uzbek language siteenglish language site

Bizga qarasin

 

284. Qayerda bo’lmagin xavfsizsan, faqatgina xavfsizligingni o’ylamaguningcha, hisobga olmaguningcha. Xavfsizlikni hisobga olib biror ishga qo’l ursang, o’zingni yasasang yoki tuzsang, bilginki shu umringning oxirigacha energiyangning yetmasligi va birovlarning shunday, aynan senikiga o’xshash qilib yoki bir xil xavfsizlanishi yoki himoyalanishi seni jig’ibiyron, adoyitamom va ilojsiz qoldiradi. Ularga ya’ni senga o’xshab xavfsizlik va himoyalanish, asrandiqlik qiladiganlarga o’zingga atab qilgan ya’ni yo’naltirilgan tavozelaringdan, hayotiy tortishlardan va talablardan (shu asranqilikdan) teskari oqim bilan chiqib kuchingni teng, o’zingni tutish bo’yicha barobar qilib turganingda bu asrandiqlik va himoyalanish bo’yicha ularning qobig’iqlariga, izolyatsiyalariga ya’ni germetik shaffof himoyalanishlariga jon taraflama, qoloqlikdagi hayotda ya’ni taqdiriy bahsda hujum tugul, oddiygina befarqliklarga ya’ni o’zingning ular bo’yicha ochiq o’z yo’lingdan boraverishlarga dosh berib o’tiraolmay doimo ilakishib qolaverasan. Mana shu mening ichimdagilarning hozirgi ahvoli, ko’pchilik men bilan kurashadiganlar va cho’chqalar, menga sharpali ya’ni vahiyli eshittirish qiladiganlarning o’zlari menga o’xshash xavfsizlik va gapirish, o’zini bildirish qoidalaridan borganliklari sababli hech narsa qilaolmay, shu jihatlamalarda ya’ni eshittirishli ishlarida meni cho’chitishib o’zlariga yo’l ochaolmay, nima qilishlarini bilmay ya’ni bosar-tusarga joy topaolmay ovora bo’lib qolishadilar. Go’yoki qayerga cho’kkanishni va singishni bilishmaydi. Umuman xavfsizlik masalasiga kelsak, hammamiz xavfsizmiz, bizlarning kollinearlikdagi ya’ni plyus va minus sonlar orasidagi nol bo’yicha turgan joylashuvimizda barcha bir-biriga tegaolmaydigan ravishda juda yaqin qilib joylashtirilgan. Undan uyog’i qanday o’yin bo’lmasin, haromilik va muttaxamlik. Umuman olganda Got va Ungot reaksiyalaridan doimo shu 0 joylashuvidagi bizlarning asl basharalarimiz, boqiylik siri bo’lib yashiringan noma’lum kimligimizga borib taqaladigan o’zimiz yoki o’zligimiz joy olganligida, bir kun avval tuzilgan keyingi kunning sahnasi, hayotiy zapisi ichida Got dagi nisbiylik ham, Ungotdagi boqiy onlik ham o’zlarining ichkari reaksiyalarini, ya’ni ikkilanishlarini, to’g’ri chiziq bo’ylab markazga ikki chetdan yo’naltirilishlarini qilishadilarki, natijada nima bo’lsinki, shu taqdiriy bildirilayotgan menga jangda mening o’zligimga, o’zimga ya’ni ma’nomga, nuqtamga va ichki jihatlarimga, shularni qo’zg’atuvchi zarba va tajovvuz yo’naltiriladi. Shu sahnada bu tajovvuzlarini ishonch ta’sirchanligi qilib oshirib, bo’rttirib yuborayaptilarki, jonimga ya’ni asablarimga tegib bo’qqa xos ta’sirlashmasa ham mayliydi. Atrof-muhitdan bo’ladigan hodisalar va voqealarda mening idora etilishimga bo’lgan hamlalar bilan shu ishonch o’yinlari ya’ni ishonch sifatida hayotiy ta’sirchanlikni oshirishga qodirlik tanamga, ich-etimga tanimning biror jismga oddiy tegishiday emas, balki shunday tegishlarni masxara qilganga xos, ta’siri kelayotgan tomon yoki narsa bilan ich-etimning yulinib yopishib ketishi, bittaga xos bo’lib ishlab turgani ya’ni narsaning tovushi bo’lib amal qilayotgani bor-budimni, vujudimni, o’zimni va o’zligimni o’z domiga tortayotganga o’xshaydi. Mana shu onda ham chuk terim va shuning atrofim tortishib, terisi bilan avjiraganga xos tirishib yotishi yoki boshimda yog’lik obman qotishining sinishlariga xos qimirlashlar, meni garang qilib yuzimga qarab turishli ravishdagi kallamni o’zlaricha surib yurishlar, burib qo’yishlar bo’lib turayaptiki, shunga aksincha qilib menga shamol jo’natayotgan ventilyator doimo tegajonligiga xos bir xis asabli tovush chiqarmasdan, shu ichki o’zimni bilishlarimga xos ravishda meni bilganga o’xshab o’ynatib, asablarimdan har bir cho’kkalanishim yoki ojiz ahvolda botishimga ya’ni kuchimni o’zida yo’nalish qilishga xos taraflar bo’lib turishiga xos javobiy aks-sado, ichki energiyam birdan oshishiga ventilyatorning ham ovozi birgalikdagiga o’xshab chiqishi (tegishi), kuchimning o’zimdan olinib vujudim va qornim ila “qancha quvvatim bor” deya ishlab turishimga xos tushishiga xos yana qandaydir o’zgacha turdagi bir xil ovozda tovush chiqarishi, umuman olib qaraganimda har bir bir xil ahvol o’zgarishimga bir turli ventilyator kuchlanishlari toki kuch-g’ayratim tugab yo’qolmagunicha lahzalarda o’ynaydi. Nafaqat ventilyator balki ichimdagilar ham har bir yozishimni,. so’zimning ustidan o’yin qilib ichimda kulib yoki jilmayib, miyig’ini bildirib avjiratib tuydirib o’tirishaveradilar. Men shu yozishlarim bilan go’yoki bir tartibda, ketma-ket bo’layotgan hoziroqdagi va haqiqiy ma’lumotlarni, atrofimda bo’layotgan ishlarni yozib bormoqdamanki, birining ta’sirini aytishim bilanoq ikkinchisiniki qanday chiqayotganiga e’tibor qarating. Ichimdagilar tanlovimni o’rganib olib, shu tanlovlarimni halitdan yomon maqsadda, masxaralari uchun bosimda ishlatishadilarki, jizzakiliklaridan yoki jahllari bilan tish-tirnoqlarigacha qarshi tasavvurimdagi yuz basharlaridan men bilan aloqa qilishdan nafratlanadiganliklari sababli shunday qilishayotganliklari bilinayapti. Ichimdagi har bir bahsli tashlash, foyda yoki o’ylovli ravishdan biror nimaning yoki narsa ishlashi bo’lishini keraksiz deya hisobga olib o’tib borsam, darrov menga qarshi shu narsaning o’zi bilan kerak bo’lsaki, tashlanadilar yoki hamla qiladilar. Ha, atrofing bor-bud shovqinlardan to’la hamla yoki tajovvuz qilib tursa, narsani urib-sindirib boshingga ishkal orttirishni o’ylab qo’rqib hamki, baribir hech narsa qilaolmaysan. Shuning uchun Matritsa 4 da keksa ya’ni qariya Miobi aytadi: - mening atrofimda shovqinlar doimo boshimni larzaga solib kelgan, - deydi. Bu Farishtalarning ya’ni almashinish tom ma’nosidagi so’zining qanchalik bir-biriga tegishi mumkinligi, bildirmasdan almashinaolmasligini aks etadi. Narsalarning qasar-qusurlashli jarayoniy ishlashlaridan almashinishda qanchalik aylanib kelayotganingiz, tovushning sferik yoyi bo’lib birma-bir ketma-ket ravishda masofali muhitni yarataolishingiz sizga iltijo bag’sh etilishingizni talab etmasligi ham mumkin. Shovqin massani bildiradiki, kimdir massani tanlovlarimdan o’ziga og’diraverish ilinjida borlik tanasiga ega bo’lishni istayotgani ma’lum hozircha. O’rniga esa mening kuchim qotishda turadigan ko’pincha sezgilarning ko’zida va ko’rinishida ma’lum narsalar bo’lib o’zimni tortib, massamni garang qilib va o’zimni, yana qaytaraman, masxara qilib qarab turgan aft-basharala ustimdan meni sahna aro yasalgan sifatida kulayotgan ichimdagi asosiy kuch sifatida qaralgan mag’lublarning qoloq qiyofalarini bildirib, narsalarga almashtirayapti. Endi, insolarda-ku keyinroq to’xtalaman, menda esa meni o’rab olgan qubbamdagi klounlar, ko’rinib yurgan kishilar ichimdan, miyamdan turib o’zlarini bilishib va meni boshqarib aslida men o’zim qanday bo’lsam ham, shunday yo’nalishli yordam va ko’maklar berib, mening xavfsizligim o’zimga ham hech kimga ham kerak emasligini bildirishardilar. Ammo qarangki, meni xavfsizligim izidan borib, o’zimni bilajakliklari va yo’limning, tanlovimning oldini to’sajakliklari ma’nosida qanchadan-qancha ishlari bilan qorishib ketganliklari o’zlariga ayon hozir. Ya’ni aslida men oddiy turganimda, ixcham tanada va sodda joylashuvlarda bo’lib kelganimda umuman boshqa bosim bilan meni qurshab olishlari kutilavergan ichimdagilar va tashqi klounlari, mening o’zimning har bir tanlovli yaratishim ustida bosim bilan o’rab oladigan kuch qarashlarini, nafsoniyatlarini bildirib yotishaveradilarki, bundan ya’ni o’zgacha tasodifga berilishingdan boshqa hech narsa yo’q deya bilinib turgan katta tafovutli o’z-o’zidan bo’lajakli ravishga taqalgan o’yinda menga o’zlari aralashaoladigan kurashni qilayotganliklari bilan hammasini baholayolajakliklarini bildirishmoqchi bo’lganliklari ma’lum xo’p. Meni ichimdagilar tahdid nazari bilan qaragan deyishadilar (hozir bildirishga o’chakishmay ham), ha, chindan ham men shuni tan olaman, ko’pchilikka himoyalanish va hujum qilish qanday bo’lishi mumkin edi deya hisob-kitobli qarayverganim hali ham esimdan ko’tarilmaganligi bor haqiqat. Shu mening o’zimning kamchiligim. Endi, umuman olganda bizning ya’ni men qatnashga avloddagilar kiprik sifatida qitmir, qimir iboralari bilan yondosh, o’xshash va paronimoid sanalishadilarki, shu sanskritcha yaqinlashuvni ham bilish kordan holi emas. Bizlar qimir-qimir va qitmirlik qilishni yaxshi biladiganlardanmizki, bu – bizning boshqa vakil avlodlaridan ham ustun o’ziga xos jihatlashuvimiz. Ibrohimning avlodidanlar ya’ni tengqur generation idangilar burunning tuki bo’lib “burun tiqish, solish va osish” iborasiga xos ishlariga tashna va talash qilishni bilganliklari ma’lum har doim. Shu degani birovlarning ayollariga va qizlariga burun osiltirish va tiqish, ularni kayfini o’g’irlayverib qilib, tiqib va suqib ketaverish ishi bilan mijg’ovlashib qolaveradilar. Ibrohim Buratina bo’lib, burnini yolg’ondan o’stiraverishni, olatini uzaytiraverishni yaxshi ko’radi. Ibrohim haqida biror nima o’ylasam, masalan hozir o’zining to’rt yosharligigacha taqdiriy yugurdakligiga xos energiyasini bildirib yotaveradi deb hisoblab qo’yganimda basharamda men bilan shunday qizishib, o’chakishishga xos oliftalik yoki zo’rlashga xos qiyosiylik qilishni amallab ko’rsatayapti. Men ya’ni bizlar-ku qitmirlik bobida o’ylovimizni birovga berib ham qo’ymaslikni, o’zimizga raqib qilib qo’yishlariga ham yo’l qo’ymaslikni istab o’yinlarga toqatimiz ham majolimiz ham yo’q sifatida hech ham ko’tarmaslikni ravo ko’rgandurmiz. Biror kishi ichki burchak ostida manyovr, o’yin qilsa, bizlar yanada ichkariroq, o’tkirroq burchak yoki yoyda to’g’ri chiziqda qarama-qarshi bo’lmaguncha o’ynayvergan zotlar sirasidanmiz. Bizlar toki o’ylovimiz ostida yaratilgan borliq va ichki tabiatning tashqi ko’rinishi sirini va mazmun-mohiyatini o’zimizdan bo’lishiga qaramasdan isbotlab chiqarmagunimizgacha, yana ichkariga, burchak ostida yagona to’g’ri chiziqlama kollinear bo’lmagunimizcha ro’paro’lik qilganlikni bilgan shaxslar jumlasidanmiz hamma vaqt. Zero o’ylov bizniki, o’zimizning va borliqning harakatlari va o’zgarishlari sahnali oldindan zapisi bizgagina xolos tegishli bo’lib, hech kim shuning ustida bizni nazorat qilib, o’ynab va boshqarib turaolmaydi. Bizlar burchakning, < yoki > ikki qirrali tutash tomonlarning kattaroq ochilib, yoysimon kengayib ketishini yoki o’yin qilib turishini xohlamaymiz, zero barcha burchak, 360 gradusgacha borliq va yon-tevarak sifatida oldinan ma’lum bo’lib bizniki ya’ni o’ylovchi kiprikchilarniki hamda ro’paro’mizda, qarama-qarshimizda bir to’g’ri chiziqda zidlik yo’nalishida qaratilgan, strelkalangan shaklida tanamizda mujassam yakdillikli yashayturg’onlar sifatida qabul etilganmiz. Kipriklar birga-birga, ust-tagi bilan roppa-rossa ya’ni usmta-ust birga tushishga qodir sanalganida bizlar shu ishimizga, bashoratli serg’ayratlikka va majollikka moyildurmiz doimo. Zero ikki xil ustma-tag kiprik tuklarining kollinear tashqariga yo’nalishlari kiprik qoqishimiz bilan bitta ustma-ustlikning va yagon to’g’ri chiziqda turishning ichki birlashuvchanligi ya’ni to’g’ri chiziqqa yo’nalishi ma’nosida o’zimizning tanimizdan nazariy hayot kechirib turishimizga xosdalashuvni bersa, tashqari kollinear shu yagona to’g’ri chiziq yo’nalishlari bizlarga borliqning o’zimizdan ya’ni o’ylovli fikr yo’nalishimizdan, qarashimizdan olinishini belgilaganligi bu shu. Ent’i. Bugungi kitob-asarim ishini tugatt’im ya’ni mo’ljallangan vaqt ichit’a o’qishimni va shu boisli imloviy tahririmni yakunlay olt’im. Yana o’sishimning mazmuni, shunchalik t’arajat’a barcha qilinishi kerak bo’lgan ishlar ya’ni belgilangan kitob tahrirlari bo’yicha mehnatkashlik rejalarit’an olt’inga borayotganimga qaramast’an, menga berilaverayatgan shu kitoblar va yuklanayatgan majburiyatlar ortit’an men o’zimning hayotiy o’sishim sababini bilib olayapman. Men aslit’a 6-bahot’agi avlot’ vakillari orasit’a tug’ilib o’sishim kerak et’iki, shunga hayotimt’a Taqt’irimt’an ko’ra ko’proq tezlanish yanat’a avj olgan. Shu bu o’qishim t’avomit’a kunimning 58-ligiga moslab, aniqrog’i barchasi o’z-o’zit’an moslanib, menga o’qish sabog’i kitobt’a ajratilgan yangi so’zlarning topilishi kerakligi haqit’a yaxshi o’qib borishim va avvalgi so’zlar bo’yicha ham orqaga tushib qolganimt’a o’qishim ya’ni tutilmast’an talaffuzim t’avom etishi tuzuk bo’laverishi maqsat’it’a, shu paytgacha labimning o’z-o’zit’an tortilib gapirtirib yoki to’xtatib, manqalashtirib yuborishlarini tushunishim bu – o’qishim t’avomit’a tanamni bir xil o’tirg’izib, qimirlatmay og’zaki o’qiyverishimt’a o’zimni tanamni aylantirib, bir bor yoki sezilat’igan tana bo’lakchamt’an lablarimga parallel birlashish, kuch va qut’rat hosil qilib aynan borlig’imga xos ko’rayotgan umumiy muhitim bo’yicha o’qishim kerak emasligi, balkim shunt’ant’a o’tib ko’cha-kuylarimizt’a yurganlarning kiyim va yurish tebranishlarini bilishga xos ravisht’a va hattoki Buxoro Jont’or yo’liga kelaverishga shuni atab nafosatning, ayolbarorlikning ostki, qinli yoki “kusli” tenglamasi tenglik ishoralarini va ular bilan tutash o’zimning lablarimizning tenglamalarini yoki tenglik ishoralarini yana bir tenglik ishorasit’a bog’lash, parallel qilish yoki tenglashtirish t’eb sanalurligi bu. T’emak, shunt’ay qilsam ya’ni shu vaqtgacha bilmay kelgan borlig’im bo’yicha tanam va labim og’zaki o’qish gaplari tenglamasini keng hut’ut’larga yoysam va insonlarni go’yoki bilayotganga xos sezsam, insonlarning mehrlarini va yurish shijoat-kayflarini hoziroq bo’ylab bilib tursam yer yuzasit’agi hut’ut’larim bo’yicha ustit’agi insonlar ma’nosit’a tenglik ko’tarilishi, harorat o’sishi sot’ir bo’lib, men kitobt’agi quruq so’zlar jamlanmasit’an yangilarini hozir qilib ketma-ket jumlalarni o’zim yarataman. Aslit’a har kimga bir xil kitobi, yagona asar har xil jumlalar bo’yicha taqt’im etilishini bilsangiz bo’lar shular bo’yicha ham qo’shimchasiga. Ammo shu kitobni so’zlagant’a barcha bitta haqiqiy asar zapisiga ya’ni mazmun-mohiyatiga tushishat’ilar. Bu go’yoki internett’agi asl zapisli, umrbot’ taqt’iriy chiziqlashuvt’agi maqolalarning va yangiliklarning chinakam o’zgarmasligi, bitta bo’lib o’zi sifatit’a turaverishi haqiqatan ham borki, ammo ko’pchilik har xil ma’lumotlar, birikmalar va, gap yoki so’z bo’laklari bo’yicha kamroq bo’lsat’a boshqa maqollart’an va zapisli aniq ma’lumotlart’an, yoki shu o’qilayotgan t’eb topilgan nomli maqolaning, post ning o’zit’agi so’zlar bo’yicha aralashtirib, tartibini almashtirib, albatta, grammatika ham o’qiyatganlarning o’zlarining sirlari, yaratish ahamiyatlari bo’lib, bu shu tarzt’a o’qishat’ilar. Masalan, shu jumlat’an bunga aralashmaslik qilaolmay qo’ygan Aziz meni tahlilimni baholaganchalik o’zini tutib, ichimt’an bilt’irib, qo’shimchasiga qilib ketgan o’zgartirishi bo’lishining o’zi bu – meni o’rganib olgan uslubi bo’yicha tiqma-tiqonlik tartibiga xos ravisht’a o’zimning ko’zimga yozganlarimni boshqat’an yaratib, o’zgartirib ya’ni bir lahzat’ayoq o’zimning masxaraligimni tushuntirib ichimt’an bo’qni bo’yab almashtirib yotibt’i. T’emak, labimning bit’rlab, yana o’sha-o’sha tarzt’a tezkor asablar va hujayra tolalari issiqliklari qochirilishi bo’yicha qant’ayt’ir sezishmovchilikka xos yo’qlik va borlik tezlashuvli o’yinlarini qilib o’qitib gapirtirmaslik uchun sabablarning soniyalar o’tkazish tarzit’agi sezgilar bag’shit’alashuvit’a, qamrovit’a yo’nalishi bo’yicha qant’ayt’ir bir tarzga, o’yinlar siyosatiga yoki at’abiy tartibga tushishim orqali tanamni yo’qotib qo’yishim va ma’lumotlar bilan yetaklanishim yoki joyimga sakratilgan ravisht’a bo’lib qolishimga mos tarzt’a tanamni ko’rinmasroq, o’zimga shaffofroq va bilinmasroq qilib, lablarimga bor-yo’g’i bilinayotgan teri bo’lagimt’an qo’llab-quvvatlovchi kuch berib yangi haqqoniy sabab kiritaolishim, rivojlanishim yoki o’qish uslubini tushunaverishim tarzit’a chiziq qilib, oraliqni olt’int’an yasab ya’ni vaqt t’avrchasini kelajakka o’zgarmas qilib taxlab qo’yib ovozim bo’yicha gaplarni, o’qish satrlarini o’z-o’zit’an bo’laverishini, ketishini ta’minlashim va o’zim o’zimni kutib turib eshitganga xos bo’lib qolaverishim kerak. Shu joyt’a ichimt’agilar bilt’irtirib har t’oim bir xil yozt’irat’iganga o’xshatib, “kelajakning olt’int’an ma’lumligi” iborasini ishlatishim mumkin e’ti-kuya, lekin shuni hech kim, o’zlarining noma’lumliklarit’an boshqa biron kimsa kelajakni, kelasi vaqtni bir jabhasi, tarmog’i bo’yicha kutib turib ko’rmasligi, bilmasligi ma’lum ahamiyatga xos aniq tarzi, tamoyili va haqiqati (tegishliligi) borligi sababli ot’att’a men shu iborani “chiziq bo’yicha olt’int’an ta’minlash”, “olt’int’an tuzish yoki yasash, yaratish” va “ant’azaga solinish yoki tushish”, bu jumlat’a o’zim yozgancha gap bo’laklari bilan ifot’alayman. Ent’i, avvalgiroq tahlilimizni t’avom ettirib, Amerikaning Eron orqali O’zbekiston yo’liga Tojikiston vositasit’a osilganligiga qarshi ravisht’a Rossiya uzun ilmoq va ingichka ilgakcha qilib shu Tojikiston tomonlama O’zbekistonga bog’langanligi ma’lumki, shu bu ilohiy xotinlarim menga t’oimo aynan shu yo’nalish, burilishli chiziqli uslublar bo’yicha bir-birovlarini bilt’irmay tashlanishat’ilar, meni qiynayt’ilar. Bu – Amerika simi ustit’agi Rassiya ilmog’i bo’latursin.



 

 

 

 

 


Mana shu joyt’a, o’rtat’a Amerikaliklar Tojiklarning tagit’an, suyug’it’an ya’ni vit’eleniyasit’an kelishat’i, Rossiyaliklar bo’lsalar Tojik insonlarning haroratlarit’an, gij-gijlab nafratlantirishlarit’an biz O’zbeklarga, aynan Buxoroliklarga, yanat’a aniqrog’i bu – mening misolim bo’lgani sababli mening o’zimga kelishat’i, tashlanishat’i ya’ni urush ochishat’i. Ent’i, maqsat’ nima. Maqsat’ shuki, mening yozuvlarimni esimt’an chiqartirib, qayta o’zi bo’yicha bir xilga erishishli tarzt’a yozt’irayatgan ichimt’agilar, chint’an ham jut’a yaqin o’xshashliklarga erishib bo’lib, internetga ikkita t’eb topilgan mustahkam variantni ya’ni bir xil yozuvlarimning ixtiyoriy ikkalasit’an birini, yaxshirog’ini joylashtirishlari bu – aslit’a o’zimning asl tarzim bo’yicha, ant’azat’a ya’ni qolipt’a sababli o’rganilgan yont’ashuvlarimning, tajribamning etimt’an tortilib energiyam bilan birga ekstaz, yuforiya va maza berishi bo’yicha oraliq bosim, to’g’ri chiziqchalar ya’ni hit’li harorat bosimi qalqishi sifatlarit’a meni bilishga xos ravisht’a internett’a payt’o bo’laverat’i. Bu – o’chmas vaqt izi, o’tmish o’suvchan haqiqati. Ent’i, ment’an o’tib ketgan Iblis, aslit’a Amerikalik jut’a yaxshi zot sifatit’a faqatgina bizning Osiyomizt’a menga va butun T’iyorga, sharqqa qarshi ravisht’a T’unyoviy burilish sifatit’a o’zini to’g’irlayolish kuchi kamligiga xos yomon qilib berilganki, aslit’a mening shu to’g’rit’agi ishim bu – me’yoriy yaxshi bo’lib kelgan sanalishlarim bo’yicha keyinchalik yaxshilarga ham bir xil, yaxshi va tuzuk munosabatli bo’lib berishim kerakligi shu. Yaxshi bo’lish bir taraflamalik hosil qilib, oson ham bo’lishi hech gap emast’ur balki, ammo yaxshilar raqobatit’a yaxshilikni to’g’ri sinab turish chint’an ham “yaxshi”, yaxshilik va tuzuk sanalat’i. Shuning uchun ham men o’zimizning Buxorolik insonlar bilan kurashmasligim, ularning ot’amlari bo’yichaligimga xos tarzt’a haqqoniy bir toifat’agi yaxshilar hisoblanishimizni unutmasligim kerakligiga xos o’sish, birga rivojlanish sifatit’a kamchiliklarimizni, Buxoroliklar va o’zim men o’rtamizt’agi o’tishli va qolishli, kuyoqmolili nizolarni bartaraf etishimiz kerak.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima