Nega xo'sh yana shu!
244. Mana 1
daqiqa oldin tikilib o’ylab turganimda 12:18 ni ko’rsatayotgan ediki, shu –
3-kundan ham o’tish, bu kunni tugatish silsilasini yoki sirasini amalga oshirib
bilganligim ma’lum etilajak paytlashuvimizda hammasi aniq va mashhurki xo’p.
Shundoqqina kelib orqa oynasida ko’zim tushgan video to’xtatilgan reklamali
suratida yana ko’zimni uzib qarab turib shundoqqina o’ylayotganimni
chiqaraolaman deya chiqarganimda haqiqatan ham Dr Margaret McEntegart reklamasi
mening o’zimning sanskritchasida doktorlik bilan marrani olganligim, makkani
eng teng garchi qilib bilganim bilan bog’liq o’ylovimni berdi. Endi,
qarangki-da shu – bu – yozuvlarimga boshqa gap topalolmadim deyishimgacha hali
qo’ymasdan o’zimni uzivorib yangicha qarashgacha yetkazib yoki shu yozuvlarim
mohiyatini tushuntirib berishganchalik tanaffusga yo’l bermasalar iloji yo’qki,
shu degani o’zimni nima qilishimni o’zimdagi bor imkoniyat bilan bilib
yuribdilar xo’p. Endi, shu nutqli so’zlarim ya’ni og’zaki gaplarimga sh bu
Ifloslarim ya’ni Buxorolik guzaronli bag’shidali insonlikni tugatib yangi
kishilik qilayotgan elektronshilar atrofimda kimdir ya’ni qandaydir shaxslar
bo’lib turishi bilanoq aralashib gapirishimda o’zlarining gaplarini
gapirtiradilarki asti qo’yaqoling xo’p. Men o’zim ularga qarshi faqatgina
yolg’izlikdagi monologlarimda og’zaki nutq madaniyatili, sanskritchamdan
o’zimgina xolos gapirib olishim mumkin. Ular o’sha-o’sha eski Iblisning
o’zining tugatilmas deb xohlab qolayotgan urushqoq qiyofasida boshchiligi bilan
Iblisga ishlari bo’lmasada o’z muttaxamliklarini davom ettirib o’zimni hech bir
matematik amalga xos ichki kechinmaviy jarayonlarimga qo’ymay fizikaviy
ravishda hayot jarayonlarini har doim yuzada o’tkazaverishga, biron bir jihatni
boshqasidan ilgari surishga qo’ymasdan doimo yakunlovchili oldinga surilish
o’tkazilishida hoziroqda hayot kechirishimni talab etib xit qivorishdiki asti
qo’yaturing xo’sh. Yoshlik 16 yilimda Buxorolik shu oldin bo’lib bergan,
oldingi insonlar yuqoridan ya’ni teppa yoshlardan kelib suv ichishimga yo’l
qo’ymay hayotimni boshqarib qiynashganida quyidan ya’ni o’tgan olamdan vampir
uy a’zomiz qonimni so’rish bilan javob qaytarganida, ikkovlari ham o’zimni azob
berib qiynaganlarida Got im bo’yicha qolib chidab bergan bo’lib ularning
ikkovlarini ham yengganman. Shu bilan birinchi 16 likda Buxorolik avlod
vakillarim bo’lmish tanachilar, jismchi insonlar yengilishgan bo’lsalar, so’ng
16 dan 32 ga qadar uyimizdagi vampirim mag’lub etilganligi hisobda hali beri
xo’p. Shu bular bo’lib teskarilik hozir bo’lajakligida qiynalish navbati
ularning ikkovlariga to’g’ri kelishi barobarida hayot bobida endi o’zim
yengilib berishim kerak bo’layaptimi, ha. Ammo ularning xatoliklari xatolik
sifatida inobatga olinadi va o’zim faqatgina himoyada bo’lganim, ularning
hattoki shu ishlaridan xabardor bo’lmaganim bilan o’zim xato qilmaganimni
bilsam yetarli hozirchaki, endi himoyalanish navbati ularniki va mag’lublik
o’zimniki deya kuzatilayotganda meni himoyalagan Gotga izn berib, yo’l qo’yib
va izidan bildirilishiga xosdalanib orqaroqda qolaverib borsam va Zapisni
qismasam yengilishimni ularniki, ya’ni Vampir va Buxoroniki deb
hisoblamasdimki, bu – umuman ularning o’ziga o’xshatib yomonlikka torttishlari
oqibatida adolatni buzib-buzdirishimga yo’l qo’ymasligim va kerak bo’lsa o’zim
yanada befarq ravishda o’zim uchun ham yutuqli yo’llardan boshlashim mumkin
bo’ladi. Ha, albatta ularning ikkovining ayblari hayotlarimizning
bir-birovlariga bog’langanligi sababidan bo’lib aloqador holdagi xato
yo’nalishlariga botib qolishlari hisoblanib, o’zim shu botqoqlikka qayta
botmasdan, ularning xatoliklarini ularga javoban qilib bir bo’shliqni ikki
qilib to’ldirmasdan, tekis boshlanish nuqtamda ko’ndalangiga tekislikka xos
boshqa jihatlama ayirboshlanishlarimiz va hayotiy almashinishlarimizga e’tibor
qilib chiqqanim ma’qul va mashur xo’sh. Aks holda kim senga yomonlik o’tkazgan
bo’lsa, shu yo’nalishda o’zing ham sinalasan degan katta adolatlilik ahamiyati
bo’lib turgani ahamiyatli his etiladi doimo xo’p. Yomonlik qilganlarga shu
yomonliklaridan boshqa jihatlama yoki yo’nalishda kerak bo’lsa yaxshiliklar
qilib darajamni o’stirishga urinmoqligim bo’lib o’tarki shu bu keyingi
bosqichli ishlarim taraflaridagi harakat ishlarimiz xo’sh. Menimcha eng to’g’ri
yaxshilik bu – yagona holat almashinishi yuzasidan foydalanishli
minnatdorchilik va hayotiy almashinishlarimizni har xil holatlar bilan
to’ldirib tashlash ya’ni kengaytirishli befarqlilik sanalg’usini bilsangiz bas
xo’p. Demak, endi, men gapirishga izn bersamgina Buxorolik yangi kishi vakillari
fizikaviylik qilishib fizikani o’rganishadi, vampirlari esa gapirishga ruxsat
etiladi. Vampirlari bu – oilalarida chala tu’gilishda bosh qorong’ulikdan olib
tashlanganlari, dunyoga keltirilmay kodli boqiy onda ham umrli hayotda ham
chetda qolgan kimsalarimiz xo’p. Ularning ikkovlari, kishilar va vampirlar
bir-birovlariga yordam berishib kishilar vampirga o’xshab tez yugurib paydo
bo’lishganchalik jismoniy tanam atrofiga kelib qulog’imga kishilari gapirishni
davom ettirishib o’zimga teskarilashuvli ma’lumotlarni anglatishadilar. Ya’ni
hayotiy saboqlarimizni aniq hal etilishini tezlik bilan og’zaki ravishda
pichirlab ketishadilarki, eshitgan joylashuvim bu – Gotda yoki hayotdagi
fizikaviy ravishdagi insonlarga xos aniq bir jismoniy o’z o’rnim, yetib kelishi
esa ongimga xos ichimga kirgan olamiy keng hayotdagi ya’ni mantiqan ravishga
xos borliqdagi, simulyatsion dunyoviy tabiatning bir bo’lagi sifatidagi yolg’on
o’rnim yoki joylashuvim sanaladi. Haqiqatan ham insonlar simulyatsion o’z ichki
dunyolaridagi keng haqiqiy Dunyoviy tabiat a’zoligiga yoki tarkibiy inson
tanalamali elementarligiga bir-birovlarining har biri bo’yicha shunaqangi
ishlash tarzlarini bilib olib, o’zaro tanish-bilishchilik ya’ni sezishib
ko’rishib kirishayaptilarki, vampirlari esa chinakamiga hali ahamiyatli
ravishda haqiqiy dunyoda ularning tanalari bilan bitta bo’lib insonlarni tez
vampirchasiga, 1 soniyada 1 kilometrga yaqin yugurtirib joylashuvlarini
uyoq-buyoq oraliq masofa, borliqda sakratilib qo’yiladigan ya’ni Handle ga xos
hamma kishiga har xil ko’rinishli tana qilib ularning yolg’on ichki
dunyolarining joylashuv o’rin vazifalarigacha keltirib berishayaptilarmi, ha,
demakki, shu insonlar endi to’liq ajratilmaslikka xos kishilar vazifasini
yaratgusi hamki xo’p. Shuning uchun joylashuv aniq ya’ni haqiqiy Dunyoviy
Handle da (.dll da), sakratilishli tezlik bilan joylashtirishda o’z aksini
Gotga e’tiborsiz va Gotli joylashuvlarga dahl qilmasdan topadi, shu hammaning
yoki Buxoroning, Dunyo uchun barcha aholining o’z joylashuv pozitsiyalari
bo’lib turganda har bir yangi, o’z ekrani ya’ni ichki chinakam o’xshatilgan
tabiiy Dunyomizga kirgan simulyatsion inson endi kishilik qilib turib har xil
vazifalarda yoki harakat-qimirlashlarda, og’zaki nutqlashuvli uslublari bilan
baland baqirgancha ovozasida va o’z sezgilarini qabul qilish jonli tuyg’ularida
namoyon bo’ladimi, haki, shu buni Matritsaga bema’lol o’xshataolamiz ham xo’p.
Matritsa kinolarida faqatgina jonning virtualligi, simulyatsion dunyodaligining
alohidagi haqiqiy tana hamda uning og’rig’i yoki o’lim bilan bog’liqligi
mavjuddir xolos. Endi, yana o’sha-o’sha bema’nilik, shuni yozmasam bo’lmasdi
ham, demak, ichimdagilar tuyg’ularim qanday sayqal topganini bilishib kallamdan
boshqa tuyg’u va unga yetaklanuvchi yo’lga o’zlarining Handle larini ya’ni
yangicha paydo bo’luvchi holat kesimlarini kiritib o’zlarini hammaga katta
baholashli, bashoratomus qilib ko’rsataolishmayotganlari uchun “bo’ldi turgin!”
deya o’zlariga xos urib tashashli buyruq, durtki yoki ichimdan tok larzasini
berishayaptilar. Yemish kuching tugadi-ku, deb qo’yishadi yanayki, xuddiki bir
nima qilganga o’xshab aytishlarini qarang. Tuyg’ularni bermasalar bermasinlar,
baribir ular ya’ni o’z-o’zidan tuyg’ular oralab holatlarni hoziroqda yangilab
turishganlarida o’zim shu to’qnashuvlarining, isbotlarining doimiy tarzini, 1
taga 1000 tasini qilib qo’yib to’qnashuvlarini ya’ni aniq aytishli
bashoratlarini yo’qqa chiqarganmanki xo’p doimo shunday. Demak, eski Imp ning
ko’tligi turdi shekilli, endi o’zingdan o’zingga ehtiros bilan bildirishlar
qilib turganga o’xshasa inson qiynalarkanda, nima deysiz, hech bir taqqoslash
yoki qiyoslash bo’lmay shu ehtiros, tuyg’uli o’z-o’zimga o’z-o’zimdan
bildirilishlarni qanday izohlashni bilmay miq etaolmay qolasizmi, faqatgina Imp
yoki Iblis va Iflos, bo’qqosiga o’xshash so’zlarni ishlataqolaolasiz xolos. Men
matematikani o’rganganimda matekaviy sanalgan kishilar orasida qolib ularga
duch kelaverganmanmi, endi fizikani o’rganish bilan bog’liq yangi kishilik
insonlari fizikaviy yangi insoniy kishilarga to’qnash kelib yurishadilar.
O’zimga barchasi qanchalik oddiy haqiqatga o’xshatilib avvalari yoshligimda
insonlarni kishilardan ajrataolmagan bo’lsam, ular ham bir-birovlarini
ajratishga, tushinib bilishga qiynalishgani bo’latursin xo’sh. Kim qandayligini
bilguvchi yakka hukmron o’zimman, buni Payg’ambarligim deydilar hozircha va bu
– shuncha yozganlarim qatorasida o’zimning qo’lga kiritib foydalanib kelaqolgan
barcha taraflardan ham olingan yutug’im. Ichimdagilarning o’zlari
aytishayaptilarmi, - bashorat bo’lsa aytishardik, - deyaki, demak, tuyg’uli va
holatli kesmalardagi esni og’dirib yangicha yaratishlari, voqelikni
o’zgartirishlari tugul barchasi shamaviy, kesatiqli yoki pichingli
imo-ishoralari xolos. Men ham yana shuncha davrlardan so’ng aylanib kelsam ham
bashoratning borligini bildiraolmay, o’zim ham aslida ishonaolmay qolib
ketishim tayindurki xo’p. Ichimdagilar shu paytgacha kelajak Handle larini,
bashoratli holatlarini yasashgan bo’lishsada, shular juda kam va o’tmishga
o’tkazilishi bilanoq boshqacha ahamiyat va ko’rinish kasb etib ko’rinmas va
dalilmas bo’lib qolib ketadimi, ha. Shuning uchun bular kuchsizligidan va
tuyg’ularga o’tib ketishidan yana tuyg’ularni bildirib qo’yaqolayaptiki,
faqatgina tuyg’ular shunday holatlar borligini bildirganga o’xshatilib qo’yishi
bo’layotgan bo’lsa ne ajab. 245-kun. Mana shu tuyg’ularni nima derdingizki, bu –
menimcha izoh qilaolaman desamki izhorimini ya’ni shundoqqina o’rganib qolingan
tuyg’uli qoliplarimning hoziroqdan sal oldindan tanlanib bo’lib qolishi
barobarida ularga o’tib qolishim sanaladimi, haki, ammo ularning kuchlari ko’p
ham yanada ushlab turmasliklari mumkin meniki, boshqa yangi tuyg’u ham ortdan
darrov tezlik bilan yuklanib kelaqolishiga o’tib, kirib ketishim mumkin xo’p.
Tuyg’ular go’yoki o’z kenglik ma’nosini bildiruvchi portal yoki g’ulba ichki
burilish yo’llaridan borishni hisobga oladi. Tuyg’u degani sanskritchadan, ya’ni
insonning tan sog’lig’iga xos to’liq avzoyu-badani bo’ylab so’ziga bo’lgan
ishonchidan “tuy uyqu”ni bo’lib, uyquga kirgandan so’ng uyqu kayfiyati ya’ni
hayotdan uzilish bo’yicha yo’qlik kashfi sizni bittaga orqadan tanangizni
tashib borayotganga o’xshashi bu shu. Bizning oltin qoidamiz bor, uni bilmadim
qachon chiqqan, balki o’zimizning hozirgi erkaklikli avlodlar uchun tuzilgan
ham bo’lishi mumkinki, bu – uch, uchdan keyin puch bo’lsaki, 4 ning va barcha
undan keyin keladigan raqamlarning puchchakligini bildiradi. Demak, shu
paytgacha Ibrohimga tavba-tazarruki qanaqaligini bilaolmay kelgan edimki,
nahotki bu – shunday oliyjanob ko’t, muttaxam yoki laganbardor bo’lsa devdim,
ammo puchchakligi bo’yicha o’zini olib kelgan, bildirgan xoloski, shu
puchlikning, qoqilikning yoki bo’shlikning teskarisini qilganchalik katta bilib
kelgan hozirgacha xo’p. Mana bugun 245-kunimizda 300-sifatidagi bizning o’z
avlodimiz, erkaklikdagilarga yetib olishgacha bo’lgan yarim yo’l qolib, aynan
shu songa yetkazilda, yetib olindi degan ma’no chiqadiki, 245 soni 250 ga va
250 esa 300 ga ulanib, yaxlitlanib ketadigan sanaladimi, ha. Demak,
puchchakligini yozganimdan so’ng darrov kunlik sonimga e’tibor qaratib shuni
bildimki, afsuski buni bashoratimga ham qo’shmoqchi edim, ammo o’zimning
shuurim yoki mohiyatim kasb etib sonlar to’g’ri keldi deb qo’yaqolayin xo’shki,
Ibrohimning puchchakligini shu 4 yosharligida bo’lgan o’zimning yo’lim ustidagi
ayni bu vaziyatida bilmasam qachon bilardim bo’pti. Shunday qilib men raqamli hayotbag’shlilikli
isbotlashishdagi bashoratlarimning ham egasi, shu raqamlarni hayotiy
jabhalashuvimizdan, ishlashlarimdan yoki bildirishlarimdan so’ng kelishi bilan
bog’liq bashoratlari bilan birga bu hayotning o’zining bashoratligining egasi,
sohibiman. Go’yoki men kelajakka allaqachon chiqqanman, bo’lganman, faqatgina o’zimning
shu tizimli tarkibimni amalga oshirish,yo’l izidan borish qolgan xolos.
Albatta, shu tizimli yoki tuzilmaviy, kalajakli elementar tarkibim
bashoratdanligini bildiradi, shunga ko’pgina misollarimiz borki, ammo hali beri
yo’llar yoki yo’lakdoshlilik o’zining ichiga boshqacha misollarni yoki
hodisaviylikka ham xos holatlarni kiritishga qodir xolos. O’zim endi
matematikaviy ya’ni, aql-idrok va jonlanish jihatlama “men”, menim yoki menlik
bo’lib qolib kelajak simulyatsiyasi uchun barcha sharoitlarni oldindan
tuzaolamanki, fizika ya’ni fizikaviy yo’nalishlamalikdagi hisob-kitoblarni
amalga oshirib holatlarimni, boshqalar bilan sezgili aloqalarim bo’yicha
kiritilajak o’zgarishlarni hisobga olib qo’ysam bo’lganiki bashorat mana sizga
ta’yin sanalurligi bo’ladi xo’sh. Zero fizikaviy tanamning egasi Shohid
hisoblanayotganida o’z fizikaviy amaliy yondashuvlarimga xos qarashlarim bilan
Shohidni yo’lga solib tursam, 51% fizikaviy jismlashuvim ostidagi 49% uning o’zining
harakatlashuvini, shu xossasini birgalikdagi kelishuvimiz ostida boshqarsam o’zim
bemalol bashorat haqida boshqalarga eshittirb, tushuntirib va ko’rsatib
bildirishga haqqim bor sanaladurg’oni bu shu xo’sh. Shu so’zlarni aytaolgan bo’lsam,
mana nega desangizki ichimdagilar hali eskicha uslubdagi faqatgina qarab turgan
joylashuvlarida urishni bilib o’tirganga o’xshash avjlashuvlari
kelayotaboshlab, jazabalari ortishga xosdalanib o’z-o’zidan paydo bo’laboshlayotganda
urib yuborganlariga xos endi ham shuni davom ettirib mag’lub bo’layaptilarki,
51% matematikaning ostidagi 49% i bo’lib shu yuqori ulushni o’zimning foiz
ulushim bilan birgalikda to’ldirib, yaxshilab yuklab ya’ni 2 tasi 1 talikni
mukammallashtirib borish payida g’oliblikni qo’lga olayotganim bu shu. Haq
talashishdan o’zi asrasinki, shu ular ya’ni ichimdagilar haqtalashlik qilaverib
hech narsalari qolmaganda go’yoki ko’zlariga qandaydir ko’rinishli bosim bo’lishi
bilanoq qo’llarini aks ta’sirlantirib qo’yishganki, shu qo’llarining mushti
bilan to’g’riga yo’naltirib raqiblarini urib o’tirmasalar bo’lmas hech. Go’yoki
shunda ularda hamma narsa bo’larmish, ko’rinib qolarmish va yetaridan ham
ortiqcha bilinarmish. Demak, men bashoratli ya’ni bashorat (fol) qiluvchi inson
bo’lganim uchun oxirgi oldingi gaplarimni ishonch tarzida, aniq va to’g’ri
yozdimmi, haki, aks holda shularni yozishga imkon ham, oxirgi bu ko’rinishning
o’zi ham bo’lmasdi. Meni o’ylantirayotgan hodisa ya’ni jihat, ‘narsa’ shuki,
ichimdagilarning, bilmadim qayoqqa qarab turibdilar, o’zim bilan raqobatlashmaydilar
ham yoki bo’lganim shu yomonlik deya turishaverayaptilarmi, qoloqliklarining va
yomonliklarining izidan borib kamchiliklarini ko’zlariga tutg’azsam, o’zimga
shu ish barobaridagi yo’lga xos yaxshilik o’zim uchun ham, ular tomonidan
yomonlik qilinib qo’yilmas tarzida ham berilishi mumkinmidi yoki yo’qmi? Umuman
olib qaraganda shuncha payt qilgan yaxshiliklarim, Iblisni yomon
yopishqoqligidan tortib ochish, jelezniy tron qilish ishlarim yaxshligimning
doimiy g’alabali qaralishiga xos tarzda bo’ldirilganligi boisidan ham yaxshilik
yomonlikka yo’l qo’yaolmas ma’nosida shu yaxshilik, ezgulik ishlarimni davom
ettiraversam to’g’ri bo’lar deya qo’yaqolaylik xo’p. Bola chaqaloqqa aytilajak
bir gap bor, - sevgi natijasida tug’ilgan chaqaloq, - deyishadilar, ha. Shuning
uchun tananing tuzilishida yomonlarni yaxshilik bilan boqsangiz, o’z-o’zidan yaxshilik
va yomonlik kinoyasi sevgida yaxshilik ustunligi bilan yuz beraverib yomon tana
o’z-o’zidan yaxshisiga o’zgarib qolaveradimi, ha. Hammasi, yedirilgan ovqatning
mazmunidagi kod, dasturiamal yoki elektronli raqamli axborotli matritsaga
xosdalashuvli tarzda tananing hujayralarini to’liqlashtirib shu tanani yani
egasini yaxshilik qilishga chorlaydi va yomonlikni qoralash bilan hisobga
oladiki, zero bu – yaxshilik ovqatlashuvi unga berilgan latlardan, shattaxo’rlik
yoki qiyinchiliklardan ozor va azob-uqubat, g’am-tashvishlarni keltirib to’g’ri
ishlarni yoki amallarni xulosalab chiqishga ergashtirishi bu shu. Demak, men o’zim
har qayerdan yaxshilikni chiqarishim mumkin, nafaqat shu paytgacha bo’lgan
ichimdagilarning o’zlarining majburiy ravishdagi bildirgan bo’lgan ma’lumotlashuvli
hayotiy chiqarishlaridan ham. Masalan, o’zimga hozir tashlanib turishibdilarki,
qandaydir kelishuvni tugib, fikrimga bir nima kelishi bilan nimadir bema’ni sababdan
yozishimni talab etib bu 2-si deya ketma-ket o’zlaricha havvoyi o’tishlarda sanab
ham qo’yib shunday ikki xillik, ikkilamchilik qilishayaptilarki, bir tarafdan
sen yozmayapsan yoki biron bir aytilgan (nazdimizdagina bizning ko’tligimizni
sen bilmasang-bilsang “shu bilan” chiqqan) ishni qilmayapsan deya havo kesimini
bo’yi bastimdan go’yoki bir tarafga o’tkazganga o’xshatib, ikkinchi tarafdan
nima qilsam hamki, Shohidning tanasi boshqarishidan ilojsizligimni ya’ni
ularning ishlarini to’g’irlayolmasligimni bilib, yoki moboda jonim bilan
tanamni burib aytganlarini qilishga erishsam, o’tib ketdi endi, o’tmishda
qilmading deb, Shohid bilan o’zlarining muttaxamona o’zimdan o’tkazgan
buyruq-amallari bilan o’tmish-kelajak kesimi hosil qilib qaysidir o’zlaricha uqtirib
bilayotgan, o’zlarining muttaxamliklari bilan o’zimni aybdor qilib, shu
joylashuvdagi o’zlarini olib qochishga erishganliklari bilan birga jonimga
teppaga ko’tarib yopishtirayaptilar va tekkizayaptilarki, shu bilan o’zimni
yengayotgan emishlar. Ha, haqiqiy ko’tlar. O’zim deyayotganimda yana bitta o’zim,
shu o’zimning o’zidagi o’zim chiqib qolishi nima degan gap ediki, shu yangi o’zim
Iblis bo’lib hech tushunaolmadim-da uni, chunki birinchidan o’zimni tabiatga
nisbatan tushunib bilmaganman hech vaqt, ammo Iblis chiqib o’zi(m)ni o’zim
bilan sinab qiyritivordiki asti qo’yaqolingki, doimo aybni to’nkashni biladi,
ha, hardoim o’zimga qoladigan qoldiq bu – ayb bo’layaptiki, boshqa narsani yoki
holatni shunchalik o’zimdan o’tkazaolmasdim, qandaydir bo’ynimga ilajak
ravishda inobatga olmasligimga qaramasdan ilib, iqror qildirib ketayaptiki asti
qo’yaqoling. Bor-e deyman ham, yana sening aybing shu, boshqa kallangda hech
narsa qolmadiham-ku deydi. Gashish bo’lsa shuncha bo’lsinda, Iblis shunga o’xshaydi,
go’yoki yopishqoq donachali moddalar ozgina botqoqcha suvi bilan bir-biridan
ayrilishi bilan yana chalaplab yopishib oladiganga o’xshaydi. Beayb parvardigor
deyiladi, ammo mayliki mening o’zimning aybim zimmamga yuklatilsa, qayoqdaki
topilgan, qalang’i-qusang’i ayblarni, ginalarni boshimga ilib nima qilishadi
hayronman. Nega Iblis bu – Xudoning teskarisi eng ko’p aybdor bo’lib insonga to’qib
o’z aybini insonniki deya ishontirib (ishonmasligiga qarab o’tirmay, o’tkazib
qo’yib, majburlatib yoki ilojsiz qoldirib) yuklaydi va inson hech narsa
qilaolmay garang. Mana shu yomonlikning eng kattasi bo’lsa kerakki, birovga o’z
aybini yuklamoq. Hamma ichimdagilar shunday o’zi, ko’tlar, masxarabozlar va
muttaxamlarki, “men bildim” (darroviga) “sen shuni, men bilganimni bilding-ku”
deya o’zimning darajamni pastga tushganini bildirib qo’riqlayotgan bo’ladi-yu,
ammo hammaga shu daraja, martaba tushganligini xabar qilib o’zini o’rniga ko’tarilganligini
bildiradi. Shunchalik ko’t, Ruh-puhi bilan shunday bular. Umuman olganda men o’zimni
urib yashashim kerakmi, ha. Bunga ko’p sabablar ham bor, birinchidan buni endi
boshlandi deyish to’g’ri bo’lardurki xo’sh. Bizlarning shu paytgacha o’ylovlarimiz
yoki tuyg’ularimizdagi kasb etgan qarashlarimiz, voqea-hodisalar yoki hayotiy
intiqishlar qanchalik katta chegaralarni bildirmasin aslida o’zi tushuntirayotgan
asosiy voqelik tarziga va shu bo’yicha janjal, lat yeyish bilan yakunlanadigan tana,
jussa og’rig’idan iboratki xo’p. Masalan, hozir AQSh dagi magazinga borib
kalbosalarini, sasiskalarini pul bermasdan yeb o’tiraversam degan o’ylovni qildim
deylik, shu oddiygina o’zimizning magazinlardan biriga borib yeb turaverishda
bo’ladigan tanali janjal, to’qnashuv jazosini bildiradi va yakunlaydi xoloski,
bu – o’ylovning chinakam bahosi hisoblanadi. Shular ya’ni bu o’ylov voqealari
bo’lmaydi deysizmi, yo’q asloki, shular bo’lishadi ya’ni amalga oshadiki, bu –
4-avloddan boshlab yuz berishi hisobga olinib toki 6-avlodgacha yanada kuchayib
borib davom etaveradi. Barchasi insonlarning o’zlarini urishlaridan boshlanib
hozirgi o’ylovlari ya’ni ayblari hisobga olinadi, so’ng o’tmish o’ylov-tuyg’ulari
ham bo’lib o’tish barobarida har qayoqqa chiqib jinoyatlar sodir etishadilar va
h.k ro’y beradi. 4-avlod puch avlod deyilgan, o’yinqaro avlod, pokoleniya
sanalgan. Hamma o’ylovlaridan boshlab hayotdagi barcha istak-umidlarini,
maqsadlarini amalga oshiradilar va hech bir qolib ketgan bir tomchi ham
asarlari, teri dog’lariga o’xshash o’ylari qolmay tenglamada yoki to’yishga
monand yengillikda yakun topadilar. Og’riqlar ham asl o’zimniki sanalishi
turgan gaplikda Shohidning hisobiga o’zining matematik tarafidan o’tadiki, shu
og’riq o’sishi yoki yuqori kesmali darajaning ortishini belgilanishida Shohid mazza
qilib boraveradi xolos. Ya’ni menga og’riq sezilmas hech hamki xo’p. O’ylovlar
hamki Shohidning hozirgi ahvoli, yuqori 51% iga yetib borishli eng yuqoridagi o’suvchanlik
joylashuvining o’tib borishida ya’ni ko’tarilishida o’zimniki sifatida hisobga
olinib, unga qiyinchilik tug’dirmaydi, ammo o’zimga zavq-shavq va
mazza-tazzalar olishi turgan gapmi, ha.
Comments
Post a Comment