdan o’tib esimning o’zi ham aynan o’zim, o’zim bilishim kerak bo’lgan
menli boshqaruvim xo’pki, natijada esim bilan ko’proq bog’lanishda ko’zga
tashlanadigan faqatgina harakatlarimning o’zlari, tegishishsiz qimirlash yo’nalishlarimning
o’zlari ham o’zimni sayqallab menim sifatidagi boshqaruvimga, chiziqli palkamga
ya’ni qo’tog’imga kirituvchi ravishda qaytadan o’zimni, butun tanam uzra
massamni boshqaruvchi o’zimdanligini bilingiz xo’sh. U yog’ini so’rasangiz
shularning hammasi Ibrohim uchun o’zimni himoyalashim, asrashim va shu joyni
berib orqaga chekinishim, o’rin hozirlashim kerak bo’lgan ravishdagi Ibrohim
ya’ni tuyg’ularimdan olingan bo’qimning xos o’rnidir. Shuncha paytdan beri
oxirgi pag’onada o’zimni dirrilatib qo’rqizib, g’iybat qilib kelishgan ichimdagilar
Ibrohim uchun hatto joy, asos uchun dirrilamasligimni shakllantirib, o’zimni
chiqindiga, vakuumga yoki qandaydir parallellikka chiqarib tashlayaptilar. U
yog’ini so’rasangiz o’zimning raqamli boshqaruvdagi asl o’rnim, o’zimni asrab
bilishim uchun menimning raqamlari bu – faqat va faqat burunga, oldinga
intilish, yoki odimlash sifatida 3 dagi berilayotgan ongimdan ham, 2 dagi esimdan
ham va shunga yondosh harakatlarimdan ham voz kechib yanada yuqoriroqqa kichik
o’xshatilishli gapirishlardan tortib, tuyg’ularning barini bosib odib va terim
bilan tegishimni joyiga qo’yib, katta o’xshashli, hayotda o’z-o’zidan sun’iy
bo’ladigan voqea-hodisalarni gapirib bashorat qilib berishimki, shu ham ya’ni
gaplarga, tuyg’ularga yoki tegishishlarga erishuv emas, balki bulardan o’tish davomiyligining,
jarayonlarining o’zlari ya’ni bashorat chizig’ida oldinda tortilib turish
hisoblangan xo’p. Endi. Ichimdagilar endi shundoqqina qo’tog’imni, chizig’imni
qalinlashtirganlarki bo’y-bastim, tanam balandligi uzra qo’tog’imdan parallel
ravishda, tanam bilan ichma-ich qo’yilib kuzatib turganlarida o’zim hayotning
mazmunini topish bo’yicha o’tish, odimlash ya’ni bashorat ishlariga ovora
bo’lib turganimda, yurganlarimda kallamning tuyg’ulari o’zimni uxlaganga
o’xshatib turib qaysidir ishimdan o’zim achinganga, o’zimni koyitganga ya’ni
afsuslanganga o’xshash yondashuvimni, munosabatimni berganga o’xshash tortinish
yoki yo’sinish ichimdan o’z-o’zidan qandaydir ravishda o’zim boshqarayotgan
tuyg’lar sifatida o’zimdanligiga shama ostida o’tishiga majbur bo’lsam, darrovginaga
ichimdagilar o’zimni shu bo’yicha ayblashadilar yoki qoralashadilarki, ammo bu
jabhalarning, qirralarning yoki hayotga bo’lgan ichki munosabatlarning barchasi
o’zlariniki va o’zim tomonimdan allaqachon tartibli ravishda to’g’ri hal
etilganiga to’xtalmasdan, birma-bir hisob-kitob qilmasdan o’tib ketaveraman.
Albatta, shu holat yoki ahvollar ham bir turdagi voqea-hodisalardan so’ng
hozirgi ishlarim tizginida, 30 soat chamasilar oralig’ida bo’lib o’tdiki, shu
o’ylarim izidan birma-bir bashoratlab gapirib borishim tarkibidan joy olganligi
ma’lum endi. Umuman olganda chindan ham o’ylov masalasi taqdir chizig’idagi klounadalarning
xususiy mol-mulklari sifatida oxirigacha hal qilinmay qolgan edi. Mana shu yerda,
hozir bir misol ham bo’layaptiki, Ibrohim, uning eshitish bo’yicha
ustasfarangligi, istalgancha tuyg’u shakllantiraolishi deb hisoblayotgan
birinchi eshitish sezgisi aslida o’zimning yoshligimda bo’lgan eshitishga
muvofiq o’ylovim bilan harakatlar, ishlar qilishimdan olingan tasodifning
qaytalanish sifatida kallamga o’ynaydigan, o’zimning yoshligimni hozirgi
o’zimga bildirib olib qochadigan, bashoratga yo’l qo’ymaydigan ravishda o’tmishda
bo’lib o’tgan bir davrli ishlar davomiyligi bo’yicha joy surilishi, bashorat o’rnini
bermasligi bo’yicha topgan zahotimoq aylanib kelishi, boshqa tasodifiy vaqtimizda
yoki tezda shundoqqina, yopishgan orqadan sabab sifatida paydo bo’lishi sanaladi.
