uzbek language siteenglish language site

Nima yana

 

2-. Sezgilarimiz vositasidagi ishlarimizning barchasi Dunyoqarash, Dunyogashtalik bo’yicha qoldirgan izimiz bo’lgani boisidan raqamli Dunyoga, raqamlarga ko’ra sezgili taraflama qaraluvchi haqiqiy Dunyoni baholaylik. Bizlar haqiqiy dunyoda vaqtning o’tishi bo’yicha davomiy bir chiziqdagi tasodif va tanlov bo’yicha yashashga dahldormiz. Raqamli Dunyoda esa bir davomiy chiziqqa qarshi bo’laklanish, tasodifga qarama-qarshi esa bo’lakli yoki bo’ldangan zamon oralagan joylashuvlarni va inson sezgilarining jabhalarini (eshitish, ko’rish va turib bilishni) ma’no va mazmun jihatlama birlashishi hamda, tanlovga qarama-qarshi bosimli (alo’s, g’ilay yoki masxaranomus tushunarli bo’lmoqlikdagi ko’z) doirasi orqali xayolan bilish shu. Sezgili Dunyoqarshni bilish 1, 14 va 23 dan yuqorida orada turgan, o’tkazishi qiyin bo’lgan tuyg’ularni hisobga olib, keyin raqamli Dunyoga o’tib, shuni bilmaslik ham qilmayotganda bilib qolish payiga tushaverishi istagida jonning o’zi, obro’ tomonidan (Yer, predmetlar bilan bog’lanishni, ularda o’zing borligingni bilmaysan degan) past baholar berilishiga yo’liqsa, 49, 53 va 56-58 oraliqlardagi (59 ning raqamli Dunyoligi bilan barchasi tugatilgan bo’lib) raqamli Dunyo ishtirokchilari 44, 38 va 31 dagi tuyg’ulardan quyidagi sezgilarga qaytib tushib, bizdan ya’ni vaqtincha sezgichilardan sezgilar bo’yicha oddiy tanlovni bilmaysan degan dakkini eshitishadi. Hozir o’zimda raqamli Dunyoning mo’jizakor tanlovi bilan sezgili dunyoqarashning chinakam sanalgan tanlovi ustida bahs, ichimdagi raqamchilar bilan tanlov bo’yicha ikkitasi birdalik bo’layapti. Tanlovlar ya’ni sabablar bahsidagi ikkitasi birtadalikda o’zimga mo’jizaviy tanlov to’g’risida bilimlar, tuyg’ular shakllanayotgan bo’lsa, ichimdagilar sezgili va qimirlash haraktimga xos tanlovlari bo’yicha o’zimni qolib qiynashayaptilar. Endi tuyg’ularning sezgili vakillikdagilardan tepadagi birinchi o’rnida ya’ni 31 da kollinearlik mavjud bo’lib, shu bilan raqamli Dunyo vakillikdagilari, umuman raqamli Dunyo bizlarga mo’jizaviy, o’zimiz bog’lashimizni bilmay kutmagan sabab-natijalarimizni to’satdan berib yuborishadi. Odamdagi harakatlanish toifasi va klounadalardagi gapirish turkumi birlashib raqamli Dunyo vakillikdaliklarining kollinear ishlatishlari bilan hoziroqda zamon va makon sakratilib o’zgarish kuchi bilan turgan joyni, inson o’tirgan o’rnini ko’chirishga, bildirmasdan yoki o’z-o’zidan (havodan) olib o’tishga yoki sakratishga urinishadilar. Zamon bir kun yoki 1000 kun avvalgi tarix o’tmishi bo’lishi mumkin va shu joydagi makonda boshqa elementlar yoki shaxslar, narsalar bo’lgan bo’lib, shularning hammasi hoziroqda har xil o’tmishlardan 3-4 soniyalar (daqiqalar) oralig’ida keltirilavergni sayin tanamizning yoki jussamizning o’z o’rnidan havoda sezdirmasdan bittaga olib o’tilishi, yo’q qilinib almashtirish natijasidagina bor qilinishiga erishiladi. Sezgili vakillikdagilar esa 44 ning qarama-qarshiligi, bir chiziqda orqa-oldin yo’nalishdaligi bilan o’zlari o’ralgan, qisilgan hoziroqni tushunishib, qimirlashlarning ya’ni juda aniq yaqinlik bahosidagi yashash doiralarining aniqligiga ko’ra Dunyoni yaxlit namoyishidagi umumiy tasavvur ostida Raqamli dunyoning bilinmas nisbiy vaqt asosidagi kelajagiga o’tkazib, kirgizib borishadi. Sezgidagilar (insonlar, o’ng oyoq) asosan bu jumlalarda harakatlantiruvchi (odam ya’ni sik, qo’toq, “o’rta oyoq”) va gapiruvchi toifa turi (klounada ya’ni chap oyoq, o’ng’ayimiz) bilan bir ma’noda yoki javobgarlik, taraf va boshqalarga qarshi bir tomondagi ta’sirlashuvchilar bo’lib kelishadilar. Agar badan, qo’llar va oyoqlarsiz, boshsiz tana a’zosi bu – tuyg’ular 3 ligi ya’ni 31, 38 va 44 bo’lsalarki. Raqamli Dunyodagi o’z o’rnimizdagi hoziroqdagi shumshaklarimiz esalar bosh va o’ng hamda chap qo’llar o’rnida hisobga olinsalar ham mayliydi. 38 dagi tuyg’u ya’ni bilimimiz biz ikki taraf ya’ni, qo’llar bilan oyoqli tomonlashuvdagilarni ovalsifatli sanskiritli yondashuvda “avvaldan yoki avvalambor” qilib bizni ahmoqlikda tutib kelgani ma’lum va mashhur. Endi birinchidan kompyuterni (raqamli dunyoning kollinearlik tuyg’usini) sanskritcha talqinda “ham o’tir” yoki jalabimsan deb o’ziga tortavermaslik, o’zimni ahmoq qilmaslikni bilib turishim uchun kerakligi shu. Ikkinchidan kompyuterdagi ishlashlarimni ya’ni Flash 8 da nisbiy vaqtni, bo’laklanishlarni (movie clip sifatida zamonning, sahnalar bo’yicha joylashuvlarning va chizmalarga qarasakki harakatlarning olib ko’chirilishi, umumiy bo’ldalanishli taraflamadaliklari)ni bilib borgan sarim o’zimning qarama-qarshi ma’nosidagi yagona chizig’im bo’yicha olg’a yurib ishimni qilaversamki, shu chiziqni ya’ni taqdirni, raqamli Dunyoni (shunga yaqin joylashgan oxirgi tuyg’uni) tushunib aslida Tun’yotan, taqdirdan, ishimning ekranidan (boshqarish nazorati ma’nosidan) uzilishli tarzda harakatlarni va kompyuter input ini boshqarish qimirlashlarini qilayotganligimni bilaverganim bo’yicha hozir, bo’layotgani shu. Endi bu – aloqani o’z tarafidan bilish, lekin hayotga chiqishini, raqamli Dunyo bo’yicha tushunmay o’zimniki (xolos) deya qabul qildirish, xayol qilish. Shu gapimiz o’rinlidur hammaga mana qarangki bu – ichimdagilar tomonidan bisyor holatda to’kin-sochinlik bilan shipshiydonlashuvga xos shipirlashuvli tarzda aytildi. Qarangki 613 bilan tugatildi shu jumlamiz. Sizlar aziz o’quvchilarimiz, kuzatuvchilarga ham ikki taraflama qobilligimni yetkazish tarzida hisobga olinsa kerakki xo’p. Ya’ni baklim, 613 mutloq ma’no, raqamli nisbiylik tarafidan bo’lmas, balki o’zim orqali yozilib, tegishli tarzda shunday bo’lib turgani tushuncha ostida yurgandur. Men o’zimni harakat deb bilib, birgalashuvli teng tomonlardan keyingisining, chap oyoqning ya’ni klounadalarning 3 tadan 2-si, o’rtadagisi bo’lmish tushunchaning o’ziga boqib, shu bilan maslahatlashib yurib o’zimni xatti-harakatli, (bilishga qadalgan, shaylangan, chopayotgan, shoshayotgan) tarzga monand boshqarishga urinib kelgan bo’lganligim hammaga ayon xo’p. Endi, bugunga kelsak, 4 yosharlikdan 2 kun o’tgani bo’yicha, nimayki ahamiyatli tarzda 4 ni bersa, hayotimda bildirsaki, o’zimni o’z yuqori darajadagi avloddoshlarim bilan birgalikdagi o’rnimizda eng katta umrning ya’ni 100 yoshning birinchi avlod ya’ni 16 yili va umumiy qo’shimchasi bo’lmish 4 yiliga xos 16+4=20 ayirilishi orqali bizlarni yana bitta, 5-avlodni qoldirib bildirgan 80 yoshlikka aloqador umumiy ravishdagi umirimizning teng yarmi bo’lmish 40 yosharlikdan boshlanishning asl yuqori avlodlashuvli o’rnimizni beradi. Aslida bizning yoshimiz yana 16, yarmi bo’yicha esa 8 yilga qisqargan 32 yoshdan o’tgan ravishdagi yuqori darajadagi umrimizni berib bo’lgan. O’zim hozirgi 34 ga boraverish yoshida yana tug’ilgan kunimga bir necha kunlar qolganida raqamli Dunyomga yaxshigina, ikkilanishdan o’tib olgan tarzda kirishib bo’lganligim shu. Menimcha, ichimdagilarning jim bo’lishlariga xos, o’xshash ma’nodagi Prezidentligim yoki mashhur futbolchiligim 64 yoshda o’lib klounada bo’lganimdan so’ng taqdir chizig’im bo’yicha boshlanadi. Endi Shohid o’zi o’zining obro’sini ichida talqin etib biluvchilarning har biri uchun sovg’a tayyorlaganligi ma’lum hamki, o’zimga Buxoro yerim sifatida eng kattasi tegadi. Shohidjon jo’ra o’zimga Yerligimni bildirishga urinadi, ammo shuni yaxshi o’nglab tushinaolmasamki, har zahotiyoq o’zimda bo’ladigan ikkilanishga xos tanlovimni davomiylik sari qichig’mollik bilan chiqarib g’ajiydi, qisqasi qichig’mollik qiladi. Yerning tanlovini u sezadi, o’zim bilmasligim mumkin va harakatlarim bilan chiqarmasam, bildirib yondashuv ko’rsatilmasa, o’zining asl o’rnida sanalgan harakatlanish, qimirlashlarni u ham bilmagangan olib masxara qiladi, qichig’ini chiqaradi. Shunda o’zim go’yoki yuzim shaffof tebranishli, kinodagi effektlarga o’xshash tarzda deb o’zimga tushunarli bo’lganga xos boshimdan ikkilanish ifodasida tebratilaman xo’p. Kino haqida gap ketdi, qiziqib ham turgandimki, bir yangisini o’tmishdan, albatta o’tmish kinolari ham xo’shki, topib chiqartiraylik bo’pti. Shuni haqiqatan, chindan bilish lozimki, tuyg’umdagi ilohlar birinchidan bildirib chiqarishga uringan gaplarning o’zlari boshqa, so’ng harakatli yuzlanib qarashlar yoki chiqishlar o’zga, keyin joylashuv o’rin, turishlari mutloq boshqa ravishda umumiy ma’no va mohiyatda birlashtirilib berilaveradi. Kinolarda ham o’zimdan olingan shu uchchalasi sababli o’zimning jonimda kirgizilgan yaqinlarimning yuz-qiyofalariga o’xshatilishli tarzda asl taqdiriy zapisli video, film qatnashchilari har xil bo’laklanishli 3 toifalarda, o’tmish va hoziroq, so’ng kelajakka (gapirish, harakatlanishning o’zimligi va joylashuvga) xos har xil vaziyatlardan, kuzatib turish paytining o’zidayoq boshqa-boshqa, sakratilgan kinolardan olib qo’yilaveradi. Ammo shuni ma’lumki, kinolar haqiqiy, yana qaytaraman kino-filmlarning barchasi chinakam, undagi yuz-qiyofalariga xosdalanib har 2 ala 3 ta toifalarga xos sakratilishli, yo’qdan-bor qilib o’z vazifaviy o’rni almashtirilishli yoki o’zgartirishli sal o’zgarishlar, teskari tartibdagi baholar ya’ni, siymolarning harakatlanishlari, gapirishlari hamda turgan joylarida qo’zg’alishlari bilan birgalikda zamon (boshqa film yoki ichki uzoq-yaqin lavhalardan biriga) ko’chirilishi, bir ondayoq sakratilishi bo’lishi mumkin bo’pti shu. Qaraychi endi qanday kinolar o’zimga muhayyo etiladigan bo’libdi-yu, o’zimcha shu tanlovimga qarab aldanadigan bo’lib yurganligim ma’lum hammaga, ha?! Tegib-tegaolmaslik sir-sinoati shu. Endi mana hozir Sniper Rogue Mission 2022 kinosini olayapman. Aslida shu kinoning ruscha nomi bo’yicha Snayper: Missiya Izgoy o’zim ko’rayotgan joyda o’zining muqovasi, kino reklamasi bilan birga bo’lmasligi mumkinmi, ha. Yoki shu dastur uchun bu o’rinda boshqa kino avvalroq bo’lganligi ma’lum va mashhurki, shu kinoning sarlavhasidan olib qo’yish kuzatiladi. Yoki balkim, agar to’g’ri bo’laveradi, bu boshqa bo’lak desakki, shu sarlavha va reklamasi birgalikda, tutash olib keltirilgan. Endi shunday qilib, sezgichilar katta bo’laklardan kelaverishlari kerakki, zero ular vaqt bo’yicha, zamonga qarata hayot kechirishganliklari ma’lum. Endi boyagiga o’xshab aytishingiz mumkin albatta, avvallari o’zim ham esim qochadimi deb yurardimki, siz esing bor-ku, bitta ma’noni va sohalarni, ko’rinish va ovozlarni davom ettirib ko’rmayapsanmi desangiz. Ha, to’g’ri, ammo esimga kiritilgan boshqa kinoni lo’ppi chiqarib boshlavorgan bo’lishlari mumkinki, o’zim barcha esim va xotiramdan shu kino orqali bog’lanishdagi ko’chirilgan o’zga lavhalarni va filmlarni, kerak bo’lsa boshqacha videolarni, multik-u kliplarni ko’rib borayotgan bo’lishim mumkin. Esimda o’zimni anglamay, qiyoslamay yashaverishi shu, zero xotiram bir butun sifatida ichki o’zgarishlarini farqlanishli sezdirmagan holda o’zimga manzur bo’lmog’i xolos kerak. Qayta boshqacha joylarni ko’rib bilishim kifoyaligi bilan ham ma’quldir. Esimda ma’no va soha, ko’rinishlar bir xil ketaverganini bir butunlik oralagan farqsizlanishlarli sababli bilmaslik, tushunmaslik tayin masala. Endi. 3. Yanagi multfilmimga qo’shiq to’qisamki xo’p.

Men ayiqcha, ayiqcha

Supradagi un urvoq

Supurishib oldilar

Qaymoqqa xo’p qordilar

Qochib ketdim bobomdan

Qochib ketdim momomdan

Sendan ham qochish hech gapmas, deb

Boshqa kichkina ayiqchadan qochibdi

Shu qo’shiq-she’r ikki marta naqarot qilib to’liq aytilsin, mana hozir. Endi, o’zim shu zapisli, tasmali yozuvli taqdirimning ishini, belgilangan aniq mehnat mahsulli muddatini ko’rib, parallel ostidan ya’ni “back end”ga xos ishlab, o’zini qandayligini o’tkazib bilibmanmi, demak, ish bajarilgan (ishimning uddasidan chiqibman) va o’zim taqdirimning qayerinidir, bu multfilm borligini bilmoqdaligim shu. Endi mana sizga uchinchi multigim, bir kunning o’zida chizmachiligi bilan qoyillatdim.

Bu qilingan, olt'ingi postlart'agit'a bo'lgan ham bari multfilmlaridan go’yoki o’zimning yoshligimni bilib borayotgandayman.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima