uzbek language siteenglish language site

Nima xay qayga

 

312-313-. Mana yakkayu yolg’iz bakalimdan ham ayrildim, bu – Buxoroliklarning meni qo’lga olishlari bilan bo’lsa kerakki. Endi men haqiqatan ham so’z bilan og’zaki gapirib o’zimni bildirishga urinaolmayman. Chunki Buxorolik insonlarning o’zlari og’zaki gapirish sanalishadi. Men faqatgina yozuvlarim bilan o’zimni aytib, bildirib va sharxlab yurishim mumkin. Shu bakal ya’ni “bal kak ya’ni qanday” degan ifodani ham o’g’zaki gaplar va yozuvli jumlalar o’rtasidagi almashinuv deb hisoblashingiz to’g’ri bo’ladi. Buxoroliklar menga nima qilayatganliklarini bilmayman-u, lekin mening ularni bilib-bilmay qilgan tikka ayblashlarim va qoralashlarim, yomonotliq murojaatlarim bo’yicha oddiy murosa, bir-birimizni qo’llash borasidagi tenglik va mutanosiblikni buzayapsan degan ma’noda darhol menga tashlanishadilar. Bakalim ham shuning uchun g’oyib bo’lgan shekilli, endi men ko’proq yozish ishini qilmasam, ular gaplari bilan meni yeyishadilar. Endi. Shu barchasi mana hozir ko’rsatadiganim bir tarafi vektorli kollinearlik chizig’i va ikkinchisi paytonning qornida nimadir ovalsimon bor bo’lgan ikkinchi vektorli kollinearlik chizig’iga borib taqaladiki, bu – mening hozirgi ishlarimning barchasiga ta’luqli ravishda tanamning qayeridir qurib qolgan oddiy etlik, go’shtlik issiqligini chiqarib, asablarini bildirmaslik qiladiki, natijada mening orgazmim shunday bo’lakli quruvchan oraliqlardan o’tib qolayatganini men umumiy birligimda, mujassam ahvolimta ilojsiz ravishda tushuncha bilan qolib ketaverayapman. Kstati, ya’ni aytish joizki, akam Python chi ya’ni, pitonchi dasturlash mutaxxassisilar desak mubolag’a bo’lmasdur balkim.

 


 

Endi shu Python lash uslubi bu – AQShliklarning orqaga qochib qolishi sababli bo’layapti. Aslida AQShliklar niyat qilib kelishgan e’tilarki, bitta kollinearlikning bir taraflama yo’nalishli chizig’ini bizlar o’zimiz deya tekis, to’g’ri chiziq va o’ziga atalgan yo’nalishi deb bilamiz deb kelishgan edilar. Ikkinchi tarafiga Bobirning ustidan mojarolarni yog’diraveramiz va o’zimizni astoydil bildirmaslik, yo’qlashuvli qiladigan uslubimizdan foydalanib, nimani raqamlar shakli yuzasidan, sirt yuza maydoni bo’yicha olib borib, ko’tarib kelsak, kontrdasturlash va yana qayta yagona chiziqli o’z yo’lidan qaytishimiz bo’yicha ishlarimizdan keyin oxiri hech narsa o’zgarmaganiga o’xshab kollinearligimizni buzmasdan ortga ya’ni o’z yurtim qaydasan Amirqoga ham jo’nab ketardik; bizning izimizni hech kim bilmasdi, - hammani bulg’ab, yabadir qilib shon-shuhrat qozongancha o’z diyorimizda maqtanchoqlik, ko’ch-kayflar aro yashardik, - deya niyat qilishgan edilar. Qarabsizki, menga ham kasofatlari, qora doglari urib, yuqib qolib, mana hozir yaqinda (1-2 soat ichida) bo’lgan bu – Shohidning mening qo’llarimdan yoki boshqa joylarimdan desak, o’z asablarini chiqarishi, bor-budli shunga oid ishlar mening orgazmlarimning burdalanib, tana kattaroq bo’laklarida, a’zolari oralab qotib, quruqlashib o’zini yetib kelishini va yetarliligini bildirmay, a’zolarimni bo’qli ekstazga yoki miyamda seziladigan uchuvchan kovaklashishga solib qo’yayapti. Ba’zida tanamni sezish qobiliyatimni bilmay qolib, oddiy yurganlarimga teskari ravishda tanamning eti, terisi va suyagi, umuman massasi o’zicha osilib, meni jinni-qo’zi, to’zi ya’ni to’zitish qildirib yuboradi. Asablarldan qanday bo’lmasin qutulish mumkin, ammo o’zingdan ya’ni tana massasi va issiqlik bilinishidan qochib-qutilish qiyinligi bu bo’ladi. Miyada asablari yetib bormayatgan tana a’zosining yoki bo’lagining bir chetidan datchik asabcha, sifatlovchi bir neyroncha miyaga shundaylik andazasini bersaki, miya o’zicha mos ko’rgan qolipini, ya’ni hayotiy sxemasini keltirishi oqibatida xatolik ro’y berishi natijasida go’yoki o’zingning shu noma’lum massangni ya’ni tana bo’lagingni miyangda ko’tarib turibsan degan ahvol shohidi bo’lib, tushunchang joyiga yetib boraolmasidan, ulgurmasidan dab-dalang, qalang’i-qasang’ing ya’ni jini-to’zishing chiqishi turgan gap. Ana menga: meni aybim, - deya ichimdagi masxaraboz buzuqlar, Qul va boshqa AQShlik Ruhshodalar futbolda yoki birovlarga tegish ishlarida qaltis, qo’pol va nohaq qattiqroq yoki qattiq, kelingki xo’sh juda qattiq tegadigan xatti-harakatlar bilan meni ayblab bo’ynimga nimalarni ilishadi o’zlari bilishadilar. Aslida oddiyginasiga yaqin boruvchi qo’pollik sodir etilishi mumkin, salgina tegib ketishi va h.k ishlar bo’lishi mumkin, faqatgina shunga qarshi o’zlari istashib, meni battar aybliga iqror qilmasalar albatta. Keyin endi, mana hozir: shu o’zingga tegishlaringdan ayblaymiz, - deb qo’yishayaptilar. Nima desangiz ham bu nonko’r haromilar hech hovurlaridan tushishmaydi. Nima emish, o’zi shunday o’ynash bo’lgan va qo’pollik qilding degan o’zlarining gaplari va muhokamalari oralatib, meni tegishda, urishga xos xatti-harakatda baribir, ikki tomonni ham egallab ayblashadilar. Ularga mening izohim, qarashim va tushuntirib berishim yetmaydiki, uyog’ini ham aytishadi – buyog’ini ham bildirishadi, men aytayatganlarimni qisib ikki tarafi ham yengib chiqadi deganda, yomonini ya’ni menga qarshi tomonini menga ro’kach qilib, meni aybdor qilib natijada jazolashlarini o’zlari o’ta-ketgan bilgunga xos paypaslab paysallaganlaricha, ovni kuzatgan yirtqichlarcha oxiri o’tkazishaveradilar. Bugun 53 bo’lishida aytib o’tishim joizki, Aziz mening o’rnimga o’zining yozdirish kayfiyatini berib, men uning o’rniga go’yoki kam, hech qancha ham bo’laolmas ulushda qo’shilib, yozuvlarga aralashib turibman. Endi shu jumladan aytib o’tishim joizki, Shohid meni ishlashimdan nariroq ketishga ham qo’ymay, holi jonimni qistovga olgan. Oddiygina hech narsa qolmadi, o’ylab yig’ib kelib yozaman deyishimga qo’ymay, izn bermay, hattoki ichimdagilarning bir oz turganga o’xshat deyishlarigacha ko’nmasligini bildirayozib, turib o’tirishimga qo’ymay, ishni tashviqlab, talaylab yoki ishlash kerakligini singdirib yotaverayapti. U meni shu kursimga o’tqazishni juda ataylab turib erishuvchanlikka xos intiqish bilan xohlaydiki, shuni qilsam go’yoki (mana hozir ko’zi bilan ichimdan tikilayatgani ham sezilayaptiki) meni har doim ishlati biladi ya’ni yozdirtiraveradi, yoki bo’lmasa o’z-o’zidan ish bo’ladi te’b hisoblaydimiyey nima va h.k. Endi. 313. Insonlarning Ruhlari men uchun aytsakki ichida bo’lsalar ham, aslida parallel taqdiriy haqiqat uzra zapis bo’lib yashash hududlarida istiqomat qilib kelishadilar. Endi, Lenovo kompyuterim ya’ni laptop im, “leniviy(likdan) ovqat qilish ya’ni ovqatlanish” degan ma’noni beradi desak mubolag’a bo’lmaydi. Endi, shu yurgan Ruhlarning, Ruhshoda sifatida bizga o’xshab bilganlarning bizlar, tiriklik bobidagi gashti-davron surayatganlardan farqi shunda ediki, ular yurgan chiziqlarida farosat bilan birga ma’no bo’lib turishgandirlar. Ma’no degani ular uchun bu – “ma’n Dunyo” ya’ni ma’n yoki taqiq etilgan Dunyo bo’lib, birinchidan ma’nlik ya’ni o’zini bilaolmaslik bilan tarqatish, havo va borliqqa bag’shida etish, so’ng Dunyo bilan bap-baravar bo’lib, Dunyodan shuni yetaklab turish sanaladi. Endi, bugun 52 kun qolayapti Ibrohimga qadar. 