uzbek language siteenglish language site

Nima shu xay

 

285-286. Mana hozir 10:40 ki, o’qishli tahrirlashni tugatdim. Natijada yana takomillashuvli o’qish uslubim haqida yozadigan bo’lsam, qo’shimchasiga aytish joizki, o’ylov bilan idora, tasavvur etilayotgan havo dam bosimi yuqorisidan bo’lgan ichidagi shungulli ishqalanishlarga, aylanishlarga yoki girdobchalarga nazar qilishda bir tomondan o’ylovning yog’ligi bilan sirpanishli, silliq aylanishli inobat, ikkinchi tomondan esa shunga qiyos sifatida suvli sifatida havoning qattiqroq, qizdirib yoki tegishliroq tarzda ishqalanishini inobatga olib o’qishni olib borish kerak. Aslida go’yoki yana bir boragina bo’libki, xayolimni chulg’ab olgan, misol bo’lib bilimimda gavdalangan ravishda o’qish davomidagi xayol bu – “o’qishga kirishish” so’zli iborasi haqida bo’layotgan ishdur shu ishqalanishlar parallel boraverishi deb hisoblashga ham erishish to’g’ri sanalarmidi? Ha, zero “o’qishga kirishish” iborasida o’qishga kir ishqalanishini qilish ma’nosi yotadiki, bu – shu bunga o’xshaydi. Go’yoki ishqorli yoki oddiy suvga sovunlab yog’latib ishqalab girdoblash orqali tayirmachoq yog’li hamda qattiq ishqorli aralashma barobarida ishqalatib yuvishga xos ishga o’xshashligi maqul xo’sh. Shunday qilib, agar kichik va ko’p tasavvurdagi girdoblanishlar farqiga e’tibor berib turib, yanada kirishib ketsangiz, mayda-mayda aylanishli, girdobli yoki to’zonli qizishchalar butun yuz-qarashingizdan tortib qorningizning burilishlari, yog’li va presslanishli qizishlari bo’lib qolishi, ichiga tortilishigacha yetkaziladimi, ha. Endi. Ilohiy 31-38, 44 va 49-chilar 3 ovlari oralab teskariliklar, qarama-qarshiliklar bo’yicha bizni tushunishganliklarida yashashganliklari ma’lum ediki. Shuni quyidagicha ya’ni aynan ikki parallel bu teskari chiziqlar bo’yicha parallellik Ruh tomonidan avvalambor egallab qo’yilgan bo’lib, shu parallel chiziqlarning istalgan ro’paro’ nuqtalariga perpendikulyar bog’lanishdagi jarayonlarning o’zlari hayotlama ijroda, voqea-hodisada qarama-qarshi topiluvchi qirralar, yondashuvlar va bo’laklar (nomlar, sifatlar) bo’lsa, shu nuqtalarning ozginagina chiziq sohasi va yo’nalishi bo’yicha sudralishiga xos shu shtrix chiziqlar yoki surilish, sudralish uzunlik qismlari ikkala nuqtaning bir-biriga mosligi, bir xilligi va ikki tomonlama birlashuvi yoki o’xshashligi deb qaralishi lozimmi, ha endi xo’sh. Endi. Demak, hammasi, kompyuterdagi internetdan olingan dasturiy ta’minotlar Shunday ishlamoqdaki, go’yoki oval shaklida. Endi jonlar ya’ni parallel nusxalarimiz, klounlarimiz jon sifatida berilgan o’zlarining aylanaviyliklaridan o’tib tuyg’ulardagi parallellik orqali ovalsimon shaklga nuqta bo’lmish sezgilar tomon o’tib bormoqdaliklariki bu shu. Qo’lim bilan to’g’irlavoraman deydi, menga bir nusxa shakl. Bu – kompyuterdagi maxsus va ixtisoslashtirilgan holda internetda yagona menga va kunlik sahnamga atab qilingan va topilgan dasturlarini va brouzer ishlashiga xos kodli muammolarniki xo’p shu. Ozgincha olayotgan, yig’ilib qolgan tanlov cho’plari va tayoqlari bilan o’zlarini hali bosim ya’ni kodlar jamlanmasidagi ehtirosli Interface lar qatorasida bilgan ichimdagi shu go’zzuklar klounli, aslida elektron va kodli yasalishli qo’llarini endi sal muncha jismli bo’lganligidan xursand bo’lib, baribir kodlarga ya’ni kompyuterlarga qo’shilib ketishini pesh, ro’kach qilishmoqdalarki xo’p bo’pti. Bizning tanlovlarimizni egallab bizga o’zlarining qoloq o’rnilarini kulib, masxaralab ko’rsatayotganga xos ravishda internetdagi pullik dasturlarning torrent lardan crack lanishlarini ham xatoga qo’yib, oddiy ravishda ishlashini o’zimizni sodda dasturlatish yo’li bilan qo’llashimizga qaratgan holchalik boshqarishni bilishga kelishganliklari ma’lum va ma’lum emasmi yoki. Sharemouse dasturini bugun shu tarzda, muammoli namoyon qilinishining guvohi bo’ldim. Go’yoki men Powershell bilimlarim bilan, bilimlarni boshlaganim ham endi bo’lishi kerak ma’noda, aslida juda katta bilim sohibiga aylanib qo’yaolgan edimki, baribir get-process, pipeline va stop-process, so’ng start-sleep (sleep, gps, sps) lardan foydalanishim, wile loopinin ham qo’shib qo’yishim kerakligini oldindan bilib turganimda shoshmay qolishim muhimroq nazarga olinadiki, xo’p shunga hozir ahamiyat berib yo’limdan ishlarim bilan ovorali monologlarimga ham erishdim. Aslida yo’qotilgan tanlovga xos ravishda, boraverishda teskarilik bilan, dasturlash yoki console oynasi ekran yuzasidan, desktop bo’yicha o’z-o’zidan ochilib borishi hisobga olinajakli tasavvurlar bilan chulg’anaman hamki xo’p bo’pti. Shunda men ham oddiygina ichimdagilarga o’xshab bosimli kodlovchiga aylanishimdan qo’rqib, oxiri axlatli masalliqlari qolgan pamoylar, shu ichimdagi qolib kelganlarning ovqatlanishlarini yeb yuborishim mumkin sifatida qolishdan hadiksirab jirkanaman. Shuning uchun bugungi yurish-turishlarim kuzatishlarimga borib taqalgan monologlarimdan sabog’im ham shuki, birinchidan ham aynan bularga va shu turli hoziroqdan yetishayotgan saboqlarimga e’tibor berib, dasturiy ta’minotlarni topish va egallashgacha qiynalish kerakligi muhim va haqiqatdanligiga ishora bo’lg’usi ham ediki, shularni ancha qiynalib to’liq o’zlashtiraman, crack larini topaman deya say-harakatlardan so’ng, oxiri borini yuzasidan, o’z dasturli ta’minotlaridan qanday tartib bo’lsa ham foydalanib yuborish kifoyaligi bir muncha aziz hammamizga xo’sh. Zero Gotdagi asl hozirgi bo’layotgan Ungotchilar shuncha yil umr kechirishlari davomida bizlarga Got ning o’zidan boshqa dastur beraolmaganliklarini o’zlari bo’ynilariga olib bildirishganlar doimo. Yonlarimizdagi klounlari yoki ahmoq kishili zotlari, jonli va tuyg’uli nusxalari bo’yicha hamki, ularning asl nusxali yuksaklikka xos yashashga odatlangan hozirgacha bo’layozgan insonparastlarining birinchidan hattoki xarakterlaridan oshib boshqacha uslubli ma’lumotlarni keltiraolmay, ikkinchidan bor-yo’g’i shu adabiyot va boshqa dunyoviy ma’lumotlashuvli bosim, standart bilimlar manbayidan foydalanganliklari ma’lum va mashhur hozirgacha xo’p. Mana hozirgina ichimdagi shashtlari pasayishiga xos, xo’shki: - qoq bizni, bizlar haqiqatan ko’p, shu bilinib qolmoqda, - deb yozdirish payidaliklari ham amrimahol ediki, ammo ha yozdirishdi. 286. Bugun 79-kun ya’ni 79 kun qolayapti. Tushimni bugun ertalabdan to choshtgohga qadar davom ettirgan uyqumda bir sahnada o’zim ikki bor bo’laklanib bir qismida qayta qaytalandimmi, ha. Shu degani mening zapis ya’ni sahna, muddat bo’yicha elketron harakatlanish yagona tarzda o’tib yakunlanib qotganligi bo’lishim boshlanganligini bilsangiz yetarli xo’sh. Mana men hozir reklama dasturida bitta otishmaviysimonlikka xos zapisni yoki videorolikni 3-4 soniyada bir xil tarzda qaytarilaverishini qotgan yoki o’zgarmas bir holat, tosh yoki teginmaydigan narsa sifatida baholamoqchiman. Shu yerda harakatlanishdan ham ko’ra o’zgarmas qotganlik yakuniy davri hisobga olinib ko’zga ko’proq tashlanadurg’onligini bilsangiz yetar. Demak, 79 ga kelsak, yettining 9 ga yetib olishi ma’nosi ko’zga tashlanib, 7 esa bu – tom ma’noda orqada qolgan 3 ta avlodlarning oldindagilarga yetib olishi bo’yicha harakat ustunligiga xos parallelligi, yakka chiziqda birlashmoqchiligi bo’lib, demakki, shu qanchadir orqadagi jarayonli yoki holatli, kichik lohzali qolishlar bilan o’zlarining hozirgi mag’lub tomonlaridagi 9 soniga ya’ni nisbiylashuvli raqamli zapislariga yetib kelgunlaricha shu 9 dan bizga anchagina nisbiylashuvli o’zliklar qirilish yoki parchalanish, oshiqlikka ko’ra (to’kilish) natijasida tushdi, yemirildi. Natijada bugun men asosiy boshchiligimda Buxoroliklar va ularning Dunyoga ta’siriga tushganlar birinchilardan bora eng katta zapislar ya’ni sahnalar bo’lishdan boshlashga majbur bo’ldilar. Odatda men keng olam uchun ma’lumotlarimni hech qayerdan eshitmayman yoki bilib olmayman, ammo o’zimning xulosalarim yetkazib qo’yadi. Zero aslida mening oila muhitimdagi oila a’zolarim va yana qandaydir shunday ijtimoiy chegaradagilar bilan bog’liq ma’lumotlar, ularning taqdirlari haqiqiy olamdagidan o’zgacha yoki boshqacha bo’lib qolganligi bilan hammasi ayonlashganligini bilingiz xo’p. Qolgan hammasi, Buxoro yoki boshqa viloyatlar, Davlat va Dunyo bo’ylab ma’lumotlar o’zgarmas, masalan, Rassiya bilan Ukraina urushi hozir bo’layapti deb qaralaversa ham balki to’g’ri sanalishi darkor. Endi oilamizga kelsak, birinchidan hamma insonlar o’z nomuslariga, nomlariga xos taqdirni boshlaridan o’tkazishga majburliklari, mukkasiga soldirilib mahkamlanganliklari ya’ni Got tomonidan qadalganliklari sababli bizning haqiqiy oilamizdagilar ham o’z nomlariga xos hayot tarzlarini, umrlarini bildirib kelganliklari ma’lum bo’lishi kerakki, ammo faqatgina o’zim bexabarman. Ikkinchidan esa men biladigan, yonimda va ko’z oldimdagi chiqib ketgan yoki bir xonadonimizdagi nusxali yoki klounli oila a’zolarimning taqdirlari aynan nomlariga teskari ravishdaligini birma-bir aytib qo’yaqolayin sizga hozir. Kimdan boshlasak ham bo’laveradi, keling bir boshidan ya’ni katta akamdan boshlab qo’yaqolaylik. Alisher nomi bilan ismlagan haqiqiy katta akamning shu nomlarini ya’ni nomuslarini belgilash tartibida, aynan teskarisini bajarib Kanadaga ishlagani otlanganliklari men uchun ma’lumot o’rnida, chindan ham borki, ammo aslida ichimdan ko’proq yondoshadilar shu akamning nusxalari. Endi. Ulardan avvalroq shu. Kitobimning yana qariyb o’shancha, 1000 tacha qatorini o’qib tugatdim hozirgina, aniqlik bo’laqolsin deya, keling chamasi 3-4 daqiqa avval deb qo’yaqolaylik. O’qish davomida olgan taasurotlarimni baham ko’rsamki, o’ylovim doimgiga o’xshab kunlarning o’tishi, raqamlar ma’nosi bo’yicha o’zini yana, raqamlarga xos yoki shularga yondashuv tarzida o’qish mohiyatini tushuntirib berdi. O’qiganda endi xayolimga, ya’ni o’ylovimga kelgan gap shu bo’ldiki, aslida asar uchun yoyilib, qator qilib yozilgan, ajratilgan yakka-yakka so’zlarning o’zlari ham hattoki mening yoshlik chog’imdan olgan so’z boyligim, eshitish salohiyatim va aynan sheva va adabiychalikka xos ommaviy axborot vositalaridan, medialardan olgan so’z va ibora qoliplarimning o’zidagi ichki chalkash bo’lishiga xos turishini yoki yozilganligini men o’qish davomimda o’zimning uslubimga, o’yinlar nazariyamga muvofiq tarzda tartiblab, butlab chinakam so’zlarga, shundan so’ng esa boyagi suhbatimizda bo’lganiga o’xshab asar jumlalarini yaratishga to’g’irlab qo’yishim kerak. Masalan, deylikki, kerak so’zi areka qilib yozilgan yoki so’z boyligimda bo’lishi mumkin xolos. Endi. Boyagi tahlilimizni davom ettirsak, Alisher akamning o’zlari go’yoki Alisher Navoiy Movaraunnahrning Hirot qismida ajralmaslik alomatiga xos turar joy sifatida tushungan bo’lganligini bilsakki, hozirgi Buxoro uchun Tojikiston hudidi shunday bo’lib, Alisher akamning uylari shu yoki bunga o’xshash qandaydir hududiy bog’lanishga xos joylashuvda bo’lg’ay masalan. Alisher akamning nusxalari, o’z laqablari Ziloshga o’xshash  Zlisho ostidagi jonli taraflamalikka xos klounlari bo’lsa, Kanadada Yerning eng uzoq va mo’tadil bo’lmagan, uzilish jarayonidagi tarqalish ma’nosidagi joylashuvida kanada, kana bo’lib yopishib yotibdilar. Shu mening olamimdagi ma’lumotning qandyaligi, ko’rganingizdek bu ma’lumot teskari bo’lishi bilan aniqlikda turaveradiki, har qanday bo’lishi degan gapning o’zi nomaqul xo’p. Kichik akacham bo’lsalar esa Bahodir nomini egallab, Buxoroning bahosini berguvchi sifatida kelingki Xorazmga xos va mos sarhadlashuvchi joylashuvda bo’lishlari lozim emasmidi, ha shunday esaki yo’q. Ammo Bahodir akamning men biladigan hozircha yonimizda bir katta xonadonimizda istiqomat qilayotgan nusxali klounlari, kallamdagi mijg’ovsifatsizlikdagi bir nusxali xilliklari Qul kodli klichka, laqabi ya’ni shu nusxalashuvlar tarafidagi o’z nom va otlashuvlariga xos qolib, Xorazmga teskari bo’lsa kerak emasmidi, shu AQSh va Jondordagi bu xonadonimiz yonidan yer olib joylashib, bordi-keldi qilib yurishni lozim topganliklari ma’lum endi mashhur xo’sh. Opam, tanachilligi esa Lola bo’lib, og’riq ya’ni alashishdan lol qolish ma’nosidagi shu nomidan keltirib olsakki, katta akamning Tojikistondagi katta bizneslari bo’lsa, akachamning Xorazm ishlashlari bo’lib yursalar, so’ng shular ortidan boyligimizga xos uy-joylarimiz mana mening parallelimdagiga xos katta qad rostlab turishi turgan gap ediki, shu qo’nim topajak hammaning joylashuvli manzili va makoni yerida yashab qolaveradilar shekilli deb tahmin ostiga olavermay, aniq bo’lishini bema’lol topgansiz emas, topdik ham derdik-ku, ammo topganim ayon hozir hammaga xo’sh. Demak, Lola bizning hozirgi men turgan katta xonadonning qayog’idadir yashab, o’z oilalariga ega chiqqanchalik yashaganliklari ma’lum turmush sifatida ichkuyovlik qilib olingan birontasi bilan ham bog’langan bo’lsalar mana sizga shu. O’zimni bilasiz, Bobirmirzo ismim bilan “yana burib-burub yozishlarga, mirzolikka” shay bo’lib qolgan o’z hududimizdagi joylashuvga aloqador sifatida hali beri Toshkent-u azim shahardagi o’qish va oliy ta’limga xos harakat bahsidan so’ng mana necha yildirki, 9 yildan buyon shu katta Jondordagi ya’ni endi katta uy-joylashuvimda qo’nim topib, kelayotganda 5 yildan beri yolg’iz emaski, xo’sh shu. 5 yildan beri men o’zimning erkimdagi yakka shaxsmasman, balki javobgarligi yuklatilgan ravishda masuliyatga xos vazifam bilan birlashmay kelmasammidi, yo’qki shu. Demak, mening nusxam, Shohid esa butun O’zbekistonga Shohidlik berish maqsadida Buxoroning yagona davlat qurishi bilan shu O’zbekistonga bildirgan boshqa viloyatlarga xos bo’lmagan ma’nosiga xos mening Toshkent-Buxoromga teskari ravishda shohidlik ya’ni viloyatlar aro love belgisining teppaga qaratilgan uchiga chiqishga xos xaritasiga yarasha bog’liqliklar ila bashoratini belgilab qo’yganlik bilan hammaga ma’lum endi. Love ya’ni belcha, nokcha belgisi ostidagi burilib birlashishda Buxoro yo’q faqatki, Shohid qolgan viloyatlar bilan shu belgi ostida kesishuvga xos erishishni amalga oshirib toki Toshkentning bu belgi uchida turishigacha yallig’ va yallig’lanishli surilishlar, yog’duli suzulishlar qilib yuribdi. Lola opamning O’lo laqabli ikkinchilari bo’lsa, o ya’ni Dunyoni, meni o’ldirishni istab, Darveshi Jondorning bir qishloqchasida o’z nomiga xos darveshlanish ma’nosida yugurdakliklarga doimo shay va mazax qolsin bo’pti. Faqatgina Nodira singlim o’zining Indira laqabli yoki ikkinchi taraflama nomlanishga ega bo’lgan klounadasi bilan Buxoro shahrining qoq markazlarida yashashga xoski, xo’p shu. 287. Endi. Nodir ukam esa Komil artist tomonida, bollar ya’ni asalari uyalari yonida Polinbek nomli og’achisi, egachisi yoki jonli nusxasi bilan birga parallel turadi. Bugun 78-kun bo’lib, hammasi iziga tushish arafasida. 90 dan 12 kun ayirilayaptimi, demak, 12 ya’ni 1+2=3, demakki, 3 kun bo’lmish Ibrohimning 90 ining 9 idan ya’ni raqamli taraflama bo’laturishidan ajralishi, tark etib uzoqlashishi sifatida o’zining uzluksizlik bo’yicha shu cho’zilishdan so’ng alohida bitta yuqorida turishi, ya’ni nisbiy raqamlashuvdan birinchi bor chindan ajralishi hisobga olinadi. Men esa nisbiy raqamlashish ya’ni raqamli Dunyoni bilib, o’qishim davomida yana bir keyingi navbatdagi davomiy g’oyaga yo’l qo’yib, yog’li suv sirpanchiqligidan qizib bug’argan shungullar yoki girdoblar yog’ning yo’qlashuviga erishgulik tarzdagi sirpanchiqligi yoki tayirmachoqligi tufayli boshqa yoqdan, go’yoki suv ya’ni havo bosimi yon-atrof qismlaridan chalkashlik ya’ni ko’piklikka xos boshlanish aro yangi shungul hosil qilishini asarimizdagi chalmaq deb hisobga olingan, bulg’angan so’zlarning va harflarining mening bilimimdan va yoshlikda olingan mediali, eshitish jabhali xotiramdan o’zimning ko’zimdan chiqarib yaratib borish davomida istalgan ravishda jumla tuzib, yo’q gapni paydo qilaverib o’qib boraveraman. Natijada bir turg’un yoki me’yor, qorin preslanishi maromi ostida bo’lib kelayotgan nazdimda va tafakkurimda yuz berayotgan havo damidagi bosimga kirgan shungulchalardan burilib chiqqan harfchalarni yon atrofidan yana o’z-o’zidan, ko’piklardan yasalishiga xos boz ustiga shu me’yorga yetkazib qo’yish orqali kollinearlik qilib, oxiri birinchi bor raqamli olamning qo’zg’almasligini, o’yinlar nazariyasini o’zgarmasligini ushlab turaoldimki, oddiygin fizikaviy bir xil qarash qilib yashab, o’qib boraversam bo’laveradi endi. Mana shu yozuvlarimga ham, ichimdagilar kallamning ikkilanishiga va ulardan foydalanish bahsi yuritilishiga qarshi qandaydir istalgan boshqa harflarni yozib borayotgan so’zlarimga kiritib bilishganiga doimo hayron qolib kelardimki, endi bo’lsa bu – chindan ham oddiygina qora boshim, miyamdagi o’ylovning qora siyohi ya’ni meni bosib olayotgan va ko’rinmas parallellikka g’arq etayotgan haqiqiy Dunyoga yangi kelayotganlar tomonidan mening tanamning a’zolarini, kallamni va badanlarimni yo’q qilib qo’yib har qayoqdan chiqaradigan holda kallamning aniq ID, aniqlashuvli yoki GPS sifat, chinakam isbotli qarashni yo’qqa chiqarmaydigan ishlar bo’yicha kallamdagi o’zimni aniqlashning va tayinlashning yozuvli belgilari, elektron ma’lumotlari yoki xuddi shu wordda aynan qora harflarni bildirib qo’yajak yozuvimga xos siyohga o’xshash manodorligi asosida bo’layotgan yana qaytaramanki, bu – mening yo’qlik ID lashuvim. Aslida men yo’q bo’lib borayapman, istalgan joydan masxaralik emas, chinakam fan sifatida chiqishim mumkin, shu ilm-fanning so’nggi pallasi. Ha, koinotning va tabiatning insonga bog’langanligi bo’lsa ham nima qilaylik, baribir bizning yuz-tutishimizdan ilm-fanga yondashuvimiz orqali ko’rinish hosil qiladi. Men endi foyda bo’yicha orqada qolib ketayapman, terimdagi yoki cho’chog’imdagi jinsiy asablar mendan yulinib olinib, atrofimdagi narsalar bo’lib o’zgarib borayapti. Hattoki mening yo’qdan bor bo’lib chiqqan joylashuvimda hamki, to’satdan haqiqiy bo’lgan, tanlovli birovning oldida paydo bo’lsam, go’yoki mening inersiyam tufayli harakatim xatoligi va doimo shunga o’xshagan xatoliklar ko’zga tashlanaverib, qarshimdagiga hech qanday tegmasimdan, tekkanga o’xshab terimdan hujayralar unga o’tib qolgan sifatida o’zimning kuchimni, aynan foydali qarashimni va naf-manfaatlarimni yo’qotib qo’yamanki, mana shu mening qoloqligim va zapisdaligimni aniq bildirib turadi. Shuning uchun men bilan hozir yana qo’zg’ala boshlagan foyda kurashi borayaptiki, men hali tanlovimni ularga berishim boshlanishi munosabati bilan bu. Hali aytganimga xos, devonalikni ya’ni umumiy ravishdagi o’zimning devonaligimni fosh etib qo’yganimga xos, bu – ikki miya sharlarimning ikkisi ham bir masala yuzasidan foyda muhokamasiga berilib, boz ustiga shu jarayonda ham baland-past nisbiyliklar qilishib o’zicha, o’zlikka yoki ehtirosga, kayfiyatga naf ishlab chiqarishlari bo’lgani boisidan mening oldimga ham kimningdir o’zi o’zgarib qo’ygan, bo’lgan narsaning ichidaligi, o’ziligi bo’yicha menga yaqin kelib, ammo tegishga va urishga iloji bo’lmay, esimning qudratila himoyalanaolishim boisidan va barcha yoqlar tartibsiz ravishda X-men:Apocalipse dagi Xudoning ishiga o’xshash changlar va ashg’al-dashg’allardan yaratilishi ilm-fan bo’yicha insonning oxirgi kuchlaridan ham yuqori kuch talab etishi sababli hisobga olishinining iloji bo’lmagani sababli shu narsalar meni havodan, yo’qdan-bor bo’lib yolg’on ya’ni aslida ilm-fanning cho’qqisi sababli kelib urishi bo’lmay qolgani boisidan, bu narsalarning o’zlari sifatida bo’lib bergan egalari qiziqqan va atalib qolgan yo’llarida orqaga tortilishlari, o’zlarining turtkilarini bosib olishlari qiyin bo’lganligi bois meni shu foydamga qarshi miyamda qarshilik qilib shovqin ko’tarishadi. Demak, aslida barchasi ilm-fanning yutug’i deymizu, ammo ilm-fan yoki darslar insondan olinganligi chindan ham ilm-fanning tabiiy aylanishini bizlar uchun masxara qilib, bizlarning, tabiatning jonsizligiga bo’lgan, ishonchli qarashimizni urib kelaveradi. Ilm-fanning yoki texnologik taraqqiyot qanday bo’lmasin, o’z davri uchun bo’lib bergan yutuqlaridanoq barcha jarayonlar insonning ichki siymosidan, tana shaklidan yoki soyasidan, yorug’lik o’tmay hosil bo’lgan qora hajmidan ya’ni shu jonli nusxalaridan tabiatga o’tib, aylanib shu tabiatni yaratib kelgan. 288. Endi. O’zi-ku, nimalar bo’layapti. Shu 90 kunimnin tushuntirishni astoydil ravishda orqaga kamayish ravishida tushuntirib berganim bo’libmidiki, meni o’g’illarimiz va katta yashayotgan xonadonimdagi boshqa Ruhlar, kishilar bilan urushqoqligim tabiriga ya’ni ehtimol chiqib qolishiga, tahdid va do’q-po’psa ma’nosidagi ishlarimga anchagacha erkinlik berilib, bolalarning va kattalarning bir-birovlariga shatta yedirishlari, lat berishlari va falokatli yoqalashuvlari ko’payib qolayaptimi, ha. Shularning asosiy sababi 90 ning 9 va 0 sifatida shu sonlarning o’zaro almashinuvi deb topiladiki, 90 kun yakunlanib 0 kun qolganda, barcha raqamli oraliq belgilanib yakunlatilgan sifatida mening Ruhim tanamdan chiqishi, 0 dan 9 ga o’tishim hisobi amalda sinalmay qolmasligi mumkin emas. Shuning uchun men bilib va ko’rib, sezib kelayotgan ichki nizolarimiz va falokat saboqlari oxir-oqibat, shu kunlar yakunlanaverib 0 da meni larzaga solishi, boshimni qorong’u qilib Ruhimni tanamdan so’rib chiqarilishiga sabab bo’lishi kutiladi. Endi, onamning egachilariga ya’ni o’zlari ega bo’lib berayotgan nusxalariga kelsak, Bo’stur deb hisobga olinmoqliklari tayindurki, xo’sh. Bo’stur 3 ta onamning Iblis tomonlama Farishtalik qilishlarining nomi bo’lsa, Ruh tomonidagi yuqori darajali Farishtalik, almashinuvchanlikka yo’l qo’yganliklariga ko’ra O’stir laqabli, nusxadagi nomlangan enag’am ma’lum va mashhurlarki xo’sh. Asl onam esa menga o’zlarini mutloq bildirmay, shu ikki onalarimni va boshqalarni o’z domlariga solib ishlatib kelganliklariga e’tibor bersak, bu – Farishtaning o’zidagi almashinishning o’zi sifatidagi Farishta bo’lib, Mastura deya nomlanadilar. Haqiqatgo’ylar tomonlama Ruh Farishta onam O’stur bo’lib, meni o’rab olgan yolg’onparastlar tomonidagi Iblis Farishta onam esa Bo’stur sifatida ikki shu tomonlarni, Got va Ungot ni bog’lovchi almashinish ravishidagi ko’rinmay yashab mavjud bo’lgan onamiz bu – Mastura bo’laturganliklari maqul. Bo’stur bilan solishtirsak Masturani, stur oralig’i o’zicha ikkisida ham bor bo’lgan holda, m harfi 13-harf sifatida o’ harfidan 14 taga qoladi, a harfi b dan 1 taga qoladi, Bo’ dan ya’ni 2 yoki 2,5 tali harlardan 3 talik sifatida Maa harflari ajralishi bilan qolgan 1, 3 va 14 harlar aloqasidagi Shohid va Zokir bog’liqligi hisobga olinaverganligini bilsangiz bo’ldi. O’stur bilan Mastura orasida esa O’ va Maa harflari 1 va 1,5 ga 3 nisbatini berib ham alohida shu sonlarning qat’iyligiga inobat berilmog’iga xos ifodaviy, bir-birovini bildirib ajraluvchanligi bilan bog’lanishini bilingiz xo’sh. Demak, shu paytgacha meni o’rab olgan ichimdagi O’stur va Bo’stur onalarim menga xuddi shu nomlariga xos ichki muoamala qilib kelganliklari tayin. Bo’stur onam esa tashqarimda ham xuddi o’z nomlariga xos, “bo’ston, tur” deya bo’stonga xos tabiiy gashtalikka meni turg’izib turish odatlari bilan yashatib kelaverganliklari ma’lum xo’p. O’stur onamning nomlari shu o’zi bo’lgan bo’lsa kerakki, meni o’stirishga, “o’stirib turishga yoki tirishishga” urinib kim men tomondan nimamni, qaysi jihatimni yoki jabhamni boshqarishini ichimdan bildirib kelaverganliklari bilan ma’lum va mashhur. O’stur onam yaxshilar, ammo o’zlaridan ham o’tayotganimni bilib ozgina qichishlarini bildirib turadilar. Demak, meni Ruhzodalar egallab o’rab olgani boisidan, hech ikkilanishsiz yoki qo’rquvlarsiz, sotishmaslik bilan xonadonimizdagi, haqiqiy taraflamalikka qarshi mazmunda yashab kelayotgan uy egalari-yu a’zosifatlariga e’tibor qaratsak. Akam Qul, rafiqalari esa O’zila bo’lib, balki adashgandirman, chunki ichimdagilar shu nomlarni menga aniq qilib berib kelib, endi baribir qandaydir men bilmagan yo’llardan sotilish yoki boshqa ishga aralashish ma’nosida ma’lumotni berib, utechka qilib yuborayapsan deb bilayaptilar. Ha, O’zila lekin. Qizlari Sofi o’rniga Ofi, shu ham biz ya’ni o’zim bilan birga hoziroqdanki xo’sh. O’g’il katta farzandlari Islom asl ismini menga Isat sifatida tanishtirdirti. O’zimning Ruh rafiqam esa O’rgiza nomini oladi. O’rgizani menga tanishtirishlari bilanoq, mening hayotimga qanday qilib dick advokatli ta’sirlashuvlarini berib kelgani xayolimga kelib ketmoqdaligi aynan maqul ham edi-ku, xo’sh ha, ammo o’zi noma’lum hali beri. O’rgiza degani “o’ringiz gilza” bo’lib, mening olatim bo’yicha avtomat gilzasiga, olat terimni ichiga bottirib qo’yaverishga intilib, yuzaroq etlaridan qalin teri bilan go’yoki orqa belni uqalashga xos quyuq teri libosili ishlari tayin hamki, so’ng oxirida qinimning yupqa salafanga xos, ingichka qatlamini g’adr-budurli, g’idr-budrli qilib, dollar pulining aslligini aniqlab beruvchan holatni anglashilishi uchun xosdalanishli tarziga kiritajak amallari butun shu yoshgacha umrimga rahna solganligi ma’lum va mashhur. Ruh xotin bo’lsa, shu taraflama qaysidir otasini qoloq qarashlari bilan birga qorishib, bildirmay qo’rqizib ya’ni o’z qilmishidan qo’rqmay, yashirib va ustidan esa qo’rqizish bilan yomonligini bildirmay qildirishga urinuvchi otaxonisining izidan borib, erni rosa boplab pul ishlashga chiqaraverish bo’lsin-da!!? Shu yerda ham otaxoni, asl mafiya ya’ni o’z tanali qizining uyoqdagi otasi mening Ruh xotinim bilan o’z qizining qandaydir aloqalari, tan va jon almashinuvi bor deya, menga o’zining qitmirlik bilan o’tkazib kelayotgan yomonligini yashirib, birgalikda qo’rqizish qilib, aynan qo’rqizish bosti-bostisi bilan yashirib, bostirib kelayapti. Mana hozir ham birinchi hamlasiga qarasak, qandaydir tomoq olishiga xos “hhhhee” deya, “hali shoshmay tur” degan gapini aytib oldi. Aslida men bilaman, menga u tomonidan, qaynotam tarafidan qo’rqinchli gaplari yaxshiliklari bois teskari bo’lib kelayapti. Ammo O’rgizaga nisbatan mega O’rgizaning tegajonliklariga, yoki doim siltab-tergashlariga qarshi “qo’y qizim, shunga nima qilasan” deya meni yonimni olib gapirishlari, qarangki aslida yomon ko’z bilan ko’z suzish sifatidagi ish. Go’yoki shu meni oldimni olib gapirishlari yig’ilib-yig’ilib meni bir kun kelib, ham cho’chitish bilan birga, Score urib, “tagimdan hamlaga tayyorgarligimni so’ndirib, yo’qotaverib” yerga uloqtirish, chaqqibozlik qilib urib olish bo’lishiga umid bog’lashlari bo’ladi. Meni shu 90 kunlik tugayotgan davrlar yakunlanaverishida, yana 77 kunlar chamasidan so’ng nimalar kutayotganini bilasizmi, men Shohid tomoniga o’tib olib, yangi bitta ko’tligi bilan zo’r xotin, rafiqa olaman. Mana shu chin haqiqatli hayot tarzidagi ishimiz sifatida qabul qilinadiki, ammo o’zim bu tarafda Ruh bo’laman.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima