Biz bilan nima?
15. Endi.
O’zimning familiya ismi-sharifim birinchi Dunyo yuzini ko’rgan 3 avlodlarning
bo’qlari ya’ni sevgilari, xohish-istaklari orzusi bilan va ichki taomilli
intiqishlari qanday ishlaganini beradi. O’zimning familiyam bu – Mansurov deganda
“ma’n etilganni surish ovi” bo’lib, data’mning amakilaridan, Mansur bobodan
olingan ushbu nom-familiyasi birinchi o’z avlodlaridan bo’lgan
qariya-qurrilarimiz, dadalarimizning ota-onalari hayotda sichgan bo’qlarini
parallel ravishdagi borliq harorati bo’lib berishi bobida surib, o’zlarini har
xil tarmoqlangan taraflarga yuborib harakatlantirib va uzoqroq chiziqli
yo’nalishga xos taraflarga surib yashashni yaxshi ko’rganliklari kayfiyatlarida
mavjud bo’lgan. Mansur bu – dadamning amakilarining bo’qdanliklarini bildiradi.
Dadamning ismlari esa o’z dadalari Nosir bobomning “ma’n surgun” ishlari
bo’yicha birinchidan ma’n orqali rad etish, inkor qilish yoki taqiqlash,
ikkinchidan esa surgun so’ziga xos badalg’a va aksincha surib, sayr harakatli
tushunarli charchoq-halovati bilan (borliqni va tabiatni haqiqatanligiga
ergashishga ko’ra) yashash hamda 3-holatda birgalikdagi ma’n surgun iborasi
ma’nolarida ma’n qilingan ishga borsangiz, surib yashasangiz surgun, badalg’a
qilinasiz deganiga ko’ra, shunday to’g’ri yashashlari qanchalik noma’lu bo’qdanligi
bo’lsa, u avlodning sochchilar ma’nosidagi zoti kirlik, sochning tagidan perxod
lanib yoki yog’lanaverib turishi ya’ni chiqish ishlari bo’yicha xayol va
bilimning borliqdagi ichki bosimdan seziladigan, egasining o’zidan bildiriladigan
kayfiyati, halovati Zokir sifatida Nosir bobomning sichgan bo’qlaridan
yaratilgan o’g’illari, dadamni bergan. Bobomning avloddoshlari, tengqurlari
ya’ni generations o’zlarini Farishta sifatidagi tuyg’uli bo’q deb kelganlar. Bu
dadamning Ruh, xayol va bilim bo’yicha bo’qliklaridan bittaga ustun. Bizning
avlodda esa o’zim o’ylov ya’ni Iblis sifatidagi data’mning bo’qlaridan
yaratilgan odamdurki, data’mning onglarida Zokir ma’nosidagi Ruhli bo’qliklari,
najast va tappi (suyuq axlatdanliklari) bo’yicha o’z hayotlariga, ismlari
nomusiga berilib yashashlari orasida bo’qdan burulishli, chetlashib ko’zni va
boshni olib qochishli xayol va bilimlari burilish so’zidan Bobur yoki “yana
bur” iborasini, Iblisni hosil qilgan. Mana endi o’zimning o’g’lim bo’lmish
“Ibrohim haqqoniy” 15- ya’ni 6:2=3 inchi kunga kelib o’zimning bo’qim bo’lish
barobarida, shu ma’noda o’zimning bo’qdanligim bo’lmish o’ylov vositasida
birovlarni, yaqin-uzoqdagilarni va o’tib-qaytganlarni sevgiga yoyishimga
qarama-qarshi ravishda shuning doirasida shu insonlarning o’zimga yaqin kelib,
kus-(ko’t)larini, yalang’och tanalarini ochishlari asl bo’qim, najastimga
boqish ma’nosidagi parallel kollinear rohat birligini berib, shunga “ibi
rohatim” deb qolishim, Ibrohimning o’ylov mazmunidagi tuyg’um va teskarisi
bo’lmish birovlarni chindan ham shu tuyg’um bo’ylab o’zimga yaqin olaolishim
o’rtasita turgan bo’qimdanligini beradi. Shu ma’noda kecha-tunda tushimda xayol
qilsam hali ham o’z joyimda yotganligimda kelib shoda-marvarid bir shakl-siymo
jalabi tanamga va tanamga tarqalgan butun teri asablarimga o’zining o’ta
ta’sirchan asablar oralab tegishi va labimga bo’sa berib, qo’limni ko’tigacha
tovlatganchalik qisgunimcha jasadining etisizligiga yaqin ravishda hayot
shaklanga mos chizmali holda kallamda siymosini, tana shaklini bildirib
qo’yishi bilan birinchi borasiga tushimdan uyg’otdi, va natijada yana shu
tushimga qayta kirishim bo’lib ulguraolibman ham bu – olatimning butun tanamga
xos avjlanib dikkayishi, qattiqlanib turishidan bo’lgan yana shunga yaqin
asablarli to’qnashuvga xos shahvoniy holatlardan keyin joyimni bo’shatib
qo’yganiga aylanib kravatimdan pastga qarab engashib tushganimda shu siymogashtaning
oyoqlarini ko’rib qolibman hamda tushim tamom. Mana shu mening o’ylovim va bir
kishini klounadalar sifatida sezishim yoki oddiy orli insonsifatlarga ham
bo’lgan yurish-turishini izchil skanerga xos yechinishli tarzda hayotdan
bilishim bo’yicha o’ylovga aloqador bo’qimning o’zimning ichki bosimimda, o’zimdagina
tuyg’umda bo’latig’an ongi, kayfiyati. Men bu yozuvlarimni tushimdan, berilgan
vajdan so’ng bilmasdan yozdim desam ham, tushunib qoldim desam ham bo’laveradi
endi. Zero chindan ham Ibrohim uchun ikkinchi borasiga, birinchi marta 3-kundalik
sanamda ya’ni tug’ilgan kunidan 3 kun o’tib, ikkinchisi shu o’nlik ichidagi
birinchi duch kelishda ya’ni 15-hozirgi kunda Iblis bilan bog’liq, - bo’qim
bo’lishi, chinakam Iboq’im so’ziga xos turishi 3 ta ilgariga va 1 taga shularga
teskariga bo’lgan bo’q va najastlardan bashoratning boshlanishi ya’ni, sabab va
natijaning ko’proq izma-izdan ko’ra ba’zida orqa-oldin kelishida inobatga olinadi.
Endi bobomiz tarafidagilar tuman bo’yicha surgunlikdalikni, surish va yurish
gungligini (islomini, isida lom-so’z borligini “xolos”), dadamiz bo’yicha esa
bobomning bizning Dunyomizning ustun yaxshilaridanda bilaolmas yuqori yaxshilik
darajasida bo’lishlariga xos tafakkur, Farishtali tuyg’ularini teskarisi,
kollineari bo’lgan zotni kirlik qilishga xos, o’rtadagi bo’qlari bo’lib
berishlaridan keyingi Ruhli kallari foydasini ko’zlagan shu dadam tarafidagilar
ko’chalarga chiqib, ko’cha zotini ya’ni ustunsifatini Islomning yana bir kam
gapirish tamoyiliga xos kirlik qilish bilan o’zlarining Ruhiyatlariga teskari
nomlanishlariga ko’ra yashaganlar. Dadam nega tashqarilarga, ko’chalarga kir,
rasvoyu-raddi kiyimlarda chiqib kelganliklarini, doimoga yaqin shunday
yurganliklarini endi o’zim ham tushunayapman. Bobirmirzo – o’zim, esa uyda
qolishli, Buxorochasiga uy bu – o’y bo’lib, “o’y love ya’ni sevishli” ishlarni
yaxshi, to’g’ri bilib (chini ham shuki) qilayotganimda “yana bir sichish yoki
yana bir burulish” bilan hayot taqozosini ahamiyatga molik qilib izbosarli
zapischilarga hozirgi vaqt bo’yicha chalg’ishli muammolarni yog’diraman, zero
ular ya’ni ichimdagilar, izbosarlarim bo’lib o’tgan o’zimdan oldingi ikki avlodning
taqdir yo’nalishidan chetlashishli, chalkashtirib chiqishli yoki og’anishli
ishlarini o’z paytida oson, o’zimnikidan ko’ra yengil, o’z-o’zidan bo’lib
o’tgan deb fahmlashlari bo’lganida, aslida o’sha zamonlar ham zapisdan, taqdir
yo’lagidan ya’ni chizig’idan shunday chetlashishlar, ko’p chalg’ishli ishlar
bo’lib o’tganini bilsangiz to’g’ri bo’ladi. Agar o’zimning o’ylovli tuyg’umga
qarshi yana bir sichish raddi balo, bo’qqa parallel joylashgan, parallel ya’ni
yonma-yon bilinmas tush va o’ng Dunyolarining birida bo’q va ikkinchisida tegishli,
shahvatga soladigan tana bo’lgan qizlarni, shu ikkinchisini yaxshi ko’rsam,
Bobir nomim aralash o’zligimning bir tomoniga, burchagiga ko’ra shu bo’qdagi
parallel qiz bu – bo’qimning, Ibrohimning o’zini ya’ni sassiq suqasiga
yopishqoq mo’rt moddani yaxshi ko’radi. Keyingi mag’lub 3 avlodlar bo’lsalar
xursandchilik bilan joylashganlar. Ibrohim o’zini kayfiyatning ostidan
kayfiyatni yuqorilatuvchi, tobora xursandchilikni oshirishga asoslamachilli
xizmat qilguvchi. o’ylovning barcha, 3 ala haqiqat posbonlari ya’ni tamoyillari
(3 “oyoq”) bilan tutash boshlanishidan ko’tariladigan tuyg’u, boshlang’ich
shuur bilan o’zini tuyadi ya’ni to’yg’izib tiyadi, hayotga solishtiradi. Shu
tuyg’uni Ibrohimning o’zini boshqaruvchi hayot shakli, o’zi desak, nomi o’ziga
teskari raqibi sifatida xonani ya’ni “xon, amirini”, aslida shu ma’noga loyiq deb
yozilayotgan uy xonasini “ibi rohatim” deya ko’p qimirlashli zapisdan
chetlashuvchan ravishda hayot kechirish bilan taqdirdan, zapisdan o’ziga qarshi
deb sezib tuyushi kerak. Bizlarning kayfiyatlarimizda joylashgan Ibrohimning
shu joydagi yuksakligi, aniqrog’i bizdagi o’ringa nisbatan, ma’nosidagi yuksak
joyi o’zining shu o’rindagi kaltafahmligi, kargaz-kaltakesakligi bilan aloqador.
Agar Bobur tomondan yana burilish zapisning tana-novdasidagi chetga o’sgan
bargli novdachalarni yoki tikanga o’xshash bir novdaga osilib olgan chekkaygan zirapchalarni
berib shuni zapisdan ya’ni bir yo’nalishli sof havo bosimidan ko’rib bilayotgan
va to’g’irlashga, o’zining shu bosimli iziga yoki taq’tirning o’z izmiga
solishga kirishayotgan ayollar va xotin-qizlar bu zirapchalardan tashkil
topganlik ma’nosidagi yoki chinakam shu ko’rinishga xosdalikdagi bo’qni aynan
qimirlash, chekkayishga parallel ma’noda o’zini yaxshi ko’rishib yeyishadilarki,
shu bo’qqa, najastga yopishaverganlari sari teskarilik yuzasidan ularning yomonliklari
o’zimni zapis yo’nalishi, shamolli aniq yo’lak bo’lishga torttiradi, majburlaydi.
O’zim shuncha kelinlik uyda, ko’zimni kusdan ya’ni kelinlardan to’g’ri, ko’p
uzmay marom me’yorini saqlayolganim sababli hamki, ichimdagilarning shu o’zimning
nomim aralash, Boburlik tarafidan bo’qning qirib-chaqib suqulishlariga,
tirnashlariga xos turishli yaramas tanasi, shaklini yoki modda hajmini yaxshi
ko’rib osilishlari hisobiga, o’zimga nisbatan xiyonatkor xusumatli ravishda ko’p
marotaba ichimdan zapisbob kurashlarga chorlaganliklari bo’lib tenglashtirish
chog’ida mana men hech narsadan hech nimaga tushimda kayf-safoni sursam, ular
sizga masxara bo’lib o’z ro’yolari, tushlarida obro’lari bir pul bo’lib, ko’tlari
chiqib haqiqiy qaralishga, sezgilarga o’taolmay yurishibdi. Demak, endi agar
Bobur ya’ni o’zim shundaychilar bo’lsaki, Ibrohim tomonidan shu nom bilan
qarovchi, kuzatuvchi izbosarchilik izidan ham odib, buning o’zida orqa-oldin bo’lib
bittaga tushgan ayollar jamoasi vakil va vakilalari, ichidagi erkak xaloyig’i
ya’ni Gvardiyasi Ibrohimning nafas olishga qodir miyasi orqali ko’tarilayotgan
ko’ksining o’zi va ichidagi o’pka orasi bo’ylab torayib ochilayotgan nafas shoxdalilari,
traxeyasifat shox-shabbali yo’nalishlaridagi ya’ni yo’nalish bo’yicha deltalanishlarga
o’tishdagi yo’llarni, havoning zapisdan og’ishli yoki noto’g’ri ketishli
chiziqlarini shu asosiy yagona tanasiga, asosiy o’zganiga yoki shoxiga, bu shox
poya tanasi ham taqdirdan og’gan bo’lsa yoki yangi, o’zga sanalsa, qismatli o’zganga,
poya tanaga yoki asosiy ushlovchi yo’nalishga solishlari bilan hisobga olishadi.
Shuning uchun Ibrohimning bo’qi bu – nafasi, ko’ksi, ya’ni o’pkasi to’la
ayqash-chuyqashli, har xil chiziqli havosi bo’ladi. Shu bo’qni Ibrohim nomida
mujassamlik ato etgan ayollari, yosh qizaloq boshchiligidagilari yesa, Ibrohimning
o’zi tuyg’usiga berilib, kayfiyati ortidan xonani sevinib-sevib tushida xonimgashtalikla
ko’rishni va xonimga tegishni orzu qilganligi ma’lum va mashhur xo’p. Agar
qizlar ya’ni qizg’aldoqlar, teenager lar bir ko’rishda hozirgi o’rta yoshli
erkak aholini sehrlatib sevgilantirsa, o’z-o’zidan hammaga shunday qaralishi
kuzatilsaki, Ibrohimning yosh avlodiga xonimlar shunday ochiqcha qarashga
sazovor orzu-intilish, sevgichopishini berib qo’ygani hammaga ham o’ziga xos
bilinib qolajak hali. Joyida parallel turish baribir aldaydida, ya’ni bo’q emaski,
bo’qni chap beruvchi kontrast, kollinearlikning bir uchidan boshqa hamma
qismlari ma’nosida bari. Ibrohim bilib-bilmay, o’z-o’zidan hayot kechirishimda
kirib qoladigan maqtanchoqliklarimga qarshi kayfiyat bilan g’ussa ravishda urib
yuboradiki, zero bu – 1, 2 va 3 haqiqatlaridagi, sonining o’z qaralishidagi
chindaklik alomatila yashovchi orli va klounada erkaklar bo’yicha to’xtalish
sifatida kayfiyatning xursandchilikka o’smasligi, o’tmasligi yoki ko’tarilmasligi
hisoblangan. Albatta, uni shu borasida tushunish mumkin, zero bu – uning ya’ni
Ibrohimning hayoti, yashash sabog’i, ammo bizga zarracha ham o’z-o’zidan yoki
tabiiylik bo’ylab maqtanchoqlik berilmayotganiga Ibrohim o’z hayotini
suistemol, bezovta yoki bemazaga (bekorga) chiqarayaptimi, gashtini o’zi
nomunosib ravishda haddan oshiq ishlatayaptimi tegan xayol keladi. Ibrohimning
maqsadi bizning yuqori darajali, tepa bahodagi 3 avlodlardan haq talab etish,
hayotni o’g’irlash bo’lib, shu bizning ketma-ket sonlarimiz kesimida hollar
cheksizligiga xos qisish, kamaytirish va toraytirish bo’layapti. Dadam o’zimga
va o’zimning tengqurlarim tomonimizdan bobolar o’zimizga yoki biz avloddoshlarga,
tengqurlarga tobora qisilayapmiz shu mishqiparastligi sababli. Ibrohim va uning
jamoasi musulmonlarga qarshi, Buxoro yerida nasroniy vakillikdagilar bo’lib
berishgan bizga. Nasroniy degani “nasrad yoki ma sichdim, (nahal, ma hal)” bo’lib,
ichimizdagi bolachalarning yana qandaydir yaqin qiya joylashuvli teskariligi
orgazmda yanada kichik joy olganchalik o’zlarini Ibrohim bilan aloqador ravishda
o’zimning ichimda qolgan ichkarimdagilar, o’ylovimdagilardanda ko’proq ishtirokda
hozirda bildirayapti. Hamma yaxshi yoki to’g’ri, tushuntirilgan va o’zlari
bilan kelishilib aytilib muammosi yechilgan ishlarga baribir qo’yishlarini,
nahallik yoki qo’pollik ilinjida “ma hal” deyverishlarini va nafas olish bilan
nasrad qilishlarini qo’yishmayaptilar. Mana o’zim ham javobini oxirgi jumlam
qismi, “olish …” dan aloqalanib boshlab bilib qolganimga ham hayronmanki, demak,
anig’i nafas olishda sichishni, nafasni bo’q qilishni kamroq qilaolish bilan
maydakashlarni, qoloq yigitlarini va o’sroq maydachalarini hurmat qilib
izzat-ikromini joyiga qo’yish mumkin. Shunda bizga halaqit bermaydilar,
aralashmaydilar va barcha subyektiv masalalar ob’yektiv yoki qonuniy ravishda
hal etilgan bo’lgan o’zgarishga, o’rganishga o’tadi. Uyimizda ham hozir Aziz
borki, Muhammadazizini tortajakli bo’lib Ibrohim tominidan boshqa go’zzuksifat
tanachali badanchalarga xos maydasiyu kattasi aralash shu qoloq-harom yosh avloddagilarning
barini o’zimizga surgun qilmoqda. Azizning dadasi-yu oyisidan ko’ra hayotiy
manfaat yuzasidan to’g’riroq bo’ladigan qarash bu – tanish, paradoks ya’ni
haqiqatparastlik yondashuvi sifatida ko’proq Muhammadazizga to’g’ri keladi.
Comments
Post a Comment