Biz nima senga
279-280. “Biz”
deb yuragimdan o’rin olib yuradigan ahli jamiyat a’zolarimiz mening olatim,
haddim jihatlamaligini bildirib, tanlovli ish bo’lib o’tganini va teshikka
qarab yo’l olishimiz, g’orni yengishimiz bo’lib o’taytoganini anglatib, 1 ta va
3-4 talab shu so’zni ichimda takrorlab chiqadilarki, bu tog’ga o’xshaydi. “Biz”
degani “Bobirning izidan” bo’lib jalablarning kus va om teshik, g’orlariga
mendan keyin kelajak yobirgashtaliklar va boshqa erkak mahluqlarimizning shu
ayol turlari tomonidan bo’lgan sahnalashuvli taqdir iskanjasini, mashinalar
energiyamizni barbod qilib bizni takrorlatuvchi yo’laklarimizga tushishimizda
yengishiga qarshi bizning tanlovga xos o’z joylashuvimizni qayerdan bo’lsa ham
izlayverishga qodir sanalishimiz hisoblangan. Mana hozircha kuchlar balansi
yoki tarzi, nisbati o’rganilayaptiki, qaysi ishim, harakatim yoki gapim
yuzasidan oldindan ma’lumotlashuvli jarayonga yoki tanlov bo’yicha hayot
kechirishga tushishim bahsi bormoqdaligi bilan “Biz” va “Siz” (ayblov) o’yini
kallamdan hech uzluksizligisiz bayoni hali oxirigacha tugamaydi. Demak,
maqtanchoqlikka ya’ni ko’rinish borasida yuz-ko’z tutishli amal menga “sizni”
ya’ni ayblovli bir esni gavdalantirib darrov qovun tushurtirishli sahnaga xos
bo’ladigan bir kun aniq shu bo’yicha oldindan ma’lum ma’lumotlashuvli tarzda
turishimga xos kelishuvlariga to’g’ri keltiriladiganga o’xshab qolayapman
hamki, bu – juda tezlik bilan o’z aksini topmoqdaligi ya’ni sahnaga xos zapis
bo’lishim tezkor amalga sinalishi ham turgan gapmidi yoki yo’q hali, ha shunday
afsusuki xo’sh. Ammo ular ko’plashtirishni ya’ni yig’ib birga qo’yib berishli
tomoshalarining o’zini o’z boshlovchilik vazifasida hali yetarlicha
qilaolmaganlaridan teskari aylanaviy jarayonlariga xos tezkor ravishda
ayblovlaridan so’ng meni sahnaga xos hayot zapisida qottirib, video-audio
zapisga xos o’ynatishadilar. Tushunchaga ya’ni ponyatka ga xos to’xtalishlarim
bilan esaki men tanlovga xos kutilgan uzulishli amallarimni to’liq o’z o’rnilarida
qilib bilayapman, “biz”chilarimiz tomonidan to’g’ri talqiniga xos umumlashmali
amalga oshiramiz deganim bo’ladiki, bu – birinchidan amalimiz sifatida tarkib
oladi. Mana shu gaplarni yozib bo’lishim bilanoq, doimgi dam olish gashtlariga
xos ikki qo’limni boshimdan baland ko’tarib ich-bag’rimga dam berib o’zimni ko’rsatganimda,
maqtanganimda ichimdagi Farishtga zoti: - erkak kishi kam maqtanadi, - deb qo’yishi
bilan darrov tushunchaga berilib tanlov qilib keyingi tanlovli natijaga,
umumlashmaviylikka yo’l qo’ysam ham bo’lmasmikin. Ha, ammo shunday. Hamma gap
tushunchani yetkazib yedirishga xos amallarimizni yaxshi anglashimiz bilanoq
bir nima xulosani egasiga aylanaverishdurki xo’p. Hattoki hech ikkilanmasdan
aytishim mumkinki shu jumlaga ichimdagilarning o’zlari doimo meni izohlashda
foydalanib kelishadilar va o’zlari yozdirishdilar hamki, tushunchani
anglashimning xulosasi bilan taqqoslashdan tushunishga va yetkazishga
qodirlarki xo’p shu. Nima bo’lsa ham endi natijamizda, bizlar gaplarimiz
tanloviga yoki sezgirligiga, xohish asosida chiqishiga yo’l qo’yamizki,
aksincha harakatlarimiz esa sahnalashtiriladi, oldindan nusxalantirilishi hech
gap emaski xo’p shu hozircha. Agar sahnali asos filtiriga ya’ni saralanishiga
yo’liqib qolaversak, keyin shular yig’ilib oldindan ma’lumlashuvli, aniqrog’i
shu ma’lumoti taxlangan yoki yasalgan va nusxasi ilgaridan olinishga qodir,
burchakli ravishda barcha qolgan hayotiy jarayonlari bilan moslashaoladigan tanamning
harakatlanish, qimirlash amallari bo’lishi hisobda. Quloq bilan eshitib yodga
solish ishi hamki, keyinchalik nusxali variantlashuvli hayotiy oldindan ma’lum
sahnamizga olib yetkazadi. Joylashuvimizni yodimizga solaolishimiz esa
tanlovimizga ya’ni xohishli amallarimizga yo’l hozirlaydi. Barchasini, ya’ni
sezgili 3 ala tanlov turlarini va elektronli shu bu 3 ta ilgaridan sahnaga qo’yaolishlarni
bir-biri tomonga o’tkazib o’ziga o’xshash hisobga oldiraverishi oradagi, shu
ikkovlarining ham parallel bir xil yo’nalishlariga qarama-qarshi, kollinear ensali
foyda olish tomonlama o’zgarishlar almashindiraverishidan hosil etilganligi ma’lum.
Endi. Asosiy ravishdagi sifatlashuvchimiz bo’lgan ishimiz ya’ni kitobni imloviy
jihatdan tahrirlashni tugatdikki, shunga 1022 ta qatorga, 1 soat 9 daqiqa
sarfladim har holda bugungi kuch-qudratim ilinji ilasidalik bilan farqi bahosi
bo’lib hamki. Tanlov sohasida men tushunchalar va gaplar tanlanishlari aro
xohishimga bionoan oxiri gapirtirilmasam ham maylidi. Shuning uchun halitdan
shunday o’zgarishlarni payqaboq men gapirishda yaxshi natijalarni va yutuqlarni
obro’yim barobarida sohibi bo’lishga shay va ma’lum va mashhur bu shu.
Joylashuv masalasida ham birinchi boshlang’ich burchakli jarayonlardanoq,
sahnaga xos harakatlarimiz jilosi bilan holatni kuchli keskin o’zgartirishga
qodir onli lahzalarida yaxshi o’rindiqli kursilar-u divan va masho’t-o’shotlarni
tanlashga qodir sanalsam bo’ldi. Endi, shu asar o’qib bitirish ishlashimga xos
davr aslida 16:00 da boshlanishiga taraddudim bo’lsa ham, 16:03 da bugun
boshlagan edim. Endi, men gapirish, tushunish va joylashib darrov tayyorga xos
bo’lish amallarimni chukimning tanlovi, sikimning ich-eti bilan bog’liq
yuboriladigan tanlovli jarayonlari ya’ni olatimga xos tayoqsimon xohishim
tanlovi orqali qilaman. Qolgan davrdagi barcha to’liq paytlashuvlarni o’z
ichiga olgan harakatlarim, ko’z bilan ko’rgan-kechirganlarim va quloq bilan
eshitganlarim fohisha yotoqchilarining kusi bilan menga tajovvuz o’tkazayotganidan
barchasi ma’lum bo’lib, oldindan yaratilgan nusxa olinajak va boshqalar bilan
yo’g’dirilish hamohangligida hayotiy kadrlarda o’z aksini topganligini bilish
darkor. Shu kadrlarda men hali ham o’zimning ich-etimdan ko’rib talqin
etguvchimanki, yasagan sahnachilarimiz esa shu voqea borlig’ining istalgan
joyli masofasidan, rakursidan meni bilib, ko’rib yoki sezib turishadilar hamki
xo’p. Men, mana qarangki mana shuning uchun ham, ularning ya’ni jalablarning
mening borlig’imdan menga, mening yaqin yuzim tomonidan men qaraydigan joyimga,
ishimga hamda o’zlarining shu har tarafdan qarashlarini bir-birovlariga yetkazib
turishlariga xos tutishlarini sezdirib-sezib-sezdirmay turishlariga bo’layotgan
harakatni, tushunib turaman. Hammasi qandaydir ravishda Iblisning
maynavozchiligila o’ng ko’zimning olmos ko’ziga, shaffof shishaga yoki yaltiroq
plastmas, fabrikali narsaga o’xshab qarashidan bilinadi ham. Sezgilarimning tanlovlari
va kayfiyatimli yozuvimning mazmuni meniki bo’lsa, narigi xonadagi yoki doimiy
ravishda yon-atrofimda bo’ladigan elektron sahnalashtirishning noma’lum
joylashuvli tushunchalari va aks-sadolari hamda o’qish bilan shug’ullanuvli
tarzdagi ishlashim aslida ichimdagi go’zzuksifat barchadanligini bilsangiz
yetarli hamma payt ham. 90 kunning ichida 9 raqamining 0 dan oldin kelishi
munosabati va 90 kundan so’ng bo’ladigan yirik almashinuv bilan bog’liq 3- va
4- avlodlarning joy berib-olishlari bilan aslida sezgilarning va yozuvlarning o’zlari
ular ya’ni hozirgi ichimdan tanamga, yuzaga suzilib o’tayotganlar, o’qishlarimdagi
ma’lumotlashtirib kitob sifatida yozdirilgan xabarlar va yangilanishga xos so’z-iboralar
ovoz chiqarib o’qitishi bilan birga va narigilarning elektron nusxalashuvli
tarzda sahnalashtirishi o’zimiz bilan birga barcha mening vakillarimizga xos
bir xilqatdoshliklardangina boshqa emasda. Men 3 raqamimda hozircha 8 dagi to’lqinsifatlarga
5 orqali boraman hamki, 85-bugun esa shuning teskari tartibida 8 dan 5 orqali 3
ga yetib kelishni to’lqinsifat va soddadil ayollar tomonidan xohlashganligi bo’lur
xo’sh. O’tib borayajak 85 kunning Ibrohimning va Sohibning tug’ilgan kunigacha
bo’lganli sababidan hamki, hali 4 yoshga almashinishlarimiz sababidan yetib
olmaganimiz sababli men hali beri o’z vazifamni, 0 ya’ni tana tarafida boshlang’ich
3 sezgilarga va yozuvimni aynan o’zim yozayotganligimga berilib, atalib
turaturish ma’nosida o’zimni yetaklab turish, yo’sinli tarzda yanada bir pag’onaga
odimlatib va o’zimni ham ko’tarib yuborish ramzi sifatida e’tirof etayotgan ham
menmanki xo’sh. Go’yoki mening oddiy ya’ni devona vaqtda qancha kuchim bor bo’lsa,
shuni o’tajakligim ma’lum va mashhur hammaga ham. Endi, aslida bilsangiz kerak,
Dunyo bu – aslida simulyatsiya maydoni deb bekorga o’zimdan yoki balkim olib
qarash lozim bo’lganligiga xosdalanib xaloyiq maskanlari oshirib
bilgandursizki, Dunyo ya’ni jumlayi Jahon nisbiy, elementar ya’ni barcha
predmet-ob’yektli ma’lumotlashuv usulining o’zgartirilgan holda almashinishiga
xos energiyaning o’zidangina iboratligini ma’lum etmoqda barcha ham. Ammo har
kimning o’z borlig’i esa porlagan gumbaz sadosila yangraganlik shaydosi bo’lib
ichkariga, o’rab turgan yer sathidan ham o’tib ostiga qaratilajak abadiyat
ramzi sifatida oddiy va boqiy davom etuvchi vaqtdan olinib, borliq muhitida
yoki ochiq tabiatida o’z aksini, jilosini yoki davomgarchiligini chindan ham
bildirib turaverganga o’xshash aldaydi hamki, aslida borliqdagi barcha
predmet-ob’yektlaringiz Dunyoning bir qismidanligi sifatida barcha aholining
izmida ham xuddi shunday, borliqlarga bo’ldanilgan tarzda yoyilganligini
bilsangiz bas. Men borlig’imning uyoq, buyog’i va toki qoshi qoraygunicha
narsalariga e’tibor berish yo’nalishi davomiy nazdda bor bo’lishi
mumkinligidan, xohlagan ravishda ikkilanishli tarzda boshqa shu borliq
joylashuvidan atrofidagi predmetlarga qarab turish mumkinligidan oddiy davomiy
yoki boqiy vaqtning devonavorlik kasali bilan tashxislanganligimni bilsangiz
yetarli halitdan xo’p. O’zimning 3 imdan ya’ni kiprigimdan dadamning 2 lariga
ya’ni ko’z ustidagi qoshlari va shu ma’nodagi ham yon-qoshlariga ko’tarilib
qaraganmanki, bu – bizning aslida o’zimizning oxirgi 2-yarim tomonlashuvimiz
nisbiy va raqamli qorishmadagi vaqt bo’lishi bahsida aslida hali birinchi
tomondagi oddiy davomiy vaqtda yashab yurganimiz bo’laqolgani sababli ham
edimi, ha. Bizlar hozircha 3 damiz hamki, keyin 4 ga yutish ma’nosida ham
erishuvchanlikli boqib qaraguvchimiz. Endi, umuman olganda shu va oxirgi
tahlillarimizga e’tibor bersangiz kollinearlikni sezmasangiz men ado bo’lay.
Shunday doimo bo’lib kelayotgani ham bir tomonlama xayolimda turaturaverganligi
ma’lum va mashhur xo’p. Endi, shu 90 kun ichida Got va Ungot o’rtasidagi
chiziqli va nuqtali, yoki tartibli va palapartishli tasodif asosidagi ishlarim
o’z tomonlarini har qaysisiga ma’qul tarzda ushlanishi bo’lib xizmat qilishi ma’lummi,
ha. Chunki 90 dagi 9 bu – yakka bosh hamda 0 esa shu bu yana tana yoki Ungot.
Yakka boshlik esa bu – Got ning asli hamki xo’p. 210. Sahnalarda, hayotiy
yashashimiz olinayotgan kadrlarda istagimizga binoan tanlovni ba’zi, burchak ya’ni
sahnaning davri tugaguncha holatlar bo’yicha o’sib borish, vaqtni o’tkazish
sohasiga yaqin qilib kirgizishimiz mumkin. 1 kunlik sahna oldindan ma’lum
etilgan bo’lsa, tanlov har 3-4 yoki 10-15, har xil daqiqalarda o’zgacha lahzali
qo’shilishlar, harakatlar bo’lib mening o’zim tomonimdan aniqlashtirilganligi
ma’lum va mashhur xo’sh. Shu damlarda ichimdagi sahnalashtiruvchilar ham o’z
sahnalarida, mening o’tkazayotgan hayotimning sof tabiiy elektron ma’lumot
yozuviga qadar videosida meni kuzatishga xos, shu sahnani birinchi tuzishlarining
o’zida sahnadan, zapisli bo’laklaridan shu tanlovli, xohishli holatlarim bo’yicha
oldinga o’tib ketadilar, suriladilar ya’ni vaqtning o’z o’tishidagi parallel
kuzatuvida ilgarish tushuniladi. Bu – shaytonkallalarini ya’ni bo’qchiliklari
ustunligi bilan o’ylovimni qiyoslatib ko’tlik qilish, menga o’zimni ham
bilishga yo’l qolmaganligini, imkon yo’qligini va barcha tomondan bilinib
qolganligimni hisobga oladigan ravishda bo’lib o’tgan tanlov jarayoniga,
holatli lahzasiga shundoqqina davom etayotgan vaqt bo’yicha teskari ravishda
shu tanlov bo’lib o’tganini o’zida sezdirish ortidan menga tushuntirib ham qo’yish.
Hammasi o’zlari bilngan davrga xos sahnalashtiruv davomiyligi bilan
tuzilaveradiki, shu sahnalar yoki elektron ravishdagi haqiqiy hayotlarimizning
zapislarida meni urish, yanada bod berish va tezlab seskandirish maqsadida shu
ko’tliklarini qilib bo’lgandan keyin shu sahnaning bor o’ylov asosini
kuchaytirib o’ylovimga, miyamga keltirib, mendan ayb, ko’tlik muttaxamliklarining
keyingi bosim surilish va qaytish o’yinini yasaydilar. Endi. Ertaga 281 bo’lib,
84 kun qolayapti. 6 soni 90 ga bordi-qaytdi, kollinearligi ya’ni umr gavhari ma’nosida
6-avloddagilar bo’lmish hozirdan shu joylashuvlariga almashinish taraddudidagi
asl 1-bo’lib o’rin olib yurgan va birinchilikni oxiridan boshlab hisoblatadigan
avlod vakillari ya’ni erkaklarga bobo-buvilar rasmida 9 sifatidagi o’zlari
tomondan boshchilik qilayotgan 4 va 5 dagi 2 avlodni kunning choraktasigacha
bilishadi. So’ng 0 bo’lmish tanni ya’ni tanlovli boqiy onni ertangi kunning
2-chorak yarmida bilib odatdagiga binoan hayot kechirishlarida nisbiylik o’zlaridan
va shu saboqlarimiz bo’yicha (yuzadan) hamroh bo’lib qolgusi. Keyin 6 raqami
(6) qaytib kelib 84 ning sakkiziga boshning vaqt o’tkazishiga, hayot kechishiga
xos urilib yoki o’zining vaqt ahamiyat-kasbini anglatib, umrning baholanib
borishidagi navbatdagi o’tuvchanliklar sohibi sifatida 2 xissa qudratli, ichkaridan
kuch tortilishi bilan shu 6-avlodning davomiy borish sabog’i bo’yicha kunning
3-yarim choragini o’tkazadi. So’ng 6 raqami ya’ni eng yuksak avloddagilar,
Dunyomizda hayot kechiruvni boshlabon xizmatdan qochish bo’lganliklari nazdida
yurgan bolalardan keyingi boboy-momoylar yoki, balki jonimning o’zi menga ya’ni
4 raqamiga 4-chorak bo’lak oxirgi yarim so’nggi qismida kelib, meni o’xshashlik
va nisbiylik bobida yangi va dolzarb elementar qorishmalar bilan
tanishtiradilar. Hayotimda va Dunyoda nima yangi va muhim qaralsa, shularni
menga aralashmali tartibdan belgilatib, bildirib va ko’rsatib yurishaveradi.
Comments
Post a Comment