uzbek language siteenglish language site

Bu hammasi menmen

 

342. Bugun 23 dan boshlab, o’zim aylana bo’ylab orim, uyatim bo’yicha hammaga bergan, qoldirgan o’tmish or izimning ustidan o’zim yashayotgan, hali beri davom ettiraveradigan uyatim, orim bo’yicha sekin-astalik bilan, bo’lib o’tgan vaqt ulushida o’tib boraverayapman. 23 soni 21 ya’ni Ibrohimga qarashimga 2 kun, tenglashiboq qoldi degani. Endi jonning o’zining ulanishlari o’zimdan o’tib Ibrohimga borayapti. Hoyna-hoy o’zim kayfiyat aylanasida bir bor to’liq aylanib qarama-qarshilikni boshdan o’tkazganimdan keyin ichimdagilarning o’zlari bo’lib bitta aylanishning yakunlovchi aylanasi, chizig’i bo’lishdan so’ng navbatda aylana yoyi bo’lib takroran o’zim davom etayotganimda Ruhshodalar o’zlarining kayfiyatlari va tuyg’ulari bilan shu ikkinchi aylanishda yoyim ustidan o’zgacha borishmoqdalar. Orada Ibrohimga rohatbag’sh xizmatlarini o’zgarmas va sudralma o’zimning ulardagi yoyimdan uzulib tortib, orttirilgan qo’shimcha qilib beradilar. Kayfiyatda or haqiqati kirib qolgani uchun mana hozir e-mail imni tekshirsam yuborgan xatlarimning sanalari o’zgarib ketganligi bu – Ruhshodalarning elektron xatolashib borishlarini beradi. Kecha bitkazgan ishimni o’tgan hafta ishlashning oxirgi kuni ya’ni oldingi juma kuni yuborgan bo’lib chiqayapman axir shu qanday. Endi, Xristos degani “xer ya’ni bo’q is to osilguncha” bo’lib “bo’qning isi to osilguncha” ma’nosida AQSh lik va barcha xristianlarning, nasroniylarning bo’qni ma’dan, narsalarning joni qilib aylantirib, ovqatlanib oxiri yana ko’tidan bo’q, najast qilib osiltirmaguncha hidi yoki yomonligi kelmaydi degan ta’limot egachisi sanaladi. Shuning uchun aytaman-da, AQSh lik nasroniylar, aynan o’zlari nasroniy Ruhshodalar bo’lganlar o’zimni bosib olganlar, ichimdan boshqarishmoqchi bo’lib qolishaveradi. Ular bo’qni shunday aylantirganlaridan, bo’qxo’rlikka yaqin ishlarga ruju qo’yishib oq tanli, oqsuyaklikli ravishda kloun bo’lib yoshliklarida bir o’lib qayta tug’ilishadi. Bizlar musulmonlar esa Xristianlar bilan aloqada barcha asabli xastalarimiz bilan o’zimizni yo’qotib, parallel tiqishtirib qayta yasab olganimizda bir marotaba 20 yoshimizda kloun bo’lib qaytamiz. Shu bilan sekin-astalik ravishida 40 yoshgacha asablarimiz bizni haqiqatan ham qiynashi mumkin. Ammo 40 yoshdan boshlab bizlar yeganlarimiz, oziqamiz bilan o’zimizning ustimizga takroran o’zimizni, etimizni yangilatib sog’lom yaratishimiz bu – Muhammad Alayhissalom degani. Shuning uchun mana o’zimga ham ora-orada, 40 yoshimga boraverishda kinoyali paytlarda, Xristianli iskanjadan qochib aylanishli jarayonga monand davrlarda, devonaligim yoki maqtanchoqligim tutib qoladiki, aslida yeganimning etim bo’lib shirali, kuch-madorli tus olayotganligi, yangilanishi bo’layotgan sanaladi. Muhammad Alayhissalom degani “maqtanchoq, debonoq qochuvchi o’ziga-o’zi bir salom hissini aylantirguvchi” hisoblanadi. Ha, ichimdagilar ham aytishmoqdalarki, shundan ya’ni dincha bilimlarimdan ko’proq bo’lsin, yozilgayki, bulardan o’zimga bo’lgan shuur ostidagi ishlar, voqealar va yakuniy xulosalarim bo’lib yotibdi. Endi, yaxshilash mana bunday bo’ladi. Orimga kirib olganlaridan so’ng, orim ya’ni uyatim, haqiqat tanim yaxshi bo’lganidan so’ng, ichimdagilar ham yaxshilanishga majburlarki, shundan boshqa oldinda hech narsa qolmaydi. Mana sizga oldin so’zining lug’aviy ma’nosi:

Maʼnosi

1 rvsh. Old tomonda, oldinda; ilgari. U mendan oldin. Oldin turmoq. n Shu paytda oldin ketayotgan yoʻlovchi ta-shiydigan avtobus toʻxtadi. S. Zunnunova, «Olov» .

 

2 Dastlab, birinchi galda. Koʻrqqan oldin musht koʻtarar. Maqol . mt U yoqqa borgani hammadan oldin bu yangi oʻqituvchilarning oʻzlari uyaliilari tabiiy edi. P. Tursun, «Oʻqituvchi» .

 

3 koʻm. (ch.k. bilan) Muqaddam, ilgari, avval, burun. Ovqatdan oldin. Siz kelmasdan oldin. Bundan bir yil oldin. m Undan oldin Toʻlanboy javob qildi. S. Ahmad, «Ufq»

Faqatgina 3-ma’nosida chiqish kelishigi bilan ilgari, avval mazmunini berishi mumkinki, bu - asl ma’nosiga sal teskari sanaladi xolos. Ammo shu ham to’g’riki, o’zimizning kunlarimizni o’tish haqqi-hurmati ham aytish joizki, 3-ma’nosi teskariga, orqamoqqa birinchilikni, eng yuqori palladalikni belgilaydi. Endi, kollinearlikning ma’nosi parallellikdan bir to’g’ri chizig’ining ikkinchisiga doimiy kelib urilaverishi. O’zimning klounli hayotim, tanam ham doimo shu jon xalakligi yoki qirilishi, xunobligiga (serma-shaqqat, serdiqqat) duchor bo’lib kelavergan. Shuning uchun bir marta klounli yaratib bo’ldi tegan gapning o’zi aslida boqiy onda har doim kollinearlik bilan yangilanishlarni, yaratilishlarni inobatga oladi. Ruhshoda o’rab olganlar ham o’zimni taraflama uzulishdan doim belgili yangilanishda, uzuq-yuluq raqamli ravishda o’z joyimda butlanaverishda yoki enim bo’yicha ko’ndalang to’la, zich kesmalarni vertikal bo’y-bastimga xos parallel ravishda haqiqiy orli tarafdagi tanamga jipslanaverishda ko’rishi mumkin. Shuni o’ylab xunobligimdan, mashaqqatdan qutilganga o’xshayman. Endi, Mastur haqida gapirsam, bu – o’zimning birinchi taqibchim. Hamma narsani, shuurni aylantiraveradiki, ozgina xayol keldimi, darrov shuni meni ayblab chiqarmasa bo’lmaydi. Yana qarangki, tasodif hali beri o’sha-o’sha katta, o’z joyida. Shu bunisi ya’ni Mastur Tojikistonlik-da, to jiqqasini chiqarmaguncha qo’ymaydi. Onamning ismlariga o’xshab kelgan rasvo Farishta Mastur Shohidning onasi bo’lib ko’rsatayotgan o’zimning Ruhshoda onam o’rnidagi Mastura bilan o’zimni rasvoyu-raddi qilib qoqmoqchilarki, bo’g’zimni videleniya va om pamoyi bilan to’ldirishmoqchi. Shu sikimning, qinimning bo’g’ziga yoki mayda teshigiga ularning videleniyalari kirib ketsa kerak. Shu sababli o’tirganimizda, ovqat tanavvulida bir qiliqlar, ovozlar ya’ni oriklar, qo’l bilan taomlarga bema’ni tegishlar qilib o’tiradiki bu Mastura, ichimdagilar shuning evaziga senga toza, yaxshi, darrovgina axlatdan filtrlangan ovqat beriladi deya o’zimga qo’yarga joy qoldirishmaydi, vajohatimni sinashadi. Xay, qilma unday san, deydi yana bir kirib olgan ichimdagi. Nifiget o’zim bilan bu ahmoq-maxluqlar, rasvolar qandaydir bog’langanlarki, shuni ichimdagilar bilib solishtirma bosimni, taraflarni aytib o’tirishibdi. Go’yoki o’zimning miyamda o’tirgan, ko’tini qo’ygan bu – Mastura va Mastur bo’lib, shu miyamdan hayotimni o’rab, chiqarib berayotgan ham bu ikkisi emish. Sikkanman, bu jirkanch va g’azabimni keltirayotgan ahvoldan. Bo’lsang, o’tirsang to’g’ri o’tir yoki bo’l-da iflos masxaralar! Xuddiki olsaki, shu qari-qurri, o’zini jalabnamo tegishlari bilan bildiradigan Shohidning yalmog’iz Farishta onasi yotganimda o’zimga yopirilib seks ilinjida tashlanib kelsa. Shunday deb qo’rqayapman, har doim bir masala. Kelajakning hisobi, adabiyoti bormi, yoki bir kun shu qo’rqizishlar, jirkanchliklar oritidan ijrosini chiqarish bo’ladimi? O’zim tozaman, tozasifatlarni xohlasam maylimi? O’zimning ishim xushbo’y hid taratish, e, bir qaranglar, birodarlar. Endi. 243. Qaynona degani “qanday aynitishni on ya’ni davom etadigan alochi” bo’lib, o’zimga onalik qilayotgan onam qiyofalaridagi Shohidning ya’ni asl 1-xotinimning onasi o’zimga alo-alo, aloqa yoki o’z bir tomonlama gap-chaqiriqlar qilishni davom ettiraverib aynitaveradilar, orani bulg’ab buzaveradilarki, shu qanday. Ruhshodalarning bari adabiyotdan kelganlarki, har bir ishi va harakati adabiyor rusumi bo’yicha izohlanaveradi va amalda ko’rilavergan. Mana o’zim ham dori ichish bilan birgalikda adabiyot o’qish bilan shug’ullanib ishlamoqdamanki, shu bu Ruhshodalarning izlarini yopish, yozib olib saqlab qolishga (skat qilishga) harakat qilaman. Ularning gaplari va shu bilan bog’liq bo’lgan-bo’lmagan xatti-harakatlarining barchasi adabiyotdan olinadi. Ruhshodalar hamma yerni egallaganlarki, ichimda turib shipshiydonlik qilishadi, uy-ro’zg’orimda har xil yaqin oila a’zolari bo’lib kelishadi, internet va tele-ekran qarshisida o’zimning ko’rinishim bilan bog’liq aloqadagi umumiy qiyofalar siymolari o’rnida ro’y-xushlik berishadi. Ko’cha-kuydagilar-ku aytmaysizmi, barchasi Ruhshodalar bo’lib, faqatgina o’zimning o’tib-qaytishimda 1-2 chiqib qoladigani bo’lsa, orli ya’ni uyatli, kengash ahlidan bo’lishi mumkin. Ma’lumot uchun: скат III м зоол. skat (dumi ingichka, yapaloq dengiz baligʻi). Endi, tekshirish degani Dunyoning qaysidir bir so’lim go’shasida, bo’lagida Dunyo ahliga nisbatan kichik davra ahli, kengash yoki doira hosil qilib qonun-qoidaga asosan sud yo’liga xos qaror qabul qilish, masalani hal etish sanaladi. Sinov degani bo’lsa, butun Dunyo va shuning aholisi bo’yicha doira yoki davra tashqarisidan aylanib kelib, insonning o’ziga bo’lgan ishonchi, tuyg’ulari va hayotining kuzatuv haqiqatiga ko’ra qonunbuzarlikka, tabiiy yo’qlashuvga yoki paydo bo’lishlarga aynan yo’l qo’yilgan yolg’on-rostni belgilab borish. Shundan so’ng Ruhshodalarning, uy ro’zg’ordagi klounadalarning yolg’ondakam, o’z-o’zidan, sinovchilar tomonidan kodli uyushtirilaveradigan bo’ladigan ta’vomiy ya’ni tezkor kengashi insonga qarorlar qabul qilaveradi, kengashdagi ya’ni davradagi, suddagi insonning o’zi esa shu sud, kengash jarayoniga rozilik, bo’yniga olish ya’ni tan berib ilg’ash qarorlarini qabul qilaverishga o’xshash g’ayrioddiylik bordir. Endi. Karobulos Iblis o’zining AQSh lik Gvardiyasi bo’yicha eng qoloqlarning keyingi Dunyoda tabiat, og’riq yoki hayotning o’zi bo’lib o’tkazish shakli juda pachoqlashib, bola ham bo’lib tug’ilaolmay qolishlaridan qo’rqqanligi boisidan bolalarni, chaqaloqlarni har xil kasalliklardan asrash payida evaziga o’zimni xasta qildirib kelgan. Bilsangiz agar vaqtning qarama-qarshi taraflaridagi ikki turdagi, or va nomus bo’yicha shaxslar uchun tabiatning o’zida yotuvchi yanada qoloqlar bo’lishi kerakki, bu – qancha bo’lsa shuncha sanalaveradigan ahvol. Endi. 344. Bugun 21. Bugun ertalabdan uyimizdagi aro o’zimga dorini kamaytirish haqida gap bordiki, bu – 29-kundan beri aslida kamayib, galoperedol 2 taga tushirilayotgan ediki, mana shu Ibrohimning 21-kunida Ibrohimga bo’lgan ta’siri yuzasidan ham ko’chma, majoziy ravishda o’zimga osilganchalik so’z ochilib, 19-kun bo’yicha 10 kun to’lajakli o’nglanishga erishishim munosabati bilan 2 kun qolayotganida ham ahamiyatli. Aslida har bir sonning o’zini ishlatganimda unga bog’liq vaziyatli sonlar ham inobatga olinishi kerakki, 29-kun misolida bu – 31 va 35 va h.k lar bo’lib uzoqlashib borajakligi ma’lum va mashhur. Bu – raqamlarning o’zidan yasaluvchi yagonlik (prujina), birlik hayoti ya’ni matritsa sifatida qabul qilinadi. Endi, kelajak, taqdir o’tmish qilib belgilangan desak, har qanday rejali yoki erishilmoqchi bo’lgan ish xatti-harakat kelajak to’g’ri chizig’idan qiya yo’nalishdagi yaqin-uzoq, taktik va strategik to’g’ri chiziqlar bo’lgani boisidan kelajak sifatida inobatga olinmay, sig’dirilmaydi. Mana shunga ya’ni kelajak rejalariga yo’l qo’yib berilmasligi devonalikning asosiy belgi-alomatidir. Endi, nima bo’lganda hamki, yo’l-yo’lakay, to’g’ri kelib qolishi kutilgan ishni, mashaqqatni qilish ma’qulki, rejalab yoki bilib borib o’zgarmaydigan ish-faoliyat turini hal qilib, o’zgartirib amalga oshirganga qaraganda. Avvallari boz ustiga kimlarningdir buyrug’i ostida rejalariga xos ishlarni qilib, mutloq tutqun mehnat faoliyatiga yo’l qo’yardimki, bugun akacham bilan ham shundaychig’in boshlanmoqchi bo’lgan ishni gaplashuvdan olib o’tib, o’yinga burib ya’ni golf igrasiga qo’shaloq qilib, qanday vazifa topshirig’i bo’lsa shuni ya’ni golf to’pchalari tegishiga qarshi buklangan sholni eltib qo’yish ishini qildikki, bu mehnat qilish sifatida baholanavergani bo’lgan haqiqat sanaladi. Akachamning o’zlarini Rustamimizga o’xshatib ovalliklarini ro’kach qilavermasak ya’ni yagona to’g’ri chiziqdan orqada qolayotgan, zapisga ergashishlari qiyin bo’lgan ravishdagi parallel to’g’ri chiziqlar bo’yicha burilishli ovallik deb olavermasak, bu yangi uylari o’zlariga va mutloq boshqalarga ham o’zgarishi, tabiatdan bir soniyadayoq boshqacha shart-shoroitli bo’lib qolishi mumkinligi bilan birgalikda, uy-uchastkalari yerto’lasidagi ishlashimiz va igramiz davomida ham hamma narsa, borliq ichi aylanaverib yangi chiqadigan narsalari bilan moslashaverishi sifatidagi g’oya amalda bor. O’zgaruvchanlikning sababi aslida hayotning va borliq almashinuvchanliklarining bitta chiziqdaligi, zapisligi bo’yicha hech vaqt o’zgarmaganligi sanaladi. Shunda qanday bo’lmasin, har qanday yaqin ish turini o’yinimiz davomida yo’l-yo’lakay, o’z igramizga taqab qilsakki, shular zapisga yaqin ish turi, faoliayat kasb etsa o’tavergani aniqligini bilsangiz yetarli. O’yinni Yerto’lada o’tkazib, ishni to’satdan paydo bo’lib qolib esimiz va hayotimiz bilan hech narsa bo’lmaganga o’xshab moslashib ketganligimiz bo’lmish 1-qavatda, yuqoridagi ish bilan davom ettirib, so’ng yana Yerto’lada ish tugashi bilanoq vujudimiz bilan moslashib, to’g’ir keltirilib o’yinimizni davom ettiraverarmidik, ha. Kerak bo’lsa, esimizda ham yuqori qavatga paydo bo’lganimiz sakrash, hatlash yoki yo’qdan ko’chish isbotsiz, tabiatan ilojsiz joylarini inobatga olmasdan qolishi turgan gapmidi, ha. Bu joyiga zapisning o’zi shohidlik berardiki, ko’chirib o’tish yurish-turishlarini tezda amalga, esga solib qo’yaqolavergani ayni haqiqat. Endi, Dunyoda qanchadan-qancha qurilishlar, narsalarning yasalishlari zapisda borki, shular ustida Ruhlar albatta, vaqt ajratib (vaqtini odamga o’xshab sezmasada) tegib, bilib ishlashi kerakligini inobatga olsakki, orlilarning ya’ni uyatdagilar, Jahongashtaliksiz mayda, uyushmaviy kengash quruvchilarning Ruhshodalarni o’ziga rom etib, jalb qilavergan sayin Got dan Ungot ga chaqiriqlari orqali egallagan vaqtlari, taqdiriylarning vaqtlarini zoyi ketkazish oqibatida shu taqdiriy, Ruhshodalarning o’z joylarida vaqti-soatida, yoki umumiy umrli davrga xos ajratilgan vaqtlarida ishlashga yetib-kelaolmay qolishlari yuz berishi mumkin. Ruhshodalarning qurilish ishlariga yetib kelaolmaslik muvozanati o’z-o’zidan qurilishlar, zapisning orlilarga bildirilmasdan yurishi sifatida orlilarning o’y-xayollarida baribir aksiga olib butun Dunyoda hamma ishlar, qurilishlar bo’lib turibdi va shular insonlar, orlilar qo’llari bilan og’ir ahvolli tarzlarda amalga oshirilmoqda degan xato g’oya bo’lib o’rnashib yotaverib barcha sabablarni, ahamiyatli yashash va hayot kechirishlarni yaratishda ishtiroki bordir. Endi. Tavba. Tavbani ishlatishni shu kungi tushdagi uyqumda hisobga olay boshladim. Tavba so’zi tanish va begonalik so’zlari bilan bog’lanib hisobga olinishi mumkin. O’rtanib va jonim xalak bo’lib, xunobsifatlik bilan qirilib yotganlarimda aslida nima bo’layotgani bu – tanishligimni yo’qotayozib, begonalikka jonning va Ruhning o’zlari sifatida o’taboshlayotganim bo’ladi. Go’yoki o’zim yo’qolamanki, begonalikning ya’ni tinimaslikning ma’nosi shu ham. Shuning uchun kasalchilikda odam ya’ni shaxs o’zini Ruhshotalarga o’xshab jonsaraklab, hayotida jonni ko’rmoqchi bo’lib qolganga xos ravishda yaqinlari bo’lmish boshqa Ruhshodalar joniga begona, tanishsiz va bilishli ko’rinadi. Kravotda yotgan bo’lsam, kravotning ya’ni to’shakning o’zi borga o’xshaydi xolos. Shunchalik ojiz bo’lamanki, tanish-bilishlik ya’ni, tanish va begonalik bilan ikki chetga bor va yo’qlikka tarqab bo’sh havoga o’xshab qolaman, qirilaman yoki tirnalaman. Tanish sezgilar orqali amal bo’lsa, tanish-bilish iborasidagi bilish so’zi o’zini yo’qotgandan so’nggi bilim, ichki aylanma yo’llar vositasidagi tanishuvchanlik bosimi ya’ni o’zini unutish, begonalik orqali fahmlash yoki idrok qilish. Masalan, shu joyning o’zida bir misol chiqdiki, Shohid doimo o’zimga ish vaqt bo’layaptimi yoki yo’qmi, shularni tekshirtirib soatga qarashni taqazo qiladi. Ammo o’zim kun tartibimning borishidan, yorug’lik tushib chiqishidan va ovqatlanishim paytlari, so’ng qancha vaqt o’tganini nazdimda tekshiraolishlarimdan bilamanki, hali ish vaqti bo’lmabdi yoki undan o’tib ketganman. Shu bunday paytlarda ichki suqulish, qirilish va tirnashlar, aynan begonalik avjiga chiqib qiynalishlar bo’ladi. Masalan, nima uchun Ruhshodalar o’zimga orli bo’lib o’zlarini sezdiraolmaydilar yoki savollarimga adabiyotni aralashtirmasdan javob beraolmaydilar. Shuning sababi ular o’zlarini bilish, begonalik ma’nolarida o’zlarini haqqoniylik taraflama tanishtiraolishdan boshqa barcha narsani, Dunyodagi bo’lgan va bo’layotgan ishlar bosimini bilishadi. Ruhshodalar ya’ni klounadalar qiladigan ishda muammo qolmaydi, tupik yoki berk yo’lakchalar bo’lmaydiki, barchasi astoydil rasm-rusm bilan, to’g’ri chiziqli va adabiy ravishda hal qilinadi. Ular bizning ko’zimizni ham aldab Dunyoni chappa aylanib narsalarni yoki ish mahsulotlarini bor-yo’q, yo’qdan bor sifatida paydo qilib bizni esimizni va sezgilarimizni aldab muammosizlikni ro’kach ham qilmaslik ilinjida ishlashdan hech ham tab tortishmaganlar. Shunchalik katta, salmoqli va to’liq hayotiylik olinayaptiki, bu Dunyoni aylanish va har kimning o’zi sifatidagi aloqada o’xshatilish kuchli bo’lgani boisidan Ruhshodalar va odamlar birga o’zaro farq qilmaslikka yaqin kelishish bilan yashashadi. Bizlar qiladiganlar ya’ni taniydiganlar bir narsani boshqa bir yaqinroq joyga olib qo’ysak hamki, darrov bilim yuzasidan bahs bo’lib o’tsa, nega shu joyga qo’yding va aslida boshqacharoq bo’lsa yaxshi, aniq bo’lmasmidi, degan gaplar bo’lib o’tadi. Ha, bizlar bilmaymiz, muammo yasab qolaveramiz har safar. Ammo bizlar doimo yaqin kelamiz, ishni va muammoni hal qilish, yechish uchun doimo to’g’ri yo’lga oz-muncha qoldirib yaqinlashaveramiz, shu bilan birga bilganingizga o’xshab, bizlar ya’ni orchilar bilimdan va bosimdan boshqa, kichik yerda ya’ni o’z borlig’imizda bo’lsa ham, istagimiz bo’yicha ish ko’rishimiz mumkin. Ular qoloqlardur. Endi, odam o’zini taniguncha uni bilim ya’ni Ruhshodalar bosib olishsa, hattoki qiynashib tirnashsa hamki, nihoyat odam o’zini aniqlashtirib, tanib bilganidan so’ng yutuqli bo’lib chiqadi. Shu o’yinda ya’ni tanish-bilish ishida Ruhshodalar bilan odam bap-baravar bir-biroviga bosim va haqiqat o’tkazmasalar, kimki ya’ni qaysiki taraf ko’proq o’zini boshqasiga bildirib muttaxamlik qilsa, oxiri qoloqlik va mag’lubiyat, o’zini bilishda va anglashda kech qolish uniki, shu tarafniki bo’ladi. Nazarimda o’zim shuning uchun o’zimga bo’lgan ichki va tashqi bosimlar hamlasiga qo’yib berib kelganman. Mana shuncha o’zimni bilib yurish ishlari, yozuvlar va o’qishlar, gapirishlar, so’ng ishlashlarga, to’g’ri yurish-turishlarga yo’liqayapman. Shunday qilib Ruhshodalar o’zlarini tanish, anglayolishga erishib yutuqni his etaboshlashadilar, o’zim esa bilimimni aniqlash, bilimimni tushunishga intilib fahm-farosatli bo’laman. Endi, masalan hozirginalardan shundoqqina o’rgangan yana bitta bilimim shuki, albatta, ichimdagilar shu chog’da qo’shilishib, bizlarning barcha bilimlarimiz sanskritchadan olingan teyaki, demak, suvni ichishda “suluvni ich ishi” degan ma’nosida suvni og’iz bo’shlig’iga og’izning uchiga yig’ib turib, so’ng birdan ichga tortish kerakki, ichning o’zi ishni bajaradi. Endi, kravatda yotganimda hayot, narsalar va borliq bilan bir bo’lib ketib, jonning o’zi bo’lib qolganim, og’ir qiyinchilikni tan-boshimdan kechirayotganim boisidan o’zimni ham ichkaridagilar va uydagilar tanishaolmay yotishimga istalgancha qo’yib berganga o’xshash bo’lib yurishadilar. Sog’lig’im ya’ni tin oluvim joyiga qaytishi bilan o’zimni tanib qolishadilar shekilli, shu paytda turmasam, sarhush uyquda ya’ni sal uyg’oqlikda qoladigan ko’zimni ochmasam, uyqumdan uzilmasam bo’lmasligi ayon masala. Endi. 345. Shunchalik darajada ko’t teshigimni boshimga chiqarganlaridan so’ng, boshim pastga ya’ni ko’timga g’arq bo’lib jarlikka tushib ketishini teskari vaqtdagi ya’ni jarlikdagi hali tug’ilmagan bolalarim uyushtirishadilar. Har safar ko’nglimda nima noxushlik bo’lsa, endi nafasimni rostlaganimda yoki dilimni to’g’irlashga uringanimda dilsiyohlik qilishib yo’limga shu ko’ngildagi ishni to’g’anoq qilib, teskari yomonchiligini ko’rsatib chiqarishadi. Yurganimda kayfiyatim nimadandir endi ko’tarildi desak, darrov shu bo’yicha qarama-qarshi ahvolni, kayfiyatni uyushtirishadilarki, yo’limdan o’zimga noqulay bo’lib darrovgina tegib qaytadigan narsani chiqarishadi. Kompyuterda esa qo’limni charchog’i bilan aldab, o’z-o’zidan, horib kuchsizlanganidan bosib yubordiga chiqartirib, bir xil tugmani bir paytda ikki marta bostirib yoki shu bosish onidayoq taqayotgan, bosayotgan dasturim ostidan boshqa oynali dasturni chiqarishlari yuz beradi. Umuman olganda o’zim ularni davolashning yo’lini topayapman. Buning uchun yaqindagina o’zimcha bilib qolgan naqlim bu – “kasallikni og’ir yo’llar, dori-darmon bilan emas, balki odatiy, o’zing o’rgangan yaxshi ishlar, ovqatlanishni maromida qilish bilan davolash mumkin”. Shuning uchun mana 20-kun kelayaptiki, o’zim amaliy ahamiyatda Ibrohimning 4 yoshga to’lish tug’ilgan kuniga yetib keldim va 33 yosharligimni yakunlashning ma’lum oxirgi pallarini tugatdim. Endi 40 yosharlikligimga 6 yil yoki 38 yosharligimga 4 yil qolayotgani boisidan o’zimni 34-yasharlikka chiqarib turib, Muhammadcha uslubda, umrimning yarmidan oshganlik rejasiga ko’ra ko’proq yeyish orqali jarlikka, pastga ya’ni ko’timning teshgiga hazm qilib ovqatlanishimni tushuraverishim orqali gemmoroyim yaralarini chirrigan yiringsimon qilib yo’qqa chiqarib, ortidan sog’lom etni shakllantirib o’zimning tanimda ikkinchi tana bo’lib yangilanib, yuvinib olib sog’lom yurishga haqqim bordir. Ertaga tug’ilgan kunimning sanasidan ya’ni xos sonidan 10 kun o’tsaki, shunga kod qilish bilan shug’ullanishni o’z vaqtida boshlashimni takidlashim zarur. Bu – kodning taqdirdan olinganligini beradi. O’zim shu kodlarni yozayotganimda qayta ko’riladigan zapisda, chetdan olingan videoda kodni aynan taqdirdagiga o’xshatib yozib borayotgan bo’laman. Endi. Warcraft o’yining World Edit dasturi orqali kirib karta yasaganimda hammasi yaxshi ketishini bildirib, taxlagan xaritamga avvalambor kirgizgan geroylarim, qahramonlarim qandaydir qilib o’zim bilan parallel ish bajarilishi sanalgan ravishda xaritaga qo’yildi. Shu onlari yoki avvalroq xaritamning nomi PlunderIsle.w3m deb nomlanishiga ko’zim tushib e’tibor hisobini qilsamki, qaroqchilar tunagan orol ma’nosidagi ushbu xarita xayolimga istalgan insonning kod bo’yicha tasnifli yoki toifali qiladigan map, xarita yasashiga xos ravishda chiziqli taqdir bilan to’qnashuvlari oqibatida o’zining ishlarini butun Dunyo uchun boshqalarga ham chiqadigan kodga, chiziqli yozib olingan o’yin turiga kiritish joychasi, oraliq amali bo’lib kiritilishi inobati hozir bo’ldi. Boz ustiga w3m extension i ya’ni rosshireniya si, kengaytmasi bizga “w ya’ni we, biz 3 ov men” bo’lib qoldirilayotgani haqidagi xabarni bildirayaptiki, orli har bir shaxsning elektron yaratuvchanligida, dasturlar tuzishida va ustida ishlashida doimo 3 lik ya’ni boshqa orlilarga bilintirilmaslik, dasturlarni birgalikda sezib ko’rish bo’yicha ulardan orqada qolish yoki farqlanish hosil bo’lib, “shu bizning 3 ovimiz qilgan dastur ustidagi har qanday tasodifiy, qiya yo’lli ishlov ma’n etiladigan, men ya’ni to’g’ri chiziqqa solinaman” degani bo’ladi. Balki bu – o’zimning yo’nalishim bilan aytsakki, biz uchchovimiz sifatida insonlar, odami va elektronli nusxalari boshqa orlilarga bilintirilmasligi, ma’n etilishi yoki sezgilariga qabul bo’lmasligi haqidagi elektron dasturlash haqiqatini fosh etadi. So’ng hali hech kim o’zimning ishlash, yasab kelaverish tartibimda o’zimnikiga o’xshash xaritani tuzmagani sababli o’zim bir qahramonimga, Gorniy Korol’ ga 1-darajasini o’yin boshlanmasidan oldin oladigan tugmasini bosib to’g’irlab yuborgandan keyin o’yinni boshlasam, shu daraja avvaliga olinmadi, chiqib ikkinchi urinishdan so’ng esa hisobga kiritilib o’yinga qo’shildiki, bu – o’zimning birinchi w3m ligim ya’ni kodli, taqdiriy to’g’ri chiziqlarga tushaverishim bilan almashinishim oqibatida qiya, tasodifan borishli elektron yaratishimni to’g’ri chiziqli Dunyoviy rasm-rusmga, adabiyotga yoki o’xshatilish xazinasiga boshqa aholi uchun ham qo’shib qo’yish bo’ldi. Shunda har kimning ko’zini aldash, ishonchini oqlamay tezlikka yuz tutqazish mumkin bo’ladi. Shunday qilib xulosa buki, demak, o’zim kod yaratsam ham asl taqdir sifatidagi kodli bo’lgan tuyg’ular to’g’ri chizig’i o’zining majburiy ahdli, funksiyani o’rab olib ishlatuvchi ichki shu funksiyali tarzida har qanday aylanishlarni, elektron qiya va noma’lum chiqishlarni yoki tasodiflarni o’xshashlik tarzida bitta to’g’ri chiziqqa solib saqlab yotaverganligi ma’lum. So’ngra butun Dunyoda shunga o’xshash, o’zimning ishimga yaqin mehnat-faoliyati yurg’izilsa, kimda-kim o’zimnikiga o’xshash kod yoki dastur ichkarilariga kirib borsa, darrov o’zimning to’g’ri chiziqda saqlangan o’xshash dasturiy amalim, ishim chiqishi va uning esini o’ynatishi turgan haqiqat. Toki katta va haqli yangilik qilganidan so’ng u insonning, kimda-kimning ishi yana bir yangi to’g’ri chiziq bilan katta-kichik juda ko’p, Dunyoni hisobiga olgan girdoblar aro yangi bir girdob, shungul to’g’ri chizig’i sifatida qo’shimcha sanaldirilishi mumkin xolos. Shunday qilib o’zim ham biror bir kod, warcraft mortal kombat ini yasamoqchi bo’lsam, shu o’yinim yoki igram birovlarga tuyg’uli, yoki o’ylov, bilim va tafakkurli kod ravishida to’g’ri chiziqqa, zapisli funksiyaviylikka solingan ravishda o’z pulli bahosiga ega ravishda boshqalarga sotildirilib o’zimga mablag’ tug’ishi mumkin. Aslida-ku o’zimning ma’lumotlarim, yasagan igram reklamasi ham Dunyo internet yoki axborot tizimida cho’kadi yoki eng quyida orlilarning ma’lumotlari, axborotlari qatoriga qo’shilib ketadi. Faqatgina obro’yim va Dunyo insonlari almashinishi fahm-farosati bo’yicha tuyg’uli ilohiylar bo’yicha bazilarga yo’liqtirilib pulini shilib olish mumkin sanaladi. Puli keladida, chunki buni ushlab turgan o’zimning tuyg’uyim insonlar tarafidan olingan o’zimning ilohiy xotinlarim bo’lishadi. Qancha tuyg’u yo’qotilsa, shuncha pul miqdori, kayfiyat va xursandchilik bo’lishi kutiladi. Shuning uchun o’zim tuyg’umni sotish bilan shug’ullanaman bundan buyog’iga. Kstati, World edit ni endilardan ishlatishim. Ichimdagilarning o’zlari orqa yon biqindagi oynadan chiqib ko’rinayotgan World edit qahramonlarini ko’p ko’rmasligimni aytishadilar: chiqib kelaveradi, chunki ha, sen bildirganga o’xshab, bir kimsaning qilgan ishiga xos to’g’ri chiziqqa monand tarzdaviyligi bilan bog’lansang oxiri oqibat yomon bo’ladi, - deyishdilar. Endi, bizlar taqdir zapisidan boshqa narsalarga tegaolmaymiz, bor-bud shu zapisdagi jism va axborotlashuv uslubi bilan shug’ullanib, amal qilib kelamiz. Zero maqsad-muddao shuki, hech narsa yaratilmagan, bo’lishi mumkin emas yoki borlik va ko’rkamlik kerak emas deyiladi. Hammasi taqdirga tegish ta’sirchanligi yoki effekti sanaladi. Yaratuvchanlik har kimning o’zining oldida bo’ladi va shu ta’sirchanlikning har xil, noma’lum tegishliligi tarzidadir. Zapis yoki taqdir yo’q misoli bo’lib berishi kerakligining  asosiy sababi bu – oddiygina moddasiga qarasak hamki, zapislarning zaryadi hech qancha joy yoki masofa, jism egallamaydi. Zaryad, elektron yoki to’lqinsifatlashuv yo’q sanalati, go’yoki ikki qo’lni bir-biriga urib yopishtirishga o’xshash tarzda orasida hech narsa bo’lmasligi. Dunyoni boshqarayotgan bu – zapisning ya’ni taqdirning zaryadi, to’g’ri chiziqli matritsaviy shakl-shamoyiliga oid barchasi. Taqdir degani yo’qlik, nazarimda ichimdagilar masxara qilib bilmaydiganligimga chiqarayotgan tasavvur bo’lib qolgan vujudning qiynalib o’chib-yonishi bo’lib, qarsillagan qo’llarning ham chappa-rostasida hech narsa bo’lmasligi. Taqdir ya’ni zapis bu – o’zimni qiynab kelayotgan ko’tning teshigi bo’lib, shu teshik o’zidan o’tkazayotgan bo’qni oraliqda va chappa-rosta qilib yo’qlashtirishida dumbalarning ichiga tashlab yuborishi kerakligi. Endi, o’zimning ahvolimni doim tergab, aytilgan va o’rganilgan izda, tarzda qilib yuriydigan ichimdagilarning asosiy maqsadi bu – o’zimni taqdirga, zapisga o’xshatib yo’q qilish bo’yicha ko’timning ichki va tashqi shumshaklari, g’o’ralari ya’ni shishlarini o’tadigan bo’qni tozalab, ichidan va tashqi dumba taraflama olib o’tilishiga ko’ra tashqarisidan yo’q qilishga xos azoblarni butun tanam bo’yicha vujudimga singdirish. Ko’timning ichki va tashqi shumshaklari, g’o’ralari shu buki, zaryad misoli yo’qlikni hisobga oluvchi, bildiruvchi ma’no-g’oyasida butun vujudimni yo’qlashtiruvchi, ramziy va timsoliy qiluvchi og’riq, azob bo’lib beradi. Ko’t shumshaklarim bu – ovqatni doimo filtrlab, tozalab o’tuvchi oxirgi bosqich sifatida bir boshidan, tanam bo’yidan ostigacha yugurtirilganligi ma’lum. Ko’zim orqaga ketadigan paytlarida o’z-o’zidan diniy, taqdiriy ravishda ko’timning analiga, aynan shumshaklariga ko’z bo’lib o’tajakligi hisobga olinadiki, tanlov bilan ovqatimga qarab yemoqchi bo’lganimda ovqat o’z-o’zidan bo’qni ta’mi va hidini berish orasida turganligi ma’lumlashdi. Endi, Iblis o’z kollinearligining qarama-qarshi chiziqlarining ichki borishida bir xil masofa bo’yicha bormagani, surilmagani boisidan o’zimga qiyinchilik tug’diradi doimo. Kollinearlikning qarama-qarshi borishida toki o’rtagacha yo’nalish ko’rsatkichlari, strelkalar kelaverganida parallelik o’rtalab o’zimning sog’lomlashtirilishi kerak tanam hisobga olinadi. O’rtadan pastga o’tib ketishdagi har bir o’tish jarayonida esa mutloq aloqasizlik, to’g’ri parallel chiziqlar orasida bir-biriga bo’lgan yo’qlashuv ma’nosi kuzatilib, faqatgina to’g’ri chiziqlari bir-biroviga borib urilajakligi, tegib bitta bo’lishli dirrilashi yoki ikkita narsaning bo’laolmasligi bo’yicha yo’qolishi (bo’shliq qoldirishi) aloqador ma’no yuzasiga ega. Mana shu, kollinearlik ostki qarama-qarshi yo’nalishlari bo’yicha o’zimning klounlashuvli dirrilashim sanaladi. Endi. 346. Dasturlarni, mana shu Macromedia Flash 8 ni o’rnatishimda ham hamma ishni, o’rnatishdan tortib birinchi ishga tushurishgacha ikki martadan qilib chiqishimga to’g’ri kelayapti. Hattoki ichida basic nimi yoki professionalni mi deya ikkilantirish chiqarganga o’xshab tanlashimni so’radi. Endi, bizlar devonalar ya’ni yaxshilar, orlilar statistikadan qarasak, mag’lublar va o’zini unutish istagida bo’lgan shu bu Ruhshodalar adabiyotdan kelishadi, chiqishadi. Barcha ishlarda, mana hozir Macromedia flash 8 dasturida kodlash to’g’risida ma’lumot olayotganimning o’zida aniq bo’lishi lozim bo’lgan o’rganayotgan, amaliy bo’layotgan kodim ham statistika taraflama va ham adabiyot bo’yicha burchak uchiga taqab singdirilgan ishonch va es-sezgi o’yini bo’lib qolgan xolos. Bir martasiga qorishib aniqlik yuzsidan butlandimi, so’ngra shunday bo’lib qolavergani ham insonni yoki o’zimni shu yolg’onlarni, asl kodni o’zgartirish ishini bilishga undaydi-yu, ammo unchalik kuch topib Dunyoni ikki tarafdan, statistikaviy va adabiyotli kezib, shuncha bilimlar bilan qaytib kelaolmayman. Ha, bu – o’zgarmas ravishdagi o’zimni eplayolishga qodir majburiyatim sinov-tekshiruvi. Agar o’zimning kamchiligimni har jihatdan, tubdan bilaolsam, koddagi nuqsonni, yolg’onni aytib belgisigacha chiqargan bo’lardik. Endi. 347. Internetning devonalik taraflama statistikasidan va ahmoqlik tomonlama adabiyotidan Imp cha, nexia belgisiga o’xshash yoki lablar ichkariga tortilgan og’izga xos tarzda yaratilishi sababli shunday mashhur va kerakli sanalishi kutilgan vcamfile.fla yandex, google (va boshqalarida ham kerak bo’lsa shundayki) qidiruv natijasida ozchilik ya’ni kamchilik, 1-2 ta topib bergan natijasining o’zlari ham Flash 8 orqali ochilmayapti. Internetda adabiyot hukmron o’zimda hozircha, aks holda (statistikali ishlashga qarasak) eng kam bo’lsa ham, kerakli deb topiladigan narsani minglab yoki milliardlab qidiruv natijalarida ko’rsatish va topib berishlari mumkin. Endi. Internet, Tiktok yoki tele-ekran qarshisida uyda va ko’chada xalq oralab aholi deb hisoblagan Ruhshodalar orasida qanchalik darajada faqatgina bilimlarim bo’yicha dolzarblik kodini hisobga oluvchi ishlar va harakatlar, ma’lumot almashinuvi bo’lib tursaki, shu ular, Dunyo axborot va inson tabiiylik sifatidagi Ruhshoda vositalari orqali miyamdan yoki internetdan so’rab qidiruv natijalarim o’tmishda olgan, e’tiborim bilan esimda kam turgan bo’lsa ham, bilimlarim va g’oyalarim asosida boz ustiga kamdan-kam, kamaytirilgan hajmda topiladiki, ko’p sonli avvalgiga o’xshash chiqarib beradigan ma’lumotlar, qator internet qidiruv lavhalari bo’yicha xabarim, boqishim yo’qmi, kallamga kelmayaptimi deya hayron qolaman. Ichimdagilar hozir: hammaga shunday qilib qo’yilgan, - deyishayapti. Internet-ku balki, hammaga shundaydur, lekin oddiy shaxslar nega bunchalik bilim va xayollarimni dolzarb vaqt shakli, hayotiy kodi bilan akslantirishadi. Tabiat bilan o’zimning o’rtamizda nega sezgili bog’lanish o’rinli, shuning asl vositasi nima desangiz, bu – kod bo’laqolsin. Oddiygina bir yerga qarab, ko’rib istak bildirib yoki xayol, bilim bilan borishimning o’zida sezgilarim kodi topilib, boshqa atrofdagilar va internet, tele-ekran orqali ijro etilib, akslantiriladi. Sezgili va es-xotirli kodlarni chiqarib beruvchi Ruhshodalar qanchalik Dunyoviy ya’ni sinovli teskari Jahonli bo’lishmasin, oddiy yoki statistika sohasi oralab ko’proq taqaldirilayotgnim orli insonlar tarqagan joylarda hamma yoqda bordur, turadigan qilingan va ishlab yurishadilar. Faqatgina o’zimga shunchalik mutanosib hayot tashkillashtiruvchilari, ko’pchilikning tas’iri bilan o’zimga bir nuqtaga qaratilish yoki bilim sohiblari deya ko’p ham maqtanmaslik zarurdir. Ruhshodalarning o’zlari zo’rlar, barchasini Jahondagi ishlash qurilish, Dunyoning taqdiri bo’yicha o’z vaqtida amalga oshiraveradilar, ammo shunda ham bizning sezgilarimiz ularning chinakam tegib, yopishib mehnat qilishlariga e’tibor bersaki, ko’z nurimizning qarash rakursidan tasodifiylik, har yo’llik yoki daqal-duqul joylashuvli holat kasb etib, ko’rayotgan ish bo’yicha yorug’lik nurimizning bordi-keldi sinishi, kutilmagan xatti-harakatimiz tufayli sinov va tekshiruv, yoki adabiyotning barchaga o’tuchanligi va statistika kengash ichma-ich doiralarining bir-biriga o’tmasligi dolzarb qarama-qarshiliklari bilan Zapisdagi yoki taqdirdagi yo’l bo’yicha kerakli ishni sezgilarga ko’rsatib amalga oshirishlari, yo’qdan hosil qilishlari qiyin. Bizning ya’ni orlilarning, uyatdagilarning ta’sirlari bo’yicha Ruhshodalar bo’lgan ish joylarida har xil voqea va hodisa, holatlar bo’lishi kutiladiki, shunda Ruhshoda o’zining zapisli, kutilgan yoki hayotiy, 3 o’lchovli ekran qaralishidan bor bo’lgan o’zgarmas davomiylik rasm-rusumini qilaolmay yotganligi ma’lum va mashhur xo’p. Natijada zapisning ijobat bo’lishi uchun Dunyoviy Ruhshodalar bilan bog’liq ularning o’zaro kelishuvdagi birlashuv amaliyoti orqali zapisni, taqdiriy hayotiy suratni o’z joyiga solib qo’yuvchi paydo chiqishlari kuzatilganki, baribir shular esni aldayolgani boisidan g’ayritabiiy, isbotsiz sanalmagan hech ham. Aynan taqdiriy uzun to’g’ri chiziqli zapisaviylik amaliyoti kutilmasa hamki, boshqa vosita va narsalar bilan kalta-kulta har xil shtrix to’g’ri chiziqlarga ulanib turib adabiyotlarini inobatga oldirib ishlashga qodirlar shu bu Ruhshoda elektronlilar va to’lqinlar xo’sh. Ba’zi yerlarda mana shu o’zimga bo’lib o’tganiga xos tarzda ko’zimni havoning shamoli qoplashi oqibatida miyamning es-xayollarigacha ta’sir kiritilib, to’xtatilib yoki yo’qlashtirish oqibatida bir zumda yo’qdan-bor narsa, paydo qilinish yuz berganini hisobga kiritaverish o’rinli bo’laqolsin xo’p. Endi. 348. Karobulos o’zining mavjudodlik vujudini sotgan bo’lib, oddiy ob’yekt, yerdan ya’ni tabiiylikdan faqatgina bitta narida, orqada qolgan olov ko’rinishida bo’lib, o’zini o’zim bilan “jonga jon, qonga qon” sifatida almashtirishga urinadiki, boqiylikda eng qoloq hayot shaklidan o’zimning mavjudtod, yashovchi shaklidagi ustun hayot shaklim, yashovchilik bo’sag’asidaligimni tortib olmoqchi, o’zi bilan almashinganchalik o’zimni yakson qilib, o’zini bilmasdan ko’tarib tenglashtirmoqchi. Endi, o’zim va o’zim bilan birga butun Yer yuzi aholisi doimo o’z taqdiriy chiziqlariga solinib zapisli yo’llaridan chiqishga qo’yilmasdan boradilar. Bizning taqdiriy yo’llarimizda ma’no va mazmun, bilim va tafakkur shu chiziqqa, yo’lga ozgina kirishimiz bilan, shtrixchasini bosib o’tishimiz zahotiyoq o’zimizni anglashadigan, qilishimiz lozim topilajak to’g’ri yo’lga o’xshab seziladiki: shu doimo o’zimdan chiqayotgan to’g’ri, ma’qul yo’l, - deya taqdiriyligini bilmasdan qilaveramiz. Shunday qilib ketma-ket bir necha shtrixlarga tushib, shularni bosib o’tishimiz natijasida bizlar tuppa-tuzukkina yanada ko’proq shtrixlarga, uzunroq taqdiriy chiziqlarga tushib, birlashadigan bo’lib boramiz. Natijada taqdir bizni o’ziniki qilib boraveradi va hattoki internet qidiruvlari, google, yandex yoki youtube izlash natijalarida faqatgina biz taqdirimizda duch kelib qiladigan ishlarni qo’yadi, namoyish etadi yoki tanlovga soladi. Hattoki shu yaqin 3-4 kunda bitkazgan Macromedia Flash 8 dasturidagi internetdan ko’chirib o’rgangan va o’zgartirishlar bilan sinagan kodimni taqdirimda bor bo’lgan ish deb hisoblayapman. Faqatgina simvol imning, chizmamning har qanday aylanaviy va qirrali chizilishlari taqdiriyga yaqin keluvchan o’zgacha ya’ni orli, tasodifiy yoki tanlovli sanaladi. Endi shu bu ishlarim bilan yoki balkim vaqt-soat to’g’ri bo’lavergani boisidan, kunlarning taqdiriy maromida o’zim kodlash ishim orqali shtrix taqdiriy chiziqlarda oldinga chiqib qolayotganimni bilib qolayapmanki, har qanday qo’rquvli o’ylovlarim darrov atrofimdagilar, Ruhshoda shaxslar tomonidan chiqazilayapti, o’zimga qarshilik sifatida juda keltiriladi. Ammo o’zimning tushunishimcha shu bulardan qo’rqmasligim kerakki, chunki ular nimani chiziqdan ortiqcha qilsalar, shuni darrov inkor, bekor qilishib avvalgi joy-joyiga qo’yishadi. Boz ustiga sezib-sinashimcha shtrixda, taqdiriy bo’lak ya’ni parcha chiziqdan (qismat bo’yicha o’tayotgan vaqt davriy lahzasidan) o’tgan paytlaridan so’ng o’zimning orim yaqin vaqtlar oralig’ida ular, Ruhshodalar tomonidan ijro etilib, o’zimga huzurbag’sh kayfiyat, sog’liq ato etib qaytib keladi.

Ruscha ru

taqdir

1 предопределение, рок; судьба; доля, участь; taqdirga ishonmoq верить в предопределение; shum taqdir, qora taqdir злой рок; menga taqdir qilgani shu boʻldi вот что мне сулила судьба; taqdirga tan bermoq см. tan II;

2 случай; bu taqdirda в этом случае, если так; mashina boʻlmay qolgan taqdirda, piyoda boramiz в случае, если не будет машины, пойдём пешком; bahar taqdir в любом случае;

3 оценка; taqdir etmoq taqdir qilmoq оценить (напр. заслугу); taqdir qila bilmaslik неумение ценить.

Demak, mana shu taqdir so’zining ruscha barcha ma’nolari o’zimni shunday ya’ni, shu ma’nolarda yoki mazmunlarda sinalayotganimni, boshimdan kechayotganlarni aniq namoyish etadi.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima