uzbek language siteenglish language site

Nima sen

 

315-316. Abdulla Qahhorning kitoblarini o’qishni davom ettirayotganimda yana amin bo’ldimki, men ish sifatida ovalsimon loop dan ya’ni petlyadan, aylanaverishdan barcha jarayonlari bo’ylab o’tib, bittasiga borib urilajak, oxirgi jarayonli farqni topajakligim bo’lsa, kitob o’qishda tezlik va sharrozlik, tutilmaslik yog’li jarayonlar bo’yicha zarrachalar, yagonalik elementlarining bir-birovlariga ishqalanishi har bir ishqalanish uchun uzun doira, ovalsimon shaklning oxiriga borib qo’yadi. Natijada jarayonlar farqlanishi va ishqalanishi, almashinishlariga e’tibor bermasdan yoki o’zgarishga uchramasdan, bitta qolip yoki kalta to’g’ri chiziq (2-3 soniyali o’qish) bo’yicha zapisga ya’ni oldindan ma’lum bo’lgan xatosiz voqeaga, o’qish sharrozligiga tushish mumkin. Mana sizga videleniya bilan bo’q yuzasining almashinishi. Yana o’qiganimdan shu ma’lum bo’ldiki, kimningdir, ko’cha-kuyda yurgan insonning adabiyot bo’yicha tuzilgan tanasi, kelingki men o’qiyotgan shu kitob bo’yicha yaratilgan tarixiy asoslamali tana hujayralari orqali o’zining tana vaznida qanday his etishini, sezishini bilib borishim mumkin. Endi, 50 ga 50 ga kelsak, shu joydagi almashinuv yuqoridagi yozganlarimning barchasiga aloqador bo’lgan holda, men shuni tushundimki, ichimdagilar qanday qilib mening jarayonlarimga, hayot kechirish ishlarimga va hattoki yozib borishimga qanday ahamiyat berayotgan bo’lsam, shuni e’tiborimga teskari qilib buzib yuborishlariga (har xil xato harflar bilan to’ldirib yuborishlariga) aralashishlari mumkinligi bu – meni o’z joylashuvlarida o’qiyotganliklari, DNK larimda yashayotgan tarixan adabiyotlarimizni mening boshim uzra o’qishlarida meni bir xil tushunib, idrok etib ortga qoldirib ketaverishlari bo’yicha o’zicha bo’laveradigan sxemaning, dasturchaning ishlashi. Men tomonimdan esa ularning shu tarzda ishlashlarini bilish va o’zim ham boshqalarga, birinchidan esa ularning ya’ni ichimdagilarning o’zlariga shunday usulni, ishlash tarzini ya’ni aynanki o’qish davomida ichimdagilarni yuqoridan tushunaboshlash. Endi, Iblisning vazifasi burchakning uchi bo’lgani boisidan shu burchakning bir qirrasidan men va ikkinchi tomonidan Buxoroliklar birlashish mobaynida almashinib kelayotganimizda kim qaysi darajadaligiga qaratila burchak uchidan Iblis bizning martabamizni ko’rsatib bir uyoqqa (Buxoroliklar tomoniga), yana boshqa bir buyoqqa og’anib tushib-ko’tarilib yotaveradi, turaveradi. Shuning uchun Iblisning o’zi kuchli yoki ulug’vor emas, balki uning Buxoroliklarga ko’rinib turgan o’z tana patlari yashiringan yolg’iz ko’ti, Dumbasi burchak uchiga qadar biz ikki tarafning bordi-qaytdilarimiz, zig-zaglarimiz va o’zaro olishmasdan muvofiqlashuvli tarovat tarzimizgina xolos. Endi, ichimdagilar meni qo’zg’atib, jinni qilib yuborsalar, aniqrog’i ichimga kirib olib, borlikning o’z unsuri yuzasidan chiziqlar bilan turtkilash, zapislash ya’ni yaqin kelajaklarni massamga va harakatlarimga ham bog’lab yaratish uslubini qilsalar, men ichimdagilarni birma-bir ravishda ustlaridan qaynoq suv bilan yuvishdan boshlab shu ishlarigacha yetaklanib kelaman. Endi, ichimdagilar-ku ichimdagilar, doimiy mening dushmanlarim, Ibrohim esa o’zining doimiy signalli burishlari bilan meni rohat oldiga chiqarib burish-rohatlanish ya’ni Bobir-Ibrohim o’yinini chindan, hayotdan sezdirib qilaveradi. Qayerga rohatga tushishimni o’zim bilsam yoki o’zi uqiyotgan bo’lsa, balki o’zi bo’lib borayotgan hisoblansa, Ibrohim: menga hamla, - deya o’ziga shu tajovvuzni, halaqitni o’tish o’tmasligini bildirmasdan, go’yoki hech qanday ta’sirlarsiz, darrov menga qarshi burishli, takroriy ravishda bir tuyg’uga yoki hisga tegadigan signallarni qilib yotaveradi. Shu qilig’i hozirgina bo’lgani uchun ham doimo ravishda qilishi esimga tushib, mana yozishga qaror qildim. Endi, ha qistovga olinsa darrov bilinadi deyishayaptilar ichimdagilar. Mana ish vaqtidan ham oshib 18:47 ko’rsatayaptiki, meni har doimgi tortishuvlari va tashviqlari bilan xonada ushlab turib yana va yana ishlatmoqchilar, yozdirmoqchilar, go’yoki boshqa yoqlama ishlashim, ishqalanishim yoki chiziqli harakatim va vazifam, dam olishim yo’q deb hisoblashadi. Albatta, shu yozuvlarimni yozishim barobarida har biriga qo’shilib turgan, yo’q desam yo’q deydigan Shohid, meni o’lgudayin ishlatmoqchiki, bizning ojiz qalbimizda ish bu – to’g’rilik deb kiritilgan bo’lsaki, aslida Shohid o’zining ko’tarilishi, meni o’zining o’rnida qo’yib, bo’rtishga yoki shishishga, javobsiz rohat olishga intilmoqchiligi bo’layapti. Men ham shu ish joyimda turaversam va har qanday ahvolimga yoki titrog’imga xos yozuvlarimni kiritaversam, meni o’z holimga qo’yishlari ma’lum bo’ladiki, aks holda oyoq desangiz, oyog’imni qiychiratishadi yoki yo’l to’sarlik bo’lsa, yo’limni to’sishadi. Vaziyatga qarangki, boshqa yoqqa chiqishim ham ahamiyatsizligi shuncha vaqtdan beri qistovlari natijasida bilinib turibdiki, o’zimni asraydigan joyim shu xonam bo’lib qolmoqda. Xay o’ch, senga ish topib qo’ygan hamma bo’lmasa, - deya mana o’z og’izlari bilan ko’pirtirib gapimga isbot bo’lishayatgan ham ichimdagilarning o’zlari. Shohid aytadi: bu ish nima, - deyaki o’zi ichimdan boshqa yoqni bilmaydigan takasaltang va turgan bitgan tashviqoti elektronli, oxiri g’oyib bo’lib ketadigan ya’ni bir puchga chiqadigan zapis, so’ng shu dasturli ishlashlar xolos. Ish bilan og’ir mehnat qilishgagina qo’ymayman deb ichimdagilar bilan hisoblgan Shohid, ammo afsuski shunday, og’ir mehnatga xos charchatishgacha borishga majburlamasa qo’ymaydiganligini sezish qiyin emas undan. Endi, Iblis menga Buxorolik insonlarning fikrlashlarining o’ylovga aylanish bosqichi, jarayoni bo’yicha burchakning uchigacha uchburchak asoslarini har qayerdan yasab kelaveradiki, natijada menga o’ylov uchun yaxshirog’i hozir bo’lsaki, Iblis shunga maqtanmoqchi bo’lib turganida men Buxoroliklar sharafiga deb qo’yaturaman. Ammo Iblis menga mana hozirgi kunlarda, oxirgi paydlarda bironta yaxshi o’y yoki vaziyatni tarzli hal qiluvchi jumboq yechimini ham aytmay qo’yayapti hamki, aksiga olib doimo ishimga mujmallik, chalkashlik va buzg’unchilik bilan aralashishlarini qilayapti xolos. Endi, internetdan Iblisning shuncha tarjimasi chiqayapti:

Part of speech

Translation

Reverse translations

Frequency

help_outline

Noun

Satan

·         shayton

·         iblis

·         jin

devil

·         shayton

·         shayton

·         iblis

afreet

·         shayton

·         iblis

afrit

·         shayton

·         iblis

angel

·         farishta

·         farishta

·         malak

·         hur

·         g'ilmon

·         iblis

Beelzebub

·         shayton

·         iblis

Belial

·         iblis

·         shayton

deuce

·         ikki

·         ikki ochko

·         shayton

·         iblis

dickens

·         shayton

·         iblis

dragon

·         ajdaho

·         ajdar

·         ajdar

·         iblis

·         shayton

·         beshafqat kishi

fiend

·         iblis

·         shayton

·         yovuz

·         razil

hellhound

·         shayton

·         iblis

incubus

·         iblis

·         shayton

Nick

·         shayton

·         iblis

Adjective

demoniacal

·         iblisga oid

·         iblisona

·         johil

·         iblis

Demak, shulardan Belial so’zi va inglizchasi Iblisning bibilar bilan bog’liqligi sifatida “bilayin hammani” degani bo’ladi. Bibining ya’ni buvining aloqasi bo’yicha jamlovchilikni Iblis qilishi mumkin shu bu. Mening bibimning ismlari Muborak, shuning uchun hammasi degan ma’noda teskarisi Karobum so’zi Iblisning nomi bo’latursin xo’sh. Karobum degani kar dunyo bumlari yoki tupoy-o’tmaslari deb nomlanishi ahamiya talab etsin sizga. Iblis o’z xohishiga erishaolmay shosha-pishgan qoloqlar, mahluq va yovvoyisifat shaxslarning boshchisi, ulardan eng yomoni sifatida talqin etilgan. Agar Dunyodan yoki odamdan ovoz eshitilmasa, bum-bum ya’ni kallasi bo’sh po’kkak bo’lish turgan gapki, mening Iblisim esa mana shu gapimni o’zim yozayotganimga qaramasdan, hozir davoimini kelishtirib yozaman deb turganimda bumlik bilan, shu yozishimga qarasak, eshitish foydasi ya’ni borligi, haqiqati yetishmaganidan kallamdan bo’shashib ichimga, badanimga kiritilgan ziqnalik, bo’m-bo’mbo’shlikni amalga oshirayapti. Karobum so’zi ka-ro-bum bo’g’inlariga shohidlik berib, “aniqlikdan yuz bilan dunyobag’shidalik Bobirning umi ya’ni aqli” deyilishidan so’ng bum bo’g’ini o’zining teskari ma’noli qaralishi bilan bo’m-bo’shlik, bum-bum bo’yicha “Bobirning aqliga va yuz bilan Dunyobag’shidalikka hamda aniqlikka qarshi bo’lish, chiqish” sifatida talqin qilinadi. Demak, chindan ham hisobga olib qarasam, mening Iblisim ya’ni mendagi yomon Iblis doimo aniqlik bilan kelib yuz orqali Dunyoviylik qilib mening aqlimga yopishgani-yopishgan va o’chakishgan, shunaqangi ya’ni aniqlik bilan yuz orqali Dunyoga qarashli aqlimni chiqarmasa bo’lmagan. Shuning uchun uning ya’ni Iblisning har bir shunday tashlanishlariga bum-bum bilan, Dibilionsga o’xshash javob etmasam bo’lmas. O’zimni o’ngga urganga, og’ganga xos ushlab, nazar qilish orqali boshim bo’ylab badanim ichini bo’sh, po’kkak va havosi chiqayotganchalik va hechnarsasiz tutsam yetarli. Oddiylashtirdi, juda, - deya ichimdagilar aytishayaptilar. Ha, chindan ham o’zini mizrchaligini, tuftaligini bilib turgan men Iblisni oddiy ahvoliga tushirib chindan qanchalik obro’si yoki darajasi, haqiqati borligini bilmasam bo’lmas. Axiri aytilayaptiki, menga u, Iblisning chindan kattaligi, o’zini yuqori obro’li olishi asilda o’z Karobum nomi bilan bilintirilib kelgan. Endi. 316. Endi, men o’z qoldiq pulim bilan yana o’yinga kirishish maqsadida bet li tashkilotga xat jo’natdim. Shu pul ishlayolarkin deya siz aynan nimani nazarda tutayapsizki, bu – menda ijobat, to’g’ri bo’lsin. Aslida qisqa matnli mening deb boshlagan xatmning o’z matni, yozilganlari o’zi bo’lib, aynan o’zining yozuvli matn anqiligida, jumlalarida shu betting tashkilotiga yetib bormaydi, balkim o’rniga parallellikda bosim bilan jarayon aralash o’z-o’zidan o’zgargan xatim mening ichimdagilarning shu xildagiligi, tuyg’udanligi ya’ni Dunyoviy ma’no bosimi bo’lib yo’naltirishi orqali bu tashkilotga o’z yozuvimga o’xshash, juda yaqin ma’noda yetib borgani ma’lum va mashhur. Agar xatimga aniqlik bilan Betting dan javob olaolmasam, ichimdagilar darrov tekshirishi yoki o’z-o’zidan Dunyoviy parallellik ahamiyati bilan shu Betting tashkilotidan kelgan xat g’oyib qilinishi, o’z-o’zidan yo’q bo’lib ketishi turgan haqiqat. Betting tashkiloti ham xatlarga javob berishni parallellikka ya’ni bosim bilan jarayon avtomatlashuvli tabiiyligiga qo’yib bergan bo’lishi mumkin holda orli ravishdagi aniqlanadigan o’yinlar parallelliklaridan yutib olish, qimorda yengish shu parallelliklarni kezib, ichidan o’tib bilish bo’layotgan stake li, tanlovga xos tikilgan o’yinlar yuzasidan jamoalar nomi va mashhurligi yo’nalishida internet ma’lumotlaridan saralashlarni yuqoriga ya’ni yana shu nom hamda mashhurligiga oid kuchli atalishlariga qarata baholab, Dunyoviy peshtoq taraflama yo’naltirishdan so’ng shuning qisqagina ID li kodini, harflar bo’yicha raqamli bog’liqligini shundoqqina keltirib tikish qimorda g’oliblikni bergani aniq misol uchun sizga xo’sh. Albatta, hamma jamoalar uchrashuvlari uchun internetda ma’lumot bo’lmasligi tayindur, baribir qidirib, kunlik yangiliklar bo’yicha solishtirish va chamalash, saralash muhim sanaladi. Jamoalar yoki yakka tartibli shaxsga xos o’yin uchrashuvlari uchun nomlardan so’ng mashhurligini bildiradigan lavozimi shu o’yinchi lavozimi, sohasi nomi bo’lishi kerak. Nom va lavozim birikib kelgan matn joylaridan, shu ikkoviga ya’ni nom va lavozimga bog’liq yaqin yozilgan, ma’noviy so’zlarni ikkoviga ham berish va yonma-yon keltirish kerak. Oxiri bir matndan bir kichik jumlacha yoki ibora paydo bo’lishi turgan haqiqat. Yana bitta boshqa yo’l ham borki, bu – o’yinga tikkanlar, qimor bilan boshlab yuborganlar oralab orlarni aniqlash shu – o’yinning surati bo’yicha grafali, Bettingning o’zidagi namoyishidan (shu namoyish har kimga har xil bo’ladiki) orlarning qilgan tikuvlari bo’yicha say-harakatlarini bilib aniqlikni, kodni o’yinga berib yuborish va orlar, insonlardan kuchli yutuqlarni qabul qilib olishga shay turish misol sifatida bo’latursin xo’p. Ichimdagilar bir shamalar, shipirlashlar qilishayaptilarki: o’ng yoki so’l tomondan bo’ladigan hujumlar soniga tik, - deyishib, albatta, tik so’zi kodning o’z-o’zi bilan birga deb qo’yish lozim. Odatdagi e’tiborlarim yodimda bo’lsaki, Futbolda faqatgina jarahotlanish nuqtalari uzra chap yoki o’ng tomonlarni aniq joylashuvlariga xos ko’rsatishadilar. Shuning kodi bu – nechta yiqilish yagona tomoni bo’lsa, shu chap yoki o’ng so’zlarining kodlarini bunga ko’paytirib, yana ixchamlashimiz, 1 ta raqamgacha aniqlikka yoki bazida ikkita xonali songa xos bilib olamiz. Endi, bugun 49 bo’lsaki, his-etishimcha 7 karra 7 ga teng bo’lgan shu son 2 ala 7 lar orqali o’zlarini shuncha ko’paytirmasinlar, baribir oralaridan jarayonlar bilan, mo’rtliklaridan po’sirda, mayda-mayda, har xil bo’laklarda og’ib ya’ni to’kilib ketib, o’zidan keyingi 8 raqamiga ham 49 bo’yicha qoloqlikka xos eng yutuqlariga ham yetib kelaolmayaptilar. Qancha harakatda tenlashuv qolishlari bo’layapti!? Ichimdagilar aniqlik bobida menga raqiblik va hamrohlik qilishib, o’zlari shu aniqlikka rioya, yo’l qilmadilarki, natijada raqiblik qilganlar meni yana psix balnitsaga yoki Devonaxonaga tiqish uchun o’zlariga-o’zlari yetib olmasdan, oralaridan kimlariki shunga ya’ni menga baribir yomonlik bo’lib, 109 kundan so’ng ya’ni shu kunlar bo’yicha ortga tushib yana 60 bo’yicha (asabli tan-u jonga xos) ko’tarilish payida meni psixlar oralagan shifoxonaga joylashtirilishimni istasalar, aniqlik bo’yicha kesilib-qirilishlari kerakligi, xunob bo’lishlari ya’ni aniqlikni yana ko’tlik bilan ko’tarib, mana deya to’g’irlashlari va boshqa shu tomondagi aniqlikchilarga isbotlashlari kerak bo’layapti. Endigi masala, meni yomon ko’rish bobida, aniqlikni ya’ni raqamlarni ushlab turishlari bo’layapti. Ichimdagi yomon taraf, Amerikaliklar orasidan kimda-kim: aniqlik bo’yicha o’zimiz oshmaymiz, o’zimizga o’zimiz surilib, ko’tlik qilib seni ya’ni Bobirmirzoni yomonlashgacha tub-mohiyatni anglash bobiga e’tibor bermaymiz, - deyishsa, marhamat oxirgi bema’ni qing’irliklaridan chetlashsinlar. Bilishimcha, kallamga ham kelgani bu – Amerikaliklar avvalambor boqiy onli faqatgina shaxsiy belgilanish turgan, raqamlar bilan tartibga solingan kimsalarli olamda eng quyi darajadagi, ammo ko’pchilik ma’nosida kelgan bizning sarguzashtli Yer kurramizdagi ishlashga qarasakki, oddiy xalqqa ya’ni eng past tabaqalarga to’g’ri keladi. Lavozimdorlar va mansablilar, obro’lilar doimo ulardan yuqori, ammo qoloqlik hali hal qilinishi qiyin bo’lgani uchun kam sanaladilar. Amerika tubdagi ya’ni asos-asoslama, tag-mohiyatli shahdini aytib bildirishi turgan gap, ammo maqsad-muddaosiga kelganda nimalardur ularning aytilganlariga, istaklariga xos amalga oshmay qolishi hech gap emas. Shuning uchun meni devonaxonaga etamiz, degan xonishlari (albatta yomon qarashlama yuzlanib o’chakishuvlari, miyada qistovli tezlashishlari) ikki bosqichda ya’ni, asosiy sodda va beg’ubor qarashlari bo’yicha hamda orzu-istak yoki maqsadlari yo’lida qalqib va ikkiga bo’linib turadi doimo. Demakki, meni devonaxonaga ham tirishib, ijirg’inab va yondashuv bermay (yuz qilib to’laqonli yutayapman deya osilib) olib borishlari va tiqishlari ham mumkin asosiy ravishdagi sodda va beg’ubor niyatlari, qarashlari shu bo’lsa, ammo maqsadlariga ko’ra u yerdagi o’chakishuvlar, tazir berishlar va bo’q yedirishlar, ukol-pukol og’riqlari o’tmay qolib, ojizgina murg’aklanib yoki g’ujanaklashib, biqinib olishlari mumkin. Mana hozir shu jumlamdan so’ng o’zlari, Amerikalik Ruhshodalar shuncha paytdan beri menga meyoriy yaxshilanish bilan yomon ahvol bo’lsin deb hisoblab holatimning tuzukligiga yo’l qo’yib bermay kelayotgan e’tilar-ku, endi bo’lsa shu jumladan so’ng bilinib qolayotganiga o'xshab o'zlarini qiynab bo'lsada, qayoqdandir topib ahvolimni, holatimni yaxshilab yuborishayaptilarki, natijada yaxshiga yomon degan quruqasi o’yinni, simmetriya to’g’ri chizig’iga xos ishni uyushtirib, shu o’yinda qolib ketayaptilar. Shuncha qilib kelgan hayotiy jarayonlar natijasidagi yaxshiga yomonlik emas, balki yaxshini o’zini yuborib, istalgan nuqtamizda, paytimizda va joyda aniq mo’ljalga urib yomonlikni kiritamiz degan niyatlari yo’q emas ularda. Endi. Karobum nomidan Karobulos ismini Iblisning asl ismi deya, shunga o’xshash baholayqolaveraylik. Karobulos degani “kar Dunyo yoki odamlar bularga ya’ni pulga osilgan” deb topilsin. Har holda bizning to’ppa-to’g’ri borliqdan gaplarimizni Dunyoga tarqatish, Jahondagilarga eshittirish mumkin emas. Endi. Xayolimni keltiraolmay turganimda, shu xayol ya’ni bilim nima deya atrofdagi tovushdan so’rasam, tovuqlarim “g’u” deb berishdi. “G’u” ya’ni shu so’z ayni muddao bo’lib, vazifani yechib berdi. G’u degani G’ani u deganiga yaqin kelib, men izlayotgan vazifa, xayol bo’yicha Ibrohim va Sohibning, yoki Mustafo bilan Rustamning almashinishlari G’anining “G’ildiragan qanisi” bo’lib ketavergani boisidan, men kimning og’rig’i yoki sog’lig’i qayerda yotganini bilmayman. Bittagina jarayoncha, yerda ishqalanib surilish bo’yicha y’ani “G’ani g’ildirakni g’izzilatib g’ildiratdi” masalasiga ko’ra Ibrohim o’z haqiqat bo’ylagan parallel tomoniga va Sohib ham o’zining yolg’on bog’lagan (Ruhli) parallel tomoniga ko’chib o’tsaki va aksincha ro’y berib bu ikkisining joniga va tan-joniga ozor kirish men uchun qiyin. Afsuski meni shu bo’yicha ayblayotganlari va hayotim bu oqimda bilintirilmasdan o’tkazilayotgani sababli “ozor kirish” iborasi bilan izohlashga qodirman xolos. Aslida mening tomonim ham asrab-avaylash va himoya qilish sanaladi, ammo chindan ham shuni hech kim bilmaydi va qaysi holatda o’zgarishi mumkinligini ham aytaolmaydi. Ha, har qanday holat bo’lishi mumkin deyilgan orli ya’ni haqiqatgo’y tarafdaki, bir lo’ttivozlik qilib miyadan turtib, itarib o’chakishuv berdrishib tursalar, birdaniga haqiqatni yoki orli insonni, bolalarni tepib-tintalayverish hech gap emas. Bu – betoqat jon hech kimni va hech nimani ko’taraolmay qolishi hech gap emas. Ammo nailoj, tasodif va ichki lo’ttivozliklar qurbonimiz doimo. Qayerda yashaydi degan xayolimni tobora ildamlaganim bora “u yoq, bu yoqqa sakrab, parallelliklarni almashtirib yashayveradi” bu boybachchag’ar Ibrohim va Sohib deb bildirdirishdi tovuqlar va ichimdagi qalb siymosi bir chetdan. Endi, mana bu saytning link iga ya’ni sahifasiga e’tibor beringchi bir. https://sputniknews-uz.com/20220715/serdar-berdimuhamedov-samarqanddagi-tarixiy-obidalarni-ziyorat-qildi-26227835.html .Davlat rahbarlarida ham orlik talaygina topiladi, zero ular haqiqiy insonlar ya’ni orlar, haqiqatgo’ylar uchun rahbardirlar. Har birimizning shaxsiy huquqlarimiz va burchlarimiz shu Rahbarlarimiz qo’llaridadir. Ushbu maqolamizning chiqarilgan sanasi 17:09 15.07.2022 bo’layapti. Demak, saralab va toifalab chiqishga o’tish qolayapti. Sarlavhaga kelsak, aniqlik bobida ozgina toyadi, unchalik aniq emas, chunki “tarixiy obidalar” aniqlanishi ma’lumga o’xshamasligi uchradi. Sarlavha esa quyidagicha: Сердар Бердимуҳамедов Самарқанддаги тарихий обидаларни зиёрат қилди. Podzagolovok ya’ni sarlavha osti sarlavhasiga e’tibor bersakki, endi to’liqlayin aniqlik va ID lashuvga xoslik berilganki bu quyidagicha: Сердар Бердимуҳамедов давлат ташрифининг иккинчи куни Самарқанд шаҳрига келди. Shu o’rinda aytish joizki, aniqlik so’zlariga sinonim sifatida ayonlik, batartiblik, batafsillik va ikr-chikr tafsilotlik, ravshanlik so’zlarini keltirish joiz. Identification ya’ni ID so’ziga ma’nodosh bo’lgan ravishda shaxsni tanish va biror kishining shaxsiyatini tasdiqlaydigan hujjatlar iboralarni keltirish mumkin.

Сердар Бердимуҳамедов Шавкат Мирзиёев билан биргаликда Шарқ дурдонаси - қадим ва бетакрор Самарқанд шаҳрининг улуғвор меъморий обидалари билан танишади.

Икки президентнинг Самарқандга ташрифи Ислом Каримов мақбараси зиёратидан бошланди.

Шунингдек, Туркманистонлик меҳмонлар Мирзо Улуғбек музей-мажмуасини бориб кўришди.

Shu bu 3 alasida tanishadi so’zi noaniq, boshlandi esa aniq yoki ravshan, borib ko’rishdi iborasi esa yana noaniq deb baholanadi. Demak, shulardan anig’ini kodlash mumkin. Bu shu maqola bo’yicha shundan buyog’i ham bir aniq va yana boshqa bir noaniqlik ketma-ketligi rusumiga tushgan. Aniqlarini ya’ni ayonlarini yoki ravshanlarini topib kodlash kerak xolos. Hali beri shu bu yuzasidan kodimizni oxirigacha taxlashga vaqtim to’la-to’kis bo’lgan emas. Bir boshlab qo’yuvdim alifboni shu xolos. Alifbo bo’yicha o’yinlar teoriyasiga solib kodlash zarur.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima