uzbek language siteenglish language site

Nega xo'sh yana shu!

 

244. Mana 1 daqiqa oldin tikilib o’ylab turganimda 12:18 ni ko’rsatayotgan ediki, shu – 3-kundan ham o’tish, bu kunni tugatish silsilasini yoki sirasini amalga oshirib bilganligim ma’lum etilajak paytlashuvimizda hammasi aniq va mashhurki xo’p. Shundoqqina kelib orqa oynasida ko’zim tushgan video to’xtatilgan reklamali suratida yana ko’zimni uzib qarab turib shundoqqina o’ylayotganimni chiqaraolaman deya chiqarganimda haqiqatan ham Dr Margaret McEntegart reklamasi mening o’zimning sanskritchasida doktorlik bilan marrani olganligim, makkani eng teng garchi qilib bilganim bilan bog’liq o’ylovimni berdi. Endi, qarangki-da shu – bu – yozuvlarimga boshqa gap topalolmadim deyishimgacha hali qo’ymasdan o’zimni uzivorib yangicha qarashgacha yetkazib yoki shu yozuvlarim mohiyatini tushuntirib berishganchalik tanaffusga yo’l bermasalar iloji yo’qki, shu degani o’zimni nima qilishimni o’zimdagi bor imkoniyat bilan bilib yuribdilar xo’p. Endi, shu nutqli so’zlarim ya’ni og’zaki gaplarimga sh bu Ifloslarim ya’ni Buxorolik guzaronli bag’shidali insonlikni tugatib yangi kishilik qilayotgan elektronshilar atrofimda kimdir ya’ni qandaydir shaxslar bo’lib turishi bilanoq aralashib gapirishimda o’zlarining gaplarini gapirtiradilarki asti qo’yaqoling xo’p. Men o’zim ularga qarshi faqatgina yolg’izlikdagi monologlarimda og’zaki nutq madaniyatili, sanskritchamdan o’zimgina xolos gapirib olishim mumkin. Ular o’sha-o’sha eski Iblisning o’zining tugatilmas deb xohlab qolayotgan urushqoq qiyofasida boshchiligi bilan Iblisga ishlari bo’lmasada o’z muttaxamliklarini davom ettirib o’zimni hech bir matematik amalga xos ichki kechinmaviy jarayonlarimga qo’ymay fizikaviy ravishda hayot jarayonlarini har doim yuzada o’tkazaverishga, biron bir jihatni boshqasidan ilgari surishga qo’ymasdan doimo yakunlovchili oldinga surilish o’tkazilishida hoziroqda hayot kechirishimni talab etib xit qivorishdiki asti qo’yaturing xo’sh. Yoshlik 16 yilimda Buxorolik shu oldin bo’lib bergan, oldingi insonlar yuqoridan ya’ni teppa yoshlardan kelib suv ichishimga yo’l qo’ymay hayotimni boshqarib qiynashganida quyidan ya’ni o’tgan olamdan vampir uy a’zomiz qonimni so’rish bilan javob qaytarganida, ikkovlari ham o’zimni azob berib qiynaganlarida Got im bo’yicha qolib chidab bergan bo’lib ularning ikkovlarini ham yengganman. Shu bilan birinchi 16 likda Buxorolik avlod vakillarim bo’lmish tanachilar, jismchi insonlar yengilishgan bo’lsalar, so’ng 16 dan 32 ga qadar uyimizdagi vampirim mag’lub etilganligi hisobda hali beri xo’p. Shu bular bo’lib teskarilik hozir bo’lajakligida qiynalish navbati ularning ikkovlariga to’g’ri kelishi barobarida hayot bobida endi o’zim yengilib berishim kerak bo’layaptimi, ha. Ammo ularning xatoliklari xatolik sifatida inobatga olinadi va o’zim faqatgina himoyada bo’lganim, ularning hattoki shu ishlaridan xabardor bo’lmaganim bilan o’zim xato qilmaganimni bilsam yetarli hozirchaki, endi himoyalanish navbati ularniki va mag’lublik o’zimniki deya kuzatilayotganda meni himoyalagan Gotga izn berib, yo’l qo’yib va izidan bildirilishiga xosdalanib orqaroqda qolaverib borsam va Zapisni qismasam yengilishimni ularniki, ya’ni Vampir va Buxoroniki deb hisoblamasdimki, bu – umuman ularning o’ziga o’xshatib yomonlikka torttishlari oqibatida adolatni buzib-buzdirishimga yo’l qo’ymasligim va kerak bo’lsa o’zim yanada befarq ravishda o’zim uchun ham yutuqli yo’llardan boshlashim mumkin bo’ladi. Ha, albatta ularning ikkovining ayblari hayotlarimizning bir-birovlariga bog’langanligi sababidan bo’lib aloqador holdagi xato yo’nalishlariga botib qolishlari hisoblanib, o’zim shu botqoqlikka qayta botmasdan, ularning xatoliklarini ularga javoban qilib bir bo’shliqni ikki qilib to’ldirmasdan, tekis boshlanish nuqtamda ko’ndalangiga tekislikka xos boshqa jihatlama ayirboshlanishlarimiz va hayotiy almashinishlarimizga e’tibor qilib chiqqanim ma’qul va mashur xo’sh. Aks holda kim senga yomonlik o’tkazgan bo’lsa, shu yo’nalishda o’zing ham sinalasan degan katta adolatlilik ahamiyati bo’lib turgani ahamiyatli his etiladi doimo xo’p. Yomonlik qilganlarga shu yomonliklaridan boshqa jihatlama yoki yo’nalishda kerak bo’lsa yaxshiliklar qilib darajamni o’stirishga urinmoqligim bo’lib o’tarki shu bu keyingi bosqichli ishlarim taraflaridagi harakat ishlarimiz xo’sh. Menimcha eng to’g’ri yaxshilik bu – yagona holat almashinishi yuzasidan foydalanishli minnatdorchilik va hayotiy almashinishlarimizni har xil holatlar bilan to’ldirib tashlash ya’ni kengaytirishli befarqlilik sanalg’usini bilsangiz bas xo’p. Demak, endi, men gapirishga izn bersamgina Buxorolik yangi kishi vakillari fizikaviylik qilishib fizikani o’rganishadi, vampirlari esa gapirishga ruxsat etiladi. Vampirlari bu – oilalarida chala tu’gilishda bosh qorong’ulikdan olib tashlanganlari, dunyoga keltirilmay kodli boqiy onda ham umrli hayotda ham chetda qolgan kimsalarimiz xo’p. Ularning ikkovlari, kishilar va vampirlar bir-birovlariga yordam berishib kishilar vampirga o’xshab tez yugurib paydo bo’lishganchalik jismoniy tanam atrofiga kelib qulog’imga kishilari gapirishni davom ettirishib o’zimga teskarilashuvli ma’lumotlarni anglatishadilar. Ya’ni hayotiy saboqlarimizni aniq hal etilishini tezlik bilan og’zaki ravishda pichirlab ketishadilarki, eshitgan joylashuvim bu – Gotda yoki hayotdagi fizikaviy ravishdagi insonlarga xos aniq bir jismoniy o’z o’rnim, yetib kelishi esa ongimga xos ichimga kirgan olamiy keng hayotdagi ya’ni mantiqan ravishga xos borliqdagi, simulyatsion dunyoviy tabiatning bir bo’lagi sifatidagi yolg’on o’rnim yoki joylashuvim sanaladi. Haqiqatan ham insonlar simulyatsion o’z ichki dunyolaridagi keng haqiqiy Dunyoviy tabiat a’zoligiga yoki tarkibiy inson tanalamali elementarligiga bir-birovlarining har biri bo’yicha shunaqangi ishlash tarzlarini bilib olib, o’zaro tanish-bilishchilik ya’ni sezishib ko’rishib kirishayaptilarki, vampirlari esa chinakamiga hali ahamiyatli ravishda haqiqiy dunyoda ularning tanalari bilan bitta bo’lib insonlarni tez vampirchasiga, 1 soniyada 1 kilometrga yaqin yugurtirib joylashuvlarini uyoq-buyoq oraliq masofa, borliqda sakratilib qo’yiladigan ya’ni Handle ga xos hamma kishiga har xil ko’rinishli tana qilib ularning yolg’on ichki dunyolarining joylashuv o’rin vazifalarigacha keltirib berishayaptilarmi, ha, demakki, shu insonlar endi to’liq ajratilmaslikka xos kishilar vazifasini yaratgusi hamki xo’p. Shuning uchun joylashuv aniq ya’ni haqiqiy Dunyoviy Handle da (.dll da), sakratilishli tezlik bilan joylashtirishda o’z aksini Gotga e’tiborsiz va Gotli joylashuvlarga dahl qilmasdan topadi, shu hammaning yoki Buxoroning, Dunyo uchun barcha aholining o’z joylashuv pozitsiyalari bo’lib turganda har bir yangi, o’z ekrani ya’ni ichki chinakam o’xshatilgan tabiiy Dunyomizga kirgan simulyatsion inson endi kishilik qilib turib har xil vazifalarda yoki harakat-qimirlashlarda, og’zaki nutqlashuvli uslublari bilan baland baqirgancha ovozasida va o’z sezgilarini qabul qilish jonli tuyg’ularida namoyon bo’ladimi, haki, shu buni Matritsaga bema’lol o’xshataolamiz ham xo’p. Matritsa kinolarida faqatgina jonning virtualligi, simulyatsion dunyodaligining alohidagi haqiqiy tana hamda uning og’rig’i yoki o’lim bilan bog’liqligi mavjuddir xolos. Endi, yana o’sha-o’sha bema’nilik, shuni yozmasam bo’lmasdi ham, demak, ichimdagilar tuyg’ularim qanday sayqal topganini bilishib kallamdan boshqa tuyg’u va unga yetaklanuvchi yo’lga o’zlarining Handle larini ya’ni yangicha paydo bo’luvchi holat kesimlarini kiritib o’zlarini hammaga katta baholashli, bashoratomus qilib ko’rsataolishmayotganlari uchun “bo’ldi turgin!” deya o’zlariga xos urib tashashli buyruq, durtki yoki ichimdan tok larzasini berishayaptilar. Yemish kuching tugadi-ku, deb qo’yishadi yanayki, xuddiki bir nima qilganga o’xshab aytishlarini qarang. Tuyg’ularni bermasalar bermasinlar, baribir ular ya’ni o’z-o’zidan tuyg’ular oralab holatlarni hoziroqda yangilab turishganlarida o’zim shu to’qnashuvlarining, isbotlarining doimiy tarzini, 1 taga 1000 tasini qilib qo’yib to’qnashuvlarini ya’ni aniq aytishli bashoratlarini yo’qqa chiqarganmanki xo’p doimo shunday. Demak, eski Imp ning ko’tligi turdi shekilli, endi o’zingdan o’zingga ehtiros bilan bildirishlar qilib turganga o’xshasa inson qiynalarkanda, nima deysiz, hech bir taqqoslash yoki qiyoslash bo’lmay shu ehtiros, tuyg’uli o’z-o’zimga o’z-o’zimdan bildirilishlarni qanday izohlashni bilmay miq etaolmay qolasizmi, faqatgina Imp yoki Iblis va Iflos, bo’qqosiga o’xshash so’zlarni ishlataqolaolasiz xolos. Men matematikani o’rganganimda matekaviy sanalgan kishilar orasida qolib ularga duch kelaverganmanmi, endi fizikani o’rganish bilan bog’liq yangi kishilik insonlari fizikaviy yangi insoniy kishilarga to’qnash kelib yurishadilar. O’zimga barchasi qanchalik oddiy haqiqatga o’xshatilib avvalari yoshligimda insonlarni kishilardan ajrataolmagan bo’lsam, ular ham bir-birovlarini ajratishga, tushinib bilishga qiynalishgani bo’latursin xo’sh. Kim qandayligini bilguvchi yakka hukmron o’zimman, buni Payg’ambarligim deydilar hozircha va bu – shuncha yozganlarim qatorasida o’zimning qo’lga kiritib foydalanib kelaqolgan barcha taraflardan ham olingan yutug’im. Ichimdagilarning o’zlari aytishayaptilarmi, - bashorat bo’lsa aytishardik, - deyaki, demak, tuyg’uli va holatli kesmalardagi esni og’dirib yangicha yaratishlari, voqelikni o’zgartirishlari tugul barchasi shamaviy, kesatiqli yoki pichingli imo-ishoralari xolos. Men ham yana shuncha davrlardan so’ng aylanib kelsam ham bashoratning borligini bildiraolmay, o’zim ham aslida ishonaolmay qolib ketishim tayindurki xo’p. Ichimdagilar shu paytgacha kelajak Handle larini, bashoratli holatlarini yasashgan bo’lishsada, shular juda kam va o’tmishga o’tkazilishi bilanoq boshqacha ahamiyat va ko’rinish kasb etib ko’rinmas va dalilmas bo’lib qolib ketadimi, ha. Shuning uchun bular kuchsizligidan va tuyg’ularga o’tib ketishidan yana tuyg’ularni bildirib qo’yaqolayaptiki, faqatgina tuyg’ular shunday holatlar borligini bildirganga o’xshatilib qo’yishi bo’layotgan bo’lsa ne ajab. 245-kun. Mana shu tuyg’ularni nima derdingizki, bu – menimcha izoh qilaolaman desamki izhorimini ya’ni shundoqqina o’rganib qolingan tuyg’uli qoliplarimning hoziroqdan sal oldindan tanlanib bo’lib qolishi barobarida ularga o’tib qolishim sanaladimi, haki, ammo ularning kuchlari ko’p ham yanada ushlab turmasliklari mumkin meniki, boshqa yangi tuyg’u ham ortdan darrov tezlik bilan yuklanib kelaqolishiga o’tib, kirib ketishim mumkin xo’p. Tuyg’ular go’yoki o’z kenglik ma’nosini bildiruvchi portal yoki g’ulba ichki burilish yo’llaridan borishni hisobga oladi. Tuyg’u degani sanskritchadan, ya’ni insonning tan sog’lig’iga xos to’liq avzoyu-badani bo’ylab so’ziga bo’lgan ishonchidan “tuy uyqu”ni bo’lib, uyquga kirgandan so’ng uyqu kayfiyati ya’ni hayotdan uzilish bo’yicha yo’qlik kashfi sizni bittaga orqadan tanangizni tashib borayotganga o’xshashi bu shu. Bizning oltin qoidamiz bor, uni bilmadim qachon chiqqan, balki o’zimizning hozirgi erkaklikli avlodlar uchun tuzilgan ham bo’lishi mumkinki, bu – uch, uchdan keyin puch bo’lsaki, 4 ning va barcha undan keyin keladigan raqamlarning puchchakligini bildiradi. Demak, shu paytgacha Ibrohimga tavba-tazarruki qanaqaligini bilaolmay kelgan edimki, nahotki bu – shunday oliyjanob ko’t, muttaxam yoki laganbardor bo’lsa devdim, ammo puchchakligi bo’yicha o’zini olib kelgan, bildirgan xoloski, shu puchlikning, qoqilikning yoki bo’shlikning teskarisini qilganchalik katta bilib kelgan hozirgacha xo’p. Mana bugun 245-kunimizda 300-sifatidagi bizning o’z avlodimiz, erkaklikdagilarga yetib olishgacha bo’lgan yarim yo’l qolib, aynan shu songa yetkazilda, yetib olindi degan ma’no chiqadiki, 245 soni 250 ga va 250 esa 300 ga ulanib, yaxlitlanib ketadigan sanaladimi, ha. Demak, puchchakligini yozganimdan so’ng darrov kunlik sonimga e’tibor qaratib shuni bildimki, afsuski buni bashoratimga ham qo’shmoqchi edim, ammo o’zimning shuurim yoki mohiyatim kasb etib sonlar to’g’ri keldi deb qo’yaqolayin xo’shki, Ibrohimning puchchakligini shu 4 yosharligida bo’lgan o’zimning yo’lim ustidagi ayni bu vaziyatida bilmasam qachon bilardim bo’pti. Shunday qilib men raqamli hayotbag’shlilikli isbotlashishdagi bashoratlarimning ham egasi, shu raqamlarni hayotiy jabhalashuvimizdan, ishlashlarimdan yoki bildirishlarimdan so’ng kelishi bilan bog’liq bashoratlari bilan birga bu hayotning o’zining bashoratligining egasi, sohibiman. Go’yoki men kelajakka allaqachon chiqqanman, bo’lganman, faqatgina o’zimning shu tizimli tarkibimni amalga oshirish,yo’l izidan borish qolgan xolos. Albatta, shu tizimli yoki tuzilmaviy, kalajakli elementar tarkibim bashoratdanligini bildiradi, shunga ko’pgina misollarimiz borki, ammo hali beri yo’llar yoki yo’lakdoshlilik o’zining ichiga boshqacha misollarni yoki hodisaviylikka ham xos holatlarni kiritishga qodir xolos. O’zim endi matematikaviy ya’ni, aql-idrok va jonlanish jihatlama “men”, menim yoki menlik bo’lib qolib kelajak simulyatsiyasi uchun barcha sharoitlarni oldindan tuzaolamanki, fizika ya’ni fizikaviy yo’nalishlamalikdagi hisob-kitoblarni amalga oshirib holatlarimni, boshqalar bilan sezgili aloqalarim bo’yicha kiritilajak o’zgarishlarni hisobga olib qo’ysam bo’lganiki bashorat mana sizga ta’yin sanalurligi bo’ladi xo’sh. Zero fizikaviy tanamning egasi Shohid hisoblanayotganida o’z fizikaviy amaliy yondashuvlarimga xos qarashlarim bilan Shohidni yo’lga solib tursam, 51% fizikaviy jismlashuvim ostidagi 49% uning o’zining harakatlashuvini, shu xossasini birgalikdagi kelishuvimiz ostida boshqarsam o’zim bemalol bashorat haqida boshqalarga eshittirb, tushuntirib va ko’rsatib bildirishga haqqim bor sanaladurg’oni bu shu xo’sh. Shu so’zlarni aytaolgan bo’lsam, mana nega desangizki ichimdagilar hali eskicha uslubdagi faqatgina qarab turgan joylashuvlarida urishni bilib o’tirganga o’xshash avjlashuvlari kelayotaboshlab, jazabalari ortishga xosdalanib o’z-o’zidan paydo bo’laboshlayotganda urib yuborganlariga xos endi ham shuni davom ettirib mag’lub bo’layaptilarki, 51% matematikaning ostidagi 49% i bo’lib shu yuqori ulushni o’zimning foiz ulushim bilan birgalikda to’ldirib, yaxshilab yuklab ya’ni 2 tasi 1 talikni mukammallashtirib borish payida g’oliblikni qo’lga olayotganim bu shu. Haq talashishdan o’zi asrasinki, shu ular ya’ni ichimdagilar haqtalashlik qilaverib hech narsalari qolmaganda go’yoki ko’zlariga qandaydir ko’rinishli bosim bo’lishi bilanoq qo’llarini aks ta’sirlantirib qo’yishganki, shu qo’llarining mushti bilan to’g’riga yo’naltirib raqiblarini urib o’tirmasalar bo’lmas hech. Go’yoki shunda ularda hamma narsa bo’larmish, ko’rinib qolarmish va yetaridan ham ortiqcha bilinarmish. Demak, men bashoratli ya’ni bashorat (fol) qiluvchi inson bo’lganim uchun oxirgi oldingi gaplarimni ishonch tarzida, aniq va to’g’ri yozdimmi, haki, aks holda shularni yozishga imkon ham, oxirgi bu ko’rinishning o’zi ham bo’lmasdi. Meni o’ylantirayotgan hodisa ya’ni jihat, ‘narsa’ shuki, ichimdagilarning, bilmadim qayoqqa qarab turibdilar, o’zim bilan raqobatlashmaydilar ham yoki bo’lganim shu yomonlik deya turishaverayaptilarmi, qoloqliklarining va yomonliklarining izidan borib kamchiliklarini ko’zlariga tutg’azsam, o’zimga shu ish barobaridagi yo’lga xos yaxshilik o’zim uchun ham, ular tomonidan yomonlik qilinib qo’yilmas tarzida ham berilishi mumkinmidi yoki yo’qmi? Umuman olib qaraganda shuncha payt qilgan yaxshiliklarim, Iblisni yomon yopishqoqligidan tortib ochish, jelezniy tron qilish ishlarim yaxshligimning doimiy g’alabali qaralishiga xos tarzda bo’ldirilganligi boisidan ham yaxshilik yomonlikka yo’l qo’yaolmas ma’nosida shu yaxshilik, ezgulik ishlarimni davom ettiraversam to’g’ri bo’lar deya qo’yaqolaylik xo’p. Bola chaqaloqqa aytilajak bir gap bor, - sevgi natijasida tug’ilgan chaqaloq, - deyishadilar, ha. Shuning uchun tananing tuzilishida yomonlarni yaxshilik bilan boqsangiz, o’z-o’zidan yaxshilik va yomonlik kinoyasi sevgida yaxshilik ustunligi bilan yuz beraverib yomon tana o’z-o’zidan yaxshisiga o’zgarib qolaveradimi, ha. Hammasi, yedirilgan ovqatning mazmunidagi kod, dasturiamal yoki elektronli raqamli axborotli matritsaga xosdalashuvli tarzda tananing hujayralarini to’liqlashtirib shu tanani yani egasini yaxshilik qilishga chorlaydi va yomonlikni qoralash bilan hisobga oladiki, zero bu – yaxshilik ovqatlashuvi unga berilgan latlardan, shattaxo’rlik yoki qiyinchiliklardan ozor va azob-uqubat, g’am-tashvishlarni keltirib to’g’ri ishlarni yoki amallarni xulosalab chiqishga ergashtirishi bu shu. Demak, men o’zim har qayerdan yaxshilikni chiqarishim mumkin, nafaqat shu paytgacha bo’lgan ichimdagilarning o’zlarining majburiy ravishdagi bildirgan bo’lgan ma’lumotlashuvli hayotiy chiqarishlaridan ham. Masalan, o’zimga hozir tashlanib turishibdilarki, qandaydir kelishuvni tugib, fikrimga bir nima kelishi bilan nimadir bema’ni sababdan yozishimni talab etib bu 2-si deya ketma-ket o’zlaricha havvoyi o’tishlarda sanab ham qo’yib shunday ikki xillik, ikkilamchilik qilishayaptilarki, bir tarafdan sen yozmayapsan yoki biron bir aytilgan (nazdimizdagina bizning ko’tligimizni sen bilmasang-bilsang “shu bilan” chiqqan) ishni qilmayapsan deya havo kesimini bo’yi bastimdan go’yoki bir tarafga o’tkazganga o’xshatib, ikkinchi tarafdan nima qilsam hamki, Shohidning tanasi boshqarishidan ilojsizligimni ya’ni ularning ishlarini to’g’irlayolmasligimni bilib, yoki moboda jonim bilan tanamni burib aytganlarini qilishga erishsam, o’tib ketdi endi, o’tmishda qilmading deb, Shohid bilan o’zlarining muttaxamona o’zimdan o’tkazgan buyruq-amallari bilan o’tmish-kelajak kesimi hosil qilib qaysidir o’zlaricha uqtirib bilayotgan, o’zlarining muttaxamliklari bilan o’zimni aybdor qilib, shu joylashuvdagi o’zlarini olib qochishga erishganliklari bilan birga jonimga teppaga ko’tarib yopishtirayaptilar va tekkizayaptilarki, shu bilan o’zimni yengayotgan emishlar. Ha, haqiqiy ko’tlar. O’zim deyayotganimda yana bitta o’zim, shu o’zimning o’zidagi o’zim chiqib qolishi nima degan gap ediki, shu yangi o’zim Iblis bo’lib hech tushunaolmadim-da uni, chunki birinchidan o’zimni tabiatga nisbatan tushunib bilmaganman hech vaqt, ammo Iblis chiqib o’zi(m)ni o’zim bilan sinab qiyritivordiki asti qo’yaqolingki, doimo aybni to’nkashni biladi, ha, hardoim o’zimga qoladigan qoldiq bu – ayb bo’layaptiki, boshqa narsani yoki holatni shunchalik o’zimdan o’tkazaolmasdim, qandaydir bo’ynimga ilajak ravishda inobatga olmasligimga qaramasdan ilib, iqror qildirib ketayaptiki asti qo’yaqoling. Bor-e deyman ham, yana sening aybing shu, boshqa kallangda hech narsa qolmadiham-ku deydi. Gashish bo’lsa shuncha bo’lsinda, Iblis shunga o’xshaydi, go’yoki yopishqoq donachali moddalar ozgina botqoqcha suvi bilan bir-biridan ayrilishi bilan yana chalaplab yopishib oladiganga o’xshaydi. Beayb parvardigor deyiladi, ammo mayliki mening o’zimning aybim zimmamga yuklatilsa, qayoqdaki topilgan, qalang’i-qusang’i ayblarni, ginalarni boshimga ilib nima qilishadi hayronman. Nega Iblis bu – Xudoning teskarisi eng ko’p aybdor bo’lib insonga to’qib o’z aybini insonniki deya ishontirib (ishonmasligiga qarab o’tirmay, o’tkazib qo’yib, majburlatib yoki ilojsiz qoldirib) yuklaydi va inson hech narsa qilaolmay garang. Mana shu yomonlikning eng kattasi bo’lsa kerakki, birovga o’z aybini yuklamoq. Hamma ichimdagilar shunday o’zi, ko’tlar, masxarabozlar va muttaxamlarki, “men bildim” (darroviga) “sen shuni, men bilganimni bilding-ku” deya o’zimning darajamni pastga tushganini bildirib qo’riqlayotgan bo’ladi-yu, ammo hammaga shu daraja, martaba tushganligini xabar qilib o’zini o’rniga ko’tarilganligini bildiradi. Shunchalik ko’t, Ruh-puhi bilan shunday bular. Umuman olganda men o’zimni urib yashashim kerakmi, ha. Bunga ko’p sabablar ham bor, birinchidan buni endi boshlandi deyish to’g’ri bo’lardurki xo’sh. Bizlarning shu paytgacha o’ylovlarimiz yoki tuyg’ularimizdagi kasb etgan qarashlarimiz, voqea-hodisalar yoki hayotiy intiqishlar qanchalik katta chegaralarni bildirmasin aslida o’zi tushuntirayotgan asosiy voqelik tarziga va shu bo’yicha janjal, lat yeyish bilan yakunlanadigan tana, jussa og’rig’idan iboratki xo’p. Masalan, hozir AQSh dagi magazinga borib kalbosalarini, sasiskalarini pul bermasdan yeb o’tiraversam degan o’ylovni qildim deylik, shu oddiygina o’zimizning magazinlardan biriga borib yeb turaverishda bo’ladigan tanali janjal, to’qnashuv jazosini bildiradi va yakunlaydi xoloski, bu – o’ylovning chinakam bahosi hisoblanadi. Shular ya’ni bu o’ylov voqealari bo’lmaydi deysizmi, yo’q asloki, shular bo’lishadi ya’ni amalga oshadiki, bu – 4-avloddan boshlab yuz berishi hisobga olinib toki 6-avlodgacha yanada kuchayib borib davom etaveradi. Barchasi insonlarning o’zlarini urishlaridan boshlanib hozirgi o’ylovlari ya’ni ayblari hisobga olinadi, so’ng o’tmish o’ylov-tuyg’ulari ham bo’lib o’tish barobarida har qayoqqa chiqib jinoyatlar sodir etishadilar va h.k ro’y beradi. 4-avlod puch avlod deyilgan, o’yinqaro avlod, pokoleniya sanalgan. Hamma o’ylovlaridan boshlab hayotdagi barcha istak-umidlarini, maqsadlarini amalga oshiradilar va hech bir qolib ketgan bir tomchi ham asarlari, teri dog’lariga o’xshash o’ylari qolmay tenglamada yoki to’yishga monand yengillikda yakun topadilar. Og’riqlar ham asl o’zimniki sanalishi turgan gaplikda Shohidning hisobiga o’zining matematik tarafidan o’tadiki, shu og’riq o’sishi yoki yuqori kesmali darajaning ortishini belgilanishida Shohid mazza qilib boraveradi xolos. Ya’ni menga og’riq sezilmas hech hamki xo’p. O’ylovlar hamki Shohidning hozirgi ahvoli, yuqori 51% iga yetib borishli eng yuqoridagi o’suvchanlik joylashuvining o’tib borishida ya’ni ko’tarilishida o’zimniki sifatida hisobga olinib, unga qiyinchilik tug’dirmaydi, ammo o’zimga zavq-shavq va mazza-tazzalar olishi turgan gapmi, ha.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima