uzbek language siteenglish language site

Bashorat nima o'zi mana xay

 

31-. Klounadalar shunday gapiradilarki, atoqli ism yoki nom haqida bahribayt ya’ni harfma-harf boshlanadigan bir boshidan ketma-ket so’zlarni gaplariga kerakli, vaziyatli asosiy yoki navbatdagi, boshlanish o’rinlariga kiritmasalar hech ham bo’lmaydi. O’zi hayron qolish mumkin, ularning shunday gapirishlari chindan ham ma’lumot bo’lib, hayotdan gapiriliayaptimi, yoki yolg’on safsatalar to’qib yana esimni o’ynash niyatlariga egami shu klounlarning xay. Aslida bu – oddiy har bir kloun boshqa birining o’z ismidan tashqariga chiqadigan ish, qo’shimcha zapis yoki ma’lumot qilaolmasligini yaxshi bilingki, ular inson peshonasining o’rtasidan ichkariga kirib ketgan cheksiz ko’ndalang to’g’ri chiziq Imp ligi, Iblisligini yoki yumilaverishlarini, bosti-bostiliklarini ya’ni taqdiriy zapisini eslatga, ko’rsatgan va nihoyat bildirganlar.Dunyoni esa shularga ya’ni o’zbilarmonlikka asoslangan miyaga o’tgan chiziq, zapisga monand holda o’xshashlik uchun chiziqni, liniyasini orqaga yo’naltirib, chiziqning o’zini-o’ziga yedirib yoki kirishtirib olib borayapti va bizlarda holatlarni tasodifiy ko’p ketaverishidan orqaga qisib-qimirib ushlab bir xildayin holatlar, narsalar ya’ni xullas o’xshashliklarni, hayotning o’z-o’zidan bir toifaligini ko’proq qilib yaratishga, sezdirishga urinayotgan holda tushunish kerakmidi, ha. Umuman olib qaraganda shu paytgacha, yaqin kunlar ichidan beri ya’ni 1-2 oylar tugul aslan hisobga kiritilgan hozirgi kunlarga qarata bir haftachalar oralaridagi burundan boshlab ikki taraflama zapisni bilib bashoratini aytayotganim uchun o’zimga bu – aynan bashoratli karomatga o’xshab zapisning qochishiga, bashoratini bildirmasligiga ilojsiz ravishda qolayotganini bildiradi. Birinchi hodisa yoki voqea bu – dorimning tugash vaqtlarini bashorat qilayotganim, ya’ni aslida o’tgan oy bilan yakunlanishi kerak bo’lgan dori ichirtirilishim, mayli xo’p 2 kunni ham qo’shib hisoblash tayinligi bo’yicha kecha tugashini hisobga olganimizda, yana bugun 3-kun ham berilayaptiki, o’tgan oyga qaytishni bildiradi xolos, ammo shu bularni aytiboq ertangi kun (xo’p bir kun o’tgani uchun baribir hisobga olinishi mumkin desak), ertadan keyingi, indingi kun bilan dorini majburlov ostida qabul qilishim tamomlanishi kerakligini bashoratimdan bilaman. Ha, chindan ham bu zapis liniyasini qisib boradigan raqamli yaqin ma’nolar o’yiniga solinib turishi bilan bashoratimga, zapisning o’zini bildirishga qarshilik qilib yuriydi xolos. Ammo effekt bilan aytish mumkinki, o’zim klounlarning, mana boya yozganimga o’xshab qandayin zapis bo’yicha ishlashlari yoki nomlarni aytishning o’zi bilan hayotini ochib berishlarini tushunib, bilib boraveraman. Ikkinchisi chindan ham shu tashqaridagi bir nom haqida ketganligini bilsangiz yetadi. Birinchisi ya’ni uydagisini ham isbotlashga, aniq bo’lmasa ham tushuncham bo’yicha yaqin baholab dori miqdorini kamaytirishga oyning oxirlaridan erishganim ham bu – bashoratning bir turi xo’p. Qoq shunday deya ichimning o’z ovoziga xosligi bilinmasligi turgan gap bo’lganmi hamki, xo’sh yo’q. Endi demak o’zimga shu paytgacha bosti-bosti bilan majburlab, uqtirib yoki kallamdan o’tkazib, qo’rqtirib va tuyg’ularimni o’zlariga toblab buyruqlarini, va xohishlarini talab qilib bildirgan zapis, taqdir chizig’i hamda aynan shundagilar Dunyoning qiyos asosida nisbiy kenlikda ishlashini bir pulga qimmat baholab ko’ringan edilar. Miya qanday ishlasa, o’zlarining zapis adabiyotlaridan olingan aniqliklarini shunday jumboq qilib qurilmalardagi zapislarga xos aniqlikda qayta takrorlab berish shartiga xos talablar bilan chiqqandan so’ng ham, “men qorong’uga, miya soyasiga kirib ketdim, orqamoqqa zapis chizig’i bo’yicha yurishimda bu aniqlik nuqtali talabim bo’yicha endi o’zim silkindim yoki qiya bo’ldim”, deya endi shuni topishing, bu bo’yicha joylashuv va holat aniqligi bo’lib berishing kerak deb turib olardi (Iblis boshchilik xomtamalari). Dunyoda har bir inson uchun qiyosiy nisbiyliklar o’zidan keng barqiragan hayotga qarata ahamiyat, e’tibor va diqqatiga xos tarzda borayotganida, Iblis ya’ni shaytonning uyasi yolg’ondan aniqlikka qarata quruq nisbiylikdan o’zgasiga o’tmay, ahamiyatlarning barini barbod qilib ko’tga, bo’qqa uradi. Dunyo nisbiyligini inson qadri-qimmati bilan bilishda qanchalik mavhum, majoziy yoki ishorali gashtlar bo’lsa, shularga qarshi shaxsning ichki tuyg’ulariga, miyasidagi bo’layotgan diqqat-e’tiborsiz bilimlar yoki o’z joylashuviga aloqalab koinotgacha ushlab turishlarga qarata yagonagina bitta qandaydir to’satdan uchratib qo’yadigan aniqligi, yolg’on nuqtasi bo’yicha, bizdan (yaxshilardan) shuning bajarilishini talab etib tura-turish ma’nosida ip, leska va simlar orqali o’xshatilish bilan jismli aloqalarga kirishib nisbiylikni boshqaradigan, olib boradigan ya’ni o’zicha motdaga, devorlarga sirpanish, sudralishlarga o’xshatganchalik to’la-to’kis ravishdagi o’lchovli, raqamli mazmuni bilan nisbiylikla ishqalanishlarning aniqlik talabini ichimizdan qildiradi. Xullas bizlarni qurilmalardagi, televizordagi taqdiriy zapisning bir turi qildirayotganida, bizlar uni, Iblisni hayotiy saboq gashti qilib olayotganga o’xshaymiz. Endi, hozir hamma Ibrohim iflos-marazning pinakdan, pismiqchalik ya’ni yashirin-xufyona tarzda ko’t ko’makchilari bilan amalga oshirayotgan qing’ir-qiyshiq, qalang’i-qasang’i ishlaridan aziyat chekayapmiz. Ibo’qim yuqori 3 ala avlodlarni ham qisib, o’zining sikish davri oraliqlarini ham kamayishini, jismoniy aloqadan charchoqlarini va hattoki man-manliklarigacha bizlarga o’tkazib bildirib, shunga o’xshash holatlarni o’zimizda qiyinchilik bilan sezib javob beramiz deb turganimizda, yana o’sha-o’sha ishlar bilan “sen mening kallamni bilmaysan, axir men senikini qanday o’qishim mumkin degan shama ostida baribir uyushgan tarzda kelib-keltirib, boshimdan ya’ni miyamdan bilib” o’zimizni o’nglashga ham yo’l qo’ymay, barcha qusurlarini bizning ustimizga yuklayapti. Ko’t bu Ibo’qiming haqqat, - dedi ichimdan ya’ni yonimizda yotgan Aziz. Gaplarimning isboti avvalambor, birinchi bo’lib o’tib bu – dadam yotgan joyimda birinchi safarlardan, qanchadan beri endi bo’layotgan orgazmimning belimda o’tib qisilib qiynashlarini bittaga bilganga o’xshab kelib, tashqarilarga chiqib aylan deb ketdilar. Zotan o’zim bularga, Iblisbachchalarga tanamdan biron tasodifga, tavakkalga qo’lim bormay, chizib turgan chiziqlaridan chiqmay har qayoqqa yurmasam, yugurmasam yoki egri-bugri surilmasam, axir o’zim ham ularning tanamga egalik, ya’ni o’zlarining tana, jussa va badan tarafdaliklarini bilib aytaolaman axir. Nega axir kallamdan kallamga birlashib kelishlar, o’zim sanalgan kalla, miya ya’ni bosh, raqamli boshqaruv ishlarini bunchalik ro’kach qiladilar, o’ynab “men sen emas, sen men emas, tanalarimiz boshqa-boshqa yoqlardan kelayapti” deya haqiqatni ko’zga surtib, boylag’ichlik qilib, isbotlanmas aniqliklar bilan baribir kallali, miyani o’qiydgan va tuyg’ularimni bilib qarshilik qiladigan ishlar qiladilar? Endi, Iblisning o’ziga aytilgan bir narsa e’tiki, bu – hamma ilm-fanni, haqiqatni haq deb bilish, ammo Iblis Karobum ravishdosh shakl yasovchi qo’shimchalari bo’lmish –b, -ib qo’shimchalarini birinchisini –ib ya’ni “Ib”lis bo’lishi kerak ma’nosida olib, -b ya’ni “B”obirmirzoni ustidan kulib egasiligini bildirishga, Iblislik o’rab olib sohiblik qilish yumuqligiga urinib xato qilganini mana endi o’zi ham tushunayapti. Iblis Qur’onni ham “qo’ygan”, zero shu ilohiy kitobda aytilganki, Iblis mavzusi yoritilganda ham birinchi navbatda odam haqida gap borib, Iblisning odamning ichiga kirib chiqish, u qulog’idan kirib bunisidan chiqish haqidagi qaratma yo’nalish, birinchi odam bo’yicha hisoblangan nisbiylikning yo’nalish boshlanishi olinganligini bilasiz albatta. Nima bo’lganda ham, o’zini qanchalik shu gaplardan keyin to’g’ri yo’lga boshlarkin debon, -b va –ib qo’shimchalarini to’g’ri grammatikaviy ravishda ishlatganimdan so’ng sal shashti pasaydi. Demak, gap bo’lagi qilish uchun natijaviy vergul, agar ravishdosh o’rnidagi suhbat bo’lsa vergulsiz uzunroq gapga, jumlaga qo’shilib yozilishi kerak. Mana shu yerda kerak bo’lsa, ichimdagilarning, Iblisning klounada chap oyoq Gvardiyasini gap emas, jumla deb yoz yozuvdagilarni degan ishlarini ham “qoqdim”, zero “gap bo’lagi” iborasini ona tili grammatikasida o’zim eshitib bilganman. Umuman olib qaraganda, shu ikkalasining, Iblis va Gvardiyasining ishlashi o’zimga tayin bo’lib ulgurgan. Iblis bir yoqdan o’zimning xohish-istagimni butun vujudim bilan, o’zimga o’xshash munosabatli ravishda bilib, darrov millionlab yotgan Gvardiyasiga, o’zining tazining chap oyoqli tomoniga ma’lum qilib o’zimni sotgani sotgan. Millionlangan Gvardiyasi, xaloyiqi esa shu ma’lumotni o’zlarining tekshir-tekshir yo’llari bilan solishtirmasdan ham kezi kelgandan darrovginasiga aloqaning ichimdan uzilishiga bag’shida, tashqi ravishda makrazdagi o’zimga qaratila bosimli tarzda, hayotning ichki chiziqlariyu maynavoz tana-boshlari bilan boshqalarni, yaqinlarimni uyushtirib, atayin ishga tushirishadi. Iblisning chap oyoqchi gvardiyasi Iblis turgan boshimdan pastki tana qismlarimda ham tuyg’ulardan, undan uzilishli bo’lsada, bir-biriga bosim va yo’nalish tarzida kirishuvchan ravishda bordir hamda hayotning ko’rinmas, ostki yoki parallel ingichka shaxslarni, klounadalarni surib yo’naltiruvchi chiziqlarida ham tekshir-tekshir ishlari bilan mavjuddir. Endi, agar o’zimga qornimga tegganga o’xshab aylanmasa, ichimdagilar kelishuvlarimiz bo’yicha shundoqqina miyamda sezilib, o’z-o’zi maydagina miyaning diqqatli holatchasi, nuqtachaviy joychasi bo’lishiga qaramay, chertib o’tgan kelishuv sharti bo’yicha irodamni, analizimni sinab, shu ahamiyat bilan tezda chiqargan qarorlarimga bo’yin egganga o’xshab turmasam, hisobga olish davriy jaryonini boshimdan o’tkazmasam, kelishuvning to’g’riligiga qarab o’tirmasdan, yoki o’zimning ikkilanishlarim bo’lishi mumkin deya keyinroq shu muammoni eslatib qandaydir qilib ikkilanish, shubha bilan ularning kollinearliklarining teskari tarafini bilib qolib miyamga ahamiyatli tarzda, o’zimga qarshilik kuchini bilib turib yengaolmay o’tkazsam, yoki balbetslik qilib ichimdagilarning o’zlari senga qanday kelayapti, chindan bo’lsa kerak degan o’yinli qarashli ma’nolarida kallamni aniqroq tekshirib o’tish mobaynida o’z shartlarini buzib to’qishlari bo’yicha kelishuvdagi qarama-qarshiliklaridan birini keltirib miyamga eslatib o’zimni ayblashga urinib, shungacha esa bu noma’lum vaziyat, hayot kechirish bo’layapti deya o’zlari tomondan shu bu qarashlariga asosan urib kelaveradilar. Mana shu yerda ham bo’lib o’tdiki, o’zim yozgan oxirgi jumlamni o’qishimga halaqit qilishib, chindan ham aybli, gunohkor deb ko’tliklarini yaqqol bilinib turganligiga, raqamligiga qaramay raqamli, sonli egalikdagi o’zimning Gvardiyamga bildirib o’tkazib, Iblislaridan farqli ravishda esimning bo’laklash chegaralaridan tepa-pastga yo’nalishli o’zimni o’rganib-bilayotganlari ma’lum bo’ldi. O’qishimni o’zim ilg’ayolmaydigan darajada olib borishlariga shama qilib, hammani aldaganga o’xshadilar. Endi demak, hamma ichimdagilar o’zlarini aytib turishibdilarki, o’zim zapisning chizig’iga ya’ni miyadagi hayot inikosi, o’xshashliklar bo’yicha markaziy simmetriya parallel o’qiga taqdirimni, Shohidni bilib va o’zi bo’lishga urinib borayotganimda, ichimdagilarning zapisda qilgan yaramasliklari, badbaxtliklari va o’zimga o’tkazgan tasodiflari, tavakkalli buzg’unchiliklari bilinib, sezilib qolayapti. Endi, umuman olganda miyada har narsa bo’lishi mumkin deyilganmi, ha. Zotan baribir miya bilan ish ko’rasan, o’zingni bildirasan deyilgan Dunyoqarashda miyaning diqqat-e’tibori, idroki, ya’ni kayfiyatlari, o’ylov hamda bilim, tafakkur doiralari kelib ketadi, hisobga olinadi xolos. Bu – bizning raqamli dunyomiz sanalib boshqaruvchilik qo’limizdaligini berganligi aniq. Ammo miyaning yana bir bularga parallel jihati, tarafi borki, bu – mag’lublar, qoloqlar, yengilganlar joylashgan o’rin bo’lib, miya yoki mayna cheksizligi, koinotning ma’lum vaqti va joyida turib istalgancha uzoq joylarni va vaqtlarni fahmlashga qodirlikni beradi. Shu yerdan kelgan qoloqlarning bizlar bilan ta’sirlashuvi chinakam jiddiy masala xo’sh. Biz ularni, ichingda yashiringanlarni topaolmaymiz, miyaning nimaligini yoki qanday ishlashini bilaolmaymiz degani ham budir. Zotan haqiqatan ham chinakam dunyo uchun miyaning tuyg’usifat, shaklan boshqaruviga hamma oshiq va zo’r tashnalardan sanalganki, afsuski o’zini inobatga olish, shaxsning o’zi o’ziga hayotning zamon va makon hamda barcha jabhali qiyalikka xos qirralari, jabhalaridan bosimi uzra qarash cheksizligi shundan mustasnodir. O’zi aslida o’zim doimo shundan gapirib turishim, gap boshlashim kerakki, ichimdagilar har bir jabhamni, hayotiy qarashimni yoki diqqatli ko’rish-eshitish, tegish fokusli nuqtlarimni Big Bangga o’xshatish asnosida: nima bu, butun shu ulkan portlash o’z-o’ziga ichma-ich surilish kengligi bo’yicha tushuntirib ber, deyishgani ma’lum va mashhur xo’p. Undan tashqari, mana shu o’rinda oxrig “bu” so’zini to’g’ri ishlatganimni, “shu” so’zisiz birinchi kelishiga shama qilib o’zimga ham teggizib tushuntirish, to’laqonli tanamning hujayralida har safarlik kuch qilib bildirish uchun endi maynaga emas, tanaga tegish ta’sirlashuviga o’tdilar. Bema’nilar bema’nilik bilan butun kashfiyotdan, shaxs o’zini ya’ni o’zim o’zimni bemalolligimdan, o’zi bilmas klounadalardan ustunli ravishda beg’am turish-yurishidan so’ng o’zimdan oldinga tanalarini qiya qilib turmoqchiga o’xshaydi. Balkim shu gashtlarimni, beg’amliklarimni olib o’zimni yumuq kusga, ichkariga ketgan teri bukilishlariga o’xshatib yenguvchanligimga ko’z olaytirgan holda, indamasam, egallab yo’qotib oldinga, yuzimni olib ya’ni o’zlariniki qilib chiqmoqchilar. Go’yoki ichki tanangdan yoki tashqi hayot ta’sirchanligidan nimani sezsang, shuni avval yo’qlashtirilgan bosimga, havo damiga o’xshatib, so’ng bitta ko’rinmas to’g’ri chiziq qilib, o’zingni yo’q qilmoqchilar, bilimlaringni o’zing bilan birga ko’mmoqchilar. Aslida shuni bular deb yurganimda, shuning o’zi qayerdan kelayapti. Bu – “qilganimdan” so’ng bo’ladigan o’zingning dam olib yotish ahvoling sanalib, bosim bilan o’rab olinadigan xanjar yo’q bo’lib ketishi, uxlashi kerak degani xolos bo’lsa kerak. Aslida qo’tog’im bo’lib, sikimni o’zimga parallel ravishda bo’y-bastim bilan tenglashtirib ichiga kirib o’zimni kuzatayotgan ichimdagilar qo’toq, sik so’zlaridan boshqasiga o’taolmayaptilar ham. Qo’toq degani “qo’ygin toqatni, toqatni tog’ qilding-ku” deb topiladi. Sik so’zi esa o’z-o’zidan “sen ikkitasan” deb talqin qilinadi, yuritiladi. Yana bir sinonim jinsiy olat so’zi bu – “ol etaver ya’ni qilaver” degani sanaladi. Mana shu uch xil ma’no doirasidan chiqaolmay, sapchiyotgan misollariga xalakman. Go’yoki qo’tog’imning cho’zilishidagi har bir qisqarib-kengayish oraliqlariga qadiy ravishdagi burilib-qaytishlar parallel ravishda terimning ta’sirchanligiga nisbatan, tasavvurga o’xshab havoda nimadirimni sal choqqanga o’xshash bilinib qoladi. Ichimdagilar balki sodda hayotimga unchalik tegmasdurlar, ammo qo’toq bilan bog’liq kayflarimni, shahvatli rohatlarimni hayotim bilan aylantirib sinab, tekshirib keltirmoqchilar va albatta oddiygina o’zimda bilinadigan chinakam ravishda o’tmishda qolib ketish yo’qligini boshimga o’zingga tegayotgan jinsiy, to’yimli kayfing bilan yo’q bo’lib ketasan deb bildirmoqchilar. Bizlar bu – Ungotchilar deganiki, ular uchun o’tmish yo’qligidan boshqasini tushunish qiyin, kelajakni va hoziroqdagi hayotimizni qanchalik yo’q, mavjud emas yoki noma’lum deb topmaylik, o’tishga uringanga o’xshab ko’rinsa ham baribir nazdimizda o’tmish yo’qligichalik o’z mazmunini keltirib tenglashtiradi xolos. Om ya’ni Iblis esa jinsiy aloqadagi sikimni o’z ko’zi, kuzatuvli nazdi bilan ishqalaydiki, so’ng hayotda yashashimda o’zimning ustimdan shu ko’zli kuzatuvga xos buyruq yoki talabi bilan jisming yo’nalishiga kirishdan o’zini to’xtatishga urinaolmay qiynalayotganchalik ko’rsatma berib o’tiraveradi. Albatta, hamma ya’ni ichimdagilar o’zlarining yaxshi ko’rgan, oson muttahamlik ishlarini o’zimga buyurishadiki, shunchalik silliq kelishuvlarni tuzib o’zimni bildirib borishimga qaramasdan, keyingi safar, kun boshqacharoq tarzda o’tishi kuzatilayotgan ishlarga baribir olding safardagi o’xshashliklarni, kelishuvlarni tiqishtirib, tarz bilan o’zimni yo’q qilmoqchi bo’lishadi. Zero borlikning mazmuni istalgancha, ixtiyoriy ravishda yashashga borib taqalsa, bo’y-basti qo’tog’imdagilar shu yashashlarni, turmush tarzi va hayot kechirishlarni o’rganib olib, iloji boricha uzun chiziqlarga, bir xilli yashash davrlariga solib, qochirtirmay o’zlariniki qilish payida, rejimni yoki o’xshash hayot tarzimni buzib yuborishimga tezlanishni sal shubhalari bildirsa, so’ng istalganchalik, o’z ixtiyorlarini bildirib keyingi rejimli, bir xil davrga o’tkazish buyrug’ini berib o’zimni barbod qilishga, tasodifimni olib qo’yishga doimo shaydurlar. Ichimdagilar ya’ni bo’y-bastim bilan parallel qo’tog’imdagilar, Shohid orqali o’zimni shaffof qo’yilgan ichimdan ham kuzatuvchilar yonma-yon ketavergan shtrix chiziqlaridan kamroq bir xillikka xos hayotbag’sh davr cho’zilishiga tushaverishni istamay, balki uzunroq va to’g’ri shtrixlarni o’zimning hayotiy o’xshashliklarda turib berishimdan talab etib chiqarib kirib olmoqchilar. Agar o’zimdagi yashashga xos ichki burilishlarni qo’tog’imni tirmalashib uzun olatga aylanishi, turishi bo’yicha qilsalar, Ibrohimning hali zamondan beri o’zim bilan bog’liq oilaviy parallelligimizdan oshib o’tib, o’zim tomonga har xil yoshdagi erkaklar bo’lib sikini ayollarga, xonim yoshidagilarga tirishtirib turishi hamda tezda sikishga qayta-qayta hozirlik ko’raverishi maqsadida hayotimning shtrix, bir tuzumli chiziqlarini o’zimga majburlatib qo’yishganliklari ma’lum endi. Ibrohimdan orgazm doimo sevgi, marifat va mehr-muhabbat bilan oqib yotish gashti o’ziga bo’lmasa, o’zimni tinch qo’yishmaydi. Ibrohim sikini qonishi bilan, yonidagi latofatli yuzlanishlarni qo’tog’ining tushunchasiga ma’noli tarzda bildirishi bilan o’zinikiga o’xshatib sezmoqchi. U ham bir Allohchiki, “Dunyo katta va keng bo’lib turganida, hamma bir tarzli oddiy tiqma-tiqonli ravishta o’zimga avtomatli tarzda borliklarini bildirayotganliklarida o’zim Dunyoni egallash bo’yicha eng latofatli, lobar va bosimli tarzdagi eng yuqori darajada o’zimga keltirilib yolg’ondan o’zim bilan bir xil ravishda bor deb tushuntirilayotgan ayol, xotin-qizlarni qilib ya’ni sikib yuboraverganimdan keyin ular ya’ni ayollar orgazmim chiqindisiga aylanib axlat bo’lib ham dumalab kichrayib uzoqlashib chiqib ketsinki, Dunyoni hali aylanib shular va har qanday gashti, obro’-tarovati bo’yicha eng tez va yuqori ravishda qayta ishlab chiqarishdan, avtomatli jarayonlarining teppasidan hosil qilinadigan gashtini olib tashlab yuborganim yo’q, hammasini yolg’izligim kinoyali ustunligi bo’yicha tugatgan emasman hali” deydi. O’lim oson bo’lganda, hozir o’lib bersam edi, hoziroq yolg’izligimni yakunlab Dunyoning barcha gashtini kinoya bo’yicha yakka taraflama egallab ulgurardim, yuraverardim deydi yana bo. Hammaga, bola qarashlamlikka qo’shilib barchaning, aholining zerikishli bilinishdan boshqa hamma gashtlari yoki tasodifdan ham xoli barcha yerda bo’lib, mavjud bo’lishi kerak bo’lgan gashtlarni, mazagarchiliklarni o’zimga yig’sammidi deydi Ibrohim. Nega biz bilan Dunyo aloqador-u, bizlar bittagina joylashuv hududimizda gasht, rohat-farog’at uchun tinmay harakat qilishga, oshiqishga shoshilamiz, orziqamiz degan ham bolalar va ba’zi tushunmas kattalarimiz xo’pki, o’zlari aynan aytaolmay, faqatgina aniq bilib-bildirishga urinib shu ong asosida kengayolmay istiqomat qilishganliklari ma’lum va mashhur xo’sh. Unday deganlar so’ng: bu oxirgi gashtdurki, hamma o’shanda ma’lum va mashhur hisob-kitoblarga yo’l qo’yganliklari endi bilinganligidan ham bizlar shuni zapis taqdir chizig’idan keladigan xabar sifatida qiyoslanishiga shohid hamma vaqt, deyishdilar ichimizdagilar. Biz uchun hayot ustun, ya’ni hayotdagi o’zingga va yaqinlaringga tegishli birgalikda baham ko’rib istiqomat qiluvchi xususiy mulkchilliklaring eng katta ahamiyat bilan bir boshidan eng zo’ri sanalganligini bilsangiz bas. Bolalarning ko’pi o’zlaridan chiqayapti deb adashsada, bizlar kattalar uchun esa chinakam zapisliki xo’p, ammo ichidagi klounli shaxslari haqiqatan mavjud bo’lgan hamda ularga parallel haqqoniy o’zim tarafdagi jismoniy shaxslar, insonlar ixtiyoriy, tasodifiy chiqarayotgan gashtlar, borliqlari uzra tarovatlarini sezishlari butun Dunyo bo’yicha faqatgina shu klounadalarning, parallel ichimizdagi zapischilarning cheksiz, fazo va makon (birgalikda hoziroqdagi vaqt ya’ni ixtiyoriy harakatlantirish kuchi) hamda zamonlar osha yo’naltirilgan miyamizdagi noma’lum chegarali bosimlariga, cheksiz bosim kuchiga ro’paro’ hayot bo’yicha oxirigacha ya’ni borliqlardagi xususiy mulklargacha yetaolmasliklari bilan qoloqliklari, mag’lubiyatlariga shama qilinajakligi bilingan xo’sh. Ha, baribir fair ya’ni adolatli yondashsakki, ichimizdagi zapisga layoqatli klounadalar va ilohiylar uchun gashtlar, hordiq-halovatlar hamda fazo va makon uzra vaqt ( miyadagi hozirog’idan) tashqari kelajak va o’tmish zapislarining shaxsiy mavhumgashtali, ongli tarzda yondashiluvchan mulklari, noz-ne’matli tarovatbag’shidaliklari borligiga barcha shama qilmasmidi xo’p. Har bir parallel kloun uchun o’zining egasiga, sohibu-qodiriga atagan va uning qiyin burilishlariga sheriklik qilmay, yaxshi ahamiyatli yo’nalishlarga kiritib tuzuklashtirib berishga xos ravishda zapisdagi kelajakdagi o’rinlari, joylashuvlari bo’yicha ongli, aqliy va o’zlari uchun ko’p payt idrokli huzurbag’shidaliklari belgilangan, berilgan doimo ham. Shuning uchun ham ichimizdagilar bizlarning nimalarimiz bor yoki yo’qligiga ato bag’shidalangan yuz-qiyofali qarashlarimiz ya’ni idrok etishlarimizni yaxshi ilg’ab, asosan shuning ustida birgalikda ish olib boramizmi, ha. Bizlar esa zapisdagilar bizning narsalarimizga qanday qarab g’ayratga bag’shida turishlari, va shu bu narsa, mol-mulklarimizni ko’paytirishga qaratilgan zapisga aloqador foydali ma’lumotga molik ishchalarimizni o’tkazib, yetaklab yuborishga doimo shay ravishdagi ularning aynan yuz-qiyofalari bilan birga tasavvurimizga tashlanajakli gashtliklarini bildirganmiz yohud bo’ldirganmiz xay. Biron vaqt ichingizdan qiyofa bosuvini sezsangiz sizda yangi narsa paydo bo’lishiga shama bo’lishiga e’tibor bering xay. Bor yo’g’i shular, aytaylikki “Dunyolar va sarhadlar” bellashuviga xos bu – bashoratlarimiz bor va sodir bo’lishi mumkin tepa-pastlik, chegaralardan xo’sh. O’zimiz uchun hayot ID si, shaxsimizni tanituvi sifatida xususiy mulkli qanchadir doirada, miqdorda yoki chegarada narsalarimiz, foydalarimiz va boyligimizni bildirib qo’ysam, ichimizning egalariga miyamizdagi oldindan yozib qo’yilgan zapislari bo’yicha yaxshi qarashli paytlariga xos kuzatuvlari, olib qo’yilgan onglari yoki aqllari boyliklari ramzi ya’ni aynan o’zi sifatida bo’lishiga garov boylash ham mumkin. Agar o’zim klounadamning o’zimning zapisimdagi kelajak onglarini oldindan keltirib, o’qib bilsam va tushuntirib aytib chiqarsam, bu - o’zimga bashorat bo’ladi. Hamda agarda ichimdagilar o’zimning xususiy mulkimni olib bir zum ishlatsalar ham ular uchun bu – bashorat, karomat bo’lg’usi. Demak, mana hozir shuncha payt yozmasdan, qulog’imga qandaydir shovqinli ovozni eshittirib garang qildirishib qo’yganlaridan so’ng o’tirganimda shu narsa ayon bo’ldiki, o’zim ular sifatida hayotni ya’ni narsalar va tanam o’rtasidagi mazmunli yo’nalishga duch kelgan voqealarni va hodisalarni, ya’ni ichimdagilarning boshlanishlari yoki o’zlari bo’lmish bu – hayotni bashorat qilaman, ichimdagilar esa o’zimning boshlang’ichim, o’zim deb topganim bu – tanamni karomat qilib, fol ochishadi. Ha, ular uchun hayot sifatidagi o’zlari va mulklari bo’lmish ichimdagi kelajak-o’tmish zapisli ongim o’rtasida tanamni vajohatli ravishda qarshi oluvchi o’zlariga bizdan o’xshatilish tarzidagi “hayot” bordir. Agar o’zim o’zimni ya’ni tanamni ularning bashoratlari mahsuli bo’lmish teri qobig’i bo’yicha, hayotdan tanam tasavvurini ya’ni yuz ko’rinishini majburlab boshqaruvlari demasdan, balki ichimdagi etim va mushaklarim oralagan suyaklarim, teri osti massam qo’zg’alishlari hisoblayman. Ichimdagi ular ya’ni klounlar esa o’zimdan borayotgan hayotni qanchalik yo’nalish mavzusi bo’ylab o’xshatishga erishib bilsamda, baribir hayotning jismu-joni sifatida kenglik aro voqea ishtirokchilar, narsalari va hattoki ob-havo hajmini o’zlariniki deya turib olishganliklari hammaga ma’lum xay. Shunisini ta’kidlash joizki, ikkala yuzada, ya’ni terim bo’yicha qimirlash, harakatlarim hamda hayotni bildirish mushohadali to’la-to’kis iz bo’yicha ham nima bo’lishini bashorat qilsak, karomat ishonarli sanalaversa ham mayliydi-ya.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima