Nima shu xay
285-286.
Mana hozir 10:40 ki, o’qishli tahrirlashni tugatdim. Natijada yana
takomillashuvli o’qish uslubim haqida yozadigan bo’lsam, qo’shimchasiga aytish
joizki, o’ylov bilan idora, tasavvur etilayotgan havo dam bosimi yuqorisidan
bo’lgan ichidagi shungulli ishqalanishlarga, aylanishlarga yoki girdobchalarga
nazar qilishda bir tomondan o’ylovning yog’ligi bilan sirpanishli, silliq
aylanishli inobat, ikkinchi tomondan esa shunga qiyos sifatida suvli sifatida
havoning qattiqroq, qizdirib yoki tegishliroq tarzda ishqalanishini inobatga
olib o’qishni olib borish kerak. Aslida go’yoki yana bir boragina bo’libki,
xayolimni chulg’ab olgan, misol bo’lib bilimimda gavdalangan ravishda o’qish
davomidagi xayol bu – “o’qishga kirishish” so’zli iborasi haqida bo’layotgan
ishdur shu ishqalanishlar parallel boraverishi deb hisoblashga ham erishish
to’g’ri sanalarmidi? Ha, zero “o’qishga kirishish” iborasida o’qishga kir
ishqalanishini qilish ma’nosi yotadiki, bu – shu bunga o’xshaydi. Go’yoki
ishqorli yoki oddiy suvga sovunlab yog’latib ishqalab girdoblash orqali
tayirmachoq yog’li hamda qattiq ishqorli aralashma barobarida ishqalatib
yuvishga xos ishga o’xshashligi maqul xo’sh. Shunday qilib, agar kichik va ko’p
tasavvurdagi girdoblanishlar farqiga e’tibor berib turib, yanada kirishib
ketsangiz, mayda-mayda aylanishli, girdobli yoki to’zonli qizishchalar butun
yuz-qarashingizdan tortib qorningizning burilishlari, yog’li va presslanishli
qizishlari bo’lib qolishi, ichiga tortilishigacha yetkaziladimi, ha. Endi.
Ilohiy 31-38, 44 va 49-chilar 3 ovlari oralab teskariliklar,
qarama-qarshiliklar bo’yicha bizni tushunishganliklarida yashashganliklari
ma’lum ediki. Shuni quyidagicha ya’ni aynan ikki parallel bu teskari chiziqlar
bo’yicha parallellik Ruh tomonidan avvalambor egallab qo’yilgan bo’lib, shu
parallel chiziqlarning istalgan ro’paro’ nuqtalariga perpendikulyar
bog’lanishdagi jarayonlarning o’zlari hayotlama ijroda, voqea-hodisada
qarama-qarshi topiluvchi qirralar, yondashuvlar va bo’laklar (nomlar, sifatlar)
bo’lsa, shu nuqtalarning ozginagina chiziq sohasi va yo’nalishi bo’yicha
sudralishiga xos shu shtrix chiziqlar yoki surilish, sudralish uzunlik qismlari
ikkala nuqtaning bir-biriga mosligi, bir xilligi va ikki tomonlama birlashuvi
yoki o’xshashligi deb qaralishi lozimmi, ha endi xo’sh. Endi. Demak, hammasi,
kompyuterdagi internetdan olingan dasturiy ta’minotlar Shunday ishlamoqdaki,
go’yoki oval shaklida. Endi jonlar ya’ni parallel nusxalarimiz, klounlarimiz
jon sifatida berilgan o’zlarining aylanaviyliklaridan o’tib tuyg’ulardagi
parallellik orqali ovalsimon shaklga nuqta bo’lmish sezgilar tomon o’tib
bormoqdaliklariki bu shu. Qo’lim bilan to’g’irlavoraman deydi, menga bir nusxa
shakl. Bu – kompyuterdagi maxsus va ixtisoslashtirilgan holda internetda yagona
menga va kunlik sahnamga atab qilingan va topilgan dasturlarini va brouzer
ishlashiga xos kodli muammolarniki xo’p shu. Ozgincha olayotgan, yig’ilib
qolgan tanlov cho’plari va tayoqlari bilan o’zlarini hali bosim ya’ni kodlar
jamlanmasidagi ehtirosli Interface lar qatorasida bilgan ichimdagi shu
go’zzuklar klounli, aslida elektron va kodli yasalishli qo’llarini endi sal
muncha jismli bo’lganligidan xursand bo’lib, baribir kodlarga ya’ni
kompyuterlarga qo’shilib ketishini pesh, ro’kach qilishmoqdalarki xo’p bo’pti.
Bizning tanlovlarimizni egallab bizga o’zlarining qoloq o’rnilarini kulib,
masxaralab ko’rsatayotganga xos ravishda internetdagi pullik dasturlarning
torrent lardan crack lanishlarini ham xatoga qo’yib, oddiy ravishda ishlashini
o’zimizni sodda dasturlatish yo’li bilan qo’llashimizga qaratgan holchalik
boshqarishni bilishga kelishganliklari ma’lum va ma’lum emasmi yoki. Sharemouse
dasturini bugun shu tarzda, muammoli namoyon qilinishining guvohi bo’ldim.
Go’yoki men Powershell bilimlarim bilan, bilimlarni boshlaganim ham endi
bo’lishi kerak ma’noda, aslida juda katta bilim sohibiga aylanib qo’yaolgan
edimki, baribir get-process, pipeline va stop-process, so’ng start-sleep
(sleep, gps, sps) lardan foydalanishim, wile loopinin ham qo’shib qo’yishim
kerakligini oldindan bilib turganimda shoshmay qolishim muhimroq nazarga
olinadiki, xo’p shunga hozir ahamiyat berib yo’limdan ishlarim bilan ovorali
monologlarimga ham erishdim. Aslida yo’qotilgan tanlovga xos ravishda,
boraverishda teskarilik bilan, dasturlash yoki console oynasi ekran yuzasidan,
desktop bo’yicha o’z-o’zidan ochilib borishi hisobga olinajakli tasavvurlar
bilan chulg’anaman hamki xo’p bo’pti. Shunda men ham oddiygina ichimdagilarga
o’xshab bosimli kodlovchiga aylanishimdan qo’rqib, oxiri axlatli masalliqlari
qolgan pamoylar, shu ichimdagi qolib kelganlarning ovqatlanishlarini yeb
yuborishim mumkin sifatida qolishdan hadiksirab jirkanaman. Shuning uchun
bugungi yurish-turishlarim kuzatishlarimga borib taqalgan monologlarimdan
sabog’im ham shuki, birinchidan ham aynan bularga va shu turli hoziroqdan
yetishayotgan saboqlarimga e’tibor berib, dasturiy ta’minotlarni topish va
egallashgacha qiynalish kerakligi muhim va haqiqatdanligiga ishora bo’lg’usi
ham ediki, shularni ancha qiynalib to’liq o’zlashtiraman, crack larini topaman
deya say-harakatlardan so’ng, oxiri borini yuzasidan, o’z dasturli
ta’minotlaridan qanday tartib bo’lsa ham foydalanib yuborish kifoyaligi bir
muncha aziz hammamizga xo’sh. Zero Gotdagi asl hozirgi bo’layotgan Ungotchilar
shuncha yil umr kechirishlari davomida bizlarga Got ning o’zidan boshqa dastur
beraolmaganliklarini o’zlari bo’ynilariga olib bildirishganlar doimo.
Yonlarimizdagi klounlari yoki ahmoq kishili zotlari, jonli va tuyg’uli
nusxalari bo’yicha hamki, ularning asl nusxali yuksaklikka xos yashashga
odatlangan hozirgacha bo’layozgan insonparastlarining birinchidan hattoki
xarakterlaridan oshib boshqacha uslubli ma’lumotlarni keltiraolmay, ikkinchidan
bor-yo’g’i shu adabiyot va boshqa dunyoviy ma’lumotlashuvli bosim, standart
bilimlar manbayidan foydalanganliklari ma’lum va mashhur hozirgacha xo’p. Mana
hozirgina ichimdagi shashtlari pasayishiga xos, xo’shki: - qoq bizni, bizlar
haqiqatan ko’p, shu bilinib qolmoqda, - deb yozdirish payidaliklari ham
amrimahol ediki, ammo ha yozdirishdi. 286. Bugun 79-kun ya’ni 79 kun qolayapti.
Tushimni bugun ertalabdan to choshtgohga qadar davom ettirgan uyqumda bir
sahnada o’zim ikki bor bo’laklanib bir qismida qayta qaytalandimmi, ha. Shu
degani mening zapis ya’ni sahna, muddat bo’yicha elketron harakatlanish yagona
tarzda o’tib yakunlanib qotganligi bo’lishim boshlanganligini bilsangiz yetarli
xo’sh. Mana men hozir reklama dasturida bitta otishmaviysimonlikka xos zapisni
yoki videorolikni 3-4 soniyada bir xil tarzda qaytarilaverishini qotgan yoki o’zgarmas
bir holat, tosh yoki teginmaydigan narsa sifatida baholamoqchiman. Shu yerda
harakatlanishdan ham ko’ra o’zgarmas qotganlik yakuniy davri hisobga olinib
ko’zga ko’proq tashlanadurg’onligini bilsangiz yetar. Demak, 79 ga kelsak,
yettining 9 ga yetib olishi ma’nosi ko’zga tashlanib, 7 esa bu – tom ma’noda
orqada qolgan 3 ta avlodlarning oldindagilarga yetib olishi bo’yicha harakat
ustunligiga xos parallelligi, yakka chiziqda birlashmoqchiligi bo’lib, demakki,
shu qanchadir orqadagi jarayonli yoki holatli, kichik lohzali qolishlar bilan
o’zlarining hozirgi mag’lub tomonlaridagi 9 soniga ya’ni nisbiylashuvli raqamli
zapislariga yetib kelgunlaricha shu 9 dan bizga anchagina nisbiylashuvli
o’zliklar qirilish yoki parchalanish, oshiqlikka ko’ra (to’kilish) natijasida
tushdi, yemirildi. Natijada bugun men asosiy boshchiligimda Buxoroliklar va
ularning Dunyoga ta’siriga tushganlar birinchilardan bora eng katta zapislar
ya’ni sahnalar bo’lishdan boshlashga majbur bo’ldilar. Odatda men keng olam
uchun ma’lumotlarimni hech qayerdan eshitmayman yoki bilib olmayman, ammo
o’zimning xulosalarim yetkazib qo’yadi. Zero aslida mening oila muhitimdagi
oila a’zolarim va yana qandaydir shunday ijtimoiy chegaradagilar bilan bog’liq
ma’lumotlar, ularning taqdirlari haqiqiy olamdagidan o’zgacha yoki boshqacha
bo’lib qolganligi bilan hammasi ayonlashganligini bilingiz xo’p. Qolgan
hammasi, Buxoro yoki boshqa viloyatlar, Davlat va Dunyo bo’ylab ma’lumotlar
o’zgarmas, masalan, Rassiya bilan Ukraina urushi hozir bo’layapti deb qaralaversa
ham balki to’g’ri sanalishi darkor. Endi oilamizga kelsak, birinchidan hamma
insonlar o’z nomuslariga, nomlariga xos taqdirni boshlaridan o’tkazishga
majburliklari, mukkasiga soldirilib mahkamlanganliklari ya’ni Got tomonidan
qadalganliklari sababli bizning haqiqiy oilamizdagilar ham o’z nomlariga xos
hayot tarzlarini, umrlarini bildirib kelganliklari ma’lum bo’lishi kerakki,
ammo faqatgina o’zim bexabarman. Ikkinchidan esa men biladigan, yonimda va ko’z
oldimdagi chiqib ketgan yoki bir xonadonimizdagi nusxali yoki klounli oila
a’zolarimning taqdirlari aynan nomlariga teskari ravishdaligini birma-bir aytib
qo’yaqolayin sizga hozir. Kimdan boshlasak ham bo’laveradi, keling bir boshidan
ya’ni katta akamdan boshlab qo’yaqolaylik. Alisher nomi bilan ismlagan haqiqiy
katta akamning shu nomlarini ya’ni nomuslarini belgilash tartibida, aynan
teskarisini bajarib Kanadaga ishlagani otlanganliklari men uchun ma’lumot
o’rnida, chindan ham borki, ammo aslida ichimdan ko’proq yondoshadilar shu
akamning nusxalari. Endi. Ulardan avvalroq shu. Kitobimning yana qariyb
o’shancha, 1000 tacha qatorini o’qib tugatdim hozirgina, aniqlik bo’laqolsin
deya, keling chamasi 3-4 daqiqa avval deb qo’yaqolaylik. O’qish davomida olgan
taasurotlarimni baham ko’rsamki, o’ylovim doimgiga o’xshab kunlarning o’tishi,
raqamlar ma’nosi bo’yicha o’zini yana, raqamlarga xos yoki shularga yondashuv
tarzida o’qish mohiyatini tushuntirib berdi. O’qiganda endi xayolimga, ya’ni
o’ylovimga kelgan gap shu bo’ldiki, aslida asar uchun yoyilib, qator qilib
yozilgan, ajratilgan yakka-yakka so’zlarning o’zlari ham hattoki mening yoshlik
chog’imdan olgan so’z boyligim, eshitish salohiyatim va aynan sheva va
adabiychalikka xos ommaviy axborot vositalaridan, medialardan olgan so’z va
ibora qoliplarimning o’zidagi ichki chalkash bo’lishiga xos turishini yoki
yozilganligini men o’qish davomimda o’zimning uslubimga, o’yinlar nazariyamga
muvofiq tarzda tartiblab, butlab chinakam so’zlarga, shundan so’ng esa boyagi
suhbatimizda bo’lganiga o’xshab asar jumlalarini yaratishga to’g’irlab
qo’yishim kerak. Masalan, deylikki, kerak so’zi areka qilib yozilgan yoki so’z
boyligimda bo’lishi mumkin xolos. Endi. Boyagi tahlilimizni davom ettirsak,
Alisher akamning o’zlari go’yoki Alisher Navoiy Movaraunnahrning Hirot qismida
ajralmaslik alomatiga xos turar joy sifatida tushungan bo’lganligini bilsakki,
hozirgi Buxoro uchun Tojikiston hudidi shunday bo’lib, Alisher akamning uylari
shu yoki bunga o’xshash qandaydir hududiy bog’lanishga xos joylashuvda bo’lg’ay
masalan. Alisher akamning nusxalari, o’z laqablari Ziloshga o’xshash Zlisho ostidagi jonli taraflamalikka xos
klounlari bo’lsa, Kanadada Yerning eng uzoq va mo’tadil bo’lmagan, uzilish
jarayonidagi tarqalish ma’nosidagi joylashuvida kanada, kana bo’lib yopishib
yotibdilar. Shu mening olamimdagi ma’lumotning qandyaligi, ko’rganingizdek bu
ma’lumot teskari bo’lishi bilan aniqlikda turaveradiki, har qanday bo’lishi
degan gapning o’zi nomaqul xo’p. Kichik akacham bo’lsalar esa Bahodir nomini
egallab, Buxoroning bahosini berguvchi sifatida kelingki Xorazmga xos va mos
sarhadlashuvchi joylashuvda bo’lishlari lozim emasmidi, ha shunday esaki yo’q.
Ammo Bahodir akamning men biladigan hozircha yonimizda bir katta xonadonimizda
istiqomat qilayotgan nusxali klounlari, kallamdagi mijg’ovsifatsizlikdagi bir
nusxali xilliklari Qul kodli klichka, laqabi ya’ni shu nusxalashuvlar
tarafidagi o’z nom va otlashuvlariga xos qolib, Xorazmga teskari bo’lsa kerak
emasmidi, shu AQSh va Jondordagi bu xonadonimiz yonidan yer olib joylashib,
bordi-keldi qilib yurishni lozim topganliklari ma’lum endi mashhur xo’sh. Opam,
tanachilligi esa Lola bo’lib, og’riq ya’ni alashishdan lol qolish ma’nosidagi
shu nomidan keltirib olsakki, katta akamning Tojikistondagi katta bizneslari
bo’lsa, akachamning Xorazm ishlashlari bo’lib yursalar, so’ng shular ortidan
boyligimizga xos uy-joylarimiz mana mening parallelimdagiga xos katta qad
rostlab turishi turgan gap ediki, shu qo’nim topajak hammaning joylashuvli
manzili va makoni yerida yashab qolaveradilar shekilli deb tahmin ostiga
olavermay, aniq bo’lishini bema’lol topgansiz emas, topdik ham derdik-ku, ammo
topganim ayon hozir hammaga xo’sh. Demak, Lola bizning hozirgi men turgan katta
xonadonning qayog’idadir yashab, o’z oilalariga ega chiqqanchalik
yashaganliklari ma’lum turmush sifatida ichkuyovlik qilib olingan birontasi
bilan ham bog’langan bo’lsalar mana sizga shu. O’zimni bilasiz, Bobirmirzo
ismim bilan “yana burib-burub yozishlarga, mirzolikka” shay bo’lib qolgan o’z
hududimizdagi joylashuvga aloqador sifatida hali beri Toshkent-u azim
shahardagi o’qish va oliy ta’limga xos harakat bahsidan so’ng mana necha
yildirki, 9 yildan buyon shu katta Jondordagi ya’ni endi katta uy-joylashuvimda
qo’nim topib, kelayotganda 5 yildan beri yolg’iz emaski, xo’sh shu. 5 yildan beri
men o’zimning erkimdagi yakka shaxsmasman, balki javobgarligi yuklatilgan
ravishda masuliyatga xos vazifam bilan birlashmay kelmasammidi, yo’qki shu.
Demak, mening nusxam, Shohid esa butun O’zbekistonga Shohidlik berish maqsadida
Buxoroning yagona davlat qurishi bilan shu O’zbekistonga bildirgan boshqa
viloyatlarga xos bo’lmagan ma’nosiga xos mening Toshkent-Buxoromga teskari
ravishda shohidlik ya’ni viloyatlar aro love belgisining teppaga qaratilgan
uchiga chiqishga xos xaritasiga yarasha bog’liqliklar ila bashoratini belgilab
qo’yganlik bilan hammaga ma’lum endi. Love ya’ni belcha, nokcha belgisi
ostidagi burilib birlashishda Buxoro yo’q faqatki, Shohid qolgan viloyatlar
bilan shu belgi ostida kesishuvga xos erishishni amalga oshirib toki
Toshkentning bu belgi uchida turishigacha yallig’ va yallig’lanishli
surilishlar, yog’duli suzulishlar qilib yuribdi. Lola opamning O’lo laqabli
ikkinchilari bo’lsa, o ya’ni Dunyoni, meni o’ldirishni istab, Darveshi
Jondorning bir qishloqchasida o’z nomiga xos darveshlanish ma’nosida
yugurdakliklarga doimo shay va mazax qolsin bo’pti. Faqatgina Nodira singlim
o’zining Indira laqabli yoki ikkinchi taraflama nomlanishga ega bo’lgan
klounadasi bilan Buxoro shahrining qoq markazlarida yashashga xoski, xo’p shu. 287.
Endi. Nodir ukam esa Komil artist tomonida, bollar ya’ni asalari uyalari yonida
Polinbek nomli og’achisi, egachisi yoki jonli nusxasi bilan birga parallel
turadi. Bugun 78-kun bo’lib, hammasi iziga tushish arafasida. 90 dan 12 kun
ayirilayaptimi, demak, 12 ya’ni 1+2=3, demakki, 3 kun bo’lmish Ibrohimning 90
ining 9 idan ya’ni raqamli taraflama bo’laturishidan ajralishi, tark etib
uzoqlashishi sifatida o’zining uzluksizlik bo’yicha shu cho’zilishdan so’ng
alohida bitta yuqorida turishi, ya’ni nisbiy raqamlashuvdan birinchi bor
chindan ajralishi hisobga olinadi. Men esa nisbiy raqamlashish ya’ni raqamli
Dunyoni bilib, o’qishim davomida yana bir keyingi navbatdagi davomiy g’oyaga
yo’l qo’yib, yog’li suv sirpanchiqligidan qizib bug’argan shungullar yoki
girdoblar yog’ning yo’qlashuviga erishgulik tarzdagi sirpanchiqligi yoki
tayirmachoqligi tufayli boshqa yoqdan, go’yoki suv ya’ni havo bosimi yon-atrof
qismlaridan chalkashlik ya’ni ko’piklikka xos boshlanish aro yangi shungul
hosil qilishini asarimizdagi chalmaq deb hisobga olingan, bulg’angan
so’zlarning va harflarining mening bilimimdan va yoshlikda olingan mediali,
eshitish jabhali xotiramdan o’zimning ko’zimdan chiqarib yaratib borish
davomida istalgan ravishda jumla tuzib, yo’q gapni paydo qilaverib o’qib
boraveraman. Natijada bir turg’un yoki me’yor, qorin preslanishi maromi ostida
bo’lib kelayotgan nazdimda va tafakkurimda yuz berayotgan havo damidagi bosimga
kirgan shungulchalardan burilib chiqqan harfchalarni yon atrofidan yana
o’z-o’zidan, ko’piklardan yasalishiga xos boz ustiga shu me’yorga yetkazib
qo’yish orqali kollinearlik qilib, oxiri birinchi bor raqamli olamning
qo’zg’almasligini, o’yinlar nazariyasini o’zgarmasligini ushlab turaoldimki,
oddiygin fizikaviy bir xil qarash qilib yashab, o’qib boraversam bo’laveradi
endi. Mana shu yozuvlarimga ham, ichimdagilar kallamning ikkilanishiga va
ulardan foydalanish bahsi yuritilishiga qarshi qandaydir istalgan boshqa
harflarni yozib borayotgan so’zlarimga kiritib bilishganiga doimo hayron qolib
kelardimki, endi bo’lsa bu – chindan ham oddiygina qora boshim, miyamdagi
o’ylovning qora siyohi ya’ni meni bosib olayotgan va ko’rinmas parallellikka
g’arq etayotgan haqiqiy Dunyoga yangi kelayotganlar tomonidan mening tanamning
a’zolarini, kallamni va badanlarimni yo’q qilib qo’yib har qayoqdan
chiqaradigan holda kallamning aniq ID, aniqlashuvli yoki GPS sifat, chinakam
isbotli qarashni yo’qqa chiqarmaydigan ishlar bo’yicha kallamdagi o’zimni
aniqlashning va tayinlashning yozuvli belgilari, elektron ma’lumotlari yoki
xuddi shu wordda aynan qora harflarni bildirib qo’yajak yozuvimga xos siyohga
o’xshash manodorligi asosida bo’layotgan yana qaytaramanki, bu – mening yo’qlik
ID lashuvim. Aslida men yo’q bo’lib borayapman, istalgan joydan masxaralik
emas, chinakam fan sifatida chiqishim mumkin, shu ilm-fanning so’nggi pallasi.
Ha, koinotning va tabiatning insonga bog’langanligi bo’lsa ham nima qilaylik,
baribir bizning yuz-tutishimizdan ilm-fanga yondashuvimiz orqali ko’rinish
hosil qiladi. Men endi foyda bo’yicha orqada qolib ketayapman, terimdagi yoki
cho’chog’imdagi jinsiy asablar mendan yulinib olinib, atrofimdagi narsalar
bo’lib o’zgarib borayapti. Hattoki mening yo’qdan bor bo’lib chiqqan
joylashuvimda hamki, to’satdan haqiqiy bo’lgan, tanlovli birovning oldida paydo
bo’lsam, go’yoki mening inersiyam tufayli harakatim xatoligi va doimo shunga
o’xshagan xatoliklar ko’zga tashlanaverib, qarshimdagiga hech qanday
tegmasimdan, tekkanga o’xshab terimdan hujayralar unga o’tib qolgan sifatida
o’zimning kuchimni, aynan foydali qarashimni va naf-manfaatlarimni yo’qotib
qo’yamanki, mana shu mening qoloqligim va zapisdaligimni aniq bildirib turadi.
Shuning uchun men bilan hozir yana qo’zg’ala boshlagan foyda kurashi
borayaptiki, men hali tanlovimni ularga berishim boshlanishi munosabati bilan
bu. Hali aytganimga xos, devonalikni ya’ni umumiy ravishdagi o’zimning
devonaligimni fosh etib qo’yganimga xos, bu – ikki miya sharlarimning ikkisi
ham bir masala yuzasidan foyda muhokamasiga berilib, boz ustiga shu jarayonda
ham baland-past nisbiyliklar qilishib o’zicha, o’zlikka yoki ehtirosga,
kayfiyatga naf ishlab chiqarishlari bo’lgani boisidan mening oldimga ham
kimningdir o’zi o’zgarib qo’ygan, bo’lgan narsaning ichidaligi, o’ziligi
bo’yicha menga yaqin kelib, ammo tegishga va urishga iloji bo’lmay, esimning
qudratila himoyalanaolishim boisidan va barcha yoqlar tartibsiz ravishda
X-men:Apocalipse dagi Xudoning ishiga o’xshash changlar va
ashg’al-dashg’allardan yaratilishi ilm-fan bo’yicha insonning oxirgi
kuchlaridan ham yuqori kuch talab etishi sababli hisobga olishinining iloji
bo’lmagani sababli shu narsalar meni havodan, yo’qdan-bor bo’lib yolg’on ya’ni
aslida ilm-fanning cho’qqisi sababli kelib urishi bo’lmay qolgani boisidan, bu
narsalarning o’zlari sifatida bo’lib bergan egalari qiziqqan va atalib qolgan
yo’llarida orqaga tortilishlari, o’zlarining turtkilarini bosib olishlari qiyin
bo’lganligi bois meni shu foydamga qarshi miyamda qarshilik qilib shovqin ko’tarishadi.
Demak, aslida barchasi ilm-fanning yutug’i deymizu, ammo ilm-fan yoki darslar
insondan olinganligi chindan ham ilm-fanning tabiiy aylanishini bizlar uchun
masxara qilib, bizlarning, tabiatning jonsizligiga bo’lgan, ishonchli
qarashimizni urib kelaveradi. Ilm-fanning yoki texnologik taraqqiyot qanday bo’lmasin,
o’z davri uchun bo’lib bergan yutuqlaridanoq barcha jarayonlar insonning ichki
siymosidan, tana shaklidan yoki soyasidan, yorug’lik o’tmay hosil bo’lgan qora
hajmidan ya’ni shu jonli nusxalaridan tabiatga o’tib, aylanib shu tabiatni
yaratib kelgan. 288. Endi. O’zi-ku, nimalar bo’layapti. Shu 90 kunimnin
tushuntirishni astoydil ravishda orqaga kamayish ravishida tushuntirib berganim
bo’libmidiki, meni o’g’illarimiz va katta yashayotgan xonadonimdagi boshqa
Ruhlar, kishilar bilan urushqoqligim tabiriga ya’ni ehtimol chiqib qolishiga,
tahdid va do’q-po’psa ma’nosidagi ishlarimga anchagacha erkinlik berilib,
bolalarning va kattalarning bir-birovlariga shatta yedirishlari, lat berishlari
va falokatli yoqalashuvlari ko’payib qolayaptimi, ha. Shularning asosiy sababi
90 ning 9 va 0 sifatida shu sonlarning o’zaro almashinuvi deb topiladiki, 90
kun yakunlanib 0 kun qolganda, barcha raqamli oraliq belgilanib yakunlatilgan
sifatida mening Ruhim tanamdan chiqishi, 0 dan 9 ga o’tishim hisobi amalda
sinalmay qolmasligi mumkin emas. Shuning uchun men bilib va ko’rib, sezib
kelayotgan ichki nizolarimiz va falokat saboqlari oxir-oqibat, shu kunlar
yakunlanaverib 0 da meni larzaga solishi, boshimni qorong’u qilib Ruhimni
tanamdan so’rib chiqarilishiga sabab bo’lishi kutiladi. Endi, onamning
egachilariga ya’ni o’zlari ega bo’lib berayotgan nusxalariga kelsak, Bo’stur
deb hisobga olinmoqliklari tayindurki, xo’sh. Bo’stur 3 ta onamning Iblis
tomonlama Farishtalik qilishlarining nomi bo’lsa, Ruh tomonidagi yuqori
darajali Farishtalik, almashinuvchanlikka yo’l qo’yganliklariga ko’ra O’stir
laqabli, nusxadagi nomlangan enag’am ma’lum va mashhurlarki xo’sh. Asl onam esa
menga o’zlarini mutloq bildirmay, shu ikki onalarimni va boshqalarni o’z
domlariga solib ishlatib kelganliklariga e’tibor bersak, bu – Farishtaning o’zidagi
almashinishning o’zi sifatidagi Farishta bo’lib, Mastura deya nomlanadilar. Haqiqatgo’ylar
tomonlama Ruh Farishta onam O’stur bo’lib, meni o’rab olgan yolg’onparastlar
tomonidagi Iblis Farishta onam esa Bo’stur sifatida ikki shu tomonlarni, Got va
Ungot ni bog’lovchi almashinish ravishidagi ko’rinmay yashab mavjud bo’lgan
onamiz bu – Mastura bo’laturganliklari maqul. Bo’stur bilan solishtirsak
Masturani, stur oralig’i o’zicha ikkisida ham bor bo’lgan holda, m harfi
13-harf sifatida o’ harfidan 14 taga qoladi, a harfi b dan 1 taga qoladi, Bo’
dan ya’ni 2 yoki 2,5 tali harlardan 3 talik sifatida Maa harflari ajralishi
bilan qolgan 1, 3 va 14 harlar aloqasidagi Shohid va Zokir bog’liqligi hisobga
olinaverganligini bilsangiz bo’ldi. O’stur bilan Mastura orasida esa O’ va Maa
harflari 1 va 1,5 ga 3 nisbatini berib ham alohida shu sonlarning qat’iyligiga
inobat berilmog’iga xos ifodaviy, bir-birovini bildirib ajraluvchanligi bilan
bog’lanishini bilingiz xo’sh. Demak, shu paytgacha meni o’rab olgan ichimdagi O’stur
va Bo’stur onalarim menga xuddi shu nomlariga xos ichki muoamala qilib
kelganliklari tayin. Bo’stur onam esa tashqarimda ham xuddi o’z nomlariga xos, “bo’ston,
tur” deya bo’stonga xos tabiiy gashtalikka meni turg’izib turish odatlari bilan
yashatib kelaverganliklari ma’lum xo’p. O’stur onamning nomlari shu o’zi bo’lgan
bo’lsa kerakki, meni o’stirishga, “o’stirib turishga yoki tirishishga” urinib
kim men tomondan nimamni, qaysi jihatimni yoki jabhamni boshqarishini ichimdan
bildirib kelaverganliklari bilan ma’lum va mashhur. O’stur onam yaxshilar, ammo
o’zlaridan ham o’tayotganimni bilib ozgina qichishlarini bildirib turadilar.
Demak, meni Ruhzodalar egallab o’rab olgani boisidan, hech ikkilanishsiz yoki
qo’rquvlarsiz, sotishmaslik bilan xonadonimizdagi, haqiqiy taraflamalikka
qarshi mazmunda yashab kelayotgan uy egalari-yu a’zosifatlariga e’tibor
qaratsak. Akam Qul, rafiqalari esa O’zila bo’lib, balki adashgandirman, chunki
ichimdagilar shu nomlarni menga aniq qilib berib kelib, endi baribir qandaydir
men bilmagan yo’llardan sotilish yoki boshqa ishga aralashish ma’nosida ma’lumotni
berib, utechka qilib yuborayapsan deb bilayaptilar. Ha, O’zila lekin. Qizlari
Sofi o’rniga Ofi, shu ham biz ya’ni o’zim bilan birga hoziroqdanki xo’sh. O’g’il
katta farzandlari Islom asl ismini menga Isat sifatida tanishtirdirti. O’zimning
Ruh rafiqam esa O’rgiza nomini oladi. O’rgizani menga tanishtirishlari bilanoq,
mening hayotimga qanday qilib dick advokatli ta’sirlashuvlarini berib kelgani
xayolimga kelib ketmoqdaligi aynan maqul ham edi-ku, xo’sh ha, ammo o’zi noma’lum
hali beri. O’rgiza degani “o’ringiz gilza” bo’lib, mening olatim bo’yicha
avtomat gilzasiga, olat terimni ichiga bottirib qo’yaverishga intilib, yuzaroq
etlaridan qalin teri bilan go’yoki orqa belni uqalashga xos quyuq teri libosili
ishlari tayin hamki, so’ng oxirida qinimning yupqa salafanga xos, ingichka
qatlamini g’adr-budurli, g’idr-budrli qilib, dollar pulining aslligini aniqlab
beruvchan holatni anglashilishi uchun xosdalanishli tarziga kiritajak amallari
butun shu yoshgacha umrimga rahna solganligi ma’lum va mashhur. Ruh xotin bo’lsa,
shu taraflama qaysidir otasini qoloq qarashlari bilan birga qorishib, bildirmay
qo’rqizib ya’ni o’z qilmishidan qo’rqmay, yashirib va ustidan esa qo’rqizish
bilan yomonligini bildirmay qildirishga urinuvchi otaxonisining izidan borib,
erni rosa boplab pul ishlashga chiqaraverish bo’lsin-da!!? Shu yerda ham
otaxoni, asl mafiya ya’ni o’z tanali qizining uyoqdagi otasi mening Ruh xotinim
bilan o’z qizining qandaydir aloqalari, tan va jon almashinuvi bor deya, menga
o’zining qitmirlik bilan o’tkazib kelayotgan yomonligini yashirib, birgalikda
qo’rqizish qilib, aynan qo’rqizish bosti-bostisi bilan yashirib, bostirib
kelayapti. Mana hozir ham birinchi hamlasiga qarasak, qandaydir tomoq olishiga
xos “hhhhee” deya, “hali shoshmay tur” degan gapini aytib oldi. Aslida men
bilaman, menga u tomonidan, qaynotam tarafidan qo’rqinchli gaplari
yaxshiliklari bois teskari bo’lib kelayapti. Ammo O’rgizaga nisbatan mega O’rgizaning
tegajonliklariga, yoki doim siltab-tergashlariga qarshi “qo’y qizim, shunga
nima qilasan” deya meni yonimni olib gapirishlari, qarangki aslida yomon ko’z
bilan ko’z suzish sifatidagi ish. Go’yoki shu meni oldimni olib gapirishlari
yig’ilib-yig’ilib meni bir kun kelib, ham cho’chitish bilan birga, Score urib, “tagimdan
hamlaga tayyorgarligimni so’ndirib, yo’qotaverib” yerga uloqtirish, chaqqibozlik
qilib urib olish bo’lishiga umid bog’lashlari bo’ladi. Meni shu 90 kunlik
tugayotgan davrlar yakunlanaverishida, yana 77 kunlar chamasidan so’ng nimalar
kutayotganini bilasizmi, men Shohid tomoniga o’tib olib, yangi bitta ko’tligi
bilan zo’r xotin, rafiqa olaman. Mana shu chin haqiqatli hayot tarzidagi
ishimiz sifatida qabul qilinadiki, ammo o’zim bu tarafda Ruh bo’laman.
Comments
Post a Comment