Yana kim bo'lsin xo'sh
239-240.
Barcha ishlar hayotiy ahamiyati, foydali ta’sirlashuviga ko’ra inobatga olinib,
boshqalarga og’irligi yoki yuklamasi hisobga olinganligini bilingiz har doim.
Misol uchun, o’zim odatda suv ichib tokchaning ustiga suvdonimga xosdalangan
idishimni qo’ysam hamki, shu boshqa ishlarimni bir marotabalikda kezib, sezib o’tib
darrovgina unutib qilgan ishlarimdan ko’ra ko’proq yoqimli, kuch-bag’ishlovchi
va foydali e’tiborli hisoblanib, aynan shu joylashuvda turaturg’on idishimni go’yoki
hayotimdan, ishonchim oralab mantiq almashinishiga xosdalikka bag’shida etilib bir
kishiga, uning biron insoniga og’irligi yoki undovila yuklovi tushishi nazarga
ilinajakligini bilingiz xo’p. Taqdir haziliga parallel va tashqariga chiqib umr
uzoq davr mobayni bo’yicha tasodif deb sanaladigan hoziroqdan yig’ib boradigan
tanlovlarimizni birinchidan insonlarning haqiqiy o’zlarining taqdirlari bo’yicha
o’z-o’zidan, ikkinchidan shu atrof to’la insonlarning o’zlaridan xavf kutilishi
dargumon, chunki agar, o’zini bilib, boshqalarning mantig’iga yoki hayot ta’sirchanligiga
tahdid qilmasdan, tegmasdan o’z mantig’ida foyda va zarar qilingan bo’lsa,
insonlarning kishilari o’z insonlari o’rniga, yoniga paydo bo’lib, shu
insonlarini g’oyib qilgan holda o’zlarini bu insonlar sifatida tanishtirib
bizlarga o’zimizning foyda va zararimizni, hayotiy ahamiyatimizni
boshqarishimizga xos turib berishadi yoki amal qilishadimi, ha. Mana, bir
kinoni ikkinchi martasiga darrov davom ettirib orqa fonda endi tomosha
qilish-qilmaslikka xosdalab turganimda, ichimdagilar “bular ya’ni kishilar,
elektronshilar aynan shuning ortiga tushishgan”, – deyishmoqdalar. Go’yoki nega
bizlar insonlarga ya’ni tanachi vazntoshlilarga bunday xizmat qilishimiz kerak
va qanday qilib oxiri o’zimiz bilaturib shu xizmat turidan, manfaatlashuvdan
bahra olib yashashga tushamiz biron kuni, deb qo’yishganliklari tayin masala.
Demak, shular sababli ham Dunyoda yoki uzoqroq borliqlar bo’yicha, keng
tevaraklarga chiqqanda biron inson ham, kishisi ham sizni kelib urmasligi yoki xavf
solmasligi to’liqligicha o’zingizni tutaolishingiz, o’zingiz uchun taqdir
hazili va tasodifsimon tanlovlaringizni tekis joyga shpagatga xos yopishishidan
bilishingiz mumkin. Demak, ichimdagilar va shu ichimdan tashqariga ko’rayotgan
kinomga rol o’ynaberayotganlar o’zimni shu tutaolishli, mantiqning boshqalar
bilan bog’liq foydali yoki zararli olinish-berilish, ushlab saqlanish tenglamalarida
bilib qolishlari bo’lib turganligi sababli deb tez hozirjavobliliklar bo’lib o’tganini
bilsak hamki, o’zimni baholashim haqida miyamga bir fikr ya’ni Y imni,
erkakligimni, ikkilab voqealarni qo’yishimni ikkinchisi bo’lib turganida
kelajak hayot yoki voqeaga berilishim kesimi, holatlari yuzasidan birinchidan,
avvalgi shu voqea bo’lib o’tishini taxlab o’tgan, yo’llab turgan yoki
moslashtirib boshqargan kishilar o’zimga shu joylashuvlarga ya’ni kesimlarga
kelib ortdan yana vaqt davomiyligiga xos suzilib, o’tib borishlarimga o’xshash
tarzdalikda o’zlarini tutaverib, shu holatlarini oldindan bildirayotganga o’xshab
suzilishlarda yana singib kirib olishganliklari ma’lum bo’layapti. Ushbu
yozuvlarim ham shulardan mustasno emasligi tayin masala bo’lib turganiga o’xshash
tarzda ichimdagilar o’zimning ishonchim bilan birgalikda nima devorishim yoki
yozishimni o’rgatib, oldindan aytganga o’xshash tarzdalashuvli qilib
chiqishganliklari bilan baribir ko’pincha hamki shunday yozaqolganligim ma’lum
va mashhur xo’sh. O’rgatib, oldindan aytganga so’zlarini ham shu tarzda
yozdirdilar bu jumlalashuvimda xo’sh. Endi, umuman olib qaraganda barchamiz
borliqlar nazariyasi bo’yicha birlashish hosil qilishga o’tayapmizmi, haki,
chunki yangi avlod yaqinda boshlandi. Hamma o’zining yaqin qarindosh-urug’lari
yoki oilalari davrasida umumiylashuvli tarzdagina yig’ilishib, qisilmasdan
yurishaverganligi, balki qo’ni-qo’shnichilik yanada barqirarki, shular bo’yicha
o’z kishilari va insonlari umumiy aniqlikdagi joyni tobora aniqlash,
imoratlarni belgisi bilan aniq namoyon qilishga xosdalanib butun Dunyoga o’zlarini
tanishtirish bilan ovoralashadilar xo’p. Hammasi o’zim ishonib bilayotgan kino
ko’rishga o’xshab filmdagi fonlar, devorlar yoki o’lik narsalar o’z
joylashuvlarida turishib, qarindosh yoki qo’ni-qo’shni yaratgan videolardagi o’zlarining
siluet yoki siymolarigina qolib turgandan so’ng butun Dunyoga qanchalik
yoyilish iloji bo’lsa ham, shunchalik darajada boshqa inson va kishi
guruhlarining uylaridagi yoki o’z borliqlashuvli chegara doiralaridagi harakat,
qilmish-qidirmishlari mos topilib shu siymolariga, qora bo’y-bastli soyali
kadrdagi soyalariga o’ynab va tushib turishlari turgan gapki xo’p mayli.
Videoga solingan atrof-muhit va birinchi boradagi kishilarning ovozlari yoki og’zaki
so’zlashuvlari tomoshabinning ongidagi gaplari bilan sayqal topib o’rtadagi
harakatlanishlar, boshqa hayotdan insonlar-u kishilari bilan umumiy ravishda
tushunchaga va maqsadga xos bog’lab turiladi. Endi, demak, holat kesimi
yuzasidan Gotimni ya’ni taqdir hazilimni qanchalik darajada boshqa yo’lga
boshlab boshqarishni qo’lga oluvchi Handle lar qilgan bo’lsalar shu
ichimdagilar, bu holatlari o’tishi bilan yig’ilib qanchalik davrni hosil qilib
bilib Zapisimning ushbu davrida orqadan ya’ni kelajagidan to’lishib, bostirib kelishib
shu Zapisimni ya’ni Gotimni, taqdiriy hazilimni egallamoqchi bo’layotganliklari
miqdoriy ulushli samaradorligi asosan o’zimning bu boradagi teskari ravishda tasodifiy
boshqarish holatlarini qo’lga olish descrete hisoblarini ko’paytirishimga xos
manfaatimning yig’ilishi bilan bir-birovimizga taqdiriy boshqarilishim davriga
xos tasodiflar bo’yicha har qayoqqa tasodif tanlovili uzuq-yuluq holatlar,
elektronlar yig’ish yoki jamlash tobora uddaburonligi hamda taqdiriy Got ni
egallovchilik bilan suzilib kirish yuzaga kelayapti. Balki shu yozuvlarim ham
bu qatorasida, oldingi jumlam bo’yicha bir-birovimizni hali to’liq
egallamaganimizda yozilgan joylariga ega sifatida, ammo anchagina
muvofiqlashtiruvlilarga xos ravishimizda
bo’lib turib, ertangi kodli amalimni nihoyasiga yetkazishim uchun o’zimga
ishonchli sinov, hayot yoki qandaydir bog’lanishni berish bilan birga, mana
hozir xayolimga keldiki, dasturlarni qilishdan va ishini uddalshidan foydani
oldindan shu dasturlarni, kodni tuzaolishli qanaqadir noma’lum, baholanmayotgan
maza usuli bilan emas, balki shu baholarni, e’tibor qadoqlarini inobatga
oluvchi dasturning foydasidan, ishidan so’ng kerak bo’ladigan teskari, o’yinlar
nazariyasiga xos befarqligi, o’z-o’zidan bo’laverishga kuchli inobatga olishni
bildiradigan ravishdagi shu dasturni haqiqatan vujudingizga kiritishingizgacha
borib yetadigan ahvolni eplayolalishingiz sifatida kod ostida yashiringan
axlat-chiqindilarni haqiqatan ravishda Matritsa kodiga xosdalanib ovqat, taom
yoki yegulikka o’zgartirib taomlashish kerakligi bu shu. Mana shunda
programming va counter programming amali to’g’ri sifatida dasturlashni teskari
kodlash degan faoliyatiga monand bo’lgan holda, mana shu ichimdagilar bu bilan
shug’ullanib abadiy munosabatlar, osilishlar bildirib turgan bo’lganliklarini
aytib va yozib o’tishimga xos ulgurishni bildirib o’tib ham shu joyda, bo’qni
toza, kodli tuzlashga xos tortiq qilishni bilib qo’yingiz bo’pti mayli. Endi,
mana ikki qaynatma tuxumlar o’rniga pivo bilan to’ldirish kiritishdiki, tushlikni
ham ikki xil taomnomamiz bilan yeb bo’ldikmi, ha. Bu – Ibrohimni tartibini
buzmaslik bo’yicha qilingan rejalarni to’liq amalga oshirish, kanda qilmaslik
usuli bo’lib, ha-ha, shundagi ishtirokchilar Shohid tanamda bo’lgani bo’yicha
inobatiga sazovor hamma. O’zim gaplarim bilan unga yoki Shohidga qanchadir ta’sir
etishim mumkinligi bo’lgan bo’lib tursa kerakki xo’p mayli. Endi chinakamiga u
taraf bilan bu tomon, ya’ni o’zim bilan Shohid qarama-qarshiligidagi insonlar
va kishilar bo’yicha 1% o’z holida ortib qolishga xos urush-janjal bo’lib
borayaptimidi, ha. Mana pivo ham Ibrohimning bag’ri dilini yorishtirdimi, ha,
zero o’zimni shungacha yo’l tortirib qo’ydiki, ammo bu jarayonlarning orasidagi
oddiynamo lazzatim yana jarayonli vaqt onlashuvi, millari bo’yicha buzildiki
asti qo’yaqoling. 14:18 bo’lib turgnda boshimni pivoning jon berib olishining
maqsad-murosasiga bag’shida darrov raqamli dunyoga solib og’ritib qo’yishdiki
va yana keyingi daqiqadan boshlab o’z oddiy ravishdagi Ibrohim bilan tenglashuvchi
va shuni Ibrohimga yutqizib, o’g’irlatib qo’yuvchi ahvolimga solishdilar. Aslida
14:18 dagi og’rig’im shu bir qarashimdayoq o’zimga ishonchli tarzdaligiga
qaratila vaqtga qarashimni ham uyushtirib oldindan sezishlaridan so’ng, vaqtni
bilib ko’rib olishimning oldidan muvozanatli baholari bo’yicha kutib turib shu
daqiqalarni kelajak yoki o’tmish hoziroqdan keyingi davrchaga chiqarib, paydo
qilib qo’yishdiki, bekordan-bekorga o’zimni urmaganliklari shu bilan tayin bo’lib
bilganidan so’ng, bu raqamlarning, soat millarining o’z mohiyatiga e’tibor
qilsak, aslida 18 soni 20 ga ulashilishi, 20 esa 22 bo’lishi nazarga
ilinajakligida 22 ning 18 ga simmetrik 2 ta bo’yicha o’rtadagi 20 da, simmetrik
chiziqda farq qilishini hisobga olish barobarida ichimdagilar o’zlarining 22
daliklaridagi 49% lama biz taraflarni egallashlari bo’yicha Ibrohimga sheriklik
qilishni, 18 raqamidagi farq bo’yicha tengligiga ko’ra o’zlarining
tomonlamaliklaridagi 51% ning 1% li yutug’i sifatida 18 ning 1 miqdori bo’yicha
22 dan yigirilib qisilishi yoki kamyobligi, orqada qolishi sifatida baholab
miyamni yoki jonim bilan birlashgan tanimni urishdilar, zirtitratdilar xo’p. Mana
masalan hozir hammasi odatdagiga o’xshab turibdiki, shunda soatga qarab 14:52
ning izohini ham shu tariqa tushunarli qilib belgilashim mumkin va shunda ham
bilish doimo lozimki, shu soat millarini, system tray dagi sana aralash soat
chiqarilishini ichimdagilarning o’zimni sakratishlarini soatli, vaqtli yoki
aniq joyli isboti sifatida ular tomonidan va o’zimning nazdim ilg’ashiga ko’ra
inobatga olinishi bo’yicha qabul qilib, o’zimni o’zimga bir bosh qorong’uliklari
bilan ishontirishlariga xos ishlovlari, g’irromgarchiliklari yoki mig’ombirliklari
sifatida qabul qilingiz. Odam aybsiz emas, yolg’iz parvardigor aybsiz degan
dono xalqimiz. Shu bo’yicha bo’lsa kerak, ichimdagi Iblis o’zimni o’zimga
eritib, tanamni 2 tasi bittalik qilib botirib ichkariga so’rganga o’xshatib
qanday aybni yoki gunohni, savol-javobni boshimga yuklamoqchi bo’lsa, barchasi
negadir o’zimning qarshiligimga qarab o’tirmasdan, osongina majbulab o’tkaziladi,
zimmamga yuklanadiki, bilmadim o’zimni nohaq aybalanayapman, aybdorlarning o’zlarini
o’zimni ayblayotganliklarini bilib o’zlari aybdor deyapman, deganim bilan
baribir shu aybdorlar, ichimdagilar o’zimni ayblayolishadilarki, bor vujudim o’z-o’zidan
aybni yengishi emas, balki majburlab tomonlama qarash bilan aybdan yengilishini
ichimdagilar belgilab qo’yishlari bilan birga muttaxamlarcha boshimga iladilar,
bo’ynimga yuklaydilar. Ayni shularning uchun ham men o’zim ularga urush
ochganmanki, ular o’zlarining hayotimdagi aniqliklari bilan o’z hayotimni
butkul yomonlab, ayblashga qodir ravishda o’zimni ham shunga ishontiradilar,
lekin o’zim yana “negadir” hayot tizginim, vujudim bilan aybdormasman deya,
bilmadim aniqlik yoki kompyuter uslubida aytaolmaganim uchunmidi, shu
aybsizligim hisobga olinmaydiki, aslida shuni ularga isbotlashimning o’zi bema’nilik,
chunki ular hayotimning ichiga kirib, yanayki hayotimni yoki vujudimni, jonimni
butkul qoralab hamla qilishayaptilar. Endi buyog’i qaynchilik masalasi bo’lib
bir miyam ishlab ketdi. Umuman olganda o’zimni o’rtasi aylanacha qilinib,
loopchaga o’xshash bir hodisaviy ikki chetga chiziq bilan o’tmish va kelajakka
ketgan bir holatlarda doimo to’qnashib keluvdimki, shu aylana o’rtadagi
hoziroqda Ungot yoki tasodifli kishilikli yashashimga ko’ra na uyoq, na buyoq
bo’laolishga o’zimni bazo’r moslashtirib yaqin kutilayotgan kelajakka, sal
oldingi bo’lib o’tgan o’tmishdan qaysidir sabablarla Got ga xos bashoratli
birlashuvi bo’yicha bashoratga molik bo’lib, aniq ravishda o’zimni sazovor
qilmasam yoki tutmasam, tuyg’umla sezgilarimni tanimni nima qilayapti degan ma’noda
savolga tutib boshqarishga, arosatga o’xshagan bir aniq foydali ahvolga
solishga urintirmasam hech iloji bo’lmasdiki, keyin og’riq yoki bo’q (ovqatdagi
tosh) yevorishim mumkin deb topilgan aks holat yuz bersaki xo’p bo’pti. Shuning
uchun Qayn so’zini “qaysi nomalum” li sanskritcha bilan belgilash kerakki,
qaysi tarafga otalik qilishga xoslanaymi va kelajak bo’yicha oldindan ko’rilajakli
moslanaymi, yoki ma’nolik qilib boshimni avjiratib oddiy va sodda kamtarona yo’l
bilan bir xil o’zimni asrashli boraveraymi yoki “u bo’yicha kaka yeganga o’xshab”
shu ozgincha hal bo’lishi zarur hoziroqning kallaga ilingan shartida toblanib o’tiraturaymi
deganlari bu shu. Endi o’zim ularga ya’ni ichimdagilarga nima degay, shunchalik
foydamni ko’zlab o’zimga beraturib, Ibrohim bilan ham bag’shida
qilayotganliklarida yana Ibrohimdan qochish, ulanmaslik oni keldi degunicha
ichimdagilar urib, qiynab qo’yishadilarki, yana “ovqat yemasak bo’lmaydi” deb
olishmoqchiliklari bo’layozgani bu shu. O’zimni urib ovqat yegunlaringcha, o’zlaringning
ko’tlaringni tozalanglar shu bu. Mana qarangki, isbot talash yana isbot bo’lib
15:18 ga roppa-rossa tushib turibmiz va qarangchi oyog’imni tomirini torttirib,
ragini keltirib og’ritdilar va yana 15:19 bo’ldi deguncha mana hozir, shuni, og’riqni
yakunladilar. Qanchalik muttaxamlarcha ham qoldiqlarida o’ynamasalar bu yamanlar,
yomonlar, yomanlar, yamonlar va h.k sh Iblis va sheriklari xo’sh. O’zimga
bildirajak vahiyliklaringni ham, bashoratlaringni ham “ertaga” qilasanlar endi,
qo’lingdan kelgan an’analaringni tushuntirib, uqtirib qo’ydinglar va yana ho’ppoq
sanlarga deya o’zim ularga hay, kishlar berib yuboraqolayin xo’sh. Endi
hammasiga tamom, miyaning hisob kitoblari hayot bilan qanday belgilansin,
ishorasini bersin o’zi biladi, Karonavirus ham Buxoro uchun o’z xorchiligiga
xos yakunlandiki, qolganini o’zimizning kallalarimiz yangi rivojlanish davri
sifatida bir amallar, oldingi xastalanish o’choqlaridan so’nggi uzoq
oddiyshavanda miriqib, tushunib yashaganimizga xos o’tkazaqolarki xo’p bo’pti.
Demak, agar bu gaplarimni o’zim bo’yicha, sizlarga bildirgan o’zimning ma’lumotlarimga
ko’ra yozgan bo’lib olsak, agar Nemis-Rus urushi 1941-yildan 1945-yilgacha 3
yil va 322 kun davom etgan bo’lsa, bizlar ham 2019-yil dekabrida va keyinchalik
2020-yil 20-yanvarida Ommaviy sog’liq shayligi, so’ng 2020-yil 11-martda 3 ta
holatda hisobga olinishi bo’yicha o’rtacha sanadan boshlasak, yo’q xo’p keling
shu o’rtachadagi sananing o’zi bilan ham boshlab qo’ysak, o’zimga va sizlarga fora
bergan ravishda (nima uchunligini hozir bilasiz), Nemis Rus urushining shu 1417
kunlik davri bu davrning 831 kunidan 1,7 holni ya’ni martani tashkil etib kattami,
demak, Karonavirusning shu urushga nisbatan bir xil davrda yakunlanishiga
xosdalangan yetib kelishi, o’rtadagi eng yuqori darajasi bo’lib o’tibdi. Mana
sizga ana, ana bu sizga manadir. Men bu hodisaga hali bularni yozmasimdan oldin
bilmay turib to’satdan oldingi yozuvlarimga ishonishni amalga oshirishni boshlayqolay
deya kelib yozishni to’ppa-to’g’ri boshlayverdim. Endi o’zi nima gap, bu – axir
aslida raqamlarning yoki sonlarning o’yini bo’lsaki asti qo’yaqoling. O’zimga
bu kerakmi, 2-Jahon urushi bilan Karonavirusni bog’layolish qiziqishi
borligining o’zidayoq raqamlarimiz aslida xato ishlab, ongimga shu xohishimni
ya’ni qiziqishimni chiqarib, o’girilib yoki tarjimadagi nazdimda ishonchimning
o’ziga ko’ra yuz berib, faqatgina o’zim ahamiyat berib muhokama qilib olishimga
xos aniq chiqib turganligi bu shu. Go’yoki hammasini o’zim aylantirib, tanimdan
chiqmasdan ya’ni tanam bilan Dunyoni ko’rmasdan va boshqalarga isbotlashga yo’l
qo’yib berilmaganini bilib olib ichimdagina yotgan yoki umuman tanimning ko’zi
yumilgan va sezgilari o’zi o’ynab turgan joylashuvida, hajmining o’zida ongim
bilan miyamning ichida olam, prayektorlar yaratib, eng asosiysi shu olamning
har qachon to’g’ri bo’laverishiga guvohi bo’layapman. Shuning uchun qo’yinglarki
sizlar, sizlar bu – degani tashqaridagi real haqiqat shaydolari matnlarimni ko’rib
bilib o’rganib borayapsizlarmi, yo’qmi, shu dargumon, o’ng’ay masala xo’sh.
Buni qaniydi taqdir demasaydilar va shu hamma uchun taqdirlarning o’z yo’lidagi
ishlovi, boshqa taqdirlar bilan tutashmasligi degan holda haqiqatni pachaq
reallik deyishni ko’zda tutgan bir hodisa deyverishimiz dargumon ediki, ammo yo’q
ham. Ha, atrofimdagilarning o’zlari kerak bo’lsa shu o’girishga qatnashib sodir
bo’layotgan ishlarimizning tobora shakllantirguvchi ichimizdagi xalq va xaloyiq
ramzi sifatida isbotlashimgacha olib borishga hattoki, mana shu ichimdagi ko’tlik
shukuhlari bilan urib bildirishayaptilar. Ular kishilar, insonlarning o’z
mantiq doiradagi ichidan haqiqiy joylashuvga xos o’rin egallovchi olam
yaratuvchilar, xullas umumiy yoki koinot haqiqatidan yiroqlar sanalurlar xo’sh.
Aslini olganda mana yozuvlarim shohid hamki, shunga o’zim hech
ikkilanmasligimni ham bilib olgandursiz, qanday kunlarga kelib qolganimni
jismoniy ishlashlarimning va ovqatlanishlarimning o’zgarishini aytib qo’yaqolayki,
shu yetar hozircha. Men ham avvaligi Dunyo deb bilgan asosiy o’yin maydonidan
qubbamga kiritilib, so’ng ongimning ichiga tiqilib olib matematikani hayotga ya’ni
mantig’imga o’zimgagina xosdalab ishlab berishining ajoyib bir namunasidanmanki
xo’sh. Endi, o’zim the Carmilla movie 2017 ni ko’rib bo’luvdim ikki boraki,
ikkinchisini taltaytirib. Besh mahal ham ojizki, yetti mahal bo’layapti
oldingilarnign 3 maratabaliklari hamki xo’sh. Qirsildoqlar tugadi, ustidan hazm
qiluvchi faqatgina shuni qaytarib bildirguvchim pivomni ham ochdik ichdik
ozgina chamamsida. Endi bir yangi movie qidirish payida turibmanmi, ha. Undan
oldin yozajakligim bo’lib tursinki, bu mahallangan osh-qalashlar miyamning kuch
energiyasini yoki mc2 ni boshimdan ya’ni miyamdan tushirib tanimning etiga to’g’irlamoqdaligi
bo’lsinki, natijada shu etimning ostidan berilayotgan kuch manbayini
ichimdagilar to’liq so’ruvvchanligiga xos o’rganib Ibrohimga uzatib
yuborishlari hal bo’layapti hozirchalishliklarga xos. Shu bilan Ibrohim
yoshligini o’tkazadi va o’zim ham endi qandayligini bilib qolganim shuki,
yoshligimning tasodifnamo belgilanishini otamning odamiyliklarining energiyasi
orqali barcha bilib olishi mumkinligini sezmay qolganmanmi, haki, Ibrohimga ham
shunday bo’ladi. Bu gapni nega yozdim, chunki og’zaki gapirib bo’lib shunga
ishonchim o’z-o’zidan, gapim chiqqani sababliligining o’zi bois bo’lishi
kutilganidan qildim shu yozuvimni. O’zimning gaplarim bundan buyog’i, ertadan
ham boshlab qonun va haqiqat tusini oladi o’zimdan hisoblangan barcha uchun xo’sh.
Chunki o’zim men taqdirim adabiy qonun-qoidalari bilan o’zim ham eplayolmay
ichimda nima deyishimga qodirligimni aniq tanlovimga xos, kallamning o’zidan
umumiy tuyg’umga ko’ra chiqaraverganim bu shu. Tuyg’ular ya’ni odamning miyasi
qonun-qoida qilib qo’yilgan barcha hisob-kitoblarda va adabiyotli jamiyat
uslubiyatida hamki xo’sh. Boz ustiga men o’zimning mantig’imga, ongimga yoki
shu tuyg’ularimga binoan yozaqolishimning o’zi bir tugul isbot sanaladurg’on.
Endi, shu paytgacha o’zimni qiynab kelgan, o’zimni o’zimga qo’l, tirnoqlarim
bilan tegishimga yo’l qo’ymagan va har qanday yuz qiliqlarim, qimirlatishlarim
yoki pufurishlarimni rad qilib darhol dakki bergan ichimdagilar, ha-shu
haqiqatan ham pashshalar, qumurzqalarlar yoki umuman olganda hasharotlar bo’lganliklari
uchun o’zlarini urishga xosdalangan kattaligimni yoki kekkayishimni, go’yoki
ularni bilmaganga o’xshab past nazar bilan yashashimni indamay ko’rsatish
ilinjida shuncha payt teskari ta’sirlashuvda, buni bildirmasdan urib, miyamni ichidan
choqib va jonini so’rib ham kelganlarki asti qo’yaqoling. Aslida ichimdagilar o’zlarining
haqiqiy yuz-basharalarini ochmoqchiliklariga majbur bo’lib hech narsaning
farqiga bormay qolganlarki, tashqi muhitda, hayotimdagi kishiliklariga bo’lgan
nazarim, munosabatim bo’yicha yuqori hayotiy boqishim yoki aloqam ularga obro’
berib turganida, “bizlarga bunday qilaolmaysan, hurmatsizlik beraolmaysan”, -
degan ma’noda ichimdan va miyamdan urgandirlar, yani shu bularga xos yozib
yurganim bu - o’zimga berilgan qiynoqlarini o’taganlar. Bilmadim ular yana
nimadir deyishayaptilar, berilgan so’zini hozir xato yozding deb, sizlarga
berilgan oddiygina berilgan, tutqazilgan ma’nosida keladi, bizlarga esa kusni
berish ma’nosida “o’ziga berilgan ya’ni yo’naltirilgan” teskari yo’nalishni
bildiradi deya boshimni xomtalosh qildilarki xo’sh bo’ldi. Ha, albatta, balkim
o’zim adabiyotning yozuv sir-sinoatlarini va og’zaki ma’lumotlardagi,
televizorlardagi gaplashuv uslublarini to’g’ri tushunmagandirman, yoki shu so’zlarga
xos aniq ilg’amagandirman, balki hozir shuni eslayolmayapman hamki xo’p. 240. Endi,
yangi oyga marhaboki, 239 qo’shilib borsa ne ajab xo’sh. Mana o’zim kecha
yozganlarimdan bildirganimga o’xshab, yana bir misolki oyning 1-kunining yozganlarim
barobarida ya’ni Ibrohimning 5-kunida ya’ni barcha nobakor, tiqma-tiqonli bo’lishi
albatta kuzatilishiga xos qolgan 4 kunlik davrlaridan ajratilgan paytda birga
bo’lib turayotgani bu shu. Shu gapimga loyiq bo’lib yozishga xosdalanishni
boshlab davom ettirayotganimda hamki, 11:45 daqiqani soat ko’rsatdiki, bu – 12 ga
o’tib 6-kunning imosini, ishorasini yoki o’xshashligini bergani uchun urib
tashlashli, Ibrohimdan ajratilganda urdi-qochdili jarayon bo’lishi kerak deb
topishdilar va amalga ham solishdilar. Mana shu 2 tasi 1 da va orqadan
kelayotgan paytlarda suqilib kirib urishga shay aholimiz bu yerda hamki xo’p.
Qolgan ahamiyatga sazovorli ikkitasi bittalikdagi orqadan berilayotgan
oldindagi bo’lg’usiligiga xosdalangan vaqt millarida hushimning,
aql-idrokimning bosimini o’ynatishlari nazarga ilinajakligi bo’lur xo’p. Shu
paytgacha kechadan beri hozirgacha sal oldinroq 2-si bo’lib o’tgan 2 bora oyog’imning
ragi yoki tomiri tortib uyushib qolishlari aynan shunaqangi zarbalar, udarlar
yoki qiynoqlar berayotgan soat ko’rsatish raqamlarida bo’layaptiki, keyingisida
darrov yutishimni bilaman deb turganimda haqiqatan ham navbatdagi daqiqadan
boshlab darrov so’nib, og’riq kamayib yo’qolib qolayaptiki, xuddiki bir
kishining qo’lib tanu-jonimda turgangan gapligi bo’lg’usi ham. Esim chalg’imaganligini
hisobga olib aytsak, teng barobarliklarda yoki 12 ga o’tishimizda aynan 26
daqiqalar qolganida 2 daqiqqa mobaynida toki 24 minut qolganicha oyog’im qoni
yurishmay uvushdi. Demak, o’zim haqiqatga mantig’im ya’ni xarakterim, 3-bo’lmish
teri bilan tegish sezgim 3-o’rindagi o’z ichiga, doirasi jarayoniga kirganidan
so’ng 3-ning puchligi va shu doiradan yoki tarafdan orqaga oldingi doiraning eng
yuqori nuqtasiga yoki holiga o’tib olishi bilan bu oldingi tarafdan butkul mag’lubiyatlar
jamlanmasini bildirib qo’ymasa va amalda keltirmasa asti qo’yaturing xo’sh.
Comments
Post a Comment