Bu hammasi menmen
342. Bugun 23 dan boshlab, o’zim aylana bo’ylab orim,
uyatim bo’yicha hammaga bergan, qoldirgan o’tmish or izimning ustidan o’zim
yashayotgan, hali beri davom ettiraveradigan uyatim, orim bo’yicha
sekin-astalik bilan, bo’lib o’tgan vaqt ulushida o’tib boraverayapman. 23 soni
21 ya’ni Ibrohimga qarashimga 2 kun, tenglashiboq qoldi degani. Endi jonning
o’zining ulanishlari o’zimdan o’tib Ibrohimga borayapti. Hoyna-hoy o’zim
kayfiyat aylanasida bir bor to’liq aylanib qarama-qarshilikni boshdan o’tkazganimdan
keyin ichimdagilarning o’zlari bo’lib bitta aylanishning yakunlovchi aylanasi,
chizig’i bo’lishdan so’ng navbatda aylana yoyi bo’lib takroran o’zim davom
etayotganimda Ruhshodalar o’zlarining kayfiyatlari va tuyg’ulari bilan shu
ikkinchi aylanishda yoyim ustidan o’zgacha borishmoqdalar. Orada Ibrohimga
rohatbag’sh xizmatlarini o’zgarmas va sudralma o’zimning ulardagi yoyimdan
uzulib tortib, orttirilgan qo’shimcha qilib beradilar. Kayfiyatda or haqiqati
kirib qolgani uchun mana hozir e-mail imni tekshirsam yuborgan xatlarimning
sanalari o’zgarib ketganligi bu – Ruhshodalarning elektron xatolashib
borishlarini beradi. Kecha bitkazgan ishimni o’tgan hafta ishlashning oxirgi
kuni ya’ni oldingi juma kuni yuborgan bo’lib chiqayapman axir shu qanday. Endi,
Xristos degani “xer ya’ni bo’q is to osilguncha” bo’lib “bo’qning isi to
osilguncha” ma’nosida AQSh lik va barcha xristianlarning, nasroniylarning
bo’qni ma’dan, narsalarning joni qilib aylantirib, ovqatlanib oxiri yana ko’tidan
bo’q, najast qilib osiltirmaguncha hidi yoki yomonligi kelmaydi degan ta’limot
egachisi sanaladi. Shuning uchun aytaman-da, AQSh lik nasroniylar, aynan
o’zlari nasroniy Ruhshodalar bo’lganlar o’zimni bosib olganlar, ichimdan
boshqarishmoqchi bo’lib qolishaveradi. Ular bo’qni shunday aylantirganlaridan,
bo’qxo’rlikka yaqin ishlarga ruju qo’yishib oq tanli, oqsuyaklikli ravishda
kloun bo’lib yoshliklarida bir o’lib qayta tug’ilishadi. Bizlar musulmonlar esa
Xristianlar bilan aloqada barcha asabli xastalarimiz bilan o’zimizni yo’qotib,
parallel tiqishtirib qayta yasab olganimizda bir marotaba 20 yoshimizda kloun
bo’lib qaytamiz. Shu bilan sekin-astalik ravishida 40 yoshgacha asablarimiz
bizni haqiqatan ham qiynashi mumkin. Ammo 40 yoshdan boshlab bizlar
yeganlarimiz, oziqamiz bilan o’zimizning ustimizga takroran o’zimizni, etimizni
yangilatib sog’lom yaratishimiz bu – Muhammad Alayhissalom degani. Shuning
uchun mana o’zimga ham ora-orada, 40 yoshimga boraverishda kinoyali paytlarda,
Xristianli iskanjadan qochib aylanishli jarayonga monand davrlarda, devonaligim
yoki maqtanchoqligim tutib qoladiki, aslida yeganimning etim bo’lib shirali,
kuch-madorli tus olayotganligi, yangilanishi bo’layotgan sanaladi. Muhammad
Alayhissalom degani “maqtanchoq, debonoq qochuvchi o’ziga-o’zi bir salom hissini
aylantirguvchi” hisoblanadi. Ha, ichimdagilar ham aytishmoqdalarki, shundan
ya’ni dincha bilimlarimdan ko’proq bo’lsin, yozilgayki, bulardan o’zimga
bo’lgan shuur ostidagi ishlar, voqealar va yakuniy xulosalarim bo’lib yotibdi.
Endi, yaxshilash mana bunday bo’ladi. Orimga kirib olganlaridan so’ng, orim
ya’ni uyatim, haqiqat tanim yaxshi bo’lganidan so’ng, ichimdagilar ham
yaxshilanishga majburlarki, shundan boshqa oldinda hech narsa qolmaydi. Mana
sizga oldin so’zining lug’aviy ma’nosi:
Maʼnosi
1 rvsh. Old tomonda, oldinda; ilgari. ◆ U mendan oldin. Oldin turmoq. n ◆ Shu paytda oldin
ketayotgan yoʻlovchi ta-shiydigan avtobus toʻxtadi. S. Zunnunova, «Olov» .
2 Dastlab, birinchi galda. ◆ Koʻrqqan oldin
musht koʻtarar. Maqol . ◆ mt U yoqqa borgani
hammadan oldin bu yangi oʻqituvchilarning oʻzlari uyaliilari
tabiiy edi. P. Tursun, «Oʻqituvchi» .
3 koʻm. (ch.k. bilan) Muqaddam, ilgari, avval, burun. ◆ Ovqatdan oldin. Siz kelmasdan oldin. Bundan bir yil oldin. m ◆ Undan oldin Toʻlanboy javob qildi. S. Ahmad, «Ufq»
Faqatgina 3-ma’nosida chiqish kelishigi bilan
ilgari, avval mazmunini berishi mumkinki, bu - asl ma’nosiga sal teskari sanaladi
xolos. Ammo shu ham to’g’riki, o’zimizning kunlarimizni o’tish haqqi-hurmati
ham aytish joizki, 3-ma’nosi teskariga, orqamoqqa birinchilikni, eng yuqori
palladalikni belgilaydi. Endi, kollinearlikning ma’nosi parallellikdan bir
to’g’ri chizig’ining ikkinchisiga doimiy kelib urilaverishi. O’zimning klounli
hayotim, tanam ham doimo shu jon xalakligi yoki qirilishi, xunobligiga (serma-shaqqat,
serdiqqat) duchor bo’lib kelavergan. Shuning uchun bir marta klounli yaratib
bo’ldi tegan gapning o’zi aslida boqiy onda har doim kollinearlik bilan
yangilanishlarni, yaratilishlarni inobatga oladi. Ruhshoda o’rab olganlar ham
o’zimni taraflama uzulishdan doim belgili yangilanishda, uzuq-yuluq raqamli
ravishda o’z joyimda butlanaverishda yoki enim bo’yicha ko’ndalang to’la, zich
kesmalarni vertikal bo’y-bastimga xos parallel ravishda haqiqiy orli tarafdagi
tanamga jipslanaverishda ko’rishi mumkin. Shuni o’ylab xunobligimdan, mashaqqatdan
qutilganga o’xshayman. Endi, Mastur haqida gapirsam, bu – o’zimning birinchi
taqibchim. Hamma narsani, shuurni aylantiraveradiki, ozgina xayol keldimi, darrov
shuni meni ayblab chiqarmasa bo’lmaydi. Yana qarangki, tasodif hali beri
o’sha-o’sha katta, o’z joyida. Shu bunisi ya’ni Mastur Tojikistonlik-da, to
jiqqasini chiqarmaguncha qo’ymaydi. Onamning ismlariga o’xshab kelgan rasvo
Farishta Mastur Shohidning onasi bo’lib ko’rsatayotgan o’zimning Ruhshoda onam
o’rnidagi Mastura bilan o’zimni rasvoyu-raddi qilib qoqmoqchilarki, bo’g’zimni
videleniya va om pamoyi bilan to’ldirishmoqchi. Shu sikimning, qinimning
bo’g’ziga yoki mayda teshigiga ularning videleniyalari kirib ketsa kerak. Shu
sababli o’tirganimizda, ovqat tanavvulida bir qiliqlar, ovozlar ya’ni oriklar,
qo’l bilan taomlarga bema’ni tegishlar qilib o’tiradiki bu Mastura, ichimdagilar
shuning evaziga senga toza, yaxshi, darrovgina axlatdan filtrlangan ovqat
beriladi deya o’zimga qo’yarga joy qoldirishmaydi, vajohatimni sinashadi. Xay,
qilma unday san, deydi yana bir kirib olgan ichimdagi. Nifiget o’zim bilan bu
ahmoq-maxluqlar, rasvolar qandaydir bog’langanlarki, shuni ichimdagilar bilib
solishtirma bosimni, taraflarni aytib o’tirishibdi. Go’yoki o’zimning miyamda
o’tirgan, ko’tini qo’ygan bu – Mastura va Mastur bo’lib, shu miyamdan hayotimni
o’rab, chiqarib berayotgan ham bu ikkisi emish. Sikkanman, bu jirkanch va
g’azabimni keltirayotgan ahvoldan. Bo’lsang, o’tirsang to’g’ri o’tir yoki bo’l-da
iflos masxaralar! Xuddiki olsaki, shu qari-qurri, o’zini jalabnamo tegishlari
bilan bildiradigan Shohidning yalmog’iz Farishta onasi yotganimda o’zimga
yopirilib seks ilinjida tashlanib kelsa. Shunday deb qo’rqayapman, har doim bir
masala. Kelajakning hisobi, adabiyoti bormi, yoki bir kun shu qo’rqizishlar,
jirkanchliklar oritidan ijrosini chiqarish bo’ladimi? O’zim tozaman,
tozasifatlarni xohlasam maylimi? O’zimning ishim xushbo’y hid taratish, e, bir
qaranglar, birodarlar. Endi. 243. Qaynona degani “qanday aynitishni on ya’ni davom
etadigan alochi” bo’lib, o’zimga onalik qilayotgan onam qiyofalaridagi Shohidning
ya’ni asl 1-xotinimning onasi o’zimga alo-alo, aloqa yoki o’z bir tomonlama
gap-chaqiriqlar qilishni davom ettiraverib aynitaveradilar, orani bulg’ab
buzaveradilarki, shu qanday. Ruhshodalarning bari adabiyotdan kelganlarki, har
bir ishi va harakati adabiyor rusumi bo’yicha izohlanaveradi va amalda
ko’rilavergan. Mana o’zim ham dori ichish bilan birgalikda adabiyot o’qish
bilan shug’ullanib ishlamoqdamanki, shu bu Ruhshodalarning izlarini yopish,
yozib olib saqlab qolishga (skat qilishga) harakat qilaman. Ularning gaplari va
shu bilan bog’liq bo’lgan-bo’lmagan xatti-harakatlarining barchasi adabiyotdan
olinadi. Ruhshodalar hamma yerni egallaganlarki, ichimda turib shipshiydonlik
qilishadi, uy-ro’zg’orimda har xil yaqin oila a’zolari bo’lib kelishadi,
internet va tele-ekran qarshisida o’zimning ko’rinishim bilan bog’liq aloqadagi
umumiy qiyofalar siymolari o’rnida ro’y-xushlik berishadi. Ko’cha-kuydagilar-ku
aytmaysizmi, barchasi Ruhshodalar bo’lib, faqatgina o’zimning o’tib-qaytishimda
1-2 chiqib qoladigani bo’lsa, orli ya’ni uyatli, kengash ahlidan bo’lishi
mumkin. Ma’lumot uchun: скат III м зоол. skat (dumi ingichka, yapaloq dengiz
baligʻi). Endi, tekshirish degani Dunyoning qaysidir bir so’lim go’shasida,
bo’lagida Dunyo ahliga nisbatan kichik davra ahli, kengash yoki doira hosil
qilib qonun-qoidaga asosan sud yo’liga xos qaror qabul qilish, masalani hal
etish sanaladi. Sinov degani bo’lsa, butun Dunyo va shuning aholisi bo’yicha doira
yoki davra tashqarisidan aylanib kelib, insonning o’ziga bo’lgan ishonchi,
tuyg’ulari va hayotining kuzatuv haqiqatiga ko’ra qonunbuzarlikka, tabiiy
yo’qlashuvga yoki paydo bo’lishlarga aynan yo’l qo’yilgan yolg’on-rostni
belgilab borish. Shundan so’ng Ruhshodalarning, uy ro’zg’ordagi klounadalarning
yolg’ondakam, o’z-o’zidan, sinovchilar tomonidan kodli uyushtirilaveradigan
bo’ladigan ta’vomiy ya’ni tezkor kengashi insonga qarorlar qabul qilaveradi,
kengashdagi ya’ni davradagi, suddagi insonning o’zi esa shu sud, kengash
jarayoniga rozilik, bo’yniga olish ya’ni tan berib ilg’ash qarorlarini qabul
qilaverishga o’xshash g’ayrioddiylik bordir. Endi. Karobulos Iblis o’zining
AQSh lik Gvardiyasi bo’yicha eng qoloqlarning keyingi Dunyoda tabiat, og’riq
yoki hayotning o’zi bo’lib o’tkazish shakli juda pachoqlashib, bola ham bo’lib
tug’ilaolmay qolishlaridan qo’rqqanligi boisidan bolalarni, chaqaloqlarni har
xil kasalliklardan asrash payida evaziga o’zimni xasta qildirib kelgan.
Bilsangiz agar vaqtning qarama-qarshi taraflaridagi ikki turdagi, or va nomus bo’yicha
shaxslar uchun tabiatning o’zida yotuvchi yanada qoloqlar bo’lishi kerakki, bu
– qancha bo’lsa shuncha sanalaveradigan ahvol. Endi. 344. Bugun 21. Bugun
ertalabdan uyimizdagi aro o’zimga dorini kamaytirish haqida gap bordiki, bu –
29-kundan beri aslida kamayib, galoperedol 2 taga tushirilayotgan ediki, mana
shu Ibrohimning 21-kunida Ibrohimga bo’lgan ta’siri yuzasidan ham ko’chma,
majoziy ravishda o’zimga osilganchalik so’z ochilib, 19-kun bo’yicha 10 kun
to’lajakli o’nglanishga erishishim munosabati bilan 2 kun qolayotganida ham
ahamiyatli. Aslida har bir sonning o’zini ishlatganimda unga bog’liq vaziyatli
sonlar ham inobatga olinishi kerakki, 29-kun misolida bu – 31 va 35 va h.k lar
bo’lib uzoqlashib borajakligi ma’lum va mashhur. Bu – raqamlarning o’zidan
yasaluvchi yagonlik (prujina), birlik hayoti ya’ni matritsa sifatida qabul
qilinadi. Endi, kelajak, taqdir o’tmish qilib belgilangan desak, har qanday
rejali yoki erishilmoqchi bo’lgan ish xatti-harakat kelajak to’g’ri chizig’idan
qiya yo’nalishdagi yaqin-uzoq, taktik va strategik to’g’ri chiziqlar bo’lgani
boisidan kelajak sifatida inobatga olinmay, sig’dirilmaydi. Mana shunga ya’ni
kelajak rejalariga yo’l qo’yib berilmasligi devonalikning asosiy belgi-alomatidir.
Endi, nima bo’lganda hamki, yo’l-yo’lakay, to’g’ri kelib qolishi kutilgan
ishni, mashaqqatni qilish ma’qulki, rejalab yoki bilib borib o’zgarmaydigan
ish-faoliyat turini hal qilib, o’zgartirib amalga oshirganga qaraganda.
Avvallari boz ustiga kimlarningdir buyrug’i ostida rejalariga xos ishlarni
qilib, mutloq tutqun mehnat faoliyatiga yo’l qo’yardimki, bugun akacham bilan
ham shundaychig’in boshlanmoqchi bo’lgan ishni gaplashuvdan olib o’tib, o’yinga
burib ya’ni golf igrasiga qo’shaloq qilib, qanday vazifa topshirig’i bo’lsa
shuni ya’ni golf to’pchalari tegishiga qarshi buklangan sholni eltib qo’yish
ishini qildikki, bu mehnat qilish sifatida baholanavergani bo’lgan haqiqat
sanaladi. Akachamning o’zlarini Rustamimizga o’xshatib ovalliklarini ro’kach
qilavermasak ya’ni yagona to’g’ri chiziqdan orqada qolayotgan, zapisga
ergashishlari qiyin bo’lgan ravishdagi parallel to’g’ri chiziqlar bo’yicha
burilishli ovallik deb olavermasak, bu yangi uylari o’zlariga va mutloq
boshqalarga ham o’zgarishi, tabiatdan bir soniyadayoq boshqacha shart-shoroitli
bo’lib qolishi mumkinligi bilan birgalikda, uy-uchastkalari yerto’lasidagi
ishlashimiz va igramiz davomida ham hamma narsa, borliq ichi aylanaverib yangi
chiqadigan narsalari bilan moslashaverishi sifatidagi g’oya amalda bor.
O’zgaruvchanlikning sababi aslida hayotning va borliq almashinuvchanliklarining
bitta chiziqdaligi, zapisligi bo’yicha hech vaqt o’zgarmaganligi sanaladi. Shunda
qanday bo’lmasin, har qanday yaqin ish turini o’yinimiz davomida yo’l-yo’lakay,
o’z igramizga taqab qilsakki, shular zapisga yaqin ish turi, faoliayat kasb
etsa o’tavergani aniqligini bilsangiz yetarli. O’yinni Yerto’lada o’tkazib,
ishni to’satdan paydo bo’lib qolib esimiz va hayotimiz bilan hech narsa bo’lmaganga
o’xshab moslashib ketganligimiz bo’lmish 1-qavatda, yuqoridagi ish bilan davom
ettirib, so’ng yana Yerto’lada ish tugashi bilanoq vujudimiz bilan moslashib,
to’g’ir keltirilib o’yinimizni davom ettiraverarmidik, ha. Kerak bo’lsa, esimizda
ham yuqori qavatga paydo bo’lganimiz sakrash, hatlash yoki yo’qdan ko’chish
isbotsiz, tabiatan ilojsiz joylarini inobatga olmasdan qolishi turgan gapmidi,
ha. Bu joyiga zapisning o’zi shohidlik berardiki, ko’chirib o’tish
yurish-turishlarini tezda amalga, esga solib qo’yaqolavergani ayni haqiqat. Endi,
Dunyoda qanchadan-qancha qurilishlar, narsalarning yasalishlari zapisda borki,
shular ustida Ruhlar albatta, vaqt ajratib (vaqtini odamga o’xshab sezmasada)
tegib, bilib ishlashi kerakligini inobatga olsakki, orlilarning ya’ni uyatdagilar,
Jahongashtaliksiz mayda, uyushmaviy kengash quruvchilarning Ruhshodalarni
o’ziga rom etib, jalb qilavergan sayin Got dan Ungot ga chaqiriqlari orqali
egallagan vaqtlari, taqdiriylarning vaqtlarini zoyi ketkazish oqibatida shu taqdiriy,
Ruhshodalarning o’z joylarida vaqti-soatida, yoki umumiy umrli davrga xos
ajratilgan vaqtlarida ishlashga yetib-kelaolmay qolishlari yuz berishi mumkin. Ruhshodalarning
qurilish ishlariga yetib kelaolmaslik muvozanati o’z-o’zidan qurilishlar,
zapisning orlilarga bildirilmasdan yurishi sifatida orlilarning o’y-xayollarida
baribir aksiga olib butun Dunyoda hamma ishlar, qurilishlar bo’lib turibdi va
shular insonlar, orlilar qo’llari bilan og’ir ahvolli tarzlarda amalga
oshirilmoqda degan xato g’oya bo’lib o’rnashib yotaverib barcha sabablarni,
ahamiyatli yashash va hayot kechirishlarni yaratishda ishtiroki bordir. Endi.
Tavba. Tavbani ishlatishni shu kungi tushdagi uyqumda hisobga olay boshladim.
Tavba so’zi tanish va begonalik so’zlari bilan bog’lanib hisobga olinishi
mumkin. O’rtanib va jonim xalak bo’lib, xunobsifatlik bilan qirilib yotganlarimda
aslida nima bo’layotgani bu – tanishligimni yo’qotayozib, begonalikka jonning
va Ruhning o’zlari sifatida o’taboshlayotganim bo’ladi. Go’yoki o’zim
yo’qolamanki, begonalikning ya’ni tinimaslikning ma’nosi shu ham. Shuning uchun
kasalchilikda odam ya’ni shaxs o’zini Ruhshotalarga o’xshab jonsaraklab, hayotida
jonni ko’rmoqchi bo’lib qolganga xos ravishda yaqinlari bo’lmish boshqa Ruhshodalar
joniga begona, tanishsiz va bilishli ko’rinadi. Kravotda yotgan bo’lsam,
kravotning ya’ni to’shakning o’zi borga o’xshaydi xolos. Shunchalik ojiz
bo’lamanki, tanish-bilishlik ya’ni, tanish va begonalik bilan ikki chetga bor
va yo’qlikka tarqab bo’sh havoga o’xshab qolaman, qirilaman yoki tirnalaman.
Tanish sezgilar orqali amal bo’lsa, tanish-bilish iborasidagi bilish so’zi
o’zini yo’qotgandan so’nggi bilim, ichki aylanma yo’llar vositasidagi
tanishuvchanlik bosimi ya’ni o’zini unutish, begonalik orqali fahmlash yoki idrok
qilish. Masalan, shu joyning o’zida bir misol chiqdiki, Shohid doimo o’zimga
ish vaqt bo’layaptimi yoki yo’qmi, shularni tekshirtirib soatga qarashni taqazo
qiladi. Ammo o’zim kun tartibimning borishidan, yorug’lik tushib chiqishidan va
ovqatlanishim paytlari, so’ng qancha vaqt o’tganini nazdimda tekshiraolishlarimdan
bilamanki, hali ish vaqti bo’lmabdi yoki undan o’tib ketganman. Shu bunday
paytlarda ichki suqulish, qirilish va tirnashlar, aynan begonalik avjiga chiqib
qiynalishlar bo’ladi. Masalan, nima uchun Ruhshodalar o’zimga orli bo’lib
o’zlarini sezdiraolmaydilar yoki savollarimga adabiyotni aralashtirmasdan javob
beraolmaydilar. Shuning sababi ular o’zlarini bilish, begonalik ma’nolarida o’zlarini
haqqoniylik taraflama tanishtiraolishdan boshqa barcha narsani, Dunyodagi
bo’lgan va bo’layotgan ishlar bosimini bilishadi. Ruhshodalar ya’ni klounadalar
qiladigan ishda muammo qolmaydi, tupik yoki berk yo’lakchalar bo’lmaydiki,
barchasi astoydil rasm-rusm bilan, to’g’ri chiziqli va adabiy ravishda hal
qilinadi. Ular bizning ko’zimizni ham aldab Dunyoni chappa aylanib narsalarni
yoki ish mahsulotlarini bor-yo’q, yo’qdan bor sifatida paydo qilib bizni esimizni
va sezgilarimizni aldab muammosizlikni ro’kach ham qilmaslik ilinjida ishlashdan
hech ham tab tortishmaganlar. Shunchalik katta, salmoqli va to’liq hayotiylik
olinayaptiki, bu Dunyoni aylanish va har kimning o’zi sifatidagi aloqada
o’xshatilish kuchli bo’lgani boisidan Ruhshodalar va odamlar birga o’zaro farq
qilmaslikka yaqin kelishish bilan yashashadi. Bizlar qiladiganlar ya’ni taniydiganlar
bir narsani boshqa bir yaqinroq joyga olib qo’ysak hamki, darrov bilim yuzasidan
bahs bo’lib o’tsa, nega shu joyga qo’yding va aslida boshqacharoq bo’lsa
yaxshi, aniq bo’lmasmidi, degan gaplar bo’lib o’tadi. Ha, bizlar bilmaymiz,
muammo yasab qolaveramiz har safar. Ammo bizlar doimo yaqin kelamiz, ishni va
muammoni hal qilish, yechish uchun doimo to’g’ri yo’lga oz-muncha qoldirib
yaqinlashaveramiz, shu bilan birga bilganingizga o’xshab, bizlar ya’ni orchilar
bilimdan va bosimdan boshqa, kichik yerda ya’ni o’z borlig’imizda bo’lsa ham,
istagimiz bo’yicha ish ko’rishimiz mumkin. Ular qoloqlardur. Endi, odam o’zini
taniguncha uni bilim ya’ni Ruhshodalar bosib olishsa, hattoki qiynashib
tirnashsa hamki, nihoyat odam o’zini aniqlashtirib, tanib bilganidan so’ng
yutuqli bo’lib chiqadi. Shu o’yinda ya’ni tanish-bilish ishida Ruhshodalar bilan
odam bap-baravar bir-biroviga bosim va haqiqat o’tkazmasalar, kimki ya’ni
qaysiki taraf ko’proq o’zini boshqasiga bildirib muttaxamlik qilsa, oxiri
qoloqlik va mag’lubiyat, o’zini bilishda va anglashda kech qolish uniki, shu
tarafniki bo’ladi. Nazarimda o’zim shuning uchun o’zimga bo’lgan ichki va
tashqi bosimlar hamlasiga qo’yib berib kelganman. Mana shuncha o’zimni bilib
yurish ishlari, yozuvlar va o’qishlar, gapirishlar, so’ng ishlashlarga, to’g’ri
yurish-turishlarga yo’liqayapman. Shunday qilib Ruhshodalar o’zlarini tanish,
anglayolishga erishib yutuqni his etaboshlashadilar, o’zim esa bilimimni
aniqlash, bilimimni tushunishga intilib fahm-farosatli bo’laman. Endi, masalan
hozirginalardan shundoqqina o’rgangan yana bitta bilimim shuki, albatta, ichimdagilar
shu chog’da qo’shilishib, bizlarning barcha bilimlarimiz sanskritchadan olingan
teyaki, demak, suvni ichishda “suluvni ich ishi” degan ma’nosida suvni og’iz
bo’shlig’iga og’izning uchiga yig’ib turib, so’ng birdan ichga tortish kerakki,
ichning o’zi ishni bajaradi. Endi, kravatda yotganimda hayot, narsalar va
borliq bilan bir bo’lib ketib, jonning o’zi bo’lib qolganim, og’ir
qiyinchilikni tan-boshimdan kechirayotganim boisidan o’zimni ham ichkaridagilar
va uydagilar tanishaolmay yotishimga istalgancha qo’yib berganga o’xshash
bo’lib yurishadilar. Sog’lig’im ya’ni tin oluvim joyiga qaytishi bilan o’zimni
tanib qolishadilar shekilli, shu paytda turmasam, sarhush uyquda ya’ni sal
uyg’oqlikda qoladigan ko’zimni ochmasam, uyqumdan uzilmasam bo’lmasligi ayon
masala. Endi. 345. Shunchalik darajada ko’t teshigimni boshimga chiqarganlaridan
so’ng, boshim pastga ya’ni ko’timga g’arq bo’lib jarlikka tushib ketishini
teskari vaqtdagi ya’ni jarlikdagi hali tug’ilmagan bolalarim uyushtirishadilar.
Har safar ko’nglimda nima noxushlik bo’lsa, endi nafasimni rostlaganimda yoki dilimni
to’g’irlashga uringanimda dilsiyohlik qilishib yo’limga shu ko’ngildagi ishni
to’g’anoq qilib, teskari yomonchiligini ko’rsatib chiqarishadi. Yurganimda
kayfiyatim nimadandir endi ko’tarildi desak, darrov shu bo’yicha qarama-qarshi
ahvolni, kayfiyatni uyushtirishadilarki, yo’limdan o’zimga noqulay bo’lib darrovgina
tegib qaytadigan narsani chiqarishadi. Kompyuterda esa qo’limni charchog’i
bilan aldab, o’z-o’zidan, horib kuchsizlanganidan bosib yubordiga chiqartirib,
bir xil tugmani bir paytda ikki marta bostirib yoki shu bosish onidayoq
taqayotgan, bosayotgan dasturim ostidan boshqa oynali dasturni chiqarishlari
yuz beradi. Umuman olganda o’zim ularni davolashning yo’lini topayapman. Buning
uchun yaqindagina o’zimcha bilib qolgan naqlim bu – “kasallikni og’ir yo’llar, dori-darmon
bilan emas, balki odatiy, o’zing o’rgangan yaxshi ishlar, ovqatlanishni maromida
qilish bilan davolash mumkin”. Shuning uchun mana 20-kun kelayaptiki, o’zim
amaliy ahamiyatda Ibrohimning 4 yoshga to’lish tug’ilgan kuniga yetib keldim va
33 yosharligimni yakunlashning ma’lum oxirgi pallarini tugatdim. Endi 40
yosharlikligimga 6 yil yoki 38 yosharligimga 4 yil qolayotgani boisidan o’zimni
34-yasharlikka chiqarib turib, Muhammadcha uslubda, umrimning yarmidan
oshganlik rejasiga ko’ra ko’proq yeyish orqali jarlikka, pastga ya’ni
ko’timning teshgiga hazm qilib ovqatlanishimni tushuraverishim orqali
gemmoroyim yaralarini chirrigan yiringsimon qilib yo’qqa chiqarib, ortidan
sog’lom etni shakllantirib o’zimning tanimda ikkinchi tana bo’lib yangilanib,
yuvinib olib sog’lom yurishga haqqim bordir. Ertaga tug’ilgan kunimning sanasidan
ya’ni xos sonidan 10 kun o’tsaki, shunga kod qilish bilan shug’ullanishni o’z
vaqtida boshlashimni takidlashim zarur. Bu – kodning taqdirdan olinganligini
beradi. O’zim shu kodlarni yozayotganimda qayta ko’riladigan zapisda, chetdan
olingan videoda kodni aynan taqdirdagiga o’xshatib yozib borayotgan bo’laman. Endi.
Warcraft o’yining World Edit dasturi orqali kirib karta yasaganimda hammasi
yaxshi ketishini bildirib, taxlagan xaritamga avvalambor kirgizgan geroylarim,
qahramonlarim qandaydir qilib o’zim bilan parallel ish bajarilishi sanalgan
ravishda xaritaga qo’yildi. Shu onlari yoki avvalroq xaritamning nomi PlunderIsle.w3m
deb nomlanishiga ko’zim tushib e’tibor hisobini qilsamki, qaroqchilar tunagan
orol ma’nosidagi ushbu xarita xayolimga istalgan insonning kod bo’yicha
tasnifli yoki toifali qiladigan map, xarita yasashiga xos ravishda chiziqli taqdir
bilan to’qnashuvlari oqibatida o’zining ishlarini butun Dunyo uchun boshqalarga
ham chiqadigan kodga, chiziqli yozib olingan o’yin turiga kiritish joychasi,
oraliq amali bo’lib kiritilishi inobati hozir bo’ldi. Boz ustiga w3m extension
i ya’ni rosshireniya si, kengaytmasi bizga “w ya’ni we, biz 3 ov men” bo’lib
qoldirilayotgani haqidagi xabarni bildirayaptiki, orli har bir shaxsning
elektron yaratuvchanligida, dasturlar tuzishida va ustida ishlashida doimo 3
lik ya’ni boshqa orlilarga bilintirilmaslik, dasturlarni birgalikda sezib
ko’rish bo’yicha ulardan orqada qolish yoki farqlanish hosil bo’lib, “shu
bizning 3 ovimiz qilgan dastur ustidagi har qanday tasodifiy, qiya yo’lli
ishlov ma’n etiladigan, men ya’ni to’g’ri chiziqqa solinaman” degani bo’ladi.
Balki bu – o’zimning yo’nalishim bilan aytsakki, biz uchchovimiz sifatida
insonlar, odami va elektronli nusxalari boshqa orlilarga bilintirilmasligi,
ma’n etilishi yoki sezgilariga qabul bo’lmasligi haqidagi elektron dasturlash
haqiqatini fosh etadi. So’ng hali hech kim o’zimning ishlash, yasab kelaverish
tartibimda o’zimnikiga o’xshash xaritani tuzmagani sababli o’zim bir
qahramonimga, Gorniy Korol’ ga 1-darajasini o’yin boshlanmasidan oldin oladigan
tugmasini bosib to’g’irlab yuborgandan keyin o’yinni boshlasam, shu daraja
avvaliga olinmadi, chiqib ikkinchi urinishdan so’ng esa hisobga kiritilib
o’yinga qo’shildiki, bu – o’zimning birinchi w3m ligim ya’ni kodli, taqdiriy
to’g’ri chiziqlarga tushaverishim bilan almashinishim oqibatida qiya, tasodifan
borishli elektron yaratishimni to’g’ri chiziqli Dunyoviy rasm-rusmga, adabiyotga
yoki o’xshatilish xazinasiga boshqa aholi uchun ham qo’shib qo’yish bo’ldi.
Shunda har kimning ko’zini aldash, ishonchini oqlamay tezlikka yuz tutqazish
mumkin bo’ladi. Shunday qilib xulosa buki, demak, o’zim kod yaratsam ham asl
taqdir sifatidagi kodli bo’lgan tuyg’ular to’g’ri chizig’i o’zining majburiy ahdli,
funksiyani o’rab olib ishlatuvchi ichki shu funksiyali tarzida har qanday
aylanishlarni, elektron qiya va noma’lum chiqishlarni yoki tasodiflarni
o’xshashlik tarzida bitta to’g’ri chiziqqa solib saqlab yotaverganligi ma’lum.
So’ngra butun Dunyoda shunga o’xshash, o’zimning ishimga yaqin mehnat-faoliyati
yurg’izilsa, kimda-kim o’zimnikiga o’xshash kod yoki dastur ichkarilariga kirib
borsa, darrov o’zimning to’g’ri chiziqda saqlangan o’xshash dasturiy amalim,
ishim chiqishi va uning esini o’ynatishi turgan haqiqat. Toki katta va haqli
yangilik qilganidan so’ng u insonning, kimda-kimning ishi yana bir yangi
to’g’ri chiziq bilan katta-kichik juda ko’p, Dunyoni hisobiga olgan girdoblar aro
yangi bir girdob, shungul to’g’ri chizig’i sifatida qo’shimcha sanaldirilishi
mumkin xolos. Shunday qilib o’zim ham biror bir kod, warcraft mortal kombat ini
yasamoqchi bo’lsam, shu o’yinim yoki igram birovlarga tuyg’uli, yoki o’ylov,
bilim va tafakkurli kod ravishida to’g’ri chiziqqa, zapisli funksiyaviylikka
solingan ravishda o’z pulli bahosiga ega ravishda boshqalarga sotildirilib
o’zimga mablag’ tug’ishi mumkin. Aslida-ku o’zimning ma’lumotlarim, yasagan
igram reklamasi ham Dunyo internet yoki axborot tizimida cho’kadi yoki eng quyida
orlilarning ma’lumotlari, axborotlari qatoriga qo’shilib ketadi. Faqatgina
obro’yim va Dunyo insonlari almashinishi fahm-farosati bo’yicha tuyg’uli
ilohiylar bo’yicha bazilarga yo’liqtirilib pulini shilib olish mumkin sanaladi.
Puli keladida, chunki buni ushlab turgan o’zimning tuyg’uyim insonlar tarafidan
olingan o’zimning ilohiy xotinlarim bo’lishadi. Qancha tuyg’u yo’qotilsa,
shuncha pul miqdori, kayfiyat va xursandchilik bo’lishi kutiladi. Shuning uchun
o’zim tuyg’umni sotish bilan shug’ullanaman bundan buyog’iga. Kstati, World edit
ni endilardan ishlatishim. Ichimdagilarning o’zlari orqa yon biqindagi oynadan
chiqib ko’rinayotgan World edit qahramonlarini ko’p ko’rmasligimni aytishadilar:
chiqib kelaveradi, chunki ha, sen bildirganga o’xshab, bir kimsaning qilgan
ishiga xos to’g’ri chiziqqa monand tarzdaviyligi bilan bog’lansang oxiri oqibat
yomon bo’ladi, - deyishdilar. Endi, bizlar taqdir zapisidan boshqa narsalarga
tegaolmaymiz, bor-bud shu zapisdagi jism va axborotlashuv uslubi bilan
shug’ullanib, amal qilib kelamiz. Zero maqsad-muddao shuki, hech narsa
yaratilmagan, bo’lishi mumkin emas yoki borlik va ko’rkamlik kerak emas deyiladi.
Hammasi taqdirga tegish ta’sirchanligi yoki effekti sanaladi. Yaratuvchanlik
har kimning o’zining oldida bo’ladi va shu ta’sirchanlikning har xil, noma’lum
tegishliligi tarzidadir. Zapis yoki taqdir yo’q misoli bo’lib berishi
kerakligining asosiy sababi bu – oddiygina
moddasiga qarasak hamki, zapislarning zaryadi hech qancha joy yoki masofa, jism
egallamaydi. Zaryad, elektron yoki to’lqinsifatlashuv yo’q sanalati, go’yoki
ikki qo’lni bir-biriga urib yopishtirishga o’xshash tarzda orasida hech narsa
bo’lmasligi. Dunyoni boshqarayotgan bu – zapisning ya’ni taqdirning zaryadi,
to’g’ri chiziqli matritsaviy shakl-shamoyiliga oid barchasi. Taqdir degani
yo’qlik, nazarimda ichimdagilar masxara qilib bilmaydiganligimga chiqarayotgan
tasavvur bo’lib qolgan vujudning qiynalib o’chib-yonishi bo’lib, qarsillagan
qo’llarning ham chappa-rostasida hech narsa bo’lmasligi. Taqdir ya’ni zapis bu
– o’zimni qiynab kelayotgan ko’tning teshigi bo’lib, shu teshik o’zidan
o’tkazayotgan bo’qni oraliqda va chappa-rosta qilib yo’qlashtirishida dumbalarning
ichiga tashlab yuborishi kerakligi. Endi, o’zimning ahvolimni doim tergab,
aytilgan va o’rganilgan izda, tarzda qilib yuriydigan ichimdagilarning asosiy
maqsadi bu – o’zimni taqdirga, zapisga o’xshatib yo’q qilish bo’yicha
ko’timning ichki va tashqi shumshaklari, g’o’ralari ya’ni shishlarini o’tadigan
bo’qni tozalab, ichidan va tashqi dumba taraflama olib o’tilishiga ko’ra
tashqarisidan yo’q qilishga xos azoblarni butun tanam bo’yicha vujudimga singdirish.
Ko’timning ichki va tashqi shumshaklari, g’o’ralari shu buki, zaryad misoli
yo’qlikni hisobga oluvchi, bildiruvchi ma’no-g’oyasida butun vujudimni
yo’qlashtiruvchi, ramziy va timsoliy qiluvchi og’riq, azob bo’lib beradi. Ko’t
shumshaklarim bu – ovqatni doimo filtrlab, tozalab o’tuvchi oxirgi bosqich
sifatida bir boshidan, tanam bo’yidan ostigacha yugurtirilganligi ma’lum.
Ko’zim orqaga ketadigan paytlarida o’z-o’zidan diniy, taqdiriy ravishda
ko’timning analiga, aynan shumshaklariga ko’z bo’lib o’tajakligi hisobga olinadiki,
tanlov bilan ovqatimga qarab yemoqchi bo’lganimda ovqat o’z-o’zidan bo’qni
ta’mi va hidini berish orasida turganligi ma’lumlashdi. Endi, Iblis o’z
kollinearligining qarama-qarshi chiziqlarining ichki borishida bir xil masofa
bo’yicha bormagani, surilmagani boisidan o’zimga qiyinchilik tug’diradi doimo.
Kollinearlikning qarama-qarshi borishida toki o’rtagacha yo’nalish
ko’rsatkichlari, strelkalar kelaverganida parallelik o’rtalab o’zimning
sog’lomlashtirilishi kerak tanam hisobga olinadi. O’rtadan pastga o’tib ketishdagi
har bir o’tish jarayonida esa mutloq aloqasizlik, to’g’ri parallel chiziqlar
orasida bir-biriga bo’lgan yo’qlashuv ma’nosi kuzatilib, faqatgina to’g’ri
chiziqlari bir-biroviga borib urilajakligi, tegib bitta bo’lishli dirrilashi
yoki ikkita narsaning bo’laolmasligi bo’yicha yo’qolishi (bo’shliq qoldirishi)
aloqador ma’no yuzasiga ega. Mana shu, kollinearlik ostki qarama-qarshi
yo’nalishlari bo’yicha o’zimning klounlashuvli dirrilashim sanaladi. Endi. 346.
Dasturlarni, mana shu Macromedia Flash 8 ni o’rnatishimda ham hamma ishni,
o’rnatishdan tortib birinchi ishga tushurishgacha ikki martadan qilib
chiqishimga to’g’ri kelayapti. Hattoki ichida basic nimi yoki professionalni mi
deya ikkilantirish chiqarganga o’xshab tanlashimni so’radi. Endi, bizlar devonalar
ya’ni yaxshilar, orlilar statistikadan qarasak, mag’lublar va o’zini unutish
istagida bo’lgan shu bu Ruhshodalar adabiyotdan kelishadi, chiqishadi. Barcha
ishlarda, mana hozir Macromedia flash 8 dasturida kodlash to’g’risida ma’lumot
olayotganimning o’zida aniq bo’lishi lozim bo’lgan o’rganayotgan, amaliy bo’layotgan
kodim ham statistika taraflama va ham adabiyot bo’yicha burchak uchiga taqab
singdirilgan ishonch va es-sezgi o’yini bo’lib qolgan xolos. Bir martasiga
qorishib aniqlik yuzsidan butlandimi, so’ngra shunday bo’lib qolavergani ham
insonni yoki o’zimni shu yolg’onlarni, asl kodni o’zgartirish ishini bilishga
undaydi-yu, ammo unchalik kuch topib Dunyoni ikki tarafdan, statistikaviy va adabiyotli
kezib, shuncha bilimlar bilan qaytib kelaolmayman. Ha, bu – o’zgarmas ravishdagi
o’zimni eplayolishga qodir majburiyatim sinov-tekshiruvi. Agar o’zimning
kamchiligimni har jihatdan, tubdan bilaolsam, koddagi nuqsonni, yolg’onni aytib
belgisigacha chiqargan bo’lardik. Endi. 347. Internetning devonalik taraflama
statistikasidan va ahmoqlik tomonlama adabiyotidan Imp cha, nexia belgisiga o’xshash
yoki lablar ichkariga tortilgan og’izga xos tarzda yaratilishi sababli shunday
mashhur va kerakli sanalishi kutilgan vcamfile.fla yandex, google (va
boshqalarida ham kerak bo’lsa shundayki) qidiruv natijasida ozchilik ya’ni
kamchilik, 1-2 ta topib bergan natijasining o’zlari ham Flash 8 orqali
ochilmayapti. Internetda adabiyot hukmron o’zimda hozircha, aks holda
(statistikali ishlashga qarasak) eng kam bo’lsa ham, kerakli deb topiladigan
narsani minglab yoki milliardlab qidiruv natijalarida ko’rsatish va topib
berishlari mumkin. Endi. Internet, Tiktok yoki tele-ekran qarshisida uyda va ko’chada
xalq oralab aholi deb hisoblagan Ruhshodalar orasida qanchalik darajada
faqatgina bilimlarim bo’yicha dolzarblik kodini hisobga oluvchi ishlar va
harakatlar, ma’lumot almashinuvi bo’lib tursaki, shu ular, Dunyo axborot va
inson tabiiylik sifatidagi Ruhshoda vositalari orqali miyamdan yoki internetdan
so’rab qidiruv natijalarim o’tmishda olgan, e’tiborim bilan esimda kam turgan
bo’lsa ham, bilimlarim va g’oyalarim asosida boz ustiga kamdan-kam,
kamaytirilgan hajmda topiladiki, ko’p sonli avvalgiga o’xshash chiqarib beradigan
ma’lumotlar, qator internet qidiruv lavhalari bo’yicha xabarim, boqishim yo’qmi,
kallamga kelmayaptimi deya hayron qolaman. Ichimdagilar hozir: hammaga shunday
qilib qo’yilgan, - deyishayapti. Internet-ku balki, hammaga shundaydur, lekin oddiy
shaxslar nega bunchalik bilim va xayollarimni dolzarb vaqt shakli, hayotiy kodi
bilan akslantirishadi. Tabiat bilan o’zimning o’rtamizda nega sezgili bog’lanish
o’rinli, shuning asl vositasi nima desangiz, bu – kod bo’laqolsin. Oddiygina
bir yerga qarab, ko’rib istak bildirib yoki xayol, bilim bilan borishimning o’zida
sezgilarim kodi topilib, boshqa atrofdagilar va internet, tele-ekran orqali
ijro etilib, akslantiriladi. Sezgili va es-xotirli kodlarni chiqarib beruvchi
Ruhshodalar qanchalik Dunyoviy ya’ni sinovli teskari Jahonli bo’lishmasin, oddiy
yoki statistika sohasi oralab ko’proq taqaldirilayotgnim orli insonlar tarqagan
joylarda hamma yoqda bordur, turadigan qilingan va ishlab yurishadilar.
Faqatgina o’zimga shunchalik mutanosib hayot tashkillashtiruvchilari, ko’pchilikning
tas’iri bilan o’zimga bir nuqtaga qaratilish yoki bilim sohiblari deya ko’p ham
maqtanmaslik zarurdir. Ruhshodalarning o’zlari zo’rlar, barchasini Jahondagi
ishlash qurilish, Dunyoning taqdiri bo’yicha o’z vaqtida amalga oshiraveradilar,
ammo shunda ham bizning sezgilarimiz ularning chinakam tegib, yopishib mehnat
qilishlariga e’tibor bersaki, ko’z nurimizning qarash rakursidan tasodifiylik,
har yo’llik yoki daqal-duqul joylashuvli holat kasb etib, ko’rayotgan ish bo’yicha
yorug’lik nurimizning bordi-keldi sinishi, kutilmagan xatti-harakatimiz tufayli
sinov va tekshiruv, yoki adabiyotning barchaga o’tuchanligi va statistika
kengash ichma-ich doiralarining bir-biriga o’tmasligi dolzarb qarama-qarshiliklari
bilan Zapisdagi yoki taqdirdagi yo’l bo’yicha kerakli ishni sezgilarga ko’rsatib
amalga oshirishlari, yo’qdan hosil qilishlari qiyin. Bizning ya’ni orlilarning,
uyatdagilarning ta’sirlari bo’yicha Ruhshodalar bo’lgan ish joylarida har xil
voqea va hodisa, holatlar bo’lishi kutiladiki, shunda Ruhshoda o’zining zapisli,
kutilgan yoki hayotiy, 3 o’lchovli ekran qaralishidan bor bo’lgan o’zgarmas davomiylik
rasm-rusumini qilaolmay yotganligi ma’lum va mashhur xo’p. Natijada zapisning
ijobat bo’lishi uchun Dunyoviy Ruhshodalar bilan bog’liq ularning o’zaro
kelishuvdagi birlashuv amaliyoti orqali zapisni, taqdiriy hayotiy suratni o’z
joyiga solib qo’yuvchi paydo chiqishlari kuzatilganki, baribir shular esni aldayolgani
boisidan g’ayritabiiy, isbotsiz sanalmagan hech ham. Aynan taqdiriy uzun to’g’ri
chiziqli zapisaviylik amaliyoti kutilmasa hamki, boshqa vosita va narsalar
bilan kalta-kulta har xil shtrix to’g’ri chiziqlarga ulanib turib adabiyotlarini
inobatga oldirib ishlashga qodirlar shu bu Ruhshoda elektronlilar va to’lqinlar
xo’sh. Ba’zi yerlarda mana shu o’zimga bo’lib o’tganiga xos tarzda ko’zimni havoning
shamoli qoplashi oqibatida miyamning es-xayollarigacha ta’sir kiritilib, to’xtatilib
yoki yo’qlashtirish oqibatida bir zumda yo’qdan-bor narsa, paydo qilinish yuz
berganini hisobga kiritaverish o’rinli bo’laqolsin xo’p. Endi. 348. Karobulos o’zining
mavjudodlik vujudini sotgan bo’lib, oddiy ob’yekt, yerdan ya’ni tabiiylikdan faqatgina
bitta narida, orqada qolgan olov ko’rinishida bo’lib, o’zini o’zim bilan “jonga
jon, qonga qon” sifatida almashtirishga urinadiki, boqiylikda eng qoloq hayot
shaklidan o’zimning mavjudtod, yashovchi shaklidagi ustun hayot shaklim,
yashovchilik bo’sag’asidaligimni tortib olmoqchi, o’zi bilan almashinganchalik
o’zimni yakson qilib, o’zini bilmasdan ko’tarib tenglashtirmoqchi. Endi, o’zim
va o’zim bilan birga butun Yer yuzi aholisi doimo o’z taqdiriy chiziqlariga
solinib zapisli yo’llaridan chiqishga qo’yilmasdan boradilar. Bizning taqdiriy
yo’llarimizda ma’no va mazmun, bilim va tafakkur shu chiziqqa, yo’lga ozgina
kirishimiz bilan, shtrixchasini bosib o’tishimiz zahotiyoq o’zimizni anglashadigan,
qilishimiz lozim topilajak to’g’ri yo’lga o’xshab seziladiki: shu doimo o’zimdan
chiqayotgan to’g’ri, ma’qul yo’l, - deya taqdiriyligini bilmasdan qilaveramiz.
Shunday qilib ketma-ket bir necha shtrixlarga tushib, shularni bosib o’tishimiz
natijasida bizlar tuppa-tuzukkina yanada ko’proq shtrixlarga, uzunroq taqdiriy chiziqlarga
tushib, birlashadigan bo’lib boramiz. Natijada taqdir bizni o’ziniki qilib
boraveradi va hattoki internet qidiruvlari, google, yandex yoki youtube izlash
natijalarida faqatgina biz taqdirimizda duch kelib qiladigan ishlarni qo’yadi,
namoyish etadi yoki tanlovga soladi. Hattoki shu yaqin 3-4 kunda bitkazgan
Macromedia Flash 8 dasturidagi internetdan ko’chirib o’rgangan va o’zgartirishlar
bilan sinagan kodimni taqdirimda bor bo’lgan ish deb hisoblayapman. Faqatgina
simvol imning, chizmamning har qanday aylanaviy va qirrali chizilishlari taqdiriyga
yaqin keluvchan o’zgacha ya’ni orli, tasodifiy yoki tanlovli sanaladi. Endi shu
bu ishlarim bilan yoki balkim vaqt-soat to’g’ri bo’lavergani boisidan,
kunlarning taqdiriy maromida o’zim kodlash ishim orqali shtrix taqdiriy
chiziqlarda oldinga chiqib qolayotganimni bilib qolayapmanki, har qanday qo’rquvli
o’ylovlarim darrov atrofimdagilar, Ruhshoda shaxslar tomonidan chiqazilayapti,
o’zimga qarshilik sifatida juda keltiriladi. Ammo o’zimning tushunishimcha shu
bulardan qo’rqmasligim kerakki, chunki ular nimani chiziqdan ortiqcha qilsalar,
shuni darrov inkor, bekor qilishib avvalgi joy-joyiga qo’yishadi. Boz ustiga
sezib-sinashimcha shtrixda, taqdiriy bo’lak ya’ni parcha chiziqdan (qismat bo’yicha
o’tayotgan vaqt davriy lahzasidan) o’tgan paytlaridan so’ng o’zimning orim
yaqin vaqtlar oralig’ida ular, Ruhshodalar tomonidan ijro etilib, o’zimga
huzurbag’sh kayfiyat, sog’liq ato etib qaytib keladi.
Ruscha ru
taqdir
1 предопределение, рок; судьба; доля, участь; ◆ taqdirga
ishonmoq верить в предопределение; ◆ shum taqdir, qora taqdir злой рок; ◆ menga taqdir
qilgani shu boʻldi вот что мне сулила судьба; ◆ taqdirga tan bermoq см. tan II;
2 случай;◆ bu taqdirda в этом случае, если так; ◆ mashina boʻlmay
qolgan taqdirda, piyoda boramiz в случае, если не будет машины, пойдём пешком; ◆ bahar taqdir в
любом случае;
3 оценка; ◆ taqdir etmoq taqdir qilmoq оценить (напр. заслугу);
◆ taqdir qila bilmaslik неумение ценить.
Demak, mana shu taqdir so’zining ruscha barcha
ma’nolari o’zimni shunday ya’ni, shu ma’nolarda yoki mazmunlarda
sinalayotganimni, boshimdan kechayotganlarni aniq namoyish etadi.
Comments
Post a Comment