Ne gap?
271-272. Endi.
Bugun 271 ki, demak, shu oy 270 dan boshlanib, shu songa o’z qo’shilmasini qo’shib
bormoqda. Endi, kallamda go’yoki hech narsa yo’qga o’xshaydi, ichimdagilar ham
baribir yana o’shani yozadi deb aytishmoqda ya’ni hisobolashayaptilarki. Ammo
men aytmoqchiligim hammasi shu hech narsalikning, soddalikning mijg’ovlashuvi
yoki bekorchi ishlariga atallib yuborilishiga aloqador. Bu – hech narsalik yoki
soddalik aslida o’ylovdan bo’qni teng huquqli, qamrovli va mutanosiblik asosida
o’ylovdan ajratilgan, chiqarilayotgan yoki jon tomonga kayfiyatdan
tortilayotgan joy o’rniga shu o’yni yetarlicha baquvvat qilib qo’yish,
kuchaytirib borish yoki ikki marta (kelingki bildirmasdan) takrorlash amalida
hisobga olingan. Bo’qning ya’ni Shohidning eski dick ining qanday qilib 31 va
38 orasidan 44 ga va undan toki 60 (jon) gacha tortib olish jarayoni, uzunlik
bo’yicha surtalish va sidirib chiqarish ishlari bo’lsa, shularga teng uzunlik
bo’yicha sidirish yoki sudralish jarayonlaridagi har bir to’xtab yulinishi yoki
surilishiga xos o’ylov tenglashtirilishi, to’ldirilishi hisobga olinishi turgan
gapdaki xo’p hozircha shu xo’sh. Shu o’ylovim baquvvatlashuvi bo’lib, mana shu
topda ya’ni lahzada (yozishim bo’lib o’tirganida) ba’zi ko’rsatmalarni, aynanki
kolamni ichishga majburlashni yo’q qilib o’z boshqaruvimga xos amalni qilishim
misol bo’ladi ham, men ovoz eshitishim ya’ni 1 kuchayishi bo’lib, o’zimning
tanamga (0) ga bog’liq joylashuvim bo’yicha tappa-tax etilishim yoki qimirlashli
tarzda davom etilajakli paydo etilishim va xotiram ham yaxshilanganligi,
shularning o’zlarida yaqqol bilinmasligi aniqki, ammo hayotimning bular
bobidagi umumiy ravishdagi shakl-shamoyili bo’yicha sog’lig’im yaxshilanganligi
aniq masala hamki xo’p. Tanam ko’p ham har narsalarga urilmayotgani, asablarim
bilan esa borliqni oniy cho’zilishli tasavvuri ostida qolib ketib har xil
tegilishlarga yoki to’siqli shartlashuvlarga duch kelmasligim hamda boshqalarni
yaxshiroq eshitib mulohazali ravishda tatbiq qaratishim mos ravishda
joylashuvim, xotiram va eshitish ravishdagi uchchala jabhalarni tanamni o’zim
boshqarishimga xos muvozanatlashtirilishini, o’troq holdagi sog’lig’ini ya’ni o’zini
bosib olgan jiddiy va maroqli tinch-totuvdaligini bildiradi. 272. Bugun 93, bo’pti.
Men tarafdan bu – to’q bolani uchishi, juftagini rostlattirishim. Ibrohimning o’ziga
esa shuki, boshning yoki o’ylovga tashna qalbli shu o’y ichida o’ylovga
teskariligining yana o’ylov va xarakteri bo’yicha ushlanib qolishi. Xullas bu -
Ibrohimning o’zining avzoyi, tanobi yoki o’ziga o’zi sanalsa ne ajabki to’g’ri.
Shu bu ikkita tasnifni yetarli deb qo’yaqolaylik. Umuman olganda ikkita haqida
gap borganda, mening asl 4 daligimga Ibrohimning uchiga qarshi borayotganimda
menga shu 2 kerak bo’lib o’zimni ko’rsatishim, Ibrohimni yengishim
ikkilanishlarimda, shubhasiz tavakkalarimda yoki tasodifga qoldirgan yo’llarimda
ko’proq keltirilgan. Ibrohim esa meni esankiratib, oddiy va sodda
ikkilanishlarimni yo’qqa chiqarib kelishuvning o’ziga xos ishni, misolini
qayta-qayta tushuntirib kallamga keltirib hal qilishimga xos ravishda bezash,
mendan yuqoridagi 5 ga osilish va iltifotli chetlashish maqsad-muddaolarini qilganligi,
menga bajartirganligi ma’lum va mashhur xo’p. Umuman shu bularni boshqa sabab
bilan yozganimda yana baribir shularni yozishdan oldin o’ylagan ma’nom ham bema’lol
bu sabab va shuning davomi ham bo’lib chiqishi muqarrarligini bilsangiz yetarli
xo’p. Yozmoqchi bo’lishim mumkin bo’lgani shudur ediki, Ibrohim 9 va 3 i
orasida o’zi bilan o’zi tenglashishini, qanday ko’rinish hosil qilganini yoki
qanday ma’noda yashaganligini bilib, shundan buyog’iga ya’ni keyingi kunlari
Ibrohimga orqaga yo’nalishli hayot tarzi hisobga olinishi bilan menga 2-avlodga
ham yo’l ochilishi mumkinligi hisobga olinadi. Endi xohlaganimcha har bir
shubhamda ikkilanaveraman, tanlovni ixtiyorimga sazovor qilaman hamda qoshdan
(tevarakdan) to’liq foydalanaman. Ibrohimga o’ylov 2 ta bo’ldi, 9 ning tuyg’ularligidan
biri sifatida va 3 ning xarakterdan boshqa ikkinchi tarafi bo’lib tortildi
degani menda o’ylov nishlari, o’yning o’zi bo’ldi, bor yoki paydo bo’lmoqda
deyish turgan gapki xo’p. Shuning uchun tanamning o’zining tengligiga xos o’xshashlik
deb topilayotgan yozuvlarim bugundan boshlab Ibrohim tomonga ko’proq og’a
boshlamoqda desak mubolag’a bo’lmaydi. Shunga qo’shimcha xizmat qilgan,
aniqlashtirgan yana bir shama yoki gina-qudrat bu – Iblis Durdonaning “tanlovni
ixtiyorimga sazovor” degan so’zlarim ustidan, shularni kimnikigadir o’xshatish
ma’nosida kulgani bo’ldi desak ham bo’laveradi. Umuman olganda hech kim hech
kimni o’ziga o’xshashligi bo’yicha sinab, bildirib va boshqalar bilan hisobga
tortib bosib olaolamaydi yoki qiynayolmaydi. Har kim boshqaga o’xshashini o’zi
majburan, mag’lubiyati sababli ko’proq chiqaraveradi xolos. Aslida esa shu o’xshatilish
va boshqalarning jabhalarini o’zlashtirishga xos holatlar bo’lsa bu – shu bo’layotgan
insonini yangicha hayotga o’tkazish, hayotni har taraflamalikda his etib
yashashga talpintirishga yoki majburlashga xos ish bo’ladi xolos. Shuning uchun
bizning sharoitda barchasi dolzarb, har kimning o’zinikiligini aniqlab
bilishdan iborat, qachondan boshlab qaysi xislatlar bo’yicha boshqalardan
ajralib rivojlanayotganlikni bilish bo’lishi kerak. Shunda qolgani bir tiyin,
hech kim hech kimni boshqarmayapti yoki ustidan kulib masxara qilmayotgan bo’ladi.
Bugungi 93 ustidagi ajrashishimiz ma’qul, har kimning o’zi o’zi bo’layapti hisoblanadi.
Ibrohimning o’zi tanam, tirik jasadim bo’lishni boshlab yozuvimga sherikchilik
qilishni ham davom ettirishga kirishmoqchi, yozuvlarimga aralashishi
shundoqqina ikkilanishga xos intizom o’rnatish uchun o’zini meni urganga o’xshatib
ko’rsatishida va shu jahlni bajarishida bilinadi. Yozuvlar hali beri o’zimniki
bo’lib hisoblanaverganki, bu – o’ylovning bo’lagi. Men esa Ibrohimning ovozini
olayapmanki, gaplariga sal-pal aralashishdan boshlayapman, holbuki Ibrohimning
gaplari, og’zaki nutqi bu – o’ziniki hisoblangan tanaligidan, jussa-badan bo’lish
tomonidan bir tarkibiy jihat sanaladi. Yozish o’ylovniki ya’ni burunning
tukidan, menikiki, gapirish esa kiprikniki, ya’ni eshitish bilan xotira va
joylashuv masalasiniki, asl Ibrohimnikidir. Mana endi o’qish bilan imlo qoidali
tahrirlash ishimizga ham 30 daqiqa qolayaptiki, shu bu borasida gapirishga o’tajakligim
aniqlashaborishi bo’lib o’qiyotganimda ovozimni toblabon va o’zimga urundirib gapirib
ya’ni ovoz chiqarib intonatsiya, talaffuz qoidalari bo’lsa hamki, shularga
rioya qilib o’qish davomimda, kitobdagi o’z-o’zidan mening amr-hukmim,
sir-sinoatim ya’ni o’ylovim kuchi bilan yozilib keltirilayotgan aslida bor bo’lmish
kitob bu - Gourmahon asaridagi qatorlar ifodaviyligiga xos yozuvlarni Ibrohim
yakunlavorib men bilan bir xil sudralish, aylanani o’rab olgan ko’pburchak
tomonlarida bitta bo’lishimiz, mos-mosligimiz bo’yicha bu shu. Men Ibrohimning
gapirishi bilan o’qish payida u esa kitobdagi keyingi bet yoki qator
yozuvlarini chiqaraverayotganida ikkimiz ham o’zimiz egallayotgan
bir-birimizdagi holatlar, kesmalar yoki jarayon uzunlashuvi yuzasidan bir
xillikka xos orqa-oldin, borish-qaytish yoki, qarama-qarshi yo’nalishlarning
bir-biroviga bitta teskari yo’nalish ham bo’laolishi bo’lib turaveramiz. Endi.
Birinchi borasilardan belgilangan, 1000 qatorni 1 soat 22 daqiqada imloviy lug’atlanib
tahrirlab tugatdimki, avvallari shu 2 soat chamasilab qo’yaqolardi. Bu – o’qish
uslubimning takomillashayotgani sabablimi, haki, shunday hozir ham. Oddiygina
qilib nafas olishimni bu - 5 ya’ni Farishtani yaxshilaganga o’xshab ko’proq
nafasga xos o’pkamni bilib sezishim bo’lib turdiki, shu boshlanishida yaxshi o’qittirdi.
Ammo negadir nafas olish ishini alohida qilish qiyin bo’lib qoldi, chunki kitob
o’qish meni yanada o’ziga qarataverib e’tiborimni chalg’itaverdi. So’ng nafas
olish borasida o’ylovimni fikr ya’ni almashinish bu – 5 raqami qandayligi bo’yicha
yuritib o’pkamdagi dam, ya’ni nafasimni zich to’laga xos o’xshatib o’zimni
tirishtirib ham o’tirmay, shunday his qilishimning o’ziga xosroq bag’shidalashimning
o’zidan so’ng har bir nafas sharining teshikchalaridan shu damga teskari yo’nalishda
bosim bilan havo, nafas chiqib ketishini xayolimdan o’tkazdim, keyin yana
kattaroq hajm bilan bu ikki teskari bosimlarni birinchisiga o’xshash umumiy
hajmli bosim, dam ichkariga bosib yuborishiga xos tasavvur etishim
shakllaniboq, shu oxirgi holatni o’ylovim bilan har bir chiqayotgan teshikdan
kollinear nafasga xos tarzda endi boshlang’ich nafas sig’imi, o’pka hajmiga xos
yana qarama-qarshi nafas bosimi, ikki bosimlarni ham bosib olayotganga xos o’yladim.
Axir shu nafas bo’yicha almashinish ishi sanalmasa nima bo’ladi. Almashinishda
barini ifodalash uchun birinchi yo’nalish yoki umumiy yo’qlikka qarama-qarshi
ichki, jarayonli tarzdagi yo’qlik yoki yo’nalish bo’lishi kerak, so’ng shu har
bir jarayonli yo’nalishning o’zi yana qaytib birinchi yo’nalish, yo’qlik ustiga
o’ziga o’xshash, boshlang’ich hajmda qo’yilishi, keltirilishi kerakligi bo’ladiki,
bu – 5 ya’ni Farishta, tafakkur, qudrat va energiya, havo bosimli dam,
almashinish. Oddiygina shunday qilib o’qishimda o’z-o’zidan tez va sharroz,
qoqilmasdan o’qiymanki, barchasi o’zimning vujudim bilan birga yaratilib
turadi. Agar birinchi navbatda nafas olish uslubimni esimdan chiqarsam va
amalga oshirmasam, o’qishim o’z-o’zidan energiyasizligi, yozuvlarning va
kalladagi ma’lumotning berilmasligi, yo’qligi sababli oddiygina nafasning
yetmasligidan yoki og’zimdan havoning bosim bilan bir tekis chiqaolmasligidan
buziladi, to’xtab-to’xtab o’qishini davom qiladi yoki oddiygina asl
haqiqatparastlik bilan bildirib yozajakligim ma’lum bo’lsa, shosha-pisha o’qishimni
bilib takomillashtirish istagimni namoyish etishim ilinjida hadiksirab to’xtab-to’xtab,
tutilib-tutilib va ba’zi joylarda noma’lum sabablarga ko’ra yanada qoqilib, to’xtatilaverib
o’qiyman. Demak, shu borada o’qishimni davom ettiraverganim paytlarida o’ylovimning
o’ziga ham vaqt ajratmasamki, yana to’xtab-to’xtab ya’ni to’xtatilib o’qishga
majbur bo’lamanki, o’ylov bilan tafakkur ya’ni almashinish o’zaro
almashinishlari, joy berib-olishlari, takrorlanib qaytishlari kerakligi bu shu.
Go’yoki almashinishning o’zi, tafakkur paytidagi 10-15 qatorli o’qishimda
mening ovozimdan yaratilish sodir etilsa, yana navbatdagi shuncha qatorlarda
Ibrohimning yozuvi sababli aniqlik avvalambor hozir qilinadida, ya’ni
kelayotgan yozuvlar ma’lum etilib elektron ravishdan hayotda chindanda bor yoki
mavjud etiladida, so’ng o’z-o’zidan o’g’zim qimiralshini olib aytsakki, ovozimni
baralla chiqarib gapirib o’qib boraveraman, balki salgina qandaydir urinishi
bilan albatta ham. O’qish o’zi shunday baholanganki, o’ ya’ni bu – o’ylov, qish
esa o’zining ma’nosidagi sovuq haroratni, oppoq qorlarni bildirib tafakkurli
almashinishning o’zini bildirgan. Endi, umuman ham olib qarasakki, yozuvlarimga
ichki ko’rsatmalardan yozmasam, darrov go’yoki hayajon bosganga o’xshab xato,
noto’g’ri yozib, har xil boshqa harflarni qo’shib, so’ng o’chirib o’tirishga
majbur bo’lib yuraverganim ma’lum va mashhur hozircha. Shuning uchun yozuvlarimni
o’ylov deb bilishimiz darkorki, bir kun kelib yozuvim Implik ya’ni Iblislik
qilishi yuzaga tashlanishi bilan yozib borishim davomida ham, shu paytgacha
yozib yurib kelganlarim bo’yicha ham shundoqqina ravishda esim choshib va og’ib
qolaverib o’rniga-o’rin yangicha yozuv, so’zlar o’zimning yozmoqchiliklarim,
tugmalarda aniq bosayotganlarim ortidan o’zgarib, yo’qdan-borli paydo bo’lib
chiqaverganki, oxir oqibat haqiqiy dolzarb asar yaratishim turgan gapdaligi bo’ladi
doimo xo’sh. Endi, bashorat deya vaqtning nisbiyligi bu – 6 raqamini hisobga
olish darkorki xo’p. Energiya sifatida esa 5 ya’ni inson ichki sabablarining o’zi
uchungina bilinishiga xosdalanib keltirilish quvvatining berilganligi ma’lum.
Energiya ya’ni inson kuch-quvvati, sabablashuvi orqali qanchalik o’xshashlik
qilinmasin, barchasi uning boshqalar uchun noma’lum, o’zining ya’ni o’zi uchun
bilimlarining tashqi sharoitda yuzaga solinishining o’zi sifatida
baholanaverishidan oshmagan. Insonning bilimlari qanchalik borligini esa hali
hech kim inobatga olib sinashi mumkin bo’lmaganidan, shu bilimlar va ularning
ichki hamda tashqi tabiatidagi o’xshashliklari doimo uyushtirilgan deya hisobga
olinishi muqarrarki shu xo’sh. Shuning uchun bashoratni har bir shaxsning o’zi
o’zidagi yagona energiyasi borligiga taqab ham, boshqalarni uyushgan deya
topaverishi sababli ham mavjud bo’lishi mumkin sifatida baholashi mumkin
emasligi tayin masala xo’sh. Ammo ko’pchilikning e’tiqodiga va ishonchiga
kiritilib va aholi uyushmagan, atayin bajaruvchi jamoa sifatida talqin
etilmasligi har bir insonga ma’qul va xos deb qabul qilinsaki, bashorat ya’ni
nisbiylik vaqti, raqamli ma’lumotlarli Dunyomiz aslida o’z ahamiyatiga ega
sanalishi mumkin xolos. Ammo e’tirof etish joizki, bashoratni aniqlashning eng
to’g’ri yo’liq 5 va 6 ning birligiga teskari raqam bu – 1 raqamidagi ovozni
eshitish uslubi bilan olingan bashoratlashdan so’ng aytilgan paytda va aytilgan
manzilida yozilgan voqea bo’lib o’tsaki, shuni hisobga olish har kim uchun
sodda hisobdaligini bilsangiz bo’ldi axir ha? Shu aynan sizga aytilgan
bashoratning o’zingizda ro’y berishi haqida borgan masalaki ya’ni qachon va
qayerga nima qilayotganingiz bizlar uchun ma’lum deb topilishi aniqlashganligi
bo’ladi hozir. Bashoratchi tanlovni ham taqdirni ham tan olmasligi tayin
masalaki, istalgan inson o’zicha bashoratni yo’q deb sanab bashoratdan ya’ni
aniq foldan boshqa ishga o’tib vaqtni kutib kelganligi ma’lum hozirgacha xo’sh.
Shuning uchun bashoratda nisbiylik tushunchasini bilgan kishi ya’ni Payg’ambar
zot muhim ahamiyat qozonib bizga barcha narsalarning joylashuvini atayin oshkora
qilishga xos o’zgartirishi tayinligini bilsangiz bo’ldi, bu – sizni o’rab olgan
atrof-borliqni boshqa istalgan narsangiz bilan bashoratbop qilib qo’yishi yoki
to’ldirishi ham. Ha, inobatga olish joizki bashoratchi Payg’ambar Shohid asosan
taqdirdan karashma qilib bilganligini hisobga olish darkor, ammo oxirgi voqelik
bu – uning bashorati aynan yagonaga xosdalangan bir tanlovli mo’jizani
berganligi ham ma’qul hozircha. Bashoratchi Shohid taqdirdagi har bir holatni,
kishilar yoki ahmoqlar bo’lmish insonlarning replikantlarini va
bino-inshootlarni yoningizga shundoqqina har xil voqea, gap-so’zlar ishtirokida
taxlab yoki taqdir zamon va makon bo’laklaridan olib qo’yishga haqqi yo’q deb
hisoblaganingizda adashgansizmi, ha. Endi, halitdan bir dam bermay ham aytib qo’yish
kerakki, noma’lumlikka duch kelib, aslida o’qishda tezlashish kerak deb depsinib,
tutaqib va toliqib tutilib o’qishlar mening o’rnimda akamlar tomonidan bo’lib,
axiyri o’z bo’ynilariga shu borligini menga ham bildirib, bo’ynilariga oldilar.
Demak, o’zlari shunday tutaqib, gap tugamasdan, har qanday ketma-ketlikdagi so’zlar
ustida to’xtab-to’xtab o’qiganlarki asti qo’yaturing. Endi, Muhammadaziz
qatorasiga ichimdagilar ham shu yozuvlarimni qayta tashkil etishayaptilarki, go’yoki
qayta yozayotganimni o’zim ham bilib qolganga o’xshayman. Zero qayta yozuvda
aslida adabiyot qonuniyatidan foydalanilgan mantiq bo’yicha ham shu adabiyot
sir-asrorlari, kitobiy uslublari va so’z boyligi qo’llanilib mening
yozuvlarimni ag’darib, tagidan boshqa yozuv qo’yib bilishlari kerak bo’laverganki,
bu – paydo qilish ma’nosida. Ammo menga aynan yozganlarim duch kelganga o’xshadiki
shu safar ya’ni Shohid bilan bog’liq masalani muhokamasida, shunga Ruhlar ham
quvonib ketishdilar. Bu – o’zim-o’zimni aynan ifodalayolishim, qaytarib o’zimga,
so’zimga va gapimga turib berishim mumkinligi haqidagi isbotim siz
azizlarimizga hamki xo’sh. Demak, Ibrohim tomonlar yozishni boshlashmapti
haliki, o’zim shu ko’tarilish, bo’sh o’rnimda o’zimda, avvalgi chizig’imda yoki
ustma-ust turdimki, natijada bo’yoqdan olingan nusxaga, trafaretga o’xshab ham
qoldiki asti qo’yaqoling. Lekin nima bo’lganda ham ahamiyat bering, prikintes’
ki, doimo dolzarb muammolarni, yangicha suhbatlashuvlarni yoki
yangiliklarimizni, kunlik axbarotga oid masalalarni yozmasligim mumkin emasligi
bo’ladi ham hatto hozirdan buyog’i. Demak, ba’zi masalalar yuzasidangina o’zim
bilmay qaytishimda o’sha saboqlar va energiya sabablashuvining o’zlari chiqib
qolishi ya’ni yozuvim bo’lib kelishi yoki takrorlanishi turgan gapdaki xo’sh. Endi,
xullas aytib o’tish joizki, meni ichimdagilar ya’ni o’rab olgan
taqdiriyparastlar bashoratchi qilib haqiqiy xalqimizga tanitishmasa asti qo’yaqoling
hamki xo’p. Endi, Muhammadazizning o’zi shunaqa bo’libdiki, men yozuvlarimni
esimdan chiqarib tagidan almashinishining guvohi bo’lsam, Muhammadaziz o’zining
kalyaskasini, belanchagini birdan yo’lto’sarga xos oldimga solib chiqartirib ya’ni
paydo qilib qo’yib, o’ziga qaratajakligimni bilishingiz xolos bu tamom. Uning Muhammadaziz
nomida Muhammad maqtanchoq so’zi bilan mashhurki, maqtanib tani turgan
kolyaskasini ham, mening yozuvlarimni ham almashitirib, tagidan yo’q o’rniga
borni tiqishtirib esni og’darajakli ravishda boshqarsa hamki. Aziz degani aziz,
kerakli ya’ni muqaddas ma’nolari bo’lib, aynan o’zimniki deya sinovga duch
solishi, yozuvlarimni hali beri o’zimniki deb hisoblatib qo’yishi yoki
kolyaskasini asl joyida deb hisoblatishi inobatga sazavor. Shuncha yozganimdan
so’ng boshimni garang qilib, so’zlarimni oldi-joyli qilib almashtirib qo’yishi
yana iziga tushishini istaboq darrov yonimga kolyaskasini paydo qilib tiqishtirmaslik
ilojiga xos bildirib, tiqishtirib kelayapti shu go’zzuk ukangizning o’zi.
Xavfsizlik masalasida shunchalik ravshan etib ham yozuvlarimni aldab
yozdirishga sazavor qilib o’zini, so’ng birginagina o’zimni o’zim qaytarishim,
o’tmish yozuvining o’zini chiqarishim bo’lishi bilanoq yana xavfsizligini
charxlashga o’tib o’zining kuchini o’tkazish uchun oldimga o’zini ovutish
vazifasida yo’l to’sarlik qilguvchi shu bolaki xo’sh. Men uning va boshqa
bolalarning xavfsizliklarini tushunib battar o’zimning xavfsizligim dosh
beraolmay, ularga biron nima ya’ni qaltis o’yinlar ilinjida falokatgacha olib
borib qo’yib bilishim mumkinligidan qo’rqib, yana badtar xavfsizligimni sinab,
o’zimcha o’ylab ketaveramanki asti qo’yaqoling. Bilasizki umuman olganda teng
kuchlilar, kattalar yashaydigan muhitda kichik jo’jachaga, bola-chaqalarga o’rin
bo’lmasaydi qanday yaxshi har holda xo’sh. O’ziki kattalar bilan boshdan-oshgan
muammolarda, xavfsizlik masalarda aynan bildirilajak, miyaga quyib qo’yilajak
tarzda almashinib yuriymanki. Kichiklar qo’shilib kelishi bilanoq shularning
teskarisi bo’lib biron qaltis ishga qo’l urib yuborishim mumkin sanalishi
turishi amri mahol emasdaligi bilan ma’lum va mashhur xo’p. Boz ustiga shu
kattalar bo’lmish meni o’rab olgan kishilar, replikantlar meni: - devonasan, - deya
gijgijlashni, hech kimga bo’lmasa ham o’zlariga qandaydir isbotlashni istashib,
bolaning, go’dakning nolasini eshitib yuborishimga qadar biron nojo’ya ishiga
bilmasimdan aralashtirib ichimdan gij-gijlashib, qo’zg’atib devonaligimni
isbotlashga urintiradigan amallarini qildirishlari hech gap emasga o’xshaydi.
Ha, atrofimdagi yolg’on-yashiq go’zzuklardan hamma narsani kutish mumkinki,
meni shu topgacha o’z holi-jonimga qo’ymay, o’zlarini asrash masalalari qanday
bo’ladi deya, oradagi gaplar va tanalar bilan aralashib qolishimiz masalasida
doimo muammolar tug’dirib kelganlar. Nega xarakterimni keltirib meni
gapirtirib, o’zimning o’z xohishimni ifodalayolmasligimni bilib o’zingga
buyruqlar chiqarding va bizlarning turar joylashuvlarimizni o’zgartirding deya
oxiyri shu munosabatlarning aybini boshimga solib, almashinishning ikki
tarafida ham o’zimni gunohkor qilib qiynog’ini, ichimdan yoki chinakam ishlash
davomida bermasalar asti qo’yaqolingki ular hovurlaridan tushishmagan bo’lganlar
shu paytgacha. Shu bu muammoli ishlarda, ko’rib turibsizki, ular qanday
qarorlar yoki yo’llarga bosh urishlarini o’zlari bilmay turganlarida, men ham
shunchadan keyin bolalarga bilib-bilmay qaltis va nojo’ya harakat qilivorishim
shularning ya’ni bu muammoli tortishuvlarimizning aksi sifatida hisobga
olinmaydi deb hisoblasangiz adashing xo’sh.
Comments
Post a Comment