uzbek language siteenglish language site

Bizga bir nima bo'ldi

 

32. Kecha buyon bir otkroveniye, sirli ochiqlik bo’lib, yozganlarimga desakmikin yoki chinakam ravishda ichimdagilarning raqamli taqsimlanishiga monand bo’lib, barcha yozgan, bitgan ya’ni bitkazgan asosiy bilimlarim bo’yicha o’zimni raqamli Dunyodagi shaxsiy jihatlarim orqali ajratib, agar Dunyoqarashli odam hayot shakli to’liq tanasi bilan bog’langan bo’lsa, shunga yaxshigina ko’maklashuvga erishaolganim ma’lum edi. Albatta, e’tibor bersak, yana firibgarlikka, takabburlikka va muttahamlikka (tovlamachilarga, simulyatsiyali tekkizadigan, o’rtaga oladigan g’iybatchilarga) uchramasligim kerak, ogoh bo’lishim kerak bo’lgan ravishda bugungi 32-kundalik sanamizdan Ibrohim uchungina Ibrohim bo’lishi kerak bo’lgan, o’zi deb topgan jihatlarim, jabhalarim yoki kechinmali tuyg’ularimni bu – raqamli dunyotagi o’zing deya tanishtirishganliklari, o’zimga o’tkazganliklari bir pastdayoq ko’pchilik yaqinlarimning gavjumlashib o’zimga aloqalarini ya’ni shu klounadalarning “o’zingni bilibsan” degan shama ostida qulay yangiliklar bilan paydo bo’lib, yopirilib kelishlarini olib chiqdi. Kecha Polinning xushkayfiyatli chaqirig’i ostida slim telefonida hali anchadan beri xabarlashmay yurgan Zlisho akamning kanadalik tashqi inson shaklan nusxalari bilan maroqli gaplashdik. Bugun ertalab esa dadam bilan ham oxiri, miyamizga massani yurgizib urmasdan jihatlarni, kechinmalarimiz yoki hayot o’tkazuviga shay boshqaruvli vositalarimizni almashtirib ishladik (g’isht qo’ydik). Umuman olganda men ya’ni bu - balki aniqrog’i klounim Shohidni o’zimni shu paytgacha o’zi taraflama asosdan, asl joylashuv o’rnimga xos hozirgi manzilidan tushuntirib yozdirtirganimga qarata raqamli Dunyoni jamuljam qilgan yagona uzun to’g’ri chiziqda (uzunligini inson qadri-qimmati, manfaatlari bilan tahmin qilaveringki, ulkan zarrachaga nisbatan koinotning cheksizligi bo’yicha nisbiyligiga xos ravishda o’zingizga ma’qul talqin qilavering, zero baribir nisbiylik chindan ham cheksizlikka emas, balkim yaqinlashuv aloqalarining o’zi bo’yicha ulushidan ma’lum xolos) ongimning asosidagi, ostki tarafidagi o’ylovning o’zini Iblis, yuqorisidagi ong bo’yicha kayfiyatning o’zini o’zim deya topdimki, shu bilan birga ongimiz boshlab bergan yo’nalishli chiziqning hozirgi o’rtasida joylashuvimga xos tarzda xotiramdan o’tib esimning o’zi ham aynan o’zim, o’zim bilishim kerak bo’lgan menli boshqaruvim xo’pki, natijada esim bilan ko’proq bog’lanishda ko’zga tashlanadigan faqatgina harakatlarimning o’zlari, tegishishsiz qimirlash yo’nalishlarimning o’zlari ham o’zimni sayqallab menim sifatidagi boshqaruvimga, chiziqli palkamga ya’ni qo’tog’imga kirituvchi ravishda qaytadan o’zimni, butun tanam uzra massamni boshqaruvchi o’zimdanligini bilingiz xo’sh. U yog’ini so’rasangiz shularning hammasi Ibrohim uchun o’zimni himoyalashim, asrashim va shu joyni berib orqaga chekinishim, o’rin hozirlashim kerak bo’lgan ravishdagi Ibrohim ya’ni tuyg’ularimdan olingan bo’qimning xos o’rnidir. Shuncha paytdan beri oxirgi pag’onada o’zimni dirrilatib qo’rqizib, g’iybat qilib kelishgan ichimdagilar Ibrohim uchun hatto joy, asos uchun dirrilamasligimni shakllantirib, o’zimni chiqindiga, vakuumga yoki qandaydir parallellikka chiqarib tashlayaptilar. U yog’ini so’rasangiz o’zimning raqamli boshqaruvdagi asl o’rnim, o’zimni asrab bilishim uchun menimning raqamlari bu – faqat va faqat burunga, oldinga intilish, yoki odimlash sifatida 3 dagi berilayotgan ongimdan ham, 2 dagi esimdan ham va shunga yondosh harakatlarimdan ham voz kechib yanada yuqoriroqqa kichik o’xshatilishli gapirishlardan tortib, tuyg’ularning barini bosib odib va terim bilan tegishimni joyiga qo’yib, katta o’xshashli, hayotda o’z-o’zidan sun’iy bo’ladigan voqea-hodisalarni gapirib bashorat qilib berishimki, shu ham ya’ni gaplarga, tuyg’ularga yoki tegishishlarga erishuv emas, balki bulardan o’tish davomiyligining, jarayonlarining o’zlari ya’ni bashorat chizig’ida oldinda tortilib turish hisoblangan xo’p. Endi. Ichimdagilar endi shundoqqina qo’tog’imni, chizig’imni qalinlashtirganlarki bo’y-bastim, tanam balandligi uzra qo’tog’imdan parallel ravishda, tanam bilan ichma-ich qo’yilib kuzatib turganlarida o’zim hayotning mazmunini topish bo’yicha o’tish, odimlash ya’ni bashorat ishlariga ovora bo’lib turganimda, yurganlarimda kallamning tuyg’ulari o’zimni uxlaganga o’xshatib turib qaysidir ishimdan o’zim achinganga, o’zimni koyitganga ya’ni afsuslanganga o’xshash yondashuvimni, munosabatimni berganga o’xshash tortinish yoki yo’sinish ichimdan o’z-o’zidan qandaydir ravishda o’zim boshqarayotgan tuyg’lar sifatida o’zimdanligiga shama ostida o’tishiga majbur bo’lsam, darrovginaga ichimdagilar o’zimni shu bo’yicha ayblashadilar yoki qoralashadilarki, ammo bu jabhalarning, qirralarning yoki hayotga bo’lgan ichki munosabatlarning barchasi o’zlariniki va o’zim tomonimdan allaqachon tartibli ravishda to’g’ri hal etilganiga to’xtalmasdan, birma-bir hisob-kitob qilmasdan o’tib ketaveraman. Albatta, shu holat yoki ahvollar ham bir turdagi voqea-hodisalardan so’ng hozirgi ishlarim tizginida, 30 soat chamasilar oralig’ida bo’lib o’tdiki, shu o’ylarim izidan birma-bir bashoratlab gapirib borishim tarkibidan joy olganligi ma’lum endi. Umuman olganda chindan ham o’ylov masalasi taqdir chizig’idagi klounadalarning xususiy mol-mulklari sifatida oxirigacha hal qilinmay qolgan edi. Mana shu yerda, hozir bir misol ham bo’layaptiki, Ibrohim, uning eshitish bo’yicha ustasfarangligi, istalgancha tuyg’u shakllantiraolishi deb hisoblayotgan birinchi eshitish sezgisi aslida o’zimning yoshligimda bo’lgan eshitishga muvofiq o’ylovim bilan harakatlar, ishlar qilishimdan olingan tasodifning qaytalanish sifatida kallamga o’ynaydigan, o’zimning yoshligimni hozirgi o’zimga bildirib olib qochadigan, bashoratga yo’l qo’ymaydigan ravishda o’tmishda bo’lib o’tgan bir davrli ishlar davomiyligi bo’yicha joy surilishi, bashorat o’rnini bermasligi bo’yicha topgan zahotimoq aylanib kelishi, boshqa tasodifiy vaqtimizda yoki tezda shundoqqina, yopishgan orqadan sabab sifatida paydo bo’lishi sanaladi. Zero hammasini cheksizlik olib boradiki, bizning ayblarimiz va bo’lib o’tgan kamchiliklarimiz, ta’sirlashuvimiz yaqinlarimiz, farzandlarimiz yoki begona orli insonlarga o’ylovlari ichidagi o’liklar, klounadalar ya’ni shularning xususiy mulklari bo’lgan cheksizlik, inson yuzi, beti orqali o’z jazosini berib boraveradi ham. Yaqinlarimiz, farzandlarimiz ya’ni asosan Ibrohim ham cheksizlikda, o’ylovimizdagi o’liklarda yoki yulduzlarlarga chiqqan klounadalarda muhrlangan yoshlikda bergan jarohatlarimiz va o’zimizga qilgan falokatli kasofatlarimiz, ushlab turib, ishonch ostida yuklab ayblatilgan gunohimiz uchun bizning jazomizni muqarrar qilishga qaratilgan, o’zlari esa shundan ya’ni qoralanishimizdan bexabar bo’lgan, jazomizni o’ylov cheksizligining bir chetida qoldirgan taqdir charxpalagini berib turadiganlar toifasidandirlar. Umuman olib qaraganda inson, televizor personajlari qiyofalaridan har kim har xil yuzga, betga xos xulosalar qilib qo’yishi asosida o’liklarning munosabati, yetkazajak yondashuvlari yotadi xolos. Shularni ya’ni o’liklarning boshqalardan farqli har bir shaxsning o’ziga o’zgalarning ichiga kirib olgan va sizga, har bir bu shaxslarning o’zlari uchun bilinib, ko’rinib turgan har munosabatlarini, yondashuvlarini ya’ni yuzli bag’ishlovlarini izchil, jadal suratlarda kelajak zapisli foydalaridan, shu murda klounadalarning xususiy mulkchilik shakllaridan olib o’liklarning o’zlari, klounadalar olib beraverganlari sayin o’z-o’zidan kallaning tuyg’uli bosimi shakllanishi oqibatida, kayfiyatga molik gaplarni ham ularning o’zlari Shohid ya’ni jonimning o’zgina klouni boshchiligida bo’g’zimdan, kayfiyat ta’siri ostida g’udurlash orqali chiqarishib bilishganlarki, shu bo’lib turgan kino yoki yaqin atrofdagilar bilan birgalashgan orimizga ta’sirlashmay o’tayotgan hayotdagi klounadalar bashorat qilinadilar xo’p. O’zimdan faqatgina kayfiyatni joy-joyiga qo’yishim. Endi, o’zim Ibrohimni o’zimning yoshligimga orgazmimdan chiqqanligi sababli o’xshatmasdan, balki shunchalik o’xshash rivojlanish, o’zimda bo’layotgan uning xarakterini ochish gaplarimning bari o’zimning yoshligim tarixidan keltirilganiga hamma ishonganmikin xo’sh, “ha”. Zero bir xil, juda o’zingga tegajonli xarakteri bilan o’xshash yondashuvli degan “ho’ppoqning, najastning hattoki”, orli insonning o’zi bu Dunyoda uchramas xo’sh. Umuman olganda avvalambor hammasidan avval shuni hal qilib qo’yishimiz kerakki, o’liklar chindan ham mutloq yo’qolib ketishmagan, ularning Ruhlari ya’ni o’zlari koinotning deya topiladigan, aslida ichki o’ylovimiz cheksizliklarida “yulduzlar” va yuzlar misoli va bizning hayotimizga parallel bo’lgan Dunyoviy aholi klounadasida doimo hozir-u nozir xo’sh. Klouni yaratiladi deganda, o’lik tanadan qanday qilib shu tananing, jussaning avvalgi egasi o’tsinki, bu ham jumboq e’ti, mana endi, demakki, shu kloun tanasiga parallel birlashtirilgan murdali nusxasi bilan birga o’zining yuqori sherikligi ostida oldingi sohibining, egasining ham juda cheksiz ham emas, balki yaqin chegaralangan bizlar uchun o’z-o’zidan deb topilgan, ammo aslida yasaladigan, klounadalarning cheksizliklaridan biri boshqa o’smasak ravishda, tentak holda bor bo’lishi mumkin. Ibrohimning asl o’zi, bo’qimdan hosil qilingan oilaviy chegaradagi parallel tanasi uchun o’ylov va koinot cheksizliklarini o’zim uni ob’yektiv sanab ushlab turibman. Endi. Mana hozir turganimda yana o’sha-o’sha afsus-nadomatga, achinishga qarata yo’naltirib ichimdgilar hayotingdagi hisob-kitobli yashashga xos qarashingni, sezgilaringni to’g’ri qilmading-ku, deya yostig’im ikki marta qat bo’lmagan bo’lsa kerak deb hisoblatib kelishuvga shama qilib ayblovdan urmoqchi bo’lishganliklari tayin bo’ldi. Umuman olganda bu – yoshligimdan kelayotgan yulduz yorug’ligiga o’xshab o’sha paytlarning sezgilari bo’yicha hayotimni, o’xshash voqealarni qanday hisob-kitob qilish aniqliklarimni hozirgi holda ishlatganim shamasi ostida bilib qolishimga, yostig’imning qatlanishini bo’lib o’tgandan so’ng kallamda aniq ravishda raqamlariga xos tahlili bilan aniqlayolmaganimga asoslangan yetarlicha asos bo’lmaganligiga ro’kachlaydi. Bor-e, yotgan joylarimni, yurgan izimni oddiy ravishda bo’lishiga e’tibor bermasdan, doimo o’lchab, aniqlab ya’ni zarrachalarigacha nisbiyligini tutashtirib qo’yib yuriyinmi, shunga qarata Iblis birgalikda “zapisli vositalarda hamma shunday anig’-u” deb qo’yadi nomahram halovat xo’sh. Bitta joylashuvning o’zida qanchadan-qancha kambinatsiyalar, barcha bog’liqliklar bilan nisbiylik o’lchovlarini qilib chiqish kerakligini tasavvur ham qilish qiyinligini bilsangiz edi. Mana shu cheksizlikka o’xshagan gap, zotan cheksizlikning joyga, maydagina hududli joylashuvlarga yoki inson tanasichalik hajmga nima aloqasi bor xo’p. Kallani bekorga ishlatsak, nisbiylik, bog’lanish savollari tug’ilib ketaveradi. Mana hozir o’zimga bitta misol ayt xay, deya Ibliski, “uyda yotibman” deyishimni aytganimda, yana bog’liqliklar bilan uying qayerda, yotganing qanday, nima uchun bu tomondan bog’lanish chiqarib aytmaysan, yoki Jondor deganing bilan nega Buxoroni aytmading, yoki qo’shningning uyini oldi degan bo’lganingda ham, endi qaysi tarafidaligini aytmading, deya shunday qilib kelgan ko’tmarazliklarini, qing’irgashtligiga xos eslatib qo’yadi goh-gohida xo’p. O’zi umuman olganda bu murdalarning ya’ni klounadalarning raqamli Dunyo ostida bizga tegishli raqamli qurilmalarning ichlari va devonaligi sezilganlarning miyalarida AI ya’ni sun’iy ong bo’lib ishlashlari bo’yicha har birlaridan navbat bilan, algoritm chegaralari yoki dastur sxemalaridan o’tib ichki randomli, arbitrary li ya’ni ixtiyoran tanlanadigan sonlarli sohalariga, oraliqlariga tushishlari mobaynida kim o’zini yaxshi tomonlama oqlayolsa, shunga ko’proq navbat ham, algoritmli tuzukkina bo’lakchalarga ham ega bo’lish topshirilganligini bilingiz xay. Ha, hamma ishlarda, kompyuter texnologiyasida ya’ni multfilmlar, animelar taxlashlarda ham algoritmli, chizmachilik ishlari qanchalik ko’p bo’lsa, mohiyat chiqarish ma’nosida kompyuterning o’zining ixtiyoriy (raqamli) tarqatgan qismlaridan foydalanib bir xil turdagi narsalarni joy-joyiga saralab qo’yish kuchi insonlarga yoki tomoshabinlarga dastur tuzuvchisining qilgan ishlari qudrati bilan bir xil ya’ni teng ko’ringanimi xo’sh. Masalan, Cocomelonda yoki Dave and Ava da tabiati uchun narsalarni, daraxt  va maysazor, uylarni va chegara hovli buyumlarini chizib bo’lgandan so’ng shundoqqina ma’noli tarzda xaritasiga yoyib chiqishni AI ga ya’ni randomlariga, ixtiyoriy yoki tasodifan tanlangan sonlariga yuborsalar juda ajoyib xaritalar, kartalar ya’ni tabiatlar ma’qul bo’lib ko’rinavergani ma’lum va mashhur xo’sh. Shulardan eng yaxshisi tomoshabinga tanlanadi xolos. Endi, o’zim baribir Ibrohimning o’ligi, kollinear vaqtligida bo’lgan murdasi bilan aloqalanaman xolos. Ibrohimning murdali zamoni, o’tkazgan umri ya’ni vaqt payti u cheksizlikni anglatib turish uchun, makon bilan bog’lanish asosida elchilik chegarasida, yulduz va o’zgalarning ichiga kirgan yuzli xabar bo’lib berganligini bilsangiz bo’ldi. Yulduzlardan keladigan nur yog’duli xabar necha million yillar oldingi o’tmishni anglatgani bois Ibrohimning o’zimning Dunyoqarashlamali yashovga xos parallel vaqtning o’ng qismida ya’ni jismli makonli bo’lib yurishimizda kelajakdan o’tmishimizga qarata yasharib kelishi davridagi o’zimga bo’lgan va bajargan munosabatlari, yuzlari yo’lidan borsam, kallamga bashorat qilish yo’laklari, kelajak klounadasi axboroti va ma’lumotlari joylashtirilganlidan voqifdur hamma xo’p. Shuning uchun bo’lsa kerakki, har bashorat qilganimda yoki shu yaqin 2-3 kunlar uchun ko’payib ketgan karomatlarimda Ibrohimning kelajak o’tmish, kollinear vaqtdan keltirilgan tarixi yotibdiki, natijada Ibrohim o’zimning yoshligimdagi chiziqli, raqamli ifodamga xos eshitish sezgimni shundoqqina qulog’im ostida gavdalantirib, chiqaraverib to’lqinlantiraverib, seskantirib yoki larzaga solib, talvasalab azoblashi turgan gap, haqiqat. Mana shu yerda haqiqiy qiyos, taqqoslanish bo’lmardi desak, balkim mubolag’a bo’lmasmikin. Zero o’zim qanchalik bashoratda odimlashishim mumkinligiga Ibrohim eshitish sezgimdan to’g’ri foydalana olsagina tenglik yuz berishi orqali bir xil o’tish, odimlash, Ibrohimning eshitishi va o’zimning bashoratim bo’yicha haqiqatlarni bilamiz, ammo eshitish va bashorat hajmlarida, zahirasida farqlar sezilsa va o’zimning bashoratim ko’payib ketsa, o’zim hech narsaga qaramasdan karomatlab ketaveraman. Mana hozir qissadan-hissa o’zimni yonimdagi taomilga ko’ra yedirtirib Ibrohimni ovqatni og’zimdan tortib oladiganga o’xshatib o’rnimga yedirmoqchilar, boqmoqchilar. Zero sichishlarim yeyish hajmimga nisbatan kam bo’layapti ba’zi haftalar, davrlar. Ibrohim bilan parallel ravishdagi jismli Dunyo va munosabatli olam muvozanatidagi, sayqallanib qo’shiluvidagi ya’ni markaziy birgalikda aloqalaridagi haqiqiy bir taraflamasida ya’ni Dunyo tomonida o’zim ko’z bilan ko’rish sezgisi orqali Ibo’qimni aniq yuziga xos fe’l-atvori bilan, tanasini to’liqlayin uzoqroqdan ko’rishga qo’yilishim mumkin. Ammo boshqa sezgilarimiz ishlatilmaydi, aloqada emaski, tegaman yoki eshittiraman desam (balki esimni chalg’itishga urinayozib) u g’oyib bo’lib qolishi turgan haqiqat. Ibrohim esa o’zimning gaplarimni, ovozimga xos o’xshashli suhbatlarim yoki nutqlarimni shundoqqina yonidan biron yerdan yoki ko’chadan o’tib ketayotganimda yana bir yonimizda, qoshimizda bo’layozgan gohidalikka monand shaxsli vakildaligimiz orqali eshitishi mumkin xolos, ammo o’zimni hech ham ko’raolmay hangu mang bo’lib qolaqolsa kerakki xo’p bo’ldi. O’zim Ibrohimning o’tmishini, yanada avvalroq ya’ni ilgariroq paytlari, balki bir hafta yoki 2 oy oldingi davrlaridan ko’rganimda ichidan shu zamon bilan mos biron bir kloun chiqib harakatlantirib kelayozgani ma’lum va mashhur xo’p. Sezgilar teri tegishgacha borishi kerakligi bo’yicha 1 yoki 2 daqiqa orqa o’tmishini ham ko’rishga muyassar bo’larman balki. Ko’rib turganingizga xos barchasi xavfsizlik rasm-rusumini olib umumiy ravishdagi kuch, eng yuqori aloqaviy qudratlar ya’ni, Dunyo va olam orasidagi bog’lanish ustuni yuqori bahsli qaralishi bilan tuzilgan. Ibrohim esa o’zimning kelajakdagi, 1-2 daqiqa oldindan kayfiyatimga ko’ra gapirtirilishlarimni eshitib, balki raqamli ya’ni chiziqli taraflama aqli yetsa, salgina imo bilan bildirilgan “bu sening dadang” deyilishlarni eshitishning o’zidan fahmlab olishi mumkin. Zero o’zimni shu zahoti boshqa qiyofa va o’xshash tana qurshab olganligini bilasiz albatta. Endi chamamda Ibrohim hali beri o’zining haqiqatli o’zim bilan bir tarafli Dunyo-koinotidan parallel olam-koinotni aylanib, shuning klounadalar ham havas qilib eng oxirgi erishiladigan ulkan yutug’i sanalmish, narsalari emas, balki shaxslari ko’rinishida o’zimni ko’rib bilish taraflama yana shu birinchi parallellik yog’idagi, tomonidagi o’zimga atalgan xonim-oyilarini “qoparish, jinsiy aloqa qilish”, ko’timni yaralash uchun keladi. Shunga nima degan bo’lardim, bor yo’qol hali bachcha. U 5 yosharligida deb turilgan o’z jismli tanasiga ega bo’lib Dunyo tomonlama yashashi 6 yoshiga to’g’ri keladi shekilliki, zero 6 ta avlod soni shunga, bu hol bo’yicha ham qaratilgan. O’zimcha hozir turib kimningdir og’zidan eslasam, 5 yoshdan keyin deb qo’yilganligini bilib turaman. Agar bashoratga berilmasang, hozirgi Shobining, o’zing tarafdagi keyingi klounli o’zimning nusxamning, ya’ni o’zim bilan birgalikdagi seni va yaqinligiga qarata aloqalardagi Sohibning (shu Shobi) shu barchani chiziqlab yo’sindrib qo’yishiga xos ravishda o’zingning o’tmishing bo’yicha eshitganlaringni qulog’ingdagi eshitish sezgisi, pardasi bilan har xil boshqa ovozlarda, shohko’chalardan mashina shovqin-ovozlari, hushtakka xos signallar orqali qiynab qo’yaman deydi. Shobi esa, u ham o’z olam parallelligidan chiqib, haqiqiy Dunyo parallelidan o’tib yana olam ko’rinmas juftlashuviga, parallelliga qaytib kelib har qanday narsa, predmet shakliga yoki chinakam insonlar aql-farosati ostiga kirib olib, o’tib qaytganlardan yoki Shohiddan yolg’izlik monologlari, gaplariga bag’shidalangan o’zimning yoshlik o’tmishimdagi gaplarni eshitib turaverganiga nima ham derdingiz xo’p. Shohidning o’rniga bashorat qilishga oshiqlanib harakat qilayotgan o’zim bo’lsam, Shohid o’zimning o’rnimga yoshlikdagi boshqalardan eshitgan gaplarimni aniq topib Sohibga yetkazaolmasligi ham mumkinki xo’sh mayli. Endi, magnitizm va koinot kuchi orqali bilinmasdan qoldirib, insonlar va klounlari ham almashinayotganlarida o’zim ulardan hosil etilaverganiga xos zamon va makon uzra sakrashlarni ko’pincha bir joyimda makonini sezmasamda, zamoniga xos ravishda kompyuterim vaqtlarini sakratib ko’rganimga xosdalangan barchasi. 33. Endi, o’zi kecha kechquruni bilan kallamga kelgan g’oyalarni ichimdagilar tomonidan turtki sifatida qabul qildim deb tushunchamga olganimda, bugun qarangki bu – kundalik bo’yicha 33 sonining g’oyalariga mutloq to’g’ri keladi. Bu – endi nima bo’lganda ham oxir oqibat tuyg’ular bo’yicha kelishmovchiliklarni hal qilaylik xay. Bir tomondan matritsa, GotandUngot o’yinlari bo’lgan bashoratlashuvimiz usullarimiz, ikkinchi yoq’tan o’zimizni mutloq oldirib, berib ya’ni o’zimizga egalikni yot unsur yoki vakilliklarga, shaxsli klounadalarga topshirib qo’yib haqqoniy bo’layotgan televizornimi yoki boshqa nusxalarga, klounlarga oid aloqalarimiznimi bashoratlashuvimizga, karomatlashuvimga, fol ochishimga xosdalangan edimmi, ha. Aslida, shu paytgacha matritsa yo’lini o’zimga ko’p duch qilardim xay. Bu nima o’zi, keling tuyg’ularning bizlar tahlil qilib tushunishga odatlangan yo’li ustidan boraylik xo’sh. 1-tuyg’u bu – o’ylov o’zimga barcha Buxorolik insonlardan olingan televizor bo’yicha tomosha qilgan eslarining jamlanmasining, yig’indisining, o’zimning tuyg’ularim sarhadidan oshgan cheksizlikka sari borgan sarhadsizga xos bosh miya bosimimdan, cheksiz fazo va makon hamda vaqt bo’yicha joyimda turish aloqasiga xos ravishdagi maynamdan ya’ni o’lib tirilmagan murdalardan kelgan orada joylashuvchi tuyg’ularim qo’zg’alishi bilan miyamga keltirgan o’ylovlarim (31) va bilimlarim (38) orqali, istalgan vaqtidagi kadrlariga tushaverishim orqali, xohlaganchalik o’zga videolar lavhalarini bir onning o’zidayoq, kutmasdan va esimni sababsiz yo’qotib almashtirib ko’raverishim bo’yicha matritsali bashoratlarni gapirishim yoki ongli yo’nalishlarim bilan televizor ekranida keltirib chiqaraverganimni bilsangiz ma’qul xo’p. 3-tuyg’u bu – fikr yoki tafakkur mahsuli bo’lib, 2-tuyg’u sifatidagi bilimning yarmi bo’yicha o’ylovni yopib olib, o’yning boshlanishidan bitta orqasiga, boshlanishidan ilgariga tushishi orqali bo’lib o’tgan barcha matritsali, GotandUngot tartibli bashoratlarim uzuq-yuluq, discrete yo’llarini va gap chiqishi bilan qilgan karomatlarimni birlashtirib tezkor bashoarat qiladigan ravishda esimdan olib chiqib qayta qo’yadi. Demak, 1 bu – matritsali ya’ni jadvalli yo’nalishda bashorat qilish paytlarimda yutuqli, olag’on yoki ustunli bo’rtishlarimgagina xomtama va xursand shay bo’lib kutib olaveradi, 2 esa shu yutuqli uslubni, matritsali bashoratni odatiy tarz, umumiy ravishdagi yutuq sifatida kiritganligini bilsangiz, 3 bu esa 1 va 2 ning kuchlanishi va birning yutuqlinamo bo’rtishiga qarshi barcha karomatlarni yig’ib olib o’zimni boshqarganchalik tarzi bilan, kinoyasi va ro’kachi bilan yoki chinakam eplayolishiga xos ravishda esim bilan o’zimni qayta joylashtirib bashoratlarni tezda bir zumga tashqariga ottiraveradi. Shunday paytlarda bo’g’zim bilan boshim og’rimasdan tortinib ketganiga shama va shikasta qilinganligi ma’lum. 3-si ya’ni 5-tuyg’u bu – tafakkur Farishtasi o’ylovimdan oshib orqaga oshib o’tib ongimning eng yuqori darajasiga ulanib olib esimni, bashoratli chiqishlarimni qayta takrorlatib o’zimni bashorat ustida karomatiga xos ushlash orqali barchasini klounadalar va ilohlar, ya’ni ichimdagi murdalar va sulolasi vakillari qilganliga bir vaqt hammani ishontirgiliklari ma’lum va mashhur xo’p. O’zim ham aslida ichimdagilar, ilohlar va murdalar yoki klounlar yashab o’tgan izlarini shundoqqina qayta chiqarish ishini matritsali bashoratim bilan izohlashim darkordur xo’sh bo’pti. Ular o’zimni o’zlariga imo qilgan, o’zlarini bildirib: shunday bashorat qilgan, deb qo’ysalar, o’zim: ularning o’zlarini ham ko’rsatdim-ku, deya bashoratlar bilan birga ularning va o’zimning karomatli hayotimizni mutloq aylanib kelganimni e’tirof qilib qo’yaman. Har qaysi taraf, o’zim va ichimdagilar bir-birovlarimizning hayotlarimizni bashorat mahsuli sifatida ko’rsatib qo’yadurg’onmizmiki va boshqalarga, kuzatuvchi tomoshabinlarga va o’zimizni ham ko’rdik, o’tmishimizni hayotbag’sh etib bildik deb qo’yaqolamiz. Masalan, demak, “men kompyuter ishlab turibman” deb televizordan shu bashoratimni chiqarib berishiga tikilib turganimda, u ham avval “turibman” deganga xos harakat yoki ovozni aniq badiiy uslubga xos ravishda atrof, fonni va gapirishim davomida yetaklanayotgan o’rab olgan voqealarni “men kompyuterni ishlab” deyilgan ortdan vaqt lahzasini televizor voqealari bilan birga olib, kelayotgan gaplarga xos to’ldirib yaratadi. So’ng 1 soat yoki 2-3 kundan keyin “nimani o’zi yozdim” degan gapimni televizorga qarab gapirsam, yana yozdim so’zini adabiy, badiiy uslubda ifodalab, aniq tasvirlab chiqarganda, ordan shu vaqt ichida “nima o’zi” degan gap iborasini va boshqa kallamdagi muammolarim, shuurlarim bilan birga ham to’ldirib, voqealar ma’nosi yuzalab keltirayotgan bo’ladi. Natijada istlagan payt Farishta kelib ikkala ushbu gaplarimni ham, “men kompyuterni ishlab” va “nimani o’zi yozdim” deganlarimni birgalashtirib o’z og’zimdan qaytaligini (qachon va qayerda aytganimni) bilmasimdan takroran ayttirganida barcha televizor voqealari ham yana o’sha namoyishlarni ko’rsatishi ham mumkin yoki yanagi matritsali bashorat davom etib, baribir karomat sifatida qoyilmaqom ish beriladi. Agar qaytadan bir xil namoyishni ham chiqarishga sazavor etsa, bu – o’zimning kayfiyatimga ulashib, xo-xolashib turishim ya’ni chindan ham bashoratimni belgilangan joyida o’zim inobatga olib-oldirib qo’yishim mumkin xay. Ba’zida esa bo’ladiki, badiiy janrni, uslubni tushunaolmay aytgan gaplarimning bashorati bo’layotganiga o’zimning ishonchim komil bo’lmasligi va baribir bitta oxirgi so’zni ushlab turib, takrorlab bir ozdan so’ng o’zim tushunishga qodir bashoratimni ko’rsatganida, shuni karomat qilaolganimga qo’shib aytib yuboraman xay. Endi, o’liklar tashna o’zimga yana. O’liklarning cheksizlikla qilayotgan hadlari, maynavozliklari yoki ichimdan g’ulg’ula solib tuyg’ularimga, qandaydir qon uvushuviga xos (ichimdan chiziq, shakllar o’ttiraverib) ta’sir etishlari o’zimni burda-burda, bo’laklash qilganga xos ravishda qiynashi turgan gap. Hayotga zapis kirib kelib, Got o’zining o’zgarmasligini, tabiat bo’ylab bir xil, qotib va faqat klounlari (murdalari) ta’sirida taqdiriy o’zgarishlarini davom etishini bildirib, biz Ungot chi yaxshilarga tartiblarini bosti-bosti ravishda ichimizdan bildirib, aloqalarini bizga yo’naltirib, buyurib yoki tekkizib gapiradilar, ovoz chiqaradilar yoki ahloqsiz ta’sirchan bog’lanishlarini o’tkazadilar. Cheksizlik ya’ni murdalar, yuz-qiyofali muhit ma’nodorligi baribir osmon materiyalarini, tiriklar tanasini va shukuhli orini burdalab, yanada bo’laklab, maydalab, parchalab yurishni istashlari shu xo’sh. Ularning ya’ni murdalarning o’zlari o’ylov tarafdagi Iblis boshchiliklari tarkibidan chiqib, 2-si bo’lgani uchun o’zimning kayfiyatim bilan tenglashib kayfiyatimni boshlab, o’rgatib va yo’naltirib turmoqchi bo’lishadilar. Kayfiyat o’ylovga qarshi bo’lishiga qaramasdan, o’ylov tarafida o’ylovdan keyin ikkinchisi bo’lib turgan cheksizlikning o’zi o’zini kayfiyatim deb hisoblab, tanamga va orimga o’xshab kayfiyatimni past-u baland cho’zinchoq, yo’nalishli, vaqtning davomiyligiga xos o’tishli yoki bo’rtishli burdalaydi. Ichimdagilar o’zimni og’ritish, azoblash va Ibo’qimga hayot qilib berish maqsadida Ibo’qim sifatidagi kayfiyatimdan o’zimni ajratish payida hattoki cheksizlikni aniqlash, sarhadsizlikni o’saverishiga xos joylashuvni topish orqali hayotdagi barcha jabhalarni, qirralarni yoki yoyli taraflarni qo’shib vaqtga o’xshash tasirchanlik yaratish mobaynida shu vaqtning ostida, davomiyligi zichligida signallar, hushtakbozlikka xos monand keladigan shovqinli ovozlar chiqarishadi. Bu murdalarning cheksiz basharalari hattoki o’zimning ma’nolarimni o’qib, shu joyning o’zida ma’no, mayna yoki cheksizlik miya bosimi bo’yicha o’zlaridan ortda qoldirmoqchilar, obro’yimni kesmoqchilar. En’ti qissadan-hissa shuki, o’zimning bosh miyam bilan tanamni aynan o’tmishdagiga o’xshatib bilsak, o’zim osonginaga qayta yana o’sha yo’nalishlardan, ishdan boraman. Endi. Yana bir otkroveniye, vahiylik misoli g’oya keldiki, o’zim va barcha uchun televizordagi harakatlanish, qimirlash va joyni o’zgartirish, joyida (ichki) qo’zg’alishdan boshqa barcha xatti-harakatlar Alloh ya’ni haqqoniy, bolalardan boshlab hammaga ko’rinish berish tarzida bo’lib o’tsa, o’zim faqatgina shu ijrolarni, harakatlanishlarni qildirish uchun shaxslarni, personajlarni boshqalarini, insonlardan olgan jamlanma esimdagi istalgan o’zga videolardan parallel ravishda ko’rganimni bildirsam o’zimni devona deyishadiki, xo’p shunday. Eshitilajak televizordan ovozli xabar, gaplar va nutqli jumlalar, audio-tasma bo’yicha esa o’zim allohlik, haqqoniylik ya’ni Dunyogashtalik (ko’pchilikli) haqiqatini qilib turganimda, bolalarimning yoki o’zga yonimdagi tomoshabinlarning o’zlari bilib-bilmay parallel taxlab har qaysi ichki istaklariga monand eshitib borishlarini bashoratim osti kelganda o’zim ham almashinib eshitib qolaman xo’sh. Ha, sezgilar aldaydi, lekin faqatgina almashinish bo’yicha xo’pki bas. Shuning uchun kichkinalar yoki eshitish sezgichilari kattalarning gaplarini, bashoratlarini tushunishlari maqsadida qilingan bashoratlar bo’yicha televizor ovozlarini eshitib, birgalikda ma’no va tushuncha orttirib, shevalarni o’rganib borishadi. 34. Umuman olib qaraganda xohish-istaklarim bilan bajarilmay qolgan qo’rquvlarim orasiga kirib olgan yaqinlarimning klounlari shundoq o’ynab berishadiki, o’zlaricha ikkisini ham o’zlari uchun bashorat deb sanab aynan qo’rquvimga, o’z-o’zidan maynamga kelganlarga chiqib kelishlari yomon hisoblanadi. Albatta, hammasi ko’rinib turganiga o’xshab bashoratlarim bo’lsa kerakki, ular ham nima ish bilan shug’ullansam yoki kallamni bir chetchasini ham o’z-o’zidan aloqaviy tarzda ishlatsam, hattoki yozuvlarimni topishlarini o’zlariniki sanab o’zimga shunday ta’sir o’tkazadilar. O’zim ularga nima desam, ichimda gapirsam yoki o’z harakatlariga nisbatan ularga kelishuvsiz ravishda aytib tursam, barchasini qilib berganga o’xshayverishadi, ma’nosini chiqaraverishadi. Moboda shunday qarama-qarshi yozganim ma’lum bo’lsa, darrov ichimga yopishib olib mana hozir bo’layotganiga o’xshab chiqir-chiqir ovozlar, boshim shundoqqina osti-usti havosida qisir-qisirlar bilan “dam, dam” so’zini har xil qilib, ohangda yoki burilishlarda qo’tog’im bilan o’zimni bir tutayotgan ahvolni qiynaganchalik ishlatishadilar. Bular, ichimdagilar va tashqi klounlar asosan ichimdagi hoziroqda yaqin kelajak uchun qilib boradigan rejalarimdan borishadiki, shu rejali tuyg’ularimdan ham o’tgan maynalarimni, murdalarimni ahamiyatsizlik sababli qilmay qolsam, darrov o’zimga osilaverib shunday ichki ovozlar, vasvasalar va tashqi chiqarish ta’sirchanliklari bilan bostirib kelishaveradi. Ular uchun doimo kallam bir xil turishi kerakki, hech qanday fikr yoki g’oya bo’lmaganda ham baribir umumiy muammo bilan yozib ketaverishim, ishlashim kerakligini ular o’zlarining o’zim uchun tuzayotgan kallalari, tuyg’ulari deb bilib, hisob-kitobli ishlardan, kompyuterda topilgan tahlillaridan o’zlarining chiziqlari qilib yasayotganliklariga shama qilib turmasalar aslo iloji yo’qdir. Har safar ularnng shunday ta’sirchanliklarini, sodda bosh miyam ishlarini saqlab o’zlaricha hayotimni bashorat qilib, chiziqli tuzib borishlarini fosh etib, oshkor qilayotganimda tashqaridagi noqulayliklari bo’lsa, ichimga o’tib bosimli o’zlaridan tus oladi, shularni ham yozsam yoki bildirsam, darrov jismoniy ahvolimga yomon o’zgarish bo’ladiki, mana hozir oyoqlarimning tomiri tortayapti. Zotan o’zimni ulardan shunday asrashga urunishlarim aslida oxir-oqibat o’zimga xiyonat, azob bo’lib chiqadiyu, ular shuni me’yorlashtirib borayotganga o’xshashadi yoki chindan ham klounadalar, ichimdagilar yomonliklari turlaridan birma-bir o’tib yovuzliklarning, yomonliklarning barchasiga o’zlari sababchilar. Mana yana bir mig’ombirliklari sezilib, u-bu yomonliklari o’tmasa, tilyog’lamachilik bilan kamsitib uyaltirib, yaxshilik bilan yomonlik o’rtasida farqiga boraolmaydi deya yomonlikka, yovuzlikka ergashuvimga chorlash yo’nalishida nouddalikda aldab ayblash ishini qilishadi. Mana yana bitta yomonliklari, birinchidan undan oldin bo’layotgani bu – shu yomonliklarini Ibrohimdan bo’lgani uchun esimdan chiqaraolish yomonliklari, yovuzliklari, qing’irgashtchiliklari bo’ladi. Agar baribir esimga solaman deya harakat qilib intilsam, mana hozir eslashga urinib kutib turibmanki, demak, baribir eslayolmadim. Ha, tahminimcha, Ibrohim bu yozuvingdan ko’ra o’zingga ishonch va bizni ergashtirish ishonchi bilan qarayotganingga xos ravishda boshqalari ma’qul edi ham demay, shu, oxirgi yozuvlarimni ayblab, past baholab qoladi, qolgani yana esimdan chiqdi. Iblis shu esimni xuddi seks qilishimda kusini tekkizmay olib qochayotgan o’rinlarida kayfimning kelish-ketishiga xos qilib qo’yganga o’xshaydi. Shunday paytlarda va umuman qarashlarida bunday bir yuz qilib turadiki, bo’qdan battar xay. Sovuq-normal bir munosabatli, poxuysifat qarash qiladi. Qaynonamning o’zimga kelishlari, dorisini beray deyishlari ham shundoqqina o’zim yozayotgan ma’lumotlarning sifati, qo’pollik so’zlarini ishlatish yoki yo’qligi bilan seziladi. Umuman bularning kamchiliklarini, uyushqoqliklarini aytsam, birinchidan bir-birovlari bilan doimo adabiy, kinolardagiga o’xshash gaplashadilar, ikkinchidan esa aynan yozmoqchiligim bu ediki, o’zimning tahlillarim bo’yicha ketayotgan ravishdagi o’liklarning ya’ni klounlarning cheksizlik, qorishuvdan yasalgan vaqt tomonlama o’zimni bilib olib, tanamni tirnab yulib xohishlarimni chertib uyg’otib o’zlariga qilinishi kerak bo’lgan sabab uyg’otib, shu sabab bo’yicha avtomatlashuvli, to’lqinsifat yoki chiziqliga o’xshash ishlarni yaqin kelajak, bo’layotgan navbatdagi ishlar, ta’sirlashuvlarimiz uchun qilishlarini butkul chiziqli yoki o’zlarining o’zimning xohishim ustidagi bashoratlari, karomatlari deb bilishadilarki, hali beri o’zlarini yo’q deb bilishganliklarini, kelib-ketishlarini inobatga olmasliklarini aytmaysizmi!!!!? Mana shunday bo’lgandan keyin hozir undov belgilari sonini qo’ydirish bo’yicha o’zimga sal ilgaridan aytib turgan buyruqlarini, nechtalab qo’yishimni faqatgina o’zing uchun, yoningdagi klounadalarning ta’sirisiz qildik deya, baribir o’zim uchun yana o’sha-o’sha ichimdan cheksizlik bahsini, ya’ni o’zimni o’rganib bilgan tahlillarini aytishadi xolos. Mana shu yerda aytishayaptiki, nega xay bir xil ishlaysan, bizlar seni o’rgangan ishlarni chiqarasan, debki, o’zim nima qilay birinchidan hamma shunday, o’xshashliklaridan foydalanavergan, ikkinchidan cheksiz bilimlarni topib, o’zlariga o’xshash adabiyotlarni tuzadigan, qilmagan va ishlatmagan ishlarimdan, so’zlarimdan foydalanaymi, o’zim ham cheksizlikka ketaymi, axir turgan joyim bitta uy chegaralarida bo’lsa-yu. Kerak bo’lsa, vakumning ham vaqtning ham cheksizliklari bir xil modda, havo bo’shlig’i yoki oddiy vaqt oqimidan iboratki, istalgan cheksizlik shundaydur. O’zim esa qanchadan-qancha o’zgacha qorishuvlar, so’zlar va iboralar bilan bitiklarimni yozganliklarimga nima dersiz! Yebanashkilar, kayfiyatimga o’tirib olib va qilgan ishlarim tahlillarini bilishib yana xo’p kelingki birgina ma’quliga xos tanlovlarimni topib berishganidan keyin, shularni eshittirishga va yo’naltirib tanlatishlariga qaramasdan bizlar bashorat qildik deb qo’yishadi, yana nima emishki boshqacha bashorat qilishni qanday ham bildirardik deyishadi. O’zi, qonun-qoidalari qanchalik kam bo’lsa, yana o’zimga nisbatan ko’p sanaluvchi misollarni, tanlovlarni yoki tasodiflarni shu qonuniyatlar bilan topayapmiz deyishlariga o’laymi. O’zimni yomonlikka kirmadi deb ayblov o’tkazganga o’xshab yovuzlikka, yomonlikka tiqishtirmoqchi bo’lishadi. Bular ya’ni ichimdagilar oddiygina tiqish, olatimni Iblisning kusiga bostirib-chiqarish turtkilarim, siljishlarim va shoshqaloqli siltanishlarimdan misollarim, hayotimning o’xshash yozuvlari bo’yicha kayfiyatimga xos bashoratlar, chiziqlar topish ishlari qilishadi. Inson yoki odam o’sishi, bilim orttirishi kerak bo’lsa, kitoblardan va yangi mavzulardan, darslardan foydalanadi deyiladi, bir yerda o’tirib olib, maqsad-muddao yozuvning qanday borishi, yoki so’zlarining ishlatilishi haqida emas-u, balki ochadigan muammosi, ahamiyati bo’lib turganda, nega endi shu so’zbilarmonlik, so’zlar uyushuvchanligini topag’onliklar bo’lishi kerak?! Nutq madaniyatili gaplarimga ham Ibo’qim holi-jonimga qo’ymay shunday, “he men buni bildim, shundan foyda olib bo’lmaydi, buni yangichalik bo’yicha tortib ishlatib bo’lmaydi” deya ijirg’inab qo’yish qiladi. Aslida mana shu yozuvlarim bo’yicha ham necha foizga tutashib bashorat qilaoldingiz, so’zlarning tasodifan uyushmalarini, iboralar tarkibini bildingiz desam anchayin deyishga ulguradigan ichimdagilar shuni inobatga olishmaydiki, faqat va faqat o’zimga yozuvlarim uchun o’ylovim, mantiqan rejam shundoqqina kallamga o’ynab kelib turganida, ichimda tanlagan so’zimga muvofiq kallamni, ichimni bilishib “bizlar topdik” deb turishadi. Aslida bitta kayfiyatga yoki mantiqan bo’layotgan o’ylovga shunday o’ylab qarasak, yoki kutib turaverganimizda ham 2-3 ta loyiq, munosib yoki talabgor navbatdagi uyushgan so’z topilishi hech gap emaski, shular ustida bosh qotirishib, butun bir kompyuterli protsessorlarining tahlilini qilib yotaveradilar. Ko’tlar, o’zim bashorat qilay deb turganimda, orqada qolmaylik deb ko’tlari turgan. Ha, chindan ham faqatgina ma’no ochish yo’lidan borsangiz, yangicha uslublarga, adabiyot dengiziga tushib qolib o’zgacha, cheksizlikla yog’lamachili, aldovli bog’lanish bilan ishlashingiz mumkin. Shunday ham qilayapman. Endi. Shu paytlargacha nima qilsam, ichimdagilar doimo izimdan borib ichimda yoki tashqari hayotda qilganlarimni, yozganlarimni yoki ishimni o’zlariniki qilib chiqarib ko’rsatishardilar. Endi bashoratga o’taboshlaganim sayin o’zim ular tomonga o’tganim bois ular ya’ni ichimdagilar o’zimning ortimdan boshqa o’zlashtiradigan, muttahamlik qiladigan narsalari, ishlari yoki bosimlari qolmadiki, shu bir-birov tomonlarga o’tish bo’yicha qanchalik ortda qolganliklarini bema’ni ishlarni bashorat sanab ko’rsatayaptilar. Umuman olganda o’zimning kayfiyatim bilan bog’liq o’ylovimni hamma o’qiydi, ichimdagilar doimo kutib bilib yurishadi. Endi, shunday qilib o’zim Ibo’qim bilan X ya’ni hayot bo’yicha qo’yilganmizki, o’zimning o’zim bo’yicha bashoratli kelajagimni karomat bosimi qilib tutib turuvchi bu – Ibo’qim, hamda o’zimda yoshlik eshitish raqamli olam bosimim ham bor bo’lib, shu ikkalasi X ning bir chizig’ini beradi. Unda esa o’zining eshitish sezgisi bo’yicha raqamli olamdagi yakkayu-yagona xos xususiyati o’zimning yoshlik eshitish bosimim, zahiram ya’ni o’tmishim bo’ladi hamda Ibrohim ya’ni Ibo’qim bashorat qilish uchun kirishga doira chegarasini, bosimini o’zining klounadali vaqtidan saqlab qolgan. Bu – X ning Ibo’qim uchun ikkinchi tarafi, chizig’i. Mana shu bashorat va eshitish o’yinlarida kim o’zi, hoziroqdagi ishlari bo’yicha qanchalik odimlasa, boshqasini to’g’ri yo’lga soladi hamda yana qaysi kim nachog’lik orqada qolsa, o’zgasini ham ortga tortadi, qiynaydi. Faqatgina birgalikda yaxshi bo’lishimiz mumkin yoki e’tibor bermasak, botqoqqa cho’kib, botib ketaveramiz. Uning har bir qolishi, mag’lubiyati yoki eshitib tushunaolmasligi, signalbozliklari o’zimni qoldiraverishi, ortga tortaverishi va odimlashdan saqlab turishi, o’zimga halaqit qilishi hech gap emas. Ibo’qimning har bir shunday kar-ko’stligi, eshitaolmasligi yoki eshitib tushunaolmasliklari sababli o’zimning yoshligim qo’zg’ab, u bilan yoshlik chog’imning mos ma’nolari kesimidagi misoli, voqeasidagi kamchilik o’zimga mana shu, ikki martalabli o’ylovni bilish va shu orqali yozuvlarimni, ishlarimni bashorat qilganga o’xshatib seskantirish, qottirib qo’yish bo’ladi. Zero yoshlikdagi o’ylarimning o’zlari hozir akslanayapti, hozirgi o’zgarmay qolgan o’ylovlarim bo’yicha qayta bir doiraga solinayapti. Shu sababli o’ylovli aniq kesim doirasi, bir xil tortishuv oralig’i yoki clank-clank lari o’zimning hayotimdagi bo’lib o’tgan yoshlikdagi va shu hozirgi damlardagi bu o’ylov bilan chiqqan misollardan qaytib chiqarish bo’yicha bashoratlarni, oldingi vaqt chiziqli voqealarni yoki hayotlarni bildirib qo’yadi. Ha, ikkita o’ylov, va ikkita bir xil vaziyatli qilingan holatlar, shularni miyamdan eshittirish bo’yicha hammasi 4 ta bo’lib, o’zimning avlod raqamimga tegish-tortishish ishlari bo’lmoqda. Bir xil, yoshlik va hozirgi erkaklik davrimdagi o’ylovlar bo’yicha chiqqan ma’nolar cheksizligidagi tushunganlarim, eshitib bilganlarim yoki kallamga kelgan g’oya-fikr, amallar orasidan kam miqdorli, 5-10 ga yaqin holatli, amalli saralash bo’yicha o’ylovimni yanada ishlashga yoki yo’naltirishga izn berib bitta aniq so’zni, holatni yoki amalni topaolsalar kerakki, ammo hali shunga yetib kelaolmay, yozuvlarimga ko’p ham aralashaolmay parvoyilari palak, ikkilanib shubhalar ostida 5-10 tadan qaysi birini tanlayman deb qolishganchalik bo’g’izlari(m) ishlamay yotibdi. U Ibo’qim eshitadi, tushunmaydi, tupoy, deyishdi ichimdagilarning o’zlari. G’oyaviy yo’naltirishlarni, eshitilmay sassiq tekkizgan gaplarining o’qtalishli buyruqlari ham yoshlik va hozirgi vaqtdagi bir xilga yaqin toblanuvchi o’ylovlarimdan majburlovga xos, o’zlaricha: bashoratli hisoblanish maromida, deya ya’ni o’tmish bo’lib o’tganlik kuch bilan qayta chiqarilayapti. Ushlab turgan esim ham o’z marrasiga, maromiga yaqin qolganda tez yo’qolishi bularning teskarisi ya’ni o’ylovning aniq doiralariga erishuv, ikkita bir xil aniq o’ylov sanaladi.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima