Nima edi bu shunisi bilan xo'sh
245. Endi
bugun bir ham ichimdagilar o’zlarining yomonliklari bilan tashlandilarki, mana
shu dersiz hoziroqqa terim bilan, bor vujudim bilan haqiqatan ya’ni fizikaviy o’tuvchanligimni
o’zimning borligim bilan hoziroqning o’ziga tortuvchanligi orasida qanchalik
jarayonlari bo’lsa, shularni bu paytgacha bilib yurgan Ruh-sassiq doimgiga o’xshab
hammaga o’zini tiqish, berish maqsadida ko’tligini ya’ni o’zimdan “balandligini”
qiladiki, hoziroqqa qanday chiqishim yoki kallamni ishlatib borishim usullari,
o’zimni bildirish o’rganilgan holatlari bo’lsa, shu barcha ma’lumotlar kesimida
o’zimning tuzilayotgan gaplarim, o’ylarimni ketidan yugurib, odatda qanday
kayfiyat bilan qaysi so’zlarni tanlab qo’shib yasaydigan bo’lsam, shuni o’zimga
o’zini kattaga o’xshatib, baland doriga osilib bashorat sifatida “men senga va
boshqalarga bildiraoldim!” degan o’zlaricha sheflarga o’xshash bir aralashib, “kim-kimligini
bildiradigan” ro’kachlarini yoki qiliqlarini go’yoki haqiqatan ham shunaqa
poshsho yoki oliy bir o’z martabasidagi zotga o’xshash bildirib ketadilarki,
shundan ortiq hozircha o’zini yuksaklikka, balandlikka olib tushuntirib
bildiradigan zot ham, boshqa rasm-rusm ham yo’q deb hisoblatib qo’yadi. Zo’r bo’lsang,
hammasini top qani. O’zi ham 10 martalab tashqariga chiqarib keladilar, 5
martalab uylarni aylantirib tashittiradilar va 2 martadan yerni uyog’-buyog’ini
qayta-qayta o’tlardan tozalatadilar. Ayttim-u, ayttimmi, axir bu yebanlar
bugungi kunni jismoniy faoliyat bilan bog’lamasalar qaniydi hamki, Ibrohim
churra bo’lganidan so’ng ichimdan go’shtni roltonli yoki kimyoviy maza-ta’mi
bilan yulib olmasalar hamki, og’ir mehnatlar bilan tabiiy tenglamani, qancha
yesang yoki yedirsang – shuncha ishlaysan, shartini qildirib qo’yayaptilar.
Bularga bas keladigani yo’qki, bir zum ham ishli baholanmaydigan ahvolimga qo’ymasdan,
bir unisi va bir bunisi kelib o’zini ishini buyurib ketaveradi. Birontasinikini
qilmay o’z usuli bilan o’tkazib yuborsam, darrov boshqasi kelib ishga tortadi,
mahkum ravishda jalb qiladi. Shu paytlashuvlargacha bir zum ham gapirmay
turganim yo’q va barcha ichimdagi tashvishlarni, jon xalakliklarni hal qilib, tashqari
holda yoki iloji bo’lmasa ichimda gapirib (hattoki g’udurlamay balki silliq,
ruhan ichimda gapirib) kelganman. Endi qarangki bularning darajalari past bo’lmasa
ham mayliydi. Go’yoki yonma-yon ravishda o’rtasidan urinib birlashayotgan
yoylarga o’xshab 50% ga yaqin qolmasdan, balki 25% dan ham pastlardan shu
yoylarning uzulishlaridan o’zaro ta’sirchanliklar yoki to’g’ri chiziqli bog’lanishlar
qilib kelishadimiyey nima baloki, bu 50% ga ozgina qolgan holga ham yaqin
kelaolmay o’zimga yoqmas, beso’naqay bildiriladigan qalang’i-qasang’i ishlarni
yuklashib daraja, martaba yoki ustunliklar farqini bildirishib jonimni qiynayverishadi,
ammo o’zlari yanada ko’p azoblanishadilarki, chunki ishlaydiganlarning o’zi o’zimning
o’rnimda, vakilligimda ya’ni tanamning o’zida ular, Shohid sanaladi. O’zimga ya’ni
menga esa bir bema’ni o’ylarni taxlab qo’yishib ya’na izoh berganga o’xshab
ichimdan pichirlab, kesatib yoki sassiqlarcha bildirib gapirishadilarki, o’zimga
atayin bo’lmag’ur va qoloq o’ylarini berishayaptilar shular iflos va
Iblisnamolikdagilar xo’p. Koshkiydi buyurayotgan amaliy ishlari bilan yomon o’ylovni
birga bermay qo’yib yursalar ham mayliydi. Iflos Ruh haromi takasaltang suyug’oyoq
endi Farishta bo’lib og’zimdan go’yoki haqiqatga yaqin kelib, mushohadali yoki
mulohazali ravishdagi gaplarimni o’zining tezligi, raqamli ishlari bilan
birgalikda chiqarib ko’rsatadiki, hammaga “men topdim” deya maqtanadi.
Boshqalar bo’lsa shuncha payt nima deyishimni bilmay, bashoratni mutloq aniq
qilishga urinib barcha gaplarimni, holatlarimni topmoqchi bo’lib, aslida umumiy
ravishdagi baholarda, muhokamalarni hal qilib qo’yishliklarda yoki xulosa yasab
berishliliklarda qolib ketgan edilarki, qarangki yangi Farishta o’lgurboyning o’rinlari
o’zlari uchun sassib to’zib yotibdi, boshqalarni ostdan kelishi uchun esa kayf
bilan kutib olinayaptiki, shu ul zotimizga endi eng to’g’ri past ketish bo’lib
yetaklanib kelish sanaladi. Umuman olib qaraganda shu Qaynotam ham mafiya bo’lib
o’zicha Handle larimga, ya’ni elektron ongimga, matig’imga kirib biladigan
chinakam tanali inson sanaladiki, yopiq parallel gumbazimdan o’tib o’zicha
hozir ichimdan turib tahdidlar, do’q-po’pisali o’sha-o’sha ko’t ko’zli
ishontirishlarni o’zimga nisbatan qilayaptiki, bu – birinchidan ishlamayotganim
sababli bo’lib, aslida esa mana bu gaplarni bahona qilib haqiqatan jismonan
topib kelib urmoqchi, pichoqchasi bilan suqmoqchiki asti qo’yaqoling. Natijada
va faqatgina shu yo’l bilan ichimdagi muttaxamlar, Iblis va sheriklari o’zlariga
yana ovqat zahirasini tanamning et og’rig’idan g’amlab qo’ygan bo’ladilar kelajak
bir necha yillari uchun xo’sh. Bu muttaxam Qaynotam muncha g’o’r va lox,
faqatgina o’zi bilgan hurmat-ehtiromli turmush tarzimizga e’tibor qaratib
shunday bo’lsin deya majburlab, ko’ti bilan turib olganki, biron noma’qulchilik
ketsa, darrov so’yaman, kesaman va bichoq suqamanlarga shaylanib boraveradiki
asti qo’yaqoling. Aslida boshqalarning qo’lida o’yinchoqcha, oddiy cho’chqacha
xolos, bilmadim mening boshimga qaydan topilib keldi xo’p. Bitta yo’nalishdan
ham shuncha ishkallarni to’g’ri, ma’qul deb topib sarhisob qilishi mumkinmi shu
loxgarchi. Hammasi ichimdan o’zicha o’tkazib o’zimga hamla qiladi, tashqaridagi
ularning replikalari-ku asti qo’yaqoling shu ish bilan buyurib urib yurmasa bo’lmas
hech. Qo’ldan chiqargandan keyin hammaning rejasi shunday deya mana o’zi
aytayapti katta akamning o’zimdagi bo’lgan ichki shaychalari xo’p. Shu
paytgacha men o’zim teng-tengi bilan barchasini barobar qilib kelayapman,
qancha jon chekishim kerakligini doimo shu jon zarbi yoki suqma-suqonliklari bo’lganida
ahamiyatli tarzda gapirib yoki kallamda yechib hal qilib kelganman,
tenglashtirganman. Endi zo’r-zo’rakkilikka o’tib to’satdan paraq qilib kelib
urish, g’urrani oshirish nima!? Ichimdagilar shuncha adabiyotimni, so’zlashuv
nutqlarimda ishlatgan so’z boyligimni va yozuvlarimni o’rganib olib o’zimdan
bilingan narsani ya’ni so’zlarni chiqarishimni talab etishadilarki, go’yoki
boshqacha so’z yoki gap, ibora chiqarsam, noaniq so’zni bilib gapirsam, darrov
bu – yo’q edi-yu deb urishadilar va alamzada ravishda toki bildirib urmagunlaricha
qo’ymaydilarki, zotan biz seni bashoratga solib ahmoq qilishimiz uchun shunday
aniq gapirib yurishing kerak degan o’zimni yana o’sha-o’shaki – ishonch o’yinim
bilan ishonchimni tovlab aldamoqchi bo’lib oxiri ishonchimning ustiga chiqib
olib ko’rdingmi, shu ham bashorat, bu ham bashorat deya istalgan holat
yuzasidan, bashoratni farqlab beradigan ishlarsiz hamma narsani yoki hodisani,
ishlarni qandaydir qarashlari bilan, to’g’ridan to’g’ri ham ya’ni isboati ha o’zingning
hozirgina kelgan kallangdagi (men ham kulgum bilan bilib maqullayotganim, aynan
shu hisoblayotganim) deya “men aytdim-ku, bu shu bashorat” deb yurishmoqchilar.
Shu maqsadlar yo’llarida, albatta bilinib turibdi ham ediki, bilinmay qayoqqa
ham borardi, o’zimga o’zimdan, har qaysi hisobli vujudimdan yoki ongimdan
olingan bog’lanishni bashorat sifatida talqin qildirib qo’yishmoqchilar
xoloski, faqatgina o’zimni ishontirsalar bo’lgani xolos. Mana shu o’sha-o’sha
pastkash shu paytgacha kelgan elektronshilarning, Shohidning kishilarining
muttaxamona rejalari ya’ni ishlashlari bo’lib kelgan ediki, Shohid hudud bo’ylab
kimlarni-ki bashorat qilib bilsa ham, ular baribir ikkilanishlarini yoki aniq
tajrijiy kallarini hisob bo’yicha ishlataverib bashorat deya aniqlashuvli,
matematik yetib kelaolmasalar, elektronshilar chiqib axir ishonchingga kirgan
tenglamalar ya’ni aqliy jarayonlardagi ichki hayotingning mantig’i biz-ku deya
o’zlarini bildirib-bildirmay, chunki o’zlari bu – qandaydir kattaketgan “erkaklar,
uddaburonlar” edilar-u, bor yo’g’i shu elektronli amalda maqtal bo’lib
turajakliklarida haqiqatan ham “u emas-u (e), Bizlar!” deya oddiynamo kesatib
kattaketib gapirishib qiladigan jo’jaxo’rozli amallarining haqiqiy dunyoviyga
xosdalanib shu insonni aldayolishlari bilan o’zlarini katta tutaverishli
gazlarini bosadilarki, go’yoki ular chindan ham jismli tanlarda haqiqatan
bashorat qilib bilishmoqdalar. Umuman olib qaraganda shu bu jumlalarim darrov
kelib yoqilgan televizor seriali, Zolim Istanbulda boshlanishi bilanoq bo’lib o’tdimi,
haki, shu Jarenning va Shenizning yiqilish sahnasidagi mojaro oxirida “sen
yaxshidasan” deya ichimdagilar o’zlarining MC^2 energiya ishini ya’ni
masalasini bildirib qo’yishayaptilarki, go’yoki bir xil qilib ko’p tarmoqli,
har doim o’zgaruvchili, ammo to’g’ri ichki tabiatimga xos gapirib yoki ishlarim
bilan bog’lanib yurmasam, tez-tez qing’ir qiliqli ishlashlarim va oddiynamo
gaplarimning takroridan kuchimni zo’riqtirib tugatib, shular bo’yicha o’zi kamligidan
ham ko’ra, yana nima emish MC2 dan, kuchingning o’zidan deya topib bu u gaplarimni
kuchi bilan aniqlab bashorat qildik deya baholashadilar qo’yadilar, o’zlarini
kattakon kettirib bildirib yurishadilar. Men go’l yoki g’o’r bo’lib (xo’p
keling hozir unchalik so’z topaolmay ikki o’xshashroq go’l va go’r so’zlarini
ishlatib qo’ydim deylik), atrofimga ya’ni ichimdagilar bilan bog’liqlikda
chiqayotgan hayotimga, televizorlarga yoki oddiygina o’zlarining tana
tarkibimdan bilidirishlariga e’tibor bermasam ham mayliydi-ya, ammo shu
tushunchalari va ishlashlari doimo o’zimga ularning nima demoqchiliklari,
aniqrog’i eng ko’p darajada o’zimning yozuvlarim va og’zaki gaplarim,
dalolatlarim bilan bog’liq ma’lumotlar bilan yetkazishlarini shundoqqina
tushunib aylantiramanki, birinchidan bu – kimni bo’lmasa ham shu ularni o’zimdan
olayotgan tanalarini, jismlashuvlarini jismoniy ish qildirib o’zimning o’rnimga
qo’yishi kerakki, ikkinchidan men yanada shu ma’lumotlarni aytib bilib,
yozaqolaverib yoki bilib kallamda tahlil qilaverib ularning chiqish kuchlari ya’ni
energiyalariga, shularni ya’ni energiya ichki hayot uchun quvvatimni bizlar
qildik deya bashoratga xos qoldirmaganman o’zimni hech hamki xo’p. Bilmadim
nega, mana hozir ham (shularning isboti bo’laqolsin hamki) “sen shuni xato,
grammatik yoki boshqa uslubiyatga ko’ra noto’g’ri yozding” deyishayaptilarki,
doimo ular chindan ham bu to’g’ri ahloqimni yuqori baholashga majburlar va
adabiyot bo’yicha to’g’ri qonun-qoidalar bilan yozadigan, gapiradigan yoki o’zini
olib yuradiganlarni bashorat qilaolmaymiz yoki energiyasini o’zimiz bilib
yuborib o’rniga ishlarni o’ziga qildirib o’zimiz esa oldindan bilib o’tirmaymiz
deyishmoqchilar. Demak, nima bo’lsa ham, shundoqqina bildirishlarim bilan
darrov o’chakishadilarki, - nima, buni qanday qilding, nega aytganingga yoki
bildirganingga xos qilmayapsan, deya darrov bosishadilarki, go’yoki topib
bergan misollari hayotiy, oddiy emas, balki elektron qurt dumchasi chiqib bitta
zarrachani aniq qilib bitta songa xos ko’rsatib turganida bizga nega shu
aniqlikka aniq javob bermayapsan deya ijirg’inashib ichimdan zo’ravonlikka xos
turishmasa ham mayliydi xo’p. Doimo shunday, bir nimani bajarishim bilan bog’lanib
qolsam, darrov ustimga tashlanishib tilka pora qilishmoqchi hammaga xos o’zimni
va boshqalarimni go’yoki bu shu. Aslida shu yozuvlarimizning o’zlari ikkinchi
bora yozilayaptimi, ha shunday bo’lsa kerakki, shu ikkilanish bo’yicha hech ham
amallar qilishaolmay qolishib, MC^2 larini erkaklikka bag’shida takrorlariga
xosdalanib, aynan birinchi yozuvlarimga teng ko’rib ishlatishaolishmayaptilar
xo’sh. Demak, hamma narsani ya’ni bilim-aqllarimizni, idrok etishli
amallarimizni kodli, an’anaviy uslublarda chiqarishning qiyinchiligi yo’q
sanaladi, holbuki bizni shuning uchun ya’ni an’anaviy emasligimizga sodiq qolib
va o’taolmasligimizga xosdalanib bashorat qilib bo’lmaydi deyishadilar, ammo
har bir so’zimizda yoki gaplarimizda, qiladigan ishlarimizda hayotdan,
barchadan o’rgangan bo’laklardan, so’zlardan foydalanmay-netmay nima ham
qilardikki, shuning tabirini ya’ni tizginini topaolishaolmay ichimdagi
tarkibimga kirgan kishilar sarson-sarosimada doimo xo’p. Mana shu yozuvlarimda
ham so’zlarimning qanday qo’shilish tarkibini bilishmasalarda, umumiy olganda
qandaydir bir tekislamalikda bir xil an’anaviylik ya’ni kodlashuv kutilayotganini
bilsak ham bo’laveradimi, ha xo’p, ammo shular ko’p emasligidan o’zim
xursandman, aks holda o’zimni takror va takrorni yetaklab boshqariladigan deb
sanashardilar. Endi, avvallari ya’ni shu paytlashuvimizlargacha Iblis jonimni
xalak qilib hadiksirataratib o’zimni himoyaga majburlab o’zim qaramasam bo’lmay
chorlaganki, endi shu Iblis o’zimga o’tkazib dam berib olish tezkor ozgina
amalini qiladiki, og’riqli ko’tlari albatta qo’shilib o’zimning jonimni yana
qiynashlari kerak, shunga ilojsiz qo’yib berishim lozim bo’layapti. Nima endi
yaxshilik bilan dam olishli xurujchalarni qanday qilib qarshisini berayki, shu
bu - hozircha pashol deyishim o’rtamizda bir namuna bo’lib turibdi. Iblisni
shunchalik yaxshi qilib qo’yganmanki, endi o’ylovimdan aqlimga o’tib o’yin olib
borayaptimi, ha. Aqlimda ham o’zimni bermay, qilgan yaxshiliklarimni bitta
qilib, ustida turmasdan, o’ylovdan o’sroqlarcha, o’sroqning ko’tdan chiqayotgan
havosicha yomonligining o’sha-o’sha rasvo bosimi bilan bostirib kelib qo’shilishlar,
aqlimni olishlar yoki cho’zib kaltalashlar, qilayapti. Kollinearligi shuki,
aqlimni ya’ni yaxshiliklarimni o’ziniki qilib tortib olmoqchi bo’lib aql
chiziqlarimda o’tgan yoki kaltalangan qo’shimcha o’ylov qismlarini o’zimga shu
umumiy qolgan o’ylov zahirasidan olib o’rtadagi aql chizig’imni o’yimga
kollinearlik qilib jo’natib yuborayapti. Aqlimni o’ylovim bilan boshqarib yana
o’zining o’yi orasidagi o’zimga, o’ylovimga ya’ni munosabatli oddiy kam sonli hisoblarimga
deya umumiy o’ziga yomonliklar qilishini nima dersizki bu shunday xo’sh. Demak,
hamasini ma’lum deya topaqolsak hamki shu onda jamlashuvli bir hisga tolishib
xo’shki, Iblis o’zini eng orqaga, hoziroqning ham yoki tananing ham eng ortiga
tashlab qolib ketadiki, Iblisning maqsad-muddaosi bu – sof Got bilan to’liq
nashidasini, gashtini yoki o’zini har qanday borligiga istalgan to’lishishli
hayotiy mavjudlik qilishga shay bo’lib qolishga o’ch va shularni surishni istab
bu ishlarga qo’l urganligi ta’yin bo’lsa hamki, o’zimga qarshiligi esa o’zim Handle
lar ya’ni Ungot, tasodif orqali yangicha parallel hayot qurilishlarini inobatga
olib borayapmanmi, shu bo’yicha xo’p. Shularni ya’ni Ungotli, yo’qdan-bor qilib
o’zgaruvchi tabiatli holatlarni bittaga darrov topib olib yoki o’z-o’zidan
bosim bilan aniqlab Got bilan taqqoslab yotibdiki asti qo’yaqoling xo’sh.
Gotning nashidasida yoki o’zida, Gotli hayot va ichidagi tana sohibining (o’zligining)
o’zida doimo o’xshashliklar balqib, qalqib juda ko’p sonli ya’ni cheksiz hayot
kechirish lazzati (o’z-o’ziga xosdalanib kezgangan o’xshash muallaq ravishda
oyoq bosishlarini hattoki sezmasdan yurishlar) mavjudligi tufayli Ungotda
nimayki ish olib borilmasin hamki, Gotdagi tabiiylik ishlatilish tamoyiliga ya’ni
turgan narsa jismga kuch ta’sir etilmaguncha qo’zg’almasga o’xshash barcha
boshqa qonunlar bilan bog’lanib asoslamalikda o’z-o’zidan shu tabiiy kuch bilan
keltiriladigan o’xshatilish asosini, mazmuniga xos voqeaviy bog’lanishlarini
deganga xos topaoladimi, ha. Zotan bo’lib o’tgan yaqindagi biron bir
voqelikdagi tabiiylik rasm-rusum, haqiqati ostida shu voqeaning o’zi bo’lmasa,
Gotdan kerak bo’lgan istalgan kelajak yoki o’tmish voqea-hodisasi hoziroqqa xos
bo’layotgan Ungot li misollarga, hayotiy saboqlarimga yoki ishlarimga o’xshashlik
siri bo’lib bema’lol hal qilib qo’yiladi. Mana o’zlari-ku ayon ravishda tan
olishib, - hammasi shu-ku, biz axir tomonlashuvlikdan, - deya bo’lishmoqliklari
bu shu. Endi, Iblis shunday qilib barcha Got bilan, yana shu bizning Gotimiz
bilan o’zimizga kattalik qiladi, biz esa Iblisning kusini olib kattalik
qilamiz. 246-kun, bir kun o’tdi. Bugun 246-229-12=5-kun bo’lib o’zim yangi
zamon tarafiga o’taoldimmi, ha. Ammo yana o’sh son-sanoq kashfi bilan endi
qancha orom vaqtim bo’lsa, shularni boshqarib foydasini Ibrohimga olib o’taverishga
urinayaptilarki, shunday bir faqatgina jarayonlargaki meni urib
tushurishmoqchilar ya’ni, tana va vada kelishmovchiligini o’zlaricha hosil
qilib, ikkalasi ham o’zlari bo’lib go’yoki ikki tekislikni surib qarama-qarshi
o’tganga o’xshash o’rtasidagi perpendikulyar ozgina oraliqcha bilan bir-biroviga
ko’tarib yopishtirib hosil bo’lgan o’ylov bilan shu ikki tana va “vadaning”
kelishmovchiligini topib bilib bo’ynimga ilmoqchilarmi, haki, hatto o’zim hali
beri shunga qarshi turibman, bo’ynimga olmayman deb berilib yotibman va o’ynovlarini
barcha jarayonlari bilan o’zimni oqlaydiganga chiqarib turibmanki, ko’tlarga
ahamiyat berib qo’yaqoling. Yana bitta shunaqa gap bo’lsin o’zingdan ko’rasan
deya yana po’psa qilishayaptilarki (kim bo’lardi, shu ahmoq ichimdagilar-da),
qarangki o’zlari bu gapning davomiga hissa qo’shaqoldilar, ha-ha. Mana daqiqalar
8:35 ni ko’rsatayaptiki, 9 ma’nosida Ibrohimga ko’mak bo’lish uchun endi
chinakamiga o’zimni qichitayaptilar. Baribir endi Ibrohimga 9 ham o’tmaydi,
chunki o’zim katta almashinishni, taraflarga o’tishni amalga oshirishga muvofaq
bo’lib qoldimmi bugunki, u Ibrohim ham tanachilik qilib turishga majbur
sanaladi. Go’yoki kodimning ishlashiga o’xshash matematik ma’lumotlarni yoki
yechimlarni o’z-o’zidan hal qilib ko’rsatishi kerak bo’lganda ishonchning
matematik aniqlik o’yinlari bo’lib o’tib ko’zim o’rganib qolganidan so’ng
chindan ham o’zim hisoblasam shu natija chiqadi deya bilganlarimga xos ravishda
soat millari ham qayerda bo’lmayin, ko’rmasimdan ichimdagilar tomonidan Ibrohim
ya’ni o’zlari meni urishlari uchun to’g’ri bo’layotgan ishonchning matematik
aniqlanib bilingan paytlarini hisobga olib qo’ygan zahotiyoq shu ular,
ichimdagilar va Ibrohim darrov qo’pollik yoki har xil (bilasizku nimalar, jon
xalakliklar va ichimdan durdkilar, tashqaridan birovlar tomonidan kesatiq va
buyruqlar, tanamga o’z-o’zidan paydo qilib urishlari va h.klar) qing’irchiliklar
qilib tajovvuz va hamla qilishadi, qiynoq berishadi. Ha, hammasi shuki, o’zimning
kod ishlovlarim bilan ularning ko’t ishlovlariga, maqtallariga qarshi chiqaman
deya bir-ikki kod qiluvdim, bular bo’yicha bo’lsa kerakki, kodga xosdalanib,
kodning majburlatib ishonchga kirgiziladigan qilib o’rgatilgan ya’ni ko’zboyamachilikli
raqam natijalari qanchalik chinakam matematikadan yoki vaqt o’tishi soat
millari daqiqalari yoki soniyalari sonlaridan parallel farq qilib o’zimni qoyil
qoldirayapti hamki, - qayerdan qandaydir meni urushlaringning daqiqa raqam yoki
sonlarini aniq qilib bilib topayapsanlar, axir men hech bir soatga yoki raqamga
qaramayapman-ku, - deb turganimda ichimdagilar qilib kelgan kodli yig’im-sig’imli
ishlarimning o’zicha, alohida yoki oldindan parallel voqelikni sodir
qilaolajakligiga xos, darrov o’ylovimla barchasini tappa-taxt yoki raqamlarni
keltirib chiqarilishiga qarshi ravishda avvaldan degan ma’noda raqamlari bilan
atalib, keltirilib turadiki, ichimdagilar meni aynan o’zlari uchun topilgan, ishonchim
ortidan ikkinchi parallel asosli va o’zgarmas voqelikda kod bilan keltirilgan
raqamlar yoki sonlarni shunday paytda raqamlarga yoki aynan soatga ko’zim
tushib chiqarish yoki chiqarmasligimga qaramasdan ikkimiz uchun ham aniq deya
bilib, o’zgarmas sifatida qaratib chindan ham aniq bir sonlarni, balkim
ishonchimdan kelib chiqib kod ishlashidan “shunday” deya, hozir chiqadigan
raqamlarda “bunday bo’ladi” deb olingan sonlarni ishonchim ya’ni aniqlik
raqamli hayotiy ishlovim ustidagi o’zlarining yomonliklari bo’yicha kutishlari
bilan oxiri zulmlarini o’tkazib ketadilar. Mana kod bilan ko’t nima uchun
bir-biroviga chidab bilmay qolganligi bu shu. Shu paytgacha ichimdagilardan o’zimning
to’g’ri va haqqoniy hayotim, sog’lom sezishimga binoan bironta davo yoki jiddiy
javob topaolmay, har doim ularning o’zimning ustimdan kulishlariga, shundoqqina
yuzimning ro’parasidan o’zlarining yuz burilishlari bilan ham emas desak ham
mayliydi, ammo yuz-betimning ichidan qiyofalari bilan ko’zimni yarim
yumayotganga o’xshatib, yonoqlarimga yoki yuz burilishlarimga tegib qichig’ida
kulayotgan bo’lganlarki, shunday kelganman, ammo birgina kodli ishlashlarim
bilan ular go’yoki mashinasi to’xtab qolib darrov tinch bo’lib qolib, jiddiy
ravishda tinchib qolishib oddiygina qarab turishga majbur bo’lganlaridagina ko’nglim
sal taskin topaolardiki, shu kodga berilib qo’yaqolishimni, qanday vazifam bo’lmasin
hamki raqamlar ustida ishlashimni aynan ularga qarshi tinchlantirish, ko’p ham
maynamni achitib boshimga o’ynayvermasliklarini ta’minlash maqsadida amalga
oshirgan edim. Endi yana qo’rqib qolishdi, balkim yana qanchalik ehtimolligi
borligini kod qilish bo’yicha bu – kodli bo’lib kelgan yoki o’zimga bitilgan
ahvolimdan bilishgandurlar, nima bo’lganda hamki jiddiygina bosilib qolishdilar
shu yozuvlarim tufayli. Men birgina kod qilib ko’tliklarini bilib ko’tliklariga
qarshi borgan bo’lsam yoki ozgina tezlanishli yomonliklarida tenglashtirish
qilgan bo’lsam, balkim, mana o’zlari ham aytishmoqdalarki, - senga bu yomon, -
deya hamki, ammo bilmadim ularning parazitliklaridan ko’ra kodimning
yopishqoqligi, parazitligi maqulroqdur. Zero men hamma narsani o’z holicha qo’yib
bersam, aytaylikki ularning ko’tliklari ham o’z yo’lida e’tiborsiz, soddalik va
oddiylik bilan qarshi olinishi kerak desam, kodli ishim bilan o’zini olganda
yomonlik yoki kelingki ularga qarshilik (ammo shunday bo’lsin-da) qilayapman
deb kim ham aytdi. Ha, ammo qarshilik bo’lgani bir ham to’g’ri masalaki,
kallavaram ikkichi ham aslida o’zini ularga o’xshatmagani, elektron sanamagani
uchun (hozir menga shunga xos tushuncha berishib, sen bizning jabhali yoki
hayotiy, hayot kechirishli amallarimizga biriga-bir qilib teskarilik yoki
kollinearlik javoblarini beraolmaysan, sen oddiy boshqa yo’nalishlar bilan yoki
harakatda mutloq aniqlikni, aniq yo’nalishni ham qilib bilmaydigansan deb
shu-shu azaliy bema’niliklarini, chinakam shu qadar ha-ha, o’sha-o’sha
bildiraolishli katta farqlarini aytib yotishayaptilarki, bu borada kim
ustunligiga kelsak, ularning parazitliklaridan kelsak o’zimning oddiyligim
ularning aniqli elektronliklaridan ustun sifatida) kod bilan shug’ullanib
ularga otpor, dakki ya’ni depki berib turgani ma’qul, kerak bo’lsa shunchalik
noshud qilib bizlarni bu borada mutloq qarshilikka yo’l qo’yaolmaydigan qilib
bildirayotganliklarida, hattoki o’zlari mung’ayib, og’izlarini g’ijimlatib qo’yayotganlarini
ko’rib bilib shu kod ko’tga teskariligini bilib turganimizda eng oxirgi to’g’riligimiz,
axiri topaqolganimiz yoki bilishga erishganimiz deya kollinearliklarning ya’ni
qarama-qarshi javob berish ularning o’zlarining uslublaridan foydalanmasak endi
kim ham bo’lardikki, bir og’zi ochiq ravishda ularga to’laqonli imkoniyat
berguvchi ochiq eshiklarga o’xshab qolaqo’yardikmi, ha. Endi, ichimdagilarning
qachon yoki qaysi paytlar yana o’zimga qarshi boraverishlarini bilmay hang-u
mangmanki, kodim o’zi hayotimga qayrilib yoki qayishib ishlayveradi va miyam
tarkibidagilar, shu ichimdagilar istalgan vaqt ko’tlariga qarshi kodimning
zahirasi bo’yicha tugamaguncha oqimi bilan o’zimni urib yuravermoqchilar. O’ylab
qarasam, ichimdagilar o’zimni shoshirib qo’yib kayfiyatimni chog’lovchi yoki
birdan ko’taruvchi bilibgina xurujchalar qilishadilarki, bu – Ibrohimga parallel,
yondosh bo’lib kuchimni olib berayotganlarida sodir bo’ladi. So’ng darrov ko’tlik
bilan burilishib azaliy ishlar, yana o’sha-o’shalar ko’tlari bilan tavakkal
qilib basharalarini bildirganga o’xshab bir choqib olavermasalar ko’tlarini
qichig’i tugamaydi. Go’yoki menga umuman yo’l yo’qdir. Ammo bunchalik ko’tlik
qilishlaridan na foyda, qanday qilib o’zimning oldingi yaratib kelgan (anchadan
beri kod yasashda to’xtab qolganmanki) kodlarimdan qanday qilib kodlarimning o’zlarini
ko’tliklari bilan o’rab olganchalik foydalanishayaptilar? Nima bo’lganda ham
kod bu – ko’tga qarama-qarshi javob edimi, ha, demak, qanchadir foiz o’zim
yutayapman. Balki quruq qo’l bilan ichimdagilarni sezmaganga o’xshab yoki javob
bermaydigan bo’lib oddiy, azaliy avvalgiga (birinchi dunyobilishga) o’xshab
yurganimning o’zi ularga “yaxshigina” javob bo’larmidi. Ammo ular bilan shu
paytgacha reaksiyalarimizning o’zlari bildirayaptilarki, ichimdgilar meng unday
qil, bunday qil deya ishlar, majburiy gapirtirishlar va h.k kerak bo’lsa
vaqtimning o’ziga yoki har bir o’tuvchanlikka xos oniga javob berib turishlar,
har qanday ishga go’yoki ichimdan vaqt davri ajratilganga o’xshash shoshirtirib
tig’izlashtirib yurishlari bo’lganki asti qo’yaqoling, shularni javob demay
nima deylik, nega endi axir kodim javob bo’lmasin, yanayki nima emish, hozir
senga qarshi borish ma’nosida umuman yo’q bo’lsin deya qo’ymoqdaki Iblis Ruh,
aslida qanday ish ya’ni bizga o’ylab topilgan teskarilik amaliligini bizlar
yaxshi bilamiz ya’ni bizlar bilmagan va umuman xohlamagan yerdan sen bizga
qarshilik sifatida kodni chiqarib bilding deyishga majburlar. Go’yoki bu –
bizga bo’lishi mumkin bo’lgan yagona qarama-qarshilik, yomonligimizga javobing
deya qanday qilib shuncha hayot tashvishlariyu turmush ishlaridan aynan kodga
kelib yo’liqding, deya tasodifni tushunaolmay ex attanglashib, hang-u mang yoki
lol-u hayron qolishmoqdalar hali beri hamki, ich-ichlariga yutib
ilojsizliklaridan oddiy raqiblikni bildirishga majburliklarini bildirish
ortidan yana qandaydir buzg’unchilikli turib olishlari sezilmay ham qolmasligi
kerak emasligini bildirish uchun shay doimo bu go’zzuklar. Umuman olib
qaraganda kodli ishonch sohamni, hayotimga kirib qolgan parallel matematik
ongimni yengish maqsadida Ibrohimni o’rtaga tiqaboshlaganliklari ma’lum va
mashhurki, bor kodli foydamni Ibrohimga parallel yondoshchiligim, ikkalamizning
ham odamiyligimizga ko’ra o’zimdan deya topilib, ko’p ko’rilib unga bor
vujudimni, kuch-qudratimni oldirib qo’yishim qizg’anchoqlikla ya’ni yaxshilikni
atayin qandaydir baribir ko’tlik amali bilan tanimda (kodimning ustidan)
uyushtirishli tarzda ro’y berdirilmoqda, amalga oshirilayapti. Shu bilan birga
ko’tliklari, muttaxamliklari ya’ni meni laganbardor (yedirib jonimni so’rib
olishlari) qilishlari sal pasayganligini bilsangiz bas. Aslida laganbardorni
ikki xilda tushunaqolaylik, asosan ularning yomonliklari tomoniga
ishlatiladigan so’z bu shu bo’lib, “lagan bor dor” ma’nosida laganlab, katta
ovqat yeyishlar dorning ularga borligi, boshlari ilinishi bilan
tenglashtirilaverishini inobatga olib o’zlarini ko’p yeyish taraflama tiyib, me’yorlashtirib
kelishlariga qarang bu Iflos muttaxamlarning barchasiniki, men esa ozgina
yeyishim bilan yana qiynalishlarimni har zamon tekshirib, boshimdan o’tkazib
bir xil qilishga urinib kelishim kerakligi bo’layapti. Umuman asl kodchi o’g’lim
Diyor “men kelgandan keyin otam meni keksayganliklariga mos tutmay yaxshi ko’rmaylar”
deya zada qilib yolvorgan ham bo’lgan bo’layaptiki, noumid Shayton deyqolib
javobberaqolaveray xo’sh. Shu Diyorni chinakamiga ishlatib deganda hamki,
startup ga tiqishtirilgan bir kodli jarayonni, pdf oynasini o’z-o’zidan ya’ni
kodli ravishda ochishni yo’lga qo’ydimki, mana hozir o’zim ham o’layki, shu
Diyorning qo’lida bo’lsa kerak, shu paytgacha sal-pal g’ashimni keltirsa ham
uddalab yozishga harakat qilayotgan harfim d ni, bazo’r ishlatayapmanki, olib
tashlangan tugmasi sababli bir nechtalab bosilib yozilib ketaverdirib o’zimni
yanada qiynayaptiki, demak, shu Diyor men aytmoqchi bo’lgan a harfining
tugmasini o’z joyida doim qo’zg’atib chiqarib, bu dasturiy kodimga qarshi o’zimni
bir xillashtirish, doimo a ni to’g’irlab qo’yaverish siyosati bilan javob
berayapti. Bor-e o’zing yoz, mening yozganim shuncha va bunday keyin gapni
qisqa va lo’nda qilib yozib tugallayverganim bo’lsin shu zahotiyoq xo’sh.
Comments
Post a Comment