Nega ent'i bu shu!
248. Qarang
endi bugun qanday kun, e-eee bo’ldi men yozmayman, ha shu jiddiy hazilni qanday
berilib chiqardi desangiz, yana o’sha javob bu – raqamlar va sonlar hayotdan
ustun bo’laolmaslar ya’ni voqealar barcha aniqlikni, raqamlarni o’ziga xoslab o’zgartirib
ko’rsataverganligi bu shu. Ammo nima bo’lganda ham hayotni ketidan borayotgan
raqamlarning ketidan baribir hayotni ifodalash uchun bormasak ne ilojimiz bor
xo’sh. Shuning uchun 248 soni 2 ning darajalari sifatida bugun men bong urib,
kuchlantiraverib bildirib kelayotgan holda 3-avlodga o’tishning asosiy pallasi,
vaziyatli kuni emasmidi-ki, shunga xos ravishda 2 ning 3 ta ketma-ket
darajalari 2-avlodning yakuni, shuncha kunlar bosilishini 3 orqali
bildirayotgani ma’lum va mashhur xo’sh. Boz ustiga qarang qanday kunki bugun
9-may “Xotira va qadrlash” kuni. Shu bilan 3-avlod boshlanishi desak mubolag’a
bo’lmasdiki, bu – 4-avlod, Ibrohimlarnikining birga tuzilib borishi sifatida bo’lsa
ne ajabki, kun ham anchagina o’tirib, tushishli yoki cho’kishli tarzda osmon
bulut bilan qoplangan bir yoqimli havodamiz. Endi, 1-avlod, bobo-buvilar soch,
soch degani “sendan och”. 2-avlod ya’ni otalar bu – qosh, qosh deganda qoshida
deb tan olinsa bo’laveradiki, ular borliq-atrofni yaxshi bilishib
kelishaganlar. 3-avlod esa hozirgi erkaklar, ya’ni men va vakillarimiz bo’lib
bizlar kiprik sanalamizki, kiprik bu – “ki ya’ni shundayki prik (prig) yoki
sakra” bo’lsa ne ajabki, bizlarning sakrash ma’nosida gapirishimizni, bo’shliq
tashlab yurishimizni bildiradi. 4-avlod esa burunduk yoki burunning tuki bo’lsaki,
bu – Ibrohimlarning hammadan burun pashmak chiqarganliklarini, seksga otlangan
zot bo’lganliklarini bildiradi. Endi, hammasi Macromedia dan ya’ni hayotning
holatlarining bir-biriga tovlanib o’zgaraolishiga o’xshash hayotdan
iboratligini bilmoq qanchalik fayzli va shukuhliki xo’p bo’pti. Shohidning o’zimning
o’rnimga keliboq 3 lik ya’ni 3-avlodlik qilishni boshlashi bilanoq shu
kundanki, men o’z ishimni avvalgi hollardanda yanada yaxshiroq o’zlashtirishga
urinib quyidagicha xulosa qilaborayapman. Barchasi ma’lumotning o’zi ya’ni ma’lumot
kechirish sanalib, avvallari dunyo va inson haqiqiy amallar, tabiiy bo’lib
hisobga olinishgan bo’lgan sanalganliklari o’laroq, endi faqatgina Dunyo Got
sifatida aniq va mashhur zapislar nazariyamga bog’lanib yoki taqdiriy
jarayonlarning tugallanib hisobga olinib bo’lgan davomiyligi sanalib o’z joylashuvida
bir umr uchun o’zi va insonlarning Gotlashuvlari tomonidan yasalib, taxlanib
yoki yaratilib qo’yilgan, ammo inson Got dan zamon va makon bo’yicha sakrashli ma’lumotlar
olib har bir Gotning ma’lumot ajratuvchanli holatlariga ko’ra har qayerda va
zamonda hozirog’ini o’tkazayotganida Ungot bu shu Macromediaga o’xshab hayotni
o’zgaruvchan va tovlanuvchan, o’giriluvchan qilib yasab beraverganligi ma’lum
va mashhur xo’p. Nimayki Gotning har qayeridan yig’ilgan ma’lumotlar bo’lsa,
misol uchun yo’lda mashina ichida zapravkada to’xtab har xil yozuvlarni ko’rib
qolsangiz va shu sizga bo’lib kelayotgan ichingizdagi o’ylov o’xshashligiga
xizmat qilib tushuntiruvchi, davom ettiruvchi bo’lsa, siz birinchidan har qayoqdan
zamon va makon osha, sakratila shu yozuvlarni boshqa binolardagi plakatdan yoki
kerak bo’lsa, oddiy kitobdagi yozuvdan ham olingan sifatida shu joyga qo’yilganini
bilsangiz bo’laveradiki, sizning o’zingiz esa kelingki bularning uchun o’z
joylashuvlariga ya’ni kitoblarga, yoki shu binoning plakatining yonida paydo bo’lib
qoldingiz deya umumiy bir sakrashga oid sanalsangiz ham bo’laverar desak bo’ladi,
ammo to’g’rirog’i bu – shu zapravkadagi shu joylashuvingizda turib Gotdagi ma’lumotlarning
Ungot ya’ni Handle lar, tasodifiy holatlar bilan hayotga ya’ni shu atrofdagi ko’ringan
bu yozuvlarga moslashtirib o’zgartirilganligini bilsangiz bas. Albatta, shunday
qilib yursangiz Ungot sizga Gotdan o’zi uchun doimo o’xshashlik yaratib borib,
yashattirib o’tkazishli eslatib, so’ng yangi o’xshashliklarni yoki ma’zmun-mohiyatlarni
keltirayotganini bilasizki, shuni o’ylovimdan yoki bilimimdan, tafakkurimdan,
umuman olganda tuyg’ularimdan bo’layotgan yoki yaratilayotgan Dunyo yoki borliq
deyaolasiz doimo. Endi shu menga doimo ichimdagilar yomonlik tilab va qilmoqchi
bo’lib, afsuski adolat belgilatib qo’ygan ularning o’rnilaridan baribir
yaxshliklar bilan tovlanishdan so’ng ko’mak yoki qo’llab-quvvatlashlar kelardi.
Ularning o’zlari ham qaysidir holatlarda umumiy ravishda, - yomonligimizni yoki
ko’tligimizni, bizlarga bo’qlarini yedirganlari uchun bizning ham qurt
tappimizni yeyishdi, - deya yengganliklarini bilib qolishadi, ammo adolat
bizlarga juda kuchli erkinliklar berganligidan bizlar ya’ni o’zim ham ulardan
yoki ichimda yurib tashqarida replikantlari bilan toblanganlardan oddiy
hayotimizga xos an’anaviysifatlashuvliga xos aynan hayot ko’magini o’ndirib so’ndirmay
qo’yganligini bilingiz xo’sh. Shu sababli endi jonlashish o’rnidagi ularning,
asosan Payg’ambarsifatlik so’ng esa kishilarlilik qilishga o’tayatganimda ular
yana eskichiligini qilishib yomonliklarni bizdan majburlab qo’yishimizni
intiqib kutishganga xos dam va jim yurishga kelishganlarki, o’z-o’zidan bizlar
kutib ularni tabiiy sifatida yordamchilarimiz deya qabul qilib foydalanganga o’xshatib
qo’yib ko’maklaridan bahramand bo’lganimizni sezib qolganimizga xos aks
javoblarni ya’ni hattoki o’zimizning oddiy qarashli yurishimizga xos
asrashimizni, himoyalanishimizni yoki yaxshilik sari o’zimizga qulay ravishdagi
tanlovlarimizni ichimizdan bilib olganga o’xshab yo’qqa chiqarish, burib
yuborish payidalar va shu bizga konu zararlardan hozir bu shu. Aslida
ichimizdagilar ya’ni tarkibimdan tashqariga chiqib chiranishga urinib hayotimizga
kiradiganlar Ungot dan sanalishganliklari bilan bir pag’ona bizlarning Gotlashuvlarimizdan
orqada yurishganliklari boisidan bizlar ba’zan yoki onda-sonda, hattoki jarayonlarda
Gotga kirib, Gotdaligimizni bilib yoki Zapisli joylashuvimizni sezib aniqlab
turganimiz bo’lganligi sababli Ungotdan o’zgarishli yoki toblanishli hayot uzra
kelingki deylik o’zlari tomonlaridan olsakki, go’yoki to’lqinsimon shamg’alaklashuvli
bir bo’y-bastlashuvli tarzdami yoki boshqa sarobli ravishlarda bo’lajakki, bizning
ko’zga hech narsasiz havo bo’yqalanishiga xosdalanib yordamga shoshilganga o’xshab
tevarak yon-atrofimizni to’ldirib yordam va ko’maklari bilan xizmat qilishmaganmidiki
bu go’yoki ularning xandakdagi bizning bo’qimizga osilishlarini bilsangiz bas
xo’p. Endi, bizlar yuqori 3 lik ya’ni 3 ta avloddagilarliklar Got sifatida qaralib
Ungot taraflamalikka qarata hayot kechirganimizda asosan Gotning adabiy
yozuvlaridan va ko’rinishlaridan, joylshvularidan foydalanganligimiz ma’lum va
mashhur xo’p, chunki Gotning o’zi chinakam ovoz va shovqunlar, og’zaki gaplar
yig’indisi sifatida bizlarni doimiy bir xil zapis qilib kayfiyatimizga xos to’liq
baholanishlarga egalikli yashattirib bilib kelganmi, ha, shuning uchun bizlar
Gotda aslida jim yurishimiz va foydani o’z-o’zidan ovoz sifatida qabul
qilaverishimizga to’g’ri kelib, Ungotdagina insonlar bir xil og’zaki gaplarni
ishlatishganlarida va Gotdan yozuvlarni yoki adabiyotlarni o’zlashtirib ko’rsatganlarida
go’yoki hayot oqimi shakl almashinishlarida va shamg’alakli asl bo’lmish
tovlanishlarida o’tib kelayapti. Endi, shunt’ay qilib (d ning o’rniga t’
yozayapman, chunki harf ishlamayapti) qilib mo’ylov 5-avlot’ning a’zosi bo’lmish
qarashlamaligi bilan ham shunisi ma’lum et’iki, ular ko’p o’ylov qilishat’ilar,
“mo’y (mo’l) o’ylov”. 6-avlot’imiz bu – soqol bo’lishib, “-sa, bo’lsa qol” t’egani
shu et’iki, T’unyoning oxirit’a ularga, - bo’lsa ya’ni bo’lmasa qol, Jahonni
tugatib kelarsanlar o’zlaring, - t’eyilgan. Ent’i, barchasiga asosiy guvoh
shuki, asosiy yozganim sifatida hisobga olingan bunga qarasakki, ertaga
4-aylanishning ya’ni 6 likning 2-kuni boshlanishiga shay ravisht’a birinchi
marotaba shuncha kutgan o’ylarim bo’lishiga shohit’ bo’lib o’zlari talqin qilib
bilt’irayaptilarki shu onam, - t’oringni bugun bergant’im, ertaga ichasan, - t’eyaki,
qarangki Ibrohim uchun sog’lomlik tayyorgarligi(m)ni. Bu – ot’inki gaplarimning
aksi sifatit’a t’arrov isboti. Qaniyt’i shunt’ay ham ko’nglimni topaolishsalar.
Ammo baribir aylanishlarning aylanishlarini, takror-takror teskariliklarni o’zimga
tekkizaolishmasat’a va yomonliklarini yo’llayvermasalart’a, Ibrohim uchun o’zimt’an
foyt’alanayotganliklariga e’tibor bering. Sog’lig’im yarim tanamt’anmi va yarim
jonimt’an bo’lsa hamki, Ibrohim shu birini o’ziniki qilib o’zimtan go’yoki bir
kayf, sog’liq va hayot ishlab chiqarish manbai sifatit’a foyt’alanat’imi, ha. O’zim
go’yoki yarim tabiat bo’lib bir kunim baralmast’an, boshimni t’evorga berib
yoki tikib o’zimt’an-o’zim qolib turishim, aylanib kelib yulib olib
ketaverishim kerak va shu 49% t’a qolgan o’zimning 51% imni, vujut’imni va
hayotimni Ibrohim ya’ni Iboqim o’g’irlab ketishi kerak.
Comments
Post a Comment