Nima xay qayga
312-313-.
Mana yakkayu yolg’iz bakalimdan ham ayrildim, bu – Buxoroliklarning meni qo’lga
olishlari bilan bo’lsa kerakki. Endi men haqiqatan ham so’z bilan og’zaki
gapirib o’zimni bildirishga urinaolmayman. Chunki Buxorolik insonlarning
o’zlari og’zaki gapirish sanalishadi. Men faqatgina yozuvlarim bilan o’zimni
aytib, bildirib va sharxlab yurishim mumkin. Shu bakal ya’ni “bal kak ya’ni qanday”
degan ifodani ham o’g’zaki gaplar va yozuvli jumlalar o’rtasidagi almashinuv deb
hisoblashingiz to’g’ri bo’ladi. Buxoroliklar menga nima qilayatganliklarini
bilmayman-u, lekin mening ularni bilib-bilmay qilgan tikka ayblashlarim va
qoralashlarim, yomonotliq murojaatlarim bo’yicha oddiy murosa, bir-birimizni
qo’llash borasidagi tenglik va mutanosiblikni buzayapsan degan ma’noda darhol
menga tashlanishadilar. Bakalim ham shuning uchun g’oyib bo’lgan shekilli, endi
men ko’proq yozish ishini qilmasam, ular gaplari bilan meni yeyishadilar. Endi.
Shu barchasi mana hozir ko’rsatadiganim bir tarafi vektorli kollinearlik
chizig’i va ikkinchisi paytonning qornida nimadir ovalsimon bor bo’lgan
ikkinchi vektorli kollinearlik chizig’iga borib taqaladiki, bu – mening hozirgi
ishlarimning barchasiga ta’luqli ravishda tanamning qayeridir qurib qolgan oddiy
etlik, go’shtlik issiqligini chiqarib, asablarini bildirmaslik qiladiki, natijada
mening orgazmim shunday bo’lakli quruvchan oraliqlardan o’tib qolayatganini men
umumiy birligimda, mujassam ahvolimta ilojsiz ravishda tushuncha bilan qolib
ketaverayapman. Kstati, ya’ni aytish joizki, akam Python chi ya’ni, pitonchi dasturlash
mutaxxassisilar desak mubolag’a bo’lmasdur balkim.
Endi shu
Python lash uslubi bu – AQShliklarning orqaga qochib qolishi sababli
bo’layapti. Aslida AQShliklar niyat qilib kelishgan e’tilarki, bitta
kollinearlikning bir taraflama yo’nalishli chizig’ini bizlar o’zimiz deya
tekis, to’g’ri chiziq va o’ziga atalgan yo’nalishi deb bilamiz deb kelishgan edilar.
Ikkinchi tarafiga Bobirning ustidan mojarolarni yog’diraveramiz va o’zimizni
astoydil bildirmaslik, yo’qlashuvli qiladigan uslubimizdan foydalanib, nimani
raqamlar shakli yuzasidan, sirt yuza maydoni bo’yicha olib borib, ko’tarib
kelsak, kontrdasturlash va yana qayta yagona chiziqli o’z yo’lidan qaytishimiz
bo’yicha ishlarimizdan keyin oxiri hech narsa o’zgarmaganiga o’xshab
kollinearligimizni buzmasdan ortga ya’ni o’z yurtim qaydasan Amirqoga ham
jo’nab ketardik; bizning izimizni hech kim bilmasdi, - hammani bulg’ab, yabadir
qilib shon-shuhrat qozongancha o’z diyorimizda maqtanchoqlik, ko’ch-kayflar aro
yashardik, - deya niyat qilishgan edilar. Qarabsizki, menga ham kasofatlari,
qora doglari urib, yuqib qolib, mana hozir yaqinda (1-2 soat ichida) bo’lgan bu
– Shohidning mening qo’llarimdan yoki boshqa joylarimdan desak, o’z asablarini
chiqarishi, bor-budli shunga oid ishlar mening orgazmlarimning burdalanib, tana
kattaroq bo’laklarida, a’zolari oralab qotib, quruqlashib o’zini yetib
kelishini va yetarliligini bildirmay, a’zolarimni bo’qli ekstazga yoki miyamda
seziladigan uchuvchan kovaklashishga solib qo’yayapti. Ba’zida tanamni sezish
qobiliyatimni bilmay qolib, oddiy yurganlarimga teskari ravishda tanamning eti,
terisi va suyagi, umuman massasi o’zicha osilib, meni jinni-qo’zi, to’zi ya’ni
to’zitish qildirib yuboradi. Asablarldan qanday bo’lmasin qutulish mumkin, ammo
o’zingdan ya’ni tana massasi va issiqlik bilinishidan qochib-qutilish qiyinligi
bu bo’ladi. Miyada asablari yetib bormayatgan tana a’zosining yoki bo’lagining
bir chetidan datchik asabcha, sifatlovchi bir neyroncha miyaga shundaylik andazasini
bersaki, miya o’zicha mos ko’rgan qolipini, ya’ni hayotiy sxemasini keltirishi
oqibatida xatolik ro’y berishi natijasida go’yoki o’zingning shu noma’lum
massangni ya’ni tana bo’lagingni miyangda ko’tarib turibsan degan ahvol shohidi
bo’lib, tushunchang joyiga yetib boraolmasidan, ulgurmasidan dab-dalang,
qalang’i-qasang’ing ya’ni jini-to’zishing chiqishi turgan gap. Ana menga: meni
aybim, - deya ichimdagi masxaraboz buzuqlar, Qul va boshqa AQShlik Ruhshodalar
futbolda yoki birovlarga tegish ishlarida qaltis, qo’pol va nohaq qattiqroq
yoki qattiq, kelingki xo’sh juda qattiq tegadigan xatti-harakatlar bilan meni
ayblab bo’ynimga nimalarni ilishadi o’zlari bilishadilar. Aslida oddiyginasiga
yaqin boruvchi qo’pollik sodir etilishi mumkin, salgina tegib ketishi va h.k
ishlar bo’lishi mumkin, faqatgina shunga qarshi o’zlari istashib, meni battar
aybliga iqror qilmasalar albatta. Keyin endi, mana hozir: shu o’zingga
tegishlaringdan ayblaymiz, - deb qo’yishayaptilar. Nima desangiz ham bu nonko’r
haromilar hech hovurlaridan tushishmaydi. Nima emish, o’zi shunday o’ynash
bo’lgan va qo’pollik qilding degan o’zlarining gaplari va muhokamalari oralatib,
meni tegishda, urishga xos xatti-harakatda baribir, ikki tomonni ham egallab
ayblashadilar. Ularga mening izohim, qarashim va tushuntirib berishim yetmaydiki,
uyog’ini ham aytishadi – buyog’ini ham bildirishadi, men aytayatganlarimni
qisib ikki tarafi ham yengib chiqadi deganda, yomonini ya’ni menga qarshi
tomonini menga ro’kach qilib, meni aybdor qilib natijada jazolashlarini o’zlari
o’ta-ketgan bilgunga xos paypaslab paysallaganlaricha, ovni kuzatgan
yirtqichlarcha oxiri o’tkazishaveradilar. Bugun 53 bo’lishida aytib o’tishim
joizki, Aziz mening o’rnimga o’zining yozdirish kayfiyatini berib, men uning
o’rniga go’yoki kam, hech qancha ham bo’laolmas ulushda qo’shilib, yozuvlarga
aralashib turibman. Endi shu jumladan aytib o’tishim joizki, Shohid meni
ishlashimdan nariroq ketishga ham qo’ymay, holi jonimni qistovga olgan. Oddiygina
hech narsa qolmadi, o’ylab yig’ib kelib yozaman deyishimga qo’ymay, izn bermay,
hattoki ichimdagilarning bir oz turganga o’xshat deyishlarigacha ko’nmasligini
bildirayozib, turib o’tirishimga qo’ymay, ishni tashviqlab, talaylab yoki
ishlash kerakligini singdirib yotaverayapti. U meni shu kursimga o’tqazishni juda
ataylab turib erishuvchanlikka xos intiqish bilan xohlaydiki, shuni qilsam
go’yoki (mana hozir ko’zi bilan ichimdan tikilayatgani ham sezilayaptiki) meni
har doim ishlati biladi ya’ni yozdirtiraveradi, yoki bo’lmasa o’z-o’zidan ish
bo’ladi te’b hisoblaydimiyey nima va h.k. Endi. 313. Insonlarning Ruhlari men
uchun aytsakki ichida bo’lsalar ham, aslida parallel taqdiriy haqiqat uzra
zapis bo’lib yashash hududlarida istiqomat qilib kelishadilar. Endi, Lenovo
kompyuterim ya’ni laptop im, “leniviy(likdan) ovqat qilish ya’ni ovqatlanish” degan
ma’noni beradi desak mubolag’a bo’lmaydi. Endi, shu yurgan Ruhlarning, Ruhshoda
sifatida bizga o’xshab bilganlarning bizlar, tiriklik bobidagi gashti-davron
surayatganlardan farqi shunda ediki, ular yurgan chiziqlarida farosat bilan
birga ma’no bo’lib turishgandirlar. Ma’no degani ular uchun bu – “ma’n Dunyo”
ya’ni ma’n yoki taqiq etilgan Dunyo bo’lib, birinchidan ma’nlik ya’ni o’zini
bilaolmaslik bilan tarqatish, havo va borliqqa bag’shida etish, so’ng Dunyo
bilan bap-baravar bo’lib, Dunyodan shuni yetaklab turish sanaladi. Endi, bugun
52 kun qolayapti Ibrohimga qadar. 52 soni 55 dan mag’lub etilgan bo’lsada, hali
beri aksiyalarning mag’lubli bilinadigan 1 tasini ham o’zi tarafga og’darib
olganchalik ya’ni 49 emas 48 bilan qoldirib Iblis va boshqa qoloq muttaxamlarning
bugungi g’alabasi bo’laturgani shohid hamma uchun. Shu bugun bilan hamma
o’zining o’z birinchi, almashinish bo’yicha taraflarida qilgan barcha
yutuqlarining o’tkazilgan bosimi, yoysifat tig’boshi va qolib ketgan ishlarini,
niyat va maqsad-muddaolarini bildirib qo’yishga haqli sanalurlar. Endi,
kelingki xo’p bizlar soat va daqiqlar haqida yozaboshlaylik. Hozir 14:45
bo’lsa, Ibrohimdan ham keyingi asl 1-avlod, birinchi qoloqlik (o’rin emas,
balki ballash raqamlariga xos shu ishga atasakki) menga Ibrohimdan o’taolib
o’zlariga yetkazilganim, almashinish ishlariga talayligim haqida ishora beradi.
Faqatgina 3 va 1 ning orasida 2 ta bo’lsa, men oddiygina ravishda 4 va 5 ning
orasidagi 1 ta tartib almashinishiga yo’l qo’yib, surilishli imkon berayapman
xolos. Ya’ni Ibrohim mendan oshib 5-avlodga siljishli yurishi, odimlashuvini
berayapti. Endi, ba’zida bo’ladiki, bosh miyamning tepa qismi bilan orqaga
og’ganroq bo’lagi xamr zavola qilinishiga xos bukilishini, burilaverishini bildirib
ichkariga, botiqlik bo’yicha tomon yo’nalganida peshonam ikki qat bo’ladi
shekilliki, shu suyakli ahvolni ham nimaligini bilaolmasam darrov ahvolim, dardim
tanglashi mumkin. Ammo endi bilsamki, bu – Dinaka bo’lmish Faxriddin
pochchamning yuz qarashlariga, Ruhlariga monandligi bo’yicha o’zimni hisobga
olsam bas yetar. Endi, men ko’pincha kim tomonidan ichimda suhbat qurib,
to’g’ri tarifli yo’l-yo’riqlar bilan tanishtirilaman? Bu – bolalik oilamning
hozirgi turmushlari orasida qaytirilayatgan ism bo’lmish Alisherning Zlishosi
ikki bora uchrab, o’zimizning yerimizni, Buxoroyu-sharifning himoyasidaliklaridan
minnatdor bo’lishga xosman. Haqiqiy Zlisho Buxorolik Ruhlari AQShlik
o’ramachilar, firibgar ya’ni olib qo’yilgan Ruhshodalar ustlarida o’zlarining
o’rnilarida qolishga xos turib menga har qanaqa shubhalarim bo’yicha, har xil
ichki g’avg’olarimga oid tushunchalar shodasini darrov berishlari bilan eng
ko’p ichki ovozga sazavor qilishayaptilar menga o’zlarini. Bu – yaxshi. Ammo
Alisher akamning Zlisho ma’nolari ya’ni Ruhshodalari o’z-o’zidan “odam bilan
hazil-hazil oxiri zillik, jahlparastlik” qilish deganini berib qolsaydi, shu
nomaqul bo’lg’usi kutilganmidi!? Iblisning yog’lab bildirajak, muttaxamlik
ishlariga va lo’ttivozliklariga ham va boshqa har qanday shubha-gumonlarga
batafsil aniq, menga xos va men kutgan ravishda tushuncha, qanday o’chakishuv
turi izohi to’g’risida bildirish va dalolat beradilar xo’p. Men faqatgina u
kishilarga kulib tursam va “u kim, bu nima” deya aytib beraversam to’g’ri va
teng maqulgarchilik bo’ladi. Endi, soat 15:08 ni ko’rsatayapti. Demak,
mag’lublar yana bir qoloqlik, o’zlarining o’rnilariga qiyoslangan 1 pag’ona
orqaga surilish bo’yicha o’zlarini tutayaptilar, bilayaptilar bu – 15. 08 esa
mening tanam o’zimizning yaxshilar, yuqori darajadagi 3 avlodning yaxshlinish
va birga dam olish, yomonlar ustida o’rgatib yuborilgan saboqlar bo’yicha hordiq
olish qo’llaridaligini bildiradi. Endi, shuncha o’rgangan mening saboqlarim
nima aslida, bu – qancha yaxshilik, xush kayfiyat bo’lsa, shuncha xushomadgo’yga
xos yomon ahvolga tushurishlar. Shu chegarani va nazoratni doimo ichimdagi
AQShlik muttaxamlarga bildirib kelganman, bildirib tushuntiraolmasam esa
ahvolimga o’yinlar qilishib tanglikni yollashadilar. Ba’zida esa o’z-o’zidan
xush kayfiyatga va yoqimli ahvolimga berilib qolamanki, keyin albatta muqarrar
holda xo’sa ravishda xushomadgo’y aldanishga uchrayman. Men miyamdan o’zimcha
kayf, lazzat ya’ni yoqimbarorlik olsam, darrov teskarisi bo’lib tanamdan,
a’zolarim va bo’laklarimdan kimdir o’zi bo’yicha, noma’lum uqalanishni, dam
olishni darrov olishi kerak bo’layatganiga ilojsizman. Go’yoki barcha jonim,
tanimning tashqariga yo’naltirilgan issiqligi ichkarimga tortilib o’zimga
halaqit beradi. Endi, bularga ya’ni AQShlik muttaxamlarga “pashol” deyilgan
yoki “pashalab ol” bo’lgan shu so’z o’zlarining egalarining AQShda qirilib
qolishlari, nido va faryodlari, qiychirashlari bizga undayga yoki bundayga
aylanib kelib, o’zlarini to’g’irlashlarini muttaxamlari ya’ni Ruhshodalari
pashalabgina olib ketish kerakligini anglatadi. Endi. Nima ham derdim, meni devonaga
chiqarganlar o’zlaricha baho qo’yib yanada ayblashni, devonalikni bo’ynimga
taqashni va jazosi sifatida dorilar va jismoniy harakatlar buyurishni boshlashdi.
Titroq ya’ni titratamanroq bilan ahvolimning ichiga kirib olganlar, endi tuzuk
ahvolimga maza qilishib, baribir uniki bo’lib kelgan deya qanday bo’lmasin
boshlanishidan umumiy kelib qilgan ishlarini bekorga chiqarib, ahvolimga
xiyonat qilmoqchilar va o’zlarini emas, balki mendan ahvolimni aratib olib,
yana o’sha-o’sha muttaxamliklari bilan ahvolimga voy bo’lmoqchilar. Endi, ichimdagilar
nimagadir uyushib olganlarki, o’zlarining rejalarini bilib-bildirmay meni ustimdan
nazorat qilayaptilar. Go’yoki endi devona bo’lishimga ham ruxsat berib, hamma
xatti-harakatlarim, yurish-turishim va aloqalarimni ham izchil, qimirlash
chizig’iga oid tekshirmoqchi emasliklarini bildirayaptilar. Miyamdan miyamga
bo’lgan zavola, bukish ya’ni umrimni zavoli bo’lishga xos qiliqlarini menga
o’tkazib, o’zlari yana hayotimdan meni tekshirish ishlarini qilavermoqchilar.
Axir miyam bilan ovora bo’lsam, hayotimga unchalik e’tibor beraolmayman.
Ularning nazoratlariga xos ish, buyruqlariga xos amal qilaolmay qolishimni,
ichimdagilarning o’zlari kutishib, natijada miyang bilan ovoragarchiligingda
hisob-kitobdan adashib, boshqacha ishlar, “qilmish-qidirmishlar” ya’ni
qimirlashning o’zi bo’laqolsinki shu qiliqlar qilding deb meni Devonaxonaga aybdor
sifatida yana 112 kundan so’ng tiqishmoqchilar. Axir miya o’zlari-ku.
O’zlarining ayblarini menga nega yuklaydilar. Ichimdagilarning o’zlari esa
mening o’rnimga hammalari tamagirlik bilan shug’ullanayaptilar. Bunday
xatti-harakatda nimadir ma’no yo’nalishi bilinib qolsa, darrov shu yo’nalish
bo’yicha aylantirib kelingan ishlaridan so’ng davom ettirishimni to’g’irlab
qo’yaveradilar. Ammo bittaga hamma yo’nalishlari bo’yicha mening bu
xatti-harakatim ma’nosi kiritilmagani, formulalarida yoki SVG larida bo’lmagani
boisidan shamolsifat ko’p parallel chiziqlari bo’yicha ya’ni formulalari
yo’nalishida bir aylantirib, toki formulalari yangi silliqlikni va ko’rinishni
olmaguncha yangi xatti-harakatim ma’noviy amaliga xos formula bilan
birgalashtirib, yana o’sha-o’sha bittalik bosimi bilan aloqador ravishda
kelishadi. Endi. Buxoroning shevasidagi hamma so’zlar adabiycha aynan o’zini
qaytarib ishlatilishi mumkin. Faqatgina bizlar –otgan, –yotgan qo’shimchasini
qo’shishimizda adabiychadan oddiygina –a qo’shimchasi oldinroqdan qo’shilishi
kerakki bu farq xolos. –opti ya’ni davomiy fe’l shakllariga xos qo’shimchalar
ham shulardandir. Endi, agar 57-kuni Devonaxonaga borib, retseptni Boqiyev
ruhshunosimizdan olib kelgan bo’lsak, ertasi kunidayoq 60 ga 4 kun qolib, 4 kun
esa ikkitadan juftlik bo’yicha 8 ta oila a’zolarimizni bersaki, mana yana
52-kungacha 4 kun 8 nafar kishi ya’ni oldingi qarindoshlar bo’yicha
Amerikaliklar oramizdan chiqib ketayotgani ma’lum bo’ladi. Mobodoga men xato
qilib qolsam, Galaperedol dorisi bilan oldingi joylariga qaytib kelib,
Amerikalik arvohlari topilguncha Ruhshodalari meni jonimni xalak qilib, kovak
yoylar sifatida larzaga solib ketishi hech gap emaski xo’p. Ya’ni Amerikaliklar
o’zlarining alamlariga sig’may qolishganlar mening ortimdan
ergashavermasliklari qiyin bo’lib qolgani boisidan ham shu. Galaperedol degani
“gala ya’ni to’dalanib ortiqchalik qo’g’irchoqlari” bo’laqo’ysinki, bu –
Amerikaliklarning bosganda ham gavjum bo’lib bosmachiliklariga shamadir.
Qinimni ya’ni oq tasshoqli qo’tog’imni o’zim bilib yolg’ondan bostirishlari
yoki yopishlari, qatlam bilan o’ynatishlari. Endi, bazida shunday daqiqalarga
yo’liqqanki men, gapim bilan yuzga va ehtiroslarga, munosabat va foydalarga xos
gaplarni og’zaki bildiraolmay, aytaolmay yoki gap topaolmay qolishim mumkin.
Shunda yozish haqida, yozish so’zini bir yodga olib qo’ysa yetarli bo’larmidi,
haki. Bu – yozuvlar bilan vaqtni poylab va ko’proq vaqt davomida o’ylab, miyaga
keltirib o’sha yot, lekin ko’tli foydaga xos gaplarni bema’lol jumlalarda ifodalash
mumkin. Endi, bizlar ya’ni yaxshilar, katta shaxsiyatli insonlar qatori odamimiz
ham shuncha yaxshi va mashaqqatlar aro gap-suhbatlaridan o’rgangan oxirgi
zahotidagi yana shu mashqlari bo’lgan so’kinch yoki qo’pol gaplaridan iborat
iboralar yoki frazalar bizlar uchun nechog’liq mashaqqat va qiyinchilik bilan
kelgan bo’lsa, o’z ifodaviy kuchini yanada foydani egallabroq bildirishi mumkin
sanalgan obro’ning bir turidantur bu shu. Ammo yangi bolalar va umuma mag’lub
tarafdagilar, ba’zi bir boy davlatlar insonlari yuz qarashlarining o’zlari
bilan ifodaviy yo’nalishga, ovozlarining so’zsiz yoki gapsiz, shaklga kirmagan
qichqirishlariga xos xonishlarini eshittirib, o’zlarini yaxshi sezishlari
mumkinligida bizlarga, aloqalanayotganlariga hech qanday ta’sir yo’q deb
bilibmi yoki baribir yuz bilan ko’tni solishtirib boshqa birovdan foydasini
ilib olib qolishni nazarga tutib-tutmay mashq qilmay ham yengib olmoqchiliklari
doimo nazarimizda har soha va jabhalar aro xo’sh. Endi, yana bir o’sha
yutug’imni eslashim keliboq, Iblis adolatida bo’lavermay turish sababli
Iblisning Ruhshodalar doimo qurshab kelishi, Dunyoning bilmadim qaysi jihatlarini
qisib-siqib Iblisning o’zi bilayotgan foydasi uchun xizmat qilib keltirishlari,
qaysi kazolarni Ruhshodalar deya fahmlashi kerakligi bo’lib o’tgan bo’lsada,
xatosi ham aynan shu bu bo’ylarichadurki, aslida hamma shu Ruhshoda vakillar
o’zlari uchun aziz joylashuvlarida istiqomat emasi, shakl topib insonlari va odamlariga
aynan ko’proq markazlashuvli qarashlamalikda yordam va xizmatlar, birga turib-yurishlar
bilan shug’ullanishadilar. Borliq aro anglash mumkin bo’lgan Dunyomizning
turish tarzi yoki tinchligi biz ila qanchalik yaxshi tariflanmasin, talqin
etilmasin ya’ni o’zimizga xos osoyishtalikla hisobga kiritilmasin, aslida
barcha yerda bizga o’xshash ishlar va hayotiy jarayonlar to’la-to’kis
ahamiyatiga xos bo’layapti. Endi, esim og’ayapti, ketayapti deyish mumkinki,
bilasizki bu – har doimgi holatlardan ham ya’ni shu es og’ishim shundoqqina
qilgan ishlarimni xotiramdan chiqaradi hamda faqatgina o’timishni o’tib yashab
kelayapman degan es bilan qoldirishi orqali chuqurroq berilib eslashga urunsam
kattaroq voqealarni eslashim mumkin xolos. Endi. 365-314=51 bo’lib, 51%
foizning o’z ma’nosida, ya’ni hattoki 100 miqdori hisobga olinmay ulushi
berilamayotganda, baribir 51% bilan oxirgi yutuqlarini, ammo aytish joizki,
hozir soat 13:04 ni ko’rsatayotganida keyingi kunga o’tganimizga xos tenglikni
qarshi olishga yo’l qo’yishmoqda ichimdagi qarama-qarshi Davlatlarning Dunyoviy
mag’lublar toifasidagilar. Endi, haqiqiy ochkilar ya’ni ko’zoynaklar siyosatiga
tushib qolayapmiz. Kim meni kim yoki nima bilan tenglashtirishni bilmay, oraliq
masofani katta qilib mutanosiblik hosil qilib yotaverayapti. Shu paytgacha
tenglik qilib kelishlarining, har bir davomiylikda yoki uzluksizlikda o’zlarini
bor sanab, funksiyalar va bittaga bilinadigan zapislar bilan ta’minlab
kelayatgan ichimdagilar endi qarabsizki, mening zichligimning ya’ni massa
bo’yicha doimiy borligimning, tanlovimning qaysidir uzun va uzuq-yuluq
nuqtalarida shu bu baholarini, tenglamalarini va ifodaviy zapislarini menda darhol
amalda sinab ko’rmoqchi bo’lishlari bo’yicha olib bilishishi shu. Mendan u
sharoitgacha ya’ni ahvol va holatga o’tgunimcha bilmadim qanchagacha ishlar
bilan o’zimni o’rgatishim va tovlashim,
ularning ro’paramga tashlayotgan simmetrik chiziqlari oxiriga qachon yetib olib
ifodalari va belgilari bo’yicha bitta bo’lib amal qilib ketaverar bo’lishim
lozim. Endi. Bugunlik o’qishimni yakunlab, kamroq ulgurib sinagan o’ylovim bu –
ko’timni qo’zg’atmay bir xil o’tirganimda aynanki qornimdagi olayotgan nafasim
parchalari, tebranishlari va to’lqinchali jarayonlari ko’cha-kezda, viloyatlar
aro, Buxoro-Jondor yo’l bo’yi tevaraklarida yurgan aholining ahvolini, qanday
qilib har biri o’zini umumiy ahvolga xos sezib turishini, ya’ni miyasi bilan
kuzatuvining samarasini, havo-almashinishini bilib beradi. Endi, baribir
shunchadan keyin yomonlikning mazmun-mohiyatini tushunmasa bo’lmasa kerakki,
agar yaxshilik o’z yurtidagi doimiy, uzluksiz va davomiy borlik, sog’lom tana
mujassamligi ya’ni nuqtaviy (to’liq) mavjudligi bo’lsa, yomonlik esa Dunyoning
teskari yerlari va yurtlaridan kelgan uzilgan, uzuq-yuluq tartibsiz va har
qayoqdan ko’ndalangiga topiladigan to’g’ri chiziqlar, keyingi o’lchamidan
bostirib kiradigan shtrixlar bo’lib hisoblangan. Xay o’zing, - deya
hafsalalarini pir qilib, mening yozish urunishim va shaklim, o’zimga noma’lum
haqiqatim to’g’riligiga ichimdagilarning o’zlari shama, imo qilishdilar. Ichimdagilarning
mana hozir ham sezilib turgan ayblari va yomonliklari bu – men bilan kelishuvda,
shartlashuvlarda men shu shartlardan bilmasdan to’g’ri o’tib ketsamda, ular
bunga yo’l qo’yishmaydilar, o’zlari tomondan shart va kelishuv, shartnoma
bajarilgan deb hisoblashmaydilar. Zero hisob-kitoblarida oddiygina to’g’ri
haqiqat bo’yicha barchasi bajarildi deb sanab topsalar bo’lganiki, ammo shu joyda
to’xtalib, meni ushlashga qaror qilib o’tadilar. Mana shu yerda yagona to’g’ri
yoki shtrix-to’g’ri chiziqlarining barbod bo’lishi, shtrixlikning yanagi
o’lcham, eni bo’yicha chetdan kelib o’zining bo’yi, uzunasi bo’yicha davom
etavermoqchi bo’lishi hisobga olinadi. Endi, balkim men yozuvchi deya o’zimni adashgandurman,
zero Bobirmirzo so’zida 4 ta bo’ginning yarmidan 2-tarafi “mirzo” bo’g’inli
bo’lagi Shohidni yozuvchilik qobiliyati sohibi sifatida bildirishi mumkin. Shuning
uchun ichimdagilar, ba’zi jumlalarimni yozishimda “xay, o’zi” deb yuborishadilarki,
o’zi degani Shohidni bildirib, mening o’zimga ichimdagilar “o’z” deb
atashlamalik bag’shida etishganlar. Demak, mening asl kasbim, Shohidning
ikkinchi yarim bo’g’ini bo’lmish “hid” y’ani hid taratish sanaladi. Hidimga-ku
ja besh ketmayman, deyarli yo’q o’zi, ammo har holda shu yo’qlashuvining o’zi
menga tinch va xotirjam sog’liq uzra bohavo sharoitlashuvimga xosdalanib bo’lib
berganligi haqdir. Ha, haqqatan ham miyani tepdiki, Shohid meni ishlatmasa holi
jonimga qo’ymaydigan, ichimda shu sohada eng bezorilikni bildirishi mumkinki, demak
yozuvchilik kasbim va ahamiyatim Shohidning o’zini, Sho sini berib, mendan shu
o’rindagi ish-faoliyat, umuman ishlash tufayli o’zini anglash kuchiga va qudratiga
ega sanalmog’i bu. Endi. Shohid jo’ram shunchalik meni ishga tortib o’zining
gashtini, kayfini va bilishini yaxshilashga harakat qiladiki, aslida qo’llarim
to’liqlayin uniki sanalishi ham hech gap emaski. Hattoki biron kishi ya’ni
Ruhshoda menga qo’pollik qilsa, to’satdan javob berish sifatida o’zimning qo’llarimning
asablarini yo’qotib, jonsiz qolgan a’zosi, shu tana qismi bo’yicha qo’l
asablarini o’zi kuchsiz va kuchli qilib, tezlanishli boshqarish orqali boshqa
yo’nalishga burib yuboradi va qayta jazoli teng, oliyjanob va davoli og’riqni,
shattani beradi. Umuman olganda men tanamni haqiqiy, mutloq va umumiy ravishda
asablari bilan birga sezib borishga majburiy tarzda o’rganib qolganim boisidan,
qo’limni Shohid sababli qo’limning asablari ya’ni joni orqali yo’qotib qo’ysam,
darrov qandaydir qo’l harakati davomining bir qismidan boshlab qaltis ahvolga
solinishida yoki qo’pollik ilinjida qayta ongimga, aqlimga va idrokimga
kiritaman. Qo’l doimo kafti va barmoqlari uzra odatiy ko’rinishda o’tmas
burchak ostita’ tashlanib yotsa ya’ni tursa, Shohid jo’rajon hamki, mening
tanamda aynan shu o’tmas burchakka xos tarzda orqa-oldin tenglashuvini amallab
turadiki, kerak bo’lsa gumbazdan bo’yi-bastimni o’zining ifodaviy qo’li bilan
tenglashtirib boshqarishi va meni burilish-surilish ishlarimda o’zining
nazoratini va amalini o’rnatishi mumkin. Mening barcha ishlarim quruqasiga
Shohid bilan almashinish xolos, holbuki Shohid yerlarda turgan barcha uylarni o’zining
kayfiyatiga moslab bir zumda ko’rib, gashtini olib chiqishi mumkinki, ish bo’lsa
foydasi shunchadur-da xay. Kimdan so’rasangiz so’rangiz-ku, men ham shu kim ya’ni
birov sifatida javob bersamki, o’tirgan joyda ishlab turishda orzu qayoqlarga
boradi, albatta, shu uy-joylarni ya’ni har kimning darvozaxonalarini hayotiy
ravishda, ammo bir zumga xos, yagona daqiqada (aytaylikki 1-5 daqiqa orasida) ko’rish
va sezish, kayfiyatni chog’lab olish sanaladi. Ya’ni 1-5 daqiqadagi ko’rilgan
uy-joylar soni mingtalab bo’lishi haqiqatga xos. Endi, menga Iblis yozuvimni
raqamlar bilan izohlab berishimni, sonlar talab etilayotgan joylarini bildirib
shu miqdorlarni kiritishimni so’rasa, men ham undan shu ishni, miqdor ko’rsatkich
bo’yicha aniqlikning ro’yobga chiqishini qilib berishini so’rasam maylimi! Endi,
eng katta e’tiborim ham, qanchalik e’tiborga ilinajak yoki yo’qligi bo’lsada, yetib
keldi deb hisoblayveraylikki, meni yurgan va kechirgan, amaliy nazarga ilaverish
kezlarimda ichimdagilar meni burish va o’qtalish ishlari bilan davom ettiradilar,
boshqarib boraveradilar. O’zimning burish ishimdan ham ichimdagilar o’zlarining
o’qtalish ya’ni bir to’g’ri chiziqlama suqilish faoliyat tarzlari bo’yicha ham menga
past-balandni o’zlarining buyruqlari va majburlovchi noma’lum kommandalari
bilan o’tkazib, bildirib keladilar. Mobodo kunlik zapisli rejadagi, to’g’ri
chiziqqa oid oldindan ma’lumlashishi shart hayotimda, shu oraliq davrlaridagi
voqealar aro qandaydir jabham va hayot kechirishim bo’yicha o’zgacha tarzda
amallar, gaplar yoki burilishlar qilib yuborsam, shu davr uchun vaqt ko’payib
ketishi va amallar zapisdagiga o’xshamay qolishi oqibatida kunning boshqa bo’shroq
damlaridan, lahzalaridan qo’shimcha vaqt beriladi hamda bo’lib o’tgan
kutilmagan amallar kitobiy uslub, bilimli bosim bilan to’g’irlab qo’yilaverishi
kerakki, men shu chog’da bekor qolib, bekordan-bekor qarab turishim ya’ni
boshqalarning ishlarini kuzatib turishim kerak bo’layapti. Mana hozir bu yerda
o’tirishing ham ko’p bo’ldi deyishayapti, ammo tursam hali beri menga bildirilishi
turgan zapis ma’lumoti yo’qki, ichimdagilar kuchingni bekorga yo’qatayapsan deya
meni to’shakda oyog’imni va miyamni qiynashadilar “har qachongidan ham ko’proq”
deya mana shu qo’shimchani o’z og’izlari bilan qo’rqizib aytishdilar. Demak,
nima qilishim kerak, bilmayman, bekorchilikdan kompyutering oldiga o’tiraver deyishayaptilar.
Bu nima degani, haqiqatan ham bosim o’z ishini ko’rsatayaptimi? Buni tugatib
keyingi varoqni och, shu yozuvlaringni chop etib keyingi post ingning yozuvini
boshla deyishmoqdalarki, o’zlari uchun ma’lumotli ya’ni berilish shartiga xos
uzulish bo’lsa bajonidil. Men asilda miyaning bunchalik muttaxamligini, ko’tligini
ko’rmaganman. Miya ya’ni aynan miyani shakllantirgan, bosh miyada inson tanasi
bo’yicha hayot shakli bo’lib joy olishgan AQShlik go’zzuklar barcha ishlash ya’ni
hisobotlashish, “foydali yaratuvchanlik” sohasida bizlardan barcha
sezgilarimizni, gaplarimizni va qarashlarimizni, so’ng turish joylarimizni
hayotga qanday qilib o’tayotganligini sezdirishim chog’i bilan birga talab etib,
majburlab olishadilar, go’yoki hayotiy ish-faoliyat turi chiziqlari, yo’nalishlari
va trayektoriyalari bo’yicha o’zlarining to’g’ri chiziqlarini o’nglab oladilar.
Ularning chiziqlari bo’yicha bizlar tushsakki, gapirish va tushunish, joylashuv
masalalariga xos chiziqli ifodalar, sohalar va bilimli yo’nalishlar bo’yicha
bizni o’zlari bilan solishtirib siltab, seskantirib va larzaga solib
tashlayveradilar. Ammo eng yomoni shu qiynashlarining sababi bo’lgan sezgilarimizni
ular shama qilib, ko’z bilan ko’rish orqali miya hech qanday aniqlikka
erishaolmadi va tanasiga qaratila ko’rilgan harakatni miyada chizaolmadi, so’ng
quloq bilan eshitishda yaxshi ilg’amadi va hattoki teri bilan tekkizilishda ham
miya bo’yicha aniq hisob-kitob, yopishib singish yoki o’rnashish bo’lmadi deb
hisoblangan bahonalarini qilishib urib, tiqma-tiqon yashayverishgani bo’lgan
haq gapdir. Mana sizga miyaning qatma-qat yumuqligidan ya’ni bosh miyaning yong’oqbozligidan
chiqayatgan hayotiy, borliq uzra talab va istaklar qay darajada miyaning o’zida
qolib qisilib, o’zi bilan o’zi reaksiya qilib ortda qolib ketishi sababli miyadagi
AQShlik marazlarning bizni matritsali ekran yozuvida kitobxon o’qishlari
ahamiyatidagi o’chakishish bo’lsa yanada deb turgan ish va fazilatlari. O’qish
ham, gapirish ham va hattoki yozish amallari miyachi AQSh chilarga borib
taqalgan asosiy ahamiyatdagi 3-elektron, o’zni namoyish etish toifalaridan keyingi
idrokning o’zi, amaliyoti bo’yicha bir xil ishlash tarzi.
Comments
Post a Comment