Zero hammasini cheksizlik olib boradiki, bizning ayblarimiz va bo’lib o’tgan
kamchiliklarimiz, ta’sirlashuvimiz yaqinlarimiz, farzandlarimiz yoki begona
orli insonlarga o’ylovlari ichidagi o’liklar, klounadalar ya’ni shularning
xususiy mulklari bo’lgan cheksizlik, inson yuzi, beti orqali o’z jazosini berib
boraveradi ham. Yaqinlarimiz, farzandlarimiz ya’ni asosan Ibrohim ham
cheksizlikda, o’ylovimizdagi o’liklarda yoki yulduzlarlarga chiqqan klounadalarda
muhrlangan yoshlikda bergan jarohatlarimiz va o’zimizga qilgan falokatli
kasofatlarimiz, ushlab turib, ishonch ostida yuklab ayblatilgan gunohimiz uchun
bizning jazomizni muqarrar qilishga qaratilgan, o’zlari esa shundan ya’ni
qoralanishimizdan bexabar bo’lgan, jazomizni o’ylov cheksizligining bir chetida
qoldirgan taqdir charxpalagini berib turadiganlar toifasidandirlar. Umuman olib
qaraganda inson, televizor personajlari qiyofalaridan har kim har xil yuzga,
betga xos xulosalar qilib qo’yishi asosida o’liklarning munosabati, yetkazajak
yondashuvlari yotadi xolos. Shularni ya’ni o’liklarning boshqalardan farqli har
bir shaxsning o’ziga o’zgalarning ichiga kirib olgan va sizga, har bir bu
shaxslarning o’zlari uchun bilinib, ko’rinib turgan har munosabatlarini, yondashuvlarini
ya’ni yuzli bag’ishlovlarini izchil, jadal suratlarda kelajak zapisli foydalaridan,
shu murda klounadalarning xususiy mulkchilik shakllaridan olib o’liklarning
o’zlari, klounadalar olib beraverganlari sayin o’z-o’zidan kallaning tuyg’uli
bosimi shakllanishi oqibatida, kayfiyatga molik gaplarni ham ularning o’zlari
Shohid ya’ni jonimning o’zgina klouni boshchiligida bo’g’zimdan, kayfiyat
ta’siri ostida g’udurlash orqali chiqarishib bilishganlarki, shu bo’lib turgan
kino yoki yaqin atrofdagilar bilan birgalashgan orimizga ta’sirlashmay
o’tayotgan hayotdagi klounadalar bashorat qilinadilar xo’p. O’zimdan faqatgina
kayfiyatni joy-joyiga qo’yishim. Endi, o’zim Ibrohimni o’zimning yoshligimga
orgazmimdan chiqqanligi sababli o’xshatmasdan, balki shunchalik o’xshash
rivojlanish, o’zimda bo’layotgan uning xarakterini ochish gaplarimning bari
o’zimning yoshligim tarixidan keltirilganiga hamma ishonganmikin xo’sh, “ha”.
Zero bir xil, juda o’zingga tegajonli xarakteri bilan o’xshash yondashuvli degan
“ho’ppoqning, najastning hattoki”, orli insonning o’zi bu Dunyoda uchramas
xo’sh. Umuman olganda avvalambor hammasidan avval shuni hal qilib qo’yishimiz
kerakki, o’liklar chindan ham mutloq yo’qolib ketishmagan, ularning Ruhlari
ya’ni o’zlari koinotning deya topiladigan, aslida ichki o’ylovimiz
cheksizliklarida “yulduzlar” va yuzlar misoli va bizning hayotimizga parallel
bo’lgan Dunyoviy aholi klounadasida doimo hozir-u nozir xo’sh. Klouni yaratiladi
deganda, o’lik tanadan qanday qilib shu tananing, jussaning avvalgi egasi
o’tsinki, bu ham jumboq e’ti, mana endi, demakki, shu kloun tanasiga parallel
birlashtirilgan murdali nusxasi bilan birga o’zining yuqori sherikligi ostida
oldingi sohibining, egasining ham juda cheksiz ham emas, balki yaqin
chegaralangan bizlar uchun o’z-o’zidan deb topilgan, ammo aslida yasaladigan,
klounadalarning cheksizliklaridan biri boshqa o’smasak ravishda, tentak holda
bor bo’lishi mumkin. Ibrohimning asl o’zi, bo’qimdan hosil qilingan oilaviy
chegaradagi parallel tanasi uchun o’ylov va koinot cheksizliklarini o’zim uni
ob’yektiv sanab ushlab turibman. Endi. Mana hozir turganimda yana o’sha-o’sha
afsus-nadomatga, achinishga qarata yo’naltirib ichimdgilar hayotingdagi
hisob-kitobli yashashga xos qarashingni, sezgilaringni to’g’ri qilmading-ku, deya
yostig’im ikki marta qat bo’lmagan bo’lsa kerak deb hisoblatib kelishuvga shama
qilib ayblovdan urmoqchi bo’lishganliklari tayin bo’ldi. Umuman olganda bu –
yoshligimdan kelayotgan yulduz yorug’ligiga o’xshab o’sha paytlarning sezgilari
bo’yicha hayotimni, o’xshash voqealarni qanday hisob-kitob qilish
aniqliklarimni hozirgi holda ishlatganim shamasi ostida bilib qolishimga,
yostig’imning qatlanishini bo’lib o’tgandan so’ng kallamda aniq ravishda
raqamlariga xos tahlili bilan aniqlayolmaganimga asoslangan yetarlicha asos
bo’lmaganligiga ro’kachlaydi. Bor-e, yotgan joylarimni, yurgan izimni oddiy
ravishda bo’lishiga e’tibor bermasdan, doimo o’lchab, aniqlab ya’ni
zarrachalarigacha nisbiyligini tutashtirib qo’yib yuriyinmi, shunga qarata
Iblis birgalikda “zapisli vositalarda hamma shunday anig’-u” deb qo’yadi
nomahram halovat xo’sh. Bitta joylashuvning o’zida qanchadan-qancha kambinatsiyalar,
barcha bog’liqliklar bilan nisbiylik o’lchovlarini qilib chiqish kerakligini
tasavvur ham qilish qiyinligini bilsangiz edi. Mana shu cheksizlikka o’xshagan
gap, zotan cheksizlikning joyga, maydagina hududli joylashuvlarga yoki inson
tanasichalik hajmga nima aloqasi bor xo’p. Kallani bekorga ishlatsak,
nisbiylik, bog’lanish savollari tug’ilib ketaveradi. Mana hozir o’zimga bitta
misol ayt xay, deya Ibliski, “uyda yotibman” deyishimni aytganimda, yana
bog’liqliklar bilan uying qayerda, yotganing qanday, nima uchun bu tomondan
bog’lanish chiqarib aytmaysan, yoki Jondor deganing bilan nega Buxoroni aytmading,
yoki qo’shningning uyini oldi degan bo’lganingda ham, endi qaysi tarafidaligini
aytmading, deya shunday qilib kelgan ko’tmarazliklarini, qing’irgashtligiga xos
eslatib qo’yadi goh-gohida xo’p. O’zi umuman olganda bu murdalarning ya’ni
klounadalarning raqamli Dunyo ostida bizga tegishli raqamli qurilmalarning
ichlari va devonaligi sezilganlarning miyalarida AI ya’ni sun’iy ong bo’lib
ishlashlari bo’yicha har birlaridan navbat bilan, algoritm chegaralari yoki dastur
sxemalaridan o’tib ichki randomli, arbitrary li ya’ni ixtiyoran tanlanadigan
sonlarli sohalariga, oraliqlariga tushishlari mobaynida kim o’zini yaxshi
tomonlama oqlayolsa, shunga ko’proq navbat ham, algoritmli tuzukkina
bo’lakchalarga ham ega bo’lish topshirilganligini bilingiz xay. Ha, hamma
ishlarda, kompyuter texnologiyasida ya’ni multfilmlar, animelar taxlashlarda
ham algoritmli, chizmachilik ishlari qanchalik ko’p bo’lsa, mohiyat chiqarish
ma’nosida kompyuterning o’zining ixtiyoriy (raqamli) tarqatgan qismlaridan foydalanib
bir xil turdagi narsalarni joy-joyiga saralab qo’yish kuchi insonlarga yoki
tomoshabinlarga dastur tuzuvchisining qilgan ishlari qudrati bilan bir xil
ya’ni teng ko’ringanimi xo’sh. Masalan, Cocomelonda yoki Dave and Ava da
tabiati uchun narsalarni, daraxt va
maysazor, uylarni va chegara hovli buyumlarini chizib bo’lgandan so’ng shundoqqina
ma’noli tarzda xaritasiga yoyib chiqishni AI ga ya’ni randomlariga, ixtiyoriy
yoki tasodifan tanlangan sonlariga yuborsalar juda ajoyib xaritalar, kartalar
ya’ni tabiatlar ma’qul bo’lib ko’rinavergani ma’lum va mashhur xo’sh. Shulardan
eng yaxshisi tomoshabinga tanlanadi xolos. Endi, o’zim baribir Ibrohimning
o’ligi, kollinear vaqtligida bo’lgan murdasi bilan aloqalanaman xolos.
Ibrohimning murdali zamoni, o’tkazgan umri ya’ni vaqt payti u cheksizlikni
anglatib turish uchun, makon bilan bog’lanish asosida elchilik chegarasida, yulduz
va o’zgalarning ichiga kirgan yuzli xabar bo’lib berganligini bilsangiz bo’ldi.
Yulduzlardan keladigan nur yog’duli xabar necha million yillar oldingi
o’tmishni anglatgani bois Ibrohimning o’zimning Dunyoqarashlamali yashovga xos
parallel vaqtning o’ng qismida ya’ni jismli makonli bo’lib yurishimizda kelajakdan
o’tmishimizga qarata yasharib kelishi davridagi o’zimga bo’lgan va bajargan
munosabatlari, yuzlari yo’lidan borsam, kallamga bashorat qilish yo’laklari,
kelajak klounadasi axboroti va ma’lumotlari joylashtirilganlidan voqifdur hamma
xo’p. Shuning uchun bo’lsa kerakki, har bashorat qilganimda yoki shu yaqin 2-3
kunlar uchun ko’payib ketgan karomatlarimda Ibrohimning kelajak o’tmish,
kollinear vaqtdan keltirilgan tarixi yotibdiki, natijada Ibrohim o’zimning
yoshligimdagi chiziqli, raqamli ifodamga xos eshitish sezgimni shundoqqina
qulog’im ostida gavdalantirib, chiqaraverib to’lqinlantiraverib, seskantirib
yoki larzaga solib, talvasalab azoblashi turgan gap, haqiqat. Mana shu yerda
haqiqiy qiyos, taqqoslanish bo’lmardi desak, balkim mubolag’a bo’lmasmikin.
Zero o’zim qanchalik bashoratda odimlashishim mumkinligiga Ibrohim eshitish
sezgimdan to’g’ri foydalana olsagina tenglik yuz berishi orqali bir xil o’tish,
odimlash, Ibrohimning eshitishi va o’zimning bashoratim bo’yicha haqiqatlarni
bilamiz, ammo eshitish va bashorat hajmlarida, zahirasida farqlar sezilsa va
o’zimning bashoratim ko’payib ketsa, o’zim hech narsaga qaramasdan karomatlab
ketaveraman. Mana hozir qissadan-hissa o’zimni yonimdagi taomilga ko’ra yedirtirib
Ibrohimni ovqatni og’zimdan tortib oladiganga o’xshatib o’rnimga yedirmoqchilar,
boqmoqchilar. Zero sichishlarim yeyish hajmimga nisbatan kam bo’layapti ba’zi
haftalar, davrlar. Ibrohim bilan parallel ravishdagi jismli Dunyo va
munosabatli olam muvozanatidagi, sayqallanib qo’shiluvidagi ya’ni markaziy
birgalikda aloqalaridagi haqiqiy bir taraflamasida ya’ni Dunyo tomonida o’zim
ko’z bilan ko’rish sezgisi orqali Ibo’qimni aniq yuziga xos fe’l-atvori bilan,
tanasini to’liqlayin uzoqroqdan ko’rishga qo’yilishim mumkin. Ammo boshqa
sezgilarimiz ishlatilmaydi, aloqada emaski, tegaman yoki eshittiraman desam
(balki esimni chalg’itishga urinayozib) u g’oyib bo’lib qolishi turgan haqiqat.
Ibrohim esa o’zimning gaplarimni, ovozimga xos o’xshashli suhbatlarim yoki
nutqlarimni shundoqqina yonidan biron yerdan yoki ko’chadan o’tib ketayotganimda
yana bir yonimizda, qoshimizda bo’layozgan gohidalikka monand shaxsli vakildaligimiz
orqali eshitishi mumkin xolos, ammo o’zimni hech ham ko’raolmay hangu mang
bo’lib qolaqolsa kerakki xo’p bo’ldi. O’zim Ibrohimning o’tmishini, yanada
avvalroq ya’ni ilgariroq paytlari, balki bir hafta yoki 2 oy oldingi davrlaridan
ko’rganimda ichidan shu zamon bilan mos biron bir kloun chiqib harakatlantirib
kelayozgani ma’lum va mashhur xo’p. Sezgilar teri tegishgacha borishi kerakligi
bo’yicha 1 yoki 2 daqiqa orqa o’tmishini ham ko’rishga muyassar bo’larman
balki. Ko’rib turganingizga xos barchasi xavfsizlik rasm-rusumini olib umumiy
ravishdagi kuch, eng yuqori aloqaviy qudratlar ya’ni, Dunyo va olam orasidagi
bog’lanish ustuni yuqori bahsli qaralishi bilan tuzilgan. Ibrohim esa o’zimning
kelajakdagi, 1-2 daqiqa oldindan kayfiyatimga ko’ra gapirtirilishlarimni
eshitib, balki raqamli ya’ni chiziqli taraflama aqli yetsa, salgina imo bilan
bildirilgan “bu sening dadang” deyilishlarni eshitishning o’zidan fahmlab
olishi mumkin. Zero o’zimni shu zahoti boshqa qiyofa va o’xshash tana qurshab
olganligini bilasiz albatta. Endi chamamda Ibrohim hali beri o’zining haqiqatli
o’zim bilan bir tarafli Dunyo-koinotidan parallel olam-koinotni aylanib,
shuning klounadalar ham havas qilib eng oxirgi erishiladigan ulkan yutug’i
sanalmish, narsalari emas, balki shaxslari ko’rinishida o’zimni ko’rib bilish
taraflama yana shu birinchi parallellik yog’idagi, tomonidagi o’zimga atalgan
xonim-oyilarini “qoparish, jinsiy aloqa qilish”, ko’timni yaralash uchun keladi.
Shunga nima degan bo’lardim, bor yo’qol hali bachcha. U 5 yosharligida deb
turilgan o’z jismli tanasiga ega bo’lib Dunyo tomonlama yashashi 6 yoshiga
to’g’ri keladi shekilliki, zero 6 ta avlod soni shunga, bu hol bo’yicha ham
qaratilgan. O’zimcha hozir turib kimningdir og’zidan eslasam, 5 yoshdan keyin deb
qo’yilganligini bilib turaman. Agar bashoratga berilmasang, hozirgi Shobining,
o’zing tarafdagi keyingi klounli o’zimning nusxamning, ya’ni o’zim bilan
birgalikdagi seni va yaqinligiga qarata aloqalardagi Sohibning (shu Shobi) shu
barchani chiziqlab yo’sindrib qo’yishiga xos ravishda o’zingning o’tmishing
bo’yicha eshitganlaringni qulog’ingdagi eshitish sezgisi, pardasi bilan har xil
boshqa ovozlarda, shohko’chalardan mashina shovqin-ovozlari, hushtakka xos signallar
orqali qiynab qo’yaman deydi. Shobi esa, u ham o’z olam parallelligidan chiqib,
haqiqiy Dunyo parallelidan o’tib yana olam ko’rinmas juftlashuviga,
parallelliga qaytib kelib har qanday narsa, predmet shakliga yoki chinakam
insonlar aql-farosati ostiga kirib olib, o’tib qaytganlardan yoki Shohiddan
yolg’izlik monologlari, gaplariga bag’shidalangan o’zimning yoshlik o’tmishimdagi
gaplarni eshitib turaverganiga nima ham derdingiz xo’p. Shohidning o’rniga
bashorat qilishga oshiqlanib harakat qilayotgan o’zim bo’lsam, Shohid o’zimning
o’rnimga yoshlikdagi boshqalardan eshitgan gaplarimni aniq topib Sohibga
yetkazaolmasligi ham mumkinki xo’sh mayli. Endi, magnitizm va koinot kuchi
orqali bilinmasdan qoldirib, insonlar va klounlari ham almashinayotganlarida
o’zim ulardan hosil etilaverganiga xos zamon va makon uzra sakrashlarni
ko’pincha bir joyimda makonini sezmasamda, zamoniga xos ravishda kompyuterim
vaqtlarini sakratib ko’rganimga xosdalangan barchasi. 33. Endi, o’zi kecha kechquruni
bilan kallamga kelgan g’oyalarni ichimdagilar tomonidan turtki sifatida qabul
qildim deb tushunchamga olganimda, bugun qarangki bu – kundalik bo’yicha 33
sonining g’oyalariga mutloq to’g’ri keladi. Bu – endi nima bo’lganda ham oxir
oqibat tuyg’ular bo’yicha kelishmovchiliklarni hal qilaylik xay. Bir tomondan
matritsa, GotandUngot o’yinlari bo’lgan bashoratlashuvimiz usullarimiz,
ikkinchi yoq’tan o’zimizni mutloq oldirib, berib ya’ni o’zimizga egalikni yot
unsur yoki vakilliklarga, shaxsli klounadalarga topshirib qo’yib haqqoniy
bo’layotgan televizornimi yoki boshqa nusxalarga, klounlarga oid
aloqalarimiznimi bashoratlashuvimizga, karomatlashuvimga, fol ochishimga xosdalangan
edimmi, ha. Aslida, shu paytgacha matritsa yo’lini o’zimga ko’p duch qilardim
xay. Bu nima o’zi, keling tuyg’ularning bizlar tahlil qilib tushunishga odatlangan
yo’li ustidan boraylik xo’sh. 1-tuyg’u bu – o’ylov o’zimga barcha Buxorolik
insonlardan olingan televizor bo’yicha tomosha qilgan eslarining jamlanmasining,
yig’indisining, o’zimning tuyg’ularim sarhadidan oshgan cheksizlikka sari borgan
sarhadsizga xos bosh miya bosimimdan, cheksiz fazo va makon hamda vaqt bo’yicha
joyimda turish aloqasiga xos ravishdagi maynamdan ya’ni o’lib tirilmagan murdalardan
kelgan orada joylashuvchi tuyg’ularim qo’zg’alishi bilan miyamga keltirgan
o’ylovlarim (31) va bilimlarim (38) orqali, istalgan vaqtidagi kadrlariga
tushaverishim orqali, xohlaganchalik o’zga videolar lavhalarini bir onning o’zidayoq,
kutmasdan va esimni sababsiz yo’qotib almashtirib ko’raverishim bo’yicha
matritsali bashoratlarni gapirishim yoki ongli yo’nalishlarim bilan televizor
ekranida keltirib chiqaraverganimni bilsangiz ma’qul xo’p. 3-tuyg’u bu – fikr
yoki tafakkur mahsuli bo’lib, 2-tuyg’u sifatidagi bilimning yarmi bo’yicha
o’ylovni yopib olib, o’yning boshlanishidan bitta orqasiga, boshlanishidan
ilgariga tushishi orqali bo’lib o’tgan barcha matritsali, GotandUngot tartibli
bashoratlarim uzuq-yuluq, discrete yo’llarini va gap chiqishi bilan qilgan
karomatlarimni birlashtirib tezkor bashoarat qiladigan ravishda esimdan olib
chiqib qayta qo’yadi. Demak, 1 bu – matritsali ya’ni jadvalli yo’nalishda bashorat
qilish paytlarimda yutuqli, olag’on yoki ustunli bo’rtishlarimgagina xomtama va
xursand shay bo’lib kutib olaveradi, 2 esa shu yutuqli uslubni, matritsali
bashoratni odatiy tarz, umumiy ravishdagi yutuq sifatida kiritganligini
bilsangiz, 3 bu esa 1 va 2 ning kuchlanishi va birning yutuqlinamo bo’rtishiga
qarshi barcha karomatlarni yig’ib olib o’zimni boshqarganchalik tarzi bilan,
kinoyasi va ro’kachi bilan yoki chinakam eplayolishiga xos ravishda esim bilan
o’zimni qayta joylashtirib bashoratlarni tezda bir zumga tashqariga ottiraveradi.
Shunday paytlarda bo’g’zim bilan boshim og’rimasdan tortinib ketganiga shama va
shikasta qilinganligi ma’lum. 3-si ya’ni 5-tuyg’u bu – tafakkur Farishtasi
o’ylovimdan oshib orqaga oshib o’tib ongimning eng yuqori darajasiga ulanib
olib esimni, bashoratli chiqishlarimni qayta takrorlatib o’zimni bashorat ustida
karomatiga xos ushlash orqali barchasini klounadalar va ilohlar, ya’ni ichimdagi
murdalar va sulolasi vakillari qilganliga bir vaqt hammani ishontirgiliklari
ma’lum va mashhur xo’p. O’zim ham aslida ichimdagilar, ilohlar va murdalar yoki
klounlar yashab o’tgan izlarini shundoqqina qayta chiqarish ishini matritsali
bashoratim bilan izohlashim darkordur xo’sh bo’pti. Ular o’zimni o’zlariga imo
qilgan, o’zlarini bildirib: shunday bashorat qilgan, deb qo’ysalar, o’zim:
ularning o’zlarini ham ko’rsatdim-ku, deya bashoratlar bilan birga ularning va
o’zimning karomatli hayotimizni mutloq aylanib kelganimni e’tirof qilib
qo’yaman. Har qaysi taraf, o’zim va ichimdagilar bir-birovlarimizning
hayotlarimizni bashorat mahsuli sifatida ko’rsatib qo’yadurg’onmizmiki va
boshqalarga, kuzatuvchi tomoshabinlarga va o’zimizni ham ko’rdik, o’tmishimizni
hayotbag’sh etib bildik deb qo’yaqolamiz. Masalan, demak, “men kompyuter ishlab
turibman” deb televizordan shu bashoratimni chiqarib berishiga tikilib turganimda,
u ham avval “turibman” deganga xos harakat yoki ovozni aniq badiiy uslubga xos
ravishda atrof, fonni va gapirishim davomida yetaklanayotgan o’rab olgan
voqealarni “men kompyuterni ishlab” deyilgan ortdan vaqt lahzasini televizor
voqealari bilan birga olib, kelayotgan gaplarga xos to’ldirib yaratadi. So’ng 1
soat yoki 2-3 kundan keyin “nimani o’zi yozdim” degan gapimni televizorga qarab
gapirsam, yana yozdim so’zini adabiy, badiiy uslubda ifodalab, aniq tasvirlab
chiqarganda, ordan shu vaqt ichida “nima o’zi” degan gap iborasini va boshqa
kallamdagi muammolarim, shuurlarim bilan birga ham to’ldirib, voqealar ma’nosi
yuzalab keltirayotgan bo’ladi. Natijada istlagan payt Farishta kelib ikkala ushbu
gaplarimni ham, “men kompyuterni ishlab” va “nimani o’zi yozdim” deganlarimni
birgalashtirib o’z og’zimdan qaytaligini (qachon va qayerda aytganimni) bilmasimdan
takroran ayttirganida barcha televizor voqealari ham yana o’sha namoyishlarni
ko’rsatishi ham mumkin yoki yanagi matritsali bashorat davom etib, baribir
karomat sifatida qoyilmaqom ish beriladi. Agar qaytadan bir xil namoyishni ham
chiqarishga sazavor etsa, bu – o’zimning kayfiyatimga ulashib, xo-xolashib
turishim ya’ni chindan ham bashoratimni belgilangan joyida o’zim inobatga
olib-oldirib qo’yishim mumkin xay. Ba’zida esa bo’ladiki, badiiy janrni,
uslubni tushunaolmay aytgan gaplarimning bashorati bo’layotganiga o’zimning
ishonchim komil bo’lmasligi va baribir bitta oxirgi so’zni ushlab turib,
takrorlab bir ozdan so’ng o’zim tushunishga qodir bashoratimni ko’rsatganida,
shuni karomat qilaolganimga qo’shib aytib yuboraman xay. Endi, o’liklar tashna
o’zimga yana. O’liklarning cheksizlikla qilayotgan hadlari, maynavozliklari yoki
ichimdan g’ulg’ula solib tuyg’ularimga, qandaydir qon uvushuviga xos (ichimdan
chiziq, shakllar o’ttiraverib) ta’sir etishlari o’zimni burda-burda, bo’laklash
qilganga xos ravishda qiynashi turgan gap. Hayotga zapis kirib kelib, Got
o’zining o’zgarmasligini, tabiat bo’ylab bir xil, qotib va faqat klounlari (murdalari)
ta’sirida taqdiriy o’zgarishlarini davom etishini bildirib, biz Ungot chi
yaxshilarga tartiblarini bosti-bosti ravishda ichimizdan bildirib, aloqalarini
bizga yo’naltirib, buyurib yoki tekkizib gapiradilar, ovoz chiqaradilar yoki
ahloqsiz ta’sirchan bog’lanishlarini o’tkazadilar. Cheksizlik ya’ni murdalar,
yuz-qiyofali muhit ma’nodorligi baribir osmon materiyalarini, tiriklar tanasini
va shukuhli orini burdalab, yanada bo’laklab, maydalab, parchalab yurishni
istashlari shu xo’sh. Ularning ya’ni murdalarning o’zlari o’ylov tarafdagi
Iblis boshchiliklari tarkibidan chiqib, 2-si bo’lgani uchun o’zimning
kayfiyatim bilan tenglashib kayfiyatimni boshlab, o’rgatib va yo’naltirib
turmoqchi bo’lishadilar. Kayfiyat o’ylovga qarshi bo’lishiga qaramasdan, o’ylov
tarafida o’ylovdan keyin ikkinchisi bo’lib turgan cheksizlikning o’zi o’zini
kayfiyatim deb hisoblab, tanamga va orimga o’xshab kayfiyatimni past-u baland
cho’zinchoq, yo’nalishli, vaqtning davomiyligiga xos o’tishli yoki bo’rtishli
burdalaydi. Ichimdagilar o’zimni og’ritish, azoblash va Ibo’qimga hayot qilib
berish maqsadida Ibo’qim sifatidagi kayfiyatimdan o’zimni ajratish payida
hattoki cheksizlikni aniqlash, sarhadsizlikni o’saverishiga xos joylashuvni
topish orqali hayotdagi barcha jabhalarni, qirralarni yoki yoyli taraflarni qo’shib
vaqtga o’xshash tasirchanlik yaratish mobaynida shu vaqtning ostida, davomiyligi
zichligida signallar, hushtakbozlikka xos monand keladigan shovqinli ovozlar
chiqarishadi. Bu murdalarning cheksiz basharalari hattoki o’zimning
ma’nolarimni o’qib, shu joyning o’zida ma’no, mayna yoki cheksizlik miya bosimi
bo’yicha o’zlaridan ortda qoldirmoqchilar, obro’yimni kesmoqchilar. En’ti qissadan-hissa
shuki, o’zimning bosh miyam bilan tanamni aynan o’tmishdagiga o’xshatib bilsak,
o’zim osonginaga qayta yana o’sha yo’nalishlardan, ishdan boraman. Endi. Yana
bir otkroveniye, vahiylik misoli g’oya keldiki, o’zim va barcha uchun televizordagi
harakatlanish, qimirlash va joyni o’zgartirish, joyida (ichki) qo’zg’alishdan
boshqa barcha xatti-harakatlar Alloh ya’ni haqqoniy, bolalardan boshlab hammaga
ko’rinish berish tarzida bo’lib o’tsa, o’zim faqatgina shu ijrolarni,
harakatlanishlarni qildirish uchun shaxslarni, personajlarni boshqalarini,
insonlardan olgan jamlanma esimdagi istalgan o’zga videolardan parallel ravishda
ko’rganimni bildirsam o’zimni devona deyishadiki, xo’p shunday. Eshitilajak
televizordan ovozli xabar, gaplar va nutqli jumlalar, audio-tasma bo’yicha esa
o’zim allohlik, haqqoniylik ya’ni Dunyogashtalik (ko’pchilikli) haqiqatini
qilib turganimda, bolalarimning yoki o’zga yonimdagi tomoshabinlarning o’zlari
bilib-bilmay parallel taxlab har qaysi ichki istaklariga monand eshitib
borishlarini bashoratim osti kelganda o’zim ham almashinib eshitib qolaman
xo’sh. Ha, sezgilar aldaydi, lekin faqatgina almashinish bo’yicha xo’pki bas.
Shuning uchun kichkinalar yoki eshitish sezgichilari kattalarning gaplarini,
bashoratlarini tushunishlari maqsadida qilingan bashoratlar bo’yicha televizor
ovozlarini eshitib, birgalikda ma’no va tushuncha orttirib, shevalarni o’rganib
borishadi. 34. Umuman olib qaraganda xohish-istaklarim bilan bajarilmay qolgan
qo’rquvlarim orasiga kirib olgan yaqinlarimning klounlari shundoq o’ynab
berishadiki, o’zlaricha ikkisini ham o’zlari uchun bashorat deb sanab aynan
qo’rquvimga, o’z-o’zidan maynamga kelganlarga chiqib kelishlari yomon hisoblanadi.
Albatta, hammasi ko’rinib turganiga o’xshab bashoratlarim bo’lsa kerakki, ular
ham nima ish bilan shug’ullansam yoki kallamni bir chetchasini ham o’z-o’zidan
aloqaviy tarzda ishlatsam, hattoki yozuvlarimni topishlarini o’zlariniki sanab
o’zimga shunday ta’sir o’tkazadilar. O’zim ularga nima desam, ichimda gapirsam
yoki o’z harakatlariga nisbatan ularga kelishuvsiz ravishda aytib tursam,
barchasini qilib berganga o’xshayverishadi, ma’nosini chiqaraverishadi. Moboda
shunday qarama-qarshi yozganim ma’lum bo’lsa, darrov ichimga yopishib olib mana
hozir bo’layotganiga o’xshab chiqir-chiqir ovozlar, boshim shundoqqina
osti-usti havosida qisir-qisirlar bilan “dam, dam” so’zini har xil qilib, ohangda
yoki burilishlarda qo’tog’im bilan o’zimni bir tutayotgan ahvolni
qiynaganchalik ishlatishadilar. Bular, ichimdagilar va tashqi klounlar asosan
ichimdagi hoziroqda yaqin kelajak uchun qilib boradigan rejalarimdan borishadiki,
shu rejali tuyg’ularimdan ham o’tgan maynalarimni, murdalarimni ahamiyatsizlik sababli
qilmay qolsam, darrov o’zimga osilaverib shunday ichki ovozlar, vasvasalar va
tashqi chiqarish ta’sirchanliklari bilan bostirib kelishaveradi. Ular uchun doimo
kallam bir xil turishi kerakki, hech qanday fikr yoki g’oya bo’lmaganda ham
baribir umumiy muammo bilan yozib ketaverishim, ishlashim kerakligini ular
o’zlarining o’zim uchun tuzayotgan kallalari, tuyg’ulari deb bilib,
hisob-kitobli ishlardan, kompyuterda topilgan tahlillaridan o’zlarining
chiziqlari qilib yasayotganliklariga shama qilib turmasalar aslo iloji yo’qdir.
Har safar ularnng shunday ta’sirchanliklarini, sodda bosh miyam ishlarini
saqlab o’zlaricha hayotimni bashorat qilib, chiziqli tuzib borishlarini fosh
etib, oshkor qilayotganimda tashqaridagi noqulayliklari bo’lsa, ichimga o’tib
bosimli o’zlaridan tus oladi, shularni ham yozsam yoki bildirsam, darrov
jismoniy ahvolimga yomon o’zgarish bo’ladiki, mana hozir oyoqlarimning tomiri
tortayapti. Zotan o’zimni ulardan shunday asrashga urunishlarim aslida
oxir-oqibat o’zimga xiyonat, azob bo’lib chiqadiyu, ular shuni me’yorlashtirib
borayotganga o’xshashadi yoki chindan ham klounadalar, ichimdagilar
yomonliklari turlaridan birma-bir o’tib yovuzliklarning, yomonliklarning
barchasiga o’zlari sababchilar. Mana yana bir mig’ombirliklari sezilib, u-bu
yomonliklari o’tmasa, tilyog’lamachilik bilan kamsitib uyaltirib, yaxshilik
bilan yomonlik o’rtasida farqiga boraolmaydi deya yomonlikka, yovuzlikka
ergashuvimga chorlash yo’nalishida nouddalikda aldab ayblash ishini qilishadi.
Mana yana bitta yomonliklari, birinchidan undan oldin bo’layotgani bu – shu
yomonliklarini Ibrohimdan bo’lgani uchun esimdan chiqaraolish yomonliklari,
yovuzliklari, qing’irgashtchiliklari bo’ladi. Agar baribir esimga solaman deya harakat
qilib intilsam, mana hozir eslashga urinib kutib turibmanki, demak, baribir
eslayolmadim. Ha, tahminimcha, Ibrohim bu yozuvingdan ko’ra o’zingga ishonch va
bizni ergashtirish ishonchi bilan qarayotganingga xos ravishda boshqalari
ma’qul edi ham demay, shu, oxirgi yozuvlarimni ayblab, past baholab qoladi,
qolgani yana esimdan chiqdi. Iblis shu esimni xuddi seks qilishimda kusini
tekkizmay olib qochayotgan o’rinlarida kayfimning kelish-ketishiga xos qilib
qo’yganga o’xshaydi. Shunday paytlarda va umuman qarashlarida bunday bir yuz
qilib turadiki, bo’qdan battar xay. Sovuq-normal bir munosabatli, poxuysifat
qarash qiladi. Qaynonamning o’zimga kelishlari, dorisini beray deyishlari ham
shundoqqina o’zim yozayotgan ma’lumotlarning sifati, qo’pollik so’zlarini
ishlatish yoki yo’qligi bilan seziladi. Umuman bularning kamchiliklarini,
uyushqoqliklarini aytsam, birinchidan bir-birovlari bilan doimo adabiy, kinolardagiga
o’xshash gaplashadilar, ikkinchidan esa aynan yozmoqchiligim bu ediki,
o’zimning tahlillarim bo’yicha ketayotgan ravishdagi o’liklarning ya’ni
klounlarning cheksizlik, qorishuvdan yasalgan vaqt tomonlama o’zimni bilib
olib, tanamni tirnab yulib xohishlarimni chertib uyg’otib o’zlariga qilinishi
kerak bo’lgan sabab uyg’otib, shu sabab bo’yicha avtomatlashuvli, to’lqinsifat
yoki chiziqliga o’xshash ishlarni yaqin kelajak, bo’layotgan navbatdagi ishlar,
ta’sirlashuvlarimiz uchun qilishlarini butkul chiziqli yoki o’zlarining
o’zimning xohishim ustidagi bashoratlari, karomatlari deb bilishadilarki, hali
beri o’zlarini yo’q deb bilishganliklarini, kelib-ketishlarini inobatga
olmasliklarini aytmaysizmi!!!!? Mana shunday bo’lgandan keyin hozir undov
belgilari sonini qo’ydirish bo’yicha o’zimga sal ilgaridan aytib turgan
buyruqlarini, nechtalab qo’yishimni faqatgina o’zing uchun, yoningdagi klounadalarning
ta’sirisiz qildik deya, baribir o’zim uchun yana o’sha-o’sha ichimdan
cheksizlik bahsini, ya’ni o’zimni o’rganib bilgan tahlillarini aytishadi xolos.
Mana shu yerda aytishayaptiki, nega xay bir xil ishlaysan, bizlar seni
o’rgangan ishlarni chiqarasan, debki, o’zim nima qilay birinchidan hamma shunday,
o’xshashliklaridan foydalanavergan, ikkinchidan cheksiz bilimlarni topib,
o’zlariga o’xshash adabiyotlarni tuzadigan, qilmagan va ishlatmagan ishlarimdan,
so’zlarimdan foydalanaymi, o’zim ham cheksizlikka ketaymi, axir turgan joyim
bitta uy chegaralarida bo’lsa-yu. Kerak bo’lsa, vakumning ham vaqtning ham
cheksizliklari bir xil modda, havo bo’shlig’i yoki oddiy vaqt oqimidan
iboratki, istalgan cheksizlik shundaydur. O’zim esa qanchadan-qancha o’zgacha
qorishuvlar, so’zlar va iboralar bilan bitiklarimni yozganliklarimga nima dersiz!
Yebanashkilar, kayfiyatimga o’tirib olib va qilgan ishlarim tahlillarini
bilishib yana xo’p kelingki birgina ma’quliga xos tanlovlarimni topib
berishganidan keyin, shularni eshittirishga va yo’naltirib tanlatishlariga
qaramasdan bizlar bashorat qildik deb qo’yishadi, yana nima emishki boshqacha
bashorat qilishni qanday ham bildirardik deyishadi. O’zi, qonun-qoidalari
qanchalik kam bo’lsa, yana o’zimga nisbatan ko’p sanaluvchi misollarni,
tanlovlarni yoki tasodiflarni shu qonuniyatlar bilan topayapmiz deyishlariga o’laymi.
O’zimni yomonlikka kirmadi deb ayblov o’tkazganga o’xshab yovuzlikka,
yomonlikka tiqishtirmoqchi bo’lishadi. Bular ya’ni ichimdagilar oddiygina
tiqish, olatimni Iblisning kusiga bostirib-chiqarish turtkilarim, siljishlarim
va shoshqaloqli siltanishlarimdan misollarim, hayotimning o’xshash yozuvlari bo’yicha
kayfiyatimga xos bashoratlar, chiziqlar topish ishlari qilishadi. Inson yoki odam
o’sishi, bilim orttirishi kerak bo’lsa, kitoblardan va yangi mavzulardan, darslardan
foydalanadi deyiladi, bir yerda o’tirib olib, maqsad-muddao yozuvning qanday
borishi, yoki so’zlarining ishlatilishi haqida emas-u, balki ochadigan
muammosi, ahamiyati bo’lib turganda, nega endi shu so’zbilarmonlik, so’zlar
uyushuvchanligini topag’onliklar bo’lishi kerak?! Nutq madaniyatili gaplarimga
ham Ibo’qim holi-jonimga qo’ymay shunday, “he men buni bildim, shundan foyda
olib bo’lmaydi, buni yangichalik bo’yicha tortib ishlatib bo’lmaydi” deya ijirg’inab
qo’yish qiladi. Aslida mana shu yozuvlarim bo’yicha ham necha foizga tutashib
bashorat qilaoldingiz, so’zlarning tasodifan uyushmalarini, iboralar tarkibini
bildingiz desam anchayin deyishga ulguradigan ichimdagilar shuni inobatga
olishmaydiki, faqat va faqat o’zimga yozuvlarim uchun o’ylovim, mantiqan rejam
shundoqqina kallamga o’ynab kelib turganida, ichimda tanlagan so’zimga muvofiq
kallamni, ichimni bilishib “bizlar topdik” deb turishadi. Aslida bitta
kayfiyatga yoki mantiqan bo’layotgan o’ylovga shunday o’ylab qarasak, yoki
kutib turaverganimizda ham 2-3 ta loyiq, munosib yoki talabgor navbatdagi
uyushgan so’z topilishi hech gap emaski, shular ustida bosh qotirishib, butun
bir kompyuterli protsessorlarining tahlilini qilib yotaveradilar. Ko’tlar, o’zim
bashorat qilay deb turganimda, orqada qolmaylik deb ko’tlari turgan. Ha, chindan
ham faqatgina ma’no ochish yo’lidan borsangiz, yangicha uslublarga, adabiyot dengiziga
tushib qolib o’zgacha, cheksizlikla yog’lamachili, aldovli bog’lanish bilan
ishlashingiz mumkin. Shunday ham qilayapman. Endi. Shu paytlargacha nima
qilsam, ichimdagilar doimo izimdan borib ichimda yoki tashqari hayotda
qilganlarimni, yozganlarimni yoki ishimni o’zlariniki qilib chiqarib ko’rsatishardilar.
Endi bashoratga o’taboshlaganim sayin o’zim ular tomonga o’tganim bois ular ya’ni
ichimdagilar o’zimning ortimdan boshqa o’zlashtiradigan, muttahamlik qiladigan
narsalari, ishlari yoki bosimlari qolmadiki, shu bir-birov tomonlarga o’tish bo’yicha
qanchalik ortda qolganliklarini bema’ni ishlarni bashorat sanab ko’rsatayaptilar.
Umuman olganda o’zimning kayfiyatim bilan bog’liq o’ylovimni hamma o’qiydi,
ichimdagilar doimo kutib bilib yurishadi. Endi, shunday qilib o’zim Ibo’qim
bilan X ya’ni hayot bo’yicha qo’yilganmizki, o’zimning o’zim bo’yicha
bashoratli kelajagimni karomat bosimi qilib tutib turuvchi bu – Ibo’qim, hamda
o’zimda yoshlik eshitish raqamli olam bosimim ham bor bo’lib, shu ikkalasi X
ning bir chizig’ini beradi. Unda esa o’zining eshitish sezgisi bo’yicha raqamli
olamdagi yakkayu-yagona xos xususiyati o’zimning yoshlik eshitish bosimim,
zahiram ya’ni o’tmishim bo’ladi hamda Ibrohim ya’ni Ibo’qim bashorat qilish
uchun kirishga doira chegarasini, bosimini o’zining klounadali vaqtidan saqlab
qolgan. Bu – X ning Ibo’qim uchun ikkinchi tarafi, chizig’i. Mana shu bashorat
va eshitish o’yinlarida kim o’zi, hoziroqdagi ishlari bo’yicha qanchalik odimlasa,
boshqasini to’g’ri yo’lga soladi hamda yana qaysi kim nachog’lik orqada qolsa,
o’zgasini ham ortga tortadi, qiynaydi. Faqatgina birgalikda yaxshi bo’lishimiz
mumkin yoki e’tibor bermasak, botqoqqa cho’kib, botib ketaveramiz. Uning har
bir qolishi, mag’lubiyati yoki eshitib tushunaolmasligi, signalbozliklari o’zimni
qoldiraverishi, ortga tortaverishi va odimlashdan saqlab turishi, o’zimga
halaqit qilishi hech gap emas. Ibo’qimning har bir shunday kar-ko’stligi,
eshitaolmasligi yoki eshitib tushunaolmasliklari sababli o’zimning yoshligim qo’zg’ab,
u bilan yoshlik chog’imning mos ma’nolari kesimidagi misoli, voqeasidagi
kamchilik o’zimga mana shu, ikki martalabli o’ylovni bilish va shu orqali
yozuvlarimni, ishlarimni bashorat qilganga o’xshatib seskantirish, qottirib qo’yish
bo’ladi. Zero yoshlikdagi o’ylarimning o’zlari hozir akslanayapti, hozirgi o’zgarmay
qolgan o’ylovlarim bo’yicha qayta bir doiraga solinayapti. Shu sababli o’ylovli
aniq kesim doirasi, bir xil tortishuv oralig’i yoki clank-clank lari o’zimning
hayotimdagi bo’lib o’tgan yoshlikdagi va shu hozirgi damlardagi bu o’ylov bilan
chiqqan misollardan qaytib chiqarish bo’yicha bashoratlarni, oldingi vaqt
chiziqli voqealarni yoki hayotlarni bildirib qo’yadi. Ha, ikkita o’ylov, va
ikkita bir xil vaziyatli qilingan holatlar, shularni miyamdan eshittirish bo’yicha
hammasi 4 ta bo’lib, o’zimning avlod raqamimga tegish-tortishish ishlari bo’lmoqda.
Bir xil, yoshlik va hozirgi erkaklik davrimdagi o’ylovlar bo’yicha chiqqan ma’nolar
cheksizligidagi tushunganlarim, eshitib bilganlarim yoki kallamga kelgan g’oya-fikr,
amallar orasidan kam miqdorli, 5-10 ga yaqin holatli, amalli saralash bo’yicha o’ylovimni
yanada ishlashga yoki yo’naltirishga izn berib bitta aniq so’zni, holatni yoki
amalni topaolsalar kerakki, ammo hali shunga yetib kelaolmay, yozuvlarimga ko’p
ham aralashaolmay parvoyilari palak, ikkilanib shubhalar ostida 5-10 tadan
qaysi birini tanlayman deb qolishganchalik bo’g’izlari(m) ishlamay yotibdi. U
Ibo’qim eshitadi, tushunmaydi, tupoy, deyishdi ichimdagilarning o’zlari. G’oyaviy
yo’naltirishlarni, eshitilmay sassiq tekkizgan gaplarining o’qtalishli
buyruqlari ham yoshlik va hozirgi vaqtdagi bir xilga yaqin toblanuvchi o’ylovlarimdan
majburlovga xos, o’zlaricha: bashoratli hisoblanish maromida, deya ya’ni o’tmish
bo’lib o’tganlik kuch bilan qayta chiqarilayapti. Ushlab turgan esim ham o’z
marrasiga, maromiga yaqin qolganda tez yo’qolishi bularning teskarisi ya’ni o’ylovning
aniq doiralariga erishuv, ikkita bir xil aniq o’ylov sanaladi.
Comments
Post a Comment