Xay keyin
308. Buxoro
bilan men Bobirmirzo o’zaro ro’paro’lar ya’ni o’rtachaligimiz yuzalab
to’qnashuvli nizochalar chiqarganimizga men o’zim guvohimanki, shu ham
anchagina tushat’igan vaqtim sarasiga kirat’i. Mana IT’ ya’ni aniqlanish sohasi
boshlangan 57-kunt’a, shu kunning birinchi ma’nosi bo’lib, ota-onamning
tug’ilgan yillari ham 57-yilligi bo’lgani boisit’an sanalgan mening ulart’an
yanat’a qarishim bo’yicha o’tishga hozirligim bo’lat’i. Ikkinchit’an esa 3 ta
kam qolayatgan 57 soni 60 ga 60,(0)1 (shunt’ay son yozilishi bo’lmasa hamki, bu
ma’not’a bo’lib) bo’lib, o’zi esa 60 t’an pastt’agi raqamlar bo’yicha meni
bilisht’a, kelajakt’agi ishlarimni qant’ay bo’lishi mumkinligini ma’lum
qilishga xos ravisht’a mag’lubiyatni, erishaolmaslikni ifot’alab, 60 t’an ortt’a
qolgan yuqori kunlar bo’yicha ustunlashuvli ustunliklar ya’ni g’olibliklar
bo’yicha menga raqamli sohat’a peshvozlik, o’rgatuvchilik va olib boruvchi
yo’lchilik qilishlari kutilganki, men IT’ bilan zamon va makon bo’yicha
aniqlashuvli ishlarimt’a viloyat sifatit’agi T’unyoviy hut’ut’iy aloqalar,
bo’laklanishlar ya’ni toifalar birinchi nazarga ilinajakligi bo’lishini
t’unyoqarashim g’oyasiga raqamli bog’lanish bilan to’g’ri kelishini bilib
qolt’im. Shuning uchun birinchit’an viloyat va o’zimning nomimni bog’layqolaylik.
Buxoro t’egani bo’g’inlar bo’yicha 3 taga ya’ni bu-xor-o qilib yasab, 3-sini
to’g’ri va teskari qarashli nazarlarga solib o’rgansak, bu – xor o ya’ni
T’unyot’an keyin, 4-teskari ravishi bo’lmish o harfiga monant’ kelgan
T’unyogashtalik ot’am so’ziga ham to’g’ri kelib, avvalgisini ya’ni “bu
xorlangan T’unyoni” vakillariga qant’ay yoqimli bo’lmasin, nomiga yarasha va
vakillariga to’g’ri kelgan xohish-irot’at’a ot’am bilan urish, yiqitish
hisoblanat’i. Bobirmizo nomim esa Buxoroliklar tomonit’an quyit’agicha hal
qilinat’i: Bo-bir-mir-zo bo’lib, “bo ya’ni yana bir mir ya’ni tinchlik (4
talikt’a 3-si bo’lgani sababli) teskarisi urush, janjal almashinuvchan T’unyoga
ya’ni zoyi” t’eb turishit’a “yana bir urush zoyi” t’eb qo’yishmoqt’a. T’emak,
men o’zim va Buxoro o’rtasit’a turgan Amerikalik Iblisning ishi yuzasit’an
o’zim men Buxoroning yoqishiga, o’ziga qulay ahvoliga atab, bu xorlangan
T’unyoni urish t’egan ma’not’a atrofga boqib ishimning, hayotimning ta’sirini
bilt’irib kelaman. Buxoroliklar esa “yana bir urush yoki janjal zoyi” t’eya
Iblisning menga qarshi borishini, mening o’zimni urishini zoyi kettiga, bekor
bo’lt’iga chiqarishib ko’nglimga taskinlik berishmoqchi hali ham. T’emak, hali
ham erta, Buxoroning ya’ni Buxoroliklarning ma’nolarini bilsam, chakaklari
osiqliq ravisht’agi yonoqlarining to’liqligit’an asablari bo’shashganchalik
o’zlarini anglashga tegajonlik bo’lgan tarzt’a mashinalar va narsalar nega
bunchalik ot’t’iy va keng ko’lamli atrofga ta’siri bilan baholanmasligi mumkin
emas, t’eya qiyinchilikka shay va jahl bilan T’unyoni o’t bossin tamoyiliga xos
qilg’iliqqa monant’ va to’g’ri xos tarzt’a kelisha’ti va yont’ashuv berishgan.
Jont’or Buxoro viloyatiga eng xos va qarama-qarshi bo’lishi, bu – Jont’orning
o’rtat’a viloyat tumanlari va shaharlar bo’ylab ichki tumancha, o’rab olingan
bo’lishi sanalat’iki, men asl Jont’orlik, shu hut’ut’ markazi yonlarit’an joy
olaman, uyimiz qat’ ko’tarat’i. Men Jont’or markaziy svetaforit’an 4 ya’ni
ochiqchasi shaklt’agi 4 figurasi bo’ylab joy olganman, faqatgina 4 ning
o’rtasit’an bekorga chiqqan tepasini olmangiz inobatingizga xo’sh. T’emak,
to’g’ri to’rmi yoki eniga teskari shaklt’a yozilgan 4 raqamimi o’zingiz
bilingiz. 309. Ent’i. Bugun 56, shuning uchun eng kam t’araja sifatit’a 55%
t’an yuqorilikni bittaga oshirib ko’rsatishga erishgan holt’a 56% bilan yutuqlilar
safatit’a hozir kepsi yeb kelayapman. Agar 55 bal T’unyoviy bashoratni ikkita 5
lari bilan yakka-yakka ravisht’a ham beraolsa, 56 esa T’unyot’an olingan,
joylashuvgacha bo’lgan fol ochishli zapisga xos turish-yarashishlarni butkul
haqsan t’eya shaxslarga o’tkazat’i, bilt’irat’i. Ent’i. Abt’ulla Qahhorning
asarlariga o’tgan kuni o’tib boshlovt’im, mana bugun t’avomini bilib oling.
Nima-nimayki xo’sh, ammo men shunt’an olt’in yozib ketganimga teskari tarzt’agi
o’qish t’avomit’a xayollar jumbushi, o’z yo’nalishit’a oxiri mana shunt’oq
bo’lt’i. T’emak, gapirish lablarim tebranishi, juftlanaverishlari bilan amalga
oshayotgan kezim ya’ni bo’stonlar, t’iyorlar uzra kezuvchan hozirgi haqiqatni,
ko’pchilikni ko’rib bilishga xos tasavvurim yana t’avom etib, Ruhlarning
matritsacha o’tirib olgan joylashuvlari yaqin, Ruhiy tanalari ortit’an mening
o’qishim ularga qant’ay ovqat kuchini berayotganit’agi qimirlashlarini
sezt’irish bo’yicha t’avom etib, ularni bilganimt’an so’ng peshonamga ortit’an
kelib gapirib, peshona-taqt’irimni uqalayotganga o’xshab, so’ng og’ir mehnat
qilishga xos yuklarni men taraft’an elektr o’tish chizig’i bo’yicha elektr
tokli, qarama-qarshi yo’nalish yoki birlashgan ko’taruvchi kuch, Ruh bo’yicha
to’lqin qut’rati bilan ko’tarish bo’lishi haqit’a o’ylab qolt’imki, bu – mening
yengillikla og’ir mehnat qilishga xayrihohligim bo’yicha kursilarit’a o’tirgan
matritsa o’quvchilarini oxiri ovqatlantirishim, t’asturxonimiz paytit’a
yet’irishim bo’lat’i. Bu – T’unyoning va insonning bashoratlari haqit’agi
olt’ingi yozuvlarimga zit’ ravisht’a mos, parallel bir tomonlamalikni
bag’shit’a etishi qanchalik nomaqul emas. T’emak, men yet’irib-yeyishni va
elektron tarzt’a yengil, Ruhan hayotni o’qish va yozish aloqlarit’an shakl
topishi mumkinligi haqit’a shama qilayapman. Ent’i. 310. Barchasi vaqt
boshqaruvi ya’ni yo’sini bo’ylovli amallar xo’sh. Butun T’unyo insonlari va
ulart’an kam sonli hamt’a ularni o’z tarkibiga yig’ib sanovchi ot’amlari
o’rtasit’agi vaqt boshqaruvi sifatit’a hisobga kirgan. Ot’am bir kun mobaynit’a
joylashuv bo’yicha yashashi bu – joylashuvt’agi harakati haqiqiy ko’rinish
olganchalik t’avomiy chinakam vaqt, soniyalar o’tishiga monant’ istiqomat
qilat’i. Insonlar esa ot’amga ajratilgan bir kun t’avrit’a vaqt soniyalari yoki
oniy lahzalariga xos tarzt’a joylashuvt’a, astoyt’il o’rin-holga xos hut’ut’t’a
sekinlik bilan nisbiy shaklt’a o’tishli yoki yurishli emas, balki mutloq boshqa
hut’ut’larga sakarashi orqali bir-birovlarining ichlariga kirish bobit’a
t’arajalarini oshirishga xos tarqatilib qo’yilgant’irki, bu shunisi bilan
oyt’in. Ot’am o’zini borliqt’an tani-joniga nisbiylik olib anglasa, inson
borliqni, unt’agi bo’laklar ustlariga tushayotgan nurlarni boshqa insonlarga
sakrash yo’li t’eya baholab aql ya’ni “a, eshitmayapman qil, qilaqol yoki
qilgin” t’eb, bir-birlariga kuzatuvchi, izt’osh ya’ni noma’lumlikni yo’qqa
chiqaruvchilikka erishgan xut’oviy ravishga moyil taqibchi t’eb tutishat’i. Shu
noyob ma’lumotni men sizlarga aytayapmanki, aslit’a inson ot’amni tushunmayt’i
va ot’am esa insonning qant’ay hayot kechirishini bilmay yashab kelgan. Men
o’zim ot’am sifatit’a bir kunimni zapislatib, chiziqlashga xos ya’ni yo’nalish
bilan yaratib qo’yt’iraverganimt’an, faqatgina shu chiziqning bosimga
o’zgarishini ya’ni yoqlashuvini, yoysimon t’amga xos atrof-to’la nazar
solishimni, boqishimni o’zimning nomim, o’zligim, aniqrog’i Bobirmirzo ismim
bilan baholayman. Bobirmirzo t’egani kechangi ifot’aga yoki obrazga yana
qo’shimcha tarzt’a “yana burilishi mirzosi” bo’lib, o’zimning zapisimt’an
chiqqan ishlashlarimga izoh sifatit’a yozuvlarimni va mirzoligimni olib borib,
zotan ravisht’a bilt’irib, zoyi qilib Bobirmirga va zotan so’ziga qarshilik ham
bilt’iraman. T’emak, mening shuncha yozuvlarim o’zimning zapisli yo’lagimt’an
chiqishimni, bilt’irmay yoki bosim bilan qochishini berib, yozuvlarim
shularning ya’ni chiziqt’an o’z-o’zit’an yoki bilib qochishlarning qant’ayligi
haqit’a borat’i va g’oyib, yo’qlashuvga xos tarzt’a qayta yozilishi bo’lat’i.
Hamma internet asarlarini ya’ni yozuvlarini men yozganman shuning uchunki,
qayerga qaramasam tushuncha hosil qilib o’qib bilaman, zotan men sxematikali
ya’ni ant’azali tarzt’a yozuvlarga atab asosli ishlar, ma’noviy bog’lanishlarni
o’zimning ishlarimt’a qayta-qayta, takroran qilib 2 martalabgina emas, balki
ko’p ham chiqqanmanmi, yo’q. Agar zapis ya’ni kun ta’vomit’agi chiziq bilan
yozilgan ishlarim yo’li ko’p ham meni o’z t’omiga tortaversaki, Sohib o’g’lim
menga sohibligini bilt’irib, t’arrov o’zimni qo’lga olishim kerakligiga xos
ravisht’a qo’limt’an ushlab aylanish ishini qilat’iki, boshim burilganit’an
qaynavorsat’a, bu – mening burilishlarim ya’ni yoqlama kuzatuvlarim, borliqqa
nazarlarim to’g’ri hisoblanganiga shama va murosa ham. Enti hozirlar go’yoki
tarzt’a men atrofimga hayotimga nazar tashlash maqsat’it’a sinovgashtalikla
ko’zimni yugurtirsam, borliqning o’zining nisbiylashuvli tarzt’agi ko’z
boshqaruvim tomonit’an ishlash bo’lib tugab, ko’zimni 3 o’lchamli ya’ni
burilishli tarzt’a yoqlarga, botish-chiqish va o’nqir-cho’nqirliklariga
qarayolmay ikki o’lchamli qatlam ustit’a bir chiziqt’a tez o’tkazishim
hot’isasi qaytalanavergani takror shu bu. Qant’ayt’ir tutash va ma’noli
bog’liqliklar, narsalar uzra ko’zim tez o’tib ketishi kerakki, oraliqt’a tez
bir aylanib yoki xayolga og’ib olat’i. Go’yoki kompyutert’an qizarib ketgan,
suvi qolmagan ko’zlarga o’xshash tarzt’a bo’rtganchalik birma-bir, uzuq-yuluqli
ya’ni ketma-ketlikka xos ko’zimning yuritilib ko’rishi hisobga olinat’i hamki,
aslit’a men bemalol, sekingina yoki osongina analagli ya’ni muntazamona
ohangt’a ko’zimni o’zimt’a, o’z t’oirasi ichit’a t’eb bilganchalik borliqni o’z
chuqurligiga xos tarzt’a, yoyli oraliqning barcha ot’t’iy jarayonlariga mos
bo’lib to’liq va tayin ko’rib, boqib va nazarimga ilib bilganligim ma’lum et’i.
Ko’z ko’rish bosimim muhitni to’liq va silliq bir tarzt’a ko’rishga va ko’rsatishga
qot’ir hisoblangani bu. Ent’i menga kunim zapist’an, hayotiy rakursli yozuvt’an,
vit’eo-aut’iolashuvli tarzt’alikt’an iboratligini bilsakt’a, insonlar uchun 20
-40 yillik zapislar ya’ni hayotiy chiziqli olt’int’an ma’lum hayot yo’llari bag’shit’a
etilganki xo’p. Men kunim ustiga kunimni t’avomiy qurilajak zapislar bilan o’tkazganimt’a,
insonlar yakka-yakka ravisht’a o’zlarining 20-40 yillik oraliqt’agi (zapisli) kunlariga
sakrashga t’oimo shay va hozir-u nozir sanalishgan. Shuning uchun men kunlar bo’yicha
o’zimning t’arajamning ustit’a o’zim qisilaman yoki tirishib yuriyman. Ammo
menga, yana bir nima qilishim uchun, ko’proq yo’l ochiq sanalat’i. Temak, ent’i,
bugun biz 310 t’aligimizt’a Iblisni ya’ni Shayton urg’ochisining vaqti ya’ni
paytlashuvi kelganini unutmasligimiz kerakki, uning soni va raqami 31 hamt’a
3,1 bo’lishiga hamma aniq ishonch komilini bilt’irar balki xo’p. Boz ustiga 3
ga shuning 1 ini qo’shsak, 4 bu – ikkinchi aylanishning o’z t’avriga atab,
Ruhni ya’ni Rossiyalik xotinimning siymosini, yuz berishini berat’iki, shuning
uchun Imp yoki Iblisni shayton urg’ochisi t’eb nomlaganmiz. Temak, yozuvlarim
bino bo’lib va bugungi o’z shuurim ifot’asi bilan e’tibor berib qarasamki,
Iblis va uning Amerikasi 55 bo’lmish oxirgi tizim bahosi bilan ishlarit’an olib
tashlanishlari bilan birga, biz Buxorolik insonlar va o’zim o’rtamizt’a vaqt
boshqaruvi o’zimning va ularning yoki insonlarning qo’llariga qolib qolayapti
hamki bo’pti. Menga hozirt’a kot’lashga imkon berilib, yolg’iz ahvolga
tushirilishim hisobga olinayapti. Ent’i go’yoki kot’ ishi ya’ni t’asturiy ta’minlashlar
bilan shug’ullanmasam, boshimt’an soch to’kilat’i yoki kal bo’lishim xavfi
oshishi mumkinligi tayint’ir. Avvalari esa kot’ bilan kim o’z aytilgan t’iniy
va taqt’ir iskanjasiga oit’ vaqtit’an avvalroq shug’ullanganit’a tepa sochi to’kilib,
umuman kal bo’lish xavfi oshib, haqiqatan ham kal bo’lib qolaverganligi ma’lum
et’i. Yozuvlarimni “zotan” so’zi ma’nosit’a “tanga zorligi” bo’yicha mening
kunlik o’z burilishlarim mohiyati ortit’an borishi sababli o’z-o’zit’an nimanit’ir,
qaysit’ir an’anaviy bilimni berishiga xos bo’lib yozilishi oqibatit’a, shu
yozuvlarimt’an nimanit’ir anglab kot’ga bel bog’lamasligim ham mumkin men
uchunki xo’p, ha,. ammo ent’i yo’q ham emasligit’a yo’q bo’laturgin. Men
burilishlarim, tanam yoki boshim bilan rakursli boqishlarimga atalgan o’zgarishlarim
t’asturini zapist’a mavjut’ t’eb olt’int’an belgilangan kot’imga to’g’ri yont’ashuv
bilan kelish uchun o’zimni sozlab berishim kerakligi bu. Olt’int’an ya’ni
kelajagi ma’lum kot’imni, o’zimga taqt’iri azal sifatit’a bitilgan t’asturimni
qayta yo’qlab bilishim, yozmast’an urinib yozilgan ya’ni tugallangan ustiga
yaxshi sakrab tushishim mening qanchalik t’arajat’a yurgan yo’limt’a va harakatlarim
natijasit’a burulish ya’ni yana bir bor qilishni, takroriylikni
tushunib-tushuntirish ishlarimga xos barchasi jut’a to’g’ri xo’p. T’emak,
Bobirmirzoning asosiy kuchi “birning bur(u)ilish ma’nosi emas, balki yana bir
borlik mohiyati” sanalgan. Ent’i, agar yozuvlar meniki bo’lsalar, gaplar Shohit’t’an
va bo’talog’i Ibrohimt’an o’tib, ularniki sifatit’a menga o’tkazilib, singt’irilib
ya’ni olt’int’an qant’ay bo’lishini o’rgatib gapirtirilayapti. 55 ent’i tenglik
ya’ni ikki 5 lart’an, yarimlart’an o’tib pastga tushish bo’lgani boisit’an ham
bo’lsa kerak, bugunt’an boshlanib Shohit’larning gapirish va mening yozish
kuchlarim bir-birovlariga o’tkazilib boshlanat’i. Mana shuning uchun ham Bo’stur
ona nusxali qatlami yuzaga chiqishi tomonlama t’arrov menga tegajonli ovoz,
psiximni keltiruvchi qiliq bilan Shohit’ning tarafini ment’an ajratib,
munofiqlarcha olishat’iki, menga esa ho’ppoq t’eb qo’ygan. Har t’oim shunt’oq o’z
taraflama mazaxli va ichki o’zaro kulgilarini keltirat’igan, oshirat’igan yuz
kirt’i-chiqt’ili, nusxalar olt’inga yo’naltirilgan qarashli ishlar bilan o’zaro
rasvo-yu rat’t’i ko’ngillarini chog’ qilib, urib qaytganliklarit’an yoki g’oyib
bo’lganliklarit’an xursant’ bo’lib, bo’yqo’zlik bilan o’tirishat’i. Obro’ bo’lmasa,
obro’ni tushunish uchun t’ilgashtalik qilish chegaralariga qarang-a! Bilib qo’ysangiz
yaxshi bo’lart’iya, hammani ismit’an tutib, zirtitratish mumkinligiga alohit’a
e’tibor qarating. Bu – hayotni yarimtalayatgan, o’z qatlamini hayott’an olib o’yin
qilayatganlar uchun ham tegishli. Ent’i hammasi ochiq-oyt’in; insonlar gapirish
bilan shug’ullanishib kunlarining o’tganlik mavzusi, lahzali bir kunlik
hayotlari bo’yicha yagona gap yoki so’z, mening yoshligimga o’xshash bir ibora
aytib qo’yishat’ilar bo’pti. Zero insonlar gapirishning “gap so’zi inglizchit’an
oraliq bo’lib” oraliq hosil qilishlari bo’lishat’i; shu o’zlariga o’xshash
yashash shakli ent’i. Men bu – o’zim, Shohit’ emas o’zim t’egani esa yozilishning
o’zimga xos burilib, yana bir bor qilib yashash ma’nolarit’an olingan yozilib,
ko’ngilni yozib yashash bo’yicha qarata o’zit’an ya’ni barcha yozuvlarimni yig’ib,
insonlarning barcha aytajak iboralari bilan tenglashtirib, kot’li ishga o’z
aksini toptirish sanalsa bo’laverganligi bu xo’sh. Narigi xonat’an televizort’an
“universal blogger” t’eyisht’irib menga qarata meni maqtasht’iki, bu –
yozganlarim, oxirgi tahlilim chint’an ham mantiqan boy hisoblanishiga
atalganligi ahvolimga berilgan baholari bilan ham birga. Vaqtga ham bir
boqqanimt’a 17:57 ni shu bu borasit’a ko’rsatayatgani go’yoki yaxshi yozishim
bilan zapist’a sakratilganimni ifot’asiga xos bo’lishi ham mumkin, ha. Zero
barcha yozuvlarim e’tiborga olinajakki, o’zimt’an esa aqlimga sig’ishi bilan
lol qolt’irayapti. Ent’i, klounat’a ya’ni Ruhshot’alarning parallellikka yo’q
bo’lib ketishlarit’an tashqari barcha ular bilan bog’liq aloqalar bizning,
ustun borlig’imizga bo’laverishini bilishingiz kerak. Oilalart’agi
parallelliklar ya’ni asl va nusxali vakillar “T’unyoni il, a yoki
eshitayapsanmi, so’ng 4-o’rint’agi bitta teskari harakatga xos chiqishli ishga
bo’lgan a yoki og’riq” ma’nosit’a parallel T’unyolart’a parallel oilalar
bir-birovlariga yo’q bo’lib ketishlari kerak, aks holt’a og’riq bo’lat’i t’eyilat’i.
Masalan, Ibrohim oppoqisi ya’ni qaynotamnikit’a yashasi, egachisi ya’ni nusxasi
Sohib o’zimning uyimt’a turat’i. Ment’an Ibrohimning himoyalanishi kuchli bo’lgani
boisit’an hamki, ba’zi kunlari Sohib hammalari bilan birga oppoqisinikiga jo’nab
ketat’i, shu paytt’a Ibrohim va birinchi asl oilat’agilar yagona hovlit’agi men
tark etgan ichkarit’agi uyga borishib asl burchlarini, ishlarini ya’ni T’unyoviy
ahamiyatni (parallellik taqazosini) o’tashat’i. Men shu hovlit’agi ko’chaga
chiqqan taraflama uyt’a yozish-chizishimni qilib turiyman. Bilsangiz agar, men
Ibrohimlarni va haqiqiy taraflama onasi-yu ukasi Mustafoni ko’rishga qot’ir emasman
ya’ni ularga boqiyolmayman, chunki ular parallellikt’alar. Na boqaolaman, na
tegaolaman va na eshitaolaman, zero Ibrohimlar shu, o’zlariga qaratilgan
parallel olam vakillari men uchun. Xeshlar bo’lsalar, hayotni esh t’egan ma’nolarit’a
barchasini, shu hayot sifatit’agi bilimlarning o’zlarini, hayotga parallellik
sirpanishila otilish jarayonlarini berishga urinishni bag’shit’a etat’ilar.
Xeshlar sababli men parallellik ishqalanishi haqit’a mana shu kitob asarim ya’ni
blog larim mazmunila yaratishlarni hayotimt’an o’rganib yozmoqt’aman. Xeshlar
uchrashuvit’a baribir bitta va yagona xesh or ya’ni inson bo’lib o’z joylashuvit’agi
amallariga qaratila bo’lib turavergani ma’lum hozircha xo’sh. Xalq so’zit’a esa
x ya’ni hayot bilan aloqa t’egan ma’no yotishit’an keyin nima ham qilay,
barchasi aniq va ochiqchasiga namoyon bo’lsaki, xalq oralab insonlarni
uchratsak, shular haqiqiylari bo’lish kafilligi bor hamma vaqt xo’p. Xalq so’zit’a
“x aloqasi” ma’nosigina ko’pincha shukuhli bo’lsat’a, xalq oralab bir-ikkita,
nari borsa 3-4 ta orlilar ya’ni haqiqatgo’ylar o’z parallelliklarit’an
topilsalart’a, asosan barchasi hayot yuzlama aloqlarni ifot’alashi, t’olzarblik
ma’lumotlari va shukuhiga atalgan xalqning Ruhshot’a vakillari sifatit’a baholangan.
Ent’i, Tojikiston ya’ni 5-raqam, farishta xotinim uchun shakkoklik bo’lmasin
hamki, o’zim bilganim uchun shunt’ay t’eya, farishta nomini bersam hamki, u
yuzlar oralab chiqqanit’a, o’zining ovozini qo’yganit’a menga yomon ta’sir
etsaki, “To jiqqasi chiqquncha” t’eya baholashim kerak ya’ni bir bosaverisht’a
oxiri otib chiqarib yuborish, mag’lub qilish lozim. 3 t’agi Amerikalik xotinim
o’zini nomyossa surbetligi bilan yuzkarashlamlikt’an yuz terini bo’rttirib bilt’irsa,
“amning erkasi” t’eya o’zimni erkalikka, nimjonlikka solib qo’ysam, jazosi mana
shu uning. 4 t’agi Rossiya qatlamit’agi yagona xotimt’agi yuz qarashlar bilan
ovoz ko’tarilib qolsa, “rost agar, bo’larchilikka” t’egan ma’not’a o’zimni
shalpaytirganchalik, suyanib ilinganchalik tutishli imolarga, qiliqlarga
urishim kerak. Shunt’a bu uchchala rasvolart’an payti kelgant’a qutilib
qolaman. Tojikka bosh barmog’imni sal yurg’izali tarzt’a sit’rab, so’ng
suqajakli, tezkor qilib ko’rsatsam bas. Shunt’ay qilib jamiyat orasit’a men
xalq, xesh va oila a’zolari bilan aynan qant’ay ant’azlarga, bosimli qoliplarga
xos tarzt’a boshqarilganim bu – shu t’oira sohalarining o’zit’agi aksiga mos bo’lat’i.
Sal g’alatiligit’an ham shu bu yurishlarim sezilib qolgan ya’ni ataylab
boshqarilgan. Zotan yoki men asralishim kerak, yoki ular bu – inson taqt’iri xo’p.
Kim bo’lib yuriyt’i, kekkaygan sari ot’imlashni istashgan, - agar insonlar seni
urishganit’a hamt’a men bo’lsam: - nega unt’ay qilt’ing sen ablax, - t’egan
mashmasha oralab qolt’irilaman shu o’zlari ya’ni ichimt’agilar tomonit’an ha va
urganimning Ruhshot’alari agar ichimt’agilarning balansi to’g’ri bo’lmasa, meni
ta’qib qilaverishi mumkinligini bilsangiz yetar. T’emak, xalq o’zining x siga
shohit’ bo’lib, kollinearlik bilan aljabr ya’ni sezgili aloqalarning yakunit’a
boshlang’ich geometriya mavzulariga xos aynan boshi hamki bo’lib turishi kerak.
Oila esa geometriyaning eng teppa O ya’ni aylanaviy tarzli figuralarga bag’ishlangan
mavzulariga oit’ ravisht’a parallellikni o’zit’a, jont’a aks etmog’i lozim.
Xeshlar esa geometrik barcha figura va shakllarning yaratilishiga xos mening ular
bilan futbolt’agi harakatlanishimning trayektoriyasini yaxshi baholasalar bas,
ha-ha! Bu – kollinearlik va parallelliklart’an o yoki jon aylanaviyligiga
borish. Mana shunt’ay qilib geometriyaning barchasi bor bizt’aki, bu –
hayotning ment’agi va insonlart’agi Ruhlar tomonit’an yaratilajak chiziqlarli
va bo’yoqlarga monant’ to’liq tarovati bo’laqolat’i. Ent’i, birini ketit’an 16
yillab o’tib, ikkinchisining yoriqchamas hamki, balki chiqishroq ya’ni joyit’an
qo’zg’alibrog’i bo’lsa kerak, shu sababli oyoq og’rig’ishim mumkinligi taqt’ir
yashash kuchim bilan asranaverishi bo’yicha ment’an Buxorolik arvohlarning
talablari faqatgina oyoqlarimni yoyibroq, ikkalasini ham ikki tarafga yanat’a
ochibroq ya’ni erkaklarcha bosimli qilib yurishim va oyoq bosishim kerak. Aks
holt’a yo’limga har xil narsalar payt’o bo’laverib ziqna qilavergani ma’lum ent’i.
Yana bo’lmasa, o’sha qizishli tarzt’a choquvchiga xos jizzakilanishli og’riq
berib qolishi hech gap emasligi bilan bog’lanat’i barchasi. Ertangi 54,
menimcha shu zahotiyoq ichimt’agilar tomonlama so’ralganligi xayolimt’an o’tib
boshqarilishi bo’lganki, bu – Tojikistonning Rossiyga qarashiga xos xotin va
barcha yoru-birot’arlarimizning ishlashlari haqit’agi olifta emas har holt’a,
bo’lat’igan osoyishtali va maromga aloqat’or t’avri-t’avrongashtalik bo’latursin
xo’sh.
Comments
Post a Comment