Nima o'zi bu shu xo'sh?
241. Endi
mana qarangki, Ibrohim tarafini uzish bo’yicha bir hafta 6 kunga yaqin muddatga
bag’shida yagona bir kishining yoki odamning, insonning o’zini o’tkazib
yakunlashlar boshlanganida mana endi 2-sini ya’ni Ibrohimning o’zini uzib, o’zimdan
ajratib yuborayotgan 6-kunimga ham yetib keldik. Shu bilan navbatdagi, 3-o’rinda
kim, shuni ertadan bilsak kerakki, chunki bugun jarayonlar bo’yicha urish, ko’tlik
qilib xo’rlash ishlari juda qizg’in u yovvoyi tomonlardan. Ibrohimning kishilik
Gvardiyasi bir ham o’zicha ketayaptiki, ularni Sunnat qilish kerak, chunki ular
taltayishib Ibrohimni himoya qilishga o’tib o’zimning gaplarimni doimo Ibrohim
haqida kelganda tutib, duduqlab va boshqa so’zlarni chiqartirib, shu bilan
birga ovqatlarning yaxshisini Ibrohimning hisobi uchun yedirishib
yuborishidalarki, Handle dagi yoki hayotimning ishonch ta’sirchanligi o’yinidagi
o’zimning o’zimgagina tegishli, boshqa mavjudod bilaolmaydigan vujudiy
qabulimni bilishadi. Sunnat degani “(s) undan, (un) unish va (nat) yo’qni mat,
mot” degani bo’lib undan ya’ni shu o’rinda o’zimdan unishimning yo’qligini
hattoki mat, shoh-mot qilish degani bo’lmoqda. O’zim sonlarni shunchalik
darajada ko’tliklari bo’yicha bo’lib, shularni o’ynatib buyurib yurganlariga
qarshi bu sonlarni o’rganib to’g’risini qabul qilayotganimda, Ibrohimning jonli
bolachalar Gvardiyasi ya’ni elektronshilari o’zimni ko’p ham o’ylashga qo’ymasdan,
tanlovimni mana bo’ldi deb bema’nisini yoki o’zlari uchun maqulini tanlatib,
darrov mana bo’ldi deya ishni o’tib kettiga yoki yakunlatishga erishadilarki,
chindan ham o’zimning boshqa ichimdagilar, elektronshilar bilan o’yinimda
raqamlar bo’yicha aslida qanday igra, hayotiy tovlamachaliklar borayotganini
bilmaganim uchun shu ishlarini o’x holicha tashlab, qayta o’ylab ko’rib
tanlovimni aniqlashtirmayapman. Aslida shularni fikrlab ko’rib ochig’ini
aytsam, baribir o’zim yutayapman, chunki tanlov tartibda ham, raqamlarda ham
emas, balki o’zimning ishonchimning faqatgina o’zimgagina tegishli ta’sirchanligi
sifatidagi hayot ko’rishimda sanalayapti. Zero qachon qaramasam, doimo soatimga
qaraganimda qandaydir o’ylab turgan muammomning soat millari soni, raqamlari
chiqadiki, shu sonlar haqida faqatgina o’zim allaqachonlardan buyon yozib qo’yganligim
borasidagi haqiqatga binoan ma’no hosil bo’ladi. Demak, duch kelgan soat
sonlarim yoki raqamlarim, ketma-ket ishlashimning sanoqlarim Ibrohimning
foydasi haqida o’zimdan tortib olish, yulib o’girish haqida boradiki asti qo’yaqoling.
Zero men o’zim bunchalik darajada sonlarni tushunaolmasdimki, ichimdagilarning
ilojsiz ravishdagi sonlar o’yinida ularni o’rganib olishim sababli sotilib
yuborilishlariga erishaolganimga hayronman. Shuning uchun raqamlar ya’ni sonlar,
ko’rinib qo’yiladigan miqdorlarning bari ishonchimning ya’ni hayotimning o’zimgagina
ma’lum ta’sirchanligining, mantig’ining o’yini xoloski, barcha shu joylashuvdan
turib o’zimni masxara tovuq, mazax qilishayaptilar. Bo’lar-bo’lmasga aralashib
asosan yosh avlod kishilar Ibrohim haqida xayolim borishi va unga bo’q deya
yuborishim mumkinligini bilib, yoki o’zlari Ibrohimning o’zimni yengishi
kelayotganida raqamlar tartibi yoki ketma-ketligi, 4 tadan 3-si bo’lmasligi
yoki aynan shunisi bo’lib yakunlanishi siyosatini qilib tartibga
solishadilarki, birinchidan o’zlari shuurimdan yoki ishonchim hayotidan
bildirayotgan sonlariga o’zim qaysi tomon tanlanayotganini bilmasdan ishonib
shu tartibga ko’ra to’g’irlab yuborishim kerak, ikkinchidan faqatgina o’zimning
ishonchim ta’sirchanligi bu - boshqalardan farqlab hayotiy kechinmalarimni
aniqlashtiruvchi, belgisini chiqaruvchi yoki ID lashtiruvchiligi bo’yicha o’lariga
tarozi pallasini mug’ombirona, qandaydir yo’l bilan o’girib olishmoqchilar. Ha,
hammasi shu o’zimning ishonchim bo’yicha olinayotgan yoki yetkazilayotgan o’zim
deb bilinayotgan eng oxirgi shaxsiyatimning, mavjudlashuvimning holati jonimning
o’zi bo’layotganim boisidan, endi shu jonimga, chinakam o’zligimga hamlalar bo’layaptimi,
haki, shu yoqda ham qancha qolgan, o’zim bo’lsam, ajratib olib urushmoqchilar,
qiynamoqchilar. Zero buning uchun ya’ni shunday bo’lishi uchun ularda jonim bo’lmish
o’zimni (shu joylarda Shohidni emas balki o’zimni nazarda tutayapman) kalaka
qilishga erishuvchanli ishonchimning ta’sirchanligini, mantig’imni aldab
aylantirib o’zimga qarshi uruvchi o’zlari bilan kelishganmiz deb endi o’ylab
qarasam, barchasi shu kelishuvlarining o’zi bilan yolg’on va aldovli (mana
ichimdan bir pulga qimmat deb o’zlari ham aytishayaptilar) raqamlarning 3 li
tartibi bo’yicha ish-harakatlarimni to’g’irlashimga olib borib aybdor topgandan
so’ng urib tashlamoqchilar. Demak, o’zimni o’zimga yana boz ustiga ishonchim
yuzasidan, bo’yicha ishontirib aybdor, gunohkor deb taqab, ishontirib kuchimni
va g’ayratimni egovlayotgandurlar shu go’zzuk ichimdagi yangi va eski
avlodlashuvdagilar barchasi. Ular uchun shunday erishuvga yaxshigina qulaylik
mavjudki, birinchidan an’analarni yoki kitoblarni va raqamli ishlashimni,
ongimni va xotiramni, shu paytgacha eslashimni bilib olib o’zimni bu ana’nalariga
kiritaolayotganliklari sababli vaqtdan yutishga xos bashorat davrlariga, yaqin
kelajak vaqtli muddatlariga erishib raqamli dunyoning Handle lari ya’ni
hol-holatni tubdan (havodan) o’zgartirganga o’xshab shu davrdagi o’tmish bilan
kelajakning joylashuvini almashtirib yasayolishlari orqali o’zimni aldovli
sabablariga ko’ra baholab qo’ygan 3 lilik o’yinlarida ishonchimni o’zimga
suistemol qildirganga o’xshatib “su’istemol qilmay ham” bir xil aldab yoki
baribir su’istemol qilib yuborishlari orqali egallab o’zlariniki
qilayotganliklarida bashorat qanchalik an’anaviylikda sodir etilgan bo’lsaki,
shu bo’yicha ortga-oldinga kelajakka borish holatlarim va hollarim, hayot
suratim bilan paydo qilinib voqelikka davom ettirilishim qarshisida, ish
yuzasidan fizikaviy ya’ni jismli muammolarni yoki predmetlarni bashoratga
aloqasi bo’lmay, har qayerdan havodan olib paydo qilishganliklari turgan haqiqat
sanalayapti. Bashorat bilan o’zimni yasayotgan erkak kishilar jamiyatimiz a’zolari
bo’lishsa, jismning real almashinuviga xos oldi-qo’ydi, hech kim tegmasidan joy
almashtirishini shu alfozda jonimni egovlash maqsadida ham yosh avlod
kishilari, pashshalari hisob-kitob qilib qo’yishganliklari ma’lum va mashhur xo’sh.
Shu bu ular, barchasi go’yoki o’zlarining hammalarini, raqamli dunyoning
bor-budini cheksizlikka o’xshash ravishda o’zimga ko’rinib bilinayotganiga qaramay
o’rgatmoqchiga o’xshab ko’rinishadilarki, aslida mazax ketidan mazaxlar
qilishmasalar qo’yishmaydilarga barchasi qiynash uchun bo’lib o’tayotgani ma’lum
va mashhur. Mana hattoki bu gaplar bo’lib o’tishi barobarida jonimgacha yetib
kelib o’zimni qiynashga shayliklarini yashirib-yashirmay, teskarilik bilan
baribir tushunmaydiga chiqarib bildirgan shamalarida hamki, masxara yoki bo’qning
surtalishi bo’layaptiki, Jon so’zi ya’ni jonimni shu paytgacha qanday bilib
kelgan bo’lsamki, bo’qning barcha o’z-o’zidan farqlanishlarini, uzoq-yaqin
masofali aloqlarini yoki kerak bo’lsa koinot ma’nosidagi oraliq yo’llarini
bir-biroviga aloqada ushlab o’zining koinotchalik cheksizlikka boraverishi bilan
hech narsaga yoki muammosizlikka chiqarib hal qilib, ovqat ko’rinishiga bema’lol
ko’zga aylantiraoladigan jonimga shu bo’q bo’yicha o’ziga xos oraliqlarni
topaolmasligim uchun masxaranomuslikka xos ravishda bo’qning surtalishli
bir-birining oraliqlarini to’ldirishga, kesimlariga yoki holat
qalinroqliklariga yetib olishga shamali yoki bildirishli ichimdan ma’lumotlari,
gaplari berilganga o’xshadi. Ha, bularning ya’ni ichimdagilarning oxirlarini ko’rib
turibmanki, bu – o’zimning oxirim bilan yakun topadiki, o’zim uchun shu
oxir-yakun jonim, jonimdan boshqa bo’laolmasligim. Shuning uchun chevinni ham
shunday yo’naltirishib yuborishadilarki, har safar paydo bo’lishi bilanoq
burnimning uchiga qo’nib, shu-shu asab o’yinlarimni bilganga xos masxara qilib
(yana to’xtatishdi, chunki Ibrohim ustimdan kulganida qarshilik hosil
qilinuvdi) o’zimning jonimni va ishonchimni o’zimga aylantirib, tana bo’ylab
yoyilgan asablarimni bitta qilib tanamning o’zida o’ynatib, foydaliksiz
jahlimni chiqaradi. Endi aslida eng ko’p e’tiborga ilinajak bo’layotgani bu – o’zimning
rejalarimni, ichki tuzgan planlarimni yoki nima yozmoqchiliklarimni kallamda o’ylab
qo’yishimni o’rganib olayotgan ichimizdagilar kitobiy an’anaviy tartibli uzoq
kelajak yo’lini belgilab qo’yishlari bilan shularning ichida bashoratga xosli
holat ta’sirchanliklariga yo’l qo’yishimda diqqat qildirib turishgan bo’lib
barchasini bashoratga o’xshash hodisaviylik deya baholayotgan bo’lishim turgan
gapki, aslida hech qanday bashorat ham aniq fol ochish ham yuz berayotgani yo’q.
Bashoratli tarzda tuyg’ularimni bilib olib, kallamni shu yo’ldan boshqarib
oxirigacha yetkazishga o’tgan ichimdagi ko’pchilik erkakli jonli vakillarimiz o’zimning
shu kelasi davr oralig’ida haqiqiy hoziroq bo’ylab borishimda qaysi holatga
duch kelishimni umumiy hal qilib, o’z holimga yoki tasodifimga qo’yib bergan bo’lsalar
hamki, shu oraliq tasodiflarda yoki tanlovlarimda qiladigan massali yoki
hayotiy ishlarimga xos predmetli aloqalarimiz kichik jonli Gvardiya a’zolari
tomonidan yangicha predmet va narsalar keltirilib duch qilinganga, o’z-o’zidan
havo orqali hech kimning ishtirokisiz joylashtirilganga o’xshash ya’ni aslida
hammasi o’z joylashuvida ravishida faqatgina diqqatimni jam qilib qo’yishayaptilar
hamki, xo’sh bu shu ularning ikkovlarining ham effektlashuvlari sirasidagi
gaplar bo’laturgani ma’qul hozircha xo’sh. An’analarga yoki urf-odatlarimizga,
kitobiy kodlarga xos tuzilgan o’z tuyg’ularim yoki rejalarim bir qolip va
andazani, o’qilib kutilajak yo’l maromini belgilagan bo’lsa hamki, shu bo’yicha
orada bo’lib o’tajak holatlarning bari qamrab olinib, qanday misolli holat yoki
voqelikka xos bir hollar jamlanmalari diqqat qildirilib qo’yilmasin va sodir
etilajakligi ma’lum bo’lsa ham, natijaviylik, kutiluvning o’ziga xosdalik yoki
qamrab olinishi oldindan ma’lum bo’lishga xos yo’lning kuzatiluvchanligi hal bo’lgan
masalalardan sanalayapti xo’p. Shuning uchun bashoratga ishonardi-gu, ammo xo’p
hoziroq va hozirchalarshuvli tarzimizga monand ravishda. Demak, kishilar
jamiyatining yuqori a’zolaridan bir bosqichidagi erkaklashuvlidagilar tuyg’ularning
kelajagini cho’zsalar yoki hosil qilishga monand tutilsalar, yosh kishilarimiz shu
oradagi holatlarga duch kelganimizning o’zlari uchun eng kerakli tanlovlarida,
hol tuzarokliklarida yoki voqelik ravishiga xos shartlashuvga xos ro’paro’ duchorliklarimizda
(o’z va ko’chma ma’nosidagi vaznli yoki og’irroq, predmetli to’pqnashuvlarimizda)
qaysidir masalalarga xosdalanib turishganliklari ma’lum va mashhur xo’p. Mana
masalan shu oxirgi yozuvim bilan bog’liq bir muammo, ko’chma so’zini avvaliga
tashlab yozishim sodir etildi-yu, ichimdagilar g’ul-g’ula yoki g’alayon
boshlashdi ichimdaki, aslida bu – o’zidan, o’zining bildirilishiga xosdalikdan
oshgan-osharcha hech narsa, bo’laolmasligi ta’yin masalaki, ammo go’yoki ular
seni ko’rdik, xatongni ko’rdik, U-uuuuuuu deyayotganga o’xshashadiki, go’yoki “bizlar
bashoratni bildik va sen hozir tutilasan, o’zing to’g’irlab yuborasan va
qoloqligingni bo’yningga ilasan”, deyishadi. Aslida shundan o’tar gapning ham,
bildirayotgan ko’tlili tuyg’ularining ham bo’lishi mumkin emasligi, shu
haqiqatning o’zida, bildirishlarining o’zining kuchida namoyon bo’layapti
xolos. Shuning isboti uchun mana hozir darrov hayotimga boqib qarasam, shunday
ham qarashlar qilib yuraman-u har doim - buni bilasiz, keyingi raqamli
hodisaviylikka har doimgaga o’xshab o’tishimiz sodir etildimi, haki, kishi
kelib oldin u bilan gaplashganimizda, har doim shundayki ham, ichimda qanday qo’rquvlar
va bo’lishini xohlamay turgan o’zim o’zimni bildirib yubormagay deyayotgan
gaplar yoki tushunib turgan voqeaviylikka xos yo’llar bo’layaptiki, shularni u
kishi shunoqasiga ham, unaqasiga ham darrov yoki aylanib kelib sababni ham
aynan kutib bo’lmasin deya qo’rqqanimga o’xshash topib kelib gapirib, o’zimni
urushib va ayblab yotibdiki, hattoki o’zimiz ikkimiz ham biladigan ravishdagi
to’g’ri va munosib ravishda masala hal bo’lishiga o’z-o’zidan yo’l qo’yib
berilmay, avval ichingni yegay deyayotganga o’xshab turadi bu muttaxamim hamki
xo’sh. Mana shu masalan bir misol an’ananing ya’ni rejali deb yo’naltirilgan,
paysalga solinmay suzilib taxlangan tuyg’ularimning to’ppa-to’g’ri davomiy ta’sirlashuvi
yoki chinakam haqiqiy, sezgili ma’lumotlashuvga xos jarayoni. Mana endi yana
hayotim aralash atrofimga boqib olib yozayapmanki, tuyg’ularning kuchini
qarangki, shu kuchga ham e’tibor qaratishib, oldindan belgilagan rejalarimni
tuzishlarini, kodini yoki an’anaviylikka xos bosimli qolipining kuchini va
qudratini ko’rsatib qo’yishayaptilarki, endi yoz deya kallamga bo’layotgan
voqelik misoliga xos bir tuyg’uni, rejamda bo’lib kelganligi o’zimga ham ma’lum
bo’lgan o’ylovni solishdi. Yosh kishicham shunday qasarlatmay, aylantirib
chalap-chalaplamay ham chalaplab yamlamayman ham deb yamlab, gavshamayman deya
gavshab yeyaptiki, chaynash ovozini eshittirayaptiki, bu – o’zimizning oldin,
kecha bo’yi o’ylashimgacha yetaklanib qo’yilgan keyin ertasiga yozaman deya qo’ygan
kechqurungi reja amaliyotim bo’laturg’oni ma’lum va mashhur ediki, shunda yangi
avlod vakil va vakillalari kelishlariga tayyor holatlarim yoki hayot tizginim
qanday kechayotgani bayon etilishiga ko’ra endi hayotimga fizikaviyli umumiy
qarashim ostida matamatikali o’y fikrlar va raqamlarda ushlanib qolishlar bo’yicha
emas, balki matematik aqlimning hayotimga botib o’tishi, voqealarimda o’z-o’zidan
sodir bo’lishiga xosdalangan ravishda matematikdan ya’ni, aljabrning aniq sonlarining
o’z hayotim uchun ishloviga xos o’z-o’zidan tanlovli chiqib yuborishidan fizik
amaliyotga, massalarni o’z-o’zidan tushirib, uzib taxlagan holda yakunlab
yuborishimgacha yetib kelganim haqiqati bu shu. U yosh kishi ya’ni Sohib
yoshligimdagi matematik saboqlarimga taqlidiy yoki o’zi bilishi lozim bo’lgan
biz erkaklarning bilimli dunyoqarashiga xosdalangan bilimlashuvlarga ega bo’lishiga
xosdalangan ravishdagi Ibrohim og’aynisiga ham to’g’ri tutqazib turishga
xosdalangan holda o’ylovli matematikamizni aylantirib gavshashi, o’zimning jig’imga
tegishi bo’layapti. Hayhotki, qarangki, mana shu yerda gaplarimiz bo’lib
turganda ichimda qanchadir muammoli yuzlanganimga bog’liq ravishda to’ldirish
bo’lib o’tib, yana mana shu haqida yoz deya e’tiborimni ham belgilatgan
ichimdagilar, aynan oldingi jumladagi jig’imga so’zini chig’imga deya yozdirib
qo’yganliklariga shamalar kiritishmoqdalarki, endi o’ylab topsam yoki hisobga
olsam (albatta bu keyingi raqamning ishi shunday bo’lishi kerakligini sizlar
ham fahmlashga yetib kelarsizki), holat bo’yicha o’zim va qilayotgan
ishlarimning to’qnashuvlarida oraliqda qolgan o’zim, ya’ni tuyg’uli kitobiy
belgilatib qo’yilgan rejalarim va holat diqqatim bo’yicha predmetlar chiqishi
orasidagi o’zimning shu ikkalasiga xos tutilishimda harakatlarim mosligi ta’minlangani
o’zimning ishonchimsiz ham vaqtda o’taverishda bo’lib turganiga hayron qolish
degani bu shuki, barcha diqqatli va ongli jarayonlarim yopilib o’z-o’zidan
ularning ya’ni raqamlichilarning, ichimdagilarning qo’liga tushadi. Ular o’zlarini
kim deb o’ylashsa o’ylashurlarki, o’zimni shunchalik o’zim bo’yicha bilib
turganga o’xshash turishadilarki, ammo barchasi ichimdagi g’uj-g’uj to’la
raqamli ongim orqali bo’lgani uchun, o’zlarining yakka umumlashuvli chiqishlari
yoki ishlashlari baribir avtomatlashgan, raqamliligiga xos bo’lib, o’zimni
issiq jonga o’xshash tarzda umuman bilmasliklari ayon bo’ladi. Zero shunchalik
tezlashtirib ma’lum aynan bir so’zning o’zgarishi bilan chiqishi ularning bu –
ichimdagilarning hech biri va hammasi tomonidan ham aynan bilib yo’naltirib
taxlangan emasligi bu shu. Mana eng asosiy mug’ombir davogar masxaraboz o’zicha
ichimdan kulib kallamning qonini bilganga o’xshab o’zimni yaxshi bilib,
tushunib yurganga o’xshash o’zimni bilishimni o’zimga bildirib, o’zimni
bilishimda ikkinchiga xosdalanishga shama-shamoyil qilib yana qo’lansa ko’tlarcha
kulib turayaptiki, men seni bilaman deya nima dey, yana baribir kulib
turayaptimi, ha baribir o’zim bo’yicha hech holi-jonimga qo’ymaslikni talab
etib-etmay deganday etmayi kuchsiz bo’lsin bo’lmasin deganday kulib o’tirayaptiki,
go’yoki men seni ezaman, bor-bud o’zingni bilishing bilan hayotda mavjudlik
gashtingni ham, oddiy sog’mi qanaqa o’zingni tutasan, shunday kayfiyatda
turishngni ham o’zingdan olib qo’yib, o’zingning borligingni mutloq yo’q
qilaman, qani qayerda o’zingni bor deb bilarkansan deb turibdi, bu – kim, shu
Ibliski, endigina Ruh bo’lib yana o’sha Iblisona ishlari bilan barcha
yomonliklarini oxirgi yakunlarda birlashtirib turmasa bo’lmas ichimdagi yovvoyi
hayvon. Iblisdan chiqqan Iblisligini qiladi-da, masalan yaqinda o’zgargan
Farishta Iblislikda o’zining kamchiliklarini bilib solib, bildirib turganiga o’zimiz
guvohimizki, bu – an’analarning yolg’ondan bashorat etib qo’yilganligiga
sheriklik bildirib yurgani va shu aldamchi bashorat kelajak yaqin davrida,
bilmasam endi qancha bo’lsinki, 1-2 daqiqali yoki 1-2 kunli bo’laverayapti,
demak, shularga kor’a holatlarning ham aniqligiga shama qilib, qilaolmay
bilganligi bo’lganligi haqida chinakam o’zidan xatoligini bildirib yuvayaptimi,
ha. Endi, o’zim ham uchib turibman-da, shu go’zzuklarning aytgnini qilaman deyaki,
haqiqatan ham shuncha paytlardan beri barcha buyruqlari, an’analari bilan bir
xil turmasam bo’lmasdiki, har doim shunga rioya qilib kelgandim. Ammo endi
qaragnki, shu paytgacha ham har doim shu an’analari, rasm-rusmlari bilan o’zlari
o’ynash qilib, nega aytilmagan ishlarini yoki holatlarini qilib qo’ydim
bilmasdan deganimda o’zimni ayblayotgan bo’lsam, ikki yoqlama o’yin qilishib,
sen nega shu ishni qilding, bu holatga qo’l urding deya yana sen devonasan o’zi
shunday bo’ldi-ku, nega ichingda an’anaviy, bizning marosimimizga xos ish bo’lmadi
deb muhokamaga berilib vaqtni, vaqtimizni olayapsan deyishadilar, shu aniqrog’i
hisoblashadilar. Ha, ko’t bola bular deyapti qolgan ba’zi bir bo’lak ichimdagi
tomonlashuvli qismga xosdalar. Umuman ko’t yoki kod degani shuki, k ni,
aniqlikni, ko’tni o’tqaz yoki ko’tni oddiylashtir bo’lib, ikkisi ham bir-biriga
teskari ravishda yagona bir xil vazifaga xosdalashuvli turishmasa asti qo’yaqoling
xo’sh. Kod faqatgina oddiy ishlashlarda isbotli turib berganga o’xshatilib
insonlarni ham, kimda-kim bo’lsa shunisini ham aldab yotaveradimi, haki,
murakkab aniqlashuvli ishlarni uzunroq kod tuzish orqali yo’lga qo’ymagan biron
bir inson zotiki asti qo’yaqolavering. Kishilar esa ko’t bo’yicha kodli
dasturlarni o’zlariga shama qilib yuklashadilarki, juda uzoq turkumli,
hayotlarni bordi-keldisiga xosdalab ko’rishlariyu kechinmasiga xosdalanib
aniqlashga xos qilinga holatlarda uzun va mukammal tuzishadilar-u, ammo
aniqlikdan asar ham yo’qligiga shaydo bo’lib turishmasdan yana ham
bosaverganliklari shu bunisi ma’lum va mashhur xo’p. Ichimdagilarning, shularning
tashqaridagi yaqinlar bo’yicha bildirilajak replikalarining barchasi o’zimning
dushmanim, doimo o’zlari uchun o’zimni ishlatishadilar, bir on ham ishsiz qo’yishmaydilar,
undan chiqib bunga yugurtirsalar, bundan so’ng unga choptiraverganliklari ma’lum
va mashhur xo’sh. Axir haqiqat ham shuki, bu Dunyoda ishlamasa bo’lmaydimi, ha,
deb topilgan xolos. Aslida Dunyoning ishlarini oddiygina yoyib ochish, bilish
va kuzatish sifatida tariflashlarga qo’yib berilganini hech kim haligacha o’zimga
o’xshab uddasidan chiqmaganligini bildirajak ham o’zlari bu noshud
shunqorlarning xo’sh. Shuncha yozayapman, gapirayapman va izoh ketidan izoh,
tarif bo’ylab tariflar xo’shki, yana ishlashim ham shularning davomiy yonma-yon
ro’y berishi bilan birgalikda davom etayapti desakki, bular yana boz ustiga o’zimga
qaysi bir ish bo’lmasin tiqishaverib bosgani bosganlari bu shu. Shu
ishlamayapsan deya devonaxona masalasini ham ko’rishib yotishibdilar o’zlarichaki
asti qo’yaqoling. Go’yoki bu dunyoning imoratlari, ko’cha-kuy to’la narsalariyu
mashinalari ko’z bilan ko’rganda yoki ta’sirlashganda nimani bildirsa,
bildirayaptiki, demak, ish qilib tenglashib turmasa bo’lmasligi bo’lmoqdami,
haki, devonaxonada esa bo’qning mazmunini ochaolsangiz, siz shuni yedirilmaslik
ehtimoliga to’g’ri tutilib, oddiygina spalni va fayed yurish hamda ukol-pukol,
dori-darmonlar bilan band bo’lib qolaverasizmi, ha shu axir. Ammo bilmadim,
yana qancha aytishim kerakki, dunyoni o’zimning binolarim, yaxshiligimga ko’ra teskari
vaqtdagi, umr yo’nalishidagi kodlashuvim tuzib qo’ygan Got ya’ni taqdir hazili
deb bilib yuriymanmi, haki, ammo shu barcha hayotiy bo’lib o’tgan jarayonlarimga
singuvchan bosim bo’lib yengib o’tmayotgani sababli o’zimga bo’lgan ishonch to’liq
aks ettirilmay bo’q bilan ovoragarchilikli gaplar bo’lib o’tayapti. Endi uyimizdagi
yaqin a’zolarimiz sifatida kishilarning elektronshiliklari yoki bo’lmasa bo’q
ustida yurgan hasharotliklari bilan yashab o’tayotganimdan so’ng, devonaxonaga
borib shuni teng, kollinear taraflama barobar qilib qo’yish o’z
aksi-ahamiyatini beradimi, ha. Devonaxonamizda esa inson ya’ni tanachilikning
ustunligi bizga yondosh, qo’ldosh yoki yelkadoshlanib turishi zarurligi hisobga
olinayaptimi, ha. Nima bo’lganda ham, UI control kopilash yoki nusxalashga o’xshash
tarzda shu insonlarning kishilari ogohlik qilib tez, darhol va shu ondayoq
paydo bo’lishlari turgan gapligini bilingiz hamki, ammo umumiy ahvolda va ko’pincha
tanachilarning o’zlariga tegaolaman yoki ularning jismli massalarining
nusxalariga, kishilariga ko’chirilishida og’ir tana vaznlashuvli jonlashish
tarzidagi ahvollariga xos yurishli, tanalarning bir-biroviga tegishli
aloqlarimiz bo’lishi kuzatiladiki, bu – baribir urmaslikni, jarohatlamaslikni
hisobga olishi turgan gap. Ammo shuning isboti bo’lsa hamki, devonalar ora-orada
murabbiylardan qattiq shattalar yeb turishmasa hamki, bu – aslida kishilari
kelganda, insonlarni o’z o’rnilarida g’oyib qilib bilganda beriladigan
zarbalarni eshitishim, sezib hisobga kiritishim sababli amalga oshirilishi
turgan gapmi, ha. Zero urishdan qo’rqish va oldini olish, xavfini bartaraf
qilish (maqsadi uchun) hamda kishilarni esa urib-savalash bo’yicha tenglik
mutanosibligi shu topda yuzaga chiqqanligi bu shu. Endi ko’t bilan kod
qarama-qarshiliklari doimo o’zimda aks topganligi bilan yurganligimni bilsangiz
hamki, doimo birgina raqamli hodisaga, aql ishlashiga o’z-o’zidan tushib
qolsam, axir shunday bo’lmasligining ham iloji bormi (faqatgina o’zimni har
doim shunga tayyorlab yurmasam, barcha hayot qabuli jarayonlarimni
oddiylashtirmasam bo’lishi mumkin xolos), misol uchun mana hozir ko’rib turgan
so’zlarimda (isboti ham Iblis, Iflos tomonidan ko’rsatildi shu ondayoqki)
ozginagina qaysi harf bu deya va so’ngra nima birikishli harflar, keyingi harf
kelayapti deya ilg’ash, hisobli holatga berilishimga xosdalanuvim bilan ko’tning
ishlashi (ko’tli kod) darrov o’zining raqamli tarzda hech kim ichini
tekshiraolmasligiga xosdalanganligi bilan (yana nima-ki bizga shu aniqlik,
raqamlarning kodli ishlashi aniq bo’lishi kerak deya shama ham qilib
kelishganliklari bo’lib turganki doimo) noma’lumlikka xosdalanib hisobli o’rtamizdagi
kelishuvni o’zimnin oxirgi damdagi aniqlikka xos ishonchimni ham qo’zg’alishi
bilanoq buzib, ishonchimga xosdalanga beso’naqay idrokli irg’ashga xos
ichimndan “shu-shu” deyishga o’xshash haqiqatan o’tish, o’zining nimaykisi bo’lmasin
yoki shuni o’zi ham bilmayturib o’tkazsa bo’ldiga chiqib qo’yish bo’layapti.
Hayotiy o’tib borish tarzidagi ham, umumiy katta yoki kelajak rejalarini ham bo’laklab,
ushlab tutishgacha, ichimizga yutishgacha yo’l qo’ymaslik kerakki, bo’lmasa ham
ichimdagilar shuni kod deyishaturib ko’tlari bilan urib yuborishadilar, o’tkazishadilar.
Shu va boshqa tuturuqli gaplarimning maqsad-murodiga doimiy sherik
machitchilarim darhol o’z lafzlariga turishmoqchi edilar-kuya xo’sh. Umuman
olganda bo’layotgan ishlarimizda hoziroqda ichimdan chiqqan kodimga, raqamli
tuyg’uli rejamga qarshi doimo kelajak an’analaridan ko’t yetib kelib barcha
jarayonlarimizni bir xil tizginda ushlamoqdaligi ma’lum va mashhur ediki, shunga
kechadan bugunga o’tib qolajak yoki uzoq yillarga borib taqaluvchi
yozuvlarimning ketma-ket bo’lish barobariga xos va hoziroqli hayotiy sabab va
oqibatlarimiz o’z-o’zidan ma’noli bir tizginini bermasligi ham mumkin emasligi
ma’lum endi mashhur xo’p. Endi, mana shu topdayoq soatimga qarab kelib o’tirib
yozishimda, 1:34 dan boshlashdi, ko’zim 1:36 ga tushishi oldidan yana bildirishda,
so’ng mana hozir 38 daqiqasiga ham kelib duch bo’lsakki, 2-katta qadamli 6
talik kunimning yana Ibrohimning o’zidan ajrashishi deya yakun hisobga olsakmi,
ha bo’pti. Bundan buyog’i darrov bildirishdilarki, oyog’imni ko’tartirib
qichitishibki, qichish va yana qichish, yoki kalladan chiqmas
munosabatlarimizning o’z holicha kutib qo’yaverishgacha boraqolishimiz bo’lg’usi
hamki xo’sh. Sezishimga qarasak, shu bolalardan boshlandiki, munosabatli
qarashlari, ehtirosga berilib tushunchaga aminlik hosil qilib bildirgan ko’z-po’zlari
bilan oxiri boshlarining orqasiga xos kollinearlik qilishib dadalarini urib
tashlashmasaydi bo’pti mayli. Ular o’zlarining tokandozliklarini, tok
atovchiliklarini miyalaridagi neyron energiyasining qarama-qarshi
bordi-keldisiga xosdalab kallarini to’satdan orqaga qilib ko’tarib turganimizda
suqib yuborib yoki tez burg’alab, orqaga bosh qo’yib bizlarning tumshug’imizni
ezmasalar ya’ni burdalamasalar ham maylimidi, a, ha. Jarayonlarni ayt demakki
bu shu. Endi ko’t bilan ovoragarchiliklarimizning ham mazmuni ochilib bo’lindi
shekilli sal taskin topaboshlaganimda, shu sabab bu – o’tgan 3-avlodni
yetishtirishimiz chog’dali katta 16 yillab bir davrimizda bo’lib kelgan
ilohiylarning 3 alasining bir-biroviga 3 xildalik noto’g’ri, qoloqli aloqlari
bo’libki, Farishta o’zining 5 idan Iblisning 3 ga kamtaranomus bilinib qo’yib
osilgan yoki qiynoq berganida, Iblis uni o’ynash ko’rib ko’ti bilan aylantirib
kuchli va ko’proq javob qaytaraveradimi, haki, so’ng Ruh bo’lsa paytdan
foydalanib Farishtaning o’rniga ko’tarilish ishlarini jizg’anaklik bilan qilib
o’zining o’rniga xos o’rtanchalik, 4 lik amallariga unchalik e’tibor bermaslik
bilan ularni bir xil me’yoriy qilib qo’ymaganligi bor haqiqat sirasiga
kirganmi, ha. Ruh nima qanday bo’lsa shunday deya, o’zi ham shu ishlar bilan
ravona, ko’t-ko’ron bo’lib ko’tarilishni yanada tezlanishli qilishga
erishganligiga xosdalanmoqchi ham bo’lganligi bu shu. Barcha ko’t joylashuvlari
ya’ni ilohlar bo’lmish Ruhning tazligi, Farishtaning dumbalarligi, va Iblisning
chiqqan va kirgan teshikliklari yoki jinsiy a’zolardanliklari endi o’zimga ma’lum
tarzda foydalashish maqsadida tartibiga bag’shida ham yetkazilish bo’laturganligidan
shohid hammamiz bo’pti.
Comments
Post a Comment