uzbek language siteenglish language site

Biz bilan nima?

 

15. Endi. O’zimning familiya ismi-sharifim birinchi Dunyo yuzini ko’rgan 3 avlodlarning bo’qlari ya’ni sevgilari, xohish-istaklari orzusi bilan va ichki taomilli intiqishlari qanday ishlaganini beradi. O’zimning familiyam bu – Mansurov deganda “ma’n etilganni surish ovi” bo’lib, data’mning amakilaridan, Mansur bobodan olingan ushbu nom-familiyasi birinchi o’z avlodlaridan bo’lgan qariya-qurrilarimiz, dadalarimizning ota-onalari hayotda sichgan bo’qlarini parallel ravishdagi borliq harorati bo’lib berishi bobida surib, o’zlarini har xil tarmoqlangan taraflarga yuborib harakatlantirib va uzoqroq chiziqli yo’nalishga xos taraflarga surib yashashni yaxshi ko’rganliklari kayfiyatlarida mavjud bo’lgan. Mansur bu – dadamning amakilarining bo’qdanliklarini bildiradi. Dadamning ismlari esa o’z dadalari Nosir bobomning “ma’n surgun” ishlari bo’yicha birinchidan ma’n orqali rad etish, inkor qilish yoki taqiqlash, ikkinchidan esa surgun so’ziga xos badalg’a va aksincha surib, sayr harakatli tushunarli charchoq-halovati bilan (borliqni va tabiatni haqiqatanligiga ergashishga ko’ra) yashash hamda 3-holatda birgalikdagi ma’n surgun iborasi ma’nolarida ma’n qilingan ishga borsangiz, surib yashasangiz surgun, badalg’a qilinasiz deganiga ko’ra, shunday to’g’ri yashashlari qanchalik noma’lu bo’qdanligi bo’lsa, u avlodning sochchilar ma’nosidagi zoti kirlik, sochning tagidan perxod lanib yoki yog’lanaverib turishi ya’ni chiqish ishlari bo’yicha xayol va bilimning borliqdagi ichki bosimdan seziladigan, egasining o’zidan bildiriladigan kayfiyati, halovati Zokir sifatida Nosir bobomning sichgan bo’qlaridan yaratilgan o’g’illari, dadamni bergan. Bobomning avloddoshlari, tengqurlari ya’ni generations o’zlarini Farishta sifatidagi tuyg’uli bo’q deb kelganlar. Bu dadamning Ruh, xayol va bilim bo’yicha bo’qliklaridan bittaga ustun. Bizning avlodda esa o’zim o’ylov ya’ni Iblis sifatidagi data’mning bo’qlaridan yaratilgan odamdurki, data’mning onglarida Zokir ma’nosidagi Ruhli bo’qliklari, najast va tappi (suyuq axlatdanliklari) bo’yicha o’z hayotlariga, ismlari nomusiga berilib yashashlari orasida bo’qdan burulishli, chetlashib ko’zni va boshni olib qochishli xayol va bilimlari burilish so’zidan Bobur yoki “yana bur” iborasini, Iblisni hosil qilgan. Mana endi o’zimning o’g’lim bo’lmish “Ibrohim haqqoniy” 15- ya’ni 6:2=3 inchi kunga kelib o’zimning bo’qim bo’lish barobarida, shu ma’noda o’zimning bo’qdanligim bo’lmish o’ylov vositasida birovlarni, yaqin-uzoqdagilarni va o’tib-qaytganlarni sevgiga yoyishimga qarama-qarshi ravishda shuning doirasida shu insonlarning o’zimga yaqin kelib, kus-(ko’t)larini, yalang’och tanalarini ochishlari asl bo’qim, najastimga boqish ma’nosidagi parallel kollinear rohat birligini berib, shunga “ibi rohatim” deb qolishim, Ibrohimning o’ylov mazmunidagi tuyg’um va teskarisi bo’lmish birovlarni chindan ham shu tuyg’um bo’ylab o’zimga yaqin olaolishim o’rtasita turgan bo’qimdanligini beradi. Shu ma’noda kecha-tunda tushimda xayol qilsam hali ham o’z joyimda yotganligimda kelib shoda-marvarid bir shakl-siymo jalabi tanamga va tanamga tarqalgan butun teri asablarimga o’zining o’ta ta’sirchan asablar oralab tegishi va labimga bo’sa berib, qo’limni ko’tigacha tovlatganchalik qisgunimcha jasadining etisizligiga yaqin ravishda hayot shaklanga mos chizmali holda kallamda siymosini, tana shaklini bildirib qo’yishi bilan birinchi borasiga tushimdan uyg’otdi, va natijada yana shu tushimga qayta kirishim bo’lib ulguraolibman ham bu – olatimning butun tanamga xos avjlanib dikkayishi, qattiqlanib turishidan bo’lgan yana shunga yaqin asablarli to’qnashuvga xos shahvoniy holatlardan keyin joyimni bo’shatib qo’yganiga aylanib kravatimdan pastga qarab engashib tushganimda shu siymogashtaning oyoqlarini ko’rib qolibman hamda tushim tamom. Mana shu mening o’ylovim va bir kishini klounadalar sifatida sezishim yoki oddiy orli insonsifatlarga ham bo’lgan yurish-turishini izchil skanerga xos yechinishli tarzda hayotdan bilishim bo’yicha o’ylovga aloqador bo’qimning o’zimning ichki bosimimda, o’zimdagina tuyg’umda bo’latig’an ongi, kayfiyati. Men bu yozuvlarimni tushimdan, berilgan vajdan so’ng bilmasdan yozdim desam ham, tushunib qoldim desam ham bo’laveradi endi. Zero chindan ham Ibrohim uchun ikkinchi borasiga, birinchi marta 3-kundalik sanamda ya’ni tug’ilgan kunidan 3 kun o’tib, ikkinchisi shu o’nlik ichidagi birinchi duch kelishda ya’ni 15-hozirgi kunda Iblis bilan bog’liq, - bo’qim bo’lishi, chinakam Iboq’im so’ziga xos turishi 3 ta ilgariga va 1 taga shularga teskariga bo’lgan bo’q va najastlardan bashoratning boshlanishi ya’ni, sabab va natijaning ko’proq izma-izdan ko’ra ba’zida orqa-oldin kelishida inobatga olinadi. Endi bobomiz tarafidagilar tuman bo’yicha surgunlikdalikni, surish va yurish gungligini (islomini, isida lom-so’z borligini “xolos”), dadamiz bo’yicha esa bobomning bizning Dunyomizning ustun yaxshilaridanda bilaolmas yuqori yaxshilik darajasida bo’lishlariga xos tafakkur, Farishtali tuyg’ularini teskarisi, kollineari bo’lgan zotni kirlik qilishga xos, o’rtadagi bo’qlari bo’lib berishlaridan keyingi Ruhli kallari foydasini ko’zlagan shu dadam tarafidagilar ko’chalarga chiqib, ko’cha zotini ya’ni ustunsifatini Islomning yana bir kam gapirish tamoyiliga xos kirlik qilish bilan o’zlarining Ruhiyatlariga teskari nomlanishlariga ko’ra yashaganlar. Dadam nega tashqarilarga, ko’chalarga kir, rasvoyu-raddi kiyimlarda chiqib kelganliklarini, doimoga yaqin shunday yurganliklarini endi o’zim ham tushunayapman. Bobirmirzo – o’zim, esa uyda qolishli, Buxorochasiga uy bu – o’y bo’lib, “o’y love ya’ni sevishli” ishlarni yaxshi, to’g’ri bilib (chini ham shuki) qilayotganimda “yana bir sichish yoki yana bir burulish” bilan hayot taqozosini ahamiyatga molik qilib izbosarli zapischilarga hozirgi vaqt bo’yicha chalg’ishli muammolarni yog’diraman, zero ular ya’ni ichimdagilar, izbosarlarim bo’lib o’tgan o’zimdan oldingi ikki avlodning taqdir yo’nalishidan chetlashishli, chalkashtirib chiqishli yoki og’anishli ishlarini o’z paytida oson, o’zimnikidan ko’ra yengil, o’z-o’zidan bo’lib o’tgan deb fahmlashlari bo’lganida, aslida o’sha zamonlar ham zapisdan, taqdir yo’lagidan ya’ni chizig’idan shunday chetlashishlar, ko’p chalg’ishli ishlar bo’lib o’tganini bilsangiz to’g’ri bo’ladi. Agar o’zimning o’ylovli tuyg’umga qarshi yana bir sichish raddi balo, bo’qqa parallel joylashgan, parallel ya’ni yonma-yon bilinmas tush va o’ng Dunyolarining birida bo’q va ikkinchisida tegishli, shahvatga soladigan tana bo’lgan qizlarni, shu ikkinchisini yaxshi ko’rsam, Bobir nomim aralash o’zligimning bir tomoniga, burchagiga ko’ra shu bo’qdagi parallel qiz bu – bo’qimning, Ibrohimning o’zini ya’ni sassiq suqasiga yopishqoq mo’rt moddani yaxshi ko’radi. Keyingi mag’lub 3 avlodlar bo’lsalar xursandchilik bilan joylashganlar. Ibrohim o’zini kayfiyatning ostidan kayfiyatni yuqorilatuvchi, tobora xursandchilikni oshirishga asoslamachilli xizmat qilguvchi. o’ylovning barcha, 3 ala haqiqat posbonlari ya’ni tamoyillari (3 “oyoq”) bilan tutash boshlanishidan ko’tariladigan tuyg’u, boshlang’ich shuur bilan o’zini tuyadi ya’ni to’yg’izib tiyadi, hayotga solishtiradi. Shu tuyg’uni Ibrohimning o’zini boshqaruvchi hayot shakli, o’zi desak, nomi o’ziga teskari raqibi sifatida xonani ya’ni “xon, amirini”, aslida shu ma’noga loyiq deb yozilayotgan uy xonasini “ibi rohatim” deya ko’p qimirlashli zapisdan chetlashuvchan ravishda hayot kechirish bilan taqdirdan, zapisdan o’ziga qarshi deb sezib tuyushi kerak. Bizlarning kayfiyatlarimizda joylashgan Ibrohimning shu joydagi yuksakligi, aniqrog’i bizdagi o’ringa nisbatan, ma’nosidagi yuksak joyi o’zining shu o’rindagi kaltafahmligi, kargaz-kaltakesakligi bilan aloqador. Agar Bobur tomondan yana burilish zapisning tana-novdasidagi chetga o’sgan bargli novdachalarni yoki tikanga o’xshash bir novdaga osilib olgan chekkaygan zirapchalarni berib shuni zapisdan ya’ni bir yo’nalishli sof havo bosimidan ko’rib bilayotgan va to’g’irlashga, o’zining shu bosimli iziga yoki taq’tirning o’z izmiga solishga kirishayotgan ayollar va xotin-qizlar bu zirapchalardan tashkil topganlik ma’nosidagi yoki chinakam shu ko’rinishga xosdalikdagi bo’qni aynan qimirlash, chekkayishga parallel ma’noda o’zini yaxshi ko’rishib yeyishadilarki, shu bo’qqa, najastga yopishaverganlari sari teskarilik yuzasidan ularning yomonliklari o’zimni zapis yo’nalishi, shamolli aniq yo’lak bo’lishga torttiradi, majburlaydi. O’zim shuncha kelinlik uyda, ko’zimni kusdan ya’ni kelinlardan to’g’ri, ko’p uzmay marom me’yorini saqlayolganim sababli hamki, ichimdagilarning shu o’zimning nomim aralash, Boburlik tarafidan bo’qning qirib-chaqib suqulishlariga, tirnashlariga xos turishli yaramas tanasi, shaklini yoki modda hajmini yaxshi ko’rib osilishlari hisobiga, o’zimga nisbatan xiyonatkor xusumatli ravishda ko’p marotaba ichimdan zapisbob kurashlarga chorlaganliklari bo’lib tenglashtirish chog’ida mana men hech narsadan hech nimaga tushimda kayf-safoni sursam, ular sizga masxara bo’lib o’z ro’yolari, tushlarida obro’lari bir pul bo’lib, ko’tlari chiqib haqiqiy qaralishga, sezgilarga o’taolmay yurishibdi. Demak, endi agar Bobur ya’ni o’zim shundaychilar bo’lsaki, Ibrohim tomonidan shu nom bilan qarovchi, kuzatuvchi izbosarchilik izidan ham odib, buning o’zida orqa-oldin bo’lib bittaga tushgan ayollar jamoasi vakil va vakilalari, ichidagi erkak xaloyig’i ya’ni Gvardiyasi Ibrohimning nafas olishga qodir miyasi orqali ko’tarilayotgan ko’ksining o’zi va ichidagi o’pka orasi bo’ylab torayib ochilayotgan nafas shoxdalilari, traxeyasifat shox-shabbali yo’nalishlaridagi ya’ni yo’nalish bo’yicha deltalanishlarga o’tishdagi yo’llarni, havoning zapisdan og’ishli yoki noto’g’ri ketishli chiziqlarini shu asosiy yagona tanasiga, asosiy o’zganiga yoki shoxiga, bu shox poya tanasi ham taqdirdan og’gan bo’lsa yoki yangi, o’zga sanalsa, qismatli o’zganga, poya tanaga yoki asosiy ushlovchi yo’nalishga solishlari bilan hisobga olishadi. Shuning uchun Ibrohimning bo’qi bu – nafasi, ko’ksi, ya’ni o’pkasi to’la ayqash-chuyqashli, har xil chiziqli havosi bo’ladi. Shu bo’qni Ibrohim nomida mujassamlik ato etgan ayollari, yosh qizaloq boshchiligidagilari yesa, Ibrohimning o’zi tuyg’usiga berilib, kayfiyati ortidan xonani sevinib-sevib tushida xonimgashtalikla ko’rishni va xonimga tegishni orzu qilganligi ma’lum va mashhur xo’p. Agar qizlar ya’ni qizg’aldoqlar, teenager lar bir ko’rishda hozirgi o’rta yoshli erkak aholini sehrlatib sevgilantirsa, o’z-o’zidan hammaga shunday qaralishi kuzatilsaki, Ibrohimning yosh avlodiga xonimlar shunday ochiqcha qarashga sazovor orzu-intilish, sevgichopishini berib qo’ygani hammaga ham o’ziga xos bilinib qolajak hali. Joyida parallel turish baribir aldaydida, ya’ni bo’q emaski, bo’qni chap beruvchi kontrast, kollinearlikning bir uchidan boshqa hamma qismlari ma’nosida bari. Ibrohim bilib-bilmay, o’z-o’zidan hayot kechirishimda kirib qoladigan maqtanchoqliklarimga qarshi kayfiyat bilan g’ussa ravishda urib yuboradiki, zero bu – 1, 2 va 3 haqiqatlaridagi, sonining o’z qaralishidagi chindaklik alomatila yashovchi orli va klounada erkaklar bo’yicha to’xtalish sifatida kayfiyatning xursandchilikka o’smasligi, o’tmasligi yoki ko’tarilmasligi hisoblangan. Albatta, uni shu borasida tushunish mumkin, zero bu – uning ya’ni Ibrohimning hayoti, yashash sabog’i, ammo bizga zarracha ham o’z-o’zidan yoki tabiiylik bo’ylab maqtanchoqlik berilmayotganiga Ibrohim o’z hayotini suistemol, bezovta yoki bemazaga (bekorga) chiqarayaptimi, gashtini o’zi nomunosib ravishda haddan oshiq ishlatayaptimi tegan xayol keladi. Ibrohimning maqsadi bizning yuqori darajali, tepa bahodagi 3 avlodlardan haq talab etish, hayotni o’g’irlash bo’lib, shu bizning ketma-ket sonlarimiz kesimida hollar cheksizligiga xos qisish, kamaytirish va toraytirish bo’layapti. Dadam o’zimga va o’zimning tengqurlarim tomonimizdan bobolar o’zimizga yoki biz avloddoshlarga, tengqurlarga tobora qisilayapmiz shu mishqiparastligi sababli. Ibrohim va uning jamoasi musulmonlarga qarshi, Buxoro yerida nasroniy vakillikdagilar bo’lib berishgan bizga. Nasroniy degani “nasrad yoki ma sichdim, (nahal, ma hal)” bo’lib, ichimizdagi bolachalarning yana qandaydir yaqin qiya joylashuvli teskariligi orgazmda yanada kichik joy olganchalik o’zlarini Ibrohim bilan aloqador ravishda o’zimning ichimda qolgan ichkarimdagilar, o’ylovimdagilardanda ko’proq ishtirokda hozirda bildirayapti. Hamma yaxshi yoki to’g’ri, tushuntirilgan va o’zlari bilan kelishilib aytilib muammosi yechilgan ishlarga baribir qo’yishlarini, nahallik yoki qo’pollik ilinjida “ma hal” deyverishlarini va nafas olish bilan nasrad qilishlarini qo’yishmayaptilar. Mana o’zim ham javobini oxirgi jumlam qismi, “olish …” dan aloqalanib boshlab bilib qolganimga ham hayronmanki, demak, anig’i nafas olishda sichishni, nafasni bo’q qilishni kamroq qilaolish bilan maydakashlarni, qoloq yigitlarini va o’sroq maydachalarini hurmat qilib izzat-ikromini joyiga qo’yish mumkin. Shunda bizga halaqit bermaydilar, aralashmaydilar va barcha subyektiv masalalar ob’yektiv yoki qonuniy ravishda hal etilgan bo’lgan o’zgarishga, o’rganishga o’tadi. Uyimizda ham hozir Aziz borki, Muhammadazizini tortajakli bo’lib Ibrohim tominidan boshqa go’zzuksifat tanachali badanchalarga xos maydasiyu kattasi aralash shu qoloq-harom yosh avloddagilarning barini o’zimizga surgun qilmoqda. Azizning dadasi-yu oyisidan ko’ra hayotiy manfaat yuzasidan to’g’riroq bo’ladigan qarash bu – tanish, paradoks ya’ni haqiqatparastlik yondashuvi sifatida ko’proq Muhammadazizga to’g’ri keladi.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima