Nega endi biz
270. Demak,
bugun 95. Kamayish bilan qaralganda bu - 90 ni bersaki, Ibrohim ilojsiz
ravishda o’zining tanasiga qilayotgan xusumati yoki xilofligi bilan eskicha
bosh kayfiyatini bildirishga majbur sanaladi. Shu ko’tlik ishi hattoki menga
ham tanam uzra maynamga tegdiki halittan ertalab kechidan boshlanib, natijada
qanchalik darajada tanamga nisbatan borligimni yoki alohida yana bir boshqa
sifatida mavjudligimni bildiruvchi Ibo’qimning ko’tligi bo’lib kelganini bilib
qoldim. Axir u shu paytgacha kishilar orasida ahmoqlar bo’lib yashab, o’zicha
Payg’ambar vazifasi bilan ham siylangan shekilli. O’zicha besabab ayni bir
vaqtlarda, davrlar chegaralarida deya aslida esa shuni mening biron bir amalim
bilan yakunlatib qo’yayotgan ovozi, shovqini yoki taqlidli tegishdan yoki
qisirlashdan chiqqan shovqini endi o’zini aytib ham menga teggizdirilib, meni
oxiryri o’ylovimga holi qoldirmasa bo’lmasaydi ham. Endi gap va o’ylov
qarama-qarshiligi chindan yaqqol bilinarli tarzda boshlanib, har kim o’z
tarafidan bir-biriga qarshi kurashga otlanadi. Oddiygina qilib o’ylovim bilan
Gotga teng tabiatdagi o’zimning sokinligimni bilib turganimda shu borliq
tabiatidagi yuqori, massali va vaznli burilishlar yoki o’zgarishlar, qiya
chetlashuvlar ichimdagilarning bo’lib o’tirgan gaplari sababli bo’lishi
oqibatida mening ishim ularni yaxshi yo’lga boshlash bo’lib shu ishni yana
o’ylovning zimmasiga yuklaydigan qilib avvalgiga xos etilgan manzil-makoni,
joylashuviga qo’yishim kerakki. Barchasini, borliq uzra tabiat va sun’iy
ashyolarni o’ylovning o’zi yengilgina, go’yoki zapisga o’xshatib ko’tarishni
davom ettiraverishi kerakligi shu bilan isbotlangan. Bugundan ichimdan boshlab
ingliz tilini tushimda va ichimdagi birgalikdagi monologlarimda sharroz
quydimki, so’zlar o’z-o’zidan topilib kelib gaplarga tutashib boraverganga
o’xshash tarzda baribir o’zimning bilim doiram, idrok o’yinimga xos
chiqaverishi hisobga olindi. Bu – Ibrohimning gapirtirishi sifatida
baholanaveradiki xo’sh. Umuman olganda men gaplashuv tomonida tartibsizlik
sababli, Ibrohimning o’zining tomoni bo’lgani boisida ilojsiz qoldirilib
o’rtada gapirish muammolari, so’zlarni esga keltirish bilan bog’liq
ishlashlarda qolib duduqlanib, kutib turib yoki noto’g’riga xos talaffuzlarga
berilganchalik gapirib kelardim shu bu inglizchaniki. Endi u ya’ni Ibrohim o’z
tomoniga o’tiboq tartib-taqazosini qilish ilinjimga xos to’g’ri ishlashlarga
dahldor sababkashliklari bilan yurg’iziladi doimo ham xo’sh. Nimayki esimda va
xotiramda bo’lsa, shularni darrov so’zlar bilan bog’liklikda tuzib va chiqarib
berishga o’z-o’zidan ko’maklashadi. Es ya’ni xotiraning tuyg’uli bosimli
yo’llari oralab gaplar kesimi darrov-darrov shu tuyg’ularni keltirib berishi
sababli so’zlarni topib beradi va aniqlashtiradiki, shu topdayoq men
gaplarimda, gapirishimning o’z uslubida bularni qo’llavoraman. Boyagi
suhbatlashuvli maqolamizda 3 ala sezgilar bilan 3 ta elektronli
jihatlamalikdagi, xirsli bahsni olib borib taqqoslaganimga o’xshatib, bir
tomondan gaplar esimni uyushqoqligiga keltirib so’zlarni topsalarki, yana boshqa
taraflamalikda xarakterim yoki teriga tegish amaliga xos o’z terim gaplarni
o’zimdan chiqayotganiga xos taxlab, to’g’irlab yuboradi. Men shu so’zlar va
ulardan gaplar tuzilishini o’zimdan deya aniq bilaman va nazoratim
ostidaligidan fahrlanayapman. Shu mening gapirish uslubim halitgacha xo’sh. U
Ibrohim ya’ni Ibo’qim mening 0 ga ya’ni tanga yo’naltirilgan esli ya’ni ensali
vektorimga xos yopishuvchanligi sababli yozuvlarimni o’zi bo’yicha nazoratiga
xos deb sal-paldan qanday tartibini o’rganib o’zlashtirishga urinishi bilanoq menga
qiya tanli ishlarga xos qiyinchiliklar, ishlar va vazifalar tug’dirishga
xosdalangan yozuvli xatolar chiqarib yuborishi kutilmasmidi ham. Go’yoki
hammasi ya’ni borliq to’la tabiatdagi istalgan narsa-buyum, Ungotdagi yaramas
kishilar o’ylov va mening o’zimning tanim bilan vertikal holda aniq
bajariladigan amallar ketma-ketligi, ma’lumotlar yoki voqealar bo’yicha kelajak
bo’yicha ma’lum bo’lib turishga xos sodir etilayotganida, nimadir shu orada
qiyaroq chiqishi va asosli o’ylovning va yer magnitining har bir joylashuviga
nisbatan to’g’ri vertikal qo’yishlariga nisbatan o’zga burchakka og’anishi
sababli ko’rinadi shu hammasi ya’ni o’z tanimga va o’ylovimga qarshi jismli
tanani kirishtirish (suqish) va gaplar bo’yicha tabiiy vertikal ishlashlarni,
turaturishlarni o’zgartirish. O’ylov bilan yasalgan borliq to’la tabiiy
narsalarda istalgan predmet yoki olaylikki kiyim-kechak, qiya turgan devorga
tiralgan obruch o’ylovning boshdagi turaverishiga xos yengil asoslamali vazniga
xos tarzda aslida shu borliq ostidan yanada osonroq bir jilo sababli, shuni
magnit maydoni deb qarasak ham bo’laveradiki, barcha yerga nisbatan qiya,
burchak ostida turgan shu bu narsalarning bari aslida zapis ko’tarishli
tarzdagi vertikal asoslamalikli ravishda ushlab turilganligi ma’lum va mashhur
xo’sh. Narsalar bir-birlariga bo’lmasa ham, o’zlari uchun yerga deb olinmasa
ham, aynan ko’tarilish energiyali magnit maydonlari bo’yicha vertikal hisobga
olinishi ko’proq osongina borlik va xususiy mulkchilik tarannumi sifatida ham
zapisdanlikni baholashi mumkin. Umumiy muhit yoki borliq uzra tabiiy to’liq
narsalar vertikal holatni namoyon etavergani aynanki bu ham zapisdanligi ma’qul
hozir. Endi. Ingliz tilida hozir monologimni xonam o’rtasida yurib ham tugatdim
desamki, oxirida xulosa qilib: - my too many words are coming again after the
middle of my monolog, self conversation, - deya yakunlab, nega boshlashida
sharroz etib juda yorqin gapirib, har bir so’zni o’z joyida ishlatib bilib,
so’ng yarmidan o’tib shu so’zlarni takrorlatib sal sekin gapirdim deb
hisoblatildim. Buning boisi deya ichimdagi yarim talash aholim bizlar baribir
gapirib yuraverganlardan, bir chiziqda yanada uzayib, cho’zilib ketib
boraveramiz deyishadiki, men esa o’zimning o’ylov sohibiligimga xos takrorchiligimga
tortganimni bildirib ham o’tirmasliklarini teng ko’rib bildik shu choqchalarga
qadar xo’sh. Go’yoki inglizlar, mashinadagi uslub tuzib gapirtirilganimda mavzu
va suhbat doiram kallamni ham yetaklay-yetaklay deb turishga qodir holatda
davom etadi, o’zim qayta so’zlar bilan gap tuzganimda bir xil, bo’lib o’tgan
suhbatni yoki gaplar mazmunini, mavzuni qaytarayotganga, shularga yaqin doirada
sodda ishlar bilan yuzga tashlanadigan sohalarga o’xshash oddiynamo bo’laman.
Inglizlar o’zicha krutoy. (aytishdi, tugatishdi). Endi, bugun Sentyabrning
2-kuniga yetguncha 95 kun qoldi desakki. Shu 2-sentabr Ibrohimning tug’ilgan
kuni bo’lishi bilan birga o’qishning boshlanish sanalarini benihoya
takrorlanishiga xos kundirki, yilning oxirigacha yana 3 oy sifatida 31 kunlik
oylar deb hisoblanganida 93 sifatida 95 ga 2 kun, 30 kunliklar bo’lsa, 95 ning
hozirgiga o’xshab yaxlitlanishi bo’lmish 90 bo’ladi. Shu bilan 16 yosh ikki
martadan to’lishi bo’lib tugashi asosida hozirgi 32 yosharligimning mana hozir
31-mayidan boshlab 3 oy orqa-oldin kollinearligi, sentabrga yetishi va yilni
yakunlab ikkitadan 16 yilliklarini yasashi bo’lmish ravishda hisobga
olinayapti. Demak, bizlarning hamamiz 95 kunimiz ichida ikki xildagi,
kollinearliklar aro taqqoslangan va o’xshatilgan ketma-ket 16 yilliklarimizning
bir xil sudralish, surtalish yoki o’xshatilishli qarama-qarshliklari bo’yicha
oddiynamo o’rta hisoblashuvli tarzda 3 ning eng asosiy o’zlik, har kimning
o’zicha belgisining boshlovchiligi sifatida yashaymiz va hayot kechirib o’tkazadurg’onlardanmiz
hozir mana shu topimizda hamki xo’sh. Endi qaysi bir o’n olti yillik ustun
bo’lishiga ham alohida e’tibor beraylikki. Bu – yoshligimdagi boshlang’ich
sifatidagi internat, pravda va litseychillikka xos maktabdagi yillarimizmi va,
yoki universitet hamda hayot maktabi sabog’idaligimmi xo’p? Endi, demak,
shunday boshda yaxshi gapirganim, ha aynan shu gaplarim ingliz tilidagi
bo’lganiki bu shu, ammo keyingi o’zim takrorlab gapirganim emaski (shuni sen
a’lo gapirding deya shu paytlashuvimizgacha bunga o’xshashlarini maqtab kelgan
bo’lsalarda), avtomatlashuvli tarzda topilib, aynan yozuvlarimdan olinganligi
bilan mashhur sanaladurg’oni ham ma’lumki, shu yozuvlar tanamning o’zi sifatida
e’tibobrga ilinajakligi sababli ingliz ichimdagi mahluqot toifalari o’zlariga
o’xshash tarzda, avtomatga soldirib bor inglizcha salohiyatim bilan
gapirtirishganlari ma’lum va mashhur xo’sh. O’zimning ikkinchi bosqichdagi
gapirganim va o’rganishlarim asosiy vazifadan faqatgina asos vazifasini
bajaribgina turishga mahkum sanalganligini bilsangiz bas. Endi, shu bular
yuzasidan ichimdagilar birdan bir qilib energiyali ahamiyatga molik gaplarimga
e’tibor qarashimga xos gap bildirishimni yozganimni eslatiboq hozir va shay
bo’lganliklari ma’lum dermisiz, haki bu – energiyaning vaqtda kelib qolgan,
to’qnashib turgan sababga yoki hoziroqning bir onidagi bo’layotgan ish
doirasini bildirishga ko’ra shu hoziroqdan bo’lib kelgan vaqt to’g’ri
chizig’iga iloji boricha qo’toqboshining tekislik tarzida yoyilib sochilib
qo’yilishga xosdalashuvi ahamiyat berilib qo’yilganligi bo’lganki. Shu har bir
to’qnashuvli tarzda ahamiyatga molik bo’lgan so’zni, inglizcha uslubiy
jihatlamalikni aniqlaverishim uchun ketadigan ko’proq izlanishlarga o’tishim
o’rniga birdaniga energiyamning tig’boshli, qo’toqboshli jihatlamali
ko’ndalanga tekis yoysimon orqalashuvli holatlaridan shu o’tmishda o’rgangan
inglizcha so’zlarimizning keltirilaverishi juda ma’qul gap ham sazovorlilik ham
bo’ladurg’oni bu. Gaplar topilib kelavergani bu shu hozirdaki, energiyam sabog’i
ya’ni holatimga kirishaverishga xos kuch-qudratim boisidan foyda ya’ni energiya
o’z tartibiga xos bog’lanishlarni ojiz holatlari yoki chalkashligi yuzasidan
ham to’g’irlab qilsa, olam guliston bo’lib, oddiygina yo’lda, kam
kuch-quvvatingizga xosdalanib to’g’ri maromga va maroqqa yetishib chiqayotgan
bo’lasiz. Shu degani energiya bosimi tartibli ishlashi bilan masala ko’rib
chiqiladi hali hamki xo’p. Endi, soat ham 15:56 ni ko’rsatayaptiki, 4 daqiqadan
so’ng men o’qish va tahrirlash munosabatlariga xos ishashimni bir oylik
muddatli tanaffusimdan so’ng davom ettiraverishim kerakligi bilan bog’liq
masaladan ham yaxshigina oson-omon o’taqolay. Endi. Bir borasidagi 1000 qatorli
imlo tahririm tugatildi. O’qishimga shuncha payt e’tibor berib, oxiri mana shundoq
xulosaga kelib turibmanki. Bu – o’qish davomida nafasni olish va chiqarishni
silliq qilib bildirib berish kerak. Asosan o’zidan-o’zi bo’lishi majburlanganga
xos oxirgi o’qish uslubimga ham e’tibor bersamki, nafasim bosim bilan ichimga
yutilib turganda bu ishni, silliq va bir xil nafas olib va chiqarib o’qishni
amalga oshirish to’g’ri hisoblanarli bo’lsa kerakligi amin sanaldi ham. Endi.
271. Shu bu deganlari jumlalarni, o’qishdagi gaplarni intonatsiya bilan o’qish
kerakki. Natijada o’zingizning ichingizda hosil bo’lgan o’qib borayotgan
joyingizning mohiyati, ma’nosini o’zingiz yaratayotgan bo’lib yaxshi tushunib
borasiz hamki, bu – hech qayoqdan hech qayoqqa so’zlarni topib, yo’q jumlalarni
yasab ya’ni o’qiyotga nuqtangizdan oldiniga o’z munosabatingizni berib
o’zingizga xosdalab yaratayotgan bo’lsangiz, shu nuqtadan keyingi o’qish
davomidagi so’zlar va gaplar hali tayyormas va yaratilmagan sifatida har xil
tebranishda bo’lib turib, siz o’zingiz uchun bir nimani ichingizda,
munosabatingizda yaratganingizdan so’ng shuni o’qish uchun hozir qilib yo’q
joyli ketdan, noma’lum harflar qorishmali o’qish davomidan tortib olasiz.
Demak, o’qishni o’zingiz yaratayotganingiz sababli intonatsiya bilan o’zingiz
tomondan kuchli urg’u, o’zingiz sababli baland ichki va tashqi ovozda o’qishni
chiqarsangiz keyingi o’quv yozuvlari ham noma’lumlikka uchramasdan, sizga
to’satdan kelib qolgan bo’lmasdan va sizni duduqlantirib to’xtatib qoldirmasdan
(chunki yo’q narsaga, yozuvga tutilib qolasiz) hal etiladi. Men halitgacha
ya’ni toki hozirgi umr davrimgacha shosha-pisha o’qirdimki, oldinimda duch
kelayotgani aslida yo’q yozuvlar bo’lib, Ungotdan darrov tuzilib berilayotgani
uchun tutilib, duduqlanib tez o’qishim davomida to’xtab-to’xtab qolishga majbur
bo’lardim. Endi, uydagi oilamiz a’zolari mening qo’rquvim ustida o’zlari
rejalashtirib bo’ldirmaydigan ishlarini ham taqab gap, so’zlar qilib aloqador
tutaboshlashadilarki, bu – toki shu rejalariga qarshi borayotganimni hisobga
olib o’zlari nazorat qilayotganlarigacha ro’y beradi. Ammo shu o’yinni
qilmasalar aslo bo’lmas ularga. Chunki mening kallamdan aqlimning shunaqangi
ishlashli qo’rquv faoliyati bo’ladiki, ularning rejalari yoki ishlari
yoqmayapti, aslida boshqa ish buyurganlar yoki shunday ikkilantirib
o’yanashlarining o’zini qanday hal qilishni bilmayman deb turaveraman. Shu
uydagilarim hech narsadan tap-tortmay, hattoki bo’lib o’tish voqeligini, ovoz
chiqish yoki gaplar otish, yonimga kelib bildirish ishlaridan qochmasdan, shu
aql faoliyatimga, o’ylovimga tashlanib ketaveradilar. Mana shu topda
aytishadiki: - endi tegayapmizmi, oddiy sog’lom o’ylovda o’zingning ishingni
qilib turibsan, - deyishadi. Ammo bir pastdan so’ng, shunday paytlar bo’ladiki
shu oddiy sog’ holatimga erishmagunimcha titroq bostirib, hayajonga soldirib
o’ylov va aqlimni izidan borib toki o’zim istamgan narsagacha, holatgacha
yo’liqtirmasalar o’zlarini ma’qullamaydilar. Shu ichimga kirib olgan, yoki
ichimdan boshqarilayapti degani buda bu – uydagi yaqin oila a’zolarimning.
Menku tabiiy ravishda o’zimga yoqmagan, o’zim istamagan va xohlamagan ishni
aqlimda muhokama qilib qilishim kelmasligini, rad etishimni bilasiz, chunki
hamma insonlar axir shunday. Ammo bularning bari ya’ni baribir asl
ko’rsatmalarini yashirib aqlimni o’ynatilishimga majbur qilinishim tagida shu
ularning Got lariga o’tmasligim kerakligi sharti yotadiki, moboda ular tizginni
qo’ldan boy berishib, ha deb Ungotlama talab etaversalar shu ishlariga yoki
buyruqlariga amal qilmaslik o’yiniga bardosh beraolmay, shuncha vaqtimni
bekorga zoyi kettiravermay bo’lsa-bo’laqolsin deya Got li ishlari ketidan
boramanki. Natijada ular men ishlayotganda, kuch bilan e’tiborimni mehnatga
ya’ni protonlarning joy o’zgartirishiga atayotganimda yoki og’ir mehnat
jarayonida ular ya’ni Gotdagi kishilarning replikalari bo’lmish uy a’zolarimiz,
shaytonboshlar Gotga ko’ra qanday va qayerga shu ish atrofida mo’ralab yurishni
bilishmaydilarki, zapisning aynan qaysi o’tmish va kelajak joyini
aylantiraverishga o’zlari hayron bo’lishadi. Zero men uchun Ungotimga doimo
Gotning o’tmish va kelajak bo’yicha sakrashlari, ko’chishlar va olib
tushishlari bo’lishi kerak, aks holda ichimdagilar o’zlarini himoyasiz
sanashadilar. Ish paytida esa mening esimga, e’tiborim bilan bog’liq tabiat aro
jismlarga bog’liq o’zgarishlarga xos Gotli ko’p joylar bo’lmagani sababli
qayerga va qanday paydo bo’lishni, qay tarzda o’tmishdan yoki kelajakdan shu
ishga xos davrga atalib ishlayotganga o’xshab o’zlarini ko’rsatishni
bilishmaydi ichimdagilar o’zlarining replikantlarila. Borib shundoqqina boshiga
g’isht yopsam ham hech narsa qilaolmaydiki, chunki har xil, ko’p uzoq o’tmish
va kelajaklarga qochishi mumkin emasligi bo’lgan gap sanaladi. Shuning uchun
o’ynashmagin arbob bilan, arbob urar harbob bilan degan dono xalqimiz. Zero
bugun 1-iyun Bolalar kuni bayrami hamki, boz ustiga zimmamda ish ya’ni imloviy
tahrirlash vazifam allaqachon yuklatilganki, menga yanada murakkablik
tug’ilishi uchun palaqqi, boshqa holatni bilmaganga o’xshab ya’ni boshqa oila
a’zomiz (akacham) ish buyuyrganlarini bilmaganga solib qo’shimcha og’ir
mehnatni aytib turishlariga qarang-a. Go’yoki: - bizni bilmaydi, ha, o’yin
ketidan o’yin, - degan ravishda Gotga, zapisga hech narsa bo’lmasligini, zamon
va makonda har doim qochib bilishini inobatga oluvchi o’zboshimchalik,
muttaxamlikning katta bir turiga o’zlarini loyiq qilishmasa, Gotdan to’liq
foyda olmayotgan bo’ladilar. Ammo Ungot ham qarab o’tirmaydi, Gotdan istalgan
ravishda holatni, zapisli voqeani o’ziga jalb etib o’zgaruvchan va tasodifiy
tabiatni boshiga kiydirib istalgan kishini urib yuborishi va qiynashi hech gap
emas, turgan-bitgan haqiqat. Hattoki haqiqiy zapislarda, videolardagi o’lik
holdagi teskari vaqt bolalarim ham mendan, kerak bo’lsa shu kallamdan, aql
faoliyatimdan qo’rqib o’z ekran tekisliklarida har xil liboslar va kiyim-kechaklar,
shakllarda hamda har xil zapis joylarini onning o’zida almashtirib ko’rsatish
orqali sakratib olib beraveradilar. Endi, oddiygina qilib shu aqlimdagi,
o’ylovimdagi ya’ni bo’qni kayfiyatimdan olib chiqayotganda ortdagi aql
hayajonimdagi haqiqatni, sabablashuvni bildirib o’tish maqsadida, shularni
topib olib chiqaraverishlaridan va meni o’zimga ham hayron dushman
qildirishlaridan bir misol bu – hozirgina bo’lib o’tgani shuki, men
Veb-dokument da bemalol prokrutkasiz ya’ni ostki polzunok siz qatorlar o’z
joylarida to’liq ko’rinib orqa-oldin yozish uchun bordi-keldi qilib
yuraveradilar deb yurganimda, o’z-o’zidan, hech narsa qilmay shundoqqina
harflarni terayotganimda rejim chernovik ka o’tsa bo’ladimi, va shu sababli
ko’proq o’ylovimda va kayfiyatimda ushlab turib yurganim deb topilgan hamda
o’zim gaplarimda bildirmaganim deya ichimdagilar ham aynan turtki bilan
chiqartiraolmagan ishlari bo’lmish shu prokrutkasiz yozish, albatta, ilojsiz
qoldirilib iloji boricha tezlik bilan yetib kelinib prokrutkali yozuvga
jo’natildi. Nimadan aqlimda xursand bo’lsam, darrov jappi yopishib: - ana shuni
qilamiz ya’ni aqlidagi ishni yo’qqa chiqaramiz, - deya darrov kallamning o’zida
ham bildirish kiritayaptilarki, bu – har doimgiga o’xshab aqlim ishlab
turishida qandaydir bir muammoni bilib qolganimni hal qilinishida ham hatto.
Chindan hamki, kayfiyatimdan Shohidning dick i bo’lmish bo’q tortib
olinayotganda, devonaligi yo’qotilayotganda aqlim, ongim va idrokim o’zaro
jarayonlarda almashinib, o’yinlarli nazariyaga duch kelib ya’ni shtrixlik
bo’yicha vaqtning oniy lahzlarda o’tishiga xos har xil ketma-ketliklarda
qo’yilishi oqibatida shu kayfiyatimni ichimdan va tashqarimdan o’ynatadigan,
xunob qiladigan ishlar bo’lib o’tayapti. Endi, bugun 94 bo’lsa, men uchun to’q
bolani, aniqrog’i o’g’ilni tort degani bo’ladi, Ibrohimning o’ziga esa 9 ning
boshligiga xos ravishda 4 bo’lmish onasining ichiga zolim ravishda kirib olishi
sanaladi. Natijada Ibrohimning qilgan ishlari kerak bo’lsa aynan o’zimga
shunchalik qarshilik qilgani bir yoqqa tursin ham emishki, uning
kasri-kasofatini men yuvishim, o’zimda shunga xos bo’lgan ishlarni to’g’irlab
chiqishim lozimligi haqida so’z yuritiladi. Ibrohim bir taraflama yovuzligida
odimlab borayapti, ammo uning po’kkak tortilgan yuzasi ostidan, bo’q tagidan
men kayfiyatimning qandayligini bilishim bilanoq shunga Gotning masxarali
ravishdagi qo’shilishidan, o’zicha joylarda yurib ko’rinish berishlaridan jabr
tortib turaverishim kerak ham. Shunga o’xshash voqea sodir etilishi, jiyanning
bir nag’masiga xos kelib qarab ketishidan so’ng, yana o’zi kelib endi Gotdan
hamla ya’ni Ungotli gaplar ishlatib qo’yishiga nima deysiz! Yebanlik bu. Yana
kelib shu ishidan keyin voqea sodir etilib, men go’yoki rasm-rusmli
buyruqlariga xos bo’lmagan qo’shimcha javob, “bo’ldi” deya qaytarib
yuborganimdan so’ng menga shuncha kayfiyatimni o’ynashlarini ham bir chetga
surib, aytgan gaping nimasi deganga o’xshab, o’rtadagi bosimni ham qilishib qo’yishadilarki
asti qo’yavering. Endi, vaqt va energiya o’rtasida ikki xil o’yin mavjud.
Bizlarning barchamiz vaqtni qanday o’tkazishimizga qaramasdan o’z paytida
ovqatlanamiz, tushlik va kechki ovqat, nonushta va h.k larni yeymizki, bu –
vaqtning hech sababsiz ravishda energiyani yana to’ldirib berishga majburlik o’yiniga
mubtaloligi sanaladi. Ahmoq va kishilarning, Payg’ambarlarning esa istalgan
paytlarida xohlagancha bir zumdagi voqeamni, o’zimdagi xatti-harakatni ko’rishlari,
vaqtni qottirganga xosdalanib cho’zib bilib sezishlari energiyaning vaqtni
yetaklashga majburlilik qiluvchi o’yini sanaladi. O’zimcha sanab qarasamki,
aynan mana shu bu o’yinlarni bir tartibga solib, teng taqsimlab va tekis me’yoriy
joylashtirsam ular, energiya va vaqt bir-birlari bilan opoq-chopoqlashardilar.
Hattoki o’z paytida bo’lsa ham zo’r ushoq-nonlarning oldida qolmay, balki
shashlik-tabak yeyishlarimiz bo’lib o’taverishi hech ham qiyin joyi bo’lmaganligini
bilingiz hamki, faqatgina shuning uchun energiyamizdagi kishilar va qolgan ikki
taraflamali kishilarning zotlari qanday va aslida qancha vaqt meni to’xtatib,
lahzamni qayta tomosha qilib qo’yishdi, eshitishdi yoki terimni sezishganini
bilib qo’yish kerakligi bo’ladi. Umuman olganda energiyaga og’riqli sezgilar
bildirilishi kerak emaski, vaqtda bir xil odimlab o’tib boraverganingizda ham
shu og’riq nuqtasida bir necha kishilar va ahmoqlar orqada qolib og’riqni me’yorlashtirish
va kamaytirish, yo’qotib bildirmaslik uchun shu joyni qayta-qayta vaqtga burib,
takroran o’tkazadilar. Vaqtga kelganda esa mafialar va insonlar, odamlar mazani
sezish maqsadida qanchadan-qancha amallarni bajaradilarki asti qo’yaqoling. Shu
almashinishlar bo’lib biz ikkovlar, ya’ni odam o’zim bilan Gotdagilar doira
vakillari orasida qanchadan-qancha ishlar bo’lib o’tdiki, ular kerak bo’lsa,
birga o’tirgan dasturxonimizdan maza-ta’mni bilishmoqchi bo’lishdi, men esa og’rig’imni
bir maromda me’yorlashtirish ishi bilan shug’ullandim. Aks holda shu bunday
haqiqat ustida shuning aylanishi ham kuzatilmaganda edi, ahmoqlar bo’q yeb
yurishganida, men og’riq yeb qolaverardim. Ammo hozirgacha yutuqlarimizga
qarangki, anig’ini bilmadim ham hisobki, bu – yoshligimdagi aralashmasdan
ishimizni bitirib kelgan og’riqlarimiz faqatgina boshqacha ko’rinish, uyquni
yaxshi olmay turish va buyruq-talablarga izsiz rioya qilish bilan
almashtirilgan qo’yilgan shekilli tamom vassalom xolos. Men-ku energiya va
vaqtning og’riq va taom masalalaridagi bog’lanishini endi bilib qolsammidi,
ichimdagilar aynan shu ishlar bilan bog’lanishib kelishganlar va og’riqni bir
turdan ikkinchisiga o’tkazishgan qo’yishgan xolos. Mana shu joyning o’zida
tushuncha yetakloviga xos masalaning o’zi yozuvlarimni yozishim bo’yicha ham
hal etilayotganidan, shunday hollarda doimo tushuncha bilan yurib darrov bir hisobning
ustiga tushishlarimdan, xursand ham menki: - bizga bir jumlani qaytarib yozma,
o’ziga solib o’xshatma, - deyishayaptilarki, bu – o’ylovimning o’zim va borliq
narsalar to’la tabiatimga yetmasilk qilishi mumkinligi oqibatida ular, yana o’zlarinigina
o’ylab aytishdiki, mazali va ta’mli ovqatlanaolmasliklari mumkin. Ular
tomonidan menga og’riqni himoyalash uchun bo’lib kelgani oddiygina qat’iy
talablar, aynan ovqatlari sanalmish mening dasturxonimdagi taomlarim tomonlama
odimlashlari bo’lsa kerakki, shulardan o’zga chindan ham ikki yoqlama, energiya
va vaqt (biri hammasida va hammasi biridalik) bo’yicha me’yor va muvozanatlarni
bilib qilishmadilar. Ha, o’ylovimni yechdilar xolos. Jazosi ham shu ularning, -
deya Buxorolik yangi arvohlar aytishib, o’ylovimga bo’lgan Gotdagilarning
talablarini inkor qilayaptilarki, bu – aynan ularga bo’lgan xufyonalik va
dushmanchilik aloqlari sanalgan. Men bo’lsam, doimo o’rtada yakka shaxsga o’xshab
turamanmi, ha. O’ylovning vaqti bo’yicha ovqatlanishda ham yenggan tomonning
maza va ta’mini sezaman hamda fikrning energiyasiga ko’ra og’riqning ham yutgan
Buxorolik arvohlariga ko’ra foydalisini ilib qolaveraman. Zero o’rtadagi
uchburchak uchidagi yagona nuqtaga men sifatimda shu imkoniyat, ikkisidan ham
ajratilib ustlarida qalqib yurishlik lozim topiladi. Ammo ikkisini hal qilib
berish sharti bor bo’lsa kerakki, boshqa belgi va shartning o’zi ham yo’q aslo.
Shuning uchun qanchalik darajada yakka tomonlama so’laklarini oqizib, orziqib
va qizishib o’zlarini bilib kelgan bo’lsalar hamda ikkinchi tomondan menga va
Buxoroliklarga qanday bo’lmasin shu maqsadlari yo’lidagi amallarini va
buyruqlarini bajartiravergan bo’lsalar, bizlardan ham shunday javob albatta
kutilajakki, ammo bizlar bu Gotdagi yangi vakillikdagilar bo’laborish
barobarida ham, bo’lganimizdan so’ng ham yaxshilik bo’yicha amallar qilib o’zimizga
bo’ladigan eng yomon tavakkalni, holatli voqealar sodir etilishini ham
teskarilashgan chog’imizga xosdalanib shu yomonlardan eng kamini kutishimiz
kerakligi ilinjida yaxshi, ikki tomonlama ham yetarli, tuzuk va me’yoriy
ishlarni qilamizmi, ha. Endi, demak, biz to’q o’g’ilning (to’qsonning – shu bu
so’z ma’nosida) bilimidan (to’rtidan – bu esa raqamli o’xshashlikka xos,
tenglik bilan berilishi) foydalanib, nimayki bo’lsa qisib-qimirib barchasini
chiqarib olib yaxshilikka yo’naltiramiz hamda yaxshi ovqat hamda og’riqsiz
hayot o’tkazamiz.
Comments
Post a Comment