Nima xay biz?
330-331. Hozircha 330. Bugunni kuzatuvga
bag’ishlashimiz ham bekorga emas sanalsin. Zero Iblis “v dele, v kurse”. Demak,
kuzatuvlar farqi, shunga e’tibor qaratish lozim. Qanday yozsak ham bo’laveradi,
chunki qo’llarimni baland ko’tarib yozmoqdaman. Endi kuzatuvning o’ziga kelsak,
bu – taqib, qarash. O’zimning o’zimga va Iblisning o’zimga kuzatuvlarimiz farqidan
taqib, mos bo’lmagan qarash, kuzatuv hosil bo’ladi. Shu nomoslik go’yoki bilish
ya’ni kuzatuv tekisliklarimiz bir-biriga to’g’ri, ustma-ust yoki oralab kezib
o’tishda to’g’ri to’xtab tushib bittaga o’xshab qolishining kamligi,
sanoqliligi sababli hisobga olingan. Shunda kuzatuvimning o’zining izidan Iblis
tomonlama taqib, yanagi to’siq, inkor ravishdagi o’tkaziladigan va buyuriladigan
kuzatuv shakli hosil qilinadi. Kuzatuvchilar ya’ni taqibchilar, hayotimga
qarash qiluvchilar go’yoki bosh miya teshigidan qorong’u yog’dusi, tim-qorong’u
bo’ylab miyamning o’zi sifatida shu bosh miyalarini bilib, o’zgartiraolmay va
qo’llari hayotimga kirishga yetkazilmay, ilojzis qaraydilar. Endi, mana kechki
taomlashuv ham joyida bo’ldi. Onam Mastura o’tir-o’tir dedilar, ammo shu
kuzatuvimni inobatga olib, hech narsa qilishga ish yo’q deya baholaganliklari
bo’lgani uchun bu kuzatuvim ichidaki, Iblisga qo’shilganliklarini bilganim
boisidan izn so’raganga o’xshab turib kelaverdim. Ishim esa mana shu, ko’rib
turganingizga o’xshab shu bu yozuvim sanaladi. O’zim baribir nimadir
tug’aolaman, yoki tayyorlashim mumkin. Moboda shu bu o’zimning kuzatuvim
natijasida chiqqan noldagi, hech kim va o’zim ham kutmagan joydan chiqqan
yozuvim bo’lmasdan boshqalarning fikrlariga qo’shilib, kuzatuv-qarashlarini
yoki taqiblarini yozganimda edi, unda bizlarning gapimiz, o’tirg’izishimiz
to’g’ri bo’lardi deyishardi. Endi, kuzatuvchilarning yomon tomoni shundaki,
mana hozir qo’limni ham bir-biriga solib uqalayotganimda og’riq chiqarishib
qo’yishgani hal masala, buki – kuzatuv o’xshashliklarini, ifodasini ya’ni
ma’lumotli chiziqlarini bilib olgandan so’ng teskari, kollienar ish bilan javob
bermasalar turaolmaydilar doimo. Mana o’ng lilicham og’ritilmoqda hozir. Ha,
barchasi kuzatuv va taqib natijasidagi ishlar bizlar bo’lsak, - shu deb ichimdagilar
bildirishdilar ya’ni aytivorishdilar ichimdan. Endi, ha, o’tirsa yozavergan, - deyishayaptilar
endi o’zlariga sal ruju, imtiyoz qo’yib ichimdagilar. Kuzatuvga tiqilib olgan
hamma, - deyishdi, navbati bilan kelatursin xo’sh. (tugatishdi). Endi, umuman
olganda hayotda kollinearlik, teskarilik uzra qarama-qarshilik bo’lishining
o’zi qanchalik yaxshi, zero kerakli qilgan ishingizga darrov zarur qayta javob
berilganligi bilan baholanadi. Boz ustiga bizning hayotimiz oddiygina
ko’ringaniga o’xshash emas, ya’ni hayot bir oqim bo’ylab davom etaveruvchi tasodifxona
emasligi hisobga olinadi. O’zimni kuzatuvchilar anglashini bir sarhisob qilib,
bilishga urinib aytsamki, bu – Bobirmirzo so’zidagi Bodan so’ng birga
yo’sinlashuv ya’ni yo’naltirish barobarida, tig’sifat ma’notsida “bir”ning
harflari orasidan o’tib borishga kelishgan hammamizki, shu oxirgi tig’ uchida
yana bu aylanish yoki “bir”ning borliqda bordi-qaytdisi bo’lib o’tadi. Boshni
qiya burganga o’xshab, yoki kamera ko’zini qayishtirgan xos tarzda o’zim
hayotni suzulishli burilishlarda, qaytalanishlarda ko’raman va shunda
yashayman. O’zimga oz qolgan burilishlardan yana katta burilish, suzulish yoki
burchaksimon ohista qayishish oralig’i barobarligini, ikkitasi-biridaligini
hosil qilib yuraveraman va yashayveraman. Masalan, 1 sm burilib qarashga
erishgan bo’lganim bilan ertangi kunda shu 1 santimetrni bir kunlik burilish,
suzulib qarash qilib yashab o’tkazishga qodirman. Endi. 331. O’zi, shundoqqa
qilib jonimning o’zi bilan esim almashinishi va qorishishlari oqibatida sezgilarim
esim qudratila ishlayapti demoqchi bo’lmoqchi bo’lganimda bugungi kunning
Iblisligi ya’ni, 33 va 31, yoki 331 ning o’zi bo’lishi shu es va jonning
o’zining bog’lanishini o’ylov, Iblis Karobulos olib kelganini bildiradi. Shuni
yozishimga sabab bo’lgan hayotiy amaliyot, misol bu – hozirgina yozuvimdan
avval kelaverishimda 5 daqiqa avval mo’ylovim qanchalik o’sganini tekshirganimda,
hozirgina mo’ylovimni olganimga qaramsdan esimda ushlagan, qachondir bo’lib
o’tgan ahvolimga xos ko’proq ko’rindi hamda qo’lim bilan krushkamni ushlamoqchi
bo’lganimda barmog’im ichiga kirib ketdi. Endi. Iblis Karobulos kuzatuv,
qaragan hodisasi bo’yicha kuzatuvning o’zi bilan ayblaydi ham. Yana bir narsaki
Iblis Karobulos haqidaki, u endi oramizda hukmron va yolg’ondakam eng to’g’ri
emaski, aralashishlari kandalikka uchrab, o’zi tomonidan bahsli maqsad-muddaosini
to’g’ri bildiraolmay kulib turaveradiki, shashti, maqsadi bo’lgani yoki
bo’lmaganini o’zi bilmaydi ham. Bo’lib o’tayotgan endigi o’tmish haqiqatlarida
uning kamdaligi, haqiqiy ishtiroki yo’qqa chiqarilishi bilan hammasi barobar
sanalgani bois o’tmishda nima bo’lib o’tgan bo’lsa, shu haqligiga qadalib
aytish joizki, Iblisning haqiqati pasaygan va sustlashgan. Shu paytgacha Iblis
Karabulos o’zimga ichimdan oqimtir, xurlo va latofatli chiroy ochgan ideallik
ilinjidagi qizlarni yalatardi ba’zi-ba’zi oralab xo’p. Ammo bu ishni kim qiladi
desangiz shuki, agar qora botir AQSh lik negroidlarning oq qizlarga bo’lgan
ichki xonishi va intiqishini yagona ayollar bo’yicha idealli qidiruvi bo’yicha
qilgan desak, demakki, shu ish qora negr ayollariga qolganligi bo’lib, “o’zi qora
bo’lgan, bularni osuvchi”miz ya’ni Iblis negr Karobulos ko’pchilik ayollardan
tanib bilib, ayollik bag’shidasini bittasiga urib oq qiz-ayollarni ideallashtirib,
oliy maqsadli ravishda tanlab chiqqan va o’zimga tasavvur oralab bildirgan. Endi.
332. Havo salqinligi bilan tarannum bag’shidasida bo’layozgan shu bugungi kunda.
Kecha tunda ko’zlarim yana orqaga tirishishdi. 2 kun ichida takrorlangan shu voqea qabul qilayotgan dorilarimning o’zimga
eng yuqori ta’sirlashuv doirasida bo’laturishidan darak bersa kerak. Galoperedol
ni Sikladol to’xtatsa, boshni qirchitadigan ya’ni qonini tez yugurtiradigan dorini
uyqu dori bosti-bosti qilib beradi. Galoperedol va Sikladol nomlarining o’xshashligi,
bir-birini ayamasligiga e’tibor bering-a. Galoperedol degani “galalab oshib
ketgan qo’g’irchoqlar” bo’lsaki, Sikladol bu – “sikla qo’g’irchoqlarni” degani.
Xayriyatki bo’lsa ham shudurkim, bugun Sikladolni ancha vaqtliroq, Galoperedolga
qarshi ma’noda oldinroqdan, tushlikda ikkinchi Galaperedoldan so’ng ichdim.
Avvallari esa qachon ko’zim tirishganda, kechga borganda ya’ni ovqatlanish
paytlarida shu yomonlashayotgan ahvolimni bildriganimdan so’ng keladigan 30 daqiqalar
ichida ichardim, hazma taom qilardim. Endi, o’zimni-kuya qanchalik darajada Arvohlar,
Ruhshodalar yoki jonchalishlar hayotdan o’rab va ichimdan kuzatuv bilan egallab
olmasin, baribir ularning dorilashuv orqali ta’siri ya’ni dorining o’zi chindan
ham o’zining tarifiga ko’ra Dunyoqarashli, ommaviy ishlaydi. O’zimga bo’lgan
shu bu dorilarimning ta’siri o’zimni o’rab va egallab olgan hayotdan ko’p yoki
kam uchrashganlarim, ichimdagi Ruhshodalarning o’zim bilan bog’liq ta’sirlashuvli,
chambarchas o’tmishlarini bildirgani boisidan, shular dori o’rnida, bo’lib
chiqishadi. Masalan, o’zim hozir kompyuter oldida yozib o’tirbman desakki, kimlardir
uydagilardan o’zim bilan ta’sirlashuvli, aloqada turishli hayot bilan bog’lanib
bildirishi yoki sezdirishi mumkin. Shunda ularning, kimlarningdir o’zim bilan
ta’sirlashuv doirasigacha bo’lib o’tgan o’tmishlarini haqiqatan bor yoki, Got
va Ungot o’rtasida menga bog’lanishli tarzda bo’lib kelayapti degan xulosaga
berilsamki, shu o’zim bilmagan o’zimgacha to’qnashuvli, ta’sirlashuvli yurgan
chiziqlari yoki trayektoriyalari, qilgan ishlari yuzasidan turgan or ya’ni
haqiqiylik shaxslari haqidagi ichki kechinmalarim, shularning yolg’ondan bo’lganligi
yoki hech qanday xatti harakatsiz o’zimning ta’sirlashuv doiramga kelib
qolganliklari bo’yicha yolg’onlari, noma’lumliklari bilan tuyg’u orqali dori bo’lib
kelishadi. Ha, ishlab o’tirgan ular ko’p, - deya bildirayotgan ichimdagilarni
olsamki, mana endigina, 1-2 daqiqa oldindan boshlab chiqayotgan ishlash,
mehnatkashlik ovozini eshitayapman. Ha, aslida Ruhshodalar hech kim bo’lmagan
paytda taqdiriy ishlar, ko’pinch og’ir mehnatga xos faoliyat turlari bilan band
bo’lishaverganlar. Demak, o’zim ularni, Ruhshodalarni qanday bilaman, mana shu dori
degani. Qayerdan noma’lum kelganlarida qayerda bo’lib berganliklari yoki kelib
uchrashuv davomida ham o’zlarini bildirganliklari yuzasida, munosabat shakli
yuqori qatlamida or bo’layapti yoki qanchadir haqiqat bordur deb hisoblash o’z-o’zidan
miyada kechganda hamki, shularning ostki qatlamlari bo’yicha to’lishuvidan
kelayotgan qanchalik yolg’on, insofsizlik yoki to’liq bilimlilik bo’lsa, bu –
orimni sezishim bo’yicha ichayotgan, yetaklantirilgan va Ruhshodalarning yolg’oni
deb hisoblangan o’zim qabul qilayotgan dorilar, Galaperedol va Sikladol yoki
boshqasi bo’lishi mumkin. Demak, ichimdagilar va tashqarida Got-Ungot o’rtasida
yurganlar o’zimning izimni, noma’lum va aniqlik doirasida bo’laolmaydigan
qimirlashlarimni yozib olib saqlab qo’yish bilan ulgurganchalik band bo’lsalar,
o’zim esa ichimdagilarning va tashqi hayotdagilarning shunday tartibsizliklarini
yoki bo’lib o’tgan taqdiriy sahna bo’yicha harakatlanmasliklarini izini to’g’irlab
bilganga, Ungotni got bo’yicha birlashtirishimga xos ravishda dori ichib bir
rasm-rusmga, birlashtirilgan o’tmish sarhadiga xos hal qilaman. Masalan hozir o’g’lim
baqir-chaqirini, ukam ovozini tashqaridan kelishi bobida eshitish tartibini
belgilatsak, ularni o’zim eshitayotganim, tinglayotganim uchun shu Ruhshodalar
va jonchalishlik a’zosi Got, taqdir bo’yicha o’z o’rinlarida emas hisoblanishadilar.
Shu joyda qanchalik orni taniyolishim yoki orning o’zi bormi, yo’qmiligini orimda
yoki haqqoniyligimda saqlab qolishim ortidan bo’lib o’tgan Ruhshodalarning yolg’on
voqealarini hisobga, yozish va saqlashga kiritishim kerak. Endi bora-bora oxiri
o’zim ularning ya’ni yonimda bo’lgan voqealar aksini bo’lib o’tgan o’tmishi
yuzasidan aniq qilib chiqarib, hisoboti bilan ko’rsatib berishim kerak. Demakki,
orni ya’ni sezgilarimga xos ahvolli yurishlarimni bilishim degani Ruhshodalar
bilan bog’liq, bo’lib o’tgan qatnashguligimga xos voqea-hodisalarni yakuniy
izini keltirishim mumkinligiga taqalgan. Dorining ma’nosi ham shu bunda ediki, o’zimni
qanchalik or deb topaolganligimni, orimning ya’ni Dunyo bitgan haqiqatimning
qanchaligini bilib qo’yishim zaruriyati sanaladi. Dorimdan o’tishdi, Dunyoviy
tabiat haqiqatidan olg’a siljishishlari baribir “tol’ko cherez moy trup” ya’ni “faqatgina
o’lganimdan, murdamdan keyin” iborasi bilan o’zimning shu iboraga qo’yib
berishimga bog’langanligiga qarang bir. O’zim xohlaymanmi yoki istamaymanmi Dunyoni
bilmasam ham, Dunyo baribir o’zimni ustun doirasi ichiga sig’dirib, faqatgina
ilm-u fanli aynan to’liq ravishdagi oxirigacha bilimsizligim bo’yicha
qiynoqlarga va og’riqlarga qo’yib berib din bo’yicha o’zidan qolayotgan
aylanishga ruxsat etishi mumkin xolos. Dunyoga, tabiiy surunkali haqiqatga
yetib boraolmay ola’tigan og’rig’im pulli jaraq-jaraqli taqlidga xos tarzda din
ya’ni yolg’on tomonidan hisobga kiritiladi. Mana shu oddiygina Google translate
ga bir qarasamki, go’yoki o’zim o’rgangan tilim, yoshligimdagi qilgan lug’atlarimni
qiychiratishim, bilishim bo’yichagina so’zlarni aniq bayon qiladimi, ha. O’zim
ham hayratda qolaman, albatta, bir oz jahlga berilibki, nega axir chindan ko’p
ma’lumot bilan shu bu Google translate o’zimga xabardorlik gashtini bermaydi deya,
demakki, o’zim bilgan va esimdan chiqargan Dunyoqarash, ilm-fan ya’ni yoshlik
bilimlarim hozirgi orim bilan yutuqli farqlashuvi sifatida o’zimga qiynoq, azob
berayotgan bo’lishi mumkin.
Comments
Post a Comment