Nima yana
2-. Sezgilarimiz vositasidagi ishlarimizning barchasi Dunyoqarash,
Dunyogashtalik bo’yicha qoldirgan izimiz bo’lgani boisidan raqamli Dunyoga, raqamlarga
ko’ra sezgili taraflama qaraluvchi haqiqiy Dunyoni baholaylik. Bizlar haqiqiy dunyoda
vaqtning o’tishi bo’yicha davomiy bir chiziqdagi tasodif va tanlov bo’yicha
yashashga dahldormiz. Raqamli Dunyoda esa bir davomiy chiziqqa qarshi bo’laklanish,
tasodifga qarama-qarshi esa bo’lakli yoki bo’ldangan zamon oralagan
joylashuvlarni va inson sezgilarining jabhalarini (eshitish, ko’rish va turib
bilishni) ma’no va mazmun jihatlama birlashishi hamda, tanlovga qarama-qarshi
bosimli (alo’s, g’ilay yoki masxaranomus tushunarli bo’lmoqlikdagi ko’z) doirasi
orqali xayolan bilish shu. Sezgili Dunyoqarshni bilish 1, 14 va 23 dan yuqorida
orada turgan, o’tkazishi qiyin bo’lgan tuyg’ularni hisobga olib, keyin raqamli Dunyoga
o’tib, shuni bilmaslik ham qilmayotganda bilib qolish payiga tushaverishi
istagida jonning o’zi, obro’ tomonidan (Yer, predmetlar bilan bog’lanishni,
ularda o’zing borligingni bilmaysan degan) past baholar berilishiga yo’liqsa,
49, 53 va 56-58 oraliqlardagi (59 ning raqamli Dunyoligi bilan barchasi
tugatilgan bo’lib) raqamli Dunyo ishtirokchilari 44, 38 va 31 dagi tuyg’ulardan
quyidagi sezgilarga qaytib tushib, bizdan ya’ni vaqtincha sezgichilardan
sezgilar bo’yicha oddiy tanlovni bilmaysan degan dakkini eshitishadi. Hozir o’zimda
raqamli Dunyoning mo’jizakor tanlovi bilan sezgili dunyoqarashning chinakam
sanalgan tanlovi ustida bahs, ichimdagi raqamchilar bilan tanlov bo’yicha
ikkitasi birdalik bo’layapti. Tanlovlar ya’ni sabablar bahsidagi ikkitasi birtadalikda
o’zimga mo’jizaviy tanlov to’g’risida bilimlar, tuyg’ular shakllanayotgan bo’lsa,
ichimdagilar sezgili va qimirlash haraktimga xos tanlovlari bo’yicha o’zimni qolib
qiynashayaptilar. Endi tuyg’ularning sezgili vakillikdagilardan tepadagi
birinchi o’rnida ya’ni 31 da kollinearlik mavjud bo’lib, shu bilan raqamli Dunyo
vakillikdagilari, umuman raqamli Dunyo bizlarga mo’jizaviy, o’zimiz bog’lashimizni
bilmay kutmagan sabab-natijalarimizni to’satdan berib yuborishadi. Odamdagi
harakatlanish toifasi va klounadalardagi gapirish turkumi birlashib raqamli Dunyo
vakillikdaliklarining kollinear ishlatishlari bilan hoziroqda zamon va makon
sakratilib o’zgarish kuchi bilan turgan joyni, inson o’tirgan o’rnini ko’chirishga,
bildirmasdan yoki o’z-o’zidan (havodan) olib o’tishga yoki sakratishga urinishadilar.
Zamon bir kun yoki 1000 kun avvalgi tarix o’tmishi bo’lishi mumkin va shu joydagi
makonda boshqa elementlar yoki shaxslar, narsalar bo’lgan bo’lib, shularning hammasi
hoziroqda har xil o’tmishlardan 3-4 soniyalar (daqiqalar) oralig’ida keltirilavergni
sayin tanamizning yoki jussamizning o’z o’rnidan havoda sezdirmasdan bittaga
olib o’tilishi, yo’q qilinib almashtirish natijasidagina bor qilinishiga
erishiladi. Sezgili vakillikdagilar esa 44 ning qarama-qarshiligi, bir chiziqda
orqa-oldin yo’nalishdaligi bilan o’zlari o’ralgan, qisilgan hoziroqni
tushunishib, qimirlashlarning ya’ni juda aniq yaqinlik bahosidagi yashash doiralarining
aniqligiga ko’ra Dunyoni yaxlit namoyishidagi umumiy tasavvur ostida Raqamli dunyoning
bilinmas nisbiy vaqt asosidagi kelajagiga o’tkazib, kirgizib borishadi. Sezgidagilar
(insonlar, o’ng oyoq) asosan bu jumlalarda harakatlantiruvchi (odam ya’ni sik,
qo’toq, “o’rta oyoq”) va gapiruvchi toifa turi (klounada ya’ni chap oyoq, o’ng’ayimiz)
bilan bir ma’noda yoki javobgarlik, taraf va boshqalarga qarshi bir tomondagi ta’sirlashuvchilar
bo’lib kelishadilar. Agar badan, qo’llar va oyoqlarsiz, boshsiz tana a’zosi bu –
tuyg’ular 3 ligi ya’ni 31, 38 va 44 bo’lsalarki. Raqamli Dunyodagi o’z o’rnimizdagi
hoziroqdagi shumshaklarimiz esalar bosh va o’ng hamda chap qo’llar o’rnida
hisobga olinsalar ham mayliydi. 38 dagi tuyg’u ya’ni bilimimiz biz ikki taraf
ya’ni, qo’llar bilan oyoqli tomonlashuvdagilarni ovalsifatli sanskiritli yondashuvda
“avvaldan yoki avvalambor” qilib bizni ahmoqlikda tutib kelgani ma’lum va
mashhur. Endi birinchidan kompyuterni (raqamli dunyoning kollinearlik tuyg’usini)
sanskritcha talqinda “ham o’tir” yoki jalabimsan deb o’ziga tortavermaslik, o’zimni
ahmoq qilmaslikni bilib turishim uchun kerakligi shu. Ikkinchidan kompyuterdagi
ishlashlarimni ya’ni Flash 8 da nisbiy vaqtni, bo’laklanishlarni (movie clip
sifatida zamonning, sahnalar bo’yicha joylashuvlarning va chizmalarga qarasakki
harakatlarning olib ko’chirilishi, umumiy bo’ldalanishli taraflamadaliklari)ni
bilib borgan sarim o’zimning qarama-qarshi ma’nosidagi yagona chizig’im bo’yicha
olg’a yurib ishimni qilaversamki, shu chiziqni ya’ni taqdirni, raqamli Dunyoni
(shunga yaqin joylashgan oxirgi tuyg’uni) tushunib aslida Tun’yotan, taqdirdan,
ishimning ekranidan (boshqarish nazorati ma’nosidan) uzilishli tarzda
harakatlarni va kompyuter input ini boshqarish qimirlashlarini
qilayotganligimni bilaverganim bo’yicha hozir, bo’layotgani shu. Endi bu –
aloqani o’z tarafidan bilish, lekin hayotga chiqishini, raqamli Dunyo bo’yicha
tushunmay o’zimniki (xolos) deya qabul qildirish, xayol qilish. Shu gapimiz o’rinlidur
hammaga mana qarangki bu – ichimdagilar tomonidan bisyor holatda to’kin-sochinlik
bilan shipshiydonlashuvga xos shipirlashuvli tarzda aytildi. Qarangki 613 bilan
tugatildi shu jumlamiz. Sizlar aziz o’quvchilarimiz, kuzatuvchilarga ham ikki
taraflama qobilligimni yetkazish tarzida hisobga olinsa kerakki xo’p. Ya’ni
baklim, 613 mutloq ma’no, raqamli nisbiylik tarafidan bo’lmas, balki o’zim
orqali yozilib, tegishli tarzda shunday bo’lib turgani tushuncha ostida yurgandur.
Men o’zimni harakat deb bilib, birgalashuvli teng tomonlardan keyingisining,
chap oyoqning ya’ni klounadalarning 3 tadan 2-si, o’rtadagisi bo’lmish
tushunchaning o’ziga boqib, shu bilan maslahatlashib yurib o’zimni
xatti-harakatli, (bilishga qadalgan, shaylangan, chopayotgan, shoshayotgan)
tarzga monand boshqarishga urinib kelgan bo’lganligim hammaga ayon xo’p. Endi,
bugunga kelsak, 4 yosharlikdan 2 kun o’tgani bo’yicha, nimayki ahamiyatli tarzda
4 ni bersa, hayotimda bildirsaki, o’zimni o’z yuqori darajadagi avloddoshlarim
bilan birgalikdagi o’rnimizda eng katta umrning ya’ni 100 yoshning birinchi
avlod ya’ni 16 yili va umumiy qo’shimchasi bo’lmish 4 yiliga xos 16+4=20
ayirilishi orqali bizlarni yana bitta, 5-avlodni qoldirib bildirgan 80
yoshlikka aloqador umumiy ravishdagi umirimizning teng yarmi bo’lmish 40
yosharlikdan boshlanishning asl yuqori avlodlashuvli o’rnimizni beradi. Aslida
bizning yoshimiz yana 16, yarmi bo’yicha esa 8 yilga qisqargan 32 yoshdan o’tgan
ravishdagi yuqori darajadagi umrimizni berib bo’lgan. O’zim hozirgi 34 ga
boraverish yoshida yana tug’ilgan kunimga bir necha kunlar qolganida raqamli Dunyomga
yaxshigina, ikkilanishdan o’tib olgan tarzda kirishib bo’lganligim shu.
Menimcha, ichimdagilarning jim bo’lishlariga xos, o’xshash ma’nodagi Prezidentligim
yoki mashhur futbolchiligim 64 yoshda o’lib klounada bo’lganimdan so’ng taqdir
chizig’im bo’yicha boshlanadi. Endi Shohid o’zi o’zining obro’sini ichida
talqin etib biluvchilarning har biri uchun sovg’a tayyorlaganligi ma’lum hamki,
o’zimga Buxoro yerim sifatida eng kattasi tegadi. Shohidjon jo’ra o’zimga
Yerligimni bildirishga urinadi, ammo shuni yaxshi o’nglab tushinaolmasamki, har
zahotiyoq o’zimda bo’ladigan ikkilanishga xos tanlovimni davomiylik sari qichig’mollik
bilan chiqarib g’ajiydi, qisqasi qichig’mollik qiladi. Yerning tanlovini u sezadi,
o’zim bilmasligim mumkin va harakatlarim bilan chiqarmasam, bildirib yondashuv
ko’rsatilmasa, o’zining asl o’rnida sanalgan harakatlanish, qimirlashlarni u
ham bilmagangan olib masxara qiladi, qichig’ini chiqaradi. Shunda o’zim go’yoki
yuzim shaffof tebranishli, kinodagi effektlarga o’xshash tarzda deb o’zimga
tushunarli bo’lganga xos boshimdan ikkilanish ifodasida tebratilaman xo’p. Kino
haqida gap ketdi, qiziqib ham turgandimki, bir yangisini o’tmishdan, albatta o’tmish
kinolari ham xo’shki, topib chiqartiraylik bo’pti. Shuni haqiqatan, chindan
bilish lozimki, tuyg’umdagi ilohlar birinchidan bildirib chiqarishga uringan
gaplarning o’zlari boshqa, so’ng harakatli yuzlanib qarashlar yoki chiqishlar o’zga,
keyin joylashuv o’rin, turishlari mutloq boshqa ravishda umumiy ma’no va
mohiyatda birlashtirilib berilaveradi. Kinolarda ham o’zimdan olingan shu
uchchalasi sababli o’zimning jonimda kirgizilgan yaqinlarimning
yuz-qiyofalariga o’xshatilishli tarzda asl taqdiriy zapisli video, film
qatnashchilari har xil bo’laklanishli 3 toifalarda, o’tmish va hoziroq, so’ng
kelajakka (gapirish, harakatlanishning o’zimligi va joylashuvga) xos har xil
vaziyatlardan, kuzatib turish paytining o’zidayoq boshqa-boshqa, sakratilgan
kinolardan olib qo’yilaveradi. Ammo shuni ma’lumki, kinolar haqiqiy, yana
qaytaraman kino-filmlarning barchasi chinakam, undagi yuz-qiyofalariga xosdalanib
har 2 ala 3 ta toifalarga xos sakratilishli, yo’qdan-bor qilib o’z vazifaviy o’rni
almashtirilishli yoki o’zgartirishli sal o’zgarishlar, teskari tartibdagi
baholar ya’ni, siymolarning harakatlanishlari, gapirishlari hamda turgan
joylarida qo’zg’alishlari bilan birgalikda zamon (boshqa film yoki ichki
uzoq-yaqin lavhalardan biriga) ko’chirilishi, bir ondayoq sakratilishi bo’lishi
mumkin bo’pti shu. Qaraychi endi qanday kinolar o’zimga muhayyo etiladigan bo’libdi-yu,
o’zimcha shu tanlovimga qarab aldanadigan bo’lib yurganligim ma’lum hammaga,
ha?! Tegib-tegaolmaslik sir-sinoati shu. Endi mana hozir Sniper Rogue Mission
2022 kinosini olayapman. Aslida shu kinoning ruscha nomi bo’yicha Snayper: Missiya
Izgoy o’zim ko’rayotgan joyda o’zining muqovasi, kino reklamasi bilan birga bo’lmasligi
mumkinmi, ha. Yoki shu dastur uchun bu o’rinda boshqa kino avvalroq bo’lganligi
ma’lum va mashhurki, shu kinoning sarlavhasidan olib qo’yish kuzatiladi. Yoki
balkim, agar to’g’ri bo’laveradi, bu boshqa bo’lak desakki, shu sarlavha va
reklamasi birgalikda, tutash olib keltirilgan. Endi shunday qilib, sezgichilar
katta bo’laklardan kelaverishlari kerakki, zero ular vaqt bo’yicha, zamonga
qarata hayot kechirishganliklari ma’lum. Endi boyagiga o’xshab aytishingiz
mumkin albatta, avvallari o’zim ham esim qochadimi deb yurardimki, siz esing
bor-ku, bitta ma’noni va sohalarni, ko’rinish va ovozlarni davom ettirib ko’rmayapsanmi
desangiz. Ha, to’g’ri, ammo esimga kiritilgan boshqa kinoni lo’ppi chiqarib
boshlavorgan bo’lishlari mumkinki, o’zim barcha esim va xotiramdan shu kino
orqali bog’lanishdagi ko’chirilgan o’zga lavhalarni va filmlarni, kerak bo’lsa
boshqacha videolarni, multik-u kliplarni ko’rib borayotgan bo’lishim mumkin.
Esimda o’zimni anglamay, qiyoslamay yashaverishi shu, zero xotiram bir butun
sifatida ichki o’zgarishlarini farqlanishli sezdirmagan holda o’zimga manzur bo’lmog’i
xolos kerak. Qayta boshqacha joylarni ko’rib bilishim kifoyaligi bilan ham ma’quldir.
Esimda ma’no va soha, ko’rinishlar bir xil ketaverganini bir butunlik oralagan
farqsizlanishlarli sababli bilmaslik, tushunmaslik tayin masala. Endi. 3.
Yanagi multfilmimga qo’shiq to’qisamki xo’p.
Men ayiqcha, ayiqcha
Supradagi un urvoq
Supurishib oldilar
Qaymoqqa xo’p qordilar
Qochib ketdim bobomdan
Qochib ketdim momomdan
Sendan ham qochish hech gapmas, deb
Boshqa kichkina ayiqchadan qochibdi
Shu qo’shiq-she’r ikki marta naqarot qilib to’liq aytilsin, mana hozir. Endi, o’zim shu zapisli, tasmali yozuvli taqdirimning ishini, belgilangan aniq mehnat mahsulli muddatini ko’rib, parallel ostidan ya’ni “back end”ga xos ishlab, o’zini qandayligini o’tkazib bilibmanmi, demak, ish bajarilgan (ishimning uddasidan chiqibman) va o’zim taqdirimning qayerinidir, bu multfilm borligini bilmoqdaligim shu. Endi mana sizga uchinchi multigim, bir kunning o’zida chizmachiligi bilan qoyillatdim.
Comments
Post a Comment