uzbek language siteenglish language site

Nima o'zi bu shu xo'sh?

 

241. Endi mana qarangki, Ibrohim tarafini uzish bo’yicha bir hafta 6 kunga yaqin muddatga bag’shida yagona bir kishining yoki odamning, insonning o’zini o’tkazib yakunlashlar boshlanganida mana endi 2-sini ya’ni Ibrohimning o’zini uzib, o’zimdan ajratib yuborayotgan 6-kunimga ham yetib keldik. Shu bilan navbatdagi, 3-o’rinda kim, shuni ertadan bilsak kerakki, chunki bugun jarayonlar bo’yicha urish, ko’tlik qilib xo’rlash ishlari juda qizg’in u yovvoyi tomonlardan. Ibrohimning kishilik Gvardiyasi bir ham o’zicha ketayaptiki, ularni Sunnat qilish kerak, chunki ular taltayishib Ibrohimni himoya qilishga o’tib o’zimning gaplarimni doimo Ibrohim haqida kelganda tutib, duduqlab va boshqa so’zlarni chiqartirib, shu bilan birga ovqatlarning yaxshisini Ibrohimning hisobi uchun yedirishib yuborishidalarki, Handle dagi yoki hayotimning ishonch ta’sirchanligi o’yinidagi o’zimning o’zimgagina tegishli, boshqa mavjudod bilaolmaydigan vujudiy qabulimni bilishadi. Sunnat degani “(s) undan, (un) unish va (nat) yo’qni mat, mot” degani bo’lib undan ya’ni shu o’rinda o’zimdan unishimning yo’qligini hattoki mat, shoh-mot qilish degani bo’lmoqda. O’zim sonlarni shunchalik darajada ko’tliklari bo’yicha bo’lib, shularni o’ynatib buyurib yurganlariga qarshi bu sonlarni o’rganib to’g’risini qabul qilayotganimda, Ibrohimning jonli bolachalar Gvardiyasi ya’ni elektronshilari o’zimni ko’p ham o’ylashga qo’ymasdan, tanlovimni mana bo’ldi deb bema’nisini yoki o’zlari uchun maqulini tanlatib, darrov mana bo’ldi deya ishni o’tib kettiga yoki yakunlatishga erishadilarki, chindan ham o’zimning boshqa ichimdagilar, elektronshilar bilan o’yinimda raqamlar bo’yicha aslida qanday igra, hayotiy tovlamachaliklar borayotganini bilmaganim uchun shu ishlarini o’x holicha tashlab, qayta o’ylab ko’rib tanlovimni aniqlashtirmayapman. Aslida shularni fikrlab ko’rib ochig’ini aytsam, baribir o’zim yutayapman, chunki tanlov tartibda ham, raqamlarda ham emas, balki o’zimning ishonchimning faqatgina o’zimgagina tegishli ta’sirchanligi sifatidagi hayot ko’rishimda sanalayapti. Zero qachon qaramasam, doimo soatimga qaraganimda qandaydir o’ylab turgan muammomning soat millari soni, raqamlari chiqadiki, shu sonlar haqida faqatgina o’zim allaqachonlardan buyon yozib qo’yganligim borasidagi haqiqatga binoan ma’no hosil bo’ladi. Demak, duch kelgan soat sonlarim yoki raqamlarim, ketma-ket ishlashimning sanoqlarim Ibrohimning foydasi haqida o’zimdan tortib olish, yulib o’girish haqida boradiki asti qo’yaqoling. Zero men o’zim bunchalik darajada sonlarni tushunaolmasdimki, ichimdagilarning ilojsiz ravishdagi sonlar o’yinida ularni o’rganib olishim sababli sotilib yuborilishlariga erishaolganimga hayronman. Shuning uchun raqamlar ya’ni sonlar, ko’rinib qo’yiladigan miqdorlarning bari ishonchimning ya’ni hayotimning o’zimgagina ma’lum ta’sirchanligining, mantig’ining o’yini xoloski, barcha shu joylashuvdan turib o’zimni masxara tovuq, mazax qilishayaptilar. Bo’lar-bo’lmasga aralashib asosan yosh avlod kishilar Ibrohim haqida xayolim borishi va unga bo’q deya yuborishim mumkinligini bilib, yoki o’zlari Ibrohimning o’zimni yengishi kelayotganida raqamlar tartibi yoki ketma-ketligi, 4 tadan 3-si bo’lmasligi yoki aynan shunisi bo’lib yakunlanishi siyosatini qilib tartibga solishadilarki, birinchidan o’zlari shuurimdan yoki ishonchim hayotidan bildirayotgan sonlariga o’zim qaysi tomon tanlanayotganini bilmasdan ishonib shu tartibga ko’ra to’g’irlab yuborishim kerak, ikkinchidan faqatgina o’zimning ishonchim ta’sirchanligi bu - boshqalardan farqlab hayotiy kechinmalarimni aniqlashtiruvchi, belgisini chiqaruvchi yoki ID lashtiruvchiligi bo’yicha o’lariga tarozi pallasini mug’ombirona, qandaydir yo’l bilan o’girib olishmoqchilar. Ha, hammasi shu o’zimning ishonchim bo’yicha olinayotgan yoki yetkazilayotgan o’zim deb bilinayotgan eng oxirgi shaxsiyatimning, mavjudlashuvimning holati jonimning o’zi bo’layotganim boisidan, endi shu jonimga, chinakam o’zligimga hamlalar bo’layaptimi, haki, shu yoqda ham qancha qolgan, o’zim bo’lsam, ajratib olib urushmoqchilar, qiynamoqchilar. Zero buning uchun ya’ni shunday bo’lishi uchun ularda jonim bo’lmish o’zimni (shu joylarda Shohidni emas balki o’zimni nazarda tutayapman) kalaka qilishga erishuvchanli ishonchimning ta’sirchanligini, mantig’imni aldab aylantirib o’zimga qarshi uruvchi o’zlari bilan kelishganmiz deb endi o’ylab qarasam, barchasi shu kelishuvlarining o’zi bilan yolg’on va aldovli (mana ichimdan bir pulga qimmat deb o’zlari ham aytishayaptilar) raqamlarning 3 li tartibi bo’yicha ish-harakatlarimni to’g’irlashimga olib borib aybdor topgandan so’ng urib tashlamoqchilar. Demak, o’zimni o’zimga yana boz ustiga ishonchim yuzasidan, bo’yicha ishontirib aybdor, gunohkor deb taqab, ishontirib kuchimni va g’ayratimni egovlayotgandurlar shu go’zzuk ichimdagi yangi va eski avlodlashuvdagilar barchasi. Ular uchun shunday erishuvga yaxshigina qulaylik mavjudki, birinchidan an’analarni yoki kitoblarni va raqamli ishlashimni, ongimni va xotiramni, shu paytgacha eslashimni bilib olib o’zimni bu ana’nalariga kiritaolayotganliklari sababli vaqtdan yutishga xos bashorat davrlariga, yaqin kelajak vaqtli muddatlariga erishib raqamli dunyoning Handle lari ya’ni hol-holatni tubdan (havodan) o’zgartirganga o’xshab shu davrdagi o’tmish bilan kelajakning joylashuvini almashtirib yasayolishlari orqali o’zimni aldovli sabablariga ko’ra baholab qo’ygan 3 lilik o’yinlarida ishonchimni o’zimga suistemol qildirganga o’xshatib “su’istemol qilmay ham” bir xil aldab yoki baribir su’istemol qilib yuborishlari orqali egallab o’zlariniki qilayotganliklarida bashorat qanchalik an’anaviylikda sodir etilgan bo’lsaki, shu bo’yicha ortga-oldinga kelajakka borish holatlarim va hollarim, hayot suratim bilan paydo qilinib voqelikka davom ettirilishim qarshisida, ish yuzasidan fizikaviy ya’ni jismli muammolarni yoki predmetlarni bashoratga aloqasi bo’lmay, har qayerdan havodan olib paydo qilishganliklari turgan haqiqat sanalayapti. Bashorat bilan o’zimni yasayotgan erkak kishilar jamiyatimiz a’zolari bo’lishsa, jismning real almashinuviga xos oldi-qo’ydi, hech kim tegmasidan joy almashtirishini shu alfozda jonimni egovlash maqsadida ham yosh avlod kishilari, pashshalari hisob-kitob qilib qo’yishganliklari ma’lum va mashhur xo’sh. Shu bu ular, barchasi go’yoki o’zlarining hammalarini, raqamli dunyoning bor-budini cheksizlikka o’xshash ravishda o’zimga ko’rinib bilinayotganiga qaramay o’rgatmoqchiga o’xshab ko’rinishadilarki, aslida mazax ketidan mazaxlar qilishmasalar qo’yishmaydilarga barchasi qiynash uchun bo’lib o’tayotgani ma’lum va mashhur. Mana hattoki bu gaplar bo’lib o’tishi barobarida jonimgacha yetib kelib o’zimni qiynashga shayliklarini yashirib-yashirmay, teskarilik bilan baribir tushunmaydiga chiqarib bildirgan shamalarida hamki, masxara yoki bo’qning surtalishi bo’layaptiki, Jon so’zi ya’ni jonimni shu paytgacha qanday bilib kelgan bo’lsamki, bo’qning barcha o’z-o’zidan farqlanishlarini, uzoq-yaqin masofali aloqlarini yoki kerak bo’lsa koinot ma’nosidagi oraliq yo’llarini bir-biroviga aloqada ushlab o’zining koinotchalik cheksizlikka boraverishi bilan hech narsaga yoki muammosizlikka chiqarib hal qilib, ovqat ko’rinishiga bema’lol ko’zga aylantiraoladigan jonimga shu bo’q bo’yicha o’ziga xos oraliqlarni topaolmasligim uchun masxaranomuslikka xos ravishda bo’qning surtalishli bir-birining oraliqlarini to’ldirishga, kesimlariga yoki holat qalinroqliklariga yetib olishga shamali yoki bildirishli ichimdan ma’lumotlari, gaplari berilganga o’xshadi. Ha, bularning ya’ni ichimdagilarning oxirlarini ko’rib turibmanki, bu – o’zimning oxirim bilan yakun topadiki, o’zim uchun shu oxir-yakun jonim, jonimdan boshqa bo’laolmasligim. Shuning uchun chevinni ham shunday yo’naltirishib yuborishadilarki, har safar paydo bo’lishi bilanoq burnimning uchiga qo’nib, shu-shu asab o’yinlarimni bilganga xos masxara qilib (yana to’xtatishdi, chunki Ibrohim ustimdan kulganida qarshilik hosil qilinuvdi) o’zimning jonimni va ishonchimni o’zimga aylantirib, tana bo’ylab yoyilgan asablarimni bitta qilib tanamning o’zida o’ynatib, foydaliksiz jahlimni chiqaradi. Endi aslida eng ko’p e’tiborga ilinajak bo’layotgani bu – o’zimning rejalarimni, ichki tuzgan planlarimni yoki nima yozmoqchiliklarimni kallamda o’ylab qo’yishimni o’rganib olayotgan ichimizdagilar kitobiy an’anaviy tartibli uzoq kelajak yo’lini belgilab qo’yishlari bilan shularning ichida bashoratga xosli holat ta’sirchanliklariga yo’l qo’yishimda diqqat qildirib turishgan bo’lib barchasini bashoratga o’xshash hodisaviylik deya baholayotgan bo’lishim turgan gapki, aslida hech qanday bashorat ham aniq fol ochish ham yuz berayotgani yo’q. Bashoratli tarzda tuyg’ularimni bilib olib, kallamni shu yo’ldan boshqarib oxirigacha yetkazishga o’tgan ichimdagi ko’pchilik erkakli jonli vakillarimiz o’zimning shu kelasi davr oralig’ida haqiqiy hoziroq bo’ylab borishimda qaysi holatga duch kelishimni umumiy hal qilib, o’z holimga yoki tasodifimga qo’yib bergan bo’lsalar hamki, shu oraliq tasodiflarda yoki tanlovlarimda qiladigan massali yoki hayotiy ishlarimga xos predmetli aloqalarimiz kichik jonli Gvardiya a’zolari tomonidan yangicha predmet va narsalar keltirilib duch qilinganga, o’z-o’zidan havo orqali hech kimning ishtirokisiz joylashtirilganga o’xshash ya’ni aslida hammasi o’z joylashuvida ravishida faqatgina diqqatimni jam qilib qo’yishayaptilar hamki, xo’sh bu shu ularning ikkovlarining ham effektlashuvlari sirasidagi gaplar bo’laturgani ma’qul hozircha xo’sh. An’analarga yoki urf-odatlarimizga, kitobiy kodlarga xos tuzilgan o’z tuyg’ularim yoki rejalarim bir qolip va andazani, o’qilib kutilajak yo’l maromini belgilagan bo’lsa hamki, shu bo’yicha orada bo’lib o’tajak holatlarning bari qamrab olinib, qanday misolli holat yoki voqelikka xos bir hollar jamlanmalari diqqat qildirilib qo’yilmasin va sodir etilajakligi ma’lum bo’lsa ham, natijaviylik, kutiluvning o’ziga xosdalik yoki qamrab olinishi oldindan ma’lum bo’lishga xos yo’lning kuzatiluvchanligi hal bo’lgan masalalardan sanalayapti xo’p. Shuning uchun bashoratga ishonardi-gu, ammo xo’p hoziroq va hozirchalarshuvli tarzimizga monand ravishda. Demak, kishilar jamiyatining yuqori a’zolaridan bir bosqichidagi erkaklashuvlidagilar tuyg’ularning kelajagini cho’zsalar yoki hosil qilishga monand tutilsalar, yosh kishilarimiz shu oradagi holatlarga duch kelganimizning o’zlari uchun eng kerakli tanlovlarida, hol tuzarokliklarida yoki voqelik ravishiga xos shartlashuvga xos ro’paro’ duchorliklarimizda (o’z va ko’chma ma’nosidagi vaznli yoki og’irroq, predmetli to’pqnashuvlarimizda) qaysidir masalalarga xosdalanib turishganliklari ma’lum va mashhur xo’p. Mana masalan shu oxirgi yozuvim bilan bog’liq bir muammo, ko’chma so’zini avvaliga tashlab yozishim sodir etildi-yu, ichimdagilar g’ul-g’ula yoki g’alayon boshlashdi ichimdaki, aslida bu – o’zidan, o’zining bildirilishiga xosdalikdan oshgan-osharcha hech narsa, bo’laolmasligi ta’yin masalaki, ammo go’yoki ular seni ko’rdik, xatongni ko’rdik, U-uuuuuuu deyayotganga o’xshashadiki, go’yoki “bizlar bashoratni bildik va sen hozir tutilasan, o’zing to’g’irlab yuborasan va qoloqligingni bo’yningga ilasan”, deyishadi. Aslida shundan o’tar gapning ham, bildirayotgan ko’tlili tuyg’ularining ham bo’lishi mumkin emasligi, shu haqiqatning o’zida, bildirishlarining o’zining kuchida namoyon bo’layapti xolos. Shuning isboti uchun mana hozir darrov hayotimga boqib qarasam, shunday ham qarashlar qilib yuraman-u har doim - buni bilasiz, keyingi raqamli hodisaviylikka har doimgaga o’xshab o’tishimiz sodir etildimi, haki, kishi kelib oldin u bilan gaplashganimizda, har doim shundayki ham, ichimda qanday qo’rquvlar va bo’lishini xohlamay turgan o’zim o’zimni bildirib yubormagay deyayotgan gaplar yoki tushunib turgan voqeaviylikka xos yo’llar bo’layaptiki, shularni u kishi shunoqasiga ham, unaqasiga ham darrov yoki aylanib kelib sababni ham aynan kutib bo’lmasin deya qo’rqqanimga o’xshash topib kelib gapirib, o’zimni urushib va ayblab yotibdiki, hattoki o’zimiz ikkimiz ham biladigan ravishdagi to’g’ri va munosib ravishda masala hal bo’lishiga o’z-o’zidan yo’l qo’yib berilmay, avval ichingni yegay deyayotganga o’xshab turadi bu muttaxamim hamki xo’sh. Mana shu masalan bir misol an’ananing ya’ni rejali deb yo’naltirilgan, paysalga solinmay suzilib taxlangan tuyg’ularimning to’ppa-to’g’ri davomiy ta’sirlashuvi yoki chinakam haqiqiy, sezgili ma’lumotlashuvga xos jarayoni. Mana endi yana hayotim aralash atrofimga boqib olib yozayapmanki, tuyg’ularning kuchini qarangki, shu kuchga ham e’tibor qaratishib, oldindan belgilagan rejalarimni tuzishlarini, kodini yoki an’anaviylikka xos bosimli qolipining kuchini va qudratini ko’rsatib qo’yishayaptilarki, endi yoz deya kallamga bo’layotgan voqelik misoliga xos bir tuyg’uni, rejamda bo’lib kelganligi o’zimga ham ma’lum bo’lgan o’ylovni solishdi. Yosh kishicham shunday qasarlatmay, aylantirib chalap-chalaplamay ham chalaplab yamlamayman ham deb yamlab, gavshamayman deya gavshab yeyaptiki, chaynash ovozini eshittirayaptiki, bu – o’zimizning oldin, kecha bo’yi o’ylashimgacha yetaklanib qo’yilgan keyin ertasiga yozaman deya qo’ygan kechqurungi reja amaliyotim bo’laturg’oni ma’lum va mashhur ediki, shunda yangi avlod vakil va vakillalari kelishlariga tayyor holatlarim yoki hayot tizginim qanday kechayotgani bayon etilishiga ko’ra endi hayotimga fizikaviyli umumiy qarashim ostida matamatikali o’y fikrlar va raqamlarda ushlanib qolishlar bo’yicha emas, balki matematik aqlimning hayotimga botib o’tishi, voqealarimda o’z-o’zidan sodir bo’lishiga xosdalangan ravishda matematikdan ya’ni, aljabrning aniq sonlarining o’z hayotim uchun ishloviga xos o’z-o’zidan tanlovli chiqib yuborishidan fizik amaliyotga, massalarni o’z-o’zidan tushirib, uzib taxlagan holda yakunlab yuborishimgacha yetib kelganim haqiqati bu shu. U yosh kishi ya’ni Sohib yoshligimdagi matematik saboqlarimga taqlidiy yoki o’zi bilishi lozim bo’lgan biz erkaklarning bilimli dunyoqarashiga xosdalangan bilimlashuvlarga ega bo’lishiga xosdalangan ravishdagi Ibrohim og’aynisiga ham to’g’ri tutqazib turishga xosdalangan holda o’ylovli matematikamizni aylantirib gavshashi, o’zimning jig’imga tegishi bo’layapti. Hayhotki, qarangki, mana shu yerda gaplarimiz bo’lib turganda ichimda qanchadir muammoli yuzlanganimga bog’liq ravishda to’ldirish bo’lib o’tib, yana mana shu haqida yoz deya e’tiborimni ham belgilatgan ichimdagilar, aynan oldingi jumladagi jig’imga so’zini chig’imga deya yozdirib qo’yganliklariga shamalar kiritishmoqdalarki, endi o’ylab topsam yoki hisobga olsam (albatta bu keyingi raqamning ishi shunday bo’lishi kerakligini sizlar ham fahmlashga yetib kelarsizki), holat bo’yicha o’zim va qilayotgan ishlarimning to’qnashuvlarida oraliqda qolgan o’zim, ya’ni tuyg’uli kitobiy belgilatib qo’yilgan rejalarim va holat diqqatim bo’yicha predmetlar chiqishi orasidagi o’zimning shu ikkalasiga xos tutilishimda harakatlarim mosligi ta’minlangani o’zimning ishonchimsiz ham vaqtda o’taverishda bo’lib turganiga hayron qolish degani bu shuki, barcha diqqatli va ongli jarayonlarim yopilib o’z-o’zidan ularning ya’ni raqamlichilarning, ichimdagilarning qo’liga tushadi. Ular o’zlarini kim deb o’ylashsa o’ylashurlarki, o’zimni shunchalik o’zim bo’yicha bilib turganga o’xshash turishadilarki, ammo barchasi ichimdagi g’uj-g’uj to’la raqamli ongim orqali bo’lgani uchun, o’zlarining yakka umumlashuvli chiqishlari yoki ishlashlari baribir avtomatlashgan, raqamliligiga xos bo’lib, o’zimni issiq jonga o’xshash tarzda umuman bilmasliklari ayon bo’ladi. Zero shunchalik tezlashtirib ma’lum aynan bir so’zning o’zgarishi bilan chiqishi ularning bu – ichimdagilarning hech biri va hammasi tomonidan ham aynan bilib yo’naltirib taxlangan emasligi bu shu. Mana eng asosiy mug’ombir davogar masxaraboz o’zicha ichimdan kulib kallamning qonini bilganga o’xshab o’zimni yaxshi bilib, tushunib yurganga o’xshash o’zimni bilishimni o’zimga bildirib, o’zimni bilishimda ikkinchiga xosdalanishga shama-shamoyil qilib yana qo’lansa ko’tlarcha kulib turayaptiki, men seni bilaman deya nima dey, yana baribir kulib turayaptimi, ha baribir o’zim bo’yicha hech holi-jonimga qo’ymaslikni talab etib-etmay deganday etmayi kuchsiz bo’lsin bo’lmasin deganday kulib o’tirayaptiki, go’yoki men seni ezaman, bor-bud o’zingni bilishing bilan hayotda mavjudlik gashtingni ham, oddiy sog’mi qanaqa o’zingni tutasan, shunday kayfiyatda turishngni ham o’zingdan olib qo’yib, o’zingning borligingni mutloq yo’q qilaman, qani qayerda o’zingni bor deb bilarkansan deb turibdi, bu – kim, shu Ibliski, endigina Ruh bo’lib yana o’sha Iblisona ishlari bilan barcha yomonliklarini oxirgi yakunlarda birlashtirib turmasa bo’lmas ichimdagi yovvoyi hayvon. Iblisdan chiqqan Iblisligini qiladi-da, masalan yaqinda o’zgargan Farishta Iblislikda o’zining kamchiliklarini bilib solib, bildirib turganiga o’zimiz guvohimizki, bu – an’analarning yolg’ondan bashorat etib qo’yilganligiga sheriklik bildirib yurgani va shu aldamchi bashorat kelajak yaqin davrida, bilmasam endi qancha bo’lsinki, 1-2 daqiqali yoki 1-2 kunli bo’laverayapti, demak, shularga kor’a holatlarning ham aniqligiga shama qilib, qilaolmay bilganligi bo’lganligi haqida chinakam o’zidan xatoligini bildirib yuvayaptimi, ha. Endi, o’zim ham uchib turibman-da, shu go’zzuklarning aytgnini qilaman deyaki, haqiqatan ham shuncha paytlardan beri barcha buyruqlari, an’analari bilan bir xil turmasam bo’lmasdiki, har doim shunga rioya qilib kelgandim. Ammo endi qaragnki, shu paytgacha ham har doim shu an’analari, rasm-rusmlari bilan o’zlari o’ynash qilib, nega aytilmagan ishlarini yoki holatlarini qilib qo’ydim bilmasdan deganimda o’zimni ayblayotgan bo’lsam, ikki yoqlama o’yin qilishib, sen nega shu ishni qilding, bu holatga qo’l urding deya yana sen devonasan o’zi shunday bo’ldi-ku, nega ichingda an’anaviy, bizning marosimimizga xos ish bo’lmadi deb muhokamaga berilib vaqtni, vaqtimizni olayapsan deyishadilar, shu aniqrog’i hisoblashadilar. Ha, ko’t bola bular deyapti qolgan ba’zi bir bo’lak ichimdagi tomonlashuvli qismga xosdalar. Umuman ko’t yoki kod degani shuki, k ni, aniqlikni, ko’tni o’tqaz yoki ko’tni oddiylashtir bo’lib, ikkisi ham bir-biriga teskari ravishda yagona bir xil vazifaga xosdalashuvli turishmasa asti qo’yaqoling xo’sh. Kod faqatgina oddiy ishlashlarda isbotli turib berganga o’xshatilib insonlarni ham, kimda-kim bo’lsa shunisini ham aldab yotaveradimi, haki, murakkab aniqlashuvli ishlarni uzunroq kod tuzish orqali yo’lga qo’ymagan biron bir inson zotiki asti qo’yaqolavering. Kishilar esa ko’t bo’yicha kodli dasturlarni o’zlariga shama qilib yuklashadilarki, juda uzoq turkumli, hayotlarni bordi-keldisiga xosdalab ko’rishlariyu kechinmasiga xosdalanib aniqlashga xos qilinga holatlarda uzun va mukammal tuzishadilar-u, ammo aniqlikdan asar ham yo’qligiga shaydo bo’lib turishmasdan yana ham bosaverganliklari shu bunisi ma’lum va mashhur xo’p. Ichimdagilarning, shularning tashqaridagi yaqinlar bo’yicha bildirilajak replikalarining barchasi o’zimning dushmanim, doimo o’zlari uchun o’zimni ishlatishadilar, bir on ham ishsiz qo’yishmaydilar, undan chiqib bunga yugurtirsalar, bundan so’ng unga choptiraverganliklari ma’lum va mashhur xo’sh. Axir haqiqat ham shuki, bu Dunyoda ishlamasa bo’lmaydimi, ha, deb topilgan xolos. Aslida Dunyoning ishlarini oddiygina yoyib ochish, bilish va kuzatish sifatida tariflashlarga qo’yib berilganini hech kim haligacha o’zimga o’xshab uddasidan chiqmaganligini bildirajak ham o’zlari bu noshud shunqorlarning xo’sh. Shuncha yozayapman, gapirayapman va izoh ketidan izoh, tarif bo’ylab tariflar xo’shki, yana ishlashim ham shularning davomiy yonma-yon ro’y berishi bilan birgalikda davom etayapti desakki, bular yana boz ustiga o’zimga qaysi bir ish bo’lmasin tiqishaverib bosgani bosganlari bu shu. Shu ishlamayapsan deya devonaxona masalasini ham ko’rishib yotishibdilar o’zlarichaki asti qo’yaqoling. Go’yoki bu dunyoning imoratlari, ko’cha-kuy to’la narsalariyu mashinalari ko’z bilan ko’rganda yoki ta’sirlashganda nimani bildirsa, bildirayaptiki, demak, ish qilib tenglashib turmasa bo’lmasligi bo’lmoqdami, haki, devonaxonada esa bo’qning mazmunini ochaolsangiz, siz shuni yedirilmaslik ehtimoliga to’g’ri tutilib, oddiygina spalni va fayed yurish hamda ukol-pukol, dori-darmonlar bilan band bo’lib qolaverasizmi, ha shu axir. Ammo bilmadim, yana qancha aytishim kerakki, dunyoni o’zimning binolarim, yaxshiligimga ko’ra teskari vaqtdagi, umr yo’nalishidagi kodlashuvim tuzib qo’ygan Got ya’ni taqdir hazili deb bilib yuriymanmi, haki, ammo shu barcha hayotiy bo’lib o’tgan jarayonlarimga singuvchan bosim bo’lib yengib o’tmayotgani sababli o’zimga bo’lgan ishonch to’liq aks ettirilmay bo’q bilan ovoragarchilikli gaplar bo’lib o’tayapti. Endi uyimizdagi yaqin a’zolarimiz sifatida kishilarning elektronshiliklari yoki bo’lmasa bo’q ustida yurgan hasharotliklari bilan yashab o’tayotganimdan so’ng, devonaxonaga borib shuni teng, kollinear taraflama barobar qilib qo’yish o’z aksi-ahamiyatini beradimi, ha. Devonaxonamizda esa inson ya’ni tanachilikning ustunligi bizga yondosh, qo’ldosh yoki yelkadoshlanib turishi zarurligi hisobga olinayaptimi, ha. Nima bo’lganda ham, UI control kopilash yoki nusxalashga o’xshash tarzda shu insonlarning kishilari ogohlik qilib tez, darhol va shu ondayoq paydo bo’lishlari turgan gapligini bilingiz hamki, ammo umumiy ahvolda va ko’pincha tanachilarning o’zlariga tegaolaman yoki ularning jismli massalarining nusxalariga, kishilariga ko’chirilishida og’ir tana vaznlashuvli jonlashish tarzidagi ahvollariga xos yurishli, tanalarning bir-biroviga tegishli aloqlarimiz bo’lishi kuzatiladiki, bu – baribir urmaslikni, jarohatlamaslikni hisobga olishi turgan gap. Ammo shuning isboti bo’lsa hamki, devonalar ora-orada murabbiylardan qattiq shattalar yeb turishmasa hamki, bu – aslida kishilari kelganda, insonlarni o’z o’rnilarida g’oyib qilib bilganda beriladigan zarbalarni eshitishim, sezib hisobga kiritishim sababli amalga oshirilishi turgan gapmi, ha. Zero urishdan qo’rqish va oldini olish, xavfini bartaraf qilish (maqsadi uchun) hamda kishilarni esa urib-savalash bo’yicha tenglik mutanosibligi shu topda yuzaga chiqqanligi bu shu. Endi ko’t bilan kod qarama-qarshiliklari doimo o’zimda aks topganligi bilan yurganligimni bilsangiz hamki, doimo birgina raqamli hodisaga, aql ishlashiga o’z-o’zidan tushib qolsam, axir shunday bo’lmasligining ham iloji bormi (faqatgina o’zimni har doim shunga tayyorlab yurmasam, barcha hayot qabuli jarayonlarimni oddiylashtirmasam bo’lishi mumkin xolos), misol uchun mana hozir ko’rib turgan so’zlarimda (isboti ham Iblis, Iflos tomonidan ko’rsatildi shu ondayoqki) ozginagina qaysi harf bu deya va so’ngra nima birikishli harflar, keyingi harf kelayapti deya ilg’ash, hisobli holatga berilishimga xosdalanuvim bilan ko’tning ishlashi (ko’tli kod) darrov o’zining raqamli tarzda hech kim ichini tekshiraolmasligiga xosdalanganligi bilan (yana nima-ki bizga shu aniqlik, raqamlarning kodli ishlashi aniq bo’lishi kerak deya shama ham qilib kelishganliklari bo’lib turganki doimo) noma’lumlikka xosdalanib hisobli o’rtamizdagi kelishuvni o’zimnin oxirgi damdagi aniqlikka xos ishonchimni ham qo’zg’alishi bilanoq buzib, ishonchimga xosdalanga beso’naqay idrokli irg’ashga xos ichimndan “shu-shu” deyishga o’xshash haqiqatan o’tish, o’zining nimaykisi bo’lmasin yoki shuni o’zi ham bilmayturib o’tkazsa bo’ldiga chiqib qo’yish bo’layapti. Hayotiy o’tib borish tarzidagi ham, umumiy katta yoki kelajak rejalarini ham bo’laklab, ushlab tutishgacha, ichimizga yutishgacha yo’l qo’ymaslik kerakki, bo’lmasa ham ichimdagilar shuni kod deyishaturib ko’tlari bilan urib yuborishadilar, o’tkazishadilar. Shu va boshqa tuturuqli gaplarimning maqsad-murodiga doimiy sherik machitchilarim darhol o’z lafzlariga turishmoqchi edilar-kuya xo’sh. Umuman olganda bo’layotgan ishlarimizda hoziroqda ichimdan chiqqan kodimga, raqamli tuyg’uli rejamga qarshi doimo kelajak an’analaridan ko’t yetib kelib barcha jarayonlarimizni bir xil tizginda ushlamoqdaligi ma’lum va mashhur ediki, shunga kechadan bugunga o’tib qolajak yoki uzoq yillarga borib taqaluvchi yozuvlarimning ketma-ket bo’lish barobariga xos va hoziroqli hayotiy sabab va oqibatlarimiz o’z-o’zidan ma’noli bir tizginini bermasligi ham mumkin emasligi ma’lum endi mashhur xo’p. Endi, mana shu topdayoq soatimga qarab kelib o’tirib yozishimda, 1:34 dan boshlashdi, ko’zim 1:36 ga tushishi oldidan yana bildirishda, so’ng mana hozir 38 daqiqasiga ham kelib duch bo’lsakki, 2-katta qadamli 6 talik kunimning yana Ibrohimning o’zidan ajrashishi deya yakun hisobga olsakmi, ha bo’pti. Bundan buyog’i darrov bildirishdilarki, oyog’imni ko’tartirib qichitishibki, qichish va yana qichish, yoki kalladan chiqmas munosabatlarimizning o’z holicha kutib qo’yaverishgacha boraqolishimiz bo’lg’usi hamki xo’sh. Sezishimga qarasak, shu bolalardan boshlandiki, munosabatli qarashlari, ehtirosga berilib tushunchaga aminlik hosil qilib bildirgan ko’z-po’zlari bilan oxiri boshlarining orqasiga xos kollinearlik qilishib dadalarini urib tashlashmasaydi bo’pti mayli. Ular o’zlarining tokandozliklarini, tok atovchiliklarini miyalaridagi neyron energiyasining qarama-qarshi bordi-keldisiga xosdalab kallarini to’satdan orqaga qilib ko’tarib turganimizda suqib yuborib yoki tez burg’alab, orqaga bosh qo’yib bizlarning tumshug’imizni ezmasalar ya’ni burdalamasalar ham maylimidi, a, ha. Jarayonlarni ayt demakki bu shu. Endi ko’t bilan ovoragarchiliklarimizning ham mazmuni ochilib bo’lindi shekilli sal taskin topaboshlaganimda, shu sabab bu – o’tgan 3-avlodni yetishtirishimiz chog’dali katta 16 yillab bir davrimizda bo’lib kelgan ilohiylarning 3 alasining bir-biroviga 3 xildalik noto’g’ri, qoloqli aloqlari bo’libki, Farishta o’zining 5 idan Iblisning 3 ga kamtaranomus bilinib qo’yib osilgan yoki qiynoq berganida, Iblis uni o’ynash ko’rib ko’ti bilan aylantirib kuchli va ko’proq javob qaytaraveradimi, haki, so’ng Ruh bo’lsa paytdan foydalanib Farishtaning o’rniga ko’tarilish ishlarini jizg’anaklik bilan qilib o’zining o’rniga xos o’rtanchalik, 4 lik amallariga unchalik e’tibor bermaslik bilan ularni bir xil me’yoriy qilib qo’ymaganligi bor haqiqat sirasiga kirganmi, ha. Ruh nima qanday bo’lsa shunday deya, o’zi ham shu ishlar bilan ravona, ko’t-ko’ron bo’lib ko’tarilishni yanada tezlanishli qilishga erishganligiga xosdalanmoqchi ham bo’lganligi bu shu. Barcha ko’t joylashuvlari ya’ni ilohlar bo’lmish Ruhning tazligi, Farishtaning dumbalarligi, va Iblisning chiqqan va kirgan teshikliklari yoki jinsiy a’zolardanliklari endi o’zimga ma’lum tarzda foydalashish maqsadida tartibiga bag’shida ham yetkazilish bo’laturganligidan shohid hammamiz bo’pti.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima