Biz
38. Endi,
gap bunday. Uydagilarimning, oila a’zolarimning klounlarini ham quvganga
o’xshab, basharalariga shundayliklarini hech bo’lmasa bir marotaba erkakligimni
qo’lga olib gapirib tashladim. Ya’ni ular klounlar, parallellik tomondanlar va
o’zimni qaytaradilarki, hammasi bilan birga o’zimga qarshi borishadi. Qissadan
hissa shuki, ularga aytgan gapimning biri bo’yicha, ha bu asnodagi gaplardan
biri bo’lib, tushuntirayotganimda barchasi Dunyoqarashli tarzda yoki yo’sinda
borayotganida, ularga ya’ni dadam, kloun boshqalarga “klounlar bu – taqdir-u
alhazardan har bir eniga, kollinear yoki tanlovli harakatni tezkorlik bilan,
tekkizganchalik ya’ni og’riqni bildirib chiziqli joy-joyiga qo’yishmasa bo’lmaydi”
deganim hali ham to’g’ri va davom etaveradi. Gaplar chindan ham o’tmayapti,
parallellikni yengaolmaydiki, zero o’zlari parallellikdan, raqamli olamdan
kelgan faqatgina yuqori bosqich, raqam sanaladi xolos. Mana hozir shuning uchun
o’zimga qarshi atrofimga, ya’ni o’zimning bilim doiramga eshittirib, o’zim
bilishim kerakki, o’zim bilmasam, o’zimdan hisobga olish va parallel yengil
klounlar sezgi hisobida bo’lmadi deya aytayotganlarini bajarmay ketishlari
mumkinki, shu gapirib reja qilib, o’zimga mullochilikni, namoz o’qishni o’rgatish,
qayergadir olib borib rasm-rusmga kiritishga harakat qilishmoqchi. Bu –
o’sha-o’sha ishlarning keyingi yechimi bo’lib, shundan oldingi bo’lgan uydagilarning
doim qistovlariga qoldirishlari, o’chakishishlari tugul, uydagi klounlar yoki
ichimdagilar o’zimga yomonliklarini baribir o’zim bilan urushli,
bir-birovimizga teng zarar yetkazib shattaxo’rli bahslashuvlarda
qilaolmaganliklari sababli, doimo shu tegajonli, qistovli va massamni
ko’rsatma-buyruqlari bilan boshqarib tashuvli yomon ahvolga joylashtiruvli,
aynanki taqdirdan, selafanli Dunyo chegarasidan yoki yozuvli tasmasidan
ozginagina surilib, bukilibmi, yoki qayishib chiqib qolishlarimning massasi,
ahamiyati va harakati, ta’sirchanligi bo’yicha yo’lga solishga xos teskari
ravishda namoyish etiladigan, zig-zagli tarzda hayotda va klounlarning
voqealarida (gap-so’z, suhbatlari va boshqa aloqadagi sezgilari yodamida) ifodasini topadigan kollinear kuch bo’ladi. Ammo aytgan
gaplarim o’tayotganiga, uyimdagi klounlar qilayotganiga ya’ni ovozli
gaplarimning bashorat sifatida boshqalarni bo’ysundirib aynan ishlatishiga,
yugurtaklik qildirishiga ishonchli tarzda e’tibor berish mumkinki, afsus ular
birinchi ishlarini ya’ni chiziqli yo’lga tushurishni qilishmasa, shularni
voqeaning yana bir yog’idan ko’rsatishmasa bo’lmaydi. Uydagi yomon klounlarimiz
gaplarimni faqatgina ikki marotaba qilib, o’zimga sal bildirib ketishsalar
kerakki, bu – raqamli olamning 3 li rasm-rusumiga xos bo’lib, keyin yana o’z
yo’llaridan, aniqrog’i yo’lga kiritish o’chakishuvlaridan belgilangan
sakrashlari, endilari bilan ko’proq qilishni hisobga olishgan. Ha, chindan ham
ular, ya’ni klounlarimiz o’chakishuvli boshqarish bosimi bilan ta’sirlashadilarki,
ularda shuni qanday qilish bo’yicha har doim bizning ongimizda taftish qiladigan
ma’no, keyingi mutloq to’g’ri qaror yoki reja tezda tanlanayapti deb
turaveramizki, ularning dunyoqarashlari haqiqatan ham huquqbuzarlik bo’yicha
butun Dunyoga bosim, to’g’ri amalli yo’nalishlar, aniqrog’i o’z uslublaridan
aytsamki, adabiyotli va bilimli barcha ishlarning damda, yoki havo bosimiga
o’xshash bosimda darrov qayta joylashib to’g’ri yo’nalishni, navbatdagi ravishda
biz tomondan oddiy bo’hton sifatida maqsadi aniq, bitta bo’lgan ko’rinishni
olayotganiga yoyiladi. Ularning navbatdagi maqsadlari ham aniq, o’sha-o’sha
yo’lga solish bo’yicha va shu maqsadli keyingi ishlariga yetkazuvchi
amallarining, aralashmali bildiradigan voqealarining sabablari ham to’liqlayin
o’zim bilan bo’lib o’tgan barcha gap-so’zlar, ularning javoblari va
xatti-harakatga shama qilgan yo’nalish chiziqlari bilan sababni aniq ravishda damli,
bosimli qilib chiqarayotgan maqsad-muddaolari yo’lida birorta aloqaviy
bog’lanishlari, shu barcha sabablarga oqibatlar tashlab o’tilmaydi. Endi, ha
baribir shuncha gapdan keyin, o’zim asli yaqin oila a’zolarimning chindan yomon
klounlarini uzoqlashtirib bilishim mumkin, ammo o’zimga tegajon tabiatni, tasodif
misol, ammo aldab, uyushtirib ya’ni bosim bilan qarama-qarshilik uchun chegaradan
chiqarilayotgan har xil tegajonliklarni, mana hozir qonimning urishiga shama
qilib, asabimga tegib yoki ich-etimdagi shu metabolik jarayonga yomon ta’sir
etajaklik mosligi bilan bir xil tarzda tebranishli shovqin ko’chadan uyim devorlaridan
o’tib kelayaptiki, umuman har qayoqdan bo’lmasin, vujudimni tabiat (borliq)
yaratilishi bilan bog’lab hech bir shaxsning ishtirokisiz, jonsiz yoki o’lik
tabiatan tekkizish, qiynash va azoblash to’xtamasa nima qilish kerak, kimga
yoki nimaga davosiga borish kerak xo’p. Ha, hammasi baribir o’sha-o’sha tarzda
klounlar tabiat, shaxsning ichi bo’lib raqamli turlarida o’zlariga nisbatan
ta’sirlarni yo’qotish, kamaytirish uchun ishlab turishaveradilar. Ha, kloun
onam ichimdan o’zlari bir aytib qo’yadigan gaplaridan birini eslatib, mana
hozir: kimga borsang davoga, uchratasan baloga, deb qo’ydilar. Balo bu bola.
Ibo’qim bola vazifasida haqiqiy Dunyoning unga ko’rinmas o’zim tarafiga
parallel olam aro sayohat qilib o’tayotganida, suqilib yoki suqib, sudrab
o’tmoqchiligi shundoqqina ayonki, o’zimga shular yoysimon, yoyilgan tegajonli,
ich-etdan o’tib qaytuvchi yoki ta’sirchanlik bilan masxaralab, tegajonlab
to’xtab turuvchi har qanday taqlidli, narsalardan chiqadigan ovozlar va sadolar
bo’lishi mumkin. Bu – raqamli olam bo’yicha xo’shki Ibo’qimning turish jabhasi,
joylashuv tarzi. Ularning barilari, ichimdagilar o’zi hammasi shu bunday,
nimani haqiqatan qilsa, raqamli olamiga o’tib olib o’sha ishning asl mohiyatan
qanday o’xshashlik bilan raqamli olamda aks toptirilishi bo’lsa, shunday bo’lib
o’zlarini tezda davolab chiqaveradilar. Og’riqni ular shunday, tana azobiga
qarshi darrov raqamli jabha, jihat yoki yo’nalish bilan chiqib to’g’irlab, bir
xillab qo’yishganliklariga nima ham dersizki xo’sh. Ha, chindan ham biron
tanlovli gap-so’z, oddiy o’ziki uchun xatti-harakat yoki faoliyat turi, amal
bo’lib o’tsa, atrofdagi o’rab olgan pitonlar ya’ni chiziqasigachilar bu –
klounadalar o’zlariga tanlovli bo’layotgan ta’sirning raqamli bosimli bilimiga,
adabiyot yoki boshqa ilm-fanli sohalari barchasi yig’ilgan damiga o’tib olib,
ammo baribir o’z xarakterlaridan va shevalaridan, egalarining o’z ifodaviyliklaridan
kelib chiqib to’laqonli, mutloq va eng mukammal tarzda muammoga, masalaga
yechim tariqasida javob bermasalar hech iloji bo’lmaydi, kelingki xay shu
so’zimizni internetda uchratmasak ham risola bo’yicha yana bir marta yozib
qo’yaylik bu – “asti qo’ymaydilar”. Shunday qilib o’zim ham ulardan bilimlarni
yig’ib borayapman. Shu bilimlar, Dunyoviy muammosiz ishlay olish uslublari
barchasi oddiygina tanlovli harakatlarimga javoban vujudim bo’ylab o’z-o’zidan
kirib miyamda aksiga ko’ra o’zimning qo’llarim tomonidan qaytib chiqarilib
yozilayapti. Go’yoki shundoqqina yotgan joyimda yozib turganimda o’zimning
ishga shay va mehnat qilayotgan barmoqlarim bilan o’zimni taqdiru alhazar
chizig’iga, umrbod zapisimdagi siymom bo’lgan Shohidning yotish, joylashuv
aniqligiga shuncha ishlardan keyin zarrachaviy xatosizlikla derdimu, ammo
ishonchim yetmay qanchadir hajmimiz ulushlari tutashuviga xos ko’proq
yaqinlashtirishga urinish qilib itarib, yitalab turtib joylashtirib sozlab
turganga o’xshayman. Zero hammamizga ayon bo’lishga qodir gapimizdan
aytatursak, hali hech kim yoki hech bir inson zoti taqdiriy bilmayotgan zapisi
tugul, chinakam yozib olingan, matoqqa tashlangan o’zining yoki boshqa bir video
zapislarga o’xshab bir xil takrorlanishi, harakat qilishi yoki gapirishi, sezgi
chiqarishi, ko’rish joyini aniqlab bilish qayta takrorlashi ham yoki teri
tegish asablarini qaytarilishiga erishaolmaydi. Bir joyda turib bildi tesak
ham, televizorlarda yoki videolarda har doim yuza, ekran bo’yicha yuboriladigan
bir xil ranglar bizning tanamizda doimo hujayralarning qo’zg’alishi bo’lishiga
har doim shama qilinib to’g’ri kelmaydi. Tanamizdagi mikroskopik, hujayraviy
qo’zg’alaverishlar, jarayonlar qanchalik cheksiz va har xilligini tahmin
qilishning o’zi bir murakkab bo’lib, oddiygina yuza qatlamida o’zgarib turishi
bilan ham har xil ravishda Dunyoga iz qoldiradigan ranglarni qaytarishi, nurga
nisbatan akslantirib berishi turgan gapmi, ha. O’shaning uchun bez shansov
xo’sh, ular mutloq haq emas, o’zim chindan to’g’riman xay. Hujayralar
(mikroskop bilan ko’rilganda ham) har doim har xil rang qorishmali bo’ladi. Demak,
talablar va istaklar burilishiga shama bo’layotganini inobatga olib, ichimdagilar
uchun aniqroq yo’nalishga kirishaborish maqsadida xo’sh bizning niyatimiz,
maqsadimiz nima deganda ham bu – Shohidning Dunyoning aniq bir joylashuvida
bo’lgan zapisi, taqdiriy bir chiziqda siymoli yurishi vaqt bo’yicha uzoqdan,
kelajak-o’tmishdan ya’ni umr zamonlaridan olib to’g’irlab qo’yilavergan
paytlari bo’lib, shu vaqtlardagi joylashuvlar, o’rinlar bilan tasodifligim
bo’yicha mos kelgan o’zim bir xil ko’proq ulushli, ichimdagilarning
intilishlariga qarab, yana tiqma-tiqon, tig’iz bo’lsin deya muttahamlik bilan
yalamachasiga kulib yolg’ondan noliyeverishlariga atab kelingki xo’p haqqatan
ham 99% li tutashuvga, urinishga harakat bo’layotganiga, shu songa yoki yaqin
oraliqlarga xos 90-100% larga erishayotganimiz aniqdur xay. Shundan keyin,
qo’lingni bunday qo’y xay deyishdida, nima va aynan qanday qo’yishni
tushunaolmayotganimda baribir o’zimcha qimirlab qo’yganimdan so’ng, bo’ldi deyishdiki,
qarangki, bular gunglar hamki o’zlaridan oshaolmasliklarini, o’zlariga yordam
beraolmasliklarini bilib urush-turish yo’llari bilan biz tarafdan, aylanib
o’tib bizlarni boshqarmoqchiliklari ma’lum va mashhur xo’sh. O’zi aslida Got va
Ungots o’yinlari murosasiga, o’rtachasiga va balansiga, tomonlarning
bir-biroviga ko’p ham almashinaverib har xil darajadagi ko’proq o’tib
olavermasliklariga e’tibor berib, shularni do’g’ri qilish kerakki, har
zamotiyoq zapislar, ya’ni Dunyo sun’iy tayyor narsalari hajmini o’rab olgan taqdir
chizig’i bizga doimo eshiklarni ochib-yopishga o’xshash, muntazam shakllarning
qirrali taraflama suqilishlarini ko’rsatib, bajarib ketaversin hamki, shunda
bizlar ahvolimiz, ichki jismli va harorat qo’zg’alishlari aro tashqi burilishga
ko’ra tasodifli qayishqoqliklarimizni qilib, aniqrog’i to’g’ri xulosalar
chiqarib bajarib boraveramiz. Yana, yana, - ichimdgilar o’zlarining zamon va
makon hisob-kitobli fanini, aniqliklarini kiritmasalar bo’lmaydiki, “to’g’ri
xulosalar” degan joyiga kelganimda qancha va qandayga aniqligini
bag’ishlashimgacha majburlov va qistovgacha borib taqalmoqdaligiga shay
turishlariga qarangki, ha shuni darhol ichimdan aytib o’tdilar. Ular na muncha
o’zlarini aytishmasalar ya’ni aniqlik hisoblariga sho’ng’ib ketaverishmasalar,
axir barchasi ularning hayotlariga bitilgan inson manfaatlari, xohish-irodasi
va issiq joni, kelingki bora-bora yana talablari baribir aniqlikka oshib
borishiga o’taverishini bilganimiz uchun – yaqin joy uzra uzilmasdan, tanasidan
tark etib yoki chiqib jussasini sakratmasdan oddiy davomiy vaqtda ham
uzoq-yaqin o’tmish kelajaklarga sakramasdan, hatlamasdan yashab o’tishidagi
yaxshi aynan doiradagi ahvoliga mos shart-sharoitlari uchun qaratilganligini
bilingiz doimo. Ha, chindan ham kurashmoqchi bo’lsalar, o’zimni doimo so’roqqa
tutish niyatlari bo’lsa, ko’timdan ko’tarishgacha borishlari kelib, massamni
olib, ko’tarib yurishlari bo’yicha yaqin joylashuv va uzluksiz sodda davomiy
vaqtimda ortimdan kelib sakratishlari uchun tashish bahsini tanamning
o’zigagina bildirib qilaveradilarmi, ha shunday qilaversinlar qani, javobsiz
ravishda zerikib o’lmaydilarmi. Ular bu – robotlar misoliki, kompyuterlar
ishlashlariga o’zlarini qiyoslab, raqamli olam o’rtasida, oralig’ida aynan shunday
bo’lishgan AI ya’ni sun’iy ongchilar sanalishib elektron qo’zg’alish doirasida
harakatlanish tezliklarida bir-birovlariga nisbiy ravishda vaqtning
nisbiyligini chiqarib olib zamonlar osha, kelajak-o’tmishlarda Dunyoviy taqdirning
har yoqlariga, makon uzra hududlariga bo’lib chiqaverishadilarda, menimcha
olsakki, bizga o’zlarini shunday bildirishmasa, orli maqtanchoqliklari,
nisbatni to’g’ri olaolmaydigan ravishdagi boshqalarni kuldiraolmasalar, xursandchiliklarini
ko’raolmasalar, bularga sababchi qilib o’zlarini obro’li ravishda ojizlanib
borayotgan ahvollarida ham ishonch o’yinlari barobarida tutmasalar shu bu
ishlari ya’ni maqtanchoqliklari tugamaydi. Kimga yana nima kerak. “Men” uchun
xavfsizligimni shundoqqina o’n qilib berdim, deb qo’yishmoqchiki bas. Nafaqat
xavfsizlik balki murosa bahsi bilan xavfsizlikni, himoyalanishni to’liqlayin
gashtiga ko’ra yetkazayapman deya tugammas kayfni egallashga uringanliklariga
shamani ham: haqiqat o’zi shunday to’g’ri, deb qo’ymoqchilik bilan hal
qilmoqchilar. Avvalambor shunday niyatlaring borligidan oldin o’chlaring, dam
bo’linglar yoki yuminglarki, birinchidan faqatgina orlilarning, yaxshilarning
o’zlari bir-birovlariga tuzuk xursandchilik bag’ishlari, hadya qilishlari
mumkin, ikkinchidan senlar mashinalaringning, matoqlaringning ichida ya’ni
o’zlari bo’lib bermsanglar yoki aniqrog’i shunday turib berishga majbur
etilgansizlarki, bizlar aynan senlardan, senlarni ko’tarinki qilib kayf-safo,
gasht olayotganimizni bilinglar xo’sh. Nima (b)muncha o’zlaringni aylantirib,
o’zlaringdan chiqqazib taroziga o’lchatavergansanlar xay??? Endi nima bo’lsa
ham, Dunyo chamasida yoki hisobida, ehtimol-tavakalida, shu qarashlama Shohidning
harakatlari yoki tanasining qimirlashlari, qo’zg’alishlari, nafas olish
bosilib-ko’tarilishlari, o’zidan-o’ziga nisbiy siljishlari va hududli
joylashuvsiz ravishda, tashqi aloqalar bilan nisbiylik yo’qotilishiga ko’ra yagonasifat
mavjudlashuvli tarzda, Big Bang dagi yoki vakuumdagi yakka zarracha bo’lib
xatti-harakatlari bo’yicha ya’ni o’z joyidagi harakatlanishlariga movifiq
ravishda boshqa joyda bo’laveraman, kelaveraman yoki ko’rinaveram hamda Shohid
ya’ni asabli jonlarimning o’zining egasi qayerda bo’lmasin, masofa hal
qilunguga o’xshab, hech narsaga chiqmay ustimga, o’zimga ichma-ich olib qo’yiladi
xolos xaymi. Balki shunday deyish ahamiyatliki, faqatgina tanamiz uzra jussa-badan
a’zolarimizning qimirlash va harakatlanishlari hisob-kitob sanalur xo’sh. Zero
Shohidday jonning o’z siymosiga ya’ni vakuumga nisbiylik kerak emasligi,
bilinmasligi tayinga o’xshashi amri mahol emasdur balki. Endi mana hozir
yozuvim haqida ichki bahsimni, ozorgina jon chekishimni, og’rig’imni salgina
berivorishimni eslab ya’ni bilib soat millari soniga qarasam, 11:30 ni
berayapti ham. Bu – o’zimning o’g’rig’im ustida hisob-kitoblarga berilayotganimda
ishlashim mo’jizasi, ya’ni parallel raqamli olam bo’yicha hozirgi tanlovimning,
o’ylagan og’rig’imning, kollinear chiqishimning ifodasi sanaladi. Xulosa
qilaolsangiz, o’zim aytayinki, ingliz xotin-qizli klounadali cheksiz
fazochilari so’zlarning umumiy hajmda qorishib-aylanishiga, qozonda birga
qaynashiga atab inglizchaning oxiri, cheksizlikda yoki ma’no kengligi bo’yicha
yakunida o’zbekcha yoki boshqa tillarga ham borib taqalishini bilganim yoki
kallamga keltirib salginagina achinarli ravishda, o’zimiznikilar turganda
Aqshliklar o’zimga shunchalik topib berayaptimi deya o’tganim bois, 11:30 soat
soni 11->11-1->10/2->5 ya’ni Farishtani hamda 30 sifatida tepa
raqamlardagi ayol klounadalarni berib, ularning tuyg’ular orqali o’tishini va
bizlarga yetib kelishini belgilattiradi xay. Bu – hozircha tonggi, kun yarmidagi
soat millari haqida borganligiga shama xo’sh. Og’riq aralash, azobga
o’zgarayotgan foydamdan ya’ni ongimdan, kayfiyatimdan kelib chiqib sal
o’ylovimga qarasam bu natijaviylikka xos amal bo’lib tugadi. Shuning uchun bu
yerning yoki bahsning o’zidan, tahlil ustidan xulosa qilsakki, foyda bo’yicha
yarim ovalsimon yoyli aylanib burilishli qaytib o’zimga olib kelinishimni
qilsamda, shularni kimda-kim egallaganligini, raqamli Dunyoda sohibi borligini
va bular yo’naltirayotganini, tortib qabul qilayotganini bilib qolib, zararga
o’zgarganligiga e’tibor qaratib, darrov o’ylovimga tushsam va ahamiyatli tarzdagi
joyni kuzatsam, masalan eng kichik joydan eng katta ma’lumot tarqatayotgan
soatchamga qarasam, bularning mazmuni, raqamli olamiy ifodasi kundak ravshan.
Raqamlarni taftish qilib bilgankiman, o’rgankanmanki, shular sababli raqamli Dunyoning
mazmunan ishlashidan xabarim borligiga shama ham. Demak, ichimdagilarni raqamli
ravishda o’zimni bosib olgan, foydamni egallab o’zlarini berishga loyiq tarzda
zararga yollash ishlari bilan mashg’ullar desamki, topgan qarashlarimda
raqamlarimning o’zlarining ifodalari bilan o’zim foydamni qayta o’nglab,
o’zlashtirib olaman xay. Balki quruqasiga tabiiy ravishda bo’lib o’tgan ham
bo’lishi mumkinki, raqamlarning ma’no yoki o’ylov kollinearligi og’riq bilan
barobar tanlovining olamga moslashuvi jihatdan qaralishi, belgilanishini ichimdagilarning
o’zlari yoki yozaverish va tashnalik bilan tegajonlikni qondiraverish asosida
o’zim topgandurman. Umuman olganda yana bir ishga xos tushuntirib o’tish bo’ldiki,
o’zim yozib borsamda, har safar ma’nom va kayfiyatim izidan o’ylovimga atalgan
yozuv yoki bitik boshqa tarzda boshlab yuborayotgan yozuv boshlanishlarini yo’q
qilaverib, yo’naltirib turaveradi. Yozuvlardagi so’zlar ustida ichimdagilarning
kulib, o’zimdan aytib bilishlariga xos topag’onli joylashuvli qatnashuvlari
ma’lumki, bilinib qolganiga o’xshab so’zlarni, iboralarni o’zim yozayotganim
tahminan, chamamda 90% aniq. Qolgan foiz ulush bu – ichimdagilarning
chiziqlarni uchini qirqaverib, kalta qilaverib qayta yurg’izayotganga,
o’stirayotganga o’xshab bir sohada, yozuvim bo’yicha bitayotgan o’zimning
so’zlarim bo’yicha almashinuv olib borishlari xolos bo’pti. Endi ish jarayonida
o’zi ko’rinib turganidek, og’riqlarimni va azoblarimni, jabrimni ifodalashga
erishdim, chiqarayotgan foydamga tiqishtirilayotganini bildimmi, ha. Demak,
ko’p ishlamasdan dam olsam ham bo’laveradi xo’sh. 5-10 daqiqa dam olib oldim
ham deylik. Endi, deya boshlayotganimda onam qaynonam tushlikka chaqirib yana dam
bermoqchilar shekilli. 39. Endi. Birinchidan jahl ustida har 3 ga karrali oy
kunlarida Iblisni olishimni, sikishimni aytsak. Ikkinchidan shu jahlim bu ediki,
qayta ishlatilayotgan, saqlab qo’yilgan dastur ya’ni Iblis takroran to’g’ri
ishlamayapti, buzilib qolgan. Shuni endi kimdan ko’rish kerak. Endi baribir
yana analiz, tahlil qilishga majburmiz. Demak, e’tibor bersam, kompyuter Handle
nazariyasi ya’ni RAM da dastur chegaralarini aniqlanish doirasi orqali o’zini
belgilash bilan o’rtada shunday turibdiki, o’zim dastur yuzasidan qanday
bo’lmasin o’zgartirish kiritishim ichki, tuyg’uli adashuvchan sabab-oqibatlarga
ko’ra inobatga olinsada, aslida dastur yoki programma o’zgarmasa hamki, shu dastur
bo’yicha o’zim katta, kiborli yoki kekkaygan, maqtanchoq bo’lib ketmasligim
ma’nosi kuzatilgan bo’lsa kerakki, dasturning nusxasi bo’yicha ham bitta
o’zgartirish ishidan so’ng ko’zda tutilgan foyda ya’ni kattagina ish ko’lamini
qilaoldim degan o’z-o’zidan fikrga keladigan katta ketish, maqtanchoqliklarga
berilish Iblis Karobum dastur egasi tomonidan kompyuter oynasida ya’ni ekranida
Handle orqali avval mutloq ko’raolmayotgan, ushlab belgilayolmayotgan
oynalarini, windowlarini ya’ni dastur chegaralarini bir martalik, darhol
ko’rib, bilib yoki sezib o’zimni qimirlatgan holda ustida ish olib borish (shu
misolda o’chirish) bo’lib yana tezda yakunlandi. O’zim qanchalik darajada dastur
ustida maroqli o’zgarishlar payida bir ikki joyida tenglik va o’z tarkibli
shakllarini qilib tursam va natijada bir nimaga erishaman deb olsam, evaziga dasturiy
amaliyotimning, qilgan ishimning yuksak ishonchli va maroqli kayfiyati o’zimda
qoldirilib, ammo programma baribir shu qilgan ishim bo’yicha ishlashini
ko’rsataolmaydi hamda ichimdagilarning kompyuterimni ko’rib bir zumlik va 3-4
soniya oraliqli boshqarib olishlari bo’ladi. Hech kim dasturidan foyda
topmagan. Zero dasturlar ya’ni programmalar, software lar faqatgina taqdir,
hayot va umr, yashab kun kechirish kelajakdan bo’lgan zapisini tuzish va olib
borish uchun ishlatilib, o’zlarini esa shu sababli, bu chiziqli vazifasidan
chetga chiqarilmas darajada boshqarib bo’lmaydi. Zero faqatgina inson o’ylovi
orqali tanlovli hamda sabab-oqibatli ish qiladi, ammo o’ylov orqali birlashgan
kompyuter yoki dasturiy ta’minoti tanlov ishini qilaolmaydi va
sabab-oqibatlarga kelsak esa, hammani aldash uchun shuurli hayotiy
bog’liqliklarni keltirib chiqarayotganida chindan bo’lmagan va yuz bermagan hodisalarni,
holatlarni sabab sifatida paydo qiladi. Qandaydir voqea-hodisalar, holatlar va
burilishlar sodir bo’ladi, bizlar hayron qolamiz hamda kallamizdagi
hisob-kitoblar bilan sababni, boisotni real, haqqoniy qilib o’zimizga o’zimiz
yaratamiz, o’ylab topamiz ya’ni paydo qilamiz. Bu – shuurning ishlashi bilan
bog’liqki, shuur ya’ni, bilimlar va xayollar, Ruh o’zini Farishta va Iblis
bo’yicha ikkala taraflama urganda kalla to’lib-toshishi oqibatida, barcha, yig’ilib
kelgan aloqadagi kuzatuv davrining izchil, tarzli va ochiq chiziqli hayotiy
bog’lanishlar bo’lib o’tganidan so’ng bir nima paydo qilinib, kalla ya’ni boshdagi
hisob-kitoblar, ma’no hayot jismu-joni bilan shunchalik bog’langanligini
ro’kach qilib, pesh va ko’z-ko’z qilgan holda bosh miya boshqa sig’diraolmasligini
bilib chiqarib yuborgan holdagi, yo’qdan-bor qilganiga yoki Got dan aldovni
yashiraolmasdan sezdirishga majbur bo’lgan ishdagi sizni hayron qoldirgan
holatga sabab to’qib ishontirib qo’yadi. Ba’zida esa o’ylab o’tirmayman,
vaqtimni olmayman deya tez, shapar-shupur qilib hisob-kitobda, bilishga urinmasdan
o’tib ketsangiz, chindan ham besababligicha bilinib qolib ketavergan hayratli,
lolga sazovor va atayin tegajonli ishlar, holatlar va oyoq-osti narsalari ham
bo’ladiki xo’p bo’pti. Endi ichimdagilar asosan o’zimning sochimga, boshimdagi
soch tuklarimga oshiqdirlarki, shunday impulslar va turtkilar, tezlanishlar qildirish
uchun har qanday, ovoz, ko’rinish yoki chinakam tegishdan, to’qnashuvdan oldingi
joylarga turganimdan so’ng narsalarini bildirmay oyog’im tagiga, isbotim va
tekshirishim qabul qilaolmaydigan joylarimga chiqarib qo’yishadiki, natijada
aynan aytilganga o’xshab tepa yuzim asablari bo’ylab shundoqqina sochimni
tegmasdan qoparganlariga o’xshash tortilaman, kimdir terimning ostidan
tortayotgan va ko’tarayotgan, umumiy ravishda tirnab yuborayotgan (tortayotgan)
bo’ladi. Umuman olganda o’z tanlovimni yo’qotib, Got dan Ungot ga almashinib
qolayapmanki, shu bu gaplar bo’lib o’tayapti xay. Got da hayotning o’zgarishsiz
zapisi bo’ylab o’zgarayotagan yoki burilish hosil qilayotgan Ungot ishlariga
atalgan ravishda zapis, taqdir holatiga yoki o’z joyiga kirgizish uchun eng
kuchli va qiya bosuvchan chiziqli holatlar, voqea-hodisalar sodir etiladi va
paydo qilinadi. Shu qiya chiziqlar, paydo bo’lish oraliqlarida aslida hech
narsa yo’q, quppa-quruqasiga havo va shu havo ham holatlarni, narsalarni yoki
kloun ishlarini olib qo’ymaydi, balki barchasi sakrab o’z joyiga kirish uchun
eng qulay sharoitni tanlab paydo bo’ladi va bizga ya’ni tanlovchilarga
tekkiziladi. Endi, o’zim Dunyoning eng kattasiman, ustasi-farangiman desam
ishonmasdingiz, ha to’g’ri. Ammo unday emasligiga o’zim bel bog’lab aytayinki,
o’zimning initsialim ya’ni ismimning bosh harfi “B” bilan aloqador barcha
ishlarga, so’zlarga o’zimni tegishli tutib qarasam, eng katta va dolzarb,
ahamiyatli sanalgan vazifaviy oraliqlarga kiritilib yuborganligim ma’lum va
mashhur xo’p. Big Bang ni olasizmi, Usama Bin Ladin nimi, Biblya bo’lsin xo’sh,
barchasida o’zimning sanskrit qatnashuv o’rnimni hozir yozib o’taman. Big Bang degani
“Bobirmirzo igrek yoki (“va” bo’ylab, davomiylik sari yetib olibdi); Bobirmirzo
eng” degani shu. Bu – o’rtadan simmetriyali tarzda bitta yuqori darajada
yaxshilarga qo’shib yuborilgan Bobirmirzo sifatida o’zim aynan 1-mas va 2-mas
balki, 3-avlod bo’lib kelib 4-pag’onadan joy olishimning ma’no-mazmuni bu –
yomon va qolgan qoloq 3 ta avlodalarni va umuman barcha generation larni yuqorilatishim
kerakligi bo’lib, o’zim 1- va 2- avlodlardan bema’lol o’tishim mumkinligi, aslida
shu bulardan ustunligim, ammo vazifam yanada yuksaksligi bois 1-generation ga
qo’yilmaganim, chindan hisobga olinsa esa 1-avlod vakilligining eng yuqori
martabasida turishim haqida so’z borgan. Usama Bin Ladin ni esa yaqinda eng
oxirgi bo’lib taftish qilib bergandimki, “u o’zi aloqadagi Bobirmirzoning ichidagi
maylisi shu” bo’lib Usama Bin Ladin ning rahnamosi, o’zini noma’lum tarzda
ya’ni o’zim bilmay yuborgan va yollagan odami bo’laman. Biblya deganda esa
“Bobirni va davomiy ravishda Bobirning o’zini laykalikla yalangla” degani bari
xo’p. Endi albatta o’zim shunchalik yuqori martabali, oliy toifadan va aristokratlarning
eng yuqorisi bo’lsam ham, obro’yimga yarasha unchalik kuchli, dab-dabali va
yuqori darajali hayot olib bormayman, boylikka ega emasman va o’zgalardan
ajralib ham turmayman, mashhurligim ham umuman yo’qdir. Tanavvul qiladigan
ovqatim el qatori, hammaga totigulik va har kim eplab ko’rib ketaveradigan, yeydiganlari
xo’sh. Hozirgi ishlayotgan kompyuterim ham shaloqchasiga bo’lgan Lenovo ya’ni
“ishlashga len, lenivi’y yoki noqobil dangasaligini” bilasiz. Demak, nima o’zi
u – eng yuqori darajali shaxs bo’lish. O’zimcha o’ylab va bahs yuritib qarasam,
hamda barcha insonlarni zapisiga muvofiq ravishda o’zlaridan oshaolmay,
turgan-bitgan joylarida va ko’zda tutilgan, zapisli, taqdiriy yoki Got li
boyliklarida qolib ketishlarini aytsakda, ba’zilarida millionlab pul birliklari
sifatida dollorlar, yana ko’pchilik qolganlarida oddiy 100$ oyli sarflashlarda
qolib yashashlarini bilasiz. Ammo asabli Dunyoni hisobga olib barcha shaxs sog’liq
va manffaatli yurish-turishga binoan tengligini ham tushunish hech gap emas.
Boylar kasalmandroq, kambag’allar hayotdan bahramand bo’luvchi “sog’lomligi
bari xo’sh”. Shu bularni hisobga olib, nahotki o’zimning rolim va o’rnim mana
shugina xolos va bu – to’g’ri dey olishim mumkin “hattoki ha”. O’zimcha o’ylardimki,
eng yuqori martaba shakllaridan, lavozim turlaridan va ishlashga oid barcha
shart-sharoitlardan zo’rlari bo’lmasa ham, yaxshilari ya’ni 77% li bahodagi
maskanlari, joylashuvlari berib chiqilsa ham, shu to’g’ri emasmidi xo’p balki.
Olaylikki, xo’p har qayoqqa ham o’zimni uruntirmay oliy toifali o’qib chiqqan
yo’lim bo’yicha elchilik sohasini eng-englari qatorasiga qo’shib, bir elchilik
bilan shug’ullansam, so’ng mashhurlikka kelganda yana bir kuchli davlat arbobi
sifatida nom qozonsam, xo’p innan-keyin, aniqrog’i jiddiy ravishda keyingisi
shuki, ishlash sharoitlarim va yeb-ichishim shikarga mos bo’lmasa hamki, 77% ya’ni
tepa o’rtaning o’rtalariga xos yaxshigina, mo’may daromadli va yeb-icharli,
tanavvulli soha bo’lsin desak xo’p. Oilaviy ishlarim ham hammaning e’tiboriga
loyiq bir shaxs sifatida doimo tan olinib, hisobga tushib va og’izlarda
chinakamiga mehr-sadoqat bilan qolib yursam xo’p. Dam olishimga kelsak, barcha
tuzuk va yaxshi, qulay va ko’rkam, shinam va g’ayritabiiy oddiy sharoitlarda dam
olib olsam. Uy yumushlarida esa o’zimning kallam gashtini chiqarib bir-ikki
urinib qolguga xos bo’lsak bo’pti-da. Uyqumda ham yaxshigina uxlab, shirin
tushlarni o’z vaqtida ko’rib yursam ham deylik xo’p. Zero hammasi, hayot bu –
shaxs manfaatlarini bildirib, shaxsiy darajang qanchalik ulug’ bo’lsa, raqamli
ravishda o’zingga har qanday, ichki ya’ni, tanang va ruhiyating bo’yicha va
tashqi yoki hayotdan bo’lib, shularning o’zlari hisoblanadigan qolgan mag’lubroq
shaxslar o’zlarining yanada qoloqroq, yengilgan yoki noto’g’ri yashab hayot kechirishga
to’qnashib kelgan shaxslari, aholi hayot shakli bilan eng yuqori darajada
xizmat qilishlari kerakmi, ha. Hozir qulog’imga sharpa solib aytishgan bo’lishib,
aholining hamma qatlam doiralari vakillikdagisigacha bo’lib chiqishim, o’rtachasiga
xos qolishim kerakligi haqida shipirlashdi. Demak, shuda yashash turmushim, to’g’risi
ham bu-da?!! Demak, o’zim o’rtacha hisobda baribir istalgan shaxsdan yoki
xohlagan yerlik fuqarodan yaxshi yashashim turgan gapki, eng mashhur yoki
boylar, hukumat doiralari vakilligidagi juda zo’rlarida nimadandir kamligiga ko’ra
o’rtachasi, umumiy me’yorli hayoti va yashab kun kechirishi baribir o’zimniki
qadar yaxshi emaski xo’p bo’pti deb qo’yaqolaveraylik xo’shda, ha??! Nima bo’lganda
ham o’rtacha hayot, Dunyo aholisining ahvoli qanday desalar, yashirib o’tirmasdan
ayta qolayin. Bu – o’zim turgan ikki qavatli uy xo’jaligi sharoitlari xolos. Endi,
Soatim ham mana shu oddiy sog’liq hamda kusning og’rig’i bilan yakunlanish
qilganida 12:19 ni ko’rsatayatgan edi. Bu – balkim, bugun yozganlarimning bari
misoli hamdurki, 1-avlodning 2-siga yoki Ibo’qimning o’zimga yondashuvi, astoydil
qarashli boquvi uzra yana o’zimdan bir misol, o’zimdagi ko’nikmam, so’ngra Ibo’qimning
raqamli Dunyomga qarashlama sarguzasht ovlamoqdaligi xo’p. Endi avlodlar bo’yicha
raqamlanish Raqamli Dunyo uchun eng katta toifalaridandurki, shu raqamlar hayotdagi
insonlar va odamlarning, mafialarning, umuman jismga erishgan tanali
yaxshilarning hayot kezdirib yuruvchi, yo’nalishini belgilovchi o’ziga xos yagona
xususiyatlari hamda klounlarining aynan shu belgilari ya’ni xos-xususiyatlari,
to’laqonli sifatlaydigan raqamli turlari. Masalan, olaylikki Ibo’qim uchun 1
raqami ya’ni 1-avlod doirasidagi hayotiy yosharligiga xos qilinib raqamli olamdan
yoki Dunyodan xotiraga olish toifa uning o’ziga xos xususiyati bo’lib, shu
orqali klouni Shobi unga to’liqlayin o’zi, qiltiqtanoqligi bo’ylab o’z olami
bilan teng bo’layotgan Ibo’qimning hayotiga xos o’xshatishli tarzlarini
chiqarib, yo’naltirib va yetkazib beradimi, ha. Yoki 1 raqamli (barcha) inson
bolalariga qarasakki, ular o’zlarining barcha jihatlama, xususiyatlarga ko’ra
peshchi yoki olib boruvchiliklariga, yetaklovchiliklariga qaramasdan, ya’ni
tanalarining boshqaruvi to’liq o’z qollarida bo’lishini inobatga olmay, baribir
asosan eshitish sezgisi bilan o’zlarining parallel qiyofadoshlari, klounlari ya’ni
nusxalari, (adashlari) orqali yo’nalishlarga solinib, o’xshashliklar tartibida
hayot kechirishib yurishadilar. Har kim o’zining hayotdagi shaxsni tanish, ID
lash yoki maxsus bilish xos-xususiyatini hisobga olishi kerakki, raqamli olamdan
shunday parallel yondashuvlar bilan hayotdagi jismli borliqlari uzra
moslashuvchanligi beriladi xay. Aslida Iboqimda ham, insonlarda ham yoki o’zimda
barcha raqamli xususiyatlar bo’lmish hayotdagi jabhalar, sezgilar va harakatlanishlar,
tushunchalar hamda tuyg’ular bilan hayotiy tebranishli o’xshashliklar mavjud.
Ammo bizlar har birimiz o’zimizga atalganidan, tayinidan foydalanib ko’rsak
qaniydi xay. Ha, Ibrohim aslida qimirlashki, Shobi shuni Ibrohimning avlodi bo’yicha
boshqalardan olib o’girib to’liq o’rgatishi kerak, yoyishga, tarzga kelishib
olgan. Ibo’qim shu ishini, qimirlashini yoki g’izzilashini astoydil bajaraolsa,
biron nokas-nobakorliklar, falokatlar boshqa jabhalar, sezgilar yoki tuyg’ular
va h.k sababli chiqib qolishi mumkinligi bo’yicha asrashga, falokatdan yoki
halokatdan qutqarib qolishga Sohib ya’ni Ibosh (Shobi) hattoki o’zi bo’yicha, o’zidan
olib kloun qilib qayta yaratishi hech gap emaski xo’p bo’pti. Soat ham tushlik
payti 12:51 ni ko’rsatayaptiki, ukamning shunday bir kayf-u safoni tarannum
etib, targ’ib qiluvchi kelib-qaytishi nazarida umuman o’zimning foydamga yo’l
qo’ymasdan ongimni, kayfiyatimni burib olmoqchilar, o’zlari uchun uzun yarim
oval (olat) qilib qaytarmoqchilar. Umuman olganda hozircha kayfiyatim va ma’nom,
hamda gaplarim va chiziqlar ko’pchilikni, atrofimdagi klounlarni
boshqarayotganini yaxshilab sezib, tushunib va bilib qolayapman. Ma’no bu –
bilganingizga o’xshab hayot kechirayotganingizda, nazar-nazdingizda mo’ljalni
olib, o’zingizni boshqarib yurish uchun narsalargacha bo’lgan havodagi chiziqlar,
oraliq chizmalari (tasavvurda bir ko’rinib, so’ng yo’qalib borayotgan yorug’likka
nisbatan oq yo’nalish chiziqlari) bo’yicha cheksizlikdan, miya sarhadsiz hisob-kitobni
shaklan bergan bosimidan ya’ni raqamli ravishdagi to’lqin ayollaridan sado,
mahf etish yoki nisbiylik. Ma’noning cheksizlikla ya’ni kloun ayollar orqali bo’lishiga
ko’nglim, dilbandim va bag’rim, qalbim es-hushi, xotiralari bilan kelib chiqib
boqaman. Agar 6 raqamida aylana markazga bo’lgan bir xil eng ko’p bosimi bilan
o’xshashlikni bersa, 7 sifatida to’lqin ya’ni tilda bu – “~” ko’rinishida
aylana yoki doira, shar yoki sferani markazida turib bir xil tarz, qo’zg’almas
ushlab turishni beradi. Ma’no baribir tuyg’ular ya’ni Ruh bilan boshqarilganida,
kayfiyat yoki foyda, ong bu – tuyg’ular boshchiligida, aniqrog’i faqatgina shu boshlab
berishi orqali ko’ngil ya’ni to’lqinsifatlik ayollari cheksizlashuvining o’zi
bo’yicha boshqaruv, nazorat turi hisoblanishini hech ham unutmangiz inson zoti.
Demak, o’zimning ko’nglim bu – yuqori ya’ni 3-uchlikdan 2-si yoki 7 raqami bo’lmish
to’lqinsifatlar, ~ bo’lsalar, dilim esa bu – o’xshashlik sohasidagi jonimning o’zi
bo’lgan Shohidjon jo’ram, 6 raqami hamda bag’rim esa hayotimning o’zi, narsalar
ya’ni 8 raqami xo’p. Bag’r degani “ba ya’ni bachalash, barrilash, kayfiyatni
chog’lash; g’ir, g’izzilab aylanadi” bo’ladi. Dil esa shuki bu – til, gapirish
ohangi va sadosi. Ko’ngil “ko’ngin” degani. Endi, ko’nglim bilan o’zim ichimda
tilimni qimirlatmasdan, balki sal tebranishli bo’lgan ravishda gapiraman. Bag’rimning
o’zi esa yodimga siqqan so’zlarning tovush paychalari bilan qimirlab, qo’zg’alib
o’zi gaplar to’qib qo’yishi seziladi. Bag’rimning o’zi ichimdan ong usti bilan
chiqadigan g’udurlaydigan, aralash sadoga xos bosimli yodimdagi gaplarni tafakkurimga
jaflab, juftlashtirib, qo’toqboshimning mahzun, shahvatli noqulay va ichida aslida
yo’q orgazmi etiga beo’xshov, lapanglab sezilib turishlarini g’udurlashli gaplardan
deb bilib Iblis bo’lmish kusiga tiqib yo’nalishli oqizishlardan so’ng sal-pal
tartibiga kirishishi bo’ladi. Yodim hali o’zimga yetib kelgani yo’q, ammo ba’zida
raqamli tarzdagi yoshim biologik yosh sifatida oshib ketganida, kelajak qarriligimni
bildirib yodim to’la ichimdagi, tovush paychalari va ong ustiga tas’irlashuvchan
gaplarim bag’rim sanaladi. Agar yodim tafakkurimga ta’luqli bo’lsa, esim esa
bilimimga tegishli va xotiram o’ylovimdandur. Shu paytgacha tafakkurim ya’ni 5
raqami bilan yodimni ishlatishni hali eplab ko’rmaganman, shular kelajakda ya’ni
qarriligimda keladi. Hozirgacha bilimim bilan eslashimni hamda yoshligimda o’ylovim
va xotiramni mashq qilib, ishlatib kelganman xolos. Xotiraning o’zi o’ylovning
ikkinchisi, doirasidagi baravariga ko’ra navbatdagisi bo’lsa, esning o’zi bu –
bilimning ikkinchisi, keyingisi hamda, yodning o’zi esa bu tafakkur bilan
bap-baravar keyingisi ya’ni navbatdagisi, ikkinchisi. O’zim harakatlanganimda
ma’noning havodagi hisob-kitob chiziqlari bo’yicha xotiramni mashq qilaman,
ishlataman. Mana shu, ma’no bo’yicha to’qnashuvsizlik bilan, yo’limni poylab
yoki topib harakatim uchun bo’shliqlarni topib, trayektoriyalari yoki
kesmalarini chizib yurishim Ibo’qimning yoshligi, xotirasi bilan moslashuvni,
tenglikni yoki mutanosiblikni keltirib berishi dargumon emasmi, ha. Agar o’ylov
ong osti foyda-manfaatini ko’rsatsa, bilimning o’zi ongning foydasini, nafini
berganda hamda tafakkur bu – o’zi ong usti samarasini, foydasini va manfaatini,
kayfiyatini berganiga nima ham derdingiz xo’p. Endi Iblis o’liklar boshlig’i,
velik degani bo’lib, unga “vali o’lik, pashol” deyish kerakki, Iblis yonimizda
ya’ni ichimizda yuzini yashirib, qosh-ko’zini ko’rsatgan qizchaga o’xshash
jismni, yaqin makonni olovga o’xshab qalqitib, qo’zg’atib va aralashtirib
joylashuvni ikkilanishli qilib, o’ynatib va aniqlikning ustidan kulib o’zimizni
esa aniqlikka duchor qilish orqali yanada orqada bo’laolishidan, aniqlikni aldayolishidan
o’zini bizdanda ustun tutadi. Endi ong usti manfaatlarimni yaxshilab, albatta doimo
Iblisdan tuzuk deb bilib, shu haqda ko’proq yozmoqchiligimni Iblisga bildirayki,
ko’tini qisib chidab tursin. Ong usti bu – bag’rim ya’ni hayotim bo’yicha boradigan
qarashlarimni, kuzatuvlarimni ya’ni tuyg’ularimni darrov to’ldiradigan ichki, o’zim
aytmoqchi bo’lib turgan, kallamga o’zi tuzilib kelayotgan va faqat o’zimga yanada
ozgina ishlab, tartibga solib chiqarib berish qolayotgan gaplarim, bo’g’iz
tebranishlarim va tovush paychalarimga tengdosh egri taraflama klounlarimdan
birining ya’ni “i” sining ham ichki taraflama shunday, taqdirga xos chiziqli foyda
va manfaatlari, naflari hamda samarasi, yaxshi kunlarda kutilgan
kayfiyatlarning xususiy mol-mulkli shakli. Albatta, o’zimni ong usti bo’ylab
gapirtiradigan, ichimdan gapirtirib yubortiradigan sifatida xususiy mol-mulkim,
narsalarim ya’ni tegishli oz-muncha ya’ni ozginagina boyligim bo’ladi.
Comments
Post a Comment