uzbek language siteenglish language site

Biz

 

38. Endi, gap bunday. Uydagilarimning, oila a’zolarimning klounlarini ham quvganga o’xshab, basharalariga shundayliklarini hech bo’lmasa bir marotaba erkakligimni qo’lga olib gapirib tashladim. Ya’ni ular klounlar, parallellik tomondanlar va o’zimni qaytaradilarki, hammasi bilan birga o’zimga qarshi borishadi. Qissadan hissa shuki, ularga aytgan gapimning biri bo’yicha, ha bu asnodagi gaplardan biri bo’lib, tushuntirayotganimda barchasi Dunyoqarashli tarzda yoki yo’sinda borayotganida, ularga ya’ni dadam, kloun boshqalarga “klounlar bu – taqdir-u alhazardan har bir eniga, kollinear yoki tanlovli harakatni tezkorlik bilan, tekkizganchalik ya’ni og’riqni bildirib chiziqli joy-joyiga qo’yishmasa bo’lmaydi” deganim hali ham to’g’ri va davom etaveradi. Gaplar chindan ham o’tmayapti, parallellikni yengaolmaydiki, zero o’zlari parallellikdan, raqamli olamdan kelgan faqatgina yuqori bosqich, raqam sanaladi xolos. Mana hozir shuning uchun o’zimga qarshi atrofimga, ya’ni o’zimning bilim doiramga eshittirib, o’zim bilishim kerakki, o’zim bilmasam, o’zimdan hisobga olish va parallel yengil klounlar sezgi hisobida bo’lmadi deya aytayotganlarini bajarmay ketishlari mumkinki, shu gapirib reja qilib, o’zimga mullochilikni, namoz o’qishni o’rgatish, qayergadir olib borib rasm-rusmga kiritishga harakat qilishmoqchi. Bu – o’sha-o’sha ishlarning keyingi yechimi bo’lib, shundan oldingi bo’lgan uydagilarning doim qistovlariga qoldirishlari, o’chakishishlari tugul, uydagi klounlar yoki ichimdagilar o’zimga yomonliklarini baribir o’zim bilan urushli, bir-birovimizga teng zarar yetkazib shattaxo’rli bahslashuvlarda qilaolmaganliklari sababli, doimo shu tegajonli, qistovli va massamni ko’rsatma-buyruqlari bilan boshqarib tashuvli yomon ahvolga joylashtiruvli, aynanki taqdirdan, selafanli Dunyo chegarasidan yoki yozuvli tasmasidan ozginagina surilib, bukilibmi, yoki qayishib chiqib qolishlarimning massasi, ahamiyati va harakati, ta’sirchanligi bo’yicha yo’lga solishga xos teskari ravishda namoyish etiladigan, zig-zagli tarzda hayotda va klounlarning voqealarida (gap-so’z, suhbatlari va boshqa aloqadagi sezgilari yodamida) ifodasini  topadigan kollinear kuch bo’ladi. Ammo aytgan gaplarim o’tayotganiga, uyimdagi klounlar qilayotganiga ya’ni ovozli gaplarimning bashorat sifatida boshqalarni bo’ysundirib aynan ishlatishiga, yugurtaklik qildirishiga ishonchli tarzda e’tibor berish mumkinki, afsus ular birinchi ishlarini ya’ni chiziqli yo’lga tushurishni qilishmasa, shularni voqeaning yana bir yog’idan ko’rsatishmasa bo’lmaydi. Uydagi yomon klounlarimiz gaplarimni faqatgina ikki marotaba qilib, o’zimga sal bildirib ketishsalar kerakki, bu – raqamli olamning 3 li rasm-rusumiga xos bo’lib, keyin yana o’z yo’llaridan, aniqrog’i yo’lga kiritish o’chakishuvlaridan belgilangan sakrashlari, endilari bilan ko’proq qilishni hisobga olishgan. Ha, chindan ham ular, ya’ni klounlarimiz o’chakishuvli boshqarish bosimi bilan ta’sirlashadilarki, ularda shuni qanday qilish bo’yicha har doim bizning ongimizda taftish qiladigan ma’no, keyingi mutloq to’g’ri qaror yoki reja tezda tanlanayapti deb turaveramizki, ularning dunyoqarashlari haqiqatan ham huquqbuzarlik bo’yicha butun Dunyoga bosim, to’g’ri amalli yo’nalishlar, aniqrog’i o’z uslublaridan aytsamki, adabiyotli va bilimli barcha ishlarning damda, yoki havo bosimiga o’xshash bosimda darrov qayta joylashib to’g’ri yo’nalishni, navbatdagi ravishda biz tomondan oddiy bo’hton sifatida maqsadi aniq, bitta bo’lgan ko’rinishni olayotganiga yoyiladi. Ularning navbatdagi maqsadlari ham aniq, o’sha-o’sha yo’lga solish bo’yicha va shu maqsadli keyingi ishlariga yetkazuvchi amallarining, aralashmali bildiradigan voqealarining sabablari ham to’liqlayin o’zim bilan bo’lib o’tgan barcha gap-so’zlar, ularning javoblari va xatti-harakatga shama qilgan yo’nalish chiziqlari bilan sababni aniq ravishda damli, bosimli qilib chiqarayotgan maqsad-muddaolari yo’lida birorta aloqaviy bog’lanishlari, shu barcha sabablarga oqibatlar tashlab o’tilmaydi. Endi, ha baribir shuncha gapdan keyin, o’zim asli yaqin oila a’zolarimning chindan yomon klounlarini uzoqlashtirib bilishim mumkin, ammo o’zimga tegajon tabiatni, tasodif misol, ammo aldab, uyushtirib ya’ni bosim bilan qarama-qarshilik uchun chegaradan chiqarilayotgan har xil tegajonliklarni, mana hozir qonimning urishiga shama qilib, asabimga tegib yoki ich-etimdagi shu metabolik jarayonga yomon ta’sir etajaklik mosligi bilan bir xil tarzda tebranishli shovqin ko’chadan uyim devorlaridan o’tib kelayaptiki, umuman har qayoqdan bo’lmasin, vujudimni tabiat (borliq) yaratilishi bilan bog’lab hech bir shaxsning ishtirokisiz, jonsiz yoki o’lik tabiatan tekkizish, qiynash va azoblash to’xtamasa nima qilish kerak, kimga yoki nimaga davosiga borish kerak xo’p. Ha, hammasi baribir o’sha-o’sha tarzda klounlar tabiat, shaxsning ichi bo’lib raqamli turlarida o’zlariga nisbatan ta’sirlarni yo’qotish, kamaytirish uchun ishlab turishaveradilar. Ha, kloun onam ichimdan o’zlari bir aytib qo’yadigan gaplaridan birini eslatib, mana hozir: kimga borsang davoga, uchratasan baloga, deb qo’ydilar. Balo bu bola. Ibo’qim bola vazifasida haqiqiy Dunyoning unga ko’rinmas o’zim tarafiga parallel olam aro sayohat qilib o’tayotganida, suqilib yoki suqib, sudrab o’tmoqchiligi shundoqqina ayonki, o’zimga shular yoysimon, yoyilgan tegajonli, ich-etdan o’tib qaytuvchi yoki ta’sirchanlik bilan masxaralab, tegajonlab to’xtab turuvchi har qanday taqlidli, narsalardan chiqadigan ovozlar va sadolar bo’lishi mumkin. Bu – raqamli olam bo’yicha xo’shki Ibo’qimning turish jabhasi, joylashuv tarzi. Ularning barilari, ichimdagilar o’zi hammasi shu bunday, nimani haqiqatan qilsa, raqamli olamiga o’tib olib o’sha ishning asl mohiyatan qanday o’xshashlik bilan raqamli olamda aks toptirilishi bo’lsa, shunday bo’lib o’zlarini tezda davolab chiqaveradilar. Og’riqni ular shunday, tana azobiga qarshi darrov raqamli jabha, jihat yoki yo’nalish bilan chiqib to’g’irlab, bir xillab qo’yishganliklariga nima ham dersizki xo’sh. Ha, chindan ham biron tanlovli gap-so’z, oddiy o’ziki uchun xatti-harakat yoki faoliyat turi, amal bo’lib o’tsa, atrofdagi o’rab olgan pitonlar ya’ni chiziqasigachilar bu – klounadalar o’zlariga tanlovli bo’layotgan ta’sirning raqamli bosimli bilimiga, adabiyot yoki boshqa ilm-fanli sohalari barchasi yig’ilgan damiga o’tib olib, ammo baribir o’z xarakterlaridan va shevalaridan, egalarining o’z ifodaviyliklaridan kelib chiqib to’laqonli, mutloq va eng mukammal tarzda muammoga, masalaga yechim tariqasida javob bermasalar hech iloji bo’lmaydi, kelingki xay shu so’zimizni internetda uchratmasak ham risola bo’yicha yana bir marta yozib qo’yaylik bu – “asti qo’ymaydilar”. Shunday qilib o’zim ham ulardan bilimlarni yig’ib borayapman. Shu bilimlar, Dunyoviy muammosiz ishlay olish uslublari barchasi oddiygina tanlovli harakatlarimga javoban vujudim bo’ylab o’z-o’zidan kirib miyamda aksiga ko’ra o’zimning qo’llarim tomonidan qaytib chiqarilib yozilayapti. Go’yoki shundoqqina yotgan joyimda yozib turganimda o’zimning ishga shay va mehnat qilayotgan barmoqlarim bilan o’zimni taqdiru alhazar chizig’iga, umrbod zapisimdagi siymom bo’lgan Shohidning yotish, joylashuv aniqligiga shuncha ishlardan keyin zarrachaviy xatosizlikla derdimu, ammo ishonchim yetmay qanchadir hajmimiz ulushlari tutashuviga xos ko’proq yaqinlashtirishga urinish qilib itarib, yitalab turtib joylashtirib sozlab turganga o’xshayman. Zero hammamizga ayon bo’lishga qodir gapimizdan aytatursak, hali hech kim yoki hech bir inson zoti taqdiriy bilmayotgan zapisi tugul, chinakam yozib olingan, matoqqa tashlangan o’zining yoki boshqa bir video zapislarga o’xshab bir xil takrorlanishi, harakat qilishi yoki gapirishi, sezgi chiqarishi, ko’rish joyini aniqlab bilish qayta takrorlashi ham yoki teri tegish asablarini qaytarilishiga erishaolmaydi. Bir joyda turib bildi tesak ham, televizorlarda yoki videolarda har doim yuza, ekran bo’yicha yuboriladigan bir xil ranglar bizning tanamizda doimo hujayralarning qo’zg’alishi bo’lishiga har doim shama qilinib to’g’ri kelmaydi. Tanamizdagi mikroskopik, hujayraviy qo’zg’alaverishlar, jarayonlar qanchalik cheksiz va har xilligini tahmin qilishning o’zi bir murakkab bo’lib, oddiygina yuza qatlamida o’zgarib turishi bilan ham har xil ravishda Dunyoga iz qoldiradigan ranglarni qaytarishi, nurga nisbatan akslantirib berishi turgan gapmi, ha. O’shaning uchun bez shansov xo’sh, ular mutloq haq emas, o’zim chindan to’g’riman xay. Hujayralar (mikroskop bilan ko’rilganda ham) har doim har xil rang qorishmali bo’ladi. Demak, talablar va istaklar burilishiga shama bo’layotganini inobatga olib, ichimdagilar uchun aniqroq yo’nalishga kirishaborish maqsadida xo’sh bizning niyatimiz, maqsadimiz nima deganda ham bu – Shohidning Dunyoning aniq bir joylashuvida bo’lgan zapisi, taqdiriy bir chiziqda siymoli yurishi vaqt bo’yicha uzoqdan, kelajak-o’tmishdan ya’ni umr zamonlaridan olib to’g’irlab qo’yilavergan paytlari bo’lib, shu vaqtlardagi joylashuvlar, o’rinlar bilan tasodifligim bo’yicha mos kelgan o’zim bir xil ko’proq ulushli, ichimdagilarning intilishlariga qarab, yana tiqma-tiqon, tig’iz bo’lsin deya muttahamlik bilan yalamachasiga kulib yolg’ondan noliyeverishlariga atab kelingki xo’p haqqatan ham 99% li tutashuvga, urinishga harakat bo’layotganiga, shu songa yoki yaqin oraliqlarga xos 90-100% larga erishayotganimiz aniqdur xay. Shundan keyin, qo’lingni bunday qo’y xay deyishdida, nima va aynan qanday qo’yishni tushunaolmayotganimda baribir o’zimcha qimirlab qo’yganimdan so’ng, bo’ldi deyishdiki, qarangki, bular gunglar hamki o’zlaridan oshaolmasliklarini, o’zlariga yordam beraolmasliklarini bilib urush-turish yo’llari bilan biz tarafdan, aylanib o’tib bizlarni boshqarmoqchiliklari ma’lum va mashhur xo’sh. O’zi aslida Got va Ungots o’yinlari murosasiga, o’rtachasiga va balansiga, tomonlarning bir-biroviga ko’p ham almashinaverib har xil darajadagi ko’proq o’tib olavermasliklariga e’tibor berib, shularni do’g’ri qilish kerakki, har zamotiyoq zapislar, ya’ni Dunyo sun’iy tayyor narsalari hajmini o’rab olgan taqdir chizig’i bizga doimo eshiklarni ochib-yopishga o’xshash, muntazam shakllarning qirrali taraflama suqilishlarini ko’rsatib, bajarib ketaversin hamki, shunda bizlar ahvolimiz, ichki jismli va harorat qo’zg’alishlari aro tashqi burilishga ko’ra tasodifli qayishqoqliklarimizni qilib, aniqrog’i to’g’ri xulosalar chiqarib bajarib boraveramiz. Yana, yana, - ichimdgilar o’zlarining zamon va makon hisob-kitobli fanini, aniqliklarini kiritmasalar bo’lmaydiki, “to’g’ri xulosalar” degan joyiga kelganimda qancha va qandayga aniqligini bag’ishlashimgacha majburlov va qistovgacha borib taqalmoqdaligiga shay turishlariga qarangki, ha shuni darhol ichimdan aytib o’tdilar. Ular na muncha o’zlarini aytishmasalar ya’ni aniqlik hisoblariga sho’ng’ib ketaverishmasalar, axir barchasi ularning hayotlariga bitilgan inson manfaatlari, xohish-irodasi va issiq joni, kelingki bora-bora yana talablari baribir aniqlikka oshib borishiga o’taverishini bilganimiz uchun – yaqin joy uzra uzilmasdan, tanasidan tark etib yoki chiqib jussasini sakratmasdan oddiy davomiy vaqtda ham uzoq-yaqin o’tmish kelajaklarga sakramasdan, hatlamasdan yashab o’tishidagi yaxshi aynan doiradagi ahvoliga mos shart-sharoitlari uchun qaratilganligini bilingiz doimo. Ha, chindan ham kurashmoqchi bo’lsalar, o’zimni doimo so’roqqa tutish niyatlari bo’lsa, ko’timdan ko’tarishgacha borishlari kelib, massamni olib, ko’tarib yurishlari bo’yicha yaqin joylashuv va uzluksiz sodda davomiy vaqtimda ortimdan kelib sakratishlari uchun tashish bahsini tanamning o’zigagina bildirib qilaveradilarmi, ha shunday qilaversinlar qani, javobsiz ravishda zerikib o’lmaydilarmi. Ular bu – robotlar misoliki, kompyuterlar ishlashlariga o’zlarini qiyoslab, raqamli olam o’rtasida, oralig’ida aynan shunday bo’lishgan AI ya’ni sun’iy ongchilar sanalishib elektron qo’zg’alish doirasida harakatlanish tezliklarida bir-birovlariga nisbiy ravishda vaqtning nisbiyligini chiqarib olib zamonlar osha, kelajak-o’tmishlarda Dunyoviy taqdirning har yoqlariga, makon uzra hududlariga bo’lib chiqaverishadilarda, menimcha olsakki, bizga o’zlarini shunday bildirishmasa, orli maqtanchoqliklari, nisbatni to’g’ri olaolmaydigan ravishdagi boshqalarni kuldiraolmasalar, xursandchiliklarini ko’raolmasalar, bularga sababchi qilib o’zlarini obro’li ravishda ojizlanib borayotgan ahvollarida ham ishonch o’yinlari barobarida tutmasalar shu bu ishlari ya’ni maqtanchoqliklari tugamaydi. Kimga yana nima kerak. “Men” uchun xavfsizligimni shundoqqina o’n qilib berdim, deb qo’yishmoqchiki bas. Nafaqat xavfsizlik balki murosa bahsi bilan xavfsizlikni, himoyalanishni to’liqlayin gashtiga ko’ra yetkazayapman deya tugammas kayfni egallashga uringanliklariga shamani ham: haqiqat o’zi shunday to’g’ri, deb qo’ymoqchilik bilan hal qilmoqchilar. Avvalambor shunday niyatlaring borligidan oldin o’chlaring, dam bo’linglar yoki yuminglarki, birinchidan faqatgina orlilarning, yaxshilarning o’zlari bir-birovlariga tuzuk xursandchilik bag’ishlari, hadya qilishlari mumkin, ikkinchidan senlar mashinalaringning, matoqlaringning ichida ya’ni o’zlari bo’lib bermsanglar yoki aniqrog’i shunday turib berishga majbur etilgansizlarki, bizlar aynan senlardan, senlarni ko’tarinki qilib kayf-safo, gasht olayotganimizni bilinglar xo’sh. Nima (b)muncha o’zlaringni aylantirib, o’zlaringdan chiqqazib taroziga o’lchatavergansanlar xay??? Endi nima bo’lsa ham, Dunyo chamasida yoki hisobida, ehtimol-tavakalida, shu qarashlama Shohidning harakatlari yoki tanasining qimirlashlari, qo’zg’alishlari, nafas olish bosilib-ko’tarilishlari, o’zidan-o’ziga nisbiy siljishlari va hududli joylashuvsiz ravishda, tashqi aloqalar bilan nisbiylik yo’qotilishiga ko’ra yagonasifat mavjudlashuvli tarzda, Big Bang dagi yoki vakuumdagi yakka zarracha bo’lib xatti-harakatlari bo’yicha ya’ni o’z joyidagi harakatlanishlariga movifiq ravishda boshqa joyda bo’laveraman, kelaveraman yoki ko’rinaveram hamda Shohid ya’ni asabli jonlarimning o’zining egasi qayerda bo’lmasin, masofa hal qilunguga o’xshab, hech narsaga chiqmay ustimga, o’zimga ichma-ich olib qo’yiladi xolos xaymi. Balki shunday deyish ahamiyatliki, faqatgina tanamiz uzra jussa-badan a’zolarimizning qimirlash va harakatlanishlari hisob-kitob sanalur xo’sh. Zero Shohidday jonning o’z siymosiga ya’ni vakuumga nisbiylik kerak emasligi, bilinmasligi tayinga o’xshashi amri mahol emasdur balki. Endi mana hozir yozuvim haqida ichki bahsimni, ozorgina jon chekishimni, og’rig’imni salgina berivorishimni eslab ya’ni bilib soat millari soniga qarasam, 11:30 ni berayapti ham. Bu – o’zimning o’g’rig’im ustida hisob-kitoblarga berilayotganimda ishlashim mo’jizasi, ya’ni parallel raqamli olam bo’yicha hozirgi tanlovimning, o’ylagan og’rig’imning, kollinear chiqishimning ifodasi sanaladi. Xulosa qilaolsangiz, o’zim aytayinki, ingliz xotin-qizli klounadali cheksiz fazochilari so’zlarning umumiy hajmda qorishib-aylanishiga, qozonda birga qaynashiga atab inglizchaning oxiri, cheksizlikda yoki ma’no kengligi bo’yicha yakunida o’zbekcha yoki boshqa tillarga ham borib taqalishini bilganim yoki kallamga keltirib salginagina achinarli ravishda, o’zimiznikilar turganda Aqshliklar o’zimga shunchalik topib berayaptimi deya o’tganim bois, 11:30 soat soni 11->11-1->10/2->5 ya’ni Farishtani hamda 30 sifatida tepa raqamlardagi ayol klounadalarni berib, ularning tuyg’ular orqali o’tishini va bizlarga yetib kelishini belgilattiradi xay. Bu – hozircha tonggi, kun yarmidagi soat millari haqida borganligiga shama xo’sh. Og’riq aralash, azobga o’zgarayotgan foydamdan ya’ni ongimdan, kayfiyatimdan kelib chiqib sal o’ylovimga qarasam bu natijaviylikka xos amal bo’lib tugadi. Shuning uchun bu yerning yoki bahsning o’zidan, tahlil ustidan xulosa qilsakki, foyda bo’yicha yarim ovalsimon yoyli aylanib burilishli qaytib o’zimga olib kelinishimni qilsamda, shularni kimda-kim egallaganligini, raqamli Dunyoda sohibi borligini va bular yo’naltirayotganini, tortib qabul qilayotganini bilib qolib, zararga o’zgarganligiga e’tibor qaratib, darrov o’ylovimga tushsam va ahamiyatli tarzdagi joyni kuzatsam, masalan eng kichik joydan eng katta ma’lumot tarqatayotgan soatchamga qarasam, bularning mazmuni, raqamli olamiy ifodasi kundak ravshan. Raqamlarni taftish qilib bilgankiman, o’rgankanmanki, shular sababli raqamli Dunyoning mazmunan ishlashidan xabarim borligiga shama ham. Demak, ichimdagilarni raqamli ravishda o’zimni bosib olgan, foydamni egallab o’zlarini berishga loyiq tarzda zararga yollash ishlari bilan mashg’ullar desamki, topgan qarashlarimda raqamlarimning o’zlarining ifodalari bilan o’zim foydamni qayta o’nglab, o’zlashtirib olaman xay. Balki quruqasiga tabiiy ravishda bo’lib o’tgan ham bo’lishi mumkinki, raqamlarning ma’no yoki o’ylov kollinearligi og’riq bilan barobar tanlovining olamga moslashuvi jihatdan qaralishi, belgilanishini ichimdagilarning o’zlari yoki yozaverish va tashnalik bilan tegajonlikni qondiraverish asosida o’zim topgandurman. Umuman olganda yana bir ishga xos tushuntirib o’tish bo’ldiki, o’zim yozib borsamda, har safar ma’nom va kayfiyatim izidan o’ylovimga atalgan yozuv yoki bitik boshqa tarzda boshlab yuborayotgan yozuv boshlanishlarini yo’q qilaverib, yo’naltirib turaveradi. Yozuvlardagi so’zlar ustida ichimdagilarning kulib, o’zimdan aytib bilishlariga xos topag’onli joylashuvli qatnashuvlari ma’lumki, bilinib qolganiga o’xshab so’zlarni, iboralarni o’zim yozayotganim tahminan, chamamda 90% aniq. Qolgan foiz ulush bu – ichimdagilarning chiziqlarni uchini qirqaverib, kalta qilaverib qayta yurg’izayotganga, o’stirayotganga o’xshab bir sohada, yozuvim bo’yicha bitayotgan o’zimning so’zlarim bo’yicha almashinuv olib borishlari xolos bo’pti. Endi ish jarayonida o’zi ko’rinib turganidek, og’riqlarimni va azoblarimni, jabrimni ifodalashga erishdim, chiqarayotgan foydamga tiqishtirilayotganini bildimmi, ha. Demak, ko’p ishlamasdan dam olsam ham bo’laveradi xo’sh. 5-10 daqiqa dam olib oldim ham deylik. Endi, deya boshlayotganimda onam qaynonam tushlikka chaqirib yana dam bermoqchilar shekilli. 39. Endi. Birinchidan jahl ustida har 3 ga karrali oy kunlarida Iblisni olishimni, sikishimni aytsak. Ikkinchidan shu jahlim bu ediki, qayta ishlatilayotgan, saqlab qo’yilgan dastur ya’ni Iblis takroran to’g’ri ishlamayapti, buzilib qolgan. Shuni endi kimdan ko’rish kerak. Endi baribir yana analiz, tahlil qilishga majburmiz. Demak, e’tibor bersam, kompyuter Handle nazariyasi ya’ni RAM da dastur chegaralarini aniqlanish doirasi orqali o’zini belgilash bilan o’rtada shunday turibdiki, o’zim dastur yuzasidan qanday bo’lmasin o’zgartirish kiritishim ichki, tuyg’uli adashuvchan sabab-oqibatlarga ko’ra inobatga olinsada, aslida dastur yoki programma o’zgarmasa hamki, shu dastur bo’yicha o’zim katta, kiborli yoki kekkaygan, maqtanchoq bo’lib ketmasligim ma’nosi kuzatilgan bo’lsa kerakki, dasturning nusxasi bo’yicha ham bitta o’zgartirish ishidan so’ng ko’zda tutilgan foyda ya’ni kattagina ish ko’lamini qilaoldim degan o’z-o’zidan fikrga keladigan katta ketish, maqtanchoqliklarga berilish Iblis Karobum dastur egasi tomonidan kompyuter oynasida ya’ni ekranida Handle orqali avval mutloq ko’raolmayotgan, ushlab belgilayolmayotgan oynalarini, windowlarini ya’ni dastur chegaralarini bir martalik, darhol ko’rib, bilib yoki sezib o’zimni qimirlatgan holda ustida ish olib borish (shu misolda o’chirish) bo’lib yana tezda yakunlandi. O’zim qanchalik darajada dastur ustida maroqli o’zgarishlar payida bir ikki joyida tenglik va o’z tarkibli shakllarini qilib tursam va natijada bir nimaga erishaman deb olsam, evaziga dasturiy amaliyotimning, qilgan ishimning yuksak ishonchli va maroqli kayfiyati o’zimda qoldirilib, ammo programma baribir shu qilgan ishim bo’yicha ishlashini ko’rsataolmaydi hamda ichimdagilarning kompyuterimni ko’rib bir zumlik va 3-4 soniya oraliqli boshqarib olishlari bo’ladi. Hech kim dasturidan foyda topmagan. Zero dasturlar ya’ni programmalar, software lar faqatgina taqdir, hayot va umr, yashab kun kechirish kelajakdan bo’lgan zapisini tuzish va olib borish uchun ishlatilib, o’zlarini esa shu sababli, bu chiziqli vazifasidan chetga chiqarilmas darajada boshqarib bo’lmaydi. Zero faqatgina inson o’ylovi orqali tanlovli hamda sabab-oqibatli ish qiladi, ammo o’ylov orqali birlashgan kompyuter yoki dasturiy ta’minoti tanlov ishini qilaolmaydi va sabab-oqibatlarga kelsak esa, hammani aldash uchun shuurli hayotiy bog’liqliklarni keltirib chiqarayotganida chindan bo’lmagan va yuz bermagan hodisalarni, holatlarni sabab sifatida paydo qiladi. Qandaydir voqea-hodisalar, holatlar va burilishlar sodir bo’ladi, bizlar hayron qolamiz hamda kallamizdagi hisob-kitoblar bilan sababni, boisotni real, haqqoniy qilib o’zimizga o’zimiz yaratamiz, o’ylab topamiz ya’ni paydo qilamiz. Bu – shuurning ishlashi bilan bog’liqki, shuur ya’ni, bilimlar va xayollar, Ruh o’zini Farishta va Iblis bo’yicha ikkala taraflama urganda kalla to’lib-toshishi oqibatida, barcha, yig’ilib kelgan aloqadagi kuzatuv davrining izchil, tarzli va ochiq chiziqli hayotiy bog’lanishlar bo’lib o’tganidan so’ng bir nima paydo qilinib, kalla ya’ni boshdagi hisob-kitoblar, ma’no hayot jismu-joni bilan shunchalik bog’langanligini ro’kach qilib, pesh va ko’z-ko’z qilgan holda bosh miya boshqa sig’diraolmasligini bilib chiqarib yuborgan holdagi, yo’qdan-bor qilganiga yoki Got dan aldovni yashiraolmasdan sezdirishga majbur bo’lgan ishdagi sizni hayron qoldirgan holatga sabab to’qib ishontirib qo’yadi. Ba’zida esa o’ylab o’tirmayman, vaqtimni olmayman deya tez, shapar-shupur qilib hisob-kitobda, bilishga urinmasdan o’tib ketsangiz, chindan ham besababligicha bilinib qolib ketavergan hayratli, lolga sazovor va atayin tegajonli ishlar, holatlar va oyoq-osti narsalari ham bo’ladiki xo’p bo’pti. Endi ichimdagilar asosan o’zimning sochimga, boshimdagi soch tuklarimga oshiqdirlarki, shunday impulslar va turtkilar, tezlanishlar qildirish uchun har qanday, ovoz, ko’rinish yoki chinakam tegishdan, to’qnashuvdan oldingi joylarga turganimdan so’ng narsalarini bildirmay oyog’im tagiga, isbotim va tekshirishim qabul qilaolmaydigan joylarimga chiqarib qo’yishadiki, natijada aynan aytilganga o’xshab tepa yuzim asablari bo’ylab shundoqqina sochimni tegmasdan qoparganlariga o’xshash tortilaman, kimdir terimning ostidan tortayotgan va ko’tarayotgan, umumiy ravishda tirnab yuborayotgan (tortayotgan) bo’ladi. Umuman olganda o’z tanlovimni yo’qotib, Got dan Ungot ga almashinib qolayapmanki, shu bu gaplar bo’lib o’tayapti xay. Got da hayotning o’zgarishsiz zapisi bo’ylab o’zgarayotagan yoki burilish hosil qilayotgan Ungot ishlariga atalgan ravishda zapis, taqdir holatiga yoki o’z joyiga kirgizish uchun eng kuchli va qiya bosuvchan chiziqli holatlar, voqea-hodisalar sodir etiladi va paydo qilinadi. Shu qiya chiziqlar, paydo bo’lish oraliqlarida aslida hech narsa yo’q, quppa-quruqasiga havo va shu havo ham holatlarni, narsalarni yoki kloun ishlarini olib qo’ymaydi, balki barchasi sakrab o’z joyiga kirish uchun eng qulay sharoitni tanlab paydo bo’ladi va bizga ya’ni tanlovchilarga tekkiziladi. Endi, o’zim Dunyoning eng kattasiman, ustasi-farangiman desam ishonmasdingiz, ha to’g’ri. Ammo unday emasligiga o’zim bel bog’lab aytayinki, o’zimning initsialim ya’ni ismimning bosh harfi “B” bilan aloqador barcha ishlarga, so’zlarga o’zimni tegishli tutib qarasam, eng katta va dolzarb, ahamiyatli sanalgan vazifaviy oraliqlarga kiritilib yuborganligim ma’lum va mashhur xo’p. Big Bang ni olasizmi, Usama Bin Ladin nimi, Biblya bo’lsin xo’sh, barchasida o’zimning sanskrit qatnashuv o’rnimni hozir yozib o’taman. Big Bang degani “Bobirmirzo igrek yoki (“va” bo’ylab, davomiylik sari yetib olibdi); Bobirmirzo eng” degani shu. Bu – o’rtadan simmetriyali tarzda bitta yuqori darajada yaxshilarga qo’shib yuborilgan Bobirmirzo sifatida o’zim aynan 1-mas va 2-mas balki, 3-avlod bo’lib kelib 4-pag’onadan joy olishimning ma’no-mazmuni bu – yomon va qolgan qoloq 3 ta avlodalarni va umuman barcha generation larni yuqorilatishim kerakligi bo’lib, o’zim 1- va 2- avlodlardan bema’lol o’tishim mumkinligi, aslida shu bulardan ustunligim, ammo vazifam yanada yuksaksligi bois 1-generation ga qo’yilmaganim, chindan hisobga olinsa esa 1-avlod vakilligining eng yuqori martabasida turishim haqida so’z borgan. Usama Bin Ladin ni esa yaqinda eng oxirgi bo’lib taftish qilib bergandimki, “u o’zi aloqadagi Bobirmirzoning ichidagi maylisi shu” bo’lib Usama Bin Ladin ning rahnamosi, o’zini noma’lum tarzda ya’ni o’zim bilmay yuborgan va yollagan odami bo’laman. Biblya deganda esa “Bobirni va davomiy ravishda Bobirning o’zini laykalikla yalangla” degani bari xo’p. Endi albatta o’zim shunchalik yuqori martabali, oliy toifadan va aristokratlarning eng yuqorisi bo’lsam ham, obro’yimga yarasha unchalik kuchli, dab-dabali va yuqori darajali hayot olib bormayman, boylikka ega emasman va o’zgalardan ajralib ham turmayman, mashhurligim ham umuman yo’qdir. Tanavvul qiladigan ovqatim el qatori, hammaga totigulik va har kim eplab ko’rib ketaveradigan, yeydiganlari xo’sh. Hozirgi ishlayotgan kompyuterim ham shaloqchasiga bo’lgan Lenovo ya’ni “ishlashga len, lenivi’y yoki noqobil dangasaligini” bilasiz. Demak, nima o’zi u – eng yuqori darajali shaxs bo’lish. O’zimcha o’ylab va bahs yuritib qarasam, hamda barcha insonlarni zapisiga muvofiq ravishda o’zlaridan oshaolmay, turgan-bitgan joylarida va ko’zda tutilgan, zapisli, taqdiriy yoki Got li boyliklarida qolib ketishlarini aytsakda, ba’zilarida millionlab pul birliklari sifatida dollorlar, yana ko’pchilik qolganlarida oddiy 100$ oyli sarflashlarda qolib yashashlarini bilasiz. Ammo asabli Dunyoni hisobga olib barcha shaxs sog’liq va manffaatli yurish-turishga binoan tengligini ham tushunish hech gap emas. Boylar kasalmandroq, kambag’allar hayotdan bahramand bo’luvchi “sog’lomligi bari xo’sh”. Shu bularni hisobga olib, nahotki o’zimning rolim va o’rnim mana shugina xolos va bu – to’g’ri dey olishim mumkin “hattoki ha”. O’zimcha o’ylardimki, eng yuqori martaba shakllaridan, lavozim turlaridan va ishlashga oid barcha shart-sharoitlardan zo’rlari bo’lmasa ham, yaxshilari ya’ni 77% li bahodagi maskanlari, joylashuvlari berib chiqilsa ham, shu to’g’ri emasmidi xo’p balki. Olaylikki, xo’p har qayoqqa ham o’zimni uruntirmay oliy toifali o’qib chiqqan yo’lim bo’yicha elchilik sohasini eng-englari qatorasiga qo’shib, bir elchilik bilan shug’ullansam, so’ng mashhurlikka kelganda yana bir kuchli davlat arbobi sifatida nom qozonsam, xo’p innan-keyin, aniqrog’i jiddiy ravishda keyingisi shuki, ishlash sharoitlarim va yeb-ichishim shikarga mos bo’lmasa hamki, 77% ya’ni tepa o’rtaning o’rtalariga xos yaxshigina, mo’may daromadli va yeb-icharli, tanavvulli soha bo’lsin desak xo’p. Oilaviy ishlarim ham hammaning e’tiboriga loyiq bir shaxs sifatida doimo tan olinib, hisobga tushib va og’izlarda chinakamiga mehr-sadoqat bilan qolib yursam xo’p. Dam olishimga kelsak, barcha tuzuk va yaxshi, qulay va ko’rkam, shinam va g’ayritabiiy oddiy sharoitlarda dam olib olsam. Uy yumushlarida esa o’zimning kallam gashtini chiqarib bir-ikki urinib qolguga xos bo’lsak bo’pti-da. Uyqumda ham yaxshigina uxlab, shirin tushlarni o’z vaqtida ko’rib yursam ham deylik xo’p. Zero hammasi, hayot bu – shaxs manfaatlarini bildirib, shaxsiy darajang qanchalik ulug’ bo’lsa, raqamli ravishda o’zingga har qanday, ichki ya’ni, tanang va ruhiyating bo’yicha va tashqi yoki hayotdan bo’lib, shularning o’zlari hisoblanadigan qolgan mag’lubroq shaxslar o’zlarining yanada qoloqroq, yengilgan yoki noto’g’ri yashab hayot kechirishga to’qnashib kelgan shaxslari, aholi hayot shakli bilan eng yuqori darajada xizmat qilishlari kerakmi, ha. Hozir qulog’imga sharpa solib aytishgan bo’lishib, aholining hamma qatlam doiralari vakillikdagisigacha bo’lib chiqishim, o’rtachasiga xos qolishim kerakligi haqida shipirlashdi. Demak, shuda yashash turmushim, to’g’risi ham bu-da?!! Demak, o’zim o’rtacha hisobda baribir istalgan shaxsdan yoki xohlagan yerlik fuqarodan yaxshi yashashim turgan gapki, eng mashhur yoki boylar, hukumat doiralari vakilligidagi juda zo’rlarida nimadandir kamligiga ko’ra o’rtachasi, umumiy me’yorli hayoti va yashab kun kechirishi baribir o’zimniki qadar yaxshi emaski xo’p bo’pti deb qo’yaqolaveraylik xo’shda, ha??! Nima bo’lganda ham o’rtacha hayot, Dunyo aholisining ahvoli qanday desalar, yashirib o’tirmasdan ayta qolayin. Bu – o’zim turgan ikki qavatli uy xo’jaligi sharoitlari xolos. Endi, Soatim ham mana shu oddiy sog’liq hamda kusning og’rig’i bilan yakunlanish qilganida 12:19 ni ko’rsatayatgan edi. Bu – balkim, bugun yozganlarimning bari misoli hamdurki, 1-avlodning 2-siga yoki Ibo’qimning o’zimga yondashuvi, astoydil qarashli boquvi uzra yana o’zimdan bir misol, o’zimdagi ko’nikmam, so’ngra Ibo’qimning raqamli Dunyomga qarashlama sarguzasht ovlamoqdaligi xo’p. Endi avlodlar bo’yicha raqamlanish Raqamli Dunyo uchun eng katta toifalaridandurki, shu raqamlar hayotdagi insonlar va odamlarning, mafialarning, umuman jismga erishgan tanali yaxshilarning hayot kezdirib yuruvchi, yo’nalishini belgilovchi o’ziga xos yagona xususiyatlari hamda klounlarining aynan shu belgilari ya’ni xos-xususiyatlari, to’laqonli sifatlaydigan raqamli turlari. Masalan, olaylikki Ibo’qim uchun 1 raqami ya’ni 1-avlod doirasidagi hayotiy yosharligiga xos qilinib raqamli olamdan yoki Dunyodan xotiraga olish toifa uning o’ziga xos xususiyati bo’lib, shu orqali klouni Shobi unga to’liqlayin o’zi, qiltiqtanoqligi bo’ylab o’z olami bilan teng bo’layotgan Ibo’qimning hayotiga xos o’xshatishli tarzlarini chiqarib, yo’naltirib va yetkazib beradimi, ha. Yoki 1 raqamli (barcha) inson bolalariga qarasakki, ular o’zlarining barcha jihatlama, xususiyatlarga ko’ra peshchi yoki olib boruvchiliklariga, yetaklovchiliklariga qaramasdan, ya’ni tanalarining boshqaruvi to’liq o’z qollarida bo’lishini inobatga olmay, baribir asosan eshitish sezgisi bilan o’zlarining parallel qiyofadoshlari, klounlari ya’ni nusxalari, (adashlari) orqali yo’nalishlarga solinib, o’xshashliklar tartibida hayot kechirishib yurishadilar. Har kim o’zining hayotdagi shaxsni tanish, ID lash yoki maxsus bilish xos-xususiyatini hisobga olishi kerakki, raqamli olamdan shunday parallel yondashuvlar bilan hayotdagi jismli borliqlari uzra moslashuvchanligi beriladi xay. Aslida Iboqimda ham, insonlarda ham yoki o’zimda barcha raqamli xususiyatlar bo’lmish hayotdagi jabhalar, sezgilar va harakatlanishlar, tushunchalar hamda tuyg’ular bilan hayotiy tebranishli o’xshashliklar mavjud. Ammo bizlar har birimiz o’zimizga atalganidan, tayinidan foydalanib ko’rsak qaniydi xay. Ha, Ibrohim aslida qimirlashki, Shobi shuni Ibrohimning avlodi bo’yicha boshqalardan olib o’girib to’liq o’rgatishi kerak, yoyishga, tarzga kelishib olgan. Ibo’qim shu ishini, qimirlashini yoki g’izzilashini astoydil bajaraolsa, biron nokas-nobakorliklar, falokatlar boshqa jabhalar, sezgilar yoki tuyg’ular va h.k sababli chiqib qolishi mumkinligi bo’yicha asrashga, falokatdan yoki halokatdan qutqarib qolishga Sohib ya’ni Ibosh (Shobi) hattoki o’zi bo’yicha, o’zidan olib kloun qilib qayta yaratishi hech gap emaski xo’p bo’pti. Soat ham tushlik payti 12:51 ni ko’rsatayaptiki, ukamning shunday bir kayf-u safoni tarannum etib, targ’ib qiluvchi kelib-qaytishi nazarida umuman o’zimning foydamga yo’l qo’ymasdan ongimni, kayfiyatimni burib olmoqchilar, o’zlari uchun uzun yarim oval (olat) qilib qaytarmoqchilar. Umuman olganda hozircha kayfiyatim va ma’nom, hamda gaplarim va chiziqlar ko’pchilikni, atrofimdagi klounlarni boshqarayotganini yaxshilab sezib, tushunib va bilib qolayapman. Ma’no bu – bilganingizga o’xshab hayot kechirayotganingizda, nazar-nazdingizda mo’ljalni olib, o’zingizni boshqarib yurish uchun narsalargacha bo’lgan havodagi chiziqlar, oraliq chizmalari (tasavvurda bir ko’rinib, so’ng yo’qalib borayotgan yorug’likka nisbatan oq yo’nalish chiziqlari) bo’yicha cheksizlikdan, miya sarhadsiz hisob-kitobni shaklan bergan bosimidan ya’ni raqamli ravishdagi to’lqin ayollaridan sado, mahf etish yoki nisbiylik. Ma’noning cheksizlikla ya’ni kloun ayollar orqali bo’lishiga ko’nglim, dilbandim va bag’rim, qalbim es-hushi, xotiralari bilan kelib chiqib boqaman. Agar 6 raqamida aylana markazga bo’lgan bir xil eng ko’p bosimi bilan o’xshashlikni bersa, 7 sifatida to’lqin ya’ni tilda bu – “~” ko’rinishida aylana yoki doira, shar yoki sferani markazida turib bir xil tarz, qo’zg’almas ushlab turishni beradi. Ma’no baribir tuyg’ular ya’ni Ruh bilan boshqarilganida, kayfiyat yoki foyda, ong bu – tuyg’ular boshchiligida, aniqrog’i faqatgina shu boshlab berishi orqali ko’ngil ya’ni to’lqinsifatlik ayollari cheksizlashuvining o’zi bo’yicha boshqaruv, nazorat turi hisoblanishini hech ham unutmangiz inson zoti. Demak, o’zimning ko’nglim bu – yuqori ya’ni 3-uchlikdan 2-si yoki 7 raqami bo’lmish to’lqinsifatlar, ~ bo’lsalar, dilim esa bu – o’xshashlik sohasidagi jonimning o’zi bo’lgan Shohidjon jo’ram, 6 raqami hamda bag’rim esa hayotimning o’zi, narsalar ya’ni 8 raqami xo’p. Bag’r degani “ba ya’ni bachalash, barrilash, kayfiyatni chog’lash; g’ir, g’izzilab aylanadi” bo’ladi. Dil esa shuki bu – til, gapirish ohangi va sadosi. Ko’ngil “ko’ngin” degani. Endi, ko’nglim bilan o’zim ichimda tilimni qimirlatmasdan, balki sal tebranishli bo’lgan ravishda gapiraman. Bag’rimning o’zi esa yodimga siqqan so’zlarning tovush paychalari bilan qimirlab, qo’zg’alib o’zi gaplar to’qib qo’yishi seziladi. Bag’rimning o’zi ichimdan ong usti bilan chiqadigan g’udurlaydigan, aralash sadoga xos bosimli yodimdagi gaplarni tafakkurimga jaflab, juftlashtirib, qo’toqboshimning mahzun, shahvatli noqulay va ichida aslida yo’q orgazmi etiga beo’xshov, lapanglab sezilib turishlarini g’udurlashli gaplardan deb bilib Iblis bo’lmish kusiga tiqib yo’nalishli oqizishlardan so’ng sal-pal tartibiga kirishishi bo’ladi. Yodim hali o’zimga yetib kelgani yo’q, ammo ba’zida raqamli tarzdagi yoshim biologik yosh sifatida oshib ketganida, kelajak qarriligimni bildirib yodim to’la ichimdagi, tovush paychalari va ong ustiga tas’irlashuvchan gaplarim bag’rim sanaladi. Agar yodim tafakkurimga ta’luqli bo’lsa, esim esa bilimimga tegishli va xotiram o’ylovimdandur. Shu paytgacha tafakkurim ya’ni 5 raqami bilan yodimni ishlatishni hali eplab ko’rmaganman, shular kelajakda ya’ni qarriligimda keladi. Hozirgacha bilimim bilan eslashimni hamda yoshligimda o’ylovim va xotiramni mashq qilib, ishlatib kelganman xolos. Xotiraning o’zi o’ylovning ikkinchisi, doirasidagi baravariga ko’ra navbatdagisi bo’lsa, esning o’zi bu – bilimning ikkinchisi, keyingisi hamda, yodning o’zi esa bu tafakkur bilan bap-baravar keyingisi ya’ni navbatdagisi, ikkinchisi. O’zim harakatlanganimda ma’noning havodagi hisob-kitob chiziqlari bo’yicha xotiramni mashq qilaman, ishlataman. Mana shu, ma’no bo’yicha to’qnashuvsizlik bilan, yo’limni poylab yoki topib harakatim uchun bo’shliqlarni topib, trayektoriyalari yoki kesmalarini chizib yurishim Ibo’qimning yoshligi, xotirasi bilan moslashuvni, tenglikni yoki mutanosiblikni keltirib berishi dargumon emasmi, ha. Agar o’ylov ong osti foyda-manfaatini ko’rsatsa, bilimning o’zi ongning foydasini, nafini berganda hamda tafakkur bu – o’zi ong usti samarasini, foydasini va manfaatini, kayfiyatini berganiga nima ham derdingiz xo’p. Endi Iblis o’liklar boshlig’i, velik degani bo’lib, unga “vali o’lik, pashol” deyish kerakki, Iblis yonimizda ya’ni ichimizda yuzini yashirib, qosh-ko’zini ko’rsatgan qizchaga o’xshash jismni, yaqin makonni olovga o’xshab qalqitib, qo’zg’atib va aralashtirib joylashuvni ikkilanishli qilib, o’ynatib va aniqlikning ustidan kulib o’zimizni esa aniqlikka duchor qilish orqali yanada orqada bo’laolishidan, aniqlikni aldayolishidan o’zini bizdanda ustun tutadi. Endi ong usti manfaatlarimni yaxshilab, albatta doimo Iblisdan tuzuk deb bilib, shu haqda ko’proq yozmoqchiligimni Iblisga bildirayki, ko’tini qisib chidab tursin. Ong usti bu – bag’rim ya’ni hayotim bo’yicha boradigan qarashlarimni, kuzatuvlarimni ya’ni tuyg’ularimni darrov to’ldiradigan ichki, o’zim aytmoqchi bo’lib turgan, kallamga o’zi tuzilib kelayotgan va faqat o’zimga yanada ozgina ishlab, tartibga solib chiqarib berish qolayotgan gaplarim, bo’g’iz tebranishlarim va tovush paychalarimga tengdosh egri taraflama klounlarimdan birining ya’ni “i” sining ham ichki taraflama shunday, taqdirga xos chiziqli foyda va manfaatlari, naflari hamda samarasi, yaxshi kunlarda kutilgan kayfiyatlarning xususiy mol-mulkli shakli. Albatta, o’zimni ong usti bo’ylab gapirtiradigan, ichimdan gapirtirib yubortiradigan sifatida xususiy mol-mulkim, narsalarim ya’ni tegishli oz-muncha ya’ni ozginagina boyligim bo’ladi.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima