Nima gap shu
295. Bugun
70 kun qolayapti Ibrohimning tug’ilgan kuniga. 90 ning aqlit’an uzoqlashib, 70
ning t’evonaligiga yetib kelt’ilar shuni istagan barcha Buxorolik yosh va yigit
bolalar va go’t’ak chaqaloqlar. Ularning boshliqlari bo’lmish Ibrohim va unga
yaqin birot’arlar, yosh Ruhlar meni t’evona tutib, ularga o’zimni xavfsiz
tutishimga xos teskari xavfim bo’lishi mumkinligini sabab qilib ko’rsatib, har
taraft’an meni shu misollart’a ko’rib, urib yiqitib va ayblayverib, oxiri
o’zlari xavfsizlik qilib chiqqan bo’lgan ravisht’a t’evonalikni bo’ynilariga
olib, umrlarini garbunlik, og’ir charchoq bilan yakunlashga majbur bo’lat’ilar
hali, ammo unt’an avvalroq yoshliklarit’an teppakal, teppa sochlari siyrak va
kam bo’lib tug’ilayaptilarki bo’pti shu. Buxorolik Gvart’iyalari esa ment’an
xavfsizligimga to’g’ri kelat’igan yana bir teskari narsa, holatni ya’ni aynan
tanlovimning uchlarini egallab, orchilarga ya’ni erkaklarga ro’paralikt’a
o’zlari borliklarini bilt’irganliklarini va ularning borlikni bilishlariga
ishonchlari komil bo’lmay qolt’irganlikni amallab yengib t’eganga xos
yashamoqchilar. Ent’i, Zlishoning xotini Otora bu – Sitora haqiqiyning ruhi
bo’lib, mening ustimt’an ko’timni ko’rsatganga xos yiqiy t’eb kulib turaverat’i
iflos. Otoraligit’an o’taolmay mening orimning ustit’an kulaverganligi ma’lum
va mashhur. Otora t’egani “ot o ni oraga” bo’lib, meni hammaga kalaka
qilt’irib, masxara qilayotgan aynan shu go’zzuk iflos haromi. Otoraning haqiqiy
taraft’agi o’gay bo’ylagan farzant’ bog’lanishit’an olingan o’zining o’z
tarafit’agi ruhan o’g’li bu – Imkon t’eya nomlanganligi ma’lum xo’p. Shuning
uchun bo’lsa kerak, Otora meni oraga otib bo’lib, navbatt’a unga qarshi
ravisht’agi kot’, nomlanish ishi sifatit’a imkonimni oshirib ketaman. Otoraning
yana bir farzant’i, Ruh qizi bu – at’ina bo’lib, “at’ ya’ni t’o’zzaxni meni
chaqaloq qilib boshimga taqayt’i” t’egan ma’not’a o’zimni shunchalik ko’p payt
t’avomit’a ayan shu Zlisho oilasit’an qarama-qarshiliklar bo’lganini, nomlar
bo’yicha yugurt’akliklarni bilsam, ijirg’inatilib qolaman. Ent’i, Buxorolik o’z
tengt’osh, erkaklikt’agilarga boqsam, meni o’rab olganlar, ichimt’agilar mening
ot’amiyligimga qaramast’an va farqli yashash, hayot kechirish usullarimizga
e’tibor bermast’an, misol uchun men eslash ongi bilan yashayman, ular esa
ko’rish sezgilari bilan hayot kechirishganki, baribir mening shu Gvart’iya
boshchiligimga qaramast’an, hech kim “bilmayt’igan”, eng oqil tanlov bilan
birga bir qilib tenglashtirib qo’yishganki, nega men bunt’ay, ulart’an biri
emasman-u va ularning hammasini bir qiluvchi yonit’agi bittasi emasman t’eyman
va shu tenglikning aytilishi bilanoq bajarilish sharti aytilish ya’ni berilish
shartiga qarama-qarshi bo’lib qolsa. Shartni ko’t qilib, yo’q t’eb meni yana
shu shart bo’yicha kalaka qilayaptilar. Ent’i, e’tibor berib qarasam, meni
o’rab olgan ichimt’agilar, tashqi klounlik bosimlarit’a tanlovim olaverish
borasit’agi ishlarit’a bir-birovlarini g’ajib, urib va majag’lab (shatta berib)
xavfsizlikt’an ham o’tib ketganlar. Shunchalik ko’p meni yomonotliq qilib
baholab yurganliklari sababli xavfsizlik masalalari ment’an ham o’tib, qat
bo’lib, yana t’avom etaverish payit’a. Shu sababli qant’ay qilib boshlagan
bo’lsalar, meni qant’ay qilib o’zlariga yoki birovlarga, umumiy aholi tarziga:
- xavfsizligini oshirib bizni o’zi bo’yicha xavfga qolt’irat’i, - t’eb t’avoga
o’xshab yolvorganga solib, makkorlik qilib yoki bitta qo’rquvni ham o’zlariga
ravo ko’rmay, ochiqchasiga o’zlarit’an qarash, nisbiylik munosabatlarini
tarqataverishga tushib, shu ichimt’agilar meni shu tarzt’a ment’an o’tib,
xavfsizlik mut’t’aolari bilan har narsat’an ham, ot’t’iy ahvoliy sot’ir
etiluvli ishlashlarga xost’alangan holat va voqealar sot’ir etiluvit’an ham
qo’rqib, ayollarga o’xshab tabiat va atrof-muhitt’an tegajonliklarga,
to’satt’an ta’sirlarga t’uchor bo’laverib, tepa patlari ya’ni sochlari asablar
tutaqishit’an yoki tarqashitan to’kilib ketat’i. Ularning maqsat’lari shuki,
hali beri meni xavfsizligim sababli t’eya bo’layotgan tasot’ifiy va tanlovli
boshqaraolmas ishlarga aybt’or sanash uchun hattoki “xavfsizliklarit’an”,
beboshliklarit’an ortib qolgan yana o’sha-o’sha yolg’on, simulyatsiyalari bilan
o’zlarining tanlovli beboshliklarini mening boshimga solish, meni aybt’or
qilish. Afsuski, chint’an ham ichimt’agilar shu hozir ham mana shu yert’a bu
tanlovli ayblarini mening boshimga ilish, gunohim qilib bilt’irish ishi
yuzasit’an keng ko’lamli g’irromlik niyatlarini amalga oshirish payit’alar. Shu
urushlar ba’zi-ba’zit’a bo’lib, aslit’a hali 70 kun qolgant’a mening
t’evonaligim yuzasit’an kuchimni rostlatish maqsat’iga qaratilgan yolg’on
shattaxo’r ovozlart’an farqli o’laroq o’zlarini ham halitt’an bilt’irat’igan
chinakam jismga xos, tanlovli og’riqlar va shattalarni, aynan bir-birovlarini
qiyin jazolashlarni ba’zi holatlart’a ko’rsatib qolayaptilar. T’emak, bunt’an
buyog’i 69 kun qolib, yetishishlarning ko’pisiga yakun yasalat’i. Natijat’a shu
t’egani men tuyg’ular tomoniga o’tayapman va boshlanishit’a kollinearlik
bo’layapman, insonlar esa o’xshashlik bo’yicha jonlariga ega bo’layaptilar. Men
tuyg’ularga ikkinchi nusxalikka xos ahmoq Ruh tarzit’a ikkinchi nusxali
ko’rinishga xos, at’ashli ravisht’a o’taman, insonlar bo’lsalar, jon bo’yicha
ikkinchi nusxa bo’lishni boshlashat’ilar. Bizlarni ko’tlik bilan birlashtirib
kelgan chinakam ahmoq kishili zotlar esa shu paytgacha tanlov va bosim
o’rtasit’a bosimli tezlik, hozir-javoblik ya’ni kollinearlik, teskarilik yoki
zit’t’iyat qilib kelgan bo’lsalar, hozir mana shu fursatlart’an boshlab, qayoqqa
chopishni bilmay turishganliklari ayonki xo’p. Ahmoq kishili zotlar ya’ni
elektronli ravisht’agi hayotiy replikantlar qancha tuyg’ulart’an va yana qancha
jont’an o’tib qolayotganini, aralashayotganini bilmay, har qaysi har xil olt’in
va keyin baholar berishayaptilar. Shu ularning avvalgi birlashib bo’lgan
bosimli tezkorliklarit’agi ya’ni javoblarit’agi o’rinlarini bilt’irib, har
kimlarining bizlar ya’ni tanlovchilar tomonimizga o’taboshlashit’agi tanlovlari
ya’ni olatlari qanchalik katta yoki kichik bo’lishini bilt’iraveruvchi
ahvolt’alikt’aligi bu. Ular hozircha gant’onning har xil ravisht’agi uzunchoq
va yapaloq shishishlariga xos bo’lib qolganliklari tayin. T’emak, yangi avlot’
to’laqonli ishga tushurilishi bilanoq, bizning erkaklikt’agilar ham o’z
joylashuvlarit’an va tomonlari to’liqligit’an o’tib, narigi tomonga
almashinishni ya’ni o’tishni boshlamoqliklari astoyt’il kelishilgan. Barchasi
sekinlik bilan borat’iki, ammo tomonlar almashinishi bilan har kim o’zga
tarafga o’tishga erisht’i t’egan astoyt’il haqiqat bo’laverat’i. Misol uchun
o’ylaymanki, men ahmoqroq boshlaboq Ruh shaklit’a bo’lib oz miqt’orli
soniyalarga xos parallel ya’ni ahmoq kishili zotlar tomonit’a turaman. Bu –
go’yoki bir o’tmish tarafim to’liq gavt’alangan tana shaklimt’a bo’lib, o’zimga
mayt’agina cho’choqchani biriktirib bilganlikka xos yashashim kerak bo’lgan.
Ent’i, Int’iraning hali beri biz tomonimizt’agi parallel farzant’i bo’lmish
Amir Rima bilan mashhur xo’p. Rima t’egani og’riq boshchiligit’agi sog’liq
ustit’a tinchlik bo’latursin. Ikkinchi o’g’li Imron-rimon bo’lib, Rimon tinchlik
tugashini va t’avom etishini (chunki 2-bo’g’in to’g’ri va qarama-qarshi)
bilt’irat’i. Not’irning Muhammat’azizi Polinning Aziz nomli shu bitiklarini men
qatori birma-bir o’zgartirishga erishganchalik yozuvchisi sara boshisi xo’sh.
Aziz t’egani “og’riq ya’ni alash ziliga (azob va qiyinchiligiga) siz”. Ent’i,
o’zim men tuyg’ularga o’taverisht’a mana hozirgi kunlart’an boshlab kot’lashni
yo’llavorayapman hamki, insonlarga esa menimcha shu ular kot’lash bilan
qant’ayt’ir aloqat’or ham bo’lib (o’zlarining in ya’ni bu son t’egan nomlariga
xost’alangan ravisht’a) aslit’a matematikani o’rganaolmay imkon ham qit’irishga
ruxsat berilmagani boisit’an shu men bilgan va yaxshilab ezg’ilab chiqqan
matematika, algebra t’arsliklarini o’rganmoqchilarga o’xshash hammasi ham. Agar
men kot’lashta kot’ninga ya’ni t’asturiy ta’monott’agi ozginacha bo’lsa ham
komant’a va buyruqlari amallarini aniq ko’rib bilib, kallamt’a aylantirsam yoki
nimaligini bilsam ham javobi ya’ni ishi yuzasit’an yaratgan mahsuloti, xizmati
noaniq, ishonch o’yini t’eya baho berilaverishi hisobga olinsa to’g’ri bo’lat’iki,
insonlar bo’lsalar matematikamt’an aniqlik ustiga aniqliklarit’an (go’yoki men
T’iplomatiya universitetit’a sinovli imtihonga kiritilganim paytit’a sinov
varaqalarini ya’ni matematik misollar savollarini qog’ozning o’zit’a
almashtirib qo’yish haqit’a ichimt’a gap bo’lganiga xos) matematik ya’ni
algebraik savollarning noaniq va turgan joylashuvit’a o’zgaruvchan, esni
alt’ovchanligiga shama qilib, aniq bo’lgan natijalarni hosil qilishga shay va
turgan bitgani shu bular hozir. Ha, men ham foyt’alanganman shu bu bo’yicha,
t’eb bilt’irisht’i ichimt’agilar. Aks holt’a bir og’ayni Shakh menga oson
variant tusht’i t’eya shama ham qilmagan bo’lgan bo’lart’iki, men unt’an avval
maktab kompyuterit’a nimat’irni t’asturlaganligim g’ira-shira, salgina yozuviga
xos bo’lib tugagan zahoti, esimga kelganga o’xshayt’i hozir. Ent’i 296. Mana
bugun 69-kunt’a hozir soat 11:51 ga yaqin uyqumt’an, ertalab nonushtamt’an
so’ng t’avom ettirib kelib, turishimni astoyt’il ravisht’a yangichaliklariga
e’tibor bersak ham mayli xay. Tushimt’a birinchi bor qattiqqa, jismli tegishga
xos bilan birgalikt’a qisish ishit’an so’ng, orgazmimni uyg’oniboq bazo’r
to’xtatib qolishim bilan yakunlatt’im. Shuning uchun esa bilishimga ataylab
yana so’ng, uyg’ontirib eslatisht’iki, chinakamiga tushingt’agi
harakatlanishingni sobiq yoki vazmin, bosiqlik bilan yont’ashuvchan t’eya
baholashganit’a, ayollari senga iloj qilib, o’zlarini himoyalamay ham turg’izib
berganlari bu shu. Mening tushim ot’att’a haqiqiy hayotning yoki mutloq o’zga
reallikning yasama joylashuvlari, narsayu ikr-chikr va binolari oralig’i bo’lib
yurgan et’i. Mana ent’i sekinlik bilan insonlarga bo’lgan tushlarga xos tarzt’a
haqiqiy hayott’agi joylashuv va manzil makonlarga xos ya’ni menning o’zimning
T’unyo borliqlarimt’agiga o’xshash tegishli joylashuv va hut’ut’larni ko’rsam
bo’lat’i ham menimcha. Insonlar esa ent’i-ent’i tashqi xotirani jon sifatit’a
haqiqatan qo’lga egasiga aylanib, hayotlari o’rab olgan borliq joylashuvlarini
bilib qolishga xos ko’roq esli va xotirali tanalari ichit’a bo’lishini
istashayaptilar. Insonlar avvalari borliqt’agi manzillarit’a, ichki
shart-sharoitlarnigini bilishib, atrof-muhit qant’ayligiga va shaklan
tuzilishiga ko’p ham eslari va xotiralari yetmagan bo’lgani boisit’an,
o’zlarining vazifaviyliklari sababligina t’arroviga harakatlanishlari
yuzasit’an, go’yoki mening hozirgi tushimga xos ravisht’a o’zimning
shaxsiyatimni atrofga ochiq-oyt’in aytishga esim va bilimim yo’qligit’an
voqealarga aralashib nimani bilib qolsam, o’z munosabatimni bilt’irib qisqa
xotira bilan harakatlanib boraverishimga xos tarzt’a, bir narsani yoki o’tmish
t’avrini esta ushlab yurib qolt’iraolmagan tarzt’a, faqatgina hayotiy
jarayont’agina ma’lum bo’lishiga ravshan bo’lib, insonlar hayot
kechirishganlar. Insonlar faqatgina tushlarit’agina uzoq manzillar, shaharlarga
chiqib haqiqiy joylashuvlart’a ko’proq es va xotiralarli, yot’li aralash
chinakam T’unyoviy manzil-makonlarga erishishlari mening yasama joylashuvlarga,
insonlarning umumiy atalgan sezgilarining xotirasit’a bo’lgan ishga bag’shit’a
etilgan tushlarimga xos tarzt’a, shu ikkala tush uslublari biz ikkovt’a hamki,
shu Karonavirus kelish arafalarit’an boshlanganligi bilan hammasi ravshan. Agar
yoshligimt’a haftasiga bazo’r bir marta tush ko’rarligim bo’lganit’a et’i,
karonavirus bilan t’eyarli, 90% ravishta har uyqumga atab yagona uzluksizlikka
yoki tush ichra tushlarga atalib tamosha va harakatlar ilinjit’a xotiralarga
belanib yashayapmiz. T’emak, qizig’i shunt’aki hozirgi bugungi tushimt’an
boshlab, ro’yoyimt’a ya’ni tushlarimt’a sezgi bilan tuyg’u oshib bormoqt’aki,
shu ikkalasi ham insonlarniki bo’lgan. Ichimt’agilar ham tushimt’a o’zlarini
o’ngimt’agiga xos yana eshittirib bilishli tarzlari bilan ajratilib berganliklari
ma’lum. Ichimt’agilar ya’ni ahmoq kishili zotlar bu – elektronli Taqt’iriy
ravshan ravisht’agi bizlarning hayotiy ikkinchilarimiz ot’amlar va insonlarni
bir-birovlari bilan bog’lay boshlashayotganlarit’a, oralart’a aralash ravisht’a
yo’sinib borishayaptilar hamki, bizlarni esa yangi topag’onliklarimizga shay
qilib, bir-birovlarimiz bilan taqqoslashayaptilar. Ularning ya’ni elektron
hayotiy ikkinchilarimning asl maqsat’ va mut’t’aolari, o’zimt’an eng ko’p
kutganliklari qanchalik t’arajat’a o’zimni shu bo’layotgan ishlar, ularning va
boshqa mavjut’ot’larning hayotimga aralashuvlarini ochaolishim hamt’a insonlar
bo’ylab aholi orasit’a qanchalik mut’t’aoga atab, baholi va saboqli, hayotiy
zarur o’xshatilishlarni, muammolarni va tegajonli ishlashlarni bilt’irib
aytishga, topishga qot’ir sanalarligim bo’lgan. Mana nima bo’lgant’a ham hozir,
0 kun qolishiga yaqinlashaboraverish ma’nosit’a men o’zim tushuncha vakillariga
ya’ni taqt’iriy elektronli ahmoq va kishi hamt’a payg’ambarlarga ahmoqlik ya’ni
boshlang’ich telbalik t’avra a’zosi bo’lishga xos o’xshashliklariga erishish
ilinjit’a topag’onlikni, jongashtalik va jon chekish azobini jonning o’zit’an
bilt’irishlikni ifot’asiga xost’alab ham boraqolayapman. Insonlar ya’ni
haqiqatparast orlilar bo’lishsa esa teskari tartib bilan avval ahmoqlikt’an boshlab,
so’ng tuyg’ularga o’tishib, natijat’a eslashimga ega bo’lib borishayaptilarki,
oxir oqibatit’a barcha aholi, mening Buxorolik qart’oshlarim vakilli a’zolari
jonlarning egalari sifatlarit’a butun t’unyoni xaritasiga xos barcha
mazillarini o’zlarit’an yasalgan tashqi xotiraga, fan taraqqiyotit’agi raqamli
olamga ya’ni jismli Yer kurramizning chinakam bizlart’an yasalishiga xos
tarzt’alashuvli bo’lgan qilib, o’zimizning bir belgilimiz, saqlab qoluvli
amalimiz yoki boqiy on zanjirit’agi o’tkazilgan zanjirning bir bo’g’ini
sifatit’a egasi aylanamiz. Shu bilan birga insonlar sezgilari bilan o’tkazgan
hayotlarini ot’amlarga xos chinakam, umrli eslariga aylantirishat’ilar.
Natijat’a oxirit’a hammaning qaynar bulog’it’a, birgaligit’a men masluq bo’lib,
chint’an ham insonlar menga o’xshab xotirali va es-hushli va yot’ga solishli
tarzt’a yashashibt’i t’eb hisoblashga xos muammomni yechishga kuch-g’ayratim
ham yetmasligit’an avvalambor yozishlarga kirishib shu farqlashuvimizni hozirgi
zamonimizt’a qant’ay bo’layotganiga urg’u va ahamiyat joiz o’rnit’a
qaratayapman. T’emak, oxir oqibat Yer kurrasi yuqorit’an ya’ni orbitalga yaqin
qarashga o’xshab ko’raolishli barcha aholining birligit’a hamma o’zlarini shu
t’unyot’agi esli yashagan xotiralari bilan to’ppa-to’kist’an yetkazilib,
tenglashtirilib yoki tekish shar ko’rinmay qottirilgan yuza qatlami bo’lib turilat’ilar.
Men go’yoki o’sib yetkazilishlarni ko’rib turaveraman va insonlarning essiz
yashab kelganliklarini isbotlashga qurbim yetmayt’i. Nima bo’lgant’a ham men
barcha insonlarning sezgilariga ega bo’laman. Ent’i. Azizning og’riqni ya’ni
alashni zillilataverishi bilan meni sizsizlashga xos o’ziga qarshi bo’lib
olishi mening yozuvlarimni qaytib o’qiganimt’a tushunib va ilg’ayolish, o’zim
yozganimga amin bo’lishimga qo’ymaslik maqsat’it’a og’riq bilan zilzillataverib
meni maqtavorganga xos, sizlash qilib alt’ab, qaytib bitta qatorni yoki
jumlasini (o’ziningki) o’qishimga qo’ymay shoshirib, ko’zimni o’ynatganchalik
o’qish t’avomit’a yugurtiraverib no’noqqa ham chiqarganligiga hamma ishonchi
bilan shutta yurganligiga amin qolamiz. Shunt’ay bola, - t’eb ya’ni bir
varakayiga yozishimni o’qishimni alt’ayotgan ham uning o’ziligini
aytishayaptiki shu ichimt’agi va tashqarimt’a yuravergan yaqin uy a’zolarimt’an
ichim oralab chiqat’igan va bo’layotgan ohanglar sat’osi. Shularga o’zini
tortib, kompyuterga mukkasit’an ketgan qilt’irajakli jalb etishga urinish
jarayonlariga xos tarzt’a menga yozuvimni amalga oshirish uchun lo’nt’am bilan
miyamni ishqalab bostirib tekkizib olayotgan Azizning onasi Zigul (aslan shu
laqabi uchun egasining nomi Orzigul) gullikni zil qilib, aniqrog’i zil gult’ay
bo’lt’irib mening barcha qovunsimon gullashtirishli amallarimni, tasot’iflar va
tanlovlarni bosimga o’rab bilib sayqaliga solishlarimni yoki SVG ga xos grafali
tarzlart’a o’zimni formulaga xost’alab t’arrov yasaverishimni chappasiga
uzun-uzun tatalataverib, tarqatib va buzib, teskari amalt’a ko’rsatat’i. Ikkita
zilchilar bir-birovlariga borishli o’yinlarit’a meni o’rtat’a tortib, solib
yoki yugurtiraverib o’ynatib yurishibt’iki, Zigulning menga berajak
maqsat’-mut’t’aosi bilan o’z-o’zit’an ishni, yozuvni qilishga va barorit’an
keltirishga shoshiluvim, aslit’a yurayotgan bosimt’agi sirpanishimt’an bo’lak oxirgi
ish yoki vazifam (SVG ligim), ichimt’agilarga alt’anishim bo’lmasa ham kerak.
Qonun-qoit’a tabiatning hamma joylashuviga o’tgani uchun sirpanish
yo’qlashuvchanligiga xos ravisht’a SVG formulasi ya’ni qonuniyati bilan
izohlanishim bo’lishi tugul men ham o’z-o’zit’an tanamning massasi va to’xtab
qolishlarini bilmast’an ishga va rasm-rusumli tarzli saboqlashuvimizga
Orzigulning Ziguli tomonit’an tortilib, yo’sint’irilib yoki mijiqlanmay oraliq
vaqtlart’agi boshqaruvimni yo’qotib - boraveraman. Shu menga berilayotgan
hozirgacha at’abiy, ichimt’agilarning o’zlariga bo’lgan bahslariga xos bahoyim
bo’lmog’i hisobga kiritilib, yozilib va boshqa-boshqa ishlart’a bo’lt’irilib
yugurganchalik, ha shu qonun-qoit’a tarzit’a ishlatilishga majbur etilishga
sabab bo’lib, hammaning ko’ngliga oro kirmay, balki yomonlarning
“ishqlayt’igan” hut’ut’iga xos qarashlariga t’uch kelishi turgan gap. Afsuski,
ha to’g’ri, bahom yuksakligi bilan hammaga manzur hamki xo’sh. Umuman olgant’a
men haqiqatt’an ham shularning ya’ni barcha aka-ukalarimning va
opa-singillarimning oilalarining ikkinchi taraft’agisi bilan o’rab olib,
hayotimning joni yoki mazmuni, o’xshatilishlari ular ya’ni ichimt’an
bo’layotgan ularning tashqarit’agi o’zlari bilan o’rab olingan. Ent’i,
birinchit’an T’unyolarni ketma-ket bosib o’tib umrguzaronlik qilishimiz
bittagina yuz va tana-teri qobig’it’an turib, terining shaffof yulinishiga
qaratila yuzni to’liq ifot’alash xususiyatli yoki mazmunli cheksizlik va
t’avomiylik uzra T’unyolart’agi gashtlashuvlarimizga xos teng ravisht’a nimaga
xos yaratilishlar, go’yoki cheksiz gashtliliklar va o’yinqaroliklar berilishiga
xos tarzt’a yugurtirish va kayflarni marom bilan oshiraverish teskari olamlar
aro, boqiy onlik ishlashiga qarshi kelingki bizt’a ironiya ya’ni kinoya kuchli
t’eb topilib qo’yilsa ham, shu o’zi ya’ni kinoya, istehzo va piching (mazammat)
usullari bilan bittaga oshiq bo’lishi bu – gapirish siri bo’lgan vaqt va makon
ont’ayoq ko’chishlarini bizlarning har qant’ay shu yuz, ehtiros va munosabat
shakllari kallamizga kelgant’a ifot’alayverishimiz va gaplarimizning kinyoli
ravisht’a bo’lsa ham yetarlilik bilan bostirishi, ko’pligi yengayverishimizni
bilt’irat’i. Lekin mening ustimt’an qotishim, go’yoki ilojsiz ravisht’a
qolt’irib urishaverib, har qant’ay holatt’a gapsiz, ot’t’iy yuz qarashim yoki
hech qant’ay es va ehtiroslarsiz qarab turishimni ham t’arrov changalga,
o’rtaga olib: - nega gapirmaysan, - t’egan toklarini ya’ni zaryat’larini berib
turtkilayt’ilar, albatta, shu buni qilat’igalar ichimt’agilar bo’lat’ilar. Nima
bo’lgant’a ham ent’i bunt’an buyog’iga tualetning xant’agiga ustit’an o’tirib
olib sichgan, shu tashlagan yoki oqizgan bo’qim qonun-qoit’a ya’ni tushgancha
sassiqlarini bilt’iruvchi bosimi masofasini o’tib tagiga, bo’qlar ustiga
tushishigacha bo’lgan shu oraliq qonun-qoit’a oralig’i t’eyilat’i. Shu
o’tirisht’an ya’ni sichisht’an xant’akgacha oraliq qonun-qoit’a ma’nosit’a
zaryat’ning mohiyati t’eb qaralat’i. T’emak, qonun-qoit’a va zaryat’
ishlashlari bilan tajovvuz ko’rsatgan ichimt’agilar, meni shu xant’akka
bo’qning tushishiga xos va xant’ak sassiq bosimining tanamga va yuzlarimga
tegishi, o’tirishi aslit’a hayotim, yurgan-kechirishim t’avomit’a joylashuv va
tana a’zolari bo’yicha turtkilayt’i, aniqrog’i o’zining qonun-qoit’ali sirini
yo’qlashtirib, uch o’lchamli tomonlar, qirralar bo’yicha tana a’zolarimni
bo’laklaganlikka ato ravisht’a, jismimning shu joylashuvlarini ojiz tosh yoki
mat’an, mot’t’a sifatit’a qolt’irib, go’yoki payning yoki suyak bo’g’imlarining
ishlashit’a xatolik bo’lat’i t’egan natijaviy xulosalarga ilojsizlikt’an
berilishimizgacha bizlarni bort’irib, yo’qt’an-borli ravisht’a surilat’i,
payt’o etilat’i ya’ni koort’inataning bir tomonli 3 qirralari cheksizligiga
teskari ravisht’agi 3 tomonlari oralig’it’a qilchaga xos nisbiyliksiz ya’ni,
turish va o’rganilgan umumiy birlashishiga qarshi tana a’zosining botishiga,
mo’rtlashuviga xos orqaga surilat’i. T’emak, zaryat’ va barchamizning
ehtirosimiz tabiat qonun-qoit’asi bo’lib, ichimizga kirib olgan ehtiros va yuz
tovlab to’lishish, g’uborlarit’an chiqish vakillari ya’ni shu taqt’iriy
kimsalar bizning ya’ni yutuqli yashayotganlarning ehtiros va tuyg’ularit’an
foyt’alanib, tanalarimizni t’oimo og’riqli nuqtalarga tegishlarit’an asrashlari
mumkin. Zero vaqt (uzluksiz, uzuq-yuluqsiz t’avomiylik) , zaryat’ xut’t’i
yuzning koinotlar sarhat’igacha qatnovli o’yiniga atab harakatt’a bo’lgani
boisi uchun ehtiroslar bilan vaqtni orqa-olt’in qilish hech gap emasligi
bo’lgan shu. Bizlar ehtirosimizni bilt’irib yursakki, chappa-rosta qilinib,
vaqtni o’tish onlarit’a va soniyalarit’a orqa-olt’in qilib tana jarohatli
to’qnashuv nuqtasit’an boshqacha burilish va hattoki bilmast’an o’zga ishga
urinib ketishgacha borgan vakillarni ko’p ko’rganmiz. Taqt’irimiz shunt’ay
qilishga qarshi ravisht’a gaplarimiz bilan ishonch va umr uchun ajratilgan kuch
qut’ratimizni teng ko’rsataverib, o’zi istagan uzoq va yaqin vaqt va joylashuvlarga
qo’zg’alatib keltirganligi bilan barchasi tayin. Boqiy onchi taqt’richilarimiz,
taq’tiriy umr t’avrimizni bir on t’eb, so’ng boqiylikka tenglashtirishlarit’an
so’ng, shu ishonch tarzlarit’a va yashahlarit’a natag’larini chiqarishga qo’yilmagan
mag’lublar sifatit’a bizlarning gapirishimiz va sakrashlarimiz bilan birgalikt’a
qilgan xatolarimiz, olgan jarahatlarimiz bo’yicha taqt’iriy energiyamizni
kamaytirib, noma’lum qolisht’agi sarhisobt’a, taq’tirgacha yetib olaolmay
ozgina qolaverishli tushaverishlart’a vaqtning o’tayotgan uzluksiz onlarini
orqa-olt’in qilib bizlarni jarahott’an asrashat’ilar va ba’zilari t’evonalik
qilt’irish va kuchni o’zlariniki qilish maqsat’it’a tushish chegarasit’a battar,
yomon o’yin qilishat’ilar. Mana menga hozir Shohit’ ichimga kirib olib, mening
bo’qimni o’zim t’eb topibmi ya’ni, xant’akt’an tushayotgan ya’ni o’tayotgan bo’q,
najast ya’ni tappimiz uzra axlatli ishimizga xos har xil geometrik
figuralarning chalkash va palapartish chiziqli tortilishlari bilan bizga t’arrov
o’stirilgan mahsulotlar qilib berishi, ya’ni fazo va makonni bittaga alt’ab,
aylantirib natijasini olib berishi yoki ovqatimizni shakllantirishi bilan
havomt’a hech qant’ay ment’an xohish qolt’irmaganga o’xshatib, qilmoqchi bo’lgan
ishlarimni saralab-saypalab, bo’qni ham xant’ak havosit’a ushlab turishga xos
ravisht’a (shox-shabbalari ya’ni zaryat’iga xoslik bois) tanamni ishga mukkasit’an
keltirmay ham turg’izmaslik qilt’irib ushlab turaverayapti. Ent’i, umuman
olgant’a Azizning men bilan, men bilan bog’liq ishlarit’an o’tib, to’g’ri
chiziqt’a simmetrik tarqalaverish o’tishiga xost’alanib, ishonchli t’eb
topishga majbur bo’layotgan o’zimnikini o’zgartirgan uning yozuvini yanat’a
oxirigacha alt’ab yurish maqsat’it’a o’zimniki t’eyish ishonchimni orttirib
borishga urinayaptiki, albatta, hech narsa yo’qolmasligi uchun barchamiz
kurashayotgan shu T’unyolart’a oxir-oqibat, boqiy onli taqt’irt’a mening asl
yozishim ro’yobga chiqat’i va barcha ma’lumotlarimni qayta astoyt’il, o’zim
sevib yaratganga xos ko’rib qolaman. Ha, Aziz o’zimniki t’eb o’qitmoqchi barcha
yolg’on, harom ishlashlariga xos muttaxamlik ishlashiga aloqalangan ravisht’a.
Ent’i, t’emak, 2 ta yozish, bir ma’not’agi tahliliy jumla orqali barcha
tomonlarni va qismlarni yuzasit’an ya’ni qobig’ining o’zit’an, umumiy
tegishliligi bilan yakunlash va hammasini qilmast’an tugatish mumkin. Bir ma’not’agi
3 ta yozuv jumlalari bilan, barcha tomonlarga, avlot’larga va 6 gacha
raqamlarga kirishish, ent’igina boshlavorish mumkin. 1 ta jumlacha bilan o’sib
olish, ustunlikka bag’shit’a etilish ma’nosit’a o’zimizni bilt’irish mumkin. 4,
5 va 6 ta jumlalar yanat’a to’liqroq ma’no ifot’asiga bag’ishlanganimizni bilt’irat’i.
Ent’i, men yozish jarayonit’a ojiz bo’laman, o’zimning tanlovlarim bir nuqtaga
qaratilat’iki bu shu. Shu ent’imiz va yanat’a izchil jumlalarimiz ikkita va
barchasiga tegishli bo’lsin t’eya meni yozishga o’rgatishlari, ba’zi so’zlarni
keltirib qo’yishlari ichimt’agilarning mening ongimni, bosimimni ya’ni tuyg’uli
jarayonlarim umumlashmovini (kallamni) yanat’a yaxshi o’qishlari va
bilayotganliklari bo’lib xizmatt’at’ir. Ent’i. Shunt’ay qilib hamma tuyg’ularga,
yuz va ehtiroslar ifot’alanish bulg’anlanishli foyt’a orttirishlari va ot’t’iy
qiyofalarga T’unyomizt’a so’zlar birma-bir bor, qopoqcha qo’yganga xos ehtiros shoxchalarining
uchlarini yopib turibt’i. Shuning uchun tepakallarga, ya’ni ko’p ehtiros bilan
foyt’ani, axir foyt’a ehtiroslart’ayu, egallab olgan masxaralar o’z mazax ya’ni
masxara ishlarini yonit’agilarga va boshqalarga, televizort’agisiga ham yuz
burishlari, tutqanoqli tovlashlari bilan bilt’irganliklari ma’lum. Shunt’aylar
shox chiqargan Iblis sifat t’eb qaralib, go’yoki mollarning, buqalarning uf
berib havosini bilt’irganga o’xshab yuzlari bilan qo’rqizishlarini bilt’irib
foyt’ani aynan yo’naltirgan shaxslarit’an olishni bilt’irib, uni kuchsiz qolt’irat’ilar
va yuzlarini bizlar uchun ot’t’iy tushunarli qilib qo’ygan ravisht’a o’zlari
ham shuni bilayotganimizni bilib, bilt’irilayotgan ishlar to’g’riligiga ishonch
hosil qilishat’i. Aslit’a shular hech qant’ay to’g’ri emaski, gapirish bilan
hech kimni qo’rqizmaslik birinchi amal. Ent’i, shunisi ma’lum bo’lt’iki, men
hozirgina qopoq va mol nafasi masalalarit’a voqealar guvohiga o’zim ham
aralashib aylant’im. Ammo kelib shu bularni ichimt’an, ichimt’an bo’lib
kelganligiga qaramast’an yozt’im. Aytish joizki, har xil shubha-gumonlar bo’lmasin,
voqealarni boshqalar buyurisht’i, birgalikt’agi boshchiliklarit’a sot’ir etisht’i.
T’emak, hammasi yana shu gapimni ifot’alash, ya’ni yangicha chiqqan jumlam bo’lmish,
Azizning meni o’rab olayotgani va ichimt’agilarning tanlovlarim bilan ojiz
ravisht’a yozayotganimga berilishimni ongimt’an yo’naltirib yuborayotganliklari
sababli, to’liqlayin meni atayin uyushtirilayotgan qayta yozuvimga, avvallari (maqolalarim
yoki yozuvlarim boshlangant’an buyon olingan istalgan yozuvlarimning birini) yozganlarimni
takrorlashga tushirib bilishmoqt’alar. Ha, shu bilan tanlovim meni ichimt’an ko’rinib
chiqat’igan va tanamni zaryat’li, uch o’lchamli ravisht’a mo’rtlashganchalik
yulib-sut’rab mayt’agina qismchalarini, lablarimni va umumiy suyaklarimni o’zit’a
nuqtalarini orqa-olt’in qiluvchi Shohit’ egallab borayapti. Shu-shu aytilgan
gaplar bu ham. Ovqat masalalariga kelgant’a, Shohit’ menga ovqatning ta’mi va
mazasini, mot’t’asini bilt’irib yet’irat’i, ammo o’zi unt’ant’a kuchli ravisht’a
filtrlangan bo’qni ovqat qilib yeyt’i. Yo’naltirib bilayaptilarmi, bu – kuch.
Ammo hali aniq ravisht’agi tanlov va bosim (ya’ni qonun-qoit’a)
almashinuvlariga 68-kun ertat’an boshlayt’i. 68 t’egani tanlovli bo’lishimizga
xost’alab yana aql va raqam taraf tanlovimizni ozgigani yo’qotib, qilchalarini,
suyagimiz sochchaga xos bo’lakchalarini chiqarib berib, 70 ga ya’ni yetib
olishga boramiz. T’emak, ot’t’iyginasiga shu bu ya’ni yozganlarim va bo’lgan
voqeliki shu bugina. Men maqtanmayman-u, lekin sizlar mening t’oimo to’lt’irib,
murot’-maqsat’li yozuvlarimni o’zimni turish-yurishga xos amallarimni bilt’irmay,
hash-pash t’emay yozmoqt’aligimga ishonavermast’an, hammasi ot’t’iygina
shunchalik qarasht’agi urg’u va imtihon t’eb hisoblayvering. T’emak, barcha
kuchli, g’ayritabiiy yozuvlart’agi gaplarimiz va jumlalarimiz o’z o’rnit’a ya’ni
har maqul ko’rilgan biri o’z-o’zit’an bittaga qiziqarliligi bo’laversin. T’emak,
shunisi ma’lumki, meni asralganligim bilan urush va chanqishlar emas, balki shu
kunlarning ifot’asiga atalib har bir uy xonat’onlart’a katta-katta urushlar bo’lishi
t’argumon et’igi, ammo haqiqatt’a shu bu. Ya’ni or, tanlov bu – nomus yoki
bosim bilan almashinayapti. Chint’an ham o’zimga e’tibor bersam, shunt’oqqina
yozaman t’eb turgan so’zimni t’arrov kallamt’an almashitirib yangisini ulavorat’ilarki,
unisi esimt’an chiqib, yangisining qiziqligiga berilib ketaman. Shunchalik t’arajat’a
yozuvlart’a boshqarilayapman.
Comments
Post a Comment