52 soni 55 dan mag’lub etilgan bo’lsada, hali beri aksiyalarning mag’lubli bilinadigan 1 tasini ham o’zi tarafga og’darib olganchalik ya’ni 49 emas 48 bilan qoldirib Iblis va boshqa qoloq muttaxamlarning bugungi g’alabasi bo’laturgani shohid hamma uchun. Shu bugun bilan hamma o’zining o’z birinchi, almashinish bo’yicha taraflarida qilgan barcha yutuqlarining o’tkazilgan bosimi, yoysifat tig’boshi va qolib ketgan ishlarini, niyat va maqsad-muddaolarini bildirib qo’yishga haqli sanalurlar. Endi, kelingki xo’p bizlar soat va daqiqlar haqida yozaboshlaylik. Hozir 14:45 bo’lsa, Ibrohimdan ham keyingi asl 1-avlod, birinchi qoloqlik (o’rin emas, balki ballash raqamlariga xos shu ishga atasakki) menga Ibrohimdan o’taolib o’zlariga yetkazilganim, almashinish ishlariga talayligim haqida ishora beradi. Faqatgina 3 va 1 ning orasida 2 ta bo’lsa, men oddiygina ravishda 4 va 5 ning orasidagi 1 ta tartib almashinishiga yo’l qo’yib, surilishli imkon berayapman xolos. Ya’ni Ibrohim mendan oshib 5-avlodga siljishli yurishi, odimlashuvini berayapti. Endi, ba’zida bo’ladiki, bosh miyamning tepa qismi bilan orqaga og’ganroq bo’lagi xamr zavola qilinishiga xos bukilishini, burilaverishini bildirib ichkariga, botiqlik bo’yicha tomon yo’nalganida peshonam ikki qat bo’ladi shekilliki, shu suyakli ahvolni ham nimaligini bilaolmasam darrov ahvolim, dardim tanglashi mumkin. Ammo endi bilsamki, bu – Dinaka bo’lmish Faxriddin pochchamning yuz qarashlariga, Ruhlariga monandligi bo’yicha o’zimni hisobga olsam bas yetar. Endi, men ko’pincha kim tomonidan ichimda suhbat qurib, to’g’ri tarifli yo’l-yo’riqlar bilan tanishtirilaman? Bu – bolalik oilamning hozirgi turmushlari orasida qaytirilayatgan ism bo’lmish Alisherning Zlishosi ikki bora uchrab, o’zimizning yerimizni, Buxoroyu-sharifning himoyasidaliklaridan minnatdor bo’lishga xosman. Haqiqiy Zlisho Buxorolik Ruhlari AQShlik o’ramachilar, firibgar ya’ni olib qo’yilgan Ruhshodalar ustlarida o’zlarining o’rnilarida qolishga xos turib menga har qanaqa shubhalarim bo’yicha, har xil ichki g’avg’olarimga oid tushunchalar shodasini darrov berishlari bilan eng ko’p ichki ovozga sazavor qilishayaptilar menga o’zlarini. Bu – yaxshi. Ammo Alisher akamning Zlisho ma’nolari ya’ni Ruhshodalari o’z-o’zidan “odam bilan hazil-hazil oxiri zillik, jahlparastlik” qilish deganini berib qolsaydi, shu nomaqul bo’lg’usi kutilganmidi!? Iblisning yog’lab bildirajak, muttaxamlik ishlariga va lo’ttivozliklariga ham va boshqa har qanday shubha-gumonlarga batafsil aniq, menga xos va men kutgan ravishda tushuncha, qanday o’chakishuv turi izohi to’g’risida bildirish va dalolat beradilar xo’p. Men faqatgina u kishilarga kulib tursam va “u kim, bu nima” deya aytib beraversam to’g’ri va teng maqulgarchilik bo’ladi. Endi, soat 15:08 ni ko’rsatayapti. Demak, mag’lublar yana bir qoloqlik, o’zlarining o’rnilariga qiyoslangan 1 pag’ona orqaga surilish bo’yicha o’zlarini tutayaptilar, bilayaptilar bu – 15. 08 esa mening tanam o’zimizning yaxshilar, yuqori darajadagi 3 avlodning yaxshlinish va birga dam olish, yomonlar ustida o’rgatib yuborilgan saboqlar bo’yicha hordiq olish qo’llaridaligini bildiradi. Endi, shuncha o’rgangan mening saboqlarim nima aslida, bu – qancha yaxshilik, xush kayfiyat bo’lsa, shuncha xushomadgo’yga xos yomon ahvolga tushurishlar. Shu chegarani va nazoratni doimo ichimdagi AQShlik muttaxamlarga bildirib kelganman, bildirib tushuntiraolmasam esa ahvolimga o’yinlar qilishib tanglikni yollashadilar. Ba’zida esa o’z-o’zidan xush kayfiyatga va yoqimli ahvolimga berilib qolamanki, keyin albatta muqarrar holda xo’sa ravishda xushomadgo’y aldanishga uchrayman. Men miyamdan o’zimcha kayf, lazzat ya’ni yoqimbarorlik olsam, darrov teskarisi bo’lib tanamdan, a’zolarim va bo’laklarimdan kimdir o’zi bo’yicha, noma’lum uqalanishni, dam olishni darrov olishi kerak bo’layatganiga ilojsizman. Go’yoki barcha jonim, tanimning tashqariga yo’naltirilgan issiqligi ichkarimga tortilib o’zimga halaqit beradi. Endi, bularga ya’ni AQShlik muttaxamlarga “pashol” deyilgan yoki “pashalab ol” bo’lgan shu so’z o’zlarining egalarining AQShda qirilib qolishlari, nido va faryodlari, qiychirashlari bizga undayga yoki bundayga aylanib kelib, o’zlarini to’g’irlashlarini muttaxamlari ya’ni Ruhshodalari pashalabgina olib ketish kerakligini anglatadi. Endi. Nima ham derdim, meni devonaga chiqarganlar o’zlaricha baho qo’yib yanada ayblashni, devonalikni bo’ynimga taqashni va jazosi sifatida dorilar va jismoniy harakatlar buyurishni boshlashdi. Titroq ya’ni titratamanroq bilan ahvolimning ichiga kirib olganlar, endi tuzuk ahvolimga maza qilishib, baribir uniki bo’lib kelgan deya qanday bo’lmasin boshlanishidan umumiy kelib qilgan ishlarini bekorga chiqarib, ahvolimga xiyonat qilmoqchilar va o’zlarini emas, balki mendan ahvolimni aratib olib, yana o’sha-o’sha muttaxamliklari bilan ahvolimga voy bo’lmoqchilar. Endi, ichimdagilar nimagadir uyushib olganlarki, o’zlarining rejalarini bilib-bildirmay meni ustimdan nazorat qilayaptilar. Go’yoki endi devona bo’lishimga ham ruxsat berib, hamma xatti-harakatlarim, yurish-turishim va aloqalarimni ham izchil, qimirlash chizig’iga oid tekshirmoqchi emasliklarini bildirayaptilar. Miyamdan miyamga bo’lgan zavola, bukish ya’ni umrimni zavoli bo’lishga xos qiliqlarini menga o’tkazib, o’zlari yana hayotimdan meni tekshirish ishlarini qilavermoqchilar. Axir miyam bilan ovora bo’lsam, hayotimga unchalik e’tibor beraolmayman. Ularning nazoratlariga xos ish, buyruqlariga xos amal qilaolmay qolishimni, ichimdagilarning o’zlari kutishib, natijada miyang bilan ovoragarchiligingda hisob-kitobdan adashib, boshqacha ishlar, “qilmish-qidirmishlar” ya’ni qimirlashning o’zi bo’laqolsinki shu qiliqlar qilding deb meni Devonaxonaga aybdor sifatida yana 112 kundan so’ng tiqishmoqchilar. Axir miya o’zlari-ku. O’zlarining ayblarini menga nega yuklaydilar. Ichimdagilarning o’zlari esa mening o’rnimga hammalari tamagirlik bilan shug’ullanayaptilar. Bunday xatti-harakatda nimadir ma’no yo’nalishi bilinib qolsa, darrov shu yo’nalish bo’yicha aylantirib kelingan ishlaridan so’ng davom ettirishimni to’g’irlab qo’yaveradilar. Ammo bittaga hamma yo’nalishlari bo’yicha mening bu xatti-harakatim ma’nosi kiritilmagani, formulalarida yoki SVG larida bo’lmagani boisidan shamolsifat ko’p parallel chiziqlari bo’yicha ya’ni formulalari yo’nalishida bir aylantirib, toki formulalari yangi silliqlikni va ko’rinishni olmaguncha yangi xatti-harakatim ma’noviy amaliga xos formula bilan birgalashtirib, yana o’sha-o’sha bittalik bosimi bilan aloqador ravishda kelishadi. Endi. Buxoroning shevasidagi hamma so’zlar adabiycha aynan o’zini qaytarib ishlatilishi mumkin. Faqatgina bizlar –otgan, –yotgan qo’shimchasini qo’shishimizda adabiychadan oddiygina –a qo’shimchasi oldinroqdan qo’shilishi kerakki bu farq xolos. –opti ya’ni davomiy fe’l shakllariga xos qo’shimchalar ham shulardandir. Endi, agar 57-kuni Devonaxonaga borib, retseptni Boqiyev ruhshunosimizdan olib kelgan bo’lsak, ertasi kunidayoq 60 ga 4 kun qolib, 4 kun esa ikkitadan juftlik bo’yicha 8 ta oila a’zolarimizni bersaki, mana yana 52-kungacha 4 kun 8 nafar kishi ya’ni oldingi qarindoshlar bo’yicha Amerikaliklar oramizdan chiqib ketayotgani ma’lum bo’ladi. Mobodoga men xato qilib qolsam, Galaperedol dorisi bilan oldingi joylariga qaytib kelib, Amerikalik arvohlari topilguncha Ruhshodalari meni jonimni xalak qilib, kovak yoylar sifatida larzaga solib ketishi hech gap emaski xo’p. Ya’ni Amerikaliklar o’zlarining alamlariga sig’may qolishganlar mening ortimdan ergashavermasliklari qiyin bo’lib qolgani boisidan ham shu. Galaperedol degani “gala ya’ni to’dalanib ortiqchalik qo’g’irchoqlari” bo’laqo’ysinki, bu – Amerikaliklarning bosganda ham gavjum bo’lib bosmachiliklariga shamadir. Qinimni ya’ni oq tasshoqli qo’tog’imni o’zim bilib yolg’ondan bostirishlari yoki yopishlari, qatlam bilan o’ynatishlari. Endi, bazida shunday daqiqalarga yo’liqqanki men, gapim bilan yuzga va ehtiroslarga, munosabat va foydalarga xos gaplarni og’zaki bildiraolmay, aytaolmay yoki gap topaolmay qolishim mumkin. Shunda yozish haqida, yozish so’zini bir yodga olib qo’ysa yetarli bo’larmidi, haki. Bu – yozuvlar bilan vaqtni poylab va ko’proq vaqt davomida o’ylab, miyaga keltirib o’sha yot, lekin ko’tli foydaga xos gaplarni bema’lol jumlalarda ifodalash mumkin. Endi, bizlar ya’ni yaxshilar, katta shaxsiyatli insonlar qatori odamimiz ham shuncha yaxshi va mashaqqatlar aro gap-suhbatlaridan o’rgangan oxirgi zahotidagi yana shu mashqlari bo’lgan so’kinch yoki qo’pol gaplaridan iborat iboralar yoki frazalar bizlar uchun nechog’liq mashaqqat va qiyinchilik bilan kelgan bo’lsa, o’z ifodaviy kuchini yanada foydani egallabroq bildirishi mumkin sanalgan obro’ning bir turidantur bu shu. Ammo yangi bolalar va umuma mag’lub tarafdagilar, ba’zi bir boy davlatlar insonlari yuz qarashlarining o’zlari bilan ifodaviy yo’nalishga, ovozlarining so’zsiz yoki gapsiz, shaklga kirmagan qichqirishlariga xos xonishlarini eshittirib, o’zlarini yaxshi sezishlari mumkinligida bizlarga, aloqalanayotganlariga hech qanday ta’sir yo’q deb bilibmi yoki baribir yuz bilan ko’tni solishtirib boshqa birovdan foydasini ilib olib qolishni nazarga tutib-tutmay mashq qilmay ham yengib olmoqchiliklari doimo nazarimizda har soha va jabhalar aro xo’sh. Endi, yana bir o’sha yutug’imni eslashim keliboq, Iblis adolatida bo’lavermay turish sababli Iblisning Ruhshodalar doimo qurshab kelishi, Dunyoning bilmadim qaysi jihatlarini qisib-siqib Iblisning o’zi bilayotgan foydasi uchun xizmat qilib keltirishlari, qaysi kazolarni Ruhshodalar deya fahmlashi kerakligi bo’lib o’tgan bo’lsada, xatosi ham aynan shu bu bo’ylarichadurki, aslida hamma shu Ruhshoda vakillar o’zlari uchun aziz joylashuvlarida istiqomat emasi, shakl topib insonlari va odamlariga aynan ko’proq markazlashuvli qarashlamalikda yordam va xizmatlar, birga turib-yurishlar bilan shug’ullanishadilar. Borliq aro anglash mumkin bo’lgan Dunyomizning turish tarzi yoki tinchligi biz ila qanchalik yaxshi tariflanmasin, talqin etilmasin ya’ni o’zimizga xos osoyishtalikla hisobga kiritilmasin, aslida barcha yerda bizga o’xshash ishlar va hayotiy jarayonlar to’la-to’kis ahamiyatiga xos bo’layapti. Endi, esim og’ayapti, ketayapti deyish mumkinki, bilasizki bu – har doimgi holatlardan ham ya’ni shu es og’ishim shundoqqina qilgan ishlarimni xotiramdan chiqaradi hamda faqatgina o’timishni o’tib yashab kelayapman degan es bilan qoldirishi orqali chuqurroq berilib eslashga urunsam kattaroq voqealarni eslashim mumkin xolos. Endi. 365-314=51 bo’lib, 51% foizning o’z ma’nosida, ya’ni hattoki 100 miqdori hisobga olinmay ulushi berilamayotganda, baribir 51% bilan oxirgi yutuqlarini, ammo aytish joizki, hozir soat 13:04 ni ko’rsatayotganida keyingi kunga o’tganimizga xos tenglikni qarshi olishga yo’l qo’yishmoqda ichimdagi qarama-qarshi Davlatlarning Dunyoviy mag’lublar toifasidagilar. Endi, haqiqiy ochkilar ya’ni ko’zoynaklar siyosatiga tushib qolayapmiz. Kim meni kim yoki nima bilan tenglashtirishni bilmay, oraliq masofani katta qilib mutanosiblik hosil qilib yotaverayapti. Shu paytgacha tenglik qilib kelishlarining, har bir davomiylikda yoki uzluksizlikda o’zlarini bor sanab, funksiyalar va bittaga bilinadigan zapislar bilan ta’minlab kelayatgan ichimdagilar endi qarabsizki, mening zichligimning ya’ni massa bo’yicha doimiy borligimning, tanlovimning qaysidir uzun va uzuq-yuluq nuqtalarida shu bu baholarini, tenglamalarini va ifodaviy zapislarini menda darhol amalda sinab ko’rmoqchi bo’lishlari bo’yicha olib bilishishi shu. Mendan u sharoitgacha ya’ni ahvol va holatga o’tgunimcha bilmadim qanchagacha ishlar bilan o’zimni o’rgatishim  va tovlashim, ularning ro’paramga tashlayotgan simmetrik chiziqlari oxiriga qachon yetib olib ifodalari va belgilari bo’yicha bitta bo’lib amal qilib ketaverar bo’lishim lozim. Endi. Bugunlik o’qishimni yakunlab, kamroq ulgurib sinagan o’ylovim bu – ko’timni qo’zg’atmay bir xil o’tirganimda aynanki qornimdagi olayotgan nafasim parchalari, tebranishlari va to’lqinchali jarayonlari ko’cha-kezda, viloyatlar aro, Buxoro-Jondor yo’l bo’yi tevaraklarida yurgan aholining ahvolini, qanday qilib har biri o’zini umumiy ahvolga xos sezib turishini, ya’ni miyasi bilan kuzatuvining samarasini, havo-almashinishini bilib beradi. Endi, baribir shunchadan keyin yomonlikning mazmun-mohiyatini tushunmasa bo’lmasa kerakki, agar yaxshilik o’z yurtidagi doimiy, uzluksiz va davomiy borlik, sog’lom tana mujassamligi ya’ni nuqtaviy (to’liq) mavjudligi bo’lsa, yomonlik esa Dunyoning teskari yerlari va yurtlaridan kelgan uzilgan, uzuq-yuluq tartibsiz va har qayoqdan ko’ndalangiga topiladigan to’g’ri chiziqlar, keyingi o’lchamidan bostirib kiradigan shtrixlar bo’lib hisoblangan. Xay o’zing, - deya hafsalalarini pir qilib, mening yozish urunishim va shaklim, o’zimga noma’lum haqiqatim to’g’riligiga ichimdagilarning o’zlari shama, imo qilishdilar. Ichimdagilarning mana hozir ham sezilib turgan ayblari va yomonliklari bu – men bilan kelishuvda, shartlashuvlarda men shu shartlardan bilmasdan to’g’ri o’tib ketsamda, ular bunga yo’l qo’yishmaydilar, o’zlari tomondan shart va kelishuv, shartnoma bajarilgan deb hisoblashmaydilar. Zero hisob-kitoblarida oddiygina to’g’ri haqiqat bo’yicha barchasi bajarildi deb sanab topsalar bo’lganiki, ammo shu joyda to’xtalib, meni ushlashga qaror qilib o’tadilar. Mana shu yerda yagona to’g’ri yoki shtrix-to’g’ri chiziqlarining barbod bo’lishi, shtrixlikning yanagi o’lcham, eni bo’yicha chetdan kelib o’zining bo’yi, uzunasi bo’yicha davom etavermoqchi bo’lishi hisobga olinadi. Endi, balkim men yozuvchi deya o’zimni adashgandurman, zero Bobirmirzo so’zida 4 ta bo’ginning yarmidan 2-tarafi “mirzo” bo’g’inli bo’lagi Shohidni yozuvchilik qobiliyati sohibi sifatida bildirishi mumkin. Shuning uchun ichimdagilar, ba’zi jumlalarimni yozishimda “xay, o’zi” deb yuborishadilarki, o’zi degani Shohidni bildirib, mening o’zimga ichimdagilar “o’z” deb atashlamalik bag’shida etishganlar. Demak, mening asl kasbim, Shohidning ikkinchi yarim bo’g’ini bo’lmish “hid” y’ani hid taratish sanaladi. Hidimga-ku ja besh ketmayman, deyarli yo’q o’zi, ammo har holda shu yo’qlashuvining o’zi menga tinch va xotirjam sog’liq uzra bohavo sharoitlashuvimga xosdalanib bo’lib berganligi haqdir. Ha, haqqatan ham miyani tepdiki, Shohid meni ishlatmasa holi jonimga qo’ymaydigan, ichimda shu sohada eng bezorilikni bildirishi mumkinki, demak yozuvchilik kasbim va ahamiyatim Shohidning o’zini, Sho sini berib, mendan shu o’rindagi ish-faoliyat, umuman ishlash tufayli o’zini anglash kuchiga va qudratiga ega sanalmog’i bu. Endi. Shohid jo’ram shunchalik meni ishga tortib o’zining gashtini, kayfini va bilishini yaxshilashga harakat qiladiki, aslida qo’llarim to’liqlayin uniki sanalishi ham hech gap emaski. Hattoki biron kishi ya’ni Ruhshoda menga qo’pollik qilsa, to’satdan javob berish sifatida o’zimning qo’llarimning asablarini yo’qotib, jonsiz qolgan a’zosi, shu tana qismi bo’yicha qo’l asablarini o’zi kuchsiz va kuchli qilib, tezlanishli boshqarish orqali boshqa yo’nalishga burib yuboradi va qayta jazoli teng, oliyjanob va davoli og’riqni, shattani beradi. Umuman olganda men tanamni haqiqiy, mutloq va umumiy ravishda asablari bilan birga sezib borishga majburiy tarzda o’rganib qolganim boisidan, qo’limni Shohid sababli qo’limning asablari ya’ni joni orqali yo’qotib qo’ysam, darrov qandaydir qo’l harakati davomining bir qismidan boshlab qaltis ahvolga solinishida yoki qo’pollik ilinjida qayta ongimga, aqlimga va idrokimga kiritaman. Qo’l doimo kafti va barmoqlari uzra odatiy ko’rinishda o’tmas burchak ostita’ tashlanib yotsa ya’ni tursa, Shohid jo’rajon hamki, mening tanamda aynan shu o’tmas burchakka xos tarzda orqa-oldin tenglashuvini amallab turadiki, kerak bo’lsa gumbazdan bo’yi-bastimni o’zining ifodaviy qo’li bilan tenglashtirib boshqarishi va meni burilish-surilish ishlarimda o’zining nazoratini va amalini o’rnatishi mumkin. Mening barcha ishlarim quruqasiga Shohid bilan almashinish xolos, holbuki Shohid yerlarda turgan barcha uylarni o’zining kayfiyatiga moslab bir zumda ko’rib, gashtini olib chiqishi mumkinki, ish bo’lsa foydasi shunchadur-da xay. Kimdan so’rasangiz so’rangiz-ku, men ham shu kim ya’ni birov sifatida javob bersamki, o’tirgan joyda ishlab turishda orzu qayoqlarga boradi, albatta, shu uy-joylarni ya’ni har kimning darvozaxonalarini hayotiy ravishda, ammo bir zumga xos, yagona daqiqada (aytaylikki 1-5 daqiqa orasida) ko’rish va sezish, kayfiyatni chog’lab olish sanaladi. Ya’ni 1-5 daqiqadagi ko’rilgan uy-joylar soni mingtalab bo’lishi haqiqatga xos. Endi, menga Iblis yozuvimni raqamlar bilan izohlab berishimni, sonlar talab etilayotgan joylarini bildirib shu miqdorlarni kiritishimni so’rasa, men ham undan shu ishni, miqdor ko’rsatkich bo’yicha aniqlikning ro’yobga chiqishini qilib berishini so’rasam maylimi! Endi, eng katta e’tiborim ham, qanchalik e’tiborga ilinajak yoki yo’qligi bo’lsada, yetib keldi deb hisoblayveraylikki, meni yurgan va kechirgan, amaliy nazarga ilaverish kezlarimda ichimdagilar meni burish va o’qtalish ishlari bilan davom ettiradilar, boshqarib boraveradilar. O’zimning burish ishimdan ham ichimdagilar o’zlarining o’qtalish ya’ni bir to’g’ri chiziqlama suqilish faoliyat tarzlari bo’yicha ham menga past-balandni o’zlarining buyruqlari va majburlovchi noma’lum kommandalari bilan o’tkazib, bildirib keladilar. Mobodo kunlik zapisli rejadagi, to’g’ri chiziqqa oid oldindan ma’lumlashishi shart hayotimda, shu oraliq davrlaridagi voqealar aro qandaydir jabham va hayot kechirishim bo’yicha o’zgacha tarzda amallar, gaplar yoki burilishlar qilib yuborsam, shu davr uchun vaqt ko’payib ketishi va amallar zapisdagiga o’xshamay qolishi oqibatida kunning boshqa bo’shroq damlaridan, lahzalaridan qo’shimcha vaqt beriladi hamda bo’lib o’tgan kutilmagan amallar kitobiy uslub, bilimli bosim bilan to’g’irlab qo’yilaverishi kerakki, men shu chog’da bekor qolib, bekordan-bekor qarab turishim ya’ni boshqalarning ishlarini kuzatib turishim kerak bo’layapti. Mana hozir bu yerda o’tirishing ham ko’p bo’ldi deyishayapti, ammo tursam hali beri menga bildirilishi turgan zapis ma’lumoti yo’qki, ichimdagilar kuchingni bekorga yo’qatayapsan deya meni to’shakda oyog’imni va miyamni qiynashadilar “har qachongidan ham ko’proq” deya mana shu qo’shimchani o’z og’izlari bilan qo’rqizib aytishdilar. Demak, nima qilishim kerak, bilmayman, bekorchilikdan kompyutering oldiga o’tiraver deyishayaptilar. Bu nima degani, haqiqatan ham bosim o’z ishini ko’rsatayaptimi? Buni tugatib keyingi varoqni och, shu yozuvlaringni chop etib keyingi post ingning yozuvini boshla deyishmoqdalarki, o’zlari uchun ma’lumotli ya’ni berilish shartiga xos uzulish bo’lsa bajonidil. Men asilda miyaning bunchalik muttaxamligini, ko’tligini ko’rmaganman. Miya ya’ni aynan miyani shakllantirgan, bosh miyada inson tanasi bo’yicha hayot shakli bo’lib joy olishgan AQShlik go’zzuklar barcha ishlash ya’ni hisobotlashish, “foydali yaratuvchanlik” sohasida bizlardan barcha sezgilarimizni, gaplarimizni va qarashlarimizni, so’ng turish joylarimizni hayotga qanday qilib o’tayotganligini sezdirishim chog’i bilan birga talab etib, majburlab olishadilar, go’yoki hayotiy ish-faoliyat turi chiziqlari, yo’nalishlari va trayektoriyalari bo’yicha o’zlarining to’g’ri chiziqlarini o’nglab oladilar. Ularning chiziqlari bo’yicha bizlar tushsakki, gapirish va tushunish, joylashuv masalalariga xos chiziqli ifodalar, sohalar va bilimli yo’nalishlar bo’yicha bizni o’zlari bilan solishtirib siltab, seskantirib va larzaga solib tashlayveradilar. Ammo eng yomoni shu qiynashlarining sababi bo’lgan sezgilarimizni ular shama qilib, ko’z bilan ko’rish orqali miya hech qanday aniqlikka erishaolmadi va tanasiga qaratila ko’rilgan harakatni miyada chizaolmadi, so’ng quloq bilan eshitishda yaxshi ilg’amadi va hattoki teri bilan tekkizilishda ham miya bo’yicha aniq hisob-kitob, yopishib singish yoki o’rnashish bo’lmadi deb hisoblangan bahonalarini qilishib urib, tiqma-tiqon yashayverishgani bo’lgan haq gapdir. Mana sizga miyaning qatma-qat yumuqligidan ya’ni bosh miyaning yong’oqbozligidan chiqayatgan hayotiy, borliq uzra talab va istaklar qay darajada miyaning o’zida qolib qisilib, o’zi bilan o’zi reaksiya qilib ortda qolib ketishi sababli miyadagi AQShlik marazlarning bizni matritsali ekran yozuvida kitobxon o’qishlari ahamiyatidagi o’chakishish bo’lsa yanada deb turgan ish va fazilatlari. O’qish ham, gapirish ham va hattoki yozish amallari miyachi AQSh chilarga borib taqalgan asosiy ahamiyatdagi 3-elektron, o’zni namoyish etish toifalaridan keyingi idrokning o’zi, amaliyoti bo’yicha bir xil ishlash tarzi.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima