Nima sen
315-316. Abdulla
Qahhorning kitoblarini o’qishni davom ettirayotganimda yana amin bo’ldimki, men
ish sifatida ovalsimon loop dan ya’ni petlyadan, aylanaverishdan barcha
jarayonlari bo’ylab o’tib, bittasiga borib urilajak, oxirgi jarayonli farqni
topajakligim bo’lsa, kitob o’qishda tezlik va sharrozlik, tutilmaslik yog’li
jarayonlar bo’yicha zarrachalar, yagonalik elementlarining bir-birovlariga
ishqalanishi har bir ishqalanish uchun uzun doira, ovalsimon shaklning oxiriga
borib qo’yadi. Natijada jarayonlar farqlanishi va ishqalanishi,
almashinishlariga e’tibor bermasdan yoki o’zgarishga uchramasdan, bitta qolip
yoki kalta to’g’ri chiziq (2-3 soniyali o’qish) bo’yicha zapisga ya’ni oldindan
ma’lum bo’lgan xatosiz voqeaga, o’qish sharrozligiga tushish mumkin. Mana sizga
videleniya bilan bo’q yuzasining almashinishi. Yana o’qiganimdan shu ma’lum bo’ldiki,
kimningdir, ko’cha-kuyda yurgan insonning adabiyot bo’yicha tuzilgan tanasi,
kelingki men o’qiyotgan shu kitob bo’yicha yaratilgan tarixiy asoslamali tana
hujayralari orqali o’zining tana vaznida qanday his etishini, sezishini bilib
borishim mumkin. Endi, 50 ga 50 ga kelsak, shu joydagi almashinuv yuqoridagi
yozganlarimning barchasiga aloqador bo’lgan holda, men shuni tushundimki, ichimdagilar
qanday qilib mening jarayonlarimga, hayot kechirish ishlarimga va hattoki yozib
borishimga qanday ahamiyat berayotgan bo’lsam, shuni e’tiborimga teskari qilib
buzib yuborishlariga (har xil xato harflar bilan to’ldirib yuborishlariga)
aralashishlari mumkinligi bu – meni o’z joylashuvlarida o’qiyotganliklari, DNK
larimda yashayotgan tarixan adabiyotlarimizni mening boshim uzra o’qishlarida
meni bir xil tushunib, idrok etib ortga qoldirib ketaverishlari bo’yicha o’zicha
bo’laveradigan sxemaning, dasturchaning ishlashi. Men tomonimdan esa ularning
shu tarzda ishlashlarini bilish va o’zim ham boshqalarga, birinchidan esa
ularning ya’ni ichimdagilarning o’zlariga shunday usulni, ishlash tarzini ya’ni
aynanki o’qish davomida ichimdagilarni yuqoridan tushunaboshlash. Endi,
Iblisning vazifasi burchakning uchi bo’lgani boisidan shu burchakning bir
qirrasidan men va ikkinchi tomonidan Buxoroliklar birlashish mobaynida
almashinib kelayotganimizda kim qaysi darajadaligiga qaratila burchak uchidan
Iblis bizning martabamizni ko’rsatib bir uyoqqa (Buxoroliklar tomoniga), yana
boshqa bir buyoqqa og’anib tushib-ko’tarilib yotaveradi, turaveradi. Shuning
uchun Iblisning o’zi kuchli yoki ulug’vor emas, balki uning Buxoroliklarga ko’rinib
turgan o’z tana patlari yashiringan yolg’iz ko’ti, Dumbasi burchak uchiga qadar
biz ikki tarafning bordi-qaytdilarimiz, zig-zaglarimiz va o’zaro olishmasdan
muvofiqlashuvli tarovat tarzimizgina xolos. Endi, ichimdagilar meni qo’zg’atib,
jinni qilib yuborsalar, aniqrog’i ichimga kirib olib, borlikning o’z unsuri
yuzasidan chiziqlar bilan turtkilash, zapislash ya’ni yaqin kelajaklarni
massamga va harakatlarimga ham bog’lab yaratish uslubini qilsalar, men ichimdagilarni
birma-bir ravishda ustlaridan qaynoq suv bilan yuvishdan boshlab shu
ishlarigacha yetaklanib kelaman. Endi, ichimdagilar-ku ichimdagilar, doimiy
mening dushmanlarim, Ibrohim esa o’zining doimiy signalli burishlari bilan meni
rohat oldiga chiqarib burish-rohatlanish ya’ni Bobir-Ibrohim o’yinini chindan,
hayotdan sezdirib qilaveradi. Qayerga rohatga tushishimni o’zim bilsam yoki o’zi
uqiyotgan bo’lsa, balki o’zi bo’lib borayotgan hisoblansa, Ibrohim: menga hamla,
- deya o’ziga shu tajovvuzni, halaqitni o’tish o’tmasligini bildirmasdan, go’yoki
hech qanday ta’sirlarsiz, darrov menga qarshi burishli, takroriy ravishda bir
tuyg’uga yoki hisga tegadigan signallarni qilib yotaveradi. Shu qilig’i
hozirgina bo’lgani uchun ham doimo ravishda qilishi esimga tushib, mana
yozishga qaror qildim. Endi, ha qistovga olinsa darrov bilinadi deyishayaptilar
ichimdagilar. Mana ish vaqtidan ham oshib 18:47 ko’rsatayaptiki, meni har doimgi
tortishuvlari va tashviqlari bilan xonada ushlab turib yana va yana
ishlatmoqchilar, yozdirmoqchilar, go’yoki boshqa yoqlama ishlashim,
ishqalanishim yoki chiziqli harakatim va vazifam, dam olishim yo’q deb
hisoblashadi. Albatta, shu yozuvlarimni yozishim barobarida har biriga qo’shilib
turgan, yo’q desam yo’q deydigan Shohid, meni o’lgudayin ishlatmoqchiki,
bizning ojiz qalbimizda ish bu – to’g’rilik deb kiritilgan bo’lsaki, aslida
Shohid o’zining ko’tarilishi, meni o’zining o’rnida qo’yib, bo’rtishga yoki
shishishga, javobsiz rohat olishga intilmoqchiligi bo’layapti. Men ham shu ish
joyimda turaversam va har qanday ahvolimga yoki titrog’imga xos yozuvlarimni
kiritaversam, meni o’z holimga qo’yishlari ma’lum bo’ladiki, aks holda oyoq desangiz,
oyog’imni qiychiratishadi yoki yo’l to’sarlik bo’lsa, yo’limni to’sishadi.
Vaziyatga qarangki, boshqa yoqqa chiqishim ham ahamiyatsizligi shuncha vaqtdan
beri qistovlari natijasida bilinib turibdiki, o’zimni asraydigan joyim shu
xonam bo’lib qolmoqda. Xay o’ch, senga ish topib qo’ygan hamma bo’lmasa, - deya
mana o’z og’izlari bilan ko’pirtirib gapimga isbot bo’lishayatgan ham ichimdagilarning
o’zlari. Shohid aytadi: bu ish nima, - deyaki o’zi ichimdan boshqa yoqni bilmaydigan
takasaltang va turgan bitgan tashviqoti elektronli, oxiri g’oyib bo’lib ketadigan
ya’ni bir puchga chiqadigan zapis, so’ng shu dasturli ishlashlar xolos. Ish
bilan og’ir mehnat qilishgagina qo’ymayman deb ichimdagilar bilan hisoblgan
Shohid, ammo afsuski shunday, og’ir mehnatga xos charchatishgacha borishga
majburlamasa qo’ymaydiganligini sezish qiyin emas undan. Endi, Iblis menga
Buxorolik insonlarning fikrlashlarining o’ylovga aylanish bosqichi, jarayoni bo’yicha
burchakning uchigacha uchburchak asoslarini har qayerdan yasab kelaveradiki,
natijada menga o’ylov uchun yaxshirog’i hozir bo’lsaki, Iblis shunga
maqtanmoqchi bo’lib turganida men Buxoroliklar sharafiga deb qo’yaturaman. Ammo
Iblis menga mana hozirgi kunlarda, oxirgi paydlarda bironta yaxshi o’y yoki
vaziyatni tarzli hal qiluvchi jumboq yechimini ham aytmay qo’yayapti hamki,
aksiga olib doimo ishimga mujmallik, chalkashlik va buzg’unchilik bilan
aralashishlarini qilayapti xolos. Endi, internetdan Iblisning shuncha tarjimasi
chiqayapti:
Part of
speech |
Translation |
Reverse
translations |
Frequency help_outline |
Noun |
Satan |
·
shayton, ·
iblis, ·
jin |
|
devil |
·
shayton, ·
shayton, ·
iblis |
||
afreet |
·
shayton, ·
iblis |
||
afrit |
·
shayton, ·
iblis |
||
angel |
·
farishta, ·
farishta, ·
malak, ·
hur, ·
g'ilmon, ·
iblis |
||
Beelzebub |
·
shayton, ·
iblis |
||
Belial |
·
iblis, ·
shayton |
||
deuce |
·
ikki, ·
ikki ochko, ·
shayton, ·
iblis |
||
dickens |
·
shayton, ·
iblis |
||
dragon |
·
ajdaho, ·
ajdar, ·
ajdar, ·
iblis, ·
shayton, ·
beshafqat kishi |
||
fiend |
·
iblis, ·
shayton, ·
yovuz, ·
razil |
||
hellhound |
·
shayton, ·
iblis |
||
incubus |
·
iblis, ·
shayton |
||
Nick |
·
shayton, ·
iblis |
||
Adjective |
demoniacal |
·
iblisga oid, ·
iblisona, ·
johil, ·
iblis |
Demak, shulardan
Belial so’zi va inglizchasi Iblisning bibilar bilan bog’liqligi sifatida “bilayin
hammani” degani bo’ladi. Bibining ya’ni buvining aloqasi bo’yicha jamlovchilikni
Iblis qilishi mumkin shu bu. Mening bibimning ismlari Muborak, shuning uchun hammasi
degan ma’noda teskarisi Karobum so’zi Iblisning nomi bo’latursin xo’sh. Karobum
degani kar dunyo bumlari yoki tupoy-o’tmaslari deb nomlanishi ahamiya talab etsin
sizga. Iblis o’z xohishiga erishaolmay shosha-pishgan qoloqlar, mahluq va yovvoyisifat
shaxslarning boshchisi, ulardan eng yomoni sifatida talqin etilgan. Agar Dunyodan
yoki odamdan ovoz eshitilmasa, bum-bum ya’ni kallasi bo’sh po’kkak bo’lish turgan
gapki, mening Iblisim esa mana shu gapimni o’zim yozayotganimga qaramasdan, hozir
davoimini kelishtirib yozaman deb turganimda bumlik bilan, shu yozishimga qarasak,
eshitish foydasi ya’ni borligi, haqiqati yetishmaganidan kallamdan bo’shashib ichimga,
badanimga kiritilgan ziqnalik, bo’m-bo’mbo’shlikni amalga oshirayapti. Karobum so’zi
ka-ro-bum bo’g’inlariga shohidlik berib, “aniqlikdan yuz bilan dunyobag’shidalik
Bobirning umi ya’ni aqli” deyilishidan so’ng bum bo’g’ini o’zining teskari ma’noli
qaralishi bilan bo’m-bo’shlik, bum-bum bo’yicha “Bobirning aqliga va yuz bilan Dunyobag’shidalikka
hamda aniqlikka qarshi bo’lish, chiqish” sifatida talqin qilinadi. Demak, chindan
ham hisobga olib qarasam, mening Iblisim ya’ni mendagi yomon Iblis doimo aniqlik
bilan kelib yuz orqali Dunyoviylik qilib mening aqlimga yopishgani-yopishgan va
o’chakishgan, shunaqangi ya’ni aniqlik bilan yuz orqali Dunyoga qarashli aqlimni
chiqarmasa bo’lmagan. Shuning uchun uning ya’ni Iblisning har bir shunday tashlanishlariga
bum-bum bilan, Dibilionsga o’xshash javob etmasam bo’lmas. O’zimni o’ngga urganga,
og’ganga xos ushlab, nazar qilish orqali boshim bo’ylab badanim ichini bo’sh, po’kkak
va havosi chiqayotganchalik va hechnarsasiz tutsam yetarli. Oddiylashtirdi, juda,
- deya ichimdagilar aytishayaptilar. Ha, chindan ham o’zini mizrchaligini, tuftaligini
bilib turgan men Iblisni oddiy ahvoliga tushirib chindan qanchalik obro’si yoki
darajasi, haqiqati borligini bilmasam bo’lmas. Axiri aytilayaptiki, menga u, Iblisning
chindan kattaligi, o’zini yuqori obro’li olishi asilda o’z Karobum nomi bilan bilintirilib
kelgan. Endi. 316. Endi, men o’z qoldiq pulim bilan yana o’yinga kirishish maqsadida
bet li tashkilotga xat jo’natdim. Shu pul ishlayolarkin deya siz aynan nimani nazarda
tutayapsizki, bu – menda ijobat, to’g’ri bo’lsin. Aslida qisqa matnli mening deb
boshlagan xatmning o’z matni, yozilganlari o’zi bo’lib, aynan o’zining yozuvli matn
anqiligida, jumlalarida shu betting tashkilotiga yetib bormaydi, balkim o’rniga
parallellikda bosim bilan jarayon aralash o’z-o’zidan o’zgargan xatim mening ichimdagilarning
shu xildagiligi, tuyg’udanligi ya’ni Dunyoviy ma’no bosimi bo’lib yo’naltirishi
orqali bu tashkilotga o’z yozuvimga o’xshash, juda yaqin ma’noda yetib borgani ma’lum
va mashhur. Agar xatimga aniqlik bilan Betting dan javob olaolmasam, ichimdagilar
darrov tekshirishi yoki o’z-o’zidan Dunyoviy parallellik ahamiyati bilan shu Betting
tashkilotidan kelgan xat g’oyib qilinishi, o’z-o’zidan yo’q bo’lib ketishi turgan
haqiqat. Betting tashkiloti ham xatlarga javob berishni parallellikka ya’ni bosim
bilan jarayon avtomatlashuvli tabiiyligiga qo’yib bergan bo’lishi mumkin holda orli
ravishdagi aniqlanadigan o’yinlar parallelliklaridan yutib olish, qimorda yengish
shu parallelliklarni kezib, ichidan o’tib bilish bo’layotgan stake li, tanlovga
xos tikilgan o’yinlar yuzasidan jamoalar nomi va mashhurligi yo’nalishida internet
ma’lumotlaridan saralashlarni yuqoriga ya’ni yana shu nom hamda mashhurligiga oid
kuchli atalishlariga qarata baholab, Dunyoviy peshtoq taraflama yo’naltirishdan
so’ng shuning qisqagina ID li kodini, harflar bo’yicha raqamli bog’liqligini shundoqqina
keltirib tikish qimorda g’oliblikni bergani aniq misol uchun sizga xo’sh. Albatta,
hamma jamoalar uchrashuvlari uchun internetda ma’lumot bo’lmasligi tayindur, baribir
qidirib, kunlik yangiliklar bo’yicha solishtirish va chamalash, saralash muhim sanaladi.
Jamoalar yoki yakka tartibli shaxsga xos o’yin uchrashuvlari uchun nomlardan so’ng
mashhurligini bildiradigan lavozimi shu o’yinchi lavozimi, sohasi nomi bo’lishi
kerak. Nom va lavozim birikib kelgan matn joylaridan, shu ikkoviga ya’ni nom va
lavozimga bog’liq yaqin yozilgan, ma’noviy so’zlarni ikkoviga ham berish va yonma-yon
keltirish kerak. Oxiri bir matndan bir kichik jumlacha yoki ibora paydo bo’lishi
turgan haqiqat. Yana bitta boshqa yo’l ham borki, bu – o’yinga tikkanlar, qimor
bilan boshlab yuborganlar oralab orlarni aniqlash shu – o’yinning surati bo’yicha
grafali, Bettingning o’zidagi namoyishidan (shu namoyish har kimga har xil bo’ladiki)
orlarning qilgan tikuvlari bo’yicha say-harakatlarini bilib aniqlikni, kodni o’yinga
berib yuborish va orlar, insonlardan kuchli yutuqlarni qabul qilib olishga shay
turish misol sifatida bo’latursin xo’p. Ichimdagilar bir shamalar, shipirlashlar
qilishayaptilarki: o’ng yoki so’l tomondan bo’ladigan hujumlar soniga tik, - deyishib,
albatta, tik so’zi kodning o’z-o’zi bilan birga deb qo’yish lozim. Odatdagi e’tiborlarim
yodimda bo’lsaki, Futbolda faqatgina jarahotlanish nuqtalari uzra chap yoki o’ng
tomonlarni aniq joylashuvlariga xos ko’rsatishadilar. Shuning kodi bu – nechta yiqilish
yagona tomoni bo’lsa, shu chap yoki o’ng so’zlarining kodlarini bunga ko’paytirib,
yana ixchamlashimiz, 1 ta raqamgacha aniqlikka yoki bazida ikkita xonali songa xos
bilib olamiz. Endi, bugun 49 bo’lsaki, his-etishimcha 7 karra 7 ga teng bo’lgan
shu son 2 ala 7 lar orqali o’zlarini shuncha ko’paytirmasinlar, baribir oralaridan
jarayonlar bilan, mo’rtliklaridan po’sirda, mayda-mayda, har xil bo’laklarda og’ib
ya’ni to’kilib ketib, o’zidan keyingi 8 raqamiga ham 49 bo’yicha qoloqlikka xos
eng yutuqlariga ham yetib kelaolmayaptilar. Qancha harakatda tenlashuv qolishlari
bo’layapti!? Ichimdagilar aniqlik bobida menga raqiblik va hamrohlik qilishib, o’zlari
shu aniqlikka rioya, yo’l qilmadilarki, natijada raqiblik qilganlar meni yana psix
balnitsaga yoki Devonaxonaga tiqish uchun o’zlariga-o’zlari yetib olmasdan, oralaridan
kimlariki shunga ya’ni menga baribir yomonlik bo’lib, 109 kundan so’ng ya’ni shu
kunlar bo’yicha ortga tushib yana 60 bo’yicha (asabli tan-u jonga xos) ko’tarilish
payida meni psixlar oralagan shifoxonaga joylashtirilishimni istasalar, aniqlik
bo’yicha kesilib-qirilishlari kerakligi, xunob bo’lishlari ya’ni aniqlikni yana
ko’tlik bilan ko’tarib, mana deya to’g’irlashlari va boshqa shu tomondagi aniqlikchilarga
isbotlashlari kerak bo’layapti. Endigi masala, meni yomon ko’rish bobida, aniqlikni
ya’ni raqamlarni ushlab turishlari bo’layapti. Ichimdagi yomon taraf, Amerikaliklar
orasidan kimda-kim: aniqlik bo’yicha o’zimiz oshmaymiz, o’zimizga o’zimiz surilib,
ko’tlik qilib seni ya’ni Bobirmirzoni yomonlashgacha tub-mohiyatni anglash bobiga
e’tibor bermaymiz, - deyishsa, marhamat oxirgi bema’ni qing’irliklaridan chetlashsinlar.
Bilishimcha, kallamga ham kelgani bu – Amerikaliklar avvalambor boqiy onli faqatgina
shaxsiy belgilanish turgan, raqamlar bilan tartibga solingan kimsalarli olamda eng
quyi darajadagi, ammo ko’pchilik ma’nosida kelgan bizning sarguzashtli Yer kurramizdagi
ishlashga qarasakki, oddiy xalqqa ya’ni eng past tabaqalarga to’g’ri keladi. Lavozimdorlar
va mansablilar, obro’lilar doimo ulardan yuqori, ammo qoloqlik hali hal qilinishi
qiyin bo’lgani uchun kam sanaladilar. Amerika tubdagi ya’ni asos-asoslama, tag-mohiyatli
shahdini aytib bildirishi turgan gap, ammo maqsad-muddaosiga kelganda nimalardur
ularning aytilganlariga, istaklariga xos amalga oshmay qolishi hech gap emas. Shuning
uchun meni devonaxonaga etamiz, degan xonishlari (albatta yomon qarashlama yuzlanib
o’chakishuvlari, miyada qistovli tezlashishlari) ikki bosqichda ya’ni, asosiy sodda
va beg’ubor qarashlari bo’yicha hamda orzu-istak yoki maqsadlari yo’lida qalqib
va ikkiga bo’linib turadi doimo. Demakki, meni devonaxonaga ham tirishib, ijirg’inab
va yondashuv bermay (yuz qilib to’laqonli yutayapman deya osilib) olib borishlari
va tiqishlari ham mumkin asosiy ravishdagi sodda va beg’ubor niyatlari, qarashlari
shu bo’lsa, ammo maqsadlariga ko’ra u yerdagi o’chakishuvlar, tazir berishlar va
bo’q yedirishlar, ukol-pukol og’riqlari o’tmay qolib, ojizgina murg’aklanib yoki
g’ujanaklashib, biqinib olishlari mumkin. Mana hozir shu jumlamdan so’ng o’zlari,
Amerikalik Ruhshodalar shuncha paytdan beri menga meyoriy yaxshilanish bilan yomon
ahvol bo’lsin deb hisoblab holatimning tuzukligiga yo’l qo’yib bermay kelayotgan
e’tilar-ku, endi bo’lsa shu jumladan so’ng bilinib qolayotganiga o'xshab
o'zlarini qiynab bo'lsada, qayoqdandir topib ahvolimni, holatimni yaxshilab yuborishayaptilarki,
natijada yaxshiga yomon degan quruqasi o’yinni, simmetriya to’g’ri chizig’iga xos
ishni uyushtirib, shu o’yinda qolib ketayaptilar. Shuncha qilib kelgan hayotiy jarayonlar
natijasidagi yaxshiga yomonlik emas, balki yaxshini o’zini yuborib, istalgan nuqtamizda,
paytimizda va joyda aniq mo’ljalga urib yomonlikni kiritamiz degan niyatlari yo’q
emas ularda. Endi. Karobum nomidan Karobulos ismini Iblisning asl ismi deya, shunga
o’xshash baholayqolaveraylik. Karobulos degani “kar Dunyo yoki odamlar bularga ya’ni
pulga osilgan” deb topilsin. Har holda bizning to’ppa-to’g’ri borliqdan gaplarimizni
Dunyoga tarqatish, Jahondagilarga eshittirish mumkin emas. Endi. Xayolimni keltiraolmay
turganimda, shu xayol ya’ni bilim nima deya atrofdagi tovushdan so’rasam, tovuqlarim
“g’u” deb berishdi. “G’u” ya’ni shu so’z ayni muddao bo’lib, vazifani yechib berdi.
G’u degani G’ani u deganiga yaqin kelib, men izlayotgan vazifa, xayol bo’yicha Ibrohim
va Sohibning, yoki Mustafo bilan Rustamning almashinishlari G’anining “G’ildiragan
qanisi” bo’lib ketavergani boisidan, men kimning og’rig’i yoki sog’lig’i qayerda
yotganini bilmayman. Bittagina jarayoncha, yerda ishqalanib surilish bo’yicha y’ani
“G’ani g’ildirakni g’izzilatib g’ildiratdi” masalasiga ko’ra Ibrohim o’z haqiqat
bo’ylagan parallel tomoniga va Sohib ham o’zining yolg’on bog’lagan (Ruhli) parallel
tomoniga ko’chib o’tsaki va aksincha ro’y berib bu ikkisining joniga va tan-joniga
ozor kirish men uchun qiyin. Afsuski meni shu bo’yicha ayblayotganlari va hayotim
bu oqimda bilintirilmasdan o’tkazilayotgani sababli “ozor kirish” iborasi bilan
izohlashga qodirman xolos. Aslida mening tomonim ham asrab-avaylash va himoya qilish
sanaladi, ammo chindan ham shuni hech kim bilmaydi va qaysi holatda o’zgarishi mumkinligini
ham aytaolmaydi. Ha, har qanday holat bo’lishi mumkin deyilgan orli ya’ni haqiqatgo’y
tarafdaki, bir lo’ttivozlik qilib miyadan turtib, itarib o’chakishuv berdrishib
tursalar, birdaniga haqiqatni yoki orli insonni, bolalarni tepib-tintalayverish
hech gap emas. Bu – betoqat jon hech kimni va hech nimani ko’taraolmay qolishi
hech gap emas. Ammo nailoj, tasodif va ichki lo’ttivozliklar qurbonimiz doimo.
Qayerda yashaydi degan xayolimni tobora ildamlaganim bora “u yoq, bu yoqqa
sakrab, parallelliklarni almashtirib yashayveradi” bu boybachchag’ar Ibrohim va
Sohib deb bildirdirishdi tovuqlar va ichimdagi qalb siymosi bir chetdan. Endi,
mana bu saytning link iga ya’ni sahifasiga e’tibor beringchi bir. https://sputniknews-uz.com/20220715/serdar-berdimuhamedov-samarqanddagi-tarixiy-obidalarni-ziyorat-qildi-26227835.html
.Davlat rahbarlarida ham orlik talaygina topiladi, zero ular haqiqiy insonlar
ya’ni orlar, haqiqatgo’ylar uchun rahbardirlar. Har birimizning shaxsiy huquqlarimiz
va burchlarimiz shu Rahbarlarimiz qo’llaridadir. Ushbu maqolamizning
chiqarilgan sanasi 17:09 15.07.2022 bo’layapti. Demak, saralab va toifalab chiqishga
o’tish qolayapti. Sarlavhaga kelsak, aniqlik bobida ozgina toyadi, unchalik
aniq emas, chunki “tarixiy obidalar” aniqlanishi ma’lumga o’xshamasligi uchradi.
Sarlavha esa quyidagicha: Сердар Бердимуҳамедов Самарқанддаги тарихий
обидаларни зиёрат қилди. Podzagolovok ya’ni sarlavha osti sarlavhasiga e’tibor
bersakki, endi to’liqlayin aniqlik va ID lashuvga xoslik berilganki bu quyidagicha:
Сердар Бердимуҳамедов давлат ташрифининг иккинчи куни Самарқанд шаҳрига келди.
Shu o’rinda aytish joizki, aniqlik so’zlariga sinonim sifatida ayonlik,
batartiblik, batafsillik va ikr-chikr tafsilotlik, ravshanlik so’zlarini
keltirish joiz. Identification ya’ni ID so’ziga ma’nodosh bo’lgan ravishda shaxsni
tanish va biror kishining shaxsiyatini tasdiqlaydigan hujjatlar iboralarni
keltirish mumkin.
Сердар
Бердимуҳамедов Шавкат Мирзиёев билан биргаликда Шарқ дурдонаси - қадим ва
бетакрор Самарқанд шаҳрининг улуғвор меъморий обидалари билан танишади.
Икки президентнинг Самарқандга ташрифи Ислом Каримов
мақбараси зиёратидан бошланди.
Шунингдек,
Туркманистонлик меҳмонлар Мирзо Улуғбек музей-мажмуасини бориб кўришди.
Shu bu 3
alasida tanishadi so’zi noaniq, boshlandi esa aniq yoki ravshan, borib ko’rishdi
iborasi esa yana noaniq deb baholanadi. Demak, shulardan anig’ini kodlash
mumkin. Bu shu maqola bo’yicha shundan buyog’i ham bir aniq va yana boshqa bir
noaniqlik ketma-ketligi rusumiga tushgan. Aniqlarini ya’ni ayonlarini yoki
ravshanlarini topib kodlash kerak xolos. Hali beri shu bu yuzasidan kodimizni oxirigacha
taxlashga vaqtim to’la-to’kis bo’lgan emas. Bir boshlab qo’yuvdim alifboni shu
xolos. Alifbo bo’yicha o’yinlar teoriyasiga solib kodlash zarur.
Comments
Post a Comment