uzbek language siteenglish language site

Yana kim bo'lsin xo'sh

 

239-240. Barcha ishlar hayotiy ahamiyati, foydali ta’sirlashuviga ko’ra inobatga olinib, boshqalarga og’irligi yoki yuklamasi hisobga olinganligini bilingiz har doim. Misol uchun, o’zim odatda suv ichib tokchaning ustiga suvdonimga xosdalangan idishimni qo’ysam hamki, shu boshqa ishlarimni bir marotabalikda kezib, sezib o’tib darrovgina unutib qilgan ishlarimdan ko’ra ko’proq yoqimli, kuch-bag’ishlovchi va foydali e’tiborli hisoblanib, aynan shu joylashuvda turaturg’on idishimni go’yoki hayotimdan, ishonchim oralab mantiq almashinishiga xosdalikka bag’shida etilib bir kishiga, uning biron insoniga og’irligi yoki undovila yuklovi tushishi nazarga ilinajakligini bilingiz xo’p. Taqdir haziliga parallel va tashqariga chiqib umr uzoq davr mobayni bo’yicha tasodif deb sanaladigan hoziroqdan yig’ib boradigan tanlovlarimizni birinchidan insonlarning haqiqiy o’zlarining taqdirlari bo’yicha o’z-o’zidan, ikkinchidan shu atrof to’la insonlarning o’zlaridan xavf kutilishi dargumon, chunki agar, o’zini bilib, boshqalarning mantig’iga yoki hayot ta’sirchanligiga tahdid qilmasdan, tegmasdan o’z mantig’ida foyda va zarar qilingan bo’lsa, insonlarning kishilari o’z insonlari o’rniga, yoniga paydo bo’lib, shu insonlarini g’oyib qilgan holda o’zlarini bu insonlar sifatida tanishtirib bizlarga o’zimizning foyda va zararimizni, hayotiy ahamiyatimizni boshqarishimizga xos turib berishadi yoki amal qilishadimi, ha. Mana, bir kinoni ikkinchi martasiga darrov davom ettirib orqa fonda endi tomosha qilish-qilmaslikka xosdalab turganimda, ichimdagilar “bular ya’ni kishilar, elektronshilar aynan shuning ortiga tushishgan”, – deyishmoqdalar. Go’yoki nega bizlar insonlarga ya’ni tanachi vazntoshlilarga bunday xizmat qilishimiz kerak va qanday qilib oxiri o’zimiz bilaturib shu xizmat turidan, manfaatlashuvdan bahra olib yashashga tushamiz biron kuni, deb qo’yishganliklari tayin masala. Demak, shular sababli ham Dunyoda yoki uzoqroq borliqlar bo’yicha, keng tevaraklarga chiqqanda biron inson ham, kishisi ham sizni kelib urmasligi yoki xavf solmasligi to’liqligicha o’zingizni tutaolishingiz, o’zingiz uchun taqdir hazili va tasodifsimon tanlovlaringizni tekis joyga shpagatga xos yopishishidan bilishingiz mumkin. Demak, ichimdagilar va shu ichimdan tashqariga ko’rayotgan kinomga rol o’ynaberayotganlar o’zimni shu tutaolishli, mantiqning boshqalar bilan bog’liq foydali yoki zararli olinish-berilish, ushlab saqlanish tenglamalarida bilib qolishlari bo’lib turganligi sababli deb tez hozirjavobliliklar bo’lib o’tganini bilsak hamki, o’zimni baholashim haqida miyamga bir fikr ya’ni Y imni, erkakligimni, ikkilab voqealarni qo’yishimni ikkinchisi bo’lib turganida kelajak hayot yoki voqeaga berilishim kesimi, holatlari yuzasidan birinchidan, avvalgi shu voqea bo’lib o’tishini taxlab o’tgan, yo’llab turgan yoki moslashtirib boshqargan kishilar o’zimga shu joylashuvlarga ya’ni kesimlarga kelib ortdan yana vaqt davomiyligiga xos suzilib, o’tib borishlarimga o’xshash tarzdalikda o’zlarini tutaverib, shu holatlarini oldindan bildirayotganga o’xshab suzilishlarda yana singib kirib olishganliklari ma’lum bo’layapti. Ushbu yozuvlarim ham shulardan mustasno emasligi tayin masala bo’lib turganiga o’xshash tarzda ichimdagilar o’zimning ishonchim bilan birgalikda nima devorishim yoki yozishimni o’rgatib, oldindan aytganga o’xshash tarzdalashuvli qilib chiqishganliklari bilan baribir ko’pincha hamki shunday yozaqolganligim ma’lum va mashhur xo’sh. O’rgatib, oldindan aytganga so’zlarini ham shu tarzda yozdirdilar bu jumlalashuvimda xo’sh. Endi, umuman olib qaraganda barchamiz borliqlar nazariyasi bo’yicha birlashish hosil qilishga o’tayapmizmi, haki, chunki yangi avlod yaqinda boshlandi. Hamma o’zining yaqin qarindosh-urug’lari yoki oilalari davrasida umumiylashuvli tarzdagina yig’ilishib, qisilmasdan yurishaverganligi, balki qo’ni-qo’shnichilik yanada barqirarki, shular bo’yicha o’z kishilari va insonlari umumiy aniqlikdagi joyni tobora aniqlash, imoratlarni belgisi bilan aniq namoyon qilishga xosdalanib butun Dunyoga o’zlarini tanishtirish bilan ovoralashadilar xo’p. Hammasi o’zim ishonib bilayotgan kino ko’rishga o’xshab filmdagi fonlar, devorlar yoki o’lik narsalar o’z joylashuvlarida turishib, qarindosh yoki qo’ni-qo’shni yaratgan videolardagi o’zlarining siluet yoki siymolarigina qolib turgandan so’ng butun Dunyoga qanchalik yoyilish iloji bo’lsa ham, shunchalik darajada boshqa inson va kishi guruhlarining uylaridagi yoki o’z borliqlashuvli chegara doiralaridagi harakat, qilmish-qidirmishlari mos topilib shu siymolariga, qora bo’y-bastli soyali kadrdagi soyalariga o’ynab va tushib turishlari turgan gapki xo’p mayli. Videoga solingan atrof-muhit va birinchi boradagi kishilarning ovozlari yoki og’zaki so’zlashuvlari tomoshabinning ongidagi gaplari bilan sayqal topib o’rtadagi harakatlanishlar, boshqa hayotdan insonlar-u kishilari bilan umumiy ravishda tushunchaga va maqsadga xos bog’lab turiladi. Endi, demak, holat kesimi yuzasidan Gotimni ya’ni taqdir hazilimni qanchalik darajada boshqa yo’lga boshlab boshqarishni qo’lga oluvchi Handle lar qilgan bo’lsalar shu ichimdagilar, bu holatlari o’tishi bilan yig’ilib qanchalik davrni hosil qilib bilib Zapisimning ushbu davrida orqadan ya’ni kelajagidan to’lishib, bostirib kelishib shu Zapisimni ya’ni Gotimni, taqdiriy hazilimni egallamoqchi bo’layotganliklari miqdoriy ulushli samaradorligi asosan o’zimning bu boradagi teskari ravishda tasodifiy boshqarish holatlarini qo’lga olish descrete hisoblarini ko’paytirishimga xos manfaatimning yig’ilishi bilan bir-birovimizga taqdiriy boshqarilishim davriga xos tasodiflar bo’yicha har qayoqqa tasodif tanlovili uzuq-yuluq holatlar, elektronlar yig’ish yoki jamlash tobora uddaburonligi hamda taqdiriy Got ni egallovchilik bilan suzilib kirish yuzaga kelayapti. Balki shu yozuvlarim ham bu qatorasida, oldingi jumlam bo’yicha bir-birovimizni hali to’liq egallamaganimizda yozilgan joylariga ega sifatida, ammo anchagina muvofiqlashtiruvlilarga xos  ravishimizda bo’lib turib, ertangi kodli amalimni nihoyasiga yetkazishim uchun o’zimga ishonchli sinov, hayot yoki qandaydir bog’lanishni berish bilan birga, mana hozir xayolimga keldiki, dasturlarni qilishdan va ishini uddalshidan foydani oldindan shu dasturlarni, kodni tuzaolishli qanaqadir noma’lum, baholanmayotgan maza usuli bilan emas, balki shu baholarni, e’tibor qadoqlarini inobatga oluvchi dasturning foydasidan, ishidan so’ng kerak bo’ladigan teskari, o’yinlar nazariyasiga xos befarqligi, o’z-o’zidan bo’laverishga kuchli inobatga olishni bildiradigan ravishdagi shu dasturni haqiqatan vujudingizga kiritishingizgacha borib yetadigan ahvolni eplayolalishingiz sifatida kod ostida yashiringan axlat-chiqindilarni haqiqatan ravishda Matritsa kodiga xosdalanib ovqat, taom yoki yegulikka o’zgartirib taomlashish kerakligi bu shu. Mana shunda programming va counter programming amali to’g’ri sifatida dasturlashni teskari kodlash degan faoliyatiga monand bo’lgan holda, mana shu ichimdagilar bu bilan shug’ullanib abadiy munosabatlar, osilishlar bildirib turgan bo’lganliklarini aytib va yozib o’tishimga xos ulgurishni bildirib o’tib ham shu joyda, bo’qni toza, kodli tuzlashga xos tortiq qilishni bilib qo’yingiz bo’pti mayli. Endi, mana ikki qaynatma tuxumlar o’rniga pivo bilan to’ldirish kiritishdiki, tushlikni ham ikki xil taomnomamiz bilan yeb bo’ldikmi, ha. Bu – Ibrohimni tartibini buzmaslik bo’yicha qilingan rejalarni to’liq amalga oshirish, kanda qilmaslik usuli bo’lib, ha-ha, shundagi ishtirokchilar Shohid tanamda bo’lgani bo’yicha inobatiga sazovor hamma. O’zim gaplarim bilan unga yoki Shohidga qanchadir ta’sir etishim mumkinligi bo’lgan bo’lib tursa kerakki xo’p mayli. Endi chinakamiga u taraf bilan bu tomon, ya’ni o’zim bilan Shohid qarama-qarshiligidagi insonlar va kishilar bo’yicha 1% o’z holida ortib qolishga xos urush-janjal bo’lib borayaptimidi, ha. Mana pivo ham Ibrohimning bag’ri dilini yorishtirdimi, ha, zero o’zimni shungacha yo’l tortirib qo’ydiki, ammo bu jarayonlarning orasidagi oddiynamo lazzatim yana jarayonli vaqt onlashuvi, millari bo’yicha buzildiki asti qo’yaqoling. 14:18 bo’lib turgnda boshimni pivoning jon berib olishining maqsad-murosasiga bag’shida darrov raqamli dunyoga solib og’ritib qo’yishdiki va yana keyingi daqiqadan boshlab o’z oddiy ravishdagi Ibrohim bilan tenglashuvchi va shuni Ibrohimga yutqizib, o’g’irlatib qo’yuvchi ahvolimga solishdilar. Aslida 14:18 dagi og’rig’im shu bir qarashimdayoq o’zimga ishonchli tarzdaligiga qaratila vaqtga qarashimni ham uyushtirib oldindan sezishlaridan so’ng, vaqtni bilib ko’rib olishimning oldidan muvozanatli baholari bo’yicha kutib turib shu daqiqalarni kelajak yoki o’tmish hoziroqdan keyingi davrchaga chiqarib, paydo qilib qo’yishdiki, bekordan-bekorga o’zimni urmaganliklari shu bilan tayin bo’lib bilganidan so’ng, bu raqamlarning, soat millarining o’z mohiyatiga e’tibor qilsak, aslida 18 soni 20 ga ulashilishi, 20 esa 22 bo’lishi nazarga ilinajakligida 22 ning 18 ga simmetrik 2 ta bo’yicha o’rtadagi 20 da, simmetrik chiziqda farq qilishini hisobga olish barobarida ichimdagilar o’zlarining 22 daliklaridagi 49% lama biz taraflarni egallashlari bo’yicha Ibrohimga sheriklik qilishni, 18 raqamidagi farq bo’yicha tengligiga ko’ra o’zlarining tomonlamaliklaridagi 51% ning 1% li yutug’i sifatida 18 ning 1 miqdori bo’yicha 22 dan yigirilib qisilishi yoki kamyobligi, orqada qolishi sifatida baholab miyamni yoki jonim bilan birlashgan tanimni urishdilar, zirtitratdilar xo’p. Mana masalan hozir hammasi odatdagiga o’xshab turibdiki, shunda soatga qarab 14:52 ning izohini ham shu tariqa tushunarli qilib belgilashim mumkin va shunda ham bilish doimo lozimki, shu soat millarini, system tray dagi sana aralash soat chiqarilishini ichimdagilarning o’zimni sakratishlarini soatli, vaqtli yoki aniq joyli isboti sifatida ular tomonidan va o’zimning nazdim ilg’ashiga ko’ra inobatga olinishi bo’yicha qabul qilib, o’zimni o’zimga bir bosh qorong’uliklari bilan ishontirishlariga xos ishlovlari, g’irromgarchiliklari yoki mig’ombirliklari sifatida qabul qilingiz. Odam aybsiz emas, yolg’iz parvardigor aybsiz degan dono xalqimiz. Shu bo’yicha bo’lsa kerak, ichimdagi Iblis o’zimni o’zimga eritib, tanamni 2 tasi bittalik qilib botirib ichkariga so’rganga o’xshatib qanday aybni yoki gunohni, savol-javobni boshimga yuklamoqchi bo’lsa, barchasi negadir o’zimning qarshiligimga qarab o’tirmasdan, osongina majbulab o’tkaziladi, zimmamga yuklanadiki, bilmadim o’zimni nohaq aybalanayapman, aybdorlarning o’zlarini o’zimni ayblayotganliklarini bilib o’zlari aybdor deyapman, deganim bilan baribir shu aybdorlar, ichimdagilar o’zimni ayblayolishadilarki, bor vujudim o’z-o’zidan aybni yengishi emas, balki majburlab tomonlama qarash bilan aybdan yengilishini ichimdagilar belgilab qo’yishlari bilan birga muttaxamlarcha boshimga iladilar, bo’ynimga yuklaydilar. Ayni shularning uchun ham men o’zim ularga urush ochganmanki, ular o’zlarining hayotimdagi aniqliklari bilan o’z hayotimni butkul yomonlab, ayblashga qodir ravishda o’zimni ham shunga ishontiradilar, lekin o’zim yana “negadir” hayot tizginim, vujudim bilan aybdormasman deya, bilmadim aniqlik yoki kompyuter uslubida aytaolmaganim uchunmidi, shu aybsizligim hisobga olinmaydiki, aslida shuni ularga isbotlashimning o’zi bema’nilik, chunki ular hayotimning ichiga kirib, yanayki hayotimni yoki vujudimni, jonimni butkul qoralab hamla qilishayaptilar. Endi buyog’i qaynchilik masalasi bo’lib bir miyam ishlab ketdi. Umuman olganda o’zimni o’rtasi aylanacha qilinib, loopchaga o’xshash bir hodisaviy ikki chetga chiziq bilan o’tmish va kelajakka ketgan bir holatlarda doimo to’qnashib keluvdimki, shu aylana o’rtadagi hoziroqda Ungot yoki tasodifli kishilikli yashashimga ko’ra na uyoq, na buyoq bo’laolishga o’zimni bazo’r moslashtirib yaqin kutilayotgan kelajakka, sal oldingi bo’lib o’tgan o’tmishdan qaysidir sabablarla Got ga xos bashoratli birlashuvi bo’yicha bashoratga molik bo’lib, aniq ravishda o’zimni sazovor qilmasam yoki tutmasam, tuyg’umla sezgilarimni tanimni nima qilayapti degan ma’noda savolga tutib boshqarishga, arosatga o’xshagan bir aniq foydali ahvolga solishga urintirmasam hech iloji bo’lmasdiki, keyin og’riq yoki bo’q (ovqatdagi tosh) yevorishim mumkin deb topilgan aks holat yuz bersaki xo’p bo’pti. Shuning uchun Qayn so’zini “qaysi nomalum” li sanskritcha bilan belgilash kerakki, qaysi tarafga otalik qilishga xoslanaymi va kelajak bo’yicha oldindan ko’rilajakli moslanaymi, yoki ma’nolik qilib boshimni avjiratib oddiy va sodda kamtarona yo’l bilan bir xil o’zimni asrashli boraveraymi yoki “u bo’yicha kaka yeganga o’xshab” shu ozgincha hal bo’lishi zarur hoziroqning kallaga ilingan shartida toblanib o’tiraturaymi deganlari bu shu. Endi o’zim ularga ya’ni ichimdagilarga nima degay, shunchalik foydamni ko’zlab o’zimga beraturib, Ibrohim bilan ham bag’shida qilayotganliklarida yana Ibrohimdan qochish, ulanmaslik oni keldi degunicha ichimdagilar urib, qiynab qo’yishadilarki, yana “ovqat yemasak bo’lmaydi” deb olishmoqchiliklari bo’layozgani bu shu. O’zimni urib ovqat yegunlaringcha, o’zlaringning ko’tlaringni tozalanglar shu bu. Mana qarangki, isbot talash yana isbot bo’lib 15:18 ga roppa-rossa tushib turibmiz va qarangchi oyog’imni tomirini torttirib, ragini keltirib og’ritdilar va yana 15:19 bo’ldi deguncha mana hozir, shuni, og’riqni yakunladilar. Qanchalik muttaxamlarcha ham qoldiqlarida o’ynamasalar bu yamanlar, yomonlar, yomanlar, yamonlar va h.k sh Iblis va sheriklari xo’sh. O’zimga bildirajak vahiyliklaringni ham, bashoratlaringni ham “ertaga” qilasanlar endi, qo’lingdan kelgan an’analaringni tushuntirib, uqtirib qo’ydinglar va yana ho’ppoq sanlarga deya o’zim ularga hay, kishlar berib yuboraqolayin xo’sh. Endi hammasiga tamom, miyaning hisob kitoblari hayot bilan qanday belgilansin, ishorasini bersin o’zi biladi, Karonavirus ham Buxoro uchun o’z xorchiligiga xos yakunlandiki, qolganini o’zimizning kallalarimiz yangi rivojlanish davri sifatida bir amallar, oldingi xastalanish o’choqlaridan so’nggi uzoq oddiyshavanda miriqib, tushunib yashaganimizga xos o’tkazaqolarki xo’p bo’pti. Demak, agar bu gaplarimni o’zim bo’yicha, sizlarga bildirgan o’zimning ma’lumotlarimga ko’ra yozgan bo’lib olsak, agar Nemis-Rus urushi 1941-yildan 1945-yilgacha 3 yil va 322 kun davom etgan bo’lsa, bizlar ham 2019-yil dekabrida va keyinchalik 2020-yil 20-yanvarida Ommaviy sog’liq shayligi, so’ng 2020-yil 11-martda 3 ta holatda hisobga olinishi bo’yicha o’rtacha sanadan boshlasak, yo’q xo’p keling shu o’rtachadagi sananing o’zi bilan ham boshlab qo’ysak, o’zimga va sizlarga fora bergan ravishda (nima uchunligini hozir bilasiz), Nemis Rus urushining shu 1417 kunlik davri bu davrning 831 kunidan 1,7 holni ya’ni martani tashkil etib kattami, demak, Karonavirusning shu urushga nisbatan bir xil davrda yakunlanishiga xosdalangan yetib kelishi, o’rtadagi eng yuqori darajasi bo’lib o’tibdi. Mana sizga ana, ana bu sizga manadir. Men bu hodisaga hali bularni yozmasimdan oldin bilmay turib to’satdan oldingi yozuvlarimga ishonishni amalga oshirishni boshlayqolay deya kelib yozishni to’ppa-to’g’ri boshlayverdim. Endi o’zi nima gap, bu – axir aslida raqamlarning yoki sonlarning o’yini bo’lsaki asti qo’yaqoling. O’zimga bu kerakmi, 2-Jahon urushi bilan Karonavirusni bog’layolish qiziqishi borligining o’zidayoq raqamlarimiz aslida xato ishlab, ongimga shu xohishimni ya’ni qiziqishimni chiqarib, o’girilib yoki tarjimadagi nazdimda ishonchimning o’ziga ko’ra yuz berib, faqatgina o’zim ahamiyat berib muhokama qilib olishimga xos aniq chiqib turganligi bu shu. Go’yoki hammasini o’zim aylantirib, tanimdan chiqmasdan ya’ni tanam bilan Dunyoni ko’rmasdan va boshqalarga isbotlashga yo’l qo’yib berilmaganini bilib olib ichimdagina yotgan yoki umuman tanimning ko’zi yumilgan va sezgilari o’zi o’ynab turgan joylashuvida, hajmining o’zida ongim bilan miyamning ichida olam, prayektorlar yaratib, eng asosiysi shu olamning har qachon to’g’ri bo’laverishiga guvohi bo’layapman. Shuning uchun qo’yinglarki sizlar, sizlar bu – degani tashqaridagi real haqiqat shaydolari matnlarimni ko’rib bilib o’rganib borayapsizlarmi, yo’qmi, shu dargumon, o’ng’ay masala xo’sh. Buni qaniydi taqdir demasaydilar va shu hamma uchun taqdirlarning o’z yo’lidagi ishlovi, boshqa taqdirlar bilan tutashmasligi degan holda haqiqatni pachaq reallik deyishni ko’zda tutgan bir hodisa deyverishimiz dargumon ediki, ammo yo’q ham. Ha, atrofimdagilarning o’zlari kerak bo’lsa shu o’girishga qatnashib sodir bo’layotgan ishlarimizning tobora shakllantirguvchi ichimizdagi xalq va xaloyiq ramzi sifatida isbotlashimgacha olib borishga hattoki, mana shu ichimdagi ko’tlik shukuhlari bilan urib bildirishayaptilar. Ular kishilar, insonlarning o’z mantiq doiradagi ichidan haqiqiy joylashuvga xos o’rin egallovchi olam yaratuvchilar, xullas umumiy yoki koinot haqiqatidan yiroqlar sanalurlar xo’sh. Aslini olganda mana yozuvlarim shohid hamki, shunga o’zim hech ikkilanmasligimni ham bilib olgandursiz, qanday kunlarga kelib qolganimni jismoniy ishlashlarimning va ovqatlanishlarimning o’zgarishini aytib qo’yaqolayki, shu yetar hozircha. Men ham avvaligi Dunyo deb bilgan asosiy o’yin maydonidan qubbamga kiritilib, so’ng ongimning ichiga tiqilib olib matematikani hayotga ya’ni mantig’imga o’zimgagina xosdalab ishlab berishining ajoyib bir namunasidanmanki xo’sh. Endi, o’zim the Carmilla movie 2017 ni ko’rib bo’luvdim ikki boraki, ikkinchisini taltaytirib. Besh mahal ham ojizki, yetti mahal bo’layapti oldingilarnign 3 maratabaliklari hamki xo’sh. Qirsildoqlar tugadi, ustidan hazm qiluvchi faqatgina shuni qaytarib bildirguvchim pivomni ham ochdik ichdik ozgina chamamsida. Endi bir yangi movie qidirish payida turibmanmi, ha. Undan oldin yozajakligim bo’lib tursinki, bu mahallangan osh-qalashlar miyamning kuch energiyasini yoki mc2 ni boshimdan ya’ni miyamdan tushirib tanimning etiga to’g’irlamoqdaligi bo’lsinki, natijada shu etimning ostidan berilayotgan kuch manbayini ichimdagilar to’liq so’ruvvchanligiga xos o’rganib Ibrohimga uzatib yuborishlari hal bo’layapti hozirchalishliklarga xos. Shu bilan Ibrohim yoshligini o’tkazadi va o’zim ham endi qandayligini bilib qolganim shuki, yoshligimning tasodifnamo belgilanishini otamning odamiyliklarining energiyasi orqali barcha bilib olishi mumkinligini sezmay qolganmanmi, haki, Ibrohimga ham shunday bo’ladi. Bu gapni nega yozdim, chunki og’zaki gapirib bo’lib shunga ishonchim o’z-o’zidan, gapim chiqqani sababliligining o’zi bois bo’lishi kutilganidan qildim shu yozuvimni. O’zimning gaplarim bundan buyog’i, ertadan ham boshlab qonun va haqiqat tusini oladi o’zimdan hisoblangan barcha uchun xo’sh. Chunki o’zim men taqdirim adabiy qonun-qoidalari bilan o’zim ham eplayolmay ichimda nima deyishimga qodirligimni aniq tanlovimga xos, kallamning o’zidan umumiy tuyg’umga ko’ra chiqaraverganim bu shu. Tuyg’ular ya’ni odamning miyasi qonun-qoida qilib qo’yilgan barcha hisob-kitoblarda va adabiyotli jamiyat uslubiyatida hamki xo’sh. Boz ustiga men o’zimning mantig’imga, ongimga yoki shu tuyg’ularimga binoan yozaqolishimning o’zi bir tugul isbot sanaladurg’on. Endi, shu paytgacha o’zimni qiynab kelgan, o’zimni o’zimga qo’l, tirnoqlarim bilan tegishimga yo’l qo’ymagan va har qanday yuz qiliqlarim, qimirlatishlarim yoki pufurishlarimni rad qilib darhol dakki bergan ichimdagilar, ha-shu haqiqatan ham pashshalar, qumurzqalarlar yoki umuman olganda hasharotlar bo’lganliklari uchun o’zlarini urishga xosdalangan kattaligimni yoki kekkayishimni, go’yoki ularni bilmaganga o’xshab past nazar bilan yashashimni indamay ko’rsatish ilinjida shuncha payt teskari ta’sirlashuvda, buni bildirmasdan urib, miyamni ichidan choqib va jonini so’rib ham kelganlarki asti qo’yaqoling. Aslida ichimdagilar o’zlarining haqiqiy yuz-basharalarini ochmoqchiliklariga majbur bo’lib hech narsaning farqiga bormay qolganlarki, tashqi muhitda, hayotimdagi kishiliklariga bo’lgan nazarim, munosabatim bo’yicha yuqori hayotiy boqishim yoki aloqam ularga obro’ berib turganida, “bizlarga bunday qilaolmaysan, hurmatsizlik beraolmaysan”, - degan ma’noda ichimdan va miyamdan urgandirlar, yani shu bularga xos yozib yurganim bu - o’zimga berilgan qiynoqlarini o’taganlar. Bilmadim ular yana nimadir deyishayaptilar, berilgan so’zini hozir xato yozding deb, sizlarga berilgan oddiygina berilgan, tutqazilgan ma’nosida keladi, bizlarga esa kusni berish ma’nosida “o’ziga berilgan ya’ni yo’naltirilgan” teskari yo’nalishni bildiradi deya boshimni xomtalosh qildilarki xo’sh bo’ldi. Ha, albatta, balkim o’zim adabiyotning yozuv sir-sinoatlarini va og’zaki ma’lumotlardagi, televizorlardagi gaplashuv uslublarini to’g’ri tushunmagandirman, yoki shu so’zlarga xos aniq ilg’amagandirman, balki hozir shuni eslayolmayapman hamki xo’p. 240. Endi, yangi oyga marhaboki, 239 qo’shilib borsa ne ajab xo’sh. Mana o’zim kecha yozganlarimdan bildirganimga o’xshab, yana bir misolki oyning 1-kunining yozganlarim barobarida ya’ni Ibrohimning 5-kunida ya’ni barcha nobakor, tiqma-tiqonli bo’lishi albatta kuzatilishiga xos qolgan 4 kunlik davrlaridan ajratilgan paytda birga bo’lib turayotgani bu shu. Shu gapimga loyiq bo’lib yozishga xosdalanishni boshlab davom ettirayotganimda hamki, 11:45 daqiqani soat ko’rsatdiki, bu – 12 ga o’tib 6-kunning imosini, ishorasini yoki o’xshashligini bergani uchun urib tashlashli, Ibrohimdan ajratilganda urdi-qochdili jarayon bo’lishi kerak deb topishdilar va amalga ham solishdilar. Mana shu 2 tasi 1 da va orqadan kelayotgan paytlarda suqilib kirib urishga shay aholimiz bu yerda hamki xo’p. Qolgan ahamiyatga sazovorli ikkitasi bittalikdagi orqadan berilayotgan oldindagi bo’lg’usiligiga xosdalangan vaqt millarida hushimning, aql-idrokimning bosimini o’ynatishlari nazarga ilinajakligi bo’lur xo’p. Shu paytgacha kechadan beri hozirgacha sal oldinroq 2-si bo’lib o’tgan 2 bora oyog’imning ragi yoki tomiri tortib uyushib qolishlari aynan shunaqangi zarbalar, udarlar yoki qiynoqlar berayotgan soat ko’rsatish raqamlarida bo’layaptiki, keyingisida darrov yutishimni bilaman deb turganimda haqiqatan ham navbatdagi daqiqadan boshlab darrov so’nib, og’riq kamayib yo’qolib qolayaptiki, xuddiki bir kishining qo’lib tanu-jonimda turgangan gapligi bo’lg’usi ham. Esim chalg’imaganligini hisobga olib aytsak, teng barobarliklarda yoki 12 ga o’tishimizda aynan 26 daqiqalar qolganida 2 daqiqqa mobaynida toki 24 minut qolganicha oyog’im qoni yurishmay uvushdi. Demak, o’zim haqiqatga mantig’im ya’ni xarakterim, 3-bo’lmish teri bilan tegish sezgim 3-o’rindagi o’z ichiga, doirasi jarayoniga kirganidan so’ng 3-ning puchligi va shu doiradan yoki tarafdan orqaga oldingi doiraning eng yuqori nuqtasiga yoki holiga o’tib olishi bilan bu oldingi tarafdan butkul mag’lubiyatlar jamlanmasini bildirib qo’ymasa va amalda keltirmasa asti qo’yaturing xo’sh.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima